BE569604A - - Google Patents

Info

Publication number
BE569604A
BE569604A BE569604DA BE569604A BE 569604 A BE569604 A BE 569604A BE 569604D A BE569604D A BE 569604DA BE 569604 A BE569604 A BE 569604A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fuel
chamber
diaphragm
carburetor
passage
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE569604A publication Critical patent/BE569604A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M9/00Carburettors having air or fuel-air mixture passage throttling valves other than of butterfly type; Carburettors having fuel-air mixing chambers of variable shape or position
    • F02M9/02Carburettors having air or fuel-air mixture passage throttling valves other than of butterfly type; Carburettors having fuel-air mixing chambers of variable shape or position having throttling valves, e.g. of piston shape, slidably arranged transversely to the passage
    • F02M9/06Carburettors having air or fuel-air mixture passage throttling valves other than of butterfly type; Carburettors having fuel-air mixing chambers of variable shape or position having throttling valves, e.g. of piston shape, slidably arranged transversely to the passage with means for varying cross-sectional area of fuel spray nozzle dependent on throttle position
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M17/00Carburettors having pertinent characteristics not provided for in, or of interest apart from, the apparatus of preceding main groups F02M1/00 - F02M15/00
    • F02M17/02Floatless carburettors
    • F02M17/04Floatless carburettors having fuel inlet valve controlled by diaphragm

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of The Air-Fuel Ratio Of Carburetors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention se rapporte aux carburateurs.pour moteurs à combustion interne, et particulièrement à ceux utilisés pour des motocyclettes et pour de petits groupes moteurs tels que ceux utilisés pour des soies à moteur. 



   Les carburateurs de ces moteurs à combustion interne comportent norma- lement un corps, un passage d'admission d'air dans ce corps,'une chambre dans laquelle l'air et le combustible peuvent être mélangés, et un passage de sortie du mélange, une valve d'étranglement à piston pour commander la quantité d'air passant du passage d'admission d'air dans la chambre de mélange, un ajutage en communication avec la chambre de mélange, et un pointeau calibré qui peut se dé- placer avec la valve d'étranglement à piston et qui coopère avec un ajutage dans une chambre d'ajutage pour commander la quantité de combustible entrant'dans la chambre de mélange suivant la quantité d'air qui passe dans le passage d'admis- sion d'air. On se réfèrera à un tel carburateur dans la description qui suit com- me étant un carburateur du genre décrit. 



   Dans les carburateurs connus, le combustible est débité à la chambre à pointeau par une cuve à flotteur accolée au corps du carburateur, le volume de combustible passant dans la cuve à flotteur étant déterminé par le flotteur. 



  Un carburateur de ce genre ne fonctionne efficacement que lorsque la cuve à flotteur est verticale et tout déplacement substantiel du carburateur de cette position a pour effet de réduire soit d'augmenter l'alimentation de combustible de la cuve à flotteur à la chambre d'ajutage, suivant l'inclinaison. 



   Ainsi, dans le cas d'une scie à moteur utilisant un tel carburateur, le nombre de positions dans laquelle elle peut être utilisée est limité. 



   Suivant la présente invention, un carburateur du type décrit comporte une chambre de commande de combustible, un diaphragme de commande en matière im- perméable au combustible séparant la chambre en deux parties, dont l'une est reliée par un passage à'l'atmosphère, et l'autre est reliée à un passage d'admis- sion de combustible et également à un passage de sortie de combustible communi- quant avec la chambre d'ajutage, et une valve dans le passage d'admission de com- bustible dont l'ouverture et la fermeture sont commandées par le diaphragme de commande, la valve étant sollicitée de façon réglable de manière à obturer positi- vement le passage d'admission de combustible lorsque la position régnant de cha- que côté du diaphragme de commande est la même,

   et à déterminer l'instant auquel elle s'ouvre par suite d'une différence de pression entre les deux parties. 



   De préférence, deux diaphragmes sont utilisés, dont l'un est actionné par la dépression régnant dans le carter du moteur auquel il est relié. Les pressions et dépressions alternées agissent sur le diaphragme comme une pompe pour débiter du combustible dans la chambre d'ajutage, la quantité de combustible débité dans la chambre d'ajutage étant déterminée par un second diaphragme ou diaphragme de commande qui est soumis aux dépressions variables de l'ajutage prin- cipal, soit pour augmenter ou diminuer la force du ressort agissant sur la valve d'admission de combustible, résultant en une plus ou moins forte admission de ' combustible. 



