BE735761A - - Google Patents

Info

Publication number
BE735761A
BE735761A BE735761DA BE735761A BE 735761 A BE735761 A BE 735761A BE 735761D A BE735761D A BE 735761DA BE 735761 A BE735761 A BE 735761A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
element according
construction element
synthetic resin
construction
layer
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE735761A publication Critical patent/BE735761A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04BGENERAL BUILDING CONSTRUCTIONS; WALLS, e.g. PARTITIONS; ROOFS; FLOORS; CEILINGS; INSULATION OR OTHER PROTECTION OF BUILDINGS
    • E04B1/00Constructions in general; Structures which are not restricted either to walls, e.g. partitions, or floors or ceilings or roofs
    • E04B1/62Insulation or other protection; Elements or use of specified material therefor
    • E04B1/92Protection against other undesired influences or dangers
    • E04B1/94Protection against other undesired influences or dangers against fire
    • E04B1/945Load-supporting structures specially adapted therefor

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Electromagnetism (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Building Environments (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  "&lÚleats de ocmetruction ainsi que don logements ou locaux construlte au Noywt de ceux-ci." 
Cette invention concerne des éléments de   construc-   tion et en particulier des éléments du type constitué par un pan- useu   lamelle   de résine synthétique et d'un matériau en feuille résistant au feu. 



   Il est bien connu que l'on peut fabriquer un élé- ment de construction constitué par une résine synthétique avec une couche de matériau en feuille résistant au feu collée à la résine synthétique ou enrobée dans celle-ci. Quand ils sont en usage, ces panneaux sont soumis à des variations de température et la différence entre les coefficients de dilatation de la résine syn- thétique et du matériau en feuille résistant au feu a un effet nuisible sur l'élément de construction. De petites fissures et des boursoufflures peuvent se présenter dans la résine et l'affai- blissement de la liaison entre celle-ci et le matériau résistant 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 au feu peut   éventuellement   toutes dans le panneau   la 114.   



   Suivant la présente invention, il est fourni un élément de construction constitué par une couche de résine synthé- tique renforcée de fibres de verre, une couche de matériau en feuille   résistant   au feu recouvrent une surface de la couche de résine synthétique renforcée de fibres de verre, mais nou attachée directement à   celle-ci,   un dispositif de support  gageant   la   fa- ce du matériau résistant au feu éloignée de la couche de résine et des pattes de fixation reliant la couche de   résiue   au support et disposées de manière à permettre l'expansion de la résine   synthé-   tique renforcée de fibres de verre.

   La partie des pattes de fixa- tion reliée à la couche de   résine   peut être enrobée dans celle-ci*   La   patte de fixation peut passer à travers un bord de la feuille résistant au feu ou dans un ou plusieurs trous de celle-ci. 



   La patte de fixation peut être constituée par une bande de matériau fixée par une extrémité à la couche de résine et, par l'autre extrémité, au dispositif de support; la bande peut s'allonger entre ses extrémités pour   permettre   cette expan- sion de la résine synthétique renforcée de fibres de verre. Par exemple, la bande peut présenter un pli, une ondulation, ou une boucle entre ses extrémités. 



   Le matériau peut être un métal, tel que l'acier inoxydable ou le zinc, ou une matière   plastique.   



   Le dispositif de support peut être constitué par un bloc ou une poutre, en bois ou en métal par exemple, et la feuille de matériau résistant au ten peut être, par exemple, clouée, chevillée, oollée ou vissée sur le bloc ou sur la poutre. 



   On peut employer une résine appropriée quelconque, telle qu'une résine polyester, pour la couche renforcée de fibres de verre. La face de la résine synthétique renforcée de fibres de verre opposée à la face recouverte par la feuille résistant au feu peut être constituée par une charge telle qu'un minéral broyé, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de la pierre naturelle ou du   sable @, @ peut   aussi etre   @   constituée par de l'alun et/ou ue pigment. Dans uen forme parti- culièrement préférée de   l'invention,   la charge est constituée par du verre broyé, granulé ou pulvérisé. Le matériau en feuille ré- sistant au feu eet de préférence l'asbeste ou un matériau à base a'asbeste. De préférence, le matériau à base d'asbeste est formé de fibres d'asbeste agglomérées par un liant chimique. 



   Dans l'une quelconque des dispositions ci-dessus, une mince couche d'un matériau de bourrage peut être interposée entre la couche de résine synthétique renforcée de fibres de verre et le matériau en feuille résistant au feu. Ce matériau de bour- rage peut être un canevas léger. 



