CH194930A - Pressurized fluid brake installation. - Google Patents

Pressurized fluid brake installation.

Info

Publication number
CH194930A
CH194930A CH194930DA CH194930A CH 194930 A CH194930 A CH 194930A CH 194930D A CH194930D A CH 194930DA CH 194930 A CH194930 A CH 194930A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
pressure
brake
control part
release
chamber
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Westinghouse Compagnie Freins
Original Assignee
Westinghouse Freins & Signaux
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Westinghouse Freins & Signaux filed Critical Westinghouse Freins & Signaux
Publication of CH194930A publication Critical patent/CH194930A/en

Links

Landscapes

  • Valves And Accessory Devices For Braking Systems (AREA)

Description

  

  Installation de frein à     fluide    sous pression.    La présente invention concerne une instal  lation de frein     è,        fluide    sous pression du  genre comportant un dispositif à soupape de  réglage ayant une pièce de commande mobile  destinée à être soumise d'un côté à une pres  sion de commande, telle que par exemple la  pression régnant dans la conduite de frein  de l'installation, et de l'autre côté à la pres  sion de fluide régnant dans une chambre de  réglage.  



       Certains    dispositifs à soupape de réglage  du genre précité construits jusqu'à présent  sont disposés de façon que leur fonctionne  ment dépend de la pression régnant dans un  réservoir ou chambre de réglage, qui est  maintenue à une valeur normale ou de ré  gime et doit agir sur une pièce mobile en  antagonisme aux pressions régnant     ,dans    la  conduite de frein et dans le cylindre de frein,  cette pièce commandant le fonctionnement  de soupapes réglant la communication entre  une source de fluide sous pression et le cylin  dre de frein, d'une part, et entre ce dernier         Tmiliql'     I       @I'        @II       et l'atmosphère, d'autre part, de façon à pro  voquer le serrage et le desserrage des freins.

    



  Le fonctionnement correct d'un dispositif  à soupapes de réglage de ce genre implique  le maintien de la pression dans le réservoir  ou chambre de réglage à la valeur normale  constante désirée dans     toutes    les conditions  et, en pratique, on rencontre de sérieuses dif  ficultés pour empêcher des pertes de pression  dans la chambre de réglage par suite de  fuites de fluide. Il existe des constructions  dans lesquelles on a substitué un ressort de  réglage à la chambre de réglage, ce qui pré  sente toutefois l'inconvénient qu'il faut échan  ger le ressort ou modifier sa puissance si  l'on désire modifier la valeur     normale    ou de  régime de la pression de fonctionnement de  l'installation de frein.  



  Dans l'installation     suivant    la présente  invention, la disposition est telle que le dé  placement de la pièce de commande, lors  qu'on modifie la pression de commande pour  provoquer le serrage ou le desserrage des      freins, provoque automatiquement un change  ment correspondant de la pression .de la  chambre de réglage, ce qui arrête la pièce de  commande lorsque ces deux pressions sont  sensiblement égales l'une à l'autre, de sorte  que la position de la pièce de     commande    ne  dépend dans ces conditions que de la varia  tion     produite    dans la pression de commande.  l'échappement de fluide sous pression du  cylindre de frein dépendant de cette position  de la pièce de commande et de la pression  s'établissant dans le cylindre de frein.  



  Les .dispositions peuvent être telles que  la pression de commande soit la pression de  la conduite de frein lors du serrage des. freins  et, lors du desserrage, la pression régnant  dans le réservoir auxiliaire.  



  Dans le cas où l'invention .comporte aussi  un appareil à valve de desserrage gradué  pour régler l'échappement de fluide du cylin  dre ou des cylindres de frein de l'installation  au moyen d'une     triple    valve ou autre forme  de valve de     distribution    en     dépendance    de  variations dans la pression s'établissant dans  une conduite de frein, la position de la pièce  de commande peut être établie de telle ma  nière que, pendant le desserrage des freins,       elle    règle la pression de cylindre de frein à  laquelle l'échappement de fluide du cylindre  de frein est automatiquement intercepté, de  façon à provoquer ainsi un desserrage ,

  gra  dué des freins au fur et à mesure que la pres  sion dans la conduite de frein ou dans le  réservoir     auxiliaire    vient se rétablir à sa va  leur normale ou de régime.  



  On peut prévoir     additionnellement    un es  pace ou une chambre du côté de la pièce de  commande qui est     destiné    à être soumis à la  pression de la chambre de réglage, de façon  à former une partie intégrante de la capacité  de la chambre de réglage,

   de sorte que le  mouvement de la pièce de commande dû à  une variation de la pression de commande à  partir de sa valeur normale peut provoquer  automatiquement un changement correspon  dant de la capacité totale de la chambre de  réglage et dudit espace et provoquer ainsi une  modification de la pression dans cette cham-         bre.    La pièce de commande occupera donc  pour toutes les valeurs de la pression de com  mande une position telle que les pressions  s'exerçant sur ses côtés opposés sont égales  l'une à l'autre et tout danger de fuite de  fluide depuis la chambre de réglage ou vers  celle-ci est ainsi écarté.  



  Le dessin annexé     représente,    à titre  d'exemples, diverses formes d'exécution de  l'installation suivant l'invention, qui, toute  fois, ne sont représentées ici que pour autant  qu'on l'a jugé nécessaire.  



  La     fig.    1 montre une élévation en coupe  schématique -d'un dispositif à soupape de ré  glage en combinaison avec une valve de des  serrage gradué, pour régler l'échappement de  fluide du cylindre ou des cylindres de frein  d'une installation de frein avec l'aide d'une  triple valve ou autre valve de distribution  connue;  La     fig.    2 montre une élévation en coupe  similaire d'un autre dispositif à soupape de  réglage en combinaison avec une valve de  commande pour régler l'admission de fluide  sous pression dans le cylindre de     frein    et son  échappement du cylindre, par la pression de  commande de     la.    conduite de frein;

    Les     fig.    3 et 4 montrent des élévations  en coupe tout à fait schématique de dispo  sitifs de réglage disposés pour être utilisés en  combinaison avec la valve de commande re  présentée à la     fig.    2 et établis de façon à  donner automatiquement le rôle de pression  de commande à la pression de la conduite de  frein en condition de serrage et à la pression  du réservoir auxiliaire en condition de des  serrage.  



  La valve de desserrage gradué représentée  à la     fig.    1 comporte un cylindre 1 renfermant  une pièce de commande mobile sous forme  d'un piston 2 désigné dans la suite comme  piston de réglage, l'une des extrémités, 3, du  cylindre 1 étant en communication perma  nente avec une chambre 4 qui, par un canal  5, est destinée à être misé en communication  avec la conduite de frein ou le réservoir auxi  liaire de l'installation de frein, l'extrémité  opposée 6 du cylindre 1 communiquant de      façon similaire par un conduit 7 avec un ré  servoir ou chambre de réglage 8.  



  Le piston de réglage 2 est accouplé au  moyen d'une bielle articulée 9 à l'extrémité  du bras plus long 10 d'un levier pivotant, .  dont le bras plus court 11 est muni d'une  cheville 12 pouvant coulisser dans une fente  13 formée dans une extrémité d'une biellette  14 dont l'autre extrémité est reliée à une sou  pape 15 désignée dans la suite comme sou  pape de desserrage. Le levier pivotant et son  pivot 16 sont disposés de façon que le mou  vement du long bras 10 soit transmis au bras  court 11 du levier pivotant, qui est logé dans  une chambre 17 dans la boîte du dispositif,  laquelle est séparée de la chambre 4 de ma  nière telle que toute fuite de la chambre 4  vers la chambre 17 soit empêchée.  



