BE488326A - - Google Patents

Info

Publication number
BE488326A
BE488326A BE488326DA BE488326A BE 488326 A BE488326 A BE 488326A BE 488326D A BE488326D A BE 488326DA BE 488326 A BE488326 A BE 488326A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
suction opening
metal screen
suction
closed
panel
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE488326A publication Critical patent/BE488326A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B29WORKING OF PLASTICS; WORKING OF SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE IN GENERAL
    • B29BPREPARATION OR PRETREATMENT OF THE MATERIAL TO BE SHAPED; MAKING GRANULES OR PREFORMS; RECOVERY OF PLASTICS OR OTHER CONSTITUENTS OF WASTE MATERIAL CONTAINING PLASTICS
    • B29B13/00Conditioning or physical treatment of the material to be shaped

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Un* installation pour le refroidissement de panneaux à fibres poreuses ". 



   Lorsqu'on fabrique des panneaux à fibres poreuses, en particulier des panneaux à fibres de bois, ceux-ci doivent su- bir une opération de   séchage,   pendant laquelle ils sont   soumis   à un chauffage assez fort, au point d'avoir une température comparativement élevée de plus de 100  C, et   juaqu'à   170  C ou 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 davantage. Cette température élevée est nécessaire pour bien faire tenir ensemble les fibres dans les panneaux et   simultar   ment permettre à ceux-ci   d'être   préservée de l'humidité, c'es   1-dire   réduire la capacité   d'absorption   d'air humide des pan- neaux. 



   Si des panneaux à fibres, après avoir subi une telle opération de séchage, sont empilés en tas dans un magasin sans avoir été refroidis au préalable, il s'est avéré que la température des panneaux s'élève jusqu'à provoquer finalement une combustion spontanée* Afin d'empêcher ceci, il est connu de placer entre les panneaux ce qu'on appelle de la litière, de façon que l'air ait l'occasion de circuler entre les pan- neaux et d'entraîner une partie de leur chaleur, en empêchant ainsi le risque d'une combustion spontanée. 



   La disposition de litières, cependant, entraîne assez bien de dépenses supplémentaires et, comme toujours lorsqu'il y a manipulation manuelle de matières fragiles ou cassantes, on ne peut éviter un bris assez important, ce qui augmente le nombre de panneaux endommagés pendant le processus de fabri- cation. 



   La présente invention a pour objet de supprimer ces inconvénients et de fournir une installation grâce 4 quoi les panneaux peuvent être refroidis après le traitement thermique sans qu'il soit nécessaire de déplacer les panneaux manuelle- ment sur une certaine distance ou de les empiler en tas avec interposition de litière entre chaque panneau, ou encore de les emmagasiner en aucune façon, en vue du refroidissement, dans des dispositions exigeant beaucoup de place. 



   L'invention est relative, par conséquent, à une   inatal-   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 lation destinée au refroidissement de panneaux à fibres po-   reuses   par aspiration   ci. , air'   travers les panneaux, en leur enlevant de cette manière une partie de leur température, et le trait le plus caractéristique de   l'invention   réside dans fait que l'installation comprend une chambre d'aspiration ayant une ouverture d'aspiration plane, un dispositif   d'espi   ration relié à la chambre d'aspiration et un tamis métalliqu sans fin constitué par une partie fermée et une partie   ouver,   montées en série, lesquelles parties forment ensemble le tam:

   métallique sans fin destiné à être déplacé en travers de l'ou verture d'aspiration, de sorte que celle-ci aéra alternative ment couverte par une partie fermée et/ ou laissée dégagée par une partie ouverte du tamis métallique, la partie fermée ayant à peu près la même résistance à l'écoulement de l'air q le panneau à fibres, tandis que la partie ouverte est ouverte à un point tel qu'elle n'offre pratiquement aucune résistance à l'air. D'autres traits caractéristiques de l'installation selon l'invention apparaîtront dans la forme de réalisation décrite en détail ci-après. 



   L'invention est illustrée à titre d'exemple, dans une de ses formes de réalisation, aux dessins ci-annexésdans les-   quels t   la figure 1 montre schématiquement une coupe verticale d'un dispositif de refroidissement selon   l'invention ,   et la figure 2 montre une vue en plan du dispositif de la figure 1. 