   Dans une autre forme de réalisation de l'inven- tion, l'élément de construction est muni d'organes de renforcement constituant le dispositif de support qui peut être un encadrement en bois ou en métal auquel sont fixées les pattes d'attache. Dans une forme préférée de l'invention, on place un matériau isolant à l'intérieur de l'encadrement, dans les espaces compris entre les isolant organes de renforcement, De matériau/peut être un rembour- rage de laine minérale ou de fibres de verre. 



   Le côté de l'encadrement éloigné de la couche de résine peut être recouvert d'un panneau de revêtement approprié, tel qu'une plaque de plâtre, par exemple. 



   On décrira maintenant une forme de l'invention en se reportant aux dessins annexés, où : - La figure 1 est une coupe transversale dans un élément de construction selon la présente invention. 



   - La figure 2 est une coupe transversale dans deux panneaux adjacents, montrant la manière dont ceux-ci sont assemblés. 



   - La figure 3 est une vue de profil, en élévation, de l'élément de construction de la figure 1. 



   - La figure 4 est une coupe transversal suivant la ligne A - A de la figure 3. 



   - La figure 5 est une coupe transversale suivant la ligne B - B de la figure 3. 



  - La figure 6 est une vue de face d'un dé - 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
 EMI4.1 
 *.#Jt1 w 1 f1¯.:: s MttAJL Wt 6 2.,    - La figure 7 est une vue de profil du   détail   de la figure 6. 



     L'élément   de construction se fabrique comme suit. 



   Un encadrement en bois   ,   dont les dimensions 
 EMI4.2 
 extérieures sont approximativement de 1,22go 2,ltJt. m, est construit au moyen de madriers de 101,6 : SO,8 mg avec des montants disposés à 406,4 mm   d'axe   en axe. 



   Sur oet encadrement, est clouée une   couche   d'un panneau à base d'asbeste de 4,76 mm d'épaisseur. 



   Des trous circulaires 13, d'un diamètre appro- prié, sont ensuite perces dans le panneau à base d'asbeste, en des points rapproches de l'encadrement en bois. 



   Une couche de Gelcoat,   constituée   de pierres na- turelles, de sable fin ou   d'une   antre charge appropriée, telle que du verre broyé ou pulvérise, un   pigment,   de l'alum et une résine 
 EMI4.3 
 de polyester du type Cry8t10 420 D, est ensuite versée dans un moule et étalée pour former une couche dont l'épaisseur est compri- se entre 0,79 et 3,17 mm. Les dimensions extérieures du moule sont essentiellement les   mêmes   que   l'encadrement     en   bois. 



   Un renforcement est   constitue   par une nappe de fibres de verre en petits torons qui est déroulée sur la couche de 
 EMI4.4 
 Gelcoat et une résine polyester Qr)'8tio 323 A est versée sur la nappe afin de former un lit consolide à avec la couche de Geicoat. 



  Les extrémités de feuillards métalliques , dent chacun présente une aa4Ia1at1OD 11, partiellement circulaire, de 4975 aa de rayon, entre ses extrémités, sent ensnile appliquées au lamine de polyester, puis collées à ealai-ci mvmc aae couche de   revêtement   formée de résine polyester et d'une nappe 15 en fibres 
 EMI4.5 
 de verre, de manière a être enrobées dans le lamine. 



  Le lasdae a, part1eU¯t darai, est arlesé du meule. L'enoaclre88Dt ec bois, avec le p ] â base d'asbeste fixe à celui-ci, est mnsmitm même sos le dem  à in',   plaçant un léger oanoea8 de rerserrate là 8IItn ae ùo9der et le panneau 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 12; 1e canevas et le panneau 12 sont percés de trous 13 aux endroits voulus,pour permettre le passage des feuillards 14 dans ceux-ci. 



   L'extrémité libre du feuillard est ensuite clouée à l'encadrement en bois, comme indiqué. Les figure? 6 et 7 
 EMI5.1 
 montrent une forme légèrement modifiée des feu1llardM métalliques 14. 



   Un rembourrage 18, de laine Minérale au de fi- bres de verre, est placé entre les éléments verticaux 11 de l'en-   oadrement   en   bois.   La face non recouverte du panneau est ensuite terminée   avec   une plaque de plâtre 12 ou une autre plaque de revêtement appropriée. 