  La soupape de desserrage 15 est du type  à ailettes de guidage qui la guident dans une  ouverture 18 pratiquée au centre     d'un    second  piston 19 désigné dans la suite comme piston  de desserrage, pouvant se déplacer dans un  cylindre de desserrage 20 dont l'axe est pa  rallèle à l'axe du cylindre 1. La chambre 17  renfermant la biellette à fente 14 communi  que librement avec un canal 21 destiné à  être relié à la lumière de décharge d'une tri  ple valve de distribution d'une installation  de frein et communique également librement  avec l'extrémité adjacente 22 du cylindre de  desserrage 20, dont l'extrémité opposée est  en communication avec l'atmosphère par une  lumière 24 et renferme un ressort de rappel  25 ayant la tendance à maintenir le piston  de desserrage 1.9 à l'extrémité 22 du cylindre  de desserrage 20.

    



  Le fonctionnement de cette forme d'exé  cution est le suivant:    A l'état de desserrage, le piston de ré  glage 2 est maintenu à     l'extrémité    de droite  du cylindre .de réglage 1, comme représenté  au dessin, et la chambre de réglage 8 est  alimentée en fluide par l'extrémité opposée 3  du cylindre de réglage 1 par l'intermédiaire  d'une rainure d'alimentation 26 qui est à  découvert lorsque le piston de réglage 2 oc-         cupe    cette position. Le piston de desserrage  19 est maintenu dans sa position extrême de  gauche dans le cylindre 20 sous l'action du  ressort de rappel 25 et la cheville 12 du bras  court 11 du levier pivotant se trouve à l'ex  trémité de gauche de la fente 13 de la biel  lette 14 en maintenant ainsi la soupape de  desserrage 15 à sa position d'ouverture.  



  Dans ces conditions, il est évident que la  pression régnant aux deux extrémités 3 et 6  du cylindre de réglage 1 et dans la chambre  de réglage 8     est    la pression normale de la       c        o   <B>'</B>     n,        duite        de        frein,        c'est-à-dire        de        la        pression     du réservoir auxiliaire, tandis que, du fait  que la .soupape de desserrage 15 est ouverte,

    une communication est établie par cette sou  pape entre la lumière d'échappement de cy  lindre de frein et     l'atmosphère    par     l'inter-          médiaire    de la triple valve du canal 21, de  la chambre 17, du cylindre .de desserrage 20  et de la lumière 24.  



  Lorsque la pression de la     conduite    de  frein ou du réservoir auxiliaire ,sera réduite  par suite d'un     6ierrage    des freins, la pression  dans la chambre 4 et dans l'extrémité de  gauche 3 .du cylindre 1 sera réduite en pro  portion et, par     conséquent,    le piston 2 se dé  placera vers la gauche en recouvrant la rai  nure 26 et en     permettant    au fluide dans la  chambre de réglage 8 de se détendre dans  l'espace     formé    à l'extrémité 6 du cylindre 1  du côté droit du piston de réglage 2 en rai  son de son déplacement vers la gauche.

   La  pression dans la chambre de réglage 8 se  trouve ainsi réduite, le mouvement du piston  de réglage 2 continuant jusqu'à ce que     cette     pression sait .égale à la pression régnant à  l'extrémité 3 et dans la chambre 4 du côté  opposé du     piston    2, -de     sorte    que la     position     prise par le piston de réglage 2 sera déter  minée exactement en fonction de la réduction  de pression effectuée dans la conduite de  frein ou dans le     réservoir    auxiliaire.  



  Comme     les    pressions des deux côtés -du  piston 2 .dans la position qu'il occupe finale  ment     sont    sensiblement égales     l'une,à    l'autre,  ainsi que c'était le cas, avant le mouvement  du piston, le fluide n'aura aucune tendance      à s'échapper de la     chambre    de réglage 8 au  tour du piston 2.

       Le        mouvement,du    piston de  réglage 2 transmis par le long bras 10 et le  bras     court    11 du levier     pivotant,    obligera la  cheville 12 du     bras    court 11 de ce levier à  se déplacer dans la     fente    13 de la biellette  14 vers     l'extrémité    de droite de la fente,  mais. la soupape -de -desserrage 15 restera en  core ouverte.

   Toutefois., comme la triple  valve est à<B>eu,</B>     position    de     iserrage,    le fluide  du cylindre de frein ne     pourra    s'échapper à       l'atmosphère    par la lumière d'échappement  de la     triple    valve.  



  Lorsqu'on désire effectuer un desserrage  gradué des     freins,    on     augmente    la pression  de la     conduite    de frein     -et    -du réservoir auxi  liaire de la manière usuelle avec le résultat  que le     piston    -de réglage 2 se déplacera vers  la droite de façon à faire augmenter la pres  sion     .dans    la.

   chambre de réglage 8 jusqu'à  ce que     cette    pression soit de nouveau égale  à la pression augmentée de la conduite de  frein ou du     réservoir        auxiliaire    agissant du  côté opposé du piston 2,     après    quoi ce der  nier     s'arrêtera    dans une position correspon  dant à la pression rétablie dans la conduite  de frein.  



  Par suite de     l'accroiosement        susmentionné     de la pression de conduite de frein, la     triple     valve se déplacera de la manière usuelle à  sa position de desserrage dans laquelle la lu  mière d'échappement du cylindre de frein  sera     mise    en     communication    avec la chambre  17.

   La pression :du cylindre de frein ainsi  établie     dans    la chambre 17 et à l'extrémité  22 du cylindre 20 provoquera alors le dé  placement de la soupape de desserrage 15 à  sa     position    -de     fermeture    dans     l'ouverture    18,  ce déplacement de la soupape 15 étant rendu  possible du fait que la cheville 12 ne s'ap  puie plus     ù    l'extrémité ,de gauche -de la fente       13    sur la     biellette    14.  



  La pression à     l'extrémité    22 du cylindre  20 agira également du     côté    gauche du piston  de     desserrage    19 de     façon        @à    provoquer le dé  placement de ce piston vers la     droite    à l'en  contre du ressort -de rappel 25.

   Pendant ce  mouvement, le piston -de desserrage 19 entraî-         nera    la soupape     de        desserrage    15 jusqu'à ce  que le mouvement de     cette    soupape soit arrêté  par le fait que la cheville 12 du bras court  11 du levier pivotant vient buter à l'extré  mité gauche de la     fente    13 de la     biellette    14.

    Le piston de     desserrage    19 continuera toute  fois son mouvement vers la     droite    sous l'ac  tion de la pression de cylindre de frein à  l'extrémité 22 du cylindre 20 avec -le résul  tat que l'ouverture de soupape 18 du piston  19 sera ouverte et que le fluide sous pres  sion du cylindre de frein passera par     cette     lumière vers l'extrémité -de droite 23 du cy  lindre de desserrage 20 et ensuite â l'atmo  sphère par la lumière 24.

   Le fluide s'échap  pera ainsi -du cylindre de frein jusqu'à ce  que la pression     dans    celui-ci soit suffisam  ment réduite pour permettre au piston de  desserrage 19 de se déplacer vers la gauche  sous l'action du ressort de rappel 25 de façon  à refermer la soupape de desserrage 15, après  quoi tout échappement ultérieur de fluide  du cylindre de frein sera empêché.  



  On voit -donc que la pression     persistant     dans le cylindré de frein dépend de la po  sition occupée par le piston de réglage 2 et  par le levier pivotant et     -déterminée    par la  mesure de rétablissement de la pression dans  la     conduite    de frein vers sa valeur normale.

