Machine <B>pour l'impression d'un</B> texte <B>sur une bande formée d'éléments limités</B> <B>par des rangées transversales de</B> perforations. La présente invention concerne les ma chines servant à imprimer un texte sur une bande formée d'éléments limités par des ran gées transversales de perforations, par exem ple sur des éléments formant des tickets ou étiquettes de vente.
Des machines de ce genre sont. déjà. con nues. Elles comportent en général un cylindre d'impression rotatif dont la surface périphé rique présente, dans une zone limitée, des moyens, par exemple des rainures, pour la fixation de caractères facilement interchan geables. En dehors de ces caractères, il est.
également miel d'insérer dans les rainures à caractères des tampons ou éléments d'entraîne ment amovibles disposés à proximité des carac tères, mais non en regard des organes encreurs, ces tampons intervenant pendant la. rotation du cylindre, et par leur contact avec la. bande d'éléments, font automatiquement avancer cette bande pendant l'impression sur une table ou un autre support, d'une distance sen siblement égale à la. longueur totale d'un élément.
Cet entraînement des tickets par friction n'est en soi pas suffisamment précis pour em pêcher tout décalage, et il en résulte que l'im pression n'est pas toujours exactement centrée dans l'aire de l'élément. destinée à la recevoir.
Il est également connu de prévoir des griffes supplémentaires de correction ou de rectifi cation auxquelles est imprimé un mouvement de va-et-vient et qui sont en contact avec une face de la bande de tickets avant l'impression, pour venir en prise avec la rangée de perfo rations ménagée entre deux tickets consécu tifs, et pour amener cette rangée de perfora tions dans une position prédéterminée à la fin de chaque opération d'impression.
Dans les dispositifs connus de ce genre, il est nécessaire d'écarter les griffes de correc tion ou de rectification du cylindre d'impres sion pour qu'elles viennent en prise avec la rangée de perforations de la bande formant. le côté postérieur (dans le sens de l'avance ment) d'un élément placé en arrière d'une, de deux ou de plusieurs divisions par rapport au dernier élément imprimé. Cet agencement pré sente l'inconvénient. qu'il est impossible d'as surer le centrage et l'impression corrects du ou des derniers tickets d'une bande ou d'un rouleau.
Le but de la présente invention est de créer un dispositif simplifié et peu cofi-. teux ne présentant pas cet inconvénient.
La machine suivant la présente invention est. caractérisée en ce que ledit. organe d'im- pression présente la forme d'un secteur de cylindre s'étendant sur un tel angle, et les griffes de correction sont dirigées en dépen dance temporaire de l'organe d'impression de telle manière qu'une fois pendant, chaque ro tation entière de l'organe d'impression elles se déplacent vers une position située au-dessous de l'organe d'impression, et entre celui-ci et la bande pour coopérer avec le bord postérieur de l'élément qui a été imprimé lors de l'opé ration d'impression immédiatement précédente.
Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de la ma chine objet de l'invention.
Les fig. 1, 2 et 3 sont respectivement des vues en élévation latérale, en plan et. en bout, avec arrachements partiels, de la machine.
La fig. 4 est. une vue en perspective mon trant l'agencement de griffes de correction animées d'un mouvement de va-et-vient et d'un dispositif pour le réglage de la position finale à chaque course de ces griffes.
Les fig. 5 .et 6 sont des vues partielles d'un dispositif réglable d'entraînement par friction, représenté dans des positions de ré glage différentes de celle de la fig. 1.
La machine représentée au dessin com porte un socle 10 présentant la forme d'une boîte sensiblement rectangulaire ouverte vers le bas, et dont le dessus porte deux flasques verticaux 11 coiffés d'un couvercle incurvé 12, avec lequel ils forment une caisse 13 des tinée à recevoir certaines parties du méca nisme et placé sur un côté du socle 10. La partie ainsi dégagée du socle est recouverte de deux platines lisses 14 et. 15 formant en semble une table recevant, portant. et guidant une bande perforée PS utilisée pour la con fection des tickets.