   L'installation telle qu'illustrée aux dessins comprend ne chambre d'aspiration 1 ayant un fond plat 2 et des parois latérales planes 3, 3a, 4 et 4a. La chambre d'aspiration prose! 

 <Desc/Clms Page number 4> 

   te,   en outre, une ouverture d'aspiration supérieure plane 5 de section rectangulaire. Il est prévu, en travers de l'uver ture 5 de la chambre d'aspiration, un certain nombre d'organe de transport ou de support tous forme de rouleaux tournants 6 parallèles les uns aux autres. Ces rouleaux sont montés à rotation par leurs extrémités dans des paliers qui sont fixés solidement à la chambre d'aspiration 1, ceci n'étant pas il- lustré de façon spéciale aux dessine. Du fond 2 de la chambr d'aspiration 1 s'étend un tuyau d'aspiration 7 relié à un ventilateur aspirant   8,   qui est entraîné par un moteur élec- trique 9.

   Le moteur est maintenu en fonctionnement continu af: de provoquer un vide continu dans la chambre d'aspiration. 



   En travers de l'ouverture d'aspiration 5, dans le même plan que celle-ci et dans le plan du bord supérieur des rou- leaux, court un fil métallique sans fin 10 s'étendant autour des quatre rouleaux de guidage 11, 12, 13 et 14. Le rouleau de guidage 12 est muni à une de ses extrémités d'une roue d'entraînement 15 actionnée par un moteur 17 au moyen d'une courroie 16. Le tamis métallique comprend une partie de tamis métallique fermée et une partie ouverte montées en série l'une derrière l'autre. Ces parties sont pratiquement de la même longueur. La partie fermée l'est au point à présenter   sensi-   blement la même résistance à l'écoulement de l'air que le pan- neau à fibres poreuses à refroidir.

   La partie ouverte peut être constituée par un treillis à fils métalliques largement espacé; un grillage de fils métalliques, ou bien peut comporter des fils métalliques, chaînes, rubans ou analogues s'étendant seu- lement dans le sens longitudinal, ce qui donne au tamis métal. lique le caractère d'un fil sans fin. La partie fermée du tamil a une largeur telle qu'elle recouvre convenablement l'ouverture 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'aspiration 5. Sa longueur est telle qu'elle dépasse d'une certaine distance de chaque côté de l'ouverture d'aspiration lorsqu'elle   est   dans la position où elle recouvre l'ouvertur d'aspiration. 



   18 désigne un transporteur à courroie transportant le panneaux chauds 20 au-dessus de l'ouverture d'aspiration 5 lorsqu'il, arrivent d'un support d'alimentation 19. Au lieu d'un transporteur à courroie, on peut utiliser des rouleaux de support pour amener les panneaux. Ces rouleaux de support peuvent être placés à la fois' l'avant et à l'arrière de la chambre d'aspiration, calculé dans le sens du transport. 



   Le moteur 17 constituant le moyen d'actionnement du tamis métallique est mis en marche et arrêté respectivement par la fermeture et l'ouverture de circuits allant à la com- mande à moteur ( non représentée) du moteur 17. Dans ce but, on utilise de préférence des commutateurs à mercure placés da lesdits circuits et actionnés en partie par la partie fermée du tamis et en partie par les panneaux à refroidir. 21, 22 et 
23 désignent trois de ces commutateurs à mercure prévus sur le trajet du tamis métallique et des panneaux. Ces commutâtes à mercure sont connus en soi et ne font, par conséquent, pas partie de l'invention.

   Du reste, ils sont sur le marché et se de différents types de fabrication. 21 désigne un commutateur double, c'est-à-dire comprenant deux commutateurs à mercure solidement attachés l'un à l'autre, tournant autour du même axe et reliés de telle manière que dans différentes positions de rotation, l'un des commutateurs sera toujours fermé tandis que l'autre est ouvert. 22 et 23   désignent,   d'autre part, des commutateurs à mercure simples tournant chacun autour de leur axe.

