CH308248A - Circular loom. - Google Patents

Circular loom.

Info

Publication number
CH308248A
CH308248A CH308248DA CH308248A CH 308248 A CH308248 A CH 308248A CH 308248D A CH308248D A CH 308248DA CH 308248 A CH308248 A CH 308248A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
loom
loom according
sub
roller
rod
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Catry Jean
Norrie Low Robert
Original Assignee
Fairwest U K Limited
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Fairwest U K Limited filed Critical Fairwest U K Limited
Publication of CH308248A publication Critical patent/CH308248A/en

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03DWOVEN FABRICS; METHODS OF WEAVING; LOOMS
    • D03D37/00Circular looms

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Looms (AREA)

Description

  

  Métier à tisser circulaire.    L'invention a pour objet an métier à tisser  circulaire comprenant un dispositif pour la  compensation de la tension de la chaîne, ce  dispositif étant destiné à maintenir sensible  ment constante la tension des fils de la chaîne,  de faon à réduire les risques de rupture des  fils de chaîne. Par exemple, lorsque la chaîne  de formation de pas est en train de s'ouvrir, la  tension appliquée aux fils d'un groupe de fils  de la chaîne augmente de façon générale  tandis que, lorsque la navette pénètre     dans    la  chaîne de formation de pas, certains des fils  sont soumis à une augmentation de tension  supplémentaire.  



  Le métier faisant l'objet de la présente  invention est caractérisé en ce que ledit dispo  sitif pour la compensation de la tension de  la chaîne comprend un jeu de rouleaux sup  portés élastiquement et sur chacun desquels  une partie des fils de chaîne passe pour par  venir à un mécanisme pour la formation du  pas que comprend ledit métier, chacun de ces  rouleaux étant monté de manière à pouvoir  se déplacer transversalement par rapport  auxdits fils, par translation aussi bien  qu'angulairement par rapport à son support.  



  Le dessin annexé représente, partiellement  et à titre d'exemples, quatre formes d'exécu  tion du métier à tisser faisant l'objet de  l'invention.    La fig. 1 est une élévation en coupe d'une  partie de la première forme d'exécution,     celle-          ci    comprenant un dispositif casse-chaîne  accessoire.  



  La fig. 2 en est une vue en plan.  La fig. 3 est une élévation en coupe d'une  partie de la seconde forme d'exécution.  



  La fig. 4 en est une vue en plan.  



  La fig. 5 est une élévation en coupe d'une  partie de la troisième forme d'exécution.  



  La fig. 6 en est une vue en plan.  



  La fig. 7 est une élévation en coupe d'une  partie de la quatrième forme d'exécution; et  la fig. 8 en est une vue en plan.  



  Les     f'ig.    1 et 2 ne représentent     qu'un    seul  ensemble de rouleaux du dispositif pour la  compensation de la tension de la chaîne que  comprend la première forme d'exécution, la       fig.1    montrant en outre - -an     dispositif    casse  chaîne que comprend cette forme d'exécution.       Ainsi    qu'on peut le voir à ces figures, des fils  de chaîne 10, venant d'une ensouple     non    re  présentée,: s'étendent par-dessus     _    un rouleau  lisse 11,     autour    d'un rouleau semblable 12, et  autour d'une barre 13, avant de parvenir .à  un dispositif de formation de pas, non repré  senté.

   Le parcours des     fils    10 est normalement  sensiblement horizontal entre les rouleaux 11  et 12 et sensiblement vertical entre le rouleau  12 et la barre     13,.    Un     rouleau    14 s'étend      cependant en travers des fils 10, entre le  rouleau 12 et la barre 13, et tire ces fils d'un  côté de sorte que les parties de chaque fil se  trouvant respectivement entre les rouleaux 12  et 14 et entre le rouleau 14 et la barre 13  forment entre elles un angle et ne sont pas  verticales.  



