BE401403A - - Google Patents

Info

Publication number
BE401403A
BE401403A BE401403DA BE401403A BE 401403 A BE401403 A BE 401403A BE 401403D A BE401403D A BE 401403DA BE 401403 A BE401403 A BE 401403A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
coin
coins
starting
braking device
braking
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE401403A publication Critical patent/BE401403A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G07CHECKING-DEVICES
    • G07FCOIN-FREED OR LIKE APPARATUS
    • G07F5/00Coin-actuated mechanisms; Interlocks
    • G07F5/02Coin-actuated mechanisms; Interlocks actuated mechanically by coins, e.g. by a single coin

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Vending Machines For Individual Products (AREA)
  • Control Of Vending Devices And Auxiliary Devices For Vending Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET D'  INVENTION   Appareil de vente automatique pour le débit d'objets ---------------------------------------------------- divers. 



   La présente invention se rapporte à un appareil au-- tomatique pour la vente d'objets divers, susceptibles . d'être débités à l'aide d'appareils de ce genre. 



   Le but de l'invention est le suivant : Réalisation d'un appareil de vente automatique, fonctionnant tout aussi bien eh position horizontale et verticale qu'en po- sition inclinée. L'appareil est en outre d'un encombre- ment minimum en comparaison avec la quantité d'objets à vendre qu'il contient. L'appareil en fonctionnant ne pro- duit pas de bruit,,.condition qui est très importante pour son emploi dans les théâtres, cinémas et autres salles publiques. L'appareil ne fonctionne pas avec de la fausse monnaie ou d'autres objets, ce qui évite toute fraude au détriment du propriétaire de l'appareil. 



   Afin de remplir toutes ces conditions, l'appareil possède les éléments suivants : un récipient, rotatif au- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tour de son axe, avec une paroi perpendiculaire à cet axe et portant les éléments nécessaires pour la réception et la conservation de la monnaie introduite. Ceux-ci servent à débiter les objets à vendre et à éliminer la fausse mon- naie ou d'autres objets introduits. La bonne monnaie in- troduite   déclanche,par   une pression sur un bouton, l'orga- ne qui empêche la rotation du récipient, tout en permettant ensuite la rotation d'une certaine quantité. 



   Cette quantité étant atteinte, l'objet à vendre ou à débiter peut être enlevé par une ouverture, la rotation ul- térieure étant toutefois empêchée par le dit organe. Avec cet organe et avec le récipient servant à conserver la monnaie est combiné un dispositif pour examiner la monnaie introduite sous le rapport de sa dureté, ses dimensions et sa forme. 



   Avec l'appui de la description ci-dessous et des des- sins annexés on procèdera à l'explication des formes de ré- alisation de la présente invention. Dans le dessin : 
Fig. 1 montre la vue de face de l'appareil de vente automatique conforme à l'invention. 



   Fig. 2 est une vue de l'appareil de vente automatique de la fig. 1 le couvercle étant enlevé pour faire voir le récipient rotatif avec les organes recevant et conservant les pièces de monnaie-   Fig.   3 est la vue de dessus de la fig. 1. 



   Fi:. 4 est une coupe 4-4 de la   f ig.   9. 



   Figs. 5,6 et 7 sont des vues de face, de côté et de dessus du frein. 



   Fig. 8 est une coupe 8-8 de la fig. 2, dans laquelle le frein est montré en action. 



   Fig. 9 est la même coupe 8-8 de la fig.   2,   dans la- quelle le frein est montré hors d'action. 



   Fig. lc est une vue de derrière du récipient rotatif. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Fig. 11 montre l'appareil de vente automatique dans le cas où il est monté dans une position inclinée, la par- tie, servant à l'introduction des pièces de monnaie, étant découverte. 



   Fig. 12 est une vue de côté de l'appareil de vente au- tomatique, dont une partie est découverte pour montrer l'é- vacuation des pièces de monnaie indésirables de l'appareil. 



   Fig. 12a est une vue en perspective de la partie infé- rieure de l'appareil de vente automatique au moment où   l'objet   vendu sort de l'appareil. 



   Fig. 14 montre une variante du frein, munie d'un dis- positif, examinant et sélectionnant les pièces de monnaie introduites au point de vue de la dureté du métal de fa- brication. 



   Fig. 15 montre en différentes réalisations les dents et les pointes de l'organe d'examen et de sélection repré- senté à la fig. 14. 



   Fig. 16 est une coupe 14-14 de la fig. 2, par un or- gane de réception et de conservation de monnaie dans une forme de réalisation, servant à éliminer les pièces de monnaie trouées. 



