BE462016A - - Google Patents

Info

Publication number
BE462016A
BE462016A BE462016DA BE462016A BE 462016 A BE462016 A BE 462016A BE 462016D A BE462016D A BE 462016DA BE 462016 A BE462016 A BE 462016A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
frame
drive wheel
plate
console
wheel
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE462016A publication Critical patent/BE462016A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B67OPENING, CLOSING OR CLEANING BOTTLES, JARS OR SIMILAR CONTAINERS; LIQUID HANDLING
    • B67BAPPLYING CLOSURE MEMBERS TO BOTTLES JARS, OR SIMILAR CONTAINERS; OPENING CLOSED CONTAINERS
    • B67B7/00Hand- or power-operated devices for opening closed containers
    • B67B7/30Hand-operated cutting devices
    • B67B7/36Hand-operated cutting devices adapted to be mounted on walls

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Vehicle Step Arrangements And Article Storage (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfectionnement aux ouvre-boîte   "   
La présente invention a pour objet les ouvre-botte et son objet général est de procurer un ouvre-botte mural comprenant un dispositif de fixation sur un mur pour qu'on puisse placer 1'appareil dans une position angulaire déterminée par rapport à son support. 



     C'est   aussi un objet de l'invention que de procurer un ouvre-botte de ce type ayant des caractéristiques de construc- tion et un dessin qui augmentent son efficacité en service. 



   La présente invention vise encore certaines autres carac- téristiques de construction, ainsi que la combinaison et la disposition des diverses parties qui vont.être décrites en dé- tail et qui sont représentées sur le dessin annexé. 



   Sur ce dessin : 
La figure 1 est une vue en élévation latérale d'un ouvre- botte et de sa console de support, construits conformément à l'invention et figurés dans la position où   l'ouvre-boîte   est prêt à fonctionner. 



   La figure 2 est une vue en plan dans la même position. 



   La figure 3 est une vue en bout dans la même position. 



   La figure 4 est une vue en bout dans la position où 1' ouvre-boite fonctionne pour enlever le couvercle d'une botte. 



   La figure 5 est une vue d'ensemble, en élévation latérale, avec vue partielle d'une des pièces en élévation latérale, mon- trant la relation qui existe entre l'armature de l'ouvre-boite et le support mural avant qu'on ait monté l'armature sur le support. 



     -]La   figure 6 est une vue en plan du dessous des pièces de la   figure -5   quand l'armature est montée sur le support. 



   La figure 7 est une vue de face en détail, avec une coupe verticale partielle faite suivant la ligne 7 - 7 de la figure' 6. 



   La figure 8 est une vue de face de détail de la plaque murale représentée comme la partie la plus à gauche du support mural de la figure 5. 



   Si l'on se reporte'au dessin annexé, le numéro 10 désigne l'armature ou la pièce support principale de l'appareil qui forme   l'objet-de   l'invention et est destinée à être fixée à un mur ou à une surface verticale analogue. L'armature 10 est en forme de fer en U allongé, et est faite de   préférence de   métal léger convenable, par moulage par exemple. Quand elle est fixée 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 à un mur, l'armature 10 présente une face supérieure 11 horizon- tale, avec des parois la térales 12, qui partent vers le' bas à partir des bords longitudinaux opposés de la face supérieure. 



  Une des extrémités de l'armature 10 présente une face plane 13 qui vient buter sur une surface analogue d'une console murale, qu'on décrira en détails plus loin. L'extrémité opposée de 1' armature 10 est incurvée vers l'extérieur et vers le bas, de façon à   coïncider   avec la surface extérieure d'un bossage cy- lindrique 14, dont l'axe est perpendiculaire à l'axe longitudi- nal de l'armature 10. 



   Un évidement qui traverse axialement le bossage 14 entre les faces opposées 12 de l'armature 10 forme un logement pour un arbre 15 fileté ases extrémités 16 et 17, qui déborde des limites axiales de l'évidement. L'extrémité filetée 16 de 1' arbre 15 porte une roue d'entraînement 18 qu'elle fait tourner dans un plan parallèle à la face 12 voisine de l'armature 10. 



  Une rondelle 19 peut être   interposée   entre la roue d'entraîne- ment et la face de l'armature pour former un support convenable résistant à l'usure pour la face intérieure de la roue 18. 



  L'extrémité filetée 17 de l'arbre 15 porte une manivelle à poignée 20 qui sert faire tourner-l'arbre 15 et par suite la roue d'entraînement. 



   Un second bossage 21 formant pont entre les deux pièces latérales 12 de l'armature 10, parallèlement au bossage 14 et à une certaine distance de celui-ci vers l'intérieur, porte aus- si un évidement qui sert de logement à un arbre 22 dont les ex- trémités débordent de chaque côté de l'axe de l'évidement. 



