BE633629A - - Google Patents

Info

Publication number
BE633629A
BE633629A BE633629DA BE633629A BE 633629 A BE633629 A BE 633629A BE 633629D A BE633629D A BE 633629DA BE 633629 A BE633629 A BE 633629A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rollers
contact
roller
pedal
pair
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE633629A publication Critical patent/BE633629A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H63/00Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop-motions ; Quality control of the package
    • B65H63/02Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop-motions ; Quality control of the package responsive to reduction in material tension, failure of supply, or breakage, of material
    • B65H63/024Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop-motions ; Quality control of the package responsive to reduction in material tension, failure of supply, or breakage, of material responsive to breakage of materials
    • B65H63/036Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop-motions ; Quality control of the package responsive to reduction in material tension, failure of supply, or breakage, of material responsive to breakage of materials characterised by the combination of the detecting or sensing elements with other devices, e.g. stopping devices for material advancing or winding mechanism
    • B65H63/0364Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop-motions ; Quality control of the package responsive to reduction in material tension, failure of supply, or breakage, of material responsive to breakage of materials characterised by the combination of the detecting or sensing elements with other devices, e.g. stopping devices for material advancing or winding mechanism by lifting or raising the package away from the driving roller
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H2701/00Handled material; Storage means
    • B65H2701/30Handled filamentary material
    • B65H2701/31Textiles threads or artificial strands of filaments

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Quality & Reliability (AREA)
  • Forwarding And Storing Of Filamentary Material (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "Dispositif   pour mettre en et hors contact une paire de rouleaux ou d'organes délivreurs de fil analogue*, dans une machine textile" 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
La présenta invention est relative aux machines textiles et a pour objet d'établir un dispositif facile à manoeuvrer, destiné à amener un rouleau à entrer en contact avec un autre rouleau ou à s'écarter de celui-ci. 



   L'invention vise plus particulièrement à établir un dispositif pour mettre en et hors contact des rouleaux, pour une machine textile, dispositif destiné à dévider du fil d'un enroulement et à le délivrer, d'une façon continue. Dans de telles machines, il est d'usage courant d'enfiler la machine pendant que les divers éléments de   oelle-oi,     affectés à   un seul trajet de fil, sont immobilisés, cependant que les orga-. nes d'entraînement tournent, les organes arrêtés étant ensuite remis en marche à l'aide d'une pédale. Les inventeurs ont éta- bli un mécanisme pour exécuter une partie de la manoeuvre de la mise en marche ou de l'arrêt, cette partie consistant à mettre, deux rouleaux en ou hors contact. 



   Un de ces rouleaux est commandé, et peut être entraîné constamment en rotation par un moteur électrique. Le fil est amené d'une bobine ou autre enroulement alimentaire et passé entre ce rouleau et un second rouleau, ce dernier étant pourvu d'une surface en une matière élastique présentant un coeffi- cient de frottement élevé avec le fil, le fil étant ensuite conduit vers le haut, à travers la maohine, par exemple vers une   onduleuse   ou crêpeuse, puis à un enroulement récepteur. 



  Fondant ce processus d'enfilage, les deux rouleaux sont évi- demment maintenus séparés, et l'opérateur doit effectuer au pied une manoeuvre qui, exécutée une première fois, met les rouleaux en contact d'entraînement, tandis que, lorsqu'elle est exécutée une seconde fois, a pour effet de séparer ces rouleaux. 



   A. cette fin, le second rouleau. eat monté sur un bras ou levier, qui peut être lesté élastiquement. L'invention 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 prévoit également une pédale montée à pivotement aux une che- ville située à proximité du bras. Un prolongement de la tige de la pédale porto une came rotative en forme d'étoile à qua- tre branches radiales, l'équipage à pédale étant sollicité élastiquement vers le haut avec un effort suffisamment élevé, de façon à pouvoir vainore le poids et (le cas éohéant) le lestage élastique agissant sur le second rouleau et la monture de celui-ci. 



