BE550725A - - Google Patents

Info

Publication number
BE550725A
BE550725A BE550725DA BE550725A BE 550725 A BE550725 A BE 550725A BE 550725D A BE550725D A BE 550725DA BE 550725 A BE550725 A BE 550725A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pusher
pivot
packaging
tilting
conveyor device
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE550725A publication Critical patent/BE550725A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B23/00Packaging fragile or shock-sensitive articles other than bottles; Unpacking eggs
    • B65B23/10Packaging biscuits
    • B65B23/12Arranging, feeding or orientating the biscuits to be packaged
    • B65B23/14Forming groups of biscuits
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B19/00Packaging rod-shaped or tubular articles susceptible to damage by abrasion or pressure, e.g. cigarettes, cigars, macaroni, spaghetti, drinking straws or welding electrodes
    • B65B19/02Packaging cigarettes
    • B65B19/22Wrapping the cigarettes; Packaging the cigarettes in containers formed by folding wrapping material around formers
    • B65B19/221Wrapping the cigarettes; Packaging the cigarettes in containers formed by folding wrapping material around formers in one or more straight paths

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention est relative à un dispositif transporteur pour des machines à emballer et à envelopper travaillant automatiquement et dans lesquelles un objet formant un bloc ou un faisceau d'objets, par exemple des cigarettes, formant un bloc, est amené par une courroie trans- porteuse, de préférence constituée par des chaînes à maillons garnies d'un nombre de poussoirs, sur une voie où une ou plusieurs matières d'emballage sont amenées transversalement par rapport au dispositif de transport ou d'une autre manière quelconque, par exemple horizontalement, de manière que la matière d'emballage forme autour de l'objet formant un bloc un em- ballage ouvert à son extrémité arrière.

   Afin de compléter l'emballage, le poussoir doit être retiré vers l'arrière hors de l'emballage à la fin du transport, de manière à ne pas endommager l'extrémité encore ouverte de ce dernier. Ensuite, l'extrémité encore ouverte de l'emballage peut être 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 fermée, ou bien l'emballage peut être éloigné par d'autres moyens trans- porteurs du lieu où il quitte le poussoir, afin'de dégager la place pour l'emballage suivant. Dans ce cas, la fermeture de l'emballage peut être effectuée à un autre endroit. 



   On connaît déjà des dispositifs qui basculent le poussoir com- mandé autour d'un point de rotation et qui le retirent du fait que la par- tie antérieure du poussoir bute, au-dessus du point de rotation, contre une butée localement fixe, dans ce cas particulier, le dit poussoir quitte en même temps un rail d'appui localement fixe qui le soutient pendant le processus de travail sur une pièce disposée à l'arrière du point de rota- tion. Cette installation est très bruyante en raison des chocs contre la butée et qui se succèdent à grande vitesse et elle est incapable de fonc- tionner normalement lorsqu'il s'agit de machines à capacité plus élevée. 



   Une autre installation déjà connue perfectionne celle citée précédemment du fait que l'on supprime la butée et qu'à sa place la par- tie d'appui, orientée vers l'arrière, se déplace sous un levier soumis à l'action d'un ressort, de manière qu'après avoir quitté le rail d'appui, le poussoir soit basculé vers le bas par l'action du ressort et ainsi re- tiré hors de l'emballage ouvert vers l'arrière. Cependant cette disposition présente le désavantage qu'elle ne peut pas être contrôlée, étant donné qu'il ne fait aucun doute que le moment où l'emballage est déposé varie avec la vitesse de rotation de la machine en raison de la force d'inertie du poussoir.

   En outre, les rapports de frottement au point de rotation sont susceptibles de se modifier, de manière que pour plus de sûreté il faut basculer le poussoir à une vitesse beaucoup plus élevée que' celle qui serait, à strictement parler, nécessaire. Tout particulièrement, à vitesse de rotation élevée de la machine, le dispositif travaille donc d'une manière saccadée et avec un manque de précision, tout en ne mentionnant même pas les fortes possibilités d'usure qui ne peuvent pratiquement pas être élimi- nées. 



