BE428977A - - Google Patents

Info

Publication number
BE428977A
BE428977A BE428977DA BE428977A BE 428977 A BE428977 A BE 428977A BE 428977D A BE428977D A BE 428977DA BE 428977 A BE428977 A BE 428977A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
stitches
rows
filling
seam
turned back
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE428977A publication Critical patent/BE428977A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B1/00Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes
    • D04B1/22Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes specially adapted for knitting goods of particular configuration
    • D04B1/24Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes specially adapted for knitting goods of particular configuration wearing apparel
    • D04B1/26Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes specially adapted for knitting goods of particular configuration wearing apparel stockings

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Socks And Pantyhose (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   MEMOIRE DESCRIPTIF à l'appui d'une demande de
BREVET d'INVENTION " Bas tricoté à la forme rationnelle ( proportionné et diminué sur la jambe ( en   long ),   " 
Les bas connus sont tricotés avec des diminutions sur le haut de la jambe et sur le mollet pour leur donner la forme voulue. Les mailles de garniture ou baguettes ainsi obtenues s'étendent sur une partie relativement courte de la jambe du bas. Ceci s'explique par le fait qu'on est obligé de diminuer le bas de chaque c8té sur deux pas ou divisions des aiguilles. C'est pourquoi toute la diminution désirée est obtenue à l'aide d'un nombre relativement petit de mailles de garniture.

   Ces mailles doivent toujours se trouver séparées les unes des autres par une distance uniforme, qui ne soit pas trop grande, de sorte que le rétrécissement indispensable des parties diminuées du bas se trouve concentré sur une petite partie de la jambe. On a évité des distances irrégulières entre les mailles de garniture à l'intérieur de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 la partie diminuée du mollet, pour obtenir un aspect uniforme dans la zone comprise entre les baguettes et la couture. 



  Dans ces conditions, toutefois, il n'est pas possible de donner au bas la forme rationnelle voulue, ce qui se'manifeste par maints inconvénients lorsqu'il est porté. Il arrive facilement, en particulier, que de vilains plis se forment dans la région de la cheville, ou que les rangées de mailles de cette région soient trop tendues, de sorte que cet endroit du bas semble être plus brillant que les parties voisines, le bas paraissant ainsi être défectueux. 



   Pour éviter ces inconvénients, l'invention a notamment pour but de répartir les endroits diminués de façon que le bas puisse être porté d'une façon impeccable, quelle que soit d'ailleurs la forme de la jambe. A cet effet, les endroits diminués sont séparés par des distances qui varient suivant la forme que l'on désire donner au bas ;   résultat est obtenu toutefois de façon à assurer un aspect   régulier de la zone comprise entre les baguettes et la couture du bas. En outre, il conviendra de faire en sorte que, dans les rangées de mailles à diminuer, sur le bord du bas, les mailles soient chaque fois mises en surplomb de deux pas des aiguilles, parce qu'il faut qu'il y ait toujours, près de la maille limite de la lisière, une platine à cueillir et non une platine de répartition, si l'on veut obtenir une lisière impeccable. 



   Suivant l'invention on obtient ce résultat en premier lieu en disposant sur les baguettes non seulement des mailles de diminution, mais aussi des mailles de garniture supplémentaires, les rangées de ces dernières mailles étant tricotées de façon à ne pas diminuer la largeur du bas. Dans ces conditions les mailles de garniture peuvent être 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 disposées en une ou plusieurs lignes de chaque côté du bas. 



  On peut en particulier, si on le désire, disposer certaines mailles de diminution, ou toutes, dans la couture. Les différentes mailles de garniture peuvent être séparées les unes des autres par des distances quelconques, sans que cela nuise à l'aspect du bas. 



   Des exemples de réalisation de l'invention sont représentés dans le dessin ci-joint. 



   La fig. 1 est une vue de profil d'un bas. 



   Les fig. 2 et 3 servent à expliquer la formation des différentes mailles de garniture, les parties de rangées de mailles mises en surplomb de deux pas d'aiguilles étant indiquées par des lignes horizontales, les mailles mises en surplomb d'un seul pas d'aiguilles, par des points, et les mailles non mises en surplomb dans les rangées de mailles de garniture, par de petits cercles. 



