BE518088A - - Google Patents

Info

Publication number
BE518088A
BE518088A BE518088DA BE518088A BE 518088 A BE518088 A BE 518088A BE 518088D A BE518088D A BE 518088DA BE 518088 A BE518088 A BE 518088A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rod
dispensing apparatus
piston
lever
dispensing
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE518088A publication Critical patent/BE518088A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23QIGNITION; EXTINGUISHING-DEVICES
    • F23Q2/00Lighters containing fuel, e.g. for cigarettes
    • F23Q2/34Component parts or accessories
    • F23Q2/52Filling devices

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Devices For Dispensing Beverages (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   APPAREIL DISTRIBUTEUR DE LIQUIDE. 



   La présente invention est relative à un appareil distributeur de liquide. 



   Ledit appareil peut notamment être appliqué à la   distributicn   d'essence pour   briquet.   



   Suivant l'invention, un tel appareil comprend essentiellement: un réservoir de liquide, des moyens pour   refouler   une quantité déterminée de liquide hors dudit réservoir, vers un robinet de distribution ; un dispositif de commande pour ces moyens de refoulement ; et, de préférence, un dispositif à prépaiement permettant le fonctionnement dudit dispositif de commande. 



   Dans une forme de réalisation, les moyens pour refouler une quantité déterminée de liquide hors du réservoir consistent en un cylindre noyé dans le liquide et en un piston se déplaçant dans ledit cylindre pour refouler une quantité de liquide, proportionnelle à la longueur de sa course, vers le robinet de distribution susdit, l'admission du liquide dans ledit cy- lindre s'effectuant par une soupape, éventuellement un simple orifice, pré- vue à un endroit judicieux de la paroi latérale dudit cylindre, le déplace- ment du piston étant commandé par dispositif approprié. 



   En ce qui concerne ledit dispositif de déplacement du piston, il peut étre constitué par un jeu de leviers dont les différents mouvements sont obtenus grâce à un bras de commande, un moyen de rappel, par exemple un ressort, étant prévu pour ramener les différents leviers en position primi- tive après distribution d'une quantité de liquide. 



   Dans une forme de réalisation particulièrement intéressante de l'appareil, un dispositif à prépaiement est interposé entre le jeu de le- viers et le bras de commande. 



   Le bras de commande peut être monté, par exemple, sur un axe principal portant un élément, dirigé vers le bas et provoquant le déplacement d'une tringle, par exemple par l'intermédiaire d'une butée prévue sur celle-ci, dans un sens sensiblement transversal à l'axe principal ci-avant, ladite trin- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 gle agissant sur un bras d'un levier interappui, dont l'autre bras agit, par l'intermédiaire d'une tringle, sur le piston, un moyen élastique, tel qu'un ressort, étant prévu comme rappel pour le levier interappui ci-avant et par conséquent comme rappel aussi pour le piston et le bras de commande. 



   Suivant un mode de réalisation, le bras du levier   intérappui,   destiné à provoquer le déplacement du piston,   àctionne   une tringle montée-à glissement dans des supports appropriés, un élément reliant ladite tringle au piston pour provoquer le déplacement de celui-ci dans le même sens que la tringle glissante susdite, ledit élément étant de position réglable sur la tringle pour permettre un réglage du volume du liquide refoulé à chaque course dudit piston. 



   En ce qui concerne le dispositif à prépaiement, il peut com- porter essentiellement : un ergot prévu sur l'axe principal ci-avant; un   axe-   auxiliaire parallèle au précédent et portant également un ergot arrêtant nor- malement la pièce de monnaie ou autre jeton prévu, lors de la descente de celui-ci le long de la coulisse prévue à cet effet ;

   et un étrier fixé sur l'axe auxiliaire et retenant normalement une pièce calée sur la tringle com- mandant le basculement du levier interappui, une rotation de l'axe principal agissant, par l'intermédiaire de l'ergot prévu sur celui-ci, sur la pièce de monnaie ou autre jeton, qui, à son tour, pousse sur l'ergot de l'axe auxiliaire pour faire tourner celui-ci, en soulevant ainsi l'étrier pour li- bérer la pièce calée sur la tringle commandant le levier interappui, la ro- tation de l'axe principal amenant ensuite comme signalé précédemment, le déplacement de cette dernière tringle tandis que la pièce de monnaie ou autre . jeton tombe dans un réceptacle adéquat. 



