BE681112A - - Google Patents

Info

Publication number
BE681112A
BE681112A BE681112DA BE681112A BE 681112 A BE681112 A BE 681112A BE 681112D A BE681112D A BE 681112DA BE 681112 A BE681112 A BE 681112A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
teeth
wheel
rim
holes
wheel according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE681112A publication Critical patent/BE681112A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60CVEHICLE TYRES; TYRE INFLATION; TYRE CHANGING; CONNECTING VALVES TO INFLATABLE ELASTIC BODIES IN GENERAL; DEVICES OR ARRANGEMENTS RELATED TO TYRES
    • B60C27/00Non-skid devices temporarily attachable to resilient tyres or resiliently-tyred wheels
    • B60C27/02Non-skid devices temporarily attachable to resilient tyres or resiliently-tyred wheels extending over restricted arcuate part of tread
    • B60C27/04Non-skid devices temporarily attachable to resilient tyres or resiliently-tyred wheels extending over restricted arcuate part of tread the ground-engaging part being rigid
    • B60C27/045Non-skid devices temporarily attachable to resilient tyres or resiliently-tyred wheels extending over restricted arcuate part of tread the ground-engaging part being rigid involving retractable devices

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Tires In General (AREA)
  • Agricultural Machines (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Roue antidérapante pour véhicule" 
L'invention a pour objet une roue antidérapante pour véhicule, en particulier pour tractour, destinée à être montée à l'extérieur, contre la roue arriéra du véhicule, cette roue   antidérapante   présentant un diamètre extérieur   légèrement   inférieur à celui de cette roue arrière et étant munie de dents destinées à   s'accrocher   dans le sol, lors de son utilisation. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Les roues de ce genre connus jusqu'à présent présentent divers inconvénients. En effet, ces roues ne peuvent être montées sur le véhicule qu'au moment de son utilisation et il y a lieu de les enlever lors du déplacement du véhicule sur les routes. En conséquence, ces montages et démontages répétés exigent une main-d'oeuvre considérable et ne permettent par exemple pas de monter cette roue antidérapante sur l'essieu du véhicule au moment où une roue de celui-ci est enfoncé dans le sol. Par ailleurs, il y a toujours lieu de prévoir un moyen de transport pour ces roues antidérapantes. 



   Le but de l'invention consiste essentiellement à remédier aux inconvénients précités et à présenter une roue antidérapante d'une construction très simple et d'un prix de revient assez réduit. 



   A cet effet, les dents de la roue antidérapante suivant l'invention sont amovibles. 



   Suivant une forme de réalisation avantageuse de l'objet de l'invention, les dents peuvent être montées à l'in- térieur de la roue antidérapante de manière à occuper une po-   sition inactive.   Ainsi, les dents sont toujours à la portée de la main, lorsqu'il y a lieu de mettre la roue antidérapante en service. 



   Suivant une forme de réalisation particulièrement avantageuse de l'objet de l'invention, la roue antidérapante présente à sa périphérie des trous dans chacun desquels s'engage une tige solidaire du coté postérieur des dents, ce côté s'appli- quant contre ladite périphérie de la roue, un moyen de fixation, coopérant avec chacune de ces tiges, étant prévu permettant de maintenir ces dernières dans une position immobile dans lesdits trous. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Suivant une forme de réalisation préférée de l'objet de l'invention, chacune des dens présente la forme d'un prisme triangulaire, dont la base est en forme d'un triangle isocèle, la face latérale du prisme délimitée par le cote inégal de la base s'appliquant contre la jante de la roue antidérapante, de manière que les arêtes entre les faces latérales du prisme soient parallèles à l'axe de la roue. 



   L'invention se rapporte également à des véhicules munis d'au moins une des roues antidérapantes décrites ci-dessus. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description des dessins donnée ci-après, à titre d'exemple non limitatif, d'une forme de réalisation par- ticulière de l'objet de l'invention. 



   La figure 1 est une vue en élévation d'une roue anti- dérapante suivant l'invention, montée sur l'essieu d'une roue arrière d'un tracteur. 



   La figure 2 est une vue de détail en perspective, à plus grande échelle, avec brisures partielles, d'une partie de la roue antidérapante représentée à la figure 1. 