   La fig. 4 est une vue de profil d'un autre bas. 



   Le bas peut être tricoté d'une façon quelconque. 



  Dans la fig. 1 toutes les mailles de garniture se trouvent sur une ligne 2 indiquée en traits mixtes. Au lieu de cette disposition, les mailles de garniture peuvent aussi être réparties sur plusieurs lignes ou reportées en partie dans la couture postérieure du bas. 



   Pour que l'on puisse insérer, entre les mailles de garniture proprement dites, dont les rangées sont diminuées, de fausses mailles de garniture supplémentaires, c'est-àdire des mailles non accompagnées d'une diminution de la largeur du bas, il est possible, comme le montre la fig. 2, de mettre en surplomb, de deux pas de mailles chaque fois, les parties 3 des rangées de mailles surplombantes. Dans ce cas toutefois, il faut que plusieurs mailles 5 et 6 ne soient 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pas mises en surplomb avec les autres dans les rangées de mailles dans lesquelles aucune diminution ne doit avoir lieu malgré la présence d'un groupe 4 plus ou moins grand de mailles rebroussées chaque fois de deux pas d'aiguilles, ces mailles 5 et 6 se trouvant sur la lisière.

   Pour fermer le trou produit par le premier rebroussage, une ou deux mailles
5 seulement, celles qui touchent directement la partie 4 de rangée de mailles rebroussée de deux pas d'aiguilles, sont encore déportées d'un pas d'aiguilles par une opération de diminution supplémentaire. Toutefois, pour obtenir une lisière impeccable, il ne faut pas rebrousser avec les autres la maille de lisière 6 ni, si on le désire, une ou plusieurs mailles voisines. 



   Au lieu de procéder de la façon qui vient d'être décrite, on peut d'ailleurs atteindre aussi le but de l'in- vention en rebroussant d'un pas d'aiguilles chaque fois, dans toutes les rangées de mailles devant contenir des mailles de garniture 1, comme le montre la fig. 3, la partie de rangée de mailles 7 ou 8 comprise entre les mailles de garniture et la lisière, sauf quelques mailles de lisière 9 ou 10, après quoi toutefois ces mailles de lisière 10 doivent encore être rebroussées après coup de deux pas d'aiguilles, par une opé- ration de diminution particulière, dans les rangées de mailles où l'on désire diminuer la largeur du bas.

   On envisagera ce mode opératoire pour la fabrication de bas très fins et min- ces et toutes les fois que les mailles de garniture ne de- vront pas apparaître d'une façon aussi marquée que dans le cas d'un rebroussage sur deux pas d'aiguilles. 



   On pourrait aussi, de la façon qui vient   d'âtre   décrite, dans les rangées de mailles où aucune diminution de la largeur du bas ne doit avoir lieu, rebrousser chaque fois 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'un pas d'aiguilles, immédiatement après la baguette, une partie déterminée, n'allant pas jusqu'à la lisière, de la rangée de mailles envisagée, de façon à produire des ajoura- ges à une distance déterminée de la lisière et de la couture devant être faite à cet endroit, ces effets à jour pouvant être disposés de façon à jouer le rôle d'une ligne de dessin. 



   Dans les rangées de mailles diminuées, par contre, toutes les mailles comprises entre la baguette et la lisière sont déportées de deux aiguilles, après quoi, si on le désire, dans la ligne des effets à jour, l'une des mailles rebrous- sées est encore rebroussée après coup d'une autre aiguille d'un c8té ou de l'autre, ce qui produit également à cet en- droit un effet à jour qui complète les autres pour former un dessin. 



   Au lieu de procéder de la façon qui vient d'être décrite en dernier lieu, c'est-à-dire de ne rebrousser d'a- bord d'un pas d'aiguilles qu'une partie des mailles compri- ses entre la baguette et la lisière, dans les rangées de mailles de garniture, puis de rebrousser les mailles de la lisière de deux pas d'aiguille dans des rangées déterminées, on pourrait d'abord rebrousser aussi d'un pas d'aiguilles toutes les mailles, mentionnées ci-dessus, des rangées cor- respondantes, puis déporter encore d'une autre maille, après coup, les mailles de lisière de rangées déterminées. 