   Un carburateur suivant la présente invention est représenté sur les dessins annexés, dans lesquels figo 1 est une vue de côté en coupe prise suivant la ligne   II-II   de la figo 2, et fig. 2 est une vue du dessus en coupe prise sui- vant la ligne II-II de la fige la 
Sur les dessins le carburateur comprend un corps 1 comportant un bossa- ge et une bride 3, un passage (non représenté) traversant le corps, ce passage formant un passage d'admission d'air, une chambre dans laquelle de l'air et du combustible peuvent être mélangés et un passage de sortie du mélange.

   Une valve d'étranglement du type à piston 4 est montée de façon à pouvoir coulisser dans le corps de manière à pouvoir être déplacée progressivement par un câble 5 à 1' encontre de l'action d'un ressort 6, de la position représentée sur la fige 1 (dans laquelle elle empêche une communication entre le passage d'admission d'air 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 et le passage de sortie du mélange) pour permettre à des quantités progressive- ment croissantes d'air de passer du passage d'admission d'air dans la chambre de mélange et le passage de sortie du mélange. 



   Un pointeau calibré 7 est fixé à la valve d'étranglement 4 de manière à se déplacer avec celle-ci, et coopère avec une partie d'extrémité supérieure d'un ajutage 8. L'extrémité inférieure de l'ajutage 8 comporte un bouchon 9 percé d'un alésage central 10, le bouchon 9 étant vissé dans l'ajutage 8. Cet alésage communique avec une chambre d'ajutage 11 qui communique avec un forage 12 dans le bossage 2. Une partie intermédiaire de corps 13, qui est de section double concave et comporte une bride   14,   et une partie d'extrémité 15 du corps compor- tant une bride 16, sont Vissées à la bride 3 par des vis (non représentées). 



  'Un diaphragme de pompage 17 est pincé à sa périphérie entre les brides 14 et 15 et un diaphragme de commande 18 est pincé à sa périphérie entre les brides 14 et   3.   Un obturateur 19 est vissé par la vis 20 à la partie d'extrémité du corps 15. 



  L'obturateur comporte un raccord d'admission de combustible 21 qui peut être relié à une source de combustible tel que de l'essence . 



   Le raccord d'admission de combustible 21 communique avec une chambre annulaire 22 formée entre la partie d'extrémité 15 du corps et l'obturateur 19. 



  La chambre annulaire 22 est reliée à une chambre de réception de combustible 23 par des passages 24 et 25,une valve à sens unique 26 formée dans le diaphragme 17 et des passages 27, 28 et 29. La chambre de réception de combustible 23 est reliée à une chambre de commande de combustible 30, formée entre le diaphragme de comman- de 18 et le bossage 2, par les passages 31 et 32, une valve à sens unique 33 for-   mée.dans   le diaphragme 17, et des passages 34, 35, 36 et 37La sortie du passage 37 est commandée par une valve à pointeau   secondaire   38.

   L'extrémité du pointeau de la valve 38 porte une partie d'extrémité d'un levier 39 articulé au corps 1    en un point intermédiaire de sa longueur.,L'autre extrémité du levier 39 porte contre une extrémité d'un ressort hélicoïdal 40, l'autre extrémité du ressort   portant contre un épaulement d'une vis 41 vissée dans la partie 1 du corps. La pression du ressort sur le levier 39 peut être réglée en changeant la position de la vis   41 '   
Le diaphragme de commande 18 porte en son centre un téton 42 qui porte contre le levier 39 entre son point d'articulation et son extrémité en contact avec   le--ressort   40. La chambre de commande de combustible est reliée à la chambre d'ajutage 11 par   leforage     12.   



   Une chambre 43 formée entre la partie intermédiaire 13 du corps et le diaphragme de pompage 17 est reliée par les passages 44, 45 et 46 au carter d'un moteur à combustion interne utilisant le carburateur. Une chambre 47 formée entre la partie intermédiaire 13 du corps et le diaphragme de commande 18 est reliée à l'atmosphère par les passages 48 et 49. 