   Dans une forme de réalisation avantageuse, la pièce calée sur la tringle de commande du basculement du levier interappui est une plaque verticale dont le sommet est courbe, de manière que, lors du fonctionnement du dispositif de rappel général et par conséquent du retour de ladite pièce à sa position de départ, l'étrier retombant par son poids propre reprenne sa position de calage en glissant le long de la partie courbe de ladite pièce en forme de plaque verticale susdite. 



   Enfin, un moyen obturateur peut être prévu sur le robinet de distribution, ledit moyen obturateur libérant ledir robinet, de préférence' un peu avant le début de la course de refoulement du piston dans son cylin-   dre.   



   D'autres détails et particularités de l'invention ressorti- ront de la description donnée ci-après, à titre d'exemple non limitatif et avec référence aux dessins annexés. 



   La figure 1 représente une vue latérale, partiellement en coupe, de l'appareil. 



   La figure 2 est une vue frontale, partiellement en coupe éga- lement, du même appareil. 



   L'appareil comprend un boîtier 1, à l'extérieur duquel   n'appa-   raissent que le robinet de distribution 2 et le bras de commande 3. 



   Intérieurement, sur une base   4,   est prévue une structure for- mant bâti 5 réalisé en cornières. 



   Au-dessus de ce bâti 5, est disposé le réservoir à liquide 6, contenant par exemple de l'essence, lorsqu'il s'agit d'un distributeur per- mettant de remplir des briquets. 



   Dans ce réservoir 6, est noyé un cylindre 7 dans lequel peut se déplacer un piston 8. Le fond du cylindre présente un conduit 9 menant à un robinet de distribution 2 qui intérieurement est garni de deux soupapes 10, à bille et ressort. 



   Le cylindre 7 présente un orifice 11 permettant l'entrée du liquide. On comprendra qu'un déplacement du piston 8 vers le fond du   cylin-   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dre 7 forcera le liquide se trouvant dans celui-ci à pénétrer dans le robinet 
9 et à dégager les billes de leur siège, à   rencontre   de l'action des ressorts pour sortir finalement par le conduit 12. 



   Le piston 8 est solidaire, par l'intermédiaire d'un élément-- 
13, d'une tringle 14 montée à glissement dans des supports 15 et 16. Le dé- placement de cette tringle 14 amène donc un déplacement correspondant du pis- ton 8. On comprendra aisément que   Isolement   13 avec le piston   8* peut   être de position réglable sur la tringle   14   pour faire varier la longueur de la ' course du piston 8, et par conséquent , la quantité de liquide débitée à cha- que   course.   



   A son extrémité extérieure, la tringle   14   est montée à pivo- tement à   l'extrémité   d'un levier interappui 15, pivotant en 16 et pourvu, à son autre extrémité, d'un ressort de rappel 17. 



   Pour faire pivoter le levier interappui 15 autour du point 16, on a prévu une tringle 18 glissant dans des supports appropriés 19 ét 20. 



  En considérant la figure 1, on voit qu'un déplacement vers la gauche de   la '   tringle 18 amène le basculement du levier 15 autour du point 16 et, par con- séquent, le déplacement vers la droite de la tringle 14 et du piston 8 dans son cylindre 7. 



   Pour permettre la commande au déplacement de la tringle 18, celle-ci porte une butée 21 sur laquelle agit un élément 22 fixé sur l'axe principal 23, à l'extrémité duquel (figure 2) est fixé le bras de commande 3. Le basculement de celui-ci permettra donc à l'élément 22 de pousser sur la butée 21, solidaire de la tringle 18. Celle-ci porte encore une autre butée 24, de limitation de la course de ladite tringle. 



   Sur l'axe principal 23, est montée une came 25   qui,   lors de la rotation dudit axe 23, soulève un levier 26 pivotant en 27 solidairement avec un moyen 28 d'obturation de l'orifice de sortie du robinet 2. A la figure 1, sont représentées deux positions différentes du dispositif obturateur   28'   et de ses moyens de commande : leviers et came, à savoir la position de fer- meture du robinet, en traits pleins, et la position d'ouverture, en traits mixtes. Il va sans dire que ce moyen obturateur 28 n'est en fait qu'une fer- meture de sécurité ou supplémentaire, car la véritable obturation est don- née par les soupapes à bille 10.

