BE512318A - - Google Patents

Info

Publication number
BE512318A
BE512318A BE512318DA BE512318A BE 512318 A BE512318 A BE 512318A BE 512318D A BE512318D A BE 512318DA BE 512318 A BE512318 A BE 512318A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
stove
tank
line
filling
pipe
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE512318A publication Critical patent/BE512318A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24CDOMESTIC STOVES OR RANGES ; DETAILS OF DOMESTIC STOVES OR RANGES, OF GENERAL APPLICATION
    • F24C5/00Stoves or ranges for liquid fuels
    • F24C5/18Liquid-fuel supply arrangements forming parts of stoves or ranges

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Feeding And Controlling Fuel (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  POELE A HUILE. 



   La présente invention est relative à un poêle à huile qui peut trouver son utilisation en particulier comme poêle d'appartement. Les poêles à huile connus comportent un réservoir d'huile, disposé latéralement ou à l'ar- rière près du corps du poêle, et muni d'au moins une ouverture obturable ser- vant pour le remplissage du réservoir, La fermeture de cette ouverture ne doit pas être étanche à l'air, afin que, lors du remplissage, l'air puisse passer. On peut prévoir aussi deux ouvertures dont la seconde établit une com- munication entre   l'intérieur   du réservoir et l'atmosphère, afin d'assurer un écoulement régulier de   7.'huile   au brûleur. Pour cette raison, la dernière ou- verture précitée ne doit jamais être fermée.

   Un inconvénient des systèmes de ce genre est que de l'huile s'évapore constamment par l'ouverture d'air, ce qui provoque un fort dégagement d'odeurs. Pour cette raison, ces poêles à huile ne conviennent pas pour le chauffage des appartements. 



   La présente invention a pour but d'éviter cet inconvénient. 



   Le poêle à huile selon l'invention comprend un réservoir d'huile disposé contre le corps du   pole,   et est caractérisé par le fait que le ré- servoir est muni d'une conduite de remplissage obturable, et que de plus le poêle'présente une conduite d'air qui relie l'intérieur du réservoir avec 1' intérieur du poêle. 



   Le dessin annexé représente des exemples de réalisation de l'objet de l'invention. Dans ce dessin 
Fig. 1 est une coupe en long schématique du poêle. 



   Fig. 2 en est une vue en plan. 



   Fig. 3 est une coupe verticale d'un poêle selon un deuxième ex- emple de réalisation, et 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Fig. 4 est une variante de la figure 3. 



   1 désigne le corps du poêlequi comporte un foyer 2. Sur la face   arrière   du poêle est disposé un réservoir d'huile 3 qui est complètement fer- mé. Une conduite de remplissage   4,   qui, dans la disposition représentée, for- me siphon, est raccordée au réservoir 3 et s'étend jusqu'à la face avant du poêle,   où   elle est munie d'un entonnoir 5 se fermant de manière étanche aux odeurs. 



   Une autre conduite 6 est raccordée au fond du réservoir et le re- lie avec l'intérieur 2 du poêle. Cette conduite 6, qui est contrôlée par une soupape de réglage 7, amène le combustible au foyer. La soupape est avantageu- sement manoeuvrée par l'intermédiaire d'une commande à distance 8 au moyen   d'un   organe de commande disposé sur la face du poêle. 



   La rentrée   dair,   lorsque le niveau d'huile baisse, se fait par une conduite 10 d'une part, raccordée à la partie supérieure du réservoir, et d'autre part en communication avec l'intérieur du poêle. Les vapeurs d'hui- le qui s'échappent lors du remplissage parviennent par la conduite 10 direc- tement dans le foyer 2 auquel de Pair arrive ainsi. De cette façon, le déga- gement d'odeurs est complètement évité. L'invention ne doit pas être considé- rée   corme   limitée à la réalisation décrite. Ainsi, il n'est pas nécessaire que la conduite de remplissage 4 soit en   forme   de siphon, mais elle peut sui- vre -Lui trajet plus ou moins rectiligne depuis la façade ou une face latérale   jusqu'à.   la partie inférieure du réservoir. 



   Une telle réalisation est visible figure 3. 



   Il est un réservoir de combustible dans lequel débouche une con- duite de remplissage 12 présentant une pente continue. Cette conduite de rem- plissage s'étend jusqu'à la façade du pole et est munie d'une tubulure de rem- plissage obturable pour empêcher les odeurs. La fermeture estobtenue au moy- en d'un obturateur rotatif 13 qui est en liaison avec une soupape de réglage 14 par une tige 15. Une conduite 16 relie la partie inférieure du réservoir 11 avec la cuvette de combustion 17 disposée dans la chambre de   combustion   18. Cette conduite 16 se trouve sous l'action de la soupape de réglage 14 pour le réglage de la grandeur de la flamme; cette soupape se ferme lors de la.   manoeuvre   de l'obturateur rotatif 13 pour l'ouverture de la conduite 12. 