   Les figs. 17 et 18 montrent comment se comporte cette variante représentée à la fig. 16. 



   Figs. 19 et 20 montrent la même vue que fig. 16, mais pour le cas où les pièces de monnaie sont examinées au point de vue de leur dureté. 



   Fig. 21 montre une forme de réalisation du frein, munie d'un dispositif, effectuant l'évacuation des pièces de monnaie à la suite d'un examen de la dureté dé leur mé- tal ou autre matière- 
Les figs. 22 et   23   montrent les mêmes coupes par la paroi 5 que 14-14 de la fig. 2, et expliquant l'opération qui vient d'être mentionnée. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Fig.   24   est la même vue que la fig. 2 avec cette dif- férence qu'ici le récipient rotatif se trouve au repos. 



   Comme on peut s'en rendre compte, l'organe principal de l'appareil de vente automatique est un récipient rotatif, qui, afin d'être d'une réalisation constructive plus simple, peut avoir une forme cylindrique et dans lequel se trouvent les objets à vendre. Le récipient rotatif est formé de la paroi ou plaque 1 et est muni d'un disque central 2, sus- ceptible de tourner autour de ltaxe 3, fixé sur le fond de la boîte de l'appareil de vente automatique. Sur la plaque 1 se trouvent plusieurs saillies ou cloisons 5, entre les- quelles sont ménagés des espaces libres. servant à recevoir les objets à débiter- Ces cloisons sont traversées par des évidements, limités à une partie seulement de la longueur des cloisons (figs. 3 et 4).

   La paroi latérale 7, à côté du disque central, de cet évidement est inclinée du côté de la plaque 1 par rapport au disque central, tandis que sa paroi latérale 8, qui se trouve au bord de l'appareil, est inclinée par rapport à ce côté extérieur, c'est à dire par rapport au côté opposé de la plaque 1. 



   La longueur de ces évidements peut être égale à toute la longueur des cloisons 5. Dans ce cas celles-ci s'éten- dent jusqu'au bord de l'appareil, comme le montrent les figs. 11 et 12. 



   Dans ces évidements sont ihtroduites et conservées les pièces de monnaie. L'une des parois 5 n'a pas d'évi-   dement   et sert à fermer l'ouverture 10, par laquelle les pièces de monnaie sont introduites dans l'appareil de ven- te automatique. Cette ouverture est pratiquée dans le cou- vercle 11, qui recouvre l'ensemble du dispositif mécanique de l'appareil. Le couvercle possède une seconde ouverture 12 , par laquelle les objets vendus peuvent être enlevés de l'appareil ou sortent automatiquement de celui-ci. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   A la partie inférieure de la plaque 1 se trouve une série de saillies 14, appliquées au bord de la plaque, mais qui peuvent aussi être appliquées au besoin plus vers le milieu de cette plaque. 



   Les parois latérales 15 et 16 de ces saillies   produi-   sent dans le sens transversal un freinage et sont dénommées ci-dessous   !!parois de   freinage" . 



   Entre ces parois de freinage se trouvent des espaces libres 17, dans lesquels peut pénétrer la pointe 18 du dispositif de départ et de freinage 19. 



   Le dispositif de départ et de freinage maintient le récipient rotatif immobile et ne le libère qu'après l'in- troduction d'une pièce de monnaie, servant à mettre en .action l'appareil automatique. Au lieu des saillies 14 on peut aussi prévoir des renfoncements, ayant le même profil et produisant le même résultat. 



   Le dispositif de départ et de freinage 19 est fixé par son autre extrémité par une articulation au disque central 3, entre un épaulement 20 de ce disque et la plaque de fond 4. Ce dispositif est muni d'un prolongement 21, possédant en deux endroits des renflements 22, qui viennent en con- tact avec l'épaulement 20 et la plaque de fond   4,   de façon à permettre un mouvement d'oscillation du dispositif de dé- part et de freinage. 



   Sur le dispositif de départ et de freinage pousse un ressort 23, ayant pour effet de faire pénétrer la pointe 18 entre les saillies 20 pour immobiliser le récipient rotatif. Dans ce cas la pointe 18 s'appuie sur la paroi de freinage de la saillie 14. 



   Pour empêcher le bruit produit pendant le fonctionne- ment par le contact entre la pointe 18 et la paroi de frei- nage 15, on peut revêtir cette pointe avec une matière absorbant le bruit, ou bien confectionner la dite pointe 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 entièrement en une telle matière. 



