BE441271A - - Google Patents

Info

Publication number
BE441271A
BE441271A BE441271DA BE441271A BE 441271 A BE441271 A BE 441271A BE 441271D A BE441271D A BE 441271DA BE 441271 A BE441271 A BE 441271A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pawls
slide
welding
friction
pawl
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE441271A publication Critical patent/BE441271A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B23MACHINE TOOLS; METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B23KSOLDERING OR UNSOLDERING; WELDING; CLADDING OR PLATING BY SOLDERING OR WELDING; CUTTING BY APPLYING HEAT LOCALLY, e.g. FLAME CUTTING; WORKING BY LASER BEAM
    • B23K1/00Soldering, e.g. brazing, or unsoldering
    • B23K1/14Soldering, e.g. brazing, or unsoldering specially adapted for soldering seams
    • B23K1/16Soldering, e.g. brazing, or unsoldering specially adapted for soldering seams longitudinal seams, e.g. of shells

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Specific Conveyance Elements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Machine à souder les corps des boites à conserves par soudure autogène ou par soudure ordinaire. 



   La présente invention se rapporte aux machines automatiques pour la production des corps des boites à conserves et elle a pour objet un transporteur pour le transport,par   saut   successifs, des viroles des bottes d'un poste de travail au poste suivant. Jusqu'à présent, on employait pour ces transporteurs soit des chaînes sans fin pourvues d'organes d'entraînement) soit des crochets ou des doigts animés d'un mouvement de va-et- vient et qui s'engageaient derrière les pièces à ouvrer se trou - 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 vant sur un plan de guidage.

   Les chaînes constituent des trans- porteurs lourds qui présentent de plus l'inconvénient que   l'écap-   tement entre les organes d'entraînement se modifie très rapide- ment par l'usure résultant du nombre élevé d'articulations, ce qui provoque des perturbations dans- le transport. Les crochets ou doigts animés d'un mouvement de va-et-vient et qui sont dis- posés sur un support commun écartent déjà cet inconvénient, mais par contre, au cours de leurs course de retour, ils-endommagent les pièces à ouvrer par griffades ou par frottements. C'est pourquoi, ils sont absolument inutilisables pour les viroles de boites qu'on met en oeuvre le plus souvent actuellement et qui sont constituées par de la tôle noire à revêtement de laque si sensible aux rayures et au frottement.

   Pour pouvoir employer cependant également avec succès pour le transport de pièces à ouvrer sensibles (les viroles de boites) ces crochets à mouve- ment de va-et-vient, qui exigent peu de place et de force mo- trice et qu'on peut, en   rsison   des viroles de boites minces, exécuter d'une façon très simple et rendre extrêmement légères, on propose, conformément à l'invention, comme transporteur, un mécanisme d'entraînement à cliquets qui glisse à la façon d'un patin sur le chemin de guidage des pièces à ouvrer, dont les cliquets se déplacent parallèlement à ce chemin de guidage et sont commandés de force ou desmodromiquement, à la façon connue,

   de manière qu'à leur 'course de retour ils reviennent en arrière sans aucun contact et sans frottement de glissement avec la pièce à ouvrer suivante en passant au-dessous ou au-   dessus   de celle-ci. Un tel transporteur simplifie considérable- ment la construction et le fonctionnement de la machine qui produit les corps des boites, ce qui représente un progrès con- sidérable pour ces machines qui par elles-mêmes sont déjà com- pliquées. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Le dessin annexé représente schématiquement et à titre d'exemple plusieurs modes d'exécution de l'objet de la présente invention. Dans un but de simplification, on a renoncé à repré-   senter   également sur le dessin la machine destinée à produire les corps de', boites, par exemple la machine à souder ces corps, par soudure ordinaire ou par soudure autogène, qui est suffi- samment connue. 



   Suivant le mode d'exécution représenté par les figures 1 à 3, le mécanisme d'entraînement à cliqueta, qui sert par exemple à transporter les viroles de boites du poste de cintra au poste de soudure de la machine à souder les corps, est cons- titué par une paire de barres 1   qu'un   mécanisme à manivelle ou un autre mécanisme analogue déplace d'un mouvement de va-et- vient sur des guidages appropriés 11 tout en faisant avancer les pièces à ouvrer, au moyen de cliquets 2 répartis suivant la longueur de la course des barres.