   La came 25 est évidemment calée sur l'axe principal 23, de telle sorte qu'elle agisse sur le levier 26, un peu avant que l'élément 22 n'agisse sur la butée 21 ;en d'autres mots, le moyen obtu- rateur 28 s'écartera un peu avant que le piston 8 ne commence son déplacement dans le cylindre 7. 



   On peut prévoir aussi l'intervention d'un dispositif à pré- paiement. A cet effet, sur la tringle 18 est disposée une pièce verticale 29 retenue normalement par un étrier 30, fixé sur un axe auxiliaire   31.   



    Celui-ci   présente un ergot 32 orienté vers le bas, tandis qu'un autre ergot 33 est prévu sensiblement horizontalement sur l'axe principal 23. Une   cou=   lisse 34 est prévue dans l'appareil pour l'introduction d'une pièce de mon- naie 35. Lorsque celle-ci est introduite, elle vient buter contre l'ergot 32. A ce moment, si on agit sur le bras de commande 3 dans le sens de la flèche (figure 1), l'ergot 33 pousse la pièce de monnaie 35 contre l'ergot 32. L'axe auxiliaire 31 tourne et l'étrier 30 se soulève pour libérer la piè- ce 29 et permettre le déplacement de la tringle 18 et, par conséquent, le fonctionnement du piston 8,   l'élément   22 de l'axe principal 23 n'agissant sur sa butée 21 qu'après le soulèvement de l'étrier 30.

   La pièce de monnaie con- tinue sa descente dans la coulisse 34 pour tomber dans un réceptacle appro- prié. 



   Lorsque la quantité de liquide a été débitée et que le bras de commande 3 est libéré, le ressort de rappel 17 ramène le levier interap- pui 15 à sa position de départ, et par conséquent aussi la tringle 18 et la pièce verticale 29 qui sera de forme courbe, par exemple en quart de cercle, à sa partie supérieure pour permettre à l'étrier 30 de reprendre facilement sa position sensiblement horizontale de la figure 1. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   On comprendra, d'autre part, que, si une pièce de   monnaie 35   n'est pas introduite dans la coulisse   34,   un basculement du bras de commande 3 ne permettra pas la libération de la pièce 29 de son étrier 30, et le dis- positif reste donc   bloqué.     
Un support quelconque 36 peut etre prévu pour le soutien de l'objet, par exemple un briquet, à remplir. 



   Le réglage de la quantité de liquide débitée par le piston 8, à chaque course de ce dernier, peut être obtenu par le déplacement de l'élé- ment 13 sur la tringle 14, de meme que par le changement de position de la butée 24 sur la tringle 18. 



   Il doit etre entendu que l'invention n'est pas limitée au mode de réalisation décrit ci-avant, mais que bien des modifications pourraient y etre apportées sans sortir du cadre de la présente demande de brevet. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Appareil distributeur de liquide spécialement pour essence ou produit similaire, par exemple pour remplir les briquets, caractérisé en ce qu'il comprend essentiellement : un réservoir de liquide; des moyens pour refouler une quantité déterminée de liquide hors dudit réservoir , vers un robinet de   distribution ,   un dispositif de commande pour ces moyens   de'ref6u-   lement ; et, de préférence, un dispositifà prépaiement permettant le fonc- tionnement dudit dispositif de commande.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   LIQUID DISPENSER DEVICE.



   The present invention relates to an apparatus for dispensing liquid.



   Said apparatus can in particular be applied to the distribution of lighter fluid.



   According to the invention, such an apparatus essentially comprises: a liquid reservoir, means for discharging a determined quantity of liquid from said reservoir, towards a dispensing valve; a control device for these delivery means; and, preferably, a prepayment device allowing the operation of said control device.



   In one embodiment, the means for discharging a determined quantity of liquid out of the reservoir consist of a cylinder immersed in the liquid and of a piston moving in said cylinder to discharge a quantity of liquid, proportional to the length of its stroke, towards the aforesaid distribution valve, the admission of the liquid into said cylinder being effected by a valve, possibly a simple orifice, provided at a suitable location on the side wall of said cylinder, the movement of the piston being controlled by appropriate device.



   As regards said device for moving the piston, it may be constituted by a set of levers whose different movements are obtained by means of a control arm, a return means, for example a spring, being provided to bring back the various levers. in the original position after dispensing a quantity of liquid.



