BE411022A - - Google Patents

Info

Publication number
BE411022A
BE411022A BE411022DA BE411022A BE 411022 A BE411022 A BE 411022A BE 411022D A BE411022D A BE 411022DA BE 411022 A BE411022 A BE 411022A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fuel
installation
relay
cooling water
nozzle
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE411022A publication Critical patent/BE411022A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02NSTARTING OF COMBUSTION ENGINES; STARTING AIDS FOR SUCH ENGINES, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F02N19/00Starting aids for combustion engines, not otherwise provided for
    • F02N19/02Aiding engine start by thermal means, e.g. using lighted wicks
    • F02N19/04Aiding engine start by thermal means, e.g. using lighted wicks by heating of fluids used in engines
    • F02N19/10Aiding engine start by thermal means, e.g. using lighted wicks by heating of fluids used in engines by heating of engine coolants

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of Combustion (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MEMOIRE DESCRIPTIF déposé à l'appui d'une demande de B R E V E T D'INVENTION   "   Installation pour la surveillance de la température de l'eau de refroidissement pour moteurs à combustion interne et chauffage de véhicules". 



   La présente invention.a pour objet une installation pour surveiller et maintenir constante la   tempétature   de l'eau de refroidissement de moteurs à combustion interne et pour le chauffage de l'intérieur d'une voiture automobile ou d'un avion . Cette installation a pour rôle de ne pas laisser la température de l'eau de refroidissement tomber au-dessous d'une limite minium déterminée, en faisant arriver de la chaleur à l'aau de refroidissement par intercalation d'une source de chaleur lorsque la température tombe, par exemple au-dessous de 20  C. L'installation peut aussi être utilisée avec des 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 fourneaux, chauffages à eau chaude et appareils analogues servant au chauffage des locaux. 



   Le but de l'invention est de créer une installation très simple, ne présentant que très peu de sources de défectuosité et qui ne charge que très peu la batterie de la voiture ou autre source d'alimentation. 



   Un exemple de réalisation de l'objet de l'invention est illustré dans les dessins annexés, dans lesquels : la figure 1 est un schéma de l'installation ; la figure 2 représente une partie simplifiée du schéma de la figure 1 ; la figure 3 est une coupe longitudinale de l'échangeur de chaleur ; la figure 3a est une coupe d'un nettoyeur d'ajustage; la figure 4 est une coupe suivant la ligne IV-IV de la figure 3 ; la figure 5 est une coupe suivant la ligne V-V de la figure 3 ; la figure 6 est une coupe suivant la ligne   VI-VI   de la figure 3; la figure 7 est une coupe suivant la ligne VII-VII de la figure 6; la figure 8 est une coupe suivant la ligne   VIII-VIII   de la figure 6;

   la figure 9 est une élévation latérale du groupement des éléments montés de l'installation tels qu'échangeur thermique, relais, appareil d'allumage, pompe à essence; la figure 10 représente ces mêmes éléments en élévation de face. 



   L'installation comporte un thermostat T immergé dans l'eau de refroidissement ou influencé directement ou indirectement par 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 cette eau ; oe thermostat peut être constitué sous la forme d'un thermomètre à mercure, d'un thermostat métallique, d'un contact bi- métallique ou d'un élément   thermo-électrique.   Le thermostat est par mis à la masse E en passant/la bobine III d'un relais et est relié électriquement par le conducteur a à une batterie B. Cette batte- rie est mise à la terre ou à la masse E, par exemple d'un véhicule ( automobile, avion ) au moyen d'un conducteur c.

   A la batterie B, on peut relier, en passant par un coupe-circuit, un interrupteur principal S, qui peut également être bipolaire, du fait que cet interrupteur coupe également le circuit passant par le conducteur b, ainsi que, comme à l'habitude, le circuit d'allumage compre- nant l'interrupteur à clef Si pour l'allumage du moteur à explosion, Le conducteur a est relié électriquement au mercure du thermomètre T. Le conducteur b monté en shunt sur le circuit d'allumage d est relié électriquement à une broche de contact e coulée dans le thermomètre ainsi qu'au relais III. La broche de contact est dis- posée en un point que le mercure atteint à environ 35 0.