   Les commoutateurs à mercure sont reliés   dana   deux circuit 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 parallèles de la boite de commutation du moteur 17 de telle façon que l'un des commutateurs du commutateur double et le commutateur 22 sont connectée dans un des circuits et l'autre commutateur du commutateur double ainsi que le commutateur 23 sont reliée dans l'autre circuit. L'effet de cette dispositio sera expliqué plus loin* 
24 désigne un dispositif de mouillage arrosant d'eau les panneaux à fibres au moyen d'une tuyère ou ajutage, avant qu'ils ne passent sur l'ouverture d'aspiration 5. 



   L'installation fonctionne de la manière suivante. 



   Dans la position de départ, on suppose le moteur 9 brai ché, et le ventilateur 8 met alors la chambre d'aspiration 1 sous vide. La partie fermée du tamis métallique 10 est   consi-   dérée comme s'étendant depuis le commutateur 22, en travers de l'ouverture d'aspiration 5, jusqu'au commutateur 23 bien que sans le toucher. Le commutateur 23 est alors ouvert vu qu'il n'est pas influencé par le tamia métallique. D'autre pai le commutateur 22 est fermé vu qu'il est actionné par le tamis métallique fermé. On suppose également qu'il n*y a pas encore de panneau 20 amené en voisinage du commutateur double 21, un de ces commutateurs étant ainsi fermé, à savoir celui apparier au même circuit que le commutateur 23.

   Partant, les deux cir- cuits allant à la boite de commutation du moteur 17 sont ouver dans un mime commutateur à mercure et le moteur 17 est ainsi à l'arrêt. 



   Dès qu'un panneau 20 est dirigé vers le commutateur 21, le bord avant du panneau agit sur le commutateur double 21 et le fait tourner d'un certain angle autour de son axe, le   commu   tateur fermé ouvrant alors son circuit et le commutateur ouver fermant le sien. Un des circuits du moteur 17 sera alors fermé 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 le moteur 17 est mis en marche et   entra!ne   le tamis   métalliqu.   à une vitesse   synchronisée   avec la vitesse d'alimentation du panneau 20.

   Lea distances sont ici calculées de telle manière que le bord avant du panneau 20, lors de non mouvement, suit ou couvre quelque peu le bord arrière de la partie fermée du tamis métallique, la chambre d'aspiration commençant ainsi à aspirer l'air directement à travers le panneau 20 dès que celui ci passe sur l'ouverture d'aspiration. Les panneaux 20 ont généralement une longueur considérablement plus grande que la partie fermée du tamia métallique. Pendant le mouvement sui- vant du fil métallique sans fin, le bord arrière de la partie fermée du tamis métallique dépassera le commutateur 22 qui perd alors le contact avec le fil métallique et interrompt son circuit, arrêtant ainsi le moteur 17 et de là le mouvement du fil métallique.

   Pendant ce temps, le bord avant du tamis métallique a avancé au point de venir en contact avec le   commt   tateur 23 et il l'a fermé en faisant tourner ledit commutateur 23. Le bord avant de la partie fermée du treillis métallique sera alors juste au-dessus du commutateur 23. Les panneaux continuent à être amenés par le transporteur à courroie 18. 



  Dans cette position, la botte de commutation du moteur 17 a l'un ou l'autre de ses circuits ouvert en un endroit. Lorsque le bord arrière du panneau 20 dépasse le commutateur double 21 ce dernier perd son contact avec le panneau 20 et retombe   en.   trainé par son poids en tournant d'un certain angle, de aorte que le commutateur du commutateur double 21 qui est fermé sert ouvert et celui qui est ouvert, sera fermé.

   Comme le commuta. teur qui est maintenant fermé dans le commutateur double 21, appartient au même circuit que le commutateur fermé 23, le moteur 17 sera remis en marche, et le bord avant de la partie 

 <Desc/Clms Page number 8> 

   formée   du   tamis   métallique suivre immédiatement derrière ou en recouvrant   légèrement   le bord arrière du panneau 20 et circuler* à nouveau en synchronisme avec ce dernier au-dessus de   l'ouverture   d'aspiration, Jusqu'à ce que le bord avant du fil métallique soit venu en contact   avec   le commutateur 22 et l'ait   fermée   et que son bord arrière ait glissé au delà du co mutateur 23 et l'ait ainsi ouvert, ce qui arrêtera immédiate- ment le moteur 17 et ainsi le tamia métallique.

