BE503654A - - Google Patents

Info

Publication number
BE503654A
BE503654A BE503654DA BE503654A BE 503654 A BE503654 A BE 503654A BE 503654D A BE503654D A BE 503654DA BE 503654 A BE503654 A BE 503654A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
row
plates
loops
slaughter
edge
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE503654A publication Critical patent/BE503654A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B11/00Straight-bar knitting machines with fixed needles
    • D04B11/26Straight-bar knitting machines with fixed needles specially adapted for producing goods of particular configuration
    • D04B11/28Straight-bar knitting machines with fixed needles specially adapted for producing goods of particular configuration stockings, or portions thereof
    • D04B11/32Straight-bar knitting machines with fixed needles specially adapted for producing goods of particular configuration stockings, or portions thereof welts, e.g. double or turned welts

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Knitting Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BORD   DOUBLE   POUR BAS OU' ARTICLES ANALOGUES, AINSI QUE PROCEDE ET METIER 
RECTILIGNE A   MAILLES   CUEILLIES POUR   REALISER   CE BORD. 



   L'invention consiste en un bord doublé pour bas et articles ana- logues, constitué par un tricot à mailles cueilles à simple face dont deux rangées transversales sont assemblées par un tricotage. 



   Contrairement   au.bord   doublé usuel pour bas et articles analo- gues, ce ne sont pas ici les entre-mailles (boucles de platines) de la ran- gée initiale, mais bien les mailles (boucles d'aiguilles) qui sont assem- blées par tricotage avec les mailles de la rangée finale. 



   Dans les bords doublés de l'espèce que nous connaissons, ce ne sont que les mailles de certaines rangées, tout au plus une maille sur qua- tre, qui assurent la liaison avec la rangée finale. 



   Entre ces mailles d'assemblage, le fil de la rangée initiale est libre, ce qui, non seulement donne au point de liaison un aspect de très mauvaise apparence, mais surtout ne lui confère qu'une résistance très limitée. 



   Le but de la présente 'invention est de parer à ces défauts. 



   Le but recherché est réalisé dans l'invention par le fait que la boucle initiale de chaque branche de boucle d'aiguille ou celle d'une branche sur deux est tricotée avec la rangée finale. 



   Cette caractéristique est déjà connue en soi dans la confection de bords doublés ordinaires, dont l'endroit du tricot est tourné vers l'ex- térieuro Mais précisément dans ce cas, ce sont les boucles de platines de la rangée initiale qui sont reliées aux boucles d'aiguilles de la rangée fi-   naleo   
L'invention est représentée au dessin dans une forme de réali- sation donnée à titre d'exemple., 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
La figure 1 représente un élément de bord doublé avec les colon- nes de mailles adjacentes. 



   Les figures 2 à 6 mettent en évidence différentes positions des éléments de tricotage au cours de l'exécution de ce bord doublé. 



   Les figures 7 à 10 montrent une deuxième possibilité de réali- sation du bord doublé, et la figure 11 en montre une troisième. 



   Au bord doublé 1 est reliée comme d'habitude la colonne de mail- les 2. La colonne de mailles ainsi que le bord doublé consistent en un tri- cot cueilli à simple face, dont ce bord doublé est tourné l'envers à l'exté- rieur. La figuré 1 rend visible cette dernière caractéristique par l'image schématisée du tricot. Dans la colonne de maille 2 et dans la fin de ran- gée du doublage, les mailles présentent leur endroit et sont fortement allon- gées; dans le débutde rangée de doublage, elles présentent leur envers, ces mailles sont faiblement allongées ; la zone de transition est constituée par la ligne de fermeture 3 du bord doublé 1. 



   Les deux arêtes transversales du bord doublé 1 sont reliées par tricotage comme on le sait en fait, mais cette fois ce sont les premières boucles, et au moins une branche de boucle d'aiguille sur deux qui sont as- semblées avec l'arête terminale. La figure 1 montre la solution citée en premier lieu. 



