BE432126A - - Google Patents

Info

Publication number
BE432126A
BE432126A BE432126DA BE432126A BE 432126 A BE432126 A BE 432126A BE 432126D A BE432126D A BE 432126DA BE 432126 A BE432126 A BE 432126A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinders
stretching
cylinder
rolls
fibers
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE432126A publication Critical patent/BE432126A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01HSPINNING OR TWISTING
    • D01H5/00Drafting machines or arrangements ; Threading of roving into drafting machine
    • D01H5/18Drafting machines or arrangements without fallers or like pinned bars
    • D01H5/22Drafting machines or arrangements without fallers or like pinned bars in which fibres are controlled by rollers only
    • D01H5/24Drafting machines or arrangements without fallers or like pinned bars in which fibres are controlled by rollers only with porcupines or like pinned rotary members

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Preliminary Treatment Of Fibers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "APPAREIL ETIREUR DE TEXTILES" 
La présente invention concerne l'étirage de fibres textiles et vise à offrir un appareil perfectionné comprenant des cylindres étireurs nouveaux, avec   part*Les   associées, par- ticulièrement utiles dans des opérations auxquelles on donnera ici le nom de grand étirage, bu d'étirage complet. 



   Sur le dessin ci-joint : 
Fig. 1 est une élévation de face d'une portion d'un banc à cylindres que l'on peut considérer comme consti- tuant le type de tous bancs compris dans les catégories suivantes : boudinoirs, bancs à broches intermédiaires, bancs à filer en gros, bancs à filer en fin, métiers à filer, etc.;   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Fig. 2 est une élévation, à grande échelle, d'un cylindre étireur compris daus l'invention; 
Fig. 3 est une coupe transversale du cylindre re- présenté sur la Fig. 2 et 
Fig. 4 représente, en partie schématiquement, cer- taines transmissions de commande pour les cylindres. 



   En ce qui concerne d'abord Fig. l, deux des pieds de support des cylindres sont indiqués en 5; ils portent les supports 6 pour les cylindres inférieurs et les traverses usuelles 2 supportant de façon réglable les paliers 8 pour les cylindres supérieurs dont il sera question plus loin. Sur la Fig. 1, qui est une élévation de face du banc, une seule ligne de cylindres inférieurs est indiquée en 10, ceux repré- sentés ici étant les cylindres inférieurs d'arrière (voir aussi Fig. 4). Les cylindres intermédiaires et d'avant, tant su- périeurs qu'inférieurs, sont omis, pour plus de clarté sur la Fig. 1. Ces cylindres inférieurs 10, de même que les autres cylindres inférieurs, sont de préférence côtelés ou cannelés, sensiblement comme représenté. 



   ,Avec l'une des lignes de cylindres inférieurs, à savoir les cylindres inférieurs d'arrière 10, dans l'exemple représenté, coopère une ligne, ou série,   ae   cylindres supé- rieurs individuellement désignés, dans leur ensemble, par 11. 



  Chaque cylindre supérieur 11 comprend un arbre, ou noyau, 12 possédant des tourillons extrêmes 13,Fig. 2. Entre les tourillons 13 se trouvent un ou plusieurs tourteaux, ou par- ties de plus gros diamètre, 14 capables de supporter la partie étireuse proprement dite de ces cylindres supérieurs. 



  Le nombre, la longueur et l'espacement des tourteaux, dans un 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 cas particulier quelconque, dépendent de la nature de l'opé- ration d'étirage particulière à laquelle le cylindre est des- tiné. Dans certains cas, un seul tourteau peut s'étendre sensiblement sur toute la longueur du cylindre tandis que, dans d'autres constructions, il peut être prévu deux ou plus de deux tourteaux plus courts espacés sensiblement comme c'est représenté sur le dessin. 



   Cette partie étireuse, ou élément d'engagement des fibres, des cylindres supérieurs 11 consiste en un grand nombre de pointes, fils métalliques ou leur équivalent, 15, portés par les tourteaux 14 et s'étendant de ceux-ci dans une direction générale radiale. Ces pointes sont faites de fil métallique, de préférence en métal non sujet à corrosion comme l'acier inoxydable ou un alliage convenable, la matière étant capable d'offrir des pointes ressemblant à des fils métalliques, d'un genre similaire à celles employées jusqu'ici dans les garnitures de cardes de machines à carder.

