BE488789A - - Google Patents

Info

Publication number
BE488789A
BE488789A BE488789DA BE488789A BE 488789 A BE488789 A BE 488789A BE 488789D A BE488789D A BE 488789DA BE 488789 A BE488789 A BE 488789A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cover
pulsator
pulsator according
plate
needle
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE488789A publication Critical patent/BE488789A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01JMANUFACTURE OF DAIRY PRODUCTS
    • A01J5/00Milking machines or devices
    • A01J5/04Milking machines or devices with pneumatic manipulation of teats
    • A01J5/10Pulsators arranged otherwise than on teat-cups
    • A01J5/12Pulsators arranged otherwise than on teat-cups with membranes

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Animal Husbandry (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • External Artificial Organs (AREA)
  • Infusion, Injection, And Reservoir Apparatuses (AREA)
  • Catching Or Destruction (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Pulsateur pour machines à traire. 



   La présente invention se rapporte aux pulsateurs pour machines à traire et vise le type de pulsateurs compre- nant un bloc de base muni de passages pour l'air atmosphéri- que et pour l'action du vide et deux organes coulissants re-   cevant   chacun un mouvement alternatif dans des directions parallèles entre elles et actionnés par des variations de pression, l'un de ces organes coulissants constituant un or- gane de commande et l'autre un élément produisant la mise al- ternative des chambres extérieures des tétines à l'aspiration et à l'air atmosphérique. 



   Elle est basée sur la constatation que, dans ces appareils différentes causes provoquent un ralentissement      

 <Desc/Clms Page number 2> 

 progressif de la fréquence des pulsations et que du fait du mauvais réglage des pulsateurs actuels, les pulsations sont parfois trop rapides, souvent trop lentes mais rarement à la fréquence désirée. 



   Les facteurs qui interviennent et qui sont à considé-   rer-   sont les suivants:   a) le graissage -    
Le graissage des organes. en mouvement diminue l'usure des glaces à lumières et des tiroirs ainsi que celle des cy- lindres et des pistons. 



   Le va-et-vient des tiroirs et l'appel d'air intermit- tent dans le pulsateur entraînent le lubrifiant des endroits où il est indispensable vers d'autres endroits où il est   néfas te .    



   De ce fait, à chaque alternance, le lubrifiant se trouvant entre glace et tiroir est aspiré en même temps que les poussières suspendues dans l'air des étables vers les ori- fices et conduits de petites dimensions du pulsateur; ceux-ci se colmatent en déterminant des obstructions nuisibles pour la libre circulation de   l'air.   D'autre part, le lubrifiant en- se traîné/dépose sur les tétines et dans les tuyaux en caoutchouc qu'il détériore. 
 EMI2.1 
 b) les Douss1s - 
Les poussières en suspension dans l'air des étables s'introduisent par aspiration dans le pulsateur, souillent les glaces à lumières et les tiroirs, traversent les petits conduits internes et se déposent partiellement mais graduel- lement autour de l'orifice commandé par le pointeau réglant la fréquence des pulsations.

   La section libre de cet orifice diminue graduellement et provoque le ralentissement de la fréquence des pulsations. 



   L'accumulation lente mais immanquable des poussières autour du pointeau est une des causes déterminantes   dit   fonc- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tionnement irrégulier de l'appareil pulsateur. c) l'humidité - 
L'humidité de l'air des étables se condense par temps froid sur les pièces métalliques du pulsateur dont les plus exposées à cette condensation sont les tiroirs et les glaces métalliques à lumières. d) les gaz- 
Les gaz contenus dans l'air des étables corrodent les pièces métalliques et ajoutent leur influence nuisible à celle de l'eau pour détériorer les glaces à lumières et les tiroirs de dis tribution.

     e) le dispositif de réglage -    
La mauvaise conception actuelle de l'ensemble du die positif de réglage de la fréquence des pulsations est la plus grande responsable des irrégularités de marche que l'on cons- tate journellement et détermine, par conséquent, un massage défectueux des trayons, ce qui nuit considérablement aux bon- nes conditions d'une traite mécanique rationnelle. 



   La présente invention a pour but d'éliminer les dif- férents inconvénients énumérés ci-dessus et propres à la plu- part des pulsateurs actuels de toutes conceptions et de réa- liser un appareil de conception rationnelle qui puisse être fabriqué industriellement dans de bonnes conditions économi- ques du fait qu'il se compose d'un nombre minimum de pièces aux formes simples et susceptibles pour la plupart d'être ob- tenues en matériaux pouvant être moulés par injection ou par pression dans des coquilles métalliques en faisant usage des méthodes actuelles de moulage et en réduisant ainsi au mini- mum les opérations ultérieures d'usinage pour la finition des appareils. 



   Elle a pour but également de rendre le démontage et le remontage du pulsateur tellement simple, que ces opérations puissent être à la portée d'une personne incompétente, et elle 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 vise tout particulièrement à munir le pulsateur d'un disposi- tif de réglage à repères indiquant les fréquences de pulsa- tions maxima et minima entre lesquelles l'usager pourra adop- ter celle s'adaptant le mieux à sa convenance. 



   Un des buts poursuivis en ordre essentiel est, en ou- tre, de faire en sorte que la vis-pointeau puisse éventuelle- ment être enlevée sans pour cela qu'après sa remise en place il soit nécessaire de procéder à un nouveau réglage du pul- sateur. 



   Conformément à l'invention, ce pulsateur est carac- térisé essentiellement en ce que le bloc de base est muni sur sa face horizontale supérieure de rainures ou canaux et de lu- mières de passage pour l'air atmosphérique ou pour l'action du vide, en ce que l'on dispose sur la face horizontale supé- rieure du bloc de base deux pièces amovibles en forme de pla- ques qui se superposent et en ce que la plaque amovible supé- rieure est également munie sur sa face horizontale inférieu- re de canaux ou rainures et est de plus percée de lumières dont les emplacements correspondent pour la plupart à ceux des lumières du bloc de base, tandis que la plaque amovible in- termédiaire, qui est uniquement percée de lumières est plane, et de préférence, en un matériau souple et compressible,

   la superposition sur le bloc de base des plaques amovibles per- mettant la transformation en conduits des rainures ou canaux créés sur la face horizontale supérieure du bloc de base et sur la face horizontale inférieure de la plaque amovible supérieure. 



   D'autres caractéristiques ressortiront de la descrip- tion d'un exemple détaillé de réalisation d'un tel pulsateur. 



   Cette description sera donnée ci-après en se référant aux dessins annexés dans lesquels: 
La figure 1 est une vue en perspective de l'ensemble du pulsateur en position fermée. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



     La.   figure 2 est une vue également en perppective du pulsateur ouvert en vue de montrer les organes principaux dont il est constitué. 



   La figure 3 est une vue de détail en perspective montrant le dispositif permettant la liaison aux chambres extérieures des   tétines.   



   La figure 4 est une vue en coupe verticale prisé suivant l'axe longitudinal du bloc de base. 



   La figure 5 est une vue de détail en coupe montrant la liaison entre les raccords allant aux chambres extérieures des tétines et le tiroir de traite. 



   La figure 6 est une vue en coupe destinée à montrer la fixation des poussoirs aux membranes prévues sur deux fa- ces opposées du pulsateur. 



   La figure 7 est une vue en parspective d'un poussoir. 



   Les figures 7A et 7B sont des vues de détail en pers- pective d'un tiroir (de commande ou de traite). 



   La figure 7C est une vue en coupe verticale destinée à montrer un conduit d'amenée de l'air extérieur dans la cham- bre formée au-dessus des tiroirs. 



   La figure 8 est une vue déployée destinée à montrer les différents éléments faisant partie du dispositif de ré- glage du nombre des pulsations. 



   La figure 9 est une vue de détail montrant la face inférieure de la plaque amovible supérieure après rabattement de 1800 par rapport à sa position de service. 



   La figure 10 est une vue en plan montrant la face supérieure du bloc de base, les poussoirs et pistons étant supposés enlevés de môme que le dispositif de réglage du nombre de pulsations. 



   La figure 11 est une vue montrant la face inférieure de la plaque intermédiaire, après   rabattement de   180  par rapport à sa position de service . 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   La figure 12 est une vue en coupe à échelle agrandie du dispositif de réglage du nombre de pulsations et de fil- tration de l'air, ce dispositif étant légèrement modifié par rapport à ce qui est représenté à la figure 4. 



   La figure 12A est une vue de dé tail . 



   La figure 13 est une vue schématique destinée à illut trer le fonctionnement des organes   couliss&nts.   



   Ce pulsateur comprend comme bâti un bloc de base 1 ayant une section rectangulaire et dont la hauteur ainsi que la largeur sont sensiblement inférieures à la longueur. 



   Avec l'une des faces extrêmes de ce bloc, fait corps un raccord 2 pour la conduite d'amenée du vide et, sur la face extrême opposée, est fixée d'une manière amovible, par exemple par une vis 3, une plaque 4 munie d'un rebord péri- phérique 5 s'appliquant contre un joint 6 situé dans un léger renfoncement du bloc 1 de manière à créer une chambre 7 dans laquelle débouchent en 8 (figure 3) les tubes de raccord 9 solidaires de la plaque 4   et   conduisant aux enveloppes des gobelets-trayeurs situées à l'extérieur des tétines ou d'au- tres organes équivalents de manière à les soumettre alterna- tivement au vide et à la pression atmosphérique.

   Ce fonc- tionnement est obtenu au moyen d'un mécanisme qui sera décrit ci-après et qui permet, par un alésage 10, ( figure 5) s'éten dans horizontalement sur une certaine longueur dans le bloc 1 et débouchant dans la chambre 7, de soumettre celle-ci alter- nativement à l'aspiration et à la pression atmosphérique. 



   De chacune des grandes faces du bloc 1 est solidaire une plaque   11   située latéralement, mais possédant une hau- teur égale sensiblement au double de celle du bloc 1 de   mani   re à donner naissance, au-dessus de ce dernier, et entre les flasques ainsi créés, par les plaques   11  à une chambre d'air atmosphérique 101 obturée par un couvercle amovible 12 (fi- gure 1 ) . 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   D'autre   par t,   le bloc 1 comporte vers le haut et sui- vant chacun de ses petits côtés un rebord 13 et l'espace for- mé entre ces deux rebords sert au logement: 1 ) d'une pièce rectangulaire 14 pouvant être constituée par   une   membrane en une matière souple et compressible, par exem- ple en caoutchouc. Cette pièce 14 pourrait toutefois être en une autre matière (métal, plastique,   etc....,);   2 ) d'une plaque rectangulaire 15 en métal ou en une matière plastique rigide ayant le même contour extérieur que la piè- ce 14 et superposée à celle-ci. 



   Ces pièces 14 et 15 sont amovibles. 



   Dans la face supérieure du bloc 1 sont formées trois rainures 50, 16, 17 (figures 10 et 13) qui jouent un   rôle   important dans le fonctionnement du pulsateur et qui sont fermées vers le haut par la plaque 14, de telle sorte que, à l'endroit de ces rainures, le bloc 1 et la plaque 14 coopè- rent entre eux pour donner naissance à des canaux. 



   D'autre part, sur la face inférieure de la plaque 15 sont formées deux rainures 18 et 19 (figures 9 et 13) qui in- terviennent également dans le fonctionnement du pulsateur et qui sont fermées vers le bas par la plaque 14, de telle sorte que, à l'endroit de ces rainures, la plaque 14 coopère cette fois avec la plaque 15 pour donner naissance également à des canaux. 



   La plaque 15 sert en outre, par sa face supérieure, de glissière pour deux tiroirs 20 et 21 qui dont animés de mouvements de va-et-vient alternatifs dans des directions pa- rallèles faisant un angle droit avec l'axe longitudinal du bloc 1. 



   Ces tiroirs 20, 21 sont constitués par des petits blocs (figures 7A et 7B) présentant une face inférieure rec- tangulaire 24 venant en contact avec la plaque à lumières 15 et une face supérieure 241, également rectangulaire, mais de 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 dimensions moindres et sont logés dans des poussoirs 26 (figu re   7) qui   sont munis à chacune de leurs extrémités d'une patte 27 rabattue vers le bas et pourvue d'une petite douille   28.   



   Les tiroirs 20-21 possèdent sur leur face 24 des rai-    nures parallèles 261-262,-la rainure 261 ayant une largeur   
2 sensiblement supérieure à celle de la rainure 26 - et ils sont maintenus dans le poussoir correspondant 26 par de petit- replis 31 formés par celui-ci et obtenus par découpage ou poinçonnage et rabattement (figure   7).   



   Un jeu d'environ 1 mm est prévu entre le poussoir 26 et la face supérieure 241 des tiroirs 20 ou 21. 



   D'autre part, les plaques latérales il possèdent de part et d'autre de leur axe vertical et médian, deux dëfonce- ments 32 (figure 2) de forme circulaire dans lesquels sont formées vers le haut des échancrures 33 délimitées vers le bas par une arête 34 à profil incurvé vers le   bas .   



   La disposition de l'ensemble des pièces est telle que chaque manchon 28 se trouve au centre d'un défoncement 32 et peut venir en contact avec le fond de l'incurvation formée par l'arête 34 (figure   2) .   



   Sur chacune des plaques latérales 11 et en général moyen de vis 35 (figures 2 et 6) s'engageant dans les douillet   28,   est fixée une membrane 36 qui est recouverte à son tour par un couvercle latéral 37 rendu solidaire de la plaque 11 au moyen d'une seule vis (non représentée) ou d'un organe équivalent pénétrant dans un trou taraudé 38 (figure 2) de la plaque 11, après avoir traversé des trous 39 et 40 prévus respectivement dans la membrane 36 et dans le couvercle 37. 



   Les flasques 11 sont munis périphérique ment d' un re- bord 111 permettant de loger à bonne place les deux membranes 36. 