   Le numéro de référence 25 désigne une plaque destinée à être montée sur l'armature 10, de façon à pivoter en s'écartant ou en s'éloignant de la face supérieure de   l'armature'   au moyen d'oreilles 26 faisant corps avec elle et dirigées vers le bas à partir des extrémités de   la   plaque qui se trouvent alignées dans le sens transversal; ces oreilles sont fixées aux extrémi- tés 23 de l'arbre 22. Il vaut mieux que l'armature 10 soit échancrée en 27, par exemple, pour maintenir l'oreille 26 et la partie de T'arbre 22 dans des plans sensiblement confondus avec les surfaces extérieures des   cotés   de l'armature 10 tout en laissant un jeu ample pour le déplacement des oreilles. 



   La partie pivotante de la plaque 25 est poussée dans une position écartée verticalement du   somme±-de   l'armature 10, par un ressort à boudin 30, dont une extrémité est logée dans un logement 31 ouvert vers le haut formé à la partie supérieure de l'armature 10 et dont l'autre extrémité appuie sur la face inférieure de la plaque 25. Une ouverture 32 ménagée dans la plaque 25 est destinée à laisser libre passage à une patte 33 qui fait corps avec le haut de l'armature   10   et qui s'élève verticalement à partir de ladite armature 10 sur le parcours de la plaque 25. 



   Le numéro de référence 34 désigne un levier oscillant dont l'axe, parallèle à l'axe de pivotement de la plaque 25, est for- mé par un pivot 35, qui part des bords opposés de la partie de la patte 33   placée*   au dessus de la plaque 25 à laquelle les ex- trémités fourchues 36 du levier 34 sont fixées d'une façon con- venable.

   Des surfaces de oame   34:formées   sur les extrémités -36 sont destinées à porter sur la surface supérieure de la plaque 25 pour abaisser celle-ci malgré le ressort   30,   quand le levier se déplace vers sa position verticale, comme sur la figure 4, et à laisser libre le déplacement de la plaque 25 à partir de cette position basse vers sa position haute sous l'influence du levier 30 quand le levier se déplace vers l'intérieur et vers 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la position couchée, où   l'extrémité   libre du levier 34 repose sur le haut 11 de l'armature 10,   oomme   sur les figures 1 et 3. 



   S'élevant à partir   d'une  des extrémités de la plaque 25 au dessus de la roue d'entraînement 18, une pièce en V   renver-   sée est munie de bras 38 et 39,   dont-res   faces intérieures é-   oartées   et parallèles ont leurs plans inclinés vers l'intérieur et vers le bas.

   Une pièce coupante en forme de disque   40   aigui- sée sur sa périphérie en 41 et munie'd'une partie en forme de moyeu est montée'de façon a pouvoir tourner sur l'arbre 43 pla- cé entre les faces intérieures des bras 38'et   39   et perpendicu- lairement à celles-ci) Le   'déplacement     de-ra   plaque 25 à partir   de. sa.'position   haute jusqu'à sa position basse sousl'action du levier 34, de la façon déjà exposée, 'fera par conséquent des- cendre   le*   disque coupant 40 vers une position dans laquelle la partie inférieure du bordcoupant chevauchera sur la face   exté-   rieure de la roue à rochet   18,   et se trouvera à proximité immé- diate de celle-ci. 



   La rotation de l'arbre, faite au moyen de la manivelle qui provoque la rotation de la   roue'd'entraînement   18, en même temps que le rebord d'une botte 45 saisie entre le couteau et, la roue d'entraînement 18 fera tourner la botte par rapport à l'armatu- re 10, et le'couvercle 44 de la botte sera complètement séparé de la paroi latérale de celle-ci. Un prolongement 46 portant vers le bas et l'extérieur des bords inférieurs   de'T'armature     10   au dessous de la roue d'entraînement présente une extrémité support 47 contre laquelle   a   paroi latérale 48 de la botte peut glisser et être maintenue de façon à éviter que le contenu de la botte ne se déverse pendant l'ouverture du couvercle. 



  Une bride 49 placée sur le   coté   de la plaque 25 a une surface Inférieure contre laquelle le rebord de la boita peut glisser pour éviter qu'il ne s'incline autour d'un axe parallèle à 1' axe de la roue d'entrainement. 



