BE433376A - - Google Patents

Info

Publication number
BE433376A
BE433376A BE433376DA BE433376A BE 433376 A BE433376 A BE 433376A BE 433376D A BE433376D A BE 433376DA BE 433376 A BE433376 A BE 433376A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
valve
closing
discharge
head
parts
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE433376A publication Critical patent/BE433376A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B67OPENING, CLOSING OR CLEANING BOTTLES, JARS OR SIMILAR CONTAINERS; LIQUID HANDLING
    • B67DDISPENSING, DELIVERING OR TRANSFERRING LIQUIDS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B67D1/00Apparatus or devices for dispensing beverages on draught
    • B67D1/04Apparatus utilising compressed air or other gas acting directly or indirectly on beverages in storage containers
    • B67D1/0456Siphons, i.e. beverage containers under gas pressure without supply of further pressurised gas during dispensing

Landscapes

  • Devices For Dispensing Beverages (AREA)
  • Lift Valve (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Dispositif pour la fermeture de récipients ou bouteilles renfermant des eaux gazeuses ". 



   L'invention a trait à un dispositif pour la fermeture de récipients ou bouteilles renfermant des eaux gazeuses en parti- culier à des têtes ou bouchons de fermeture pour bouteilles renfermant de l'eau contenant de l'acide carbonique sous pres- sion, par exemple de l'eau de Seltz ou une eau minérale artificielle . 



   L'objet de l'invention réside dans la réalisation de   dispo-   sitifs de fermeture qui, au point de vue de l'hygiène, convien- nent mieux que les dispositifsde fermeture utilisés jusqu'à ce jour. 



   Un autre objet de l'invention réside dans une production plus économique de dispositifsde fermeture de ce genre, auquel cas la fermeture est plus étanche qu'il n'était possible de l'ob- tenir par les dispositifsconnus jusqu'à l'heure actuelle. 



   Un troisième objet de l'invention réside dans la réalisa- tion d'un dispositif de fermeture pour récipients ou bouteilles du genre précité, dispositif qui peut être constitué, entière- ment ou partiellement, par des résines synthétiques ou par d'au-      

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tres substances ou composés artificiels et, à cet égard, de réa- liser des fermetures dont le prix de revient soit inférieur à celui des dispositifs métalliques de fermeture utilisés ordinai- rement. 



   Le nouveau dispositif de fermeture est caractérisé par le fait que sa soupape de fermeture a son siège dans l'extrémi- té d'échappement du système de décharge, par exemple du con-   @   duit ou de la tubulure de décharge. La soupape de fermeture et son siège affectent, de préférence, une forme conique, la partie conique du siège étant élargie vers l'intérieur du con- duit ou de la tubulure de décharge . Par ce moyen, plus est élevée la pression du liquide contenu dans le récipient ou la pression agissant sur ce liquide , plus est étanche la fermetu- re du récipient par la soupape . 



   Conformément à l'invention, on prévoit, de préférence, un canal de raccordement entre le conduit de décharge et l'extrémi- té supérieure du conduit amenant le liquide du récipient dans la tête ou le bouchon de décharge . Ce canal assure une communi- cation directe entre le récipient et la tête ou le bouchon en maintenant en dérivation le dispositif actionnant la soupape ou l'organe analogue. 



   Conformément à un mode préféré de réalisation de l'inven- tion, la tige de la soupape est divisée en deux parties, de tel- le manière que deux sortes de garnitures puissent être logées dans le conduit ou la tubulure de décharge . L'une de ces garni- tures est déplacée en même temps que la tige de la soupape,alors que l'autre garniture supplémentaire est fixée dans le conduit ou la tubulure de décharge . Les deux garnitures assurent l'étan-   chéité   de la chambre intérieure du conduit ou de la tubulure de décharge eu égard à la cavité contenant le dispositif actionnant le système de fermeture et évitent l'introduction du liquide à l'intérieur de cette dernière cavité . 



   Le dispositif actionnant cette fermeture consiste en un levier à deux bras, levier qui est guidé, de préférence, entre des surfaces de guidage faisant saillie hors de la tête de fer- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 meture . 