   Les cpuvercles 37 sont munis également de défonce- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 ments 41 situés   vis-à-vis   des défoncements 32 de la plaque 11 et aboutissant à des cavités centrales 42, de manière à donner naissance, entre chaque membrane 36 et le couvercle 37: à l'endroit des renfoncements 41 et des cavités 42, à des es- paces ou à des chambres (figure 6) qui sont soumis alternati- vement à l'action du vide et de la pression atmosphérique afin de provoquer le mouvement des poussoirs 26 et des ti- roirs   20-21   ainsi que cela sera expliqué ci-après. 



   Les trous 33 permettent le passage et le   coulissemen:   des extrémités des poussoirs 26. 



   Le tiroir 20 situé du côté des raccords 9 est un ti- roir de traite par lequel on met les chambres à air des gobe- lets-trayeurs alternativement en liaison avec la source d'air    et une source de vide ; letiroir 21 est un tiroir de commande   
Suivant l'axe longitudinal du bloc 1 et à   l'intérieur   de ce bloc ainsi que dans le raccord 2 est foré un conduit 43 qui s'arrête toutefois à proximité de la petite face du bloc 1 à laquelle est fixée la plaque 4. 



   Dans le bloc 1 sont forés verticalement à partir de sa face supérieure:   1 )   une ouverture centrale 44 (figures 4 et 10) débouchant dans le conduit 43 et aussi dans une chambre 45 (figure 4) par laquelle le bloc 1 s'adapte d'une manière connue sur un bouchon disposé sur le couvercle d'un pot-trayeur; 2 ) à proximité du rebord 13 correspondant à la face du bloc 1 à laquelleést fixée la plaque 4 : un conduit vertical 46 à profil rectangulaire et à section de passage relativement importante débouchant dans le conduit 43 à son extrémité. 



  3 ) à l'emplacement du tiroir de commande   21,   un conduit ver- tical 47 de faible section circulaire débouchant dans le con- duit 43 et situé entre le trou central 44 et la petite face du bloc 1 portant le raccord 2. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   D'autre part, à proximité de chaque bord longitudi- nal s'ouvrent dans la face supérieure du bloc 1: 1)   ;le  long dubord antérieur (ce bord étant celui considéré conventionnellement comme tel): a) un canal 48 (figure 10) descendant tout d'abord verticale- ment dans le bloc 1 puis s'étendant horizontalement en 49 (fi gure 10) dans ce dernier et dans la plaque 11 antérieure pour venir déboucher dans l'espace 41 correspondant au tiroir de traite à travers un trou 491 formé dans la membrane 36   corres   pondante et une rainure 50 formée radialement dans l'évide- ment 41 (figure 2). 



   A ce canal 48 est raccordé l'extrémité de la rainure 17 (figure 10) qui s'infléchit vers l'emplacement du tiroir de commande pour aboutir à proximité de ce bord antérieur à un petit creux circulaire 51 situé par rapport au conduit 47 sur un   mène   alignement perpendiculaire à   l'axe     longitudinal   du bloc 1. b) un conduit 52 descendant tout d'abord verticalement dans le bloc   1,   puis s'étendant horizontalement (en 53) dans ce dernier et dans la plaque 11 antérieure pour venir déboucher dans la cavité antérieure 42 (correspondant au tiroir de com- mande) à travers un trou 531 de la membrane 36 et une rainure 54 formée radialement dans l'évidement 41 correspondant. 



  2) le long du bord postérieur: a) un canal 54 descendant tout d'abord verticalement dans le bloc 1 puis s'étendant horizontalement en 55 (figure 10) dans ce derhier et dans la plaque 11 postérieure pour venir débou- cher dans l'espace 41 postérieur correspondant au tiroir de traite. b) un canal 56 descendant tout d'abord verticalement dans le bloc 1 puis s'étendant horizontalement en 57 (figure 10) dans ce dernier et dans la plaque 11 postérieure pour venir débou- cher dans la cavité 42 postérieure correspondant au tiroir de commande. 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



   Au conduit 56 est raccordée la rainure 16 qui, après avoir contourné le trou 44 en passant entre ce dernier et la sortie du canal 47, se dirige vers l'emplacement du tiroir de traite et aboutit à une petite cavité circulaire 58 située sur un   même   alignement perpendiculaire à l'axe longitudinal du bloc 1 avec une petite cavité 59 constituant l'extrémité de la rainure 50 qui s'étend sur la face supérieure du bloc 1 parallèlement au conduit central 43 jusqu'à proximité de l'ouverture centrale 44. 



   En 60, est prévue une lumière débouchant dans le ca- nal horizontal 10. 



     Dans   la   plaque   14 sont   formés   (figure   il):   1) des lumières 441,461, 601, 611 correspondant au point de vue de la forme et de l'emplacement respectivement à l'ouver- ture   44,   au conduit   46,   à la lumière 60 et à l'orifice d'ad- mission d'air 61 du bloc 1 (figure 7C). 



  2) des petits trous 581,591, 471, 511, 521, 541 correspondant au point de vue de la forme et de l'emplacement respectivement à la cavité   58,   à la cavité 59, au conduit 47, à la cavité 51, au conduit 52 et au conduit 54 du bloc 1. 



   Un trou est prévu en outre en 62 en un emplacement coïncidant avec l'extrémité de la rainure 50 du bloc 1 du 
A coté de l'ouverture centrale 44. 



     Dans  la   plaque  15 sont   ménagées   (figure   9):     il    des lumières 442, 462, 602, et l'orifice d'admission   d'air   612 correspondant au point de vue de la forme et de   remplace   ment respectivement aux lumières 441, 461, 601 et à l'orifice 611 de la plaque 14. 



    2 2 2 2 2 2 ) des trous 58 , 592, 472, 512 et 622 correspondant respec-     tivement   aux   trouas   581, 591, 471, 511 et 621 de la plaque 14. 



   En   outre,- en   63 et 64, sont ménagés des trous qui se trouvent respectivement dans l'alignement des trous 58 ,592 et 472,   51   

 <Desc/Clms Page number 12> 

 
D'autre part, sur la face inférieure de la plaque 15 sont formées les deux rainures 18 et 19. a) la rainure 18 partant du trou 63 et allant à un creux 65 situé en un emplacement correspondant au trou 521 de la pla- que 14. b) la rainure 19 partant du trou 64 et se terminant à une cavité 66 correspondant en emplacement aux trous54 de la plaque intermédiaire 14. 



   On remarquera que le bloc de base 1 et la plaque su- périeure amovible 15 ont leurs rainures situées horizontale- ment et que les axes principaux des lumières sont normaux par rapport à la face horizontale où se trouvent ces canaux de manière à permettre la fabrication de ces pièces par mou- lage d'unmétal ou d'une matière thermo-plastique. 



   En outre, la plaque 15 doit avoir des lumières de forme et de position bien déterminées tandis que les ouver- tures correspondantes de la plaque intermédiaire 14 et du bloc de base peuvent être un peu plus larges et de position moins précise. 



   Au-dessus de la partie centrale de la plaque   15,   se trouve le dispositif de réglage du pulsateur comprenant un cylindre 70 dont le fond 71 porte, dans l'exemple représenté, par les figures 4 et 8, une tige creuse 72 qui pénètre dans l'ouverture 44 du bloc 1 et qui est maintenue par un écrou 73 prenant sur l'extrémité filetée extérieurement de cette tige 72. 



   Dans l'exemple des figures 4 et   8,   le fond 71 possède vers l'extérieur et sur sa périphérie une rainure 74 percée de trous 75 et est recouvert également vers l'extérieur par une rondelle 76 par exemple en caoutchouc, qui est percée d'un seul trou périphérique 761 et d'un trou central   76 2 tra-   versé par la tige 73. Après montage du dispositif, cette rondelle 76 est mise sur la plaque 15 dans une position tel- 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 le que ce trou 761 se trouve au-dessus du trou 622 de la plaque   15.   



   Comme montré par la figure 12, le cylindre 70 peut aussi faire corps avec la plaque 15, et le conduit 94 formé aux figures 4 et 8 par la tige creuse 72 est constitué alors par une vis 721 percée d'un alésage longitudinal 941 et se vis sant dans un taraudage de l'orifice 442 de la plaque 15. 



   Avec le trou 622 communique alors une gorge circulai- re 77 qui est en relation avec l'intérieur du cylindre 70 par des échancrures périphériques 832 d'une rondelle'83 . 



   Le cylindre 70 est fermé vers le haut par un cou- vercle 78 qui prend appui sur le bord supérieur de ce cylin- dre, mais qui présente une saillie périphérique 79 filetée ex- térieurement se vissant dans la partie supérieure filetée intérieurement du cylindre 70. Ce couvercle est traversé en son centre par une vis-pointeau qui se compose d'une par- tie cylindrique filetée 80 suivie d'une partie cylindrique lisse 81 de laquelle on tire par tournage le bout terminal   82,   qui, pour les raisons qui sont exposées ci-après, est très peu conique. 



   Autour de la vis-pointeau   80-81-82,   est prévu un manchon 83 dont l'alésage possède vers le haut-un diamètre correspondant à celui de la partie lisse 81 de la vis- pointeau. Vers le bas, ce manchon 83 se termine par un aju- tage donnant lieu à la formation d'un simple trou de réglage 85 autour du pointeau 82 et à un espace 841 qui est mis en communication avec l'espace intérieur du cylindre 70 par deux trous coaxiaux   84.   



   A son extrémité supérieure, le manchon 83 possède un rebord 86 par lequel il s'engage dans un creux 87 du couver- cle 78. 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 



     Au-dessus   du couvercle   78   est prévu un écrou de blo- cage 88 qui repose sur la face supérieure de ce couvercle avec interposition d'une rondelle 89 par exemple en cuir. 



   La tige 80-81-82 se termine à son extrémité   supérie   re par une tête moletée 90 avec laquelle fait corps un dis- que à repères 91. 



   La partie filetée 80 de la vis-pointeau se visse dans les pièces 88 et 78 entre lesquelles vient se placer la rondelle 89 en cuir ou en une autre matière tendre empêchant l'écrou 88 de ae desserrer . 



   On comprend que, grâce à cette disposition, l'air qui a pénétré dans le cylindre en venant de l'orifice 622 peut être aspiré vers le conduit 43 par les trous 84, l'alésage   841,   le trou de réglage 85 et l'alésage 94 ou 941 de la tige creuse 72 ou de la vis 721. 



   La figure 12 montre , en outre, que l'on a prévu des moyens de filtrage de l'air qui comprennent de préférence un double filtre constitué par : 
1 ) Un premier élément filtrant qui est un cylindre 95 en feutre ou en ouate traversé de bas en haut par le cou- rant d'air à dépoussiérer et qui sert à retenir les grosses poussières. 



   2 ) Un second élément filtrant constitué par une ban de enroulée 96 de toile à mailles fines logée entre deux cy- lindres concentriques amovibles 97-98 placés autour du manche 83 et percés de trous 99 de telle manière que l'air soit   amen!   par dépression à travers ces trous et la bande 96 avant d'arriver au trou   85.   



   Le fonctionnement du pulsateur , objet de   l'inventons   est le suivant (figure 13) : 
Le pulsateur est raccordé à la conduite générale de dépression au moyen d'un tuyau en caoutchouc qui se place sur le   tube 2.   

 <Desc/Clms Page number 15> 

 



   La dépression agissant dans le pulsateur est constan- te parce qu'elle est réglée et maintenue à une valeur prédé- terminée par l'action d'une soupape (non   représentée)-   placée sur la   canalisation   générale. 



   Cette dépression constante se manifeste dans le con- duit 43, les conduits   46,   47 et 94 ou 941 tandis que dans le creux 51 les orifices 64 et   60,   les conduits 17 et 19 menant aux chambres à membranes 41 en A et en B, il existe alterna- tivement une dépression égale à celle du conduit 43 et une pression égale à la pression atmosphérique suivant les posi- tions occupées alternativement par les tiroirs 20 en A et B et 21 en C et D (figures 4 et 13) . 



   Ces lettres   A,   B, C et D situent les positions fond de course des   poussoirs.   



   La cavité 59 (figure 13) est soumise à une action dépressive volontairement réduite par le fait que l'air tra- versant le conduit 94 ou 941 passe autour du pointeau d'é- tranglement 82 (figure 12) en venant de la chambre à filtres contenue dans le cylindre 70, de l'orifice 62 du conduit 50 et enfin de la cavité 59 (figures 4 et   13).   



   Par cette cavité 59 (figures 4 et 13) l'action dé- pressive réduite s'exerce alternativement par les orifices 63 et 58 (figure 13) et les conduits 18 et 16 (figure 13) derrière les membranes 36 en C et en D. 



   De même, l'action dépressive maximum égale à celle existant dans le conduit 43 s'exerce alternativement par les orifices 64 et 51 (figure 13) et les conduits 19 et 17 (fi- gure 13) derrière les membranes 36 en A et en B. 



   Comme on le sait, dans tout pulsateur l'action com- binée de l'air à la pression atmosphérique et du vide partiel créé par la pompe à vide détermine la force motrice qui pro- 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 voque les déplacements des organes mobiles des pulsateurs tels que les membranes, les poussoirs et les tiroirs. 



   Dans le cas présent, les organes mobiles comprennent les deux poussoirs. 26 (figures 2,   4, 7   et 13) Qui sont en liaison l'un et l'autre par leurs extrémités avec les deux membranes latérales 36 (figures 2, 6 et   13).   



   Ces deux membranes forment avec les deux couvercles latéraux 37 quatre chambres 41 (figure 13) soit deux cham- bres par poussoir. 



   L'une de ces chambres est sous dépression alors que simultanément l'autre chambre opposée est à la pression at-   mosphérique.   En conséquence, le poussoir se déplace suivant la direction et le sens de la résultante de ces deux actions. 



