BE531578A - - Google Patents

Info

Publication number
BE531578A
BE531578A BE531578DA BE531578A BE 531578 A BE531578 A BE 531578A BE 531578D A BE531578D A BE 531578DA BE 531578 A BE531578 A BE 531578A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
textile product
infrared
treated
product
fabric
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE531578A publication Critical patent/BE531578A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06CFINISHING, DRESSING, TENTERING OR STRETCHING TEXTILE FABRICS
    • D06C7/00Heating or cooling textile fabrics
    • D06C7/02Setting
    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06QDECORATING TEXTILES
    • D06Q1/00Decorating textiles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Les fils synthétiques sont soumis en cours de fabrication à un étirage à froid. Ils doivent donc,   aprùs   leur transformation en produits textiles être soumis à un traitement à chaud, en vue de leur fixage. On a déjà reconnu qu'une irradiation infra-rouge des produits donnait des résultats favorables. 



   On a   constaté   que, pour produire des tissus dont la forme ne se modifie pas à l'usage, surtout des produits qui ne se distendent pas différemment dans leurs diverses parties, en prenant un aspect bos- sué, comme cela se produit en particulier pour la gaze de meunerie, il est avantageux de soumettre les fils, avant leur transformation en tis- sus, à un fixage, en faisant passer les fils à l'état tendu par une zone de rayonnement infrarouge et en les chauffant jusqu'à la tempéra- ture de fixage. 



   L'incorporation de résines de condensation initiale exige, pour réaliser le durcissement ou la cuisson, non seulement la présence des déclencheurs de réaction habituels, mais aussi un traitement thermique, fonction du temps et de la température. Jusqu'à présent, cette opération était exécutée dans des machines spéciales de grandes dimensions, chauffées à la vapeur, à une température de 140-160 C et pendant une durée de 3-5 minutes, et il était nécessaire d'utiliser des déclencheurs de réaction à effet intense. L'action prolongée des températures élevées, ainsi que l'effet accessoire des acides qui se dissocient des déclencheurs de réaction conduisaient à des détériorations des fibres. Le caractère infroissable recherché ne pouvait être acquis qu'au dépens de la qualité des fibres. 



   Ceci concerne également le gaufrage de tissus avec incorporation de matières synthétiques. Lors du gaufrage oude la plastification de produits textiles établis en fibres synthétiques, le chauffage uniforme du cylindre gaufreur et le maintien de sa température à une valeur constante présentent des difficultés presque insurmontables. Lorsqu'on applique le chauffage habituel des cylindres par l'intérieur, où les parois du cylindre, qui accusent une grande inertie thermique, s'interposent entre l'agent de chauffage et le produit à gaufrer, il est impossible de réaliser un réglage sans inertie de la température. 



   La présente invention élimine tous ces inconvénients en établissant une caisse chauffante rationnelle, à chauffage infrarouge, ainsi que les modes de réalisation de celle-ci, adaptés aux besoins considérés, à savoir : séchage, cuisson et fixage de longueurs de tissu continues, avec caisses chauffantes successives fixes et produit trai- té en mouvement. séchage, gaufrage et fixage de longueurs de tissu sans fin, avec caisse chauffante fixe, qui exécute successivement les différentes opérations, le produit à traiter étant en mou-   vement.   séchage, gaufrage et fixage de tissus ou réseau, tulles et rideaux, avec caisse chauffante mobile et produit à traiter immobile. gaufrage, de tissus, avec caisses chauffantes cintrées sui- vant le diamètre du cylindre, le produit à traiter étant en mouvement. 



   La caisse chauffante ainsi établie et qui est constituée par un bac en aluminium réfléchissant disposé horizontalement au-dessous 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 du produit à traiter et ouvert vers le haut, bac dont la base, formée par des radiateurs infrarouges rayonnant vers le haut, est caractérisée par les particularités suivantes :

     Un   contrôle exempt d'inertie de la température de traitement, non influencé par les fluctuations du courant de chauffage et l'inertie thermique des radiateurs   infrarouges,est   réalisé en modifiant et en réglant l'effet de rayonnement, ce qui consiste selon l'invention à modifier à l'aide d'un dispositif de réglage actionné à la main ou fonctionnant automatiquement, la position angulaire des radiateurs infrarouges et des réflecteurs par rapport¯au produit traité, de telle façon que la longueur d'onde demeure inchangée et que l'action du rayonnement sur le produit ne subisse aucune modification. D'autre part, l'intensité de rayonnement s'exerçant sur la surface, irradiée d'en bas, du produit traité, varie avec l'angle d'incidence 'adopté pour le rayonnement.

   Cette disposition permet de maintenir une température constante avec des écarts non supérieurs à   +     1,5 C   la distribution uniforme de cette température sur toute la   largeur-du   produit traité étant assurée par des écrans paraboliques, directeurs de rayonnement qui délimitent latéralement la caisse'chauffante. Ceci permet le fixage du perlon en procédant d'une manière sûre, en considérant qu'à,l'encontre d'autres fibres synthétiques, le nylon par   exemple,'*le   fixage du perlon n'autorise -pas des écarts de température supérieurs à + 2 C. 



   En outre, pour assurer le réglage de la température du produit traité, ainsi que pour évacuer les   gaz   et les vapeurs qui se forment lors de l'évaporation,de l'eau pendant le séchage,, de même que du liquide de dissolution de l'agent d'imprégnation lors de la cuisson, ainsi que lors du fixage de produits en fibres synthétiques et aussi ' pour produire l'effet combiné du séchage naturel, et toujours sélon l'invention, l'irradiation infrarouge doit s'accompagner d'un afflux d'air uniforme, de telle sorte que toutes les vapeurs, qui'affaiblissent l'intensité du rayonnement soient écartées du trajet de rayonnement'et que le déplacement et le guidage du courant d'air s'effectue   par-as -   cension naturelle et ne nécessite donc aucune dépense d'énergie supplémentaire.

   L'admission de l'air se fait à travers des fentes disposées uniformément dans le fond de la caisse   chauffante,,entre   les réflecteurs infrarouges et qui s'agrandissent, lors   dû   pivotement des réflecteurs, en fonction de la position angulaire de ceux-ci. 



   Les dessins annexés représentent des exemples de réalisation de l'invention. Dans ces dessins :
Les figs. 1 et .2 représentent en élévation les parties complémentaires, à placer bout à bout d'une installation complète pour le séchage, l'imprégnation et le fixage de produits textiles. 



   La fig. 3 montre le système de commande dès radiateurs infrarouges en vue latérale. 