   La libération du récipient rotatif de l'action de frei- nage de la pointe est effectuée par un plan incliné 24, qui se trouve indirectement ou directement sous la pression de la pièce de monnaie 25, introduite dans l'appareil par l'ouverture 10. Sous la pression exercée sur le plan incli- né 24, le dispositif de départ et de freinage se meut au- tour de 22, la pointe 18 se dégage des saillies 14 et   l'ap-   pareil peut être tourné librement. 



   Le dos du plan incliné 24 est muni en   26   d'un tranchant effilé, servant à couper des pièces de monnaie fausses ou des pièces de remplacement en matière molle et à empêcher ainsi ces pièces d'agir sur le dispositif de départ et de freinage 19. 



   Pour assurer que le récipient rotatif se trouve tou- jours dans une position telle que l'ouverture 10 vienne toujours se placer au-dessus d'un évidement 6, on a appli- qué une pièce 29, rotative autour de 30 et repoussée par un ressort 31 sur une paroi de freinage 15, 16. De cette façon, le récipient rotatif est empêché de tourner et amené toujours dans une position telle que la pointe 18 s'appuie sur la paroi de freinage 15,16 des saillies 14, ce qui a pour conséquence que les évidements 6 des cloisons 5 doivent toujours venir exactement sous l'ouverture 10, par laquelle les pièces de monnaie sont introduites. 



  La rotation du récipient rotatif s'effectue à l'aide du bouton 32, mobile sur le couvercle 11 et muni d'un nez 33, s'engageant dans un renfoncement 34 du disque central 8 du récipient rotatif. 



   L'ensemble du dispositif mécanique de l'appareil de vente automatique est logé dans une boîte, comportant le fond 4 et la paroi cylindrique 28, au-dessus de laquelle se place le couvercle 11 à paroi cylindrique 35. La ferme- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ture de cette boîte s'effectue par une serrure 36, disposée par exemple dans la partie inférieure de la boîte et dont le verrou 37 traverse les parois 28 et 35 après que le cou- vercle a été fixé par le nez 38. 



   Afin de pouvoir introduire la clef dans la serrure, on pratique dans la plaque 1 des trous 39 à un ou,à volonté, à plusieurs endroits, correspondant aux différents compar- timents du récipient rotatif. 



   L'appareil de vente automatique ainsi construit fonc- tionne de la façon suivante : 
Supposons que l'appareil automatique soit rempli, de la façon décrite plus loin, avec des objets à vendre et prêt à fonctionner. Le bouton 32 est 'tourné vers la droite, comme l'indique une flèche à la fig. 1. Dans cet état, les éléments mécaniques se trouvent dans la position indiquée dans les figs: 1, 2,4, 8,9, l'appareil de vente automati- que étant monté dans une position verticale- 
Si, dès lors la pièce de monnaie 25 est introduite par l'ouverture 10, cette pièce pénétrera dans l'évidement 6 (fig. 5), glissera sur la paroi oblique 7 et arrivera sur le plan incliné 24.

   Si l'on tourne alors le bouton 32, la pièce de monnaie 25, qui s'appuie contre le couvercle 11 pendant la rotation du récipient, sera obligée par le nez 33 du bouton 32 de remonter le long du plan incliné 24. 



   Mais comme ce plan incliné fait corps avec le disposi- tif de départ et de freinage 19 et comme ce dispositif de départ et de freinage est articulé autour de 22 et se trouve sous la pression du ressort 23, de façon à pouvoir céder con- tre le fond de la boîte, le plan incliné sera obligé, après avoir surmonté la résistance du ressort 23, de repousser le dispositif de départ et de-freinage contre le fond 4, de façon que sa pointe 18 soit retirée des saillies 14. Dès lors le récipient rotatif peut être tourné d'une quantité, 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 correspondant à un compartiment du récipient et permise entre les cloisons 5.

   Pendant cette rotation la pièce de monnaie 25 est libérée de la pression du plan incliné, de sorte que la pointe 18 tend, sous la pression du ressort 23, à reprendre sa position initiale, et en arrivant à l'espace 
17 se trouvant entre les saillies suivantes 14, la pointe 18 pénétrera dans cet espace et y restera, parce qu'elle s'appuiera contre la paroi de freinage 15 des saillies sui- vantes 14, la dite paroi de freinage s'appliquant sous la pression du doigt   29   contre la pointe 18.

   Pendant la ro- tation du récipient, le doigt 29 est porté par la paroi de freinage 16, contre laquelle il   s'applique.Somme   le doigt 29 peut tourner autour de 30, il se dégagera de cette pa- roi de freinage après un court laps de temps (comme l'in- dique la fig- 4 en pointillé), et quand l'espace suivant 17 se trouve devant lui, il y pénétrera et reprendra sa place normale sous la pression du ressort 31 en s'appli- quant contre la paroi de freinage suivante 16. 