   Ce dernier et les commutateurs ont alors repris leur position initiale, et le processus   recommence   lorsque le panneau 20 suivant est amené et agit sur le commutateur double 21. Le processus se poursuit entièrement automatiquement, comme on le comprendra par ce qui précède, et sans aucun risque de briser un panneau. 



  Les panneaux sont traversés par l'air pendant leur déplacement au-dessus de l'ouverture d'aspiration et sont refroidis uni-   formément .    



   Le refroidissement des panneaux sera augmenté s'ils son aspergés d'eau avant d'être amenée en travers de l'ouverture d'aspiration 5. Cet arrosage peut être effectué à l'aide de tuyères   24   reliées à une canalisation d'eau. Les tuyères peu- vent être continuellement ouvertes et pulvériser de l'eau fine- ment divisée vers l'endroit où les panneaux sont amenés sur l'ouverture d'aspiration, mais elles peuvent également être di: posées de telle manière que leur alimentation en eau soit   ou*.   vorte par l'action du bord avant du panneau qui arrive et fer- mée par l'action du bord arrière de ce panneau.

   A cet effet, il est seulement nécessaire de disposer sur le trajet du pan-. neau un bras de contact rotatif faisant partie d'une telle installation, ce qui est connu en soi et ne fait pas partie de la présente invention. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Dans la forma de réalisation décrit* ici, ce sont les bords avant et arriéra, respectivement, du panneau 20 et la partie formée du tamia métallique qui agissent sur les commu-   tateurs   à mercure. Ceci   n'est   évidemment pas nécessaire. Les commutateurs à mercure ou d'autres   dispositifs   analogues peu- vent être disposée en d'autres endroits que ceux montrés, et actionnés par des contacteurs prévus en des endroits appropriés du fil métallique sans fin ou du dispositif transporteur des panneaux, respectivement. Afin de faciliter le déplacement des panneaux et du tamis métallique en travers de   ).'ouverture   d'as- piration, les rouleaux de support 6 peuvent être entraînés par un dispositif d'actionnement séparé.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "A * installation for the cooling of porous fiber boards".



   When making porous fiber boards, especially wood fiber boards, these must undergo a drying operation, during which they are subjected to a fairly strong heating, to the point of having a comparatively high temperature. high over 100 C, and up to 170 C or

 <Desc / Clms Page number 2>

 more. This high temperature is necessary in order to hold the fibers together in the panels and at the same time allow them to be preserved from humidity, that is to say to reduce the capacity of the panels to absorb humid air. - neaux.



   If fiber boards, after having undergone such a drying operation, are stacked in a pile in a store without having been cooled beforehand, it turns out that the temperature of the boards rises until finally spontaneous combustion is caused. * In order to prevent this, it is known to place what is called litter between the panels, so that the air has the opportunity to circulate between the panels and to entrain part of their heat. , thus preventing the risk of spontaneous combustion.



   Disposing of bedding, however, entails quite a bit of additional expense, and as always with manual handling of fragile or brittle material, not enough breakage can be avoided, increasing the number of panels damaged during the process. Manufacturing.



   The object of the present invention is to overcome these drawbacks and to provide an installation whereby the panels can be cooled after heat treatment without the need to manually move the panels a certain distance or stack them in piles. with the interposition of litter between each panel, or else to store them in any way, for cooling, in arrangements requiring a lot of space.



   The invention relates, therefore, to an inatal

 <Desc / Clms Page number 3>

 lation for cooling porous fiber panels by suction ci. , air 'through the panels, removing in this way a part of their temperature, and the most characteristic feature of the invention is that the installation comprises a suction chamber having a flat suction opening, a espi ration device connected to the suction chamber and an endless metal screen consisting of a closed part and an open part, mounted in series, which parts together form the screen:

   endless metal intended to be moved across the suction opening, so that the latter aera alternatively covered by a closed part and / or left unobstructed by an open part of the metal screen, the closed part having to about the same resistance to air flow as the fiberboard, while the open part is open to such an extent that it offers virtually no air resistance. Other characteristic features of the installation according to the invention will appear in the embodiment described in detail below.



   The invention is illustrated by way of example, in one of its embodiments, in the accompanying drawings, in which FIG. 1 shows schematically a vertical section of a cooling device according to the invention, and FIG. 2 shows a plan view of the device of figure 1.



