CH428560A - Storage facility - Google Patents

Storage facility

Info

Publication number
CH428560A
CH428560A CH1063364A CH1063364A CH428560A CH 428560 A CH428560 A CH 428560A CH 1063364 A CH1063364 A CH 1063364A CH 1063364 A CH1063364 A CH 1063364A CH 428560 A CH428560 A CH 428560A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
trays
fingers
installation
during
stroke
Prior art date
Application number
CH1063364A
Other languages
French (fr)
Inventor
Charles Ringwood Michael John
John Spooner Wesely
Original Assignee
Acrow Eng Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Acrow Eng Ltd filed Critical Acrow Eng Ltd
Publication of CH428560A publication Critical patent/CH428560A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G1/00Storing articles, individually or in orderly arrangement, in warehouses or magazines
    • B65G1/02Storage devices
    • B65G1/04Storage devices mechanical
    • B65G1/06Storage devices mechanical with means for presenting articles for removal at predetermined position or level

Description

  

  
 



  Installation d'emmagasinage
 La présente invention a pour objet une installation d'emmagasinage, dans laquelle les charges destinées à être emmagasinées sont portées par des plateaux.



   Dans les installations connues de ce genre les plateaux roulent sur des rails supportés par un bâti, les rails constituant une voie qui s'étend d'un côté du bâti d'emmagasinage à l'autre, les plateaux et par conséquent les charges étant emmagasinés dans les voies. Chaque voie renferme un certain nombre de plateaux, disposés   l'un    derrière l'autre et les plateaux se déplacent le long de la voie à partir de l'extrémité de chargement du bâti à travers la zone d'emmagasinage, constituée par la longueur des voies, jusqu'à l'extrémité de déchargement. Pour chaque voie, les plateaux atteignent l'extrémité de déchargement dans le même ordre que celui dans lequel ils ont été chargés dans les voies.



   Le nombre de voies à disposition dans chaque installation particulière est déterminé par les dimensions du plateau utilisé et par la surface d'emmagasinage dont on dispose pour l'installation. Le bâti peut être conçu de façon qu'une voie se trouve au-dessus d'une autre voie, de même que côte à côte, et le nombre de rangées de voies est déterminé par la manière dont les plateaux sont déchargés à l'extrémité des voies (de même, bien entendu, par la manière dont les plateaux sont chargés) et par la hauteur disponible dans l'aire d'emmagasinage, de même que la hauteur du chargement des plateaux.



   Dans les installations d'emmagasinage de ce genre, des moyens doivent être prévus pour déplacer les plateaux et leurs chargements sur les rails.



   L'installation d'emmagasinage à plateaux, selon la présente invention, comporte plusieurs voies parallèles pour les plateaux, qui sont ouvertes à leurs extrémités, et qui s'étendent d'un bout à l'autre de l'installation. Elle est caractérisée en ce que les plateaux sont déplacés pas à pas le long de leur voie par des organes d'entraînement à mouvement de va et vient, ces organes comprenant des doigts qui, lors d'une course d'avancement, saisissent un plateau et, lors d'une course de retour, reviennent en arrière sans actionner le plateau.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution d'une installation selon l'invention.



   La fig. 1 est une vue en bout de l'une des voies de l'installation.



   La fig. 2 est une coupe selon la ligne   Il-Il    de la fig. 1 avec une partie brisée.



   La fig. 3 est une vue schématique d'une variante d'un doigt d'avancement dans sa position précédant immédiatement la course d'entraînement, et
 la fig. 4 est une vue schématique correspondant à la fig. 3 montrant le doigt dans sa position effacée.



   L'installation d'emmagasinage représentée comprend un bâti présentant des montants 2 fixés à des organes horizontaux 4. Chaque organe horizontal porte de courts piliers 6 s'étendant au-dessus de lui; ces piliers portent des rails 8 en forme de U, l'espace entre ces rails constituant une     voies    de l'installation. On remarquera que plusieurs voies peuvent s'étendre l'une au-dessus de l'autre entre chaque paire de montants 2, et qu'une installation complète peut comprendre plusieurs paires de montants disposées côte à côte, et par conséquent plusieurs rangées de voies.