   Conformément à un autre mode de réalisation de l'invention, la tête de fermeture peut être pourvue d'une soupape de   sécuri-   té qui, dans le cas où une pression dangereuse pourrait surve- nir, assure une communication entre la cavité intérieure du con- duit ou de la tubulure de décharge et l'atmosphère . L'extrémi- té libre du conduit ou de la tubulure de décharge peut être creusée pour empêcher le contact des surfaces extérieures de l'orifice de décharge . En ménageant un canal raccordant la pa- roi extérieure de la partie creusée mentionnée ci-dessus avec l'atmosphère , il devient impossible d'aspirer le liquide hors du récipient à travers le conduit ou la tubulure de décharge. 



   Un mode de réalisation préféré de la tête de décharge éta- blie conformément à l'invention est représenté, à titre d'exem- ple, sur les dessins ci-annexés, dans lesquels : 
La fig. 1 représente une coupe de la tête de fermeture, dans le cas où la soupape est fermée ; 
La fige 2 est une vue de bout de cette même tête de ferme- ture, avec la soupape dans la position d'ouverture, 
La fig. 3 est une vue latérale, avec coupe partielle de cette tête de fermeture , aveo la soupape dans la position d'ou- verture ; 
La   fige   4 représente un détail de la soupape de sécurité ayant son siège dans le conduit de décharge . 



   Le fond du corps 1 du bouchon ou tête de fermeture, est pourvu d'un rebord 2 qui est taraudé intérieurement; le chif- fre 3 désigne le conduit ou la tubulure de décharge . Le re-   bord 2   est fixé sur le col de la bouteille 5 ou de tout autre récipient au moyen d'une bague filetée 4, laquelle est consti- tuée en deux parties réunies l'une avec l'autre par des boulons ou écrous , L'extrémité libre du conduit de décharge 3 est creusée en 6 à   sajpartie   extérieure, et l'une des parois latérales de cette partie creusée communique avec un canal ouvert   7,   lequel met en communication la cavité 6 avec l'atmosphère et empêche les violations de la tête ou du bouchon de fermeture,

     o'est-à-   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dire l'aspiration du conduit de décharge ou l'insertion d'un tuyau en caoutchouc sur le conduit de décharge, etc. Conformé- ment au mode de réalisation représenté sur le dessin, le canal 7 est ménagé à la partie inférieure de la paroi de renforce- ment 8 du corps 1. 



   L'orifice de décharge ou d'échappement 9 affecte une sec- tion conique, comme le montrent les figs. 1 et 3, la partie conique étant élargie vers l'intérieur de la cavité intérieure du conduit 3. La tige de soupape est constituée, de préférence, en deux parties 10, 11, qui sont vissées, l'une à l'intérieur de   l'autre .   Sur l'extrémité   libe   de la tige de la soupape, est fixée une soupape conique   12.   Pour rendre étanche la ferme- ture assurée par la soupape 12, une bague de garniture 13,par exemple une bague en caoutchouc, peut, comme le montre la fig.3, être montée sur cette soupape, en étant appliquée avec une certaine pression contre le rebord intérieur en saillie de l'ori- fice 9, et ce, pour la position de fermeture de la soupape . 



   La tige de soupape 10,11, qui est constituée en deux par- ties, est guidée dans l'orifice central d'un bloc de guidage 14 lequel est vissé à l'intérieur du conduit de décharge . Une garniture 16 disposée entre le bloc 14 et une bague de support 15,laquelle est également vissée dans la paroi du conduit de décharge, empêche l'introduction du liquide de la cavité 17 dans la cavitécontenant le mécanisme de mise en action de la soupape, mécanisme qui va être décrit ci-après. 



   La partie 11 de la tige de la soupape est guidée par la paroi du conduit de décharge . Sur la surface supérieure de la partie 11 de la tige de soupape, agit un ressort 18, alors que la partie inférieure de l'élément 11 de la tige de soupape maintient une bague de garniture 19 en coopération avec la surface opposée du bloc 14. L'extrémité opposée du ressort 18 exerce une certaine pression sur la surface intérieure du bou- chon creux 20, lequel est vissé dans l'extrémité supérieure du conduit de décharge 3. La cavité 17 communique,par un orifi- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ce 21, avec la chambre 22 qui est ménagée/dans le corps 1 au- dessus du col de la bouteille. 



   Dans cette chambre 22, débouche le conduit 23 amenant le liquide, dans lequel est sous pression, par exemple, de l'a- oide carbonique, et ce depuis la bouteille jusque dans le dis- positif de décharge . Le conduit 23 est rendu étanche dans des conditions connues, par exemple par une garniture de caoutchouc 24 qui est insérée entre le col de la bouteille et la tête de   fermeture.   



