BE509916A - - Google Patents

Info

Publication number
BE509916A
BE509916A BE509916DA BE509916A BE 509916 A BE509916 A BE 509916A BE 509916D A BE509916D A BE 509916DA BE 509916 A BE509916 A BE 509916A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pistons
oil
spacer
machine according
pump
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE509916A publication Critical patent/BE509916A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A23FOODS OR FOODSTUFFS; TREATMENT THEREOF, NOT COVERED BY OTHER CLASSES
    • A23NMACHINES OR APPARATUS FOR TREATING HARVESTED FRUIT, VEGETABLES OR FLOWER BULBS IN BULK, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; PEELING VEGETABLES OR FRUIT IN BULK; APPARATUS FOR PREPARING ANIMAL FEEDING- STUFFS
    • A23N1/00Machines or apparatus for extracting juice
    • A23N1/003Machines or apparatus for extracting juice especially for citrus fruits

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Polymers & Plastics (AREA)
  • Apparatuses For Bulk Treatment Of Fruits And Vegetables And Apparatuses For Preparing Feeds (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MACHINE AUTOMATIQUE.A PRESSER LES FRUITS. 



   La présente invention a pour objet une machine automatique à pres- ser les fruits qui permet d'en exprimer complètement le jus propre à une con- sommation immédiate. Cette machine est d'un grand rendement. 



   Pour bien fixer l'objet de l'invention sans toutefois la limiter., dans les dessins annexés : 
La figure 1 montre par une vue de face et en perspective la partie supérieure de la machine. 



   La figure 2.montre par une vue arrière et en perspective, le sys- tème de commande à pression d'huile de la machine. 



   La figure 3 montre à une échelle plus importante, par une vue élé- vation et en coupe, un des pistons de la machine en position haute, avant le pressage d'un fruit. 



   La figure 4 est une vue semblable à la figure 3, pendant le pres- sage du fruit, le piston étant en position basse. 



   La figure 5 montre en perspective la coupelle d'appui du fruit pres- sé. 



   La figure 6 montre par une vue schématique de l'ensemble de la ma- chine, une deuxième forme de réalisation de la commande hydraulique des pistons. 



   La figure 7 montre à une échelle plus importante, une vue de côté et en coupe suivant la ligne 7 - 7 de la figure 6 (le piston étant en position   haute).   



   La figure 8 montre à une échelle plus importante et par une vue en coupe le détail de la commande hydraulique des pistons selon la deuxième forme de réalisation, (une des pompes et une des soupapes de retour sont représentées 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 en coupe). 



   La figure 9 montre une vue de côté et en coupe suivant la ligne 9 - 9 de la figure 8, (la pompe étant en position d'aspiration). 



   La figure 10 montre à une échelle plus importante et par une vue en coupe,le détail de la commande hydraulique des pistons selon la deuxième forme de réalisation, Les pompes étant représentées pendant le refoulement de l'huile dans les canalisations aboutissant aux pistons de pressage. 



   La figure II montre une vue de côté et en coupe suivant la ligne II-II de'la figure 10. 



   La figure 12 montre par une vue en coupe, une des soupapes de retour pendant le refoulement de l'huile au moment de la remontée des pistons de pressage. 



   La figure 13 montre, par une vue perspective, l'ensemble de la commande hydraulique des pistons selon la deuxième forme de réalisation, une des pédales étant coupée partiellement. 



   Cette machine comporte une tablette I formée par un comptoir ou- vert à l'arrière pour permettre le logement des organes de commande. 



   La tablette I sert à fixer deux montants   verticaux     et .1   reliés par   l'entretoise   et par le support de pistons 5. 



   Ce support a par exemple,une section en   U,   et il est percé ver- ticalement à intervalle régulier pour recevoir les cylindres verticaux re- tenus par boulons ou autres moyens,    Dans l'alésage 61 des cylindres, coulisse le piston supérieur 7 qui présente une gorge 1 avec joint d'étanchéité .8 et qui constitue à sa base   un piston de grand diamètre 72 dont le fond est évidé en 73 sensiblement en forme de calotte sphérique. Chacun des pistons 1 est rappelé en position hau- te par de ressorts à   boudin .2   et 10 accrochés d'uné part à l'intérieur du cylindre et, d'autre part, au support'de pistons 5. 



   Les pistons 1 ainsi montés, se présentent verticalement au-dessus   des cuves amovibles II placées sur l'entretoise et centrées sur cette dernière par leur fond dont un bossage ou refoulement II pénètre dans un des   évidements correspondants 41 percés dans l'entretoise 4. 



