BE618152A - - Google Patents

Info

Publication number
BE618152A
BE618152A BE618152DA BE618152A BE 618152 A BE618152 A BE 618152A BE 618152D A BE618152D A BE 618152DA BE 618152 A BE618152 A BE 618152A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
primer
film
leader
film assembly
sheet
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE618152A publication Critical patent/BE618152A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03CPHOTOSENSITIVE MATERIALS FOR PHOTOGRAPHIC PURPOSES; PHOTOGRAPHIC PROCESSES, e.g. CINE, X-RAY, COLOUR, STEREO-PHOTOGRAPHIC PROCESSES; AUXILIARY PROCESSES IN PHOTOGRAPHY
    • G03C8/00Diffusion transfer processes or agents therefor; Photosensitive materials for such processes
    • G03C8/42Structural details

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Photographic Developing Apparatuses (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " APPAREILS PHOTOGRAPHIQUES ET PRODUITS PHOTO-
GRAPHIQUES UTILISABLES DANS CES APPAREILS ".- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
La présente invention concerne des produits photographiques et particulièrement des assemblages de pellicules photographiques nouveaux et perfectionnés et elle est un perfectionnement   au brevet   belge n  614.073 du 19 février 1962. 



   Dans ce brevet est décrit un procédé nouveau et perfectionné pour amener des ensembles de pellicule   photographi-   que dans un appareil photographique (tel qu'une caméra) et les enlever de cet appareil, entre deux rouleaux presseurs coopérants juxtaposés, afin d'effectuer la distribution d'un fluide de traitement à l'intérieur de 1'ensemble de pellicule. 



  Dans ce   procédé,   uns   amorce   {avant) qui est fixée à l'ensemble de pellicule est tirée dans l'appareil et à partir de celui-ci jusqu'à un côté de deux organes presseurs coopérants juxtaposés, afin de faire avancer l'extrémité avant de l'ensemble de pellicule entre les organes presseurs et à partir de l'appareil, de manière qu'on puisse saisir l'extrémité avant de l'ensemble de pellicule à partir de l'appareil en la faisant sortir d'entre les organes presseurs.

   Ce système offre deux avantages principaux dont le premier réside   dans   le fait qu'il permet à plusieurs amorces fixées à plusieurs ensembles de pellicule de faire saillie hors de la caméra (mais non entre les organes presseurs) où l'on peut saisir chaque ame ce pour faire sortir un ensemble de pellicule d'entre les organes presseurs. 



  Le second avantage réside dans le fait que ce système nécessita deux opérations de traction distinctes pour chaque ensemble de pellicule, ce qui laisse l'ensemble de pellicule s'aligner convenablement de lui-même par rapport aux organes presseurs pendant et entre les deux   opérations   de traction. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
 EMI3.1 
 



  Dans s;, statut: décri,, jL* "cc fixée à l'e"isen- ,'- (le pellicule à un décxi , . y .: c:c .rMEtita avant de :-,1 ci", pellicule à un e!!droit,kspacé dE; .- mité avant de .¯01" ù-5 pellicule en direct! tie son extrémité opposée et n la tire à partir de l'appareil au delà des organes presseurs jour faire avancer l'extrémité avant de l'ensemble de pellicule entre les organes presseurs, de manière que l'amorce et l'extré- mité avant de l'ensemble de pellicule soient disposés sur des côtés opposés de l'un des organes presseurs.

   On continue \ cirer l'amorce jusqu à ce que les zone? de l'amorce et de l'ensemble de pellicule à laquelle elles sont fixées rencontrent l'un des organes presseurs, et lorsqu'on exerce une autre traction sur l'amorce elle se sépare de l'extrémité avant de l'ensemble de pellicule, ce qui fait que l'amorce ne gêna pas l'avance   3uivan-   te de l'ensemble de pellicule entre les organes presseurs.

   Il y a intérêt à ce que l'amorce se sépare de l'ensemble de pellicule   @     aussi     près que   possible/son   puint.   de   fixation   à l'ensemble   de pellicule ; toutefois,il faut que le genre de fixation soit   solide et qu'il ait, par suite, une résistance égale à celle des matières constituant l'amorce et l'extrémité avant de l'ensemble de pellicule. 



   Jusqu'ici, on obtient la séparation de l'amorce par rapport à l'ensemble de pellicule en provoquant la rupture de l'amorce par traction et, pour assurer la rupture de l'amorce à   l'sndroit   approprié, on a proposé d'affaiblir l'amorce dans la région où la rupture est censée se produire, par exemple en laissant dans cette zone la partie la plus étroite de l'amorce. 



   Bien que la résistance de l'amorce à la tract n ne soit pas supérieure à sa partie la plus étroite ( qui est la plus faible), il feut nécessairement que la majeure partie de l'amorce soit plus large et, par suite, plus solide qu'il ne serait nécessaire s'il ne fallait pas que l'amorce se rompe à la traction. 



   La présente invention a pour objet : 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 - un ensemble de pellicule du type décrit auquel une amorce ayant une résistance à la traction sensiblement uniforme sur toute sa longueur est fixée de manière à se séparer par déchirure de l'ensemble de pellicule seulement lorsqu'elle est soumise à un effort de déchirure, l'amorce telle que décrite étant fixée à l'eneemble de pellicule de manière à se déchirer le long de lignes s'étendant dans la direction du déplacement de l'amorce et de l'ensemble de pellicule; - un eneemble de pellicule nouveau et perfectionné du type décrit dans lequel l'amorce est fixée à cet ensemble de 
 EMI4.1 
 pellicule par adhérence de parties Ls.c,.:Jr3..l.es de îvunvr;e à l'ensemble de pellicule. 



   D'autres caractéristiwues de la présente invention sont évidentes ou apparaîtront par la suite. 



   Pour mieux comprendre l'invention, on lira la   descrip-   tion détaillée qui va suivre et qu'on a faite en se référant au dessin annexé, sur lequel : - la figure 1 est une vue fragmentaire en perspective d'un ensemble de pellicule conforme à la présente invention; - la figure 2 représente en plan des parties de détails de l'ensemble de pellicule de la figure 1; - la figure 3 est une vue similaire à la figure 2, illustrant un autre mode de réalisation de la présente invention; - la figure 4 est une vue en perspective d'un filmpack constituant un assemblage d'ensembles de pellicule; - la figure 5 est une vue schématique faite sensiblement à mi-distance des côtés du film-pack et elle montre un ensemble de pellicule et ses éléments constitutifs écartés les uns des autres pour mieux illustrer la structure et l'agencement de l'ensemble de pellicule;

   - la figure 6 est une coupe longitudinale faite ssnsiblement à mi-distance des côtés du   film-pack   de la figure   4;   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 - la figure 7 est une vue en   élévation,   avec coupa par- tielle, d'un appareil photographique sous frome d'une caméra,   #   destiné à être utiliser des ensembles de pellicule conformes à l'invention; - les figures 8 et 9 sont des coupes fragmentaires; si- milaires à la figure 7, illustrant un autre mode de réalisa- tion de la caméra et montarnt un détail la mise en oeuvre de l'invention. 



   On peut utiliser sous forme individuelle des ensembles de pellicule conformes à l'invention, ou bien ils peuvent être constitués par un assemblage d'ensembles de pellicule sous forme d'un film-pck. D'une manière générale, chaque ensemble de   pelli-   cule comprend une feuille photosensible qu'on soumet à une expo- sition, une seconde feuille ou feuille réceptrice d'épreuve qui est superposés au cours du   traitement   à la   feuille   photosensible ayant été exposée, et un sachet frangible contenant un fluide de traitement.

   Le traitement de l'ensemble de pellicule est ef- fectué dans l'appareil dans lequel l'ensemble de pellicule est exposé, par deux organes presseurs coopérants, comme des rouleaux qui   saisissent   l'ensemble de pellicule lorsque celui-ci est ex- trait de l'appareil et qui distribuent un fluide de traitement, provenant du sachet. sous forme d'une couche entre la feuille photosensible et la feuille réceptrice d'épreuve.

   Chaque ensem- ble de pellicule ce   @orte   une amoice qui sert de dispositif émergeant de l'appareil pour qu'on le saisisse afin de tirer un ensemble de pellicule à partir de l'appareil entre les organes presseurs.,
Comme on l'a fait remarquer à propos de la demande de brevet précitée, l'invention trouve une utilité particu- lière dans un   fila-pack   comprenant plusieurs ensembles de pellicule, wai est utilisé dans un appareil de manière telle qu'il est nécessaire que les amorces de tous les ensembles de pellicule émergent de l'appareil pour qu'on puisse les saisir 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 en succession pour enlever les ensembles de pellicule de l'appareil qui se trouvent entre les organes presseurs.

   Etant donné qu'il faut évidemment éviter que l'amorce d'un des ensembles de pellicule s'étande entre les organes presseurs   pendant   qu'un autre ensemble de pellicule est en cours de traction entre les organes presseurs pour être traité, les amorces des ensembles de pellicule s'étendent autour et jusqu'à un côté des deux organes presseurs au lieu de s'étendre entre les organes presseurs, et chaque amorce constitue un moyen pour faire avancer une portion terminale avant de l'ensemble de pellicule dont elle fait partie entre les organes presseurs et à partir de l'appareil, où la partie terminale avant peut alors être sai-   ait   pour qu'on tire l'ensemble de pellicule entre les organes presseurs àpartir de l'appareil.

   De ce fait, pour effectuer le traitement d'un ensemble avant de pellicule après exposition de   souplement   photosensible, on saisit l'amorce de l'ensemble de pellicule et on la tire hors de l'appareil jusqu'à ce qu'elle se détache de l'ensemble de pellicule. Cette opération aert à faire avancer l'extrémité de l'ensemble de pellicule entre les organes presseurs hors de l'appareil où l'on saisit l'extrémité avant pour tirer l'ensemble de pellicule entre les organes presseurs. 