   La soupape elle-même est actionnée par un levier pourvu de deux bras 26, 27 et oscillant autour du boulon ou axe 25. Le bras le plus long 26 du levier est guidé entre des surfaces de guidage 29 qui font saillie hors du corps de la tête de fermetu- re, alors que le bras le plus court 27 du levier s'engage dans une échancrure radiale de la partie 11 de la tige de soupape. 



  En appuyant vers le bas le levier de manoeuvre 26, la soupape conique 12 est amenée de la position de fermeture représentée sur la fig. 1 à la position d'ouverture telle que celle mon- trée sur la fig. 3. Dans cette dernière position, le liquide contenu dans la bouteille peut s'échapper par la pression du gaz qui agit sur ce liquide, lequel passe à travers le conduit 23 et l'orifice 21 faisant communiquer la chambre 22 avec la cavité 17, d'où le liquide s'échappe par l'orifice 9. 



   Le conduit de décharge peut être pourvu d'une soupape de sécurité qui est représentée sur la fig. 4. Dans ce cas, la ca- vité 17 communique avec l'atmosphère par un orifice 30 qui est habituellement fermé par une bille 31. La bille est norma- lement appliquée, par la pression d'un ressort, contre l'ori- fice 30. Si la pression du gaz à l'intérieur de la bouteille de- vient dangereusement élevée, la soupape à bille 31 s'ouvre et la pression dans la cavité intérieure du dispositif est abais- sée par la communication qui est assurée avec l'atmosphère . 



   Le dispositif établi conformément à l'invention peut être réalisé, totalement ou en partie, à l'aide de substances ou composés artificiels par exemple par des résines synthétiques 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 de toutes sortes, telles que des produits de condensation des phénols et (ou) des carbamides avec des aldêhydes et des com- posés analogues .

   Il est particulièrement avantageux que les éléments du dispositif de décharge qui se trouvent en contact avec le liquide à fournir, c'est-è-dire le corps 1, la tige de soupape 10,11, etc., soient constitués par des résines artifi- cielles et des composés analogues, parce que, par cette consti- tution, la corrosion de ces éléments est évitée , Si le dis- positif de décharge est constitué par des résines synthétiques ou par des composés analogues, le poids de ce dispositif est diminué et, par cette condition, le prix de revient du disposi- tif peut être réduit. 



   Bien qu'un mode de réalisation préféré de la présente invention vienne d'être décrit en détail, de nombreuses modifi- cations peuvent y être apportées par les hommes de l'art. 



  Il est entendu que l'invention couvre toutescelles de ces modifications qui tombent dans le champ de cette invention. 



   REVENDICATIONS. 



   ---------------- 
1. Tête de fermeture pour récipients contenant des eaux gazeuses, caractérisée par le fait que la soupape de fermeture de cette tête est montée sur l'extrémité de décharge du dispo- sitif d'échappement.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Device for closing containers or bottles containing carbonated water".



   The invention relates to a device for closing containers or bottles containing carbonated water, in particular to closing heads or stoppers for bottles containing water containing carbonic acid under pressure, for example. seltzer water or artificial mineral water.



   The object of the invention lies in the production of closing devices which, from the point of view of hygiene, are more suitable than the closing devices used to date.



   Another object of the invention lies in a more economical production of closing devices of this kind, in which case the closing is more tight than was possible to obtain by the devices known up to the present time. .



   A third object of the invention resides in the production of a closing device for containers or bottles of the aforementioned type, a device which may consist, wholly or partially, of synthetic resins or of other.

 <Desc / Clms Page number 2>

 very artificial substances or compounds and, in this regard, to produce closures the cost price of which is lower than that of the metallic closures commonly used.



   The novel closure device is characterized by the fact that its shut-off valve has its seat in the exhaust end of the discharge system, for example of the discharge pipe or nozzle. The shut-off valve and its seat preferably have a conical shape, the conical portion of the seat being widened inwardly of the discharge pipe or tubing. By this means, the higher the pressure of the liquid contained in the container or the pressure acting on this liquid, the more tight is the closure of the container by the valve.



   According to the invention, a connecting channel is preferably provided between the discharge conduit and the upper end of the conduit leading the liquid from the container into the discharge head or plug. This channel ensures a direct communication between the container and the head or the stopper while maintaining in bypass the device actuating the valve or the similar member.