   La broche de contact e est reliée électriquement en passant par un contact à relais f à une broche de   contact ±¯   qui est touchée par le mercure lorsque la température de l'eau de refroidissement s'élève à 20 C. Le relais III est relié électriquement, y compris le ther- mostat T, en un montage pendulaire avec le relais II, en passant par les contacts à relais! et h, puis par les conducteurs b et i, ainsi qu'à la masse commune E. Les relais II et III sont en ;autre reliés électriquement, au moyen des conducteurs i et o,au relais I, au contact à relais k, au nettoyeur d'aju-tage électro- magnétique R, ainsi qu'à la résistance de chauffage H et à la lampe témoin 1 montée en parallèle sur cette résistance. La ré- sistance de   chauffage E   sert au chauffage préalable du brûleur. 



  La résistance de chauffage H et la lampe témoin L sont, d'autre part, mises à la masse 3 en passant par un contact   hi-métallique   p. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  Le nettoyeur d'aju-tage électro-magnétique R et la bobine de relais   L   sont , d'autre part, mis à la masse E en passant par un contact bi-métallique n. Le contact   à.relais k   est relié   électri-   quement à la pompe à essence P et à l'appareil d'allumage Z. La pompe à essence et l'appareil d'allumage sont d'un type de con-   structior.   connu en soi. La pompe à essenoe P est, d'autre part, mise directement à la masse E . Le côté primaire de l'appareil d'allumage Z est, d'autre part, mis à la masse E en passant par un contact bi-métallique m. Les contacts   bi-métalliques   m, p peuvent aussi être combinés en un contact bi-métallique unique (voir le conducteur pointillé dans le schéma de montage).

   Le côté secondaire de l'appareil d'allumage Z comporte d'un côté un éclateur 1 et est de l'autre côté mis directement à la masse E. 



   Le dispositif de chauffage est constitué par un brûleur pour hydrocarbures légers, un brûleur à essence, un brûleur à pétrole, etc.... qui peut être d'un type connu en soi. Du combustible, par exemple de l'essence, est amené électriquement,de la manière décrite plus loin, à ce dispositif de chauffage par la   pompe   Le nettoyeur d'aju-age R nettoie l'ajutage par lequel le combustible sort au brûleur de sorte que la flamme ne peut pas s'éteindre ou qu'il ne peut pas se produire une réduction du chauffage par suite de l'entrée d' impuretés dans cet ajutage. 



   Une forme de réalisation pratique de l'objet de l'invention est illustrée par les figures 3 à 10. L'eau de refroidissement à chauffer entre par une tubulure 2 dans l'échangeur thermique 1 et quitte celui-ci par une tubulure 3. Dans une chambre 4 de 1'échangeur thermique 1 se trouve un brûleur 5, connu en soi. 



  De la pompe P un conduit 6 mène le combustible dans un canal annulaire 7 où il se vaporise et passe par les conduits 8, 8' dans   l'ajutage 9,     d'où   il sort par une pièce tubulaire   10   dans la tête 11 du brûleur qu'il quitte par les orifices 13. Le 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 combustible est allumé en ce point de la façon décrite plus loin. 



  La chaleur qui se dégage est distribuée uniformément par un écran 14 et s'élève par les tubes 16, en chauffant l'eau qui les entoure. 



  La chaleur qui reste/encore éventuellement quitte l'échangeur par les ouvertures 17. Le brûleur 5 est maintenu fixement sur une plaque de fond 20 à l'aide d'un écrou 18. L'écran 14 est fixé sur trois supports 21 qui sont également vissés sur la plaque 20. La pompe P est d'une construction connue quelconque. Elle aspire le combustible dans le réservoir à combustible et   ler¯efoule   par le conduit 6 au brûleur S. Un dispositif d'étranglement ( non représenté sur le dessin ) est avantageusement monté dans le conduit 6 ; ce dispositif d'étranglement est par exemple constitué par diverses couches de rondelles filtrantes en feutre et en métal, ce qui fait que le combustible reçoit une vitesse uniforme et que le travail pulsatotre de la pompe ne se fait plus sentir dans le br-ûleur.

   Afin que le combustible vaporisé ne puisse pas être renvoyé par une cause quelconque du brûleur dans la pompe, le conduit 6 est recourbé entre le dispositif d'étranglement et le brûleur sous la forme de plusieurs spires hélicoïdales 6' dans lesquelles le combustible vaporisé se reoondenserait. 



   Entre l'ajutage 9 et la pièce tubulaire 10¯,on a prévu un filtre de sécurité 23 et ceci a en même temps pour effet que des impuretés ne peuvent pas parvenir de l'extérieur dans   l'ajutage.   



  Des trous 24, qui sont également couverts par un double filtre de sécurité sont percés dans l'enveloppe de l'échangeur thermique 1 pour l'admission d'air frais dans la chambre 4 et au   brûleur 5',   Un double filtre de sécurité est également posé devant les ouvertures 17. 