    @e   plus, uns conduite d'air 19 relie la partie supérieure de l'intérieur du réservoir avec la conduite   d'alimentation   16, son orifice 20 étant plus bas que l'orifice 21 de la conduite de remplissage 12 dans le réservoir de com-   bustible   Il. 



   Le remplissage du réservoir 11 en combustible se fait par la con- duite 12 après que l'obturateur rotatif a été ouvert. En même temps, la soupa- pe 14   @e   ferme, de sorte que l'échappement du combustible par la conduite 16 est impossible. L'air chassé lors du remplissage s'échappe par les conduites 19 et 16 à l'intérieur du   poêle.   



   Lorsqu'on ferme l'ouverture de remplissage de la conduite 12, la soupape   14   s'ouvre automatiquement, de sorte que le combustible arrive dans la   cuvait-,   de combustion 17. Comme l'huile se trouve, dans la cuvette de com- bustion 17 et dans la conduite 12, à la pression atmosphérique-la fermeture 13 n'est pas étanche à l'air- et que le réservoir 11 est fermé par fermeture étanche à l'air, le niveau du liquide dans le réservoir 11 et dans la condui- te 19 est beaucoup plus élevé que dans la cuvette 17 et la conduite de remplis- sage 12. La différence de niveau H correspond à la différence de pression en- tre la pression atmosphérique, et la pression réduite existant dans le réser- voir 11 au-dessus du niveau libre du liquide.

   Si l'on met alors le poêle en action et qu'on brûle le combustible dans la cuvette 17, l'état d'équilibre des colonnes de liquide dans le réservoir 11 d'une part, et dans la cuvette 17 d'autre part, subit une perturbation, en ce que le niveau dans la cuvette 17 baisse en raison de la'combustion (différence de niveau H1). Si, la com- bustion continuant, le niveau tombe encore plus bas, le niveau d'huile baisse de façon correspondante, après réglage de la soupape 14 dans la conduite 12, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 le bord supérieur de l'orifice 21 est libéré, et il se produit un nouvel état d'équilibre du fait que l'air pénètre par la conduite de remplissage 12, et monte dans l'espace au-dessus du niveau du liquide dans le réservoir 11. De cette façon, suivant les progrès de la combustion, il coule toujours automati- quement du combustible dans la cuvette 17.

   La différence de niveau Hl qui est fonction du réglage de la soupape de réglage, se maintient aussi longtemps que dans le brûleur s'opère une consommation d'huile, elle s'annule lorsque, la soupape de réglage 14 étant ouverte, le poêle est hors service. 



   La figure 4 représente une variante dans laquelle le poêle est le même que la première disposition, avec cette différence que la conduite 16 est munie d'un tuyau 61 qui est mis directement en relation avec l'espace qui surmonte la cuvette 17, de sorte que l'orifice se trouve au-dessus du niveau du combustible. Cette disposition facilite l'échappement de l'air lors du remplissage du réservoir. 



   L'avantage essentiel de cette dernière disposition est que l'hui- le coule vers le brûleur avec une pente constante, sans que des organes spé-   ciaux   (soupape à flotteur ou analogue) soient nécessaires à cet effet. 



   Il est très facile de se servir de ce poêle et-de le remplir, car le point de remplissage sur le devant ou sur les côtés de l'appareil est fa-   cilement   accessible.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  OIL STOVE.



   The present invention relates to an oil stove which can find its use in particular as an apartment stove. Known oil stoves include an oil reservoir, arranged laterally or at the rear near the body of the stove, and provided with at least one closable opening serving for filling the reservoir. The closing of this opening must not be airtight, so that air can pass through when filling. It is also possible to provide two openings, the second of which establishes a communication between the interior of the reservoir and the atmosphere, in order to ensure a regular flow of oil to the burner. For this reason, the last opening mentioned above must never be closed.

   A disadvantage of systems of this kind is that oil constantly evaporates through the air opening, causing a strong release of odors. For this reason, these oil stoves are not suitable for heating apartments.



   The object of the present invention is to avoid this drawback.



   The oil stove according to the invention comprises an oil reservoir arranged against the body of the pole, and is characterized by the fact that the reservoir is provided with a sealable filling pipe, and that, moreover, the stove has an air line which connects the interior of the tank with the interior of the stove.



   The appended drawing represents embodiments of the object of the invention. In this drawing
Fig. 1 is a schematic longitudinal section of the stove.