   Dans leurs déplacements, le poussoir 26 de gauche entraîne le tiroir 20 et le poussoir 26 de droite entraîne le tiroir 21 (figures 7A et   13).   



   Si l'on considère (figure 13) le tiroir 20 de gauche à fond de course en B et l'autre tiroir 21 à fond de course en D, la rainure 262 du tiroir 20 met en communication les cavités 58 et 59 tandis qu'au   marne   moment la lumière 63 est découverte et est sous l'action de la pression atmosphérique. 



   Dans, cette position B du tiroir 20, l'action du vide partiel se manifeste dans le conduit 16 jusqu'à derrière la membrane 36 dans la chambre 41 correspondant à C ce qui dé- termine le déplacement du tiroir 21 à fond de course vers C. 



   Lorsqu'il est arrivé à cette position, ce tiroir 21 met en communication par la rainure 262 de sa face frottante, les orifices 64 et 47 de sorte que l'action dépressive maxi- mum s'exerce par¯la conduite 19 jusqu'à derrière la membra- ne 36 en A dans la chambre 41. Au marne moment, la lumière 51 est découverte, l'air atmosphérique y pénètre et par le con- duit 17 gagne la chambre 41 derrière la membrane 36 en B, 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 ce qui provoque le déplacement du tiroir 20 de B en A (posi- tion en pointillé). Ceci se renouvelle pendant toute la durée du fonctionnement du pulsateur. 



   On peut déduire de ce qui précède que,sous   l'influ-   ence simultanée de la dépression et de la pression atmosphé- rique, l'un des deux poussoirs, par exemple celui de gauche, est amené à fond de course, en B, provoquant à ce moment le déplacement à fond de course de l'autre tiroir de droite en C, qui, à son tour, provoque le déplacement dans le sens opposé vers A du premier tiroir de gauche et ainsi de suite. 



   La fréquence désirée des pulsations ou encore le nombre de déplacements par minute des tiroirs est obtenue en agissant au moyen du pointeau 80, 81, 82 sur l'aspiration .au travers d'un double filtre de l'air venant   alternativemen     des chambres de membranes C ou D ; s'exerce en C, en sui   vant le conduit 16 jusqu'à la cavité 58 puis dans la rainure 262 située sous le tiroir 20, gagne la cavité 59 puis le con duit 50, passe à travers les filtres puis autour du pointeau de réglage pour gagner le conduit principal 43 ;

   tandis que après le déplacement du tiroir 21,   l'air   venant de la chambre à membrane D passe dans le conduit 18   jusqu$'   l'orifice 63 d'où, par la même rainure 26 sous le tiroir 20, il atteint l'orifice 59, le conduit 50 passe au travers des deux filtr pour circuler autour du pointeau de réglage et atteindre le conduit principal   43.   



   C'est donc la fréquence des déplacements du tiroir de   droite/qui   est en réalité réglée par l'action de la vis- pointeau et ce tiroir, appelé habituellement tiroir de com- mande, règle les déplacements du tiroir de gauche 20, appelé tiroir   de.   pulsations. 



   De ceci, il est compréhensible que seul l'air contenu alternativement dans les chambres de membranes 41 en C et en 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 D, passe au travers du double filtre et autour de la vis- pointeau de réglages au moment de la mise en dépression al- ternative de ces deux chambres. 



   Ce pulsateur ne compte que deux membranes pour les quatre extrémités des deux poussoirs et chaque membrane agit sur deux extrémités du poussoir et simultanément dans deux sens opposés. 



   En A et B les membranes soumises alternativement à la pression atmosphérique et à l'action dépressive maxima qui est égale à celle qui se manifeste dans le conduit prin- cipal 43 réagisent plus énergiquement et plus rapidement qu'en C et D où se manifeste une action dépressive réduite alternant avec la pression atmosphérique. 



   Il en résulte des déplacements alternatifs plus   éner   giques des poussoir et tiroir situés entre A et   B, -soumis   à l'action dépressive maximum comparativement aux actions moins énergiques et moins rapides qui s'exercent sur les tiroir et poussoir situés entre C et D. 



   Du fait des déplacements alternatifs énergiques du tiroir 20, il se produit des massages plus efficaces des trayons de la vache et les circulations de   l'air   depuis la chambre située entre les gobelets-trayeurs et les tétines en caoutchouc jusque dans le conduit principal du pulsateur, se font librement et avec le maximum d'énergie grâce aux orifi- ces à grande section 46 et 60 (figure 13).. 



   La faible action dépressive qui agit sur les membra- nes en C et en D détermine sur les poussoir et tiroir 21 (figure 13) une allure moins énergique et un mouvement aller natif presque uniforme qui se synchronise avec le mouvement alternatif des poussoir et tiroir 20 situés entre A et B étant donné que chaque déplacement d'un tiroir est commandé par l'action de l'autre tiroir. 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 



   L'action du pointeau 82 détermine la fréquence des mouvements du tiroir de droite qui commande les mouvements du tiroir de gauche ce qui détermine   ainâi   les fréquences des pulsations de   l'appareil.   



   Ces fréquences de pulsations se situent normalement entre 40 et 60 par minute.   C'est   le r6le unique du pulsateur de créer des alternances ode dépression puis de pression at- moqphérique dans les chambres situées entre les tétines en caoutchouc et leur gobelet-trayeur. 



   En pratique ces mouvements des tiroirs ne s'effec- tuent pas aussi bien que décrit ci-dessus. 



   Ceci provient notamment de ce que l'air extérieur appelé dans le pulsateur est toujours prélevé à l'étable où il se charge de poussières, de vapeur d'eau parfois ammonia- cales et aussi d'acide carbonique. Etant donné que les quatre chambres à membranes, les différents conduits ainsi que les chambres situées entre les gobelets et les tétines, se rem- plissent à chaque cycle complet de cet air souillé et humi- de et ce à raison de 40 à 60 fois par minute, il est aisé de comprendre que les organes en mouvement du pulsateur   subiss#   l'action désavantageuse de cet air souillé. 



   Pour obtenir un rendement mécanique parfait des piè- ces en mouvement du pulsateur et arriver à maintenir une marche régulière constante et durable, il est nécessaire de parer aux inconvénients inhérents à l'utilisation forcée de l'air plus ou moins souillé prélevé à l'étable pour action- ner le pulsateur. 



   Dans ce but, conformément à l'invention, on prend les mesures suivantes : 1 ) On préfiltre l'air avant son admission dans la chambre où fonctionne les tiroirs et à cet effet, compte tenu de l'étanchéité du couvercle, on a ménagé dans l'embase 1 du 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 pulsateur un canal 61 débouchait d'une part dans cette cham- bre et d'autre part sous le pulsateur dans sa face inférieure 95; dans ce canal on introduit un filtre tampon amovible 611 (figure 7C). 



   Selon les nécessités, on peut prévoir plusieurs ca- naux 61 avec préfiltre ou bien on peut augmenter la section du préfiltre prévu. Ce ou ces conduits 61 s'ouvrent sous le bloc 1 en un ou des emplacements à l'abri des poussières pou- vant tomber sur le pulsateur pendant son fonctionnement. 



    3 ) On   utilise, pour les tiroirs et la glace ou plaque 15 de distribution, des matériaux qui soient indifférents à l'humidité de l'air aux températures d'utilisation ainsi qu'aux vapeurs ammoniacales   et/ou   à l'acide   carbonique.   De plus, il faut que la vapeur d'eau ne puisse, par temps humide ou froid se condenser sur les tiroirs ou sur la glace à lu- mières (où elle créerait avec les poussières de l'air une boue impondérable qui nuirait au bon fonctionnement du pul- sateur) et, pour cette raison, on doit employer des matériaux mauvais conducteurs de la chaleur. 



   Jusqu'à présent, dans les pulsateurs connus, ces pièces étaient toutes deux métalliques ou l'une des deux seulement, l'autre pouvant être en une matière   thermopladti-   que. Dans l'invention, au contraire, les tiroirs et la glace sont en matériaux non conducteur de la chaleur . 



  3 ) De plus, étant donné que les membranes sont en caoutchouc naturel ou synthétique avec ou sans occlusion médiane d'une toile mince en soie ou en une autre matière similaire, il est nécessaire d'arriver à une auto-lubrification qui dis- pense de l'emploi de graissage. 



   Les matériaux utilisés pour la glace et les tiroirs doivent donc en outre être en matériaux auto-lubrifiants, ce qui évite la formation entre les tiroirs et la glace d'une émulsion d'huile, d'eau et de poussières qui ne peut 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 être entraînée dans les chambres à membranes où elle détério- rerait ces membranes¯ ou vers le filtre qu'elle pourrait col- mater. 



   Pour répondre aux conditions fixées ci-dessus sous 2  et 3  on peut utiliser pour une des pièces par exemple une résine phénolique coulée et pour l'autre une résine phénoli- que graphitée ou encore employer une résine phénolique graphitée pour les deux pièces. 



   Comme variante, les tiroirs 20, 2l, peuvent être en matière thermoplastique et la plaque à lumières 15 en métal, mais on loge ou l'on colle alors aux endroits où coulissent les tiroirs deux plaquettes 106 (figure 12) en matière   thème   plastique autolubrifiante et mauvaise conductrice de la chaleur. 



  4 ) L'expérience a démontré que le pointeau indispensable pour le réglage de la fréquence des pulsations est l'organe qui   influe   le plus sérieusement sur la régularité de marche du pulsateur, car l'espace libre entre le bout 82 du poin- -teau et l'orifice à régler (alésage 94 ou 941) est tellement minime que les poussières ténues passant au travers d'un filtre à air habituel, se collent encore sur le bout du poin- teau par suite du changement brusque de direction et l'étran- glement donnés à l'air à cet endroit, de sorte que les pous- sières ont tôt fait en s'accumulant de diminuer la section de passage, de freiner de plus en plus l'air venant des mem- branes C et D jusqu'à annihiler l'effet dépressif,

   ralentir presque complètement les mouvements alternatifs du tiroir de commande 21 de droite et par conséquent provoquer une diminu- tion progressive du nombre de pulsations et même l'arrêt complet du pulsateur. Cette diminution progressive du nombre de pulsations a pour effet, si l'on n'y prend garde, que le nombre de massages de trayons devient insuffisant et provoque la congestion de ces organes, ce qui est à la base de trouble 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 physiologiques graves des vaches laitières traites mécani- quement. 



   Pour supprimer radicalement ce grave défaut des pul- sateurs on a prévu un filtre de conception spéciale capable de .retenir les poussières de   dimensions,d'ordre   microscopi- que qui auraient pu s'introduire dans la chambre située au- dessus des tiroirs malgré le tampon pré-filtrant situé en 611 ou bien encore des poussières qui proviendraient de la chambre située entre le gobelet-trayeur métallique et la tétine en   caou tchouc .   



   Ce filtre comporte un petit tube métallique perforé 98 autour duquel un ruban en tissu à tissage serré 96 s'en- roule une trentaine de fois constituant ainsi un filtre cir- culaire infranchissable par les poussières les plus ténues. 



  Ce ruban enroulé est préservé extérieurement par un second tube cylindrique perforé 97 et constitue un petit ensemble compact que l'on place dans le cylindre 70. 



   Les deux cylindres métalliques 97 et 98 ainsi que le ruban enroulé reposent par leur base sur la rondelle en ca- outchouc 831 qui, outre son rôle de joint, pare à la petite différence éventuelle des hauteurs des deux bagues métalli- et ques 97 et 98/de la pièce 83 formant ajutage à sa partie in- férieure. 



   Avant de passer sur le ruban filtre finisseur 96 (figure 12) l'air venant des membranes Cet D a traversé une couronne filtrante en ouate ou en feutre 95 (figure 12). 



     Si,   après plusieurs mois d'usage, le filtre ruban finisseur venait à se colmater ou si une autre cause impré- visible provoquait le même effet, le pulsateur accuserait un nombre moindre de pulsations par minute, et l'usager pour- rait, sans difficulté, pourvoir au remplacement dudit ruban fil tre . 



   Il se pourrait aussi qu'un usager du pulsateur suppri me par inadvertance le filtre-ruban ou omette de le replacer 

 <Desc/Clms Page number 23> 

 dans le pulsateur après démontage de ce dernier, ou bien en- core ne possède pas de filtre de rechange. Dans ce cas, le bout du pointeau se chargerait de poussières menues qui pro- voqueraient un ralentissement du nombre de pulsations. 



   Pour prévenir cette anomalie: 5 ) L'ensemble du dispositif à pointeau est rendu démonta- ble sans déréglage du pulsateur afin que l'usager puisse le remettre dans son état de mouvement initial après avoir frotté entre les doigts le bout souillé du pointeau, opé- ration qui demande moins d'une demi-minute. 



   Pour ce, il suffit de dévisser l'écrou 78 sans tou- cher à la vis moletée   90,   de retirer l'assemblage des pièces 90, 91, 92, 88, 89, et 78, de nettoyer entre les doigts le bout du pointeau 82 puis de revisser à fond l'écrou 78 (fi- gure 12) portant l'assemblage 90,   91,     92,  88 et   78.   



   Un avantage considérable du pulsateur objet de   l'in-   vention est donc que son démontage peut se faire sans modi- fication aucune de son réglage. 



   Avec les pulsateurs connus, le réglage du nombre de pulsations qui doit s'effectuer après un usage de quelques heures du pulsateur est une besogne fastidieuse   pourl'usa-     ger,   généralement un domes tique ou une servante de ferme qui n'ont à leur disposition aucun moyen adéquat pour la mesure des temps, surtout lorsque cette opération doit se faire à l'étable pendant la traite. Aussi, actuellement, les réglages effectuée à la ferme sont aléatoires et l'on se borne à un réglage très approximatif du nombre des pulsations ce qui nuit à la bonne qualité des traites mécaniques. 