   In a particularly interesting embodiment of the apparatus, a prepayment device is interposed between the set of levers and the control arm.



   The control arm can be mounted, for example, on a main axis carrying an element, directed downwards and causing the movement of a rod, for example by means of a stop provided thereon, in a direction substantially transverse to the main axis above, said trin-

 <Desc / Clms Page number 2>

 gle acting on one arm of an inter-bearing lever, the other arm of which acts, via a rod, on the piston, elastic means, such as a spring, being provided as a return for the inter-bearing lever. -before and therefore as a reminder also for the piston and the control arm.



   According to one embodiment, the arm of the inter-bearing lever, intended to cause the movement of the piston, actuates a rod mounted to slide in appropriate supports, an element connecting said rod to the piston to cause the movement of the latter in the same. sense that the aforesaid sliding rod, said element being of adjustable position on the rod to allow adjustment of the volume of the liquid delivered at each stroke of said piston.



   As regards the prepayment device, it can essentially comprise: a lug provided on the main axis above; an auxiliary axis parallel to the preceding one and also carrying a lug normally stopping the coin or other token provided, during the descent of the latter along the slide provided for this purpose;

   and a bracket fixed to the auxiliary axis and normally retaining a part wedged on the rod controlling the tilting of the inter-support lever, a rotation of the main axis acting, by means of the lug provided on the latter, on the coin or other token, which, in turn, pushes on the lug of the auxiliary axle to rotate the latter, thus lifting the caliper to release the coin wedged on the rod controlling the lever inter-support, the rotation of the main axis then causing, as indicated above, the displacement of the latter rod while the coin or the like. token falls into a suitable receptacle.



   In an advantageous embodiment, the part wedged on the control rod for the tilting of the inter-support lever is a vertical plate the top of which is curved, so that, during the operation of the general return device and therefore the return of said part in its starting position, the stirrup falling by its own weight resumes its wedging position by sliding along the curved part of said part in the form of aforesaid vertical plate.



   Finally, a shutter means may be provided on the distribution valve, said shutter means releasing the air valve, preferably a little before the start of the delivery stroke of the piston in its cylinder.



   Other details and features of the invention will emerge from the description given below, by way of nonlimiting example and with reference to the accompanying drawings.



   Figure 1 shows a side view, partially in section, of the apparatus.



   Figure 2 is a front view, also partially in section, of the same apparatus.



   The device comprises a housing 1, on the outside of which only the dispensing valve 2 and the control arm 3 appear.



   Internally, on a base 4, there is provided a structure forming a frame 5 made of angles.



   Above this frame 5 is placed the liquid reservoir 6, for example containing gasoline, when it is a dispenser for filling lighters.



   In this reservoir 6 is embedded a cylinder 7 in which a piston 8 can move. The bottom of the cylinder has a duct 9 leading to a distribution valve 2 which is fitted internally with two valves 10, ball and spring.



   The cylinder 7 has an orifice 11 allowing the entry of the liquid. It will be understood that a displacement of the piston 8 towards the bottom of the cylinder

 <Desc / Clms Page number 3>

 dre 7 will force the liquid in it to enter the tap
9 and to release the balls from their seat, against the action of the springs to finally exit through the conduit 12.



   The piston 8 is integral, via an element--
13, of a rod 14 slidably mounted in supports 15 and 16. The displacement of this rod 14 therefore brings about a corresponding displacement of the piston 8. It will easily be understood that Insulation 13 with the piston 8 * can be of adjustable position on the rod 14 to vary the length of the stroke of the piston 8, and therefore the amount of liquid delivered with each stroke.



   At its outer end, the rod 14 is pivotally mounted at the end of an inter-bearing lever 15, pivoting at 16 and provided, at its other end, with a return spring 17.



   In order to rotate the inter-bearing lever 15 around point 16, a rod 18 is provided which slides in suitable supports 19 and 20.



  Considering Figure 1, it can be seen that a movement to the left of the rod 18 causes the tilting of the lever 15 around the point 16 and, consequently, the movement to the right of the rod 14 and the piston 8. in its cylinder 7.