   Un avantage supplémentaire de ce système réside, comme on l'a mentionné ci-dessus, dans le fait qu'il permet à l'ensemble de pellicule de s'aligner de lui-même par rapport aux organes presseurs. Par exemple, quand les organes presseurs sont des rouleaux, si   l'ensemble   de pellicule a commencé à se déplacer de travers entre les rouleaux, il continuera à se déplacer de travers entre ceux-ci, de sorte qu'il peut finir par se coincer à l'intérieur de l'appareil cu de l'ou-   verture   qui y est aménagée pour son enlèvement, ce qui endom-   magera   l'ensemble de pellicule.

   Dans le système d'enlèvement en deux opérations qui est nécessaire pour l'agencement   d'amo   ce de la présente invention l'opérateur saisit et tire une 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 amorce hors de l'appareil   jusqu'à   ce qu'elle se détache de l'ensemble de pellicule. L'amorce peut être guidée de manière à s'opposer à l'avance de l'ensemble de pellicule sauf dans la direction requise, c'est-à-dire perpendiculairement aux axes des rouleaux presseurs. Les parois de l'étui dans lequel l'ensemble de pellicule est enfermé, ainsi que les éléments constitutifs de l'appareil, servent également à guider l'ensembld de pellicule sur un trajet prédéterminé jusqu'à ce que l'extrémité avant de l'ensemble de pellicule soit passée entre les rouleaux presseurs.

   Quand l'extrémité avant se aétache de l'ensemble de pellicule, le traction manuelle exercée sur l'ensemble de pellicule cesse momentanément, ce qui permet de nouveau à ce dernier de s'aligner convenablement du fait qu'il ne subit plus de force .capable de le désaligner. A ce moment de l'opération d'enlèvement de l'ensemble de pellicule, il suffit dtunetrès faible avance de ce dernier pour l'engager entre les rouleaux presseurs, de manière que son alignement par rapport aux rouleaux presseurs soit acquis et ne subisse pas de changement au cours du reste de l'enlèvement. De cette manière, l'opérateur ne risque que fort peu de désaligner l'ensemble de pellicule, et un alignement convenable de l'ensemble de pellicule est assuré. 



   On va maintenant se référer aux figures 1 à 6, qui représentent des ensembles de pellicule et un assemblage d'ensembles de pellicule sous forme d'un film-pack. Chaque ensemble de pellicule 10 comprend une feuille photosensible 12 de forme générale rectangulaire et une seconde feuille ou feuille 14 réceptrice d'épreuve. Ces deux feuilles comportent un support   op&que   pour empêcher la lumière actinique d'atteindre la feuille photosensible. Cette matière photosensible est une couche constituée par n'importe lequel des milieux classiques d'enregistrements photographiques, des émulsions de gélatine halogénure d'argent étant la matière préférée, qui est supportée sur une feuille flexible opaque, comme du papier, des matières plastiques organiques ou autres du même genre.

   La seconde feuille 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 
 EMI8.1 
 ,,)'--\0 :'t.-<l.i l"L r-c.ept - . -' --- -""8"e ::# : simplement contribuer 1 ia distribution d'un fluide de I'?¯ß¯t'rmr¯! ,. en contact avec la couche photosensible, u 'L-- or. e<' e cohorte, dans le mode de réalisation de l'ensemble le pellicule auquel la demanderesse donne la préférence, des moyens pour supporter une image de transfert, obtenue par- exemple au moyen d'un procédé d'inversion par   duffusion-tr&nsfert   d'halogénure   d'argent.   Au bord avant de la feuille photosensible 12 est fixée une feuille d'amorce 16 comportant une première section 19 à laquelle la feuille d'amorce 16 est accouplée avec la feuille photosensible.

   La première section 18 a approximativement le même lar geur que la feuille photosensible et elle constitue un moyen pour supporter un sachet frangible contenant le fluide de 
 EMI8.2 
 traitement. La feuille d'a:. rie 16 comprend également une sec- tion terminale 20 de largeur décroissante. La seconde feuille 
 EMI8.3 
 14 est montée sur une fe' .1, il support Z4 comportant une section intermédiaire 26, ayant approximativement la mené Largeur que la seconde feuille 14 et percée d'une ouverture de forme générale rectangulaire 28 qui délimite dans la seconde feuille la zone où se forme l'image.

   La seconde feuille 14 est fixée à la section intermédiaire 26 de manière que les parties 
 EMI8.4 
 ds 1& section 4 ftofo.....-ÁA4......... nui hn hant l'ouverture 28 consti- tuent un cache pour délimiter la zone de l'image et pour coopérer dans l'étalement dufluide de traitement. La feuille de support 24 comporte une section terminale avant 30 comprenant une partie 32 de largeur décroissante, qui est similaire à la section terminale 20 de largeur   décro   ante et qui y est fixée entre les extrémités de la section terminale 20 de largeur décroissante et la partie terminale 32 de largeur décroissante de la section terminale avant 30.

   La section terminale de largeur décroissante 30 et la partie terminale 32 délimitent la section terminale avant de l'ensemble de pellicule qui doit être avancée entre les organes presseurs. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   La longueur de la   feuille d'amorce   16 entre le bord avant de la feuille photosensible 12 et le point où la feuille d'amorce est fixée à la feuille de support 24 est sensiblement égale à la longueur de la feuille de support 24 entre son point de fixation à la feuille d'amorce et le bord avant de lesecon- de feuille 14. C'est grâce à cet agencement que la feuille pho- tosensible et la seconde feuille sont superposées en cofnci- dence au cours du traitement de l'ensemble de pellicule.

   Une feuille arrière ou amorce 36 est fixée au bord arrière de la feuille photosensible 12 et coopère avec une section terminale arrière 34 de la feuille de support 24 qui s'étend au delà du bord arrière de la seconde feuille, pour emprisonner tout excès de fluide de traitement qui pourrait être entraîné au delà des extrémités arrière de la feuille photosensible et de du '' la seconde feuille au cours de la distribution/fluide du traitement. Comme on l'a mentionné, on obtient la distribution du fluide de traitement en faisnt avancer la feuille photo- sensible, la seconde feuille et le sachet de fluide de traite- ment en superposition jusqu'entre deux organes presseurs coo- pérants juxtaposés.

   Ces organes exercent une compression sur les feuilles de façon progressive, en commençant dans la zone du   sachet   pour en éjecter le   contenu     fluide     entre     les     feuil-   les et étaler le fluide en une couche entre les feuilles et en contact avec celles-ci. Pour contribuer à emprisonner l'excès de fluide, on a prévu des pièces d'espacement 38 sur la section terminale arrière 34 près de ses parties marginales, afin d'espacer les organes presseurs pour Limiter entre 
36 8 la section terminale arrière 34 et l'amorce'un espace ou intervalle dans lequel tout excès de fluide de traitement peut être recueilli et retenu. 



   Le sachet frangible est du type décrit et illustré dans le brevet des Etats-Unis d'Amérique n  2.543.181 eu 27 fé- vrier 1951, et il est constitué par une ébauche on découpe rectangulaire d'une matière en feuille imperméable aux fluides 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 et à   l'rir,   qui est repliée lengitudinalement sur elle-même de façon à former deux parois qui sont scellées ensemble le long de leurs parties marginales et terminale, de manière à délimiter une cavité contenant le fluide de traitement. Le scellement marginal longitudinal est rendu plus faible que le scellement terminal de manière à s'ouvrir sous l'effet de la pression hydraulique crée au sein du fluide contenu dans le sachet par l'application d'une compression sur les parois de ce dernier.

   Le sachet 22 est monté sur la première section 18 de la feuille d'amorce 16 de manière que ce scellement marginal longitudinal soit orienté vers le bord avant de la feuille photosensible. 



   Le contenu fluide du sachet est de préférence capable de former une image de transfert sur la feuille réceptrice d'épreuve 14 dans sa zone délimitée par l'ouverture 28 de la feuille de support 24. Pour des détails concernant la composition du fluide et des matières avantageuses pour les feuilles photosensibles et les feuilles réceptrices d'images ainsi que les processus exécutés par ces matières, ou peut consulter le brevet précité n    2.543.181   et le brevet des Etats-Unis d'Amérique n  2.662.822 du 15 décembre 1953. 



   Unfilm-pack ou assemblage d'ensembles de pellicule 10 est représenté sur les figures 4 et 6. Ce film-pack, portant la référence 40, est constitué par un chargeur ou étui 42 de forme générale parallélépipédique utilisé pour contenir et enfermer une série dtensembles de pellicule 10. On voit que le chargeur 42 comporte deux sections comp nant une section avant ayant une paroi avant 44, des parois latérale 46, une paroi terminale arrière 48 et une paroi terminale avant 50. La paroi avant 44 est percée d'une ouverture d'exposition 52 de forme générale rectangulaire, utilisée pour transmettre des rayons lumineux afin d'exposer les feuilles photosensibles des ensembles de pellicule contenus dans le chargeur.

   La paroi 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 terminale avant 50   n'st.   qu'une paru! partielle,   c'est-à-dire   qu'elle ne s'étend pas vers l'arrière aussi loin que les parois latérales,et conjointement avec la section arrière au chargeur elle délimite à l'extrémité avant du chargeur un passage 56 par lequel on fait sortir les ensembles de pellicule contenus dans le chargeur. La section arrière du chargeur comprend une paroi arrière 54 qui est fixée aux parois latérales 46 et qui est de préférence en tôle élastique. 



   L'agencement de chaque ensemble de pellicule se trouvant dans le chargeur 42. est illustré sur les figures 1 et 6, et l'agencement d'une série d'ensembles de pellicule (dont deux sont représentés) est illustré sur la figure 6. Chaque ensemble de pellicule est agencé de manière que la feuille photosensible et la seconde feuille soient superposées de façon que la surface photosensible de la feuille photosensible soit orientée vers l'extérieur et   que la   surface de la feuille réceptrice d'épreuve, qui y est superposée au cours du traitement, soit orientée vers l'intérieur dans la même direction.