   In accordance with a preferred embodiment of the invention, the valve stem is divided into two parts, so that two kinds of packings can be accommodated in the discharge conduit or tubing. One of these packings is moved together with the valve stem, while the other additional packer is secured in the discharge conduit or tubing. The two gaskets ensure the sealing of the internal chamber of the conduit or of the discharge pipe with regard to the cavity containing the device actuating the closure system and prevent the introduction of liquid into the latter cavity.



   The device actuating this closure consists of a lever with two arms, which lever is guided, preferably, between guide surfaces projecting out of the iron head.

 <Desc / Clms Page number 3>

 meture.



   In accordance with another embodiment of the invention, the closure head may be provided with a safety valve which, in the event that dangerous pressure could arise, provides communication between the interior cavity of the valve. - outlet or discharge pipe and atmosphere. The free end of the discharge conduit or tubing may be hollowed out to prevent contact with the exterior surfaces of the discharge port. By providing a channel connecting the outer wall of the above-mentioned hollow part with the atmosphere, it becomes impossible to suck the liquid out of the container through the discharge conduit or tubing.



   A preferred embodiment of the discharge head established in accordance with the invention is shown, by way of example, in the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 shows a section of the closing head, in the case where the valve is closed;
Fig. 2 is an end view of this same closing head, with the valve in the open position,
Fig. 3 is a side view, with partial section of this closing head, with the valve in the open position;
Fig 4 shows a detail of the safety valve having its seat in the discharge pipe.



   The bottom of the body 1 of the stopper or closure head is provided with a flange 2 which is internally threaded; figure 3 designates the discharge pipe or tubing. The rim 2 is fixed to the neck of the bottle 5 or any other container by means of a threaded ring 4, which is made up of two parts joined together by bolts or nuts, The free end of the discharge duct 3 is hollowed out at 6 at its outer part, and one of the side walls of this hollowed out part communicates with an open channel 7, which puts the cavity 6 in communication with the atmosphere and prevents violations. the head or the closure cap,

     o est-à-

 <Desc / Clms Page number 4>

 say vacuuming the discharge pipe or inserting a rubber hose on the discharge pipe, etc. In accordance with the embodiment shown in the drawing, the channel 7 is provided at the lower part of the reinforcing wall 8 of the body 1.



   The discharge or exhaust port 9 affects a conical section, as shown in figs. 1 and 3, the conical part being widened towards the interior of the internal cavity of the duct 3. The valve stem is preferably made up of two parts 10, 11, which are screwed, one inside the pipe. the other . On the free end of the valve stem is fixed a conical valve 12. To seal the closure provided by the valve 12, a packing ring 13, for example a rubber ring, can, as shown FIG. 3, be mounted on this valve, being applied with a certain pressure against the inner protruding rim of the orifice 9, for the closed position of the valve.



   The valve stem 10,11, which consists of two parts, is guided in the central orifice of a guide block 14 which is screwed inside the discharge duct. A gasket 16 disposed between the block 14 and a support ring 15, which is also screwed into the wall of the discharge duct, prevents the introduction of liquid from the cavity 17 into the cavity containing the actuation mechanism of the valve, mechanism which will be described below.



   The part 11 of the valve stem is guided by the wall of the discharge pipe. On the upper surface of the part 11 of the valve stem, acts a spring 18, while the lower part of the element 11 of the valve stem maintains a packing ring 19 in cooperation with the opposite surface of the block 14. The opposite end of the spring 18 exerts a certain pressure on the inner surface of the hollow plug 20, which is screwed into the upper end of the discharge duct 3. The cavity 17 communicates through an orifice.

 <Desc / Clms Page number 5>

 this 21, with the chamber 22 which is formed / in the body 1 above the neck of the bottle.



   In this chamber 22, opens the conduit 23 bringing the liquid, in which is under pressure, for example, carbon dioxide, and this from the bottle to the discharge device. The duct 23 is sealed under known conditions, for example by a rubber gasket 24 which is inserted between the neck of the bottle and the closure head.



   The valve itself is actuated by a lever provided with two arms 26, 27 and oscillating around the bolt or axis 25. The longer arm 26 of the lever is guided between guide surfaces 29 which protrude out of the body of the valve. closure head, while the shorter arm 27 of the lever engages a radial notch in part 11 of the valve stem.



  By pressing down the operating lever 26, the conical valve 12 is brought from the closed position shown in FIG. 1 to the open position such as that shown in fig. 3. In this last position, the liquid contained in the bottle can escape by the pressure of the gas which acts on this liquid, which passes through the conduit 23 and the orifice 21 communicating the chamber 22 with the cavity 17, where the liquid escapes through port 9.