   La fig. 4 est une coupe transversale de l'installation selon la fig. 1. 



   La fig. 5 montre l'effet des réflecteurs latéraux. 



   La fig. 6 montre une installation pour traiter un.produit textile formant une longueur sans fin. 



   Les figs. 7 et 8 montrent en vue latérale une installation à 'cadre tendeur fixe pour le produit textile à traiter et des réflecteurs infrarouges mobiles. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Les   figso   9 et 10 montrent la même installation que les figso 7 et 8, mais en élévation frontale. 



   La fig. 11 montre la disposition de réflecteurs infrarouges dans un cylindre gaufreur pour l'impression de dessins en relief sur des   étoffeso   
Pour déplacer un produit textile de largeur constante, par exemple un tissu uni, sur une caisse chauffante à radiateurs infra- rouges 2, on emploie des chaînes transporteuses sans fin 3 et 4 en- trainées d'une manière connue et portant des aiguilles sur lesquelles on pique les lisières de l'étoffe. Les deux chaînes sont guidées dans des bâtis respectifs 5 et 6 à écartement réglable dans le sens de la largeur. De tels dispositifs de transport à réglage transversal 3-6 pour matières textiles sont connus depuis longtemps dans l'industrie textile.

   Les chaînes 3 et 4 maintiennent le produit étendu sans plis et presque sans tension, dans une position de flottement libre, au cours du traitement thermique, ce qui empêche la formation de points écrasés ou brillants. Ceci est particulièrement important pour le fixage du crêpe et d'autres étoffes à surface présentant des reliefs. 



   L'étoffe 1 dévidée de l'ensouple dutissu passe sur plusieurs barres et cylindres 7 ainsi que sous une passerelle 8, pour aboutir aux chaînes 3 et 4 qui la transportent au-dessus d'une caisse à réflec teurs infrarouges 2 en vue de son séchage. 



   Après avoir quitté les chaines 3 et 4, la bande de tissu 1 est amenée à traverser un dispositif d'imprégnation 9, un foulard par exemple, pour être traité par un agent d'imprégnation, par exemple une solution contenant des résines à bas degré de condensation, qui rendent le tissu stable à l'eau et peu froissable. 



   Le tissu 1 est ensuite transféré à une paire de chaînes transporteuses 3', plus longues que les précédentes, qui entraînent l'étoffe au-dessus d'un grand nombre de réflecteurs infrarouges 2. 



  Ceux-ci chauffent d'abord l'étoffe à une température supérieure à celle requise pour le séchage et d'une intensité telle que l'agent   d'im-   prégnation se fixe d'une manière stable aux fibres du tissu, ce quéon désigne par cuisson. 



   Le produit traité 1 traverse ensuite une caisse 10 afin d'empêcher l'arrivée d'air frais d'en haut et de côté vers l'étoffe et donc un refroidissement qui retarderait la fixation des fibres synthétiqueso Une température déterminée doit être exactement mise au point à quelque degrés près dans la caisse 10, soit la température de fixage spécifique de l'espèce de fibre constitutive du tissu. Les parois avant et arrière de la caisse 10 présentent chacune une fente pour le passage du tissu. Afin de permettre une adaptation constate de la longueur de la paroi avant et arrière à la largeur du tissu traité, c'est-à-dire, les rendre réglables, on établit ces parois en plusieurs éléments mobiles les uns par rapport aux autres.

   Le haut de la caisse 10 est fermé de préférence par un filet à mailles serrées 11 stable à la chaleur, qui laisse passer l'air ayant traversé les intervalles entre les radiateurs infrarouges 2 et passé à travers le tissu traité ainsi que les gaz et les vapeurs provenant du fixage, cette évacuation étant cependant si lente que la température déterminée par le réglage produit l'effet voulu. Ce filet peut être établi en fils textiles, en particulier synthétiques, ou en fil métallique. Il convient d'employer un matériau réfléchissant les rayons infrarouges, par exemple un fil d'aluminium ou une tôle d'aluminium perforée à la manière d'un 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 filet.

   Suivant la vitesse -d'avancement du produit textile,la   tempé-   rature qui règne sur la face supérieure de celui-cipar suite de la . réflection des rayons infrarouges,, est supérieureégale pu inférieure à celle obtenue   au-dessous.de l'étoffé.   Il convient d'assurer urie   tem-   pérature égale   au-dessus.et   au-dessous de l'étoffe. La longueur de la chambre de fixage   doit   être calculée de   telle façon   que chaque portion de   l'étoffe'l   demeure dans- la zone de'   la-   température'élevée, régnant dans la caisse 10, pendant un intervalle requis pour son fixage, compte tenu de sa vitesse d'avancement'.

   Après, avoir traversé la caisse'10, formant zone de fixage,   1étoffe    est-refroidie', par.   l'air ambiant, sans qu'il soit nécessaire de prévoir des dispositifs de refroidissement spé- 
 EMI4.1 
 ciaux à cet effet. Les cylindres dè.dégagéméiz-f,.;r¯.et3.rent ensuite le tissu des aiguilles des haes3'apèg,ûoic.uas pead librement vers le bas et peut éventuellement s'accumuler sur.la.table réceptrice inclinée et concave 13. De ià, l'étoffé 1 'est yrétir¯ée par .une pairs de cylindres d' entrainement 15 après   'une   table de con- 
 EMI4.2 
 trôle 14 et est amenée vers un .dispositif çl'trô,lmn-. ' ',,. 



  : {1or>i... ". I t , Il ressort de 6e-qui'précède ..que letls'aâ traiter, entraversant la machine décrite ci-dessus et à.'fonctionnement.entièrement automatique, passe par les opérations suiâ.nte : âns. qu'une. intervention manuelle soit nécessa:tre:".s,échagt imprégnation,.''nouveau séchage cuisson de l'agent d'imprégnation, fixage, '.éga.l:tsaibn/'.90ni;:r1(1:et'.;" .. ;. enroulement.

   Le fixage opéré   au'voisinage-de   la   température 1 '1 de   fusion'   @   
 EMI4.3 
 de la fibre synthétique considérée a pour effet "non 'seulement '.de pro- téger parfaitement l'étoffe contre un rétrécissement ultérieur# mais- aussi de. la rendre douce et s0upie. . ¯ , ' . - .. -' - 
Afin de réaliser'une possibilité de' réglage à' effet rapide   des radiateurs   infrarouges 2, ceux-ci de même que les réflecteurs   qui''   
 EMI4.4 
 leur sont .affectés, sont monté'a. ,à pivotemën.t.