   Il n'est pas absolument nécessaire que le double rebroussage de mailles qui est indispensable pour faire une lisière impeccable ait lieu dans une seule et même rangée de mailles. On peut aussi le répartir sur deux rangées de mail- les se succédant immédiatement, de façon que le rebroussage n'ait lieu que sur un pas des aiguilles du métier dans chaaune des deux rangées de mailles successives.

   Dans ces con- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ditions toutefois, les deux opérations de diminution indispensables pour faire une maille de garniture doivent être disposées de façon que la première ait lieu dans une rangée de mailles dans laquelle le guide-fil pose le fil de la lisière dont fait partie la maille de garniture en le dirigeant vers l'autre lisière, tandis que la deuxième maille de garniture se trouve alors dans une rangée de mailles dans laquelle le guide-fil revient sur la lisière dans laquelle la maille de garniture doit être faite. On tricote ainsi les mailles de garniture vraies et les fausses mailles de garniture.

   Ces mailles ne se distinguent entre elles qu'en ce que, dans les rangées de mailles qui doivent être diminuées, le fil est posé de façon connue sur moins d'aiguilles qu'auparavant, tandis que dans les rangées de mailles devant contenir de fausses mailles de garniture, le fil doit être posé sur autant d'aiguilles que dans la rangée précédente. 



   Toutes les fois que deux mailles de garniture sont produites dans une rangée de mailles du même côté du bas, il convient d'en faire une dans la couture. De même, on peut faire aussi certaines mailles de diminution dans la couture, lorsqu'on désire obtenir, à des endroits déterminés d'un bas à mailles fines, une diminution plus prononcée que celle qui peut être obtenue en faisant en sorte que les mailles de garniture soient espacées entre elles de la distance choisie pour la baguette. On peut aussi, de façon quelconque et pour d'autres raisons, comprendre dans la couture certaines mailles de diminution, ou toutes, et disposer en conséquence, de préférence, de fausses mailles de garniture dans la baguette visible. 



   L'insertion de mailles de garniture supplémentaires ( fausses mailles ), dont les rangées ne sont pas diminuées, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 entre les mailles de garniture vraies permet   deépartir   celles-ci sur une ligne de longueur quelconque, sans qu'elles paraissent être trop dispersées et fassent croire à des défauts du bas. 



   Les mailles de garniture vraies et les fausses mailles de garniture peuvent alterner dans un ordre quelconque à l'intérieur de la baguette. Le nombre des fausses mailles de garniture disposées entre deux rangées de mailles diminuées peut notamment varier dans de grandes limites, par exemple entre zéro et douze. A d'autres endroits, où l'on cherche à obtenir une diminution plus marquée sur une longueur déterminée, on ne fera que de rares fausses mailles de garniture isolées, ou pas du tout, tandis qu'il y   aura/plus   de fausses mailles que de mailles de diminution à l'extrémité supérieure et à l'extrémité inférieure de la diminution sur le mollet.

   Dans ces conditions on fera en sorte que le nombre des mailles de garniture insérées entre les rangées de mailles diminuées, prises deux à deux, aille en diminuant d'abord puis en augmentant ensuite à nouveau, de haut en bas suivant la forme que l'on désire donner au bas et suivant une règle déterminée. 



   Pour la raison qui vient d'être indiquée, la baguette 2 est de préférence prolongée vers le bas au-dessous de la zone de diminution sur le mollet, et elle se termine dans la partie supérieure du haut talon 11, ou bien elle pourra se prolonger aussi dans ce dernier et en particulier dans sa ligne de délimitation antérieure 12. Cette forme de la baguette a non seulement l'avantage que l'adaptation du bas est meilleure, notamment dans la région de la cheville, et que l'on évite la formation de plis, elle a encore cet autre avantage que ce prolongement de la baguette vers le 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 bas fait paraitre la jambe plus svelte lorsque le bas est porté.

   A cet effet on peut encore recourber l'extrémité supérieure 15 de la baguette 2 pour l'écarter de la couture postérieure 16 du bas, c'est-à-dire raccourcir graduellement vers le bas la partie de rangée de mailles qui est rebroussée sur chaque maille de garniture. La zone comprise entre la baguette 2 et la couture 16 peut être renforcée jusqu'à une hauteur quelconque, comme le haut talon. Cette zone peut aussi être faite en matière autre que celle de l'autre partie de la jambe, et réunie à la partie voisine du bas par une couture fendue (split). 