   L'exécution de ce bord doublé 1 est réalisée de la manière sui- vante :les boudes initiales d'aiguilles qui doivent être maillées avec l'arête finale sont maintenues à l'état de boucle 14 jusqu'à l'achèvement de la pièce de tricot du bord doublé dans une position inactive sous l'a- battage sur les aiguilles de tricotage 9. Ce n'est qu'avec la dernière rangée de tricot du bord doublé que ces boucles initiales parviendront dans l'abat- tage. 



   Afin d'obtenir que ce soit précisément la première boucle de cha- que branche de boucle, ou selon le cas, d'une branche de boucle sur deux, qui puisse être reliée avec l'arête finale, ces boucles 14 sont retenues sous l'abattage dans un état de fermeture aussi complet que possible, c.à.d. qu'elles ne se développent que dans l'intervalle entre deux platines. Afin de réaliser ce procédé, il suffit de ne faire usage que de platines d'abat- tage 4 de hauteur suffisamment réduite. Elles sont munies d'une gorge 6 lé- gèrement plongeante et d'un élargissement 15 de leur arête inférieure 8-en face de la gorge 6. 



   Voici comment se déroule le procédé : tout d'abord, la premiè- re rangée 7 est cueillie de la manière courante, ce que montre la figure 2. 



   Cette rangée doit présenter une longueur suffisante. Ceci étant réalisé, les aiguilles 9 s'enfoncent et les platines de cueillage et de formage 18 sont reculées, ce qui a pour résultat que la première rangée 7 vient se po- ser sur les platines d'abattage 4. La gorge 6 des platines d'abattage 4 reçoit les éléments de fil correspondant de la première rangée 7, ainsi que le montre la figure 3. Maintenant les aiguilles 9 s'enfoncent plus bas que jusqu'à la position usuelle d'abattage, en réalité assez bas pour que leur tête 5 parvienne en dessous de l'arête inférieure 8 des platines d'abattage 4. Ce point étant réalisé, les aiguilles 9 exécutent une trans- lation parallèle à l'axe longitudinal, c. à.d. dans le sens de la flèche X de la figure 3.

   Ceci a pour effet, comme le montre la figure 4, que les éléments de fil de la première rangée 7 immédiatement retenus par le bec des   aiguilles. 9,   sont tirés sous forme de boucles serrées 14 autour de la branche inférieure des platines d'abattage   4.   La translation des aiguilles 9 a pour valeur un pas   d'aiguille.   Il est indifférent que cette transla- tion résulte d'un mouvement latéral des aiguilles ou des platines d'abat- tage. Ensuite,les aiguilles remontent jusqu'à la position pour laquelle leur tête 5 arrive au-dessus de l'arête inférieure des platines d'abatta- ge 4 et simultanément elles exécutent une translation horizontale vers l'arrière, mouvement au cours duquel les boucles 14 sont conduites sur le fût des aiguilles 9.

   Les aiguilles 9 avancent de nouveau jusqu'à l'élargis- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 sement maximum   1.5   dès 'platinés'd'abattage   4,   mouvement grâce auquel le fil 7 est tiré dans la gorge 6 avec une tension accentuée, et 'les aiguilles   9 -   peuvent remonter-à leur position de cueillage, en avant de ce fil. La figu- re 5 représente cette position; les platines de cueillage et de   formage   ont été ramenées vers l'avant et ont déjà cueilli'et formé la deuxième rangée 10. Ce sont maintenant les boucles de fil reposant sur les platinés d'abat- tage 4 de la première rangée 7 qui vont être abattues'par dessus cette deu- xième rangée 10, ce qui s'opère comme d'habitude par un nouveau recul des platines de cueillage et de formage 18 et par un enfoncement des aiguilles 9.

   Pour cela, il faut veiller à ce que seuls les éléments de fil de la   ran-   gée 7 soient effectivement abattus par dessus la deuxième rangée 10, qui reposent sur les platines d'abattage   4,   c.à.d. dans les gorges 6 de celles-ci, et non les boucles fermées 14 qui contournent l'arête inférieure des plati- nes d'abattage 4 
Ceci ne présente en soi aucune difficulté, car la différence de hauteur entre la gorge 6, c.à.d. entre l'arête supérieure 11 des plati- nes d'abattage   4,   et l'arête inférieure 8 doit être juste assez grande pour que les boucles 14 ne puissent glisser par dessus les têtes des aiguilles, lorsque ces aiguilles 9 occupent la position d'abattage.