   Dans la disposition représentée, tous les feuil- lards      présentent des ondulations 17, destinées à permettre l'expansion du   laminé   en tous les points de celui-ci. On peut trouver dans certaine cas que ceci n'assure pas un positionnement suffisamment précis de   l'élément   autour de   ses   bords et pour y remédier, les feuillards      de la périphérie peuvent tire reoti- 
 EMI5.2 
 lignes, sans l'ondulation IZ9 de sorte que le lIOaT8¯nt de l'élé- ment est limité au bord de oelui-oi, quoique les feuillards inté- rieurs a soient snaia de l'CIIldDlatlC11l H et permettant donc encore   l'expansion   de   l'élément.   la figure 2 montre un joint entre deux éléments 
 EMI5.3 
 de construction du type illustré a la figure 1.

   Le bord 2Ç, da panneau 129 li est sonli sou la ferme indiquée, peur présen- ter une romro il dans laquelle peut je* placer un feuillard d'assemblage 6,. Des lattes en bois a sont peivuu à ohaqae bord de l'élément auquel an!élémmnt ad3aoait doit être assemblé. 



  Co- Indiqué à la figure 2, uo sastio il (par exemple, oelui mudn svns le nom oomerotal de "SeOO88tlo") est placé entre les borda de panneaux adjaearta ZQ, 1 et un feuillard 4'ul88blace it, an aoier inondabloq est serré dans les raineras opposées 2 Come la montrent los figures 1, et 19 la partie Mpérimara do ehffle ralaaro il a' élargit an 2. Les mattrémités de dwffle 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
 EMI6.1 
 feuillard d' assemblage z ressèrtrenX--d7e i3oiï-pameau dans la partie 21a de la rainure d'un panneau adjacent et la largeur sup- 
 EMI6.2 
 p](mentaire de cette partie de la rainure permet la superposition des feuillards . 



   La partie intérieure de la rainure 21 de chaque panneau peut s'évaser vers l'extérieur, comme indiqué en 21b, pour permettre   au*feuillard   d'assemblage de s'allonger vers le bas, en face de l'extrémité supérieure d'un feuillard d'assemblage infé- rieur, quand des panneaux sont utilisés pour des constructions dont la hauteur dépasse deux étages. La rainure éloigne l'eau de la 
 EMI6.3 
 fondation, au niveau du res-ds-ahaussée. 



  Les dimensions de l'élément de aonstraction peuvent être modifiées et elles peuvent aller jusqu'à 3,66 m de longueur x 3,05 m de largeur. Les éléments de construction de la présente Invention peuvent s'employer pour tous les types de bâtiments mais sont   particulièrement   utiles pour l'érection de logements. 



   L'invention ne   se   limite pas aux détails de l'exemple ci-dessus. 



   Par exemple, an lieu d'une résine polyester, on peut employer toute antre résine synthétique appropriée. L'alun et le pigment peuvent être   supprimes   dans le mélange de Gelcoat ou bien on peut les remplacer par d'autres charges appropriées   riais.   
 EMI6.4 
 tant au feu. Tout aathi*n résistant au feu approprié peut s'em- ployer au lieu de la plaque à base d'asbeste dont l'épaisseur peut varier peur répondre à des besoins apioifiqnes. De même, tout autre mode de rembourrage peut s'utiliser an lieu de lattes en bois et le feuillard d'assemblage peut être en tout   antre   matérian ap-   propri',   par   exemple   en bois eu en   aluminium,   au   lieu     d'être   en 
 EMI6.5 
 acier inoxydable.

   Ion liée d'umrnoadremart en bois, cm peut adopter l'acier ou tout antre ¯t4l'iau approprie pouvant supporter des charges et répondant an même bat. On peut adopter aussi d'antres solutiom que le rosboarrap en 1a1D8 minérale oa en fibres de ver. re. Les trail3aràs 8fta111qae. p;nI'f'8Dt 8tn rueaeds par des bnn- des de p1uiqa. - 4'.tru ¯*i8us. hoe me ftl'18IIte nen reprdomtée, l'OIIdIJatS.C8 z 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   @   partiellement circulaire du feuillard métallique 14 est rempla- cée par un faux-pli de forme triangulaire.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  "& lÚleats of ocmetruction as well as housing or building premises at the Noywt thereof."
This invention relates to building elements and in particular to elements of the type consisting of a plywood of synthetic resin and a fire resistant sheet material.