   La oame en forme d'étoile coopère avec une enclume et avec deux chevilles de limitation de mouvement, la forme et la disposition de ces éléments étant telles que, lorsqu'on abaisse une première fois la pédale, à partir d'une position dans laquelle elle maintient le second rouleau hors de contact aveo le premier, la oame tourne d'un quart de tour environ, à la suite de quoi le second rouleau peut   descendre     ,et   entrer en oontaot d'entraînement avec le premier. Lorsqu'on   relâche   la pédale, des éléments de la came entrent en oontaot avec l'enclume et limitent le déplacement vers le haut de la pédale, de sorte que, dans ce cas, la pédale   n'écarte   pas le second rouleau de sa position de contact avec le premier. 



     Lorsqu'on   désire séparer les deux rouleaux, on abaisse une fois de plus la pédale, à la suite de quoi la came tourne d'un autre quart de tour.   Lorsqu'on   relâche la pédale, les éléments de la oame en forme d'étoile, qui étaient préoédem- ment en prise avec 1'enclume, ne   rencontrent   pas l'enclume cette fois, à la suite de quoi la pédale se relève en   effec-   tuant la totalité de sa oourse et soulève le bras portant le second rouleau, de telle sorte que ce dernier se dégage du premier rouleau.

   De cette façon, les abaissements répétés de la pédale déterminent alternativement la mise en et hors oon- taot des deux rouleaux, sans qu'il soit nécessaire d'arrêter le rouleau d'entraînement et sans que l'opérateur doive 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 effectuer l'opération à la   main, A   titre de variante, la pé- dale peut être solidaire du bras portant le second rouleau. 



   On se reportera ci-après au dessin annexé, qui repré- sente une vue latérale d'un mode de réalisation de la présente invention. 



   Comme on le voit dans   oe   dessin, un rouleau d'entraîne- ment 1 est monté sur un arbre 2, lequel est commandé par des moyens appropriés, par exemple un moteur électrique, cet arbre régnant sur toute la longueur de la machine et portant une sé- rie de rouleaux d'entraînement identiques. Le fil 3, appelé à alimenter la machine, passe entre la surface du rouleau 1 et la surface d'un rouleau presseur 4, ce dernier présentant une sur- face 5 en matière élastiquesous la forme d'un bandage, cette matière ayant de préférence un coefficient de frottement élevé avec le rouleau 1 et le fil, tout en étant suffisamment élas- tique pour permettre à des noeuds de passer entre les deux rouleaux, sans affecter les positions relatives de ces der- niers.

   Après le passage entre les rouleaux, le fil se dirige vers le haut, dans la machine, vers un dispositif de chauffage, une onduleuse, puis vers un enroulement réoepteur. Pendant l'enfilage initial, les deux rouleaux sont maintenus écartés, de sorte que le rouleau d'entraînement peut tourner librement. 



  L'opérateur est appelé à effectuer une manoeuvre au pied, qui, exécutée une première fois, met les rouleaux en oontaot d'en-   traînement,   et, exécutée une seconde fois, produit la sépara- tion de ces rouleaux. 



   Le rouleau presseur 4 est monté à pivotement dans un palier 25 prévu sur l'extrémité d'un bras 6, qui peut lui-même effectuer un mouvement limité autour d'un pivot 20. La pression entre les deux rouleaux peut être assurée par le poids du rou- leau 4 et de son bras 6, ou bien, le bras 6 peut être soumis à un lestage supplémentaire par un ressort. On prévoit également 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 une pédale 7, montée sur une tige 9, elle-même montée à pivo- tement sur une cheville 8. La tige présente un prolongement 10, qui prend appui sur une   came   rotative 11, en forme d'étoile, montée à pivotement sur une   cheville   243, cette oame comportant quatre 'branches radiales 12, 13, 14 et 15.

   L'équipage à pédale est lesté d'un ressort 16, avec un effort suffisant pour l'em- porter sur le poids et, le cas éohéant, le lestage élastique du rouleau 4 et de son bras 6, la pression de relèvement étant appliquée   à   oe bras par l'Intermédiaire du bossage 24. 