  Chacune des extrémités du rouleau 14 est  portée par l'extrémité libre     d'an    plongeur 15  monté de façon à pouvoir glisser avec jeu dans  un guide 16 formé dans un cadre 17. Chaque  plongeur 15 passe coaxialement à travers un  ressort à boudin 18 qui travaille à la compres  sion et qui prend appui, d'une part, contre  une rondelle 19 appliquée, contre le cadre 17  et, d'autre part, contre une rondelle 20 fixée  au plongeur 15, le tout de façon que le  rouleau 14 est sollicité vers le cadre 17 et  tire par conséquent les fils de chaîne 10 de la  façon décrite ci-dessus. La force appliquée au  rouleau 14 par les ressorts 18, 18 est sensible  ment constante.

   Par conséquent, toute ten  dance que les fils 10 pourraient avoir à se  relâcher ou à se tendre est compensée par une  translation correspondante du rouleau 14 dans  un sens ou dans l'autre. Si la tension d'une  partie     seulement    des fils 10 passant sur le  rouleau 14 avait tendance à varier, le jeu avec  lequel les plongeurs 15 sont montés dans les  guides 16 permet un déplacement angulaire  correspondant du rouleau 14 et ce déplace  ment compense une telle     variation    inégale de  tension.  



  En plus du dispositif pour la compensation  de la tension de la chaîne, cette forme d'exécu  tion du métier à tisser circulaire présente des  moyens pour la compensation de la tension de  chaque fil de chaîne. Ces moyens coopèrent  avec Lui dispositif d'arrêt du métier. Comme  représenté à la fig. 1, chaque fil 10 s'étendant  sensiblement horizontalement entre le rouleau  11 et le rouleau 12 passe à travers un organe  de guidage 40 en forme     d'#illet    ou de crochet,  qui présente une surface lisse, et qui est formé  à l'extrémité de, l'uue des branches d'un fil  métallique 41 en forme de U dont la partie  inférieure est reliée à l'extrémité supérieure    d'un faible ressort 42.

   L'extrémité inférieure  de ce ressort passe à travers un trou ménagé  dans     un    support fixe 43 et est fixée à ce sup  port au moyen     d'ane    bille     44,    le tout de façon  que toute légère tendance à une variation de  la tension du fil 10 est compensée par l'action  combinée du poids du fil en     U,    41 et de la force  du ressort     42,.     



  Les fils métalliques 41 sont disposés autour  d'un anneau en matière isolante 45 qui s'étend  tout autour du métier et qui porte un anneau  conducteur 46 sur son bord supérieur, cet  anneau 46 étant électriquement relié à un cir  cuit d'arrêt du métier. La disposition est telle  que lorsqu'un fil 10 se rompt, le fil métallique  41 correspondant tombe sous l'effet de son  propre poids et de la tension de ressort 42  coopérant et vient en contact avec l'anneau 46,  fermant ainsi le circuit d'arrêt du métier et  provoquant l'arrêt du métier.  



  Le dispositif pour la compensation de la  tension de la chaîne de la deuxième forme  d'exécution partiellement représentée     aux          fig.    3 et 4, comprend un rouleau supporté en  son milieu. Un manchon 21 comprenant deux  douilles métalliques liées entre elles par du  caoutchouc (voir     fig.    3), est emmanché à force  dans une enveloppe 22 qui est montée à  pivotement en 23.

   Une tige 24 est emmanchée  à. force dans la douille     intérieure    du manchon  élastique 2:1, et porte contre un collier 25 de  l'enveloppe 22,     @de,    sorte que tout déplacement  par translation     d',un        rouleaLi    26 porté par  cette tige, transversalement par rapport aux  fils 10, est freiné par un ressort 27 qui  travaille à la traction et dont une des extré  mités est reliée à l'extrémité de la tige 24 op  posée au rouleau, tandis que son autre extré  mité est fixée en 28. Le manchon 21 a pour  effet de freiner des déplacements     angulaires     de la tige 24 avec le rouleau 26, ceci du fait  que sa douille intérieure est liée à sa douille  extérieure par du caoutchouc.