    Lors d'un accroissement ultérieur de la pres  sion dans la     conduite    de frein, les mêmes  opérations se     répèteront,    le piston de réglage  2 occupant     alors    une     position    plus avancée  vers la droite de façon à rouvrir la soupape  de desserrage 15 et à permettre l'échappe  ment ultérieur de fluide sous pression du  cylindre de frein jusqu'à ce que la     pression     dans celui-ci soit tombée à une valeur per  mettant un     déplacement    du piston de desser  rage 19 vers la gauche pour refermer la sou  pape de desserrage 15.  



  De la manière     susidécrite,    l'échappement  gradué de fluide sous pression du cylindre  de frein peut évidemment être obtenu par  un accroissement graduel correspondant de la       pression    de     la-conduite    de frein, jusqu'à ce       ,que,        quand    la valeur     normale    de cette pres  sion sera complètement rétablie, le piston      de réglage 2 occupe de nouveau sa position  extrême de droite et que la soupape de des  serrage 15 soit maintenue ouverte en perma  nence, le piston de     desserrage    19 étant à fond  de course vers la gauche.  



  La valeur de la     pression    retenue dans le  cylindre de frein à chaque. pas correspondant  au rétablissement de la     pression        de    conduite  de frein ou de     réservoir    auxiliaire vers sa  valeur normale peut évidemment être réglée  à volonté en ajustant l'action du ressort de  rappel 25.  



       On    comprendra qu'un     dispositif    à valve  de     desserrage    gradué de la construction dé  crite fonctionnera de manière satisfaisante à  toute pression normale désirée de la conduite  de frein, contrairement à     :des    :

  dispositifs an  térieurement     connus    comportant un ressort  de rappel qu'il faut remplacer ou régler pour  chaque pression normale ou de régime de  fonctionnement .de l'installation de frein,       tandis    que, suivant les explications précé  dentes, le dispositif     décrit,élimine    l'inconvé  nient des dispositifs,     antérieurs,    utilisant la  pression dans une chambre de réglage comme  élément de réglage, inconvénient     dîi    .à la pos  sibilité de fuites de fluide de cette chambre,  qui compromettraient le     fonctionnement    cor  rect de l'installation.  



  La     fig.    2     représente    une autre forme  d'exécution     d'un    dispositif à soupape de ré  glage qui, comme précédemment expliqué, est  disposé pour régler     l'admission    :de fluide sous       pression    au cylindre de frein et également  son échappement :de     celui-ci.     



  Cette     forme    de :dispositif à soupape de  réglage comporte un cylindre 1, un piston  clé réglage 2, des chambres 3, 4 et 6, des  canaux 5 et 7 et une rainure d'alimentation  26, comme :dans la construction représentée  à la     fig.    1, les mêmes, chiffres de     références     étant utilisés pour désigner les parties ana  logues. Dans, cette     construction,    le canal 5 est  toutefois destiné à être relié à la conduite  de frein de l'installation et non au réservoir  auxiliaire.

   Le piston 2 est également relié,  par la bielle 9, au levier pivotant à deux  bras 10, 11 qui est monté comme     sus.décrit.       Le bras     court    1j1 -du levier pivotant est  relié par une     biellette    27 à un pivot 28 situé  en un point médian d'un levier flottant  monté dans la chambre 17 disposée pour       communiquer    par un conduit 29 avec le  cylindre dé frein de     l'installation.    L'extré  mité supérieure 30 du levier flottant est re  liée à une soupape d'alimentation 31 sur la  quelle     agit    un ressort de rappel 32 et com  mandant la communication entre la chambre  17 et une chambre 33 qui, par un canal 34,

    peut .être mise en communication avec une  source de fluide sous     pression,    telle qu'un  réservoir devant être rempli de fluide sous  pression à partir de la conduite de frein,  tandis     que    l'extrémité inférieure 35 du levier  flottant est reliée à la soupape de     :desserrage     15. Cette     :dernière    soupape     est        :disposée     comme dans- la     construction    :de la     fig.    1 et  guidée dans: une ouverture de soupape cen  trale<B>18</B> du piston de .desserrage 19 pouvant  se déplacer     dans    un cylindre 20 dont l'axe  est parallèle à celui du cylindre: 1.

   Le pis  ton de desserrage 19 est établi et fonctionne  de la même manière que le     piston    de desser  rage de la première     forme    d'exécution.  



  Le     fonctionnement    de     cette    forme d'exé  cution est le suivant:  A l'état     :de    desserrage, le piston 2     est     maintenu à l'extrémité     de    :droite du cylindre  1 et. la chambre ou le réservoir de réglage  est rempli :de fluide sous pression à partir  de la conduite de frein comme dans la cons  truction représentée à la     fig.    1. Le     piston     de     desserrage    19 est également maintenu à  sa position extrême :de gauche, comme repré  senté, par l'action du ressort de rappel 25.

    la soupape de desserrage 15 étant maintenue  écartée     de_    son siège dans     l'ouverture    18 du  piston de     desserrage    19 par le levier flot  <U>tant,</U> lequel     permet    dans ces conditions au  ressort 32 de maintenir la soupape d'alimen  tation 31 en     position    :de fermeture.  



  Pour effectuer un serrage     -des    freins, on  réduit la pression de     conduite    :de frein de la  manière usuelle et la pression dans la cham  bre 4 du côté gauche du piston étant réduite  en     proportion,    le piston 2 se déplacera vers      la gauche en recouvrant la rainure 26 et en  laissant le fluide remplissant la chambre de  réglage se détendre vers l'espace 6 -du côté       droit    du     piston    2, le volume de     cet        espace     étant augmenté par suite de ce mouvement  du piston 2.

   La pression de la chambre de  réglage se trouve ainsi réduite, le déplace  ment du piston 2 continuant jusqu'à ce que       cette        pression    soit égale à la pression de con  duite .de frein réduite agissant dans la cham  bre 4 sur l'autre côté du piston 2, de sorte  que la position que ce piston viendra occu  per sera déterminée d'une façon précise en  fonction de la     pression    réduite de la con  duite de frein.  



  La disposition est telle que le mouvement  du piston 2 sur :sa course totale soit     produite     par une réduction de la pression de la con  duite de frein, la capacité de la chambre de  réglage et les dimensions du cylindre 1 étant  déterminées de façon appropriée.  



  Le -déplacement -du     piston    2 vers la gau  che provoque un mouvement correspondant  du levier pivotant qui est transmis au     levier     flottant par l'intermédiaire du bras court 11  du levier pivotant. Par conséquent, le levier       flottant    oscille d'abord vers la droite sur son  extrémité 30 reliée<B>à</B> la soupape d'alimen  tation 31 servant de point d'appui.

   L'extré  mité opposée -35 du levier flottant amène la  soupape de -desserrage 15 sur son siège 1.8  .dans le piston -de desserrage 19 de façon à       interrompre    la communication entre la cham  bre .de cylindre de frein 17 et l'atmosphère  et, lorsque la soupape -de desserrage 15 se  trouve ainsi fermée, la continuation du mou  vement du levier oscillant provoquera un  mouvement pivotant du levier flottant sur  son extrémité 35 reliée à la soupape de des  serrage 15     servant    maintenant .de point d'ap  pui.

   L'autre extrémité 30 du levier flottant  ouvrira par conséquent la soupape d'alimen  tation 31,     après    quoi du fluide sous     pression     passera par     cette    soupape de la chambre 33  à la chambre 17 -et ensuite au cylindre de  frein pour faire .serrer les freins.  