   It is well known that a synthetic resin building element can be made with a layer of fire resistant sheet material adhered to or embedded in the synthetic resin. When in use, these panels are subjected to temperature variations and the difference between the coefficients of expansion of the synthetic resin and the fire resistant sheet material has a deleterious effect on the building element. Small cracks and swelling can occur in the resin and weaken the bond between the resin and the resistant material.

 <Desc / Clms Page number 2>

 fire can possibly all in the panel the 114.



   According to the present invention, there is provided a building element consisting of a layer of synthetic resin reinforced with glass fibers, a layer of fire resistant sheet material covering a surface of the layer of synthetic resin reinforced with glass fibers. , but we are directly attached thereto, a support device securing the face of the fire-resistant material away from the resin layer and fixing tabs connecting the resin layer to the support and arranged so as to allow expansion of the synthetic resin reinforced with glass fibers.

   The part of the fixing tabs connected to the resin layer may be embedded therein. The fixing tab may pass through an edge of the fire resistant sheet or into one or more holes thereof.



   The fixing lug may consist of a strip of material fixed at one end to the resin layer and, at the other end, to the support device; the strip may elongate between its ends to allow this expansion of the synthetic resin reinforced with glass fibers. For example, the strip may have a crease, a corrugation, or a loop between its ends.



   The material can be a metal, such as stainless steel or zinc, or a plastic.



   The support device can be a block or a beam, for example wood or metal, and the sheet of tenacity material can be, for example, nailed, pegged, glued or screwed to the block or to the beam. .



   Any suitable resin, such as a polyester resin, can be employed for the glass fiber reinforced layer. The face of the synthetic resin reinforced with glass fibers opposite to the face covered by the fire-resistant sheet may be constituted by a filler such as a ground mineral,

 <Desc / Clms Page number 3>

 natural stone or sand @, @ can also be @ constituted by alum and / or a pigment. In a particularly preferred form of the invention, the filler is ground, granulated or pulverized glass. The fire-resistant sheet material is preferably asbestos or an asbestos-based material. Preferably, the asbestos-based material is formed of asbestos fibers agglomerated by a chemical binder.



   In any of the above arrangements, a thin layer of packing material may be interposed between the layer of glass fiber reinforced synthetic resin and the fire resistant sheet material. This stuffing material can be a lightweight canvas.



   In another embodiment of the invention, the building element is provided with reinforcing members constituting the support device which may be a wooden or metal frame to which the fastening tabs are attached. In a preferred form of the invention, an insulating material is placed inside the frame, in the spaces between the insulating reinforcing members, of material / may be a padding of mineral wool or fibers of glass.



   The side of the frame away from the resin layer can be covered with a suitable covering panel, such as a plasterboard, for example.



   A form of the invention will now be described with reference to the accompanying drawings, where: - Figure 1 is a cross section through a building element according to the present invention.



   - Figure 2 is a cross section through two adjacent panels, showing the way in which they are assembled.



   - Figure 3 is a side elevational view of the construction element of Figure 1.



   - Figure 4 is a cross section along the line A - A of Figure 3.



   - Figure 5 is a cross section along the line B - B of Figure 3.



  - Figure 6 is a front view of a die -

 <Desc / Clms Page number 4>

 
 EMI4.1
 *. # Jt1 w 1 f1¯. :: s MttAJL Wt 6 2., - Figure 7 is a side view of the detail of figure 6.



     The construction element is manufactured as follows.



   A wooden frame, whose dimensions
 EMI4.2
 outside are approximately 1.22go 2, ltJt. m, is constructed using 101.6: SW, 8 mg planks with uprights placed 406.4 mm from center to center.



   On this frame, a layer of an asbestos-based panel 4.76 mm thick is nailed.



   Circular holes 13, of an appropriate diameter, are then drilled in the asbestos-based panel, at points close to the wooden frame.



   A layer of Gelcoat, consisting of natural stones, fine sand or an appropriate filler, such as crushed or pulverized glass, pigment, aluminum and resin
 EMI4.3
 of polyester of the Cry8t10 420 D type, is then poured into a mold and spread to form a layer, the thickness of which is between 0.79 and 3.17 mm. The exterior dimensions of the mold are essentially the same as the wooden frame.



   A reinforcement is constituted by a sheet of glass fibers in small strands which is unrolled on the layer of
 EMI4.4
 Gelcoat and a polyester resin Qr) '8tio 323 A is poured onto the web to form a consolidated bed with the Geicoat layer.