   La oame 11   ooopère   avec une enclume 17 et avec deux cheviller de limitation de mouvement 18 et 19, la forme et la disposition de ces éléments étant telles que, lorsqu'on abaisse la pédale une première fois à partir de la position .représentée dans laquelle elle maintient le rouleau presseur hors de contact avec le rouleau   d'entraînement,   la came 11 se déplace vers le haut, à partir de la position représentée, jusqu'à ce que l'en- coche entre les branches 12 et 13 entre en contact avec la ohe- ville 18. La oame en forme d'étoile est ainsi amenée à tourner de quelques degrés dans le sens des aiguilles d'une montre. 



  D'autre part, le bossage 24 perment la descente du rouleau 4 et du bras 6, de sorte que le fil 3 est pincé entre les surfaces respectives du rouleau presseur et du rouleau   d'entraînement.   



  Lorsqu'on relâche la pédale, les branches 14 et 15 entrent en contact aveo l'enclume 17 et limitent le mouvement de retour de la pédale, de telle façon que le bossage 24 n'entre pas en contact avec le bras 6, que les deux rouleaux 4 et 1 demeurent en contact et que le fil est délivré à la machine à une vitesse déterminée par la vitesse de rotation du rouleau 1. 



   Lorsqu'on désire séparer les deux rouleaux, on abaisse à nouveau la pédale à fond. Dans ce cas, les branches   12, -et   15   @   entrent en oontaot avec la cheville 18, de sorte que la came tourne une fois de plus d'un petit angle. Lorsqu'on   relâche   la 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 pédale,   la.   came occupe uns position telle que ses branches ne rencontrent pas l'enclume 7 et que la oame effectue une nou- velle rotation limitée, de telle sorte que la cheville 19 se trouve interposée entre les branches 12 et 13 et limite le mouvement ascendant de la pédale.

   Toutefois, comme la came est désormais en oontaot aveo la cheville 19 et non pas avec   l'enclume     17,   le bossage 24 soulève le bras 6 et, par   consé-   quent, interrompt le oontaot entre le rouleau 4 et le rouleau 1. Par suite, les rouleaux interrompent leur action de livrai- son. De cette façon, les abaissements répétés de la pédale produisent alternativement une mise en et hors contact des deux rouleaux, sans qu'il soit nécessaire d'arrêter le rouleau d'entraînement et sans que l'opérateur doive utiliser les mains pour amorcer ou pour arrêter le fonctionnement. On   oon-   çoit évidemment que la came 11 tourne d'un quart de tour en tout pendant chaque abaissement et relâchement de la pédale. 



  Ainsi, le mouvement de la pédale, lors de l'abaissement de celle-ci, aboutit toujours au même point, tandis que son re- tour se fait alternativement jusqu'à une position intermédiaire ou complètement relevée, de sorte que la pédale exécute soit une course limitée, soit une course complète, suivant que les rouleaux doivent être mis en ou hora contact. 



   L'équipage représenté peut être relié à l'aide d'une timonerie appropriée, à d'autres organes de la machine, soit pour séparer ou mettre en contact une autre paire de rouleaux délivreurs, soit pour mettre un tube de fausse torsion en ou hors contact aveo la lanière d'entraînement, soit encore pour d'autres applications analogues, dans le cas où ces mouvements supplémentaires s'avéreraient nécessaires. 



   Bien que l'invention ait été déorite à propos d'une paire de rouleaux alimentaires et d'une pédale, il est bien entendu que dos modifications peuvent être apportées au mode 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de réalisation de l'invention, sans sortir du cadre de celle-ci. 