   Chacune des cuves II dont le diamètre intérieur correspond au diamètre des cylindres 72,présente intérieurement un fond conique II2 sur lequel est appuyée et centrée une coupelle métallique 19. 



   A cet effet, les coupelles.12 forment, à leur partie supérieure, une calotte sphérique dont la base circulaire 191 est de plus petit diamètre que l'alésage des cuves II. Le pourtour 191 est raccordé avec des becs proé- minents 192 formés par les extrémités des nervures cruciformes 193 disposées au-de sous de la dite calotte. Les nervures 193 sont pentées symétriquement en 194 pour prendre appui, en centrant les coupelles 19, sur le fond conique   des cuves II. Une partie méplate 195 à la partie inférieure des coupelles, dégage l'ouverture II  des cuves II.   



   Avec cette disposition,après la mise en place de la coupelle 19,   la calotte sphérique est légèrement surélevée par rapport au fond conique II2 de la cuve, de manière à laisser subsister des intervalles 196 pour l'écoulement du jus de fruit, qui peut passer entre les nervures 19  et ensuite dans l'ouverture II .   



   Chaque coupelle 19 en une seule pièce constitue un filtre facile- ment démontable et lavable après le pressage. Le centrage précis des coupel- les 19 dans les couves II, est automatique par l'effet des becs proéminents 192. 



   Au-dessous de chaque cuve II est placé un deuxième filtre conique   amovible 12 en forme d'entonnoir, qui est fixé sur l'entretoise 4. Ces filtres se terminent par une goulotte 12Ú pour déverser le jus de fruit dans le verre   posé au-dessous, sur la tablette I. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



     L'entretoise 1.   et le   support   des pistons sont recouverts par un capot amovible 22. 
 EMI3.1 
 



  Sous la tablette l à l'intérieur du comptoir, est fixé un réservoir d'huile Il avec tuyau 1Z. relié à une pompe de compression 15. Cette dernière   est commandée par la pédale 16 qui est articulée par une extrémité dans une - chaîne 16 solidaire du comptoir. On peut ainsi, refouler l'huile dans le tuyau   d'évacuation 17 qui monte à l'intérieur du comptoir et traverse le montant 3. 



  A l'extrémité supérieure, le tuyau 17 est cintré en angle droit pour se pré- 
 EMI3.2 
 senter horizontalement. Des raccords 1 relient le tuyau 17 aux cylindres . Selon cette disposition, en actionnant la pédale j¯6, la pompe 12 refoule l'huile dans le tuyau d'évacuation 17 pour l'envoyer sous pression 
 EMI3.3 
 dans les cylindres . L'huile en pression agit sur les pistons 7 qui xônt re- poussés de haut en bas et qui pénètrent en coulissant par leurs pistons infé- 
 EMI3.4 
 rieurs z2 dans les cuves 111 Les fruits gl qui sont placés sans aucune prépa- ration dans les cuves n et qui reposent sur les coupelles 12, sont de la sorte pressée d'une manière complète par les   pistons 7.   



   La remontée des pistons 1 s'effectue automatiquement par l'action de rappel des ressorts à   boudin .3   et 10 ainsi que par l'effet d'une vanne 20 qui achemine l'huile par l'intermédiaire du tuyeu   21   dans le réservoir 13. 
 EMI3.5 
 



  Les cylindres bzz ont leur cloison périphérique 14 assez,haute et disposée en regard d'une gorge, pour éviter l'écoulement éventuel de l'huile sur le fruit lors de l'engagement des pistons dans les cuves II. 



   Il est prévu également de commander le déplacement des pistons par de l'air comprimé, ou par tout autre moyen connu approprié. 



   La machine peut être exécutée avec toutes formes extérieures et en toutes dimensions, sans sortir du domaine de l'invention. 



   Il ressort de la description que la machine permet d'obtenir rapi- dement le maximum de jus qu'il est possible d'exprimer d'un fruit. D'autre part, le démontage rapide des différents organes facilite l'entretien. Le fonc- tionnement est sûr. 