   Il est d'ailleurs avantageux, pour que le bas aille bien sur la jambe, de l'élargir dans la partie inférieure du haut talon, c'est-à-dire de le faire plus étroit, dans la région de la cheville, que dans l'angle du talon et dans son voisinage. 



   Lorsque les mailles de garniture proprement dites sont reportées dans la couture, les fausses mailles de garniture visibles peuvent être remplacées par des dessins faits à la presse, par des points de broderie ou par impression de points de couleur sur le bas terminé. La ligne limite d'une zone renforcée de largeur variable ménagée le long de la couture du bas peut aussi produire le même effet. 



   Si l'on veut encore faire un pas de plus, pour obtenir un bas d'une forme impeccable, on ne se contentera pas de faire varier l'écartement des mailles de garniture vraies entre elles le long de la diminution sur le mollet, et de faire par exemple en sorte que, dans la partie la plus haute et dans la partie la plus basse du bas, l'écartement des mailles de garniture vraies entre elles soit plus grand que dans la partie médiane du mollet, on reportera en outre la 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 baguette à la limite des muscles du mollet, de façon à reporter la partie supérieure de la baguette, comme le montre la fig. 4, dans la surface latérale du bas, tandis que la partie inférieure de la baguette se rapproche plus ou moins de la couture postérieure du bas. Dans cette figure, les baguettes ont une forme ondulée plus svelte.

   Cependant ces baguettes pourraient aussi être rectilignes. En tout cas il est également possible de faire en sorte que les baguettes qui se ' trouvent,de chaque côté de la couture postérieure convergent vers le bas suivant un angle aigu, de façon que leurs extrémités inférieures se trouvent dans la couture postérieure. 



   De même que les mailles de garniture sont disposées dans la partie des bas qui correspond au mollet, les mailles de garniture des autres parties du bas, en particulier celles du haut de la jambe dans la fig. 4, peuvent être faites et disposées d'une façon   an alogue.   Il n'est d'ailleurs pas nécessaire de disposer sur une ligne ininterrompue les mailles de garniture d'une partie déterminée du bas. On pourrait aussi laisser des lacunes dans cette ligne, c'est-à-dire interrompre   celle-ci.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   DESCRIPTIVE MEMORY in support of a request for
PATENT OF INVENTION "Stockings knitted in a rational form (proportioned and reduced on the leg (lengthwise),"
Known stockings are knitted with decreases on the top of the leg and on the calf to give them the desired shape. The filling stitches or rods thus obtained extend over a relatively short part of the bottom leg. This is explained by the fact that we are obliged to decrease the bottom of each c8té on two steps or divisions of the needles. Therefore, all the desired decrease is achieved with the aid of a relatively small number of filling stitches.

   These stitches must always be separated from each other by a uniform distance, which is not too great, so that the essential shrinkage of the reduced parts of the bottom is concentrated on a small part of the leg. Irregular distances between the filling meshes inside the

 <Desc / Clms Page number 2>

 the reduced part of the calf, to obtain a uniform appearance in the area between the rods and the seam.



  Under these conditions, however, it is not possible to give the stocking the desired rational shape, which manifests itself in many disadvantages when worn. It happens easily, in particular, that ugly folds form in the ankle region, or the rows of stitches in this region are too tight, so that this bottom spot seems to be brighter than the neighboring parts, the bottom thus appearing to be defective.



   To avoid these drawbacks, the object of the invention is in particular to distribute the reduced areas so that the stockings can be worn impeccably, regardless of the shape of the leg. For this purpose, the diminished places are separated by distances which vary according to the shape which one wishes to give to the bottom; The result is however obtained so as to ensure a regular appearance of the area between the rods and the bottom seam. In addition, it will be necessary to ensure that, in the rows of stitches to be decreased, on the bottom edge, the stitches are each time placed two steps over the needles, because there must always be , near the edge mesh, a pick-up plate and not a distribution plate, if we want to obtain an impeccable selvedge.



