BE519450A - - Google Patents

Info

Publication number
BE519450A
BE519450A BE519450A BE519450A BE519450A BE 519450 A BE519450 A BE 519450A BE 519450 A BE519450 A BE 519450A BE 519450 A BE519450 A BE 519450A BE 519450 A BE519450 A BE 519450A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
spacer
rod
rods
length
heating rods
Prior art date
Application number
BE519450A
Other languages
French (fr)
Inventor
Rudolf Weber
Original Assignee
Wella Ag
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority claimed from DEW8465A external-priority patent/DE960225C/en
Application filed by Wella Ag filed Critical Wella Ag
Publication of BE519450A publication Critical patent/BE519450A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G05CONTROLLING; REGULATING
    • G05DSYSTEMS FOR CONTROLLING OR REGULATING NON-ELECTRIC VARIABLES
    • G05D23/00Control of temperature
    • G05D23/19Control of temperature characterised by the use of electric means
    • G05D23/275Control of temperature characterised by the use of electric means with sensing element expanding, contracting, or fusing in response to changes of temperature
    • G05D23/27535Details of the sensing element
    • G05D23/27541Details of the sensing element using expansible solid
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A45HAND OR TRAVELLING ARTICLES
    • A45DHAIRDRESSING OR SHAVING EQUIPMENT; EQUIPMENT FOR COSMETICS OR COSMETIC TREATMENTS, e.g. FOR MANICURING OR PEDICURING
    • A45D4/00Separate devices designed for heating hair curlers or hair-wavers
    • A45D4/08Separate devices designed for heating hair curlers or hair-wavers for flat curling, e.g. with means for decreasing the heat
    • A45D4/12Separate devices designed for heating hair curlers or hair-wavers for flat curling, e.g. with means for decreasing the heat heated by electricity

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Automation & Control Theory (AREA)
  • Control Of Resistance Heating (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIF PERMETTANT DE MESURER ET DE REGLER LA TEMPERATURE APPLICABLE AUX
APPAREILS POUR ONDULATION PERMANENTE. 



   La présente invention concerne un dispositif permettant de mesurer et de régler la température applicable aux appareils pour ondulation permanente. 



   Avec les appareils pour ondulation permanente dans lesquels les pinces à bigoudis sont portées à la température voulue par des tiges chauffées électriquement, il est difficile de déterminer la température de ces tiges chauffantes. Ceci provient   d'une   part du fait que la surface des tiges chauffantes, par suite de la répartition inégale des résistances qui se trouvent à   l'intérieur,   est chauffée inégalement, et d'autre part que chaque tige n'est garnie de pinces que partiellement, tandis qu'une autre partie de la tige n'en est pas garnie, de sorte que la chaleur peut irradier en ces endroits. 



   Un thermomètre ou un thermostat indiquera pour une même tige des températures différentes selon 1?endroit de la tige où ces instruments de mesure seront fixés. Pour remédier à ce manque de précision, on pourrait utiliser un dispositif semblable à celui dans lequel l'allongement d'une tige chauffée électriquement est comparé à la longueur d'une tige non chauffée en une matière à coefficient de dilatation négligeable et dans lequel le résultat de cette comparaison est transmis à un système de contrôle. Or les recherches qui ont conduit à l'invention ont montré que l'on obtient une précision beaucoup plus grande en ce qui concerne   1?indication   ou le réglage quand on compare simultanément la tige témoin non chauffée à deux tiges chauffées électriquement.

   La rapidité de l'indication ou du réglage peut être encore augmentée quand on utilise un commutateur à bascule ou une entretoise supportée en trois points. 



   Les dessins schématiques annexés, donnés à titre d'exemple non limitatif, montrent un mode de réalisation possible de l'objet de l'invention. tige témoin. La fig. 1 montre schématiquement une tige chauffante avec sa tige témoin. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La fig. 2 est une vue de dessus d'un appareil pour ondulation permanente comportant une tige témoin. 



   La fige 3 est une vue en coupe par la ligne A-B en fig. 2. 



   La fig. 4 est une vue en bout de l'appareil que montre la fig.2. 



   La fige 5 est une vue à plus grande échelle d'un détail de la fig. 2 (Référence   C).   



   La fig.   6. montre   une variante de l'appareil que montre la fig.2. 