     ± ce   moment l'objet vendu par l'appareil apparait dans l'ouverture 12, en même temps qu'un nouvel évidement 6 vient se placer devant l'ouverture 10 pour la réception d'une nouvelle pièce de monnaie, et l'appareil de vente au- tomatique est prêt pour une nouvelle opération. 



   De ce qui précède, il ressort sans plus qu'un mouve- ment en arrière du récipient rotatif est impossible après que ce récipient a exécuté sa rotation partielle et que l'objet vendu a-été enlevé, et que dès que la pièce de monnaie est retombée du plan incliné 24, la pointe 18 ne permet pas de mouvement en arrière du récipient rotatif. 



   Pour obliger la pièce de monnaie, qui se trouve sur le plan incliné 24, de faire osciller suffisamment le dis- positif de départ et de freinage 19 pour libérer le réci- pient rotatif, on a calculé la largeur de l'espace libre 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 
17 entre les saillies 14, de telle sorte qu'elle est plus grande que la largeur de la pointe de la pièce 29, s'ap- puyant sur la paroi de freinage 16, et a pour effet que la pointe 18, dans sa position de repos, est appliquée constam- ment contre la paroi de freinage 15, ce qui a pour résultat de ménager le jeu nécessaire pour un mouvement partiel du récipient rotatif, jusqu'à ce que la pièce de monnaie re- pousse le dispositif de départ et de freinage 19 des sail- lies 14. 



   Après que tous les objets contenus dans l'appareil au- tomatique sont vendus, la paroi 9 apparaît devant l'ou- verture 10, la dite paroi ne possédant pas d'évidement 6, de façon à empêcher l'introduction ultérieure de pièces de 'monnaie dans l'appareil. 



   Un numérotage 40, appliqué dans les compartiments en- tre les cloisons 5 dans le sens croissant et dans le sens opposé au mouvement du récipient rotatif, aide à reconnaître le nombre de pièces vendues par l'appareil- De même, en faisant l'une des extrémités, par exemple l'extrémité 41, du bouton 32,plus mince que l'autre, on pourra reconnaître la position du récipient et par conséquent celle des com- partiments. Par exemple, à la fig. 1 la position du bou- ton 32 indique que le récipient rotatif est complètement rempli, tandis que sa position pointillée indique son état vide. 



   Le remplissage du récipient s'effectue de la façon suivante : 
La clef de la serrure est introduite dans un trou 39 et après que le verrou ou pène de la serrure 36 est retiré, on enlève le couvercle 11 en le tournant un peu afin de le dégager du nez 38. En exerçant ensuite une pression sur la pointe 18 à travers la petite fenêtre 27, on pourra facilement tourner le récipient rotatif, jusqu'à ce que 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 le compartiment portant le n  6, conformément au numérotage 
40 , vienne se placer devant l'ouverture 10, ensuite on re- lâche la pointe 18. Les compartiments 0 à 5 sont remplis avec des objets à vendre, le couvercle est.remis en place et on soigne que l'extrémité pointue 41 du bouton 32 vienne devant l'ouverture 10 pour que le nez 33 trouve de la place dans le renfoncement 34.

   Ensuite on verrouille la serrure, et la clef ne peut plus être retirée. L'appareil de vente automatique est ainsi prêt à fonctionner. 



   L'enlèvement des pièces de monnaie de l'appareil de vente s'effectue en enlevant le récipient rotatif de la boîte et en le tournant avec les évidements 6 vers le bas, les pièces de monnaie tombant alors des dits évidements 6. 



   Après l'enlèvement des pièces de monnaie, le récipient rotatif peut être rempli de nouveau avec des objets à ven- dre et réintroduit dans la boîte. Toutefois, il faut avoir soin de faire venir l'évidement 6, qui se trouve au-dessus du renfoncement 34, devant l'ouverture 10. Un petit mou- vement du récipient rotatif vers la gauche a pour effet de faire venir le doigt 29 entre les saillies 14, de sorte que le récipient rotatif peut être immobilisé dans la posi- tion initiale du fonctionnement. Ensuite on remet le cou- vercle en le verrouillant avec la clef. 



   Si des pièces de monnaie ou des pièces remplaçant les pièces de monnaie en matière plus molle, par exemple en plomb, carton ou autre analogue, sont introduites dans l'ap- pareil automatique, ces pièces seront traversées par le tranchant 26 sous la pression du couvercle 11 et du plan incliné 24, ainsi que sous la pression du ressort 23; par conséquent le plan incliné n'est pas repoussé, la poin- te 18 n'est pas retirée de l'espace libre 17 et le réci- pient rotatif n'est pas mis en mouvement. 