   Les cliquets oscillent sur des pivots horizontaux 3 dans des échancrures 12 des barres 1 (fig.3) et glissent, .par desprolongements 4, sur des réglettes canmandées 5, qui déterminent à tout moment la position des cli- q uets   (fig.l),   de manière que ceux-ci, lorsque la réglette 5   occupe   la position indiquée sur la figura 1, se trouvent dans la position active et entraînent les pièces à ouvrer et que par contre, lorsque la réglette se trouve dans la position indiquée sur la figure 2, ils sont retirés   suffisaranent   pour que les piè- ces à ouvrer, soutenues par des guidages appropriés quelconques, ne puissent plus être touchées par ces cliquets. 



   La commande de la réglette ou des réglettes 5 et par suite celle des cliquets 2 a lieu, dans le mode d'exécution re- présenté, au moyen de-leviers 7 qui tournent autour de pivots fixes 8 et qui sont articulés, au moyen de prolongements 9, au- delà du point de rotation, à une tige commune 10. Cette tige est 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 reliée par un bras osc illant 13 qui peut tourner par exemple au- tour du pivot 8 et qui prend appui, sous l'influence d'un ressort 14, sur une   came   15.

   Celle-ci tourne avec le mécanisme de com- mande des barres 1, de telle façon que, pendant la course des barres   ver,q   l'avant, la partie 17 (de la came 15) concentrique à l'axe 16 de cette carne se déroule en contact avec un galet que porte le bras 13 et que la réglette 5 reste dans la posi- tion suivant la fig.   l,   de sorte que les cliquets 2 peuvent fonctionner. Par contre, pendant la course de retour des barres,   c'est   la partie basse 18 de la came 15 qui se déroule devant le levier 13, de sorte que, ainsi que le montre la figure 2, le bras 13 se meut vers la gauche et abaisse aLnsi les réglet- tes 5 suffisamment pour que les cliquets 2 reviennent à la po- sition de non-fonctionnement (figure 2).

   Par-conséquent, pen- dant la course de retour, les cliquets ne touchent pas les pièces à ouvrer, par exemple les tôles de viroles qui doivent être amenées de leur pile au premier poste dectravail et, de celui-ci, à un deuxième poste. 



   De préférence, on ne monte pas rigidement lespivots 3 sur les barres 1, mais sur de courts patins 19 qui peuvent se déplacer, sur un faible trajet (l'intervalle 20 de la   fig.3),   par rapport aux barres 1 et qui sont poussés vers l'avant, jus- qu'à une butée appropriée, par le ressort 6. Cette disposition présente l'avantage que les cliquets 2 peuvent être réglés de nouveau lorsqu'ils s'usent et qu'au cours de l'avancement des pièces à ouvrer, ils ne déformant pas ces pièces par   refoule-   ment lorsqu'elles viennent en contact avec la butée d'alignement usuelle 21 (figure 3) lorsque leur longueur augmente un peu par suite du morfil ou pour d'autres causes analogues. 



   Dans le mode d'exécution suivant les figures 4 à 6, les extrémités libres des c liquets s ont reliées   par- des   bielles 22 à des coulisseaux 23 qui glissent¯ entre des guides fixes 24 et qui sont pressés contre ceux-ci par des ressorts 25 pour provo- quer un certain frottement. Pendant la course-en avant de la 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 barre 1 et des cliquets 2, les coulisseaux- 23 restent d'abord immobiles sur les guides 24 par suite de leur frottement. Il s'ensuit que les bielles 22 et les cliquets 2 s'élèvent, comme le montre la figure 4, jusqu'à ce que les coulisseaux soient entraînés par des épaulements 26 de la barre 1. Les cliquets agissent alors à la façon usuelle.

   Lors du renversement du mou- vement de la barre, les coulisseaux 23 restent d'abord de nou- veau immobiles sur les guides 24, par suite de leur frottement, ce qui a pour conséquence que les bielles 22 se rabattent et que les cliquets 2 tombent dans la position de non fonctionnement (figure 5), dans laquelle ils sont ramenés en arrière pendant que les bielles 22 entratnent les coulisseaux 23. 



   Les coulisseaux 23 peuvent aussi-être commandés desmodro- miquement par excentriques ou par cames au lieu de l'être par frottement. 