   Le contact bi-métallique p est disposé sur l'un des supports 21 et entre les deux autres supports 21 on monte le contact bimétallique n qui est placé très près du dispositif de chauffage H. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  On fixe encore sur le bord de l'écran   14=   une   bande   bi-métallique 28 qui présente à. son extrémité libre une vis réglable   29   qui s'applique toujours sur la tête 11 du brûleur et exerce une pression ae haut en bas sur cette tête. Dès que l'installation est mise en fonctionnement, le brûleur chauffe, la bande 28 presse ainsi la tête 11 plus fortement sur son support, de sorte que même lorsque l'installation est montée sur un véhicule cette tête ne commence pas à cliqueter. Le dispositif de chauffe est lui-même toujours maintenu appliqué par des vis 30 sur le canal annulaire 7. 



   L'éclateur 1 est formé entre la tête 11 du brûleur et une broche d'allumage 31, qui est maintenue dans un tube isolant 32 et fixée dans un dispositif de serrage 33 sur la plaque 20 . 



  Cette dernière est vissée sur une autre plaque 34, sur laquelle la pompe P, l'appareil d'allumage Z et les relais I, II, III,   r-ontés   dans un coffret K, sont fixés. Un capot protecteur peut encore être posé au-dessus de l'appareil Z et du coffret K. Le bord inférieur de l'enveloppe de l'échangeur thermique 1 est coudé pour former une bride qui s'engage sous une couronne 35 qui est vissée sur   la   plaque 20.   Après   avoir légèrement desserré les vis 36, on peut tourner l'éohangeur thermique 1 autour de son axe, dans chaque cas suivant le côté duquel les tuyaux d'amenée à l'échangeur thermique arrivent. 



   Le dispositif fonctionne conne suit :
Si la température de l'eau de refroidissement est inférieure à 20 C, après fermeture de l'interrupteur S, le mercure du thermostat T est connecté à la batterie B. En même temps, du courant passe également par le contact à relais h et le conducteur 1 au dispositif de chauffage H et par la lampe témoin   L.   Il se produit à présent un réchauffage du combustible, une gazéification   ovaporisation   du combustible. La lampe 1 indique que le 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   réohauffage   a lieu. En même temps,   uh   circuit passe par le nettoyeur d'ajutage R   Le   nettoyage d'ajutage entre en action; il dégage le canal de l'ajutage au cas où des impuretés s'y trouveraient.

   Les contacts à relais h du relais III sont fermés par force mécanique. Les contacts à relais f sont ouverts par excitation du relais II et les contacts à relais k par excitation du relais I. Dès que la résistance de   chauffage H   a atteint la température de réchauffage voulue, le contact bimétallique n coupe le circuit du nettoyeur d'ajutage R et de la bobine du relais I, oe qui fait qu'en même temps les contaots de relais k sont fermés par la force mécanique du relais 1, puis la pompe à essence P et l'appareil   d'allumage Z   sont mis eh fonctionnement. L'aiguille du nettoyeur d'ajutage s'éloigne sous l'action   d'une   force mécanique du canal de l'ajutage.

   La pompe à essence refoule de l'essence au brûleur réchauffée Les étincelles formées en 1 assurent l'allumage du combustible vaporisé ou gazéifié par le dispositif de chauffage H dans la chambre 7. Le brûleur entre en action et chauffe maintenant l'eau de refroidissement , par exemple, à l'aide d'un serpentin à eau de refroidissement, d'une chaudière à eau, etc.... Le relais III était fermé   mécaniquement,,   Par l'action de la température de la flamme du brûleur, les contacts bi-métalliques m et p, ou dans le cas de la combinaison de m et p, le contact 2 coupent les circuits de la résistance de chauffage H, de la lampe témoin L et de l'appareil d'allumage Z. 



   Si la température de l'eau de refroidissement   s'élève,   le mercure atteint la broche de contact g, ce qui fait que tout d'abord aucun circuit n'est fermé. Le brûleur qui est maintenant en fonctionnement assure automatiquement le réchauffage du   oombustible.   Si la température de l'eau de 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 refroidissement atteint 35 C, le mercure du thermostat T vient en contact avec la broche de contact e. Le relais III est excité, les contacts à relais h s'ouvrent, la pompe à essence P est mise hors d'action et, comme le refoulement du combustible cesse, la flamme du brûleur s'éteint aussi. L'ouverture des contacts à relais h coupe aussi le circuit de la bobine du relais II et les contacts à relais f se ferment automatiquement.