Un rouleau fournissant la bande, indiqué en traits mixtes en 16 à la fig. 1, est monté sur un support approprié également indiqué en: traits mixtes en 17. Ce support est fixé d'une manière amovible à la paroi postérieure du socle 10, dans des ouver tures en forme de trous de serrure 18 (fig. 3).
Pendant le glissement sur la platine 14 de la table, la bande des tickets est guidée dans un couloir formé par une cornière intérieure 19 dont l'aile horizontale 20 recouvre un bord latéral de la bande PS, et par une cornière extérieure 21 dont l'aile horizontale recouvre l'autre bord de la bande. Cette cornière exté rieure 21 est. agencée pour pouvoir être dé placée latéralement vers une position indi quée en traits mixtes à la fig. 3, pour faciliter la mise en place de la. bande.
A cet. effet, cette cornière 21 est solidaire d'une tige ?'_' montée à coulissement. et. soumise à l'action d'un ressort 23 qui tend constamment à la ramener vers la position indiquée en traits pleins dans les fig. 2 et. 3.
La bande PS est maintenue en contact avec la platine 14 de la table par une lame 65, solidaire d'un axe rotatif 66 relié au socle 10 par un ressort hélicoïdal 64 (fig. 3), qui tend à appliquer la. lame 65 élastiquement contre la face supérieure de la bande PS. Un levier 67 permet de soulever la lame 65 pendant l'in sertion de la. bande.
Pour permettre le réglage dn couloir en fonction de la largeur de la bande des tiekets, la cornière latérale 19 est solidaire d'une pa lette latérale 24 dans laquelle est- ménagée une coulisse et qui est. engagée à coulissement dans une rainure transversale 25 ménagée dans le dessus du socle 10. La palette 24 est bloquée dans la. position de réglage désirée à l'aide d'une vis à tête moletée 26.
L'organe d'impression a la forme d'un see- teur de cylindre 27 à surface extérieure incur vée 28, rainurée de la manière représentée pour recevoir de la manière usuelle des carac tères amovibles 29. L'organe d'impression 27 est alésé suivant. l'axe de la surface 28 rece vant les caractères, pour le passage d'un arbre 30 traversant cet organe d'un bout à. l'autre et monté rotativement dans les flasques 11. Sur le côté de la caisse 13 opposé à l'organe d'impression, une manivelle 31 est rigidement fixée à l'arbre 30.
Avec l'organe d'impression 27 en forme de secteur coopère un cylindre de contre-pression 33 monté rotativement sur un axe 34, et logé dans le socle 10 pour ne présenter que la partie supérieure de sa surface périphérique dans l'intervalle 32 ménagé entre les deux bords en regard l'un de l'autre des platines 14 et 15. L'axe 34 est solidaire d'un disque 35 qui est monté rotativement à l'aide d'un axe 36 dans des paliers 37 fixés à la face infé rieure du dessus du socle 10.
L'extrémité de l'axe 36 opposée au disque 35 est solidaire d'un levier 38 portant. un doigt rotatif 39 dans lequel est montée rotativement, mais sans possibilité de déplacement axial, une extré mité d'une tige de réglage 40 s'étendant. vers l'arrière et dont une partie filetée 41 d'un diamètre plus ;rand est engagée dans un trou taraudé ménagé dans la paroi postérieure du socle. L'extrémité libre de la. tige 40 porte, à, l'extérieur du socle, un bouton moleté 42 destiné à la manoeuvre de la tige 40.
L'axe 34 est légèrement excentré par rapport à l'axe 36. En tournant le bouton 42, on fait pivoter le levier 38 et. l'on peut ainsi modifier la position de l'axe de rotation du rouleau de contre-pression 33 pour l'élever ou l'abaisser par rapport à l'organe d'impression 27. Ce dispositif permet donc de régler la pression. exercée lors de l'impression en fonction dé l'épaisseur de la bande des éléments.
