BE472738A - - Google Patents

Info

Publication number
BE472738A
BE472738A BE472738DA BE472738A BE 472738 A BE472738 A BE 472738A BE 472738D A BE472738D A BE 472738DA BE 472738 A BE472738 A BE 472738A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tubes
needles
rotating bodies
rotary tubes
drive
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE472738A publication Critical patent/BE472738A/fr

Links

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Procédé et dispositif pour la fabrication de gazes. 



   Dans le procédé, selon l'invention, pour la   fabrica-   tion de gazes, on écarte momentanément de leur trajet nor- mal, au moment voulu, au moyen d'organes d'entraînement à commande automatique, en vue de la formation du pas, une partie au moins des fils de chaîne qui, pour produire leurs enlacements, passent dans des conduits de guidage pratiqués dans des corps rotatifs commandés automatiquement. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Ce procédé peut être mis en pratique sur des métiers à tisser de types usuels destinés à fabriquer la gaze, après que le harnais dit de gaze, employé habituellement sur ces métiers, a été remplacé par les corps rotatifs et lesorganes d'entraînement mentionnés ci-dessus. Le procédé décrit permet de choisir dans des limites relativement larges, pour chaque rapport en trame, l'angle de rotation et respectivement la vitesse des corps rotatifs en question ;

   ces corps rotatifs peuvent faire, par exemple, dix tours complets entre deux duites, ce qui a pour résultat des enlacements correspondants des fils de chaîne et permet, par exemple lorsque les fils de chaîne et les fils de trame sont fortement liés entre eux, de fabriquer des tissus, analogues à des grilles, présentant des ouvertures relativement grandes, tissus qui conviennent parfaitement, par exemple, pour faire des rideaux. 



  On emploie avantageusement des tubes comme corps rotatifs et des crochets comme organes d'entraînement, ces tubes et ces crochets étant disposés sur un support commun pouvant être adapté coup aux métiers existants, avec les commandes automatiques. 



   On décrira maintenant en détail le procédé, objet de l'invention, en se référant au dessin annexé, dans lequel on a représenté un exemple de réalisation du dispositif, constituant également l'objet de l'invention, employé pour la mise en pratique du procédé. Ce dessin, em partie schématique, ne représente essentiellement que les éléments nécessaires pour l'explication de l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  Dans ce dessin : 
Fig. 1 est une élévation du dispositif, 
Fig. 2 est une vue d'une partie de ce dispositif, décalée à angle droit par rapport à la   f ig.   1, 
Fig. 3 est une vue à une plus grande échelle, partiel- lement en coupe, d'une partie de la   f ig.   2, et 
Fig. 4 est une coupe longitudinale d'un tube servant de corps rotatif . 



   Dans l'exemple de réalisation représenté, deux ran- gées horizontales de tubes 1 sont disposées sur la largeur du métier. Ces deux rangées de tubes sont superposées et quinconcées, de sorte qu'au-dessus de chacun des espaces laissés entre deux tubes inférieurs voisins se trouve un tube supérieur; cette disposition permet de gagner de la place, c'est-à-dire de monter un plus grand nombre de tubes sur la largeur du métier. Ces tubes 1 constituent des corps rotatifs à travers lesquels on fait passer les fils de chaîne.

   Les tubes 1 portent, à l'une de leurs extrémités, une tête rapportée 2 en forme de coiffe, percée de deux trous diamétralement opposés 3 qui, partant de l'intérieur du tube, divergent vers la face antérieure   libre de la tête 2 ; chaquetrou 3 des tubes 1 sert à   guider l'un de deux fils de chaîne A et B que l'on a fait passer à travers le tube correspondant 1. Dans la partie médiane de leur longueur, les tubes 1 comportent une couronne dentée 4; les couronnes dentées des tubes de la rangée inférieure engrènent avec une denture 5, et les couronnes dentées des tubes de   larangée   supérieure engrènent avec une denture 6, d'une seule et même barre 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ou crémaillère 7.