   L'installation est et reste au repos jusqu'à ce que la température retombe au-dessous de 20 C. 



   Par suite du refroidissement, les contacts bi-métalliques m, n et p referment leurs circuits, ce qui prépare les circuits de la résistance de chauffage H, de la lampe-témoin L, de la bobine du relais I, du nettoyeur d'ajutage R et de l'appareil d'allumage Z pour leur nouveau fonctionnement. Si la   tempéra-   ture baisse maintenant au-dessous ae 20 C, la coupure du mercure au contact ± ou la coupure du circuit de la bobine du relais III laisse les contacts à relais h se fermer sous l'action d'une force mécanique et toutes les opérations recommenvent. Lorsque le circuit du moteur est fermé ou lorsque le moteur à explosion est en marche, toute l'installation peut être mise hors d'action au moyen du conducteur b par excitation du relais III, car l'eau de refroidisssement est alors réchauffée par le moteur.

   Cette commande peut aussi être assurée automatiquement par le thermostat, celui-ci mettant simplement l'installation hors circuit par excitation du relais III lorsque la température de 35 C est atteinte. Les relais II et III peuvent aussi être combinés en un seul relais de commutation I' ( figure 2 ). 



   On peut monter dans le circuit principal de l'appareil thermique un contact bi-métallique qui coupe le courant lorsqu'il se produit une certaine surchauffe, par conséquent 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 lorsqu'il n'y a plus d'eau du tout dans l'enveloppe du moteur ou dans la chaudière de l'appareil. Dans ce cas, la chaudière est protégée contre un brûlage ou   une/recuisson   éventuel. 



   Dans le conduit d'amenée de combustible,on monte avantageusement en avant de la pompe P un dispositif de sécurité affectant la forme d'un vase fermé ( figure   11 ),   afin que l'appareil thermique travaille encore pendant quelques heures lorsque, par exemple, le réservoir à essence est vide, pour protéger le moteur de la gelée également dans ce cas. Le tuyau d'amenée de combustible débouche en haut dans un récipient clos et sort par un tuyau plongeur débouchant en bas près du fond. 



     A   la place du relais I, on pourrait aussi utiliser un interrupteur bi-métallique; de même, l'appareil d'allumage producteur d'étincelles peut être remplacé par une spirale incandescente. Les contacts bi-métalliques sont rationnellement munis de dispositifs tendeurs mécaniques. Au lieu d'être automatique, le nettoyeur d'ajutage peut aussi être actionné à la main à l'aide de l'interrupteur à bouton-poussoir. Dans de nombreux cas, on peut utiliser comme source de chaleur une installation de brûleur catalytique. 



   Dans l'installation, on utilise rationnellement le nettoyeur d'ajutage décrit ci-après :
Sur le corps 101.présentant l'ajutage 9 du brûleur, est vissé un chapeau 103, dans lequel une plaque 106 est disposée avec un guide pour le noyau 107 d'un   solénoïde   entre des rondelles d'étanchéité 104, 105 . La plaque 106 est fixée dans sa position au moyen de la douille 110. A l'exception d'un trou pour le guidage de l'aiguille, l'enveloppe de l'ajutage est fermée de tous côtés de façon étanche au liquide. Le noyau 107 est guidé librement dans la pièce de guidage de la plaque 106 et porte un renforcement 111 sur l'extrémité 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 opposée à l'aiguille 114. L'amenée du courant se fait par la borne 113, par laquelle l'un des conducteurs de courant est raccordé à la bobine. 



   Ce dispositif travaille comme suit ;Lorsque la bobine 
 EMI10.1 
 est excitée,le renforcenant 111 est tiré dans lie solénolde .   , Le   noyau 107 et avec lui l'aiguille 114 s'élèvent, cette aiguil- le faisant sortir les impuretés se trouvant dans l'ajutage 9. 



   Du combustible coulant éventuellement s'accumule dans la chambre
115. 
 EMI10.2 
 



  'V tr:I#IiI CAT IO1T8. 