   Un autre dispositif connu de ce type bascule,le poussoir oblique- ment vers le bas et vers l'arrière à la fin de l'opération de travail et le retire hors de l'emballage et vers l'arrière dans cette position oblique. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  Bien que cette installation soit appropriée à des rendements élevés, le poussoir cependant est basculé pendant qu'il se trouve encore dans l'em- ballage et, de ce fait, l'extrémité inférieure de la partie qui   dé@@@se   de ce dernier est légèrement repoussée vers le bas et peut donc être endomma- gée. D'autre part, cette installation est inutilisable lorsqu'il s'agit de matières d'emballage dont une partie dépasse.d'une façon excessive, par exemple lorsqu'il s'agit de la patte de fermeture d'un emballage en carton. 



   En outre, on connaît un dispositif qui rappelle en ligne droite le poussoir à sa position extrême afin de l'escamoter ensuite sous la voie transporteuse où il est ramené vers l'arrière. Le mouvement de rappel est obtenu du fait qu'une barre de traction, articulée à la chaîne transporteuse, tire le poussoir vers   1-'avant   et procure le rappel après avoir surmonté le sommet antérieur de la roue à chaîne. Dans ce cas le poussoir doit être dé- placé vers le bas pendant son rappel au moyen d'une coulisse ou similaire, afin d'éviter une collision avec les poussoirs suivants. Cette installation est désavantageuse pour des machines à grande capacité en raison des lon- gues courses et périodes mortes qui en découlent.

   Ainsi, par exemple, le poussoir demeure pendant un temps inutilement long à sa position antérieure étant donné qu'un mouvement "rampant" se produit à ce point en raison de l'inversion de la barre de traction, inversion qui exige un temps relati- vement long. 



   Si par exemple le pliage de l'emballage devait être achevé au point où ce dernier est déposé ou bien si l'emballage devait être trans- porté plus loin par d'autres moyens transporteurs, il faudrait attendre trop longtemps l'escamotage suffisant du poussoir. Bien qu'il serait pos- sible d'obtenir une amélioration en utilisant des roues à chaîne de toutes petites dimensions, il faudrait accepter d'autres inconvénients sans toute- fois pouvoir éliminer d'une manière notable ceux mentionnés. 



   La présente invention élimine les désavantages des dispositifs connus jusqu'à présent du fait qu'elle procure une inversion précise et exacte des poussoirs et qui, dans ses phases décisives, peut être adaptée à tous les besoins par une exécution appropriée des éléments procurant les mouvements. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   L'invention prévoit un poussoir pouvant être   basculé   vers l'ar- rière autour d'un point de rotation situé sous la voie et articulé à la courroie transporteuse. Sous la voie, le dit poussoir s'appuie de manière connue au moyen d'un contre-palier sur un rail d'appui localement fixe pendant l'opération de travail. Le poussoir est muni d'un bras de commande orienté vers l'avant dans le sens du mouvement et connu en soi. Ce bras de commande est exécuté en forme de   coulisse.   La coulisse doit être ouverte à l'avant et peut être fermée l'arrière.

   Suivant l'invention, on prévoit au point d'inversion un pivot, un galet ou similaire, disposé sur un levier basculable et qui est placé avec précision à la hauteur de la coulisse et correspond aux dimensions de cette dernière, de   manière   que la coulisse   pmisse   rouler autour du pivot. De ce fait on obtient un accouplement intime entre le pivot et la coulisse à la fin de   l'avancement.   Le pivot n'est sou- levé que d'une faible valeur au moyen   d'une   courbe de commande et, par con- séquent, le poussoir n'est basculé que d'une faible valeur qui suffit cepen- dant à immobiliser l'emballage transporté.

   De ce qui précède il est évident que ce faible mouvement du pivot peut être exécuté rapidement, sûrement et de manière à se conformer exactement aux besoins, et ce, par des mécanismes connus qui procurent les mouvements. 



   Suivant l'invention, le basculement ultérieur du poussoir se poursuit sans qu'il soit nécessaire que d'autres moyens de commande soient mis en oeuvre et sans autres mouvements, du fait que la chaîne transporteuse continue son mouvement et bascule la coulisse autour du pivot immobile dans sa position supérieure, de ce fait le poussoir continue son basculement avec exactitude et précision en se conformant aux besoins. Lorsque la.coulisse quitte le pivot, toute l'inversion du poussoir est déjà accomplie. L'avan- tage de la présente invention réside dans sa simplicité, dans la réduction du nombre des moyens procurant les mouvements et dans la suppression de pratiqueront toute usure, étant donné qu'on utilise aucune pré-tension par ressort ou des moyens similaires provoquant un   frottement.   