   Ces poin- tes peuvent être montées, par leurs bases,directement dans   les tourteaux 14 ; bien elles peuvent être assujetties   dans un fond de support, ou garniture, tel qu'un fort tissu, du cuir ou autre matière flexible de largeur et de longueur convenables pour enfermer les tourteaux. La disposition des pointes est telle qu'elles sont régulièrement distribuées sur la circonférence d'étirage effective des tourteaux 14 et, de préférence, de telle manière que des lignes circon- férencielles des pointes ou fils métalliques soient disposés quelque peu en hélice par rapport à l'axe des arbres des cylindres, comme c'est indiqué sur le dessin.

   Lorsqu'on emploie un élément de fond ou de support, cette disposition 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 en hélice peut être obtenue en assujettissant tout d'abord les pointes suivant cette disposition décalée, ou en hélice, sur le fond, ou en appliquant celui-ci de biais sur les tour- teaux de façon que les pointes, dans des files longitudinales successives, se trouvent décalées. Dans tous les cas où les pointes 15 sont appliquées autrement que directement aux tourteaux 14, comme au moyen d'un élément, bande etc., de fond ou de support, cet élément est fermement assujetti en position sur le tourteau par collage, clouage, ou autrement. 



  Ce fond ou support peut, si on le préfère, être préparé sous la forme d'un manchon ou fourreau et appliqué longitudinale- ment sur le tourteau, puis assujetti à celui-ci. 



   Les fils métalliques, ou pointes, décrits possè- dent, individuellement, une élasticité ou flexibilité laté-   rale propre ; le grand nombre de pointes, pour un cylin-   dre quelconque donné, présente à leurs bouts externes une surface d'étirage de raideur notable quand on les considère dans leur ensemble ou quant à une aire circonférentielle importante constituée par elles. Comme on le notera en par- ticulier en se reportant à Fig. 3, les parties extrêmes externes, 15a, des pointes sont disposées obliquement par rapport au rayon du cylindre.

   En montant les cylindres dans le banc d'étirage, on les dispose de manière que cette in- clinaison des extrémités 15a des fils soit en sens contraire du sens de rotation du cylindre et opposée à la direction du mouvement de la mèche, boudin ou fil fibreux, comme indiqué par les flèches sur la Fig. 3. 



   La jauge et la densité des pointes décrites est proportionnée, en tout cas, au numéro de la matière fibreuse 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 à étirer, à l'effet désiré, à la longueur des fibres et à d'autres facteurs. Dans les conditions où elles ont été appliquées jusqu'à présent aux garnitures de cardes et par rapport à la jauge anglaise standard, les jauges et densités suivantes ont donné d'excellents résultats dans la pratique : Sur des métiers à filer en fin, métiers continus à anneaux, etc., jauge 120 avec 9300 pointes au dm2; sur bancs à broches intermédiaires, jauge 110 avec 8510 pointes au dm2 et sur boudinoirs, jauge 100 avec   7740   pointes au dm2. 



   Bien que les pointes individuellement flexibles soient telles qu'elles présentent, dans leur ensemble ou sur une aire importante, une forte résistance à une pression ra- diale sur le cylindre, il est de   préf érence   prévu, entre les cylindres supérieurs garnis de pointes et les cylindres in- férieurs coopérants, tels que les cylindres 10 du dessin, un moyen de portée pour aider à empêcher une flexion excessive des pointes, en particulier après qu'elles ont été en service pendant quelque temps. Ce moyen est représenté ici, voir en particulier Figs. 1 et 2, comme comprenant des colliers en cuir, en métal ou autres, 17 de préférence à raison d'un à chaque bout de chaque cylindre. Ces colliers peuvent être supportés sur les arbres 12 ou, comme représenté, sur les parties extrêmes externes des tourteaux 14.