   1.- Installation pour surveiller la température de l'eau de refroidissement de moteurs à combustion interne comportant un thermostat ( thermomètre, élément thermo-électrique, élément bi-métallique, etc.... ) immergé dans l'eau de refroidissement, qui met en action une source de chaleur destinée à réchauffer l'eau de refroidissement lorsque la température de l'eau baisse au-dessous d'une limite réglable par avance, caractérisée en ce que lorsque la température baisse au-dessous de la valeur thermique inférieure admissible, un dispositif de réchauffage du combustible, un dispositif de nettoyage de l'ajutage et un dispositif destiné à produire des étincelles d'allumage sont simultanément mis en action de telle manière que le combustible soit vaporisé ou gazéifié, puis ensuite allumé, pendant qu'en même temps l'ajutage est maintenu propre.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DESCRIPTIVE MEMORY filed in support of an application for a B R E V E T INVENTION "Installation for monitoring the temperature of the cooling water for internal combustion engines and vehicle heating".



   The present invention relates to an installation for monitoring and maintaining constant the temperature of the cooling water of internal combustion engines and for heating the interior of a motor car or of an airplane. The role of this installation is not to allow the temperature of the cooling water to fall below a determined minimum limit, by causing heat to arrive at the cooling water by intercalating a heat source when the temperature drops, for example below 20 C. The installation can also be used with

 <Desc / Clms Page number 2>

 stoves, hot water heaters and the like for space heating.



   The aim of the invention is to create a very simple installation, exhibiting only very few sources of defect and which charges very little the car battery or other power source.



   An exemplary embodiment of the object of the invention is illustrated in the accompanying drawings, in which: FIG. 1 is a diagram of the installation; FIG. 2 represents a simplified part of the diagram of FIG. 1; Figure 3 is a longitudinal section of the heat exchanger; Figure 3a is a sectional view of a trim cleaner; FIG. 4 is a section taken on the line IV-IV of FIG. 3; Figure 5 is a section taken along the line V-V of Figure 3; Figure 6 is a section taken on the line VI-VI of Figure 3; Figure 7 is a section taken along line VII-VII of Figure 6; Figure 8 is a section taken along line VIII-VIII of Figure 6;

   FIG. 9 is a side elevation of the grouping of mounted elements of the installation such as heat exchanger, relay, ignition device, fuel pump; FIG. 10 represents these same elements in front elevation.



   The installation includes a thermostat T immersed in the cooling water or influenced directly or indirectly by

 <Desc / Clms Page number 3>

 this water; The thermostat may be in the form of a mercury thermometer, a metallic thermostat, a bi-metallic contact or a thermoelectric element. The thermostat is earthed E passing / the coil III of a relay and is electrically connected by conductor a to a battery B. This battery is earthed or to earth E, for example d '' a vehicle (automobile, plane) with a driver c.

   A main switch S, which can also be bipolar, can be connected to battery B, via a circuit breaker, because this switch also cuts the circuit passing through conductor b, as well as, as in Usually, the ignition circuit comprising the key switch If, for ignition of the internal combustion engine, the conductor a is electrically connected to the mercury of the thermometer T. The conductor b mounted as a shunt on the ignition circuit d is electrically connected to a contact pin e cast in the thermometer as well as to relay III. The contact pin is placed at a point which the mercury reaches at about 35 0.

   The contact pin e is electrically connected through a relay contact f to a contact pin ± ¯ which is touched by mercury when the temperature of the cooling water rises to 20 C. Relay III is connected electrically, including thermostat T, in a pendulum arrangement with relay II, passing through the relay contacts! and h, then by the conductors b and i, as well as to the common ground E. The relays II and III are in; other connected electrically, by means of the conductors i and o, to the relay I, to the relay contact k, to the electromagnetic adjuster R cleaner, as well as to the heating resistor H and to the pilot lamp 1 mounted in parallel on this resistor. The heating resistor E is used for preheating the burner.



  The heating resistor H and the indicator lamp L are, on the other hand, grounded 3 through a hi-metallic contact p.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  The electro-magnetic adjuster cleaner R and the relay coil L are, on the other hand, earthed E via a bi-metallic contact n. The relay contact k is electrically connected to the fuel pump P and to the ignition device Z. The fuel pump and the ignition device are of a construction type. known per se. The fuel pump P is, on the other hand, directly earthed E. The primary side of the ignition device Z is, on the other hand, earthed E through a bi-metallic contact m. The m, p bi-metallic contacts can also be combined into a single bi-metallic contact (see the dotted conductor in the circuit diagram).

   The secondary side of the ignition device Z has on one side a spark gap 1 and on the other side is directly earthed E.



   The heating device consists of a burner for light hydrocarbons, a gasoline burner, an oil burner, etc. which may be of a type known per se. Fuel, for example gasoline, is supplied electrically, in the manner described later, to this heating device by the pump.The adjuster cleaner R cleans the nozzle through which the fuel leaves the burner so that the flame cannot be extinguished or that a reduction in heating cannot occur due to the entry of impurities into this nozzle.