   Lors du fonctionnement du carburateur, la valve d'étranglement à pis- ton et le pointeau calibré sont soulevés de la position représentée sur la fig. 



  1 pour permettre l'aspiration d'un mélange de combustible et d'air dans le moteur à combustion interne. Pendant les temps de dépression dans le carter, le diaphra- gme de pompage 17 se déplace vers la droite, comme vu sur les dessins, et du combustible passe de la source d'alimentation de combustible , à la pression de cette source, par la valve à sens unique 26. Pendant ce temps, la valve à sens unique 33 est fermée. Lorsque la pression dans le carter augmente et dépasse celle de l'alimentation de combustible, le diaphragme depompage se déplace vers la gauche, la valve à sens unique 26 se ferme et la valve à sens unique 33 s'ou- vre.

   Le combustible dans la chambre 23 est forcé vers la chambre de commande de combustible et à un certain moment, déterminé par le ressort 40, pendant que la valve 33 est ouverte, le diaphragme 18 se déplace vers la droite, étant donné qu'il est soumis à la pression régnant dans la chambre de mélange qui est moindre que la pression atmosphérique. Ce déplacement permet   au¯pointeau   38 de se soule- ver de son siège sous la pression du combustible et-le combustible passe dans la 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 chambre de commande, et, par le forage 12, dans la chambre d'ajutage 11. 



   Dans une autre forme de réalisation de l'invention, le combustible peut être débité dans la chambre de commande de combustible par gravité au lieu d'être débité par une pompe actionnée par un diaphragme. 



   Grâce au diaphragme de commande et à la chambre de commande de combus- tible qui comporte le carburateur, au lieu d'un flotteur dans une cuve à flotteur, ce carburateur peut fonctionner efficaoement dans n'importe quelle position. 



    REVENDICATIONS.   



   1.- Carburateur du genre décrit comportant une chambre de commande de combustible, un diaphragme de commande en matière imperméable au combustible séparant cette chambre en deux parties, dont l'une est reliée à l'atmosphère par un passage, et   l'autre'   est reliée à un passage d'admission de combustible et éga- lement à un passage de sortie de combustible communiquant avec une chambre d'aju- tage, et dans le passage d'admission de combustible, une valve dont l'ouverture et   a   fermeturee sont commandées par le   diaphragme *de   commande et qui peut être sol- licitée de façon réglable de manière à obturer positivement le passage d'admis- sion de combustible lorsque les pressions régnant de chaque côté du diaphragme de commande sont égales,

   et à déterminer l'instant auquel elle s'ouvre par suite d'une différence de pression entre les deux parties de la chambre de commande.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to carburettors for internal combustion engines, and particularly to those used for motorcycles and for small power units such as those used for motor silks.



   The carburetors of these internal combustion engines normally have a body, an air inlet passage therein, a chamber in which air and fuel can be mixed, and a mixture outlet passage, a piston-type throttle valve for controlling the amount of air passing from the air intake passage to the mixing chamber, a nozzle in communication with the mixing chamber, and a calibrated needle which can move with it. the piston throttle valve and which cooperates with a nozzle in a nozzle chamber to control the amount of fuel entering the mixing chamber according to the amount of air passing through the inlet passage. air. Such a carburetor will be referred to in the description which follows as being a carburetor of the type described.



   In the known carburetors, the fuel is delivered to the needle chamber by a float vessel contiguous to the body of the carburetor, the volume of fuel passing into the float vessel being determined by the float.



  Such a carburetor will only operate efficiently when the float bowl is vertical and any substantial displacement of the carburetor from this position will either reduce or increase the fuel supply from the float bowl to the nozzle chamber. , according to the inclination.



   Thus, in the case of a power saw using such a carburetor, the number of positions in which it can be used is limited.



   According to the present invention, a carburetor of the type described comprises a fuel control chamber, a control diaphragm made of material impermeable to fuel separating the chamber into two parts, one of which is connected by a passage to the atmosphere. , and the other is connected to a fuel inlet passage and also to a fuel outlet passage communicating with the nozzle chamber, and a valve in the fuel inlet passage of which opening and closing are controlled by the control diaphragm, the valve being biased in an adjustable manner so as to positively close the fuel inlet passage when the position prevailing on each side of the control diaphragm is the same. even,

   and determining the instant at which it opens as a result of a pressure difference between the two parts.