   Il est particulièrement avantageux de choisir la position du point do rotation du levier, sur lequel est disposé le pivot amorçant le basculement du poussoir, de manière que la trajectoire du pivot soit orien- tée vers l'arrière ot vers le haut* 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
Après renvoi des poussoirs sous la voie transporteuse, ces derniers sont ramenés vers l'arrière par le brin inférieur de la courroie transporteuse afin que lors du passage autour du rouleau de renvoi, par exe: .3 une roue à chaîne, se trouvant à l'autre extrémité, ils puissent à nouveau être basculés vers le haut dans la position de transport. La remise en place dans la position de transport est effectuée par des simples rails de guidage, localement fixes et connus en   soi.   



   Une forme d'exécution, donnée à titre d'exemple non limitatif, est représentée aux dessins annexés, dans lesquels: 
La fig. 1 est une vue de la disposition suivant l'invention lors du début de l'inversion du poussoir. 



   La fig. 2 est une coupe de cette disposition. 



   La fig. 3 représente la disposition de la fig. 1 après que le poussoir ait été soulevé par le pivot 10. 



   Les figs. 4, 5 et 6 représentent la disposition dans les diffé- rentes positions qui se présentent lors de la continuation de l'avancement du moyen transporteur. 



   La fig. 7 représente la disposition après que la coulisse 9 a quitté le pivot 10. 



     La' fig.   8 représente la disposition au début du retour sur la voie de guidage inférieure. 



   La fig. 9 représente la remise en place du poussoir dans la position de transport. 



   La fig. 10 représente le redressement du poussoir au moyen des rails de guidage localement fixes. 



   La fig. 11 est une coupe de la disposition suivant la fig. 10. 



   La fig. 12 représente une forme d'exécution dans laquelle le pivot se déplace obliquement vers le haut et vers l'arrière, avec l'action- nement à came disposé à côté. 



   Les poussoirs 1 sont fixés aux   pivots 2,   tournant dans les pa- liers 3 et aux fers transversaux 16 glissant dans les guidages 24. Le pièces de guidage 9, 7 sont disposées sur le pivot rotatif 2; la partie 7 glissant sur la voie de guidage 15, tandis que la partie 9 s'applique sur le fer transversal 16 de manière que le poussoir soit maintenu dans sa po- sition de travail pendant l'opération de travail. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   De manière habituelle, ces   paliers g   sont reliés aux pivots 4 par les chaînes à galets 17 qui entraînent les poussoirs dans le sens de la flèche par dessus des plaqu 3 de voie 14 et   18. A   l'extrémité de la voie de transport est disposée la partie courbe du rail de glissement 13, tandis que sa partie rectiligne s'étend depuis l'avant jusqu'à la roue à chaîne arrière. En outre, sur la partie inférieure on prévoit encore des rails de palier 25 pour les brins de chaîne qui retournent. 



   La fig. 12 représente une disposition dans laquelle le point de rotation 35 du levier 33 portant le pivot   10   est déplacé loin vers le bas. L'arbre de commande à came 39 est disposé'à côté de l'arbre 5 de la roue à chaîne. Les arbres 5 et 39 sont reliés l'un à l'autre au moyen de roues dentées. 



   Dans le point de rotation 8 est disposé un levier 11 portant à son autre extrémité un pivot, un galet ou similaire 10. Ce même point de rotation est attaqué par le levier 19 qui s'engage avec son galet 20 dans la courbe 21. Sur la roue à chaîne arrière se trouve le rail de gui- dage 12 avec le nez d'inversion 28 ainsi que le prolongement en forme d'arc du rail 15 avec la courbe d'inversion 27. 



   Le fonctionnement est le suivants 
Les emballages 22 sont amenés par les poussoirs 1 jusqu'à la position terminale représentée à la fig. 1. Pendant l'opération de travail, les poussoirs sont   mainte@@s   dans leur position du fait qu'ils s'appliquent par leur partie de commande 9 sur le rail transversal 16 et glissent par laur partie 7 sur le rail de guidage 15. Avant d'arriver à la position ter- minale voulue, la rainure de la partie de commande glisse sur le pivot 10 se trouvant dans sa position inférieure. Maintenant la parjsie 7 quitte l'extrémité du rail de guidage 15.

