BE486832A - - Google Patents

Info

Publication number
BE486832A
BE486832A BE486832DA BE486832A BE 486832 A BE486832 A BE 486832A BE 486832D A BE486832D A BE 486832DA BE 486832 A BE486832 A BE 486832A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinder
engine
carburizing
enclosure
crankshaft
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE486832A publication Critical patent/BE486832A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F01MACHINES OR ENGINES IN GENERAL; ENGINE PLANTS IN GENERAL; STEAM ENGINES
    • F01LCYCLICALLY OPERATING VALVES FOR MACHINES OR ENGINES
    • F01L3/00Lift-valve, i.e. cut-off apparatus with closure members having at least a component of their opening and closing motion perpendicular to the closing faces; Parts or accessories thereof
    • F01L3/20Shapes or constructions of valve members, not provided for in preceding subgroups of this group
    • F01L3/205Reed valves
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M1/00Carburettors with means for facilitating engine's starting or its idling below operational temperatures
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M2700/00Supplying, feeding or preparing air, fuel, fuel air mixtures or auxiliary fluids for a combustion engine; Use of exhaust gas; Compressors for piston engines
    • F02M2700/43Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel
    • F02M2700/4302Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel whereby air and fuel are sucked into the mixture conduit
    • F02M2700/4392Conduits, manifolds, as far as heating and cooling if not concerned; Arrangements for removing condensed fuel

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Geometry (AREA)
  • Lubrication Details And Ventilation Of Internal Combustion Engines (AREA)
  • Cylinder Crankcases Of Internal Combustion Engines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " PERFECTIONNEMENTS AUX OU RELATIFS AUX APPAREILS POUR LA   CARBU-   
RATION,POUR MOTEURS   @   COMBUSTION INTERNE". 



   Cette invention se rapporte à un appareil de carburation perfectionné pour moteur à combustion interne. 



   Selon la présente invention, dans les appareils pour la carburation pour les moteurs à combustion interne il est inter- posé entre le carburateur et le carter du vilebrequin du moteur ( quand le moteur est adapté pour comprimer le mélange de combus- tible dans le carter du vilebrequin) ou le cylindre ou le bloc cylindres du moteur ( quand le mélange combustible est amené directement depuis le carburateur jusqu'au cylindre, ou jusqu'aux cylindres) un conduit contrôlé par valve pour conduire le mélange combustible depuis le carburateur jusqu'au carter du vilebrequin du moteur ou vers le cylindre ou les cylindres du moteur, ladite 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 valve étant réalisée par un tiroir à mouvement alternatif, comman- dé par le moteur,

   qui est situé entre l'extrémité de sortie du conduit et le carter du vilebrequin ou le cylindre ou le bloc cylindres et qui est actionné de telle manière qu'il est amené en position fermée, avant que ne commence la compression du mélange. 



   De préférence, le carburateur est complètement enfermé dans une enceinte dont l'extrémité de l'entrée de l'air est fermée par un filtre pour éliminer les poussières, gouttes d'humidité et autres matières étrangères, de l'air entrant dans l'enceinte, l'autre extrémité de ladite enceinte formant partie intégrante du carter du vilebrequin du moteur, ou du cylindre ou du bloc cylindres, ou pouvant leur être rapportée, et comportant le conduit du mélange ainsi formé. 



   Si on le désire, l'air peut être conduit vers l'entrée de ladite enceinte au moyen d'un couvercle sous forme de chapeau de caoutchouc ou autre matière convenable en liaison étanche à l'eau avec ladite enceinte. 



   Afin que l'invention soit clairement comprise et facilement exécutée, on va maintenant se rapporter à la planche de dessins annexée lesquels illustrent la réalisation de   l'invention   à 1' aide d'un exemple   d'exécution   et où: 
La   fig.I   est une vue de oôté en élévation partiellement en coupe de l'appareil. 



   La fig.2 est une vue en plan partiellement en coupe et la Fig,3 est une vue en bout avec le filtre omis pour montrer l'in- térieur de l'enceinte. 



   Si on se reporte aux dessins, le mécanisme prévu dans cette invention comprend une enceinte 1 laquelle peut être fixée au carter du vilebrequin, ou constituer un tout avec ce dernier, comme en 2 ( avec moteurs dessinés pour compression dans le carter du vilebrequin) ou former un tout avec le bloc-cylindres du moteur quand le mélange,venant du carburateur est amené di- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 rectement au cylindre, et sa position par rapport à l'une et à   l*autre   de ces pièces, peut être appropriée au mieux de leur conformité particulière. 