Pendant la manceuvre de la manivelle 31, les caractères 29 portés par l'organe d'impres sion 27 se déplacent en regard et en contact avec un rouleau encreur 43, dont. le pourtour est constitué par un tampon en matière appropriée absorbant l'encre, et qui est monté rotativement sur un axe 44 fixé au flasque 11 intérieur par une broche excentrée 70 et un écrou de serrage 71. Ce dispositif permet de izodifier légèrement la position du rouleau encreur par rapport aux caractères.
La. face latérale extérieure de l'organe d'impression 2 7 est, munie d'un organe d'en traînement par friction constitué par une pla que fixe métallique 80 présentant une rampe 81 à tranche incurvée 8\? dont la longueur est limitée à la largeur de deux rangées de carac tères amovibles 29. Cette plaque 80 est rigide ment fixée à l'organe d'impression 27, de faeon que la tranche 82 de la rampe soit placée à, proximité de l'extrémité de la zone (Vimpression, mais en dehors de la zone ba. lavée par le rouleau encreur 43.
Une deuxième plaque 83 métallique flexible est appliquée .sur la plaque 80 et présente une tranche in curvée 84 dont. la, longueur est également limi tée à la largeur de deux rangées de caraetère#> 29. La plaque 83 est articulée à la plaque 80 ï)ar une vis 85 centrée sur l'axe 30 et placée au centre de courbure des tranches 82 et 84. Ces tranches sont placées exactement au ni- veau des surfaces d'impression des caractères 29.
Lorsque l'organe 27 tourne, les tranches frottent par conséquent sur la surface de la bande des tickets PS à proximité du bord extérieur, et la font avancer. La plaque arti culée 83 peut occuper l'une de trois positions différentes, en l'espèce la. position indiquée à la fig. 1, dans laquelle les tranches 82, 84 des rampes s'étendent ensemble sur un arc.
cor respondant à la largeur de cinq rangées de caractères, la position indiquée à la fig. 5 dans laquelle les rampes se recouvrent com plètement pour s'étendre sur un arc égal à la largeur de deux rangées de caractères, et la position indiquée à la fig. 6 dans laquelle les plaques ne se recouvrent que partiellement, de façon que les rampes s'étendent. sur un arc égal à la largeur de trois rangées de carac tères. La plaque articulée 83 est bloquée dans chaque position par un cliquet 86 engagé à cet effet dans l'un de trois trous 87 ménagés dans la plaque 80.
Pour modifier la position de la plaque 83, on écarte celle-ci de la pla que 80 -et on la fait. pivoter à l'aide du bou ton 88. Les tranches 82, 84 des rampes peu vent être moletées ou rugueuses pour augmen ter la friction d'entraînement.
Avec les perforations 45 de la bande PS coopèrent plmsieurs griffes de correction 46 représentées en détail à la fig. 4. Ces griffes 46 sont articulées librement à une extrémité d'une tige 47 s'étendant transversalement dans 1a machine à travers une fente en are de cercle 48 ménagée d'ans le flasque intérieur 11. L'extrémité de la tige opposée aux griffes est fixée rigidement à l'extrémité inférieure d'un levier 49 articulé à un axe 50 s'étendant entre les flasques 11 à l'intérieur die la caisse 13.
Chacune des griffes 46 est prolongée vers l'arrière par une queue 51 à laquelle est. rigide ment fixée une extrémité d'un ressort. 52 formé par une boucle de fil métallique pro longée vers l'avant par une branche engagée sous une broche 53 fixée latéralement dans un levier 54 rigidement solidaire de la tige 47.
Grâce à cette disposition des ressorts, chaque griffe 46 est indépendante et. pressée de haut en bas à son extrémité antérieure qui est conformée en bec 55 et qui est susceptible de s'engager dans l'une des perforations dis ponibles 45 de la bande PS, pour pousser celle-ci dans le sens de l'avancement lorsque les griffes avancent elles-mêmes.
La tranche inférieure de chaque griffe partant de la pointe du bec. 55 forme une rampe inclinée permettant, en coopération avec la bande PS elle-même, le soulèvement de la griffe et son dégagement d'une perforation lorsque les griffes sont. rappelées vers l'arrière.