   Le mode d'exécution suivant les figures 7 et 8 est ana- logue à celui suivant les figures 4 à 6', Les cliquets 2 sont montés, de façon à pouvoir tourner, autour de pivots horizontaux 3, sur les barres 1, qui se déplacent d'un mouvement de va-et-   @   vient. Comme le montre la figure 7, chaque clique t est poussé par un, ressort 26 vers sa position active. Pour l'en retirer, on se sert soit d'un organe d'appui pour chaque cliquet 2, soit, comme le montre le dessin, d'un seul organe d'appui (le coulis- seau 31), commun pour tous les- cliquets, qui peut se déplacer par rapport à la barre 1 et qui, sur le trajet de chaque bras de cliquet   27,'   présente une échancrure 28.

   Dans chacune de ces échancrures 28, dont le fond est incliné, repose ure bille ou un   galet   29 qui pénètre dans une échancrure 30 de la barre 1 et vient en prise avec la face   inférieur!'!     27   du cliquet. Lorsque la barre 1 et le coulisseau 31 se déplacent l'un par rapport à l'autre, la bille ou le galet 29 grimpe sur la face   supérieu-   re du coulisseau 31 et rabat ainsi le cliquet 2 dans la posi- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 tion de non-fonctionnement (figure   8).   Ceci se produit au commencement de la course en arrière.

   Au commencement de la course active, lorsque la barre 1 prend d'abord de nouveau de l'avance sur le coulisseau 31, la bille ou le galet 29 retombe dans son échancrure 28, de sorte que le ressort 26 peut pousser de nouveau le cliquet 2 dans la position active (figure 7). 



   Comme le coulisseau 23 des figures   4 6,   le coulisseau 31 peut être commandé par frottement, mais il peut aussi être commandé   desmodromiquement   par des cames, etc.. 



   On peut aussi remplacer les cliquets 2 des figures 7 et 8 par des chevilles montées à coulissement sur la barre 1, transversalement au sens du transport. 



   Suivant les figures 9 à 11, chaque cliquet 2 présente un galet 33 monté sur son extrémité libre et sortant du plan limite supérieur du cliquet de manière que, pendant la course de retour du cliquet, son galet roule le long de la face infé- rieure de la pièce à ouvrer qui doit être transportée pendant la course active suivante. Par ce mouvement de roulement, en comparaison de ce qui a lieu avec des cliquets frottants, la surface si sensible de la pièce à ouvrer, par exemple la laque du corps ou de la virole de la botte, est ménagée   notamment,   lorsqu'on emploie des ressorts 6 très faibles qui suffisent tout juste pour soulever le cliquet 2 jusqu'à sa position active et lorsqu'on revêt d'une substance molle, par exemple du caoutchouc, la surface de roulement du galet .

   Le frottement éventuel de la pointe antérieure 34 du cliquet au dernier moment de la course de retour sur la pièce à ouvrer, lorsque le galet 33 glisse de cette pièce, ne nuit pas parce que ce frottement se produit sur le bord serti achevé, dans le cas des corps de botte, et sur le bord extérieur de la tôle, dans le cas des tôles des viroles de boîte, bord qui disparait dans le sertissage ultérieur ou qui doit de toute façon être débarrassé de la laque ou d'autres re- vêtements analogues, peur la soudure ordinaire ou la soudure auto- gène. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Pour empêcher des perturbations dans le transport irré- prochable à cause de pièces à ouvrer qui   s'écartent   un peu de la longueur normale, on monte le cliquet, avec une boutonnière 20, sur son pivot   3,   de sorte que, lors du transport de pièces à outrer un peu plus longues, le cliquet peut rester un peu en arrière, malgré la pression du ressort   6,   lorsque ces pièces viennent en contact, dans la position extrême, avec une butée d'alignement et ne peuvent pas être poussées plus loin. 



   Dans le mode d'exécution représenté, on a pourvu la barre l d'échancrures 12 recevant chacune un cliquet 2 et tra- versée transversalement   par¯¯le   pivot 3. Le ressort 6 repose dans un creux faisant suite à l'échancrure et couvert par une plaque 37. Une vis 38 sert à assujettir cetteplaque de   recou-   vrement 37. 



   Au lieu de cliquets 2, on peut employer aussi des che- villes coulissant élastiquement dans le sens transversal (per- pendiculaire) à la direction du déplacement ou chargées par un poids et portant le galet 33 à leur extrémité antérieure (supérieure-). 