   La fig. 7 est une vue en coupe par la ligne D-E en fige 6. 



   La fige 8 est une vue à plus grande échelle d'un détail de la fig. 6 (Référence   C).   



   La fig. 9 est une vue en bout de l'appareil que montre la   fig,6.   



   La fige 10 est une vue de devant avec coupe partielle d'un appareil pour ondulation permanente. 



   La fig. 11 en est une vue en plan, avec coupe partielle, 
Les figs. 12 à 14 sont des vues à plus grande échelle de détails des figs. 10 et 11. 



   Si l'on se reporte à la fige 1, deux flasques 2,3 sont fixées aux extrémités d'une tige de chauffage 1, par exemple par sertissage ou par soudage. L'une de ces flasques 3 comporte un filetage 4 dans lequel est vissée une tige 5 comportant un filetage correspondant et dont la longueur reste constante quelles que soient les variations de température.. La tige 5 porte à son autre extrémité un cône se terminant par une pointe 6. La flasque 2 se termine également par une   pointe7,   décalée par rapport à la pointe 6. Entre les pointes 6 et 7 est disposée une languette de contact 8 soumise à la sollicitation d'un ressort 9. La languette de contact 8 porte un plot 10 pouvant venir en contact avec un plot 11. Cette languette de contact touche les pointes et 7.

   Elle peut, aux deux points d'attaque, présenter de petits   renfcn-   cements dans lesquels pénètrent les pointes 6,7. Le courant est appliqué rationnellement au contact 10 par l'intermédiaire du ressort 9. 



   La tige 5 est munie d'un volant de réglage 12 par lequel il est possible de la faire tourner dans un sens ou dans l'autre dans le filetage 4, ce qui modifie la position de la languette de contact 8. 



   Le volant de réglage 12 peut être pourvu d'une graduation indiquant des degrés ou des gammes de température. Le système de contact peut être utilisé avec un relais ou directement pour brancher ou débrancher les tiges chauffantes, c'est-à-dire en vue du réglage automatique de la températu-   re.   



   Sur les figures, les tiges témoins ou les endroits venant en contact avec ces tiges témoins sont représentés munis de cônes se terminant en pointes, mais les pointes des cônes des tiges témoins et des points opposés avec lesquels elles coopèrent peuvent dans bien des cas être arrondies. Les extrémités des tiges témoins peuvent aussi être simplement.sphériques. De même, les endroits où ces extrémités sphériques s'engagent peuvent également être pourvus d'évidements en forme de calottes. 



   Sur les figs. 2 à 5 est représenté un autre mode de réalisation de l'objet de l'invention. A l'encontre du mode de réalisation que montre la fig. 1; la tige témoin 13, dont la longueur reste constante malgré les variations de température, est comparée à deux tiges chauffantes   14   et 15. 



  La tige témoin 13 est également munie d'un volant de réglage 16, qui, contrairement à ce que montre la fig. 1, est disposé à l'extérieur de l'alésage supportant la tige   13.   Ce volant est judicieusement gradué en degrés de température. 



   Une entretoise 17 (fig. 2) remplace la flasque 3 de la fig. 1 et est fixée rigidement aux tiges   14   et 15 en 18 et   19.   Au milieu de l'entretoise 17 est prévu un alésage fileté 20 dans lequel est montée de façon ré- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 glable la tige témoin 13 Les autres extrémités des tiges chauffantes   14,  
15 sont recouvertes de douilles ou de calottes fixes 21 et 22, présentant des alésages 23, 24. Dans ces alésages passe une tige 25 qui peut y coulisser fa- cilement. Cette tige 25 est en contact, à l'intérieur des calottes 21,22, avec des broches 26, 27 se terminant par une pointe ou un cône. 



   En outre, la tige 25 est en contact avec la pointe de la tige témoin 13, comme le montre la   fig.   5, en dehors de l'axe de la tige 25, En cet endroit, ainsi que sur les surfaces où la tige 25 est en contact avec les pointes 26 et 27, cette tige 25 est rationnellement usinée de façon appropriée. 



   De même, les pointes 26,27 peuvent, suivant une variante, être disposées de telle sorte qu'elles viennent toucher la tige 25 en dehors du plan de son axe. 