   Si des pièces de monnaie ou des pièces de remplacement, 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 ayant un diamètre plus petit que celui des bonnes pièces, sont introduites dans l'appareil, ces pièces ne recevront pas de pression par le couvercle et par conséquent le plan incliné ne pourra être mis en mouvement. De même que dans le cas précédent, le récipient rotatif ne sera pas mis en mouvement. 



   Si   1' on   introduit dans l'appareil des pièces de mon- naie qui sont plus minces et d'un diamètre plus petit que les bonnes pièces, ces pièces, en pénétrant dans l'évide- ment 6, tomberont au-delà de la pointe 42 du plan incliné 24, attendu que cette pointe ne pénètre que d'un tiers de l'épaisseur de la bonne pièce au-dessous de l'évidement 6; par conséquent, la pièce fausse tombera sur le fond 4, sans avoir libéré le plan incliné   24   de la pression du res- sort 23, de sorte qu'en essayant de tourner le bouton 32 et par conséquent le récipient rotatif, on n'y parviendra pas. 



   La pièce de monnaie ou son remplaçant, resté dans l'é- videment 6, et n'ayant pu agir sur le plan incliné, soit pour les raisons mentionnées plus haut, soit pour d'autres raisons, empêche l'introduction de toute autre bonne pièce, tant que la fausse pièce bouche l'évidement et qu'elle n'est pas enlevée. 



   Dans une variante de la réalisation, les objets intro-- duits et restés dans l'évidement 6 peuvent être enlevés par l'ouverture 43, pratiquée dans le   fond 4   de la boîte et se trouvant en regard de l'évidement 6, lorsque celui-ci se trouve devant l'ouverture 10 (fig. 12). Il va de soi que la pièce de monnaie ou'l'objet, dégagé de la pointe   du'plan   incliné, est évacué de l'appareil et ce par la pression de la pièce de monnaie, qui suit cet objet dans l'évidement 6. 



   Une autre variante de la réalisation consiste à rem- 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 placer le doigt 29, servant à amener les évidements 6 devant l'ouverture 10, par des broches 44, appliquées au dos du ré- cipient sur la paroi de chaque compartiment et sur lesquelles agit un ressort 45 (voir pointillé de la fig. 24). Dans ce cas. l'appareil fonctionne de la même façon qu'avec le doigt 29. Il est aussi possible de disposer cette broche au-des- sous de la paroi 9 et de ne prévoir qu'une seule broche. 



   (fig. 24 pointillé). Dans cette variante, le ressort 45 agit. lors de la première vente, sur la broche 44 et exerce ultérieurement lors de l'introduction d'une nouvelle pièce de monnaie la pression nécessaire sur la broche 44 lors de sa sortie de l'évidement 6. La pièce de monnaie intro- duite auparavant est repoussée maintenant par la nouvelle pièce de monnaie du dit évidement 6. 



   Dans des cas spéciaux, où   l'appareil   de vente automa- tique doit être monté sur une paroi inclinée, par exemple sur le dossier des fauteuils de théatres et cinémas, l'in- troduction des pièces de monnaie par l'ouverture 10 n'est plus possible, parce que ces pièces tomberaient de l'évide- rient. En outre, les objets vendus devraient sortir par la fenêtre 12. La solution de ce problème est donnée par les   f igs.   11 et 12a. 



   Dans cette forme de solution, l'ouverture 46, servant à recevoir les pièces de monnaie, est ménagée en haut dans la paroi cylindrique 35 du couvercle 11, ou en partie en haut dans cette paroi 35 et en partie latéralement dans le couvercle 11,   comme   indiqué en 461 à la fig. 11. Dans ce cas, les évidements 6 des cloisons 5 doivent traverser ces cloisons 5 jusqu'au bord (figs. 12 et 12a). La pièce de monnaie reste appuyée sur le couvercle 11, jusqu'à ce que le bouton 32 soit mis en mouvement (fig. 12a).

   Au surplus l'opération s'effectue de la façon décrite déjà plus haut-- 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 
L'ouverture 47 pour l'enlèvement des objets vendus (fig. 12a) est ménagée dans la paroi cylindrique 35 du cou- vercle, et ce de préférence de l'autre côté de l'appareil de vente, et l'on pratique dans la paroi cylindrique intérieu-   re 28 une ouverture correspondant à 47 ; de cette   ouverture 47 se trouve une boîte de réception ou compartiment 48, dans lequel tombent les objets achetés. Pour empêcher des objets de tomber du dit compartiment, on a muni le côté libre de celui-ci d'un pont 50, tandis que le fond de ce com- partiment est muni d'une échancrure 51, par laquelle on peut introduire un doigt dans le compartiment 48 pour en enlever l'objet débité. 