   To allow control of the movement of the rod 18, the latter carries a stop 21 on which acts an element 22 fixed to the main axis 23, at the end of which (FIG. 2) is fixed the control arm 3. The tilting thereof will therefore allow the element 22 to push on the stop 21, integral with the rod 18. The latter carries yet another stop 24, limiting the stroke of said rod.



   On the main axis 23, a cam 25 is mounted which, during the rotation of said axis 23, raises a pivoting lever 26 at 27 integrally with a means 28 for closing the outlet of the valve 2. In FIG. 1, two different positions of the shutter device 28 'and of its control means are shown: levers and cam, namely the closed position of the valve, in solid lines, and the open position, in phantom lines. It goes without saying that this closure means 28 is in fact only a safety or additional closure, since the actual closure is given by the ball valves 10.

   The cam 25 is obviously wedged on the main axis 23, so that it acts on the lever 26, a little before the element 22 acts on the stop 21; in other words, the obtuse means - rator 28 will move away a little before piston 8 begins to move in cylinder 7.



   It is also possible to provide for the intervention of a prepayment device. For this purpose, on the rod 18 is disposed a vertical part 29 normally retained by a bracket 30, fixed on an auxiliary pin 31.



    This has a lug 32 oriented downwards, while another lug 33 is provided substantially horizontally on the main axis 23. A neck = smooth 34 is provided in the device for the introduction of a piece of coin 35. When this is inserted, it abuts against the lug 32. At this moment, if one acts on the control arm 3 in the direction of the arrow (figure 1), the lug 33 pushes the coin 35 against the lug 32. The auxiliary shaft 31 rotates and the caliper 30 rises to release the coin 29 and allow the movement of the rod 18 and, therefore, the operation of the piston 8, the element 22 of the main axis 23 acting on its stop 21 only after the lifting of the bracket 30.

   The coin continues its descent in the slide 34 to fall into a suitable receptacle.



   When the quantity of liquid has been discharged and the control arm 3 is released, the return spring 17 returns the interpressed lever 15 to its starting position, and consequently also the rod 18 and the vertical part 29 which will be of curved shape, for example in a quarter-circle, at its upper part to allow the stirrup 30 to easily resume its substantially horizontal position in FIG. 1.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   It will be understood, on the other hand, that, if a coin 35 is not introduced into the slide 34, a tilting of the control arm 3 will not allow the release of the coin 29 from its bracket 30, and so say - positive therefore remains blocked.
Any support 36 may be provided for the support of the object, for example a lighter, to be filled.



   The adjustment of the quantity of liquid delivered by the piston 8, at each stroke of the latter, can be obtained by moving the element 13 on the rod 14, as well as by changing the position of the stop 24. on the rod 18.



   It should be understood that the invention is not limited to the embodiment described above, but that many modifications could be made to it without departing from the scope of the present patent application.



   CLAIMS.



   1. Liquid dispenser apparatus specially for petrol or similar product, for example for filling lighters, characterized in that it essentially comprises: a liquid reservoir; means for discharging a determined quantity of liquid out of said reservoir, towards a distribution valve, a control device for these deflection means; and, preferably, a prepayment device allowing the operation of said control device.


    

Claims (1)

