BE487738A - - Google Patents

Info

Publication number
BE487738A
BE487738A BE487738DA BE487738A BE 487738 A BE487738 A BE 487738A BE 487738D A BE487738D A BE 487738DA BE 487738 A BE487738 A BE 487738A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
water
pipes
water pipes
chamber
vertical
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE487738A publication Critical patent/BE487738A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24HFLUID HEATERS, e.g. WATER OR AIR HEATERS, HAVING HEAT-GENERATING MEANS, e.g. HEAT PUMPS, IN GENERAL
    • F24H1/00Water heaters, e.g. boilers, continuous-flow heaters or water-storage heaters
    • F24H1/22Water heaters other than continuous-flow or water-storage heaters, e.g. water heaters for central heating
    • F24H1/40Water heaters other than continuous-flow or water-storage heaters, e.g. water heaters for central heating with water tube or tubes
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24HFLUID HEATERS, e.g. WATER OR AIR HEATERS, HAVING HEAT-GENERATING MEANS, e.g. HEAT PUMPS, IN GENERAL
    • F24H1/00Water heaters, e.g. boilers, continuous-flow heaters or water-storage heaters
    • F24H1/22Water heaters other than continuous-flow or water-storage heaters, e.g. water heaters for central heating
    • F24H1/24Water heaters other than continuous-flow or water-storage heaters, e.g. water heaters for central heating with water mantle surrounding the combustion chamber or chambers
    • F24H1/26Water heaters other than continuous-flow or water-storage heaters, e.g. water heaters for central heating with water mantle surrounding the combustion chamber or chambers the water mantle forming an integral body
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24HFLUID HEATERS, e.g. WATER OR AIR HEATERS, HAVING HEAT-GENERATING MEANS, e.g. HEAT PUMPS, IN GENERAL
    • F24H1/00Water heaters, e.g. boilers, continuous-flow heaters or water-storage heaters
    • F24H1/22Water heaters other than continuous-flow or water-storage heaters, e.g. water heaters for central heating
    • F24H1/44Water heaters other than continuous-flow or water-storage heaters, e.g. water heaters for central heating with combinations of two or more of the types covered by groups F24H1/24 - F24H1/40 , e.g. boilers having a combination of features covered by F24H1/24 - F24H1/40

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Air Supply (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Chaudières pour chauffage central Il. 



   Cette invention se rapporte à une amélioration aux chaudières pour chauffage central du genre pourvu de conduites d'eau verticales, d'un foyer, d'une ouverture de chargement, d'un tuyau d'échappement de fumée et de tuyaux d'admission d'air et dans lesquelles certaines des conduites d'eau sont disposées de façon à former un grillage autour du foyer, tandis que d'au- tres conduites d'eau sont disposées de façon à former une   chemi.   à eau le long des parois de la chaudière et servent de pré-ré- chauffeur de l'eau alimentant les dites conduites d'eau vers les extrémités desquelles l'eau froide retournant vers la chau- dière est amenée. 



   Selon l'invention, une chaudière de chauffage central très efficace et très économique à l'usage peut résulter de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'équipement de la partie supérieure du pré-réchauffeur au moyen de conduites d'eau pénétrant à l'intérieur de la chaudière ou d'une chambre comprise entre des cloisons verticales du pré-ré- chauffeur et d'un raccord de tuyau, reliésen série à une chambre à eau inférieure dans la partie inférieure de la chaudière, de laquelle chambre quelques-unes des conduites d'eau verticales sont amenées vers une chambre à eau supérieure en-dessous du sommet de la chaudière, et d'autres conduites d'eau verticales se dirigent vers une chambre à eau aménagée entre les conduites d'eau verticales qui sont reliées à la chambre à eau supérieure. 



   De cette façon, le pré-réchauffeur est disposé entière- ment en série avec les conduites d'eau dans une position telle façon qu'il réchauffe l'eau dans ces conduites de manière très efficace, afin de procurer un élan et une circulation puissants, au moyen desquels l'eau peut être entraînée depuis les parties les plus hautes du pré-réchauffeur jusqu'aux extrémités les plus basses des conduites d'eau. Cette disposition assure une efficience accrue et une consommation plus économique. 



