BE442026A - - Google Patents

Info

Publication number
BE442026A
BE442026A BE442026DA BE442026A BE 442026 A BE442026 A BE 442026A BE 442026D A BE442026D A BE 442026DA BE 442026 A BE442026 A BE 442026A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
grinding
cylinder
bars
bar
several
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE442026A publication Critical patent/BE442026A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C4/00Crushing or disintegrating by roller mills
    • B02C4/10Crushing or disintegrating by roller mills with a roller co-operating with a stationary member
    • B02C4/18Crushing or disintegrating by roller mills with a roller co-operating with a stationary member in the form of a bar
    • B02C4/22Crushing or disintegrating by roller mills with a roller co-operating with a stationary member in the form of a bar specially adapted for milling paste-like material, e.g. paint, chocolate, colloids

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Crushing And Grinding (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Broyeur à barres de broyage, notamment pour le broyage des couleurs, des encres et des produits analogues. 



   Les broyeurs à barres de broyage connus sont disposés pour un chargement intermittent, et leur trémie dans laquelle on charge la réserve de matière à broyer est d'une dimension telle qu'on puisse autant que possible y verser en une seule fois la quantité totale de la matière à broyer dont on dispo- se, donc par exemple une quantité de matière de 80, de 150 ou de 200 litres, qu'on broie ensuite dans le broyeur pro-   gressivement.   cet effet, on s'efforçait d'agrandir la trémie de chargement en la disposant d'une manière aussi habile que possible. 



   Quand on voulait broyer des couleurs différentes, comme par exemple une couleur jaune et une couleur brune, il fal- lait charger d'abord la totalité de la quantité de couleur jaune, puis la broyer complètement, et ensuite arrêter le broyeur, le démonter en ses éléments d'une façon aussi com- plète que possible, afin de soumettre la trémie, le cylindre, la barre et le bac de charge, eto.. à un nettoyage long et 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 compliqué. Ensuite on procédait au remontage et finalement on chargeait la totalité de la matière de l'autre couleur, par exemple de couleur brune, puis on la broyait. 



   Par conséquent, il était impossible jusqu'ici de mettre en oeuvre simultanément, dans un broyeur à barres de broyage, des couleurs différentes au cours de la même opération, ou de mettre en oeuvre deux couleurs d'une manière différente, c'est à dire de broyer l'une d'elles une seule fois et   l'au-   tre deux fois, et de les évacuer séparément, ce qu'on ne peut au contraire obtenir que par l'exécution conforme à la présen- te invention qui va être décrite ci-après. 



   La trémie considérée jusqu'ici comme indispensable devait presque dans tous les cas se raccorder directement à la barre, et par conséquent s'étendre également jusque contre le cylin- dre qui constituait le plus souvent tout le fond de cette tré- mie. Elle occupait donc une grande partie de la surface du cylindre et, de plus, la partie de cette surface qui est si- tuée dans le haut et qui est la plus précieuse, en empêchant cette partie de la surface du cylindre de fournir à proprement parler du travail, autrement dit d'y disposer des barres de broyage. 



   D'autre part, la trémie disposée jusqu'ici, le plus gé- néralement, à la façon d'une seule sur le cylindre était sou- mise également à l'effet de broyage de la matière à traiter. 



  Pour empêcher la matière contenue dans la trémie de s'échapper, comme cela est possible de ce fait, il fallait exécuter cette trémie ou le cylindre de façon mobile, c'est à dire de façon à pouvoir rapprocher la trémie du cylindre, ce qui rendait le broyeur très compliqué, en augmentait le prix et conduisait malgré tout à de multiples imperfections en service. 



   La présente invention consiste en un perfectionnement d'un broyeur à barres de broyage, dans lequel on fait arriver 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la matière à broyer à travers la barre. D'après la présente invention, on raccorde un conduit fermé de toutes parts, distribuant la matière sur la ou les surfaces de broyage de la barre et relié à cette barre, à une conduite ou canalisation d'alimentation qui fait arriver la matière à broyer à partir d'un dispositif mélangeur, d'un réservoir ou d'un dispositif analogue non attenant au broyeur ou à la barre. Quand on exécute le broyeur ou la barre de cette façon, la trémie né- cessaire jusqu'ici et qui   présents les   inconvénients ci-dessus déorits est complètement supprimée.

   On a la possibilité de faire fonctionner le broyeur d'une manière   continue,-étant   donné qu'on ne dépend plus de la contenance de la trémie et qu'on peut au contraire réaliser une alimentation continue ou permanente à partir d'un réservoir de grand volume instal- lé à une certaine distance du broyeur ou à partir du mélangeur installé en un point séparé de ce broyeur. 