   Les tubes 1 des deux rangées sont supportés à gauche et à droite de la couronne dentée 4 ( voir la fig. 4) dans des paliers 8 et 9, prévus dans une traverse de support commune montée transversalement dans le métier, mais non représentée, cette traverse pouvant être ajoutée après coup aux métiers existants. La crémaillère 7 est dirigée dans le même sens que cette traversede support, et elle peut coulisser longitudinale- ment sur celle-ci. La même traverse de support porte un axe de support supérieur 10 et un axe de support inférieur 11 servant chacun pour un levier porteur, 12 et 13 respectivement   (fig.   1).

   Les deux leviers porteurs 12 et 13 sont accouplés entre eux au moyen d'une bielle 13' et portent chacun un levier coudé, 14 et 15 respectivement, dont l'un des bras coopère, par un galet 17 et sous l'action d'un ressort de traction 16, avec une surface de guidage 18 de la traverse de support mentionnée plus haut. 



  Une barre plate 19 est portée par chacun des deux autres bras des leviers coudés 14 et 15. La barre supérieure 19 et la barre inférieure 19, barres qui s'étendent sur la largeur du métier, portent chacune des aiguilles 20 et 21 respectivement, pourvues chacune, à leur extrémité libre,   d'un crochet double 22 servant à entraîner le fil ; pas   des aiguilles 20 et 21 à crochets, considérées ensemble, correspond à celui de la rangée inférieure et de la rangée supérieure de tubes 1, également considérées ensemble, comme cela résulte des fig. 2 et 3.

   Les leviers coudés 14 et 15 sont reliés au milieu de la longueur de la barre 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 à aiguilles correspondante 19 ; les barres à aiguilles sont fixées par leurs extrémités à des leviers coudés semblables, non représentés, portés par les mêmes arbres   ''que   les leviers 14 et 15. Un levier coudé 23 est rendu solidaire du levier porteur 13 par l'axe longitudinal 11   de celui-ci ; deux bras de ce levier coudé 23 coopèrent   impérativement, par des galets 24, avec des endroits diamétralement opposés d'une oame de commande 25   oalée   sur un arbre 26. A la position représentée en traits mix- tes pour la came de commande 25 dans la fig. 1 correspond la position, représentée en traits mixtes, des galets en question 24 et des leviers porteurs 13 et 12. 



   La crémaillère 7 ooopère, par son extrémité représen- tée dans la fige 2 et par l'intermédiaire du galet 27, avec une came de commande 28, calée sur un arbre 29. Un bras de liaison 30 assure l'application du galet en question 27 sur la came de commande 28; à cet effet, la deuxième extrémité du bras de liaison 30 peut porter un galet s'appliquant également sur le pourtour de la came de commande 28, de sorte qu'il existe une liaison de mouvement impérative entre la oame d commande 28 et et la crémaillère 7. 



   Lorsque le métier est en action, un mouvement de rotation est imprimé aux deux arbres 26 et 29 qui sont accouplés avec son mécanisme, ce qui a pour effet d'agir en conséquence sur les pièces mobiles commandées par les cames 25 et 28 de ces deux arbres. La came de commande 28 imprime un mouvement de va-et-vient longitudinal à la crémaillère 7, suivant la forme et la vitesse de cette 1 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 came, et les tubes 1 accouplés avec la crémaillère 7 reçoivent, en conséquence, un mouvement de rotation alternativement dans un sens, puis dans l'autre, autour de leur axe,les deux fils de chaîne   A   et B que l'on a fait passer à travers les trous excentriques 3 de chaque tube 1 étant ainsi enlacés entre eux.

   Lorsque les tubes 1 ont tournédans un sens de la façon qui vient d'être indiquée, les deux barres à aiguilles 19 reçoivent, de la came de commande 25, au moyen des leviers porteurs 13 et 12, ainsi que les leviers coudés 15 et 14, qui glissent le long des surfaces de guidage 18, un mouvement tel que ces barres à aiguilles 19 passent de la position de départ indiquée en traits mixtes dans la fig. 1   à   la position indiquée en traits pleins. Les aiguilles à crochet 20 et 21 s'écartent donc en conséquence, et leurs crochets doubles 22 reçoivent ou saisissent et entraînent chacun, comme on peut le voir par les fig. 2 et 3, l'un des fils de chaîne A et B respectivement   (fig.   3) de deux tubes 1 voisins, l'un de ces tubes faisant partie de la rangée inférieure, et l'autre de la rangée supérieure de tubes. 