   Chaque rail 8 porte plusieurs galets 10 fixés de manière à pouvoir pivoter en lui; des plateaux 12 roulent sur ces galets. Le bras externe des rails en forme de
U est légèrement plus long que le bras interne, comme on peut le voir de la fig. 1, de manière à constituer un guide pour les bords externes des plateaux. Chaque plateau est muni de chemins de roulement 14 qui viennent en contact avec le sommet des galets 10; chaque plateau est également muni de plusieurs barres 16 d'avancement qui, selon la construction des plateaux, peuvent être constituées par des organes faisant partie intégrante des plateaux.



   Les plateaux chargés qui sont déplacés entre les rails 8 les uns après les autres, sont entraînés d'une extrémité à l'autre de chaque voie, pour être ensuite déchargés; ils sont entraînés par un mécanisme comprenant un dispositif d'entraînement linéaire 18 actionné hydrauliquement et porté par un bâti comprenant des crochets  20 et une traverse 22. L'extrémité externe du piston du dispositif d'entraînement est munie d'une chape 24 s'engageant avec l'extrémité inférieure d'une tige 26 dont l'extrémité supérieure est fixée à un support 28 de came. Ainsi, lorsque le piston du dispositif d'entraînement va et vient, le support de came va et vient également le long du chemin.

   Le support qui s'étend le long de la majeure partie du chemin, est muni de plaques 30 latérales qui reposent sur des glissières 32 de supports, lesquelles sont fixées par une monture 34 à l'organe horizontal 4, comme on le voit de la fig. 1.



   Le support présente plusieurs paires de doigts 36, montés de façon à pouvoir pivoter sur lui, un doigt de chaque paire se trouvant de chaque côté du support. Les doigts sont montés sur un pivot 38 et présentent une languette 40 d'entraînement sur un côté du pivot et un contrepoids 42 sur l'autre côté. Les cames sont représentées à la fig. 2 dans leur position d'entraînement, dans laquelle leur rotation dans le sens des aiguilles d'une montre est empêchée par le contact d'une cheville 44 d'arrêt avec la face supérieure du support 28, comme on le voit à la fig. 1. Dans cette position, la face d'entraînement 40 des doigts est en contact avec le bord arrière des barres d'entraînement 16 des plateaux.



  Comme on peut le voir du dessin, l'espace entre chaque paire de doigts sur le support est égal à la distance entre les barres 16 d'entraînement de chaque plateau, de telle sorte que chaque doigt est en contact d'entraînement avec un plateau. De plus, la distance entre la barre d'entraînement arrière d'un plateau et la barre d'entraînement avant du plateau qui suit, est aussi égale à ou inférieure à la distance entre deux doigts du support, de telle sorte que deux plateaux peuvent être entraînés ensemble et que chaque plateau est saisi tour à tour et déplacé en avant.



   Lors d'une course en avant, le support et par conséquent les plateaux sont déplacés en avant sur la longueur d'une course. Lors de la course de retour du piston, le support et par conséquent chaque doigt reculent jusqu'à ce que la face arrière de la partie d'entraînement de chaque doigt, face qui est inclinée, vienne en prise avec le bord 46 incurvé des barres 16 d'entraînement;

   après quoi les doigts pivotent autour de leurs axes 28 en sens inverse des aiguilles d'une montre sur le dessin, et contre l'action du contrepoids, de telle sorte que le bord incurvé de la languette d'entraînement passe au-dessous des barres d'entraînement jusqu'à ce que les doigts soient dégagés des barres, sur quoi les doigts pivotent dans le sens des aiguilles d'une montre sous   l'action    de leur contrepoids pour revenir à la position représentée au dessin, où ils sont en prise ou près d'être en prise avec les faces arrières d'entraînement des barres d'entraînement des plateaux et prêts à la course d'avancement suivante.



   Les plateaux d'emmagasinage sont ainsi déplacés pas à pas, à raison d'un pas pour chaque mouvement de va-et-vient du piston du dispositif hydraulique.