   Ils ont un diamètre tel qu'ils offrent une surface de portée circonfé- rentielle coïncidant sensiblement avec la surface définie par les bouts externes des pointes, ou se trouvant légèrement en dedans de cette dernière surface, ce qui fait que les cy- lindres sont soulagés de tout poids ou pression tendant à déprimer les pointes d'une manière excessive tout en laissant cependant ces dernières normalement libres de venir en prise      

 <Desc/Clms Page number 6> 

 avec les faces externes des côtes des cylindres inférieurs 10. 



  A cet égard on notera, particulièrement en se reportant à Fig. 3, que les pointes ne pénètrent pas, ou ne descendent pas, dans les cannelures des cylindres inférieurs mais font un contact élastique avec les faces externes des côtes, de préférence avec une légère action de frottement sur celles- ci. 



   Il est également désirable de prévoir un moyen additionnel pour assurer normalement la rotation des cy- lindres supérieurs garnis de pointes à l'unisson avec les cylindres inférieurs côtelés ou   cannelés.   cet effet, on a représenté ici des couronnes dentées spéciales 18 à raison d'une, au moins, pour chaque cylindre. Comme on le voit le mieux sur la Fig. 3, ces couronnes dentées 18 ont leurs dents façonnées de telle façon, ici sous une forme triangu- laire ou pointue, qu'elles engrènent entre les côtes des cy- lindres inférieurs en assurant ainsi, supplémentairement, une commande impérative des cylindres supérieurs, munis de pointes, par les cylindres inférieurs. 



   Le moyen de l'invention est particulièrement utile pour un étirage complet, comme résultat duquel certaines opérations préparatoires, comme celles faites sur les bancs à broches intermédiaires ou les bancs à filer en gros, ou les deux, peuvent fréquemment être supprimées, avec une économie résultante proportionnée dans le prix de revient. 



  Dans un étirage complet, ou dans un étirage ordinaire, les fibres seront mieux amenées en parallélisme si elles sont libres de se mouvoir les unes par rapport aux autres. Cette condition est obtenue avec les cylindres de l'invention, mais il est néanmoins conservé un égal contrôle des fibres 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 suffisant pour empêcher des fibres plus courtes de glisser en touffes avec les fibres plus longues. Dans le fonctionnement, les fibres, ou petits groupes de fibres, sont séparées entre les pointes périphériques des cylindres qui étalent ainsi la mèche ou boudin. Cela donne ainsi un meilleur contrôle de l'o- pération de tirage, facilitant un grand étirage ou étirage complet. En même temps, chaque couche de fibres est tenue dans la mesure nécessaire pour un grand étirage.

   Cela,est dû, en partie, à la disposition hélicoïdale, préférée, des pointes sur les cylindres, disposition grâce à laquelle les pointes se trouvant dans une file donnée sont déplacées axialement au cylindre, en différentes positions angulairement autour de celui-ci, et tendent en conséquence à faire prise latéralement sur les fibres. A cette action de maintien, qui n'est pas suffisante pour être cause d'un "arrachement" préjudiciable, contribue également la flexibilité ou élasti- cité des pointes individuelles qui sont individuellement capables de céder légèrement et de faire prise sur les fibres avec une pression latérale juste suffisante.

   Non seulement il y a ainsi un effet de peignage, en raison de la séparation des fibres par les pointes, mais ces dernières agissent pour presser doucement sur les fibres dans la direction de l'axe des cylindres et pour ne permettre qu'à de petits groupes de fibres de passer entre elles, tout en permettant aux fibres d'être tirées à travers par les cylindres de devant, de la manière ordinaire. Les cylindres, décrits, de l'inven- tion sont faciles à installer dans des bancs ou métiers existants. Un réarrangement des cylindres est inutile dans des gammes considérables de brin ; c'est un autre avantage 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 découlant de l'invention. On notera en outre que les cylin- dres décrits peuvent se trouver chargés d'eux-mêmes dans les diamètres convenables pour eux.

