BE413368A - - Google Patents

Info

Publication number
BE413368A
BE413368A BE413368DA BE413368A BE 413368 A BE413368 A BE 413368A BE 413368D A BE413368D A BE 413368DA BE 413368 A BE413368 A BE 413368A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fuel
trough
air
duct
insufflation
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE413368A publication Critical patent/BE413368A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23BMETHODS OR APPARATUS FOR COMBUSTION USING ONLY SOLID FUEL
    • F23B50/00Combustion apparatus in which the fuel is fed into or through the combustion zone by gravity, e.g. from a fuel storage situated above the combustion zone
    • F23B50/02Combustion apparatus in which the fuel is fed into or through the combustion zone by gravity, e.g. from a fuel storage situated above the combustion zone the fuel forming a column, stack or thick layer with the combustion zone at its bottom
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23BMETHODS OR APPARATUS FOR COMBUSTION USING ONLY SOLID FUEL
    • F23B2700/00Combustion apparatus for solid fuel
    • F23B2700/011Combustion apparatus for solid fuel with fuel shaft for steam boilers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET D'INVENTION PERFECTIONNEMENTS AU CHAUFFAGE,   NOTAMMENT   A L'AIDE DE COMBUSTIBLES DE PETITS CALIBRES. 



   L'invention est relative au chauffage et concerne en particulier le chauffage à l'aide de combustibles, tels les charbons, de petits calibres. 



   Le demandeur a déjà proposé un procédé pour la combustion ininterrompue, durant des périodes prolongées, de combustibles de petits calibres, par insufflation, au sein d'un lit de ce combustible, contenu dans une auge à fond non perforé et alimenté en combustible à mesure de la consommation, d'air sous pression, introduit par des ajutages disposés horizontalement, ou verticalement de haut en bas, ou obliquement vers le bas, à quelque distance du fond de l'auge. 



   Le demandeur a également proposé diverses dispositions d'appareils pour l'exécution de ce procédé qui comprenaient en principe une auge à fond non perforé, un dispositif d'insufflation refroidi par circulation, dont les orifices de débit débouchent à quelque distance du fond de l'auge, et un dispositif d'alimentation de combustible, fonctionnant par exemple par simple gravité, et disposé notamment de façon que, par rapport aux machefers qui 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 peuvent se former durant la combustion, le cheminement du combustible et l'écoulement de l'air de combustion s'effectuent de préférence dans la même direction. 



   En raison de nécessités constructives toutefois, jusqu' à présent les situations réciproques de l'insufflation et du lit de combustible n'étaient pas les mêmes, ni même sensiblement les marnes, dans toutes les parties du foyer avec la conséquence d'un manque d'uniformité dans le fonctionnement, qui pouvait atteindre un degré plus ou moins marqué, nuisible   à   un rendement élevé. 



   L'invention a pour but surtout de remédier à cet inconvénient ; elle a pour but également de simplifier l'agencement des appareils, de telle façon que leur construction ainsi que leur montage soient rendus plus aisés et par suite plus économiques que jusqu'à présent. 



   A cet effet elle consiste, principalement, à organiser l'insufflation dTune part, et d'autre part l'alimentation de combustible, de telle façon que la situation réciproque de l'insufflation et du lit de combustible soit déterminée, notamment la même ou sensiblement la même dans toute l'étendue du foyer. 



   Elle consiste également à organiser l'alimentation de combustible et l'insufflation, notamment par une coordination des conformations des dispositifs d'alimentation de combustible et d'insufflation, de manière à réaliser d'une manière sensiblement uniforme une couche de combustible de caractéristiques déterminées par rapport à l'insufflation, en particulier d'égale résistance au passage du vent. 



   Elle consiste encore à agencer, notamment le dispositif d'insufflation et ses éléments ou organes associés, en un ensemble propre à être monté comme un tout dans le foyer, soit comme un système suspendu, soit comme un système appuyé, soit comme un système à la fois suspendu et appuyé. 



   Et afin que l'on puisse bien comprendre comment les dispositions caractéristiques ci-dessus peuvent être pratiquement réalisées, l'invention sera décrite ci-après plus en détail, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 en référence aux dessins,   plus..ou   moins schématiques, annexés, de plusieurs modes d'exécution ou dispositions d'appareillage préférés, tenant compte que, pour certaine.:

   d'entre-eux, s'il a déjà été proposé de disposer en regard de l'embouchure d'un ajutage d'arrivée d'air de combustion   '' 'un   chapeau ou autre écran afin d'empêcher la pénétration du combustible dans cette ouverture, en pareil cas le chapeau ou écran est établi uniquement en harmonie avec la grandeur de l'embouchure et ne constitue pas un élément de tuyère d'insufflation, coordonné en vue de cette insufflation avec les autres éléments de cette tuyère,notamment l'arrivée d'air. 