   Fig. 2 is a plan view.



   Fig. 3 is a vertical section of a stove according to a second exemplary embodiment, and

 <Desc / Clms Page number 2>

 
Fig. 4 is a variant of Figure 3.



   1 designates the body of the stove which includes a firebox 2. On the rear face of the stove is an oil tank 3 which is completely closed. A filling pipe 4, which, in the arrangement shown, forms a siphon, is connected to the tank 3 and extends to the front face of the stove, where it is provided with a funnel 5 which closes in a sealed manner. to odors.



   Another pipe 6 is connected to the bottom of the tank and connects it with the interior 2 of the stove. This pipe 6, which is controlled by a regulating valve 7, brings the fuel to the fireplace. The valve is advantageously operated by means of a remote control 8 by means of a control member arranged on the face of the stove.



   The air intake, when the oil level drops, is via a pipe 10 on the one hand, connected to the upper part of the tank, and on the other hand in communication with the interior of the stove. The oil vapors which escape during filling pass through line 10 directly into the furnace 2, to which air thus arrives. In this way, odors are completely avoided. The invention is not to be considered as limited to the embodiment described. Thus, it is not necessary for the filling pipe 4 to be in the form of a siphon, but it can follow a more or less straight path from the front or a side face to. the lower part of the tank.



   Such an embodiment is visible in figure 3.



   There is a fuel tank into which opens a filler pipe 12 having a continuous slope. This filling line extends to the front of the stove and is fitted with a sealable filling pipe to prevent odors. The closure is obtained by means of a rotary shutter 13 which is connected with a regulating valve 14 by a rod 15. A pipe 16 connects the lower part of the tank 11 with the combustion bowl 17 arranged in the combustion chamber. 18. This pipe 16 is under the action of the adjustment valve 14 for adjusting the size of the flame; this valve closes during the. operation of the rotary shutter 13 for opening the pipe 12.



    @e more, an air line 19 connects the upper part of the interior of the tank with the supply line 16, its orifice 20 being lower than the orifice 21 of the filling line 12 in the com tank. - bustible It.



   The fuel tank 11 is filled with the pipe 12 after the rotary shutter has been opened. At the same time, the valve 14 closes, so that the escape of fuel through line 16 is impossible. The air expelled during filling escapes through pipes 19 and 16 inside the stove.



   When the filling opening of the line 12 is closed, the valve 14 opens automatically, so that the fuel arrives in the combustion bowl 17. As the oil is in the combustion bowl. bustion 17 and in the pipe 12, at atmospheric pressure - the closure 13 is not airtight - and that the reservoir 11 is closed by airtight closure, the level of the liquid in the reservoir 11 and in line 19 is much higher than in bowl 17 and filling line 12. The level difference H corresponds to the pressure difference between atmospheric pressure and the reduced pressure existing in the tank. - see 11 above the free level of the liquid.

   If the stove is then put into action and the fuel is burned in the bowl 17, the equilibrium state of the liquid columns in the tank 11 on the one hand, and in the bowl 17 on the other hand , undergoes a disturbance, in that the level in the bowl 17 drops due to combustion (level difference H1). If, with the combustion continuing, the level falls even lower, the oil level drops correspondingly, after adjusting the valve 14 in line 12,

 <Desc / Clms Page number 3>

 the upper edge of the orifice 21 is released, and a new state of equilibrium occurs as the air enters through the filling line 12, and rises in the space above the level of the liquid in the tank 11. In this way, depending on the progress of the combustion, fuel always automatically flows into the bowl 17.

   The difference in level Hl which is a function of the adjustment of the regulating valve, is maintained as long as the burner is consuming oil, it is canceled when, with the regulating valve 14 being open, the stove is out of order.



   Figure 4 shows a variant in which the stove is the same as the first arrangement, with the difference that the pipe 16 is provided with a pipe 61 which is directly connected with the space which surmounts the bowl 17, so that the orifice is above the fuel level. This arrangement facilitates the escape of air when filling the tank.



   The essential advantage of the latter arrangement is that the oil flows towards the burner with a constant slope, without the need for special members (float valve or the like) for this purpose.