   Il est avantageux de disposer la barre de broyage dans un boîtier exécuté en forme de caisson, dont   l'ouverture   qui s'applique contre la surface de broyage ou analogue s'é- tend sur la longueur presque entière du cylindre de-broyage. 



  Dans le cas d'un dispositif de broyage à plusieurs surfaces, on dispose les barres de broyage dans un boîtier 'en forme de caisson, dans le sens de la longueur du cylindre de broyage ou organe analogue. La barre de broyage peut être exécutée d'une manière connue sous la forme d'un dispositif à plu- sieurs surfaces, dont les surfaces de broyage sont disposées les unes derrière les autres ou les unes à la suite des au- tres ou en parallèle. Mais on peut aussi exécuter le dis- positif de broyage avec des surfaces de broyage disposées en partie en parallèle et en partie les unes derrière les autres ou à la suite des autres. 



   Il est avantageux de disposer au-dessus de la barre de broyage le conduit de répartition de la matière, qui distri- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 bue celle-ci aux différentes surfaces de broyage. 



   La matière broyée par les différentes surfaces de broyage est conduite d'après la présente invention, à la sor- tie des conduits d'évacuation disposés à l'arrière des surfa- ces de broyage, dans des chambres collectrices disposées la- téralement par rapport à la barre de broyage et de préférence des deux côtés de cette barre. 



   Il est également avantageux de disposer à l'arrière de ' la dernière surface de broyage un conduit d'évacuation de la matière, branché sur la chambre collectrice, de telle sorte que le coffret ou caisson raclant la matière, en usage jus- qu'ici, indépendant et nécessaire devient superflu. 



   Par suite de la suppression de la trémie, on a la possi- bilité de disposer un grand nombre de barres sur le pourtour du cylindre, ce qui multiplie en même temps la puissance uti- le du broyeur à un cylindre. On donne avec avantage, à ces barres, des longueurs différentes, afin d'empêcher les cloisons transversales des barres de creuser le cylindre éventuelle- ment. 



   Lorsqu'il faut préparer au moyen du broyeur et dans une seule et même opération, par exemple des couleurs différentes, on peut disposer d'autre part, conformément à la présente . invention, entre les différentes barres ou séries de barres de broyage, des dispositifs spéciaux de nettoyage ou de ba- layage du cylindre pouvant comporter des barres, lames, bros- ses ou analogues, ces éléments de nettoyage pouvant être com- pris dans une seule ou plusieurs chambres. On a observé en effet que les organes indépendants disposés à l'arrière des barres et en usage jusqu'ici pour enlever, par grattage, la ma- tière broyée qui adhère au cylindre, n'enlève pas toujours cet+ te matière d'une façon si complète qu'il n'en reste pas des particules sur le cylindre. 



   La description qui va suivre en regard du dessin annexé   .   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 donné à titre d'exemple non limitatif, fera bien comprendre comment l'invention peut être réalisée, les particularités qui ressortent tant du dessin que du texte faisant bien entendu partie de celle-ci. 



   La fig. 1 représente en coupe transversale un cylindre avec des barres de broyage et de nettoyage exécutées diffé- remment et réparties sur son pourtour. 



   Les fig. 2 et 3 sont des coupes par II-II et III-III de la fige 1. 



   Sur la fig. 1 on a représenté en coupe des formes d'exé- cution différentes pour les barres de broyage et les organes de nettoyage. Le dispositif de broyage A, qui est également représenté en une coupe longitudinale horizontale et en une      coupe longitudinale verticale sur les fig. 2 et 3 est exécuté sous la forme d'un dispositif ou boite de broyage à plusieurs surfaces de broyage disposées en parallèle. Le produit à broyer commence par pénétrer en 1 dans le   conduit 3¯   de répar- tition dp la matière, ce conduit étant disposé au-dessus de la barre de broyage, comme le montre le dessin. En sortant du conduit 2, le produit à broyer pénètre, en passant par des orifices 3, dans les chambres 4.

   A la sortie des cham- bres 4, la matière à broyer est conduite par le cylindre 8¯ qui tourne dans le sens de la flèche en-dessous des surfaces 6 de broyage, puis dans les chambres 7 situées à l'arrière des chambres 4, et où la matière s'accumule devant les bar- res ou rebords 8 de grattage. A la sortie des. chambres 7, le produit broyé passe par des conduits 9 d'évacuation et est évacué dans les chambres collectrices 10 disposées sur les côtés de la barre, comme le montrent les fig. 2 et 3, d'où elle est évacuée vers des points d'utilisation quelconques. 



