BE533728A - - Google Patents

Info

Publication number
BE533728A
BE533728A BE533728DA BE533728A BE 533728 A BE533728 A BE 533728A BE 533728D A BE533728D A BE 533728DA BE 533728 A BE533728 A BE 533728A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pockets
belt
bra
joined
connecting pieces
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE533728A publication Critical patent/BE533728A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A41WEARING APPAREL
    • A41CCORSETS; BRASSIERES
    • A41C3/00Brassieres

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Dans un brevet antérieur de la demanderesse, on a décrit et re- présenté un soutien-gorge, dans lequel les bretelles attachées au sommet des proches exercent un effort de traction sur une pièce de poitrine, par l'intermédiaire de parties de tissu plein ou pattes, travaillant en droit fil, dans le but d'obtenir à la fois, une application parfait de la pièce de poitrine sur le sternum, un rejet des seins vers le milieu des poches du soutien-gorge, ainsi qu'un relèvement des seins. Suivant ce même bre- vet anténeur la pièce de poitrine est elle-même formée de deux parties réu- nies entre elles par une couture s'étendant dans l'axe de la poitrine et dont le sens des fils est disposé de façon que les efforts de traction exer- cés par les bretelles et les pattes en tissu plein agissent sur le droit fil de chacune des deux parties de la pièce de poitrine. 



   La présente invention est relative   à   un soutien-gorge de ce gen- re mais dans lequel des moyens sont prévus pour permettre la-suppression de la pièce de poitrine en deux parties, comme dans ce brevet antérieur , en vue de réaliser des soutien-gorge répondant au goût du moment et notamment des soutien-horge en tissu léger, tout en assurant la parfaite application du soutien-gorge au buste de la personne qui le porte, dans tous les mouve- ments que peut accomplir celle-ci. 



   Dans ce   but,les   deux poches du soutien-gorge, au lieu d'être réunies par la pièce de poitrine comme dans le brevet antéri eur, sont, suivant la présente invention, réunies entre elles par deux pièces super- posées en tissu plein, chacune de ces deux pièces de liaison ayant sont droit fil disposé de façon à pouvoir transmettre à un élément for- mant ceinture ou serre-torse, les forces de traction exercées par les bre- telles sur lesdites pièces de liaison, par l'intermédiaire des poches, et assurer ainsi des tensions en diagonales se croisant entre les seins pour appliquer ces pièces de liaison contre le sternum. 



   Deux formes de réalisation différentes de soutien-gorge suivant l'invention se trouvent décrites ci-après à titre d'exemple et avec référence aux dessins annexés dans lesquels :
Figure 1 montre un soutien-gorge muni de basques agissant comme ceinture ou serre-torse. 



   Figure 2 montre, à plus grande échelle, un détail du soutiengorge montré en figure 1. 



     Fihure   3 montre un soutien-gorge muni d'une pièce de ceinture étroite. 



   Figure 4 montre, à plus grande échelle, un détail du soutiengorge montré en figure 3. 



   Comme le montre la figure 1, le soutien-gorge est muni de deux bretelles 5 et 6 dont les extrémités sont respectivement attachées à la partie supérieure des deux poches 7 et 8 et à la partie dorsale des bandes de serrage 9 et 10 du soutien-gorge. 



   Les deux poches 7 et 8 sont, de préférence, sous-tendues chacune par une patte supérieure extérieure 11 et par une patte supérieure intérieure 12. Dans l' exemple de la figure 1, la moitié inférieure des poches est sous-tendue par une doublure 13, réunie par un piqûrage 14 au tissu des poches. 



   Ces mêmes poches 7 et 8 sont réunies entre elles par deux pièces superposées 15 et 16, en tissu plein, la pièce de liaison 15 s'étendant depuis l'extrémité inférieure de la patte 12 de la poche 8, jusqu'à une pièce de basque 17 fixée sous la poche 7, tandis que la pièce de liaison 16 s'étend depuis l'extrémité inférieure de la patte supérieure intérieure 12 de la poche   7,   jusqu'à une pièce de basque 18 fixée sous la poche   8.   Dans l'exemple représenté, les pièces 15 et 16 sont cousues le long de leurs bords latéraux supérieurs, aux extrémités correspondantes des 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 pattes 12 et elles sont cousues également au bord correspondant des poches 7 ou S ainsi qu'au bord intérieur supérieur de la basque correspondante 17   ou 18.    