   Son point d'attaque pourrait, comme le montre la fig. 5, être situé sur une diagonale par rapport à l'axe de la tige 13. Il peut alors se produire un cou- ple lorsque les tiges   14   et 15 se contractent en se refroidissant alors que la longueur de la tige témoin 13 reste constante. Un bras de contact 28, pré- vu sur la tige 25 et soumis à la sollicitation d'un ressort peut être utilisé conjointement à un plot de contact 29 pour faire passer le courant. De mêeme, le circuit de chauffage des tiges chauffantes peut, avec ce dispositif, être fermé directement ou indirectement par l'intermédiaire d'un relais, La tempé- rature peut être également indiquée à tout moment,un repère 30 servant au ré- glage du volant 16. 



   Le principe de mesure de la température est donc le   morne   que celui montré par la fig. 1, mais il est sensiblement plus précis. 



   Sur la figo 4 est représenté le dispositif que montre la fig.2, mais vu en bout. Les cercles indiqués en traits interrompus représentent schématiquement d'autres tiges chauffantes   d'un   appareil pour ondulation permanente...   @     @   .... 



   Sur les figs. 6 à 9, qui correspondent à l'agencement que mon- trent les figs. 2 à 5, est représentée une autre variante de réalisation de l'objet de l'invention. Si l'on constate que le coefficient de dilatation des tiges chauffantes varie par suite de vieillissement ou pour d'autres causes, le réglage effectué à l'origine n'est plus exact. Pour remédier à cet inconvénient, les tiges chauffantes 33, 34 (fig. 6), qui servent à effectuer la mesure, comportent des rainures 35,36 dans lesquelles sont montées à frottement doux des tiges   37,   38 de façon à prendre toujours la même température que celle de la tige chauffante, mais aussi de façon à être indépendantes des dilatations de la tige chauffante elle   -même   qui correspondent aux   différen-   tes températures.

   Les douilles 39, 40 qui correspondent aux douilles 21,22 de la fig. 2, ne sont pas alors reliées rigidement aux tiges chauffantes, mais aux tiges rapportées 37, 38. Afin que les tiges 37, 38 soient maintenues par les douilles, il peut *être prévu des colliers 41, 42. Comme le montre la fig.7, ces tiges sont montées rigidement ou bloquées en 43 et   44.   



   Les dispositions de l'entretoise suivant les figs. 2 à 8, selon lesquelles l'entretoise 25 subit un effort de torsion par rapport à son axe longitudinal présentent en outre cet avantage notable qu'elles donnent, pour un encombrement moindre, un rapport de démultiplication sensiblement plus grand que celui qu'il est possible d'obtenir avec la disposition que montre la fig.   1.   Le bras de contact 28 peut donc servir en même temps d'aiguille indicatrice se déplaçant sur une graduation. Le volant de réglage 16 (fig. 



  2) peut également être relié à une petite poulie de façon à pouvoir être commandé au moyen d'un câble à partir de n'importe quel point de l'appareil. Il en résulte davantage que les organes de travail peuvent être disposés à côté des organes de contrôle et être ainsi soustraits à l'influence de la chaleur des tiges chauffantes. 



   Les recherches qui ont conduit à l'invention ont permis de constater qu'il n'est pas toujours possible de disposer ce volant de réglage en un endroit accessible rendant sa manipulation aisée. Ainsi, pour permettre un réglage plus commode de:la température, il est prévu, au lieu du volant de   réglage,-situé   directement à proximité de la tige témoin, un dispositif mécanique de multiplication constitué judicieusement par un système de leviers 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ou de biellettes qui permet d'effectuer également à distance le réglage de la température. 



   Un mode de réalisation dune telle variante est représenté sur les .figures. La fig. 10 est en particulier une vue en coupe verticale, la fig. 11 une vue en plan , partiellement en coupe, et les figs. 12 à 14 des vues de détails. 



   Le bottier d'un appareil pour ondulation permanente se compose d'une plaque de base 101 et de parois latérales 102 et 103. Entre les parois latérales sont disposées les tiges chauffantes dont deux, désignées par 114 et 115, sont des tiges chauffantes utilisées pour la mesure de la température-
114a désigne une autre des tiges chauffantes n'intervenant pas dans la mesu- re de la température. L'une des extrémités des tiges chauffantes   114   et 115 est rendue solidaire en 118 et 119 d'une entretoise 117. Les autres   extrémi-   tés des tiges chauffantes sont munies de calottes ou organes analogues 121 présentant des pointes 121a et 122a. Ces pointes agissent sur une entretoi- se oscillante 125 contre laquelle vient s'appuyer une pointe 113a de la ti- ge témoin 113.