   Revendications. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Machine for welding the bodies of cans by autogenous welding or by ordinary welding.



   The present invention relates to automatic machines for the production of the bodies of tin cans and it relates to a conveyor for the transport, by successive jumps, of the shells of the boots from one work station to the next station. Until now, these conveyors have been used either endless chains provided with drive members) or hooks or fingers moving back and forth and which engage behind the workpieces. is hole -

 <Desc / Clms Page number 2>

 vant on a guide plane.

   The chains constitute heavy transporters which also have the drawback that the coupling between the drive members changes very quickly by the wear resulting from the high number of articulations, which causes disturbances. in-transport. The hooks or fingers moving back and forth and which are placed on a common support already eliminate this drawback, but on the other hand, during their return stroke, they damage the parts to be opened by scratching or rubbing. This is why they are absolutely unusable for the casing ferrules which are most often used at present and which consist of black sheet coated with lacquer so sensitive to scratches and friction.

   However, in order to be able to successfully use these reciprocating hooks for the transport of sensitive workpieces (box ferrules), which require little space and driving force and which can be , in conjunction with thin box ferrules, to be executed in a very simple manner and to make extremely light, there is proposed, according to the invention, as a conveyor, a ratchet drive mechanism which slides like a shoe on the guide path of the parts to be worked, the pawls of which move parallel to this guide path and are controlled by force or desmodromically, in the known manner,

   so that on their return stroke they return back without any contact and without sliding friction with the next workpiece passing below or above it. Such a conveyor considerably simplifies the construction and the operation of the machine which produces the bodies of the boxes, which represents a considerable advance for these machines which by themselves are already complicated.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The accompanying drawing represents schematically and by way of example several embodiments of the object of the present invention. For the sake of simplification, it has been dispensed with also to represent in the drawing the machine intended to produce the bodies of cans, for example the machine for welding these bodies, by ordinary welding or by autogenous welding, which is sufficient. well known.



   According to the embodiment shown in Figures 1 to 3, the ratchet drive mechanism, which is used, for example, to transport the box ferrules from the cintra station to the welding station of the body welding machine, is constructed. - titué by a pair of bars 1 that a crank mechanism or another similar mechanism moves back and forth on appropriate guides 11 while advancing the workpieces, by means of pawls 2 distributed according to the length of the stroke of the bars.

   The pawls oscillate on horizontal pivots 3 in the notches 12 of the bars 1 (fig. 3) and slide, by extensions 4, on grooved strips 5, which determine at any time the position of the pawls (fig.l ), so that these, when the slide 5 occupies the position indicated in figure 1, are in the active position and drive the parts to be cut and that, on the other hand, when the slide is in the position indicated on the Figure 2, they are removed enough so that the workpieces, supported by any suitable guides, can no longer be touched by these pawls.



   The control of the slider or sliders 5 and consequently that of the pawls 2 takes place, in the embodiment shown, by means of levers 7 which turn around fixed pivots 8 and which are articulated by means of extensions 9, beyond the point of rotation, to a common rod 10. This rod is

 <Desc / Clms Page number 4>

 connected by an oscillating arm 13 which can rotate, for example, around the pivot 8 and which bears, under the influence of a spring 14, on a cam 15.

   This rotates with the bar control mechanism 1, so that, during the travel of the bars towards the front, part 17 (of the cam 15) concentric with the axis 16 of this cam takes place in contact with a roller carried by the arm 13 and that the strip 5 remains in the position according to FIG. l, so that the pawls 2 can work. On the other hand, during the return stroke of the bars, it is the lower part 18 of the cam 15 which unwinds in front of the lever 13, so that, as shown in figure 2, the arm 13 moves to the left. and thus lowers the rulers 5 sufficiently so that the pawls 2 return to the non-operating position (FIG. 2).

   Consequently, during the return stroke, the pawls do not touch the workpieces, for example the ferrule sheets which must be brought from their stack to the first workstation and, from this, to a second workstation. .



   Preferably, the pivots 3 are not mounted rigidly on the bars 1, but on short pads 19 which can move, over a short path (the interval 20 of FIG. 3), relative to the bars 1 and which are pushed forward, to a suitable stop, by the spring 6. This arrangement has the advantage that the pawls 2 can be readjusted when they wear out and during travel. parts to be worked, they do not deform these parts by upsetting when they come into contact with the usual alignment stop 21 (figure 3) when their length increases a little as a result of the bit or for other similar causes .