   Preferably, two diaphragms are used, one of which is actuated by the vacuum prevailing in the crankcase of the engine to which it is connected. The alternating pressures and depressions act on the diaphragm like a pump to deliver fuel into the nozzle chamber, the quantity of fuel delivered into the nozzle chamber being determined by a second diaphragm or control diaphragm which is subjected to the variable depressions of the main nozzle, either to increase or decrease the spring force acting on the fuel inlet valve, resulting in more or less fuel inlet.



   A carburetor according to the present invention is shown in the accompanying drawings, in which figo 1 is a sectional side view taken along the line II-II of figo 2, and fig. 2 is a top sectional view taken along line II-II of the fig.
In the drawings the carburetor comprises a body 1 comprising a boss and a flange 3, a passage (not shown) passing through the body, this passage forming an air intake passage, a chamber in which air and fuel can be mixed and a mixture outlet passage.

   A piston-type throttle valve 4 is slidably mounted in the body so that it can be moved progressively by a cable 5 against the action of a spring 6, from the position shown in. freeze 1 (in which it prevents communication between the air intake passage

 <Desc / Clms Page number 2>

 and the mixture outlet passage) to allow gradually increasing amounts of air to pass from the air inlet passage into the mixing chamber and the mixture outlet passage.



   A calibrated needle 7 is fixed to the throttle valve 4 so as to move with the latter, and cooperates with an upper end part of a nozzle 8. The lower end of the nozzle 8 comprises a plug 9 pierced with a central bore 10, the cap 9 being screwed into the nozzle 8. This bore communicates with a nozzle chamber 11 which communicates with a bore 12 in the boss 2. An intermediate body part 13, which is of double concave section and comprises a flange 14, and an end part 15 of the body comprising a flange 16, are screwed to the flange 3 by screws (not shown).



  A pumping diaphragm 17 is clamped at its periphery between the flanges 14 and 15 and a control diaphragm 18 is clamped at its periphery between the flanges 14 and 3. A shutter 19 is screwed by the screw 20 at the end part. body 15.



  The shutter has a fuel inlet connection 21 which can be connected to a fuel source such as gasoline.



   The fuel inlet fitting 21 communicates with an annular chamber 22 formed between the end portion 15 of the body and the shutter 19.



  The annular chamber 22 is connected to a fuel receiving chamber 23 by passages 24 and 25, a one-way valve 26 formed in the diaphragm 17 and passages 27, 28 and 29. The fuel receiving chamber 23 is connected. to a fuel control chamber 30, formed between the control diaphragm 18 and the boss 2, by the passages 31 and 32, a one-way valve 33 formed in the diaphragm 17, and passages 34, 35, 36 and 37 The outlet of passage 37 is controlled by a secondary needle valve 38.

   The end of the needle of the valve 38 carries an end part of a lever 39 articulated to the body 1 at a point intermediate its length., The other end of the lever 39 bears against one end of a coil spring 40 , the other end of the spring bearing against a shoulder of a screw 41 screwed into part 1 of the body. The spring pressure on the lever 39 can be adjusted by changing the position of the screw 41 '
The control diaphragm 18 carries in its center a pin 42 which bears against the lever 39 between its point of articulation and its end in contact with the spring 40. The fuel control chamber is connected to the nozzle chamber. 11 by drilling 12.



   A chamber 43 formed between the intermediate part 13 of the body and the pumping diaphragm 17 is connected by the passages 44, 45 and 46 to the crankcase of an internal combustion engine using the carburetor. A chamber 47 formed between the intermediate part 13 of the body and the control diaphragm 18 is connected to the atmosphere through the passages 48 and 49.



   During operation of the carburetor, the piston throttle valve and the calibrated needle are raised from the position shown in fig.



