BE427296A - - Google Patents

Info

Publication number
BE427296A
BE427296A BE427296DA BE427296A BE 427296 A BE427296 A BE 427296A BE 427296D A BE427296D A BE 427296DA BE 427296 A BE427296 A BE 427296A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
relay
call
action
control
individual
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE427296A publication Critical patent/BE427296A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q5/00Selecting arrangements wherein two or more subscriber stations are connected by the same line to the exchange
    • H04Q5/02Selecting arrangements wherein two or more subscriber stations are connected by the same line to the exchange with direct connection for all subscribers, i.e. party-line systems
    • H04Q5/14Signalling by pulses

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Alarm Systems (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif de sélection des appels dans la transmission de messa- ges par fil. 



   L'invention concerne un dispositif de sélection des appels de postes raccordés à une ligne commune. On connaît des dispositifs de cette nature dans lesquels les signaux d'appel se composent de plusieurs signaux individuels dont on peut choisir la longueur. On peut ainsi établir un grand nombre de combinaisons d'appel. Cependant la suite à donner à des signaux d'appel de ce type, par exemple des signaux Morse donne lieu à des difficultés. 



  Si les signaux d'appel sont reçus simplement à l'oreille, ils se font entendre aussi dans les bureaux de la ligne commune auxquels ils ne sont pas destinés. Une installation de ce type exige donc une attention continue de la part du personnel de service dans les divers bureaux. Ce procédé d'exploitation n'est pas avantageux et par suite le besoin se fait sentir de l'établissement dans un ou plusieurs ou même tous les postes raccordés à une ligne commune 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de dispositifs permettant de donner automatiquement la suite convenable aux signaux d'appel arrivant par la ligne, c'est-àdire de réaliser un triage automatique des appels. 



   L'invention a pour but de créer un dispositif simple, de fonctionnement saur, qui réalise automatiquement le triage des appels et ce résultat est obtenu du fait que chaque signal individuel fait avancer d'une quantité déterminée un élément de réglage spécial correspondant à son numéro d'ordre sous l'action des impulsions de courant qu'il reçoit, de façon que l'organe d'appel, qui correspond à la position prise par tous les éléments de réglage, soit actionné, lorsque tous les signaux individuels ont été reçus. 



   Un trieur d'appels de ce genre peut être installé dans tous les bureaux ou dans des bureaux.déterminés de la. ligne commune, par exemple seulement dans le bureau de transmission qui se trouve à l'extrémité de la ligne. Ces bureaux ne reçoivent donc un appel que, lorsque les signaux d'appel qui correspondent à un de ces bureaux ont été reçus. 



   L'invention est décrite ci-après à l'aide de quelques exemples de réalisation. Sur le dessin ci-annexé : la fig.l représente un trieur d'appels dans lequel à chaque signal individuel correspond un dispositif de commande spécial ; la fig. 2 représente une forme de réalisation, dans laquelle un dispositif de commande commun sert à faire mouvoir tous les éléments de réglage. 



   Dans les deux dispositifs, l'amplitude du mouvement accompli par les éléments de réglage pour venir dans leur position ne dépend en principe que du nombre d'impulsions de courant arrivant par la ligne, mais est indépendante entre certaines limites de la durée pendant laquelle les émissions d'impulsions sont données, c'est-à-dire de la vitesse avec laquelle ces impulsions sont émises. Ce point a une importance particulière dans les installations dans lesquelles les signaux d'appel sont donnés à la main au moyen 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de la manivelle d'une magnéto au poste appelant. Dans les dispositifs décrits, le fait qu'on tourne plus ou moins vite la manivelle de la magnéto n'a donc aucune importance, ce qui est important seulement, c'est le nombre d'impulsions de courant données par la magnéto, c'est-à-dire le nombre de tours qu'on lui fait faire.

   Par exemple si l'on suppose qu'il s'agit de l'alphabet Morse avec points et traits, un point peut être formé par un tour de manivelle et un trait par trois. Comme un tour de manivelle correspond en règle générale à 6 périodes ou impulsions de courant, il en résulte que pour un point on émettra 6 impulsions de courant et pour un trait 18 impulsions. 