  The ends of metal strips, each tooth has a aa4Ia1at1OD 11, partially circular, of 4975 aa in radius, between its ends, feels ensnile applied with polyester laminate, then glued to this mvmc aae coating layer formed of polyester resin and a sheet 15 of fibers
 EMI4.5
 of glass, so as to be embedded in the laminate.



  The lasdae, part1eU¯t darai, is hauled off the grindstone. The wood enamel, with the asbestos base fixed to it, is mnsmitm even sos the dem to in ', placing a slight oanoea8 of rerserrate there 8IItn ae ùo9der and the panel

 <Desc / Clms Page number 5>

 12; The canvas and the panel 12 are pierced with holes 13 at the desired places, to allow the passage of the strips 14 therein.



   The free end of the strip is then nailed to the wood framing as shown. The figures? 6 and 7
 EMI5.1
 show a slightly modified shape of the metal sheets 14.



   A padding 18, of mineral wool or fiberglass, is placed between the vertical elements 11 of the wooden frame. The uncovered side of the panel is then finished with a plasterboard 12 or other suitable covering plate.



   In the arrangement shown, all the strips have corrugations 17 intended to allow expansion of the laminate at all points thereof. It may be found in certain cases that this does not ensure a sufficiently precise positioning of the element around its edges and to remedy this, the strips of the periphery can pull reoti-
 EMI5.2
 lines, without the corrugation IZ9 so that the lIOaT8¯nt of the element is limited to the edge of oelui-oi, although the inner straps a are snaia of the CIIldDlatlC11l H and thus still allowing expansion of the element. figure 2 shows a joint between two elements
 EMI5.3
 of the type shown in Figure 1.

   The edge 2Ç, of panel 129 li is under the firm indicated, so as to present a hole in which can I * place an assembly strip 6 ,. Wooden slats are peivuu to the edge of the element to which an element ad3aoait must be assembled.



  Co- Indicated in figure 2, uo sastio il (for example, oelui mudn svns the oomerotal name of "SeOO88tlo") is placed between the borders of panels adjaearta ZQ, 1 and a strip 4'ul88blace it, an aoier floodabloq is tight in the opposite raineras 2 As shown in figures 1, and 19 the part Mperimara do ehffle ralaaro it has' widened in 2. The mattrémités of dwffle

 <Desc / Clms Page number 6>

 
 EMI6.1
 Z assembly strip tightened in part 21a of the groove of an adjacent panel and the width sup-
 EMI6.2
 p] (ment of this part of the groove allows the overlapping of the strips.



   The inner portion of the groove 21 of each panel may flare outward, as shown at 21b, to allow the assembly strip to extend downward, opposite the upper end of a Bottom assembly strip, when panels are used for constructions exceeding two storeys in height. The groove keeps water away from the
 EMI6.3
 foundation, at the level of the res-ds-raised.



  The dimensions of the construction element can be changed and can be up to 3.66m in length x 3.05m in width. The building elements of the present invention can be used for all types of buildings but are particularly useful for the erection of housing.



   The invention is not limited to the details of the example above.



   For example, instead of a polyester resin, any suitable synthetic resin can be employed. The alum and pigment can be removed from the gelcoat mix or they can be replaced with other suitable fillers.
 EMI6.4
 so much to the fire. Any suitable fire resistant aathi * n can be used in place of the asbestos base plate, which may vary in thickness to meet apiary needs. Likewise, any other method of padding can be used instead of wooden slats and the assembly strip can be of any suitable material, for example of wood or of aluminum, instead of being made of aluminum.
 EMI6.5
 stainless steel.

   The bonded ion of a wooden board, cm can adopt steel or any suitable trench that can withstand loads and respond to the same bat. We can also adopt other solutiom that the rosboarrap in 1a1D8 mineral oa in worm fibers. re. The trail3aràs 8fta111qae. p; nI'f'8Dt 8tn rueaeds by profits from p1uiqa. - 4'.tru ¯ * i8us. hoe me ftl'18IIte nen reputed, OIIdIJatS.C8 z

 <Desc / Clms Page number 7>

   @ partially circular metal strip 14 is replaced by a triangular shaped crease.