   En outre, contrairement au chapeau ou écran, à même lequel la combustion peut se produire et des machefers peuvent se former, l'élément de tuyère est organisé pour que le combustible chemine sur sa surface. 



   Dans les dessins :
Fig. 1 montre en élévation, et coupe par I-I de la fig.2, une première réalisation;
Fig. 2 est une vue en élévation et coupe par   11-11   de la fig. 1;
Fig. 3 est une vue en plan correspondant à la fig.2;   Figs..4   à 7 montrent, en élévation et coupe, diverses variantes ;   Figso   8 à 11 montrent en élévation et coupe, et en plan, deux variantes de la disposition suivant la fig. 7 ;
Figs. 12 et 13 montrent, en élévation et coupe, deux autres variantes. 



   En se référant tout d'abord aux figures 1 à 3,1 désigne, illustrée de façon conventionnelle, une auge dont le fond 2 n'est pas perforé, qui peut être indépendante de l'appareil à chauffer, telle une chaudière,   ou   semblable, ou constituer une partie intégrante de cet appareil, ou d'un avant foyer y associé, et 3 désigne un dispositif d'insufflation,alimenté en air sous pression, fourni par un ventilateur 4 ou une autre source appropriée, un organe de réglage tel que 5 étant prévu pour contrôler l'arrivée d'air au 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dispositif 3*
Le dispositif d'insufflation, qui est constitué par un système refroidi, notamment par circulation d'eau, est isolé dans l'espace interne de l'auge et dans l'exemple, il est établi sous forme d'une sorte de cloche comprenant une chambre à air 6,

   entourée de parois   d'eau   7, à la partie supérieure de laquelle vient se raccorder, par une jonction 9, le conduit d'amenée d'air 8. 



   Au dispositif d'insufflation 3 se raccordent également des conduits d'arrivée et de départ d'eau, 10 et 11, le conduit d' arrivée débouchant au point le plus bas et celui de départ étant relié au point le plus élevé des chambres 7. 



   On a prévu une alimentation de combustible, par exemple par gravité, dont le dispositif comprend une trémie 12, et un conduit de descente 13 équipé d'un obturateur, par exemple tournant, 14, en un agencement tel que le conduit 13 délivre du combustible dans l'auge 1, sur tout le pourtour du dispositif d'insufflation 3. 



     A   cet effet, conformément à l'exemple , les oonduits 9, 10 et 11, quittant le dispositif d'insufflation 3, s'engagent dans le conduit de descente du combustible 13 et s'y étendent sur une longueur suffisante pour que le courant descendant de combustible se soit reformé et uniformisé lorsqu'il atteint l'extrémité du conduit 13 pour pénétrer dans l'auge, malgré l'obstacle formé à son.cheminement par les conduits 9, 10 et 11. 



   Pour faciliter cette reformation et uniformisation, on pourra éventuellement donner à ces conduits des sections quadrangulaires, ovales ou semblables, et les disposer notamment en formation séparée comme on l'a représenté,
Alternativement, les conduits d'amenée et de départ d'eau pourraient être logés à l'intérieur du conduit d'amenée d'air, tout au moins dans la portion inférieure du conduit de descente 13. 



   En un ou des points suffisamment distants de l'extrémité inférieure du conduit 13 pour qu'au delà de cette dernière le 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 courant descendant de combustible soit en tous cas reformé et uniformisé, les conduits 9, 10 et 11 sont déviés vers l'extérieur du conduit 13 pour rencontrer les branchements auxquels ils doivent se raccorder, comme on l'a schématiquement représenté. 



   Dans   l'exemple,   les inflexions des conduits 9, 10 et 11 sont nécessitées dans le conduit 13 par le type particulier d'obtu- . rateur choisi, mais il va de soi que, l'obturateur étant par exemple établi sous forme de cône mobile, les conduits 9, 10 et 11 pourraient aussi bien   etre   étendus jusque dans l'espace de la trémie 12, comme on l'a partiellement figuré en traits interrompus pour l'un   d'eux.   



   La délivrance du combustible sur tout le pourtour du dispositif d'insufflation ainsi obtenue est encore coordonné avec .la distribution du vent par le dispositif d'insufflation suivant la répartition désirée de la combustion, c'est à dire que la forme donnée au conduit 13 est harmonisée avec celle du dispositif d'insufflation 3, pour obtenir une répartition déterminée du combustible sur le pourtour de ce dispositif, notamment une répartition telle que la couche de combustible présente, sur tout ce pourtour, sensiblement la même résistance au passage du vent. 