   Ensuite le pivot 10 se déplace vers le haut par l'intermédiaire de la courbe 21 et   commandé   par le galet   20! le   levier 19, le point de rotation 8 et le levier 11, de manière que l'embal- lage 22 reste dans la position voulue pendant que le bord autérieur du poussoir 1 se dégage vers l'arrière hors de l'emballage, malgré la   conti- '   nuation de l'avancement de la courroie transporteuse. Cette phase est re- présentée à la fig. 3.

   Il en ressort qu'à ce moment le poussoir 1 ne s'est pas encore éloigné totalement de l'emballage   2@    @    @  de la continuation 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de l'avancement de la courroie transporteuse, le peussoir pourrait donc à nouveau entrer en contact avec le dit emballage 22 .si le dit poussoir- n'était pas basculé d'une autre valeur pendant ce trajet.

   Ce basculement s'effectue automatiquement sans autre moyen procurant le mouvement du fait que le pivot 10 reste à sa   p@@ition   supérieure et que la coulisse 9 roule autour du pivot 10 en raison de la continuation de l'avancement de la cour- roie transporteuse, le dit pivot est donc utilisé en tant que point d'inver- sion de façon que le poussoir soit complètement basculé et puisse se dépla- cer dans cet état sous la table   transporteuse     @4/18.  La phase finale est représentée à la fig. 6, tandis que les figs. 4 et 5 représentent des phases intermédiaires de ce mouvement. 



   Ensuite, la partie 7 du poussoir se pose doucement sur le rail transversal 16 (fig. 7) et la partie 29 de la partie de commande 9 empêche, en raison de la courbe du rail de glissement 13, que le poussoir ne retourne à sa position de départ'; dans ce cas, en s'appliquant contre le rail trans- versal, l'âme 42 procure la sécurité dans l'autre sens pendant que le pmus- soir 1 se déplace vers le bas autour des roues à chaîne 6. Pendant le mou- vement de retour vers l'arrière, la voie à chaîne est portée sur les rails transversaux 16 au moyen des rails de glissement 25 et la partie rectiligne du rail de glissement 13 empêche un basculement en arrière accidentel en limitant la partie 29 du bras de commande. 



   Le redressement des poussoirs et leur remise en place dans la position de travail sont effectués de la manière suivante: Après avoir quitté le rail de glissement   13,   les poussoirs basculent par gravité dans le sens de la flèche (fig. 9), et sont captés aux parties 7 par l'extrémité inférieure courbe de la partie 31 (rail de guidage).   A   cet endroit donc le rail 13 empêche un glissement prématuré du poussoir avant que le nez 31 puisse empêcher par son engagement de la partie 7 que le basculement du poussoir 1 qui se redresse soit trop accentué. Lors de la course vers le jaut, la partie 7 glisse dans la découpe 27 de la partie 15.Ceci est favo- risé du fait que la face inférieure du poussoir 1 se déroule autour du nez 28 qui dépasse de la partie 12 (fig. 10).

   Lors de la   remontée   ultérieure, la face inférieure de la partie 7 se déroule autour de l'arrondi 32 de la Partie 15 (fig. 9) et de ce fait le poussoir se remet dans sa position de travail et de départ. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Dans une forme d'exécution donnée à titre   d'exemple   à la fig. 12, le pivot 10 se déplace obliquement vers le haut et vers l'arrière d'une va- leur légèrement inférieure à 45 .De ce fait on obtient une inversion plus rapide du poussoir 1, ou bien avec une rapidité identique, il est   possible   d'utiliser une courbe plus plate, étant donné que dans sa composante hori- zontale, le mouvement du pivot 10 amène ce dernier à la rencontre du point de rotation 2 du poussoir 1. La came 40,   41,   disposée sur l'arbre 39 et pro- curant le mouvement, avantageusement à force, du pivot 10, est 'entraînée au moyen de roues dentées depuis l'arbre 5 ou inversement, l'arbre 5 est entraîné depuis l'arbre 39. 
 EMI8.1 
 