   Il est à remarquer que la couture des deux pièces de liaison 15 et 16, au bord supérieur intérieur des basques 17 et   18,   s'étend sur une certaine hauteur de :façon à assurer un appui solide sur ces basques, lesquelles sont coupées en   droit)..fil   par rapport à l'horizontale. 



   Les deux basques 17 et 18 sont réunies entre-elles par une bande élastique 19 destinée à assurer le serrage desdites basques sur le torse, tout en donnant de l'aisance au dispositif. Les bords extérieurs des basques   17   et 18 ainsi que des poches 7 et 8 et des pattes 11 sont réunis aux bandes de serrage 9 et   10.   



   Comme montré par des traits parallèles en figure 1 et en figure 2, les pattes 12 sont coupées de façon que leur droit fil s'étend depuis le point d'attache des bretelles jusqu'aux pièces de liaison 15 et 16. De même ces pièces de liaison 15 et 16 ont leur droit fil qui s'étend dans le prolongement du droit fil des pièces 12, jusqu'à leur point d'attache à la basque correspondante 17 ou 18. 



   Lorsque le soutien-gorge est posé et fermé dans le dos, les bandes de serrage 9 et 10 ainsi que'les basques 17 et 18 soumises à la traction élastique de la pièce   19,   forment une ceinture ou serre-torse d'une grande fermeté. 



   On comprend que dans ces conditions, les tractions exercées par les bretelles 5 et 6 sur les pattes 12 et les pièces de liaison 15 et 16 qui les prolongent, prendront appui sur les basques 17 et 18, lesquelles sont de préférence en droit fil par rapport à l'horizontale, pour créer des tensions diagonales se croisant dans la zone située entre les deux seins et qui auront pour effet de séparer ces derniers et d'appliquer intimement sur le sternum la pièce de réunion des poches, constituée par les pièces de liaison 15 et 16. 



   Le serre-torse ainsi constitué agira en même temps comme point d'appui aux efforts de traction exercés par les bretelles 5 et 6 sur les pattes 11 pour porter la poitrine en avant, le relèvement des seins s'opérant par l'action conjuguée des pattes 11 et 12 sur la partie   inférieu-   re doublée et piqurée 13 des poches   14.   



   Les mêmes effets pourront être obtenus avec le soutien-gorge montré en figure 3, dans lequel les poches 7a, 8a, sont armées par des pattes 11 et 12, comme dans le cas de la figure 1, et peuvent être complétées par une patte de sous-tension   20,   comme dans le cas du brevet principal. 



   Ces poches 7a, 8a, sont réunies entre elles par des pièces de liaison 15a, 16a analogues aux pièces 15 et 16 des figures 1 et 2, c'est-àdire avec leur droit fil en prolongement des pattes 12 (voir figure 4). 



   Dans ce soutien-gorge, les basques ont été supprimées et rem-placées par une ceinture 21 se réunissant aux bandes de serrage 9a, 10a, coupées en droit fil, ladite ceinture 21 présentant une portion   intermédiai-   re 21a en tissu élastique Cette partie elastqieu 21a, prévue pour donner de l'aisance au dispositif, est cousue par son bord supérieur aux bords inférieurs des poches 7a, 8a, et des pièces de liaison 15a, 16a. 



   On comprend également que dans cette dernière forme de réalisation, la partie de ceinture 21, 21a, offre, lorsque-le soutien-gorge est porté, un appui suffisamment ferme pour réagir aux efforts exercés sur   celle,..ci   par les bretelles, les pattes 12 et les pièces de liaison 15a, 16a, afin d'obtenir les tensions diagonales se croisant entre les deux po- ches, avec application sur le sternu% de la partie de tissu réunissant ces deux poches. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La résistance offerte par le serre-torse montré en figure 1, ou par la ceinture suivant figure 3,permet d'ailleurs d'obtenir les effets recherchés par la présence éventuelle de la patte de sous-tension 20 (figu- re 3) ou de tout autre patte qui pourrait être prévue en vue de l'obtention de certains effets. 