   Une meilleure compréhension peut être obtenue en se réfé rant à la description suivante, avec référence aux dessins y annexés dans lesquels: 
Figure 1 est une vue en coupe verticale prise suivant une ligne I-I dans la figure 2, d'un mode de construction d'une chaudière de chauffage central selon l'invention. 



   Figure 2 est une vue en coupe horizontale suivant une ligne II-II dans la figure 1. 



   Figure 3 est une vue en coupe verticale d'une variante de construction de la chaudière, suivant une ligne III-III dans la figure 4, et figure 4 est une vue en coupe verticale suivant une ligne   IV-IV   dans la figure 3. 



   D'après le dessin des figures 1 et 2, la chaudière de chauffage central a une paroi extérieure ou chemise 1 faite en tôle galvanisée par exemple. Sur la face intérieure de cette 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 paroi est disposée une couche isolante 2, d'asbeste par exemple, et sur la face intérieure de cette couche isolante est disposée une chemise à eau ou pré-réchauffeur 3 pour   l'eau ]±   fournie par une conduite de retour   1,(figure   2) partant des radiateurs d'une installation de chauffage central, non représentée dans le des- sin. En-dessous de la fermeture supérieure 6 de la chaudière est disposée une chambre à eau 2 remplie d'eau.

   De l'extrémité supérieure du pré-réchauffeur 3, une conduite d'eau 8 se dirige vers une chambre à eau 2 disposée au-dessus d'une cloison 10 dans l'extrémité inférieure de la chaudière à proximité de la grille mobile 11 du foyer. La fermeture supérieure 6 et la cham- bre à eau 7 sont munies d'un trou de chargement 12 se trouvant immédiatement au-dessus de la grille 11. La paroi extérieure 1 est munie d'une ouverture 13 au-dessus de la grille 11, et une autre ouverture 14 en-dessous de la dite grille, cette dernière étant fermée au moyen d'une porte de retenue des cendres (non représentée). A l'extrémité inférieure de la paroi extérieure 1 sont aménagés un raccord de passage de fumée 15 et un étouffoir 16. Finalement, un raccord de tuyau 17 pour l'air secondaire traverse la paroi extérieure 1 et le pré-réchauffeur 3. 



   Les chambres à eau 7   et 2   sont reliées entre elles au moyen des conduites d'eau 18. Ces conduites d'eau 18 sont rac- cordées à une conduite d'eau 19 horizontale substantiellement en forme de U, qui entoure le foyer quelque peu au-dessus de la grille 11. Les conduites d'eau 18 sont en outre raccordées à une chambre   à- eau   20 qui est reliée à la chambre à eau 9 au moyen des conduites d'eau verticales 21 et 22, d'épaisseurs différentes Les conduites d'eau 18, 21 et 22, et les chambres à   eau 9¯   et 20 sont reliées entre elles au moyen de parois 23 faites en métal et s'étendant tout droit en direction du pré-réchauffeur 3. La chambre à eau 19 est reliée à la chambre à eau 7 au moyen de conduites d'eau verticales 24.

   A partir du côté supérieure de la chambre à eau 7, un tuyau d'alimentation 25 conduit aux radia- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 teurs de l'installation de chauffage central. 



   L'ouverture   12   qui normalement est fermée par un cou- vercle, (non représenté) sert de trou de chargement au travers duquel le combustible est déversé sur la grille 11. Pendant la combustion du combustible, les conduites d'eau 18, 21, 22 et 24 seront chauffées par les flammes sétendant jusqu'au pré- réchauffeur 3. L'eau amenée à travers la   conduite 2   est pré- chauffée dans le pré-réchauffeur 3 et s'élève jusqu' à et à tra- vers la conduite d'eau 8 dans la chambre à   eau 9   qui est chauf- fée directement par le feu du foyer. Le pré-réchauffeur est en outre chauffé par le feu et les fumées passant entre les chambres à eau 2 et 20, et descendant vers la sortie 15.