   Les figs. 16, 17, 18 montrent un autre dispositif plus parfait, ayant pour but l'évacuation de pièces de monnaie ou autres trouées, introduites dans l'appareil de vente et ne devant pas mettre en action le dispositif de départ et de freinage, malgré que leur diamètre et leur épaisseur convien- nent pour cette opération. Dans .les figs. 16, 17 et 18 on a représenté au-dessus de la cloison 5 une coupe 14-14 de la fig. 2, afin de montrer ce dispositif d'évacuation, qui se compose d'un plan incliné 52 et d'une pointe 53. La pointe 53 est formée sur le dit plan incliné 52. 



   Comme le montrent ces figures, l'évidement 6 de la cloi-- son 5 possède une cloison radiale 52, dirigée en sens opposé au sens de rotation du récipient rotatif, indiqué par une flèche. La cloison 52 est inclinée sur la paroi 1 et porte latéralement ou à tout autre endroit de sa surface une pointe 53, pénétrant dans le trou de la pièce de monnaie ou autre, lorsque celle-ci est appliquée sous la pression du plan in- cliné 24 contre le plan incliné 52. 



   Si l'on introduit dans l'appareil de vente une pièce de monnaie ou un disque troué, et si cet appareil doit tra- vailler avec des pièces non trouées, l'appareil de vente ne 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 lâchera   pas d'objet,   vu que lors de la rotation du bouton 32 le plan incliné 24 exercera une pression sur la pièce ou le disque troué 25, qui est ainsi appliqué contre la cloison 52, dont la pointe 53 pénètre dans le trou de la pièce ou disque (fig. 17).

   Pendant que la pièce 25 est inclinée latéralement par le plan incliné 24, la paroi de freinage 16 de la saillie 14 touche la pointe 18, et comme jusqu'ici la pièce 25 ne pouvait presser sur le plan incliné et par conséquent non plus sur le dispositif de freinage 19, la pointe   18   conti- nuera à rester dans l'espace libre 17 et le récipient rota- tif restera immobile. Dès que le bouton 32 est relâché, le récipient rotatif reviendra sous la pression du ressort 35 ou 45 - suivant le cas - à sa position de repos, où il se trouva au début. 



   Si une pièce non trouée est introduite, celle-ci s'ap- puie sur la pointe 53.- la distance entre cette pointe 53 et la cloison radiale en face d'elle est calculée de façon qu'une bonne pièce de monnaie puisse tout juste passer - La pièce de monnaie se trouve donc dans la même position que si l'évidement ¯6 n'avait que des parois radiales, c'est à dire dans la position requise pour agir sur le dispositif de frei- nage et le plan incliné ou sur les organes remplaçant ceux- ci et pour déclancher le récipient rotatif de la façon dé- crite. 



   Pour le cas où la bonne pièce de monnaie est trouée, - on peut réaliser l'élimination ou l'évacuation de pièces non trouées en disposant la pointe 53 latéralement, de sorte que celle-ci ne pénètre que dans les trous excentriques ou plus grands que ceux des bonnes pièces de monnaie. 



   Une autre forme de réalisation du dispositif d'élimi- nation ou d'évacuation, concernant la dureté du métal des pièces de monnaie introduites, est représentée aux figs. 19 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 et 20, où le même effet est obtenu par la cloison 5 qu'à la fig. 16 et où, à côté des modifications de la paroi oblique et de sa pointe, on a encore appliqué les modifications sui- vantes. Au-dessous de chaque évidement 6 se trouve derrière le récipient rotatif un nez effilé 55, porté par un arc 56, qui se trouve au-dessous d'une paroi 57 en face de l'évide- ment 6, où la pièce de monnaie introduite doit toucher le plan incliné 24 sous la pression du couvercle 11. Ce nez effilé, sous la pression du ressort 23 du plan incliné 24, peut pénétrer dans le trou 58, pratiqué en regard du dit nez 55 dans la paroi 57. 