   Dans les deux figures, les mêmes chiffres de réfé- rence désignent les   mmes   éléments. 



   La roue antidérapante 1 représentée aux figures comprend essentiellement un moyeu 2, fixe au moyenne boulons 3 sur l'essieu 4 des roues arrières 5 d'un tracteur agricole, et une jante 6, ayant l'allure d'un polygone régulier, réunie par des rayons 7,audit moyeu 2. Une dent 8 est montée au centre de chacun des côtés du polygone. Ces dents 8 sont amovibles et présentent chacune la forme d'un prisme triangulaire, dont la base 9 est en forme d'un triangle   isocèle.   La face latérale 10 de la dent délimitée par le côté inégal de la base s'applique contre la jante 6 et cela de manière que les arêtes   @   les trois faces latérales du prisme soient   @    @    @   la 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 roue antidérapante 1.

   Au centre de la face latérale 10 des dents 8 est fixée, perpendiculairement à cette face 10, une tige 11 de section carrée présentant à son extrémité libre un orifice 14 traversant la tige 11 de part en part et dans lequel peut être introduite une broche 12.Cette dernière présente une tête 18 sur laquelle est articulé un anneau ouvert 19, dont les extrémités tournent dans des encoches, prévues de part et d'autre dans ladite tête, ces encoches étant décalées l'une par rapport à l'autre, de manière à obtenir un effet de ressort lorsque cet anneau 19 est rabattu autour de l'extrémité libre de la tige 11 sur l'extrémité de la broche 12 contre laquelle il est alors maintenu élastiquement, L'orifice 14,prévu dans la tige 11, s'étend de préférence suivant le sens de rotation de la roue antidérapante 1,

   la broche 12 étant introduite dans cet orifice 14 des dents inactives, de manière que la tête 18 de la broche 12 soit dirigée dans le sens de la rotation de la roue. En effet, dans le cas où une dent 8' occupe une position inactive, la broche 12 et, par conséquent, l'anneau 19 se trouve sur la face extérieure 16 de la jante 6,de sorte que l'anneau 19 pourrait s'accrocher à un obstacle dans le sol et dégager ainsi la broche 12 de son orifice 14. Le fait de placer la tête 18 de la broche 12 dans le sens de la rotation permet de remédier à ce danger étant donné que, dans ce cas, l'anneau 
19 est toujours appliqué contre la jante 6, lorsqu'il vient en contact avec le sol.

   La position de la broche 12 est moins im- portante lcrsque la dent se trouve sur la surface extérieure 16 de la Jante 6, étant donné que, dans ce cas, la broche 12 ne peut pratiquement pas frotter sur le sol. 



   La tige 11 s'engage dans un trou 13 traversant la jante 6 radialement. La tige 11, engagée dans le trou 13, dépasse la jante   6   du coté opposé de la dent 8 de manière à permettre d'engager la broche 12 dans l'orifice 14 prévu à l'extrémité libre de cette tige 11. Ainsi, les dents 8 sont maintenues dans 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 une position immobile par rapport à cette jante 6. Celle-ci est creuse et présente une   section   rectangulaire. Les trous 13 sont de section carrée et sont renforcés par une portion de tube 15 montée à l'intérieur de la jante 6.      



   Comme il peut être constata aux figures, les dents 8 peuvent être montées soit sur la face extérieure 16 de la tapte 6, soit sur la face intérieure 17 de cette dernière. Dans la figure 1, les deux dents inférieures 8' sont montées sur la face intérieure 17 de la jante 6 et sont ainsi logées entre cette dernière et le moyeu 2, de manière à occuper une position inac- tive. Les autres dents 8 sont montées sur la face extérieure 16 de la jante 6 et occupent une position active, c'est-à-dire elles peuvent s'engager dans le sol au moment où le tracteur est mis en mouvement. Le même mode de fixation peut donc étre utilisé dans les deux positions des dents. 



   Par ailleurs, le diamètre extérieur de la jante 6 est légèrement inférieur à celui du pneu de la roue arrière 5, sur l'essieu 4 de laquelle est montée la roue antidérapante 1, de telle sorte que lorsque les dents sont places sur la face intérieure 17 de cette jante 6, cette dernière ne puisse pas toucher le sol. Lorsque les dents 8 sont mises sur la face ex- térieure 16, elles dépassent du pneu de la roue arrière 5 et peuvent donc pénétrer profondément dans le sol. 