   In the embodiment according to Figures 4 to 6, the free ends of the c liquets are connected by connecting rods 22 to slides 23 which slide between fixed guides 24 and which are pressed against them by springs. 25 to cause some friction. During the race-ahead of the

 <Desc / Clms Page number 5>

 bar 1 and pawls 2, the slides 23 first remain stationary on the guides 24 due to their friction. It follows that the connecting rods 22 and the pawls 2 rise, as shown in FIG. 4, until the slides are driven by the shoulders 26 of the bar 1. The pawls then act in the usual way.

   When the movement of the bar is reversed, the sliders 23 first of all remain stationary on the guides 24, due to their friction, which has the consequence that the connecting rods 22 are folded back and that the pawls 2 fall into the non-operating position (Figure 5), in which they are brought back while the connecting rods 22 drive the sliders 23.



   The slides 23 can also be controlled demodromically by eccentrics or by cams instead of being so by friction.



   The embodiment according to Figures 7 and 8 is analogous to that according to Figures 4 to 6 '. The pawls 2 are mounted so as to be able to rotate, around horizontal pivots 3, on the bars 1, which are move back and forth. As shown in Figure 7, each click t is pushed by a spring 26 towards its active position. To remove it, one uses either a support member for each pawl 2, or, as shown in the drawing, a single support member (the slide 31), common for all the - pawls, which can move relative to the bar 1 and which, on the path of each pawl arm 27, has a notch 28.

   In each of these notches 28, the bottom of which is inclined, rests a ball or a roller 29 which enters a notch 30 of the bar 1 and engages the underside! '! 27 of the pawl. When the bar 1 and the slider 31 move relative to each other, the ball or the roller 29 climbs on the upper face of the slider 31 and thus folds the pawl 2 into position.

 <Desc / Clms Page number 6>

 tion of non-operation (figure 8). This happens at the start of the backward stroke.

   At the start of the active stroke, when the bar 1 first advances again on the slide 31, the ball or the roller 29 falls back into its notch 28, so that the spring 26 can push the pawl again. 2 in the active position (figure 7).



   Like the slider 23 of Figures 46, the slider 31 can be controlled by friction, but it can also be controlled desmodromically by cams, etc.



   It is also possible to replace the pawls 2 of FIGS. 7 and 8 by pins slidably mounted on the bar 1, transversely to the direction of transport.



   According to Figures 9 to 11, each pawl 2 has a roller 33 mounted on its free end and protruding from the upper limit plane of the pawl so that, during the return stroke of the pawl, its roller rolls along the lower face. of the workpiece that is to be transported during the next active stroke. By this rolling movement, in comparison with what takes place with rubbing pawls, the very sensitive surface of the workpiece, for example the lacquer of the body or of the shell of the boot, is particularly spared, when using very weak springs 6 which are just enough to lift the pawl 2 to its active position and when a soft substance, for example rubber, is coated on the rolling surface of the roller.

   The possible friction of the front point 34 of the pawl at the last moment of the return stroke on the workpiece, when the roller 33 slides from this workpiece, is not harmful because this friction occurs on the finished crimped edge, in the case of boot bodies, and on the outer edge of the sheet, in the case of the sheets of box ferrules, edge which disappears in the subsequent crimping or which must in any case be freed of lacquer or other coatings analogues, for ordinary welding or autogenous welding.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   To prevent disturbances in the perfect transport due to workpieces which deviate a little from the normal length, the pawl, with a buttonhole 20, is mounted on its pivot 3, so that, during transport of parts to be added a little longer, the pawl may remain a little behind, despite the pressure of the spring 6, when these parts come into contact, in the extreme position, with an alignment stop and cannot be pushed further .



   In the embodiment shown, the bar l has been provided with notches 12 each receiving a pawl 2 and traversed transversely by the pivot 3. The spring 6 rests in a hollow following the notch and covered. by a plate 37. A screw 38 serves to secure this cover plate 37.



   Instead of pawls 2, it is also possible to use pins which slide elastically in the transverse direction (perpendicular) to the direction of movement or loaded by a weight and carrying the roller 33 at their anterior (upper) end.