   La tige     2'4    est  fixée de façon rigide à un collier 29 qui porte  un axe 30 autour duquel des parties du  rouleau 26 sont montées à rotation sur des  paliers 32.      Ains1 qu'on peut le voir à la fig.3, la  deuxième forme d'exécution comprend égale  ment des moyens pour faire fonctionner un  dispositif d'arrêt du métier. Dans cette forme  d'exécution, chaque fil 10 passe sensiblement  horizontalement entre un rouleau 11 et un  rouleau 12 et, entre ces rouleaux, il traverse  un     #illet    48 ménagé dans une aiguille 47.       L'#illet    48 constitue l'extrémité supérieure  d'une fente 49 qui est ajustée sur une barre de  guidage 50 qui s'étend tout autour du métier.

    Une barre de contact isolée 51 qui s'étend tout  autour du métier traverse tune fente 52  ménagée dans l'aiguille 47, au-dessus de       l'#illet    48. Dans sa position normale, l'aiguille  47 est isolée de la barre de contact 51. Lorsque  le fil 10 vient à se rompre, l'aiguille 47 peut  tomber et vient alors en contact avec une  partie supérieure non isolée de la barre de  contact 51, fermant ainsi un circuit d'arrêt  du métier et arrêtant la barre de ce métier.  



  Le dispositif pour la compensation de la  tension de la chaîne de la troisième forme  d'exécution est partiellement représenté aux  fig. 5 et 6. Ce dispositif ressemble beaucoup à  celui décrit en référence aux fig. 3 et 4, sauf  qu'il comprend, au lieu du rouleau 26, un  rouleau 31 qui est incurvé de façon à s'adapter  à la     courbure    générale du métier et qui ne  peut pas tourner mais est directement fixé à  une tige centrale 24.  



  Les fig.7 et 8 représentent partiellement  le dispositif pour la compensation de la  tension de la chaîne de la quatrième forme  d'exécution. Ce dispositif comprend un  rouleau 33 qui est monté de façon à pouvoir  tourner librement en 34 sur deux leviers 35  qui sont     eux-mêmes    montés à pivotement en  36. Le rouleau 33 ne peut se déplacer par  translation que contre l'action de ressorts 37  reliés à chacun des leviers 35 et fixés d'autre  part en 38.

   Un déplacement du rouleau 33       angulairement    par rapport à ses supports est  rendu possible par un jeu subsistant entre une  saillie 39 de ce rouleau et le fond et les bords  d'un trou formant palier et ménagé dans  chacun des leviers 35, de sorte que les ressorts  37 peuvent être tendus différemment l'un de    l'autre     sans    que cela gêne la libre rotation du  rouleau 33.  



  Selon une forme d'exécution non re  présentée, chaque rouleau tendeur du disposi  tif pour la compensation de la tension de 7a  chaîne est monté à l'extrémité libre d'au moins  une tige, l'autre extrémité de chacune de ces  tiges étant montée dans un bloc de caoutchouc,  de manière à pouvoir pivoter dans différentes  directions d'un angle élastiquement commandé.  



  On comprendra que le dispositif pour 1a  compensation individuelle de la tension de  chacun des fils de chaîne et le dispositif  casse-chaîne décrits en référence à la fig. 1, de  même que le dispositif casse-chaîne décrit en  référence à la fig. 3, peuvent être utilisés       conjointement    avec n'importe lequel des  dispositifs pour la compensation de la tension  de la chaîne décrits.



  Circular loom. The subject of the invention is a circular loom comprising a device for compensating for the tension of the warp, this device being intended to maintain substantially constant the tension of the threads of the warp, so as to reduce the risks of breaking of the warp. warp threads. For example, when the pitch forming chain is opening, the tension applied to the threads of a group of yarns in the warp generally increases while, as the shuttle enters the pitch forming chain. , some of the wires are subjected to an additional increase in tension.