   According to the invention, this result is obtained in the first place by arranging on the rods not only reduction stitches, but also additional filling stitches, the rows of these latter stitches being knitted so as not to reduce the width of the bottom. Under these conditions the filling meshes can be

 <Desc / Clms Page number 3>

 arranged in one or more rows on each side of the bottom.



  In particular, if desired, it is possible to arrange some or all of the reduction stitches in the seam. The different filling meshes can be separated from each other by any distances, without this affecting the appearance of the bottom.



   Examples of embodiment of the invention are shown in the accompanying drawing.



   Fig. 1 is a bottom profile view.



   Figs. 2 and 3 are used to explain the formation of the various filling stitches, the parts of rows of stitches overhanging by two needle pitches being indicated by horizontal lines, the stitches placed overhanging by a single needle pitch, with stitches, and the stitches not overhanging in the rows of stitches, with small circles.



   Fig. 4 is a profile view of another bottom.



   The stocking can be knitted in any way.



  In fig. 1 all the filling stitches are on a row 2 shown in phantom. Instead of this arrangement, the trim stitches can also be distributed over several lines or partially transferred to the rear seam at the bottom.



   So that we can insert, between the actual filling stitches, the rows of which are decreased, additional false filling stitches, that is to say stitches not accompanied by a decrease in the bottom width, it is necessary possible, as shown in fig. 2, to overhang, by two stitch steps each time, the parts 3 of the rows of overhanging stitches. In this case, however, several stitches 5 and 6 must not be

 <Desc / Clms Page number 4>

 not overhanging with the others in the rows of stitches in which no decrease should take place despite the presence of a larger or smaller group 4 of stitches turned back each time by two needle pitches, these stitches 5 and 6 are lying on the edge.

   To close the hole produced by the first twist, one or two stitches
5 only, those which directly touch the part 4 of row of stitches turned back by two needle pitches, are further offset by one needle pitch by an additional reduction operation. However, to obtain an impeccable selvedge, it is not necessary to turn back the selvedge stitch 6 with the others or, if desired, one or more neighboring stitches.



   Instead of proceeding in the manner which has just been described, the object of the invention can also be achieved by turning back a needle pitch each time, in all the rows of stitches which must contain stitches. filling stitches 1, as shown in fig. 3, the part of row of stitches 7 or 8 between the trim stitches and the selvedge, except a few selvage stitches 9 or 10, after which however these selvage stitches 10 must still be turned back after two needle pitches , by a special reduction operation, in the rows of stitches where you want to decrease the width of the bottom.

   This procedure will be considered for the manufacture of very fine and thin stockings and whenever the filling stitches are not required to appear as markedly as in the case of a two-pitch twist. needles.



   One could also, in the way described above, in the rows of stitches where no reduction in the width of the bottom should take place, turn back each time

 <Desc / Clms Page number 5>

 with a needle pitch, immediately after the strip, a determined part, not going to the edge, of the row of stitches envisaged, so as to produce openings at a determined distance from the edge and sewing to be done at this location, these updated effects can be arranged to play the role of a drawing line.



   In the rows of decreased stitches, on the other hand, all the stitches between the baguette and the selvedge are offset by two needles, after which, if desired, in the row of day effects, one of the reverse stitches is still retracted afterwards from another needle to one side or the other, which also produces an updated effect here which complements the others to form a pattern.



   Instead of proceeding in the way which has just been described last, that is to say of starting back with a needle pitch only part of the stitches included between the baguette and selvedge, in the rows of filling stitches, then to turn back the stitches of the selvedge by two needle pitches in determined rows, one could first also go back with a needle pitch all the stitches, mentioned above, of the corresponding rows, then shift by yet another stitch, after the fact, the edge stitches of the determined rows.



   It is not absolutely necessary that the double stitching which is essential for making an impeccable selvedge takes place in one and the same row of stitches. It can also be distributed over two rows of meshes immediately following one another, so that the turning back takes place only on one pitch of the needles of the loom in each of the two successive rows of meshes.