   Dans l'exemple choisi, ce dernier résultat est atteint en donnant au contour de la section du conduit 13, une forme semblable à celle du contour en plan du dispositif d'insufflation 3, comme on peut le remarquer dans la fig. 3. 



   Dès lors, si de l'air sous pression est envoyé par 4, 5, 8 et 9, dans la chambre 6, on obtient, sur tout le pourtour du dispositif 3, une combustion sensiblement égale, sans qu'en des zones ou endroits particuliers, se produisent des projections de combustible, des chalumeaux ou des pertes d'air de combustion, le machefer, figuré en   Mdans   un stade de son développement, que l' air contourne dans son cheminement, se formant lui-même d'une manière sensiblement uniforme, avec, comme résultante, un accroissement intéressant du rendement de l'appareil. 



   Dans l'exemple, le dispositif a été représenté avec 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 l'un de ses axes plus développé, mais il va de soi que les axes pourraient aussi bien être égaux, de même que l'auge 1 pourrait aussi bien   *être   circulaire, ou affecter toute autre forme suivant l'appareil à chauffer ou autres conditions à satisfaire. 



   Dans les foyers très allongés, il peut être intéressant, pour faciliter l'enlèvement des machefers, de prévoir, en certains endroits ou zônes, par exemple la zone la plus éloignée de la devanture du foyer, un moindre développement de ces mâchefers, résultat qui peut être facilement atteint en prévoyant en ces endroits ou zones un excès plus ou moins marqué de l'alimentation de combustible, obtenue, par exemple, par une conformation convenable, notamment un léger accroissement de section locale, du conduit 13, ou bien encore par une résistance à l'écoulement de   1 air   prévue dans le dispositif d'insufflation 3, ou par un moyen   équivalent.'  
On remarquera que dans l'exemple le dispositif d'insufflation 3 et les éléments associés sont en quelque sorte suspendus et qu'il suffira, pour le montage et le démontage,

   d'exécuter ou de défaire des accouplements tels que 15, ce qui est facilement réalisé. 



   La disposition de la fig. 4 est de principe analogue à la précédente, le dispositif d'insufflation 3 comportant une chambre 6 terminée par une fente inférieure de passage d'air 16. 



   Suivant la disposition de la fige 5., l'introduction de l'air sous pression s'obtient par la combinaison d'un conduit ascendant 17 et d'un déflecteur 18, ce dernier établi à circulation d'eau dont le conduit d'amenée 19 est, de préférence, disposé axialement dans le conduit 17 et le conduit de départ 20 est agencé de l'une des manières déjà décrites en se référant aux figures 1 à   3*. Des   chicanes 181 peuvent être prévues dans la chambre d'eau du déflecteur 18. 



   Un treillis, grille ou l'équivalent, peut 'être prévu pour empêcher des corps étrangers de pénétrer dans le conduit 17, par exemple lors de l'enlèvement des mâchefers. 



   L'air alimentant le conduit 17 peut, au préalable, par- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 courir une ou des chambres'21 adjacentes au fond 2, ou d'autres parois encore de l'auge 1 en vue de son réchauffage préalablement à la combustion. 



   Dans l'agencement de la fig. 6, le déflecteur 18 est constitué par une conformation appropriée des spires jointives du conduit 19, prolongé par le conduit 20, le déflecteur étant formé par la surface interne de l'ensemble des spires du conduit 19, ou par une cloison rapportée à l'intérieur de ces spires, ou l'équivalent,
Dans les agencements suivant les figures 7 à 11, l'air est introduit dans une chambre 6 entourée de toutes parts, dans l' espace interne de l'auge 1, par une chambre à circulation d'eau 7. 



   Suivant la fig. 7, l'air de la chambre 6 pénètre dans le lit de combustible par des ouvertures ou fentes horizontales 22, l'agencement des conduits d'arrivée d'air et de la circulation d'eau étant sinon semblable à celui de l'une des figures précédentes. 



   Dans les figures 8 et 9, les ajutages partant de la chambre 6 sont constitués par des fentes longitudinales, horizontales ou dirigées obliquement vers le bas 22, la chambre 7 étant prolongée jusqu'à la paroi 2 de l'auge l. La tuyère est agencée dans l' auge 1 comme le montre la fig. 9 et des raccords appropriés 15 procurent l'amovibilité du dispositif d'insufflation. 



   Dans les figs, 10 et 11,   1 1 agencement   est analogue à celui des figures 8 et 9, mais la chambre à air 6   communique   directement, à la partie inférieure avec un caisson d'air 21 analogue à celui prévu pour la fige 5. 