   EU déplaça,rztï arigx.ae=,, ment les réflecteurs,'on   modifie''la'direction,  des'rayons et   donc   l'ef-   fet   thermique, mais non la   longueur,     d'onde   du rayonnement   infrarouge.   
 EMI4.5 
 On prévoit d t autre 'part le réglage'de #a..largeur. 'des fentE?s Wévu!3,s '. entre les chambres de radiateurs et destinées au passage de l'air frais, 'qe qui permet'd'influencer   d'autre .part'la     température   du tissu traité..

   Le réglage. de la   position,des     chambres. 16   contenant les 
 EMI4.6 
 radiateurs et les réflecteurs,es% opéré d'une façon connue, COffim(1, )n..en7 tré dans.,les figs. 3 E}t.4,'à Ir'.as.d  c3.eRthermôsondes 17. réagissant -ès' ,'. sensiblement aux m.odificatioriS.i',:liem:

  pératul-I?" des- therio-couples par'' v exemple'et est exécuté à   l'aide   de moteurs.électriques 18, par l'en- .tremise d'engrenages intermédiaires, des tiges filetées 19 par exemple, la disposition étant telle qu'un moteur 18 et' l'engrenage intermédiaire correspondant ,commandent toujours un groupe de chambres de  @   radiateurs 16, le nombre total de radiateurs infrarouges étant   répara   ti en plusieurs groupes de radiateurs,disposés les uns derrière les au- 
 EMI4.7 
 tres, fig. 3 ou côte -à oôte. :fig'. :1- z .. ' . ' 
Cette disposition permet, dans   le''cas   d'étoffes étroites, de rendre inopérants les   radiateurs infrarouges.superflus:

  ,   situés en dehors du passage du tissu   traité.',   En-outre,afin .d'empêcher que l'air frais ne puisse arriver 'par le   côté,   en 'passant .autour des   'bords infé-   rieurs des cadres de guidage 5 et 6   jùsqu'à     l'étoffé- traitée   1, et gêner ainsi l'action du   rayonnement-des   radiateurs infrarouges 2 sur les parties   marginales'de .l'étoffé,     on*fixe   sur les faces extérieures de ces cadres, à l'aide de   consoles   20, des,écrans protecteurs horizontaux 21, qui recouvrent les parties,des chambres-'de réflecteur 16, situées en dehors du chemin de guidage de l'étoffe, ce qui.entrave le passage de-l'air par-dessus de ces caisses. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Il convient de prêter une attention toute particulière au rayonnement infrarouge sur les bords de l'étoffe traitée. Il y a lieu de considérer à ce propos que les divers points de la longueur de tissu sont irradiés non seulement par les radiateurs qui se trou- vent sous l'aplomb de ces points, mais reçoivent aussi des rayons obliques des radiateurs disposés à côté des précédents. Comme ce rayonnement oblique est moindre aux bords de l'étoffe qu'au milieu de celle-ci, les bords bénéficient d'une moindre densité d'énergie. 



   Afin d'uniformiser l'effet du rayonnement sur toute la largeur du tissu, on fixe sur la face intérieure des cadres de guidage 5 et 6, au voisinage de toutes les zones d'irradiation, des écrans réflecteurs
22, de préférence en tôle d'aluminium. Ces écrans doivent être cin- trés d'une manière parabolique, c'est-à-dire, d'une courbure plus ac- centuée dans leur partie inférieure que dans leur partie supérieure, afin que les rayons réflechis, combinés avec ceux projetés sur l'étof- fe 1 directement par les radiateurs infrarouges 2, déterminent sur les bords de cette étoffe une densité d'énergie aussi élevée qu'au milieu du tissu (fig. 5), de façon que le produit textile soit traité sur toute sa largeur d'une manière parfaitement uniforme. 



   Afin que les bords du tissu 1 accrochés aux aiguilles des chaines 3 et 4 puissent également être soumis au rayonnement infrarouge, ces aiguilles présentent la forme de crochets et sont fixées aux barrettes de support des maillons de façon à s'écarter d'une certaine distance de ces derniers en direction du milieu de l'étoffe 1. 



   Lorsqu'il s'agit d'opérer le fixage de bandes d'étoffes sans fin lA en fibres synthétiques, comme c'est le cas pour les toiles ouvertes utilisées dans l'industrie de la cellulose, du papier et du carton, et comme montré dans la fig. 6, on fait passer de telles toiles le long d'un trajet fermé   à   l'aide de chaines 3 de l'espèce décrite ci-dessus, à travers un dispositif de fixage, le ruban étant ensuite décroché des chaines 3, à l'autre extrémité du trajet de celle-ci, à l'aide d'une paire de cylindres détacheurs 23, pour passer au besoin autour du cylindre 24 d'un dispositif d'imprégnation et être ramené ensuite, à l'aide de plusieurs cylindres de renvoi au point de départ du trajet des chaînes 3,l'étoffe étant tendue au cours de ces opérations par un cylindre tendeur 25.

   Au voisinage du cylindre 24 est prévue une auge 26 destinée au liquide d'imprégnation et pouvant être relevée et abaissée à l'aide d'un volant à main 27. Après avoir tendu une nouvelle toile ouverte et effectué un tour d'essai, on met en circuit les radiateurs infrarouges et l'on élève l'auge 26 de sorte que la bande 1 est amenée à traverser le liquide d'imprégnation. Le liquide en excès ainsi entraîné est ramené à l'auge par un dispositif de raclage 28. Après le premier passage complet de la bande d'étoffe sans fin, on abaisse l'auge 26 à l'aide du volant à main 27. Au cours des passages suivants de la bande d'étoffe la, celle-ci est chauffée progressivement par les radiateurs infrarouges, d'abord jusqu'à la température requise pour sécher cette bande et ensuite pour cuire l'agent d'imprégnation et, finalement, pour le fixage du ruban de tissu. 



   Lorsqu'il s'agit de traiter un produit textile à l'état relâché qui ne peut pas être soutenu par des aiguilles pendant le traitement, on déposera ce produit sur un filet, un tamis mobile ou un autre dispositif de support tendu entre les chaines 3 et 4 et supporté par celles-ci. Il n'est pas indispensable de déplacer le produit textile à traiter au-dessus de radiateurs infrarouges stationnaires. Au 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 contraire, et comme montré dans les figs. 7 à 10, le produit à   trai-   ter, par exemple un rideau, un tulle, des dentelles, ou d'autres produits textiles sensibles, peuvent être tendus dans un cadre tendeur dont les barres à aiguilles latérales 30, 31 peuvent se rapprocher ou   s'éloignerl'une   de l'autre mais ne peuvent pas se déplacer longitudinalement.