   Il doit être bien entendu que les pièces de liaison en droit fil 15 et 16 ou 15a, 16a, réunissant les poches du soutien-gorge, pourront être fixées à tout élément formant ceinture ou serre-torse et susceptible de réagir aux tractions des bretelles pour produire les tensions recherchées, lesdites pièces de liaison pouvant par ailleurs être utilisées dans leur combinaison avec des poches de fabrication usuelle non munies de pattes de sous-tension, dans le cas où cette disposition pourrait procurer des effets de nature à satisfaire au goût du moment.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   In a prior patent of the Applicant, a bra has been described and shown, in which the straps attached to the top of the relatives exert a tensile force on a breast piece, by means of parts of solid fabric or legs, working in a straight line, in order to obtain at the same time, a perfect application of the breast piece on the sternum, a rejection of the breasts towards the middle of the pockets of the bra, as well as a lifting of the breasts . According to this same patent, the chest piece is itself formed of two parts joined together by a seam extending in the axis of the chest and the direction of the threads of which is arranged so that the forces of traction exerted by the straps and the solid fabric tabs act on the straight grain of each of the two parts of the chest piece.



   The present invention relates to a bra of this type but in which means are provided to allow the removal of the breast piece in two parts, as in this prior patent, with a view to making bras. responding to the taste of the moment and in particular bras in light fabric, while ensuring the perfect application of the bra to the bust of the person wearing it, in all the movements that this one can accomplish.



   For this purpose, the two pockets of the bra, instead of being joined by the breast piece as in the prior patent, are, according to the present invention, joined together by two superimposed pieces of solid fabric, each of these two connecting pieces having their straight grain arranged so as to be able to transmit to an element forming a belt or torso clamp, the tensile forces exerted by the braces on said connecting pieces, by means of the pockets, and thus ensure diagonal tensions crossing between the breasts to apply these connecting pieces against the sternum.



   Two different embodiments of the bra according to the invention are described below by way of example and with reference to the accompanying drawings in which:
Figure 1 shows a bra fitted with basques acting as a belt or torso tightener.



   Figure 2 shows, on a larger scale, a detail of the throat support shown in figure 1.



     Figure 3 shows a bra with a narrow belt piece.



   Figure 4 shows, on a larger scale, a detail of the throat support shown in figure 3.



   As shown in figure 1, the bra is provided with two straps 5 and 6, the ends of which are respectively attached to the upper part of the two pockets 7 and 8 and to the dorsal part of the tightening bands 9 and 10 of the support. throat.



   The two pockets 7 and 8 are preferably each subtended by an outer upper tab 11 and by an inner upper tab 12. In the example of Figure 1, the lower half of the pockets is subtended by a lining. 13, joined by a stitching 14 to the fabric of the pockets.



   These same pockets 7 and 8 are joined together by two superimposed pieces 15 and 16, of solid fabric, the connecting piece 15 extending from the lower end of the tab 12 of the pocket 8, to a piece of basque 17 fixed under the pocket 7, while the connecting piece 16 extends from the lower end of the upper inner tab 12 of the pocket 7, to a basque piece 18 fixed under the pocket 8. In the example shown, the pieces 15 and 16 are sewn along their upper side edges, at the corresponding ends of the

 <Desc / Clms Page number 2>

 tabs 12 and they are also sewn to the corresponding edge of the pockets 7 or S as well as to the upper inner edge of the corresponding basque 17 or 18.



   It should be noted that the seam of the two connecting pieces 15 and 16, at the inner upper edge of the basques 17 and 18, extends over a certain height: so as to ensure a solid support on these basques, which are cut straight ) .. wire relative to the horizontal.



   The two basques 17 and 18 are joined together by an elastic band 19 intended to ensure the clamping of said basques on the torso, while giving ease to the device. The outer edges of the basques 17 and 18 as well as the pockets 7 and 8 and the tabs 11 are joined to the tightening bands 9 and 10.



   As shown by parallel lines in FIG. 1 and in FIG. 2, the tabs 12 are cut so that their straight grain extends from the point of attachment of the straps to the connecting pieces 15 and 16. Similarly, these pieces connection 15 and 16 have their straight grain which extends in the extension of the straight grain of the parts 12, up to their point of attachment to the corresponding basque 17 or 18.