  Ainsi, par exemple, la système de rouleaux pa ut être constitué par un dispositif délivreur de fil comportant un rouleau en- traîné et une lanière passant sur des rouleaux de support, cette lanière étant maintenue en contact avec le rouleau d'entraîne- ment sur un arc de la surface de ce dernier, le fil à délivrer étant amené à passer entre le rouleau et la lanière. D'autre part, et bien que l'on ait   spécifié   que le dispositif est ao- tionné à l'aide d'une pédale, on conçoit aisément que la pédale peut être remplacée par un bras ou un levier à   oommande   manuelle, et que l'invention est oensée couvrir une telle variante bien entendue.

   Finalement, le rouleau à translation peut âtre situé au-dessous, devant ou derrière le rouleau entraîné, suivant que l'une ou l'autre disposition est plus avantageuse. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    "Device for putting in and out of contact a pair of rollers or similar thread delivery members *, in a textile machine"

 <Desc / Clms Page number 2>

 
The present invention relates to textile machines and its object is to establish a device that is easy to maneuver, intended to cause a roll to come into contact with another roll or to move away from it.



   The invention aims more particularly to establish a device for putting rolls in and out of contact, for a textile machine, a device intended to unwind thread from a winding and to deliver it continuously. In such machines, it is common practice to thread the machine while the various elements of oelle-oi, assigned to a single thread path, are immobilized, while the orga-. The drive units rotate, the stopped components then being restarted using a pedal. The inventors have established a mechanism for carrying out part of the starting or stopping maneuver, this part consisting in putting two rollers in or out of contact.



   One of these rollers is controlled, and can be driven constantly in rotation by an electric motor. The yarn is fed from a spool or other food winding and passed between this roll and a second roll, the latter being provided with a surface of an elastic material having a high coefficient of friction with the yarn, the yarn then being leads upwards, through the maohine, for example to a corrugator or crepe machine, then to a receiving winding.



  Founding this threading process, the two rollers are obviously kept separate, and the operator must perform a maneuver by foot which, performed a first time, puts the rollers in driving contact, while, when it is executed a second time, has the effect of separating these rolls.



   A. this end, the second roll. is mounted on an arm or lever, which can be elastically weighted. The invention

 <Desc / Clms Page number 3>

 also provides a pedal mounted pivotably to a pin located near the arm. An extension of the stem of the pedal carries a rotating star-shaped cam with four radial branches, the pedal assembly being resiliently biased upwards with a sufficiently high force, so as to be able to overcome the weight and ( the eohéant case) the elastic ballast acting on the second roller and the frame thereof.



   The star-shaped oame cooperates with an anvil and with two movement limiting pins, the shape and arrangement of these elements being such that, when the pedal is lowered for the first time, from a position in which it keeps the second roller out of contact with the first, the oame turns about a quarter of a turn, after which the second roller can descend, and enter into a driving force with the first. When the pedal is released, elements of the cam come into contact with the anvil and limit the upward movement of the pedal, so that in this case the pedal does not move the second roller from its position. of contact with the first.



     When it is desired to separate the two rollers, the pedal is lowered once more, following which the cam turns another quarter of a turn. When the pedal is released, the star-shaped parts of the oame, which were previously engaged with the anvil, do not meet the anvil this time, whereupon the pedal is effectively raised. - killing all of his oourse and raises the arm carrying the second roll, so that the latter is released from the first roll.

   In this way, the repeated lowering of the pedal alternately determines the switching on and off of the two rollers, without the need to stop the drive roller and without the operator having to stop.

 <Desc / Clms Page number 4>

 perform the operation by hand. As a variant, the pedal may be integral with the arm carrying the second roller.



   Reference is made hereinafter to the accompanying drawing, which shows a side view of an embodiment of the present invention.



   As can be seen in this drawing, a drive roller 1 is mounted on a shaft 2, which is controlled by suitable means, for example an electric motor, this shaft reigning over the entire length of the machine and carrying a Identical drive roller series. The yarn 3, called upon to feed the machine, passes between the surface of the roller 1 and the surface of a pressure roller 4, the latter having a surface 5 of elastic material in the form of a bandage, this material preferably having a high coefficient of friction with the roller 1 and the wire, while being sufficiently elastic to allow knots to pass between the two rollers, without affecting the relative positions of the latter.