   La figure 5 représente une forme de couvercle sur laquel- le l'armature 10 peut être montée en position horizontale con- tre un mur ou une autre surfacesupport. Cette console comprend une plaque de base   50   fixée comme en 51 par des vis à la paroi d'un mur 52 et une   pièce   53 de recouvrement. Une bride périphé- rique 54 de la pièce 55 faisant un certain angle avec celle-ci, de façon à être parallèla à la plaque de base   50,   est destinée à être ajustée sur l'extrémité de la plaque de base   50   et à la recouvrir totalement, de façon qu'elle soit entièrement ca- chée par la pièce 53.

   Un bossage 55 de la plaque   50   est fileté pour reoevoir un   éarou   de fixation 57, qui passe dans une ou- verture 56 percée dans la pièce 53, ce qui permet de fixer cel- le-ci rigidement sur la plaque de-base 50. 



   De préférence, la -pièce de recouvrement 53 est formée de façon à présenter un ressaut horizontal 60   décroché   vers le bas par rapport à une surface   inférieure 61   qui se trouve du   côté   du mur auquel la console est fixée, de façon à supporter l'armature   10   dans une position où la surface supérieure'de 1' armature soit de niveau avec la surface supérieure 61. Une pa- roi arrière 62 s'élevant à partir du bord intérieur ressaut 60 est disposéepour se trouver tout contre la face extrême 13 de l'armature   10,   quand cette dernière est montée sur le ressaut 60.

   Les parties latérales de la pièce 53 qui s'étendent vers le bas à partir du bord de la surface supérieure 61 sont aussi disposées de préférence de.façon à-prolonger sans décrochement les surfaces des côtés 12 de l'armature 10. 



   Au centre du ressaut 60 s'élève un bossage 64 qui forme une couronne en saillie par un évidement 65 de profondeur suffi- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sante pour venir rencontrer l'évidement 56 de la pièce 53, ce qui ménage un point d'appui pour un tourillon 66 situé au dessous des extrémités inférieures des bords 12 de l'armature 10. 



  Quand le tourillon 66 repose sur l'appui 65, l'extrémité plane de la face 13 de l'armature 10 porte sur la paroi arrière 62 de la pièce 53, et les bords inférieurs des cotes 12 de l'armature reposent sur le ressaut 60. En même temps le Tourillon 66 cache la tête de la vis 57 qui se trouve sur le bord intérieur de l'évidement 56. Un   épaulement   67, formé par une bride verticale 68,   déportée'   vers le haut et vers le bas, placée à la partie inférieure de chacun des côtés 12 de l'armature 10, est prévu pour s'appuyer sur l'extrémité antérieure du ressaut 60, de façon à tenir plus sûrement l'armature 10 contre les déplacements vers la   pièoe   53 du tourillon 66 comme axe. 



   La bride 68 peut aussi être taillée en biseau dans le sens longitudinal pour continuér d'une façon plus élégante les bords latéraux du ressaut 60, comme le montre la figure 1. 



   En soulevant suffisamment l'armature 10 pour lever l'extrémité inférieure de l'armature jusqu'au bord supérieur de la paroi arrière 62, on peut tourner l'armature 10 dans les deux sens vers une position latérale écartée, de sa position vers l'avant d'un angle allant jusqu'à 90 degrés; on peut ensuite l'abaisser pour placer la face terminale 12 contre la paroi arrière 62, les épaulements 67 s'appuyant sur un bord latéral du ressaut 60, et l'armature 10 étant à nouveau verrouillée contre tout mouvement de rotation autour du tourillon 66. 



   En fonctionnement, le levier à came 34 est déplacé de sa position couchée sur le haut de l'armature 11 jusqu'à une position verticale représentée sur la figure   4, ce   qui abaisse la pièce coupante 40 d'une quantité suffisante pour la faire pénétrer dans le couvercle 44 d'une boite 45, tandis que le rebord 49 de la boite est tenu entre l'extrémité supérieure de la roue d'entrainement 18 et la partie inférieure de la bride 49. quand les pièces sont dans cette position, le bord de la   boite   48 porte contre l'extrémité du prolongement 46.,La poignée 20 est alors saisie par l'opérateur et manoeuvrée de façon à faire tourner l'arbre 15 et la roue   d'entraînement   18.

   La rotation de la roue   d'entraînement   18 fait que l'extrémité 41 de la pièce coupante 40 fait tourner la boîte 45, et,pendant ce temps, l'extrémité coupante 41 de la pièce coupante 40 détache le couvercle 44 de la   boite   de la paroi latérale 48. En même temps, l'épaulement incurvée entre le moyeu 42 et le bord coupant 41 de la pièce coupante, agit sur la   partie   du couvercle 44 de la boite qui est encore fixée à la paroi latérale 48, pour la recourber vers le bas dans une position où elle est rabattue contre la face intérieure de la paroi de la bofte.