   Par contre, les radiateurs infrarouges 2, ainsi que le système de réglage nécessaire pour leur pivotement, sont montés sur un châssis mobile sur les rails 32 et 33 dans le sens longitudinal des barres à aiguilles 30 et 31, les longerons de ce cadre étant désignés par 34. Les chambres à réflecteur 36 sont montées à pivotement sur des   traverses--35,   entre les longerons 34. Compte tenu de la largeur du produit textile 1 à traiter, on prévoit des réflecteurs 37 à deux faces actives, répartis uniformément sur la largeur du châssis 34 et dont chacun est établi selon les principes exposés plus haut concernant les réflecteurs 22. Le courant est fourni aux radiateurs à l'aide de barres 38 et d'étriers de contact appropriés.

   Les cylindres d'appui 39 pour le produit textile 40 peuvent être moins longs que les longerons   34,  vu qu'ils ne doivent soutenir le produit textile qu'en son milieu, afin d'assurer la position plane de celui-ci au-dessus des radiateurs 2. 



   Les radiateurs infrarouges peuvent être utilisés, conformément à l'invention, pour produire des effets de gaufrage sur des tissus, à savoir : a) pour chauffer les cylindres gaufreurs; b) pour préchauffer le produit à gaufrer, lorsqu'il s'agit de produits en fibres synthétiques; c) pour postchauffer en vue de durcir les produits de condensation initiale incorporés au tissu, lorsqu'il s'agit de produits en fi- bres cellulosiques. 



   Le faugrage même s'opère, de la manière connue en soi, entre un cylindre gaufreur 41 et un cylindre élastique de contre-pression 42. Afin de permettre un réglage rapide et uniforme de la température, aussi bien en fonction du temps que dans le sens de la largeur du cylindre, ce dernier est chauffé non pas de l'intérieur, comme on le fait couramment, mais de l'extérieur, cela au moyen d'une caisse chauffante cintrée, adaptée au diamètre du cylindre gaufreur et d'une exécution correspondant à celle décrite plus haut. Les écrans paraboliques latéraux présentent dans ce cas la forme de segments de cercle. 



   Lors du gaufrage de produits en fibres synthétiques, le fixage s'opère au contact du cylindre gaufreur, au cours du processus de gaufrage, tandis que le préchauffage requis du produit à gaufrer est assuré au moyen   d'une,caisse   chauffante, telle que décrite plus haut, prévue en amont. 



   Lorsque le produit à gaufrer est formé de fibres naturelles, par exemple de fibres de cellulose, on le traite par des produits à bas degré de condensation comme il est connu en soi. Le durcissement de la résine s'opère à l'aide d'une caisse chauffante prévue en aval du processus de gaufrage, sur la surface du cylindre de contre pres sion élastique 42. La courbure de la caisse chauffante est adaptée au diamètre de ce cylindre.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Synthetic threads are subjected during manufacture to cold drawing. They must therefore, after their transformation into textile products, be subjected to a heat treatment, with a view to fixing them. It has already been recognized that infra-red irradiation of products gives favorable results.



   It has been found that, in order to produce tissues the shape of which does not change with use, especially products which do not distend differently in their various parts, taking on a bumpy appearance, as happens in particular for flour milling gauze, it is advantageous to subject the threads, before their transformation into fabric, to fixing, by passing the threads in the stretched state through an infrared radiation zone and heating them up to temperature. - fixing ture.



   The incorporation of initial condensation resins requires, in order to achieve the curing or baking, not only the presence of the usual reaction initiators, but also a heat treatment, depending on time and temperature. Until now, this operation was carried out in special machines of large dimensions, heated with steam, at a temperature of 140-160 C and for a period of 3-5 minutes, and it was necessary to use intense reaction. The prolonged action of high temperatures, as well as the incidental effect of the acids which dissociate from the reaction triggers, led to damage to the fibers. The desired wrinkle-resistant nature could only be acquired at the expense of the quality of the fibers.



   This also concerns the embossing of fabrics with the incorporation of synthetic materials. When embossing or plasticizing textile products made of synthetic fibers, uniform heating of the embossing cylinder and maintaining its temperature at a constant value presents almost insurmountable difficulties. When the usual heating of the cylinders is applied from the inside, where the walls of the cylinder, which show a great thermal inertia, are interposed between the heating agent and the product to be embossed, it is impossible to carry out an adjustment without temperature inertia.



   The present invention eliminates all these drawbacks by establishing a rational heating box, with infrared heating, as well as the embodiments thereof, adapted to the considered needs, namely: drying, cooking and fixing of continuous lengths of fabric, with boxes. successive fixed heaters and processed product in motion. drying, embossing and fixing endless lengths of fabric, with a fixed heating box, which successively executes the various operations, the product to be treated being in motion. drying, embossing and fixing of fabrics or networks, tulle and curtains, with mobile heating box and product to be treated immobile. embossing, of fabrics, with heating boxes curved according to the diameter of the cylinder, the product to be treated being in motion.



   The heating box thus established and which is constituted by a reflective aluminum pan arranged horizontally below

 <Desc / Clms Page number 2>

 of the product to be treated and open upwards, tray whose base, formed by infrared heaters radiating upwards, is characterized by the following features:

     Inertia-free control of the processing temperature, not influenced by fluctuations in the heating current and thermal inertia of infrared heaters, is achieved by changing and adjusting the radiation effect, which consists according to the invention to modify with the aid of a hand-operated or automatically operated adjusting device, the angular position of the infrared heaters and reflectors in relation to the product being treated, so that the wavelength remains unchanged and the The action of radiation on the product does not undergo any modification. On the other hand, the intensity of the radiation exerted on the surface, irradiated from below, of the treated product varies with the angle of incidence adopted for the radiation.

   This arrangement makes it possible to maintain a constant temperature with differences not greater than + 1.5 C, the uniform distribution of this temperature over the entire width of the treated product being ensured by parabolic screens, radiation directors which laterally delimit the heating box. . This allows the fixing of the perlon in a safe way, considering that, unlike other synthetic fibers, nylon for example, '* the fixing of the perlon does not allow greater temperature differences. at + 2 C.