  La     pression    de cylindre de frein dans la  .chambre 17 du     dispositif,        agissant    à l'extré-    mité- 22 du cylindre 20 sur 1e côté corres  pondant du piston de desserrage 19, dépla  cera ce piston vers la droite à l'encontre de  l'action du ressort de rappel 25, le piston  de desserrage 19 entraînant avec lui pendant       ce    mouvement la soupape de     desserrage    fer  mée 15 et l'extrémité 35 du levier flottant  qui y est     relié.    Le levier     flottant    effectue  un mouvement pivotant autour :

  de son pivot  médian 28 relié au bras court 11 du levier  oscillant, qui est alors immobile, et la sou  pape d'alimentation 31 peut ainsi     se    -déplacer  graduellement vers sa     position    de fermeture  et,     aussitôt    que le piston de -desserrage 19 a  été déplacé d'une     distance        suffisante    vers la  droite, la soupape     d'alimentation    31 vient se  fermer complètement et l'admission de fluide  au cylindre de frein est     interceptée.     



  Il est à     noter    que la pression du cylindre  de frein à laquelle     cette        action    se produit  pour une     position    particulière du piston 2,  dépend de la force du ressort -de rappel 25  qui est     dimensionné    ou ajusté de façon qu'on  obtienne la pression de cylindre de frein dé  sirée pour une     réduction    donnée     -de    la pres  sion de conduite de frein.  



  La pression de cylindre de frein peut  être augmentée à volonté     .davantage    en pro  duisant une réduction ultérieure de la pres  sion -de conduite de     frein,    après quoi le dis  positif à soupape de réglage     fonctionnera    de  la même manière qu'auparavant, le piston 2  étant déplacé à une position plus avancée       vers    la gauche et provoquant, par l'intermé  diaire du levier oscillant et du levier flot  tant, la     réouverture    de la soupape d'alimen  tation 31, laquelle se refermera par le dépla  cement -du     piston    de desserrage 19 vers la  droite aussitôt que la     pression    de cylindre  de frein plus élevée aura été établie.

    



  Lorsqu'il     est    désirable     clé    provoquer un  desserrage gradué .des     freins,    on     augmente    la       pression    -de conduite de frein vers sa valeur  normale dans une     mesure    qui dépend du de  gré -de     desserrage    désiré.

       Le        piston    2 se dé  place par conséquent vers la droite et ouvre,  par     l'intermédiaire    du levier oscillant, la sou-      pape de     desserrage    15 en faisant osciller le  levier flottant sur son extrémité 30 reliée à la  soupape d'alimentation 31 qui est maintenue       fermée    par son ressort 32.

   Ainsi, du fluide  peut. s'échapper du     cylindre    -de frein à l'at  mosphère par la chambre de cylindre -de frein  <B>17</B> en passant par la soupape de desserrage  ouverte 15, jusqu'à ce que, par suite de la  réduction de la pression du cylindre de  frein, le piston de desserrage 19 se     déplace     vers la gauche sous l'action du ressort de  rappel 25 d'une     distance    suffisante pour fer  mer la soupape de desserrage 15 sur le siège  de     l'ouverture    18 de façon .à empêcher ainsi  un écoulement ultérieur de fluide du cylin  dre de     frein.     



  Des réductions     successives    ultérieures de  la pression :du cylindre de frein peuvent être  effectuées, de la même manière en augmen  tant de façon correspondante la pression de  la     conduite    de frein, jusqu'à ce que, quand  cette pression sera     entièrement    rétablie à sa  valeur normale, le piston se trouve alors de  nouveau à sa position     extrême    -de     droite    et  le piston -de     .desserrage    à sa position extrême  de gauche avec la soupape de desserrage 15  ouverte en     permanence,    comme représenté au  dessin.  



  Il     résulte    -de la     description        précédente     que le dispositif à soupape de réglage permet  de graduer exactement le serrage et le des  serrage des     freins    en concordance avec la       pression    régnant dans la conduite de frein,  la pression     normale    dans. celle-ci et     dans.    la  chambre de réglage pouvant être de toute  valeur requise par les conditions de marche.  



  On peut prévoir -des moyens de réglage  auxiliaires,     tels    qu'une soupape     è,    pression  minimum ou des     valves    à     manceuvre    rapide,  tels qu'on les, utilise en général avec les tri  ples valves ou     autres    valves de distribution.  



  Dans certaines     circonstances,    il     peut    être  désirable d'utiliser la pression régnant dans  un réservoir auxiliaire communiquant avec  le conduit 34 (fige 2) et servant de source  d'alimentation du cylindre de frein, à la  place de la pression -de la conduite de frein,  comme pression de commande ou de réglage    pour le     desserrage    et, à.     cet    effet, l'un des  dispositifs. additionnels     représentés        aux    fige 3  et 4 peut être combiné avec le dispositif à  soupape de réglage représenté à la fige 2.  



  Le dispositif additionnel représenté à la  fige 3 comporte un cylindre divisé en trois  compartiments 41, 42, 43 par deux pistons  44, 45 mécaniquement reliés ensemble.     Le     compartiment 41 est relié par un conduit 46  au réservoir auxiliaire (non représenté au  dessin) et la chambre 43 -est reliée par un  conduit 47 à la conduite de frein     (non-re-          présentée),    tandis que la chambre centrale  42 est reliée par un conduit 48     ù    la chambre  4 -du -dispositif à soupape .de réglage de la  fige 2 par le canal 5 de ce dispositif, lequel,  suivant la description précédente, devrait être  relié directement à la conduite de frein.

   Lors  du desserrage, les pistons interconnectés 44  et 45 sont à leur position de gauche, comme  représenté à la fige 3, et, dans ces conditions,  le réservoir     auxiliaire    est relié à la chambre  4 du     dispositif    à soupape -de réglage de la  fige 2 par le conduit 46, la chambre 41, une  rainure 49 autour .du cylindre 44, la cham  bre 42, le conduit 48 et le canal 5.  



  Lorsque, toutefois, la pression de la     con-          duite    de frein se trouve réduite pour provoquer  un serrage des freins, la pression du réservoir  auxiliaire agissant dans la chambre 41 fait  déplacer les     :

  deux        pistons        interconnectés    44 et  45 vers leur position de droite,     dans    laquelle  la communication entre le réservoir auxi  liaire et la     chambre    4 par la rainure 49  (fige 3) est coupée, alors qu'une     communi-          cation    entre la conduite de frein et la cham  bre 4 est     établie    par une rainure 50 autour  du     piston    45.  



  Dans une     variante,    la disposition     peut     être telle que le passage ou changement de  la pression -de la conduite de frein à la pres  sion du réservoir auxiliaire et vice versa  peut     être    effectué à     l'aide,    de     .moyens    d'ali  mentation du réservoir auxiliaire et     @à    ma  noeuvre rapide agencés comme représenté par       exemple    à la fige 4.  



  Ces moyens comportent un cylindre di  visé par     un        piston    51 en une chambre à pis-      ton 52 et une cambre à tiroir 53. La     eUam-          bre    à piston 52 est reliée par un conduit 54  à la     conduite    de frein     (non    représentée) et  la chambre à tiroir est reliée par un     conduit     55 au réservoir     auxiliaire    (non représenté)  constituant une     source    d'alimentation de  fluide pour le     cylindre    de frein.  



  A l'état -de     -desserrage    ou d'alimentation,  le piston 51     est        maintenu    à sa     position    de  gauche, comme représenté à la     fig.    4 par la  pression de la conduite -de frein agissant dans  la chambre 52 et le réservoir auxiliaire est  rempli de fluide à partir de la conduite de  frein par l'intermédiaire d'une rainure 56  autour du piston 51.  