  Ceci a pour effet d'agir sur les fils de chaîne A et B pour les écarter de leur trajet horizontal normal en vue de la formation du pas, et de les amener à la position représentée en traits pleins dans la fig. l, après quoi la duite est insérée par la navette et l'enlacement de fils produit auparavant est par conséquent lié. Les   bar-,   res à aiguilles 19 et, par conséquent, les aigailles à crochets 20 et 21 retournent ensuite à leur position de départ, après les tubes 1 sont mis à nouveau en rotation, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 mais en tournant en sens inverse du précédent. Les opérations décrites se répètent, les aiguilles à crochets 20 et 21 s'écartant de nouveau pour former le pas.

   Le Mouvement des aiguilles à crochets 20 et 21 a lieu. lorsque le galet 27 de la crémaillère 7 roule sur l'un des deux arcs de cercle concentriques sur le pourtour de la came de commande 28, la crémaillère 7 restant, par conséquent, dans l'une ou l'autre de ses positions ex- trêmes. 



   La came de commande 28 qui assure le mouvement de la crémaillère 7 peut être remplaoée par une came de oommande de forme différente. La forme des cames de manoeuvre dont on dispose peut être plus variée suivant l'amplitude du mouvement de rotation choisi pour les tubes 1, amplitude qui peut comprendre un nombre plus ou moins grand de rotations complètes, suivant la nature de la gaze à fabriquer ; le cas éohéant on pourrait aussi ne faire exécuter qu'un demi-tour aux tubes 1, de façon que les fils de chaine A et B'éohangent   ]Eux   position chaque fois entre deux duites . On peut faire en sorte qu'il soit pos- sible de faire varier la vitesse de l'arbre 29 qui porte la came de commande 28.

   Au lieu d'entraîner les deux rangées de tubes au moyen d'une seule et même crémaillère, on peut aussi entraîner chaque rangée de tubes au moyen de sa propre crémaillère. En outre, on pourrait aussi faire en sorte que l'une des rangées de tubes soit entrainée par suite de son accouplement direct avec l'autre rangée de tubes. Au lieu de deux rangées de tubes, il pourrait aussi n'y avoir, suivant le cas, qu'une seule rangée de tubes 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de ce genre. Si on le désire, au lieu que les tubes soient entraînés en rangées, ils pourraient l'être aussi par groupes, par exemple chaque groupe au moyen d'une crémail- lère ayant sa propre came de oommande; cette disposition convient particulièrement bien pour la fabrication de gaze à dessins dont les ouvertures doivent être en forme de losanges au lieu d'être rectangulaires. 



   Les aiguilles à crochets sont particulièrement avan- ' tageuses pour servir d'organes d'entraînement du fil, principalement parce qu'elles sons oapables de saisir elles-mêmes les fils de chaîne, et que ceux-ci n'ont donc pas besoin d'être enfilés. 



   La commande automatique des tubes rotatifs, ainsi que des aiguilles à crochets qui servent d'organes d'entraînement des fils, commande qui a lieu à la cadence de fonctionnement du métier, pourrait naturellement aussi avoir lieu d'une façon autre que celle qui a été décrite, par exemple par des moyens électromagnétiques. Le cas échéant, il pourrait n'y avoir aussi qu'une barre à aiguilles 19 (au lieu de deux barres à aiguilles se mouvant toujours dans des sens opposés entre eux), cette barre unique assurant chaque fois la formation du pas comme pas supérieur, par son mouvement- ascendant avec une des moitiés des fils de chaîne; dans oe cas, il suffit naturellement aussi d'une seule surface de guidage 18 pour cette barre à aiguilles unique 19.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Method and device for the manufacture of gauzes.