   In addition, to ensure the control of the temperature of the treated product, as well as to remove the gases and vapors which form during evaporation, water during drying, as well as liquid for dissolving the product. 'impregnating agent during cooking, as well as when fixing synthetic fiber products and also' to produce the combined effect of natural drying, and still according to the invention, infrared irradiation must be accompanied by a uniform inflow of air, so that all vapors which weaken the intensity of the radiation are drawn away from the radiation path and the movement and guidance of the air current is effected by ascension natural and therefore requires no additional energy expenditure.

   The air is admitted through slits arranged uniformly in the bottom of the heating box, between the infrared reflectors and which enlarge, when the reflectors pivot, depending on their angular position. .



   The accompanying drawings represent examples of embodiment of the invention. In these drawings:
Figs. 1 and .2 show in elevation the complementary parts, to be placed end to end of a complete installation for drying, impregnating and fixing textile products.



   Fig. 3 shows the infrared heater control system in side view.



   Fig. 4 is a cross section of the installation according to FIG. 1.



   Fig. 5 shows the effect of the side reflectors.



   Fig. 6 shows an installation for treating a textile product forming an endless length.



   Figs. 7 and 8 show in side view an installation with a fixed tensioning frame for the textile product to be treated and mobile infrared reflectors.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Figs 9 and 10 show the same installation as figs 7 and 8, but in front elevation.



   Fig. 11 shows the arrangement of infrared reflectors in an embossing cylinder for printing relief designs on fabrics.
To move a textile product of constant width, for example a plain fabric, on a heating box with infrared radiators 2, endless conveyor chains 3 and 4 are used, driven in a known manner and carrying needles on which we prick the edges of the fabric. The two chains are guided in respective frames 5 and 6 with adjustable spacing in the direction of the width. Such transversely adjustable conveyors 3-6 for textiles have long been known in the textile industry.

   Chains 3 and 4 keep the extended product wrinkle-free and almost tension-free, in a free-floating position, during heat treatment, preventing the formation of crushed or shiny spots. This is particularly important for securing crepe and other surface fabrics with relief.



   The fabric 1 unwound from the beam of the fabric passes over several bars and cylinders 7 as well as under a footbridge 8, to end in the chains 3 and 4 which transport it above a box with infrared reflectors 2 for its drying.



   After leaving the chains 3 and 4, the fabric strip 1 is brought through an impregnation device 9, a scarf for example, to be treated with an impregnation agent, for example a solution containing low-grade resins. of condensation, which make the fabric water-resistant and little wrinkle-resistant.



   The fabric 1 is then transferred to a pair of conveyor chains 3 ', longer than the previous ones, which drag the fabric over a large number of infrared reflectors 2.



  These first heat the fabric to a temperature above that required for drying and of such an intensity that the impregnating agent stably binds to the fibers of the fabric, which is referred to as by cooking.



   The treated product 1 then passes through a box 10 in order to prevent the arrival of fresh air from above and from the side towards the fabric and therefore a cooling which would delay the fixing of the synthetic fibers o A specific temperature must be set exactly. point within a few degrees in box 10, ie the specific fixing temperature of the species of fiber constituting the fabric. The front and rear walls of the box 10 each have a slot for the passage of the fabric. In order to allow an observed adaptation of the length of the front and rear wall to the width of the fabric treated, that is to say, to make them adjustable, these walls are established in several movable elements relative to one another.

   The top of the body 10 is preferably closed by a heat-stable close-knit net 11, which allows air which has passed through the gaps between the infrared heaters 2 and passed through the treated fabric, as well as gases and gases. vapors coming from the fixing, this evacuation being however so slow that the temperature determined by the setting produces the desired effect. This net can be made from textile threads, in particular synthetic threads, or from metallic thread. An infrared reflective material should be used, for example aluminum wire or perforated aluminum sheet in the manner of a

 <Desc / Clms Page number 4>

 net.

   Depending on the speed of advance of the textile product, the temperature prevailing on the upper face of the latter as a result of the. reflection of infrared rays is greater than or less than that obtained below the material. Equal temperature above and below the fabric should be ensured. The length of the fixing chamber should be calculated such that each portion of the fabric remains in the high 'temperature' zone, prevailing in the case 10, for an interval required for its fixing, account given its forward speed '.

   After passing through the box '10, forming the fixing area, the fabric is cooled', para. the ambient air, without the need for special cooling devices
 EMI4.1
 cials for this purpose. The dè.dégagéméiz-f,.; R¯.et3.stripe the needle tissue of the haes3'apèg, ûoic.uas pead freely downwards and may eventually accumulate on.the inclined and concave receiving table 13 From there, the fabric 1 'is shrunk by a pair of feed rollers 15 after a control table.
 EMI4.2
 trôle 14 and is brought to a .dispositif çl'trô, lmn-. '' ,,.



  : {1or> i ... ". I t, It emerges from 6e-which 'precedes ... that letls'aâ treat, interfering with the machine described above and with.'functioning. fully automatic, goes through the following operations .nte: ass. that a. manual intervention is necessary: be: ". s, impregnation echagt,. '' new drying baking of the impregnation agent, fixing, '.éga.l: tsaibn /'. 90ni ;: r1 (1: and '.; "..;. winding.

   The fixing carried out at the 'vicinity-of the melting temperature 1' 1 '@
 EMI4.3
 of the synthetic fiber under consideration has the effect of "not 'only' perfectly protecting the fabric against subsequent shrinkage, but also by making it soft and supple.. ¯, '. - .. -' -
In order to realize 'a possibility of' quick-effect adjustment of the infrared heaters 2, these as well as the reflectors which ''
 EMI4.4
 are assigned to them, are mounted. , at pivotemën.t.

   EU moved, rztï arigx.ae = ,, ment the reflectors, 'the direction of the rays and therefore the thermal effect, but not the wavelength, of the infrared radiation is changed.
 EMI4.5
 The # a..width adjustment is also provided. 'des fentE? s Wévu! 3, s'. between the radiator chambers and intended for the passage of fresh air, 'qe which allows to influence other .part' the temperature of the treated fabric.

   Adjustment. of the position, of the rooms. 16 containing the
 EMI4.6
 radiators and reflectors, are operated in a known way, COffim (1,) n..en7 tré in., figs. 3 E} t.4, 'to Ir'.as.d c3.eRthermôsondes 17. reacting -es','. noticeably to the modificatioriS.i ',: liem:

  pératul-I? "des- therio-couples by" v example "and is carried out with the aid of electric motors 18, through intermediate gears, threaded rods 19 for example, the arrangement being such that a motor 18 and the corresponding intermediate gear always control a group of radiator chambers 16, the total number of infrared radiators being divided into several groups of radiators, arranged one behind the other.
 EMI4.7
 very, fig. 3 or side-by-side. : fig '. : 1- z .. '. '
This arrangement makes it possible, in the case of narrow fabrics, to render the infrared heaters inoperative.