2. Appareil distributeur suivant la revendication 1, caracté- risé en ce que les moyens pour refouler une quantité déterminée de liquide hors du réservoir consistent en un cylindre noyé dans le liquide et én un piston se déplaçant dans ledit cylindre pour refouler une quantité de liquide proportionnelle à la longueur de sa course, vers le robinet de distribution susdit, l'admission du liquide dans ledit cylindre s'effectuant par une sou- pape, éventuellement un simple orifice, prévue à un endroit judicieux de la paroi latérale dudit cylindre, le déplacement du piston étant commandé par un dispositif approprié. 2. Dispensing apparatus according to claim 1, characterized in that the means for discharging a determined quantity of liquid out of the reservoir consist of a cylinder submerged in the liquid and of a piston moving in said cylinder to discharge a quantity of liquid. proportional to the length of its stroke, towards the aforesaid distribution valve, the admission of the liquid into said cylinder being effected by a valve, possibly a simple orifice, provided at a suitable location on the side wall of said cylinder, the displacement of the piston being controlled by an appropriate device. 3. Appareil distributeur suivant l'une ou l'autre des reven-- dications précédentes, caractérisé en ce que le robinet de distribution com- porte au moins une soupape à ouverture automatique par la pression du liquide refoulé, par exemple une soupape à bille et ressort. 3. Dispensing apparatus according to one or other of the preceding claims, characterized in that the dispensing valve comprises at least one valve which opens automatically by the pressure of the discharged liquid, for example a ball valve. and spring. 4. Appareil distributeur suivant l'une quelconque des revendi- cations précédentes, caractérisé en ce qu'un jeu de leviers est prévu pour le déplacement du piston dans son cylindre, les différents mouvements des leviers étant obtenus grâce à un bras de commande, un moyen de rappel, par - exemple un ressort, étant prévu pour ramener les différents leviers en posi- tion primitive après distribution d'une quantité de liquide. 4. Dispensing apparatus according to any one of the preceding claims, characterized in that a set of levers is provided for the movement of the piston in its cylinder, the various movements of the levers being obtained by means of a control arm, a return means, for example a spring, being provided to return the various levers to their original position after dispensing a quantity of liquid. 5. Appareil distributeur suivant la revendication précédente, caractérisé en ce qu'un dispositif à prépaiement est interposé entre le jeu de leviers et le bras de commande. 5. Dispensing apparatus according to the preceding claim, characterized in that a prepayment device is interposed between the set of levers and the control arm. 6. Appareil distributeur suivant l'une ou l'autre des reven- dications 4 et 5 , caractérisé en ce que le bras de commande est monté sur un axe principal portant un élément, dirigé vers le bas et provoquant le dépla- cement d'une tringle, par exemple par l'intermédiaire d'une butée prévue sur celle-ci, dans un sens sensiblement transversal à l'axe principal ci-avant, ladite tringle agissant sur un bras d'un levier interappui, dont l'autre bras agit, par l'intermédiaire d'une tringle, sur le piston, un moyen élastique, tel qu'un ressort, étant prévu comme rappel pour le levier interappui ci-avant et par conséquent comme rappel aussi pour le piston et le bras de commande. 6. Dispensing apparatus according to either of claims 4 and 5, characterized in that the control arm is mounted on a main axis carrying an element, directed downwards and causing the displacement of the device. a rod, for example by means of a stop provided thereon, in a direction substantially transverse to the main axis above, said rod acting on an arm of an inter-support lever, of which the other arm acts, via a rod, on the piston, a resilient means, such as a spring, being provided as a return for the above-mentioned inter-bearing lever and therefore also as a return for the piston and the control arm . 7. Appareil distributeur, suivant la revendication précédente, caractérisé en ce qu'un moyen limiteur de course du piston dans son cylindre est prévu. <Desc/Clms Page number 5> 7. Dispensing apparatus according to the preceding claim, characterized in that a piston stroke limiting means in its cylinder is provided. <Desc / Clms Page number 5> 8. Appareil distributeur suivant la revendication précédente, caractérisé en ce que le moyen limiteur de course est un arrêt déplaçable, prévu sur la tringle commandant le basculement du levier interappui,, 9. Appareil distributeur suivant l'une quelconque des reven-' dications 6 à 8, caractérisé en ce que le bras de levier interappui, destiné à provoquer le déplacement du piston, provoque le déplacement d'une tringle montée à glissement dans des supports appropriés, un élément reliant ladite tringle au piston pour provoquer le déplacement de çelui-ci dans le même sans que la tringle glissante susdite, ledit élément étant de position réglable sur la tringle pour permettre un réglage du volume du liquide refoulé à cha- que course dudit piston. 8. Dispensing apparatus according to the preceding claim, characterized in that the stroke limiter means is a movable stop, provided on the rod controlling the tilting of the inter-support lever ,, 9. Dispensing apparatus according to any one of claims 6 to 8, characterized in that the inter-supporting lever arm, intended to cause the movement of the piston, causes the movement of a rod slidably mounted in suitable supports. , an element connecting said rod to the piston to cause the latter to move in the same without the aforesaid sliding rod, said element being of adjustable position on the rod to allow adjustment of the volume of the liquid discharged at each stroke of said stroke. piston. 