Les griffes oscillent ensemble vers l'avant. et vers l'arrière sous l'action d'un disque excen tré 56 solidaire de l'arbre principal 30, et pré sentant une rainure périphérique 57 dans la quelle est engagé un bord du levier 49. L'en semble des griffes est tiré vers l'avant. par un ressort à boudin 58 logé dans la caisse 13 et. dont l'extrémité postérieure est accrochée à la tige 47, tandis que son extrémité antérieure est accrochée à une vis 59 solidaire du socle 1.0 (fig. 4).
L'amplitude du mouvement. d'avancement des griffes sous l'action du ressort 58 peut être réglée à l'aide d'une barrette métallique 60 susceptible de coulisser sur le flasque inté rieur<B>Il</B> et dont l'extrémité extérieure est cou dée en 61 pour permettre sa. manoeuvre. Le blocage de cette barrette dans une position de réglage désirée est assuré par une vis 62 traversant une rainure 63 de la. barrette et vissée dans le flasque 11. intérieur.
Un tiroir 68, monté dans la partie infé rieure du socle 10, permet de ranger les ea- ractères et les accessoires nécessaires au chan gement des caractères sur l'organe d'impres sion.
Pour faire fonctionner la machine, on actionne la. manivelle 31 pour faire tourner l'organe d'impression 27 dans le sens inverse des aiguilles d'une montre (fig. 1). Les carac tères 29 encastrés dans l'organe d'impression passent ainsi d'abord sur le rouleau encreur 43, et descendent ensuite pour venir finale nient en contact avec la bande des tickets PS reposant sur les platines 1.4 et 15 et, ce, en un point situé au-dessus du cylindre de contre- pression 33.
Pendant ce mouvement. de des cente de l'organe d'impression 27, le disque excentré 56 agit. sur le levier 49 pour faire recu ler l'ensemble des griffes 46 vers une position dans laquelle elles sont en dehors de la tra jectoire de l'organe d'impression descendant. Le contact entre les caractères 29 et. la bande PS produit. l'impression de la manière usuelle, tandis que le contact. des tranches 82, 84 des rampes 80 et 83 fait avancer la bande per forée PS grâce à la rotation simultanée de l'organe d'impression et du cylindre de contre pression 33.
Dès que les caractères 29 et les tranches 82, 84 des rampes quittent la bande PS, les griffes, qui ont déjà commencé<B>à</B> avancer sous l'action du disque excentré 56 et du ressort hélicoïdal 58, glissent d'abord sur la face supérieure de la bande jusqu'à ce qu'une ou plusieurs de ces griffes s'enga gent dans les perforations 45.
Les griffes en prise, qui continuent d'avancer sous l'action de la rotation continue de la manivelle 31, entrainent alors la bande pour la faire avan cer jusqu'à ce que l'ensemble des griffes soit arrêté par la barrette 60, contre laquelle la tige 47 vient. buter en un point prédéterminé. La rotation consécutive de la manivelle, né cessaire pour la, ramener à la position indi quée à la. fig. 1, n'agit. plus sur les griffes, et la bande perforée est ainsi arrêtée dans la position nécessaire pour l'opération d'impres sion suivante.
Grâce à la conformation particulière de l'organe d'impression 27, constitué par un cylindre incomplet., l'espace nécessaire est mé nagé au-dessous de cet. organe pour le fonc tionnement des griffes 46, qui peuvent ainsi se déplacer vers une position qui serait occu pée par une partie de l'organe d'impression, si celui-ci était entièrement cylindrique.
De cette manière, la rangée de perforations 45 venant en prise avec les griffes peut être celle qui forme le bord postérieur de l'élément qui a été imprimé lors de l'opération d'impression immédiatement précédente, et. les griffes ne coopèrent plus, comme c'est le cas dans les dispositifs connus de ce genre, avec le bord postérieur d'un ticket placé en arrière de une, deux ou plusieurs divisions par rapport. au dernier ticket imprimé.