  The loom which is the object of the present invention is characterized in that said device for compensating for the tension of the chain comprises a set of elastically sup ported rollers and on each of which a portion of the warp yarns passes to come to rest. a mechanism for the formation of the pitch that comprises said loom, each of these rollers being mounted so as to be able to move transversely with respect to said yarns, by translation as well as angularly with respect to its support.



  The appended drawing represents, partially and by way of example, four embodiments of the weaving loom which is the subject of the invention. Fig. 1 is a sectional elevation of part of the first embodiment, the latter comprising an accessory chain breaker.



  Fig. 2 is a plan view. Fig. 3 is a sectional elevation of part of the second embodiment.



  Fig. 4 is a plan view.



  Fig. 5 is a sectional elevation of part of the third embodiment.



  Fig. 6 is a plan view.



  Fig. 7 is a sectional elevation of part of the fourth embodiment; and fig. 8 is a plan view.



  The f'ig. 1 and 2 show only a single set of rollers of the device for compensating the tension of the chain that the first embodiment comprises, FIG. 1 further showing - -an chain breaker device that comprises this form of 'execution. As can be seen in these figures, warp yarns 10, coming from a beam not shown, extend over a smooth roller 11, around a similar roller 12, and around it. 'a bar 13, before reaching a step forming device, not shown.

   The path of the son 10 is normally substantially horizontal between the rollers 11 and 12 and substantially vertical between the roller 12 and the bar 13 ,. A roll 14, however, extends across the threads 10, between the roll 12 and the bar 13, and draws these threads to one side so that the parts of each thread lying between the rollers 12 and 14 and between the roller 14 and bar 13 form an angle between them and are not vertical.



  Each of the ends of the roller 14 is carried by the free end of a plunger 15 mounted so as to be able to slide with play in a guide 16 formed in a frame 17. Each plunger 15 passes coaxially through a coil spring 18 which works. compression and which bears, on the one hand, against a washer 19 applied, against the frame 17 and, on the other hand, against a washer 20 fixed to the plunger 15, all so that the roller 14 is biased towards the frame 17 and consequently pulls the warp threads 10 in the manner described above. The force applied to the roller 14 by the springs 18, 18 is substantially constant.

   Therefore, any tendency that the threads 10 may have to loosen or tighten is compensated by a corresponding translation of the roller 14 in one direction or the other. If the tension of only a part of the threads 10 passing over the roller 14 tended to vary, the play with which the plungers 15 are mounted in the guides 16 allows a corresponding angular displacement of the roller 14 and this displacement compensates for such a variation. unequal tension.



  In addition to the device for compensating the warp tension, this embodiment of the circular loom has means for compensating the tension of each warp thread. These means cooperate with Him as a device for stopping the trade. As shown in fig. 1, each wire 10 extending substantially horizontally between the roll 11 and the roll 12 passes through a guide member 40 in the form of an eyelet or hook, which has a smooth surface, and which is formed at the end of, the uue of the branches of a metal wire 41 in the shape of a U, the lower part of which is connected to the upper end of a weak spring 42.

   The lower end of this spring passes through a hole made in a fixed support 43 and is fixed to this support by means of a ball 44, the whole so that any slight tendency for a variation in the tension of the wire 10 is compensated by the combined action of the weight of the U-shaped wire, 41 and the force of the spring 42 ,.



  The metal wires 41 are arranged around a ring of insulating material 45 which extends all around the loom and which carries a conductive ring 46 on its upper edge, this ring 46 being electrically connected to a cir cuit for stopping the loom. . The arrangement is such that when a wire 10 breaks, the corresponding metal wire 41 falls under the effect of its own weight and the cooperating spring tension 42 and comes into contact with the ring 46, thus closing the circuit d. stopping the trade and causing the trade to stop.