   En tout cas, on peut y appli- quer un poids additionnel, de la manière usuelle, si on le désire; mais on a trouvé en général inutile, dans la.pratique,      de les charger d'un poids plus grand que ceux dont on fait ordinairement usage dans une installation correspondante. 



   Les cylindres, garnis de pointes, décrits peuvent être employés dans un quelconque des divers bancs d'étirage. 



  Dans des bancs, ou métiers possédant Trois jeux, ou paires, de cylindres, à savoir: une paire avant, une paire intermé- diaire et une,paire arrière, les cylindres garnis de pointes seront généralement disposés dans la position supérieure arriè- re, comme on l'a supposé à propos de la description de Fig.l. 



  Toutefois, dans d'autres cas, on peut également en faire usage dans la position supérieure intermédiaire ou tant dans la position supérieure intermédiaire que dans la position supérieure arrière et, occasionnellement, aussi dans la ligne ou série d'avant. Dans le cas où il y a plus de trois paires ou jeux de cylindres, les cylindres garnis de pointes peuvent être utilisés dans une ou plusieurs des lignes de cylindres intermédiaires supérieurs, ou à l'arrière ou tant dans les lignes intermédiaires qu'à l'arrière. En tout cas, les autres cylindres supérieurs, ou du haut, peuvent être de la construction usuelle, à recouvrement en cuir, à cannelures ou autre.

   Bien que les cylindres garnis de pointes puissent être construits de façon que le diamètre de leur surface circonférentielle d'engagement avec les fibres, ou surface circonférentielle délimitée par les pointes, soit le même 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 que celui habituellement accepté comme type pour un emplacement et une opération d'étirage correspondant, il est fréquemment désirable que les cylindres garnis de pointes aient un dia- mètre un peu plus grand, par exemple environ de 3 à 9 mm de plus, que ce diamètre type. Des cylindres supérieurs arrière, non garnis de pointes, dépassant quelque peu ce diamètre type sont aussi, occasionnellement, désirables en combinaison avec les cylindres garnis de pointes se trouvant dans une ou plusieurs lignes supérieures intermédiaires.

   Dans des cas de ce genre, on peut prévoir, en combinaison,avec la dis- position de cylindres décrite; un engrenage ou mécanisme de commande, pour ces cylindres, tel qu'il facilite un montage relativement serré des cylindres en dépit de leurs dimensions un peu plus grandes que les dimensions types communément acceptées. 



   Une disposition de ces transmissions de commande pour les cylindres est représentée, quelque peu schémati- quement, sur la Fig. 4. Dans cette figure, l'extrémité de tête du banc est supposée être à gauche. La ligne de cylin- dres inférieurs arrière, 10, de Fig. 1 est numérotée d'une manière correspondante sur .la Fig. 4. L'arbre 20, pour les cylindres inférieurs avant 21, porte la roue dentée de comman- de principale 22. Sur cet arbre 20 se trouve aussi un pignon 23 acti.onnant l'arbre 10a des cylindres inférieurs arrière 10 au moyen d'un train d'engrenages comprenant une roue dentée   24   et un pignon coaxial 25 engrenant avec une roue dentée 26 montée sur le dit arbre 10a. Les cylindres infé- rieurs intermédiaires sont indiqués, en 30, sur un arbre 31. 



  Pour actionner ces derniers cylindres, il est prévu un arbre 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 transversal indépendant, 32, s'étendant de l'extrémité de tête de la machine le long de l'arrière de cette dernière et relié, par son extrémité opposée, ou en un point intermé- diaire de sa longueur, au moyen de roues dentées 33, 34, à l'arbre intermédiaire 31. Dans la disposition décrite, des engrenages de dimension et de force suffisante peuvent être prévus pour actionner les cylindres intermédiaires à toute vitesse désirée, y compris des vitesses plus grandes que celles des cylindres arrière, étant noté également qu'il résulte de tout changement relatif dans la vitesse des,cylindres arrière un changement de vitesse correspondant dans les cylindres intermédiaires.