   La tuyère a reçu une conformation rappelant celle d'une aptère, les passages d'air 22 pouvant être orientés horizontalement, ou obliquement vers le bas comme représenté. 



   On remarquera que dans les figures 5 à 7, le dispositif d'insufflation peut aussi bien être suspendu par le conduit 20 que supporté par le conduit 19, ou simultanément par le conduit 17 et le conduit 19 comme dans la fig. 7, le montage et le démontage 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 étant aussi aisés que précédemment, moyennant prévision d'accouplements judicieusement placés. L'auge 1, ou certaines de ses parties, tel le fond 2, pourrait du reste faire partie de l'ensemble amovible,   est Dans la fig, 12, le dispositif d'insufflation 3 d'un     @   type analogue à celui des figures 1 à 3, mais le conduit d'amenée d'eau de refroidissement 19 se raccorde par la partie inférieure de ce dispositif. 



   Enfin dans la fig. 13 on a prévu, suivant le tracé en trait plein, une arrivée et une sortie de lteau de refroidissement, respectivement inférieure et supérieure, et un conduit d'air 17 combiné avec un déflecteur 18, tandis que suivant le tracé en traits interrompus, les entrées et sortie d'eau sont reportées à la partie supérieure, l'air étant introduit par le conduit inféri- eur 17 associé au déflecteur 18. 



   Dans chacune des réalisations suivant les figures 4 à 13, le conduit d'alimentation de combustible 13 est conformé et reçoit   .en.:   section un profil en harmonie avec le dispositif d'insuffla- tion avec lequel il est associé et la répartition du combustible à obtenir, comme il a été exposé en référence aux figs, 1 à 3. 



   Il est bien entendu que les caractéristiques des diver-   ses   réalisations visées pourraient être encore différemment   oombi-   nées entre elles, les exemples types choisis étant illustratifs mais non limitatifs. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT OF INVENTION HEATING IMPROVEMENTS, IN PARTICULAR BY USING SMALL CALIBER FUELS.



   The invention relates to heating and relates in particular to heating using fuels, such as coals, of small sizes.



   The applicant has already proposed a process for the uninterrupted combustion, during prolonged periods, of small-caliber fuels, by blowing, within a bed of this fuel, contained in a trough with an unperforated bottom and supplied with fuel as required. consumption, pressurized air, introduced by nozzles arranged horizontally, or vertically from top to bottom, or obliquely downwards, at some distance from the bottom of the trough.



   The applicant has also proposed various arrangements of apparatus for carrying out this process which in principle included a trough with a non-perforated bottom, an insufflation device cooled by circulation, the flow orifices of which open at some distance from the bottom of the tank. 'trough, and a fuel feed device, operating for example by simple gravity, and arranged in particular so that, with respect to the slag which

 <Desc / Clms Page number 2>

 can form during combustion, the fuel path and the combustion air flow are preferably in the same direction.



   Due to constructive necessities however, until now the reciprocal situations of the insufflation and the fuel bed were not the same, nor even appreciably the marls, in all the parts of the hearth with the consequence of a lack of Uniformity in operation, which could reach a greater or lesser degree, detrimental to high efficiency.



   The object of the invention is above all to remedy this drawback; it also aims to simplify the arrangement of the apparatuses, so that their construction as well as their assembly are made easier and consequently more economical than hitherto.



   To this end it consists, mainly, in organizing the blowing on the one hand, and on the other hand the fuel supply, so that the reciprocal situation of the blowing and the fuel bed is determined, in particular the same or substantially the same throughout the home.



   It also consists in organizing the fuel supply and the insufflation, in particular by coordinating the conformations of the fuel supply and insufflation devices, so as to produce in a substantially uniform manner a fuel layer of determined characteristics. compared to insufflation, in particular equal resistance to the passage of the wind.



   It also consists in arranging, in particular the insufflation device and its associated elements or organs, into a unit suitable for being mounted as a whole in the hearth, either as a suspended system, or as a supported system, or as a system with both suspended and supported.



   And so that one can fully understand how the above characteristic arrangements can be practically achieved, the invention will be described below in more detail,

 <Desc / Clms Page number 3>

 with reference to the drawings, more ... or less schematic, appended, of several preferred embodiments or arrangements of equipment, taking into account that, for certain:

   of them, if it has already been proposed to have, opposite the mouth of a combustion air inlet nozzle '' 'a cap or other screen to prevent the penetration of fuel into this opening, in such a case the cap or screen is established only in harmony with the size of the mouthpiece and does not constitute an element of the insufflation nozzle, coordinated for this insufflation with the other elements of this nozzle, in particular the air intake.



   In addition, unlike the cap or screen, where combustion can occur and slag can form, the nozzle element is organized so that the fuel travels over its surface.