   When the bra is placed and closed in the back, the tightening bands 9 and 10 as well as the basques 17 and 18 subjected to the elastic traction of the piece 19, form a belt or torso tightness of great firmness .



   It is understood that under these conditions, the traction exerted by the straps 5 and 6 on the legs 12 and the connecting pieces 15 and 16 which extend them, will be supported on the basques 17 and 18, which are preferably in line with respect to horizontally, to create diagonal tensions crossing each other in the area between the two breasts and which will have the effect of separating the latter and of applying intimately on the sternum the piece of union of the pockets, constituted by the connecting pieces 15 and 16.



   The torso clamp thus formed will act at the same time as a fulcrum for the tensile forces exerted by the straps 5 and 6 on the legs 11 to carry the breast forward, the breasts being raised by the combined action of the tabs 11 and 12 on the lined and stitched lower part 13 of the pockets 14.



   The same effects can be obtained with the bra shown in FIG. 3, in which the pockets 7a, 8a, are reinforced by tabs 11 and 12, as in the case of FIG. 1, and can be completed by a tab of undervoltage 20, as in the case of the main patent.



   These pockets 7a, 8a, are joined together by connecting pieces 15a, 16a similar to parts 15 and 16 of Figures 1 and 2, that is to say with their straight grain extending the tabs 12 (see Figure 4).



   In this bra, the basques have been removed and replaced by a belt 21 joining the tightening bands 9a, 10a, cut in straight grain, said belt 21 having an intermediate portion 21a of elastic fabric This elastic part 21a, intended to give ease to the device, is sewn by its upper edge to the lower edges of the pockets 7a, 8a, and of the connecting pieces 15a, 16a.



   It is also understood that in this latter embodiment, the belt portion 21, 21a, when the bra is worn, offers a sufficiently firm support to react to the forces exerted on it, .. this by the straps, the tabs 12 and the connecting pieces 15a, 16a, in order to obtain the diagonal tensions crossing between the two pockets, with application to the sternum of the part of tissue joining these two pockets.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The resistance offered by the torso clamp shown in FIG. 1, or by the belt according to FIG. 3, moreover makes it possible to obtain the desired effects by the possible presence of the under-tensioning tab 20 (FIG. 3) or any other leg that could be provided for obtaining certain effects.



   It must be understood that the connecting pieces in straight line 15 and 16 or 15a, 16a, joining the pockets of the bra, can be attached to any element forming a belt or torso tightener and capable of reacting to the pulls of the straps for produce the desired tensions, said connecting pieces also being able to be used in their combination with bags of usual manufacture not provided with under-tensioning tabs, in the event that this arrangement could provide effects likely to satisfy the taste of the moment .