 

Claims (1)

- R E V E N D I C A T I O N S - 1.- Elément de construction, caractérisé en ce qu'il comprend une couche de résine synthétique renforcée de fibres de verre, une couche de matériau en feuille résistant au feu, re- couvrant une face de la couche du résine synthétique renforcée de fibres de verre mais non directement attachée à celle-ci, un dis- positif de support engageant la face du matériau en feuille ré- sistant au feu éloignée de la couche de résine et des pattes d'at- tache, reliant la couche de résine au support, disposées de manière à permettre l'expansion de la résine synthétique renforcée de fi- bres de verre. - R E V E N D I C A T I O N S - 1.- Construction element, characterized in that it comprises a layer of synthetic resin reinforced with glass fibers, a layer of fire-resistant sheet material, covering one side of the layer of synthetic resin reinforced with fiberglass. glass but not directly attached thereto, a support device engaging the face of the fire resistant sheet material remote from the resin layer and the tabs, connecting the resin layer to the support , so arranged as to allow expansion of the synthetic resin reinforced with fiberglass. 2.- Elément de construction suivant la revendi- cation 1, oaraotirisi en ce qu'une partie des pattes d'attache est enrobée dans la couche de résine synthétique renforcée de fi- bres de verre,, 3.- Elément de construction suivant les revendi- ce ions 1 et 2, caractérisé en ce que la patte d'attache passe par un ou plusieurs trous de la feuille résistant au feu. 2.- Construction element according to claim 1, oaraotirisi in that part of the attachment tabs is embedded in the layer of synthetic resin reinforced with glass fibers ,, 3.- Construction element according to claims 1 and 2, characterized in that the attachment tab passes through one or more holes in the fire resistant sheet. 4.- Elément de construction suivant les revendi- cations 1 à 3, caractérisé en ce que les pattes d'attache sont constituées par une ou plusieurs bandes de matériau dont chacune est attachée, par une extrémité, a la coucha de résine synthétique renforcée de fibres de verre et, par l'acre extrémité, au dispo- sitif de support, et en ce que chacune de ces bandes peut s'al- longer entre ses extrémités pour permettre l'expansion de la réai- ne synthétique renforcée da fibres de verre. 4.- Construction element according to claims 1 to 3, characterized in that the fastening tabs consist of one or more strips of material each of which is attached, by one end, to the layer of synthetic resin reinforced with glass fibers and, at the acre end, to the support device, and in that each of these bands can extend between its ends to allow the expansion of the synthetic fiber reinforced fiberglass. glass. 5.- Elément de construction suivant la revendi- cation 4, caractérisé en ce que chaque bande de matériau est une bande de métal eu orne bande de plastique. 5. Construction element according to claim 4, characterized in that each strip of material is a strip of metal or a strip of plastic. 6.- Elément de construction suivant la revendi..- cation 5, caractérisé ce que le métal est l'acier inoxydable ou la sine <Desc/Clms Page number 8> EMI8.1 7.. 81'-nt de aoiastruotiaes suivant lee rwvendi- oat10l111 1 à 6, caractérisé 8D ce que le dispositif de support est constitué par un bloc ou une poutre. 6.- Construction element according to revendi ..- cation 5, characterized in that the metal is stainless steel or sine <Desc / Clms Page number 8> EMI8.1 7 .. 81'-nt of aoiastruotiaes according to lee rwvendi- oat10l111 1 to 6, characterized 8D that the support device is constituted by a block or a beam. 8.- Elément de construction suivant les revendi- cations 1 à 7, caractérisé en ce que la dispositif de sup- port est en boit ou en métal. EMI8.2 8. Construction element according to claims 1 to 7, characterized in that the support device is made of wood or metal. EMI8.2 9.- 191"mt da construction suivant les revendi- cations 1 à 8, caractérisé en ce que la touille de matériau résintant au feu est attachée au diapetitif de support. 9.- 191 "mt da construction according to claims 1 to 8, characterized in that the stirrer of fire-resistant material is attached to the support slide. 10.- Eliment de construction suivant les revendl- EMI8.3 cations 1 à 9, oaraotéria6 en es que la feuille de matériau réalotant au fou est olouie, ohevilléog oollée ou visage sur le dispositif de aupport. EMI8.4 il- slisent de construction suivant les revendi- cations 1 à 10, caractérisé en ce que la résine synthétique renforcer de fibres de verre est une résine polyester. 10.- Construction element according to the sells EMI8.3 cations 1 to 9, oaraotéria6 in es that the sheet of material realigning the madman is olouie, ohevilléogoollée or face on the device of aupport. EMI8.4 It is constructed according to claims 1 to 10, characterized in that the synthetic resin reinforced with glass fibers is a polyester resin. 12.- Elément de construction suivant les revendi- EMI8.5 caticma 1 à 11, caractérisé en ce que la surface de la résine synthétique renforcer de fibres de verre opposée à la surface EMI8.6 recouverue par la feuille résistant au !eu est formée d'une charge. 12.- Construction element according to claims EMI8.5 caticma 1 to 11, characterized in that the surface of the synthetic resin reinforced with glass fibers opposite the surface EMI8.6 covered by the heat resistant sheet is formed of a filler. 13.- Elément de construction suivant les revendi- cations 1 à 12, caractérisa en ce que la surface de la résine synthétique renforcée de fibres de verre opposée à la surface recouverte par la feuille résistant au feu est constituée par un minéral broyé, de la pierre naturelle ou de la poussière de sable. EMI8.7 13.- Construction element according to claims 1 to 12, characterized in that the surface of the synthetic resin reinforced with glass fibers opposite to the surface covered by the fire resistant sheet consists of a ground mineral, natural stone or sand dust. EMI8.7 14.- Blélllent de construction suivant les revendi- cations 1 à 13, caractérise en ce que la surface de la résine synthétique renforcée de fibres de verre opposée à la surface recouverte par la feuille résistant au feu est formée par de l'alun. 14.