   Le dispositif de broyage B de la fig. 1 correspond sen- siblement, par sa disposition, au dispositif A. Toutefois, alors que dans le dispositif A. les différentes surfaces de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 broyage sont disposées en parallèle, elles sont disposées les unes à la suite des autres dans le dispositif B. Dans cette boite B, la matière pénètre en 11 dans le conduit 12 de répartition. A la sortie du conduit 12, la matière passe par les orifices 13 et pénètre dans la chambre 14 et est con- duite par le cylindre 5 de cette chambre successivement sous les surfaces de broyage 15, jusque dans la dernière chambre 16 où elle s'accumule devant le racleur 17.

   Chacune des dif- férentes surfaces 15 de broyage peut, par adaptation à la grosseur des grains de la matière à broyer qui va en dimi- nuant, être sensiblement plus étroite que la surface de broyai ge immédiatement précédente, car la matière en cours du broyage, qui devient de plus en plus fine, use également d'au- tant moins la surface suivante de broyage. Par conséquent, il faut donner à chaque surface de broyage une largeur un peu inférieure à celle de la surface qui la précède dans le sens du courant de la matière en cours de broyage. 



   En sortant de la chambre 16, la matière broyée passe par les orifices 18 dans les chambres collectrices disposées latéralement comme au dispositif A, d'où elle est transpor- tée vers les points d'utilisation. 



   Le dispositif C représenté sur la fig. 1 est de nouveau exécuté sous la forme d'une boite à plusieurs surfaces de broyage disposées de façon à pouvoir être alimentées en par- tie en série, et en partie en parallèle. Le produit à broyer pénètre par l'ouverture 19 dans le conduit 20 de répartition,   d'où   elle est conduite à travers les ouvertures 21 dans les chambres 22. A la sortie des chambres 22, la matière à broyer est conduite à travers l'intervalle compris entre le cylindre et les surfaces de broyage   23   et   24   disposées les unes à la suite des autres, puis dans les chambres   25,   à la sortie desquelles elle est de nouveau conduite, par des ou- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 vertures 26, dans les chambres collectrices disposées sur le côté du dispositif. 



   Dans le dispositif D représenté sur la fig. 1, le produit à broyer passe par l'orifice d'entrée 27 et pénètre dans le conduit de répartition 28, semblable à une chambre, disposé cette fois devant la première barre 29 de broyage. On fait passer la matière à broyer en-dessous de la surface 29 de broyage, puis dans la chambre 30, dans laquelle on soumet la matière à une pression renforcée, par suite de la surface de broyage 31, d'une largeur plus grande, qui se raccorde sur cette chambre. Cette pression renforcée a pour effet que même les particules de matière qui sont plus résistantes sont comprimées et broyées en-dessous de la seconde surface de broyage 31.

   Pour éviter une surpression nuisible dans la ohambre 30, on prévoit, dans la cloison de séparation   compri-   se entre cette chambre et la chambre 28, des orifices 32 d'égalisation de la surpression, exactement calculés et per- mettant   l'établissement   d'un certain courant de retour de la matière partiellement broyée. Ces orifices peuvent également être munis de clapets de retenue ou d'organes analogues. En passant en-dessous de la surface de broyage 31, la matière broyée pénètre dans la chambre collectrice 33,   d'où,   on peut l'évacuer vers des points d'utilisation quelconques. 



   Pour pouvoir utiliser des broyeurs munis de barres de broyage du type oi-dessus décrit, pour le broyage simultané de matières différentes, par exemple de couleurs   comme   le jaune et le brun, il est avantageux de prévoir des dispositifs de nettoyage entre les barres de broyage qui mettent en oeu- vre des couleurs différentes. Sur le dessin joint, on a représenté à titre d'exemple et en coupe des dispositifs de nettoyage E et F de ce genre. 



   Dans le dispositif 3 de nettoyage, un solvant approprié 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de la couleur pénètre par l'orifice d'entrée 34 dans une cham- bre 35 dans laquelle il enlève par rinçage, en formant des cou- rants tourbillonnaires, les restes de couleur qui adhèrent éventuellement à la surface du cylindre. Les partioules adhé- rant plus fortement à la surface du cylindre sont enlevées par broyage. ou grattage au moyen de la cloison longitudina- le 36. A la sortie de la chambre 35, le solvant parvient, en passant par des orifices de passage 37 qui se trouvent dans la cloison 36, dans une seconde chambre 38, dans laquelle il se produit encore une fois un rinçage de la surface du oylin- dre.   C'est   par les orifices de sortie 39 qu'on évacue de cette chambre le solvant avec les restes de couleur'enlevés par rinçage. 