   Quand le couvercle 44 a été complètement découpé, le rebord de la botte est encore Tenu fermement entre la roue d'entraînement 18 et la pièce coupante 40. quand on veut retirer la;botte, on ramène le levier à came 34 de sa position haute à sa position couchée représentée sur la figure 1 ; la plaque 25 est alors soulevée par la pression du ressort 30 de manière que la pièce coupante 40 soit soulevée d'une   quantité   suffisante au dessus de la roue d'entrainement 18 pour qu'on puisse retirer aisément la botte 45, 45.

   On se rend compte par la desoription précédente que l'évidement qui existe dans le bossage 14 entre les faces opposées 12 de l'armature 10 forme un logement d'une longueur qui dépasse la dimension de l'armature mesurée dans un plan vertical passant par 1'avidement, grâce à quoi l'arbre 15 qui porte la 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   @   roue d'entraînement 18 est supporté avec précision et sécurité, de façon à résister aux forces de -tension appliquées à l'arbre 
15 par la roue d'entraînement 18 quand l'ouvre-botte fonction-   ne .   On   se ' rendra     courte 'aussi que   la manière spéciale dont le levier à camé 34 passe de la position de travail à la position de repos et vice-versa par rapport à l'axe longitudinal de la pièce 11 de l'armature, est particulièrement avantageux,

   car il permet de placer le mécanisme dans un endroit resserré où   l'on   peut disposer l'armature 11 à plat contre'le mur 52, sur lequel les   pièces   50 et 53 de la console sont fixées. 



   Il est également entendu qu'on peut supporter au mode de réalisation ici décrit divers, changements, additions ou perfec- tionnements, sans pour cela s'écarter de l'esprit de   l'inven-   tion.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Further training in can opener"
The object of the present invention is boot openers and its general object is to provide a wall boot opener comprising a device for fixing to a wall so that the apparatus can be placed in a determined angular position relative to its support.



     It is also an object of the invention to provide such a boot opener having construction characteristics and design which increase its efficiency in use.



   The present invention is directed to still certain other features of construction, as well as the combination and arrangement of the various parts which will be described in detail and which are shown in the accompanying drawing.



   On this drawing :
Figure 1 is a side elevational view of a boot opener and its support bracket, constructed in accordance with the invention and shown in the position where the can opener is ready for operation.



   Figure 2 is a plan view in the same position.



   Figure 3 is an end view in the same position.



   Figure 4 is an end view in the position where the can opener operates to remove the cover from a boot.



   Figure 5 is a general side elevational view with partial view of one of the parts in side elevation showing the relationship between the can opener frame and the wall bracket before it. the frame has been mounted on the support.



     -] Figure 6 is a bottom plan view of the parts of Figure -5 when the frame is mounted on the support.



   Figure 7 is a front view in detail, with a partial vertical section taken along the line 7 - 7 of Figure '6.



   Figure 8 is a detail front view of the wall plate shown as the leftmost part of the wall bracket of Figure 5.



   If reference is made to the accompanying drawing, the number 10 designates the frame or the main support part of the apparatus which forms the object of the invention and is intended to be fixed to a wall or to a surface. vertical analog. The frame 10 is in the shape of an elongated U-shaped iron, and is preferably made of a suitable light metal, for example by casting. When it is fixed

 <Desc / Clms Page number 2>

 At a wall, the frame 10 has a horizontal top face 11, with side walls 12 extending downwardly from the opposite longitudinal edges of the top face.



  One of the ends of the frame 10 has a flat face 13 which abuts on a similar surface of a wall bracket, which will be described in detail later. The opposite end of the frame 10 is curved outward and downward, so as to coincide with the outer surface of a cylindrical boss 14, the axis of which is perpendicular to the longitudinal axis. reinforcement 10.



   A recess which crosses axially the boss 14 between the opposite faces 12 of the frame 10 forms a housing for a threaded shaft 15 at its ends 16 and 17, which protrudes from the axial limits of the recess. The threaded end 16 of the shaft 15 carries a drive wheel 18 which it rotates in a plane parallel to the face 12 adjacent to the frame 10.



  A washer 19 may be interposed between the drive wheel and the face of the frame to form a suitable wear resistant support for the inner face of the wheel 18.



  The threaded end 17 of the shaft 15 carries a handle crank 20 which serves to rotate the shaft 15 and hence the drive wheel.



   A second boss 21 forming a bridge between the two side pieces 12 of the frame 10, parallel to the boss 14 and at a certain distance from the latter towards the interior, also carries a recess which serves as a housing for a shaft 22. the ends of which project on each side of the axis of the recess.