   Suivant une deuxième forme de réalisation.- la commande hydraulique des pistons de pressage est obtenue par l'intermédiaire de pompes qui consti- tuent un ensemble également logé dans le comptoir formant la   tablette .1   de la machine. Cet ensemble comporte un réservoir 24 de forme parallélépipédique qui est divisé intérieurement par une cloison verticale 25. Dans chacun des 
 EMI3.6 
 compartiments 2l1 et g±2 du réservoir gà qui est rempli d'huile, est monté un groupe indépendant comprenant la pompe d'aspiration et de refoulement servant à envoyer l'huile sous pression qui provoque la descente des pistons de pres- sage, et une soupape de retour   qui.permet   la remontée des pistons après le pressage des fruits. 
 EMI3.7 
 



  Dans chacun des compartiments 2A 1 et 2A 9 est monté un corps de pompe 27 percé verticalement pour recevoir l'extrémité d'un cylindre ¯2 8 fixé par un écrou borgne 22 appuyé sous le réservoir 2. Le cylindre 28 dans le- quel coulisse un piston 26 est percé à sa partie inférieure en 28- pour rece- voir une bille-clapet lu poussée par un ressort à boudon ,1, de manière à obturer l'orifice du canal 2y qui aboutit à l'alésage i2 dans lequel coulis- se le piston 26. Le canal 28l est relié au réservoir 2 par une bille d'aspi- ration 32 poussée sur l'orifice de communication par un ressort à boudin 33 la bille et le ressort étant logés dans un écrou 34 vissé sur le côté du cylindre 28. 



   Le trou 283 du cylindre 28 est en liaison par,deux trous opposés 
 EMI3.8 
 M4 et 5, d'une part avec la canalisation 2 du corps de pompe 27 (canalisa- tion dans laquelle débouche l'extrémité du tuyau d'alimentation 35 des pistons 
 EMI3.9 
 de pressage), et, d'autre part, avec la canalisation opposée gfl2 qui aboutit à la soupape de retour. 



   Cette dernière est constituée par un corps 36 vissé sur le corps 
 EMI3.10 
 de pompe po Dans l'organe 36 percé axialement en 36 est montée une soupape 37 qui obture l'orifice du trou ±fi1 en liaison avec le réservoir po Un ressort 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
 EMI4.1 
 à boudin lof est intercalé entre le chapeau de protection 39 et le corps 36. afin de maintenir la soupape 12 appliquée contre l'orifice du trou .36 . 



  Les cylindres sont commandés chacun indépendamment par l'une des pédales 0 et (1 (figure 13) qui sont articulées sur un axe 2. porté par des supports A3 fixés à l'arrière du réservoir 2. Par contre, les sou- papes d'échappement 37 sont commandés simultanément par une seule pédale 44 
 EMI4.2 
 intercalée entre les pédales Q et Al. 



   Le fonctionnement de ce système de commande hydraulique comporte trois phases distinctes : aspiration de l'huile, mise en pression de l'huile 
 EMI4.3 
 et retour de l'huile'dans le réservoir. Ces phases sont décrites ci-aprè,so Dans la première phase d'aspiration, lorsque remontent automa- tiquement les pistons 2fi (figures B et 9) par l'action des ressorts de rappel A5 accrochés aux pédales AO et Al. l'huile contenue dans le réservoir 24 est aspirée dans l'alésage 212 des cylindres 28 du fait de l'effacement de la   bille 32.   Cet effacement résulte de l'aspiration créée par le mouvement 
 EMI4.4 
 du piston ?à, Dans ée mouvement, la bille-clapet 1Q obture l'orifice du trou 28 de manière à permettre l'emmagasinement de l'huile dans le cylindre 28. 



  Dans la deuxième phase de mise en pression, lorsqu'on actionne l'une ou l'autre des pédales ,), Al. ou les deux pédales à 11 fois, l'huile contenue dans les cylindres 21 est refoulée dans le canal 28 à l'encontre de la bille-clapet 30 qui est repoussée. Cette huile pénètre dans la canali- sation 27 du corps de pompe gz et passe ensuite dans l'un des tuyaux.M pour agir sur les pistons de pressage de la machine (figure 10). Dans cette phase, la   bille ±   est appliquée sur son siège et empêche le retour dans le réservoir de l'huile contenue dans le cylindre. 



   Dans la troisième phase de retour de l'huile, lorsque les fruits ont été pressés, le relèvement des pistons de pressage s'effectue simultané- ment en actionnant la pédale 44 par laquelle on exerce une pression sur les 
 EMI4.5 
 chapeaux 39. Par cette pression (figure 12), la soupape 12 est repoussée de son siège pour laisser passer l'huile qui retourne dans le réservoir 24 en 
 EMI4.6 
 passant par le trou 1 du corps J20 
Les tuyaux d'alimentation 35qui sont branchés sur les corps de   pompe 27 passent de chaque côté dans les montants de la machine et ont leur extrémité supérieure pliée horizontalement en 35@.   