  , located outside the passage of the treated fabric. In addition, in order to prevent fresh air from entering from the side, passing around the lower edges of the guide frames 5 and 6 up to the fabricated material 1, and thus hamper the action of the radiation of the infrared heaters 2 on the marginal parts of the fabric, it is fixed on the outer faces of these frames, to the using consoles 20, horizontal protective screens 21, which cover the parts of the reflector chambers 16, located outside the guiding path of the fabric, which hinders the passage of air through- above these crates.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Particular attention should be paid to infrared radiation at the edges of the treated fabric. In this connection, it should be considered that the various points along the length of the fabric are irradiated not only by the radiators which are located directly below these points, but also receive oblique rays from the radiators arranged next to the radiators. previous ones. As this oblique radiation is less at the edges of the fabric than in the middle of it, the edges benefit from a lower energy density.



   In order to standardize the effect of the radiation over the entire width of the fabric, reflective screens are fixed on the inner face of the guide frames 5 and 6, in the vicinity of all the irradiation zones.
22, preferably of sheet aluminum. These screens must be curved in a parabolic way, that is to say, of a more accentuated curvature in their lower part than in their upper part, so that the reflected rays, combined with those projected on the fabric 1 directly by the infrared radiators 2, determine on the edges of this fabric an energy density as high as in the middle of the fabric (fig. 5), so that the textile product is treated over its entire width in a perfectly uniform manner.



   So that the edges of the fabric 1 hanging on the needles of the chains 3 and 4 can also be subjected to infrared radiation, these needles have the shape of hooks and are attached to the support bars of the links so as to move away from a certain distance of these towards the middle of the fabric 1.



   When it comes to the operation of fixing endless fabric bands lA in synthetic fibers, as is the case for open fabrics used in the cellulose, paper and cardboard industry, and as shown in fig. 6, such webs are passed along a closed path using chains 3 of the kind described above, through a fixing device, the tape then being unhooked from the chains 3, at the other end of the path thereof, using a pair of detaching cylinders 23, to pass if necessary around the cylinder 24 of an impregnation device and then be brought back, using several cylinders of return to the starting point of the path of the chains 3, the fabric being stretched during these operations by a tensioning cylinder 25.

   In the vicinity of the cylinder 24 is provided a trough 26 intended for the impregnation liquid and which can be raised and lowered using a hand wheel 27. After having stretched a new open fabric and carried out a test run, one switches on the infrared heaters and the trough 26 is raised so that the strip 1 is made to pass through the impregnation liquid. The excess liquid thus entrained is returned to the trough by a scraping device 28. After the first complete passage of the endless fabric strip, the trough 26 is lowered by means of the handwheel 27. Au during the following passes of the fabric strip 1a, the latter is gradually heated by the infrared heaters, first to the temperature required to dry this strip and then to cure the impregnating agent and, finally, for fixing the fabric tape.



   When it comes to treating a textile product in the relaxed state which cannot be supported by needles during the treatment, this product will be deposited on a net, a movable screen or other support device stretched between the chains 3 and 4 and supported by them. It is not essential to move the textile product to be treated over stationary infrared heaters. At

 <Desc / Clms Page number 6>

 contrary, and as shown in figs. 7 to 10, the product to be treated, for example a curtain, a tulle, lace, or other sensitive textile products, can be stretched in a tensioning frame whose side needle bars 30, 31 can approach or move away from each other but cannot move longitudinally.

   On the other hand, the infrared heaters 2, as well as the adjustment system necessary for their pivoting, are mounted on a movable frame on the rails 32 and 33 in the longitudinal direction of the needle bars 30 and 31, the side members of this frame being designated by 34. The reflector chambers 36 are pivotally mounted on cross members - 35, between the side members 34. Taking into account the width of the textile product 1 to be treated, there are reflectors 37 with two active faces, distributed uniformly over the width of the frame 34 and each of which is established according to the principles discussed above concerning reflectors 22. Current is supplied to the radiators by means of bars 38 and suitable contact brackets.

   The support rolls 39 for the textile product 40 may be shorter than the side members 34, since they must only support the textile product in its middle, in order to ensure the flat position of the latter above. radiators 2.



   Infrared heaters can be used, in accordance with the invention, to produce embossing effects on fabrics, namely: a) to heat the embossing cylinders; b) to preheat the product to be embossed, in the case of products made of synthetic fibers; c) for postheating in order to harden the products of initial condensation incorporated into the fabric, in the case of products made from cellulose fibers.



   The mowing itself takes place, in the manner known per se, between an embossing cylinder 41 and an elastic back-pressure cylinder 42. In order to allow rapid and uniform adjustment of the temperature, both as a function of time and in the direction of the width of the cylinder, the latter is heated not from the inside, as is commonly done, but from the outside, by means of a curved heating box, adapted to the diameter of the embossing cylinder and a execution corresponding to that described above. The side parabolic screens in this case have the shape of segments of a circle.



   When embossing products made of synthetic fibers, the fixing takes place in contact with the embossing cylinder, during the embossing process, while the required preheating of the product to be embossed is ensured by means of a heating box, as described. above, planned upstream.



   When the product to be embossed is formed from natural fibers, for example cellulose fibers, it is treated with products with a low degree of condensation as is known per se. The hardening of the resin takes place using a heating box provided downstream of the embossing process, on the surface of the elastic counter-pressure cylinder 42. The curvature of the heating box is adapted to the diameter of this cylinder. .