   In the process, according to the invention, for the manufacture of gauzes, one momentarily deviates from their normal path, at the desired moment, by means of automatically controlled drive members, with a view to forming the pitch. , at least part of the warp son which, to produce their interlacing, pass through guide conduits formed in rotating bodies controlled automatically.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   This process can be put into practice on weaving looms of conventional types intended for making gauze, after the so-called gauze harness, usually employed on these looms, has been replaced by the rotating bodies and the drive members mentioned above. above. The method described makes it possible to choose, within relatively wide limits, for each frame ratio, the angle of rotation and respectively the speed of the rotating bodies in question;

   these rotating bodies can make, for example, ten complete turns between two picks, which results in corresponding intertwining of the warp threads and allows, for example when the warp threads and the weft threads are tightly bound together, to making grid-like fabrics with relatively large openings, which fabrics are ideal, for example, for making curtains.



  Tubes are advantageously used as rotating bodies and hooks as drive members, these tubes and these hooks being arranged on a common support which can be adapted suddenly to existing looms, with automatic controls.



   The method, object of the invention, will now be described in detail with reference to the appended drawing, in which an exemplary embodiment of the device has been shown, also constituting the object of the invention, used for the practice of the invention. process. This drawing, a schematic part, essentially represents only the elements necessary for the explanation of the invention.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  In this drawing:
Fig. 1 is an elevation of the device,
Fig. 2 is a view of part of this device, offset at a right angle with respect to f ig. 1,
Fig. 3 is a view on a larger scale, partly in section, of part of FIG. 2, and
Fig. 4 is a longitudinal section of a tube serving as a rotating body.



   In the exemplary embodiment shown, two horizontal rows of tubes 1 are arranged across the width of the loom. These two rows of tubes are superimposed and staggered, so that above each of the spaces left between two neighboring lower tubes is an upper tube; this arrangement makes it possible to save space, that is to say to mount a greater number of tubes over the width of the loom. These tubes 1 constitute rotating bodies through which the warp threads are passed.

   The tubes 1 carry, at one of their ends, an attached head 2 in the form of a cap, pierced with two diametrically opposed holes 3 which, starting from the inside of the tube, diverge towards the free front face of the head 2; each hole 3 of the tubes 1 serves to guide one of two warp son A and B which has been passed through the corresponding tube 1. In the middle part of their length, the tubes 1 have a toothed ring 4; the toothed crowns of the tubes of the lower row mesh with a toothing 5, and the toothed crowns of the tubes of the upper row mesh with a toothing 6, of a single bar

 <Desc / Clms Page number 4>

 or rack 7.

   The tubes 1 of the two rows are supported to the left and to the right of the toothed ring 4 (see fig. 4) in bearings 8 and 9, provided in a common support cross member mounted transversely in the loom, but not shown, this traverse can be added after the fact to existing trades. The rack 7 is directed in the same direction as this support cross member, and it can slide longitudinally on the latter. The same support cross member carries an upper support axis 10 and a lower support axis 11 each serving for a carrying lever, 12 and 13 respectively (Fig. 1).

   The two carrying levers 12 and 13 are coupled together by means of a connecting rod 13 'and each carry an angled lever, 14 and 15 respectively, one of the arms of which cooperates, by a roller 17 and under the action of a tension spring 16, with a guide surface 18 of the support cross-member mentioned above.



  A flat bar 19 is carried by each of the other two arms of the angled levers 14 and 15. The upper bar 19 and the lower bar 19, bars which extend over the width of the loom, each carry needles 20 and 21 respectively, provided each, at their free end, with a double hook 22 serving to drive the wire; The pitch of the hooked needles 20 and 21, considered together, corresponds to that of the lower row and of the upper row of tubes 1, also considered together, as results from FIGS. 2 and 3.

   Angled levers 14 and 15 are connected in the middle of the length of the bar

 <Desc / Clms Page number 5>

 corresponding needle 19; the needle bars are fixed by their ends to similar bent levers, not shown, carried by the same shafts '' as the levers 14 and 15. An angled lever 23 is made integral with the carrier lever 13 by the longitudinal axis 11 of this one ; two arms of this angled lever 23 necessarily cooperate, by rollers 24, with diametrically opposed locations of a control blade 25 spread on a shaft 26. In the position shown in phantom lines for the control cam 25 in the figure. fig. 1 corresponds to the position, shown in phantom lines, of the rollers in question 24 and of the carrying levers 13 and 12.