   Chacune des parties horizontales des tuyaux est raccordée à deux cylindres 46 dans lesquels coulisse la tige axiale des pistons de pres- sage 47. 



   Par suite, chacune des pédales 40. et 41 qui commande une seule pompe, ne provoque le déplacement simultané que des deux pistons de pressage 
 EMI4.7 
 A.7 branchés sur le tuyau 3 en relation avec la pédale actionnée. Les pédales 41, 41 qui sont repliables, sont placées suffisamment près l'une de l'autre pour pouvoir être actionnées ensemble avec un seul pied, de manière à comman- der simultanément tous les pistons de pressage 47. 



   Selon un montage illustré par la figure   7,   le rappel de bas en haut des pistons 47, après le pressage, estobtenu par un seul ressort à boudin 48 replié en forme d'U et appuyé à la partie supérieure sur un berceau d'appui 49. Ce dernier est fixé sur une plaquette 50 qui est surélevée par rapport au support 51. 



   Il est aussi prévu d'adjoindre une tuyauterie d'eau 52 sur laquel- le sont branchés des   robinets .51   logés dans l'entretoise 54. Ces robinets sont disposés en regard de chaque goulotte 55 pour réaliser un mélange eau et jus de fruit 
La commande de la ou les pompes hydrauliques peut s'effectuer avec un moteur électrique équipé d'organes réducteurs nécessaires, l'ensemble étant alors commandé à distance soit par bouton, soit par levier ou par tout autre moyen connu. Avec les dispositions de commande hydraulique précédemment décrites, la machine peut être établie sous un volume plus réduit et, par exemple, sous forme d'un petit meuble supporté par un comptoir existant déjà.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  AUTOMATIC FRUIT PRESSING MACHINE.



   The present invention relates to an automatic fruit squeezing machine which makes it possible to completely express the juice suitable for immediate consumption. This machine is very efficient.



   In order to properly establish the subject of the invention without, however, limiting it., In the accompanying drawings:
Figure 1 shows a front view in perspective the upper part of the machine.



   Figure 2 shows, from a rear perspective view, the oil pressure control system of the machine.



   FIG. 3 shows on a larger scale, in an elevation view and in section, one of the pistons of the machine in the high position, before the pressing of a fruit.



   FIG. 4 is a view similar to FIG. 3, during the pressing of the fruit, the piston being in the lower position.



   FIG. 5 shows in perspective the support cup of the pressed fruit.



   FIG. 6 shows, in a schematic view of the assembly of the machine, a second embodiment of the hydraulic control of the pistons.



   Figure 7 shows on a larger scale, a side view and in section along the line 7 - 7 of Figure 6 (the piston being in the high position).



   Figure 8 shows on a larger scale and in a sectional view the detail of the hydraulic control of the pistons according to the second embodiment, (one of the pumps and one of the return valves are shown

 <Desc / Clms Page number 2>

 sectional).



   Figure 9 shows a side view and in section along the line 9 - 9 of Figure 8, (the pump being in the suction position).



   Figure 10 shows on a larger scale and in a sectional view, the detail of the hydraulic control of the pistons according to the second embodiment, the pumps being shown during the delivery of oil in the pipes leading to the pressing pistons .



   Figure II shows a side view and in section taken along the line II-II of figure 10.



   FIG. 12 shows, in a sectional view, one of the return valves during the delivery of the oil at the time of the ascent of the pressing pistons.



   FIG. 13 shows, in a perspective view, the whole of the hydraulic control of the pistons according to the second embodiment, one of the pedals being partially cut off.



   This machine comprises a shelf I formed by a counter open at the rear to allow housing of the control members.



   The shelf I is used to fix two vertical uprights and .1 connected by the spacer and by the piston support 5.



   This support has, for example, a U-shaped section, and it is drilled vertically at regular intervals to receive the vertical cylinders held by bolts or other means. In the bore 61 of the cylinders, the upper piston 7 slides which has a groove 1 with a seal .8 and which at its base constitutes a large diameter piston 72 whose bottom is hollowed out at 73 substantially in the form of a spherical cap. Each of the pistons 1 is returned to the high position by coil springs .2 and 10 hooked on the one hand inside the cylinder and, on the other hand, on the piston support 5.



   The pistons 1 thus mounted, appear vertically above the removable tanks II placed on the spacer and centered on the latter by their bottom, a boss or discharge II of which penetrates into one of the corresponding recesses 41 drilled in the spacer 4.