   En d'autres termes, les pointes des tiges chauffantes sont situées dans un autre plan que la pointe de la tige témoin, de sorte que l'entretoise peut effectuer un mouvement de rotation à rencontre de la sollicitation des ressorts 125a et 125b. Contrairement au mode de réalisation que montrent les figs. 1 à 9, l'extrémité déplaçable de la tige témoin 113   n'est   pas montée dans l'entretoise 117 de façon à pouvoir coulisser, mais est reliée à un levier de réglage 153. 



   A cet effet, l'extrémité correspondante de la tige 113 est pourvue d'un filetage 113b sur lequel peut se déplacer un écrou de réglage 113c. 



  En outre, une pièce de guidage 113d en forme de croisillon disposée de façon réglable sur la tige 113 porte des tourillons 113e et 113f destinés à sup- porter à pivotement le levier de réglage 153 et le levier coudé 152. Entre la pièce de guidage 113d et l'écrou de réglage 113c est disposé un ressort hélicoïdal. 113g. Le levier de réglage 153 est monté à rotation en 154 dans un palier de la paroi 103 ou dans une autre partie du boîtier. Le levier cou- dé et fourchu 152 comporte des alésages 151 destinés à recevoir les touril- lons 113e et 113f. Au lieu des alésages 151, la fourchette peut également être munie d'entailles étagées ou dentelées dans lesquelles est logé 1'élément de guidage 113d. L'autre branche 153a du levier 153 comporte une came ou un bossage 155 sur lequel agit un disque à came 156 actionné par une poignée 157. 



   La poignée 157 ou le disque à came 156 permet de modifier la position du le- vier coudé 153, donc de la tige témoin 113 et de sa pointe 113a par rapport à l'entretoise 125. Le fort ressort de pression 113g sert à éviter les fati- gues excessives. Ainsi, la position terminale de la tige témoin 113 se trouve modifiée, de sorte que la température peut être de cette façon réglée à volonté. 



   Les déplacements qui résultent des différences entre la lon- gueur de la tige témoin et celle des deux tiges chauffantes provoquent un mouvement angulaire de l'entretoise 125. Ce mouvement angulaire entraîne l'ac- tionnement d'un commutateur, notamment d'un commutateur à vide monté amovi- blement dans un socle 160. Ce socle 160 est relié rigidement à la tige témoin 113 par un cadre 113h et des organes de fixation 164. Dans ce cas en effet, la pointe   113.a   n'est pas montée directement sur la tige témoin 113, mais à l'intérieur d'un cadre 113h, fixé rigidement de façon appropriée à la tige 113, par exemple par un filetage en   1131.   De cette façon, le socle 160 et le commutateur à vide 161 qui y est monté amoviblement accompagnent tous les mouvements de la tige témoin.

   La languette de contact 162 du commutateur à vide est actionnée par un doigt 163 (indiqué en traits interrom- pus). Ce doigt de commande 163 est relié de façon appropriée (non représen- té) à l'entretoise 125. 



   Le socle 160 du commutateur à vide est constitué par un élément en forme d'U comportant des branches 165 et 166. La branche 166 présente un alésage conique qui- peut   être   facilement traversé par la pointe 162 du commutateur à vide. La branche 165 présente une fente longue ouverte 167 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 dans laquelle est monté le pied 168 au moyen de ressorts 169 disposés le long de la fente. En outre, le socle 160 comporte un organe de protection 170 pour la pointe d'actionnement 162, afin d'éviter tout contact involontaire venant 
 EMI5.1 
 de l'extérieuro 
Les détails de construction peuvent être modifiés sans s'écar- ter de l'invention, dans le domaine des équivalences techniques.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DEVICE FOR MEASURING AND ADJUSTING THE TEMPERATURE APPLICABLE TO
DEVICES FOR PERMANENT WAVING.



   The present invention relates to a device for measuring and regulating the temperature applicable to devices for permanent waving.