   The rack 7 operates, by its end shown in the pin 2 and via the roller 27, with a control cam 28, wedged on a shaft 29. A link arm 30 ensures the application of the roller in question. 27 on the control cam 28; for this purpose, the second end of the link arm 30 can carry a roller which also applies to the periphery of the control cam 28, so that there is an imperative movement connection between the control oame 28 and the rack 7.



   When the loom is in action, a rotational movement is imparted to the two shafts 26 and 29 which are coupled with its mechanism, which has the effect of acting accordingly on the moving parts controlled by the cams 25 and 28 of these two trees. The control cam 28 prints a longitudinal reciprocating motion to the rack 7, depending on the shape and speed of this 1

 <Desc / Clms Page number 6>

 cam, and the tubes 1 coupled with the rack 7 receive, as a result, a rotational movement alternately in one direction, then in the other, around their axis, the two chain threads A and B which have been made pass through the eccentric holes 3 of each tube 1 being thus entwined with each other.

   When the tubes 1 have turned in one direction in the manner just indicated, the two needle bars 19 receive, from the control cam 25, by means of the carrying levers 13 and 12, as well as the angled levers 15 and 14 , which slide along the guide surfaces 18, a movement such that these needle bars 19 pass from the starting position indicated in phantom in FIG. 1 at the position shown in solid lines. The hook needles 20 and 21 therefore move apart accordingly, and their double hooks 22 each receive or grip and drive, as can be seen from FIGS. 2 and 3, one of the warp son A and B respectively (Fig. 3) of two neighboring tubes 1, one of these tubes being part of the lower row, and the other of the upper row of tubes.



  This has the effect of acting on the warp threads A and B to move them away from their normal horizontal path with a view to forming the pitch, and to bring them to the position shown in solid lines in FIG. 1, after which the pick is inserted by the shuttle and the yarn entanglement produced before is therefore tied. The needle bars 19 and, therefore, the hook needles 20 and 21 then return to their starting position, after the tubes 1 are rotated again,

 <Desc / Clms Page number 7>

 but turning in the opposite direction to the previous one. The operations described are repeated, the hook needles 20 and 21 moving apart again to form the pitch.

   The movement of hook needles 20 and 21 takes place. when the roller 27 of the rack 7 rolls on one of the two concentric arcs of a circle around the periphery of the control cam 28, the rack 7 therefore remaining in one or the other of its ex- very.



   The control cam 28 which ensures the movement of the rack 7 can be replaced by a control cam of different shape. The shape of the operating cams available can be more varied depending on the amplitude of the rotational movement chosen for the tubes 1, which amplitude can include a greater or lesser number of complete rotations, depending on the nature of the gauze to be manufactured; In this case, one could also only make the tubes 1 perform a half-turn, so that the chain threads A and B'éo change] They position each time between two picks. It is possible to make it possible to vary the speed of the shaft 29 which carries the control cam 28.

   Instead of driving the two rows of tubes by means of a single rack, it is also possible to drive each row of tubes by means of its own rack. In addition, it could also be arranged that one of the rows of tubes is driven as a result of its direct coupling with the other row of tubes. Instead of two rows of tubes, there could also be, depending on the case, only one row of tubes

 <Desc / Clms Page number 8>

 Of this genre. If desired, instead of the tubes being driven in rows, they could also be driven in groups, for example each group by means of a rack having its own control cam; this arrangement is particularly suitable for the manufacture of patterned gauze, the openings of which should be diamond-shaped instead of rectangular.



   Hook needles are particularly advantageous for serving as thread drive members, mainly because they are capable of gripping the warp threads themselves, and therefore the warp threads do not need to be used. 'be threaded.



   The automatic control of the rotating tubes, as well as of the hook needles which serve as drive members for the threads, a control which takes place at the rate of operation of the loom, could naturally also take place in a manner other than that which has been described, for example by electromagnetic means. If necessary, there could also be only one needle bar 19 (instead of two needle bars always moving in opposite directions between them), this single bar ensuring each time the formation of the step as a superior step. , by its upward movement with one of the halves of the warp threads; in this case, naturally also a single guide surface 18 is sufficient for this single needle bar 19.