   L'enceinte 1 renferme complètement un carburateur 3   d'un   modèle quelconque connu et l'extrémité de l'entrée de   l'air   4 de   l'enceinte   est pourvue   d'un   filtre 5 pour enlever les pous- sières et l'humidité de l'air avant qu'il ne pénètre dans 1' enceinte. Le filtre 5 peut comprendre une seule épaisseur de matériau ou bien, il peut comprendre deux ou davantage couches dtun matériau filtrant identique ou différent. 



   Si on le désire, l'air peut être amené dans l'enceinte 1 à travers le filtre 5 au moyen d'un couvercle en forme de cha- peau 6, préférablement en caoutchouc, qui embrasse l'extrémité d'entrée 4 de l'enceinte 1 de manière étanche à l'eau et qui est conçu avec une entrée d'air 7 qui communique directement ou in- directement avec l'atmosphère. 



   L'enceinte 1 est conçue avec des ouvertures pour recevoir les commandes8des papillons ou clapets de contrôle et ces ou- vertures sont pourvues de fermetures en caoutchouc 9 étanches à l'air, comme lest aussi une autre ouverture dans l'enceinte 1, par laquelle passe un tuyau   dalimentation   10 amenant le com- bustible au carburateur 3. 



   Le mélange de combustible venant du carburateur 3, entre dans une conduite 11 à entrée conique, laquelle sert à supporter le carburateur et communique avec un passage 12 débouchant dans le carter du vilebrequin sous les pistons. Le courant de mélange vers le passage 12 est contrôlé par une valve robuste en   1* espèce   un tiroir à mouvement alternatif 13, qui couvre et découvre tout à tour l'extrémité de la sortie, de plus petit diamètre de   l'extrémité   de la conduite 11, où il rencontre le passage 12. 



  Dans les cas où le mélange est conduit directement aux cylindres le carter est fixé au bloc cylindres du moteur et le tiroir 13 est alors disposé pour fonctionner entre l'extrémité de la sortie 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de la conduite 11 et la lumière   dtentrée   ou   l'entrée   de la tubu- lure des cylindres pour contrôler la quantité de mélange passant au cylindre, au aux cylindres. 



   Le fonctionnement du tiroir 13 est synchronisé avec le mouvement du piston ou des pistons, et est   effectué   par un couple de leviers coudés Logés dans des évidements 14 de la paroi du carter du vilebrequin et articulés pour osciller sur des   pivota   15. Les leviers coudés ont les extrémités de leurs bras 16 réunies par articulation au tiroir 13 et les extrémités de leurs autres bras 17 sont pourvues de goujons 18 supportant des galets I8a ou l'équivalent, qui s'engagent dans des rainures excentriques 19 formées dans les faces extérieures de deux volants ou disques 20 commandés par le moteur. 



   Le tiroir 13 peut, de façon appropriée, glisser entre les faces opposées de la conduite d'amenée 11 et du conduit du carter du vilebrequin qui sont séparées par une pièce intercalaire ou rondelle 21 pour former l'espace nécessaire ou peut glisser le tiroir 13, Le tiroir 13 peut être lubrifié   d*une   façon appro- priée convenable, et des cames, manivelles, ou similaires, peu- vent être employées pour actionner le tiroir 13 au lieu des rainures excentriques 19 pratiquées dans les disques 20. 



   L'enceinte 1 peut être réalisée   d'une   manière quelconque désirée et peut comprendre une unité isolée, ou bien elle peut- être réalisée en deux parties ou davantage. Le couvercle 6 peut aussi être exécuté en métal au lieu de caoutchouc et peut cons- tituer une partie de l'enceinte 1. 



   A l'aide de la présente invention ,telle qu'elle est décrite ci-dessus, on observera immédiatement que l'appareil destiné   à   la carburation peut fonctionner dans les conditions atmosphériques les plus défavorables. Dans les cas où il faut que le moteur fonctionne sous la surface de l'eau un dispositif du genre périscope, peut être ajusté pour s'étendre depuis le passage 7 du couvercle 6, pour   s*ouvrir   au-dessus du niveau de   l'eau.   