   Le fait de pouvoir démonter les dents 8 et les placer dans une position inactive sur la roue antidérapante 1 procure à cette dernière des avantages assez inattendus par rapport aux roues antidérapantes connues où les dents sont montées d'une façon inamovible sur la face extérieure d'une jante. En effet, le moyeu 2 de la roue antidérapante suivant l'invention peut être d'une construction courante et être fixé par des boulons 3 sur l'essieu 4 du tracteur, puisqu'elle peut être montée sur celui-ci même lorsqu'elle n'est pas utilisée et que le tracteur doit, par exemple 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 se déplacer sur la route. Dans ce cas, il suffit tout simplement de placer tous les dents 8 dans leur position inactive.

   En outre, dans le cas où une roue arrière 5 du tracteur s'est en- foncée trop profondément dans le sol et qu'il est dans l'impos- sibilité d'avancer, il suffit tout simplement de placer les dents 8, qui sont encore accessibles, sur la face extérieure 16 de la jante 6, de sorte qu'en faisant tourner la roue arrière 5 du tracteur suivant une petite distance angulaire, la dent 8, se trouvant sur l'avant de la jante 6 et le plus rapproché du sol entre dans la terre et permet, par l'accrochage de cette dernière, et alors des suivantes, dans le sol, de dégager cette roue enfon-   @        cée 5 et de faire avancer le tracteur. Cette possiblité n'existe   @        pas avec les roues antidérapantes à dents fixes.

   Avec ces der- nières, il y a lieu de dégager entièrement le coté latéral de la   @   roue arrière 5 de manière à pouvoir y monter la roue antidérapan- 
1 te, ce qui exige bien entendu un travail considérable.      



   De plus par le fait que la roue antidérapante suivant ; l'invention ne géne pas le déplacement du tracteur sur la route, il n'ya plus lieu de prévoir un moyen de transport pour celle-ci, comme il est le cas pour les roues antidérapantes existantes. 



   La roue antidérapante à dents amovibles permet à l'opérateur d'employer le nombre de dents qu'il juge utile en      rapport avec le travail à faire. Ainsi la plupart du travail se      fera avec 6 dents, la totalité des dents ne sera employée que dans des cas rares. 



   Il est également possible de prévoir de dents spéciales,; telles que des dents de dimensions plus importantes ou présentant la forme d'un crochet, qui peuvent être utilisées dans des cas extrêmement difficiles, par exemple, avec une poutre placée horizontalement contre l'avant de la roue antidérapante,de manière qu'une de ces dents spéciales puisse prendre appui sur la poutre et ainsi faire sortir la roue enfoncée du tracteur. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Il peut, dans certains cas, être intéressant de prévoir sur le tracteur un ou plusieurs supports pour les dents. 



  Ces supports peuvent, par exemple, être constitues d'une barre profilée horizontale dans laquelle sont prévus des trous dont la section correspond   à   celle des trous 13 prévus dans la jante 6 de la roue antidérapante 1 et dans lesquels peuvent être fixées les dents inactives. 



   Il est bien entendu que l'invention n'est pas limitée à la forme de réalisation décrite et que bien des variantes peuvent être envisagées sans sortir du cadre du présent brevet. 



   C'est ainsi que la forme et le nombre de dents peut varier ; que le moyen de fixation des dents peut, par exemple, être constitué d'une broche montée sur une des faces de la jante et s'engageant sous l'action d'un ressort dans un orifice prévu   dans la tige solidaire des dents ; cette roue antidérapante   peut s'appliquer sur tout véhicule se mouvant dans un sol diffi- cile, tel que bulldozers, camions munis de treuils pour enlever des arbres des bois, etc.; que la roue antidérapante peut présenter une forme circulaire obtenue, par exemple, par le cintrage d'un profilé. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Roue antidérapante pour véhicule, destinée   à   être montée,! l'extérieur, contre une roue arrière du véhicule, cette roue antidérapante présentant un diamètre extérieur légèrement inférieur à celui de la roue. arrière   et,étant   munie de dents des- tinées à s'accrocher dans le sol, lors de son utilisation, carac- térisée en ce que les dents sont amovibles.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Anti-slip wheel for vehicles"
The subject of the invention is a non-slip wheel for a vehicle, in particular for a tractor, intended to be mounted on the outside, against the rear wheel of the vehicle, this non-slip wheel having an outside diameter slightly less than that of this rear wheel and being fitted with teeth intended to hook into the ground during use.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Wheels of this type known until now have various drawbacks. Indeed, these wheels can only be fitted to the vehicle when it is in use and it is necessary to remove them when the vehicle is moving on the roads. Consequently, these repeated assemblies and dismantles require considerable manpower and do not, for example, make it possible to mount this non-slip wheel on the axle of the vehicle when a wheel thereof is driven into the ground. In addition, it is always necessary to provide a means of transport for these non-slip wheels.