   Reference numeral 25 denotes a plate intended to be mounted on the frame 10, so as to pivot away from or away from the upper face of the frame 'by means of ears 26 integral therewith. and directed downward from the ends of the plate which are aligned in the transverse direction; these ears are fixed to the ends 23 of the shaft 22. It is better that the frame 10 is notched at 27, for example, to keep the ear 26 and the part of the shaft 22 in substantially coincident planes. with the outer surfaces of the sides of the frame 10 while leaving ample play for the movement of the ears.



   The pivoting part of the plate 25 is pushed into a position spaced vertically from the sum ± -of the frame 10, by a coil spring 30, one end of which is housed in a housing 31 open upwards formed at the upper part of the frame. the frame 10 and the other end of which rests on the underside of the plate 25. An opening 32 made in the plate 25 is intended to allow free passage for a tab 33 which is integral with the top of the frame 10 and which rises vertically from said frame 10 on the path of plate 25.



   Reference numeral 34 denotes an oscillating lever the axis of which, parallel to the pivot axis of the plate 25, is formed by a pivot 35, which extends from the opposite edges of the part of the tab 33 placed at the center. above the plate 25 to which the forked ends 36 of the lever 34 are suitably attached.

   Oame surfaces 34: formed on the ends -36 are intended to bear on the upper surface of the plate 25 to lower the latter despite the spring 30, when the lever moves to its vertical position, as in FIG. 4, and to allow free movement of the plate 25 from this low position towards its high position under the influence of the lever 30 when the lever moves inward and outward.

 <Desc / Clms Page number 3>

 the lying position, where the free end of the lever 34 rests on the top 11 of the frame 10, as in Figures 1 and 3.



   Rising from one end of plate 25 above drive wheel 18, an inverted V-piece is provided with arms 38 and 39, the inner faces of which are apart and parallel to each other. their planes inclined inward and downward.

   A disc-shaped cutting piece 40 sharpened on its periphery at 41 and provided with a hub-shaped part is rotatably mounted on the shaft 43 placed between the inner faces of the arms 38. 'and 39 and perpendicular to them) The displacement of plate 25 from. its high position to its low position under the action of the lever 34, as already discussed, will therefore lower the cutting disc 40 to a position in which the lower part of the cutting edge will overlap on the face. outside of the ratchet wheel 18, and will be in the immediate vicinity thereof.



   The rotation of the shaft, made by means of the crank which causes the rotation of the drive wheel 18, at the same time as the edge of a boot 45 gripped between the knife and, the drive wheel 18 will make rotate the boot relative to the frame 10, and the boot cover 44 will be completely separate from the side wall thereof. An extension 46 bearing downward and outward from the lower edges of the frame 10 below the drive wheel has a support end 47 against which the side wall 48 of the boot can slide and be held so as to prevent the contents of the boot from spilling out while opening the cover.



  A flange 49 placed on the side of the plate 25 has a lower surface against which the rim of the box can slide to prevent it from tilting about an axis parallel to the axis of the drive wheel.



   Figure 5 shows one form of cover on which frame 10 can be mounted in a horizontal position against a wall or other supporting surface. This console comprises a base plate 50 fixed as in 51 by screws to the wall of a wall 52 and a covering part 53. A peripheral flange 54 of the part 55 forming an angle therewith so as to be parallel to the base plate 50 is intended to fit over the end of the base plate 50 and to cover it. completely, so that it is completely hidden by part 53.

   A boss 55 of the plate 50 is threaded to receive a fixing hole 57, which passes through an opening 56 drilled in the part 53, which allows the latter to be fixed rigidly on the base plate 50.



   Preferably, the cover piece 53 is formed so as to have a horizontal projection 60 unhooked downwardly with respect to a lower surface 61 which is on the side of the wall to which the bracket is attached, so as to support the frame. 10 in a position where the upper surface of the frame is flush with the upper surface 61. A rear wall 62 rising from the inside projection edge 60 is disposed to lie flush against the end face 13 of the frame. 'frame 10, when the latter is mounted on the step 60.

   The side portions of the part 53 which extend downwardly from the edge of the upper surface 61 are also preferably disposed so as to seamlessly extend the surfaces of the sides 12 of the frame 10.



   In the center of the projection 60 rises a boss 64 which forms a crown projecting by a recess 65 of sufficient depth.

 <Desc / Clms Page number 4>

 health to meet the recess 56 of the part 53, which provides a fulcrum for a journal 66 located below the lower ends of the edges 12 of the frame 10.