   The installation as illustrated in the drawings comprises a suction chamber 1 having a flat bottom 2 and flat side walls 3, 3a, 4 and 4a. The prose suction chamber!

 <Desc / Clms Page number 4>

   te, in addition, a planar upper suction opening 5 of rectangular section. There is provided, across the opening 5 of the suction chamber, a number of transport or support members all in the form of rotating rollers 6 parallel to each other. These rollers are rotatably mounted at their ends in bearings which are securely fixed to the suction chamber 1, this not being specially illustrated in the drawings. From the bottom 2 of the suction chamber 1 extends a suction pipe 7 connected to a suction fan 8, which is driven by an electric motor 9.

   The motor is kept in continuous operation af: to create a continuous vacuum in the suction chamber.



   Across the suction opening 5, in the same plane as this and in the plane of the upper edge of the rollers, runs an endless metal wire 10 extending around the four guide rollers 11, 12 , 13 and 14. The guide roller 12 is provided at one of its ends with a drive wheel 15 actuated by a motor 17 by means of a belt 16. The metal screen comprises a closed metal screen part and a open part mounted in series one behind the other. These parts are practically the same length. The closed part is so closed that it has substantially the same resistance to air flow as the porous fiber panel to be cooled.

   The open part can be constituted by a mesh with widely spaced metal wires; wire mesh, or it may include wire, warp, tape or the like extending only in the longitudinal direction, resulting in the metal screen. lique the character of an endless thread. The closed part of the tamil has a width such that it adequately covers the opening

 <Desc / Clms Page number 5>

 5. Its length is such that it protrudes a certain distance from either side of the suction opening when it is in the position where it covers the suction opening.



   18 denotes a belt conveyor conveying the hot panels 20 above the suction opening 5 as it arrives from a supply support 19. Instead of a belt conveyor, rollers can be used. support to bring the panels. These support rollers can be placed both 'front and rear of the suction chamber, calculated in the direction of transport.



   The motor 17 constituting the means for actuating the metal screen is started and stopped respectively by the closing and opening of circuits going to the motor control (not shown) of the motor 17. For this purpose, use is made of preferably mercury switches placed in said circuits and actuated partly by the closed part of the screen and partly by the panels to be cooled. 21, 22 and
23 denote three of these mercury switches provided in the path of the metal screen and panels. These mercury commutates are known per se and therefore do not form part of the invention.

   Moreover, they are on the market and come from different types of manufacture. 21 designates a double switch, i.e. comprising two mercury switches firmly attached to each other, rotating around the same axis and connected in such a way that in different rotational positions, one of the switches will always be closed while the other is open. 22 and 23 denote, on the other hand, simple mercury switches each rotating about their axis.

   The mercury switches are connected in two circuits

 <Desc / Clms Page number 6>

 switch box of motor 17 such that one of the switches of the dual switch and switch 22 are connected in one of the circuits and the other switch of the dual switch as well as switch 23 are connected in the other circuit. The effect of this provision will be explained later *
24 designates a wetting device spraying the fiber boards with water by means of a nozzle or nozzle, before they pass over the suction opening 5.



   The installation works as follows.



   In the starting position, the motor 9 is assumed to be pitched, and the fan 8 then puts the suction chamber 1 under vacuum. The closed part of the metal screen 10 is considered to extend from the switch 22, across the suction opening 5, to the switch 23 although not touching it. Switch 23 is then open as it is not influenced by the metal chipmunk. On the other hand the switch 22 is closed since it is actuated by the closed metal screen. It is also assumed that there is not yet a panel 20 brought in the vicinity of the double switch 21, one of these switches being thus closed, namely the one pairing to the same circuit as the switch 23.

   Therefore, the two circuits going to the switch box of the motor 17 are opened in a mime mercury switch and the motor 17 is thus stopped.



   As soon as a panel 20 is directed towards the switch 21, the front edge of the panel acts on the double switch 21 and turns it by a certain angle about its axis, the switch closed then opening its circuit and the switch open. closing his. One of the circuits of motor 17 will then be closed

 <Desc / Clms Page number 7>

 the motor 17 is started and drives the metal screen. at a speed synchronized with the feed speed of the panel 20.