   La feuille d'amorce 16 est pliée ou courbée au voisinage du bord avant de la feuille photosensible 12 entre ce bord et le chargeur 22, et la feuille d'entraînement 24, est pliée de façon similaire au voisinage du bord avant ae la seconde feuille 14, ce qui fait que les portions de la feuille d'amorce   .et   de la feuille de support qui relient la feuille photosensible, et la seconde feuille s'étendent entre la feuille   photosensible et la feuille de support ; extrémités avant   et arrière de la feuille photosensible son disposées respectivement au voisinage des extrémités arrière et avant de la seconde feuille.

   Le film-pack est muni d'une plaque presseuse   .rectangulaire   58 et plate, qui est disposée entre lafeuille photosensible 12 et lee autres parties de l'ensemble de pellicule, en vue de supporter la feuille photosensible contre la surface intérieure de la paroi avant 44 pour qu'elle soit exposée à travers l'ouverture 52. La plaque presseuse 58 com- 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 paun une partie terminale   enroulée   60 autour de laquelle passe la partie courbée de la   feuille d'amorce   16. La partie termi- nale enroulée 60 eert à guider la feuille   photosensible   12 au- tour de l'extrémité de la plaque presseuse d'une manière qu'on décrira par la suite.

   La majeure partie de la première section 18 de la feuille d'amorce 16, le sachet frangible 22 qui y est monté, la section de largeur décroissante 20 et la section terminale avant de la feuille de support 24, sont disposés derrière la plaque presseuse 58 entre celle-ci et la seconde feuille   14.   La plaque presseuse 58 comporte des rebords laté- raux 62 disposés au voisinage des parois latérales 46 du char- geur. La paroi arrière 54 du chargeur comporte des ressorts 64 qui sont formés à parti-' le la paroi arrière et qui sont sollicités vers l'intérieur de manière à porter   contee   les rebords latéraux 62 et à pousser la plaque presseuse 58 vers la paroi avant   44,   afin   d   maintenir la feuille photosensible en position pour son exposition.

   La paroi arrière 54 comporte également une ouverture en forme d'U 66 ménagée dans sa partie terminale près de l'ouverture 56 et dont le but sera exposé par la suite. 



   Le dispositif servant à enlever chaque ensemble de pellicule 10 du chargeur 42, avec la feuille photosensible 12 et et la feuille réceptrice d'épreuve   14   superposées, à faire avancer la section terminale de largeur décroissante 20 entre deux organes presseurs coopérants, comprend une longue amorce 70 relativement étroite, qui est fixée par son extrémité ar- rière à la section terminale 20 de largeur décroissante entre la première section 18 et le point où la section terminale 20 est fixée à la section terminale de largeur décroissante 32. 



  Dans le mode de réalisation illustré sur la figure 2, l'amorce 70 présente à son extrémité avant la forme générale d'un T, comportant des branches latérales 71 qui adhèrent à la section terminale de largeur décroissante   20ans   la zone désignée par hachures croisées.   L'amorce   70 a une largeur sensiblement uni- 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 forme, la plus grande partie   la 33.     lorg@@@r,   sauf sur la   par-   tie de son extrémité arrière, comportant des branches   latéra-   les 71, de façon que la résistance de l'amorce 70 soumise à une traction soit sensiblement uniforme sur toute sa longueur. 



  Les zones où l'amorce 70 adhère à la section terminale de largeur décroissante 20 sont délimitées par des bords orientés vers l'intérieur, qui s'étendent sensiblement dans la direction du déplacement de l'amorce et, comme illustré sur la figure 2, elles comprennent des prolongements des bords latéraux de la majeure partie de l'amorce   70.   On fait adhérer les branches 71 à la section terminale de largeur décroissante 20 au moyen d'un adhésif approprié qui assure une adhérence au moins égale à la résistance mécanique des feuilles de matières (papier) constituant l'amorce et la section terminale de largeur décroissante 20.

   La configuration de l'amorce 70 et son mode de fixation à la section terminale de largeur décroissante 20 sont tels que lorsqu'on soumet l'amorce 70 à un effort pour la déchirer, effectué par une traction exercée sur celle-ci, en faisant un angle avec le plan de la section terminale de largeur décroissante 20 et des branches 71, l'amorce 70 se déchire à la base des branches 71 le long de lignes s'étendant dans la direction du déplacement de l'amorce.   Grtce   à cet agencement, tant que l'amorce et l'ensemble de pellicule qui y est accouplé sont déplacés approximativement dans la même direction, l'amorce à l'endroit des branches 71 est- soumise à une tension et ne cède pas.

   Toutefois, quand la direction du déplacement de l'amorce 70 et de la section terminale de largeur décroissante 20 diverge suffisamment (comme illustré sur lp figure 9); la section terminale arrière de l'amorce est soumise à un cisaillement qui provoque sa déchirure, ce qui la détahce de la section terminale de largeur décroissante   20.   



   Un autre genre d'amorce 70, qui est illustré sur la figure 3, est constitué par une   iécoupe   longue et étroite ayant une largeur sensiblement uniforme sur toute sa longueur. 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 



  Jn voit sur la figure 3 que l'amorce 70 est fixée à la section terminale 20 de largeur décroissante dans deux zones latétales 73 illustrées sur cette figure par des hachures croisées. Les zones latérales 73 sont relativement étroites et sont longues, et elles sont délimitées par leurs bords en regard, indiqués en tirets, qui   s'étendent   parallèlement aux bords latéraux de l'amorce 70, et c'est le long de ces bords en regard que celle-ci est déchirée quand on y exerce un effort de cisaillement, comme on l'a décrit.

   Il est évident que l'amorce 70 illustrée sur la figure 3 a une résistance à la traction uniforme sur toute sa longueur, et que cependant son mode de fixation à la section terminale 20 de largeur décroissante et aux zones 73 tend à la laisser se détacher facilement par déchirure à l'endroit de la section terminale 20 au moment voulu quand elle subit un effort de cisaillement. 



   L'amorce 70 s'étend à partir du chargeur 42 à travers l'ouverture 56 de celui-ci et, quand on la tire hors du chargeur, elle fait avancer une feuille photosensible 12 autour de la section terminale ronde 60 de la plaque presseuse 58 en superposition avec une seconde feuille 14 à l'intérieur du chargeur vers l'ouverture 56. Lorsque l'amorce 70 commence à avancer vers l'ouverture 56, la section terminale de largeur décroissante 32 de la feuille de support 24 est amenée à s'enrouler sur elle-même en direction de l'ouverture en raison du déplacement de la section terminale de largeur décroissante 20 de la feuille d'amorce 16 en direction de ladite ouverture. 



  C'est pour cette raison que la section 20 et la partie ou section 32 ont une largeur décroissante, car on obtient ainsi, cornue partie de moindre résistance, la partie terminale 32 dans la zone où il faut que cette dernière commence à s'enrouler. On a également prévu des moyens pour empêcher un   dépl-   cement des feuilles photosensibles se trouvant sous la feuille photosensible placée tout en auant lorsque cette dernière 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 quitte sa position d'exposition pour s'enrouler autour de l'extrémité de la plaque presseuse. Ces moyens sont constitués par une section terminale 68 de la plaque presseuse 58 à laquelle sont fixés des parties de coins 72 des sections terminales arrière 34.

   On peut couper préalablement les parties de coins 72, comme représenté, pour assurer une séparation d'avec le reste de la section terminale arrière 34 et on peut les fixer à la section terminale 68 de la plaque presseuse par des moyens appropriés, comme par exemple des agrafes   74.   



   Le film-pack 40 est muni de moyens pour obturer initialement l'ouverture 52 pour empêcher une infiltration de lumière tant qu'il n'est pas chargé das la caméra dans laquelle il doit être utilisé. Ces moyens d'étanchéité à la lumière sont constitués par une feuille (double) de recouvrement 76 en matière opaque, qui est disposée entre la feuille positive située tout en avant et la paroi avant 44 au droit de l'ouverture 52. La feuille de recouvrement 76 s'étend autour de l'extrémité courbée de la plaque presseuse, derrière celle-ci et vient porter contre la paroi arrière 54, son extrémité avant étant disposée près du passage 56.

   Une iongue amorce 78, similaire à l'amorce 70, est fixée à la feuille de recouvrement 76 sur celle-ci à quelque distance en   dea   de l'extrémité avant de la feuille de recouvrement 76, de façon à constituer un moyen pour enlever cette dernière du chargeur 42 après introduction de celui-ci dans une caméra. 



   Les ensembles de pellicule conformes à la présente invention et compris dans le film-pack 40 sont conçus pour être utilisés dans un appareil photographique, tel qu'une caméra à main 86 illustrée sur les figures 7 à 9. La camera 86 comporte un boîtier comprenant une section avant 88 ayant une paroi avant 90 comportant un évidement ou partie en retrait 92 et, dans cette partie en retrait, une fenêtre 94 par laquelle passent les rayons lumineux pour exposer les feuilles photosensibles d'un film-pack disposé dans la caméra.

   Un abattant 

 <Desc/Clms Page number 16> 

   @   sert à   ¯  couvrir  la   partie   en retrait. 32 et à supporter un   @@@emble   classique 93 d'objectif et d'obturateur, ensemble qui est relié à la partie en retrait 92 par un soufflet   100   une extrémité est reliée à l'ensemble d'objectif et d'obturateur, et dont l'autre extrémité est reliée à la partie en retrait en entourant la fenêtre   94.   Au lieu de l'abattant 96, de l'ensemble 98 d'objectif et d'obturateur et du soufflet   100  on peut réalise:

   le boîtier de la caméra sous forme d'un dos  3 de     casera   ou d'un adapteur de film-pack, destinés à être montés ou accouplés sur une caméra   ou   autre dispositif   photographique   de   prise   de vues   ou d'exposition.   



   Le boîtier de la caméra comprend une section arrière 102comportant une paroi arrière   104   et des parois latérales   106 qui   délimitent avec la section avant 88 du boitier une chambre 108 (à l'arrière de la paroi avant   90   eu de la fenêtre 94) qui sert à contenir le film-pack en position pour être exposé par l'intermédiaire de la fenêtre 94.