   Claims.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Machine à souder les corps des boites à conserves par. sou- dure autogène ou par soudure ordinaire, à transport automatique par sauts successifs des pièces à ouvrer, par exemple les viroles de boites, d'un poste de travail à l'autre, au moyen de crochets qui sont déplacés d'un mouvement de va-et-vient, caractérisée en ce qu'on se sert pour le transport- d'un mécanis- me d'entraînement à cliquets analogue à un patin glissant sur le chemin de guidage des pièces à ouvrer et dont les cliquets (2) ne glissent avec leur pivot (3) que dans un chemin paral- léle à la direction du transport et sont commandés de force ou desmodromiquement, à la fagon connue, de manière qu'à leur <Desc/Clms Page number 8> course de retour ils reviennent en arrière, 1.- Machine for welding the bodies of cans by. autogenous welding or by ordinary welding, with automatic transport by successive jumps of the parts to be worked, for example the casing shells, from one workstation to another, by means of hooks which are moved by a movement of reciprocating, characterized in that for the transport, use is made of a ratchet drive mechanism similar to a shoe sliding on the guide path of the workpieces and of which the pawls (2) only slide with their pivot (3) in a path parallel to the direction of transport and are controlled by force or desmodromically, in a known manner, so that their <Desc / Clms Page number 8> race back they go back, sans aucun contact et sans frottement de glissement avec la pièce suivante, en pas- sant endessous ou au-dessus de celle-ci. without any contact and without sliding friction with the next part, passing below or above it. 2. - Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que lescliquets (2) oscillant sur des pivots horizontaux (3) sont guidés par des prolongements (4) sur une barre ou réglette (5) qui peut être soulevée et abaissée par une came (15) eu un organe analogue dont le mouvement est lié à celui du mécanisme de commande des cliquets. 2. - Device according to claim 1, characterized in that the pawls (2) oscillating on horizontal pivots (3) are guided by extensions (4) on a bar or slide (5) which can be raised and lowered by a cam (15) had a similar member whose movement is linked to that of the pawl control mechanism. 3. - Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que la réglette (5) contre laquelle sont pressés' les prolonge- ments (4) des cliquets par la force de poids ou de ressorts (6) est portée par des leviers (7) commandés, au moyen d'une biel- le (10) et d'un bras intermédiaire (13) ou d'un organe analogue qui est en prise avec cette bielle, à,partir de la came (15). 3. - Device according to claim 2, characterized in that the strip (5) against which are pressed 'the extensions (4) of the pawls by the force of weight or springs (6) is carried by levers (7 ) controlled, by means of a connecting rod (10) and an intermediate arm (13) or a similar member which is engaged with this connecting rod, from the cam (15). 4. - Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les cliquets (2) qui peuvent osciller sur des pivots hori- zontaux (3) sont reliés par des bielles (22) à des patins (23) dont le déplacement par rapport à l'organe (1) qui porte les cliquets soulève ou rabat ces cliquets. 4. - Device according to claim 1, characterized in that the pawls (2) which can oscillate on horizontal pivots (3) are connected by connecting rods (22) to pads (23) whose displacement relative to the member (1) which carries the pawls lifts or folds these pawls. 5. - Dispositif suivant la revendication 4, caractérisé en ce que les patins (23) constituent des coulisseaux à frottement qui sont entraînés par l'organe (1) portant les cliquets et qui, lors du renversement du mouvement, sont forcés par frottement de se déplacer par rapport à lui, grâce à quoi les cliquets sont mis en prise et libérés. 5. - Device according to claim 4, characterized in that the pads (23) constitute friction slides which are driven by the member (1) carrying the pawls and which, during the reversal of the movement, are forced by friction of move relative to it, whereby the pawls are engaged and released. 6.- Dispositif suivant la revendication 4, caractérisé en ce que les patins (23) sont commandés par des excentriques ou des cames pour mettre en prise et libérer les cliquets. 6.- Device according to claim 4, characterized in that the pads (23) are controlled by eccentrics or cams to engage and release the pawls. 7.- Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les cliquets (2) oscillant sur des pivots horizontaux (3) sont maintenus en position active par la force de ressorts (26) et prennent appui par des prolongements (les bras 27) sur des @ <Desc/Clms Page number 9> organes de roulement (29) dont le chemin de roulement incliné (28) est déplaçable par rapport au support (1) des cliquets. 7.- Device according to claim 1, characterized in that the pawls (2) oscillating on horizontal pivots (3) are held in the active position by the force of springs (26) and are supported by extensions (the arms 27) on the @ <Desc / Clms Page number 9> running gear (29), the inclined track (28) of which can be moved relative to the support (1) of the pawls. 8. - Dispositif suivant la revendication 7, caractérisé en ce que l'organe (le coulisseau 31) portant le chemin de roulement (les échancrures 28) est déplacé par des excentriques, des cames ou des organes analogues par rapport au support (1) des cliquets. 8. - Device according to claim 7, characterized in that the member (the slide 31) carrying the raceway (the notches 28) is moved by eccentrics, cams or similar members relative to the support (1) ratchets. 9.- Dispositif suivant la revendication 1 ou lesrevendications 2 à 8, caractérisé en ce que le crochet, le doigt (cliquet 2) ou la cheville poussé vers la position active par l'action de poids ou de ressorts est pourvu à son extrémité libre antérieu- re d'un galet (33) roulant, lors de la course de retour, sur la pièce à ouvrer (y). 9.- Device according to claim 1 or lesrevendications 2 to 8, characterized in that the hook, the finger (pawl 2) or the pin pushed towards the active position by the action of weights or springs is provided at its free end front of a roller (33) rolling, during the return stroke, on the workpiece (y). 10.- Dispositif suivant la revendication 9, caractérisé en ce que la surface de roulement du galet (33) est constituée par une matière élastique telle que du caoutchouc. 10.- Device according to claim 9, characterized in that the rolling surface of the roller (33) consists of an elastic material such as rubber. @ @
BE441271D BE441271A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE441271A true BE441271A (en)