   The distances are here calculated in such a way that the front edge of the panel 20, when not moving, follows or somewhat covers the rear edge of the closed part of the metal screen, the suction chamber thus starting to suck the air directly. through the panel 20 as soon as it passes over the suction opening. The panels 20 are generally of a considerably greater length than the closed portion of the metal chipmunk. During the next movement of the endless wire, the trailing edge of the closed part of the wire screen will pass the switch 22 which then loses contact with the wire and interrupts its circuit, thus stopping the motor 17 and hence the movement. metal wire.

   During this time, the leading edge of the wire screen has advanced to the point of coming into contact with the switch 23 and it has closed it by turning the said switch 23. The leading edge of the closed part of the wire mesh will then be just at the bottom. above switch 23. Panels continue to be fed by conveyor belt 18.



  In this position, the switching boot of the motor 17 has either of its circuits open at one point. When the rear edge of the panel 20 passes the double switch 21, the latter loses its contact with the panel 20 and falls back into. dragged by its weight by turning at a certain angle, so that the switch of the double switch 21 which is closed serves open and the one which is open, will be closed.

   As the switched. tor which is now closed in the double switch 21, belongs to the same circuit as the closed switch 23, the motor 17 will be restarted, and the front edge of the part

 <Desc / Clms Page number 8>

   formed by the metal screen follow immediately behind or slightly covering the rear edge of the panel 20 and circulate * again in synchronism with the latter above the suction opening, until the leading edge of the metal wire is come into contact with switch 22 and closed it and its trailing edge has slipped past switch 23 and thus opened it, which will immediately stop motor 17 and thus the metal chipmunk.

   The latter and the switches then resumed their initial position, and the process begins again when the next panel 20 is brought in and acts on the double switch 21. The process continues entirely automatically, as will be understood from the above, and without any risk of breaking a panel.



  The panels are traversed by air as they move over the suction opening and are evenly cooled.



   The cooling of the panels will be increased if they are sprayed with water before being brought through the suction opening 5. This spraying can be carried out using nozzles 24 connected to a water pipe. The nozzles can be continuously opened and spray finely divided water towards the point where the panels are brought over the suction opening, but they can also be distributed in such a way that their supply of water either or *. vorte by the action of the front edge of the panel which arrives and closed by the action of the rear edge of this panel.