   Each of the tanks II, the internal diameter of which corresponds to the diameter of the cylinders 72, internally has a conical bottom II2 on which a metal cup 19 is supported and centered.



   For this purpose, the cups.12 form, at their upper part, a spherical cap whose circular base 191 is of smaller diameter than the bore of the tanks II. The rim 191 is connected with prominent nozzles 192 formed by the ends of the cross-shaped ribs 193 disposed below said cap. The ribs 193 are sloped symmetrically in 194 to bear, by centering the cups 19, on the conical bottom of the tanks II. A flat part 195 at the lower part of the cups, clears the opening II of the tanks II.



   With this arrangement, after the placement of the cup 19, the spherical cap is slightly raised relative to the conical bottom II2 of the tank, so as to leave gaps 196 for the flow of the fruit juice, which can pass. between the ribs 19 and then in the opening II.



   Each cup 19 in one piece constitutes an easily removable and washable filter after pressing. The precise centering of the cups 19 in the covers II is automatic by the effect of the prominent nozzles 192.



   Below each tank II is placed a second removable conical filter 12 in the form of a funnel, which is fixed on the spacer 4. These filters end in a chute 12Ú to pour the fruit juice into the glass placed on the top. below, on tablet I.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



     The spacer 1 and the piston support are covered by a removable cover 22.
 EMI3.1
 



  Under the shelf l inside the counter is an oil tank II with hose 1Z. connected to a compression pump 15. The latter is controlled by the pedal 16 which is articulated at one end in a chain 16 secured to the counter. It is thus possible to discharge the oil into the drain pipe 17 which rises inside the counter and crosses the upright 3.



  At the upper end, the pipe 17 is bent at a right angle to pre-
 EMI3.2
 feel horizontally. Fittings 1 connect the pipe 17 to the cylinders. According to this arrangement, by actuating the pedal j¯6, the pump 12 delivers the oil into the discharge pipe 17 to send it under pressure
 EMI3.3
 in the cylinders. The pressurized oil acts on the pistons 7 which are pushed back from top to bottom and which slide in through their lower pistons.
 EMI3.4
 riers z2 in the vats 111 The fruits gl which are placed without any preparation in the vats n and which rest on the cups 12, are thus completely pressed by the pistons 7.



   The pistons 1 are raised automatically by the return action of the coil springs .3 and 10 as well as by the effect of a valve 20 which conveys the oil through the pipe 21 into the tank 13 .
 EMI3.5
 



  The bzz cylinders have their peripheral partition 14 which is high enough and disposed opposite a groove, to prevent the possible flow of oil on the fruit during the engagement of the pistons in the tanks II.



   It is also planned to control the movement of the pistons by compressed air, or by any other suitable known means.



   The machine can be made with all external shapes and in all dimensions, without departing from the scope of the invention.



   It emerges from the description that the machine makes it possible to rapidly obtain the maximum amount of juice which it is possible to express from a fruit. On the other hand, the rapid disassembly of the various components facilitates maintenance. The operation is safe.



   According to a second embodiment, the hydraulic control of the pressing pistons is obtained by means of pumps which constitute an assembly also housed in the counter forming the tablet .1 of the machine. This assembly comprises a tank 24 of parallelepiped shape which is divided internally by a vertical partition 25. In each of the
 EMI3.6
 compartments 2l1 and g ± 2 of the reservoir gà which is filled with oil, an independent unit is fitted including the suction and delivery pump serving to send the oil under pressure which causes the descent of the pressing pistons, and a return valve which allows the pistons to rise after pressing the fruit.
 EMI3.7
 



  In each of the compartments 2A 1 and 2A 9 is mounted a pump body 27 pierced vertically to receive the end of a cylinder ¯2 8 fixed by a cap nut 22 pressed under the tank 2. The cylinder 28 in which the slide a piston 26 is pierced at its lower part at 28- to receive a valve ball read pushed by a coil spring, 1, so as to close the orifice of the channel 2y which ends in the bore i2 in which grout - the piston 26. The channel 28l is connected to the reservoir 2 by a suction ball 32 pushed onto the communication orifice by a coil spring 33 the ball and the spring being housed in a nut 34 screwed onto the cylinder side 28.



   The hole 283 of the cylinder 28 is connected by two opposite holes
 EMI3.8
 M4 and 5, on the one hand with pipe 2 of the pump body 27 (pipe into which the end of the supply pipe 35 of the pistons emerges
 EMI3.9
 pressure), and, on the other hand, with the opposite pipe gfl2 which ends at the return valve.