   Le   film-pack   40 est monté à l'intérieur de la chambre 108 de manière que sa paroi soit disposée contre la surface arrière de la section en retrait 92 et que l'ouverture 52 de la paroi avant du filmpack soit alignée avec la fenêtre   94.   La section arrière de   boîtier   102 est de préférence   articulée   à la   section   avant   de   bottier 88 près d'une extrémité du bottier (illustrée ici et appelé sous la nom d'extrémité supérieure pour la commodité de la description), par une charnière qui permet d'écarter les deux sections du boîtier l'une de l'autre pour charger un filmpack dans la chambre 108.

   Le boîtier d,   @   cernera comporte une paroi terminale inférieure comprenant une paroi terminale 89 faisant partie de la section avant 88 du boîtier, 3t une autre paroi terminale 103 qui fait partie de la section arrière 102 du bottier. On a prévu dans la paroi terminale inférieure 103 du bottier un passage 110 d'enlèvement de pellicule, afin de   pouvoir   enlever un ensemble de pellicule hors du bottier. Des dispositifs da verrouillage appropriés (non représentés d'un 

 <Desc/Clms Page number 17> 

   type   classicue sont également prévus dans la partie   inférieurs   du boîtier pour maintenir ensemble les deux sections du boi tier dabs   la   position   foncée   ou fonctionnelle   illustrer   sur le dessin. 



   La caméra 86 comporte deux organes presseurs jux-   taposés   et coopérants sous forme de rouleaux presseurs 114 et 116, qui sont montés à l'intérieur de la cnambre 108 près du passage d'enlèvement de pellicule 110. Ces   rouleaux   presseurs sont nontés de manière à pivoter de façon que leurs axe= soient sensiblement dans un plan commun, et l'on a prévu des dispositifs élastiques pour amener les deux rouleaux l'un vers l'autre et les juxtaposer, pour qu'ils exercent une compression sur un ensemble de pellicule lorsque celui-ci passe entre ces rouleaux.

   Les rouleaux presseurs coopèrent pour délimiter un passage   convergeai   (et divergent) dans lequel l'ensemble de   pellicule   est déplacé pour être   traité,  et ce passage entre les rouleaux presseurs est sensiblement alignéavec le passage d'enlèvement 110. Dans l'agencement des rouleaux presseurs illustrés sur le dessin, les deux rouleaux sont montés sur la section arrière 102 du bottier, grâce à quoi, lorsqu'on fait pivoter les deux sections du   bottier   pour les séparer- l'une de l'autre, on peut introduire un assemblage d'ensembles de pellicule dans la caméra de manière que leurs amorces s'étendent à partir de la caméra au delà d'un des côtés ( le côté avant) des rouleaux presseurs.

   Des portions des parois terminales 89 et 103 délimitent entre les sections avant et arrière du bottier une ouverture 112 hors de   laque" e   les amorces s'étendant à partir du bottier de la caméra. 



   La caméra 86 comporte un dispositif pour guider la section terminale de largeur décroissante 20 de l'ensemble de pellicule 10 entre les rouleaux presseurs 114 et 116, lorsqu'on tire l'amorce 70 au delà du rouleau 114 jusqu'à son côté avant et à travers l'ouverture 112. Dans le mode de réalisation représenté sur la figure 7, ce dispositif de guidage 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 
 EMI18.1 
 as constitué 7ar ne tige de guidage 130, qui est montée dans la section ar :::-e -..,::. à bottier tout près du rouleau 114 et qui comporte un bord arrière sensiblement rectiligne a étendant d'un côté à l'autre du bottier de la caméra et sensiblement dans un plan se trouvant dans le passage convergent entre les rouleaux presseurs 114 et 116.

   Une section d'intermédiaire 132 de la tige de guidage 130, comprenant le bord avant de cette tige et dont la longueur est approximativement égale à la largeur de l'amorce 70, est courbée vers le rouleau 114 et est disposée de manière que le bout de son bord avant soit 
 EMI18.2 
 approximativement,6ligné avec la partie avant extrême du rouleau 114. Deux organes de guidage 134 sont montés sur les sections terminales de la tige de guidage 130 près de la section intermédiaire 132. Les surfaces arrière des organes de guidage 134 se trouvant dans le plan du bord arrière de la tige de guidage 130. et les deux organes comportent des surfaces terminales en regard, qui sont mutuellement espacées d'une distance un peu supérieure à la largeur de l'amorce 70.

   Une plaque de guidage 136, dont la largeur est approximativement égale à la largeur de l'amorce 70, est montée dans la section avant 88 du bottier et elle   send   vers l'arrière de la caméra entre les organes de guidage 134 au voisinage de la tige 130 Le bord arrière extrême de la plaque de guidage 136 peut être courbé, comme représenté, et il est disposé sensiblement dans le plan du bord arrière de la tige de guidage 13C et des surfaces arrière des organes de guidage   134.   La section intermédiaire 132 de la tige de guidage 130, les or   nes   de guidage 134 et la plaque de guidage 136 délimitent entre eux un passage de guidage 138, qui s'étend d'une manière générale de l'avant à l'arrière de la caméra et dont la largeur, mesurée d'un côté à l'autre de la caméra,

   est à peine supérieure à celle de l'amorce 70 de façon que l'amorce puisse passer par le passage 138. On remarquera que la section terminale de largeur décroissante 20 est, à son bord avant, plus large que l'amorce 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 90, ce qui fait que ladite   sectiun   20 ne peut   pas   entrer dans le   par-sage   138.  les     bors   arrière de la tige de guidage   130   et de la plaque de guidage 136 ainsi que les surfaces arrière des organes de guidage 134   servent :,     supporter   et à guider la section terminale de largeur décroissante 20 de l'ensemble de pellicule dans le passage convergent entre les rouleaux presseurs 114 et 116. 



   Lors du chargement et du fonctionnement de la caméra, on fait pivoter les sections avant et arrière du boîtier pour les écarter l'une de l'autre, et l'on dispose un film-pack 40 dans la section avant du bottier de manière que sa paroi avant porte contre la section 92 de la paroi avant de la section avant 88 du boîtier et que les amorces 70 et l'amorce 78 sortent du film-pack en s'étendant au droit de l'arrière de la plaque de guidage 136 et jusqu'à la paroi 89. On fait alors pivoter la section arrière 102 du boîtier jusqu'à sa position d'utilisation représentée, ce qui fait que la section intermédiaire 132 de la tige de guidage 130 rencontre les amorces en les déplaçant vers l'avant pour qu'elles s'étendent par le passage 138 vers la paroi avant de la camera, au delà du rouleau presseur 111. et à travers l'ouverture 112 de la paroi terminale 89.

   Lorsqu'une amorce 70 est enlevée de la caméra en passant par 1 ouverture   112,   la section terminale de largeur décroissante 20 sort du film-pack et, du fait qu'elle ne peut pas entrer dans le passage 138, elle est guidée par la tige de guidage, les organes de guidage et la plaque de guidage dans le passage convergent entre les rouleaux presseurs. 



   Un autre mode de réalisation du dispositif de guidage portant la référence 140, est illustré sur les figures 8 et 9. 



  Ce dispositif a d'une manière générale une structure similaire à celle du dispositif de guidage représenté sur la figure 7, et il est constitué par une tige ou barrette 142 et deux organes de guidage   144.   La barrette de guidage 130 et les organes de guidage   134,   ainsi que la barrette de guidage et les organes 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 le guidage du dispositif de guidage 140, peuvent être consti-   tués   par un seul élément ou par trois éléments distincts. 



  Le dispositif de guidage 140 est monté dans la section avant 88 du bottier au voisinage du rouleau avant 114, chaque surface arrière extrême des organes de guidage 144 étant disposée approximativement dans un plan passant entre les surfaces des rouleaux 114 et 116. L'espacement entre les surfaces en regard des organes de guidage 144 est un peu supérieur à la largeur de l'amorce 70, mais il est inférieur à la partie la blus étroite de la section terminale de largeur décroissante 20, ce qui fait que l'amorce 70 peut passer entre les organes de guidage 144 pendant que la section terminale de largeur décroissante 20 est supportée et guidée par les organes de guidage 144 entre les rouleaux presseurs.

   La section intermédiaire de la barrette de guidage 142 et les organes de guidage 144 délimitent ensemble et avec le rouleau 114 ce qu'on peut appeler un passage par lequel l'amorce 70 est guidée jusqu'à l'avant du rouleau 114 et dans l'ouverture 112. 



   La largeur du passage d'enlèvement de pellicule 110, ménagé dans la .paroi terminale inférieure du boîtier de la caméra, est au moins égale à la largeur de l'ensemble de pellicule, tandis qu'il suffit que la largeur de l'ouverture 112 soit suffisante pour laisser passer l'amorce 70. On désire ne laisser sortir de la caméra qu'une seule amorce à la fois, à un endroit où on peut la prendre à la main, cette restriction étant désirable pour empêcher l'opérateur de tirer par inadvertance la   mawaise   amorce ou de tirer plus d'une amorce à la fois. 



  A cet effet, on a ménagé dans la paroi terminale 103 près de l'ouverture 112 un évidement 146 servant à maintenir les sections terminales avant 80 des amorces   70.   Ces sections terminales avant des amorces 70 sont repliées sur elles-mêmes et chacune d'elle adhère de façon libérale à l'amorce de l'ensemble de pellicule qui la précède, la section terminale avant 80 du premier ensemble de pellicule   (c'est-à-dire   celui qui 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 doit être exposé) étant fixée à une amorce   78.   Les sections terminales avant repliées 80 des   amorces   70 sont logées dans l'évidement 146 qui est pourvu d'un couvercle élastique   148.   