   L*invention( quoique non limitée ici) s'applique   particuliè-   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 rement aux moteurs à deux temps ayant la compression dans le carter du vilebrequin et aurait en fait des avantages sur les moteurs ou le courant de mélange combustible est contrôlé par le piston. Le moteur peut aussi être conservé propre, étant donné qu'aucun mélange gras ne peut venir en contact avec les surfaces de métal, et parce qu'aussi   lhumidité   sous forme de gouttes ne peut entrer dans le carburateur, les pièces du moteur ne sont pas influencées par cette   humidité.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "IMPROVEMENTS IN OR RELATING TO CARBU EQUIPMENT-
RATION, FOR ENGINES @ INTERNAL COMBUSTION ".



   This invention relates to an improved carburizing apparatus for an internal combustion engine.



   According to the present invention, in apparatuses for carburetion for internal combustion engines it is interposed between the carburetor and the crankshaft of the engine (when the engine is adapted to compress the fuel mixture in the crankcase of the engine. crankshaft) or the cylinder or cylinder block of the engine (when the fuel mixture is supplied directly from the carburetor to the cylinder, or to the cylinders) a valve controlled conduit to conduct the fuel mixture from the carburetor to the crankcase from the crankshaft of the engine or to the cylinder or cylinders of the engine, said

 <Desc / Clms Page number 2>

 valve being produced by a reciprocating spool, controlled by the motor,

   which is located between the outlet end of the duct and the crankcase of the crankshaft or the cylinder or the cylinder block and which is actuated in such a way that it is brought into the closed position, before the compression of the mixture begins.



   Preferably, the carburetor is completely enclosed in an enclosure, the end of the air inlet of which is closed by a filter to remove dust, drops of moisture and other foreign matter, from the air entering the chamber. enclosure, the other end of said enclosure forming an integral part of the crankcase of the crankshaft of the engine, or of the cylinder or of the cylinder block, or capable of being attached thereto, and comprising the duct for the mixture thus formed.



   If desired, the air can be led to the inlet of said enclosure by means of a cover in the form of a cap of rubber or other suitable material in watertight connection with said enclosure.



   In order for the invention to be clearly understood and easily implemented, reference will now be made to the attached sheet of drawings which illustrate the embodiment of the invention with the aid of an exemplary embodiment and where:
Fig.I is a side elevational view partially in section of the apparatus.



   Fig. 2 is a partially sectioned plan view and Fig, 3 is an end view with the filter omitted to show the interior of the enclosure.



   Referring to the drawings, the mechanism provided in this invention comprises an enclosure 1 which can be attached to the crankshaft housing, or form a whole with the latter, as in 2 (with engines designed for compression in the crankshaft housing) or form a whole with the cylinder block of the engine when the mixture, coming from the carburetor is brought di-

 <Desc / Clms Page number 3>

 directly to the cylinder, and its position relative to either of these parts, may be appropriate to the best of their particular conformity.



   The enclosure 1 completely encloses a carburetor 3 of any known model and the end of the air inlet 4 of the enclosure is provided with a filter 5 to remove dust and moisture from the enclosure. air before it enters the enclosure. The filter 5 may comprise a single layer of material or it may comprise two or more layers of the same or different filter material.



   If desired, the air can be brought into the enclosure 1 through the filter 5 by means of a cap-shaped cover 6, preferably of rubber, which embraces the inlet end 4 of the. 'enclosure 1 in a watertight manner and which is designed with an air inlet 7 which communicates directly or indirectly with the atmosphere.



   The enclosure 1 is designed with openings to receive the controls 8 of the butterflies or control valves and these openings are provided with airtight rubber closures 9, as is also another opening in the enclosure 1, through which passes a supply pipe 10 bringing the fuel to the carburetor 3.



   The fuel mixture coming from the carburetor 3 enters a pipe 11 with a conical inlet, which serves to support the carburetor and communicates with a passage 12 opening into the crankshaft housing under the pistons. The mixing flow to passage 12 is controlled by a robust valve in the form of a reciprocating slide valve 13, which in turn covers and uncovers the end of the outlet, of smaller diameter from the end of the pipe. 11, where it meets passage 12.



  In cases where the mixture is led directly to the cylinders the crankcase is fixed to the engine cylinder block and the spool 13 is then arranged to operate between the end of the outlet

 <Desc / Clms Page number 4>

 of the line 11 and the inlet lumen or the inlet of the cylinder tubing to control the amount of mixture passing to the cylinder, to the cylinders.