   With the devices for permanent waving in which the hair curler clamps are brought to the desired temperature by electrically heated rods, it is difficult to determine the temperature of these heating rods. This is due on the one hand to the fact that the surface of the heating rods, as a result of the uneven distribution of the resistances which are inside, is heated unevenly, and on the other hand that each rod is only provided with clamps. partially, while another part of the stem is not furnished with it, so that the heat can radiate in these places.



   A thermometer or a thermostat will indicate for the same rod different temperatures according to the place of the rod where these measuring instruments are fixed. To remedy this lack of precision, one could use a device similar to that in which the elongation of an electrically heated rod is compared to the length of an unheated rod of a material with negligible coefficient of expansion and in which the result of this comparison is transmitted to a control system. However, the research which led to the invention has shown that a much greater precision in the indication or setting is obtained when the unheated control rod is simultaneously compared with two electrically heated rods.

   The speed of indication or adjustment can be further increased when using a toggle switch or a three-point supported spacer.



   The accompanying schematic drawings, given by way of non-limiting example, show a possible embodiment of the subject of the invention. witness rod. Fig. 1 schematically shows a heating rod with its control rod.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Fig. 2 is a top view of an apparatus for permanent waving comprising a control rod.



   Figure 3 is a sectional view through line A-B in fig. 2.



   Fig. 4 is an end view of the apparatus shown in fig.2.



   Figure 5 is a view on a larger scale of a detail of FIG. 2 (Reference C).



   Fig. 6. shows a variant of the device shown in fig.2.



   Fig. 7 is a sectional view along line D-E in fig 6.



   Figure 8 is a view on a larger scale of a detail of FIG. 6 (Reference C).



   Fig. 9 is an end view of the apparatus shown in FIG, 6.



   Figure 10 is a front view with partial section of an apparatus for permanent waving.



   Fig. 11 is a plan view, with partial section,
Figs. 12 to 14 are views on a larger scale of details of FIGS. 10 and 11.



   Referring to the pin 1, two flanges 2, 3 are fixed to the ends of a heating rod 1, for example by crimping or by welding. One of these flanges 3 comprises a thread 4 into which is screwed a rod 5 having a corresponding thread and the length of which remains constant whatever the temperature variations. The rod 5 carries at its other end a cone ending in a point 6. The flange 2 also ends in a point 7, offset from the point 6. Between the points 6 and 7 is disposed a contact tab 8 subjected to the bias of a spring 9. The contact tab 8 carries a stud 10 which can come into contact with a stud 11. This contact tab touches the points and 7.

   It can, at the two points of attack, present small recesses in which penetrate the points 6,7. The current is rationally applied to the contact 10 through the spring 9.



   The rod 5 is provided with an adjusting handwheel 12 by which it is possible to turn it in one direction or the other in the thread 4, which changes the position of the contact tab 8.



   The adjusting handwheel 12 may be provided with a graduation indicating degrees or ranges of temperature. The contact system can be used with a relay or directly to connect or disconnect the heating rods, ie for automatic temperature adjustment.



   In the figures, the control rods or the places coming into contact with these control rods are shown provided with cones ending in points, but the points of the cones of the control rods and of the opposite points with which they cooperate can in many cases be rounded. . The ends of the control rods can also be simply spherical. Likewise, the places where these spherical ends engage can also be provided with recesses in the form of caps.



   In figs. 2 to 5 is shown another embodiment of the object of the invention. Unlike the embodiment shown in FIG. 1; the control rod 13, the length of which remains constant despite the temperature variations, is compared to two heating rods 14 and 15.



  The indicator rod 13 is also provided with an adjusting handwheel 16, which, contrary to what FIG. 1, is arranged outside the bore supporting the rod 13. This flywheel is judiciously graduated in temperature degrees.



   A spacer 17 (fig. 2) replaces the flange 3 of fig. 1 and is rigidly fixed to the rods 14 and 15 at 18 and 19. In the middle of the spacer 17 is provided a threaded bore 20 in which is mounted so

 <Desc / Clms Page number 3>

 slide the indicator rod 13 The other ends of the heating rods 14,
15 are covered with sockets or fixed caps 21 and 22 having bores 23, 24. A rod 25 passes through these bores which can slide easily therein. This rod 25 is in contact, inside the caps 21, 22, with pins 26, 27 terminating in a point or a cone.