   L'eau 
 EMI4.1 
 venant ""4e>î pr  chauffée/ du pré-réchauffeur.1 et coulant à travers la 1-1"- conduite 8 et la chambre à eau 2 est distribuée à partir de cette dernière chambre,-après avoir encore été chauffée-, aux conduites d'eau verticales 18, 21 et .22;, et à la chambre à eau 19, d'où elle se dirige vers les conduites d'eau verticales 24. 



  Dans ces conduites d'eau 18, 21, 22   et 24   l'eau est soumise à un chauffage intense produisant des bulles de vapeur qui montent rapidement, entraînant dans leur course ascensionnelle, l'eau vers la chambre à eau 7 et vers la chambre à   eau 20.   se dirigeant de cette dernière, à travers les conduites 18, vers la chambre à eau dans laquelle les bulles de vapeur se condensent, trans- mettant ainsi la chaleur à l'eau. 



   De cette façon, une circulation d'eau très rapide et très forte est obtenue. 



   Dans le mode de construction illustré dans les figures 3 et   4,   dans lesquelles les mêmes références que dans les figu- res 1 et 2 sont utilisées pour désigner des parties similaires, la chambre à eau.2 est raccordée à la paroi intérieure du pré- réchauffeur 3, au moyen de brides 25   et 27.   assemblées au moyen de goujons 29. Le pré-réchauffeur 3, est muni de cloisons 28. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La chaudière du chauffage central peut être modifiée dans le cadre de l'invention. Ses différentes parties, chemises, chambres   àeau   et conduites d'eau peuvent donc prendre n'importe quelles autres forme et disposition   convenablepar   lesquelles l'objet de l'invention peut être réalisé. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Une chaudière de chauffage central munie de conduites d'eau verticales, d'un foyer, d'une ouverture de chargement, d'un tuyau d'échappement de fumée, de tuyaux d'admission d'air, et dans laquelle certaines des conduites d'eau sont disposées de façon à former un grillage autour du foyer, tandis que d'autres conduites d'eau sont disposées en forme de chemise d'eau le long des parois de la chaudière et servent de pré-ré- chauffeur pour l'eau amenée dans les conduites d'eau aux extré- mités inférieures desquelles est amenée l'eau froide retournant vers la chaudière, caractérisée par le fait que la partie supé- rieure du pré-réchauffeur (3) est raccordée en série, au moyen de conduites d'eau (8) pénétrant dans la chaudière ou au moyen d'une chambre entre les cloisons verticales (28), dans le pré- réchauffeur (3) et d'un raccord de tuyau (26,27),

   à une chambre   a eau   inférieure (9) dans la partie inférieure de la chaudière, de laquelle chambre quelques unes des conduites d'eau verticales   (18)   mènent à une chambre à eau supérieure (7)en-dessous du sommet (6) de la chaudière, et d'autres conduites d'eau vertica- les (21 et 22) mènent à une chambre à eau (20) disposée entre les conduites d'eau (18) reliées à la chambre à eau supérieure (7). 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Boilers for central heating It.



   This invention relates to an improvement to central heating boilers of the kind provided with vertical water pipes, a fireplace, a loading opening, a smoke exhaust pipe and gas inlet pipes. air and in which some of the water pipes are arranged to form a screen around the fireplace, while other water pipes are arranged to form a jacket. along the walls of the boiler and serve as a pre-heater for the water supplying said water pipes to the ends of which the cold water returning to the boiler is supplied.



   According to the invention, a very efficient and very economical central heating boiler in use can result from

 <Desc / Clms Page number 2>

 equipping the upper part of the preheater with water pipes entering the interior of the boiler or a chamber between vertical partitions of the preheater and a pipe connection, connected in series to a lower water chamber in the lower part of the boiler, from which chamber some of the vertical water pipes are led to an upper water chamber below the top of the boiler, and other pipes vertical water pipes go to a water chamber arranged between the vertical water pipes which are connected to the upper water chamber.