   Dans le dispositif de nettoyage F, le solvant pénètre par l'orifice d'entrée 40 dans la chambre 41 dans laquelle sont disposées des lames 42 de grattage, inclinées en sens contraire du sens de rotation du cylindre 5, ces lames favo- risant la séparation des restes de couleur d'avec le cylindre sur lequel ils adhèrent éventuellement. Les différentes la- mes 42 sont munies de trous 45 dans la mesure   où.   elles s'é- tendent sur toute la longueur du cylindre. Les trous 43 sont superflus lorsque les lames de grattage sont plus courtes et sont décalées les unes par rapport aux autres. On évacue le solvant, avec les restes de couleur enlevés par rinçage, de la chambre 41 à travers l'orifice 44. 



   Pour éviter que les cloisons latérales des barres de broyage pénètrent éventuellement par l'effet de meule dans le cylindre, il est bon, ainsi qu'on le voit sur la fig. 2, de disposer ces parois latérales 45 avec une certaine inolinai- son par rapport à la direction dans laquelle s'effeotue le mouvement de rotation du cylindre. Si on dispose plusieurs barres ou dispositifs de broyage sur le pourtour du cylindre, 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 il est bon, pour la même raison, de donner une longueur dif- férente aux barres ou dispositifs, de façon que les cloisons latérales obliques soient décalées les unes par rapport aux autres. 



   D'autre part, dans les dispositifs de broyage à plusieurs surfaces, on peut munir une ou plusieurs des chambres situées devant les différentes surfaces, de tubulures de raccordement permettant de faire arriver des solvants ou des produits d'ad- dition. Enfin, on peut également munir les chambres collec- trices de la matière de raccords pour des agents sous pression (constitués par de l'acide carbonique ou de l'air   comprimé)   ou pour des agents de rinçage. 



   Les cloisons longitudinales des barres peuvent être pa- rallèles les unes aux autres, comme dans les dispositifs A, B, et C.   Mais   elles peuvent aussi être dirigées radialement ou presque radialement vers l'axe du cylindre, comme dans le dispositif D. Dans certains cas on a l'avantage qu'on peut répartir encore davantage de barres de broyage sur le pourtour .du cylindre. 



   On peut enfin rappeler que   les' barres   de broyage et les conduits de répartition peuvent être exécutés, d'une.manière connue, de façon à pouvoir être refroidis ou chauffés.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Grinding rod mill, especially for grinding colors, inks and the like.



   Known grinding rod mills are arranged for intermittent loading, and their hopper into which the reserve of material to be ground is charged is of a size such that as far as possible it is possible to pour into it at one time the total quantity of material. the material to be ground which is available, therefore for example a quantity of material of 80, 150 or 200 liters, which is then ground in the grinder gradually. For this purpose, efforts were made to enlarge the loading hopper by arranging it as skillfully as possible.



   When we wanted to grind different colors, like for example a yellow color and a brown color, it was necessary to first load the whole quantity of yellow color, then to grind it completely, and then stop the grinder, dismantle it in its parts as completely as possible, in order to subject the hopper, cylinder, bar and load tank, etc. to a long cleaning and

 <Desc / Clms Page number 2>

 complicated. Then we proceeded to reassemble and finally we loaded all the material of the other color, for example brown in color, then we crushed it.



   Therefore, it has heretofore been impossible to implement simultaneously, in a grinding rod mill, different colors during the same operation, or to implement two colors in a different way, that is to say. say to grind one of them only once and the other twice, and to evacuate them separately, which on the contrary can only be obtained by the execution in accordance with the present invention which will be described below.



   The hopper hitherto considered essential had almost in all cases to be connected directly to the bar, and consequently also extend up to the cylinder which most often constituted the entire bottom of this hopper. It therefore occupied a large part of the surface of the cylinder and, moreover, the part of this surface which is situated at the top and which is the most valuable, preventing this part of the surface of the cylinder from supplying properly speaking work, in other words to have the grinding bars there.



   On the other hand, the hopper so far, most generally arranged as a single one on the cylinder, was also subjected to the effect of crushing the material to be treated.



  To prevent the material contained in the hopper from escaping, as is possible because of this, it was necessary to run this hopper or the cylinder in a mobile manner, that is to say so as to be able to bring the hopper closer to the cylinder, which made the crusher very complicated, increased the price and still led to multiple imperfections in service.