   In these con-

 <Desc / Clms Page number 6>

 However, the two decreasing operations essential for making a filling stitch must be arranged so that the first takes place in a row of stitches in which the thread guide lays the edge thread of which the filling stitch is part. directing it to the other selvage, while the second filling stitch is now in a row of stitches in which the thread guide returns to the selvage in which the filling stitch is to be made. The real filling stitches and the false filling stitches are worked like this.

   These stitches differ from each other only in that, in the rows of stitches which are to be decreased, the thread is laid in a known manner on fewer needles than before, while in the rows of stitches which are to contain false trim stitches, the thread should be on as many needles as in the previous row.



   Whenever two trim stitches are produced in a row of stitches on the same side of the bottom, one should be made in the seam. Likewise, certain reduction stitches can also be made in the seam, when it is desired to obtain, in specific places of a fine-stitched stocking, a more pronounced reduction than that which can be obtained by ensuring that the stitches of filling are spaced between them the distance chosen for the baguette. It is also possible, in any way and for other reasons, to include in the seam some reduction stitches, or all, and consequently, preferably, have false filling stitches in the visible strip.



   Inserting additional filling stitches (false stitches), the rows of which are not decreased,

 <Desc / Clms Page number 7>

 between the true filling stitches allows these to be distributed over a line of any length, without appearing to be too scattered and giving rise to defects at the bottom.



   The true filling stitches and the false filling stitches may alternate in any order inside the baguette. The number of false lining stitches arranged between two rows of reduced stitches can in particular vary within wide limits, for example between zero and twelve. In other places, where one seeks to obtain a more marked decrease on a determined length, one will only make rare false stitches isolated, or not at all, while there will be / more false stitches only decrease stitches at the upper end and at the lower end of the decrease on the calf.

   Under these conditions we will ensure that the number of filling stitches inserted between the rows of decreased stitches, taken two by two, goes by first decreasing and then increasing again, from top to bottom following the shape that the we want to give low and according to a determined rule.



   For the reason which has just been indicated, the rod 2 is preferably extended downwards below the decrease zone on the calf, and it ends in the upper part of the high heel 11, or else it could be also extend in the latter and in particular in its anterior delimitation line 12. This shape of the rod not only has the advantage that the adaptation of the bottom is better, especially in the region of the ankle, and that one avoids the formation of folds, it has yet another advantage than this extension of the rod towards the

 <Desc / Clms Page number 8>

 Stockings make the leg appear slimmer when the stockings are worn.

   For this purpose, the upper end 15 of the rod 2 can be further curved to move it away from the posterior seam 16 of the bottom, that is to say gradually shorten downwards the part of the row of stitches which is turned back on. each stitch of filling. The area between the strip 2 and the seam 16 can be reinforced up to any height, such as the high heel. This area can also be made of material other than that of the other part of the leg, and joined to the neighboring part of the bottom by a split seam.



   It is also advantageous, so that the stocking fits well on the leg, to widen it in the lower part of the high heel, that is to say to make it narrower, in the region of the ankle, than in the angle of the heel and in its vicinity.



   When the actual trim stitches are carried over into the seam, the visible false trim stitches can be replaced by press designs, embroidery stitches or colored dot printing on the finished bottom. The boundary line of a reinforced area of variable width provided along the bottom seam can also produce the same effect.



   If you want to go one step further, to obtain an impeccably shaped stocking, you will not be satisfied with varying the spacing of the true filling stitches between them along the decrease on the calf, and for example to ensure that, in the highest part and in the lowest part of the bottom, the spacing of the true filling stitches between them is greater than in the median part of the calf, we will also postpone the

 <Desc / Clms Page number 9>

 rod at the limit of the calf muscles, so as to postpone the upper part of the rod, as shown in fig. 4, in the side surface of the bottom, while the lower part of the strip more or less approaches the posterior seam of the bottom. In this figure, the chopsticks have a more slender wavy shape.

   However, these rods could also be rectilinear. In any case, it is also possible to ensure that the rods which are on each side of the posterior seam converge downwards at an acute angle, so that their lower ends are in the posterior seam.



   Just as the filling stitches are arranged in the part of the stockings which corresponds to the calf, the stitches of the filling of the other parts of the bottom, in particular those of the upper leg in fig. 4, can be made and arranged in an analogous fashion. It is moreover not necessary to arrange on an uninterrupted line the stitches of filling of a determined part of the bottom. We could also leave gaps in this line, that is to say interrupt it.