   The object of the invention consists essentially in overcoming the aforementioned drawbacks and in presenting a non-slip wheel of a very simple construction and of a fairly low cost price.



   To this end, the teeth of the non-slip wheel according to the invention are removable.



   According to an advantageous embodiment of the object of the invention, the teeth can be mounted inside the non-slip wheel so as to occupy an inactive position. Thus, the teeth are always within easy reach when the anti-slip wheel needs to be put into operation.



   According to a particularly advantageous embodiment of the object of the invention, the non-slip wheel has at its periphery holes in each of which engages a rod integral with the rear side of the teeth, this side pressing against said periphery. of the wheel, a fixing means, cooperating with each of these rods, being provided making it possible to maintain the latter in a stationary position in said holes.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   According to a preferred embodiment of the object of the invention, each of the dens has the shape of a triangular prism, the base of which is in the form of an isosceles triangle, the lateral face of the prism delimited by the unequal dimension of the base resting against the rim of the non-slip wheel, so that the ridges between the side faces of the prism are parallel to the axis of the wheel.



   The invention also relates to vehicles provided with at least one of the non-slip wheels described above.



   Other details and features of the invention will emerge from the description of the drawings given below, by way of nonlimiting example, of a particular embodiment of the subject of the invention.



   FIG. 1 is an elevational view of a non-slip wheel according to the invention, mounted on the axle of a rear wheel of a tractor.



   FIG. 2 is a detail view in perspective, on a larger scale, with partial breakages, of part of the anti-slip wheel shown in FIG. 1.



   In both figures, the same reference numerals designate the same elements.



   The non-slip wheel 1 shown in the figures essentially comprises a hub 2, fixed to the medium bolts 3 on the axle 4 of the rear wheels 5 of an agricultural tractor, and a rim 6, having the appearance of a regular polygon, joined by spokes 7, said hub 2. A tooth 8 is mounted in the center of each side of the polygon. These teeth 8 are removable and each have the shape of a triangular prism, the base 9 of which is in the shape of an isosceles triangle. The lateral face 10 of the tooth delimited by the uneven side of the base rests against the rim 6 and this so that the ridges @ the three lateral faces of the prism are @ @ @ the

 <Desc / Clms Page number 4>

 non-slip wheel 1.

   At the center of the lateral face 10 of the teeth 8 is fixed, perpendicular to this face 10, a rod 11 of square section having at its free end an orifice 14 passing through the rod 11 right through and in which a pin 12 can be inserted. The latter has a head 18 on which is articulated an open ring 19, the ends of which rotate in notches, provided on either side in said head, these notches being offset with respect to one another, by so as to obtain a spring effect when this ring 19 is folded around the free end of the rod 11 on the end of the pin 12 against which it is then held elastically, The orifice 14, provided in the rod 11, preferably extends in the direction of rotation of the non-slip wheel 1,

   the spindle 12 being inserted into this orifice 14 of the inactive teeth, so that the head 18 of the spindle 12 is directed in the direction of rotation of the wheel. Indeed, in the case where a tooth 8 'occupies an inactive position, the pin 12 and, consequently, the ring 19 is on the outer face 16 of the rim 6, so that the ring 19 could be s' cling to an obstacle in the ground and thus release the pin 12 from its hole 14. The fact of placing the head 18 of the pin 12 in the direction of rotation makes it possible to remedy this danger since, in this case, the 'ring
19 is always applied against the rim 6, when it comes into contact with the ground.