  Lorsque la pression de la conduite de  frein est réduite pour provoquer un serrage  des     freins.,    le piston 51 sera déplacé vers sa  position .de droite,     dans        laquolle    la commu  nication entre la.

   conduite de frein et le ré  servoir auxiliaire par la rainure 56 sera cou  pée,     tandis    qu'un serrage rapide des freins  est assuré en .déchargeant -la conduite de frein  à l'atmosphère ou vers     une    chambre appro  priée de la manière usuelle par l'intermé  diaire de lumières et canaux appropriés et  d'une échancrure     (non        représentés    au dessin)  prévus .dans un tiroir 57 relié     ià    la tige du  piston 51.  



  Afin de pouvoir changer automatique  ment la pression     -de        commande    dans, la cham  bre 4 du     .dispositif    à soupape de réglage de  la     fig.    2 en remplaçant à .l'état de     desserrage     la pression de la conduite de frein par la  pression -du réservoir auxiliaire, une rainure  58     est    prévue dans le tiroir 57 en position  convenable pour établir, lors du     desserrage,     comme représenté à la     fig.    4, une communi  cation entre le réservoir auxiliaire et la cham  bre 4     (fig.    2) par le canal 55, une rainure  59 dans le siège du     tiroir    57,

   la rainure 58  de celui-ci et un conduit 60 relié au canal 5       (fig.    2). Lors du serrage des freins, le piston  51 se place à sa position de droite, et la rai  nure 58 du tiroir 57 établira une communi  cation entre la conduite de frein et la cham  bre 4 de la soupape de réglage de la     fig.    2  par l'intermédiaire d'un canal 61 et du canal    60, tandis que     1a        communication    entre     .1e    ré  servoir auxiliaire et la chambre 4 est coupée.



  Pressurized fluid brake installation. The present invention relates to a brake installation è, fluid under pressure of the type comprising an adjustment valve device having a movable control part intended to be subjected on one side to a control pressure, such as for example pressure. prevailing in the brake line of the installation, and on the other side to the fluid pressure prevailing in an adjustment chamber.



       Certain regulating valve devices of the aforementioned type constructed heretofore are arranged so that their operation depends on the pressure prevailing in a reservoir or regulating chamber, which is maintained at a normal value or at speed and must act on a movable part in antagonism to the pressures prevailing, in the brake pipe and in the brake cylinder, this part controlling the operation of valves regulating the communication between a source of pressurized fluid and the brake cylinder, on the one hand, and between the latter Tmiliql 'I @I' @II and the atmosphere, on the other hand, so as to bring about the application and release of the brakes.

    



  The correct operation of a regulating valve device of this kind involves maintaining the pressure in the reservoir or regulating chamber at the desired constant normal value under all conditions, and in practice serious difficulties are encountered in preventing pressure losses in the control chamber as a result of fluid leaks. There are constructions in which an adjustment spring has been substituted for the adjustment chamber, which, however, has the drawback that it is necessary to exchange the spring or modify its power if it is desired to modify the normal value or to change its power. operating pressure regime of the brake system.



  In the installation according to the present invention, the arrangement is such that the displacement of the control part, when the control pressure is modified to cause the application or release of the brakes, automatically causes a corresponding change in the pressure. pressure of the control chamber, which stops the control part when these two pressures are substantially equal to each other, so that the position of the control part depends under these conditions only on the variation produced in the control pressure. the release of pressurized fluid from the brake cylinder depending on this position of the control part and on the pressure being established in the brake cylinder.



  The .dispositions can be such that the control pressure is the pressure of the brake line when tightening. brakes and, when released, the pressure in the auxiliary reservoir.



  In the case where the invention also includes an apparatus with a graduated release valve for regulating the escape of fluid from the cylinder or brake cylinders of the installation by means of a triple valve or other form of distribution valve depending on variations in the pressure building up in a brake line, the position of the control part can be established in such a way that, during the release of the brakes, it regulates the brake cylinder pressure at which the fluid escaping from the brake cylinder is automatically intercepted, thereby causing loosening,

  increase the brake pressure as the pressure in the brake pipe or in the auxiliary reservoir is restored to its normal value or speed.



  A space or a chamber may additionally be provided on the side of the control part which is intended to be subjected to the pressure of the adjustment chamber, so as to form an integral part of the capacity of the adjustment chamber,

   so that the movement of the control part due to a variation of the control pressure from its normal value can automatically cause a corresponding change in the total capacity of the control chamber and said space and thus cause a change in the pressure in that chamber. The control part will therefore occupy for all the values of the control pressure a position such that the pressures exerted on its opposite sides are equal to each other and any danger of fluid leakage from the control chamber. or towards it is thus discarded.



  The appended drawing represents, by way of examples, various embodiments of the installation according to the invention, which, however, are shown here only insofar as it has been deemed necessary.



  Fig. 1 shows a schematic sectional elevation of a regulating valve device in combination with a graduated release valve, for regulating the discharge of fluid from the cylinder or brake cylinders of a brake installation with the using a triple valve or other known dispensing valve; Fig. 2 shows a similar cross-sectional elevation of another regulating valve device in combination with a control valve for regulating the admission of pressurized fluid to the brake cylinder and its exhaust from the cylinder, by the control pressure of the brake cylinder. . brake line;

    Figs. 3 and 4 show quite schematic cross-sectional elevations of control devices arranged for use in combination with the control valve shown in FIG. 2 and established so as to automatically give the role of control pressure to the pressure of the brake line in the tightening condition and to the pressure of the auxiliary reservoir in the tightening condition.



  The graduated release valve shown in fig. 1 comprises a cylinder 1 containing a movable control part in the form of a piston 2 hereinafter referred to as an adjusting piston, one of the ends, 3, of the cylinder 1 being in permanent communication with a chamber 4 which, by a channel 5, is intended to be placed in communication with the brake pipe or the auxiliary reservoir of the brake installation, the opposite end 6 of the cylinder 1 communicating in a similar manner by a duct 7 with a reservoir or chamber adjustment 8.



  The adjusting piston 2 is coupled by means of an articulated connecting rod 9 to the end of the longer arm 10 of a pivoting lever,. the shorter arm 11 of which is provided with a pin 12 which can slide in a slot 13 formed in one end of a rod 14, the other end of which is connected to a valve 15 hereinafter referred to as its release valve. The pivoting lever and its pivot 16 are arranged so that the movement of the long arm 10 is transmitted to the short arm 11 of the pivoting lever, which is housed in a chamber 17 in the box of the device, which is separated from the chamber 4 of the device. manner such that any leakage from chamber 4 to chamber 17 is prevented.



  The release valve 15 is of the type with guide vanes which guide it in an opening 18 made in the center of a second piston 19 hereinafter referred to as the release piston, which can move in a release cylinder 20 whose axis is parallel to the axis of cylinder 1. The chamber 17 enclosing the slotted rod 14 communicates freely with a channel 21 intended to be connected to the discharge port of a tri ple distribution valve of a brake installation and also communicates freely with the adjacent end 22 of the release cylinder 20, the opposite end of which is in communication with the atmosphere by a port 24 and contains a return spring 25 having the tendency to keep the release piston 1.9 at end 22 of release cylinder 20.