  The device for compensating the tension of the chain of the second embodiment partially shown in FIGS. 3 and 4, comprises a roller supported in its middle. A sleeve 21 comprising two metal bushings linked together by rubber (see FIG. 3), is force-fitted into a casing 22 which is pivotally mounted at 23.

   A rod 24 is fitted to. force in the inner sleeve of the elastic sleeve 2: 1, and bears against a collar 25 of the casing 22, @de, so that any translational movement of, a roller 26 carried by this rod, transversely to the threads 10 , is braked by a spring 27 which works in traction and one end of which is connected to the end of the rod 24 op posed to the roller, while its other end is fixed at 28. The sleeve 21 has the effect to brake angular movements of the rod 24 with the roller 26, this because its inner sleeve is linked to its outer sleeve by rubber.

   The rod 2'4 is rigidly attached to a collar 29 which carries an axis 30 around which parts of the roller 26 are rotatably mounted on bearings 32. As can be seen in fig.3, the second embodiment also comprises means for operating a device for stopping the loom. In this embodiment, each thread 10 passes substantially horizontally between a roller 11 and a roller 12 and, between these rollers, it passes through a #illet 48 formed in a needle 47. The # eyelet 48 constitutes the upper end of the thread. a slot 49 which fits over a guide bar 50 which extends all around the loom.

    An insulated contact bar 51 which extends all around the loom passes through a slot 52 in the needle 47, above the eyelet 48. In its normal position, the needle 47 is isolated from the needle bar. contact 51. When the wire 10 breaks, the needle 47 may drop and then come into contact with an uninsulated upper part of the contact bar 51, thus closing a loom stop circuit and stopping the bar. this job.



  The device for the chain tension compensation of the third embodiment is partially shown in fig. 5 and 6. This device closely resembles that described with reference to FIGS. 3 and 4, except that it comprises, instead of the roller 26, a roller 31 which is curved so as to adapt to the general curvature of the loom and which cannot turn but is directly attached to a central rod 24.



  Figs. 7 and 8 partially show the device for compensating the chain tension of the fourth embodiment. This device comprises a roller 33 which is mounted so as to be able to rotate freely at 34 on two levers 35 which are themselves pivotally mounted at 36. The roller 33 can only move by translation against the action of springs 37 connected. to each of the levers 35 and fixed on the other hand at 38.

   A displacement of the roller 33 angularly relative to its supports is made possible by a clearance remaining between a projection 39 of this roller and the bottom and the edges of a hole forming a bearing and formed in each of the levers 35, so that the springs 37 can be stretched differently from one another without hindering the free rotation of the roller 33.



  According to an embodiment not shown, each tensioning roller of the device for compensating the tension of the chain is mounted at the free end of at least one rod, the other end of each of these rods being mounted. in a rubber block, so that it can be rotated in different directions at an elastically controlled angle.



  It will be understood that the device for the individual compensation of the tension of each of the warp threads and the chain breaker device described with reference to FIG. 1, as well as the chain breaker device described with reference to FIG. 3, can be used in conjunction with any of the chain tension compensation devices described.

 

Claims (1)