   The position of the pin 12 is less important than the tooth is on the outer surface 16 of the rim 6, since in this case the pin 12 can hardly rub on the ground.



   The rod 11 engages a hole 13 passing through the rim 6 radially. The rod 11, engaged in the hole 13, exceeds the rim 6 on the opposite side of the tooth 8 so as to allow the pin 12 to be engaged in the orifice 14 provided at the free end of this rod 11. Thus, the 8 teeth are held in

 <Desc / Clms Page number 5>

 a stationary position with respect to this rim 6. The latter is hollow and has a rectangular section. The holes 13 are of square section and are reinforced by a portion of tube 15 mounted inside the rim 6.



   As can be seen in the figures, the teeth 8 can be mounted either on the outer face 16 of the tap 6, or on the inner face 17 of the latter. In FIG. 1, the two lower teeth 8 'are mounted on the inner face 17 of the rim 6 and are thus housed between the latter and the hub 2, so as to occupy an inactive position. The other teeth 8 are mounted on the outer face 16 of the rim 6 and occupy an active position, that is to say they can engage in the ground when the tractor is set in motion. The same method of fixing can therefore be used in the two positions of the teeth.



   Furthermore, the outer diameter of the rim 6 is slightly smaller than that of the tire of the rear wheel 5, on the axle 4 of which the non-slip wheel 1 is mounted, so that when the teeth are placed on the inner face 17 of this rim 6, the latter cannot touch the ground. When the teeth 8 are placed on the outer face 16, they protrude from the tire of the rear wheel 5 and can therefore penetrate deeply into the ground.



   The fact of being able to disassemble the teeth 8 and place them in an inactive position on the non-slip wheel 1 gives the latter rather unexpected advantages compared to known non-slip wheels where the teeth are mounted in an irremovable manner on the outer face of the wheel. a rim. In fact, the hub 2 of the anti-slip wheel according to the invention can be of a standard construction and be fixed by bolts 3 on the axle 4 of the tractor, since it can be mounted on the latter even when it is is not used and the tractor must, for example

 <Desc / Clms Page number 6>

 move on the road. In this case, it suffices quite simply to place all the teeth 8 in their inactive position.

   In addition, in the event that a rear wheel 5 of the tractor has sunk too deeply into the ground and it is impossible to move forward, it suffices quite simply to place the tines 8, which are still accessible, on the outer face 16 of the rim 6, so that by rotating the rear wheel 5 of the tractor by a small angular distance, the tooth 8, being on the front of the rim 6 and more brought closer to the ground enters the ground and allows, by hooking the latter, and then the following ones, in the ground, to release this sunken wheel 5 and to move the tractor forward. This possibility does not exist with non-slip wheels with fixed teeth.

   With the latter, the lateral side of the rear wheel 5 must be completely cleared so that the anti-slip wheel can be fitted thereon.
1 te, which of course requires considerable work.



   Further by the fact that the following anti-slip wheel; the invention does not interfere with the movement of the tractor on the road, there is no longer any need to provide a means of transport for the latter, as is the case for the existing non-slip wheels.



   The non-slip wheel with removable teeth allows the operator to use the number of teeth he deems useful for the job at hand. So most of the work will be done with 6 teeth, all of the teeth will only be used in rare cases.



   It is also possible to provide special teeth; such as teeth of larger dimensions or having the shape of a hook, which can be used in extremely difficult cases, for example, with a beam placed horizontally against the front of the non-slip wheel, so that one of the these special teeth can rest on the beam and thus make the pressed wheel of the tractor come out.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   It may, in certain cases, be advantageous to provide on the tractor one or more supports for the tines.



  These supports can, for example, consist of a horizontal profiled bar in which holes are provided, the section of which corresponds to that of the holes 13 provided in the rim 6 of the non-slip wheel 1 and in which the inactive teeth can be fixed.



   It is understood that the invention is not limited to the embodiment described and that many variants can be envisaged without departing from the scope of the present patent.