   It is very easy to use and fill this stove, as the filling point on the front or on the sides of the appliance is easily accessible.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS ET RESUME 1. Poêle à huile avec réservoir d'huile disposé près du corps du poêle, caractérisé en ce que le réservoir est muni d'une conduite de remplis- sage qui peut être fermée et en outre le poêle présente une conduite d'air qui relie l'intérieur du réservoir avec l'intérieur du poêle. CLAIMS AND SUMMARY 1. Oil stove with oil tank arranged near the body of the stove, characterized in that the tank is provided with a filling line which can be closed and in addition the stove has an air line which connects the inside of the tank with the inside of the stove. 2. Poêle selon 1 , caractérisé en ce que la conduite d'air relie la partie supérieure du réservoir avec la chambre de combustion du corps du poêle. 2. Stove according to 1, characterized in that the air duct connects the upper part of the tank with the combustion chamber of the body of the stove. 3. Poêle selon 1 ou 2 , caractérisé en ce que la conduite de rem- plissage est en forme de siphon. 3. Stove according to 1 or 2, characterized in that the filling pipe is in the form of a siphon. 4. Poêle selon 1 à 3 , caractérisé en ce que le réservoir d'hui- le est disposé sur la face arrière du poêle, et la conduite de remplissage s'étend jusqu'à la face antérieure. 4. Stove according to 1 to 3, characterized in that the oil reservoir is arranged on the rear face of the stove, and the filling pipe extends to the front face. 5. Poêle selon 1 à 4 , caractérisé en ce que la conduite de rem- plissage débouche en pente dans le réservoir de combustible, et la conduite d'air débouche dans la conduite d'alimentation du brûleur, l'orifice de cette dernière étant plus bas que l'orifice de la conduite de remplissage dans le réservoir de combustible. 5. Stove according to 1 to 4, characterized in that the filling pipe opens on a slope into the fuel tank, and the air pipe opens into the supply pipe of the burner, the orifice of the latter being. lower than the opening of the fill line in the fuel tank. 6.Poêle selon 1 à 5 , caractérisé en ce qu'un tuyau d'air spé- cial partant de la conduite d'alimentation débouche dans la chambre de com- bustion. 6.Stove according to 1 to 5, characterized in that a special air pipe starting from the supply pipe opens into the combustion chamber. 7. Poêle selon 1 à 6 , caractérisé en ce que la conduite d'ali- mentation de la chambre de combustion se trouve sous l'action d'un organe de fermeture qui est monté entre le réservoir de combustible et l'orifice de la conduite d'air dans la conduite d'alimentation, et est en communication avec un organe de fermeture commandant la conduite de remplissage. en annexe 2 dessins. 7. Stove according to 1 to 6, characterized in that the supply line of the combustion chamber is under the action of a closing member which is mounted between the fuel tank and the orifice of the combustion chamber. air line in the supply line, and is in communication with a closure member controlling the filling line. in appendix 2 drawings.
BE512318D BE512318A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE512318A true BE512318A (en)

Family

ID=150810

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE512318D BE512318A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE512318A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2931538A1 (en) Alcohol heating apparatus for e.g. domestic chimney, has burner including lateral wall provided with alcohol inlet orifice connected to alcohol reservoir by supply pipe, where alcohol reservoir is housed in compartment exterior to furnace
BE512318A (en)
EP1112886B1 (en) Valve for the fuel tank of a motor vehicle
FR2912302A1 (en) DEVICE FOR REGULATING THE WATER LEVEL OF A HEATING CAVITY OF AN ELECTRICAL APPLIANCE
EP0323502B1 (en) Device forming a gas burner, in particular for heating appliance.
FR2686840A1 (en) Venting device for a fuel tank
FR2937712A1 (en) Liquid fuel i.e. ethanol, supplying device for tray shaped vaporizing burner in chimney, has supplying unit supplying fuel to burner from container, and ignition unit igniting fuel using resistor placed in defined zone and immersed in fuel
FR2561360A1 (en) Reduced waste product heating boiler
BE474068A (en)
FR2703759A1 (en) Heating system with closed hearth with synchronised-control safety expansion chamber
EP0011586B1 (en) Method and apparatus for heating using liquid fuel, the apparatus being also usable for burning solid fuel
CH175962A (en) Liquid fuel heating installation.
FR2814534A1 (en) Wood stove for hot water production has front door for loading fuel, smoke exhaust pipe with damper and water tank in upper part of hearth
FR2516635A1 (en) SUCTION HOOD FOR AN OPEN FIRE CHIMNEY
CH199303A (en) Liquid fuel burner with rotating cup and blown flame.
FR2942815A1 (en) WATER HUNT WITH DELAYED OPENING
CH299041A (en) Installation for the protection of a steam generator superheater.
CH146485A (en) Liquid fuel cooking stove.
BE562127A (en)
BE533731A (en)
FR2458764A1 (en) Central heating boiler for volatile rich materials - has water jacket dividing flue into two parts and adjustable hot gases diversion
BE489065A (en)
BE467458A (en)
BE471883A (en)
FR2794520A1 (en) Temperature and combustion control circuit for closed hearth heater has draught controlled fuel air valves in regulator