    



  The operation of this embodiment is as follows: In the released state, the adjustment piston 2 is held at the right end of the adjustment cylinder 1, as shown in the drawing, and the Adjustment 8 is supplied with fluid from the opposite end 3 of adjustment cylinder 1 via a supply groove 26 which is exposed when adjustment piston 2 occupies this position. The release piston 19 is held in its extreme left position in the cylinder 20 under the action of the return spring 25 and the pin 12 of the short arm 11 of the pivoting lever is at the left end of the slot 13 of the connecting rod 14 thus maintaining the release valve 15 in its open position.



  Under these conditions, it is obvious that the pressure prevailing at the two ends 3 and 6 of the adjustment cylinder 1 and in the adjustment chamber 8 is the normal pressure of the brake pick, co <B> '</B> n, that is to say from the pressure of the auxiliary tank, while, because the release valve 15 is open,

    communication is established by this valve between the brake cylinder exhaust port and the atmosphere through the triple valve of channel 21, chamber 17, release cylinder 20 and light 24.



  When the pressure in the brake line or in the auxiliary reservoir is reduced as a result of a brake release, the pressure in chamber 4 and in the left end 3 of cylinder 1 will be reduced proportionally and, for example, Therefore, the piston 2 will move to the left covering the groove 26 and allowing the fluid in the adjustment chamber 8 to relax into the space formed at the end 6 of the cylinder 1 on the right side of the piston. setting 2 due to its displacement to the left.

   The pressure in the adjustment chamber 8 is thus reduced, the movement of the adjustment piston 2 continuing until this pressure is equal to the pressure prevailing at the end 3 and in the chamber 4 on the opposite side of the piston. 2, -so that the position taken by the adjusting piston 2 will be determined exactly as a function of the pressure reduction effected in the brake line or in the auxiliary reservoir.



  As the pressures on the two sides of the piston 2 in the position which it finally occupies are substantially equal to each other, as was the case before the movement of the piston, the fluid was not will have no tendency to escape from the adjustment chamber 8 when the piston 2 turns.

       The movement of the adjustment piston 2 transmitted by the long arm 10 and the short arm 11 of the pivoting lever will force the pin 12 of the short arm 11 of this lever to move in the slot 13 of the link 14 towards the end of the lever. right of the slot, but. the release valve 15 will remain open.

   However, since the triple valve is in the <B> eu, </B> position of the brake cylinder, the fluid in the brake cylinder cannot escape to the atmosphere through the exhaust port of the triple valve.



  When it is desired to release the brakes in a graduated manner, the pressure of the brake pipe -and -the auxiliary reservoir is increased in the usual manner with the result that the adjustment piston 2 will move to the right so as to increase the pressure in the.

   control chamber 8 until this pressure is again equal to the increased pressure of the brake line or the auxiliary reservoir acting on the opposite side of piston 2, after which it will stop in a position corresponding to the pressure restored in the brake line.



  As a result of the above-mentioned increase in brake line pressure, the triple valve will move in the usual manner to its released position in which the exhaust light of the brake cylinder will be communicated with chamber 17.

   The pressure: of the brake cylinder thus established in the chamber 17 and at the end 22 of the cylinder 20 will then cause the release of the release valve 15 to its closed position in the opening 18, this displacement of the valve 15 being made possible by the fact that the pin 12 no longer rests at the end, on the left -of the slot 13 on the connecting rod 14.



  The pressure at the end 22 of the cylinder 20 will also act on the left side of the release piston 19 so as to cause this piston to move to the right against the return spring 25.

   During this movement, the releasing piston 19 will drive the releasing valve 15 until the movement of this valve is stopped by the fact that the pin 12 of the short arm 11 of the pivoting lever abuts at the end. left end of the slot 13 of the rod 14.

    The release piston 19 will however continue its movement to the right under the action of the brake cylinder pressure at the end 22 of the cylinder 20 with the result that the valve opening 18 of the piston 19 will be opened. and that the fluid under pressure from the brake cylinder will pass through this lumen to the right-hand end 23 of the release cylinder 20 and then to the atmosphere through lumen 24.

   The fluid will thus escape from the brake cylinder until the pressure therein is reduced enough to allow the release piston 19 to move to the left under the action of the return spring 25 of the brake cylinder. so as to close the release valve 15, after which any subsequent escape of fluid from the brake cylinder will be prevented.



  It can therefore be seen that the pressure persisting in the brake cylinder depends on the position occupied by the adjustment piston 2 and by the pivoting lever and -determined by the measure of restoring the pressure in the brake pipe to its normal value .

    When the pressure in the brake line is subsequently increased, the same operations will be repeated, the adjusting piston 2 then occupying a position more advanced to the right so as to reopen the release valve 15 and to allow the Subsequent release of pressurized fluid from the brake cylinder until the pressure in the brake cylinder has dropped to a value allowing the release piston 19 to move to the left to close the release valve 15.



  As described above, the graduated release of fluid under pressure from the brake cylinder can of course be obtained by a corresponding gradual increase in the pressure of the brake line, until, when the normal value of this pressure Zion will be fully restored, the adjusting piston 2 again occupies its extreme right position and the clamping valve 15 is kept open at all times, the release piston 19 being fully to the left.



  The value of the pressure retained in the brake cylinder at each. The step corresponding to the restoration of the brake line or auxiliary reservoir pressure to its normal value can obviously be adjusted at will by adjusting the action of the return spring 25.



       It will be understood that a graduated release valve device of the construction described will function satisfactorily at any desired normal brake line pressure, unlike:

  previously known devices comprising a return spring which must be replaced or adjusted for each normal pressure or operating speed of the brake installation, while, according to the preceding explanations, the device described eliminates the inconvenience deny prior devices using the pressure in an adjustment chamber as an adjustment element, disadvantage dîi .à the pos sibility of fluid leaks from this chamber, which would compromise the correct operation of the installation.



  Fig. 2 shows another embodiment of a regulating valve device which, as previously explained, is arranged to regulate the admission: of pressurized fluid to the brake cylinder and also its exhaust: thereof.



  This form of: regulating valve device comprises a cylinder 1, an adjusting key piston 2, chambers 3, 4 and 6, channels 5 and 7 and a feed groove 26, as: in the construction shown in fig . 1, the same reference numerals being used to denote analogous parts. In this construction, however, the channel 5 is intended to be connected to the brake line of the installation and not to the auxiliary reservoir.

   The piston 2 is also connected, by the connecting rod 9, to the pivoting lever with two arms 10, 11 which is mounted as above described. The short arm 1j1 -du pivoting lever is connected by a rod 27 to a pivot 28 located at a midpoint of a floating lever mounted in the chamber 17 arranged to communicate by a conduit 29 with the brake cylinder of the installation. The upper end 30 of the floating lever is linked to a supply valve 31 on which a return spring 32 acts and controlling the communication between the chamber 17 and a chamber 33 which, via a channel 34,

    can be communicated with a source of pressurized fluid, such as a reservoir to be filled with pressurized fluid from the brake line, while the lower end of the floating lever is connected to the pressure valve. : release 15. This: last valve is: arranged as in the construction: of fig. 1 and guided in: a central valve opening <B> 18 </B> of the release piston 19 which can move in a cylinder 20 whose axis is parallel to that of the cylinder: 1.

   The release pin 19 is established and functions in the same way as the release piston of the first embodiment.



  The operation of this form of execution is as follows: In the state: released, the piston 2 is held at the end of: right of cylinder 1 and. the adjustment chamber or reservoir is filled with: pressurized fluid from the brake line as in the construction shown in fig. 1. The release piston 19 is also maintained in its extreme position: on the left, as shown, by the action of the return spring 25.

    the release valve 15 being kept away from its seat in the opening 18 of the release piston 19 by the float lever <U> tant, </U> which in these conditions allows the spring 32 to maintain the supply valve 31 in position: closed.