   This is how the shape and number of teeth can vary; that the means for fixing the teeth may, for example, consist of a pin mounted on one of the faces of the rim and engaging under the action of a spring in an orifice provided in the rod integral with the teeth; this non-slip wheel can be applied to any vehicle moving in difficult ground, such as bulldozers, trucks equipped with winches for removing trees from the woods, etc .; that the non-slip wheel may have a circular shape obtained, for example, by the bending of a profile.



   CLAIMS.



   1. Anti-slip wheel for vehicle, intended to be mounted! the outside, against a rear wheel of the vehicle, this non-slip wheel having an outside diameter slightly smaller than that of the wheel. rear and, being provided with teeth intended to hook into the ground, during its use, characterized in that the teeth are removable.

 

Claims (1)

2. Roue suivant la revendication 1, caractérisée en ce que les dents peuvent être montées à l'intérieur de la roue antidérapante de manière à occuper une position inactive. 2. Wheel according to claim 1, characterized in that the teeth can be mounted inside the non-slip wheel so as to occupy an inactive position. 3. Roue suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisée en ce qu'elle présente, à sa périphérie, des <Desc/Clms Page number 8> trous dans chacun desquels s'engage une tige solidaire du côté postérieur des dents, ce côté s'appliquant contre ladite péri- phérie de la roue, des moyens de fixation, coopérant avec chacune de ces tiges, étant prévus permettant de maintenir ces dernières dans lesdits trous. 3. Wheel according to one or the other of the claims 1 and 2, characterized in that it has, at its periphery, <Desc / Clms Page number 8> holes in each of which engages a rod integral with the rear side of the teeth, this side pressing against said periphery of the wheel, fixing means, cooperating with each of these rods, being provided making it possible to keep the latter in said holes. 4. Roue suivant la revendication 3, caractérisée en ce que les moyens de fixation précités présentent une broche s'engageant dans un orificetraversant de part en part l'extrémité libre de la tige solidaire du côté postérieur de chacune des dents. 4. Wheel according to claim 3, characterized in that the aforementioned fixing means have a pin engaging in an orificetraversant right through the free end of the rod secured to the rear side of each of the teeth. 5. Roue suivant la revendication 4, caractérisée en ce que la broche présente une tète munie d'un anneau pouvant s'appliquer élastiquement autour de l'extrémité libre de la tige, solidaire de la dent, contre l'extrémité de la broche, la tête de cette dernière s'étendant, au moins dans la position inactive de la dent, suivant le sens de rotation de la roue. 5. Wheel according to claim 4, characterized in that the spindle has a head provided with a ring which can be applied elastically around the free end of the rod, integral with the tooth, against the end of the spindle, the head of the latter extending, at least in the inactive position of the tooth, according to the direction of rotation of the wheel. 6. Roue suivant l'une quelconque des revendications 1 à 5, caractériséen ce que chacune des dents présente la forme d'un prisme triangulaire, dont la base est en forme d'un triangle isocèle, la face latérale du prisme délimitée par le côté inégal de la base s'appliquant contre la jante de la roue antidérapante, de manière que les arêtes entre les trois facea latérales du prisme soient parallèles à l'axe de la roue. 6. Wheel according to any one of claims 1 to 5, characterized in that each of the teeth has the shape of a triangular prism, the base of which is in the shape of an isosceles triangle, the lateral face of the prism delimited by the side uneven base resting against the rim of the non-slip wheel, so that the ridges between the three lateral faces of the prism are parallel to the axis of the wheel. 7. Roue suivant l'une quelconque des revendications 1 ? 6, caractérisa en ce qu'elle présente une jante ayant l'al- lure d'un polygone régulier, cette jante étant réunie par des rayons à un moyeu pouvant être montée sur l'essieu des roues arrières du tracteur, contre ces dernières. 7. Wheel according to any one of claims 1? 6, characterized in that it has a rim having the appearance of a regular polygon, this rim being joined by spokes to a hub which can be mounted on the axle of the rear wheels of the tractor, against the latter. 8. Roue suivant la revendication 7, caractérisée en ce que les trous précités traversent la jante radialement de part en part, tandis que les tiges solidaires des dents s'engagent dans ces trous et sont fixées dans ces derniers par des broches <Desc/Clms Page number 9> s'accrochant dans l'extraite libre de ces tiges, dont la longueur est légèrement supérieure à la profondeur des trous, des logements étant prévue entre la jante et le moyeu, de manière à permettre d'engager les tiges des dents dans les trous de la jante, du côte intérieur de cette dernière, les dents se plaçant ainsi dans lesdits logements dans une position inactive. 8. Wheel according to claim 7, characterized in that the aforementioned holes pass through the rim radially right through, while the rods integral with the teeth engage in these holes and are fixed in the latter by pins. <Desc / Clms Page number 9> hooking into the free extract of these rods, the length of which is slightly greater than the depth of the holes, housings being provided between the rim and the hub, so as to allow the rods of the teeth to be engaged in the holes of the rim, from the inner side of the latter, the teeth thus being placed in said housings in an inactive position. 9. Roue suivant l'une ou l'autre des revendications 7 et 8, caractérisée en ce que la jante est creuse et présente dans les trous traversant cette dernière un renforcement tubulaire guidant les tiges solidaires des dents dans ces trous. 9. Wheel according to either of claims 7 and 8, characterized in that the rim is hollow and has in the holes passing through the latter a tubular reinforcement guiding the rods integral with the teeth in these holes. 10. Roue suivant l'une quelconque des revendications 3 à 9, caractérisée en ce que les trous et les tiges solidaires des dents présentent une section quadrilatérale. 10. Wheel according to any one of claims 3 to 9, characterized in that the holes and the rods integral with the teeth have a quadrilateral section. 11. Roue antidérapante pour tracteur telle que décrite ci-avant ou représentée aux dessins annexés. 11. Non-slip tractor wheel as described above or shown in the accompanying drawings. 12. Tracteur agricole muni d'au moins une roue anti- dérapante telle que décrite ci-avant ou représentée aux dessins annexés. 12. Agricultural tractor provided with at least one anti-slip wheel as described above or shown in the accompanying drawings.
BE681112D 1966-05-16 1966-05-16 BE681112A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE681112 1966-05-16