   Avec les moyens décrits ci-dessus, et quoi qu' il arrive au fil tre-ruban, même pendant une   opéra tion   de traite, on peut immédiatement le remplacer ou le supprimer sans devoir recourir à un nouveau réglage du nombre prévu de pulsations minute. 

 <Desc/Clms Page number 24> 

 



  6 ) On donne au bout   82   de la vis-pointeau une conicité ex-   trêmement   faible afin d'obtenir une légère variation dans la section libre d'entrée de l'alésage 85 pour un déplacement vertical conséquent de la vis-pointeau 80 et ainsi   d'augmen-   ter le secteur de réglage de la plaque 91. Comme montré par la figure 12, la vis-pointeau 80 à tête moletée 90 a son   bou:   terminal très légèrement en cône tel que l'angle de base de ce cène se situe entre 89  et 89 30' .

   Ce bout terminal ou pointeau se déplace verticalement par vissage ou dévissage, dans l'orifice cylindrique 85 (figure 12) et permet ainsi de diminuer ou d'augmenter   micrométriquement   la section de pas- sage de l'air filtré venant des membranes C et D de telle façon qu'en vissant par la tâte 90, la vis 80, le débit d'air passant par l'orifice 85, se trouve de plus en plus diminué tandis qu'en dévissant par la tête 90, la vis 80 la section libre augmente en permettant un accroissement du débit d'air aspiré et conséquemment du nombre de pulsations. 



   Etant donné la très, faible conicité du pointeau, il faut que la vis se tourne ou se détourne d'un grand secteur pour obtenir une modification sensible de la section libre entre 85 et le pointeau 82, conséquemment, le réglage précis du nombre de pulsations en est grandement facilité. 



   Cette disposition permet d'ailleurs de graver des   traits-repères   sur la face supérieure du disque 91 (figure   12)   que l'on amène aisément vis-à-vis d'un index marqué dans la bague   9   qui estcalée dans l'écrou 78 par la broche 93 et qui indique les fréquences minima et maxima normales de pulsations à adopter par l'usager de la trayeuse mécani- que. 



   Entre les fréquences maxima et minima qui sont pré- conisées,le trayeur peut adopter instantanément la fréquence qui convient le mieux à la vache en instance de traite. 



   Les pièces 80, 88, 89 et 78 (figure lE) constituent un ensemble rigide dans lequel il est possible   cependant..de   

 <Desc/Clms Page number 25> 

 faire déplacer la vis 80 en agissant sur la tête moletée 90 avec un certain effort, voulu d'ailleurs, qui empêche le dé-   placement   accidentel de la vis 80. La pièce ajutage 83 entou- rée du filtre à ruban décrit plus haut se place librement dans l'encastrement prévu à cet effet dans la pièce   78,   puis l'on visse la pièce 78 dans le cylindre 70 qui peut faire corps avec la plaque à lumières 15. 



   La pièce 78 se bloqua par vissage contre le bord supérieur du cylindre 70 et,   cornue   d'autre part, la pièce aju- tage 83, s'appuie à fond dans l'encastrement prévu dans cette pièce 78, la position de l'orifice 85 reste inchangée par rap- port au bout terminal de la vis-pointeau lorsqu'on procède au remontage de l'ensemble considéré. 



   En 105, on a prévu sur la tige pointeau, un petit plateau de sorte que si, par inadvertance, l'usager omettait de replacer le filtre-ruban, l'air aspiré serait chargé de poussières dont la plupart se déposeraient en 841 sur, le petit plateau où se produit un changement brusque dans la direction de l'air. Cette dernière particularité de la vis-pointeau n'empêcherait pas le bouchage progressif de l'orifice 85 mais le retarderait considérablement. 



   La coiffe 92, qui se cale par exemple par une brocher 93 dans le creux supérieur de la pièce 78 et dont le niveau supérieur coïncide avec le niveau inférieur du-disque 91, por- te des repères des fréquences   maxima¯et   minima entre lesquelles l'usager choisit celle qui lui convient le mieux. La coiffe 92 empêche encore tout contact accidentel avec l'écrou 88 lorsque l'on manipule le bouton. 90 et empêche ainsi tout des- serrage intempestif.

   De ce qui précède, on peut se rendre aisément compte de ce que la tenue libre de l'orifice 85 est assurée efficacement: 1 ) par les filtres de type spécial décrit plus haut et 2 ) par la possibilité d'essuyer le bout du pointeau et de le 

 <Desc/Clms Page number 26> 

 remettre en place sans déréglage du nombre pré- établi de pul- sations* 
Tous les pulsateurs actuellement connus nécessitent des retouches incessantes de leur réglage à cause de l'obstruc- tion progressive de l'orifice contrôlé par le pointeau et de l'impossibilité de nettoyer celui-ci sans être obligé à nou- veau de procéder à un réglage dû nombre de pulsations. 



   Le couvercle 12 de la chambre 101 du pulsateur où débouche l'air, ayant été   préfiltré   dans l'orifice 61, peut assurer l'étanchéité de cette chambre 101 grâce à une plaquet- te en caoutchouc 102 ou en une autre matière souple. Elle pour- rait être en feutre et faire alors office de pré-filtre. 



   Cette plaquette souple destinée à faire joint est retenue contre le couvercle du pulsateur par une tôle intérieu- re 103 ayatmême cintrage que le couvercle 12. 



   Lorsque la plaquette 102 est en caoutchouc, le cou- vercle 12 est rendu complètement étanche. 



   Quand elle est en feutre, l'étanchéité n'est pas. assurée, mais l'air qui pénètre et qui peut remplacer celui arrivant par le ou les conduits 61 ne peut être que de l'air préfiltré introduit par toute la périphérie du couvercle. 



   Comme montré par la figure 2A. la plaquette 102 en caoutchouc peut reposer sur des rebords intérieur 1021 formés par les plaques 11 et être recouverte par le couvercle 12. 



   L'utilisation de membranes permet d'obtenir l'avantage déjà connu d'éviter le recours à un lubrifiant qui est néces- saire en cas d'emploi de pistons. 



   Cependant, dans les pulsateurs connus, on a remplacé un piston par une membrane tandis que, dans le pulsateur objet de l'invention, on a remplacé les quatre pistons par deux membranes doubles   d'où   simplification avantageuse . 



   Pour constituer les membranes, on emploie couramment de minces feuilles en caoutchouc, mais suivant l'invention, 

 <Desc/Clms Page number 27> 

 on remplace avantageusement une feuille en caoutchouc conte- nant dans son plan médian une fine toile, de préférence en soie, qui conserve à la membrane sa souplesse tout en limitant son élasticité pour prévenir toute déformation en cours d'usa-   ge.   



   Cette fragilité des membranes en caoutchouc mince et souple se révèle à l'usage et détermine des détériorations imprévisibles qui ne se produisent ou que l'on ne constate malheureusement que pendant le fonctionnement du pulsateur, c'est-à-dire pendant les traites à l'étable ou même en prai- ries. 



   Il est évident que l'usager doit alors, en cours de traite, remplacer en un minimum de temps la ou les membranes mises hors d'usage. 



   La détermination de la membrane déficiente pour son remplacement exige souvent le démontage des quatres membranes qui équipent la plupart des pulsateurs habituels. Cette recher che de la membrane défectueuse implique l'enlèvement de plu- sieurs vis et, après remplacement de cette membrane par une neuve, la remise en place et le serrage de ce même nombre de vis, souvent trois ou quatre par membrane. 



   Cette perte de temps au cours d'une traite est con- sidérée par les usagers comme étant le grand inconvénient des pulsateurs à membranes. 



   Pour réduire et minimiser cet inconvénient, on a adopté dans le cas de l'invention,deux doubles membranes c'est- à-dire que chacune des deux membranes porte deux poussoirs et elles sont fixées hermétiquement par un couvercle maintenu par une seule vis, c'est-à-dire que l'on doit au maximum enlever deux vis pour trouver la membrane défectueuse . 



  Celle-ci se remplace d'ailleurs avec une très grande facilité. 



     Au   point de vue constructif, il faut mentionner, en outre, comme avantage que les tiroirs 20, 21 sont indépendants 

 <Desc/Clms Page number 28> 

 des poussoirs et qu'un jeu est toujours laissé entre la face supérieure d'un tiroir et le poussoir correspondant, de telle sorte que le bon appui des tiroirs sur la glace à lumières 15 ne dépende pas du bon ou du . mauvais emplacement des poussoirs ou de la déformation éventuelle des membranes qui habituelle- ment sont de faible épaisseur et sur lesquelles sont adaptées les testes des   poussoirs qui   eux dépendent, pour leur position, des membranes. 



    REVENDICATIONS.   

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Pulsator for milking machines.



   The present invention relates to pulsators for milking machines and is aimed at the type of pulsator comprising a base unit provided with passages for atmospheric air and for the action of the vacuum and two sliding members each receiving a reciprocating movement in directions parallel to each other and actuated by variations in pressure, one of these sliding members constituting a control member and the other an element producing the alternating setting of the outer chambers of the teats to the suction and atmospheric air.



   It is based on the observation that in these devices different causes cause a slowing down

 <Desc / Clms Page number 2>

 progressive frequency of the pulsations and that due to the poor adjustment of the current pulsators, the pulsations are sometimes too fast, often too slow but rarely at the desired frequency.



   The factors which intervene and which must be considered are as follows: a) lubrication -
Lubrication of organs. in motion reduces the wear of the illuminated windows and drawers as well as that of the cylinders and pistons.



   The comings and goings of the drawers and the intermittent inrush of air in the pulsator carry the lubricant from places where it is needed to other places where it is harmful.



   As a result, at each alternation, the lubricant located between the glass and the drawer is sucked at the same time as the dust suspended in the air of the stables towards the orifices and ducts of small dimensions of the pulsator; these become clogged by determining obstructions harmful to the free circulation of air. On the other hand, the lubricant is dragged / deposited on the nipples and in the rubber hoses which it deteriorates.
 EMI2.1
 b) the Douss1s -
Dust suspended in the air in the stables is introduced by suction into the pulsator, soils the light windows and drawers, passes through the small internal ducts and is partially but gradually deposited around the orifice controlled by the needle. regulating the frequency of the pulsations.

   The free section of this orifice gradually decreases and causes the frequency of the pulsations to slow down.



   The slow but inevitable accumulation of dust around the needle is one of the determining causes.

 <Desc / Clms Page number 3>

 irregular operation of the pulsator apparatus. c) humidity -
The humidity in the air in the stables condenses in cold weather on the metal parts of the pulsator, the most exposed to this condensation of which are the drawers and the metal mirrors with lights. d) gases-
The gases contained in the air in the barns corrode the metal parts and add their harmful influence to that of the water to deteriorate the light mirrors and the distribution drawers.

     e) the adjustment device -
The current poor design of the positive pulse frequency adjustment die assembly is the main culprit for the daily running irregularities and therefore results in a faulty teat massage which is detrimental considerably under the right conditions for rational mechanical milking.



   The object of the present invention is to eliminate the various drawbacks enumerated above and specific to most current pulsators of all designs and to provide an apparatus of rational design which can be manufactured industrially under good conditions. economical in that it consists of a minimum number of parts of simple shapes and most likely to be obtained from materials which can be injection molded or pressure molded into metal shells using the methods current molding operations and thus minimizing subsequent machining operations for finishing the devices.



   It also aims to make the disassembly and reassembly of the pulsator so simple, that these operations can be within the reach of an incompetent person, and it

 <Desc / Clms Page number 4>

 The aim is in particular to provide the pulsator with an adjustment device with marks indicating the maximum and minimum pulsation frequencies between which the user can adopt the one best suited to his convenience.



   One of the aims pursued in essential order is, moreover, to ensure that the needle screw can possibly be removed without, after its replacement, it being necessary to carry out a new adjustment of the pulley. - sator.



   In accordance with the invention, this pulsator is characterized essentially in that the base unit is provided on its upper horizontal face with grooves or channels and passage lights for atmospheric air or for the action of vacuum. , in that two removable pieces in the form of plates which are superimposed on the upper horizontal face of the base unit are placed on the upper horizontal face and in that the upper removable plate is also provided on its lower horizontal face. re channels or grooves and is more pierced with lights whose locations correspond for the most part to those of the lights of the base unit, while the intermediate removable plate, which is only pierced with lights is flat, and preferably, in a flexible and compressible material,

   the superposition on the base block of removable plates allowing the transformation into conduits of the grooves or channels created on the upper horizontal face of the base block and on the lower horizontal face of the upper removable plate.



   Other characteristics will emerge from the description of a detailed embodiment of such a pulsator.



   This description will be given below with reference to the accompanying drawings in which:
Figure 1 is a perspective view of the entire pulsator in the closed position.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



     FIG. 2 is a view also in perspective of the open pulsator with a view to showing the main organs of which it is made.



   FIG. 3 is a detailed perspective view showing the device allowing connection to the outer chambers of the teats.



   Figure 4 is a vertical sectional view taken along the longitudinal axis of the base block.



   FIG. 5 is a detailed sectional view showing the connection between the connections going to the outer chambers of the teats and the milking drawer.



   FIG. 6 is a sectional view intended to show the attachment of the pushers to the membranes provided on two opposite sides of the pulsator.



   Figure 7 is a perspective view of a pusher.



   FIGS. 7A and 7B are detailed perspective views of a drawer (control or milking).



   FIG. 7C is a vertical sectional view intended to show a duct for supplying outside air into the chamber formed above the drawers.



   FIG. 8 is an expanded view intended to show the various elements forming part of the device for adjusting the number of pulses.



   FIG. 9 is a detail view showing the underside of the upper removable plate after folding back by 1800 with respect to its service position.



   Fig. 10 is a plan view showing the upper face of the base block with the pushrods and pistons assumed to be removed as well as the pulse number adjuster.