   In the drawings:
Fig. 1 shows in elevation, and section through I-I of fig.2, a first embodiment;
Fig. 2 is a view in elevation and in section through 11-11 of FIG. 1;
Fig. 3 is a plan view corresponding to FIG. 2; Figs..4 to 7 show, in elevation and section, various variants; Figso 8 to 11 show in elevation and section, and in plan, two variants of the arrangement according to fig. 7;
Figs. 12 and 13 show, in elevation and section, two other variants.



   Referring firstly to Figures 1 to 3,1 denotes, illustrated in a conventional manner, a trough the bottom 2 of which is not perforated, which may be independent of the appliance to be heated, such as a boiler, or the like. , or constitute an integral part of this appliance, or of an associated preheating device, and 3 designates an insufflation device, supplied with pressurized air, supplied by a ventilator 4 or another suitable source, an adjustment member such as 5 being provided to control the air supply to the

 <Desc / Clms Page number 4>

 device 3 *
The insufflation device, which consists of a cooled system, in particular by circulating water, is isolated in the internal space of the trough and in the example, it is established in the form of a kind of bell comprising an inner tube 6,

   surrounded by water walls 7, to the upper part of which is connected, by a junction 9, the air supply duct 8.



   The insufflation device 3 are also connected to the water inlet and outlet conduits, 10 and 11, the inlet conduit leading to the lowest point and the outlet being connected to the highest point of the chambers 7. .



   Provision has been made for a fuel supply, for example by gravity, the device of which comprises a hopper 12, and a descent duct 13 equipped with a shutter, for example rotating, 14, in an arrangement such that the duct 13 delivers fuel. in the trough 1, all around the insufflation device 3.



     To this end, in accordance with the example, the ducts 9, 10 and 11, leaving the insufflation device 3, engage in the fuel descent duct 13 and extend therein a sufficient length so that the current descending fuel is reformed and uniform when it reaches the end of the conduit 13 to enter the trough, despite the obstacle formed to its flow through the conduits 9, 10 and 11.



   To facilitate this reformation and standardization, these conduits can optionally be given quadrangular, oval or similar sections, and have them in particular in a separate formation as shown,
Alternatively, the water supply and departure ducts could be housed inside the air supply duct, at least in the lower portion of the descent duct 13.



   At one or more points sufficiently distant from the lower end of the duct 13 so that beyond the latter the

 <Desc / Clms Page number 5>

 downward flow of fuel is in any case reformed and standardized, the conduits 9, 10 and 11 are deflected outwardly from the conduit 13 to meet the connections to which they must be connected, as has been shown schematically.



   In the example, the inflections of the conduits 9, 10 and 11 are required in the conduit 13 by the particular type of closure. rator chosen, but it goes without saying that, the shutter being for example established in the form of a movable cone, the conduits 9, 10 and 11 could as well be extended into the space of the hopper 12, as we have seen. partially shown in broken lines for one of them.



   The delivery of fuel over the entire periphery of the blowing device thus obtained is still coordinated with the distribution of the wind by the blowing device according to the desired distribution of the combustion, i.e. the shape given to the duct 13 is harmonized with that of the insufflation device 3, in order to obtain a determined distribution of the fuel around the periphery of this device, in particular a distribution such that the layer of fuel has, over its entire periphery, substantially the same resistance to the passage of the wind.



   In the example chosen, the latter result is achieved by giving the contour of the section of duct 13 a shape similar to that of the contour in plan of the insufflation device 3, as can be seen in FIG. 3.



   Therefore, if pressurized air is sent through 4, 5, 8 and 9, into the chamber 6, there is obtained, over the entire periphery of the device 3, a substantially equal combustion, without in areas or places particular, there are projections of fuel, torches or losses of combustion air, the clinker, figured in M in a stage of its development, that the air bypasses in its path, forming itself in a way substantially uniform, with, as a result, an interesting increase in the efficiency of the apparatus.



   In the example, the device has been represented with

 <Desc / Clms Page number 6>

 one of its axes more developed, but it goes without saying that the axes could as well be equal, just as the trough 1 could as well * be circular, or affect any other shape according to the device to be heated or others conditions to be met.



   In very elongated hearths, it may be advantageous, to facilitate the removal of bottom ash, to provide, in certain places or areas, for example the area furthest from the front of the fireplace, a less development of these bottom ash, a result which can be easily achieved by providing in these places or zones a more or less marked excess of the fuel supply, obtained, for example, by a suitable conformation, in particular a slight increase in local section, of the duct 13, or even by a resistance to the flow of air provided in the insufflation device 3, or by equivalent means.
It will be noted that in the example the insufflation device 3 and the associated elements are in a way suspended and that it will suffice, for assembly and disassembly,

   to make or break couplings such as 15, which is easily achieved.