  When the journal 66 rests on the support 65, the flat end of the face 13 of the frame 10 bears on the rear wall 62 of the part 53, and the lower edges of the dimensions 12 of the frame rest on the projection 60. At the same time the Trunnion 66 hides the head of the screw 57 which is on the inner edge of the recess 56. A shoulder 67, formed by a vertical flange 68, offset upwards and downwards, placed at the lower part of each of the sides 12 of the frame 10, is provided to rest on the front end of the projection 60, so as to hold the frame 10 more securely against movements towards the part 53 of the journal 66 as axis.



   The flange 68 can also be beveled in the longitudinal direction to continue in a more elegant way the lateral edges of the projection 60, as shown in Figure 1.



   By lifting the frame 10 enough to lift the lower end of the frame to the upper edge of the rear wall 62, the frame 10 can be rotated back and forth to a sideways position apart, from its position to the side. 'front at an angle of up to 90 degrees; it can then be lowered to place the end face 12 against the rear wall 62, the shoulders 67 resting on a lateral edge of the projection 60, and the frame 10 being again locked against any rotational movement around the journal 66 .



   In operation, the cam lever 34 is moved from its lying position on top of the frame 11 to a vertical position shown in Figure 4, which lowers the cutting piece 40 by an amount sufficient to penetrate it. in the cover 44 of a box 45, while the rim 49 of the box is held between the upper end of the drive wheel 18 and the lower part of the flange 49. when the parts are in this position, the edge of the box 48 bears against the end of the extension 46. The handle 20 is then grasped by the operator and maneuvered so as to rotate the shaft 15 and the drive wheel 18.

   The rotation of the drive wheel 18 causes the end 41 of the cutting piece 40 to rotate the box 45, and during this time the cutting end 41 of the cutting piece 40 detaches the cover 44 from the box. the side wall 48. At the same time, the curved shoulder between the hub 42 and the cutting edge 41 of the cutting piece, acts on the part of the cover 44 of the box which is still fixed to the side wall 48, to bend it down to a position where it is folded against the inside face of the box wall.

   When the cover 44 has been completely cut off, the edge of the boot is still held firmly between the drive wheel 18 and the cutting piece 40. when it is desired to remove the boot, the cam lever 34 is returned to its upper position. in its supine position shown in Figure 1; the plate 25 is then lifted by the pressure of the spring 30 so that the cutting piece 40 is lifted by a sufficient quantity above the driving wheel 18 so that the boot 45, 45 can be easily removed.

   It can be seen from the previous description that the recess which exists in the boss 14 between the opposite faces 12 of the frame 10 forms a housing of a length which exceeds the dimension of the frame measured in a vertical plane passing through Eagerly, whereby the tree 15 which bears the

 <Desc / Clms Page number 5>

   @ drive wheel 18 is supported with precision and safety, so as to withstand the tensile forces applied to the shaft
15 by the drive wheel 18 when the boot opener is operating. It will also be 'made short' that the special way in which the cam lever 34 passes from the working position to the rest position and vice versa with respect to the longitudinal axis of the part 11 of the frame, is particularly advantageous,

   because it allows the mechanism to be placed in a tight place where the frame 11 can be placed flat against the wall 52, on which the parts 50 and 53 of the console are fixed.