   FIG. 11 is a view showing the underside of the intermediate plate, after folding back by 180 with respect to its service position.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   FIG. 12 is a sectional view on an enlarged scale of the device for adjusting the number of pulses and of air filtration, this device being slightly modified from what is shown in FIG. 4.



   Figure 12A is a detail view.



   FIG. 13 is a schematic view intended to illut trer the operation of the sliding members.



   This pulsator comprises as a frame a base block 1 having a rectangular section and whose height and width are substantially less than the length.



   With one of the end faces of this block, there is a body 2 for the vacuum supply line and, on the opposite end face, is fixed in a removable manner, for example by a screw 3, a plate 4 provided with a peripheral rim 5 which rests against a seal 6 located in a slight recess of the block 1 so as to create a chamber 7 into which open at 8 (figure 3) the connection tubes 9 integral with the plate 4 and leading to the envelopes of the teat cups situated outside the teats or other equivalent members so as to subject them alternately to vacuum and to atmospheric pressure.

   This operation is obtained by means of a mechanism which will be described below and which allows, through a bore 10, (figure 5) to extend horizontally over a certain length in the block 1 and opening into the chamber 7 , to subject it alternately to suction and atmospheric pressure.



   A plate 11 located laterally, but having a height substantially equal to twice that of the block 1, is integral with each of the large faces of the block 1, so as to give rise, above the latter, and between the flanges as well. created by the plates 11 to an atmospheric air chamber 101 closed by a removable cover 12 (FIG. 1).

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   On the other hand, the block 1 comprises upwards and following each of its short sides a flange 13 and the space formed between these two flanges serves to accommodate: 1) a rectangular part 14 which can be constituted by a membrane of a flexible and compressible material, for example rubber. This part 14 could however be of another material (metal, plastic, etc.,); 2) of a rectangular plate 15 of metal or of a rigid plastic material having the same external contour as the part 14 and superimposed on it.



   These parts 14 and 15 are removable.



   In the upper face of the block 1 are formed three grooves 50, 16, 17 (Figures 10 and 13) which play an important role in the operation of the pulsator and which are closed upwards by the plate 14, so that, at the location of these grooves, the block 1 and the plate 14 cooperate with each other to give rise to channels.



   On the other hand, on the underside of the plate 15 are formed two grooves 18 and 19 (Figures 9 and 13) which also intervene in the operation of the pulsator and which are closed downwards by the plate 14, so so that, at the location of these grooves, the plate 14 this time cooperates with the plate 15 to also give rise to channels.



   The plate 15 also serves, by its upper face, as a slide for two drawers 20 and 21 which are driven by reciprocating back and forth movements in parallel directions forming a right angle with the longitudinal axis of the block 1. .



   These drawers 20, 21 are formed by small blocks (FIGS. 7A and 7B) having a rectangular lower face 24 coming into contact with the lumen plate 15 and an upper face 241, also rectangular, but of

 <Desc / Clms Page number 8>

 smaller dimensions and are housed in pushers 26 (FIG. 7) which are provided at each of their ends with a tab 27 folded down and provided with a small socket 28.



   The drawers 20-21 have on their face 24 parallel grooves 261-262, the groove 261 having a width
2 substantially greater than that of the groove 26 - and they are held in the corresponding pusher 26 by small folds 31 formed by the latter and obtained by cutting or punching and folding (Figure 7).



   A clearance of about 1 mm is provided between the pusher 26 and the upper face 241 of the drawers 20 or 21.



   On the other hand, the side plates have on either side of their vertical and median axis, two indentations 32 (Figure 2) of circular shape in which are formed at the top of the notches 33 delimited downwards by an edge 34 with a downward curved profile.



   The arrangement of all the parts is such that each sleeve 28 is located in the center of a knockout 32 and can come into contact with the bottom of the curvature formed by the edge 34 (FIG. 2).



   On each of the side plates 11 and in general means of screws 35 (Figures 2 and 6) engaging in the sockets 28, is fixed a membrane 36 which is covered in turn by a side cover 37 made integral with the plate 11 to the by means of a single screw (not shown) or of an equivalent member penetrating into a threaded hole 38 (figure 2) of the plate 11, after having passed through holes 39 and 40 provided respectively in the membrane 36 and in the cover 37 .



   The flanges 11 are provided peripherally with a rim 111 enabling the two membranes 36 to be accommodated in a good place.



   The cpuvercles 37 are also provided with knockout

 <Desc / Clms Page number 9>

 elements 41 located vis-à-vis the recesses 32 of the plate 11 and leading to central cavities 42, so as to give rise, between each membrane 36 and the cover 37: at the location of the recesses 41 and the cavities 42, to spaces or chambers (figure 6) which are subjected alternately to the action of vacuum and atmospheric pressure in order to cause the movement of the pushers 26 and the drawers 20-21 as will be explained below.



   The holes 33 allow passage and sliding of the ends of the pushers 26.



   The drawer 20 located on the side of the fittings 9 is a milking drawer through which the air chambers of the milking cups are placed alternately in connection with the air source and a vacuum source; drawer 21 is a control drawer
A duct 43 is drilled along the longitudinal axis of block 1 and inside this block as well as in connector 2, which however stops near the small face of block 1 to which plate 4 is attached.



   In block 1 are drilled vertically from its upper face: 1) a central opening 44 (Figures 4 and 10) opening into the duct 43 and also into a chamber 45 (Figure 4) through which the block 1 fits d 'in a known manner on a stopper placed on the lid of a milker; 2) near the rim 13 corresponding to the face of the block 1 to which the plate 4 is fixed: a vertical duct 46 with a rectangular profile and with a relatively large passage section opening into the duct 43 at its end.



  3) at the location of the control spool 21, a vertical duct 47 of small circular section opening into the duct 43 and located between the central hole 44 and the small face of the unit 1 carrying the connector 2.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   On the other hand, near each longitudinal edge open in the upper face of the block 1: 1); along the anterior edge (this edge being the one conventionally considered as such): a) a channel 48 (figure 10 ) first descending vertically in the block 1 then extending horizontally at 49 (FIG. 10) in the latter and in the front plate 11 to come out into the space 41 corresponding to the milking drawer through a hole 491 formed in the corresponding membrane 36 and a groove 50 formed radially in the recess 41 (FIG. 2).



   To this channel 48 is connected the end of the groove 17 (Figure 10) which bends towards the location of the control spool to end near this front edge at a small circular hollow 51 located relative to the conduit 47 on a lead aligned perpendicular to the longitudinal axis of block 1. b) a duct 52 first descending vertically in block 1, then extending horizontally (at 53) in the latter and in the front plate 11 to come out in the anterior cavity 42 (corresponding to the control slide) through a hole 531 in the membrane 36 and a groove 54 formed radially in the corresponding recess 41.



  2) along the posterior edge: a) a channel 54 first descending vertically in block 1 then extending horizontally at 55 (figure 10) in this last and in the posterior plate 11 to come out in the rear space 41 corresponding to the milking drawer. b) a channel 56 first descending vertically in the block 1 then extending horizontally at 57 (FIG. 10) in the latter and in the rear plate 11 to come out into the rear cavity 42 corresponding to the control slide .

 <Desc / Clms Page number 11>

 



   To the duct 56 is connected the groove 16 which, after having bypassed the hole 44 passing between the latter and the outlet of the channel 47, goes towards the location of the milking drawer and ends in a small circular cavity 58 located on the same alignment perpendicular to the longitudinal axis of the block 1 with a small cavity 59 constituting the end of the groove 50 which extends on the upper face of the block 1 parallel to the central duct 43 until close to the central opening 44.



   At 60, a light is provided which opens into the horizontal channel 10.



     In the plate 14 are formed (figure 11): 1) openings 441,461, 601, 611 corresponding to the point of view of the shape and the location respectively to the opening 44, to the duct 46, to the light 60 and to the air inlet 61 of block 1 (Figure 7C).



  2) small holes 581,591, 471, 511, 521, 541 corresponding to the point of view of the shape and the location respectively to the cavity 58, to the cavity 59, to the duct 47, to the cavity 51, to the duct 52 and to conduit 54 of block 1.



   A hole is further provided at 62 at a location coincident with the end of the groove 50 of the block 1 of the
Next to the central opening 44.



     In the plate 15 are provided (Figure 9): there are openings 442, 462, 602, and the air intake orifice 612 corresponding to the point of view of the shape and replacement respectively to the slots 441, 461, 601 and hole 611 on plate 14.



    2 2 2 2 2 2) of holes 58, 592, 472, 512 and 622 corresponding respectively to holes 581, 591, 471, 511 and 621 of plate 14.



   In addition, - at 63 and 64, holes are formed which are located respectively in alignment with holes 58, 592 and 472, 51

 <Desc / Clms Page number 12>

 
On the other hand, on the lower face of the plate 15 are formed the two grooves 18 and 19. a) the groove 18 starting from the hole 63 and going to a recess 65 located at a location corresponding to the hole 521 of the plate. 14. b) the groove 19 starting from the hole 64 and ending in a cavity 66 corresponding in location to the holes 54 of the intermediate plate 14.



   It will be noted that the base block 1 and the removable upper plate 15 have their grooves located horizontally and that the main axes of the slots are normal with respect to the horizontal face where these channels are located so as to allow the manufacture of these parts by molding a metal or a thermoplastic material.



   In addition, the plate 15 should have well defined shape and position apertures while the corresponding openings of the intermediate plate 14 and the base block may be somewhat larger and less precise in position.



   Above the central part of the plate 15 is the pulsator adjustment device comprising a cylinder 70 whose bottom 71 carries, in the example shown, in Figures 4 and 8, a hollow rod 72 which penetrates into the opening 44 of the block 1 and which is held by a nut 73 taking on the externally threaded end of this rod 72.



   In the example of Figures 4 and 8, the bottom 71 has on the outside and on its periphery a groove 74 pierced with holes 75 and is also covered on the outside by a washer 76, for example of rubber, which is pierced with 'a single peripheral hole 761 and a central hole 76 2 traversed by the rod 73. After mounting the device, this washer 76 is placed on the plate 15 in a position such-

 <Desc / Clms Page number 13>

 that this hole 761 is located above the hole 622 of the plate 15.



   As shown in Figure 12, the cylinder 70 can also be integral with the plate 15, and the conduit 94 formed in Figures 4 and 8 by the hollow rod 72 then consists of a screw 721 pierced with a longitudinal bore 941 and is screw in an internal thread in hole 442 of the plate 15.



   With the hole 622 then communicates a circular groove 77 which is in relation with the interior of the cylinder 70 by peripheral notches 832 of a washer 83.



   The cylinder 70 is closed at the top by a cover 78 which rests on the upper edge of this cylinder, but which has an externally threaded peripheral projection 79 which screws into the internally threaded upper part of the cylinder 70. This cover is crossed at its center by a needle screw which consists of a threaded cylindrical part 80 followed by a smooth cylindrical part 81 from which the terminal end 82 is pulled by turning, which, for the reasons which are discussed below, is very slightly conical.



   Around the needle screw 80-81-82, a sleeve 83 is provided, the bore of which has an upwardly diameter corresponding to that of the smooth part 81 of the needle screw. Downwardly, this sleeve 83 terminates in an adjustment giving rise to the formation of a simple adjustment hole 85 around the needle 82 and to a space 841 which is placed in communication with the interior space of the cylinder 70 by two coaxial holes 84.



   At its upper end, the sleeve 83 has a flange 86 by which it engages in a recess 87 of the cover 78.

 <Desc / Clms Page number 14>

 



     Above the cover 78 is provided a locking nut 88 which rests on the upper face of this cover with the interposition of a washer 89, for example made of leather.



   The rod 80-81-82 terminates at its upper end in a knurled head 90 with which is incorporated a marked disc 91.



   The threaded portion 80 of the needle screw is screwed into the parts 88 and 78 between which is placed the washer 89 of leather or other soft material preventing the nut 88 from loosening.



   It is understood that, thanks to this arrangement, the air which has entered the cylinder from the orifice 622 can be sucked towards the duct 43 through the holes 84, the bore 841, the adjustment hole 85 and the bore 94 or 941 of the hollow rod 72 or of the screw 721.



   FIG. 12 further shows that air filtering means have been provided which preferably comprise a double filter consisting of:
1) A first filtering element which is a cylinder 95 of felt or cotton wool through which the air stream to be dusted from bottom to top and which serves to retain coarse dust.



   2) A second filtering element consisting of a rolled-up strip 96 of fine-meshed cloth housed between two removable concentric cylinders 97-98 placed around the handle 83 and pierced with holes 99 so that the air is brought in! by depression through these holes and strip 96 before reaching hole 85.



   The operation of the pulsator, object of the invention is as follows (figure 13):
The pulsator is connected to the general vacuum pipe by means of a rubber hose which is placed on the tube 2.

 <Desc / Clms Page number 15>

 



   The vacuum acting in the pulsator is constant because it is regulated and maintained at a predetermined value by the action of a valve (not shown) - placed on the general pipe.



   This constant depression is manifested in the duct 43, the ducts 46, 47 and 94 or 941 while in the hollow 51 the orifices 64 and 60, the ducts 17 and 19 leading to the membrane chambers 41 at A and B, there is alternately a depression equal to that of the duct 43 and a pressure equal to atmospheric pressure according to the positions occupied alternately by the sliders 20 at A and B and 21 at C and D (FIGS. 4 and 13).



   These letters A, B, C and D locate the full stroke positions of the push buttons.



   The cavity 59 (figure 13) is subjected to a depressive action deliberately reduced by the fact that the air passing through the duct 94 or 941 passes around the throttle needle 82 (figure 12) coming from the chamber. filters contained in the cylinder 70, the orifice 62 of the duct 50 and finally the cavity 59 (Figures 4 and 13).



   Through this cavity 59 (Figures 4 and 13) the reduced depressive action is exerted alternately through the orifices 63 and 58 (Figure 13) and the conduits 18 and 16 (Figure 13) behind the membranes 36 at C and D .