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. Procédé pour améliorer les produits textiles exécutés en fibres naturelles ou synthétiques, caractérisé en ce que le produit textile est chauffé à l'aide de rayons infrarouges, à une température supérieure à celle requise pour le séchage jusqu'à obtenir des effets particuliers, tandis que les gaz et vapeurs qui se développent sont évacués par un courant d'airo 2. Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que, après la mise en oeuvre de fils préparés par des fibres synthéti- ques, le produit textile réalisé par ces fils est chauffé à l'aide de rayons infrarouges jusqu'à la température requise pour fixer les fi- bres dans leur nouvelle position, l'équilibrage des tensions, réalisé par l'irradiation du produit textile, étant stabilisé lors d'un re- froidissement à l'air libre, qui suit. 1. Process for improving textile products made from natural or synthetic fibers, characterized in that the textile product is heated using infrared rays, at a temperature higher than that required for drying until particular effects are obtained, while the gases and vapors which develop are evacuated by a current of airo 2. Method according to claim 1, characterized in that, after the implementation of yarns prepared by synthetic fibers, the textile product produced by these yarns is heated using infrared rays to the required temperature. in order to fix the fibers in their new position, the tension balancing, achieved by the irradiation of the textile product, being stabilized during cooling in the open air, which follows. 3. Procédé selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'un produit textile formant une longueur sans fin, constitué par des fibres ou fils synthétiques, est amené à passer plusieurs fois de suite, en circuit fermé, par un même champs de rayonnement et un dispositif d'imprégnation dont une auge à liquide est amenée à une position inopérante déjà après le premier tour éffectué par le tissu, de sorte que, pendant les tours qui suivent l'imprégnation, ce tissu est soumis à la cuisson, et les fibres sont finalement fixées dans leur nouvelle position et refroidies. 3. Method according to claims 1 and 2, characterized in that a textile product forming an endless length, consisting of synthetic fibers or threads, is caused to pass several times in a row, in a closed circuit, through the same field of radiation and an impregnation device of which a liquid trough is brought to an inoperative position already after the first turn made by the fabric, so that, during the turns which follow the impregnation, this fabric is subjected to cooking, and the fibers are finally fixed in their new position and cooled. 4. Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que les étoffes textiles appelées à être munies de dessins gaufrés, sont chauffées préalablement à leur passage par le dispositif de gaufrage à l'aide de rayons infrarouges et sont soumises à un)(,,fixage à l'aide de rayons infrarouges, après leur passage par ce dispositif, avec incorporation éventuelle par fusion d'une substance thermoplastique dans l'étoffe, le cylindre gaufreur étant également chauffé à l'aide de rayons infrarouges. 4. Method according to claim 1, characterized in that the textile fabrics called to be provided with embossed designs, are heated prior to their passage through the embossing device using infrared rays and are subjected to a) (,, fixing using infrared rays, after their passage through this device, with possible incorporation by melting of a thermoplastic substance in the fabric, the embossing cylinder also being heated using infrared rays. 5. Dispositif pourl'exécution du procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que les réflecteurs affectés aux différents radiateurs infrarouges peuvent être basculés par un dispositif de réglage qui influence l'intensité du rayonnement en modifiant l'angle d'incidence de celui-ci sur le produit textile, en vue de maintenir une température déterminée du produit textile à traiter et en ce que de l'air est en outre amené par ascension naturelle jusqu'au produit textile, grâce à la prévision de fentes pour le passage de l'air entre les réflecteurs des radiateurs infrarouges, la largeur de ces fentes étant modifiée par le mouvement de pivotement des réflecteurs de telle manière que, lorsque le produit textile est irradié verticalement, l'arrivée de l'air est réduite, 5. Device for the execution of the method according to claim 1, characterized in that the reflectors assigned to the various infrared radiators can be switched by an adjustment device which influences the intensity of the radiation by modifying the angle of incidence thereof. ci on the textile product, with a view to maintaining a determined temperature of the textile product to be treated and in that air is also brought by natural rise to the textile product, thanks to the provision of slits for the passage of l 'air between the reflectors of the infrared heaters, the width of these slits being modified by the pivoting movement of the reflectors so that, when the textile product is irradiated vertically, the air inlet is reduced, tandis que l'arrivée d'air à ce produit est plus abondante lorsque celui-ci est irradié d'une manière oblique. while the inflow of air to this product is more abundant when the latter is irradiated obliquely. 6. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que le produit textile à traiter est irradié par les radiateurs infrarouges sur une face seulement, par'exemple sur la face inférieure, lorsqu'il est disposé horizontalement, avec prévision, sur la face du produit textile traité opposée aux radiateurs infrarouges, d'un écran réfléchissant et perméable à l'air, un filet en aluminium par exemple, disposé à une certaine distance du produit à traiter, parallèlement à celui-cio <Desc/Clms Page number 8> 7. 6. Device according to claim 5, characterized in that the textile product to be treated is irradiated by infrared heaters on one side only, for example on the underside, when it is disposed horizontally, with provision, on the face of the treated textile product opposed to infrared radiators, a reflective screen permeable to air, an aluminum mesh for example, placed at a certain distance from the product to be treated, parallel to it <Desc / Clms Page number 8> 7. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que les parois supportant les chaînes à aiguilles sans fin en mouvement, qui servent à conduire le produit textile à traiter à travers le champ de rayonnement infrarouge et dont l'écartement latéral est réglage suivant la largeur de ce produit, portent sur leurs faces latérales des écrans de tôle horizontaux destinés à empêcher l'introduction d'air froid indésirable dans la zone d'activité des radiateurs infrarouges, les radiateurs non utilisés pouvant être déclenchés. Device according to Claim 5, characterized in that the walls supporting the moving endless needle chains, which serve to lead the textile product to be treated through the infrared radiation field and whose lateral spacing is adjustable according to the width of this product, have on their side faces horizontal sheet metal screens intended to prevent the introduction of unwanted cold air into the area of activity of the infrared heaters, the unused heaters being able to be triggered. 8. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé par la prévision, sur le côté intérieur des parois supportant les chaînes à aiguilles en mouvement qui servent à transporter le produit textile à traiter, d'écrans réfléchissants cintrés d'une manière parabolique autour d'un axe orienté dans le sens du mouvement de ces chaînes, ces écrans étant établis de manière que leur partie inférieure est plus fortement cintrée que leur partie supérieure, de sorte que les rayons infrarouges agissent sur les bords du produit avec la même intensité à peu près qu'au milieu de celui-ci. 8. Device according to claim 5, characterized by the provision, on the inner side of the walls supporting the moving needle chains which serve to transport the textile product to be treated, of reflective screens bent in a parabolic manner around a axis oriented in the direction of movement of these chains, these screens being established so that their lower part is more strongly curved than their upper part, so that the infrared rays act on the edges of the product with approximately the same intensity as 'in the middle of it. 9. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que les extrémités antérieure et postérieure, en considérant le sens d'avancement du produit textile, du champ de rayonnement infrarouge, qui est délimité latéralement par les réflecteurs des parois supportant les chaînes à aiguilles, sont protégées par des parois transversales contre les entrées d'air, chacune de ces parois transversales étant constituée par deux écrans mobiles l'un par rapport à l'autre et fixés aux parois qui supportent les chaînes à aiguilles. 9. Device according to claim 5, characterized in that the anterior and posterior ends, considering the direction of advance of the textile product, of the infrared radiation field, which is delimited laterally by the reflectors of the walls supporting the needle chains, are protected by transverse walls against air inlets, each of these transverse walls being constituted by two screens movable relative to each other and fixed to the walls which support the needle chains. 10. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé par l'échelonnement de plusieurs champs de rayonnement à température graduellement croissante, le premier de ces champs servant au séchage, le second à la cuisson d'une substance d'imprégnation, et le dernier au fixage du produit textile, ce produit étant conduit en va-et-vient par un seul même système transporteur, de manière à passer successivement par tous les champs de rayonnement. 10. Device according to claim 5, characterized by the staggering of several gradually increasing temperature radiation fields, the first of these fields being used for drying, the second for baking an impregnation substance, and the last for fixing. of the textile product, this product being driven back and forth by a single conveyor system, so as to pass successively through all the radiation fields. 11. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que les champs de rayonnement sont conjugués avec les phases de traitement antérieures et ultérieures, par exemple avec un foulard d'imprégnation intervenant en amont et destiné à incorporer la substance à cuire et avec une zone de refroidissement, une table d'inspection et un dispositif d'enroulement pour le produit textile traité, prévus en aval. 11. Device according to claim 5, characterized in that the radiation fields are combined with the previous and subsequent treatment phases, for example with an impregnation scarf intervening upstream and intended to incorporate the substance to be cooked and with a zone cooling, an inspection table and a winding device for the treated textile product, provided downstream. 12. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que, pour traiter un produit textile formant une longueur sans fin, par exemple un tamis ouvert en fibres entièrement synthétiques, on adjointau champ de rayonnement infrarouge un dispositif d'imprégnation, ce dernier étant rendu inopérant d'une manière quelconque, par exemple en abaissant le récipient qui contient le liquide d'imprégnation. 12. Device according to claim 5, characterized in that, to treat a textile product forming an endless length, for example an open sieve made of entirely synthetic fibers, an impregnation device is added to the infrared radiation field, the latter being made inoperative in any way, for example by lowering the container which contains the impregnating liquid. 13. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que les aiguilles qui maintiennent le produit textile à traiter présentent la forme de crochets, les fûts de ces aiguilles s'avançant en saillie à partir des chaînons qui les supportent en direction de la partie médiane du produit textile, afin que les lisières de l'étoffe puissent être traitées par les rayons infrarouges. 13. Device according to claim 5, characterized in that the needles which hold the textile product to be treated have the shape of hooks, the barrels of these needles projecting from the links which support them in the direction of the middle part. of the textile product, so that the edges of the fabric can be treated with infrared rays. 14. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que pour permettre le traitement du produit textile immobile les ra- <Desc/Clms Page number 9> diateurs infrarouges et leur mécanisme de réglage sont disposés sur un châssis mobile, au-dessous d'un cadre tendeur fixe, réglable en largeur et destiné à recevoir le produit textile. 14. Device according to claim 5, characterized in that to allow the treatment of the immobile textile product the ra- <Desc / Clms Page number 9> Infrared diators and their adjustment mechanism are arranged on a mobile frame, below a fixed tensioning frame, adjustable in width and intended to receive the textile product. 15. Dispositif selon la revendication 4, caractérisé en ce que le cylindre gaufreur servant à imprimer des dessins en relief dans les tissus est chauffé à l'aide des radiateurs infrarouges disposés sur un angle déterminé autour du cylindre gaufreur et à une distance déterminée de celui-ci, tout en pouvant pivoter et être ajustés autour de leurs axeso 160 Tamis ouvert pour l'industrie et la meunerie, amélioré selon le procédé de la revendication 1, caractérisé en ce que les fils du tamis, établis en polymères synthétiques, sont à peu près inextensibles et irrétrécissables, tout en conservant leurs positions relatives lorsqu'ils sont exposés à l'humidité ou à la chaleur, de sorte que le tamis demeure uni pendant son utilisation. en annexe 4 dessinso 15. Device according to claim 4, characterized in that the embossing cylinder for printing relief designs in the fabrics is heated using infrared heaters arranged at a determined angle around the embossing cylinder and at a determined distance from that here, while being able to rotate and be adjusted around their axes. 160 Open sieve for industry and milling, improved according to the process of claim 1, characterized in that the sieve yarns, made of synthetic polymers, are substantially inextensible and non-shrinkable, while retaining their relative positions when they are exposed to moisture or heat, so the sieve remains united during use. in appendix 4 drawings
BE531578D BE531578A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE531578A true BE531578A (en)