  R EY E N D I C A T I 0 N S , 
1.- Dispositif transporteur pour machines emballer et à enve- lopper avec des poussoirs équidistancés sur une courroie transporteuse et qui sont disposés sur cette dernière de manière à pouvoir être basculés vers l'arrière à l'aide d'une partie de commande disposée devant leur point de rotation dans le sens du mouvement et qui conduit une série d'objets à travers des dispositifs d'emballage dans lesquels une matière d'emballage est disposée-autour de chaque objet en formant un emballage ouvert vers . l'arrière hors duquel le poussoir doit être retiré par son   basculement;

     la dite partie ouverte de l'emballage étant ensuite fermée, caractérisé en ce que chaque poussoir est basculé vers le haut d'une valeur partielle à la fin de son mouvement d'avancement au moyen d'un organe actionné par une courbe de commande et qui attaque la partie de commande du dit poussoir et en ce que la partie de commande roule à son tour autour de l'organe mobile se trouvant dans sa. position supérieure et en raison de l'avancement de la courroie transporteuse, de ce fait le poussoir, relié à la partie de comman- de, est basculé vers l'arrière et sous la voie de transport.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to a conveyor device for wrapping and wrapping machines working automatically and in which an object forming a block or a bundle of objects, for example cigarettes, forming a block, is conveyed by a conveyor belt. carrier, preferably consisting of link chains fitted with a number of pushers, on a track where one or more packaging materials are fed transversely to the transport device or in any other way, for example horizontally, so that the packaging material forms around the block object an open package at its rear end.

   In order to complete the packaging, the pusher must be pulled back out of the packaging at the end of transport, so as not to damage the still open end of the latter. Then the still open end of the packaging can be

 <Desc / Clms Page number 2>

 closed, or the packaging can be removed by other transport means from the place where it leaves the pusher, in order to make room for the next packaging. In this case, the packaging can be closed at another location.



   Devices are already known which tilt the controlled pusher around a point of rotation and which withdraw it due to the fact that the front part of the pusher abuts, above the point of rotation, against a locally fixed stop, in In this particular case, said pusher leaves at the same time a locally fixed support rail which supports it during the process of working on a part arranged behind the point of rotation. This installation is very noisy because of the impacts against the stopper which follow one another at high speed and it is unable to function normally when it comes to machines with higher capacity.



   Another already known installation improves the one mentioned above owing to the fact that the abutment is eliminated and in its place the bearing part, oriented towards the rear, moves under a lever subjected to the action of. a spring, so that after leaving the support rail, the pusher is tilted downwards by the action of the spring and thus withdrawn from the open packaging towards the rear. However, this arrangement has the disadvantage that it cannot be controlled, since there is no doubt that the moment when the packaging is deposited varies with the speed of rotation of the machine due to the force of inertia. of the pusher.

   In addition, the friction ratios at the point of rotation are liable to change, so that for greater safety it is necessary to tilt the push rod at a speed much higher than that which would be strictly speaking necessary. In particular, at high speed of rotation of the machine, the device therefore works in a jerky manner and with a lack of precision, while not even mentioning the high possibilities of wear which cannot practically be eliminated.



   Another known device of this type tilts the pusher obliquely downwards and backwards at the end of the working operation and withdraws it from the packaging and backwards in this oblique position.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  Although this installation is suitable for high yields, the pusher however is tilted while it is still in the package and hence the lower end of the part which is removed from it. the latter is pushed back slightly and can therefore be damaged. On the other hand, this installation is unusable when it comes to packaging materials, a part of which protrudes excessively, for example when it comes to the closing tab of a cardboard packaging. .



   In addition, a device is known which returns the pusher in a straight line to its extreme position in order to then retract it under the conveyor track where it is returned to the rear. The return movement is obtained by the fact that a drawbar, articulated to the conveyor chain, pulls the pusher forward and provides the return after having overcome the front crown of the chain wheel. In this case the pusher must be moved downwards during its return by means of a slide or the like, in order to avoid a collision with the following plungers. This installation is disadvantageous for large capacity machines on account of the long strokes and dead periods which result therefrom.

   Thus, for example, the pusher remains for an unnecessarily long time in its previous position since a "crawling" movement occurs at this point due to the inversion of the drawbar, which inversion requires a relative time. long.



   If, for example, the folding of the packaging had to be completed at the point where it is deposited or if the packaging had to be transported further by other conveying means, it would be necessary to wait too long for the plunger to be sufficiently retracted. . Although it would be possible to obtain an improvement by using chain wheels of very small dimensions, other drawbacks would have to be accepted without, however, being able to substantially eliminate those mentioned.



   The present invention eliminates the disadvantages of the devices known until now owing to the fact that it provides a precise and exact inversion of the pushers and which, in its decisive phases, can be adapted to all needs by an appropriate execution of the elements providing the movements. .