    

Claims (1)

Résumé. Summary. L'invention concerne un bas tricoté à la forme rationnelle ( proportionné ) et diminué sur la jambe ( en long), ainsi qu'un procédé pour faire ce bas, et elle comprend les caractéristiques suivantes, considérées individuellement ou en combinaison. The present invention relates to a stocking knitted in a rational form (proportionate) and diminished on the leg (lengthwise), as well as a method for making such stocking, and it includes the following features, considered individually or in combination. 1. La jambe présente, de chaque côté de la couture postérieure du bas, une ligne ou baguette dont la forme fait paraitre le bas plus svelte lorsqu'il est porté. 1. The leg has, on each side of the posterior seam of the bottom, a line or rod whose shape makes the bottom appear more slender when worn. 2. On dispose, dans la jambe, des mailles de diminution, ainsi que des fausses mailles de garniture, qui ne provoquent pas de diminution de la largeur du bas. 2. There are decreasing stitches in the leg, as well as false filling stitches, which do not reduce the width of the bottom. 3. Le nombre des fausses mailles de garniture disposées entre les rangées de mailles, prises deux à deux, varie le long de la couture postérieure. 3. The number of false filling stitches between the rows of stitches, taken in pairs, varies along the back seam. 4. Les mailles de garniture sont réparties sur plusieurs lignes et certaines mailles de diminution, ou toutes, sont reportées dans la couture. 4. The trim stitches are distributed over several rows and some or all decrease stitches are carried over into the seam. 5. La ligne de mailles de garniture ou baguette est prolongée au-dessous de la zone de diminution dans le mollet, vers l'extrémité supérieure du haut talon. 5. The trim or baguette stitch line is extended below the decrease area in the calf, toward the upper end of the high heel. 6. L'extrémité supérieure de la baguette est recourbée et écartée de la couture postérieure du bas. 6. The upper end of the wand is curved and away from the posterior seam of the bottom. 7. Le bas est élargi dans la partie inférieure du haut talon, c'est-à-dire qu'il est plus large, à proximité de l'angle du talon, qu'à proximité de la cheville. 7. The bottom is widened in the lower part of the high heel, that is, it is wider, near the angle of the heel, than near the ankle. 8. Les fausses mailles de garniture sont remplacées par des dessins faits à la presse ou par des points imprimés. 8. False mesh fillings are replaced by press designs or printed dots. 9. Pour que le bas s'adapte bien à la forme de la jambe, on dispose les mailles de garniture indispensables <Desc/Clms Page number 11> pour produire la diminution du bas dans le mollet, non pas près de la couture postérieure du bas, sur la face postérieure de celui-ci, mais le long de la ligne limite des muscles du mollet, la partie supérieure au moins des mailles de garniture étant rapprochée de l'axe ou ligne médiane de la surface latérale correspondante du bas. 9. So that the bottom adapts well to the shape of the leg, we lay out the essential stitches <Desc / Clms Page number 11> to produce the decrease of the bottom in the calf, not near the posterior seam of the bottom, on the posterior face of the latter, but along the limit line of the calf muscles, the upper part at least of the filling stitches being brought closer to the axis or center line of the corresponding bottom side surface. 10. On donne à la baguette la forme d'un S allongé et son extrémité supérieure se trouve à peu près dans l'axe de la surface latérale correspondante du bas, tandis que son extrémité inférieure se rapproche un peu de la couture postérieure du bas. 10. The baguette is shaped into an elongated S-shape and its upper end is roughly in line with the corresponding bottom side surface, while its lower end comes a little closer to the posterior bottom seam. . 11. On répartit les mailles de garniture sur plusieurs lignes longeant les points d'attache des muscles. 11. Distribute the stitches of filling in several lines along the points of attachment of the muscles. 12. Les parties de rangées de mailles à rebrousser pour diminuer le bas sont déportées de deux pas d'aiguilles; dans ce cas les mailles comprises entre la baguette et la lisière, dans les rangées de mailles devant contenir des meilles de garniture non accompagnées d'une diminution de la largeur du bas, sont également déportées ou rebroussées de deux pas d'aiguilles, à l'exception de plusieurs mailles de lisière de ces rangées, après quoi une ou deux de ces mailles de lisière, celles qui sont voisines des mailles rebroussées, sont rebroussées d'un pas d'aiguilles vers les mailles de garniture, une ou deux mailles de lisière n'étant pas rebroussées. 12. The parts of rows of stitches to be turned back to decrease the stocking are offset by two needle pitches; in this case the stitches between the baguette and the selvedge, in the rows of stitches which must contain stitches of filling not accompanied by a reduction in the width of the bottom, are also offset or turned back by two needle pitches, to 'except for several edge stitches in these rows, after which one or two of these edge stitches, those which are close to the turned back stitches, are turned back with a needle pitch towards the trim stitches, one or two stitches of edge not being turned back. 13. En ce qui concerne les rangées de mailles à diminuer aussi bien que celles qui doivent contenir des mailles de garniture non accompagnées d'une diminution de la largeur du bas, entre la baguette et la lisière, toutes les mailles, à l'exception d'un certain nombre de mailles de la lisière, sont rebroussées d'un pas d'aiguilles vers la ba- <Desc/Clms Page number 12> guette, après quoi l'on déporte les mailles de lisière des rangées de mailles à diminuer, de deux pas d'aiguilles vers la baguette. 13. Regarding the rows of stitches to be decreased as well as those which must contain filling stitches not accompanied by a decrease in the width of the bottom, between the baguette and the selvedge, all stitches, except of a certain number of stitches of the selvedge, are turned back with a needle pitch towards the bas- <Desc / Clms Page number 12> watch, after which we shift the edge stitches of the rows of stitches to be decreased, by two needle pitches towards the baguette. 14. On fait les mailles de garniture vraies, aussi bien que les fausses mailles, de façon qu'un groupe de mailles soit rebroussé chaque fois d'un pas d'aiguille sur la lisière, dans deux rangées de mailles se succédant immédiatement, le fil étant toujours posé, dans les rangées de mailles contenant des mailles de garniture vraies, sur une aiguille de fonture en moins que dans la rangée de mailles précédente, tandis que le trajet du guide-fil ne change pas dans les rangées de mailles contenant de fausses mailles de garniture. 14. The true filling stitches are made, as well as the false stitches, so that a group of stitches is turned back each time with a needle pitch on the selvedge, in two rows of stitches immediately following one another, the thread still being laid, in the rows of stitches containing true filling stitches, on a needle bed less than in the previous row of stitches, while the path of the thread guide does not change in the rows of stitches containing false filling stitches.
BE428977D BE428977A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE428977A true BE428977A (en)