   In this way, the preheater is arranged entirely in series with the water pipes in such a position that it heats the water in these pipes very efficiently, in order to provide powerful momentum and circulation. , by means of which water can be drawn from the higher parts of the preheater to the lower ends of the water pipes. This arrangement ensures increased efficiency and more economical consumption.



   A better understanding can be obtained by referring to the following description, with reference to the accompanying drawings in which:
Figure 1 is a vertical sectional view taken along a line I-I in Figure 2, of a method of construction of a central heating boiler according to the invention.



   Figure 2 is a horizontal sectional view taken along a line II-II in Figure 1.



   Figure 3 is a vertical sectional view of an alternative construction of the boiler, taken along a line III-III in Figure 4, and Figure 4 is a vertical sectional view along a line IV-IV in Figure 3.



   According to the drawing of Figures 1 and 2, the central heating boiler has an outer wall or jacket 1 made of galvanized sheet for example. On the inside of this

 <Desc / Clms Page number 3>

 wall is arranged an insulating layer 2, asbestos for example, and on the inner face of this insulating layer is arranged a water jacket or preheater 3 for water] ± supplied by a return pipe 1, (figure 2) starting from the radiators of a central heating installation, not shown in the drawing. Below the upper closure 6 of the boiler is arranged a water chamber 2 filled with water.

   From the upper end of the preheater 3, a water pipe 8 goes to a water chamber 2 arranged above a partition 10 in the lower end of the boiler near the mobile grid 11 of the hearth. The upper closure 6 and the water chamber 7 are provided with a loading hole 12 located immediately above the grid 11. The outer wall 1 is provided with an opening 13 above the grid 11. , and another opening 14 below said grate, the latter being closed by means of an ash retaining door (not shown). At the lower end of the outer wall 1 are arranged a smoke passage fitting 15 and a damper 16. Finally, a pipe fitting 17 for the secondary air passes through the outer wall 1 and the preheater 3.



   The water chambers 7 and 2 are interconnected by means of the water pipes 18. These water pipes 18 are connected to a substantially U-shaped horizontal water pipe 19 which surrounds the hearth somewhat. above the grid 11. The water pipes 18 are also connected to a water chamber 20 which is connected to the water chamber 9 by means of the vertical water pipes 21 and 22, of different thicknesses. The water pipes 18, 21 and 22, and the water chambers 9¯ and 20 are connected to each other by means of walls 23 made of metal and extending straight in the direction of the preheater 3. The water chamber 19 is connected to the water chamber 7 by means of vertical water pipes 24.

   From the upper side of the water chamber 7, a supply pipe 25 leads to the radia-

 <Desc / Clms Page number 4>

 central heating installation.



   The opening 12 which is normally closed by a cover (not shown) serves as a charging hole through which the fuel is discharged onto the grate 11. During the combustion of the fuel, the water pipes 18, 21, 22 and 24 will be heated by the flames extending to preheater 3. Water supplied through line 2 is preheated in preheater 3 and rises to and through line. water 8 in the water chamber 9 which is heated directly by the fire in the fireplace. The preheater is also heated by the fire and the fumes passing between the water chambers 2 and 20, and descending towards the outlet 15.

   The water
 EMI4.1
 coming "" 4th> î pr heated / from the preheater 1 and flowing through the 1-1 "- pipe 8 and the water chamber 2 is distributed from this last chamber, -after having been further heated-, to the vertical water pipes 18, 21 and .22 ;, and to the water chamber 19, from where it goes to the vertical water pipes 24.



  In these water pipes 18, 21, 22 and 24, the water is subjected to intense heating producing steam bubbles which rise rapidly, dragging in their upward course, the water towards the water chamber 7 and towards the chamber. water 20. directing from the latter, through conduits 18, to the water chamber in which the vapor bubbles condense, thereby transmitting heat to the water.



   In this way, a very fast and very strong water circulation is obtained.



   In the construction mode illustrated in Figures 3 and 4, in which the same references as in Figures 1 and 2 are used to designate similar parts, the water chamber 2 is connected to the inner wall of the pre- heater 3, by means of flanges 25 and 27. assembled by means of studs 29. The preheater 3 is provided with partitions 28.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The central heating boiler can be modified within the scope of the invention. Its different parts, jackets, water chambers and water pipes can therefore take any other form and suitable arrangement by which the object of the invention can be achieved.