   Likewise, the maximum depressive action equal to that existing in the duct 43 is exerted alternately through the orifices 64 and 51 (figure 13) and the ducts 19 and 17 (figure 13) behind the membranes 36 at A and at B.



   As we know, in any pulsator the combined action of air at atmospheric pressure and the partial vacuum created by the vacuum pump determines the motive force which pro- duces.

 <Desc / Clms Page number 16>

 evokes the movements of the moving parts of the pulsators such as the membranes, the pushers and the drawers.



   In the present case, the movable members include the two pushers. 26 (Figures 2, 4, 7 and 13) Which are linked to each other by their ends with the two side membranes 36 (Figures 2, 6 and 13).



   These two membranes form with the two lateral covers 37 four chambers 41 (FIG. 13), ie two chambers per pusher.



   One of these chambers is under vacuum while simultaneously the other opposite chamber is at atmospheric pressure. Consequently, the pusher moves according to the direction and the direction of the resultant of these two actions.



   In their movements, the left pusher 26 drives the drawer 20 and the right pusher 26 drives the drawer 21 (Figures 7A and 13).



   If we consider (Figure 13) the left drawer 20 with full stroke in B and the other drawer 21 with full stroke in D, the groove 262 of the drawer 20 places the cavities 58 and 59 in communication while at the moment the light 63 is discovered and is under the action of atmospheric pressure.



   In this position B of the spool 20, the action of the partial vacuum manifests itself in the duct 16 up to behind the membrane 36 in the chamber 41 corresponding to C which determines the displacement of the spool 21 at the end of the stroke towards vs.



   When it has reached this position, this slide 21 puts in communication through the groove 262 of its rubbing face, the orifices 64 and 47 so that the maximum depressive action is exerted through the pipe 19 up to behind the membrane 36 at A in the chamber 41. At the moment, the light 51 is uncovered, the atmospheric air enters it and through the duct 17 reaches the chamber 41 behind the membrane 36 at B,

 <Desc / Clms Page number 17>

 which causes the slide 20 to move from B to A (dotted position). This is repeated throughout the duration of the pulsator's operation.



   It can be deduced from the foregoing that, under the simultaneous influence of depression and atmospheric pressure, one of the two push-buttons, for example the one on the left, is brought to full travel, at B, causing at this moment the full travel of the other right spool in C, which in turn causes the displacement in the opposite direction towards A of the first left spool and so on.



   The desired frequency of the pulsations or the number of movements per minute of the drawers is obtained by acting by means of the needle 80, 81, 82 on the suction. Through a double filter of the air coming alternately from the membrane chambers C or D; is exerted in C, following the duct 16 to the cavity 58 then in the groove 262 located under the spool 20, reaches the cavity 59 then the duct 50, passes through the filters then around the adjustment needle to gain the main duct 43;

   while after the displacement of the spool 21, the air coming from the diaphragm chamber D passes through the duct 18 to the orifice 63 from where, through the same groove 26 under the spool 20, it reaches the orifice 59, the duct 50 passes through the two filters to circulate around the adjustment needle and reach the main duct 43.



   It is therefore the frequency of movements of the right drawer / which is in reality regulated by the action of the needle screw and this drawer, usually called the control drawer, adjusts the movements of the left drawer 20, called drawer of. pulsations.



   From this it is understandable that only the air contained alternately in the membrane chambers 41 at C and at

 <Desc / Clms Page number 18>

 D, passes through the double filter and around the adjustment screw when the alternate depression of these two chambers is placed.



   This pulsator has only two membranes for the four ends of the two pushers and each membrane acts on two ends of the pushbutton and simultaneously in two opposite directions.



   In A and B the membranes subjected alternately to atmospheric pressure and to the maximum depressive action which is equal to that which manifests itself in the main duct 43 react more energetically and more rapidly than in C and D where a reduced depressive action alternating with atmospheric pressure.



   This results in more energetic alternative movements of the pusher and slide located between A and B, subject to the maximum depressive action compared to the less energetic and slower actions exerted on the slide and plunger situated between C and D.



   Due to the energetic reciprocating movements of the drawer 20, more efficient massages of the cow's teats and air circulation occur from the chamber between the teat cups and the rubber nipples into the main duct of the pulsator. , are done freely and with the maximum amount of energy thanks to the large section orifices 46 and 60 (figure 13).



   The weak depressive action which acts on the members in C and in D determines on the pusher and spool 21 (figure 13) a less energetic pace and an almost uniform native forward movement which is synchronized with the reciprocating movement of the pusher and spool 20 located between A and B given that each movement of a drawer is controlled by the action of the other drawer.

 <Desc / Clms Page number 19>

 



   The action of the needle 82 determines the frequency of movements of the right drawer which controls the movements of the left drawer which thus determines the frequencies of the pulses of the apparatus.



   These pulse rates are normally between 40 and 60 per minute. It is the unique role of the pulsator to create alternations of depression and then of atmospheric pressure in the chambers situated between the rubber nipples and their teat cup.



   In practice, these movements of the drawers do not take place as well as described above.



   This is due in particular to the fact that the outside air called into the pulsator is always taken from the barn where it is loaded with dust, sometimes ammoniacal water vapor and also carbonic acid. Since the four membrane chambers, the various conduits as well as the chambers located between the cups and the teats, are filled with this soiled and humid air at each complete cycle and this at a rate of 40 to 60 times per minute, it is easy to understand that the moving parts of the pulsator undergo the disadvantageous action of this contaminated air.



   In order to obtain perfect mechanical efficiency from the moving parts of the pulsator and to be able to maintain regular, constant and lasting operation, it is necessary to overcome the drawbacks inherent in the forced use of the more or less contaminated air taken from the air. stable to operate the pulsator.



   For this purpose, in accordance with the invention, the following measures are taken: 1) The air is pre-filtered before it is admitted into the chamber where the drawers operate and for this purpose, taking into account the tightness of the cover, it has in base 1 of the

 <Desc / Clms Page number 20>

 pulsator a channel 61 opened on the one hand into this chamber and on the other hand under the pulsator in its lower face 95; in this channel is introduced a removable buffer filter 611 (Figure 7C).



   Depending on requirements, several channels 61 can be provided with a pre-filter or the section of the pre-filter provided can be increased. This or these conduits 61 open under the unit 1 in one or more locations protected from dust that could fall on the pulsator during its operation.



    3) Materials are used for the drawers and the ice or distribution plate which are indifferent to the humidity of the air at the temperatures of use as well as to ammoniacal vapors and / or carbonic acid. In addition, the water vapor must not be able, in wet or cold weather to condense on the drawers or on the lighted glass (where it would create with the dust in the air an imponderable mud which would harm the good. operation) and, for this reason, materials which are poor conductors of heat must be used.



   Hitherto, in known pulsators, these parts have both been metallic or only one of the two, the other possibly being of a thermoplastic material. In the invention, on the contrary, the drawers and the mirror are made of materials which do not conduct heat.



  3) In addition, since the membranes are made of natural or synthetic rubber with or without mid-occlusion of a thin cloth of silk or other similar material, it is necessary to achieve self-lubrication which dispenses the use of lubrication.



   The materials used for the ice and the drawers must therefore also be self-lubricating materials, which prevents the formation between the drawers and the glass of an emulsion of oil, water and dust which cannot

 <Desc / Clms Page number 21>

 be drawn into the membrane chambers where it would deteriorate these membranes, or towards the filter that it could clog.



   To meet the conditions set above under 2 and 3, it is possible to use for one of the parts, for example, a cast phenolic resin and for the other a graphitized phenolic resin or else use a graphitized phenolic resin for the two parts.



   As a variant, the drawers 20, 21 can be made of thermoplastic material and the light plate 15 of metal, but one accommodates or then glues at the places where the drawers slide two plates 106 (FIG. 12) of self-lubricating plastic material. and a poor conductor of heat.



  4) Experience has shown that the needle essential for adjusting the frequency of the pulsations is the organ which most seriously influences the regularity of the pulsator, because the free space between the end 82 of the needle and the orifice to be adjusted (bore 94 or 941) is so small that fine dust passing through a usual air filter still sticks to the end of the needle as a result of the abrupt change of direction and the throttling given to the air at this place, so that the dust accumulated quickly to reduce the passage section, to brake more and more the air coming from the membranes C and D until the depressive effect is eliminated,

   almost completely slow down the reciprocating movements of the right-hand control spool 21 and consequently cause a progressive decrease in the number of pulsations and even a complete stop of the pulsator. This gradual decrease in the number of pulsations has the effect, if we are not careful, that the number of teat massages becomes insufficient and causes congestion of these organs, which is the basis of the disorder.

 <Desc / Clms Page number 22>

 physiological effects of mechanically milked dairy cows.



   To radically eliminate this serious defect in the pulpers, a specially designed filter has been provided which is capable of retaining dust of microscopic dimensions, which could have entered the chamber located above the drawers despite the pre-filtering pad located at 611 or even dust which would come from the chamber located between the metal teat cup and the rubber teat.



   This filter comprises a small perforated metal tube 98 around which a tightly woven fabric tape 96 is wound about thirty times, thus constituting a circular filter impassable by the finest dust.



  This wound tape is preserved on the outside by a second perforated cylindrical tube 97 and constitutes a small compact assembly which is placed in the cylinder 70.



   The two metal cylinders 97 and 98 as well as the wound tape rest by their base on the rubber washer 831 which, in addition to its role of seal, prevents the possible small difference in the heights of the two metal rings 97 and 98. / of the part 83 forming a nozzle at its lower part.



   Before passing the air coming from the Cet D membranes through the finisher filter tape 96 (figure 12) has passed through a filter ring made of cotton wool or felt 95 (figure 12).



     If, after several months of use, the finishing ribbon filter were to become clogged or if some other unforeseeable cause caused the same effect, the pulsator would register a lower number of pulsations per minute, and the user could, without difficulty, providing for the replacement of said filter tape.



   A user of the pulsator could also inadvertently remove the ribbon filter or fail to replace it.

 <Desc / Clms Page number 23>

 in the pulsator after dismantling the latter, or else does not have a replacement filter. In this case, the tip of the needle would take on fine dust which would slow down the number of pulses.



   To prevent this anomaly: 5) The entire needle device is made removable without adjusting the pulsator so that the user can return it to its initial state of movement after having rubbed the soiled end of the needle between the fingers. - ration which takes less than half a minute.



   To do this, it suffices to unscrew the nut 78 without touching the knurled screw 90, to remove the assembly of parts 90, 91, 92, 88, 89, and 78, to clean the tip of the needle with your fingers. 82 then fully screw in nut 78 (figure 12) carrying the assembly 90, 91, 92, 88 and 78.



   A considerable advantage of the pulsator which is the subject of the invention is therefore that it can be removed without modifying its setting.



   With known pulsators, the adjustment of the number of pulsations which must be carried out after using the pulsator for a few hours is a tedious task for the user, generally a domestic or a farm maid who does not have at their disposal. no adequate means for measuring times, especially when this operation has to be done in the barn during milking. Also, currently, the adjustments made on the farm are random and we limit ourselves to a very approximate adjustment of the number of pulses which is detrimental to the good quality of the mechanical milkings.



   With the means described above, and whatever happens to the ribbon yarn, even during a milking operation, it can be immediately replaced or removed without having to resort to a new adjustment of the expected number of pulses per minute.

 <Desc / Clms Page number 24>

 



  6) The end 82 of the needle screw is given an extremely low taper in order to obtain a slight variation in the free entry section of the bore 85 for a consequent vertical displacement of the needle screw 80 and thus increase the adjustment sector of the plate 91. As shown in FIG. 12, the knurled-head needle screw 80 90 has its end very slightly in a cone such that the base angle of this cone is between 89 and 89 30 '.

   This terminal end or needle moves vertically by screwing or unscrewing, in the cylindrical orifice 85 (figure 12) and thus makes it possible to reduce or micrometrically increase the passage section of the filtered air coming from the membranes C and D. in such a way that by screwing through the head 90, the screw 80, the air flow passing through the orifice 85, is more and more reduced while, by unscrewing through the head 90, the screw 80 the section free increases allowing an increase in the flow of air drawn in and consequently the number of pulsations.



   Given the very, low taper of the needle, it is necessary that the screw turns or turns away from a large sector to obtain a significant modification of the free section between 85 and the needle 82, consequently, the precise adjustment of the number of pulsations is greatly facilitated.



   This arrangement also makes it possible to engrave marker lines on the upper face of the disc 91 (FIG. 12) which is easily brought opposite an index marked in the ring 9 which is set in the nut 78 by pin 93 and which indicates the normal minimum and maximum frequencies of pulsations to be adopted by the user of the mechanical milking machine.



   Between the maximum and minimum frequencies that are recommended, the milker can instantly adopt the frequency that best suits the cow being milked.



   The parts 80, 88, 89 and 78 (figure lE) constitute a rigid assembly in which it is however possible.

 <Desc / Clms Page number 25>

 move the screw 80 by acting on the knurled head 90 with a certain force, wanted moreover, which prevents the accidental displacement of the screw 80. The nozzle part 83 surrounded by the ribbon filter described above is placed freely in the recess provided for this purpose in the part 78, then the part 78 is screwed into the cylinder 70 which can be integral with the light plate 15.



   The part 78 was blocked by screwing against the upper edge of the cylinder 70 and, retorted on the other hand, the fitting part 83, rests fully in the recess provided in this part 78, the position of the orifice 85 remains unchanged with respect to the terminal end of the needle screw when reassembling the assembly in question.



   In 105, a small plate is provided on the needle rod so that if, inadvertently, the user omits to replace the ribbon filter, the air sucked in would be charged with dust, most of which would settle in 841 on, the small plateau where there is a sudden change in the direction of the air. This last feature of the needle screw would not prevent the gradual blocking of the orifice 85 but would delay it considerably.