- The construction product according to claims 1 to 13, characterized in that the surface of the synthetic resin reinforced with glass fibers opposite to the surface covered by the fire-resistant sheet is formed by alum. 15.- Blâment de construction suivant les revendi- cations 1 à 14, caractérise en ce que la surface de la résine synthétique renforcée de fibres de verre opposée à la surface recouverte par la feuille résistant au feu est formée d'un pigment. <Desc/Clms Page number 9> 15.- Construction claim according to claims 1 to 14, characterized in that the surface of the synthetic resin reinforced with glass fibers opposite to the surface covered by the fire resistant sheet is formed of a pigment. <Desc / Clms Page number 9> 16.- Emément de construction suivant les reven- dissations 1 à 15, caractérisé ce que le matériau en feuil- le résistant au feu est l'asbeste ou un matériau à base d'asbeste. 16.- Construction element according to claims 1 to 15, characterized in that the fire-resistant sheet material is asbestos or an asbestos-based material. 17.- Elément de construction suivant les reven- dications 1 à 16, caractérisé en ce que le matériau en feuille résistant au feu est formé de fibre. d'asbeste agglomérées par un liant chimique. 17. Construction element according to claims 1 to 16, characterized in that the fire resistant sheet material is made of fiber. asbestos agglomerated by a chemical binder. 18.- Elément de construction suivant les reven- dications 1 à 17, caractérisé en ce qu'une couche d'un ma- tériau de rembourrage est interposée entre la couche de résine synthétique renforcée de fibres de verre et le matériau en feuil- le résistant au feu. 18.- Construction element according to claims 1 to 17, characterized in that a layer of padding material is interposed between the layer of synthetic resin reinforced with glass fibers and the sheet material. fire resistant. 19.6 Ele .t de construction suivant la reven- dication 18, caractérisé en ce que le matériau de rembourrage est un canevas léger. 19.6 Construction according to claim 18, characterized in that the padding material is a lightweight canvas. 20. - Elément de construction suivant les reven- dications 1 à 19, caractérise en ce qu'il est muni d'organes de renforcement constituant le dispositif de support. 20. - Construction element according to claims 1 to 19, characterized in that it is provided with reinforcing members constituting the support device. 21.- Blément de construction suivant la reven- dication 20, caractérise en ce que les éléments de renforce- ment forment un encadrement en bois ou en métal auquel sont fixées les pattes d'attache. 21. Building element according to claim 20, characterized in that the reinforcing elements form a wooden or metal frame to which the fastening tabs are fixed. 22. - Elément de construction suivant la reven- dication 21, caraotérisé en ce que le matériau isolant est placé à l'intérieur de l'encadrement, dans les espaces compris entre les organes de renforcement. 22. - Construction element according to claim 21, characterized in that the insulating material is placed inside the frame, in the spaces between the reinforcing members. 23.- Elément de construction suivant la reven- dication 22, caractérisé en ce que le matériau isolant est un rembourrage de laine minérale ou de fibres de verre. 23.- Construction element according to claim 22, characterized in that the insulating material is a filling of mineral wool or of glass fibers. 24.- Elément de construction suivant les reven- dications 21 à 23, caractérise en ce que le côté de l'enca- drement éloigné de la couche de résine synthétique renforcée de fibres de verre est recouvert d'une plaque de revêtement. 24. Construction element according to claims 21 to 23, characterized in that the side of the frame remote from the layer of synthetic resin reinforced with glass fibers is covered with a covering plate. 25.- Elément de construction suivant la reven- dication 24, caractérisé en ce que la plaque de revêtementest <Desc/Clms Page number 10> une plaque de plttre 26.- Elément, de construction suivant la reven- dication 4, caractérisé en ce que chaque bande de matérieu est Munit, entre ses extrémités, d'un pli d'expansion. 25.- Construction element according to claim 24, characterized in that the covering plate is <Desc / Clms Page number 10> a plasterboard 26.- Element, of construction according to claim 4, characterized in that each strip of material is provided, between its ends, with an expansion ply. 27.- Elément de construction suivant la reven- dication 4, caractérisé en de que chaque bande de matérieu est munie, entre son extrémités, d'une ondulation ou d'une boucle d'expansion. 27.- Construction element according to claim 4, characterized in that each strip of material is provided, between its ends, with a corrugation or an expansion loop. 28.- Elément de construction suivant la reven- dication 12, caractérisé en ce que la charge est du verre broyé, granulé ou pulvérisé. 28.- Construction element according to claim 12, characterized in that the filler is crushed, granulated or pulverized glass. 29.- Elément de construction suivant la revn- dication 1, en substance comme décrit ci-avant en se reportant aux dessina annexée. 29.- Construction element according to claim 1, in substance as described above with reference to the accompanying drawings. 30.- Procédé d'assembla,. de deux éléments de construction suivant la revendication 1, en substance comme décrit ci-avant en se reportant aux dessine annexes. 30.- Assembly process. of two building elements according to claim 1, substantially as described above with reference to the accompanying drawings. 31.- Bâtiment, caractérisé en ce qu'il est construit au Moyen d'éléments de construction suivant les reven- dicationa 1 à 25 et 27. 31.- Building, characterized in that it is built using construction elements according to claims 1 to 25 and 27. 32.- Battant, caractérisa en ce qu'il est construit au moyen d'éléments de construction suivant les reven- dications 26, 28. et 29. 32.- Casement, characterized in that it is constructed by means of construction elements according to claims 26, 28. and 29. @ @
BE735761D 1969-07-07 1969-07-07 BE735761A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE735761 1969-07-07