   Sur la fig.l, L est la ligne commune. Le poste représenté comporte un trieur d'appels avec le relais W à courant alternatif et les mécanismes commutateurs pas à pas, A, B, etc.. Le relais W s'excite sous l'action de chaque période de courant alternatif arrivant par la ligne L ; on peut par exemple constituer ce relais par un mécanisme de réveille-matin dont l'armature comporte un contact de commande   .   Les mécanismes commutateurs pas à pas   A,   B, etc. sont construits de préférence sous forme de relais téléphoniques dont les armatures sont équipées avec un ancre actionnant une roue d'échappement. 



   L'agencement est tel que le mécanisme A corresponde au premier signal individuel arrivant, le mécanisme B au second, etc. 



  Si on utilise sur la ligne des signaux Morse comportant au plus trois signes individuels, par exemple   --. ,  .-. , ..etc. il y a lieu de prévoir en tout trois de ces mécanismes commutateurs. Chacun d'eux fait mouvoir un disque à cames Sa ou Sb. 



  Les. contacts ka, kb, etc.. actionnés par ces disques à cames sont montés en série de sorte que le relais d'appel P ne peut être actionné qu'après réception de la combinaison Morse qui correspond au poste en question. Ce relais est à action retardée, de sorte qu'il ne peut monter que lorsque le dernier disque à cames s'est immobilisé sur le contact qui lui correspond, mais non lorsque le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 disque à cames n'actionne ce contact que temporairement,   c'est=à-   dire continue son mouvement. Si on donne au retard à l'action du relais P une valeur suffisante, il devient possible que les com binaisons Morse des divers postes se composent d'un nombre différent de signaux individuels, c'est-à-dire qu'un certain nombre de postes puisse être appelé par exemple par trois signaux individuels et d'autres par deux seulement.

   Par exemple, si dans l'installation, les signaux d'appel '- et .-- sont voisins l'un de l'autre, le relais P ne fonctionne pas aussitôt après la réception du signal .-, mais il se passe, avant qu'il monte, un temps suffisant pour qu'éventuellement un troisième signal individuel arrivant par la ligne, dans l'espèce un trait, puisse couper en temps utile le circuit du relais P sur le poste titulaire du signal   d'appel .-   . 



   Il convient encore de faire remarquer ici, qu'outre les points et les traits, on peut encore employer dans les signaux d'appel des traits de longueur particulière, par exemple des appels d'un type particulier, tels que des appels collectifs ou d'urgence qui peuvent être donnés par un long trait de cette nature, obtenu par exemple par dix tours de manivelle de la magnéto. 



  Dans ce cas, les disques à cames reçoivent outre la came servant à l'appel individuel, une seconde came servant à l'appel collectif en question et qui occupe la même position dans tous les postes. 



  L'angle suivant lequel se déplace le mécanisme commutateur intéressé, par exemple le mécanisme   A   dans l'espèce est alors parti-   culièrement   grand. 



   Sur la fig.l, on suppose que le poste représenté est appelé par un signal d'appel dont le premier signal individuel est un point et le second un trait. 



   Le fonctionnement est alors le suivant ; Pour envoyer le premier signal individuel d'appel (le point) on fait faire un tour à la manivelle de la magnéto du poste appelant, de sorte que le relais W reçoit six impulsions de courant. Le   contact W   exécute 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 donc six oscillations. La première impulsion de courant provoque l'excitation du relais X par l'intermédiaire de sa et Wi, de sorte que le contact x1 s'inverse aussitôt et que les impulsions de courant sont transmises par W, X, x1 au mécanisme commutateur A. Le relais Y est mis hors circuit au contact x2. Le mécanisme commutateur A met donc en mouvement son disque à cames.

   Aussitôt après que le disque à cames a quitté sa position de repos, il inverse un contact sa d'une manière connue et non figurée en détail ; il en résulte que, d'une part, le circuit d'excitation original du relais X est coupé et que d'autre part un circuit est préparé. entre la batterie connectée à la résistance Wi et le relais Y par l'intermédiaire du contact sb. 