   Furthermore, the rod 25 is in contact with the tip of the control rod 13, as shown in FIG. 5, outside the axis of the rod 25, In this location, as well as on the surfaces where the rod 25 is in contact with the tips 26 and 27, this rod 25 is rationally and suitably machined.



   Likewise, the points 26, 27 may, according to a variant, be arranged such that they come into contact with the rod 25 outside the plane of its axis.



   Its point of attack could, as shown in fig. 5, be located on a diagonal with respect to the axis of the rod 13. A torque can then occur when the rods 14 and 15 contract while cooling while the length of the control rod 13 remains constant. A contact arm 28, provided on the rod 25 and subjected to the bias of a spring, can be used in conjunction with a contact pad 29 to pass the current. Likewise, the heating circuit of the heating rods can, with this device, be closed directly or indirectly by means of a relay. The temperature can also be indicated at any time, a reference 30 serving for the setting. steering wheel 16.



   The principle of temperature measurement is therefore the same as that shown in FIG. 1, but it is significantly more precise.



   In figo 4 is shown the device shown in fig.2, but seen from the end. The circles indicated in dashed lines schematically represent other heating rods of a device for permanent wave ... @ @ ....



   In figs. 6 to 9, which correspond to the arrangement shown in figs. 2 to 5, another variant embodiment of the object of the invention is shown. If the coefficient of expansion of the heating rods is found to vary as a result of aging or for other reasons, the original adjustment is no longer exact. To remedy this drawback, the heating rods 33, 34 (FIG. 6), which are used to perform the measurement, comprise grooves 35, 36 in which the rods 37, 38 are mounted with gentle friction so as to always take the same. temperature than that of the heating rod, but also so as to be independent of the expansions of the heating rod itself which correspond to the different temperatures.

   The sleeves 39, 40 which correspond to the sleeves 21, 22 of FIG. 2, are not then rigidly connected to the heating rods, but to the attached rods 37, 38. So that the rods 37, 38 are held by the sockets, it can * be provided collars 41, 42. As shown in FIG. 7, these rods are mounted rigidly or blocked at 43 and 44.



   The arrangements of the spacer according to figs. 2 to 8, according to which the spacer 25 undergoes a torsional force with respect to its longitudinal axis also have the notable advantage that they give, for a smaller bulk, a gear ratio substantially greater than that which it is possible to obtain with the arrangement shown in fig. 1. The contact arm 28 can therefore serve at the same time as an indicator needle moving on a graduation. The adjusting handwheel 16 (fig.



  2) can also be connected to a small pulley so that it can be controlled by means of a cable from any point of the device. It further results that the working members can be arranged next to the control members and thus be shielded from the influence of the heat of the heating rods.



   The research which led to the invention has shown that it is not always possible to have this adjusting wheel in an accessible place making it easy to handle. Thus, to allow a more convenient adjustment of: the temperature, it is provided, instead of the adjustment wheel, -located directly near the indicator rod, a mechanical multiplication device judiciously constituted by a system of levers

 <Desc / Clms Page number 4>

 or rods which also allow the temperature to be adjusted remotely.



   An embodiment of such a variant is shown in the .figures. Fig. 10 is in particular a view in vertical section, FIG. 11 a plan view, partially in section, and FIGS. 12 to 14 detailed views.



   The housing of an apparatus for permanent corrugation consists of a base plate 101 and side walls 102 and 103. Between the side walls are arranged the heating rods, two of which, designated by 114 and 115, are heating rods used for temperature measurement-
114a designates another of the heating rods not involved in the measurement of the temperature. One of the ends of the heating rods 114 and 115 is made integral at 118 and 119 with a spacer 117. The other ends of the heating rods are provided with caps or the like 121 having tips 121a and 122a. These points act on an oscillating spacer 125 against which a point 113a of the control rod 113 comes to rest.

   In other words, the tips of the heating rods are located in a different plane from the tip of the control rod, so that the spacer can perform a rotational movement against the bias of the springs 125a and 125b. Unlike the embodiment shown in figs. 1 to 9, the movable end of the indicator rod 113 is not mounted in the spacer 117 so as to be able to slide, but is connected to an adjustment lever 153.



   For this purpose, the corresponding end of the rod 113 is provided with a thread 113b on which an adjusting nut 113c can move.