Family

ID=163876

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE531578D BE531578A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE531578A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2696362A1 (en) Nozzle system.
CA2407075C (en) Method for making a composite extruded profile formed with thermoplastic organic material reinforced with reinforcing fibres
BE531578A (en)
FR2537501A1 (en) METHOD FOR MANUFACTURING WAFER PAPER AND APPARATUS FOR CARRYING OUT SAID METHOD
EP0736116A1 (en) Jig-type textile finishing apparatus and method using electromagnetic waves
FR2751350A1 (en) METHOD FOR IMPROVING THE WEAVING OF A CHAIN YARN FABRIC WITH HIGH ELASTICITY MODULE
CA2643676A1 (en) Device for maintaining creping of textile or thread fibres during subsequent setting treatment
BE1004802A3 (en) Method and device for drying paper web, cardboard and similar materials.
WO2000053834A1 (en) Method for obtaining a woven fabric
EP0246933A1 (en) Method and apparatus for the continuous wet treatment of web-like textile materials
CH639438A5 (en) PROCESS FOR THE PREPARATION OF A CREPE YARN, YARN OBTAINED BY THE IMPLEMENTATION OF THIS PROCESS AND USE OF THIS YARN FOR THE PRODUCTION OF A FABRIC.
CH458464A (en) Mineral filler and use of the same
FR2681341A1 (en) Process and device for crimping yarns, with presteaming
FR2634983A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR SHAPING A FOOD PRODUCT CONTINUOUS DURING HARDENING
EP0120894B1 (en) Device for dyeing continuously fed band products
BE501296A (en)
BE705355A (en)
EP1048913B1 (en) Apparatus for treating textile yarns and process using this apparatus
CH470505A (en) Installation to form a beam of a loom
FR2790771A1 (en) Weaving of seersucker fabrics comprises applying heat to the upper level of the warps in the shed followed by cooling before reaching the healds to reduce their module of elasticity
BE1008353A3 (en) Device for submit continuous fibre wire form for a heat treatment wet.
BE547779A (en)
BE485482A (en)
BE536760A (en)
EP0629732A1 (en) Device for wet treatment of an endless textile material