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The invention provides a pusher which can be swiveled back about a point of rotation located under the track and articulated to the conveyor belt. Under the track, said pusher is supported in a known manner by means of a counter-bearing on a locally fixed support rail during the working operation. The pusher is provided with a control arm oriented forward in the direction of movement and known per se. This control arm is designed in the form of a slide. The slide must be open at the front and can be closed at the rear.

   According to the invention, there is provided at the point of inversion a pivot, a roller or the like, disposed on a tiltable lever and which is placed precisely at the height of the slide and corresponds to the dimensions of the latter, so that the slide misse roll around the pivot. As a result, an intimate coupling is obtained between the pivot and the slide at the end of the advance. The pivot is only lifted by a small amount by means of a control curve and, consequently, the pusher is only tilted by a small amount which, however, is sufficient to immobilize the valve. packaging transported.

   From the above it is obvious that this weak movement of the pivot can be executed quickly, reliably and in such a way as to conform exactly to the needs, and this, by known mechanisms which provide the movements.



   According to the invention, the subsequent tilting of the pusher continues without it being necessary for other control means to be implemented and without other movements, due to the fact that the conveyor chain continues its movement and rocks the slide around the pivot. motionless in its upper position, therefore the pusher continues its tilting with exactitude and precision in accordance with requirements. When the slide leaves the pivot, all the inversion of the pusher is already accomplished. The advantage of the present invention lies in its simplicity, in the reduction in the number of means providing movement and in the elimination of any wear, since no pre-tension by springs or similar means causing the movement is used. friction.



   It is particularly advantageous to choose the position of the point of rotation of the lever, on which the pivot initiating the tilting of the pusher is placed, so that the trajectory of the pivot is oriented backwards and upwards *

 <Desc / Clms Page number 5>

 
After returning the pushers under the conveyor track, they are brought back to the rear by the lower end of the conveyor belt so that when passing around the return roller, for example: .3 a chain wheel, located at the at the other end, they can again be tilted up into the transport position. The return to the transport position is effected by simple guide rails, locally fixed and known per se.



   One embodiment, given by way of non-limiting example, is shown in the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 is a view of the arrangement according to the invention at the start of the inversion of the pusher.



   Fig. 2 is a section of this arrangement.



   Fig. 3 shows the arrangement of FIG. 1 after the pusher has been lifted by the pivot 10.



   Figs. 4, 5 and 6 show the arrangement in the different positions which arise during the continued advancement of the conveyor means.



   Fig. 7 shows the arrangement after the slide 9 has left the pivot 10.



     The 'fig. 8 shows the arrangement at the start of the return to the lower guideway.



   Fig. 9 shows the return of the pusher to the transport position.



   Fig. 10 shows the straightening of the pusher by means of the locally fixed guide rails.



   Fig. 11 is a section of the arrangement according to FIG. 10.



   Fig. 12 shows an embodiment in which the pivot moves obliquely upward and backward, with the cam actuator disposed adjacent.



   The pushers 1 are fixed to the pivots 2, rotating in the bearings 3 and to the transverse bars 16 sliding in the guides 24. The guide pieces 9, 7 are arranged on the rotary pivot 2; the part 7 sliding on the guide track 15, while the part 9 rests on the transverse iron 16 so that the pusher is maintained in its working position during the working operation.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Usually, these bearings g are connected to the pivots 4 by the roller chains 17 which drive the pushers in the direction of the arrow over the track plates 14 and 18. At the end of the transport track is arranged the curved part of the sliding rail 13, while its rectilinear part extends from the front to the rear chain wheel. In addition, on the lower part there are still bearing rails 25 for the returning chain strands.



   Fig. 12 shows an arrangement in which the point of rotation 35 of the lever 33 carrying the pivot 10 is moved far downward. The cam drive shaft 39 is located next to the chain wheel shaft 5. Shafts 5 and 39 are connected to each other by means of toothed wheels.



   In the point of rotation 8 is disposed a lever 11 carrying at its other end a pivot, a roller or the like 10. This same point of rotation is attacked by the lever 19 which engages with its roller 20 in the curve 21. On the rear chain wheel is the guide rail 12 with the reversing nose 28 as well as the arc-shaped extension of the rail 15 with the reversing curve 27.