   The latter consists of a body 36 screwed onto the body
 EMI3.10
 of pump in. In the member 36, drilled axially at 36, is mounted a valve 37 which closes the orifice of the hole ± fi1 in connection with the reservoir in. A spring

 <Desc / Clms Page number 4>

 
 EMI4.1
 luff coil is interposed between the protective cap 39 and the body 36. in order to keep the valve 12 applied against the orifice of the hole .36.



  The cylinders are each controlled independently by one of the pedals 0 and (1 (figure 13) which are articulated on an axis 2. carried by supports A3 fixed to the rear of the tank 2. On the other hand, the valves d 'exhaust 37 are simultaneously controlled by a single pedal 44
 EMI4.2
 interposed between the pedals Q and Al.



   The operation of this hydraulic control system has three distinct phases: oil suction, oil pressurization
 EMI4.3
 and return the oil to the reservoir. These phases are described below, so In the first suction phase, when the pistons 2fi (figures B and 9) are automatically raised by the action of the return springs A5 attached to the pedals A0 and A1. contained in the reservoir 24 is sucked into the bore 212 of the cylinders 28 due to the erasure of the ball 32. This erasure results from the suction created by the movement
 EMI4.4
 In the movement, the ball-valve 1Q closes the orifice of the hole 28 so as to allow the storage of the oil in the cylinder 28.



  In the second pressurization phase, when one or the other of the pedals,), Al. Or both pedals at 11 times, are actuated, the oil contained in the cylinders 21 is discharged into the channel 28 at against the ball-valve 30 which is pushed back. This oil enters the pipe 27 of the pump body gz and then passes through one of the pipes.M to act on the pressing pistons of the machine (figure 10). In this phase, the ± ball is applied to its seat and prevents the return to the reservoir of the oil contained in the cylinder.



   In the third oil return phase, when the fruits have been pressed, the pressing pistons are raised simultaneously by actuating the pedal 44 by which pressure is exerted on the pressing pistons.
 EMI4.5
 caps 39. By this pressure (Figure 12), the valve 12 is pushed back from its seat to allow the oil to pass which returns to the reservoir 24 in
 EMI4.6
 passing through hole 1 of the J20 body
The supply pipes 35 which are connected to the pump bodies 27 pass on each side in the uprights of the machine and have their upper end folded horizontally at 35 @.



   Each of the horizontal parts of the pipes is connected to two cylinders 46 in which the axial rod of the pressing pistons 47 slides.



   Consequently, each of the pedals 40. and 41 which controls a single pump, only causes the simultaneous displacement of the two pressing pistons.
 EMI4.7
 A.7 connected to pipe 3 in relation to the pedal operated. The pedals 41, 41 which are foldable, are placed close enough to each other to be able to be actuated together with a single foot, so as to simultaneously control all the pressing pistons 47.



   According to an assembly illustrated in FIG. 7, the return from the bottom to the top of the pistons 47, after pressing, is obtained by a single coil spring 48 folded in the shape of a U and supported at the top on a support cradle 49 The latter is fixed on a plate 50 which is raised relative to the support 51.



   It is also planned to add a water pipe 52 to which are connected taps .51 housed in the spacer 54. These taps are arranged opposite each chute 55 to achieve a mixture of water and fruit juice.
The hydraulic pump (s) can be controlled with an electric motor equipped with the necessary reducing members, the assembly then being controlled remotely either by button, or by lever or by any other known means. With the hydraulic control arrangements described above, the machine can be set up in a smaller volume and, for example, in the form of a small cabinet supported by an already existing counter.


    

Claims (1)