   Sous l'action des impulsions de courant qu'il reçoit, le mécanisme de commutation A fait avancer son disque à cames Sa, d'un angle correspondant à six pas, de sorte qu'à la fin de la série d'impulsions de courant, la came na ferme le contact ka. Pendant que passe la série d'impulsions de courant, le relais X reste excité par l'intermédiaire du contact x1, puisqu'il possède un retard suffisant.   A   la fin de la série d'impulsions, le relais X retombe, de sorte que le contact x1 revient dans sa position de repos. Lorsqu'arrive la seconde série d'impulsions de courant qui, par hypothèse correspond à 3 x 6 = 18 impulsions de courant, le relais Y s'excite d'abord par le circuit : terre, w, x2, Y, sb, sa, Wi, batterie de sorte que les contacts s'inversent et que le mécanisme B est soumis à l'influence du contact w.

   Il en résulte que le disque à carnes Sb tourne d'un angle correspondant à 18 pas, de sorte qu'à la fin de la série d'impulsions de courant, le contact kb est actionné, ainsi qu'on peut le voir sur la figure. Dans ce cas également, une fois la position de repos quittée, un contact d'arbre sb correspondant au contact sa s'inverse, ce qui a pour effet de préparer éventuellement un autre mécanisme de commutation à recevoir une troisième série d'impulsions de courant. Si le signal 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 d'appel total ainsi reçu correspond à la combinaison prévue pour le poste représenté, le relais P monte au bout d'un certain temps par l'intermédiaire des contacts ka, kb, etc. en série et provoque le fonctionnement du relais H en p1.

   Le relais H reste haut par l'intermédiaire de r1 et provoque l'allumage de la lampe d'appel AL par l'intermédiaire de   r2.   Pour recevoir l'appel, le personnel de service du poste, par exemple la téléphoniste du central, enfonce une fiche de conversation non représentée dans le jack K1, de sorte qu'elle peut entrer en conversation avec le poste appelant. Le courant de maintien du relais R est alors coupé, de sorte que la lampe AL s'éteint. 



   Ainsi que le montre le schéma de montage, le relais TH à fil de chauffage commence à s'échauffer dès que le mécanisme de commutation A quitte sa position de repos, par le circuit :
Batterie, Wi, sa, TH, ml, r3, th, terre. 



     Le relais   M ne peut pas fonctionner, car il est mis en court-circuit par l'intermédiaire de   ml,   r3, th. Cependant ce court-circuit est supprimé lorsque le relais R monte, de sorte que le relais M monte, reste excité sous l'action de l'inversion de son contact, avec mise en court-circuit simultanée du relais TH à fil de chauffage et ferme ses contacts   m2,     m3,   etc. Ces contacts provoquent le retour successif dans la position de repos des mécanismes de commutation A, B, etc. qui étaient venus dans une certaine position, dans l'ordre inverse de leur mouvement primitif. Par exemple le retour à la position de repos du rnécanisme B se fait par le circuit suivant :
Batterie, B, y1, contact b de l'interrupteur automatique, m3, jonction en pointillé, sb, ml, M, terre. 



   Dès que le mécanisme B a atteint sa position de repos, le contact sb revient dans sa position de repos, de sorte que le mécanisme A peut aussi revenir au repos par le circuit :
Batterie, A, x1, a, m2, sb, ml, M, terre. 



   Lorsque ce mécanisme est aussi revenu au repos, l'excitation 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 du relais M cesse au contact   sa.   Tous les dispositifs de commutation du poste appelé sont ainsi replacés dans l'état normal. 



   Dans les postes auxquels l'appel n'était pas destiné, le relais R ne fonctionne pas, de sorte qu'au bout d'un certain temps le relais TH à fil chauffant a la possibilité de monter et en,coupant le court-circuit en th de provoquer le fonctionnement du relais M. Les mécanismes de commutation de ces postes, qui ont été amenés dans une certaine position reviennent donc ensuite au repos de la même manière que celle qui a été décrite à propos du poste.appelé. 