  In addition, a guide piece 113d in the form of a spider disposed in an adjustable manner on the rod 113 carries journals 113e and 113f intended to pivotally support the adjustment lever 153 and the bent lever 152. Between the guide piece 113d and the adjusting nut 113c is disposed a coil spring. 113g. The adjustment lever 153 is rotatably mounted at 154 in a bearing of the wall 103 or in another part of the housing. The bent and forked lever 152 has bores 151 for receiving the journals 113e and 113f. Instead of the bores 151, the fork may also be provided with stepped or serrated notches in which the guide member 113d is housed. The other branch 153a of the lever 153 comprises a cam or a boss 155 on which acts a cam disc 156 actuated by a handle 157.



   The handle 157 or the cam disc 156 makes it possible to modify the position of the angled lever 153, therefore of the indicator rod 113 and of its tip 113a with respect to the spacer 125. The strong pressure spring 113g is used to avoid excessive fatigue. Thus, the end position of the indicator rod 113 is changed, so that the temperature can be adjusted in this way as desired.



   The displacements which result from the differences between the length of the indicator rod and that of the two heating rods cause an angular movement of the spacer 125. This angular movement causes the actuation of a switch, in particular a switch. vacuum mounted removably in a base 160. This base 160 is rigidly connected to the indicator rod 113 by a frame 113h and fixing members 164. In this case, the point 113.a is not directly mounted on the indicator rod 113, but inside a frame 113h, rigidly fixed in an appropriate manner to the rod 113, for example by a thread in 1131. In this way, the base 160 and the vacuum switch 161 which there mounted removably accompany all movements of the control rod.

   The contact tab 162 of the vacuum switch is actuated by a finger 163 (indicated by broken lines). This control finger 163 is suitably connected (not shown) to the spacer 125.



   The base 160 of the vacuum switch is constituted by a U-shaped member having branches 165 and 166. The branch 166 has a tapered bore which can be easily passed through the tip 162 of the vacuum switch. The branch 165 has a long open slit 167

 <Desc / Clms Page number 5>

 in which is mounted the foot 168 by means of springs 169 arranged along the slot. In addition, the base 160 includes a protection member 170 for the actuating tip 162, in order to avoid any unintentional contact from
 EMI5.1
 from outside
The details of construction can be changed without departing from the invention, in the field of technical equivalences.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. 1. - Dispositif permettant de mesurer et de régler la tempé- rature, applicable aux appareils pour ondulation permanente, caractérisé en ce que les variations de longueur provoquées par des fluctuations de tempé- rature intéressant des tiges chauffantes (en particulier deux de ces tiges) sont évaluées par comparaison avec la longueur d'une tige témoin dont la di- latation est indépendante des fluctuations de température, ces variations de longueurs étant utilisées pour actionner un dispositif de commutation. 1. - Device making it possible to measure and regulate the temperature, applicable to apparatus for permanent corrugation, characterized in that the variations in length caused by temperature fluctuations affecting the heating rods (in particular two of these rods) are evaluated by comparison with the length of a control rod whose expansion is independent of temperature fluctuations, these length variations being used to actuate a switching device. 2. - Modes de réalisation du dispositif suivant 1 , caractéri- sés par les particularités conjugables suivantes : a) la longueur de la tige témoin est réglable. b) la longueur des tiges chauffantes, d'une part, et la longueur de la tige témoin, d'autre part, sont comparées au moyen d'une entretoise soumise à la sollicitation d'un ressort. c) L'entretoise est munie d'un dispositif de commutation. d) La position de l'entretoise est déterminée par trois points, à savoir g par le ou les points d'appui de l'entretoise sur la ou les tiges chauffantes, par son point d'appui sur la tige témoin et par le point d'attaque du ressort. e) les trois points d'appui de l'entretoise sont disposés de telle façon que cette entretoise subisse un effort de torsion (par rapport à son axe longitudinal). 2. - Embodiments of the following device 1, characterized by the following conjugable features: a) the length of the indicator rod is adjustable. b) the length of the heating rods, on the one hand, and the length of the control rod, on the other hand, are compared by means of a spacer subjected to the bias of a spring. c) The spacer is fitted with a switching device. d) The position of the spacer is determined by three points, namely g by the support point (s) of the spacer on the heating rod (s), by its support point on the control rod and by the point spring attack. e) the three support points of the spacer are arranged in such a way that this spacer is subjected to a torsional force (with respect to its longitudinal axis). f) Les points d'appui de l'entretoise sur les tiges chauffantes sont situés en dessous de l'axe longitudinal de l'entretoise, et le point d'appui de la tige témoin est situé au-dessus de l'axe longitudinal de l'entretoise, ou invar sèment. g) Des tiges ou des câbles de di@tation, constitués par une matière à coefficient de dilatation constant, sont disposés dans des évidements longitudinaux prévus dans les tiges chauffantes. h) Le déplacement de la tige témoin est assuré à l'aide d'un dispositif de commande utilisant un système de leviers. i) Ge déplacement est effectué à l'aide d'un disque à came. f) The support points of the spacer on the heating rods are located below the longitudinal axis of the spacer, and the support point of the indicator rod is located above the longitudinal axis of the spacer. spacer, or invar sow. g) Di @ tation rods or cables, made of a material with a constant coefficient of expansion, are arranged in longitudinal recesses provided in the heating rods. h) The movement of the control rod is ensured by means of a control device using a system of levers. i) The movement is carried out using a cam disc. j) La tige témoin est pourvue d'une pièce de guidage déplaçable dont la position sur la tige témoin est déterminée par un écrou de réglage. k) Le système de leviers se compose d'un levier monté à pivotement, d'un levier coudé et d'une pièce d'angle. j) The indicator rod is provided with a movable guide piece, the position of which on the indicator rod is determined by an adjusting nut. k) The lever system consists of a pivotally mounted lever, an angled lever and a corner piece. 1) Le levier coudé est fourchu et cette fourche comporte des alésages ou des évidements étagés ou dentelés destinés à recevoir l'élément de guidage. m) Un fort ressort hélicoïdal est disposé entre l'élément de guidage et 1'écrou de réglage. 1) The bent lever is forked and this fork has bores or stepped or serrated recesses intended to receive the guide element. m) A strong coil spring is disposed between the guide member and the adjusting nut.
BE519450A 1952-04-29 1953-04-24 BE519450A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DEW8465A DE960225C (en) 1951-07-19 1952-04-29 Device for temperature measurement and control on permanent wave machines