Naturellement, sans s'écarter du principe de l'invention, on peut imaginer diverses va riantes. Par exemple, il est possible d'appor ter clés modifications importantes à l'agence ment général (le la machine. La, forme et l'agencement des griffes de correction et. des organes d'entraînement par friction peuvent. être modifiés suivant les conditions imposées. Il en. est. de même pour l'agencement. des organes utilisés pour le réglage de la. fin de l'ava.neement des griffes.
Machine <B> for printing a </B> text <B> on a strip formed of elements limited </B> <B> by transverse rows of </B> perforations. The present invention relates to machines for printing text on a strip formed of elements limited by transverse rows of perforations, for example on elements forming sales tickets or labels.
Machines like this are. already. con nudes. They generally include a rotary printing cylinder whose peripheral surface has, in a limited area, means, for example grooves, for fixing easily interchangeable characters. Apart from these characters, there is.
Also honey to insert into the character grooves of the buffers or removable drive elements arranged near the characters, but not opposite the inking members, these buffers intervening during the. rotation of the cylinder, and by their contact with the. web of elements, automatically advance this web during printing on a table or other medium, by a distance approximately equal to the. total length of an element.
This friction drive of the tickets in itself is not sufficiently precise to prevent any offset, and the result is that the printing is not always exactly centered in the area of the element. intended to receive it.
It is also known to provide additional correcting or rectifying claws to which a reciprocating movement is imparted and which are in contact with one face of the strip of tickets before printing, in order to engage with the row of perforations formed between two consecutive tickets, and to bring this row of perforations into a predetermined position at the end of each printing operation.
In known devices of this type, it is necessary to move aside the correcting or rectifying claws from the printing cylinder so that they engage with the row of perforations of the forming strip. the posterior side (in the direction of feed) of an element placed behind one, two or more divisions in relation to the last element printed. This arrangement has the drawback. that it is not possible to ensure the correct centering and printing of the last ticket (s) of a tape or roll.
The aim of the present invention is to create a simplified and low cost device. teux not having this drawback.
The machine according to the present invention is. characterized in that said. printing member is in the form of a cylinder sector extending over such an angle, and the correcting prongs are directed in temporary dependence on the printing member in such a way that once during, each entire rotation of the printing member they move to a position below the printing member, and between the latter and the web to cooperate with the rear edge of the element which has been printed in the immediately preceding print operation.
The appended drawing represents, by way of example, an embodiment of the machine which is the subject of the invention.
Figs. 1, 2 and 3 are side elevation, plan and view, respectively. at the end, with partial tears, of the machine.
Fig. 4 is. a perspective view showing the arrangement of correcting claws moving back and forth and of a device for adjusting the final position at each stroke of these claws.
Figs. 5. And 6 are partial views of an adjustable friction drive device, shown in adjustment positions different from that of FIG. 1.
The machine shown in the drawing com carries a base 10 having the shape of a substantially rectangular box open downwards, and the top of which carries two vertical flanges 11 capped by a curved cover 12, with which they form a box 13 of the tines. to receive certain parts of the mechanism and placed on one side of the base 10. The part thus released from the base is covered with two smooth plates 14 and. 15 seemingly forming a receiving table, bearing. and guiding a perforated PS tape used for ticketing.
A roll providing the strip, indicated in phantom at 16 in FIG. 1, is mounted on a suitable support also indicated in: dashed lines at 17. This support is fixed in a removable manner to the rear wall of the base 10, in openings in the form of keyholes 18 (fig. 3) .
While sliding on the plate 14 of the table, the strip of tickets is guided in a passage formed by an interior angle 19 whose horizontal flange 20 covers a lateral edge of the PS strip, and by an exterior angle 21 of which the horizontal wing covers the other edge of the strip. This exterior angle 21 is. arranged so that it can be moved laterally to a position indicated in phantom in FIG. 3, to facilitate the installation of the. bandaged.
In this. Indeed, this angle 21 is integral with a rod? '_' slidably mounted. and. subjected to the action of a spring 23 which constantly tends to bring it back to the position indicated in solid lines in FIGS. 2 and. 3.
The PS strip is maintained in contact with the plate 14 of the table by a blade 65, integral with a rotary axis 66 connected to the base 10 by a helical spring 64 (Fig. 3), which tends to apply the. blade 65 elastically against the upper face of the PS strip. A lever 67 allows the blade 65 to be lifted during the insertion of the. bandaged.