   En outre, lorsqu'on dé- sire un changement de vitesse des cylindres arrière par rapport aux cylindres avant, on peut l'effectuer simplement en changeant le   pignon 25.     A   l'aide de la disposition d'en- grenages décrite, on peut facilement effectuer tout montage désiré des cylindres, y compris les cylindres garnis de pointes, en dépit de tout diamètre plus grand que le dia- mètre type pour ces derniers cylindres ou pour d'autres, et cela rend en même temps possible d'obtenir facilement tou- tes variations de vitesse désirées entre les divers cylin- dres. 



   Sur la Fig. 1, on a représenté, en combinaison avec les cylindres garnis de pointes, un mécanisme de dé- bourrage rotatif pour ceux-ci. Ce mécanisme comprend une série de brosses métalliques, brosses de soies ou autres, 40, portées par un arbre en plusieurs pièces 41 monté, de façon à pouvoir en être enlevé, dans des paliers 42 montés eux- mêmes sur les paliers 8 des cylindres garnis de   pointes   correspondants. Ces dispositifs débourreurs rotatifs sont commandés impérativement, ici au moyen d'une transmission      

 <Desc/Clms Page number 11> 

 par roues dentées 43, 44 par l'arbre 10a des cylindres infé- rieurs 10.

   Cet engrenage est tel que les parties périphéri- ques des broches 40 qui sont adjacentes aux cylindres garnis de pointes ont un mouvement en sens inverse de celui des pointes 15,alors engagées, des dits cylindres, de manière à enlever facilement toutes fibres adhérant à ces derniers.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "TEXTILE STRETCHER"
The present invention relates to the stretching of textile fibers and aims to provide an improved apparatus comprising novel stretching rolls, with the associated parts, particularly useful in operations which will be referred to here as heavy stretching. full.



   On the attached drawing:
Fig. 1 is a front elevation of a portion of a cylinder bed which can be considered to be the type of all benches included in the following categories: boudinoirs, intermediate spindle beds, wholesale spinning benches, end spinning benches, spinning looms, etc .; @

 <Desc / Clms Page number 2>

 
Fig. 2 is an elevation, on a large scale, of a stretching cylinder included in the invention;
Fig. 3 is a cross section of the cylinder shown in FIG. 2 and
Fig. 4 shows, in part schematically, certain control transmissions for the cylinders.



   Turning first to Fig. 1, two of the cylinder support legs are indicated at 5; they carry the supports 6 for the lower rolls and the usual crossbars 2 which support the bearings 8 in an adjustable manner for the upper rolls which will be discussed later. In Fig. 1, which is a front elevation of the bench, a single row of lower cylinders is indicated at 10, those shown here being the rear lower cylinders (see also Fig. 4). The intermediate and front cylinders, both upper and lower, are omitted, for the sake of clarity in FIG. 1. These lower rolls 10, like the other lower rolls, are preferably ribbed or fluted, substantially as shown.



   With one of the rows of lower cylinders, namely the lower rear cylinders 10, in the example shown, a row, or series, of upper cylinders, individually designated, as a whole, by 11 cooperates.



  Each upper cylinder 11 comprises a shaft, or core, 12 having end journals 13, FIG. 2. Between the journals 13 are one or more cakes, or parts of larger diameter, 14 capable of supporting the stretching part proper of these upper rolls.



  The number, length and spacing of the cakes, in a

 <Desc / Clms Page number 3>

 any particular case, depend on the nature of the particular stretching operation for which the cylinder is intended. In some cases, a single cake may extend substantially the full length of the cylinder while, in other constructions, two or more shorter cakes may be provided spaced substantially as shown in the drawing.



   This stretching part, or fiber engaging element, of the upper rolls 11 consists of a large number of spikes, wires or their equivalent, 15, carried by the cakes 14 and extending from them in a general radial direction. . These tips are made of wire, preferably non-corrosive metal such as stainless steel or a suitable alloy, the material being capable of providing wire-like tips of a kind similar to those previously employed. 'here in the linings of carding machines.

   These points can be mounted, by their bases, directly in the cakes 14; well, they may be secured in a supporting base, or trim, such as strong fabric, leather or other flexible material of suitable width and length to enclose the cakes. The arrangement of the tips is such that they are evenly distributed over the effective stretching circumference of the cake 14 and, preferably, such that circumferential lines of the tips or wires are arranged somewhat helically with respect to each other. the axis of the cylinder shafts, as shown in the drawing.