   Le mouvement de va-et-vient peut être produit par l'emploi d'air comprimé, ou alternativement, par l'emploi de n'importe quel mécanisme approprié apte à produire un mouvement de va-et-vient. Les doigts peuvent être sollicités par un ressort dans la position d'entraînement au lieu d'être soumis à l'action d'un contrepoids, ou bien ils peuvent être actionnés directement par le mouvement de va-et-vient, ou par une source distincte de puissance. Dans ces deux derniers cas, les doigts seront reliés ensemble par des tiges ou des leviers.



   On remarquera que, lorsque les plateaux sont en train d'être chargés à l'extrémité de chargement d'une voie, ils ne nécessitent pas d'être effectivement reliés aux moyens d'entraînement ou placés dans une position précise. Cet avantage résulte de l'emploi des doigts, qui permet de saisir les plateaux et de les faire avancer indépendamment de leur position longitudinale primitive.



   Les plateaux peuvent être d'un type standard, comme représenté au dessin, ou bien ils peuvent être du type en porte-à-faux, si la hauteur de l'installation d'emmagasinage est limitée. Les galets 10 peuvent évidemment être en n'importe quelle matière appropriée, par exemple en nylon,  bakélite , caoutchouc synthétique, résines artificielles, et comporter ou non des roulements à billes; toutefois, il est normal de prévoir des roulements à billes lorsque de très lourdes charges sont à transporter.



   Chaque voie d'emmagasinage de l'installation comporte son propre dispositif d'actionnement linéaire et les dispositifs des différentes voies peuvent être entraînés par une pompe hydraulique commune. La commande du mouvement du dispositif d'actionnement linéaire peut être obtenue par une valve actionnée par un solénoïde et par un interrupteur maintenu fermé, lequel est monté sur le support, ou bien le mouvement peut être commandé à la main, ou peut être obtenu en utilisant un autre dispositif d'entraînement linéaire actionnant une valve. Le mouvement effectif des plateaux le long des voies d'emmagasinage peut être commandé par n'importe quel dispositif courant de commande, manuel, semi-automatique ou automatique, y compris les dispositifs à cartes perforées.



   On remarquera cependant que la commande effective du mouvement des plateaux dépend des exigences d'une installation donnée, les principaux facteurs à considérer étant:
 a. la manière de charger et de décharger les plateaux avant et après les voies d'emmagasinage.
 b. le temps pris pour effectuer ces opérations et
 c. le nombre de plateaux qui sont emmagasinés dans une voie à n'importe quel moment.



   On remarquera que, grâce à l'usage d'une installation actionnée hydrauliquement, ces facteurs peuvent être facilement satisfaits, car un dispositif hydraulique est de par sa nature très souple; il en résulte qu'un même dispositif d'entraînement peut répondre à des conditions de marche très différentes demandées à une installation; de plus la simplicité de l'installation est telle qu'elle n'offre que peu de source de dérangement en conséquence les problèmes d'entretien sont réduits au minimum.



   Dans certains cas les charges peuvent ne pas être posées sur des plateaux séparés, mais les plateaux ou leurs équivalents peuvent faire partie des charges.



   Dans la construction représentée aux fig. 3 et 4, chaque doigt est maintenu dans la position d'entraînement par un piston 50 sollicité par un ressort monté dans une console 52 fixée au support 28. La force du ressort 54 est telle que les doigts 36 restent en position d'entraînement pour déplacer les plateaux tant que les circonstances sont normales. Cependant, si les chemins sont obstrués, les pistons peuvent alors se déplacer dans la position représentée à la fig. 4, contre l'action du ressort 54, de sorte que ni les plateaux, ni le dispositif hydraulique ne subissent de dégât; les doigts pivotent dans le sens des aiguilles d'une montre et passent sous les barres 16 d'entraînement.
  



  
 



  Storage facility
 The present invention relates to a storage installation, in which the loads intended to be stored are carried by trays.



   In known installations of this type, the trays run on rails supported by a frame, the rails constituting a track which extends from one side of the storage frame to the other, the trays and consequently the loads being stored. in the tracks. Each track contains a number of trays, arranged one behind the other, and the trays move along the track from the loading end of the frame through the storage area, formed by the length of the rails. lanes, up to the unloading end. For each lane, the trays reach the unload end in the same order in which they were loaded into the lanes.