R.E VEiNTDICAT'IO#N Métier à tisser circulaire comprenant un dispositif pour la compensation de la tension de la chaîne, caractérisé en ce que ce dispositif comprend un jeu de rouleaux supportés élastiquement et sur chacun desquels une partie des fils de chaîne passe pour parvenir à un mécanisme pour la formation du pas que comprend ledit métier, chacun de ces rouleaux étant monté :de manière à pouvoir se déplacer transversalement par rapport auxdits fila par translation aussi bien qu'angulairement par rapport à son support. RE VEiNTDICAT'IO # N Circular loom comprising a device for compensating the tension of the warp, characterized in that this device comprises a set of elastically supported rollers and on each of which a part of the warp threads passes to reach a mechanism for the formation of the pitch that comprises said loom, each of these rollers being mounted: so as to be able to move transversely with respect to said fila by translation as well as angularly with respect to its support. SOUS-REVENDICATIONS 1. Métier selon la revendication, caractérisé en ce que chacun desdits rouleaux est porté, à chacune de ses extrémités, par un plongeur pressé par un ressort et monté avec jeu dans un guide. 2,. Métier selon la revendication, caractérisé en ce que chacun desdits rouleaux est monté à l'extrémité libre d'une tige susceptible de pivoter contre l'action de moyens élastiques. 3. Métier selon la revendication et la sous- revendication 2, caractérisé en ce que lesdits moyens élastiques sont -des ressorts. 4. SUB-CLAIMS 1. Loom according to claim, characterized in that each of said rollers is carried, at each of its ends, by a plunger pressed by a spring and mounted with play in a guide. 2 ,. Loom according to claim, characterized in that each of said rollers is mounted at the free end of a rod capable of pivoting against the action of elastic means. 3. Loom according to claim and sub-claim 2, characterized in that said elastic means are springs. 4. Métier selon la revendication et la sous- revendication 2, caractérisé en ce que le rouleau est monté à rotation en son milieu à l'extrémité libre de la tige. 5. Métier selon la revendication et la sous- revendication 2, caractérisé en ce que ladite tige est montée dans mi bloc de caoutchouc, de manière à pouvoir pivoter dans différentes directions d'un angle élastiquement commandé. 6. Loom according to claim and sub-claim 2, characterized in that the roller is rotatably mounted in its middle at the free end of the rod. 5. Loom according to claim and sub-claim 2, characterized in that said rod is mounted in mid block of rubber, so as to be able to pivot in different directions at an elastically controlled angle. 6. Métier selon la revendication et la sous- revendication 2, caractérisé en ce que ladite tige est montée à pivotement sur une broche transversale dont l'axe est sensiblement parallèle à celui du rouleau, la tige étant reliée à l'une des extrémités d'un ressort qui tend à déplacer le rouleau par translation vers les fils de chaîne passant sur ce rouleau. 7. Métier selon la revendication, caractérisé en ce qu'il comprend en outre, pour chaque fil de chaîne, un faible dispositif tendeur com prenant un organe de guidage à surface lisse à travers lequel passe ledit fil et qui est soumis à l'action d'un faible ressort, cette action s'exerçant transversalement au fil et de ma nière à tendre légèrement celui-ci. 8. Loom according to claim and sub-claim 2, characterized in that said rod is pivotally mounted on a transverse pin whose axis is substantially parallel to that of the roller, the rod being connected to one of the ends of a spring which tends to move the roller by translation towards the warp threads passing over this roller. 7. Loom according to claim, characterized in that it further comprises, for each warp yarn, a weak tensioning device comprising a guide member with a smooth surface through which said yarn passes and which is subjected to the action. a weak spring, this action being exerted transversely to the wire and so as to slightly tension the latter. 8. Métier selon la revendication et la sous- revendication 7, caractérisé en ce que ledit organe de guidage est Lu crochet. 9. Métier selon la revendication et la sous- revendication 7, caractérisé en ce que ledit organe de guidage est un anneau. 10. Métier selon la revendication et la sous- revendication 7, caractérisé en ce que chacun desdits organes de guidage est agencé de manière que, en cas de rupture du fil qui le traverse; il est déplacé par le ressort coopérant et vient en contact avec un contact électrique branché dans un circuit d'arrêt du métier. 11. Loom according to claim and sub-claim 7, characterized in that said guide member is Lu hook. 9. Loom according to claim and sub-claim 7, characterized in that said guide member is a ring. 10. Loom according to claim and sub-claim 7, characterized in that each of said guide members is arranged so that, in the event of breakage of the wire which passes through it; it is moved by the cooperating spring and comes into contact with an electrical contact connected to a stop circuit of the loom. 11. Métier selon la revendication, caracté risé en ce qu'il comprend, pour chaque fil de chaîne, un aeillet ménagé dans une aig2:ille et destiné à recevoir ce fil, cette aiguille étant agencée de manière que, en cas de rupture du fil, elle est libérée et tombe en contact avec un contact électrique branché dans un circuit d'arrêt du métier. 12. Métier selon la revendication, et com prenant un dispositif de compensation tel que celui représenté aux fig.l et 2 du dessin annexé. 13. #lIétier selon la revendication, et com prenant un dispositif de compensation tel que celui représenté aux fig.3 et 4 du dessin annexé. 14. A loom according to claim, characterized in that it comprises, for each warp thread, an eyelet formed in an needle and intended to receive this thread, this needle being arranged so that, in the event of the thread breaking, it is released and comes into contact with an electrical contact plugged into a loom stop circuit. 12. Loom according to claim, and comprising a compensation device such as that shown in fig.l and 2 of the accompanying drawing. 13. # lIétier according to claim, and comprising a compensation device such as that shown in Fig.3 and 4 of the accompanying drawing. 14. Métier selon la revendication, et com prenant un dispositif de compensation tel que celui représenté aux fig. 5 et 6 du dessin annexé. 15. Métier selon la. revendication, et com prenant un dispositif de compensation tel que celui représenté aux fig. 7 et 8 du dessin annexé. Loom according to claim, and comprising a compensation device such as that shown in FIGS. 5 and 6 of the accompanying drawing. 15. Trade according to. claim, and comprising a compensation device such as that shown in FIGS. 7 and 8 of the accompanying drawing.
CH308248D 1952-02-22 1953-02-21 Circular loom. CH308248A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB308248X 1952-02-22