   When a backing or supporting element is used, this provision

 <Desc / Clms Page number 4>

 helix can be obtained by first securing the points in this offset arrangement, or in a helix, on the bottom, or by applying the latter obliquely on the cakes so that the points, in successive longitudinal rows , are shifted. In all cases where the tips 15 are applied other than directly to the cake 14, such as by means of an element, strip etc., of bottom or support, this element is firmly secured in position on the cake by gluing, nailing, or otherwise.



  This base or support can, if preferred, be prepared in the form of a sleeve or sleeve and applied longitudinally to the cake and then secured thereto.



   The metallic threads, or points, described individually have their own elasticity or lateral flexibility; the large number of points, for any given cylinder, has at their outer ends a stretching surface of notable stiffness when considered as a whole or with respect to a large circumferential area formed by them. As will be noted in particular with reference to FIG. 3, the outer end parts, 15a, of the points are disposed obliquely with respect to the radius of the cylinder.

   By mounting the rolls in the draw bench, they are arranged so that this inclination of the ends 15a of the threads is in the opposite direction to the direction of rotation of the cylinder and opposite to the direction of movement of the wick, coil or thread. fibrous, as indicated by the arrows in Fig. 3.



   The gauge and the density of the points described is proportional, in any case, to the number of the fibrous material

 <Desc / Clms Page number 5>

 stretch, desired effect, fiber length and other factors. Under the conditions in which they have been applied heretofore to card linings and compared to the standard English gauge, the following gauges and densities have given excellent results in practice: On end-spinning looms, continuous looms with rings, etc., gauge 120 with 9300 points per dm2; on benches with intermediate pins, 110 gauge with 8510 points per dm2 and on blowers, 100 gauge with 7740 points per dm2.



   Although the individually flexible tips are such that they present, as a whole or over a large area, a high resistance to radial pressure on the cylinder, it is preferably provided between the upper cylinders lined with tips and the cooperating lower rolls, such as rolls 10 of the drawing, provide a bearing means to help prevent excessive bending of the tips, particularly after they have been in use for some time. This means is represented here, see in particular Figs. 1 and 2, as comprising collars of leather, metal or the like, preferably 17 at each end of each cylinder. These collars can be supported on the shafts 12 or, as shown, on the outer end parts of the cakes 14.

   They have a diameter such as to provide a circumferential bearing surface coinciding substantially with the surface defined by the outer ends of the points, or lying slightly inside the latter surface, so that the cylinders are relieved. any weight or pressure that tends to depress the tips excessively while still leaving them normally free to engage

 <Desc / Clms Page number 6>

 with the outer faces of the ribs of the lower cylinders 10.



  In this regard it will be noted, particularly with reference to FIG. 3, that the tips do not penetrate, or do not descend, into the grooves of the lower rolls but make elastic contact with the outer faces of the ribs, preferably with a slight friction action thereon.



   It is also desirable to provide additional means for normally ensuring rotation of the spiked upper cylinders in unison with the ribbed or fluted lower cylinders. For this purpose, special toothed rings 18 have been shown here at the rate of at least one for each cylinder. As best seen in Fig. 3, these toothed rings 18 have their teeth shaped in such a way, here in a triangular or pointed shape, that they mesh between the ribs of the lower cylinders, thus ensuring, in addition, an imperative control of the upper cylinders, provided of points, by the lower cylinders.



   The means of the invention are particularly useful for complete stretching, as a result of which certain preparatory operations, such as those performed on intermediate spindle beds or wholesale spinning beds, or both, can frequently be dispensed with, with economy. resulting proportionate in the cost price.



  In full stretching, or in ordinary stretching, the fibers will be brought into parallelism better if they are free to move relative to one another. This condition is obtained with the cylinders of the invention, but it is nevertheless retained an equal control of the fibers.