   Comme le montre particulièrement la figure 4, la première rangée 7 prend une forme telle que les éléments de fil qui se trouvent chaque fois entre deux platines d'abattage 4 se dirigent toujours de haut en bas et en oblique à partir de la gorge 6 d'une des platines d'abattage vers l'arête inférieure 8 de la platine voisine. Cette circonstance peut immédiatement être mise à profit pour assurer un abattage absolument certain des boucles 14 par dessus la nouvelle rangée de boucles 10. A cet effet, les aiguilles 9 seront rappro- chées temporairement du flanc des platines d'abattage   4,   où le fil 7 occu- pe sa position la plus élevée sur la gorge 6, entre deux platines d'abat- tage.

   Là figure 6 montre le trajet du fil après l'abattage de la première rangée 7 par dessus la deuxième, tandis que la troisième rangée 12 a déjà été cueillie, et par dessus cette troisième rangée 12, la deuxième rangée 10 sera abattue à nouveau. 



   Durant toutes ces opérations, les boucles fermées 14 de la pre- mière rangée 7 sont restées inactives sous le peigne de platines d'abatta- ge, et elles ne seront abattues par dessus la première rangée de colonnes de mailles après achèvement de la pièce de tricotage du bord doublé que   simultanément avec la dernière rangée de cette pièce ; réaliser ceci,   il faut que les boucles fermées 14 soient amenées cette fois par dessus le peigne d'abattage, ce qui se produit comme d'habitude, simplement par un retrait d'amplitude adéquate des platines d'abattage 4, ou par un avan- cement correspondant des aiguilles 9.

   Après achèvement du bas entier, les aiguilles 9 sont replacées dans leur ancienne position par rapport aux platines d'abattage   4,   par un déplacement parallèle à l'axe longitudinal du métier dans une direction inverse à la flèche X de la figure 3. 



   Dans le procédé décrit, le point de départ a été le suivant : assembler par maillage la boucle initiale de chaque branche de boucle avec l'arête terminale du tricot du bord doublé. Si l'on désirait n'opé- rer de la sorte que pour une boucle sur deux, il suffirait simplement de faire tomber d'une aiguille sur deux 9 la première rangée 7 avant le transport sur le peigne d'abattage. Les boucles fermées 14 ne se-forment plus qu'à une aiguille sur deux lors de la translation des aiguilles   9.   



  Chaque deuxième boucle de la rangée 10 cueillie par la suite tombera à   son tour des aiguilles 9 au même endroit que pour la rangée 7 ; aura   pour conséquence   qu'à   la troisième rangée 12, les aiguilles 9 porteront alternativement une boucle.ou une maille. De cette manière, la formation ultérieure des maillages est assurée sur chaque aiguille 9. 



   Les boucles indispensables 14 peuvent naturellement être ob- tenues d'une autre façon et par   (l'autres   moyens. 



   La figure 7 permet de reconnaître une deuxième possibilité, pour laquelle il est fait usage d'un fil métallique 13, disposé parallè- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 lement à l'axe longitudinal du métier qu'on insère, avant la formation de la première rangée 7 sous les platines d'abattage   4,   lesquelles présentent à cet effet des gorges spéciales 19 à leur arête inférieure. 



   Exactement comme dans le procédé qui a été décrit précédemment, la première rangée 7 sera conduite par les aiguilles 9 sous les platines d'abattage, mais cette fois jusque sous le fil   13,   comme le montre la figu- re 7. Puis les aiguilles 9 sont déplacées par dessous le fil 13 et vers   l'arrière jusqu'à la position que montre la figure 8 ; sont ensuite   déplacées latéralement, par exemple vers la droite, de façon qu'à leur re- montée elles se-trouvent placées derrière le fil 13, mais en avant de la bride de fil 170 
Afin de faciliter la montée de l'aiguille 9 entre le fil 13 et la bride de fil   17,   on pourra munir le fil 13 d'un ergot 20 entre cha- que platine d'abattage, comme le montre la figure 8a, vue en oblique par le   haut.