   The operation of the spool 13 is synchronized with the movement of the piston or pistons, and is carried out by a pair of angled levers housed in recesses 14 in the wall of the crankshaft housing and articulated to oscillate on pivots 15. The angled levers have the ends of their arms 16 joined by articulation to the drawer 13 and the ends of their other arms 17 are provided with studs 18 supporting rollers I8a or the equivalent, which engage in eccentric grooves 19 formed in the outer faces of two flywheels or discs 20 controlled by the motor.



   The spool 13 can suitably slide between the opposite faces of the supply line 11 and the crankcase duct which are separated by a spacer or washer 21 to form the necessary space or can slide the spool 13 The spool 13 may be suitably lubricated, and cams, cranks, or the like, may be employed to operate the spool 13 instead of the eccentric grooves 19 made in the discs 20.



   The enclosure 1 can be made in any way desired and can include an isolated unit, or it can be made in two or more parts. The cover 6 can also be made of metal instead of rubber and can constitute part of the enclosure 1.



   With the aid of the present invention, as described above, it will immediately be seen that the apparatus for carburizing can operate under the most unfavorable atmospheric conditions. In cases where the motor is required to operate below the surface of the water a device of the periscope type, can be adjusted to extend from the passage 7 of the cover 6, to open above the level of the water.



   The invention (although not limited here) is particularly applicable

 <Desc / Clms Page number 5>

 This is not the case for two-stroke engines having compression in the crankshaft housing and would in fact have advantages over engines where the fuel mixture flow is controlled by the piston. The engine can also be kept clean, since no fatty mixture can come in contact with metal surfaces, and because moisture in the form of drops cannot enter the carburetor, engine parts are not damaged. influenced by this humidity.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS I) Appareil pour la carburation, pour moteurs à combustion interne, où un conduit contrôlé par une valve est interposé entre le carburateur et le carter du vilebrequin du moteur (quand le moteur est adapté pour comprimer le mélange combustible dans le carter du vilebrequin) ou le cylindre ou bloc-cylindres du moteur (quand le mélange combustible est conduit directement du carburateur au cylindre ou aux cylindres), pour amener le mélange combustible du carburateur au carter du vilebrequin ou au cylindre ou aux cylindres, ladite valve étant constituée par un tiroir à mouvement alternatif commandé par le moteur et placée entre l'extrémité de sertie du conduit et le carter du vilebrequin ou le cylindre ou bloc-cylindres, et qui fonctionne de telle sorte qu'il est en position fermée, avant que la compression du mélange ne commence, CLAIMS I) Apparatus for carburetion, for internal combustion engines, where a pipe controlled by a valve is interposed between the carburetor and the crankshaft housing of the engine (when the engine is suitable for compressing the combustible mixture in the crankshaft housing) or the cylinder or cylinder block of the engine (when the combustible mixture is conducted directly from the carburetor to the cylinder or cylinders), to bring the combustible mixture from the carburetor to the crankcase of the crankshaft or to the cylinder or cylinders, said valve being constituted by a slide reciprocating motion controlled by the engine and placed between the crimped end of the conduit and the crankcase of the crankshaft or the cylinder or cylinder block, and which operates in such a way that it is in the closed position, before the compression of the mixture do not start, 2) Appareil pour la carburation, selon la revendication I, où ledit tiroir reçoit un mouvement alternatif grâce à une paire de leviers coudés de renvoi, chacun de ceux-ci ayant un bras articulé sur le tiroir, et l'autre bras oscillant sous Inaction d'excentriques, cames,. manivelles, ou organes similaires commandés par le moteur. 2) Apparatus for carburizing, according to claim I, wherein said slide receives a reciprocating movement by means of a pair of elbow return levers, each of which has an arm articulated on the slide, and the other swing arm under Inaction eccentrics, cams ,. cranks, or the like controlled by the engine. 3) Appareil pour la carburation, selon la revendication 2, où lesdits leviers coudés de renvoi, sont placés dans des évicéments formés dans la paroi du carter du vilebrequin. 3) Apparatus for carburizing, according to claim 2, wherein said angled return levers are placed in recesses formed in the wall of the crankshaft housing. 4) Appareil pour la carburation, selon l'une quelconque des <Desc/Clms Page number 6> revendications précédentes où le carburateur est supporté par le conduit contrôlé par le tiroir, à travers lequel conduit le mélange combustible est amené, au carter du vilebrequin, ou au cylindre du moteur. 4) Apparatus for carburizing, according to any one of <Desc / Clms Page number 6> preceding claims wherein the carburetor is supported by the conduit controlled by the spool, through which conduit the fuel mixture is supplied, to the crankcase of the crankshaft, or to the engine cylinder. 5) Appareil pour la carburation tel que evendiqué dans lune ou l'autre des revendications précédentes, où le carbu- rateur est complètement renfermé dans une enceinte dont l'ex- trémité de centrée de l'air est fermée par un filtre pour en- lever les poussières, les gouttes d'humidité ou autres matières étrangères, de lair entrant dans l'enceinte, l'autre extrémité de la dite enceinte formant partie intégrante du carter du vile- brequin ou du cylindre ou du bloc de cylindres, ou étant confor- mée pour être fixée à ceux-ci, et comporter le conduit de mélange qui y est formé, 6) Appareil pour la carburation, selon les revendications I et 5, où l'air est amené vers l'entrée de l'enceinte au moyen d'un couvercle en forme de chapeau en caoutchouc ou autre maté- riau, 5) Apparatus for carburizing as claimed in either one of the preceding claims, wherein the carburettor is completely enclosed in an enclosure, the center end of which is closed by an air filter. remove dust, drops of moisture or other foreign matter, from the air entering the enclosure, the other end of said enclosure forming an integral part of the crankcase of the crankshaft or of the cylinder or of the cylinder block, or being configured to be fixed thereto, and to include the mixing duct formed therein, 6) Apparatus for carburizing, according to claims I and 5, wherein the air is brought to the inlet of the enclosure by means of a cap-shaped cover made of rubber or other material, en liaison étanche avec ladite enceinte. in sealed connection with said enclosure. 7) Appareil pour la carburation pour moteurs à combustion interne, exécuté et agencé pour fonctionner en substance comme décrit ci-dessus avec références aux dessins. 7) Apparatus for carburizing for internal combustion engines, executed and arranged to function substantially as described above with reference to the drawings. 8) Un moteur à combustion interna pourvu d'un appareil pour la carburation, exécuté en substance comme décrit ci-dessus, avec références aux dessins annexés. 8) An internal combustion engine provided with an apparatus for carburizing, executed in substance as described above, with reference to the accompanying drawings.
BE486832D BE486832A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE486832A true BE486832A (en)