To allow the corridor to be adjusted as a function of the width of the strip of the tiekets, the lateral angle piece 19 is integral with a lateral pad 24 in which a slide is provided and which is. slidably engaged in a transverse groove 25 formed in the top of the base 10. The pallet 24 is blocked in the. desired adjustment position using a knurled screw 26.
The imprint member is in the form of a cylinder ridge 27 with a curved outer surface 28, grooved as shown to accommodate removable characters 29 in the usual manner. The imprint member 27 is formed. next reamed. the axis of the surface 28 receiving the characters, for the passage of a shaft 30 passing through this member from end to end. the other and rotatably mounted in the flanges 11. On the side of the body 13 opposite the printing member, a crank 31 is rigidly fixed to the shaft 30.
With the printing member 27 in the form of a sector cooperates a counter-pressure cylinder 33 rotatably mounted on an axis 34, and housed in the base 10 to present only the upper part of its peripheral surface in the gap 32 provided. between the two opposite edges of the plates 14 and 15. The axis 34 is integral with a disc 35 which is rotatably mounted with the aid of a pin 36 in bearings 37 fixed to the lower face of the top of the plinth 10.
The end of the axis 36 opposite the disc 35 is integral with a lever 38 carrying. a rotary finger 39 in which is mounted rotatably, but without the possibility of axial displacement, one end of an adjusting rod 40 extending. rearward and including a threaded portion 41 of a larger diameter; rand is engaged in a threaded hole in the rear wall of the base. The free end of the. rod 40 carries, on the outside of the base, a knurled button 42 intended for operating the rod 40.
The axis 34 is slightly eccentric with respect to the axis 36. By turning the button 42, the lever 38 is pivoted and. it is thus possible to modify the position of the axis of rotation of the counter-pressure roller 33 in order to raise it or lower it relative to the printing member 27. This device therefore makes it possible to adjust the pressure. exerted during printing according to the thickness of the web of the elements.
During the maneuvering of the crank 31, the characters 29 carried by the printing unit 27 move opposite and in contact with an inking roller 43, of which. the periphery is formed by a pad of suitable material absorbing the ink, and which is rotatably mounted on an axis 44 fixed to the inner flange 11 by an eccentric pin 70 and a tightening nut 71. This device allows the position of the valve to be slightly modified. ink roller against characters.
The outer side face of the printing member 27 is provided with a friction drag member consisting of a fixed metal plate 80 having a ramp 81 with a curved edge 8. the length of which is limited to the width of two rows of removable characters 29. This plate 80 is rigidly fixed to the printing member 27, so that the edge 82 of the ramp is placed near the end of the zone (the impression, but outside the zone ba. washed by the ink roller 43.
A second flexible metal plate 83 is applied on the plate 80 and has a curved edge 84 of which. the, length is also limited to the width of two rows of character #> 29. The plate 83 is articulated to the plate 80 ï) by a screw 85 centered on the axis 30 and placed at the center of curvature of the edges 82 and 84. These slices are placed exactly at the level of the printing surfaces of the characters 29.
As the member 27 rotates, the slices therefore rub against the surface of the PS ticket strip near the outer edge, and advance it. The articulated plate 83 can occupy one of three different positions, in this case the. position shown in fig. 1, in which the slices 82, 84 of the ramps extend together in an arc.
corresponding to the width of five rows of characters, the position shown in fig. 5 in which the ramps completely overlap to extend over an arc equal to the width of two rows of characters, and the position shown in FIG. 6 in which the plates overlap only partially, so that the ramps extend. on an arc equal to the width of three rows of characters. The articulated plate 83 is locked in each position by a pawl 86 engaged for this purpose in one of three holes 87 formed in the plate 80.
To modify the position of the plate 83, it is moved away from the plate 80 - and it is done. pivot using the button 88. The edges 82, 84 of the ramps can be knurled or roughened to increase the driving friction.