   Si une bonne pièce de monnaie est introduite dans l'ap- pareil, elle s'appliquera, lors de la rotation du bouton 32, sous la pression du couvercle 11 contre la paroi 57. Pendant ce temps le nez 55 arrive en face du plan incliné 24, qui sous la pression du ressort 23 repousse le nez 55 contre le bord de la pièce de monnaie 25. Comme le matière de la bon- ne pièce de monnaie est résistante, cette pièce obligera par la pointe 55 le plan incliné 24 de s'incliner sur le fond 4 (fig' 19) et par conséquent la pointe 18 s'effacera du che- min de la paroi de freinage 15 et libèrera le récipient ro- tatif, de façon à permettre la rotation de celui-ci. 



   Par contre, si l'on introduit une pièce de monnaie ou un jeton quelconque en matière plus molle, la pointe 55, au moment où le plan incliné 24 arrive sous elle, sera for- cée- par suite de la pression exercée lors de la rotation du bouton 32 - de pénétrer dans la matière molle de la faus- se pièce de monnaie (fig. 20), de sorte que le ressort 23 de la pointe n'est pas surmonté, que la pointe n'est pas retirée de l'espace 17 et que le récipient rotatif n'est pas mis en mouvement. 



   Une autre forme perfectionnée du plan incliné 24, com- portant en même temps les perfectionnements représentés aux 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 figs. 19 et 20, est représentée aux   f igs.   21 à 23, montrant une coupe analogue à fig. 16 mais complétée par un perfec- tionnement décrit ci-après. Ici le plan incliné 24 est rem- placé par une pièce 59, munie d'un épaulement 60 et d'une pointe 61 et mobile autour du pivot 62, appliqué au disposi- tif de freinage 19. Un ressort 63 exerce une pression sur un prolongement 64, dans le but de maintenir la pièce 59 dans sa position initiale. 



   Dans cette forme de réalisation, le plan incliné 24, sous l'influence d'une bonne pièce de monnaie 25, qui n'a pas été traversée par la pointe 61, s'effacera sous la pres- sion de la pièce de monnaie et oblige la pointe 18 du dis- positif de départ 19 (fig. 7) de sortir de l'espace libre 17, et le récipient rotatif est libéré. Après que la pointe 18 est dégagée de l'espace 17, la pièce de monnaie 25 presse sur l'épaulement 60 et oblige la pièce 59 et le pivot 62 d'exécuter une rotation correspondant à l'angle de rotation du récipient rotatif- Ensuite la pièce de monnaie est libé- rée de l'épaulement 60, le dispositif 19 est libéré du res- sort et la pointe 18 pénètre dans l'espace libre suivant 17. 



   Si la pièce introduite dans l'appareil est en matière molle, elle sera traversée sous la pression de la pointe 61 (fig. 23), de sorte qu'elle ne peut exercer sur le disposi- tif de freinage 19 la pression nécessaire pour retirer la pointe 18 de   l'espace   17. Par conséquent, le récipient ro- tatif ne sera pas mis en mouvement par de telles pièces. 



   Comme il pourrait arriver que la pièce 25 est pressée trop fortement et que sa matière, tout en étant molle, est suffisamment résistante pour repousser la pointe, on dis- posera au-dessous de celle-ci, sur le fond de la boîte de l'appareil de vente, un appui 65, ayant le profil de la bon- ne pièce de monnaie- La pointe 61 pourrait, le cas échéant, être aussi repoussée de sa position par des pièces de mon- 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 naie ou jetons, ayant un contour elliptique ou des parties faisant saillie sur le bord. Dans le cas où la pièce intro- duite a un diamètre plus grand que celui qui est prescrit ou si elle possède des saillies sur le bord, elle restera dans l'ouverture 10 du couvercle 11 et ne permettra aucune rota- tion du bouton 32 et par conséquent du récipient rotatif. 



   Lors de l'introduction d'une pièce plus mince que les bonnes pièces, elle tombera dans l'espace qui se trouve en- tre la pointe 61 et l'épaulement 60, de sorte que - son dia- mètre étant plus petit - elle ne peut plus être repoussée par le couvercle 11 sur le plan incliné   24   et que par consé- quent le mécanisme n'est pas mis en action. (pointillé à la fig. 21). 



   Un autre perfectionnement du plan 24 - dans le sens dé- crit dans les figs. 21 et   23 -   consiste à remplacer le plan incliné par une petite roue 66, rotative autour du pivot 67 et dont le bord est muni de dents, ou en remplacement de celles-ci de pointes effilées (figs. 14 et 15). 



   Le fonctionnement du dispositif de freinage 19 avec le plan incliné disposé de cette façon, est le même que celui qui a été déjà décrit pour des cas analogues, de sorte qu'il n'est pas nécessaire de le décrire encore une fois. Les dents ou les pointes 68 peuvent avoir une forme quelconque, mais telle qu'elles peuvent pénétrer facilement dans la ma- tière des pièces à rebuter. Ces dents ou pointes 68 peuvent être disposées en une ou plusieurs rangées dans le sens transversal ou longitudinal. 