   The number of channels available in each particular installation is determined by the dimensions of the platform used and by the storage area available for the installation. The frame can be designed so that one track sits on top of another track, as well as side by side, and the number of rows of tracks is determined by how the trays are unloaded at the end. tracks (also, of course, by the way the trays are loaded) and by the height available in the storage area, as well as the height of the loading of the trays.



   In such storage installations, means must be provided for moving the trays and their loads on the rails.



   The tray storage installation, according to the present invention, has several parallel tracks for the trays, which are open at their ends, and which extend from one end of the installation to the other. It is characterized in that the plates are moved step by step along their path by reciprocating drive members, these members comprising fingers which, during a forward stroke, grip a plate. and, during a return stroke, come back without activating the plate.



   The appended drawing represents, by way of example, an embodiment of an installation according to the invention.



   Fig. 1 is an end view of one of the installation tracks.



   Fig. 2 is a section along the line II-II of FIG. 1 with a broken part.



   Fig. 3 is a schematic view of a variant of an advancing finger in its position immediately preceding the driving stroke, and
 fig. 4 is a schematic view corresponding to FIG. 3 showing the finger in its erased position.



   The storage installation shown comprises a frame having uprights 2 fixed to horizontal members 4. Each horizontal member carries short pillars 6 extending above it; these pillars carry U-shaped rails 8, the space between these rails constituting a track of the installation. It will be noted that several tracks can extend one above the other between each pair of uprights 2, and that a complete installation can comprise several pairs of uprights arranged side by side, and therefore several rows of tracks. .



   Each rail 8 carries several rollers 10 fixed so as to be able to pivot in it; trays 12 roll on these rollers. The outer arm of the rails
U is slightly longer than the inner arm, as can be seen from fig. 1, so as to constitute a guide for the outer edges of the trays. Each plate is provided with raceways 14 which come into contact with the top of the rollers 10; each plate is also provided with several advancement bars 16 which, depending on the construction of the plates, may be constituted by members forming an integral part of the plates.



   The loaded trays which are moved between the rails 8 one after the other, are driven from one end to the other of each track, to be then unloaded; they are driven by a mechanism comprising a linear drive device 18 actuated hydraulically and carried by a frame comprising hooks 20 and a cross member 22. The outer end of the piston of the drive device is provided with a yoke 24 s' engaging with the lower end of a rod 26, the upper end of which is fixed to a cam support 28. So when the piston of the drive device moves back and forth, the cam support moves back and forth along the path as well.

   The support, which runs along most of the path, is provided with side plates 30 which rest on support slides 32, which are fixed by a mount 34 to the horizontal member 4, as seen from Fig. fig. 1.



   The support has several pairs of fingers 36, mounted so as to be able to pivot on it, one finger of each pair being on each side of the support. The fingers are mounted on a pivot 38 and have a drive tongue 40 on one side of the pivot and a counterweight 42 on the other side. The cams are shown in fig. 2 in their driving position, in which their clockwise rotation is prevented by the contact of a stop pin 44 with the upper face of the support 28, as seen in FIG. 1. In this position, the drive face 40 of the fingers is in contact with the rear edge of the drive bars 16 of the plates.



  As can be seen from the drawing, the space between each pair of fingers on the holder is equal to the distance between the drive bars 16 of each chainring, so that each finger is in driving contact with a chainring. . In addition, the distance between the rear drive bar of one chainring and the front drive bar of the following chainring is also equal to or less than the distance between two fingers of the holder, so that two trays can be pulled together and each plate is grabbed in turn and moved forward.



   In a forward stroke, the carrier and therefore the chainrings are moved forward along the length of a stroke. During the return stroke of the piston, the holder and therefore each finger recede until the rear face of the driving part of each finger, which face is inclined, engages with the curved edge 46 of the bars. 16 training;

   after which the fingers rotate around their axes 28 counterclockwise in the drawing, and against the action of the counterweight, so that the curved edge of the drive tongue passes below the bars drive until the fingers are free from the bars, whereupon the fingers rotate clockwise under the action of their counterweight to return to the position shown in the drawing, where they are engaged or close to engaging the rear drive faces of the chainring drive bars and ready for the next forward stroke.



   The storage trays are thus moved step by step, at the rate of one step for each back and forth movement of the piston of the hydraulic device.