   The present invention consists of an improvement in a grinding rod mill, in which

 <Desc / Clms Page number 3>

 the material to be ground through the bar. According to the present invention, a duct is connected on all sides, distributing the material on the grinding surface (s) of the bar and connected to this bar, to a supply duct or pipe which feeds the material to be ground. from a mixing device, tank or similar device not attached to the mill or bar. When the crusher or bar is executed in this way, the hopper heretofore required and which has the above drawbacks is completely eliminated.

   We have the possibility of making the crusher work continuously, given that we no longer depend on the capacity of the hopper and that we can, on the contrary, achieve a continuous or permanent supply from a tank of large volume installed at a certain distance from the mill or from the mixer installed at a point separate from this mill.



   It is advantageous to arrange the grinding bar in a box-shaped casing, the opening of which which bears against the grinding surface or the like extends over almost the entire length of the grinding cylinder.



  In the case of a multi-surface grinding device, the grinding bars are arranged in a box-shaped housing, lengthwise of the grinding cylinder or the like. The grinding bar can be implemented in a known manner as a device with several surfaces, the grinding surfaces of which are arranged one behind the other or one after the other or in parallel. . However, the grinding device can also be implemented with grinding surfaces arranged partly in parallel and partly behind one another or one after another.



   It is advantageous to have the material distribution duct above the grinding bar, which distributes the material.

 <Desc / Clms Page number 4>

 bue this to the different grinding surfaces.



   The material crushed by the different grinding surfaces is conducted according to the present invention, at the outlet of the discharge ducts arranged at the rear of the grinding surfaces, into collecting chambers arranged laterally with respect. to the grinding bar and preferably on both sides of this bar.



   It is also advantageous to have at the rear of the last grinding surface a material discharge duct, connected to the collecting chamber, so that the cabinet or box scraping the material, in use until. here, independent and necessary becomes superfluous.



   By eliminating the hopper, there is the possibility of arranging a large number of bars around the periphery of the cylinder, which at the same time increases the useful power of the single-cylinder crusher. These bars are advantageously given different lengths, in order to prevent the transverse partitions of the bars from possibly hollowing out the cylinder.



   When it is necessary to prepare by means of the grinder and in one and the same operation, for example different colors, it is possible to dispose on the other hand, according to the present. invention, between the different bars or series of grinding bars, special devices for cleaning or sweeping the cylinder which may include bars, blades, brushes or the like, these cleaning elements possibly being included in a single or more rooms. It has in fact been observed that the independent members arranged at the rear of the bars and in use hitherto for removing, by scraping, the crushed material which adheres to the cylinder, do not always remove this material in a way. so complete that no particles remain on the cylinder.



   The description which follows with reference to the accompanying drawing.

 <Desc / Clms Page number 5>

 given by way of non-limiting example, will make it clear how the invention can be implemented, the particularities which emerge both from the drawing and from the text, of course, forming part thereof.



   Fig. 1 shows in cross section a cylinder with crushing and cleaning bars made differently and distributed around its periphery.



   Figs. 2 and 3 are sections through II-II and III-III of fig 1.



   In fig. 1 shows in section different embodiments for the grinding bars and the cleaning members. The grinding device A, which is also shown in a horizontal longitudinal section and in a vertical longitudinal section in Figs. 2 and 3 is executed in the form of a grinding device or box with several grinding surfaces arranged in parallel. The product to be ground begins by entering at 1 the duct 3¯ for distributing the material, this duct being placed above the grinding bar, as shown in the drawing. On leaving conduit 2, the product to be ground enters, passing through orifices 3, into chambers 4.

   At the exit of the chambers 4, the material to be ground is led by the cylinder 8¯ which turns in the direction of the arrow below the grinding surfaces 6, then into the chambers 7 located at the rear of the chambers 4 , and where the material accumulates in front of the scraping bars or edges 8. At the exit of. chambers 7, the ground product passes through discharge conduits 9 and is discharged into the collecting chambers 10 arranged on the sides of the bar, as shown in FIGS. 2 and 3, from where it is evacuated to any points of use.



   The grinding device B of FIG. 1 corresponds substantially, by its arrangement, to device A. However, while in device A. the different surfaces of

 <Desc / Clms Page number 6>

 grinding are arranged in parallel, they are arranged one after the other in the device B. In this box B, the material enters at 11 into the distribution duct 12. At the outlet of the duct 12, the material passes through the orifices 13 and enters the chamber 14 and is led by the cylinder 5 of this chamber successively under the grinding surfaces 15, as far as the last chamber 16 where it s'. accumulates in front of the scraper 17.