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH308248A true CH308248A (en) 1955-07-15

Family

ID=10313707

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH308248D CH308248A (en) 1952-02-22 1953-02-21 Circular loom.

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH308248A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2542768A1 (en) DEVICE FOR THE REGULATION OF VOLTAGE AND MONITORING OF CHAIN YARNS ON A WEAVING MACHINE, IN PARTICULAR A CIRCULAR WEAVING
FR2577575A1 (en) WEAPON DEVICE FOR WEAVING.
CH308248A (en) Circular loom.
CH632022A5 (en) WEAVING MACHINE WITH DEVICE AVOIDING DIFFERENCES IN DUITING AT THE START OF THE MACHINE.
FR2571749A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE TENSION OF CHAIN YARNS BY POSITION DISPLACEMENT OF A WHEEL ROLLER IN A WEAVING MACHINE
FR2532960A1 (en)
FR2466535A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONTROLLING WIRES ON ASSEMBLY WAYS OF MULTIPLE ELEMENTARY WIRES IN A SINGLE WIRE
CH407902A (en) Weft yarn control mechanism in a shuttle-less loom
FR2552787A1 (en) TEMPLET EQUIPPED WITH WEAVING WEAVING
CH504559A (en) Shuttleless loom breaker
EP0443969B2 (en) Controlling mechanism for the movement of the needle frame of a shedding device
FR2680182A1 (en) DRAWING DEVICE FOR CONTROLLING SMOOTH FRAMES OF ARMOR MECHANICS OF THE NEGATIVE TYPE.
BE517850A (en)
CH307601A (en) Textile machine thread breaker.
FR2639366A1 (en) Weaving loom equipped with a tension regulator for a roll for paying out or winding on a textile web
CH383894A (en) Device for keeping at least one wire in tension
CH372621A (en) Shuttle equipped with a weft breaker
BE536226A (en)
BE450446A (en)
CH271890A (en) Chain unwinding mechanism of a loom.
CH254771A (en) Loom breaker.
CH215120A (en) Circular loom, equipped with an electric weft breaker.
BE401289A (en)
CH271623A (en) Circular loom equipped with a weft breaker.
FR2522698A1 (en) CORONAL WITH VARIABLE RESISTANT TORQUE