   The operation is as follows
The packages 22 are brought by the pushers 1 to the end position shown in FIG. 1. During the working operation, the pushers are kept in their position because they are applied by their control part 9 on the transverse rail 16 and slide through the part 7 on the guide rail 15 Before reaching the desired end position, the groove of the control part slides over the pivot 10 in its lower position. Now the parjsie 7 leaves the end of the guide rail 15.

   Then the pivot 10 moves upwards via the curve 21 and controlled by the roller 20! the lever 19, the point of rotation 8 and the lever 11, so that the packaging 22 remains in the desired position while the inner edge of the pusher 1 emerges rearwardly out of the packaging, despite the Continuation of the advancement of the conveyor belt. This phase is shown in fig. 3.

   It emerges that at this moment the pusher 1 has not yet completely moved away from the packaging 2 @ @ @ of the continuation

 <Desc / Clms Page number 7>

 of the advancement of the conveyor belt, the peussoir could therefore again come into contact with said packaging 22. if said pusher- was not tilted by another value during this journey.

   This tilting takes place automatically without any other means providing movement because the pivot 10 remains at its upper position and the slide 9 rolls around the pivot 10 due to the continued advancement of the belt. conveyor, said pivot is therefore used as an inversion point so that the pusher is fully tilted and can move in this state under the conveyor table @ 4/18. The final phase is shown in fig. 6, while figs. 4 and 5 represent intermediate phases of this movement.



   Then the part 7 of the pusher rests gently on the cross rail 16 (fig. 7) and the part 29 of the control part 9 prevents, due to the curve of the sliding rail 13, the pusher from returning to its original position. starting position '; in this case, by pressing against the cross rail, the web 42 provides security in the other direction while the pmus- evening 1 moves down around the chain wheels 6. During the movement. When returning to the rear, the chain track is carried on the transverse rails 16 by means of the sliding rails 25 and the rectilinear part of the sliding rail 13 prevents an accidental backward tilting by limiting the part 29 of the control arm .



   The pushers are straightened out and replaced in the working position as follows: After leaving the sliding rail 13, the pushers tilt by gravity in the direction of the arrow (fig. 9), and are picked up. to parts 7 by the curved lower end of part 31 (guide rail). At this point, therefore, the rail 13 prevents premature sliding of the pusher before the nose 31 can prevent, by its engagement of the part 7, the tilting of the pusher 1 which is recovering from being too accentuated. During the jaut stroke, part 7 slides into cutout 27 of part 15. This is favored by the fact that the underside of pusher 1 unwinds around nose 28 which protrudes from part 12 (fig. 10).

   During the subsequent ascent, the lower face of part 7 unwinds around the rounding 32 of Part 15 (fig. 9) and therefore the pusher returns to its working and starting position.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   In one embodiment given by way of example in FIG. 12, the pivot 10 moves obliquely upwards and backwards by a value slightly less than 45. As a result a faster inversion of the pusher 1 is obtained, or else with an identical speed it is possible to use a flatter curve, given that in its horizontal component, the movement of the pivot 10 brings the latter to meet the point of rotation 2 of the pusher 1. The cam 40, 41, arranged on the shaft 39 and providing the movement, advantageously by force, of the pivot 10, is' driven by means of toothed wheels from the shaft 5 or vice versa, the shaft 5 is driven from the shaft 39.
 EMI8.1
 



  R EY E N D I C A T I 0 N S,
1.- Conveyor device for packaging and wrapping machines with pushers equidistant from a conveyor belt and which are arranged on the latter so as to be able to be tilted backwards using a control part placed in front their point of rotation in the direction of movement and which leads a series of objects through packaging devices in which packaging material is disposed around each object forming an open package towards. the rear out of which the pusher must be removed by its tilting;

     said open part of the packaging then being closed, characterized in that each pusher is tilted upward by a partial value at the end of its forward movement by means of a member actuated by a control curve and which attacks the control part of said pusher and in that the control part rolls in turn around the movable member located in its. upper position and due to the advancement of the conveyor belt, thereby the pusher, connected to the control part, is tilted backwards and under the transport path.