   Au.   début, l'ergot occupe, sous la platine d'abattage 4, une po- sition horizontale dirigée vers l'avant jusqu'à l'instant où l'aiguille 9 a conduit le fil 7 par dessous le fil 13 et vers l'arrière. Tandis que l'aiguille 9 se dirige vers la droite et va remonter, le fil 13 subit, dans l'exemple choisi, une translation vers la gauche jusqu'à proximité de la platine d'abattage voisine, puis il opère une rotation autour de son axe jusqu'au point où l'ergot 20 se relevant dépasse la verticale et vient à l'arrière, c.à.d. décrit un angle voisin de 190 ; par cette ma- noeuvre, l'intervalle entre la bride de fil 17 et le fil 13 est devenu tel que l'aiguille 9 peut aisément remonter. Après cela, le fil 13 et son ergot 20 retournent dans leur position initiale. 



   Lorsque l'aiguille quitte ensuite le point où l'avait con- duite sa translation pour revenir à sa position moyenne, la situation est celle que représente la figure 9. Après cela, et comme   décrit-dans   le premier procédé, la rangée 10 est cueillie et formée ainsi que le montre la figure 10, laquelle permet également de se rendre compte qu'au cours du développement ultérieur de la formation des mailles, l'élément de fil 17 sera abattu par dessus la maille de la rangée 10. 



   De même que dans le procédé décrit en premier lieu, la troi- sième rangée 12 ici également sera cueillie et formée; c'est ce que re- présente le dessin des boucles dans la figure 6. L'exécution ultérieure du bord doublé se poursuit exactement ainsi que décrit dans le premier procédé, de même que la fixation du bord doublé, mais avant celle-ci, il faut encore que le fil 13 soit extrait latéralement. 



   Le fil 13 peut être également remplacé par un rateau mobile qui présente derrière chaque aiguille 9, ou derrière une aiguille 9 sur deux,une aiguille 16 à crochet spécial. La figure 11 montre cette ai-   guille,16.,   dont le fût se dirige d'arrière en avant en travers de l'axe longitudinal du métier, et dont le crochet bombé est plié sensiblement à angle droit, de sorte qu'il occupe la même position que celle du fil 13. Et dans la suite, il exercera les même fonctions que ce dernier. Un tel rateau pourvu des aiguilles spéciales 16 se distingue du fil   13     uni-   quement par le fait qu'il peut se déplacer de façon adéquate par rapport aux autres éléments de tricotage. 



   Avant de fixer le bord doublé, il faut que les crochets des aiguilles 16 soient retirés latéralement des boucles 14 qui les enser- rent, ce pourquoi un déplacement momentané d'un pas suffit. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DOUBLE EDGE FOR BOTTOMS OR SIMILAR ARTICLES, AS WELL AS PROCESS AND TRADE
RECTILINE WITH PICKLED MESH TO MAKE THIS EDGE.



   The invention consists of a lined edge for stockings and the like, made up of a single-sided pick-stitch knit, two transverse rows of which are knitted together.



   Contrary to the usual doubled edge for stockings and similar articles, it is not here the stitches (loops of platinum) of the initial row, but the stitches (loops of needles) which are assembled here. by knitting with the stitches of the final row.



   In the doubled edges of the species that we know, it is only the stitches of certain rows, at most one stitch in four, which ensure the connection with the final row.



   Between these assembly stitches, the thread of the initial row is free, which not only gives the connecting point an appearance of very poor appearance, but above all gives it only very limited resistance.



   The aim of the present invention is to overcome these defects.



   The desired object is achieved in the invention by the fact that the initial loop of each needle loop branch or that of every other branch is knitted with the final row.



   This characteristic is already known per se in the making of ordinary doubled edges, of which the place of the knitting is turned outward. But precisely in this case, it is the plate loops of the initial row which are connected to the loops. of needles of the final row
The invention is shown in the drawing in one embodiment given by way of example.

 <Desc / Clms Page number 2>

 
FIG. 1 shows a lined edge element with adjacent mesh columns.



   Figures 2 to 6 show different positions of the knitting elements during the execution of this doubled edge.



   Figures 7 to 10 show a second embodiment of the doubled edge, and Figure 11 shows a third.