   The arrangement of FIG. 4 is in principle similar to the previous one, the insufflation device 3 comprising a chamber 6 terminated by a lower air passage slot 16.



   According to the arrangement of fig 5, the introduction of pressurized air is obtained by the combination of an ascending duct 17 and a deflector 18, the latter established with water circulation including the duct of feed 19 is preferably disposed axially in conduit 17 and starting conduit 20 is arranged in one of the ways already described with reference to Figures 1 to 3 *. Baffles 181 can be provided in the water chamber of the deflector 18.



   A mesh, grid or the like may be provided to prevent foreign bodies from entering the conduit 17, for example during the removal of bottom ash.



   The air supplying the duct 17 can, beforehand,

 <Desc / Clms Page number 7>

 run one or more chambers'21 adjacent to the bottom 2, or other walls of the trough 1 with a view to its reheating prior to combustion.



   In the arrangement of FIG. 6, the deflector 18 is formed by an appropriate conformation of the contiguous turns of the duct 19, extended by the duct 20, the deflector being formed by the internal surface of all the turns of the duct 19, or by a partition attached to the inside these turns, or the equivalent,
In the arrangements according to FIGS. 7 to 11, the air is introduced into a chamber 6 surrounded on all sides, in the internal space of the trough 1, by a water circulation chamber 7.



   According to fig. 7, the air from chamber 6 enters the fuel bed through horizontal openings or slots 22, the arrangement of the air inlet and water circulation ducts being otherwise similar to that of one of the previous figures.



   In Figures 8 and 9, the nozzles from the chamber 6 are formed by longitudinal slots, horizontal or obliquely directed downward 22, the chamber 7 being extended to the wall 2 of the trough 1. The nozzle is arranged in the trough 1 as shown in fig. 9 and suitable fittings 15 provide removability of the insufflation device.



   In figs, 10 and 11, 1 1 arrangement is similar to that of Figures 8 and 9, but the air chamber 6 communicates directly at the lower part with an air box 21 similar to that provided for the freezes 5.



   The nozzle has received a conformation reminiscent of an winglet, the air passages 22 being able to be oriented horizontally, or obliquely downwards as shown.



   It will be noted that in FIGS. 5 to 7, the insufflation device can equally well be suspended by the duct 20 than supported by the duct 19, or simultaneously by the duct 17 and the duct 19 as in FIG. 7, assembly and disassembly

 <Desc / Clms Page number 8>

 being as easy as before, with provision for judiciously placed couplings. The trough 1, or some of its parts, such as the bottom 2, could moreover be part of the removable assembly, is In fig, 12, the insufflation device 3 of a type similar to that of the figures 1 to 3, but the cooling water supply duct 19 is connected via the lower part of this device.



   Finally in fig. 13 is provided, following the line in solid lines, an inlet and an outlet for cooling water, lower and upper respectively, and an air duct 17 combined with a deflector 18, while following the line in broken lines, the The water inlets and outlets are transferred to the upper part, the air being introduced through the lower duct 17 associated with the deflector 18.



   In each of the embodiments according to FIGS. 4 to 13, the fuel supply duct 13 is shaped and receives .en .: section a profile in harmony with the blowing device with which it is associated and the distribution of the fuel. to be obtained, as has been explained with reference to Figs, 1 to 3.