   It is also understood that the embodiment described herein can accommodate various, changes, additions or improvements without departing from the spirit of the invention.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. La présente invention a pour objet le produit industriel nouveau que constitue un ouvre-boite possédant les caractéris- tiques suivantes, prises ensemble ou séparément : 1.) Un ouvre- botte comprend une armature allongée prévue pour être fixée par l'une de ses extrémités à un support fixe, de façon que son extrémité opposée s'étende vers l'avant par rapport à l'extrémité d'attache. La partie avant de l'armature ' porte un logement perpendiculaire à l'axe longitudinal de l'ar- mature dans lequel est monté son arbre dont les extrémités dé- bordent des extrémités du logement. Une roue d'entrainement qui s'engage sur'le rebord d'une botte est fixée à une extré- mité de l'arbre. Un dispositif fixé à l'autre extrémité de 1' arbre sert à entraîner celui-ci et faire tourner la roue d'en- traînement. The present invention relates to the new industrial product which constitutes a can opener having the following characteristics, taken together or separately: 1.) A boot opener comprises an elongated frame adapted to be secured at one end to a fixed support so that its opposite end extends forwardly relative to the attachment end. The front part of the frame 'carries a housing perpendicular to the longitudinal axis of the frame in which its shaft is mounted, the ends of which protrude from the ends of the housing. A drive wheel which engages the edge of a boot is attached to one end of the shaft. A device attached to the other end of the shaft serves to drive the shaft and rotate the drive wheel. Une plaque placée au dessus de l'armature et fixée sur celle-ci par un point peut pivoter autour d'un axe paral- lèle au logement. Un dispositif qui part de la partie extéri- eure oscillante de la plaque porte deux bras opposés écartés latéralement par rapport au sens du déplacement de la plaque et placés au dessus de la roue d'entraînement. Une roue aigui- sée est supportée entre ces bras, de façon à pouvoir tourner autour d'un axe incliné vers l'intérieur et vers le bas, elle peut se rapprocher ou sécarter d'une position où elle chevau- che étroitement sous la roue d'entraînement pendant le mouve- ment de pivotement de le plaque. Un ressort placé entre la pla- que et .l'armature résiste au mouvement de pivotement de la pla- que dans le sens où la roue aiguisée chevauche sur la roue d' entraînement. A plate placed above the frame and fixed to it by a point can pivot about an axis parallel to the housing. A device which starts from the oscillating outer part of the plate carries two opposite arms spaced apart laterally with respect to the direction of movement of the plate and placed above the drive wheel. A sharp wheel is supported between these arms, so as to be able to rotate about an inward and downward inclined axis, it can move in or out of a position where it overlaps tightly under the wheel. drive during the pivoting movement of the plate. A spring placed between the plate and the frame resists the pivotal movement of the plate in the direction that the sharp wheel overlaps on the drive wheel. Un dispositif déplace la plaque contre l'action du ressort et comprend un levier à oame monté sur l'armature de façon à se déplacer dans le sens longitudinal de l'armature. A device moves the plate against the action of the spring and includes a cam lever mounted on the frame to move in the longitudinal direction of the frame. 2.) L'armature allongée a une longueur au moins égale à la dimension de l'armature mesurée dans un plan vertical qui passe par le logement de l'arbre. 2.) The elongated frame has a length at least equal to the dimension of the frame measured in a vertical plane which passes through the shaft housing. 3.) Un dispositif prolonge la plaque sur les côtés pour fommer une surface de partage contre laquelle l'extrémité supé- rieure du rebord d'une boîte engagée entre la pièce ooupante et la roue d'entraînement peut glisser pendant que la boite tourne sous l'action de la roue d'entraînement. 3.) A device extends the plate to the sides to form a partition surface against which the upper end of the flange of a box engaged between the cutting part and the drive wheel can slide while the box rotates under. the action of the drive wheel. 4.) Un dispositif prolonge l'armature pour former au des- sus, et à une certaine distance de la,-roue d'entraînement, une surface de partage contre laquelle le coté de la botte engagé entre la pièce coupante et la roue d'entraînement peut glisser pendant que ladite roue d'entraînement fait tourner la botte. <Desc/Clms Page number 6> 4.) A device extends the frame to form above, and at a certain distance from the drive wheel, a partition surface against which the side of the boot engaged between the cutting part and the wheel d The drive may slip as said drive wheel rotates the boot. <Desc / Clms Page number 6> 5.) Le levier à came peut passer d'une position couchée au dessus de l'armature à une position verticale. 5.) The cam lever can be shifted from a lying position on top of the frame to an upright position. 6.) Un ouvre-boite comprend une console ayant un corps avec un dispositif de fixation de la console au mur. Le dispo- sitif comporte un bossage évidé sur sa face avant pour reoe- voir la tête d'une vis de montage. Un ressaut horizontal est formé sur la console entra la face supérieure de la console et le bossage. Une douille verticale est placée au centre du res- saut et est coupée par le bossage évidé. Une armature allongée a une surface supérieure planée. Un tourillon perpendiculaire à cette surface plane, et dirigé vers le bas à partir de celle- ci, peut reposer dans la douille de façon à permettre une ro- tation horizontale de l'armature autour du tourillon comme pi- vot et dans une position où elle masque la tête de la vis de la console déjà mentionnée. 6.) A can opener comprises a console having a body with a device for attaching the console to the wall. The device has a recessed boss on its front face to receive the head of a mounting screw. A horizontal projection is formed on the console between the upper face of the console and the boss. A vertical bush is placed in the center of the spring and is cut by the recessed boss. An elongated frame has a planar top surface. A journal perpendicular to this flat surface, and directed downwardly from it, may rest in the bushing so as to allow horizontal rotation of the frame around the journal as a pivot and in a position where it hides the head of the already mentioned console screw. Une roue d'entraînement portée par l'armature peut tourner autour d'un axe perpendiculaire à 1' axe longitudinal de l'armature. Un dispositif permet de faire tourner la roue d'entraînement. Une pièce coupante est fixée par un point sur l'armature et peut osciller pour se rapprocher ou s'écarter d'une position où elle chevauche étroitement sur ladite roue d'entraînement. Un ressort résiste au mouvement du couteau vers la position de chevauchement du couteau sur la roue d'entraînement. Un dispositif permet de déplacer le cou- teau contre l'action du ressort; il comprend un levier à came monté sur l'armature de façon à pouvoir tourner parallèlement au couteau. A drive wheel carried by the frame can rotate about an axis perpendicular to the longitudinal axis of the frame. A device makes it possible to rotate the drive wheel. A cutting piece is fixed by a point on the frame and can oscillate to move towards or away from a position where it closely overlaps on said drive wheel. A spring resists movement of the knife to the knife overlap position on the drive wheel. A device makes it possible to move the knife against the action of the spring; it includes a cam lever mounted on the frame so that it can rotate parallel to the knife. 7.) Le levier à came est monté sur l'armature de façon à pouvoir tourner entre des plans verticaux écartés qui coinci- dent avec les cotés longitudinaux opposés de l'armature. 7.) The cam lever is mounted on the frame so that it can be rotated between spaced vertical planes which coincide with the opposing longitudinal sides of the frame. 8.) L'ouvre-boîte comporte un dispositif pour bloquer, mais avec possibilité de déblocage, l'armature dans une posi- ' tion où celle-ci est placée longitudinalement vers l'avant de la console, et un dispositif pour bloquer également, aveo pos- sibilité de déblocage, l'armature dans une position où son axe longitudinal est perpendiculaire à la position précédente, 9. ) Le dispositif qui permet le blooage et le déblocage consiste en un épaulement de l'armature qui peut s'appuyer sur un bord du ressaut horizontal. 8.) The can opener has a device for locking, but with the possibility of unlocking, the frame in a position where it is placed longitudinally towards the front of the console, and a device for also locking , with the possibility of unlocking, the reinforcement in a position where its longitudinal axis is perpendicular to the previous position, 9.) The device which allows blocking and unblocking consists of a shoulder of the reinforcement which can rest on an edge of the horizontal projection. 10.) Le ressaut horizontal a des bords qui s'étendent longitudinalement vers l'avant et coïncident avec des plans verticaux écartés qui sont:peux des bords longitudinaux de l'ar- maturé,. quand'celle-ci est placée dans le sens longitudinal par rapport à la console. Le ressaut horizontal a aussi un bord antérieur transversal qui coïncide avec le plan vertical du bord longitudinal extérieur de l'armature, quand celle-oi est placée avec son axe longitudinal perpendiculaire à la position dans laquelle il se trouve, quand elle prolonge la oonsole vers l'avant. 10.) The horizontal step has edges which extend longitudinally forward and coincide with vertical spaced planes which are: can longitudinal edges of the reinforcement ,. when it is placed in the longitudinal direction in relation to the console. The horizontal step also has a transverse anterior edge which coincides with the vertical plane of the outer longitudinal edge of the reinforcement, when it is placed with its longitudinal axis perpendicular to the position in which it is located, when it extends the oonsole towards the front.
BE462016D BE462016A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE462016A true BE462016A (en)