   Le dispositif de la fig. 2 diffère de celui de la fig.l du fait qu'un dispositif de commande commun   WW   sert à actionner tous les organes de réglage, c'est-à-dire les disques à cames sa, sb, etc.. Ce dispositif de commande est un mécanisme commutateur ordinaire à courant alternatif, tel qu'on l'emploie sur les lignes communes. Les disques à cames sont montés fous sur l'arbre de ce dispositif de commande et doivent être accouplés sur l'arbre commun par des relais d'accouplement spéciaux A,B. 



  Les relais d'accouplement sont commandés par le relais WR, qui dans le schéma de montage représenté est accouplé sur la ligne L en série avec le sélecteur WW ; mais ces deux organes peuvent aussi être montés en parallèle. Le relais   WR   est construit de façon à ne fonctionner que sous l'action de trains alternatifs complets, mais à ne pas pouvoir retomber sous l'action des périodes séparées du courant alternatif. On peut donc prendre pour le relais WR par exemple un relais de phase. 



   Lorsqu'arrive le premier signal individuel, par exemple un point, le relais WR monte et provoque en wr l'excitation du relais d'accouplement A, qui établit la liaison entre le premier disque à cames Sa. avec l'arbre commun du sélecteur, de sorte que ce disque à cames   S,   vient prendre la position angulaire convenable sous l'action de l'émission de courant alternatif correspondant à ce premier signal individuel ; de plus le contact se 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 ferme, mais le relais X ne peut monter que lorsque le train alternatif cesse de passer, car il a été mis en court-circuit auparavant par le contact wr.

   En montant, le relais X ferme en x2 un circuit de maintien pour lui-même, tandis que le relais A mis en court-circuit retombe simultanément et fait ainsi cesser l'accouplement du disque à cames   Sa.   avec l'arbre commun. Mais le disque à cames reste dans la position dans laquelle il a été amené. 



  Par x1, le relais X prépare le passage du courant par la chaîne de contacts vers le deuxième relais d'accouplement B. 



   Lorsqu'arrive la seconde série d'impulsions de courant (le second train alternatif), le relais, B monte par l'intermédiaire de wr, de sorte que le disque Sb est maintenant accouplé avec l'arbre commun et est amené dans la position qui convient sous l'action du dispositif de commande WW. Lorsque la seconde série d'impulsions de courant est également terminée, le relais B retombe, car il est mis en court-circuit par le contact y2 du relais Y qui monte maintenant. La chaîne de contacts est éventuellement prolongée en y1. 



   Tous les disques à cames Sa, Sb, etc. sont ainsi amenés suc-   cessiveillent   dans les positions qui conviennent et seulement, de la même manière que dans le dispositif décrit sur la   fig.l,   dans les postes auxquels correspond le signal d'appel en question qui provoque le fonctionnement du relais P et l'allumage de la lampe AL. La réponse à l'appel s'effectue aussi de la même manière que sur la fig.l. Il existe aussi sur la fig.2, un relais   TH   à fil de chauffage, qui s'échauffe par l'intermédiaire du   contactas   aussitôt que l'émission de courant alternatif commence.

   Lorsque le relais à fil de chauffage monte, ou s'il s'agit du poste appelé, une fois le relais R monté le relais M s'excite, libère les relais X et Y par ses contacts m2, m3 et provoque le retour au repos des disques à cames par son autre contact non figuré. Ce retour peut s'effectuer par exemple sous l'action d'un ressort de rappel qui n'est libéré que par le relais   M.   Mais le sélecteur WW 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 peut aussi être monté par exemple dans le circuit d'un interrupteur automatique, de façon que l'arbre commun soit entraîné de nouveau ; les disques à cames, étant de nouveau accouplés avec l'arbre, peuvent ainsi être ramenés au repos. 