   Each of the different grinding surfaces can, by adaptation to the grain size of the decreasing material to be ground, be substantially narrower than the immediately preceding grinding surface, because the material being crushed , which becomes finer and finer, also wears at least the following grinding surface. Therefore, each grinding surface should be given a width somewhat less than that of the surface preceding it in the direction of the flow of the material being crushed.



   On leaving the chamber 16, the ground material passes through the orifices 18 in the collecting chambers arranged laterally as in device A, from where it is transported to the points of use.



   The device C shown in FIG. 1 is again executed in the form of a box with several grinding surfaces arranged so as to be able to be supplied partly in series, and partly in parallel. The product to be ground enters through the opening 19 into the distribution duct 20, from where it is conducted through the openings 21 in the chambers 22. At the outlet of the chambers 22, the material to be ground is led through the. interval between the cylinder and the grinding surfaces 23 and 24 arranged one after the other, then in the chambers 25, at the outlet of which it is again conducted, by or-

 <Desc / Clms Page number 7>

 vertures 26, in the collecting chambers arranged on the side of the device.



   In the device D shown in FIG. 1, the product to be ground passes through the inlet orifice 27 and enters the distribution duct 28, similar to a chamber, this time disposed in front of the first bar 29 of grinding. The material to be ground is passed below the grinding surface 29, then into the chamber 30, in which the material is subjected to a reinforced pressure, as a result of the grinding surface 31, of greater width, which connects to this room. This increased pressure has the effect that even particles of material which are stronger are compressed and crushed below the second grinding surface 31.

   In order to avoid a harmful overpressure in the chamber 30, there are provided, in the partition wall between this chamber and the chamber 28, orifices 32 for equalizing the overpressure, exactly calculated and allowing the establishment of. some return flow of the partially ground material. These orifices can also be provided with check valves or the like. Passing below the grinding surface 31, the ground material enters the collecting chamber 33, from where it can be discharged to any points of use.



   In order to be able to use grinders provided with grinding bars of the type oi described above, for the simultaneous grinding of different materials, for example of colors such as yellow and brown, it is advantageous to provide cleaning devices between the grinding bars. which use different colors. In the accompanying drawing, there is shown by way of example and in section cleaning devices E and F of this type.



   In the cleaning device 3, a suitable solvent

 <Desc / Clms Page number 8>

 color enters through the inlet 34 into a chamber 35 in which it rinses away, forming swirling currents, any color residues which may adhere to the surface of the cylinder. Particles adhering more strongly to the surface of the cylinder are removed by grinding. or scraping by means of the longitudinal partition 36. At the outlet of the chamber 35, the solvent reaches, passing through passage openings 37 which are in the partition 36, into a second chamber 38, in which it is obtained. once again rinses the surface of the linoleum. It is through the outlet orifices 39 that the solvent with the color residues removed by rinsing is discharged from this chamber.



   In the cleaning device F, the solvent enters through the inlet orifice 40 into the chamber 41 in which are arranged the scraping blades 42, inclined in the direction opposite to the direction of rotation of the cylinder 5, these blades favoring the separation of the color residues from the cylinder on which they may adhere. The various blades 42 are provided with holes 45 insofar as. they extend over the entire length of the cylinder. The holes 43 are superfluous when the scraping blades are shorter and are offset from each other. The solvent, with the color residues removed by rinsing, is drained from chamber 41 through port 44.



   To prevent the side walls of the grinding bars from possibly penetrating the cylinder through the grinding effect, it is good, as can be seen in fig. 2, to arrange these side walls 45 with a certain inolina- tion with respect to the direction in which the rotational movement of the cylinder is effected. If there are several bars or grinding devices around the perimeter of the cylinder,

 <Desc / Clms Page number 9>

 it is good, for the same reason, to give a different length to the bars or devices, so that the oblique side partitions are offset from one another.



   On the other hand, in grinding devices with several surfaces, it is possible to provide one or more of the chambers situated in front of the different surfaces with connecting pipes making it possible to supply solvents or additives. Finally, the material collecting chambers can also be fitted with fittings for pressurized agents (consisting of carbonic acid or compressed air) or for rinsing agents.



   The longitudinal partitions of the bars can be parallel to each other, as in devices A, B, and C. But they can also be directed radially or almost radially towards the axis of the cylinder, as in device D. In in some cases there is the advantage that even more grinding bars can be distributed around the periphery of the cylinder.



   Finally, it may be recalled that the grinding bars and the distribution ducts can be made in a known manner so that they can be cooled or heated.