EMI5.1 EMI5.1 R E V E N D ICATI ON S. R E V E N D ICATI ON S. 1.- Machine automatique à presser les fruits, qui comprend un comptoir formant tablette à la partie supérieure; des montants fixés sur la tablette et réunis par deux entretoises, une première entretoise sur laquelle sont fixés des cylindres dont le fond extérieur est creusé en forme de calot- te sphérique et dans lesquels peuvent coulisser les tiges de pistons qui sont reliés à l'entretoise par des ressorts de rappel une deuxième entretoise sur laquelle sont positionnées par centrage, et au-dessous des pistons, des cuves amovibles qui ont un'fond percé axialement et de forme intérieure conique- pour recevoir et centrer une coupelle de forme convexe sur laquelle est posé le fruit à presser, des filtres.fixés d'une manière amovible sous la deuxième entretoise et au-dessous des cuves, 1.- Automatic fruit pressing machine, which includes a counter forming a shelf at the top; uprights fixed on the shelf and joined by two spacers, a first spacer on which are fixed cylinders whose outer bottom is hollowed out in the form of a spherical cap and in which can slide the piston rods which are connected to the spacer by return springs a second spacer on which are positioned by centering, and below the pistons, removable tanks which have a bottom drilled axially and of conical interior shape - to receive and center a cup of convex shape on which is placed the fruit to be squeezed, filters fixed in a removable manner under the second spacer and below the tanks, en ayant une forme d'entonnoir pour dé- verser le jus de fruit dans les verres ou récipients posés sur la tablette, un ensemble de commande dont les organes sont logés dans le comptoir et qui sont mis en oeuvre par exemple en actionnant une pédale pour agir, par un agent intermédiaire (fluide ou autre.), dans les cylindres en repoussant simul- tanément les pistons qui coulissent dans les cuves et opèrent le pressage des fruits. by having the shape of a funnel for pouring the fruit juice into the glasses or containers placed on the shelf, a control assembly whose members are housed in the counter and which are implemented for example by actuating a pedal to act, by an intermediate agent (fluid or other), in the cylinders by simultaneously pushing back the pistons which slide in the vats and operate the pressing of the fruits. 20- Machine suivant la revendication I, dont les coupelles-filtres amovibles placées dans les cuves ont une calotte convexe de diamètre plus ré- duit que le diamètre intérieur des cuves, cette calotte étant solidaire de nervures cruciformes qui centrent et qui surélèvent la coupelle par rapport au fond conique de la cuve,la partie inférieure des nervures étant méplate pour dégager l'orifice axial d'évacuation que présente le fond de la cuve, et pour laisser écouler le jus de fruit. 20- Machine according to claim I, in which the removable filter cups placed in the tanks have a convex cap of smaller diameter than the inside diameter of the tanks, this cap being integral with cruciform ribs which center and which raise the cup by relative to the conical bottom of the tank, the lower part of the ribs being flattened to release the axial discharge orifice that the bottom of the tank has, and to let the fruit juice flow. 3.- Machine suivant la revendication 1, dont l'ensemble de comman- de est constitué par un système hydraulique logé dans le comptoir, et compre- nant une pompe reliée à un réservoir d'huile, la dite pompe étant manoeuvrée en actionnant une pédale qui refoule l'huile dans un tuyau d'évacuation, le dit tuyau qui passe dans un des montants, distribue les cylindres fixés sur la première entretoise, pour que la pression d'huile s'exerce sur la tige axia-.. le des pistons en repoussant ces derniers, une vanne achemine l'huile dans le réservoir au moment du relèvement des pistons. 3.- Machine according to claim 1, in which the control assembly is constituted by a hydraulic system housed in the counter, and comprising a pump connected to an oil tank, said pump being operated by actuating a pedal which delivers the oil in an evacuation pipe, the said pipe which passes in one of the uprights, distributes the cylinders fixed on the first spacer, so that the oil pressure is exerted on the axial rod. pistons by pushing them back, a valve conveys the oil into the reservoir when the pistons are raised. 4.- Machine suivant la revendication 1, utilisant un système à air comprimé pour la commande des pistons. 4.- Machine according to claim 1, using a compressed air system for controlling the pistons. 5.- Machine suivant les revendications 1 et 3 dont les pistons sont constitués par une cloison circulaire autour de leur tige axiale, de manière à former une chambre circulaire intérieure entre la tige et la cloison pour récupérer l'huile en cas de fuite éventuelle. 5.- Machine according to claims 1 and 3, the pistons are constituted by a circular partition around their axial rod, so as to form an inner circular chamber between the rod and the partition to recover the oil in the event of a possible leak. 6.- Machine suivant la revendication 1, qui comporte un système hydraulique de commande constitué par plusieurs groupes à pompe logés dans des compartiments formés par une cloison dans un-réservoir contenant de l'hui- le, chaque groupe comprenant une pompe pour aspirer et refouler l'huile, le corps de pompe étant pourvu dans ce but de systèmes par billes clapets à res- sorts dans sa liaison avec le réservoir et avec le-tuyau d'évacuation, chaque pompe étant actionnée par une pédale pour refouler l'huile dans le tuyau d'é- vacuation qui distribue un piston ou une partie des. 6.- Machine according to claim 1, which comprises a hydraulic control system consisting of several pump groups housed in compartments formed by a partition in a tank containing oil, each group comprising a pump for sucking and to discharge the oil, the pump body being provided for this purpose with ball spring valve systems in its connection with the reservoir and with the discharge pipe, each pump being actuated by a pedal to discharge the oil in the exhaust pipe which distributes a piston or part of the. pistons de pressage de la machine, les pédales étant placées suffisamment rapprochées pour pouvoir être actionnées ensemble avec un seul pied, une unique pédale étant en outre montée pour commander le déplacement axial simultané de soupapes de retour à l'encontre de leurs ressorts de poussée, afin de mettre en communication les corps de pompes et le réservoir à la fin du pressage, ce qui provoque la dé- pression et permet le relèvement des pistons. press pistons of the machine, the pedals being placed sufficiently close together to be able to be actuated together with a single foot, a single pedal being furthermore fitted to control the simultaneous axial displacement of the return valves against their thrust springs, in order to put in communication the pump bodies and the reservoir at the end of the pressing, which causes the depression and allows the pistons to rise. 7.- Machine suivant la revendication 6, dans laquelle les pompes sont commandées par un moteur électrique avec les organes réducteurs néces- saires, le fonctionnement étant commandé à distance par bouton, levier ou au- tre moyen connu. 7. Machine according to claim 6, in which the pumps are controlled by an electric motor with the necessary reduction members, the operation being controlled remotely by button, lever or other known means. 8.- Machine suivant la revendication I,avec adjonction d'une ca- nalisation d'eau présentant des robinets logés dans la deuxième entretoise et <Desc/Clms Page number 6> placés près de chacun des filtres entonnoirs, de manière à pouvoir opérer un mélange eau et jus de fruit. 8.- Machine according to claim I, with the addition of a water pipe having taps housed in the second spacer and <Desc / Clms Page number 6> placed near each of the funnel filters, so as to be able to operate a mixture of water and fruit juice. 9.- Machine suivant la revendication I, dans laquelle le rappel de chacun des pistons de pressage résulte de la tension d'un ressort à boudin replié en U, ce ressort étant attaché par ses deux extrémités au piston, tan- dis qu'il est appuyé à la courbure sur un organe d'appui porté par la première entretoise. 9. Machine according to claim 1, in which the return of each of the pressing pistons results from the tension of a coil spring folded in a U, this spring being attached by its two ends to the piston, while it is supported at the curvature on a support member carried by the first spacer.
BE509916D BE509916A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE509916A true BE509916A (en)