   Il convient encore de remarquer que le mécanisme sélecteur   WW   peut être remplacé par un dispositif de commande à moteur, actionné par le courant de la ligne. D'autre part, les disques à cames peuvent aussi être remplacés par des bras de contact ou dispositifs similaires. Enfin il est encore possible de libérer les dispositifs commutateurs, amenés dans une certaine position d'une autre manière que celle qu'indiquent les figs.l et 2 ;   onpeut faire usage à cet effet, par exemple d'une touche de déclen-   chement spéciale, et au lieu de réaliser le déclenchement au poste appelé par un relais R montant sous l'action de l'appel, on peut aussi le provoquer par un dispositif commutateur quelconque, qui est actionné au moment de la réponse à l'appel par exemple en même temps qu'on enfonce la fiche dans le jack KL. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device for selecting calls in the transmission of messages by wire.



   The invention relates to a device for selecting calls from sets connected to a common line. Devices of this nature are known in which the call signals consist of several individual signals, the length of which can be chosen. A large number of call combinations can thus be established. However, what to do with calling signals of this type, for example Morse signals, gives rise to difficulties.



  If the call signals are received simply by ear, they are also heard in the offices of the common line for which they are not intended. An installation of this type therefore requires continuous attention from the service personnel in the various offices. This operating method is not advantageous and consequently the need arises for the establishment in one or more or even all the stations connected to a common line.

 <Desc / Clms Page number 2>

 devices enabling the appropriate follow-up to the call signals arriving by the line, that is to say to carry out an automatic triage of the calls.



   The object of the invention is to create a simple device, of sure operation, which automatically performs the sorting of calls and this result is obtained by the fact that each individual signal advances by a determined quantity a special adjustment element corresponding to its number. order under the action of the current pulses that it receives, so that the call unit, which corresponds to the position taken by all the control elements, is actuated, when all the individual signals have been received .



   A call sorter of this kind can be installed in any office or in specific offices of the. common line, for example only in the transmission office at the end of the line. These offices therefore receive a call only when the call signals corresponding to one of these offices have been received.



   The invention is described below with the aid of a few exemplary embodiments. In the accompanying drawing: fig.l shows a call sorter in which each individual signal corresponds to a special control device; fig. 2 shows an embodiment, in which a common control device serves to move all the adjustment elements.



   In both devices, the amplitude of the movement accomplished by the adjustment elements to come into their position depends in principle only on the number of current pulses arriving through the line, but is independent between certain limits of the time during which the pulse emissions are given, i.e. the speed with which these pulses are emitted. This point is of particular importance in installations where call signals are given by hand by means of

 <Desc / Clms Page number 3>

 from the crank of a magneto to the calling station. In the devices described, the fact that the magneto crank is turned more or less quickly is therefore irrelevant, what is only important is the number of current pulses given by the magneto, that is, that is, the number of turns it is made to do.

   For example, if we assume that it is the Morse alphabet with dots and lines, a point can be formed by a turn of the crank and a line by three. As one turn of the crank generally corresponds to 6 current periods or pulses, it follows that for one point 6 current pulses will be emitted and for one line 18 pulses.



   In fig.l, L is the common line. The station represented comprises a call sorter with the alternating current relay W and the step by step switching mechanisms, A, B, etc. The relay W is energized under the action of each period of alternating current arriving by the line L; this relay can for example be constituted by an alarm clock mechanism, the armature of which comprises a control contact. The step-by-step switching mechanisms A, B, etc. are preferably constructed in the form of telephone relays, the frames of which are equipped with an anchor actuating an escape wheel.



   The arrangement is such that mechanism A corresponds to the first individual incoming signal, mechanism B to the second, etc.



  If Morse signals comprising at most three individual signs are used on the line, for example -. , .-. , ..etc. a total of three of these switching mechanisms should be provided. Each of them moves a cam disc Sa or Sb.



  The. contacts ka, kb, etc. .. actuated by these cam discs are connected in series so that the call relay P can be actuated only after reception of the Morse combination which corresponds to the station in question. This relay is slow-acting, so that it can only rise when the last cam disc has come to rest on the contact which corresponds to it, but not when the

 <Desc / Clms Page number 4>

 cam disc only actuates this contact temporarily, ie continues its movement. If the delay in the action of relay P is given a sufficient value, it becomes possible that the Morse combinations of the various stations consist of a different number of individual signals, that is to say a certain number of stations can be called, for example, by three individual signals and others by only two.