   The reciprocating motion can be produced by the use of compressed air, or alternatively, by the use of any suitable mechanism capable of producing a reciprocating motion. The fingers can be spring loaded in the driving position instead of being subjected to the action of a counterweight, or they can be actuated directly by the reciprocating motion, or by a source. distinct from power. In the latter two cases, the fingers will be linked together by rods or levers.



   It will be noted that, when the trays are being loaded at the loading end of a track, they do not need to be actually connected to the drive means or placed in a precise position. This advantage results from the use of fingers, which makes it possible to grip the plates and to make them advance independently of their original longitudinal position.



   The trays can be of a standard type, as shown in the drawing, or they can be of the cantilever type, if the height of the storage installation is limited. The rollers 10 may of course be of any suitable material, for example nylon, bakelite, synthetic rubber, artificial resins, and may or may not include ball bearings; however, it is normal to provide ball bearings when very heavy loads are to be transported.



   Each storage channel of the installation has its own linear actuator and the devices of the different channels can be driven by a common hydraulic pump. The control of the movement of the linear actuator can be obtained by a valve actuated by a solenoid and by a switch held closed, which is mounted on the holder, or the movement can be controlled by hand, or can be obtained by using another linear drive device operating a valve. The actual movement of the trays along the storage lanes can be controlled by any common control device, manual, semi-automatic or automatic, including punch card devices.



   Note, however, that the actual control of the movement of the platens depends on the requirements of a given installation, the main factors to be considered being:
 at. how to load and unload the trays before and after the storage lanes.
 b. the time taken to carry out these operations and
 vs. the number of trays that are stored in a lane at any one time.



   It will be appreciated that, through the use of a hydraulically actuated installation, these factors can be easily satisfied, since a hydraulic device is by its nature very flexible; it follows that the same drive device can respond to very different operating conditions required of an installation; moreover, the simplicity of the installation is such that it offers little source of disturbance, consequently maintenance problems are reduced to a minimum.



   In some cases the loads may not be placed on separate trays, but the trays or their equivalents may be part of the loads.



   In the construction shown in Figs. 3 and 4, each finger is held in the driving position by a piston 50 biased by a spring mounted in a console 52 fixed to the support 28. The force of the spring 54 is such that the fingers 36 remain in the driving position for move the trays as long as the circumstances are normal. However, if the paths are blocked, then the pistons can move into the position shown in fig. 4, against the action of the spring 54, so that neither the plates nor the hydraulic device suffer any damage; the fingers rotate clockwise and pass under the drive bars 16.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Installation d'emmagasinage à plateaux, comportant plusieurs voies parallèles pour les plateaux, qui sont ouvertes à leurs extrémités et qui s'étendent d'un bout à l'autre de l'installation, caractérisée en ce que les plateaux sont déplacés pas à pas le long de leur voie par des organes d'entraînement à mouvement de va-et-vient, ces organes comprenant des doigts qui, lors d'une course d'avancement, saisissent un plateau et, lors d'une course de retour, reviennent en arrière sans actionner le pla teau. CLAIM Storage installation with trays, comprising several parallel tracks for the trays, which are open at their ends and which extend from one end of the installation to the other, characterized in that the trays are moved step by step along their path by reciprocating drive members, these members comprising fingers which, during a forward stroke, grip a plate and, during a stroke back, go back without activating the plate teau. SOUS-REVENDICATIONS 1. Installation selon la revendication, caractérisée en ce que les doigts pour chaque voie sont pivotés sur un support commun (28). SUB-CLAIMS 1. Installation according to claim, characterized in that the fingers for each lane are rotated on a common support (28). 2. Installation selon la sous-revendication 1, caractérisée en ce que les doigts se placent par gravité dans une position d'entraînement dans laquelle ils saisissent un plateau pendant une course d'avancement et ils sont pivotés contre la gravité lors de la course de retour par suite du contact par leur bord postérieur avec un plateau. 2. Installation according to sub-claim 1, characterized in that the fingers are placed by gravity in a driving position in which they grip a plate during an advance stroke and they are pivoted against gravity during the stroke. return as a result of contact by their posterior edge with a plateau. 3. Installation selon l'une des sous-revendications 1 ou 2, caractérisée en ce que les doigts sont maintenus dans leur position d'entraînement p ar un organe qui fait pivoter les doigts dans une positigiq de non-entraînement lors d'une obstruction de la voie. 3. Installation according to one of sub-claims 1 or 2, characterized in that the fingers are maintained in their driving position by a member which makes rotate fingers in a non-training position during a track obstruction.
CH1063364A 1963-08-14 1964-08-14 Storage facility CH428560A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB3220763A GB1107211A (en) 1963-08-14 1963-08-14 Improvements in and relating to storage equipment