Family

ID=114535

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE462016D BE462016A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE462016A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2576203A1 (en) HOUSEHOLD APPLIANCE FOR CULINARY PREPARATIONS SUCH AS PASTRY SAUCES OR LINKS
EP0872432A1 (en) Locking device for a lid of a container and container equipped therewith
FR2771318A1 (en) RAIL CHAINSAW
BE462016A (en)
FR2728136A1 (en) Lawnmower grass cutting collection bin
EP0320342B1 (en) Bending machine
FR1236633A (en) Swivel valve for containers
EP3708038A1 (en) Machine for preparing infusions provided with a rotary basket filter
FR2707962A1 (en) Blocking device for a movable container for collecting household waste
WO2007107646A2 (en) Device for supporting and guiding an abrasive rail saw or the like
CH280210A (en) Music Box.
BE561482A (en)
FR2858199A1 (en) Tippable cooking pot has shafts on either side which fit into bores in supports, stops mounted in recesses in supports limiting degree of tipping of pot
CH607626A5 (en) Sliding door for a vehicle
FR2763315A1 (en) Drinks can with opening tab in lid
FR2694249A1 (en) Locking system for a drop side and tipper of a vehicle fitted with this system.
FR2550698A1 (en) POUBELLE SUPPORT
BE437619A (en)
FR3106047A1 (en) INFUSED BEVERAGE PREPARATION MACHINE EQUIPPED WITH A CARAFE ARRANGED ON A RECEPTION BASE
CH151899A (en) Device for closing a bay.
BE390977A (en)
FR2477510A1 (en) WASTE CONTAINER, COMPRISING A CONTAINER AND A COVER
EP0101329A1 (en) Paper basket
FR2703559A1 (en) Rotary harrow including elements which can be folded up for travel
BE363410A (en)