    

Claims (1)

2. - Dispositif transporteur suivant la revendication 1, carac- térisé en ce que l'organe amorçant le basculement du poussoir est consti- tué par un pivot fixé sur un levier basculable et en ce que la position du point de 'basculement du levier est choisie de manière que le trajet du pi- vot soit orienté vers l'arrière et vers le haut afin de permettre un bas- culement particulièrement avantageux du poussoir. <Desc/Clms Page number 9> 2. - Conveyor device according to claim 1, charac- terized in that the member initiating the tilting of the pusher is constituted by a pivot fixed to a tiltable lever and in that the position of the tilting point of the lever is chosen so that the path of the pivot is oriented rearwardly and upward in order to allow particularly advantageous tilting of the pusher. <Desc / Clms Page number 9> 3.- Dispositif transporteur suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que la courbe de commande pour le mouvement du pivot' de commande est disposée sur l'arbre de la roue à chaîne de la courroie trans- porteuse ou bien sur un arbre disposé à côté de l'arbre mentionne en pre- mier lieu. 3.- Conveyor device according to claims 1 or 2, characterized in that the control curve for the movement of the control pivot is arranged on the shaft of the chain wheel of the conveyor belt or on a shaft. arranged next to the tree mentions first. 4.- Dispositif transporteur suivant la revendication 1, .carac- térisé en ce que l'on prévoit -on. rail de glissement courbe localement fixe,, muni d'une partie rectiligne, et qui empêche que le poussoir 'basculé en arrière ne retourne vers l'avant. 4. Conveyor device according to claim 1, .carac- térisé in that one provides -on. locally fixed curved sliding rail, provided with a rectilinear part, and which prevents the pusher 'tilted back does not return to the front. 5.- Dispositif transporteur suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le redressement du poussoir est effectué de manière connue au moyen de rails localement fixes et de points d'inversion. 5.- Conveyor device according to claims 1 to 4, characterized in that the recovery of the pusher is carried out in a known manner by means of locally fixed rails and inversion points.
BE550725D BE550725A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE550725A true BE550725A (en)

Family

ID=176499

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE550725D BE550725A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE550725A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2354245A1 (en) * 1976-06-08 1978-01-06 Amf Inc MECHANISM FOR EJECTING GROUPS OF CIGARETTES INTO A PACKAGING MACHINE

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2354245A1 (en) * 1976-06-08 1978-01-06 Amf Inc MECHANISM FOR EJECTING GROUPS OF CIGARETTES INTO A PACKAGING MACHINE

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2907100A1 (en) PACKAGING AND PACKAGING INSTALLATION.
WO2010037475A1 (en) Device for conveying and folding blanks
FR2490602A1 (en) CONVEYOR SYSTEM GATHERING
WO2007015000A1 (en) Method for grouping boxes on a conveyor line and a device for carrying out said method
FR2490202A1 (en) APPARATUS FOR EXTRACTING A TRANSPORT LINE OF FLAT AND FLEXIBLE ARTICLES, IN PARTICULAR PRINTED ARTICLES, DRIVEN USING A CARRIER
FR2511916A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR THE AUTOMATIC FEEDING AND REMOVAL OF PALLETS FROM A STORE IN AND OUT OF THE WORKING SPACE OF A MACHINE TOOL
CA2366847C (en) Process and device for in-line storage of packages of flat products such as diapers or sanitary napkins
EP1989115B1 (en) Device for filling a container
BE550725A (en)
CH693335A5 (en) Device for the feeding of flat materials e.g. for printers, in which a retracting mechanism pushes, during one phase of selection cycle, the movable support back against the action of the elastic spring by a predetermined distance
FR2493805A1 (en) Folding feed for container blanks - has powered rotary conveyor with gripping jaws to pass containers to working stations
FR2597401A1 (en) INSTALLATION FOR MANUFACTURING AND STACKING BAGS, BAGS, ETC. IN THERMOPLASTIC MATTER
FR2605613A1 (en) DEVICE FOR STACKING FLAT OBJECTS
WO2013107985A1 (en) Device and method for forming batches from aligned and adjacent objects
FR2558138A1 (en) Machine allowing the emptying of cases full of containers, such as bottles, and allowing the standing up and alignment of the filled bottles
BE381753A (en)
BE451903A (en)
WO2013045813A1 (en) Device for transferring cutouts
BE353453A (en)
BE664167A (en)
FR2625946A1 (en) INSTALLATION FOR MANUFACTURING AND STACKING BAGS, BAGS, ETC. IN THERMOPLASTIC MATTER
CH295752A (en) Machine for slitting screws and the like.
BE534918A (en)
BE353023A (en)
CH301526A (en) Point grinding machine.