  To apply the brakes, the brake line pressure is reduced in the usual way and the pressure in chamber 4 on the left side of the piston being reduced in proportion, piston 2 will move to the left, covering the groove 26 and allowing the fluid filling the adjustment chamber to expand towards the space 6 - on the right side of the piston 2, the volume of this space being increased as a result of this movement of the piston 2.

   The pressure in the control chamber is thus reduced, the movement of the piston 2 continuing until this pressure is equal to the reduced brake line pressure acting in chamber 4 on the other side of the brake. piston 2, so that the position that this piston will come to occupy will be determined precisely as a function of the reduced pressure of the brake pipe.



  The arrangement is such that the movement of the piston 2 over: its total stroke is produced by a reduction in the pressure of the brake pipe, the capacity of the adjustment chamber and the dimensions of the cylinder 1 being appropriately determined.



  The -displacement -of the piston 2 to the left causes a corresponding movement of the pivoting lever which is transmitted to the floating lever by means of the short arm 11 of the pivoting lever. Therefore, the floating lever first swings to the right on its end 30 connected <B> to </B> the supply valve 31 serving as a fulcrum.

   The opposite end -35 of the floating lever brings the release valve 15 to its seat 1.8. In the release piston 19 so as to interrupt communication between the brake cylinder chamber 17 and the atmosphere and , when the release valve 15 is thus closed, the continued movement of the rocking lever will cause a pivoting movement of the floating lever on its end 35 connected to the release valve 15 now serving as a support point.

   The other end 30 of the floating lever will therefore open the supply valve 31, after which pressurized fluid will pass through this valve from chamber 33 to chamber 17 and then to the brake cylinder to apply the brakes. .



  The brake cylinder pressure in chamber 17 of the device, acting at the end 22 of cylinder 20 on the corresponding side of the release piston 19, will move this piston to the right against it. The action of the return spring 25, the release piston 19 driving with it during this movement the closed release valve 15 and the end 35 of the floating lever which is connected to it. The floating lever performs a pivoting movement around:

  of its median pivot 28 connected to the short arm 11 of the oscillating lever, which is then stationary, and the supply valve 31 can thus gradually move towards its closed position and, as soon as the release piston 19 has been moved a sufficient distance to the right, the supply valve 31 comes to close completely and the admission of fluid to the brake cylinder is intercepted.



  It should be noted that the pressure of the brake cylinder at which this action occurs for a particular position of the piston 2, depends on the force of the return spring 25 which is sized or adjusted so that the cylinder pressure is obtained. brake pressure required for a given reduction in brake line pressure.



  The brake cylinder pressure can be increased at will. Further by producing a subsequent reduction in the brake line pressure, after which the regulating valve device will function in the same way as before, piston 2 being moved to a more advanced position towards the left and causing, through the intermediary of the oscillating lever and the floating lever, the reopening of the supply valve 31, which will be closed again by the displacement of the release piston 19 clockwise as soon as the higher brake cylinder pressure has been established.

    



  When it is desirable to cause a graduated release of the brakes, the brake line pressure is increased to its normal value to an extent which depends on the degree of release desired.

       The piston 2 therefore moves to the right and opens, via the oscillating lever, the release valve 15 by oscillating the floating lever on its end 30 connected to the supply valve 31 which is held. closed by its spring 32.

   So fluid can. escape from the brake cylinder to the atmosphere through the brake cylinder chamber <B> 17 </B> through the open release valve 15, until, as a result of the reduction pressure from the brake cylinder, the release piston 19 moves to the left under the action of the return spring 25 by a sufficient distance to close the release valve 15 on the seat of the opening 18 so .to thereby prevent further flow of fluid from the brake cylinder.



  Subsequent successive reductions in the pressure: of the brake cylinder can be carried out, in the same way by correspondingly increasing the pressure of the brake line, until, when this pressure is fully restored to its normal value , the piston is then again in its extreme right position and the release piston in its extreme left position with the release valve 15 permanently open, as shown in the drawing.



  It follows -de the previous description that the adjusting valve device allows to exactly scale the tightening and tightening of the brakes in accordance with the pressure prevailing in the brake line, the normal pressure in. this one and in. the control chamber may be of any value required by the operating conditions.



  Auxiliary adjustment means can be provided, such as a minimum pressure valve or quick-acting valves, such as are generally used with tri-valves or other distribution valves.



  In certain circumstances, it may be desirable to use the pressure in an auxiliary reservoir communicating with the line 34 (fig 2) and serving as the source of power to the brake cylinder, in place of the pressure of the brake line. brake, as control or adjustment pressure for release and, to. this effect, one of the devices. Additional shown in figs 3 and 4 can be combined with the regulating valve device shown in fig 2.



  The additional device shown in fig 3 comprises a cylinder divided into three compartments 41, 42, 43 by two pistons 44, 45 mechanically connected together. The compartment 41 is connected by a conduit 46 to the auxiliary reservoir (not shown in the drawing) and the chamber 43 is connected by a conduit 47 to the brake line (not shown), while the central chamber 42 is connected. through a conduit 48 to the chamber 4 -dispositif valve .de adjustment of the pin 2 through the channel 5 of this device, which, according to the previous description, should be connected directly to the brake line.

   When loosening, the interconnected pistons 44 and 45 are in their left position, as shown in fig 3, and, under these conditions, the auxiliary reservoir is connected to the chamber 4 of the valve device-regulator of the fig 2 through conduit 46, chamber 41, a groove 49 around cylinder 44, chamber 42, conduit 48 and channel 5.



  When, however, the pressure in the brake line is reduced to cause the brakes to apply, the pressure of the auxiliary reservoir acting in the chamber 41 causes the:

  two interconnected pistons 44 and 45 towards their right-hand position, in which the communication between the auxiliary reservoir and the chamber 4 via the groove 49 (pin 3) is cut, while a communication between the brake line and the chamber 4 is established by a groove 50 around the piston 45.



  In a variant, the arrangement may be such that the passage or change of the pressure from the brake line to the pressure of the auxiliary reservoir and vice versa may be effected with the aid of the reservoir supply means. auxiliary and @ to my rapid work arranged as shown for example in fig 4.



  These means comprise a cylinder di aimed by a piston 51 in a piston chamber 52 and a slide camber 53. The piston chamber 52 is connected by a conduit 54 to the brake line (not shown) and the piston valve. slide chamber is connected by a conduit 55 to the auxiliary reservoir (not shown) constituting a fluid supply source for the brake cylinder.



  In the state -of-loosening or supply, the piston 51 is maintained in its left position, as shown in FIG. 4 by the pressure of the brake line acting in the chamber 52 and the auxiliary reservoir is filled with fluid from the brake line through a groove 56 around the piston 51.



  When the pressure of the brake line is reduced to cause the brakes to apply, the piston 51 will be moved to its right position, in which the communication between the.

   brake pipe and the auxiliary reservoir through groove 56 will be cut, while rapid application of the brakes is ensured by discharging the brake pipe to atmosphere or to a suitable chamber in the usual manner by 'Intermediate aperture and appropriate channels and a notch (not shown in the drawing) provided in a drawer 57 connected ià the piston rod 51.



  In order to be able to automatically change the control pressure in chamber 4 of the regulating valve device of fig. 2 by replacing the pressure of the brake line in the released state with the pressure of the auxiliary reservoir, a groove 58 is provided in the spool 57 in a suitable position to establish, upon release, as shown in FIG. 4, communication between the auxiliary tank and chamber 4 (fig. 2) via channel 55, a groove 59 in the seat of the drawer 57,

   the groove 58 thereof and a duct 60 connected to the channel 5 (FIG. 2). When the brakes are applied, the piston 51 is placed in its right-hand position, and the groove 58 of the spool 57 will establish a communication between the brake line and the chamber 4 of the adjustment valve of FIG. 2 via channel 61 and channel 60, while the communication between the auxiliary tank and chamber 4 is cut off.