   After the passage between the rollers, the wire goes upwards, in the machine, towards a heating device, a corrugator, then towards a reeper winding. During the initial threading, the two rollers are kept apart, so that the pickup roller can rotate freely.



  The operator is called upon to perform a foot maneuver which, performed a first time, puts the rollers in a driving position, and, performed a second time, produces the separation of these rollers.



   The pressure roller 4 is pivotally mounted in a bearing 25 provided on the end of an arm 6, which can itself perform a limited movement around a pivot 20. The pressure between the two rollers can be ensured by the weight of the roller 4 and of its arm 6, or else the arm 6 may be subjected to additional ballasting by a spring. We also expect

 <Desc / Clms Page number 5>

 a pedal 7, mounted on a rod 9, itself mounted pivotably on a pin 8. The rod has an extension 10, which bears on a rotating cam 11, in the form of a star, pivotally mounted on a ankle 243, this oame comprising four 'radial branches 12, 13, 14 and 15.

   The pedal gear is ballasted with a spring 16, with a sufficient force to bear it on the weight and, if necessary, the elastic ballasting of the roller 4 and of its arm 6, the lifting pressure being applied. with oe arm via boss 24.



   The oame 11 ooperates with an anvil 17 and with two movement limitation pegs 18 and 19, the shape and arrangement of these elements being such that, when the pedal is lowered a first time from the position shown in which it keeps the pressure roller out of contact with the drive roller, the cam 11 moves upwards, from the position shown, until the notch between the branches 12 and 13 comes into contact with the ohe-ville 18. The star-shaped oame is thus caused to rotate a few degrees clockwise.



  On the other hand, the boss 24 allows the descent of the roller 4 and the arm 6, so that the wire 3 is clamped between the respective surfaces of the pressure roller and the drive roller.



  When the pedal is released, the branches 14 and 15 come into contact with the anvil 17 and limit the return movement of the pedal, so that the boss 24 does not come into contact with the arm 6, that the two rollers 4 and 1 remain in contact and the wire is delivered to the machine at a speed determined by the speed of rotation of roll 1.



   When it is desired to separate the two rollers, the pedal is lowered fully again. In this case, the branches 12, -and 15 @ come into contact with the pin 18, so that the cam rotates once more by a small angle. When we release the

 <Desc / Clms Page number 6>

 pedal, the. cam occupies a position such that its branches do not meet the anvil 7 and that the oame performs a new limited rotation, so that the pin 19 is interposed between the branches 12 and 13 and limits the upward movement of the cam. pedal.

   However, as the cam is now in contact with the pin 19 and not with the anvil 17, the boss 24 lifts the arm 6 and, therefore, interrupts the oontaot between the roller 4 and the roller 1. As a result , the rollers interrupt their delivery action. In this way, the repeated lowerings of the pedal produce alternately switching on and off of the two rollers, without the need to stop the drive roller and without the operator having to use the hands to prime or to stop. stop operation. Obviously, it can be seen that the cam 11 turns a quarter of a turn in total during each lowering and releasing of the pedal.



  Thus, the movement of the pedal, when lowering it, always ends at the same point, while its return is made alternately to an intermediate or fully raised position, so that the pedal executes either a limited stroke, or a complete stroke, depending on whether the rollers are to be placed in or out of contact.



   The crew shown can be connected using an appropriate linkage to other parts of the machine, either to separate or bring into contact another pair of delivery rollers, or to put a false torsion tube in or out of contact with the drive strap, or even for other similar applications, in the event that these additional movements prove necessary.



   Although the invention has been described in connection with a pair of food rollers and a foot pedal, it is understood that modifications can be made to the mode.

 <Desc / Clms Page number 7>

 embodiment of the invention, without departing from the scope thereof.



  Thus, for example, the roller system can be constituted by a yarn delivery device comprising a driven roller and a strap passing over support rollers, this strap being kept in contact with the driving roller on the support rollers. an arc of the surface of the latter, the wire to be delivered being made to pass between the roll and the strap. On the other hand, and although it has been specified that the device is actuated by means of a pedal, it is easily understood that the pedal can be replaced by an arm or a lever with manual control, and that the invention is intended to cover such a variant, of course.