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE681112A true BE681112A (en) 1966-10-31

Family

ID=3848757

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE681112D BE681112A (en) 1966-05-16 1966-05-16

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE681112A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0403409B1 (en) Farmmachine for windrowing products with foldable toolholder arms
EP3257720B1 (en) Modular wheel base for transport
CA2143159A1 (en) Bicycle rack securing device; rack comprising said device
EP1163832B1 (en) Cutting machine
FR2548519A1 (en) IMPROVEMENT TO HUNTING MACHINES FOR TRANSPORTATION
FR2519834A1 (en) ROTATIVE HARROW
FR2838366A1 (en) Maintenance jig for replacement of a wheel flange hub and wheel bearing in light commercial vehicles
BE681112A (en)
FR3002217A1 (en) Device for folding and unfolding of lengthened object i.e. needle, of pulling cable, has third wheel that is mounted in rotary manner around its axis that is approximately arranged in longitudinal manner
FR3059656B1 (en) CIRCUIT ARRANGEMENT WRAPPED ON A WHEEL
FR3002601A1 (en) Device for holding and positioning e.g. tubes, in e.g. tunnels, has cradles for receiving elongated elements and being placed on main body so that central axes of clamping collars are parallel and constitute tops of equilateral triangle
EP2786648B1 (en) Improved coupling device
CH316315A (en) Accessory device for cycle type vehicle fitted with a luggage carrier
EP2860094A1 (en) Device for attaching a detachable cycle element to a cycle, and use of such a device
CH691370A5 (en) Timon for operating a hand pallet truck.
FR3016326A1 (en) DEVICE FOR HANDLING HEAVY LOADS, TYPE POT FOR PLANT OR TREE
EP4153115B1 (en) Assembly for translational movement of wheelchair wheels for persons with motor disabilities
BE501643A (en)
EP0232210A1 (en) Crampon brace with a device to regulate length by means of rotary locking
FR2775677A1 (en) Device for unwinding electrical cable from wooden cable drum
BE1024306B1 (en) HOLDING DEVICE AND SUPPORT FOR VINE FEET
FR2655965A1 (en) Device for transporting reels (drums) or the like and for allowing the unwinding of the wire (yarn), cable or the like wound on the reel
BE695178A (en)
CH309755A (en) Accessory equipment of a motor vehicle.
FR2542563A1 (en) ROTATIVE HARROW