   For this purpose, it is only necessary to have on the path of the pan-. neau a rotary contact arm forming part of such an installation, which is known per se and does not form part of the present invention.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   In the embodiment described herein, it is the leading and trailing edges, respectively, of panel 20 and the portion formed from the metal chipmunk which act on the mercury switches. This is obviously not necessary. Mercury switches or other like devices can be disposed at other locations than those shown, and actuated by contactors provided at suitable locations on the endless wire or panel conveyor, respectively. In order to facilitate movement of the panels and the metal screen across the suction opening, the support rollers 6 can be driven by a separate actuator.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S @ 1. Une installation pour le refroidissement de panneaux à fibres poreuses par aspiration d'air au travers des panneaux, et pour les débarrasser de cette manière d'une partie de leur température, caractérisée par le fait que l'installation com- prend une chambre d'aspiration ayant une ouverture d'aspiration plane, un dispositif d'aspiration relié à la chambre d'aspi- ration et un tamis métallique sans fin consistant en une partie fermée et une partie ouverte montées en série, lesquelles par- ties forment ensemble le fil métallique sans fin destiné à être déplacé en travers de l'ouverture d'aspiration, de sorte que cette dernière sera alternativement couverte par la partie fer- mée du tamis métallique et laissée découverte par la partie ouverte de celui-si, CLAIMS @ 1. An installation for cooling porous fiber panels by sucking air through the panels, and in this way relieving them of part of their temperature, characterized in that the installation comprises a suction chamber having a planar suction opening, a suction device connected to the suction chamber and an endless metal screen consisting of a closed part and an open part connected in series, which parts together form the endless metal wire intended to be moved across the suction opening, so that the latter will be alternately covered by the closed part of the metal screen and left uncovered by the open part thereof, la partie fermée de ce tamis métallique présentant à peu près la marna résistance à l'écoulement de l'air que le panneau à fibres, tandis que la partie ouverte l'est à un point tel qu'elle n'offre pratiquement aucune réais- tance à l'air. <Desc/Clms Page number 10> the closed part of this metal screen exhibiting roughly the marna resistance to air flow as the fiberboard, while the open part is to such an extent that it offers practically no relief. tance to the air. <Desc / Clms Page number 10> 2. Une installation selon la revendication 1, caracté- risée par le fait que l'ouverture d'aspiration est munie d'or- ganes de transport ou de support pour le tamis métallique ou les panneaux à fibres. 2. An installation according to claim 1, characterized in that the suction opening is provided with transport or support members for the metal screen or the fiber boards. 3. Une installation selon la revendication 2, caracté- risée par le fait que les organesde transport ou de support sont constitués par des rouleaux rotatifs s'étendant en tra- vers de l'ouverture d'aspiration. 3. An installation according to claim 2, characterized in that the transport or support members consist of rotating rollers extending across the suction opening. 4. Une installation aelon la revendication 1, caracté- risée par le fait que le tamis métallique court sur des rou- leaux de guidage rotatifs, dont l'un est disposé en avant et un autre en arrière de l'ouverture d'aspiration, dans le sens du transport du tamis métallique, la circonférence du rouleau de guidage étant au niveau du plan de l'ouverture d'aspiration, et un ou plusieurs autres rouleaux de guidage étant disposés du même côté de l'ouverture d'aspiration que la chambre d'as- piration mais extérieurement par rapport à celle-ci. 4. An installation according to claim 1, characterized in that the metal screen runs on rotating guide rollers, one of which is arranged in front and another behind the suction opening, in the direction of transport of the metal screen, the circumference of the guide roller being level with the plane of the suction opening, and one or more other guide rollers being arranged on the same side of the suction opening as the suction chamber but externally with respect to it. 5. Une installation selon la revendication 1, caracté- risée par le fait que la partie ouverte du tamis métallique est constituée par des chaînes ou des rubans s'étendant dans le sens du mouvement du fil métallique sans fin. 5. An installation according to claim 1, characterized in that the open part of the metal screen consists of chains or tapes extending in the direction of movement of the endless metal wire. 6. Une installation selon la revendication 1, caracté- risée par le fait qu'elle est munie d'un dispositif destiné à amener les panneaux à fibres en travers de l'ouverture d'aspi- ration, et d'un moyen pour la commande du tamis métallique ainsi que de moyens pour mettre en marche et arrêter le dispositif de commande dans deux positions espacées par rapport à la partie fermée du tamis métallique. 6. An installation according to claim 1, characterized in that it is provided with a device intended to bring the fiber boards across the suction opening, and with a means for the removal. control of the metal screen as well as means for starting and stopping the control device in two positions spaced from the closed part of the metal screen. 7. Une installation selon la revendication 6, caractéri- sée par le fait que le dispositif de commande du tamis métalli- <Desc/Clms Page number 11> que est muni de circuits électriques et de commutateurs pré dans ceux-ci, lesquels commutateurs sont disposés en partie sur le trajet des panneaux amenés en travers de l'ouverture et d'aspiration/en partie sur le trajet du tamis métallique, ce moyens de commutation d'un genre connu en aoi étant destiné: 7. An installation according to claim 6, charac- terized in that the device for controlling the metal screen <Desc / Clms Page number 11> that is provided with electrical circuits and switches pre therein, which switches are arranged partly on the path of the panels fed through the opening and suction / partly on the path of the metal screen, this means of switching of a kind known in Aoi being intended: à ouvrir et fermer lea circuits de mise en marche et d'arrêt dispositif de commande sous l'action des panneaux et du tami métallique, de sorte que, lorsque la partie fermée du tamis métallique couvre l'ouverture d'aspiration, que le dispositi de commande est au repos et qu'un panneau est amené vers l'o verture d'aspiration, le panneau actionne par son bord avant le dispositif de commande du fil dès que le bord avant du panneau suit ou recouvre légèrement le bord arrière de la pa fermée du fil métallique et se déplace en synchronisme avec celui-ci en travers de l'ouverture d'aspiration, ce disposit. to open and close the circuits for starting and stopping the control device under the action of the panels and the metal sheet, so that, when the closed part of the metal screen covers the suction opening, the device control switch is at rest and a panel is brought towards the suction opening, the panel actuates the wire control device via its front edge as soon as the front edge of the panel follows or slightly overlaps the rear edge of the pa closed of the metal wire and moves in synchronism with it through the suction opening, this arrangement. de commande continuant à entraîner le tamis métallique jusqu ce que le bord arrière de sa partie fermée ait dépassé l'ou- verture d'aspiration et que le bord arrière de ladite partie ait ouvert le circuit du dispositif de commande et ait arrê- té ce dernier, le même panneau remettant en marche avec son bord arrière le dispositifde commande pour le fil métallique au moyen d'un autre circuit dès que le bord avant de la parti fermée du tamis suit ou recouvre légèrement le bord arrière du panneau, ce dispositif de commande continuant à entrainer le tamis jusqu'à ce qu'il couvre tout à fait l'ouverture d'as piration avec sa partie fermée, et le bord arrière de ladite partie interrompt alors le dernier circuit du dispositif de commande et arrête celui-oi. control unit continuing to drive the metal screen until the trailing edge of its closed part has passed the suction opening and the trailing edge of said part has opened the circuit of the control device and has stopped this last, the same panel restarting with its rear edge the control device for the metal wire by means of another circuit as soon as the front edge of the closed part of the screen follows or slightly covers the rear edge of the panel, this device of control continuing to drive the sieve until it completely covers the suction opening with its closed part, and the rear edge of said part then interrupts the last circuit of the control device and stops it oi . 8. Une installation selon la revendication 6, caracté- risée par le fait qu'elle e et munie d'un dispositif pour moui <Desc/Clms Page number 12> EMI12.1 1.r le@ pann.aux l fibre@ , qui .et agencé d. façon à arro"l les panneaux' fibres d'eau finement divisés* @ 8. An installation according to claim 6, characterized in that it is provided with a device for wet <Desc / Clms Page number 12> EMI12.1 1.r the @ pann.aux l fiber @, which .and arranged d. so as to arrange the finely divided water fiber boards * @
BE488326D BE488326A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE488326A true BE488326A (en)