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH428560A true CH428560A (en) 1967-01-15

Family

ID=10334968

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1063364A CH428560A (en) 1963-08-14 1964-08-14 Storage facility

Country Status (2)

Country Link
CH (1) CH428560A (en)
GB (1) GB1107211A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3568825A (en) * 1968-06-27 1971-03-09 Boeing Co Cargo moving shuttle conveyor
EP0343111A2 (en) * 1988-05-17 1989-11-23 Catrak Ag Roller conveyor for transferring pallets, especially wooden pallets

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3713264A1 (en) * 1987-04-18 1988-11-03 Truetzschler & Co DEVICE FOR TRANSPORTING SPIDER CAN WITH A CONTINUOUS CONVEYOR

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3568825A (en) * 1968-06-27 1971-03-09 Boeing Co Cargo moving shuttle conveyor
EP0343111A2 (en) * 1988-05-17 1989-11-23 Catrak Ag Roller conveyor for transferring pallets, especially wooden pallets
EP0343111A3 (en) * 1988-05-17 1990-11-28 Catrak Ag Roller conveyor for transferring pallets, especially wooden pallets

Also Published As

Publication number Publication date
GB1107211A (en) 1968-03-27

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR1464383A (en) Log sawmill
FR2464104A1 (en) APPARATUS FOR SELECTING AND CLASSIFYING OBJECTS
EP0034154A1 (en) Storing plant.
CH652954A5 (en) APPARATUS FOR TAKING PIECES IN THE FORM OF RODS OR RODS FROM A STACK OF SUCH PIECES.
FR2661926A1 (en) DEVICE FOR PROVIDING PARTS OF LAUNDRY TO A CALENDER OR THE LIKE.
CH428560A (en) Storage facility
FR2531317A1 (en) DEVICE FOR ORDERING FISH
FR2500417A1 (en) DYNAMIC STORAGE FACILITIES
CH403606A (en) Device for stacking objects
FR2557547A1 (en) MANUFACTURING INSTALLATION WITH MULTIPLE FIXED WORKSTATIONS AND HANDLING DEVICE
FR2625184A1 (en) DEVICE FOR EXTRACTING BINS INSTALLED ON RAYS ON EACH OTHER THROUGH A CIRCULAR ALLEY
WO2018002518A1 (en) Device for transferring products by sweeping
FR2502585A1 (en) LABELING STATION FOR OBJECTS SUCH AS BOTTLES
FR2609458A1 (en) Machine for automatic de-stacking and conveying of components, such as, for example, sheet-metal blanks
FR2495585A1 (en) CONVEYOR WITH PUSHERS OR SCRAPERS
FR2982253A1 (en) Storing and handling device for storing and handling of plant culturing vats in vertical type conveyor bearing strands, has maintaining unit shifts selected load out of transport plane such that selected load is accessible for user
FR2537107A1 (en) Improvements to the dynamic storage of loads
EP2052994A1 (en) Storage and retrieval machine with on-board boom lift with conveyor for an automated storage warehouse
FR2728852A1 (en) Intermittent drive conveyor carrying series of wheeled trucks
BE848161A (en) HANDLING SYSTEM.
CH609625A5 (en) Method and installation for automatically loading at least one normal gauge railway waggon onto a truck moving on a narrow gauge railway network
BE566270A (en)
FR2644443A1 (en) Automatic raking-off (removal-from-a-grid) device for a drying-tunnel comb chain conveyor for the metal-packaging and metal-sealing industries, the packages in general, and the chemical etching plates or printed-circuit boards
EP0089915A1 (en) Plant for binding wire coils
FR2460603A1 (en) TROLLEY FOR AUTOMATIC LOADING OF FORAGE BALES