   The cap 92, which is wedged for example by a broach 93 in the upper hollow of the part 78 and the upper level of which coincides with the lower level of the disc 91, bears marks of the maximum and minimum frequencies between which l The user chooses the one that suits him best. The cap 92 further prevents any accidental contact with the nut 88 when handling the button. 90 and thus prevents any untimely loosening.

   From the foregoing, one can easily see that the free holding of the orifice 85 is effectively ensured: 1) by the special type filters described above and 2) by the possibility of wiping the tip of the needle. and the

 <Desc / Clms Page number 26>

 put back in place without changing the pre-set number of pulses *
All currently known pulsators require incessant retouching of their adjustment because of the progressive obstruction of the orifice controlled by the needle and the impossibility of cleaning the latter without having to carry out a new adjustment. adjustment of the number of pulses.



   The cover 12 of the chamber 101 of the pulsator into which the air opens, having been pre-filtered into the orifice 61, can seal this chamber 101 by means of a rubber pad 102 or of another flexible material. It could be made of felt and then act as a pre-filter.



   This flexible plate intended to form a seal is held against the cover of the pulsator by an internal sheet 103 having the same bending as the cover 12.



   When the pad 102 is rubber, the cover 12 is made completely sealed.



   When it is felt, the waterproofing is not. assured, but the air entering and which can replace that arriving through the duct or ducts 61 can only be pre-filtered air introduced through the entire periphery of the cover.



   As shown in Figure 2A. the rubber plate 102 may rest on inner flanges 1021 formed by the plates 11 and be covered by the cover 12.



   The use of membranes makes it possible to obtain the already known advantage of avoiding the use of a lubricant which is necessary when using pistons.



   However, in the known pulsators, a piston has been replaced by a membrane while, in the pulsator which is the subject of the invention, the four pistons have been replaced by two double membranes, hence an advantageous simplification.



   To form the membranes, thin rubber sheets are commonly used, but according to the invention,

 <Desc / Clms Page number 27>

 a rubber sheet containing in its median plane a fine fabric, preferably of silk, which retains the flexibility of the membrane while limiting its elasticity is advantageously replaced in order to prevent any deformation during use.



   This fragility of the thin and flexible rubber membranes is revealed in use and causes unpredictable deterioration which only occurs or which is unfortunately only observed during the operation of the pulsator, that is to say during the milkings at the stable or even in meadows.



   It is obvious that the user must then, during milking, replace in a minimum of time the membrane or membranes put out of use.



   The determination of the deficient membrane for its replacement often requires the disassembly of the four membranes which equip most of the usual pulsators. This search for the defective membrane involves removing several screws and, after replacing this membrane with a new one, replacing and tightening the same number of screws, often three or four per membrane.



   This loss of time during milking is considered by users to be the great drawback of membrane pulsators.



   To reduce and minimize this drawback, two double membranes have been adopted in the case of the invention, that is to say that each of the two membranes carries two pushers and they are hermetically fixed by a cover held by a single screw, that is to say that one must remove at most two screws to find the defective membrane.



  This can be replaced with great ease.



     From the construction point of view, it should be mentioned, moreover, as an advantage that the drawers 20, 21 are independent

 <Desc / Clms Page number 28>

 pushers and that a clearance is always left between the upper face of a drawer and the corresponding pushbutton, so that the good support of the drawers on the light mirror 15 does not depend on the good or the. incorrect location of the push rods or possible deformation of the membranes which are usually thin and on which the tests of the push rods are adapted which depend, for their position, on the membranes.



    CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Pulsateur pour machines à traire comprenant un bloc de base muni de passages pour l'air atmosphérique et pour l'action du vide et deux organes coulissants recevant chacun un mouve- ment alternatif dans des directions parallèles entre elles et actionnés par des variations de pression, l'un de ces or- ganes coulissants constituant un organe de commande et l'autre un élément réglant la mise alternative des chambres extérieu- res des tétines à l'aspiration et à l'air atmosphérique, carac- térisé en ce que le bloc de base (1) est muni, sur sa face horizontale supérieure, de rainures ou canaux et de lumières de passage pour l'air atmosphérique ou pour l'action du vide, en ce que l'on dispose, sur la face horizontale supérieure du bloc de base, deux pièces amovibles en forme de plaques (14 et 15) 1.- Pulsator for milking machines comprising a base unit provided with passages for atmospheric air and for the action of the vacuum and two sliding members each receiving a reciprocating movement in directions parallel to each other and actuated by variations pressure, one of these sliding members constituting a control member and the other an element regulating the alternating setting of the external chambers of the teats to suction and to atmospheric air, characterized in that that the base unit (1) is provided, on its upper horizontal face, with grooves or channels and passage openings for atmospheric air or for the action of vacuum, in that one has, on the face upper horizontal of the base block, two removable plate-shaped pieces (14 and 15) qui se superposent et en ce que la plaque amovible supérieure est également munie, sur sa face horizontale infé- rieure, de canaux ou rainures et est de plus percée de lumières dont les emplacements correspondent pour la plupart à ceux des lumières du bloc de base, tandis que la plaque amovible inter- médiaire, qui est uniquement percée de lumières, est plane et de préférence en un matériau souple et compressible, la super- position sur le bloc (1) des plaques amovibles (14 et 15) per- <Desc/Clms Page number 29> mettant la transformation en conduits des rainures ou canaux créés sur la face horizontale supérieure du bloc (1) et sur la face horizontale inférieure de la plaque amovible (15). which are superimposed and in that the upper removable plate is also provided, on its lower horizontal face, with channels or grooves and is moreover pierced with slots, the locations of which correspond for the most part to those of the slots of the base unit, while the intermediate removable plate, which is only pierced with lights, is flat and preferably made of a flexible and compressible material, the superposition on the block (1) of the removable plates (14 and 15) allows <Desc / Clms Page number 29> putting the transformation into conduits of the grooves or channels created on the upper horizontal face of the block (1) and on the lower horizontal face of the removable plate (15). 2. - Pulsateur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la plaque amovible supérieure (15) doit avor des-lumières de forme et de position bien déterminées tandis que les ou- vertures correspondantes de la plaque intermédiaire (14) et du bloc de base (1) peuvent être un peu plus larges et de position moins précise. 2. - Pulsator according to claim 1, characterized in that the upper removable plate (15) must avor de-lights of well-defined shape and position while the corresponding openings of the intermediate plate (14) and of the base (1) may be a little wider and less precise in position. 3. - Pulsateur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les deux organes coulissant dans un même plan que la pla- que amovible supérieure (15) sont actionnés par des variations de pression qui se manifestent sur deux doubles membranes. 3. - Pulsator according to claim 1, characterized in that the two sliding members in the same plane as the upper removable plate (15) are actuated by pressure variations which occur on two double membranes. 4.- Pulsateur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le bloc de base (1) et la plaque amovible supérieure (15) ont leurs rainures formées uniquement sur une face horizontale et en ce que les axes principaux de leurs lumières sont nor- maux par rapport à cette face horizontale de manière à permet- tre la fabrication de ces pièces par moulage d'un métal ou d'une matière thermo-plastique. 4. A pulsator according to claim 1, characterized in that the base unit (1) and the upper removable plate (15) have their grooves formed only on a horizontal face and in that the main axes of their slots are nor- problems with respect to this horizontal face so as to allow the manufacture of these parts by molding a metal or a thermoplastic material. 5.- Pulsateur suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que la plaque médiane souple (14) est en caoutchouc naturel ou synthétique et peut être obtenue directement par moulage ou bien peut être obtenue à partir d'une feuille de caoutchouc d'épaisseur judicieuse qui est découpée et perforée aux empla- cements des lumières. 5.- Pulsator according to claims 1 to 4, characterized in that the flexible middle plate (14) is made of natural or synthetic rubber and can be obtained directly by molding or can be obtained from a sheet of rubber of judicious thickness which is cut and perforated at the locations of the lights. 6.- Pulsateur suivant la revendication 1, caractérisé par deux flasques (il) porte-membranes qui sont rapportés sur le bloc de base ou qui font corps avec lui et qui comporte sur leur face extérieure des défoncements circulaires (32) permettant l'affaisement des membranes sous la poussée de l'air atmos- phér ique d' une part et de la dépression d'autre part et aussi <Desc/Clms Page number 30> des échancrures (33) permettant le passage et le coulissement des tètes du poussoir auquel sont fixées les membranes. 6.- Pulsator according to claim 1, characterized by two flanges (it) membrane holder which are attached to the base block or which are integral with it and which comprises on their outer face circular cutouts (32) allowing sagging membranes under the pressure of atmospheric air on the one hand and depression on the other hand and also <Desc / Clms Page number 30> notches (33) allowing the passage and sliding of the heads of the pusher to which the membranes are fixed. 7.- Pulsateur suivant les revendications 1 et 6, -caractérisé en ce qu'il comporte deux membranes doubles pour les quatre têtes de poussoir, chaque membrane double étant reliée à une extrémité des deux p ouss oirs . 7. A pulsator according to claims 1 and 6, -characterized in that it comprises two double membranes for the four push-button heads, each double membrane being connected to one end of the two push-buttons. 8.- Pulsateur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les organes coulissants sont constituéspar des tiroirs (20 et 21) logés librement dans deux poussoirs (26) fxês par exemple par des vis aux doubles membranes latérales (36) qui coopèrent chacune avec un couvercle (37) également latéral afin de former quatre chambres à-membranes (41) A.B.C.D. 8. A pulsator according to claim 1, characterized in that the sliding members are constituted by drawers (20 and 21) housed freely in two pushers (26) fxês for example by screws to the double lateral membranes (36) which each cooperate with a cover (37) also lateral in order to form four membrane chambers (41) ABCD 9.-- Pulsateur suivant les revendications 1 et 8, caractérisé, en ce que les tiroirs (24-81)sont indépendants des poussoirs (26) et en ce qu'un jeu est toujours laissé entre la face su - périeure d'un tiroir et le poussoir correspondant de telle sorte que le bon appui des tiroirs sur la glace à lumières (15) ne dépende pas du bon ou du mauvais emplacement des pous- soirs ou de- la déformation éventuelle des membranes qui sont habituellement de faible épaisseur et sur lesquelles sont adaptées lés têtes des poussoirs qui, en ce qui les concerne dépendent, pour leur position des membranes. 9 .-- Pulsator according to claims 1 and 8, characterized in that the drawers (24-81) are independent of the pushers (26) and in that a clearance is always left between the upper face of a drawer and the corresponding pusher so that the good support of the drawers on the lighted glass (15) does not depend on the good or bad location of the push-buttons or on the possible deformation of the membranes which are usually thin and on which are fitted the heads of the pushers which, as far as they are concerned, for their position of the membranes. 10. - Pulsateur suivant les revendications 1, 8 et 9, caracté- risé en ce que l'étanchéité de chaque double membrane entre un couvercle latéral et le flasque correspondant est assurée par le serrage à bloc d'une seule vis (39) introduite dans un trou taraudé (38) du flasque (11). 10. - Pulsator according to claims 1, 8 and 9, charac- terized in that the sealing of each double membrane between a side cover and the corresponding flange is ensured by the block tightening of a single screw (39) introduced. in a threaded hole (38) of the flange (11). 11.- Pulsateur suivant les revendications 1 et 5, caractérisé en ce que les tiroirs (20-21) et la glace à lumières 0.5) sont en matière thermo-plastique auto-lubrifiante et mauvaise con- ductrice de la chaleur. <Desc/Clms Page number 31> 11.- Pulsator according to claims 1 and 5, characterized in that the drawers (20-21) and the glazing 0.5) are made of self-lubricating thermoplastic material and a poor conductor of heat. <Desc / Clms Page number 31> 12.- Pulsateur suivant les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que les tiroirs sont en matière thermo-plastique auto- lubrifiante et la plaque à lumières en métal et en ce que dans cette dernière on loge ou colle aux endroits où coulis- sent les tiroirs, deux plaquettes en matière thermo-plastique autolubrifiante et mauvaise conductrice de la chaleur. 12. Pulsator according to claims 1 to 5, characterized in that the drawers are made of self-lubricating thermoplastic material and the light plate of metal and in that in the latter is housed or glued at the places where slide. the drawers, two plates in self-lubricating thermoplastic material and poor conductor of heat. 13.- Pulsateur suivant les revendications 1 et 6, caractérisé en ce que la chambre (101) formée entre le bloc de base (1), ses deux flasques latérales (11) et le couvercle (12) est hermétique et en ce que l'air extérieur ne peut être admis dans cette chambre par un ou des conduits (61), ce conduit ou chacun de ces conduits étant munis d'un filtre tampon de préférence amovible. 13.- Pulsator according to claims 1 and 6, characterized in that the chamber (101) formed between the base block (1), its two side flanges (11) and the cover (12) is hermetic and in that the Outside air cannot be admitted into this chamber through one or more conduits (61), this conduit or each of these conduits being provided with a preferably removable buffer filter. 14.- Pulsateur suivant les revendications 1 et 6, caractérisé en ce que le couvercle (12) de la chambre où fonctionne les tiroirs (20-21) est muni d'une plaque en caoutchouc qui as- sure l'étanchéité complets du couvercle. 14.- Pulsator according to claims 1 and 6, characterized in that the cover (12) of the chamber where the drawers (20-21) operate is provided with a rubber plate which ensures the complete sealing of the cover. . 15.- Pulsateur suivant les revenddications 1, 6 et 14, carac- térisé en ce que le joint en caoutchouc au couvercle (12) peut être remplacé par une feuille en feutre qui n'assure pas l'étanchéité mais qui ne laisse arriver aux lumières que de l'air préfiltré ayant passé au travers de la plaque en feutre et ce, sur toute la périphérie du couvercle. 15.- Pulsator according to revenddications 1, 6 and 14, charac- terized in that the rubber gasket on the cover (12) can be replaced by a felt sheet which does not ensure the tightness but which does not allow lights as pre-filtered air having passed through the felt plate around the entire periphery of the cover. 16.- Pulsateur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'une des petites faces du bloc de base (1) est fixée par une seule vis, une petite plaque amovible (4) de raccord pour les conduits (9) communiquant avec la chambre (7) formée entre cette plaque et la face du bloc (1) et en ce que cette chambre et les conduits (9) sont mis en liaison alternative avec l'air atmosphérique et l'aspiration par l'intermédiaire d'un conduit -(10) formé dans le bloc de base (1) et débouchant <Desc/Clms Page number 32> au niveau de la plaque amovible supérieure (15) par une lumiè- re y prévue. 16.- Pulsator according to claim 1, characterized in that one of the small faces of the base block (1) is fixed by a single screw, a small removable plate (4) for connecting the conduits (9) communicating with the chamber (7) formed between this plate and the face of the block (1) and in that this chamber and the ducts (9) are placed in alternating connection with the atmospheric air and the suction by means of a duct - (10) formed in the base unit (1) and opening out <Desc / Clms Page number 32> at the level of the upper removable plate (15) by a light provided therein. 17.- Pulsateur suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'au-dessus de la partie centrale de la plaque amovible supérieure (15) on prévoit un dispositif de réglage de la fréquence des pulsations qui est conçu de telle façon que l'on puisse le démonter ou le remonter sans modification du réglage du pulsateur. 17.- Pulsator according to claim 1, characterized in that above the central part of the upper removable plate (15) there is provided a device for adjusting the frequency of the pulsations which is designed in such a way that one can disassemble or reassemble it without modifying the pulsator setting. 18.- Pulsateur suivant les revendications 1 et 17, caracté- risé en ce que le dispositif de réglage de la fréquence des pulsations comprend un cylindre (70) qui est fixé sur la pla- que supérieure amovible (15) ou qui fait corps avec celle-ci et dont l'intérieur soumis à l'aspiration est mis alternati- vement en liaison avec l'une des chambres à membrane du tiroir de commande suivant les positions occupées par le poussoir et le tiroir de commande et en ce que ce cylindre (70) est muni d'un couvercle (78) dans lequel se visse une tige filetée (80) pourvue d'un bout (82) formant pointeau. 18. A pulsator according to claims 1 and 17, characterized in that the device for adjusting the frequency of the pulsations comprises a cylinder (70) which is fixed to the removable upper plate (15) or which is integral with it. the latter and whose interior subjected to the suction is placed alternately in connection with one of the diaphragm chambers of the control slide according to the positions occupied by the plunger and the control slide and in that this cylinder (70) is provided with a cover (78) into which is screwed a threaded rod (80) provided with an end (82) forming a needle. 19.- Pulsateur suivant les revendications 1, 16, 17 et 18, caractérisé en ce que le bout du pointeau de réglage (82) est très légèrement conique et en ce que le déplacement vertical de ce pointeau peut être commande à partie d'une tte moletée (90) ou un organe de manoeuvre équivalent terminant vers le haut la tige filetée pourvue du pointeau. 19.- Pulsator according to claims 1, 16, 17 and 18, characterized in that the end of the adjustment needle (82) is very slightly conical and in that the vertical displacement of this needle can be controlled from a knurled head (90) or an equivalent actuator terminating upwards the threaded rod provided with the needle. 20.- Pulsateur suivant les revendications 1, 16 à 19, carac- térisé en ce qu'au-dessus du couvercle (78) du cylindre (70) faisant partie du dispositif de réglage ,la tige filetée de réglage est munie d'un écrou de blocage (88) qui intervient pour créer un assemblage rigide comprenant, en général et en substance, le couvercle (78), une rondelle (89), l'écrou de blocage (88), la tige filetée (80), son bouton moleté (90) <Desc/Clms Page number 33> ainsi qu'un petit disque de repérage (91) prévu à la partie supérieure de la tige filetée. 20.- Pulsator according to claims 1, 16 to 19, charac- terized in that above the cover (78) of the cylinder (70) forming part of the adjustment device, the threaded adjustment rod is provided with a locking nut (88) which intervenes to create a rigid assembly comprising, in general and in substance, the cover (78), a washer (89), the locking nut (88), the threaded rod (80), its knurled knob (90) <Desc / Clms Page number 33> as well as a small locating disc (91) provided at the top of the threaded rod. 21.- Pulsateur suivant les revendications 1, 16 à 20, carac- térisé en ce que le dispositif de réglage est muni d'un fil- tre à air amovible en feutre, en ouate ou en une autre ma- tière similaire permettant de filtrer l'air venant des membraus de manière à retenir les poussières Qui auraient échappé à l'action du préfiltre d'introduction de l'air dans la chambre située sous le couvercle (12) ou qui proviendraient de la chambre située entre les gobelets-trayeurs et les tétines au moment de leur utilisation. 21. Pulsator according to claims 1, 16 to 20, characterized in that the adjustment device is provided with a removable air filter made of felt, cotton wool or another similar material for filtering. the air coming from the membraus so as to retain the dust Which would have escaped the action of the pre-filter for introducing the air into the chamber located under the cover (12) or which would come from the chamber located between the teat cups and pacifiers at the time of use. 22.- Pulsateur suivant les revendications 1, 16 à 21, carac- térisé en ce que le dispositif de réglage est muni d'un se- cond filtre d'air finisseur amovible, constitué par un ruban en toile à tissage serré (96) qui s'enroule sur un petit tu- be perforé (98) et qui est préservé vers l'extérieur par un second tube perforé (97), cet ensemble (96,97, 98) se plaçant autour d'une pièce centrale (83) formant ajutage à sa partde inférieure. 22. Pulsator according to claims 1, 16 to 21, characterized in that the adjusting device is provided with a second removable finishing air filter, consisting of a tightly woven fabric tape (96) which rolls up on a small perforated tube (98) and which is preserved towards the outside by a second perforated tube (97), this assembly (96,97, 98) being placed around a central part (83 ) forming a nozzle at its lower part. 23.- Pulsateur suivant les revendications 1, 16 à 22, carac- térisé en ce que sur la tige porte pointeau (80) est vissé un écrou de blocage (88) sous lequel se place une rondelle par exemple en cuir (89) qui empêche le desserrage du contre-écrou (88), étant donné le freinage exercé sur la face supérieure du couvercle fileté et en ce que, après blocage du contre écrou (88), l'ensemble des pièces :pointeau (80), écrou (88), rondelle (89) et couvercle (98) forme un tout rigide dont les positions respectives ne se modifient pas lorsqu'on dévisse le couvercle du bottier ou qu'on remplace ce couvercle sur le boîtier. <Desc/Clms Page number 34> 23.- Pulsator according to claims 1, 16 to 22, charac- terized in that on the needle holder rod (80) is screwed a locking nut (88) under which is placed a washer for example of leather (89) which prevents loosening of the lock nut (88), given the braking exerted on the upper face of the threaded cover and in that, after locking the lock nut (88), all the parts: needle (80), nut ( 88), washer (89) and cover (98) form a rigid whole, the respective positions of which do not change when the housing cover is unscrewed or this cover is replaced on the housing. <Desc / Clms Page number 34> 24.- Pulsateur suivant les revendications 1, 16 à 23, carac- térisé en ce que la pièce centrale (83) formant ajutage, est amovible et se place .dans- un encastrement prévu dans le cou- vercle (78) de sorte que le démontage et le remontage ulté- rieurs du couvercle sont sans influence sur la position du pointeau dans l'ajutage (85). 24. Pulsator according to claims 1, 16 to 23, characterized in that the central part (83) forming a nozzle, is removable and is placed in a recess provided in the cover (78) so that the subsequent disassembly and reassembly of the cover has no effect on the position of the needle in the nozzle (85). 25. - Pulsateur suivant les revendications 1, 16 à 24, carac- térisé en ce qu'une coiffe (92) est calée dans le couvercle du bottier du dispositif de réglage et porte un Index et en ce qu'un plateau (91) porté par la vis-pointeau à sa partie supérieure est muni de deux repères indiquant les pulsations minima et maxima entre lesquelles l'usager peut choisir la fréquence qui convient le mieux à l'état physiologique de la vache que l'on trait . 25. - Pulsator according to claims 1, 16 to 24, charac- terized in that a cap (92) is wedged in the cover of the housing of the adjustment device and carries an Index and in that a plate (91) carried by the needle screw in its upper part is provided with two marks indicating the minimum and maximum pulsations between which the user can choose the frequency which best suits the physiological state of the cow being milked. 26.- Pulsateur suivant les revendications 1, 16 à 25, carac- térisé en ce que le bout (82) du pointeau est muni d'un petit disque (105) destiné à retenir le maximim de poussières si l'usager fait éventuellement fonctionner son pulsateur démuni des deux filtres . 26.- Pulsator according to claims 1, 16 to 25, charac- terized in that the end (82) of the needle is provided with a small disc (105) intended to retain the maximum amount of dust if the user possibly operates his pulsator deprived of the two filters. 27.- Pulsateur suivant les revendications 1, 16 à 26, carac- térisé en ce que l'on prévoit sous le cylindre (83) formant ajutage un joint par exemple en caoutchouc (831) qui, compri- mé oblige ce cylindre à se maintenir appliqué au fond de l'encastrement prévu dans le couvercle (78) et en ce que ce joint tout en assurant l'étanchéité à la base des deux filtres (95-96) remédie, à la différence de hauteur qui pourrait se produire en cours de fabrication entre les bagues perforées (97-98) entourant l'un des filtres et la bague (86) surmontant EMI34.1 le cylindre intérieur formant ajutages ' ¯ q " 1 ..rH" . 27.- Pulsator according to claims 1, 16 to 26, charac- terized in that there is provided under the cylinder (83) forming a nozzle, for example a rubber seal (831) which, when compressed, forces this cylinder to rest. keep applied to the bottom of the recess provided in the cover (78) and in that this seal, while ensuring the seal at the base of the two filters (95-96), remedies the difference in height that could occur in during manufacture between the perforated rings (97-98) surrounding one of the filters and the ring (86) surmounting EMI34.1 the inner cylinder forming nozzles' ¯ q "1 ..rH".
BE488789D 1948-05-05 BE488789A (en)