  Lorsque l'amorce 78 ou une amorce 70 est enlevée par l'ouverture 112, la section terminale avant 80 de l'amorce suivante 70 se déplie et   élis   sort de l'évidement 146 à un endroit où on peut la prendre à la main pour la faire sortie de la caméra. Grâce à cet agencement, une seule amorce à la fois sort de l'évidement 146 dans une position où on peut la prendre et l'extraire. On a représenté, pour fixer de manière libérale chaque section terminale avant 80 à l'amorce qui la précède, un moyen commode qui comprend une ouverture 82 ménagée dans chaque amorcée 70 près de sa section terminale avant 80 et dans l'amorce 78.

   Un morceau de ruban adhésif applicable par pression est fixé à l'amorce au droit de l'ouverture 82, de manière que la surface adhésive du ruban soit en contact avec la section terminale avant 80 de l'amorce suivante à travers l'ouverture 82. 



   Lorsqu'une feuille photosensible 12 est tirée à l'intérieur du film-pack autour de l'extrémité courbée 60 de la plaque presseuse, en superposition avec une seconde feuille   14,   cette dernière a tendance à être déplacée en raison, par exemple, des frottements entre les diverses matièree sn feuilles. On a prévu dans la caméra, pour empêcher les secondes feuilles 14 d'être ainsi déplacées, un dispositif qui, dans le mode de réalisation représenté, est une longue barrette 150, articulée entre ses extrémités dans un logement 152 monté sur la paroi arrière 104 à l'intérieur de la chambre 108. 



  La barrette 150 est poussée par un ressort 154 dans une position en avant dans laquelle les sections terminales 156 de cette barrette s'étendent en avant au droit des parties terminales du passage d'enlèvement 56 dans le chargeur 42 en direc- 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 tion des organes de guidage   134   et jusqu'à les rencontrer. 



  Dans cette position, les sections terminales 156 portent contre les bords avant des secondes feuilles au voisinage de leurs côtés, pour empêcher les secondes feuilles de se déplacer vers les rouleaux presseurs. Le ressort 154 a une force suffisante pour s'opposer à la force relativement faible exercée par les secondes feuilles en raison de leur frottement avec les autres feuilles, mais il laisse la barrette 150 pivoter suffisamment vers l'arrière pour qu'on puisse enlever une seconde feuille 14 quand on tire celle-ci hors du chargeur 42 superposée, avec une feuille photosensible 12. L'ouverture 66 en forme d'U ménagée dans la paroi arrière 54 sert à recevoir le logement 152 dont une partie s'étend dans le chargeur 42 en passant par l'ouverture 66. 



   Dans le fonctionnement de l'ensemble de pellicule conçu dans la présente invention, on tire l'amorce 70 hors de la caméra, ce qui fait avancer les sections terminales de largeur décroissante 20 et 32 entre les rouleaux presseurs 114 et 116 jusqu'à la position illustrée sur la figure 9 dans laquelle l'amorce 70 s'étend depuis son point de fixation jusqu'à la section terminale de largeur décroissante 20 presque perpendiculairement au plan de ladite section 20.

   Dans cette position, l'extrémité avant de la section terminale de largeur décroissante 20 s'étend hors du passage 110 sur une distance suffisante pour qu'on puisse la prendre à la main et, lorsqu'on exerce une traction continue sur l'amorce 70, une force de cisaillement est appliquée sur l'amorce 70 en des zones où celle-ci est fixée à la section terminale 20, ce qui pro-   voque   la déchirure de l'amorce à l'endroit de ces zones. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "PHOTOGRAPHIC EQUIPMENT AND PHOTO PRODUCTS-
GRAPHICS USED IN THESE APPLIANCES ".-

 <Desc / Clms Page number 2>

 
The present invention relates to new and improved photographic materials and particularly to assemblies of photographic film and is an improvement to Belgian Patent No. 614,073 of February 19, 1962.



   This patent describes a new and improved method of bringing sets of photographic film into a still camera (such as a camera) and removing them from that apparatus, between two juxtaposed cooperating press rollers, in order to effect the dispensing. a treatment fluid within the film assembly.



  In this method, a leader (front) which is attached to the film assembly is drawn into the apparatus and from it to one side of two juxtaposed cooperating press members, in order to advance the end. front of the film assembly between the pressing members and from the apparatus, so that the leading end of the film assembly from the apparatus can be grasped by pulling it out between the pressing bodies.

   This system offers two main advantages, the first of which is that it allows several primers attached to several sets of film to protrude out of the camera (but not between the pressing members) where each core can be grasped. to release a set of film from between the pressing members.



  The second advantage is that this system required two separate pulling operations for each set of film, leaving the film assembly to properly align itself with respect to the pressers during and between the two press operations. traction.

 <Desc / Clms Page number 3>

 
 EMI3.1
 



  In s ;, status: decri ,, jL * "cc fixed to e" isen-, '- (the film to a decxi,. Y.: C: c .rMEtita before: -, 1 ci ", film to a straight e !!, kspaced dE; .- mitt before .¯01 "ù-5 film live! tie its opposite end and n pull it from the camera past the day pressers to advance the front end of the film assembly between the pressers so that the leader and the front end of the film assembly are disposed on opposite sides of one of the pressers.

   We continue to wax the primer until the zones? of the leader and the film assembly to which they are attached meet one of the pressing members, and when another pull is exerted on the leader it separates from the leading end of the film assembly , so that the leader did not interfere with the subsequent advance of the film assembly between the pressing members.

   It is in the interest of the primer to separate from the film assembly @ as close as possible / its puint. attaching to the film assembly; however, the type of attachment must be strong and therefore have a strength equal to that of the materials constituting the leader and the leading end of the film assembly.



   Heretofore, separation of the primer from the entire film has been achieved by causing the primer to break by pulling, and in order to insure the primer to break at the appropriate location, it has been proposed to 'weaken the primer in the region where breakage is supposed to occur, for example by leaving the narrowest part of the primer in this area.



   Although the resistance of the primer to the leaflet is not greater than its narrowest part (which is the weakest), it must necessarily be that the major part of the primer is wider and, therefore, more solid than would be necessary if the primer was not to break under traction.



   The present invention relates to:

 <Desc / Clms Page number 4>

 - a film assembly of the type described to which a leader having a substantially uniform tensile strength over its entire length is attached so as to tear apart from the film assembly only when subjected to a tearing force, the leader as described being attached to the film assembly so as to tear along lines extending in the direction of travel of the leader and the film assembly; - a new and improved film set of the type described in which the primer is attached to this set of
 EMI4.1
 film by adhesion of parts Ls.c,.: Jr3..l.es of îvunvr; e to the whole film.



   Other features of the present invention are obvious or will become apparent hereinafter.



   To better understand the invention, we will read the detailed description which follows and which has been made with reference to the appended drawing, in which: - Figure 1 is a fragmentary perspective view of an assembly of compliant film to the present invention; - Figure 2 shows a plan of parts of details of the film assembly of Figure 1; - Figure 3 is a view similar to Figure 2, illustrating another embodiment of the present invention; FIG. 4 is a perspective view of a filmpack constituting an assembly of sets of film; - Figure 5 is a schematic view made substantially at mid-distance of the sides of the film-pack and it shows an assembly of film and its constituent elements spaced from each other to better illustrate the structure and arrangement of the assembly of film;

   - Figure 6 is a longitudinal section taken substantially halfway between the sides of the film-pack of Figure 4;

 <Desc / Clms Page number 5>

 FIG. 7 is an elevational view, partially cut away, of a still camera under a camera, # intended to be used with film assemblies in accordance with the invention; - Figures 8 and 9 are fragmentary sections; similar to FIG. 7, illustrating another embodiment of the camera and showing a detail of the implementation of the invention.



   Film sets according to the invention can be used in individual form, or they can be constituted by an assembly of film sets in the form of a pck film. Generally, each set of film comprises a photosensitive sheet which is subjected to exposure, a second sheet or proof receiver sheet which is superimposed during processing on the photosensitive sheet which has been exposed. and a frangible sachet containing a treatment fluid.

   The processing of the film assembly is carried out in the apparatus in which the film assembly is exposed, by two cooperating pressing members, as rollers which grip the film assembly when it is withdrawn. device and which dispense treatment fluid from the pouch. as a layer between the photosensitive sheet and the proof receiving sheet.

   Each set of film carries an amoice which serves as a device emerging from the apparatus for grasping in order to pull a set of film from the apparatus between the pressing members.
As pointed out in connection with the aforementioned patent application, the invention finds particular utility in a fila-pack comprising several sets of film, wai is used in an apparatus in such a way that it is necessary. that the primers of all film sets emerge from the device so that they can be picked up

 <Desc / Clms Page number 6>

 in succession to remove the film assemblies from the apparatus which lie between the pressing members.

   Since it is obviously necessary to avoid the leader of one of the sets of film spreading between the pressing members while another set of film is being pulled between the pressing members to be processed, the primers of the film sets extend around and to one side of the two pressers instead of extending between the pressers, and each leader provides a means for advancing a front end portion of the film set of which it forms. part between the pressers and from the apparatus, where the front end part can then be gripped to pull the assembly of film between the pressers from the apparatus.

   Therefore, to perform the processing of a pre-film set after flexible photosensitive exposure, the leader of the film set is grasped and pulled out of the camera until it peels off. of the film set. This operation aert to advance the end of the film assembly between the pressing members out of the apparatus where the front end is gripped to pull the film assembly between the pressing members.



   A further advantage of this system is, as mentioned above, that it allows the film assembly to align itself with respect to the pressing members. For example, when the pressers are rollers, if the film assembly has started to move askew between the rollers, it will continue to move askew between them, so that it may end up getting stuck. there is an opening provided therein for removal, which will damage the film assembly.

   In the two-step removal system which is necessary for the starter arrangement of the present invention the operator grasps and pulls a

 <Desc / Clms Page number 7>

 primer out of the camera until it pulls away from the film assembly. The leader may be guided so as to oppose the advance of the film assembly except in the required direction, i.e., perpendicular to the axes of the pressure rollers. The walls of the case in which the film assembly is enclosed, as well as the component parts of the apparatus, also serve to guide the film assembly on a predetermined path until the front end of the film. all the film is passed between the pressure rollers.