10. Appareil distributeur suivant 1-lune quelconque des re- vendications 6 à 9, caractérisé en ce que le dispositif à prépaiement compor- te essentiellement un ergot prévu sur 1'axe principal ci-avant ; un axe auxiliaire parallèle au précédent et portant également un ergot arrêtant nor- malement la pièce de monnaie ou autre jeton prévu, lors de la descente de ce- lui-ci le long de la coulisse prévue à cet effet ; 10. Dispensing apparatus according to any one of claims 6 to 9, characterized in that the prepayment device essentially comprises a lug provided on the main axis above; an auxiliary axis parallel to the preceding one and also carrying a lug normally stopping the coin or other token provided, during the descent of the latter along the slide provided for this purpose; et un étrier fixé sur 1?axe auxiliaire et retenant normalement une pièce calée sur la tringle commandant' le basculement du levier interappui, une rotation de l'axe principal agissait, par 1?intermédiaire de l'ergot prévu sur celui-ci, sur la pièce de monnaie ou autre jeton, qui, à son tour, pousse sur l'ergot de l'axe auxiliaire pour' faire tourner celui-ci, en soulevant ainsi l'étrier pour libérer la pièce ca- lée sur la tringle commandant le levier interappui, la rotation dé l'axe principal amenant ensuite , comme signalé précédemment, le déplacement de cette dernière tringle tandis que la pièce de monnaie ou autre jeton tombe dans un réceptacle adéquat. and a yoke fixed on the auxiliary axis and normally retaining a part wedged on the rod controlling the tilting of the inter-support lever, a rotation of the main axis acted, through the lug provided on it, on the coin or other token, which in turn pushes on the lug of the auxiliary axle to rotate the latter, thereby lifting the caliper to release the coin on the rod controlling the inter-support lever, the rotation of the main axis then causing, as indicated above, the displacement of the latter rod while the coin or other token falls into a suitable receptacle. Il* Appareil distributeur suivant la revendication 10, carac- térisé en ce que Isolément de 1?axe principal provoquant le déplacement de la tringle susdite, par exemple par l'intermédiaire d'une butée prévue sur' celle-ci, est calé sur ledit axe principal, par rapport à 1?ergot de celui-ci, de telle sorte qu'il n'agisse qu'après ledit ergot, c'est-à-dire, lorsque l'étrier a libéré la pièce calée sur cette tringle. The dispensing apparatus according to claim 10, characterized in that isolation of the main axis causing the movement of the aforesaid rod, for example through a stop provided thereon, is wedged on said. main axis, relative to 1? lug thereof, so that it acts only after said lug, that is to say, when the caliper has released the part wedged on this rod. 12. Appareil distributeur suivant la revendication 10 ou Il-, caractérisé en ce que la pièce calée sur la tringle de commande du bascule- ment du levier interappui est une plaque verticale dont le sommet est cour- be, de manière que, lors du fonctionnement du dispositif de rappel général et par conséquent du retour de ladite pièce à sa position de départ, l'étrier retombant par son poids propre reprenne sa position de calage en glissant lé long de la partie courbe de ladite pièce en forme de plaque verticale susdi- te. 12. Dispensing apparatus according to claim 10 or II-, characterized in that the part wedged on the control rod for the tilting of the inter-bearing lever is a vertical plate the top of which is curved, so that, during operation of the general return device and consequently of the return of said part to its starting position, the stirrup falling by its own weight resumes its wedging position by sliding along the curved part of said part in the form of a above-mentioned vertical plate. you. 13. Appareil distributeur suivant l'une quelconque des reven- dications précédentes, caractérisé en ce qu'un moyen obturateur est prévu sur le robinet de distribution, ledit moyen obturateur libérant ledit robi- net, de préférence un peu avant le début de la course de refoulement du piston dans son cylindre. 13. Dispensing apparatus according to any one of the preceding claims, characterized in that a shutter means is provided on the dispensing valve, said shutter means releasing said valve, preferably a little before the start of the stroke. pressure of the piston in its cylinder. 14. Appareil distributeur suivant la revendication précédente, caractérisé en ce que le moyen obturateur est constitué par une petite plaque ou moyen similaire s'appliquant sur l'ouverture de sortie du robinet de dis- tribution. 14. Dispensing device according to the preceding claim, characterized in that the shutter means is constituted by a small plate or similar means applied to the outlet opening of the dispensing valve. 15. Appareil distributeur suivant la revendication 13 ou 14, caractérisé en ce que le moyen obturateur, par exemple la plaque susdite, est montée à pivotement, par l'intermédiaire d'une tringle, autour d'un point de l'appareil, un levier étant également monté en ce point pour pivoter autour de lui solidairement avec la tringle susdite, le basculement ou pivotement dudit levier étant provoqué par un moyen quelconque solidaire de la commande générale de 1'appareil et amenant donc, par pivotement de la tringle, 19écar- tement du moyen obturateur pour libérer l'orifice du robinet de distribution. 15. Dispensing apparatus according to claim 13 or 14, characterized in that the shutter means, for example the aforesaid plate, is pivotally mounted, via a rod, around a point of the apparatus, a lever being also mounted at this point to pivot around it integrally with the aforesaid rod, the tilting or pivoting of said lever being caused by any means integral with the general control of the apparatus and therefore causing, by pivoting of the rod, 19écar - adjustment of the shutter means to free the orifice of the dispensing valve. 16. Appareil distributeur suivant la revendication 15, carac- <Desc/Clms Page number 6> térisé en ce que le moyen provoquant le basculement du levier ci-avant et par conséquent le pivotement de la tringle et l'écartement du moyen obtura- teur, est constitué par une came calée sur l'axe principal de fonctionnement. 16. Dispensing apparatus according to claim 15, charac- <Desc / Clms Page number 6> terized in that the means causing the tilting of the above lever and consequently the pivoting of the rod and the spacing of the shutter means, consists of a cam wedged on the main operating axis. 17. Appareil distributeur suivant la revendication 16, carac- térisé en ce que la came est calée sur ledit axe principal de manière à agir sur le levier basculant correspondant, avant le début du fonctionnement du mécanisme amenant le déplacement du piston dans son cylindre.... 17. Dispensing apparatus according to claim 16, characterized in that the cam is wedged on said main axis so as to act on the corresponding rocking lever, before the start of operation of the mechanism causing the movement of the piston in its cylinder. .. 18. Appareil distributeur de liquide, tel que décrit ci-avant ou représenté aux dessins annexés. 18. Liquid dispensing apparatus, as described above or shown in the accompanying drawings.
BE518088D BE518088A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE518088A true BE518088A (en)