 <Desc / Clms Page number 7>

 sufficient to prevent shorter fibers from slipping into tufts with the longer fibers. In operation, the fibers, or small groups of fibers, are separated between the peripheral tips of the cylinders which thus spread the strand or strand. This thus gives better control of the pulling operation, facilitating a large or full stretch. At the same time, each layer of fibers is held to the extent necessary for great stretching.

   This is due, in part, to the preferred helical arrangement of the tips on the cylinders, whereby the tips in a given row are moved axially to the cylinder, in different positions angularly around it, and therefore tend to grip the fibers laterally. To this holding action, which is not sufficient to cause detrimental "pull-out", also contributes the flexibility or elasticity of the individual tips which are individually capable of giving way slightly and engaging the fibers with a firm grip. just sufficient lateral pressure.

   Not only is there a combing effect thus, due to the separation of the fibers by the tips, but the latter act to gently press on the fibers in the direction of the axis of the rollers and to allow only small groups of fibers to pass between them, while allowing the fibers to be pulled through by the front cylinders in the ordinary manner. The cylinders, described, of the invention are easy to install in existing benches or looms. Rearrangement of rolls is unnecessary in considerable strand ranges; that's another advantage

 <Desc / Clms Page number 8>

 arising from the invention. It will further be appreciated that the described cylinders may be self-charged in the diameters suitable for them.

   In any case, an additional weight can be applied to it, in the usual manner, if desired; but it has generally been found unnecessary in practice to load them with a greater weight than those ordinarily used in a corresponding installation.



   The pointed cylinders described can be used in any of the various draw benches.



  In benches or looms having three sets, or pairs, of cylinders, namely: a front pair, an intermediate pair and a rear pair, the cylinders fitted with tips will generally be placed in the upper rear position, as assumed in connection with the description of Fig.l.



  However, in other cases it can also be used in the upper intermediate position or both in the upper intermediate position and in the upper rear position and, occasionally, also in the front row or series. In the event that there are more than three pairs or sets of cylinders, the spiked cylinders may be used in one or more of the upper intermediate cylinder lines, or at the rear or both in the intermediate lines and at the back. 'back. In any case, the other upper cylinders, or the top, may be of the usual construction, with leather covering, grooves or the like.

   Although spike-lined cylinders can be constructed so that the diameter of their circumferential fiber-engaging surface, or circumferential surface bounded by the spikes, is the same

 <Desc / Clms Page number 9>

 than that usually accepted as the type for a location and corresponding drawing operation, it is frequently desirable that the spiked rolls have a somewhat larger diameter, for example about 3 to 9 mm larger, than this. typical diameter. Rear, non-spiked upper cylinders somewhat exceeding this typical diameter are also, occasionally, desirable in combination with the spiked cylinders in one or more intermediate upper lines.

   In such cases, it is possible to provide in combination with the arrangement of rolls described; a gear or operating mechanism, for such cylinders, such as to facilitate relatively tight fitting of the cylinders despite their dimensions somewhat larger than commonly accepted typical sizes.



   An arrangement of these control transmissions for the cylinders is shown, somewhat schematically, in FIG. 4. In this figure, the head end of the bench is assumed to be on the left. The row of rear lower cylinders, 10, of FIG. 1 is numbered correspondingly in FIG. 4. The shaft 20, for the front lower cylinders 21, carries the main control gear 22. On this shaft 20 is also a pinion 23 actuating the shaft 10a of the rear lower cylinders 10 by means of a gear train comprising a toothed wheel 24 and a coaxial pinion 25 meshing with a toothed wheel 26 mounted on said shaft 10a. The intermediate lower rolls are indicated, at 30, on a shaft 31.



  To actuate these last cylinders, a shaft is provided

 <Desc / Clms Page number 10>

 independent transverse, 32, extending from the end of the head of the machine along the rear of the latter and connected, at its opposite end, or at an intermediate point of its length, by means of toothed wheels 33, 34, to the intermediate shaft 31. In the arrangement described, gears of sufficient size and force can be provided to actuate the intermediate cylinders at any desired speed, including speeds greater than those of the rear cylinders, being also noted that any relative change in the speed of the rear cylinders results in a corresponding change in speed in the intermediate cylinders.