 

Claims (1)

REVENDICATION Installation de frein à fluide sous pres sion du genre comportant un dispositif à sou pape de réglage ayant une pièce de commande mobile .destinée à être soumise, d'un côté, à une pression de commande et, de l'autre côté, à la pression de fluide régnant dans une chambre de réglage, la disposition étant telle que le déplacement de la pièce de commande, lorsqu'on modifie la pression de commande pour provoquer le serrage ou le desserrage des freins, provoque automatiquement un changement correspondant de la pression de la chambre de réglage, ce qui arrête la pièce de commande lorsque ces deux pressions sont sensiblement égales l'une à l'autre, de sorte que la position de la pièce de commande ne dépend, dans ces conditions, CLAIM Pressurized fluid brake installation of the kind comprising an adjustment valve device having a movable control part. Intended to be subjected, on one side, to a control pressure and, on the other side, to the fluid pressure prevailing in an adjustment chamber, the arrangement being such that the movement of the control part, when the control pressure is modified to cause the application or release of the brakes, automatically causes a corresponding change in pressure of the adjustment chamber, which stops the control part when these two pressures are substantially equal to each other, so that the position of the control part does not depend, under these conditions, que de la varia tion produite dans la pression de commande, l'échappement de fluide sous pression du cylindre de frein dépendant de cette position de la pièce de commande et de la pression s'établissant dans le cylindre de frein. SOUS-REVENDICATIONS 1 Installation suivant la revendication, ca ractérisée par une disposition telle que la. pièce de commande règle aussi l'admission de fluide sous pression au cylindre de frein. that of the variation produced in the control pressure, the release of pressurized fluid from the brake cylinder depending on this position of the control part and on the pressure being established in the brake cylinder. SUB-CLAIMS 1 Installation according to claim, ca ractérisé by an arrangement such as. Control piece also regulates the admission of pressurized fluid to the brake cylinder. 2 Installation suivant la revendication, ca ractérisée par une disposition telle que la pièce de commande règle, pendant le des serrage des freins, la pression de cylindre de frein à laquelle l'échappement de fluide du cylindre de frein est automatiquement coupé. 2 Installation according to claim, ca acterized by an arrangement such that the control part adjusts, during the brake application, the brake cylinder pressure at which the fluid exhaust from the brake cylinder is automatically cut off. 8 Installation suivant la revendication, ca ractérisée en ce que l'espace situé du côté de ladite pièce de commande qui est des tiné à être soumis à la pression de la cham bre de réglage, communique librement avec la chambre de réglage, de sorte que les variations de volume de cet espace, par suite des mouvements de la pièce de com- mande, dus aux variations de la pression de commande, produisent automatiquement des changements correspondants de la ca pacité de l'ensemble constitué par cet es pace et par la chambre de réglage. 8 Installation according to claim, charac terized in that the space located on the side of said control part which is tiné to be subjected to the pressure of the adjustment chamber, communicates freely with the adjustment chamber, so that variations in the volume of this space, as a result of the movements of the control part, due to variations in the control pressure, automatically produce corresponding changes in the capacity of the assembly constituted by this space and by the control chamber. 4 Installation suivant la revendication, ca ractérisée par des moyens disposés pour faire en sorte que, lors du serrage des freins, la pression de commande soit la pression de la conduite de frein, et lors du desserrage des freins, la pression s'établis sant dans le réservoir auxiliaire. 5 Installation suivant la revendication et la sous-revendication 2, caractérisée en ce que la pièce de commande est accouplée à un bras d'un levier oscillant dont l'autre bras est relié par une connexion à cheville et à fente à une soupape de desserrage dont le siège est monté dans un piston mobile dis posé pour être soumis pendant le desser rage des freins aux actions opposées de la pression du cylindre de frein et d'un res sort de rappel. 4 Installation according to claim, ca ractérisé by means arranged to ensure that, when the brakes are applied, the control pressure is the pressure of the brake line, and when the brakes are released, the pressure is established. in the auxiliary tank. 5 Installation according to claim and sub-claim 2, characterized in that the control part is coupled to an arm of an oscillating lever, the other arm of which is connected by a pin and slot connection to a release valve the seat of which is mounted in a movable piston arranged to be subjected during the release of the brakes to the opposing actions of the pressure of the brake cylinder and a return spring. 6 Installation suivant la revendication et la sous-revendication 1, caractérisée par des moyens grâce auxquels le mouvement -de la pièce de commande lors d'une variation de la pression de la conduite de frein est transmis à un point médian d'un levier flottant disposé pour produire le fonction nement de deux soupapes commandant, l'une, l'admission de fluide au cylindre de frein et, l'autre, l'échappement de fluide de celui-ci. 6 Installation according to claim and sub-claim 1, characterized by means by which the movement of the control part during a variation of the pressure of the brake line is transmitted to a midpoint of a floating lever arranged to produce the operation of two control valves, one, the admission of fluid to the brake cylinder and, the other, the exhaust of fluid therefrom. 7 Installation suivant la revendication et .les sous-revendications 1 et 6, caractérisée en ce que le siège de la soupape- commandant l'échappement de fluide du cylindre de frein est monté dans une seconde pièce de commande mobile, disposée pour être sou mise d'un côté à la pression du cylindre de pression et de l'autre côté à la pression d'un ressort de rappel. 7 Installation according to claim and .les sub-claims 1 and 6, characterized in that the seat of the valve controlling the fluid exhaust from the brake cylinder is mounted in a second movable control part, arranged to be subjected on one side to the pressure of the pressure cylinder and on the other side to the pressure of a return spring.
CH194930D 1935-12-17 1936-12-15 Pressurized fluid brake installation. CH194930A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB194930X 1935-12-17

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH194930A true CH194930A (en) 1937-12-31

Family

ID=10130273

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH194930D CH194930A (en) 1935-12-17 1936-12-15 Pressurized fluid brake installation.

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH194930A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH194930A (en) Pressurized fluid brake installation.
CH165368A (en) Pressurized fluid braking system.
CH616116A5 (en) Pneumatic directional control valve for railway braking
CH621297A5 (en) Pressure distributor for the brakes of a vehicle
FR2503284A1 (en) Pneumatic actuator control circuit - has distributor with control slide stopped automatically between two extremes with guide cylinders
BE499581A (en)
CH159839A (en) Pressurized fluid brake.
CH135370A (en) Control device for pressurized fluid brakes.
CH165020A (en) Brake valve for pressurized fluid brake systems.
CH336864A (en) Pressurized fluid braking equipment
CH334894A (en) Pressurized fluid braking equipment
CH158419A (en) Pressurized fluid brake.
CH86797A (en) Triple-valve.
EP0153253A1 (en) High pressure hydraulic directional valve with mechanical actuated discharge valve
CH141734A (en) Pressurized fluid brake.
CH158417A (en) Pressurized fluid brake installation.
CH149867A (en) Pressure regulator.
CH301705A (en) Distributor for pressurized fluid braking system.
CH338858A (en) Pressurized fluid braking equipment
CH516089A (en) Pressurized fluid cylinder control device
BE527505A (en)
CH201495A (en) Pressurized fluid brake installation.
BE536667A (en)
BE528264A (en)
BE384821A (en)