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE735761A true BE735761A (en) 1969-12-16

Family

ID=3855028

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE735761D BE735761A (en) 1969-07-07 1969-07-07

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE735761A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0280228B1 (en) Combined wood and concrete floor
US4404158A (en) Method of making a building panel
CA2803094A1 (en) Device for supporting and attaching panels or the like, and roof system comprising such a device
EP0153291B1 (en) Insulating panel of a composite material
EP0188487B1 (en) Large cross-section sunken conduit
FR2572788A1 (en) Composite load-bearing structure
BE1009396A5 (en) Element of strata construction, manufacturing method thereof and device for implementing the process.
BE735761A (en)
FR2546817A1 (en) Composite materials and internal-lining sleeves for pipes made from these materials
BE898211A (en) Building and segment to achieve it.
FR2645943A1 (en) LAMINATED COATING, THERMALLY INSULATING ELEMENT PROVIDED WITH SUCH COATING
FR2556024A1 (en) Flat construction components for buildings
CA1285369C (en) Free standing element for the construction of a building roof, including a metal framework as part of a one piece insulating roofing structure, metal framework and insulating roofing structure thus made up, and resulting roof
FR2690000A1 (en) Anti-noise screen sound insulation panel - has rigid glass reinforced plastic envelope divided into two front face is sound permeable with sound absorbing material behind rear division in reinforced for mechanical rigidity
FR2976604A1 (en) VEGETALIZED ROOF
FR2576624A1 (en) Prefabricated protection shelter having a composite structure
FR2597907A2 (en) Externally-insulating building block
CH511344A (en) Building unit with polypropylene bracket - for supporting a panel of glass fibre reinforced polyester to expansion
FR2537186A1 (en) Residence-type module
EP0135240A2 (en) Self-supporting slab for a false floor
EP0077701A1 (en) Self supporting composite building element
EP0161134A1 (en) Provisory shelter
FR2924457A1 (en) PREDALLE WITH A SHUTTER DELIMITATING AN OPENING OF THIS PREDALLE
FR2687422A1 (en) INSULATING AND WATERPROOF COVER FOR BUILDING.
FR2531122A1 (en) Novel type of panel intended to form a structural wall of the timber-frame type.