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. L'invention concerne des perfectionnements aux soutien-gorge, ces perfectionnements comportant les caractéristiques suivantes prises seules ou en combinaison : 1) Les poches du soutien-gorge sont réunies entre elles à l'aide d'un élément de liaison formé de deux pièces de tissu superposées en partie ou totalement, chacune de ces deux pièces de liaison étant coupée de façon à transmettre en droit fil à un élément formant ceinture ou serretorse, les forces de traction exercées par les bretelles sur lesdites pièces de liaison par l'intermédiaire des poches, en vue d'obtenir entre le point d'attache des bretelles et le point d'appui sur la ceinture, des tensions diagonales se croisant entre les deux seins pour appliquer le milieu du soutien-gorge sur le sternum. The invention relates to improvements to bras, these improvements comprising the following characteristics taken alone or in combination: 1) The pockets of the bra are joined together using a connecting element formed of two pieces of fabric superimposed in part or completely, each of these two connecting pieces being cut so as to transmit in straight grain to an element forming a belt or torso, the tensile forces exerted by the straps on said connecting pieces by means of the pockets, in order to obtain between the point of attachment of the straps and the point of support on the belt , diagonal tensions crossing between the two breasts to apply the middle of the bra to the breastbone. 2) Les pièces de liaison spécifiées sous 1), sont réunies par leurs bords latéraux supérieurs, à des pattes armant les poches et s'étendant en droit fil jusqu'au point d'attache des bretelles. 2) The connecting pieces specified under 1) are joined by their upper side edges to tabs reinforcing the pockets and extending straight to the point of attachment of the shoulder straps. 3) Les pièces de liaison spécifiées sous 1) sont réunies par leur partie inférieure à une ceinture ou serre-torse s'étendant sous les poches du soutien-gorge et constituant un point d'appui pour les tractions exercées par les bretelles sur lesdites pièces de liaison. 3) The connecting pieces specified under 1) are joined by their lower part to a belt or chest strap extending under the pockets of the bra and constituting a fulcrum for the traction exerted by the straps on said pieces link. 4) Les pièces de liaison définies sous 1) sont réunies par leur partie inférieure à des basques s'étendant sous les poches du soutiengorge et réunies entre -elles par une partie en tissu élastique, lesdites basques étant réunies d'autre part aux bandes de serrage du soutien:gorge. 4) The connecting pieces defined under 1) are joined by their lower part to basques extending under the pockets of the bra and joined together by a part of elastic fabric, said basques being joined on the other hand to the bands of tightening of the bra: throat. 5) Les pièces de liaison définies sous 1) sont réunies par leur partie inférieure à une ceinture formée d'une bande de tissu s'étendant sous les poches et cousue à celles-ci, ledite bande ou ceinture comportant une partie élastique laquelle, de préférence, n'est extensible que dans le sens longitudinal de la ceinture. en annexe : 2 dessins. 5) The connecting pieces defined under 1) are joined by their lower part to a belt formed of a strip of fabric extending under the pockets and sewn to them, said strip or belt comprising an elastic part which, from preferably, is only extensible in the longitudinal direction of the belt. in annex: 2 drawings.
BE533728D BE533728A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
NL113257T

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE533728A true BE533728A (en)

Family

ID=19775154

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE533728D BE533728A (en)

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE533728A (en)
NL (1) NL113257C (en)

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3202153A (en) * 1964-03-03 1965-08-24 Int Latex Corp Brassiere
US3322127A (en) * 1965-02-23 1967-05-30 Int Playtex Corp Anti-creep brassiere
US3381689A (en) * 1967-05-29 1968-05-07 Int Playtex Corp Brassiere
US3393682A (en) * 1965-11-15 1968-07-23 Int Playtex Corp Brassiere

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3202153A (en) * 1964-03-03 1965-08-24 Int Latex Corp Brassiere
US3322127A (en) * 1965-02-23 1967-05-30 Int Playtex Corp Anti-creep brassiere
US3393682A (en) * 1965-11-15 1968-07-23 Int Playtex Corp Brassiere
US3381689A (en) * 1967-05-29 1968-05-07 Int Playtex Corp Brassiere

Also Published As

Publication number Publication date
NL113257C (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR3052642A1 (en) SLEEPER SUITABLE FOR SPORT PRACTICE
EP2965645B1 (en) Rucksack
EP3104945B1 (en) Floating-aid device
BE533728A (en)
WO2006045935A1 (en) Bra with variable-volume straps
FR2926007A1 (en) ADJUSTABLE GLOVE, IN PARTICULAR SPORT.
EP3482647B1 (en) Clothing garment having an elastic adjusting belt
FR2967014A1 (en) CROSS STITCH THROAT SUPPORT COMPRISING SHOULDER OVERLAP SLEEVES
CH281730A (en) Belt.
FR2800578A1 (en) Chest supporting garment for ladies wear incorporates cups connected by adjustable straps to shoulder panels
CH318787A (en) Clothing item for the trunk
BE376417A (en)
BE1020065A3 (en) CORSET.
CH167789A (en) Swimsuit for swimming and sports.
BE388040A (en)
BE653852A (en)
FR2906976A1 (en) MORPHOLOGICALLY ADJUSTABLE SUPPORT
BE457757A (en)
BE405956A (en)
BE544657A (en)
FR2891440A1 (en) Belt or strap fastening buckle e.g. for clothing or footwear has slot and plate covered with hooks or loops to hold belt or strap end
CH174340A (en) Sandal.
BE527943A (en)
BE397869A (en)
BE534836A (en)