   To the doubled edge 1 is connected as usual the column of mail 2. The column of mesh as well as the doubled edge consist of a single-sided pleated tri-cot, of which this doubled edge is turned inside out. outside. Figure 1 makes this last characteristic visible through the schematic image of the knitting. In stitch column 2 and at the end of the row of the lining, the stitches show their place and are greatly extended; at the start of the doubling row, they have their reverse side, these stitches are slightly elongated; the transition zone is formed by the closing line 3 of the doubled edge 1.



   The two transverse edges of the doubled edge 1 are connected by knitting as is known in fact, but this time it is the first loops, and at least every other needle loop branch which is assembled with the terminal edge. . Figure 1 shows the solution cited first.



   The execution of this doubled edge 1 is carried out as follows: the initial curves of needles which must be meshed with the final edge are kept in the loop state 14 until the completion of the part knitting of the doubled edge in an inactive position under the beating on the knitting needles 9. It is only with the last row of knitting of the doubled edge that these initial loops will come into the beating.



   In order to obtain that it is precisely the first loop of each loop branch, or as the case may be, of every other loop branch, which can be connected with the final edge, these loops 14 are retained under the 'slaughter in as complete a state of closure as possible, i.e. that they only develop in the interval between two plates. In order to carry out this process, it suffices to use only felling plates 4 of sufficiently reduced height. They are provided with a slightly plunging groove 6 and a widening 15 of their lower edge 8-opposite the groove 6.



   This is how the process works: first, the first row 7 is picked in the usual way, as shown in figure 2.



   This row must be of sufficient length. This being done, the needles 9 sink in and the picking and forming plates 18 are moved back, which results in the first row 7 being placed on the felling plates 4. The groove 6 of the plates slaughter 4 receives the corresponding yarn elements from the first row 7, as shown in figure 3. Now the needles 9 go down lower than to the usual slaughter position, actually low enough so that their head 5 reaches below the lower edge 8 of the felling plates 4. This point being achieved, the needles 9 execute a translation parallel to the longitudinal axis, c. to.d. in the direction of the arrow X in figure 3.

   This has the effect, as shown in Figure 4, that the thread elements of the first row 7 immediately retained by the needle nose. 9, are drawn in the form of tight loops 14 around the lower branch of the felling plates 4. The translation of the needles 9 has the value of a needle pitch. It is irrelevant whether this translation results from a lateral movement of the needles or the felling plates. Then, the needles go up to the position where their head 5 arrives above the lower edge of the felling plates 4 and simultaneously they perform a horizontal translation towards the rear, movement during which the loops 14 are conducted on the barrel of the needles 9.

   The needles 9 advance again to the widened

 <Desc / Clms Page number 3>

 maximum 1.5 from 'slaughter platinum' 4, movement by which the thread 7 is pulled into the groove 6 with an accentuated tension, and 'the needles 9 - can go up-to their picking position, in front of this thread. Figure 5 shows this position; the picking and forming plates have been brought forward and have already picked and formed the second row 10. It is now the loops of wire resting on the felling plates 4 of the first row 7 which go be felled over this second row 10, which takes place as usual by a further retraction of the picking and forming plates 18 and by a depression of the needles 9.

   For this, it must be ensured that only the yarn elements of row 7 are actually felled over the second row 10, which rest on the felling plates 4, ie. in the grooves 6 of these, and not the closed loops 14 which bypass the lower edge of the felling plates 4
This in itself presents no difficulty, since the height difference between the groove 6, i.e. between the upper edge 11 of the felling plates 4, and the lower edge 8 must be just large enough so that the loops 14 cannot slip over the heads of the needles, when these needles 9 occupy the position of slaughter.

   As shown in particular in Figure 4, the first row 7 takes a shape such that the wire elements which are each time between two slaughter plates 4 always move from top to bottom and obliquely from the groove 6 d 'one of the felling plates towards the lower edge 8 of the neighboring plate. This circumstance can immediately be taken advantage of to ensure absolutely certain felling of the loops 14 over the new row of loops 10. For this purpose, the needles 9 will be temporarily brought closer to the side of the felling plates 4, where the thread 7 occupies its highest position on groove 6, between two felling plates.