   Finally, the translational roller may be located below, in front of or behind the driven roller, depending on whether one or the other arrangement is more advantageous.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1.- Dispositif pour mettre en et hors contact une paire d'organes délivreurs de fil, dans une machine textile, caracté- risé en oe qu'il comprend :un bras portant un desdita organes délivreurs de fil; un levier monté à pivotement; un système à oame, qui, après 1' actionnèrent et le relâchement du levier, permet à ce levier d'effectuer soit une course limitée, soit une course complète; et un système pour écarter les organes délivreurs de fil l'un de l'autre lorsque le levier a la pos- sibilité d'effectuer sa course complète et pour mettre en oon- taot les organes délivreurs de fil l'un avec l'autre lorsque le levier a la possibilité d'effectuer sa course limitée. <Desc/Clms Page number 8> CLAIMS 1.- Device for putting a pair of yarn delivery members in and out of contact, in a textile machine, characterized in that it comprises: an arm carrying one of the said yarn delivery members; a pivotally mounted lever; an oame system, which, after actuating and releasing the lever, allows this lever to perform either a limited stroke or a full stroke; and a system for moving the yarn delivery members apart when the lever is able to complete its full stroke and for bringing the yarn delivery members together. when the lever has the possibility of performing its limited stroke. <Desc / Clms Page number 8> 2.- Dispositif pour mettre en et hors contact une paire de rouleaux prévus sur une machine textile, caractérisé en ce qu'il comprend :un bras portant un rouleau presseur; une pé- dale montée à pivotement; un système à oame , qui, à la suite d'un abaissement et d'un relâchement de la pédale, permet à cette dernière d'effectuer alternativement une course limitée ou une course complète; et des moyens pour soulever un des rouleaux à l'écart de l'autre rouleau lorsque la pédale est autorisée à effectuer une course complète, et pour mettre les rouleaux en contaot l'un avec l'autre lorsque la pédale est autorisée à effectuer une course limitée. 2.- Device for putting in and out of contact a pair of rollers provided on a textile machine, characterized in that it comprises: an arm carrying a pressure roller; a pivotally mounted pedal; an oame system, which, following a lowering and releasing of the pedal, allows the latter to perform alternately a limited stroke or a full stroke; and means for lifting one of the rollers away from the other roller when the pedal is allowed to make a full stroke, and for bringing the rollers into contact with each other when the pedal is allowed to take a full stroke. limited stroke. 3.- Dispositif pour mettre en et hors contact une paire de rouleaux, suivant la revendication 2, caractérisé en oe que ledit système à came présente des branches radiales, qui ren- contrent des butées fixes en certains points de la course de la came, ces butées déterminant la rotation de la came, d'une quantité déterminée d'avance, à chaque abaissement et à chaque relâchement de la pédale. 3.- Device for bringing a pair of rollers into and out of contact, according to claim 2, characterized in that said cam system has radial branches which meet fixed stops at certain points of the travel of the cam, these stops determining the rotation of the cam, by a predetermined amount of advance, each time the pedal is lowered and released. 4.- Dispositif pour mettre en et hors contact une paire de rouleaux, suivant la revendication 2 ou la revendication 3, caractérisé en ce que ladite came est pourvue d'une enolume, l'implantation des branches sur la oame étant telle que, dans une position, ces branches rencontrent la cheville, ce qui dé- termine la séparation des deux rouleaux, tandis que, dans une autre position, lesdites branones rencontrent l'enolume, ce qui permet aux rouleaux d'entrer en oontaot l'un avec l'autre, et de demeurer dans cette position de oontaot. 4.- Device for putting in and out of contact a pair of rollers, according to claim 2 or claim 3, characterized in that said cam is provided with an enolume, the implantation of the branches on the oame being such that, in in one position, these branches meet the peg, which determines the separation of the two rollers, while, in another position, said branones meet the colum, which allows the rolls to enter into one with the 'other, and to remain in this position of oontaot. 5.- Dispositif pour mettre en et hors contact une paire de rouleaux, suivant la revendication 2, 3 ou 4, caractérisé en oe qu'un des rouleaux est un rouleau d'entraînement, tandis que l'autre rouleau est un rouleau presseur, ce dernier étant pourvu d'un revêtement en une matière élastique, qui possède <Desc/Clms Page number 9> un coefficient de frottement élevé aveo le fil et avec la surface du rouleau d'entraînement. 5.- Device for putting in and out of contact a pair of rollers, according to claim 2, 3 or 4, characterized in that one of the rollers is a drive roller, while the other roller is a pressure roller, the latter being provided with a coating of an elastic material, which has <Desc / Clms Page number 9> a high coefficient of friction with the wire and with the surface of the drive roller. 6.- Dispositif pour mettre en et hors contact une paire de rouleaux, suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le rouleau presseur est monté sur un bras pivotant, le poids du rouleau et du bras, éventuellement conjugué aveo un lestage par ressort, étant appelé à exercer une pression appropriée entre les surfaces de ces rouleaux, et en ce que l'équipage à pédale est lesté élastiquement, la valeur de oe dernier lestage étant propre à permettre audit équipage de soulever le rouleau presseur à l'écart du rouleau d'entraînement, lorsqu'il y a lieu de séparer ces deux rouleaux. 6.- Device for putting in and out of contact a pair of rollers, according to claim 5, characterized in that the pressure roller is mounted on a pivoting arm, the weight of the roller and the arm, optionally combined with a spring ballast, being called upon to exert an appropriate pressure between the surfaces of these rollers, and in that the pedal assembly is elastically ballasted, the value of the last ballast being such as to allow said equipment to lift the pressure roller away from the roller drive, when it is necessary to separate these two rollers. 7.- Dispositif pour mettre en et hors contact une paire de rouleaux, dans une machine textile, en substance comme dé- orit ci-dessus et comma représenté dans les dessins annexés. 7.- Device for putting in and out of contact a pair of rollers, in a textile machine, in substance as defined above and as shown in the accompanying drawings.
BE633629D BE633629A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE633629A true BE633629A (en)