   The discharge pipe can be provided with a safety valve which is shown in fig. 4. In this case, the cavity 17 communicates with the atmosphere through an orifice 30 which is usually closed by a ball 31. The ball is normally applied, by the pressure of a spring, against the orifice. fice 30. If the gas pressure inside the cylinder becomes dangerously high, the ball valve 31 opens and the pressure in the interior cavity of the device is lowered by the communication which is ensured with the device. 'atmosphere.



   The device established in accordance with the invention can be produced, totally or in part, using artificial substances or compounds, for example synthetic resins.

 <Desc / Clms Page number 6>

 of all kinds, such as condensation products of phenols and (or) carbamides with aldehydes and the like.

   It is particularly advantageous that the parts of the discharge device which are in contact with the liquid to be supplied, that is to say the body 1, the valve stem 10,11, etc., are made of artificial resins. - these and similar compounds, because, by this constitution, the corrosion of these elements is avoided, If the discharge device consists of synthetic resins or similar compounds, the weight of this device is reduced and, by this condition, the cost of the device can be reduced.



   Although a preferred embodiment of the present invention has just been described in detail, many modifications can be made to it by those skilled in the art.



  It is understood that the invention covers all of these modifications which fall within the scope of this invention.



   CLAIMS.



   ----------------
1. Closing head for containers containing carbonated water, characterized in that the closing valve of this head is mounted on the discharge end of the exhaust device.


    

Claims (1)

2. Dispositif de fermeture suivant la revendication 1, ca- ractérisé par le fait qu'une soupape de fermeture de section conique est montée sur l'extrémité de- décharge du dispositif d'échappement et qu'un siège de soupape est élargi en forme de cône vers la cavité intérieure du dispositif d'échappement. 2. Closure device according to claim 1, charac- terized in that a shut-off valve of conical section is mounted on the discharge end of the exhaust device and that a valve seat is widened in shape. cone towards the interior cavity of the exhaust system. 3. Dispositif de fermeture suivant la revendication 1,ca- ractérisé par le fait qu'un canal assure une communication di- recte entre le conduit de décharge et l'extrémité supérieure du conduit amenant le liquide depuis son récipient jusqu'à la tête de fermeture, le canal mentionné ci-dessus maintenant en dérivation la cavité contenant le dispositif de manoeuvre de la soupape de décharge . <Desc/Clms Page number 7> 3. Closing device according to claim 1, charac- terized in that a channel provides direct communication between the discharge conduit and the upper end of the conduit bringing the liquid from its container to the head of the device. closure, the channel mentioned above maintaining bypass the cavity containing the operating device of the relief valve. <Desc / Clms Page number 7> 4. Tête de fermeture suivant l'une des revendications 1 à 3, caractérisée par le fait que la tige de soupape de la soupa- pe de fermeture est constituée en deux parties et qu'une garnitu- re est montée dans le conduit de décharge et se déplace avec la tige de soupape, alors qu'une seconde fermeture est fixe dans le dispositif de décharge. 4. Closing head according to one of claims 1 to 3, characterized in that the valve stem of the shut-off valve consists of two parts and that a gasket is mounted in the discharge duct. and moves with the valve stem, while a second closure is fixed in the relief device. 5. Tête de fermeture suivant l'une des revendications 1 à 4, caractérisée par le fait qu'une tige de soupape est consti- tuée en deux parties qui sont vissées l'une à l'intérieur de l'autre et qu'est prévu un levier de manoeuvre comportant deux bras, dont le bras le plus court s'engage dans une échancrure ménagée dans l'une des deux parties de la tige de soupape. 5. Closing head according to one of claims 1 to 4, characterized in that a valve stem is made up of two parts which are screwed one inside the other and that provided an operating lever comprising two arms, the shorter arm of which engages in a notch made in one of the two parts of the valve stem. 6. Dispositif de fermeture suivant la revendication 5, caractérisé par la présence de surfaces de guidage pour le le- vier de manoeuvre qui fait saillie hors du corps de la tête de fermeture. 6. Closing device according to claim 5, characterized by the presence of guide surfaces for the operating lever which projects out of the body of the closure head. 7. Tête de fermeture suivant l'une des revendications 1 à 6, caractérisée par le fait qu'une soupape de sécurité assure une communication entre la chambre fermée par la soupape et l'atmosphère . 7. Closing head according to one of claims 1 to 6, characterized in that a safety valve provides communication between the chamber closed by the valve and the atmosphere. 8. Tête de fermeture suivant l'une des revendications 1 à 7, caractérisée par le fait que l'orifice de décharge du con- duit ou de la tubulure d'éohappement est creusé pour empêcher le contact de la surface extérieure de l'orifice de décharge. 8. Closing head according to one of claims 1 to 7, characterized in that the discharge orifice of the duct or of the exhaust pipe is hollowed out to prevent contact with the outer surface of the orifice. discharge. 9. Dispositif de fermeture suivant la revendication 8, caractérisé par le fait qu'un canal fait oommuniquer avec l'at- mosphère la partie creusée du conduit ou de la tubulure de dé- charge , 10. Dispositif de fermeture suivant la revendication 9, caractérisé par le fait que le canal faisant communiquer avec l'atmosphère la partie creusée du conduit ou de la tubulure de décharge est ménagé sur la surface extérieure d'une paroi de renforcement de la tête de f ermeture. 9. Closing device according to claim 8, characterized in that a channel makes oommunicate with the atmosphere the hollowed part of the conduit or the discharge pipe, 10. Closing device according to claim 9, characterized in that the channel communicating with the atmosphere the hollowed portion of the conduit or the discharge pipe is provided on the outer surface of a reinforcing wall of the head of closing. 11. Tête de fermeture pour récipients renfermant des eaux gazeuses, comprenant une soupape de fermeture logée dans <Desc/Clms Page number 8> l'extrémité de décharge du dispositif d'échappement, une tige de soupape supportant la soupape de fermeture, un moyen pour actionner la soupape de fermeture et un corps entourant et guidant les différentes parties de manoeuvre du dispositif, certaines de ces parties de manoeuvre ou toutes ces parties et (ou) le corps du dispositif étant constitués par des substan- ces ou composés artificiels ou synthétiques, à base de résines ou d'autres substances. 11. Closing head for containers containing carbonated water, comprising a closing valve housed in <Desc / Clms Page number 8> the discharge end of the exhaust device, a valve stem supporting the shut-off valve, a means for operating the shut-off valve and a body surrounding and guiding the various operating parts of the device, some of these operating parts or all these parts and (or) the body of the device being constituted by artificial or synthetic substances or compounds, based on resins or other substances.
BE433376D BE433376A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE433376A true BE433376A (en)