    

Claims (1)

RESUME 1 Broyeur à barres de broyage, servant notamment au broyage des couleurs, des encres ou des produits analogues, caractérisé par le fait qu'un conduit fermé de toutes parts, destiné à distribuer la matière à la ou aux surfaces de broya- ge d'un dispositif à barres, et relié à celui-ci est branché sur une conduite d'alimentation à travers laquelle la matière à broyer arrive en venant d'un mélangeur, d'un réservoir ou d'un dispositif analogue non attenant au broyeur ou à la barre, <Desc/Clms Page number 10> 2 Modes de réalisation d'un broyeur à barres de broyage et notamment du broyeur spécifié sous 1 , présentant les par- ticularités suivantes prises séparément ou selon les diverses combinaisons possibles : ABSTRACT 1 Grinding bar mill, serving in particular for grinding colors, inks or similar products, characterized in that a duct closed on all sides, intended to distribute the material to the grinding surface (s) of a bar device, and connected to it is connected to a supply line through which the material to be ground arrives from a mixer, a tank or similar device not attached to the grinder or to bar, <Desc / Clms Page number 10> 2 Embodiments of a grinding rod mill and in particular of the mill specified under 1, having the following peculiarities taken separately or according to the various possible combinations: a) la barre ou les barres sont montées dans un boitier en forme de caisson qui entoure une cavité, subdivisée en plusieurs espaces par la ou les barres de broyage, ce'boîtier étant ouvert du côté du cylindre et s'étendant presque sur toute la longueur de ce cylindre; b) dans le boîtier, en forme de caisson, sont disposées plusieurs barres s'étendant dans le sens de la longueur de la surface de broyage; c) le broyeur comportant un certain nombre de surface de broyage disposées en parallèle par rapport au conduit de répartition de la matière, ce oonduit.qui fait arriver la matière sur les différentes surfaces de broyage est disposé au-dessus de ces surfaces, en partant du milieu du cylindre; a) the bar or bars are mounted in a box-shaped housing which surrounds a cavity, subdivided into several spaces by the grinding bar (s), this housing being open from the side of the cylinder and extending almost over the entire length of this cylinder; b) in the box-shaped housing are arranged several bars extending in the direction of the length of the grinding surface; c) the mill comprising a number of grinding surfaces arranged in parallel with respect to the material distribution duct, this duct which brings the material to the various grinding surfaces is arranged above these surfaces, starting from from the middle of the cylinder; d) on raccorde des chambres collectrices de la matière, latéralement par rapport à la barre de broyage, et de préfé- rence des deux cotés de cette barre, sur les conduits d'éva- cuation de la matière disposés à l'arrière des surfaces de broyage; e) les chambres collectrices de la matière sont munies de raccords pour des agents sous pression, comme de l'acide carbonique ou de l'air comprimé, ou pour des agents de net- toyage ou de rinçage; f) on dispose également à l'arrière de la dernière sur- face de broyage un conduit d'évacuation de la matière branché sur la chambre collectrice; d) collecting chambers for the material are connected, laterally with respect to the grinding bar, and preferably on both sides of this bar, to the material discharge ducts arranged behind the surfaces. grinding; e) the material collecting chambers are fitted with connections for pressurized agents, such as carbonic acid or compressed air, or for cleaning or rinsing agents; f) at the rear of the last grinding surface there is also a material discharge duct connected to the collecting chamber; g) les différentes surfaces de broyage sont disposées de façon à pouvoir être alimentées en partie en série, et en partie en parallèle, et les conduits collecteurs sont bran- <Desc/Clms Page number 11> ohés sur les chambres collectrices de la matière à l'arrière de la dernière surface de broyage montée en série; @ h) les surfaces de broyage, disposées en série, donc les unes à la suite des autres ou les unes derrière les au- tres, dans le dispositif à plusieurs surfaces de broyage, comportent une largeur ou épaisseur de broyage qui va en diminuant dans le sens du courant de circulation de la matiè- re en cours de broyage; g) the various grinding surfaces are arranged so that they can be supplied partly in series, and partly in parallel, and the collecting ducts are connected. <Desc / Clms Page number 11> ohes on the material collecting chambers behind the last grinding surface mounted in series; @ h) the grinding surfaces, arranged in series, therefore one after the other or one behind the other, in the device with several grinding surfaces, have a width or thickness of grinding which decreases in size. the direction of the flow of the material being ground; i) les cloisons latérales des barres de broyage sont disposées un peu obliquement par rapport. à la direction du mouvement de rotation du cylindre; j) dans le dispositif à plusieurs surfaces de broyage, un ou plusieurs des espaces situés devant les différentes surfaces de broyage sont munis de tubulures de raccordement servant à faire arriver des solvants ou des agents d'addition; k) dans un dispositif à plusieurs surfaces de broyage, dont les surfaces individuelles de broyage sont disposées les unes à la suite des autres, les espaces individuels sont mis en communication au moyen d'orifices qui peuvent être munis de dispositifs de fermeture; 1) sur le pourtour du cylindre sont disposés plusieurs dispositifs de broyage branohés séparément ou individuelle- ment sur les conduites d'alimentation; i) the side walls of the crushing bars are arranged a little obliquely in relation to each other. the direction of the rotational movement of the cylinder; j) in the device with several grinding surfaces, one or more of the spaces located in front of the different grinding surfaces are provided with connection pipes for supplying solvents or additives; k) in a device with several grinding surfaces, the individual grinding surfaces of which are arranged one after the other, the individual spaces are placed in communication by means of orifices which can be provided with closing devices; 1) on the periphery of the cylinder are arranged several grinding devices separately or individually branohes on the supply lines; m) les barres à boite ou caisson.disposées sur le pour- .tour du cylindre sont de longueur différente; n) entre les différentes boîtes des barres de broyage, ou après ces différentes boites, on dispose des dispositifs de nettoyage spéciaux, simples ou multiples, parcourus par un courant d'un agent de nettoyage ou de rinçage. m) the bars with box or caisson arranged around the perimeter of the cylinder are of different length; n) between the different boxes of the grinding bars, or after these different boxes, there are special cleaning devices, single or multiple, traversed by a current of a cleaning or rinsing agent. 0) 'les dispositifs de nettoyage ou de rinçage sont mu- nis d'une lame de grattage s'appliquant d'elle-même sous pres- sion, ou de lames de grattage appliquées par un ressort, de <Desc/Clms Page number 12> brosses ou d'organes auxiliaires analogues; p) les cloisons longitudinales des bottes des barres et des barres mêmes sont orientées à peu près radialement en direction vers l'axe du cylindre. 0) 'The cleaning or rinsing devices are fitted with a scraping blade which applies itself under pressure, or with scraping blades applied by a spring, <Desc / Clms Page number 12> brushes or the like; p) the longitudinal partitions of the bundles of the bars and of the bars themselves are oriented approximately radially towards the axis of the cylinder.
BE442026D BE442026A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE442026A true BE442026A (en)