   Figure 6 shows the path of the thread after the felling of the first row 7 over the second, while the third row 12 has already been plucked, and over this third row 12, the second row 10 will be slaughtered again.



   During all these operations, the closed loops 14 of the first row 7 have remained inactive under the comb of felling plates, and they will not be pulled down over the first row of mesh columns after completion of the piece of stitches. knitting the lined edge only simultaneously with the last row of this piece; To achieve this, it is necessary that the closed loops 14 are brought this time over the felling comb, which happens as usual, simply by a withdrawal of adequate amplitude of the felling stages 4, or by a forward - corresponding needle position 9.

   After completion of the entire stocking, the needles 9 are returned to their old position relative to the slaughter plates 4, by a displacement parallel to the longitudinal axis of the loom in a direction opposite to the arrow X in FIG. 3.



   In the process described, the starting point was as follows: stitch together the initial loop of each loop branch with the end edge of the knit of the doubled edge. If it was desired to operate in this way only for every other loop, it would be sufficient to drop every other needle 9 the first row 7 before transporting on the felling comb. The closed loops 14 do not form more than every other needle during the translation of the needles 9.



  Each second loop of row 10 picked up subsequently will in turn fall from the needles 9 at the same place as for row 7; will result in that in the third row 12, the needles 9 will alternately carry a loop. or a stitch. In this way, the subsequent formation of the meshes is ensured on each needle 9.



   The indispensable loops 14 can of course be obtained in another way and by other means.



   FIG. 7 makes it possible to recognize a second possibility, for which use is made of a metal wire 13, arranged parallel-

 <Desc / Clms Page number 4>

 Lement to the longitudinal axis of the loom which is inserted, before the formation of the first row 7 under the felling plates 4, which have for this purpose special grooves 19 at their lower edge.



   Exactly as in the process which has been described previously, the first row 7 will be led by the needles 9 under the felling plates, but this time up to the thread 13, as shown in fig. 7. Then the needles 9 are moved from below the wire 13 and rearward to the position shown in Figure 8; are then moved laterally, for example to the right, so that when they are raised they are placed behind the wire 13, but in front of the wire clamp 170
In order to facilitate the ascent of the needle 9 between the thread 13 and the thread flange 17, the thread 13 can be fitted with a lug 20 between each felling plate, as shown in FIG. 8a, seen in oblique from above.

   At. At the beginning, the lug occupies, under the felling plate 4, a horizontal position directed forwards until the moment when the needle 9 has led the thread 7 under the thread 13 and towards the back. While the needle 9 goes to the right and goes up, the wire 13 undergoes, in the example chosen, a translation to the left until near the neighboring slaughter plate, then it operates a rotation around its axis up to the point where the lug 20 rising exceeds the vertical and comes to the rear, i.e. describes an angle close to 190; by this maneuver, the gap between the thread clamp 17 and the thread 13 has become such that the needle 9 can easily be raised. After that, the wire 13 and its lug 20 return to their initial position.



   When the needle then leaves the point where it had led its translation to return to its middle position, the situation is as shown in Figure 9. After that, and as described in the first method, row 10 is picked and shaped as shown in Figure 10, which also shows that in the further development of stitch formation, the yarn element 17 will be pulled down over the stitch in row 10.



   As in the method first described, the third row 12 also here will be picked and formed; this is represented by the drawing of the loops in figure 6. The subsequent execution of the doubled edge continues exactly as described in the first process, as does the fixing of the doubled edge, but before this one, it is also necessary that the wire 13 is extracted laterally.



   The thread 13 can also be replaced by a mobile rake which has behind each needle 9, or behind every second needle 9, a needle 16 with a special hook. Figure 11 shows this needle, 16., The shank of which runs from back to front across the longitudinal axis of the loom, and the domed hook of which is bent substantially at a right angle, so that it occupies the same position as that of wire 13. And in the following, it will perform the same functions as the latter. Such a rake provided with the special needles 16 differs from the yarn 13 only in that it can move adequately relative to the other knitting elements.