   A practical embodiment of the object of the invention is illustrated by Figures 3 to 10. The cooling water to be heated enters through a pipe 2 into the heat exchanger 1 and leaves the latter through a pipe 3. In a chamber 4 of the heat exchanger 1 there is a burner 5, known per se.



  From the pump P a pipe 6 leads the fuel into an annular channel 7 where it vaporizes and passes through the pipes 8, 8 'into the nozzle 9, from which it leaves through a tubular part 10 in the head 11 of the burner that it leaves through orifices 13. The

 <Desc / Clms Page number 5>

 fuel is ignited at this point in the manner described later.



  The heat which is given off is distributed uniformly by a screen 14 and rises through the tubes 16, heating the water which surrounds them.



  The heat which remains / possibly still leaves the exchanger via the openings 17. The burner 5 is held fixedly on a base plate 20 using a nut 18. The screen 14 is fixed on three supports 21 which are also screwed onto the plate 20. The pump P is of any known construction. It sucks the fuel in the fuel tank and ler¯efoule through line 6 to burner S. A throttle device (not shown in the drawing) is advantageously mounted in line 6; this throttling device is for example constituted by various layers of felt and metal filter washers, which means that the fuel receives a uniform speed and that the pulsatotre work of the pump is no longer felt in the burner.

   In order that the vaporized fuel cannot be returned by any cause of the burner in the pump, the pipe 6 is bent between the throttle device and the burner in the form of several helical turns 6 'in which the vaporized fuel would re-coil. .



   Between the nozzle 9 and the tubular part 10¯, a safety filter 23 is provided and this at the same time has the effect that impurities cannot enter the nozzle from the outside.



  Holes 24, which are also covered by a double safety filter are drilled in the casing of the heat exchanger 1 for the admission of fresh air into chamber 4 and to the burner 5 '. A double safety filter is also placed in front of the openings 17.



   The bi-metallic contact p is placed on one of the supports 21 and between the two other supports 21 the bimetallic contact n is mounted which is placed very close to the heating device H.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  We still fix on the edge of the screen 14 = a bi-metallic strip 28 which presents to. its free end an adjustable screw 29 which still applies to the head 11 of the burner and exerts a pressure up and down on this head. As soon as the installation is put into operation, the burner heats up, the band 28 thus presses the head 11 more strongly on its support, so that even when the installation is mounted on a vehicle this head does not start to rattle. The heating device itself is always kept applied by screws 30 on the annular channel 7.



   The spark gap 1 is formed between the head 11 of the burner and an ignition pin 31, which is held in an insulating tube 32 and fixed in a clamping device 33 on the plate 20.



  The latter is screwed onto another plate 34, on which the pump P, the ignition device Z and the relays I, II, III, r-edés in a box K, are fixed. A protective cover can still be placed above the device Z and the box K. The lower edge of the casing of the heat exchanger 1 is bent to form a flange which engages under a ring 35 which is screwed. on the plate 20. After having slightly loosened the screws 36, the heat exchanger 1 can be rotated around its axis, in each case depending on the side from which the pipes supplying the heat exchanger arrive.



   The device works as follows:
If the temperature of the cooling water is less than 20 C, after closing the switch S, the mercury of the thermostat T is connected to the battery B. At the same time, current also flows through the relay contact h and the conductor 1 to the heating device H and by the indicator lamp L. There is now heating of the fuel, gasification and vaporization of the fuel. Lamp 1 indicates that the

 <Desc / Clms Page number 7>

   reheating takes place. At the same time, a circuit passes through the nozzle cleaner R The nozzle cleaning is activated; it clears the nozzle channel in case any impurities are found there.

   Relay contacts h of relay III are closed by mechanical force. The relay contacts f are opened by energizing relay II and the relay contacts k by energizing relay I. As soon as the heating resistor H has reached the desired reheating temperature, the bimetallic contact n cuts the cleaner circuit. nozzle R and the coil of relay I, which causes that at the same time the contacts of relay k are closed by the mechanical force of relay 1, then the fuel pump P and the ignition device Z are switched on operation. The nozzle cleaner needle moves away under the action of mechanical force from the nozzle channel.