    

Claims (1)

- REVENDI'CATION - 1. Procédé de fabrication de gazes, caractérisé en qu'on écarte momentanément de leur trajet normal, au moment voulu, au moyen d'organes d'entraînement à commande automatique en vue de la formation du pas, une partie au moins des fils de chaîne qui, pour la production de leurs enlacements, passent dans des conduits-guides pratiqués dans des corps rotatifs commandés automatiquement. - REVENDI'CATION - 1. A method of manufacturing gauzes, characterized in that temporarily deviates from their normal path, at the desired time, by means of automatically controlled drive members for the purpose of forming the pitch, at least part of the son of chain which, for the production of their interlacing, pass through guide ducts made in rotating bodies controlled automatically. 2. Dispositif pour la mise en oeuvre du procédé suivant la revendication 1, caractérisé par des corps rotatifs tournant alternativement dans un sens, puis dans l'autre, pour provoquer l'enlacement des fils de chaîne que l'on a fait passer à travers des conduits-guides des corps rotatifs, ainsi que par des organes d'entraînement par lesquels une partie, au moins, des fils de chaîne sont écartés momentanément de leur trajet normal pour la formation du pas, chaque fois avant le changement de sens des rotation des corps rotatifs. 2. Device for carrying out the method according to claim 1, characterized by rotating bodies rotating alternately in one direction, then in the other, to cause the entanglement of the warp threads which have been passed through. guide ducts of the rotating bodies, as well as by drive members by which a part, at least, of the warp threads are momentarily separated from their normal path for the formation of the pitch, each time before the change of direction of rotation rotating bodies. 3. Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que les corps rotatifs sont constitués par des tubes destinés à reoevoir les fils de chaine et percés, à une extrémité, de trous pour le passage desdits fils de chaîne. 3. Device according to claim 2, characterized in that the rotating bodies are constituted by tubes intended to reoevoir the chain son and pierced at one end with holes for the passage of said warp son. 4, Dispositif suivant les revendications 2 et 3, caractérisé en ce que les tubes rotatifs portent, à une extrémité, une tête dans laquelle sont percés des trous de guidage excentriques divergeant à partir de l'intérieur du tube vers la face antérieure libre de la tête. <Desc/Clms Page number 10> 4, Device according to claims 2 and 3, characterized in that the rotary tubes carry, at one end, a head in which are drilled eccentric guide holes diverging from the inside of the tube towards the free front face of the head. <Desc / Clms Page number 10> 5. Dispositif suivant les revendications 2 et 3, caractérisé en ce que les tubes rotatifs sont entraînés par une commande à crémaillère. 5. Device according to claims 2 and 3, characterized in that the rotary tubes are driven by a rack control. 6. Dispositif suivant les revendications 2 et 3, caractérisé en ce que l'entraînement des tubes rotatifs se fait par groupes. 6. Device according to claims 2 and 3, characterized in that the drive of the rotary tubes is done in groups. 7. Dispositif suivant les revendications 2 et 3, caractérisé en ce que les tubes rotatifs sont disposés en rangées quinconcées. 7. Device according to claims 2 and 3, characterized in that the rotary tubes are arranged in staggered rows. 8. Dispositif suivant les revendications 2 et 3, caractérisé en ce que les tubes rotatifs sont entraînés au moyen d'une came de commande interchangeable. 8. Device according to claims 2 and 3, characterized in that the rotary tubes are driven by means of an interchangeable control cam. 9. Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que les organes d'entraînement des fils de chaîne sont constitués par des aiguilles . 9. Device according to claim 2, characterized in that the drive members of the warp son are constituted by needles. 10. Dispositif suivant les revendications 2 et 9, caractérisé en ce que les aiguilles sont des aiguilles à crochet, et sont disposées en rangées sur une barre. 10. Device according to claims 2 and 9, characterized in that the needles are hook needles, and are arranged in rows on a bar. 11. Dispositif suivant les revendications 2,9 et 10, caractérisé en ce que les aiguilles à crochet portées par la barre sont pourvues d'un crochet double à leur extrémité libre . 11. Device according to claims 2, 9 and 10, characterized in that the hook needles carried by the bar are provided with a double hook at their free end. 12. Dispositif suivant les revendications 2,9 et 10, caractérisé en ce que la barre porte-aiguilles est commandée au moyen d'un dispositif à leviers. 12. Device according to claims 2, 9 and 10, characterized in that the needle holder bar is controlled by means of a lever device. 13. Dispositif suivant les revendications 2,9,10 et 12, caractérisé en ce qu' une came de commande agit sur le dispositif à leviers, qui coopère, en outre, avec un <Desc/Clms Page number 11> ohemin de guidage. 13. Device according to claims 2,9,10 and 12, characterized in that a control cam acts on the lever device, which further cooperates with a <Desc / Clms Page number 11> guidance path. 14. Dispositif suivant les revendioations 2,9 et 10, caractérisé en ce que l'on prévoit deux barres porte- aiguilles qui se meuvent, en vue de la formation du pas, en sens opposés. 14. Device according to revendioations 2,9 and 10, characterized in that there are two needle-holder bars which move, with a view to forming the pitch, in opposite directions. 15. Dispositif suivant les revendioations 2,9 et 10, caractérisé en ce qu'une oame de commande assure le mouvement de la ou des barres porte-aiguilles. 15. Device according to revendioations 2,9 and 10, characterized in that a control oame ensures the movement of the needle holder bar or bars. 16. Dispositif suivant les revendications 2,3 et 9, oaractérisé en ce que les tubes rotatifset les aiguilles d'entraînement sont montés sur une seule et même traverse de support. 16. Device according to claims 2, 3 and 9, oaractérisé in that the rotary tubes and the drive needles are mounted on one and the same support cross member. 17. Dispositif suivant les revendications 2,3,9 et 16, caractérisé en ce que la traverse de support porte également une commande à crémaillère pour les tubes rotatifs . 17. Device according to claims 2, 3, 9 and 16, characterized in that the support cross member also carries a rack control for the rotary tubes. 18. Dispositif suivant les revendioations 2,3,9,16 et 17, caractérisé en ce que la traverse de support porte également un guidage pour le support des aiguilles d'entraînement. 18. Device according to revendioations 2,3,9,16 and 17, characterized in that the support cross member also carries a guide for supporting the drive needles.
BE472738D BE472738A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE472738A true BE472738A (en)