   It is understood that the characteristics of the various embodiments referred to could be further combined with one another, the typical examples chosen being illustrative but not limiting.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Il va de soi également que les conformations et les ar- rangements des éléments du système pourraient encore être modifiés sans pour cela s'écarter des limites de l'invention, REVENDICATIONS ---------------------------------- 1.- Perfectionnements au chauffage, notamment à l'aide de combustibles de petits calibres, par insufflation d'air sous pres- sion au sein d'un lit du dit combustible contenu dans une auge à fond non perforé, alimenté à mesure de la consommation et en libre communication avec un espace de combustion qui le surmonte, l'air <Desc/Clms Page number 9> d'insufflation étant introduit à quelque distance mu fond de l'auge par des ajutages disposés horizontalement, verticalement ou obliquement de haut en bas, It also goes without saying that the conformations and the arrangements of the elements of the system could still be modified without departing from the limits of the invention, CLAIMS ---------------------------------- 1.- Heating improvements, in particular using small-caliber fuels, by blowing pressurized air into a bed of said fuel contained in a trough with a non-perforated bottom, supplied as consumption and in free communication with a combustion space above it, the air <Desc / Clms Page number 9> insufflation being introduced at some distance from the bottom of the trough by nozzles arranged horizontally, vertically or obliquely from top to bottom, caractérisé par le fait que le combustible est alimenté sur tout le pourtour d'un dispositif d'insufflation, EMI9.1 /7///'' refroidi par circulation, disposé dans l'espace interne de l'auge, tandis que la couche de combustible présente en tous points de ce pourtour une résistance sensiblement égale au passage en harmonisant le contour de la section du conduit d'alimentation de combustible à la forme du dispositif d'insufflation. characterized in that the fuel is supplied over the entire circumference of an insufflation device, EMI9.1 / 7 /// '' cooled by circulation, arranged in the internal space of the trough, while the layer of fuel has at all points of this periphery a resistance substantially equal to the passage while harmonizing the contour of the section of the duct supply of fuel in the shape of the insufflation device. 2.- Perfectionnements suivant la revendication 1, caractérisés par le fait que le dispositif 'd'insufflation est monté isolé dans l'espace interne de l'auge, un des conduits au moins du système refroidisseur de ce dispositif, ou un évent traversant le dispositif d'alimentation de combustible , 3.- Perfectionnements suivant la revendication 1, ou la revendication 2, caractérisés par le fait qu'un dispositif d'insufflation est disposé isolé au sein d'un lit de combustible formé en talus sur tout le pourtour du dit dispositif. 2.- Improvements according to claim 1, characterized in that the insufflation device is mounted isolated in the internal space of the trough, at least one of the conduits of the cooling system of this device, or a vent passing through the fuel supply device, 3.- Improvements according to claim 1 or claim 2, characterized in that an insufflation device is arranged isolated within a fuel bed formed as a slope around the entire periphery of said device. 4.- Perfectionnements suivant une ou plusieurs des revendications précédentes, caractérisés par le fait que le lit de combustible est alimenté par gravité. 4.- Improvements according to one or more of the preceding claims, characterized in that the fuel bed is fed by gravity. 5.- Perfectionnements suivant une ou plusieurs des revendications précédentes, caractérisés par le fait qu'en certains endroits ou zônes du pourtour du dispositif d'insufflation on prévoit un excès d'alimentation de combustible, ou une entrave à l' écoulement de l'air, ou les deux. 5.- Improvements according to one or more of the preceding claims, characterized in that in certain places or zones of the periphery of the insufflation device there is provided an excess supply of fuel, or an obstacle to the flow of the fuel. air, or both. 6.- Une forme de réalisation d'un appareil de combustion comportant application des perfectionnements suivant une, ou plusieurs des revendications précédentes, comprenant, en même temps qu'une auge à fond non perforé, ou semblable, un dispositif d'insufflation à circulation, disposé dans cette auge et un conduit d'alimentation de combustible débouchant au-dessus de l'auge, caractérisée par le fait que les conduits d'amenée d'air sous pres- <Desc/Clms Page number 10> sion, et d'arrivée et de départ de l'eau de refroidissement sont disposés soit au-dessus, soit au dessous, soit certains au-dessus, et certains en dessous du dispositif d'insufflation, le cas échéant dans un plan de symétrie de ce dernier. 6.- An embodiment of a combustion apparatus comprising application of the improvements according to one or more of the preceding claims, comprising, together with a trough with a non-perforated bottom, or the like, a circulating insufflation device. , arranged in this trough and a fuel supply duct opening above the trough, characterized in that the air supply ducts under pressure <Desc / Clms Page number 10> cooling water inlet and outlet are arranged either above or below, or some above and some below the insufflation device, if necessary in a plane of symmetry of the last. 7.- Une forme d'exécution d'appareil suivant la revendication 6, caractérisée par le fait qùe les conduits d'amenée d'air sous pression et d'arrivée et de départ de l'eau de refroidissement, ou certains d'entre eux s'étendent dans le conduit d'alimentation de combustible, tout au moins jusqu'à une certaine distance de l'extrémité de débit de ce conduit. 7.- An embodiment of apparatus according to claim 6, characterized in that the ducts for supplying pressurized air and for supplying and leaving the cooling water, or some of them they extend into the fuel supply duct, at least up to a certain distance from the flow end of this duct. 8.- Une forme d'exécution d'appareil suivant la revendication 6 ou 7, caractérisée par le fait que les conduits pénétrant dans le conduit d'alimentation de combustible sont déviés à l'extérieur du dit conduit. 8.- An embodiment of apparatus according to claim 6 or 7, characterized in that the ducts entering the fuel supply duct are diverted outside said duct. 9.- Une forme d'exécution d'appareil suivant l'une des revendications 6, ou 7, ou 8, caractérisée par le fait que le conduit d'amenée d'air traverse ou comporte une¯ou plusieurs chambres de chauffage, par exemple adjacentes au fond et, ou parois de l'auge. 9.- An embodiment of apparatus according to one of claims 6, or 7, or 8, characterized in that the air supply duct passes through or comprises unē or more heating chambers, by example adjacent to the bottom and, or walls of the trough. 10.- Une forme d'exécution d'appareil suivant une ou plusieurs des revendications 6 à 9, caractérisée par le fait que le dispositif d'insufflation est constitué par un organe creux, rappelant la forme d'une cloche, i'air étant amenée dans la chambre ou espace interne et s'écoulant autour et par delà le bord inférieur. 10.- An embodiment of apparatus according to one or more of claims 6 to 9, characterized in that the insufflation device is constituted by a hollow member, resembling the shape of a bell, the air being brought into the chamber or internal space and flowing around and beyond the lower edge. 11.- Une forme d'exécution suivant la revendication 10, dans laquelle la face interne de l'organe creux joue le rôle de défleo- teur, ou bien l'espace interne est équipé d'une surface agissant comme détecteur. 11. An embodiment according to claim 10, in which the internal face of the hollow member acts as a deflector, or the internal space is equipped with a surface acting as a detector. 120- Une forme d'exécution suivant une ou plusieurs des revendications 6 à 9, dans laquelle le dispositif d'insufflation est constitué par un organe creux, dont la chambre à air communique avec l'extérieur par une ou plusieurs perforations ou fentes de passage d'air, orientées verticale.ment ou obliquement vers le bas, ou <Desc/Clms Page number 11> horizon Salement. 120- An embodiment according to one or more of claims 6 to 9, wherein the insufflation device is constituted by a hollow member, the air chamber of which communicates with the outside by one or more perforations or passage slots air, oriented vertically or obliquely downwards, or <Desc / Clms Page number 11> Dirty horizon. 13.- Une forme de réalisation suivant une ou plusieurs des revendications 6 à 12, caractérisée par le fait que le dispositif d'insufflation et les conduits d'air et de circulation d'eau asso- c@és, en combinaison ou non avec une portion du dispositif d'alimentation de combustible, ou, et une portion de l'auge ou son équivalent, forment dans l'ensemble un tout, susceptible d'être monté et démonté comme tel. 13.- An embodiment according to one or more of claims 6 to 12, characterized in that the insufflation device and the associated air and water circulation ducts, in combination or not with a portion of the fuel feed device, or, and a portion of the trough or its equivalent, form a whole, capable of being assembled and disassembled as such. 14.- Les perfectionnements au chauffage à l'aide de combustibles de petits calibres, en substance comme décrit. 14.- Heating improvements using small caliber fuels, substantially as described. 15.- Les dispositifs de chauffage utilisant des combustibles de petits calibres, construits agencés et propres à fonctionner en substance ainsi que décrit, ou comme décrit en se référant à et tels que représentés aux dessins annexés. 15.- Heaters using small caliber fuels, constructed, arranged and able to operate substantially as described, or as described with reference to and as shown in the accompanying drawings.
BE413368D BE413368A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE413368A true BE413368A (en)