   The gasoline pump delivers gasoline to the heated burner The sparks formed at 1 ignite the fuel vaporized or gasified by the heating device H in chamber 7. The burner comes into action and now heats the cooling water , for example, using a cooling water coil, a water boiler, etc .... Relay III was closed mechanically ,, By the action of the temperature of the burner flame, the bi-metallic contacts m and p, or in the case of the combination of m and p, contact 2 cuts off the circuits of the heating resistor H, of the pilot light L and of the ignition device Z.



   If the temperature of the cooling water rises, the mercury reaches the contact pin g, so that first of all no circuit is closed. The burner, which is now in operation, automatically reheats the fuel. If the water temperature of

 <Desc / Clms Page number 8>

 cooling reaches 35 C, the mercury of the thermostat T comes into contact with the contact pin e. Relay III is energized, relay contacts h open, fuel pump P is disabled and, as fuel delivery ceases, the burner flame is also extinguished. Opening the relay contacts h also cuts the coil circuit of relay II and the relay contacts f close automatically.

   The installation is and remains at rest until the temperature drops below 20 C.



   As a result of cooling, the bi-metallic contacts m, n and p close their circuits, which prepares the circuits of the heating resistor H, of the pilot light L, of the coil of the relay I, of the nozzle cleaner. R and ignition device Z for their new operation. If the temperature now drops below ae 20 C, cutting off the mercury at the ± contact or cutting off the coil circuit of relay III leaves the contacts at relay h to close under the action of mechanical force and all the operations start over. When the motor circuit is closed or when the internal combustion engine is running, the entire installation can be disabled by means of the conductor b by energizing relay III, because the cooling water is then heated by the engine.

   This control can also be ensured automatically by the thermostat, which simply switches the installation off by energizing relay III when the temperature of 35 C is reached. Relays II and III can also be combined into a single switching relay I '(figure 2).



   A bi-metallic contact can be mounted in the main circuit of the thermal appliance which cuts off the current when there is a certain overheating, therefore

 <Desc / Clms Page number 9>

 when there is no water at all in the motor casing or in the appliance boiler. In this case, the boiler is protected against burning or possible annealing.



   In the fuel feed pipe, a safety device in the form of a closed vessel is advantageously mounted in front of the pump P (figure 11), so that the thermal appliance still works for a few hours when, for example , the fuel tank is empty, to protect the engine from freezing also in this case. The fuel feed pipe opens at the top into a closed container and exits through a dip pipe opening at the bottom near the bottom.



     Instead of relay I, a bi-metallic switch could also be used; likewise, the spark-producing ignition device may be replaced by an incandescent spiral. Bi-metallic contacts are rationally equipped with mechanical tensioning devices. Instead of being automatic, the nozzle cleaner can also be operated by hand using the push button switch. In many cases, a catalytic burner installation can be used as the heat source.



   In the installation, the nozzle cleaner described below is rationally used:
On the body 101, presenting the nozzle 9 of the burner, is screwed a cap 103, in which a plate 106 is arranged with a guide for the core 107 of a solenoid between sealing washers 104, 105. The plate 106 is fixed in its position by means of the sleeve 110. With the exception of a hole for guiding the needle, the casing of the nozzle is closed on all sides in a liquid-tight manner. The core 107 is guided freely in the guide part of the plate 106 and carries a reinforcement 111 on the end

 <Desc / Clms Page number 10>

 opposite the needle 114. The current is supplied via terminal 113, through which one of the current conductors is connected to the coil.



   This device works as follows; When the coil
 EMI10.1
 is excited, the reinforcing agent 111 is pulled into solenoid lees. The core 107 and with it the needle 114 rise, this needle removing the impurities in the nozzle 9.



   Possible leaking fuel accumulates in the chamber
115.
 EMI10.2
 



  'V tr: I # IiI CAT IO1T8.



   1.- Installation for monitoring the temperature of the cooling water of internal combustion engines comprising a thermostat (thermometer, thermoelectric element, bi-metallic element, etc.) immersed in the cooling water, which activates a heat source intended to heat the cooling water when the water temperature drops below a pre-adjustable limit, characterized in that when the temperature drops below the lower thermal value permissible, a fuel heater, a nozzle cleaning device and a device for producing ignition sparks are simultaneously activated so that the fuel is vaporized or gasified and then subsequently ignited, while at the same time the nozzle is kept clean.