Family

ID=154765

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE518088D BE518088A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE518088A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0578892B1 (en) Flushing device allowing the delivery of different, predetermined quantities of water
FR2672100A1 (en) TWO-STAGE AUTOMATIC SHUT-OFF VALVE.
BE1013532A3 (en) Distributor of dental viscous material.
FR2630686A1 (en) DEVICE FOR LIMITING THE FILLING OF A FUEL TANK AND MOTOR VEHICLE EQUIPPED WITH SUCH A DEVICE
BE518088A (en)
EP0422499B1 (en) Semi-automatic beverage dispenser
FR2848131A1 (en) CONTROL ASSEMBLY FOR A SHUTTER BELONGING TO A CONTINUOUS CASTING SYSTEM, AND CORRESPONDING CONTINUOUS CASTING SYSTEM
FR2793450A1 (en) Fuel tank for motor vehicle comprises flexible bladder inside rigid shell and has pressurization system for space between bladder and shell to direct fuel through pipe to engine
FR2494842A1 (en) AUTOMATIC DISPENSER FOR BEVERAGES
EP0913217B1 (en) Apparatus for spreading slag powder and continuous casting installation provided with such an apparatus
FR2756476A1 (en) ELECTRIC KETTLE COMPRISING A CONTAINER WHICH IS OPENED BY A COVER
EP0251837A2 (en) Hydraulic filling and closing device for a toilet cistern
EP0774373B1 (en) Arrangement for filling a motor vehicle fuel tank
FR2904754A1 (en) Food distributing device for e.g. breeding porcine, has control unit interacting with food distributing unit, when water reservoir passes from bottom zone to top zone or vice versa, so that food reservoir releases certain quantity of food
FR2665891A1 (en) Filling limiter for liquid storage tank
BE567813A (en)
CH141071A (en) Liquid measuring-dispenser device.
BE404170A (en)
BE361160A (en)
CH283610A (en) Machine for bagging loads in valve bags.
BE384215A (en)
BE347034A (en)
BE362513A (en)
FR2899917A1 (en) Water flushing device for tank, has anti-spilling unit separating channel to avoid filling of tank when tank is emptied due to leakage at outlet, and T-shaped tilting lever arranged between triggering unit and cup of water inlet valve
BE383958A (en)