   Before fixing the doubled edge, it is necessary that the hooks of the needles 16 be withdrawn laterally from the loops 14 which enclose them, which is why a momentary displacement of one step is sufficient.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1. Bord doublé pour bas ou articles analogues constitué par un tricot ceuilli à simple face, l'envers en étant tourné vers l'extérieur, dont les rangées transversales sont reliées ensemble par tricotage, bord caractérisé en ce qu'au moins la première boucle d'une aiguille sur deux est reliée par maillage avec l'arête terminaleo <Desc/Clms Page number 5> 2. Bord doublé selon la revendication 1, caractérise en ce que la boucle initiale de chaque aiguille est reliée par maillage avec l'arête terminale 3. 1. Lined edge for stockings or similar articles consisting of a single-sided gathered knit, the wrong side facing outwards, the transverse rows of which are connected together by knitting, edge characterized in that at least the first loop every second needle is connected by a mesh with the terminal edge o <Desc / Clms Page number 5> 2. Lined edge according to claim 1, characterized in that the initial loop of each needle is connected by mesh with the end edge. 3. Procédé pour la réalisation d'un bord doublé selon les re- vendications 1 et 2, dans lequel les boucles initiales à assembler par maillage avec l'arête terminale sont maintenues à l'état de boucles en po- sition inactive sous l'abattage jusqu'après l'achèvement du bord doublé,, procédé caractérisé en ce que les boucles (14)à l'état fermé ne s'éten- dent que dans l'espace limité par deux platines d'abattage et sont mainte- nues ainsi sous 1'abattage. Process for the production of a doubled edge according to claims 1 and 2, in which the initial loops to be assembled by mesh with the end edge are kept in the state of loops in the inactive position under the felling until 'after the completion of the doubled edge, method characterized in that the loops (14) in the closed state extend only in the space limited by two felling plates and are thus kept under Slaughter. 4. Procédé selon la revendication 3, caractérisé en ce que, pour former les boucles (14),les aiguilles sont d'abord abaissées sous les pla- tines d'abattage, puis sont déplacées latéralement par rapport à celles-ci d'environ un pas. après quoi, pour cueillir la deuxième rangée, les aiguilles (9) s'élèvent par devant les éléments de fil de la première ran- gée qui se dirigent en oblique vers le bas, à partir de l'arête supérieu- re d.es platines d'abattage, vers les boucles maintenues en position inac- tivet, ces éléments de fil de la première rangée, à direction oblique, é- tant ensuite abattus par dessus la deuxième rangée. 4. Method according to claim 3, characterized in that, in order to form the loops (14), the needles are first lowered under the slaughter plates, then are moved laterally with respect to the latter by approximately. a step. after which, to pick up the second row, the needles (9) rise in front of the thread elements of the first row which run obliquely downwards from the upper edge d.es slaughter plates, towards the loops held in inactive position, these yarn elements of the first row, in oblique direction, then being slaughtered over the second row. 5. Procédé selon les revendications 3 et 4, caractérisé en ce qu'au cours de la formation de la première rangée de boucles, les aiguil- les, au cours de leur ascension, sont rapprochées du flanc des platines d'abattage sur lequel la boucle de fil, disposée en oblique d'une plati- ne d'abattage vers l'autre, présente son point culminant. 5. Method according to claims 3 and 4, characterized in that during the formation of the first row of loops, the needles, during their ascent, are brought closer to the side of the slaughter plates on which the loop of wire, arranged obliquely from one slaughter plate to the other, presents its highest point. 60 Procédé selon les revendications 3 et 4, caractérisé en ce qu'au cours de 1.'abattage de la première rangée par dessus la deuxième, les aiguilles sont rapprochées du flanc des platines d'abattage pour le- quel le fil (7) occupe son point culminant près de la gorge (6), entre- deux platines d'abattageo 7. 60 Method according to claims 3 and 4, characterized in that during slaughter of the first row over the second, the needles are brought closer to the side of the slaughter plates for which the wire (7) occupies its highest point near the throat (6), between two abattage plates. 7. Métier rectiligne à mailles cueillies pour la mise en oeu- vre du procédé selon les revendications 3, 5 et 6, caractérisé en ce que les moyens pour maintenir le fil consistent en un fil (13) disposé pa- rallèlement à l'axe longitudinal du métier, fil qui, avant le début de la première rangée, est inséré en dessous des platines d'abattage dans des gorges prévues à cet usage, et autour duquel les boucles (14) sont enrouléeso 80 Métier rectiligne à mailles cueillies pour la mise en oeuvre du procédé selon les revendications 3, 5 et 6, caractérisé en ce que les moyens pour maintenir le fil consistent en un rateau inclinable, logé en dessous des platines d'abattage, ce rateau étant garni daiguil- les. (16) à crochets spéciaux autour desquels les boucles sont enroulées. Straight loom with plucked stitches for implementing the process according to claims 3, 5 and 6, characterized in that the means for holding the yarn consist of a yarn (13) arranged parallel to the longitudinal axis of the yarn. loom, wire which, before the start of the first row, is inserted below the felling plates in grooves provided for this use, and around which the loops (14) are wound 80 Straight loom with plucked stitches for implementing the method according to claims 3, 5 and 6, characterized in that the means for holding the wire consist of a tilting rake, housed below the felling plates, this rake being garnished with needles. (16) with special hooks around which the loops are wound. 9. Métier rectiligne à mailles cueillies pour la mise en oeu- vre du procédé selon les revendications 3 à 6, caractérisé en ce que les aiguilles de métier et les platines d'abattage peuvent être dépla- c.ées les unes par rapport aux autres en direction de l'axe longitudinal du métiero 10. Platine d'abattage pour la mise en oeuvre des procédés, selon les revendications 3 à 6,caractérisée en ce que la section de sa branche inférieure est élargie en avant de la gorge (6). 9. Straight loom with plucked stitches for carrying out the process according to claims 3 to 6, characterized in that the loom needles and the slaughter plates can be moved relative to each other. towards the longitudinal axis of the loom 10. Slaughter plate for implementing the methods, according to claims 3 to 6, characterized in that the section of its lower branch is widened in front of the groove (6).
BE503654D BE503654A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE503654A true BE503654A (en)