   For example, if in the installation, the call signals' - and .-- are close to each other, the relay P does not operate immediately after reception of the .- signal, but it does, before it rises, sufficient time so that possibly a third individual signal arriving by the line, in this case a dash, can cut in time the circuit of the relay P on the station holding the call signal .- .



   It should also be noted here that in addition to dots and lines, it is also possible to use in call signals lines of a particular length, for example calls of a particular type, such as collective calls or emergency which can be given by a long stroke of this nature, obtained for example by ten turns of the magneto crank.



  In this case, the cam discs receive, in addition to the cam serving for the individual call, a second cam serving for the collective call in question and which occupies the same position in all the stations.



  The angle at which the switching mechanism concerned moves, for example mechanism A in this case, is then particularly large.



   In fig.l, it is assumed that the station shown is called by a call signal of which the first individual signal is a point and the second is a line.



   The operation is then as follows; To send the first individual call signal (the point), the crank of the magneto of the calling station is turned, so that the relay W receives six current pulses. Contact W executes

 <Desc / Clms Page number 5>

 therefore six oscillations. The first current pulse causes the relay X to be energized via sa and Wi, so that the contact x1 is immediately reversed and the current pulses are transmitted through W, X, x1 to the switching mechanism A. Relay Y is switched off at contact x2. The switch mechanism A therefore sets its cam disc in motion.

   Immediately after the cam disc has left its rest position, it reverses a contact sa in a known manner and not shown in detail; As a result, on the one hand, the original excitation circuit of relay X is cut and on the other hand a circuit is prepared. between the battery connected to resistor Wi and relay Y via contact sb.



   Under the action of the current pulses which it receives, the switching mechanism A advances its cam disc Sa, by an angle corresponding to six steps, so that at the end of the series of current pulses , the cam na closes the contact ka. While the series of current pulses is passing, relay X remains energized via contact x1, since it has sufficient delay. At the end of the series of pulses, relay X drops again, so that contact x1 returns to its rest position. When the second series of current pulses arrives which, by hypothesis corresponds to 3 x 6 = 18 current pulses, the relay Y is energized first by the circuit: earth, w, x2, Y, sb, sa , Wi, battery so that the contacts are reversed and mechanism B is subject to the influence of contact w.

   As a result, the cam disk Sb rotates through an angle corresponding to 18 steps, so that at the end of the series of current pulses the contact kb is actuated, as can be seen in the figure. figure. Also in this case, after leaving the rest position, a shaft contact sb corresponding to the contact sa is reversed, which has the effect of possibly preparing another switching mechanism to receive a third series of current pulses. . If the signal

 <Desc / Clms Page number 6>

 total call thus received corresponds to the combination provided for the station shown, relay P goes up after a certain time via contacts ka, kb, etc. in series and causes the operation of relay H in p1.

   Relay H remains high via r1 and causes the call lamp AL to light up via r2. To receive the call, the service personnel of the station, for example the telephone operator of the exchange, pushes a conversation card not shown in the jack K1, so that it can enter into conversation with the calling station. The holding current of the relay R is then cut, so that the lamp AL goes out.



   As shown in the circuit diagram, the heating wire relay TH begins to heat up as soon as the switching mechanism A leaves its rest position, through the circuit:
Battery, Wi, sa, TH, ml, r3, th, earth.



     Relay M cannot work, because it is shorted through ml, r3, th. However, this short-circuit is eliminated when the relay R goes up, so that the relay M goes up, remains energized under the action of the inversion of its contact, with simultaneous short-circuiting of the relay TH to the heating wire and closes its contacts m2, m3, etc. These contacts cause the switching mechanisms A, B, etc. to return successively to the rest position. who had come in a certain position, in the reverse order of their original movement. For example, the return to the rest position of mechanism B is done by the following circuit:
Battery, B, y1, automatic switch contact b, m3, dotted junction, sb, ml, M, earth.



   As soon as mechanism B has reached its rest position, contact sb returns to its rest position, so that mechanism A can also return to rest via the circuit:
Battery, A, x1, a, m2, sb, ml, M, earth.