  1 to allow the suction of a mixture of fuel and air into the internal combustion engine. During times of vacuum in the crankcase, the pumping diaphragm 17 moves to the right, as seen in the drawings, and fuel passes from the fuel supply source, at the pressure of that source, through the fuel. one-way valve 26. During this time, one-way valve 33 is closed. As the pressure in the crankcase increases and exceeds that of the fuel supply, the pump diaphragm moves to the left, the one-way valve 26 closes, and the one-way valve 33 opens.

   The fuel in chamber 23 is forced to the fuel control chamber and at a certain time, determined by spring 40, while valve 33 is open, diaphragm 18 moves to the right, as it is subjected to the pressure prevailing in the mixing chamber which is less than atmospheric pressure. This movement allows the needle 38 to rise from its seat under the pressure of the fuel and the fuel passes into the

 <Desc / Clms Page number 3>

 control chamber, and, through the borehole 12, in the nozzle chamber 11.



   In another embodiment of the invention, the fuel may be delivered to the fuel control chamber by gravity instead of being delivered by a pump actuated by a diaphragm.



   Thanks to the control diaphragm and the fuel control chamber that contains the carburetor, instead of a float in a float bowl, this carburetor can operate efficiently in any position.



    CLAIMS.



   1.- Carburetor of the type described comprising a fuel control chamber, a fuel-impermeable control diaphragm separating this chamber into two parts, one of which is connected to the atmosphere by a passage, and the other ' is connected to a fuel inlet passage and also to a fuel outlet passage communicating with an adjustment chamber, and in the fuel inlet passage, a valve whose opening and closing are controlled by the control diaphragm * and which can be solicited in an adjustable manner so as to positively close the fuel inlet passage when the pressures on each side of the control diaphragm are equal,

   and determining the instant at which it opens as a result of a pressure difference between the two parts of the control chamber.


    

Claims (1)

20- Carburateur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le dispositif de pompage actionné par un diaphragme est relié au passage d'admission de combustible et est actionné par la pression régnant dans le carter d'un moteur à combustion interne utilisant le carburateur. 20. Carburetor according to claim 1, characterized in that the pumping device actuated by a diaphragm is connected to the fuel inlet passage and is actuated by the pressure prevailing in the crankcase of an internal combustion engine using the carburetor. 3.- Carburateur, en substance comme décrit ci-dessus avec référence aux dessins annexés. 3.- Carburetor, in substance as described above with reference to the accompanying drawings.
BE569604D BE569604A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE569604A true BE569604A (en)

Family

ID=188497

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE569604D BE569604A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE569604A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2631657A1 (en) MEMBRANE SUPPLY PUMP FOR AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE OF A CHAIN CHAINSAWER EQUIPPED WITH A MEMBRANE CARBURETOR
JPS6223544A (en) Method and device for injecting fuel of two-cycle engine
FR2571436A1 (en) DEVICE FOR SUPPLYING AUXILIARY FUEL TO AN ALCOHOL ENGINE
FR2516977A1 (en) MARINE PROPULSION DEVICE COMPRISING A MECHANICAL DEVICE WITH FUEL PRESSURE CONTROL FOR PROVIDING A FUEL / OIL MIXTURE
FR2463270A1 (en) FUEL INJECTION PUMP FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
FR2513696A1 (en) FUEL INJECTION PUMP FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
FR2551134A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE569604A (en)
US7364138B2 (en) Membrane carburetor
FR2485095A1 (en) IMPROVEMENTS ON RECOVERY PUMP CARBURETORS
EP0267842B1 (en) Diffusor for expanded liquefied gas for feeding thermal engines
BE419571A (en)
FR2632017A1 (en) Choke for a carburettor in an internal combustion engine
FR2652388A1 (en) CARBURETOR WITH AN INDEPENDENT SLOW MOTION SYSTEM.
BE397071A (en)
FR2511083A1 (en) Actuator for carburettor fuel pump - has lever actuated by butterfly valve cable with cam surface to control pump push rod
BE486832A (en)
FR2489888A1 (en) CARBURETOR FOR TWO-STAGE EXPLOSION ENGINES
BE353471A (en)
CH265003A (en) Internal combustion engine power device.
BE350636A (en)
FR2585772A1 (en) Chamber breather device for an engine with a carburettor
BE524577A (en)
BE396094A (en)
BE496408A (en)