Family

ID=122215

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE472738D BE472738A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE472738A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR1465855A (en) Pile loop fabric on both sides
CH619494A5 (en)
EP0281446B1 (en) Process and machine to knit composite reinforcements
FR2661925A1 (en) METHOD OF STORING A KNITTING OUT OF A KNITTED CIRCULAR MATERIAL AND MATERIAL FOR THE IMPLEMENTATION OF THE METHOD.
FR2599389A1 (en) DEVICE FOR TRANSFERRING FRAME WIRES TO THE INSERTION MEMBERS OF FRAME WIRES OF WEAVING FABRICS WITHOUT SHUTTERS
BE472738A (en)
BE1003884A5 (en) Tufting PROCESS AND DEVICE FOR IMPLEMENTING THE METHOD.
FR2655359A1 (en) DEVICE FOR WEAVING A CROSSED CHAIN THE SIDE EDGE OF A FABRIC IN A WEAVING MATERIAL.
EP0131495A1 (en) Device for making a lenoshed selvedge in looms
WO2001063031A1 (en) Method and knitting machine for rectilinear knitting to form a tubular seamless knitted material
BE637625A (en)
FR2688521A1 (en) PROCESS FOR THE AUTOMATIC MANUFACTURE OF A TEXTILE SUPPORT WITH DECORATIVE EFFECTS AND THE DEVICE FOR IMPLEMENTING SAME.
BE536395A (en)
BE460069A (en)
BE384819A (en)
BE544823A (en)
FR2685358A1 (en) Three-dimensional fabric, method of manufacturing this fabric and devices for the implementation of this method
FR2735796A1 (en) Loom for weaving pile fabrics with silk pattern weaves
BE488541A (en)
BE565019A (en)
BE545976A (en)
BE415560A (en)
BE638090A (en)
BE432961A (en)
CH118427A (en) Weaving process and loom for implementing the process.