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE519450A true BE519450A (en) 1953-05-15

Family

ID=155671

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE519450A BE519450A (en) 1952-04-29 1953-04-24

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE519450A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE519450A (en)
FR2482496A1 (en) ELECTRODE MOUNTING DEVICE, ESPECIALLY FOR WELDING AND BRAZING APPARATUS
FR2499243A1 (en) DEVICE FOR MEASURING OR CONTROLLING THE BELT TENSION
FR2614098A1 (en) Device which can be adapted to different meters for supporting an optical sensor
FR2956983A1 (en) INDIVIDUAL TENSIOMETER FOR TENSION MEASUREMENT OF A ROPE
EP0918264B9 (en) Device for adjusting the position of a pallet-stone mounted in clockwork escapement pallets
FR2692042A1 (en) Test appts. for deformable or displaceable structure e.g. distance moved by brake pedal under applied force - has mobile carrier movable between rest position in contact with DUT and active force-imparting position, carrier driver, force meter and DUT displacement sensor
FR2523765A1 (en) METHOD FOR MANUFACTURING A POLYPHASE THERMAL CIRCUIT BREAKER AND CIRCUIT BREAKER MANUFACTURED ACCORDING TO THIS METHOD
FR2756916A1 (en) Appts. for measuring play between two mechanical members
FR2608837A1 (en) HANDLING APPARATUS IN TRANSLATION OF AN ELEMENT, SUCH AS AN AXIS
CH437824A (en) Comparator device, for measuring center distances
CH261420A (en) Comparator for measuring linear dimensions.
CH139752A (en) Electric heater.
CH128835A (en) Thermostatic device.
BE420328A (en)
CH366247A (en) Timer
CH325141A (en) Length measuring device
CH357889A (en) Manometer
BE361251A (en)
BE343950A (en)
CH262009A (en) Indicating device.
CH231726A (en) Comparator micrometer.
CH124551A (en) Thermometric apparatus and method of mounting and adjusting this apparatus.
BE397022A (en)
FR2894382A1 (en) Adjustable thermal trigger for e.g. three pole switchgear, has movable triggering spigot transforming displacement of end of bi-metallic strip to triggering bar and movable along direction parallel to displacement of end of strip