Family

ID=132415

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE486832D BE486832A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE486832A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2547866A1 (en) CONTROL APPARATUS FOR THE EXHAUST DEVICE OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
FR2617240A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR THE PRESSURIZED INTRODUCTION OF A CARBIDE MIXTURE IN THE CYLINDER OF AN ENGINE
FR2497284A1 (en) FUEL SUPPLY DEVICE FOR TWO-STROKE ENGINE
CA2269458A1 (en) Internal-combustion engine with opposed cylinders in flat configuration
FR2551134A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE486832A (en)
FR2474097A1 (en) POWER TRANSMISSION DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
FR2775025A1 (en) FILTER PROVIDED AT THE INTAKE OF A HIGH PRESSURE FUEL PUMP
FR2803882A1 (en) Outboard engine system, has by-pass starting device of carburetor mounted to carburetor body between intake passageway and engine block
FR2842569A1 (en) CARBURETOR
EP0267842B1 (en) Diffusor for expanded liquefied gas for feeding thermal engines
FR2632017A1 (en) Choke for a carburettor in an internal combustion engine
BE415326A (en)
FR2844838A1 (en) Compressor for supplying compressed air to i.c. engine fuel injection system comprises cylindrical body, cylinder head and piston sliding in cylinder space, mushroom valve covering air passage hole communicating with cylinder space
BE569604A (en)
FR2573483A1 (en) Four-stroke internal-combustion engine
BE409905A (en)
FR2489888A1 (en) CARBURETOR FOR TWO-STAGE EXPLOSION ENGINES
CH270337A (en) Method of operating a two-stroke explosion engine, and engine for implementing this method.
BE484590A (en)
BE447895A (en)
BE423306A (en)
BE345041A (en)
BE447713A (en)
BE467210A (en)