   When this mechanism has also returned to rest, the excitement

 <Desc / Clms Page number 7>

 of relay M stops on contact sa. All the switching devices of the called station are thus returned to the normal state.



   In the stations for which the call was not intended, the relay R does not work, so that after a certain time the relay TH with heating wire has the possibility of going up and by cutting the short-circuit in th to cause the operation of the relay M. The switching mechanisms of these stations, which have been brought into a certain position, therefore return to idle in the same way as that which has been described with regard to the station called.



   The device of FIG. 2 differs from that of fig.l in that a common control device WW is used to actuate all the adjusting members, that is to say the cam discs sa, sb, etc. This control device is an ordinary alternating current switching mechanism, as used on common lines. The cam discs are mounted loose on the shaft of this control device and must be coupled to the common shaft by special coupling relays A, B.



  The coupling relays are controlled by the WR relay, which in the assembly diagram shown is coupled on the L line in series with the WW selector; but these two components can also be mounted in parallel. The WR relay is constructed in such a way that it operates only under the action of complete alternating trains, but cannot fall back under the action of separate periods of the alternating current. For the WR relay, we can therefore take, for example, a phase relay.



   When the first individual signal arrives, for example a point, the WR relay rises and causes in wr the excitation of the coupling relay A, which establishes the connection between the first cam disc Sa. with the common shaft of the selector , so that this cam disc S, takes the suitable angular position under the action of the emission of alternating current corresponding to this first individual signal; moreover the contact is

 <Desc / Clms Page number 8>

 closes, but relay X can only rise when the alternating train stops passing, because it was previously short-circuited by contact wr.

   When moving up, relay X closes at x2 a holding circuit for itself, while short-circuited relay A simultaneously drops out and thus stops the coupling of cam disc Sa. with the common shaft. But the cam disc remains in the position in which it was brought.



  Via x1, relay X prepares the flow of current through the chain of contacts to the second coupling relay B.



   When the second series of current pulses arrives (the second alternating train), the relay, B goes up through wr, so that the disc Sb is now mated with the common shaft and is brought into the position which is suitable under the action of the control device WW. When the second series of current pulses is also completed, relay B drops out, because it is shorted by contact y2 of relay Y which is now rising. The chain of contacts is possibly extended to y1.



   All Sa, Sb cam discs etc. are thus brought successively into the appropriate positions and only, in the same manner as in the device described in fig. 1, in the stations to which the call signal in question corresponds which causes the operation of the relay P and lighting of the AL lamp. The answer to the call is also carried out in the same way as in fig.l. In fig. 2 there is also a TH relay with heating wire, which heats up via the contactas as soon as the alternating current emission begins.

   When the heating wire relay goes up, or if it is the called station, once the relay R is fitted, the M relay is energized, releases the X and Y relays via its m2, m3 contacts and causes a return to rest of the cam discs by its other contact, not shown. This return can take place, for example, under the action of a return spring which is released only by the relay M. But the selector WW

 <Desc / Clms Page number 9>

 can also be mounted, for example, in the circuit of an automatic switch, so that the common shaft is driven again; the cam discs, being again coupled with the shaft, can thus be brought back to rest.



   It should also be noted that the selector mechanism WW can be replaced by a motor control device, actuated by the current of the line. On the other hand, the cam discs can also be replaced by contact arms or similar devices. Finally, it is still possible to release the switching devices, brought into a certain position in a way other than that indicated in figs.l and 2; a special trigger button can be used for this purpose, for example, and instead of triggering at the station called by a relay R rising under the action of the call, it can also be triggered by a any switching device, which is activated when the call is answered, for example at the same time as the plug is inserted into the KL jack.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