   When the leading end detaches from the film assembly, the manual traction exerted on the film assembly momentarily ceases, again allowing the film assembly to properly align since it is no longer under force. able to misalign it. At this moment of the operation of removing the film assembly, it suffices a very small advance of the latter to engage it between the pressure rollers, so that its alignment with the pressure rollers is acquired and does not suffer change during the remainder of the removal. In this way, there is little risk of the operator misaligning the film assembly, and proper alignment of the film assembly is ensured.



   Reference will now be made to Figures 1 to 6, which show film assemblies and an assembly of film assemblies in the form of a film-pack. Each film assembly 10 comprises a photosensitive sheet 12 of generally rectangular shape and a second proof receiving sheet or sheet 14. Both of these sheets have an opaque backing to prevent actinic light from reaching the photosensitive sheet. This photosensitive material is a layer consisting of any of the conventional photographic recording media, silver halide gelatin emulsions being the preferred material, which is supported on an opaque flexible sheet, such as paper, organic plastics. or the like.

   The second sheet

 <Desc / Clms Page number 8>

 
 EMI8.1
 ,,) '- \ 0:' t .- <li l "L rc.ept -. - '--- -" "8" e :: #: simply contribute 1 ia distribution of a fluid of I' ? ¯ß¯t'rmr¯! ,. in contact with the photosensitive layer, u 'L-- or. e <'th cohort, in the embodiment of the whole film to which the applicant gives preference, means for supporting a transfer image, obtained for example by means of an inversion process by duffusion-tr & nsfert of silver halide. Attached to the leading edge of the photosensitive sheet 12 is a leader sheet 16 having a first section 19 to which the leader sheet 16 is coupled with the photosensitive sheet.

   The first section 18 is approximately the same width as the photosensitive sheet and provides a means for supporting a frangible bag containing the fluid of
 EMI8.2
 treatment. The leaf of a :. Line 16 also includes an end section 20 of decreasing width. The second sheet
 EMI8.3
 14 is mounted on a fe '. 1, it Z4 support comprising an intermediate section 26, having approximately the width of the second sheet 14 and pierced with an opening of generally rectangular shape 28 which delimits in the second sheet the area where is form the image.

   The second sheet 14 is attached to the intermediate section 26 so that the parts
 EMI8.4
 ds 1 & section 4 ftofo .....- ÁA4 ......... nui hn haunt the opening 28 constitute a mask to delimit the zone of the image and to cooperate in the spreading of the fluid of treatment. The backing sheet 24 has a front end section 30 comprising a portion 32 of decreasing width, which is similar to the end section 20 of decreasing width and attached thereto between the ends of the end section 20 of decreasing width and the portion. terminal 32 of decreasing width of the front terminal section 30.

   The end section of decreasing width 30 and the end portion 32 define the front end section of the film assembly which is to be advanced between the pressing members.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   The length of the leader sheet 16 from the leading edge of the photosensitive sheet 12 to the point where the leader sheet is attached to the backing sheet 24 is substantially equal to the length of the backing sheet 24 between its point attachment to the leader sheet and the leading edge of the second sheet 14. It is thanks to this arrangement that the photosensitive sheet and the second sheet are overlapped coincidentally during the processing of the assembly. of film.

   A backsheet or leader 36 is attached to the back edge of photosensitive sheet 12 and cooperates with a rear end section 34 of backing sheet 24 which extends beyond the back edge of the second sheet, to trap any excess fluid. process that could be drawn past the rear ends of the photosensitive sheet and the second sheet during dispensing / process fluid. As mentioned, the distribution of the treatment fluid is achieved by advancing the photosensitive sheet, the second sheet and the sachet of superimposed treatment fluid to between two juxtaposed cooperating pressers.

   These members exert compression on the sheets in a progressive manner, starting in the area of the sachet to eject the fluid contents between the sheets and spread the fluid in a layer between the sheets and in contact with them. To help trap excess fluid, spacers 38 have been provided on the rear end section 34 near its marginal portions to space the pressers to limit between
36 8 the rear end section 34 and initiates a space or gap in which any excess process fluid can be collected and retained.



   The frangible pouch is of the type described and illustrated in US Pat. No. 2,543,181 on February 27, 1951, and it is formed by a rectangular blank of a sheet material impervious to fluids.

 <Desc / Clms Page number 10>

 and in the opening, which is folded lengitudinally on itself so as to form two walls which are sealed together along their marginal and end portions, so as to define a cavity containing the treatment fluid. The longitudinal marginal seal is made weaker than the terminal seal so as to open under the effect of the hydraulic pressure created within the fluid contained in the bag by the application of compression to the walls of the latter.

   The pouch 22 is mounted on the first section 18 of the leader sheet 16 so that this longitudinal marginal seal is oriented towards the leading edge of the photosensitive sheet.



   The fluid contents of the sachet are preferably capable of forming a transfer image on the proof receiver sheet 14 in its area bounded by the opening 28 of the backing sheet 24. For details regarding the composition of the fluid and the materials advantageous for photosensitive sheets and image receiving sheets as well as the processes carried out by these materials, or see the aforementioned Patent No. 2,543,181 and U.S. Patent No. 2,662,822 of December 15, 1953.



   A film-pack or assembly of film sets 10 is shown in Figures 4 and 6. This film-pack, bearing the reference 40, consists of a magazine or case 42 of generally parallelepiped shape used to contain and enclose a series of sets. film 10. It is seen that the magazine 42 has two sections comprising a front section having a front wall 44, side walls 46, a rear end wall 48 and a front end wall 50. The front wall 44 is pierced with a exposure opening 52 of generally rectangular shape, used to transmit light rays to expose the photosensitive sheets of the film sets contained in the feeder.

   Wall

 <Desc / Clms Page number 11>

 terminal before 50 n'st. that appeared! partial, i.e. it does not extend rearward as far as the side walls, and together with the rear section to the loader it defines at the front end of the loader a passage 56 through which the film sets contained in the loader are taken out. The rear section of the loader includes a rear wall 54 which is attached to the side walls 46 and which is preferably of resilient sheet metal.



   The arrangement of each film assembly in feeder 42 is illustrated in Figures 1 and 6, and the arrangement of a series of film assemblies (two of which are shown) is illustrated in Figure 6. Each set of film is arranged so that the photosensitive sheet and the second sheet are superimposed so that the photosensitive surface of the photosensitive sheet faces outward and the surface of the proof receiving sheet, which is superimposed thereon. during processing, either facing inward in the same direction.

   The leader sheet 16 is folded or bent near the leading edge of the photosensitive sheet 12 between this edge and the feeder 22, and the drive sheet 24, is similarly folded near the leading edge of the second sheet. 14, whereby the portions of the leader sheet and the backing sheet which connect the photosensitive sheet, and the second sheet extend between the photosensitive sheet and the backing sheet; front and rear ends of the photosensitive sheet are disposed respectively in the vicinity of the rear and front ends of the second sheet.

   The film-pack is provided with a rectangular and flat press plate 58, which is disposed between the photosensitive sheet 12 and the other parts of the film assembly, for supporting the photosensitive sheet against the inner surface of the front wall. 44 so that it is exposed through the opening 52. The pressing plate 58 comprises

 <Desc / Clms Page number 12>

 by a wound end portion 60 around which passes the curved portion of the leader sheet 16. The wound end portion 60 serves to guide the photosensitive sheet 12 around the end of the press plate in a manner. which will be described later.

   The major part of the first section 18 of the leader sheet 16, the frangible bag 22 mounted therein, the decreasing width section 20 and the front end section of the backing sheet 24, are disposed behind the press plate 58. between this and the second sheet 14. The press plate 58 has side flanges 62 disposed in the vicinity of the side walls 46 of the loader. The rear wall 54 of the loader has springs 64 which are formed apart from the rear wall and which are biased inwardly so as to support the side flanges 62 and to urge the press plate 58 towards the front wall 44. , in order to keep the photosensitive sheet in position for its exposure.

   The rear wall 54 also comprises a U-shaped opening 66 formed in its end part near the opening 56 and the purpose of which will be explained later.



   The device for removing each set of film 10 from the feeder 42, with the photosensitive sheet 12 and and the proof receiving sheet 14 superimposed, for advancing the decreasing width end section 20 between two cooperating press members, comprises a long leader. 70 relatively narrow, which is attached at its rear end to the terminal section 20 of decreasing width between the first section 18 and the point where the end section 20 is attached to the terminal section of decreasing width 32.



  In the embodiment illustrated in FIG. 2, the primer 70 has at its front end the general shape of a T, comprising lateral branches 71 which adhere to the terminal section of decreasing width 20 in the zone designated by cross hatching. The leader 70 has a substantially uniform width.

 <Desc / Clms Page number 13>

 form, the greater part of the 33. lorg @@@ r, except for the part of its rear end, having side branches 71, so that the resistance of the primer 70 subjected to tension is substantially uniform over its entire length.



  The areas where the leader 70 adheres to the decreasing width end section 20 are delimited by inwardly facing edges, which extend substantially in the direction of movement of the leader and, as shown in Figure 2, they include extensions of the side edges of most of the leader 70. The legs 71 are adhered to the decreasing width end section 20 by means of a suitable adhesive which provides adhesion at least equal to the mechanical strength of the primer. sheets of material (paper) constituting the leader and the terminal section of decreasing width 20.

   The configuration of the leader 70 and its mode of attachment to the terminal section of decreasing width 20 are such that when the leader 70 is subjected to a force to tear it, effected by a traction exerted on it, making angled with the plane of the decreasing width end section 20 and legs 71, the leader 70 tears at the base of the legs 71 along lines extending in the direction of movement of the leader. By virtue of this arrangement, as long as the leader and the film assembly coupled thereto are moved in approximately the same direction, the leader at the prongs 71 is under tension and does not yield.

   However, when the direction of movement of the leader 70 and the decreasing width end section 20 diverges sufficiently (as shown in Fig. 9); the rear end section of the leader is subjected to a shear which causes it to tear, which detaches it from the end section of decreasing width 20.