Family

ID=133546

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE488326D BE488326A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE488326A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2583863A1 (en) INFRARED RAY DRYER.
EP1025309B1 (en) Dust extracting installation on machine producing crepe paper
EP3467179B1 (en) Reversal mechanism
FR2509120A1 (en) EJECTION MECHANISM FOR ROTATING BALLOVER
EP0377367A1 (en) Method and device for cleaning the outer surfaces of cylindrical objects, especially those of gas bottles
FR2533141A1 (en) Filter cleaning equipment for textile drying chamber
BE488326A (en)
EP1460894B1 (en) Machine for extracting honey from beehive frames
FR2859074A1 (en) Grape stalk separator and grape extractor comprises chamber with blades on rotating shaft with lengthwise opening in lower part over conveyor
EP1516681A1 (en) Apparatus for washing containers and trolleys
FR2700758A1 (en) Cleaning device for a conveyor belt of a deep (fast) freezer for bulk food products and deep freezer equipped with this device
EP2340726B1 (en) Freezer system for crust formation of a food product
BE887319A (en) WALL IRONING DEVICE
FR2680300A1 (en) Installation for force-feeding of poultry
EP2871281B1 (en) Device for drying and ironing pieces of fabric
FR2472420A1 (en) Automatic flow line process for cloth bundle washing - has vertical rod assembly to grip cloth bin when suitably positioned and allows bins to be rotated while water is injected
FR2839849A1 (en) Round baler for agricultural fodder maintains movement of small pieces of fodder coming out of compression chamber during compression process by air flow, preventing amassing of fodder in compressing chamber
FR2509761A1 (en) DEVICE FOR IRONING AND DRYING WET LINEN
EP0629732A1 (en) Device for wet treatment of an endless textile material
FR2836363A1 (en) Machine for cleaning ceramic floor tiles after grouting has wet, sloping, absorbent endless belt which contacts floor at its lower end and then passes through narrow gap between transverse bar and upper plate
FR2476160A3 (en) IMPROVED DRY CLEANING MACHINE FOR CLOTHES
WO2012020135A1 (en) Reverse fold module, and corresponding folding machine and folding method
BE646987A (en)
BE627422A (en)
FR2618368A1 (en) SAFETY DEVICE FOR A DRUM CUTTING MACHINE