Family

ID=149193

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE509916D BE509916A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE509916A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2817290A (en) * 1955-06-14 1957-12-24 Frank A Parker Garbage disposal device

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2817290A (en) * 1955-06-14 1957-12-24 Frank A Parker Garbage disposal device

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1009271B1 (en) Brewing unit for automatic beverage dispensers
EP1208782B1 (en) Percolation device
EP2922447B1 (en) Device for preparing beverages by pod infusion having a pivoting cradle
CA2033518A1 (en) Prepressurized manual pump for spraying of a liquid, a perfume for example
WO2002081100A1 (en) Fluid product dispensing pump
WO1992012801A1 (en) Fluid spraying device using a repeatedly driven pump
WO2006058969A1 (en) Non-vented pump for dispensing liquid product and associated dispenser
EP0312474B1 (en) Automatic dispenser for viscous products
EP0377536B1 (en) Check valve for introducing a liquid to be sprayed to a pump chamber, and its use
BE509916A (en)
FR2684081A1 (en) PUMP FOR DISPENSING A LIQUID OR PASTY PRODUCT, AND A DISPENSER CONTAINER PROVIDED WITH SUCH A PUMP.
EP3218602B1 (en) Manual pump
FR3077063A3 (en) PRESSURE DEVICE FOR A LIQUID FOOD CONTAINER
FR2473643A1 (en) Immersible pump with direct driven top piston - has piston action transmitted through water column and return spring
EP3969751B1 (en) Method for assembling a high-pressure precompression pump
EP3880598B1 (en) Filling head for filling machine and machine with such head
BE487404A (en)
WO2022018365A1 (en) Liquid extraction machine and associated liquid extraction method
FR2611583A1 (en) Densification press with manual control, particularly for compacting vegetable waste in the form of briquettes which can be used for fuel
EP1149633B1 (en) Spray apparatus
FR2494248A3 (en) HYDRAULIC JACK FOR LIFTING VEHICLES
CH117212A (en) Piston pump.
BE509994A (en)
CH307424A (en) Hydraulic device comprising a hydropneumatic accumulator.
BE523328A (en)