    

Claims (1)

2.- Installation pour la surveillance de la température de l'eau de refroidissement suivant la revendication 1, caractérisée en ce qu'elle comporte une pompe à combustible qui amène du combustible automatiquement et en quantité réglable. 2.- Installation for monitoring the temperature of the cooling water according to claim 1, characterized in that it comprises a fuel pump which supplies fuel automatically and in an adjustable amount. 3.- Installation pour la surveillance de la température de l'eau de refroidissement suivant la revendication 1, caractérisée en ce qu'une lampe témoin est montée en parallèle aveo <Desc/Clms Page number 11> la résistance servant '(réchauffer et vaporiser le combustible. 3.- Installation for monitoring the temperature of the cooling water according to claim 1, characterized in that a warning lamp is mounted in parallel with <Desc / Clms Page number 11> resistance serving '(heating and vaporizing the fuel. 4.- installation pour la surveillance de la température de l'eau de refroidissement suivant la revendication 1, caractérisée en ce qu'on prévoit des contacts bi-métalliques qui coupent le courant dès que l'arrivée de combustible cesse. 4.- installation for monitoring the temperature of the cooling water according to claim 1, characterized in that bi-metallic contacts are provided which cut off the current as soon as the fuel supply stops. 5.- Installation suivant la revendication 1, comportant un dispositif pour nettoyer l'ajutage à combustible,caractérisée en ce qu'une aiguille 114 de nettoyage de 'l'ajustage est reliée au noyau d'un solénoïde X 6.- Installation suivant les revendications 1 et 5 dans laquelle le noyau du solénoïde est disposé réglable dans une enveloppe communiquant avec la chambre de l'ajutage, mais fermée de façon étanche au liquide vis-à-vis de l'extérieur. 5.- Installation according to claim 1, comprising a device for cleaning the fuel nozzle, characterized in that a cleaning needle 114 of the fitting is connected to the core of a solenoid X 6.- Installation according to claims 1 and 5 wherein the core of the solenoid is disposed adjustable in an envelope communicating with the chamber of the nozzle, but closed in a liquid-tight manner vis-à-vis the outside. 7.- Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le noyau 107 guidé librement dans un guide disposé sur une plaque et portant l'aiguille 114 présente à l'extrémité opposée à l'aiguille un renforcement 111, placé dansune chambre 115, qui est guidé avec jeu dans cette chambre, pour permettre un déplacement du noyau également lorsque la chambre 115 est remplie de combustible liquide. 7.- Device according to claim 1, characterized in that the core 107 guided freely in a guide arranged on a plate and carrying the needle 114 has at the end opposite the needle a reinforcement 111, placed in a chamber 115, which is guided with play in this chamber, to allow movement of the core also when the chamber 115 is filled with liquid fuel.
BE411022D BE411022A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE411022A true BE411022A (en)

Family

ID=75084

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE411022D BE411022A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE411022A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2613430A1 (en) LOW PRESSURE FUEL SYSTEM FOR PREHEATING FUEL FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH AIR COMPRESSION INJECTION
FR2465086A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR DEFICIENT LIQUID FUEL
EP0262027B1 (en) Carburettor with an automatic starting device
BE411022A (en)
FR2493409A1 (en) AUXILIARY START-UP ASSISTANCE DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
BE567862A (en)
CH419863A (en) Heating device of a motor vehicle
FR2507691A1 (en) Diesel engine fuel feed system - has electrical heating elements in filter surfaces to prevent blockage (AT 15.07.82)
BE569369A (en)
FR2602030A1 (en) Control device for starting the gas burner of a boiler
FR2507693A1 (en) ASSISTING DEVICE FOR STARTING A COMPRESSION-IGNITION INTERNAL COMBUSTION ENGINE
WO2023280393A1 (en) System for heating a gaseous fuel start-up circuit
BE353716A (en)
LU85491A1 (en) IC engine heater for LPG starting - uses auxiliary heater powered by battery to preheat vaporiser before cooling water reaches required temp.
FR3113095A1 (en) GAS FUEL CIRCUIT HEATING SYSTEM FOR STARTING.
BE390789A (en)
FR2461829A1 (en) DEVICE FOR STARTING A DIESEL ENGINE WITH PRECHAMBER
FR2576362A1 (en) ELECTRIC HEATING DEVICE FOR PREHEATING FUEL FROM INTERNAL COMBUSTION ENGINES, PARTICULARLY DIESELS
BE900329A (en) IC engine heater for LPG starting - uses auxiliary heater powered by battery to preheat vaporiser before cooling water reaches required temp.
BE519004A (en)
BE666316A (en)
BE491746A (en)
FR2647877A1 (en) Anti-theft and/or safety device allowing or preventing a fluid supply through a plug cock for the anti-theft function and by means for detecting the oil pressure for the safety function
BE550825A (en)
BE465579A (en)