   Another kind of leader 70, which is illustrated in Figure 3, is a long, narrow cut having a substantially uniform width throughout its length.

 <Desc / Clms Page number 14>

 



  Jn sees in Figure 3 that the leader 70 is fixed to the terminal section 20 of decreasing width in two lateral zones 73 illustrated in this figure by cross hatching. The side areas 73 are relatively narrow and long, and they are delimited by their facing edges, indicated by dashed lines, which extend parallel to the side edges of the leader 70, and it is along these facing edges. that the latter is torn when a shear force is exerted on it, as has been described.

   It is evident that the primer 70 shown in Figure 3 has uniform tensile strength throughout its length, and yet its manner of attachment to the decreasing width end section 20 and areas 73 tends to allow it to come loose. easily by tearing at the location of the end section 20 at the desired time when it is subjected to a shear stress.



   The primer 70 extends from the feeder 42 through the opening 56 thereof and, when pulled out of the feeder, advances a photosensitive sheet 12 around the round end section 60 of the press plate. 58 superimposed with a second sheet 14 inside the feeder toward opening 56. As the leader 70 begins to advance toward opening 56, the decreasing width end section 32 of backing sheet 24 is brought to bear. wind up on itself in the direction of the opening due to the displacement of the end section of decreasing width 20 of the leader sheet 16 in the direction of said opening.



  It is for this reason that the section 20 and the part or section 32 have a decreasing width, because one thus obtains, retorting the lower resistance part, the terminal part 32 in the zone where it is necessary that the latter begins to wind up. . Means have also been provided to prevent movement of the photosensitive sheets under the placed photosensitive sheet while keeping the latter.

 <Desc / Clms Page number 15>

 leaves its exposure position to wrap around the end of the press plate. These means are constituted by an end section 68 of the pressing plate 58 to which are fixed corner portions 72 of the rear end sections 34.

   The corner portions 72 can be pre-cut, as shown, to provide separation from the rest of the rear end section 34 and can be secured to the end section 68 of the press plate by suitable means, such as for example. staples 74.



   The film-pack 40 is provided with means for initially sealing the opening 52 to prevent light infiltration as long as it is not loaded in the camera in which it is to be used. These light-tightness means are constituted by a (double) covering sheet 76 of opaque material, which is arranged between the positive sheet located at the very front and the front wall 44 in line with the opening 52. The sheet of covering 76 extends around the curved end of the pressing plate, behind the latter and comes to bear against the rear wall 54, its front end being disposed near the passage 56.

   A primer bar 78, similar to primer 70, is attached to the cover sheet 76 thereon some distance apart from the leading end of the cover sheet 76, so as to provide a means for removing this cover sheet. last of the charger 42 after introduction of the latter into a camera.



   The film assemblies in accordance with the present invention and included in the film-pack 40 are designed for use in a still camera, such as a hand-held camera 86 shown in Figures 7 through 9. The camera 86 includes a housing comprising a front section 88 having a front wall 90 having a recess or recessed portion 92 and, in this recessed portion, a window 94 through which light rays pass to expose the photosensitive sheets of a film-pack disposed in the camera.

   A flap

 <Desc / Clms Page number 16>

   @ is used to ¯ cover the indented part. 32 and supporting a conventional lens and shutter assembly 93, which assembly is connected to the recessed portion 92 by a bellows 100 one end is connected to the lens and shutter assembly, and the other end of which is connected to the recessed part by surrounding the window 94. Instead of the flap 96, the lens and shutter assembly 98 and the bellows 100, it is possible to achieve:

   the camera housing in the form of a casera back 3 or a film-pack adapter, intended to be mounted or coupled to a camera or other photographic device for taking pictures or exposure.



   The camera housing comprises a rear section 102 comprising a rear wall 104 and side walls 106 which, together with the front section 88 of the housing, define a chamber 108 (behind the front wall 90 of the window 94) which is used for contain the film-pack in position to be exposed through window 94.

   The film-pack 40 is mounted inside the chamber 108 so that its wall is disposed against the rear surface of the recessed section 92 and the opening 52 of the front wall of the film-pack is aligned with the window 94. The rear housing section 102 is preferably hinged to the front housing section 88 near one end of the housing (illustrated herein and referred to as the top end for convenience of description), by a hinge which allows moving the two sections of the case apart to load a filmpack into chamber 108.

   The housing d, @ encernera has a lower end wall comprising an end wall 89 forming part of the front section 88 of the housing, another end wall 103 which is part of the rear section 102 of the housing. There is provided in the lower end wall 103 of the casing a film removal passage 110, in order to be able to remove a set of film from the casing. Appropriate locking devices (not shown with

 <Desc / Clms Page number 17>

   classic type are also provided in the lower part of the housing to hold together the two sections of the housing in the dark or functional position shown in the drawing.



   The camera 86 has two juxtaposed and cooperating press members in the form of press rollers 114 and 116, which are mounted inside the shaft 108 near the film removal passage 110. These press rollers are unmounted so as to pivot so that their axes = are substantially in a common plane, and elastic devices have been provided to bring the two rollers towards each other and juxtapose them, so that they exert a compression on a set of film when it passes between these rollers.

   The pressure rollers cooperate to define a converged (and diverging) passage in which the film assembly is moved for processing, and this passage between the pressure rollers is substantially aligned with the removal passage 110. In the arrangement of the pressure rollers shown in the drawing, the two rollers are mounted on the rear section 102 of the housing, whereby, when the two sections of the housing are rotated to separate them from each other, an assembly can be introduced. The film sets in the camera so that their leaders extend from the camera beyond one side (the front side) of the pressure rollers.

   Portions of the end walls 89 and 103 define between the front and rear sections of the housing an opening 112 out of the primer extending from the housing of the camera.



   The camera 86 includes a device for guiding the terminal section of decreasing width 20 of the film assembly 10 between the pressure rollers 114 and 116, as the leader 70 is pulled past the roll 114 to its front side and through the opening 112. In the embodiment shown in Figure 7, this guide device

 <Desc / Clms Page number 18>

 
 EMI18.1
 have constituted 7ar ne guide rod 130, which is mounted in section ar ::: - e - .., ::. housing close to roller 114 and which has a substantially rectilinear rear edge extending from one side of the camera housing to the other and substantially in a plane lying in the converging passage between pressure rollers 114 and 116.

   An intermediate section 132 of the guide rod 130, comprising the leading edge of this rod and the length of which is approximately equal to the width of the leader 70, is bent towards the roller 114 and is disposed so that the tip from its front edge either
 EMI18.2
 approximately, aligned with the end front portion of roller 114. Two guide members 134 are mounted on the end sections of guide rod 130 near mid-section 132. The rear surfaces of guide members 134 lying in the plane of the roller. rear edge of the guide rod 130. and the two members have facing end surfaces, which are mutually spaced a distance slightly greater than the width of the leader 70.

   A guide plate 136, the width of which is approximately equal to the width of the leader 70, is mounted in the front section 88 of the housing and it sends towards the rear of the camera between the guide members 134 in the vicinity of the rod 130 The extreme rear edge of guide plate 136 may be curved, as shown, and is disposed substantially in the plane of the rear edge of guide rod 13C and the rear surfaces of guide members 134. Intermediate section 132 of the guide rod 130, the guide pins 134 and the guide plate 136 define between them a guide passage 138, which extends generally from the front to the rear of the camera and of which the width, measured from one side of the camera to the other,

   is hardly greater than that of the leader 70 so that the leader can pass through the passage 138. It will be noted that the terminal section of decreasing width 20 is, at its leading edge, wider than the leader.

 <Desc / Clms Page number 19>

 90, which means that said sectiun 20 cannot enter the par-sage 138. the rear edges of the guide rod 130 and of the guide plate 136 as well as the rear surfaces of the guide members 134 serve:, support and guiding the decreasing width end section 20 of the film assembly into the converging passage between the pressure rollers 114 and 116.



   When loading and operating the camera, the front and rear sections of the housing are rotated away from each other, and a film-pack 40 is placed in the front section of the housing so that its front wall bears against section 92 of the front wall of the front section 88 of the housing and that the primers 70 and the primer 78 come out of the film-pack extending to the right of the rear of the guide plate 136 and up to the wall 89. The rear section 102 of the housing is then pivoted to its position of use shown, which causes the intermediate section 132 of the guide rod 130 to meet the primers by moving them towards the end. 'front so that they extend through passage 138 to the front wall of the camera, past pressure roller 111, and through opening 112 of end wall 89.

   When a primer 70 is removed from the camera through opening 112, the decreasing width end section 20 exits the film-pack and, since it cannot enter passage 138, is guided by the film-pack. guide rod, guide members and guide plate in the passage converge between the pressure rollers.



   Another embodiment of the guide device bearing the reference 140 is illustrated in Figures 8 and 9.



  This device generally has a structure similar to that of the guide device shown in FIG. 7, and it consists of a rod or bar 142 and two guide members 144. The guide bar 130 and the guide members 134, as well as the guide bar and the components

 <Desc / Clms Page number 20>

 the guiding of the guide device 140, can be constituted by a single element or by three distinct elements.



  The guide 140 is mounted in the front section 88 of the housing adjacent to the front roller 114, each rear end surface of the guide members 144 being disposed approximately in a plane passing between the surfaces of the rollers 114 and 116. The spacing between the facing surfaces of the guide members 144 is somewhat larger than the width of the leader 70, but it is smaller than the narrow part of the decreasing width end section 20, so that the leader 70 may pass between the guide members 144 while the terminal section of decreasing width 20 is supported and guided by the guide members 144 between the pressure rollers.

   The intermediate section of the guide bar 142 and the guide members 144 together and with the roller 114 define what may be called a passage through which the leader 70 is guided to the front of the roller 114 and into the opening 112.



   The width of the film removal passage 110, provided in the lower end wall of the camera housing, is at least equal to the width of the film assembly, while the width of the opening suffices. 112 is sufficient to allow the primer 70 to pass. It is desired to leave only one primer out of the camera at a time, in a place where it can be picked up by hand, this restriction being desirable to prevent the operator from inadvertently pulling the mawaise primer or pulling more than one primer at a time.