Family

ID=99354

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE442026D BE442026A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE442026A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2636669A1 (en) Mobile regenerator unit for drilling muds.
BE1015015A3 (en) Method and unit recycling asphalt membrane.
FR2644729A1 (en) Double-screw press
BE442026A (en)
FR2569432A1 (en) PROCESS FOR PROCESSING OLD PAPERS
FR2798371A1 (en) Transfer device for use in manufacturing animal feed has Archimedes screw in housing with normally closed valve at outlet and has inlet at lower air pressure than outlet
EP2470303B1 (en) Device for shearing or shredding and grinding material
CA2314526C (en) Drum for garbage processing apparatus and associated apparatus
FR3101566A1 (en) Utility vehicle for collecting polystyrene
FR3071130A1 (en) AGRICULTURAL MACHINE FOR THE TRANSPORT AND DISTRIBUTION OF BULK PRODUCTS
WO2014189385A2 (en) A method and a device for making a multi-components product material
EP2053155B1 (en) Laundry washing machine or washer-dryer comprising means for diverting the water flow
EP1865781B1 (en) Device for continuously mixing a food dough provided with two types of superimposed mixing tools and a side discharge, method and installation
EP3946810A1 (en) Nozzle for a spray system and spray system comprising such a nozzle
BE1007890A3 (en) Screen elements for rotary grinder and grinder team of such items.
BE442027A (en)
BE446285A (en)
EP1292394A1 (en) Tubular rotary mill liner
EP1723892B1 (en) Dishwasher with sprinkling means
BE399139A (en)
FR2464097A1 (en) Domestic and garden refuse shredder - has rotating drum with sharp edge inside rings longitudinally connected by radially distributed crushing bars
FR2814042A1 (en) LIVESTOCK PREPARATION AND DISPENSING MACHINE
BE387740A (en)
FR2920635A1 (en) Farm manure e.g. pasty manure, spreading device e.g. trailer, for use with tractor, has scraping units to seize and shred material, and driven in translation from top to bottom of active surface to bring material to projection units
BE373615A (en)