   Furthermore, when it is desired to change the speed of the rear cylinders with respect to the front cylinders, it can be done simply by changing the pinion 25. With the aid of the arrangement of gears described, it is possible to do so. easily perform any desired mounting of the cylinders, including tip cylinders, despite any diameter larger than the typical diameter for these or other cylinders, and at the same time makes it possible to easily obtain any desired speed variations between the various cylinders.



   In Fig. 1, in combination with the spiked cylinders, there is shown a rotary unloading mechanism therefor. This mechanism comprises a series of metal brushes, bristle brushes or the like, 40, carried by a shaft in several parts 41 mounted, so as to be removable, in bearings 42 themselves mounted on the bearings 8 of the lined cylinders. of corresponding tips. These rotary stripping devices are imperatively controlled, here by means of a transmission

 <Desc / Clms Page number 11>

 by toothed wheels 43, 44 by the shaft 10a of the lower cylinders 10.

   This gear is such that the peripheral parts of the pins 40 which are adjacent to the spiked cylinders have a movement in the opposite direction to that of the spikes 15, then engaged, of said cylinders, so as to easily remove any fibers adhering to these. last.


    

Claims (1)

RESUME Appareil étireur de fibres textiles caractérisé par le fait qu'un des cylindres, généralement le cylindre supérieur, d'une ou plusieurs des paires de cylindres pré- sente une partie circonférentielle d'étirage, ou d'engage- ment des fibres, formée par une multiplicité de fils métalli--. ques ou pointes quelque peu élastiques, ce cylindre étant ac- tivement apparié,'pour l'étirage, avec un autre cylindre de manière que les extrémités de ses fils métalliques ou pointes se trouvent en prise, ou sensiblement en prise, avec la sur- face périphérique externe de cet autre cylindre, l'appareil comprenant des moyens pour supporter les cylindres de maniè- re à leur permettre de tourner et pour les actionner de ma- nière à effectuer un grand étirage efficace sur les fibres textiles passant à travers les paires de cylindres. ABSTRACT Apparatus for stretching textile fibers characterized in that one of the rolls, generally the upper roll, of one or more of the pairs of rolls has a circumferential part for stretching, or engaging the fibers, formed by a multiplicity of metallic threads. somewhat elastic spikes or spikes, this cylinder being actively paired, for stretching, with another cylinder so that the ends of its wires or spikes are engaged, or substantially engaged, with the over- outer peripheral face of this further cylinder, the apparatus comprising means for supporting the cylinders so as to allow them to rotate and for actuating them so as to effect a large effective stretch on the textile fibers passing through the pairs of cylinders.
BE432126D BE432126A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE432126A true BE432126A (en)

Family

ID=91776

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE432126D BE432126A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE432126A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1215322A1 (en) Device for continuous fabric take-down in a knitting machine
BE432126A (en)
FR2676754A1 (en) Method and device for treating a lap of stems (stalks) of fibrous plants particularly of flax, by brushing
BE426412A (en)
CH287525A (en) Method for drawing textile fibers, and apparatus for its implementation.
BE428601A (en)
CH95974A (en) Stretcher mechanism for textile wicks.
BE532228A (en)
BE343510A (en)
CH95976A (en) Stretcher mechanism for textile wicks.
BE433820A (en)
CH116569A (en) Stretcher device for preparatory machines and cotton spinning machines.
BE389340A (en)
CH197552A (en) Process for veloring a textile fabric and machine for implementing this process.
CH270219A (en) Double drawing device, applicable in particular to continuous and spinning rewinders, spindle beds and drawing benches.
BE371861A (en)
CH118679A (en) Device for doubling and stretching fibrous materials, in particular cotton.
BE526746A (en)
BE533961A (en)
BE622261A (en)
CH498956A (en) Device for creping a textile material consisting of one or more textile fibers
BE457001A (en)
BE353791A (en)
BE354058A (en)
CH268810A (en) Method of forming a textile wick, installation for its implementation, and textile wick obtained by this process.