Family

ID=92762

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE433376D BE433376A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE433376A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0737628B1 (en) Device for storing and dispensing of a liquid or pasty product
FR2657668A1 (en) TAP FOR COMPRESSED OR LIQUEFIED GAS.
EP2397422B1 (en) Fluid dispensing system
EP0591043B1 (en) Aerosol type packaging container refillable with compressed gas
FR2526402A3 (en) HAND PUMP WITH BLOCKABLE DISPENSER CAP IN LOWERED POSITION FOR THE DISPENSING OF FLUID MATERIALS
FR2498581A1 (en) CORKSCREW
FR2549192A1 (en) VALVE FOR PRESSURE FLUID CONTAINER
BE433376A (en)
BE1007322A3 (en) Unitary drinks cask and gas tank assembly
FR3093781A1 (en) Valve, pressurized fluid container and methods of filling and withdrawing.
FR2773373A1 (en) Shoe cleaner for path
FR2500412A1 (en) DEVICE FOR CLOSING THE RESERVOIR, IN PARTICULAR FUEL
WO2020193503A1 (en) Recyclable aerosol can with depressurisation system and tool for depressurising such a can
FR2537092A1 (en) Pouring stopper for all types of sparkling drink bottles
FR2957626A1 (en) OPEN EMERGENCY OPENING ACTUATOR FOR AN AIRCRAFT OPENER, COMPRISING GAS EXHAUST MEANS
EP0069816A1 (en) Liquid tapping set using a compressed gas
FR2480245A1 (en) Can stopper with intermediate seal - has seal fitting under screw cap in neck of pourer
CA1117493A (en) Bung for a cask holding a carbonated beverage
BE499310A (en)
EP0579520A1 (en) Multiple security distribution valve for C02-extinguishers
FR2517220A1 (en) Fluid distributor for container - has housing which clips onto spout and has stem piercing cap
FR3093782A1 (en) Pressurized fluid connection, valve and container comprising such a connection and method of connection
CH286064A (en) Siphon head.
BE612852A (en)
FR2478752A1 (en) Assembly drawing liquid from container - using gas under pressure with dip pipe in container wall and ball valve