Family

ID=89250

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE428977D BE428977A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE428977A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2751668A1 (en) Manufacture of knitted hosiery garments, esp. tights
FR2643917A1 (en) PROCESS FOR KNITTING KNITTED CYLINDRICAL FABRICS
CH322957A (en) A method of knitting a fully proportioned panty and panties obtained by this method.
EP2922428A1 (en) Knitted boxer shorts with improved crotch part and method for making same
BE428977A (en)
FR2879405A1 (en) Gripping system for pulling on knitted garments such as socks or stockings consists of knitted tongues or loops made near the open end
CA2885483A1 (en) Multi-elastic belt and method for making same
FR2749023A1 (en) COMFORT SOLE SOCK
JP2002348702A (en) Hosiery and method for making the same
BE352735A (en)
WO2024184515A1 (en) Method for manufacturing a compression article and associated compression article
KR930004493Y1 (en) Extrapair of socks worm over the regular ones
BE505554A (en)
BE407982A (en)
EP1184498A1 (en) Flat bed knitting machine
BE632087A (en)
US1935502A (en) Full fashioned stocking heel con
FR2749024A1 (en) Knitted sock
BE527012A (en)
CH361077A (en) Knitted stockings and method of knitting these stockings on a circular loom
BE420234A (en)
CH538257A (en) Panty garments - elasticated garments made from one piece blank
FR2671485A1 (en) Medical retention stocking with elastic point
EP1261765A1 (en) Knitted article comprising a pillar stitch and knitting method
BE373808A (en)