Family

ID=98799

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE441271D BE441271A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE441271A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2499039A1 (en) DEVICE FOR INSERTING SHEET PACKETS INTO A WORKING MACHINE
FR3035087A1 (en) DEVICE FOR TRANSPORTING OBJECTS AND DEVICE FOR CONVEYING AND WEIGHING EQUIPPED WITH SUCH TRANSPORT DEVICES
CH667262A5 (en) METHOD AND DEVICE FOR supplying DOSES MIXTURE OF LIQUID AND splicing air into the splicing AN AIR yarn splicing.
EP0691089A1 (en) Tray conveying device with multiple work stations
FR2960866A1 (en) Conveying receptacle for conveying object e.g. fruit, in conveying device, has beam respectively articulated from two sides at base and support along pivoting axes, where axes are located on two sides of longitudinal median plane of foot
FR2644753A1 (en) DEVICE FOR THE AUTOMATIC LAYING OF LABELS ON CARDBOARDS AND PALLETS
BE441271A (en)
FR2510535A1 (en) ASSEMBLY TAPE DISPENSER-APPLICATOR
CH693335A5 (en) Device for the feeding of flat materials e.g. for printers, in which a retracting mechanism pushes, during one phase of selection cycle, the movable support back against the action of the elastic spring by a predetermined distance
FR2502585A1 (en) LABELING STATION FOR OBJECTS SUCH AS BOTTLES
CH640468A5 (en) PORTABLE LABELING MACHINE.
EP0059818B1 (en) Machine for placing individual protection strips around oblong objects such as bottles, and an assembly of such machines
FR2550513A1 (en) TRANSFER DEVICE FOR AN ENVELOPING MACHINE
BE1012832A4 (en) Effacement return stroke push rod for transferring products for packagingfrom the feeder conveyor to the elevator service grille on machines forpackaging these products in stretchy film
FR2563085A1 (en) APPARATUS FOR INSERTING STICKS IN FREEZING POCKETS
FR2480727A1 (en) Bookbinding conveyor sheet stacker - in which stacks are advanced by pushing lugs to station after which resilient fingers align leading sheet edge
EP0010528B1 (en) Device for separating and feeding v-shaped metallic strips
FR2668135A1 (en) Assembly for automatic removal of the top copy from a stack of flat multi-page objects
CH428560A (en) Storage facility
BE444834A (en)
FR2597795A1 (en) PICKING HEAD USED FOR FLAT PAPERING OF STACKS OF PAPER BY MEANS OF A U-STAPLE, COMPRISING A SEPARATE STAPLE DEVICE AND A SEPARATE PUSHER
CH504916A (en) Automatic lathe bar feeder
BE503856A (en)
BE479104A (en)
BE509249A (en)