   CLAIMS.



   1. A central heating boiler fitted with vertical water pipes, a fireplace, a loading opening, a smoke exhaust pipe, air intake pipes, and in which some water pipes are arranged to form a screen around the hearth, while other water pipes are arranged in the form of a water jacket along the walls of the boiler and serve as a pre-heater for water supplied in the water pipes to the lower ends of which the cold water returning to the boiler is supplied, characterized by the fact that the upper part of the preheater (3) is connected in series, by means of water pipes (8) entering the boiler or by means of a chamber between the vertical partitions (28), in the preheater (3) and a pipe connection (26,27),

   to a lower water chamber (9) in the lower part of the boiler, from which some of the vertical water pipes (18) lead to an upper water chamber (7) below the top (6) of the boiler, and other vertical water pipes (21 and 22) lead to a water chamber (20) arranged between the water pipes (18) connected to the upper water chamber (7).

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2. Une chaudière de chauffage central suivant la reven- dication 1, dans laquelle les conduites d'eau verticales exté- rieures (18), ont un diamètre supérieur à celui des conduites d'eau verticales adjacentes (21), lesquelles ont un diamètre supérieur à celui des conduites d'eau verticales intérieures (22 <Desc/Clms Page number 6> 3. Une chaudière de chauffage central selon les revendi- cations 1 ou 2, dans laquelle une conduite d'eau (19) reliant, entre elles, les deux conduites d'eau verticales extérieures (18) et entourant les trois côtés de la base du foyer, est raccordée à la chambre à eau supérieure (7) au moyen de conduites d'eau verticales (24). EMI6.1 les '' 4. 2. A central heating boiler according to claim 1, in which the outer vertical water pipes (18) have a diameter greater than that of the adjacent vertical water pipes (21), which have a diameter. higher than that of indoor vertical water pipes (22 <Desc / Clms Page number 6> 3. A central heating boiler according to claim 1 or 2, in which a water pipe (19) interconnecting the two outer vertical water pipes (18) and surrounding the three sides of the base. of the fireplace, is connected to the upper water chamber (7) by means of vertical water pipes (24). EMI6.1 the '' 4. Une chaudière de chauffage central selon/revendica- tions 1 -3, dans laquelle sont ménagées une ou plusieurs plaques (23) reliant, entre elles, en partie les surfaces extérieures des conduites verticales (18, 22, 23), en partie les parois des chambres à eau (9 et 20), et en partie la paroi de la chambre à eau (9) et la base de la chaudière, et la chemise du pré-ré- chauffeur (3). A central heating boiler according to / claims 1 -3, in which are formed one or more plates (23) connecting, between them, partly the outer surfaces of the vertical pipes (18, 22, 23), partly the walls water chambers (9 and 20), and partly the wall of the water chamber (9) and the base of the boiler, and the jacket of the pre-heater (3).
BE487738D BE487738A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE487738A true BE487738A (en)

Family

ID=133099

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE487738D BE487738A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE487738A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1176527A (en) Heating apparatus with heat recuperator
BE487738A (en)
KR200443857Y1 (en) Wood fire heat boiler
CH383586A (en) Boiler
BE404848A (en)
BE849921A (en) FIREPLACE
BE1017900A7 (en) Heat exchanger for home, has nozzle connected to sleeve of gas chamber such that hot gases from combustion are forced to cross upwards through tubes to tank, where tubes immersed in tank
BE423169A (en)
BE447685A (en)
BE444262A (en)
BE377640A (en)
BE463165A (en)
FR2473684A1 (en) Heat recuperator for wood burning fireplace - has horizontal upper finned water tubes and hollow rectangular frame forming secondary circuit
BE472533A (en)
BE423863A (en)
BE481019A (en)
BE634604A (en)
BE566159A (en)
BE494075A (en)
BE417523A (en)
BE664496A (en)
BE638929A (en)
BE414685A (en)
BE371577A (en)
BE422028A (en)