Applications Claiming Priority (4)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR277967X 1948-05-05
FR655239X 1948-05-05
FR1008647T 1948-05-05
FR864012X 1948-05-05

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE488789A true BE488789A (en)

Family

ID=59955289

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE488789D BE488789A (en) 1948-05-05

Country Status (5)

Country Link
BE (1) BE488789A (en)
CH (1) CH277967A (en)
DE (1) DE864012C (en)
FR (1) FR1008647A (en)
GB (1) GB655239A (en)

Also Published As

Publication number Publication date
DE864012C (en) 1953-01-22
CH277967A (en) 1951-09-30
GB655239A (en) 1951-07-11
FR1008647A (en) 1952-05-20

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2639209A3 (en) DISHWASHER WITH SELF-CLEANING RECIRCULATION FILTER
FR2500259A1 (en) DRIP DROP IRRIGATION TRANSMITTER TO BE MOUNTED ON A LIQUID MASS CONDUIT
FR2560041A1 (en) DEVICE FORMING AIR MATTRESS
EP1594634A1 (en) Device for cleaning a smooth-walled tube
EP1172188B1 (en) Method and apparatus for perforating non-woven webs
BE488789A (en)
FR2781508A1 (en) PROCESS AND DEVICE FOR PERFORATING A NONWOVEN FABRIC OF FIBERS OR FILAMENTS
FR2664306A1 (en) DEVICE FOR MEASURING THE OPERATING STATE OF A FELT WITH A VIEW TO RECONDITIONING IT.
FR2832083A1 (en) SILK BED CLEANER AND METHOD FOR CLEANING
CN112941762A (en) Textile fabric wetting device capable of automatically adjusting water amount according to elongation of textile fabric
FR2899086A1 (en) Water-air separator for a vacuum cleaner with water, comprises a flat brush provided with a hair or a group of hairs arranged radially on the disc or on a cylinder, and an unit to perform sealing between the rotating brush and a pipe
FR2516407A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR APPLYING PLASTICIZERS TO FIBROUS FILTER MATERIAL
FR2479289A1 (en) PORTABLE SEWING MACHINE WITH AUTOMATIC LUBRICATION
FR2594723A1 (en) SLEEPING DEVICE FOR COATING BANDED ARTICLES
FR2542620A1 (en) FILTER AND METHOD FOR OBTAINING BLOOD PLASMA SAMPLES
FR2458995A1 (en) Milking machine milk valve unit - has plug on diaphragm pressed against seat by air pressure
FR2459646A1 (en) FLOW CONTROL APPARATUS FOR BLOOD PRESSURE MONITORING DEVICE, OR THE LIKE
FR2593720A1 (en) ROD SHAPED FILTER AND METHOD OF MANUFACTURING THE SAME
FR2509572A1 (en) COMBINED MILK CONTROLLING AND RETRIEVAL PIECE FOR MECHANICAL MILKING DEVICES
FR2476490A1 (en) INFUSION APPARATUS AND METHOD FOR CONTROLLING THE SAME
EP0266809A1 (en) Teat cup for a milking machine
WO1997042832A1 (en) Device for applying a viscous substance onto the surface of an object
CH675674A5 (en) Cylinder vacuum cleaner with turbulence in cleaning head - has flap valve deviating part of air flow through auxiliary pipes into cavity in head
FR2524023A3 (en) Washing machine drain filter including concave trap - to collect small hard items upstream of the fluff filter plate
FR2530154A1 (en) DEVICE FOR FILTERING A FLUID AND FILTRATION CARTRIDGE CALLED TO BE EQUIPPED WITH SUCH A DEVICE