L'invention a pour objet un dispositif de sélection des appels des postes raccordés à une ligne commune au moyen de signaux Morse produit par une magnéto à manivelle remarquable notamment par les caractéristiques suivantes considérées séparément ou en combinaisons : a) chaque élément individuel d'un signal Morse fait avancer d'une quantité déterminée un élément de réglage correspondant à son numéro d'ordre spécial sous l'action des périodes de courant alternatif qu'il reçoit de façon que l'organe d'appel, qui correspond à la position prise par tous les éléments de réglage, soit actionné lorsque tous les éléments individuels du signal ont été reçus ; The subject of the invention is a device for selecting calls from stations connected to a common line by means of Morse signals produced by a handwheel magneto remarkable in particular by the following characteristics considered separately or in combinations: a) each individual element of a Morse signal causes an adjustment element corresponding to its special order number to advance by a determined quantity under the action of the periods of alternating current which it receives so that the call organ, which corresponds to the position taken by all control elements, is activated when all the individual elements of the signal have been received; b) les éléments de réglage ont la forme de disques à cames de dispositifs de commande pouvant être amenés dans une position <Desc/Clms Page number 10> convenable par l'action des impulsions de courant qui y arrivent ; c) à chaque signal individuel correspond un dispositif de commande spécial, de préférence un mécanisme de commutation pas à pas du type des relais téléphoniques, et les dispositifs de commande sont soumis successivement à l'action des impulsions de courant qui y arrivent par un dispositif répartiteur ; d) les dispositifs de commande dépendent d'un relais de ligne qui monte sous l'action de chaque impulsion de courant individuelle ; e) un dispositif de commande commun est prévu pour tous les éléments de réglage, et ceux-ci sont accouplés successivement au dispositif de commande par des dispositifs d'accouplement; b) the adjustment elements are in the form of cam discs of control devices which can be brought into a position <Desc / Clms Page number 10> suitable by the action of current pulses arriving there; c) each individual signal corresponds to a special control device, preferably a step-by-step switching mechanism of the type of telephone relays, and the control devices are successively subjected to the action of current pulses which arrive there by a device dispatcher; d) the control devices depend on a line relay which rises under the action of each individual current pulse; e) a common control device is provided for all the adjustment elements, and these are successively coupled to the control device by coupling devices; f) l'inversion de l'un des éléments de réglage sur l'autre est provoquée par des relais qui restent excités pendant la durée d'une série d'impulsions de courant ; g) un dispositif commutateur à temps provoque le déclenchement au bout d'un certain temps des dispositifs de réglage qui ont été amenés dans une certaine position ; h) le déclenchement des dispositifs de réglage qui ont été amenés dans une certaine position se fait au poste raccordé appelé aussitôt que l'appel a reçu satisfaction ou au moment de la réponse à l'appel donnée par exemple en enfonçant la fiche ; i) pour transmettre les impulsions de courant reçues au dispositif de commande, on emploie le mécanisme d'un réveillematin à courant alternatif polarisé, dont l'armature actionne des contacts de commande. f) the inversion of one of the control elements to the other is caused by relays which remain energized for the duration of a series of current pulses; g) a time switch device causes the triggering after a certain time of the regulating devices which have been brought to a certain position; h) the setting devices which have been brought to a certain position are triggered at the connected station called as soon as the call has been satisfied or when the call is answered, for example by inserting the plug; i) to transmit the received current pulses to the control device, the mechanism of a polarized alternating current alarm clock is used, the armature of which actuates control contacts.
BE427296D BE427296A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE427296A true BE427296A (en)

Family

ID=87901

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE427296D BE427296A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE427296A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE427296A (en)
BE431542A (en)
BE435173A (en)
BE422977A (en)
BE425619A (en)
BE395364A (en)
BE477738A (en)
BE427472A (en)
CH191350A (en) Automatic device for recording calls and checking counts on a subscriber line of an automatic telephone office.
BE429641A (en)
BE427929A (en)
BE395808A (en)
CH194044A (en) Pulse repeater device for telephone or similar pulse sending installations.
BE477736A (en)
BE428120A (en)
CH207617A (en) Pulse repeater device for telephone or similar installations.
BE428566A (en)
BE341574A (en)
BE731310A (en)
CH143492A (en) Installation for the remote control of devices divided into a number of substations.
BE513993A (en)
BE435598A (en)
CH335414A (en) Telegraph installation
CH256376A (en) Device for the automatic selection of a determined signal formed from several signs and in particular signs of the Morse alphabet.
BE456969A (en)