Family

ID=144761

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE503654D BE503654A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE503654A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0635593B1 (en) Method and device for connecting the two edges of a tubular knitted product during its manufacture
FR2646176A1 (en) METHOD AND MEANS FOR MOUNTING TRICOTED FABRIC ON A RECTILINE TRACTOR
FR2635340A1 (en) CHAIN KNITTING PROCESS FOR THE PRODUCTION OF HAIR ARTICLES
BE503654A (en)
FR2461048A1 (en) MACHINE FOR MAKING KNITTED FABRICS, AND CORRESPONDING KNITTING METHOD
FR2571387A1 (en) Knitted decorative panel and knitting process
CH496128A (en) Mechanical lace manufacturing process, loom for its implementation and lace obtained
EP0971060B1 (en) Method for making pile loops on a web by knitting, pile loop fabric made according to his method, and its application
FR2549865A1 (en) TYPE OF SEWING POINT AND METHOD AND DEVICE THEREFOR
CH153791A (en) Mesh fabric and process for its manufacture.
FR2464322A1 (en) Warp-knitted fabric incorporating card-doffer web - as bunches of fibre laid-in as weft in sinusoidal form
BE882532A (en) METHOD FOR MANUFACTURING A HAIR MESH FABRIC, MACHINE FOR ITS IMPLEMENTATION AND FABRIC THUS MANUFACTURED
BE484499A (en)
BE518916A (en)
BE491487A (en)
CH629860A5 (en) PROCESS FOR THE MANUFACTURE OF A KNITTED HOLLOW PART AND MATERIAL FOR THE IMPLEMENTATION OF THIS PROCESS.
FR2512850A1 (en) CIRCULAR KNITTING PROCESS AND MATERIAL FOR MAKING MESH FABRICS CONTAINING INSERTED FUR YARNS
BE406901A (en)
BE501823A (en)
CH216391A (en) Loom.
WO2008132343A2 (en) Knitting device comprising at least one needle bed equipped with needles with different dimensional characteristics
BE479738A (en)
FR2503199A1 (en) Chain stitching machine - with needle being only moving part
BE518705A (en)
BE630058A (en)