Family

ID=201089

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE633629D BE633629A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE633629A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE633629A (en)
CH632022A5 (en) WEAVING MACHINE WITH DEVICE AVOIDING DIFFERENCES IN DUITING AT THE START OF THE MACHINE.
FR2616124A1 (en) WEB TIGHTENING APPARATUS OF A STRAPPING MACHINE
FR2545849A1 (en) DRIVE DEVICE FOR FRICTION SPINNING DEVICE
BE456591A (en)
EP0091389B1 (en) Bobbin removing device for a winding or twisting machine
BE542073A (en)
CH349365A (en) Apparatus intended to imprint a false twist on a wire
FR2936936A1 (en) Butt topping machine for tobacco, has topping rollers arranged in front of wedging unit and superimposed vertically by trapping action, where one of rollers is vertically provided close and away from other roller
CH439037A (en) Copying machine
EP1329582A1 (en) Automatic stopping device for an electric motor fitted into a rotational tube and designed especially for actuating a roller shutter
BE443510A (en)
BE496047A (en)
FR2534235A1 (en) Clamp for handling spools.
CH317329A (en) Machine for the manufacture and for the heat sealing of bags
FR2597888A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE BLADES OF A WEAVING MATERIAL
CH702796A2 (en) Barrel spring winding device for timepiece, has disks associated to arms so as to grip crown between flanks or faces of disks, when clip is closed, where disks are movable in rotation by rotary driving units
BE557640A (en)
BE535362A (en)
CH252515A (en) Circular loom.
CH359948A (en) Compensating device for variations in the forward speed of a web
BE483966A (en)
BE342110A (en)
BE365912A (en)
BE361923A (en)