  To this end, a recess 146 has been formed in the end wall 103 near the opening 112 serving to hold the front end sections 80 of the primers 70. These front end sections of the primers 70 are folded back on themselves and each of them it liberally adheres to the leader of the film set preceding it, the front end section 80 of the first film set (i.e. the one which

 <Desc / Clms Page number 21>

 must be exposed) being attached to a primer 78. The folded forward end sections 80 of the primer 70 are housed in the recess 146 which is provided with a resilient cover 148.



  When the primer 78 or primer 70 is removed through opening 112, the front end section 80 of the next primer 70 unfolds and exits from recess 146 where it can be picked up by hand for use. take it out of the camera. Thanks to this arrangement, only one primer at a time exits the recess 146 in a position where it can be picked up and extracted. There is shown, for liberally securing each front end section 80 to the primer preceding it, a convenient means which includes an opening 82 made in each primer 70 near its front end section 80 and in the primer 78.

   A piece of press-fit adhesive tape is secured to the leader at the opening 82 so that the adhesive surface of the tape contacts the front end section 80 of the next leader through the opening 82 .



   When a photosensitive sheet 12 is pulled inside the film-pack around the curved end 60 of the press plate, superimposed with a second sheet 14, the latter tends to be displaced due, for example, to friction between the various materials in the leaves. In order to prevent the second sheets 14 from being thus displaced, there is provided in the camera a device which, in the embodiment shown, is a long bar 150, articulated between its ends in a housing 152 mounted on the rear wall 104. inside room 108.



  The bar 150 is urged by a spring 154 to a forward position in which the end sections 156 of this bar extend forward in line with the end portions of the removal passage 56 in the magazine 42 in direction.

 <Desc / Clms Page number 22>

 tion of the guide members 134 and up to meet them.



  In this position, the end sections 156 bear against the leading edges of the second sheets in the vicinity of their sides, to prevent the second sheets from moving towards the pressure rollers. The spring 154 has sufficient force to oppose the relatively small force exerted by the second sheets due to their friction with the other sheets, but it allows the bar 150 to pivot sufficiently rearward that one can remove one. second sheet 14 when it is pulled out of the superimposed magazine 42, with a photosensitive sheet 12. The U-shaped opening 66 formed in the rear wall 54 serves to receive the housing 152, a part of which extends into the charger 42 through opening 66.



   In the operation of the film assembly designed in the present invention, the leader 70 is pulled out of the camera, which advances the decreasing width end sections 20 and 32 between the pressure rollers 114 and 116 to the end. position illustrated in figure 9 in which the leader 70 extends from its point of attachment to the terminal section of decreasing width 20 almost perpendicular to the plane of said section 20.

   In this position, the leading end of the decreasing width terminal section 20 extends out of the passage 110 for a sufficient distance to be able to be grasped by hand and, when a continuous pull is exerted on the leader. 70, a shear force is applied to the primer 70 at areas where it is attached to the end section 20 causing the primer to tear at these areas.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Ensemble de pellicule photographique ou cinématographique comprenant une feuille photosensible et une feuille réceptrice d'image et destiné à être utilisé dans un appareil photographique de prise de vues à auto-développement, selon le <Desc/Clms Page number 23> brevet belge n 614.073, appareil dans lequel une amorce est fi- xée à l'ensemble de pellicule et est destinée à être tirée au dela d'un des côtés d'organes presseurs de manière qu'une extrémité avant de l'ensemble de pellicule soit avancée entre les organes presseurs, caractérisé en ce qu'une première amorce (le) sert à tirer las feuilles précitées (12, 14) en superposi- tion entre deux organes presseurs juxtaposés (114, 116) disposés à l'intérieur de cet appareil photographique, une seconde amorce (70) 1.- Photographic or cinematographic film assembly comprising a photosensitive sheet and an image receiving sheet and intended to be used in a self-developing photographic camera, according to the <Desc / Clms Page number 23> Belgian Patent No. 614,073, apparatus in which a leader is attached to the film assembly and is intended to be pulled past one of the pressure member sides so that a leading end of the film assembly is advanced between the pressing members, characterized in that a first leader (the) serves to pull the aforementioned sheets (12, 14) superimposed between two juxtaposed pressing members (114, 116) arranged inside this camera, second primer (70) ayant sur toute sa longueur une résistance à la traction sensiblement uniforme est accouplée par une de ses extrémités à la première amorce (18) à un endroit de celle-ci qui est espacé du bord avant de cette première amorce en direction de son ex- trémité opposée et qui peut être tirée entre lesdits organes presseurs juxtaposés, l'accouplement entre la première et la seconde amorce' précitées étant effectué par des parties latérales (71,73) de la seconde amorce qui sont unies par les lignes s'étendant sensiblement dans la direction du déplacement de la première amorce entre leddits organes presseurs juxtaposés, de manière que la seconde amorce tende à se déchirer le long de ces lignes et se sépare de la première amorce lorsqu'une force de cisailloment est exercée sur cette seconde amorce. having a substantially uniform tensile strength over its entire length is coupled at one end to the first primer (18) at a point thereof which is spaced from the leading edge of this first primer towards its end opposite and which can be drawn between said juxtaposed pressing members, the coupling between the aforementioned first and second primer being effected by lateral parts (71,73) of the second primer which are united by the lines extending substantially in the direction of movement of the first primer between said juxtaposed pressing members, so that the second primer tends to tear along these lines and separates from the first primer when a shearing force is exerted on this second primer. 2. - Ensemble de pellicule photographique suivant la reven- dication 1, caractérisé en ce que la seconde amorce précitée a une largeur sensiblement uniforme sur toute sa longueur sauf dans la région où elle est reliée à la première amorce (18) et en ce que les dimensions de la seconde amorce dans cette région sont au moins aussi grandes que le reste de la seconde amorce. l'une ou l'autre des 3. - Ensemble de pellicule photographique suivant / re - et 2, vendications 1/, caractérisé en ce que la première et la seconde amorces (17, 70) sont en papier. 2. - Photographic film assembly according to claim 1, characterized in that the aforementioned second primer has a substantially uniform width over its entire length except in the region where it is connected to the first primer (18) and in that the dimensions of the second primer in this region are at least as large as the rest of the second primer. one or the other of 3. - Set of following photographic film / re - and 2, vendications 1 /, characterized in that the first and second primers (17, 70) are made of paper. 4.- Ensemble de pellicule photographique suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 3, caractérisé en ce que la seconde amorce (70) a une largeur sensiblement uniforme sur la majeure partie de sa longueur, et en ce qu'on fait adhérer <Desc/Clms Page number 24> ses parties latérales (71) à la première amorce (18). 4.- Photographic film assembly according to either of claims 1 to 3, characterized in that the second leader (70) has a substantially uniform width over the major part of its length, and in that adheres <Desc / Clms Page number 24> its side parts (71) to the first primer (18). 5.- Ensemble de pellicule photographique suivant la revendication 4, caractérisé en ce que l'extrémité arrière de La seconde amorce est sensiblement plus large que la majeure partie de cette seconde amorce, lesdites parties latéra- le de cette amorce étant constituées par des branches (71) s'étendant latéralement et à l'endroit desquelles la seconde amorce adhère à la première amorce. 5.- Photographic film assembly according to claim 4, characterized in that the rear end of the second primer is substantially wider than the major part of this second primer, said lateral parts of this primer being formed by branches. (71) extending laterally and where the second primer adheres to the first primer. 6. - Ensemble de pellicule photographique suivant la revendication 5, caractérisé en ce que la seconde amorce (7C) a la forme d'un T. 6. - Photographic film assembly according to claim 5, characterized in that the second primer (7C) has the shape of a T. 7.- Ensemble de pellicule photographique suivant la revendication 4, caractérisé en ce que la seconde amorce (70) a une largeur sensiblement uniforme sur toute sa longueur (figure 3). 7. A photographic film assembly according to claim 4, characterized in that the second leader (70) has a substantially uniform width over its entire length (Figure 3).
BE618152D BE618152A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE618152T

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE618152A true BE618152A (en)

Family

ID=3875569

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE618152D BE618152A (en)

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE618152A (en)
NL (1) NL278932A (en)

Also Published As

Publication number Publication date
NL278932A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2717589A1 (en) Pre-winding camera with film locking.
FR2471937A1 (en) DEVICE FOR SEPARATING AND TRANSPORTING AN IMAGE TRANSFER MEDIUM FOR A REPROGRAPHIC INSTALLATION
FR2643807A1 (en) DEVICE FOR CUTTING WIPING MATERIALS STORED IN AN APPARATUS ENSURING THEIR AUTOMATIC DISTRIBUTION IN THE FORM OF A NARROW BAND ACCORDION FOLDED
BE618152A (en)
BE639541A (en)
CH360281A (en) Camera
BE568842A (en)
CH418820A (en) Device allowing the exposure and immediate subsequent processing of photosensitive films, in particular for cameras
EP0238132A2 (en) Film cartridge for exposing and processing a radiographic film
EP3699123B1 (en) Device for dispensing foliate items on a roll
CH397417A (en) Method for treating an exposed photosensitive sheet, a photographic apparatus for carrying out this method and applying this method to an assembly of sets of films
CH438019A (en) Method for processing an exposed photosensitive sheet, and photographic apparatus for carrying out this method
CH360283A (en) Set of film for use in a camera
CH356666A (en) Process for processing a photographic sheet and photographic apparatus for carrying out this process
CA1177355A (en) Improved microfiche binding
WO2007042696A1 (en) Reel braking assist device for cutting in a thick wiping material dispensing apparatus with automatic cutting
BE406025A (en)
BE551481A (en)
BE564164A (en)
FR2534705A1 (en) Film cassette unloading rig
Alexis Production audiovisuelle de l’artiste en intellectuel
BE621620A (en)
BE520918A (en)
FR2658626A1 (en) Box (housing) containing a photographic film and its method of manufacture
BE463628A (en)