Plmsieurs correction claws 46 shown in detail in FIG. 4. These claws 46 are freely articulated at one end of a rod 47 extending transversely in the machine through a circular slot 48 formed in the inner flange 11. The end of the rod opposite to the claws is rigidly fixed to the lower end of a lever 49 articulated to an axis 50 extending between the flanges 11 inside the body 13.
Each of the claws 46 is extended rearward by a tail 51 to which is. rigidly fixed one end of a spring. 52 formed by a loop of pro metal wire bordered forward by a branch engaged under a pin 53 fixed laterally in a lever 54 rigidly secured to the rod 47.
Thanks to this arrangement of the springs, each claw 46 is independent and. pressed from top to bottom at its front end which is shaped as a spout 55 and which is capable of engaging in one of the available perforations 45 of the PS strip, to push the latter in the direction of advance when the claws advance themselves.
The lower edge of each claw starting from the tip of the beak. 55 forms an inclined ramp allowing, in cooperation with the PS band itself, the lifting of the claw and its release from a perforation when the claws are. called back.
The claws swing together forward. and towards the rear under the action of an eccentric disc 56 integral with the main shaft 30, and having a peripheral groove 57 in which is engaged an edge of the lever 49. The claws are pulled together. forward. by a coil spring 58 housed in the body 13 and. the posterior end of which is attached to the rod 47, while its anterior end is attached to a screw 59 integral with the base 1.0 (Fig. 4).
Range of motion. of advance of the claws under the action of the spring 58 can be adjusted using a metal bar 60 capable of sliding on the internal flange <B> Il </B> and the outer end of which is bent in 61 to allow its. maneuver. The locking of this bar in a desired adjustment position is provided by a screw 62 passing through a groove 63 of the. bar and screwed into the inner flange 11..
A drawer 68, mounted in the lower part of the base 10, makes it possible to store the characters and the accessories necessary for changing the characters on the printing unit.
To operate the machine, we activate it. crank 31 to turn the printing unit 27 counterclockwise (fig. 1). The characters 29 embedded in the printing member thus first pass over the inking roller 43, and then descend to come in final contact with the web of PS tickets resting on the plates 1.4 and 15 and, this, by a point above the back pressure cylinder 33.
During this movement. of cente of the printing member 27, the eccentric disc 56 acts. on the lever 49 to return all of the claws 46 to a position in which they are outside the path of the descending printing member. The contact between characters 29 and. the PS tape produced. printing in the usual way, while contact. slices 82, 84 of ramps 80 and 83 advance the perforated strip PS thanks to the simultaneous rotation of the printing member and of the back pressure cylinder 33.
As soon as the characters 29 and the slices 82, 84 of the ramps leave the PS band, the claws, which have already started <B> to </B> advance under the action of the eccentric disc 56 and the coil spring 58, slide down. 'First on the upper face of the strip until one or more of these prongs engages in the perforations 45.
The engaged claws, which continue to advance under the action of the continuous rotation of the crank 31, then drive the band to make it advance until all of the claws are stopped by the bar 60, against which the rod 47 comes from. abut at a predetermined point. The consecutive rotation of the crank, necessary for the, bring back to the position indicated in the. fig. 1, does not act. more on the claws, and the perforated strip is thus stopped in the position necessary for the next printing operation.
Thanks to the particular conformation of the printing member 27, consisting of an incomplete cylinder., The necessary space is provided below this. member for the operation of the claws 46, which can thus move to a position which would be occupied by a part of the printing member, if the latter were entirely cylindrical.
In this way, the row of perforations 45 engaging the claws may be that which forms the rear edge of the element which was printed during the immediately preceding printing operation, and. the claws no longer cooperate, as is the case in known devices of this kind, with the rear edge of a ticket placed behind one, two or more divisions with respect. to the last printed ticket.
Naturally, without departing from the principle of the invention, one can imagine various variations. For example, it is possible to make important modifications to the general arrangement of the machine. The shape and arrangement of the corrective claws and of the friction drive members can be modified according to the requirements. The same applies to the arrangement of the components used for adjusting the end of the feed of the claws.