Family

ID=76911

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE413368D BE413368A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE413368A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0037333B1 (en) Gas heater with closed combustion circuit
CA2493393C (en) Condensing heat exchanger with double bundle of tubes
EP0350388B1 (en) Hot water generator
EP0152317A1 (en) Boiler for wood with a preheating chamber for the fuel
BE413368A (en)
EP0171340A1 (en) Condensing hot water generator
EP4048953B1 (en) Fireplace with suspended hearth
EP0549416B1 (en) Grid burner and heating installation comprising same
BE531648A (en)
FR2461893A1 (en) Wood burning stove for hot water - houses water jacket with bottom opening for grid, and has half grid length baffle plate
CH195273A (en) Heating method using small caliber fuels, and combustion apparatus for implementing this method.
FR2726073A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR DISTRIBUTING COMBUSTION AIR IN HEATING INSTALLATIONS, PARTICULARLY WITH SOLID FUELS
EP0102911A2 (en) Device and method for heat recovery in a fire-box
FR2483569A1 (en) Domestic solid fuel burner - has external casing with central cylinder containing fuel and combustion gases in intermediate space
BE537658A (en)
BE401531A (en)
BE633941A (en)
FR2695712A1 (en) Flame tube for liquid or gaseous fuel burner.
BE437230A (en)
BE423501A (en)
BE380223A (en)
BE530209A (en)
FR2459946A1 (en) Boiler with reduced pollution and noise - has pair of annular chambers connected by tubular wall formed of water tubes containing smoke tubes
CH443608A (en) Boiler
BE397161A (en)