   Les différents perfectionnements décrits peuvent évi-   demment   être appliqués ensemble ou partiellement dans le même appareil de vente automatique, puisqu'ils ne s'excluent pas mutuellement. 



   Comme il ressort de tout ce qui précède,   1 appareil   de vente automatique conforme à l'invention est un appareil par- 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 fait. De construction simple, il est d'un encombrement mi-   nimum   en comparaison avec la quantité   d'objets   à vendre qu'il contient- Il est d'une manipulation simple, est mis en action par un simple mouvement, sélectionne les bonnes pièces de monnaie et refuse les fausses pièces ou jetons quelconques, ne fonctionne pas avec des pièces ou jetons en matière molle imitant les vraies pièces de monnaie, ou avec des pièces, dont le diamètre diffère de celui des bonnes pièces de monnaie ou dont la bordure est irrégulière ou qui sont trouées- Dans le cas où la bonne pièce de monnaie est munie d'un trou, l'appareil de vente automatique refuse aussi des pièces,

   dont le trou est plus grand ou plus petit que celui des bonnes pièces. Il n'accepte plus de pièces de monnaie, dès que tous les objets qu'il a contenu sont vendus, ou si l'ouverture pour la réception des pièces de monnaie est bouchée. Par conséquent l'appareil de vente au- tomatique décrit est un appareil parfait, représentant un progrès important dans le domaine des appareils de vente au- tomatiques qui n'a été obtenu par personne jusqu'à présent.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT OF INVENTION Automatic sales device for the debit of objects ------------------------------------ ---------------- various.



   The present invention relates to an automatic apparatus for the sale of various objects, susceptible. to be debited using apparatus of this kind.



   The aim of the invention is as follows: Realization of an automatic sales apparatus, functioning equally well in horizontal and vertical position as in inclined position. In addition, the device is compact in comparison to the quantity of items for sale it contains. The apparatus in operation does not produce noise, which is very important for its use in theaters, cinemas and other public halls. The device does not work with counterfeit money or other objects, which prevents fraud to the detriment of the owner of the device.



   In order to meet all these conditions, the device has the following elements: a container, rotating at

 <Desc / Clms Page number 2>

 turn of its axis, with a wall perpendicular to this axis and carrying the elements necessary for the reception and the conservation of the introduced currency. These are used to debit items for sale and to eliminate counterfeit money or other items introduced. The good coin introduced triggers, at the press of a button, the organ which prevents the container from rotating, while then allowing the rotation of a certain quantity.



   This quantity having been reached, the object to be sold or to be sold can be removed through an opening, the subsequent rotation being however prevented by said member. With this organ and with the receptacle used to keep the coins is combined a device for examining the introduced coin with regard to its hardness, its dimensions and its shape.



   With the support of the description below and the accompanying drawings, an explanation will be given of the embodiments of the present invention. In the drawing:
Fig. 1 shows the front view of the automatic vending apparatus according to the invention.



   Fig. 2 is a view of the automatic vending apparatus of FIG. 1 the cover being removed to show the rotating container with the parts receiving and keeping the coins - Fig. 3 is the top view of FIG. 1.



   Fi :. 4 is a 4-4 section of fig. 9.



   Figs. 5, 6 and 7 are front, side and top views of the brake.



   Fig. 8 is a section 8-8 of FIG. 2, in which the brake is shown in action.



   Fig. 9 is the same section 8-8 of FIG. 2, in which the brake is shown inoperative.



   Fig. lc is a rear view of the rotating container.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 11 shows the automatic vending apparatus in the event that it is mounted in an inclined position, the part, serving for the introduction of coins, being uncovered.



   Fig. 12 is a side view of the automatic vending apparatus, part of which is exposed to show the evacuation of unwanted coins from the apparatus.



   Fig. 12a is a perspective view of the lower part of the automatic vending apparatus as the sold object exits the apparatus.



   Fig. 14 shows a variant of the brake, provided with a device, examining and selecting the coins introduced from the point of view of the hardness of the metal of manufacture.



   Fig. 15 shows in different embodiments the teeth and the tips of the examination and selection member shown in FIG. 14.



   Fig. 16 is a section 14-14 of FIG. 2, by a coin receiving and holding device in one embodiment for removing coins with holes.



   Figs. 17 and 18 show how this variant shown in FIG. 16.



   Figs. 19 and 20 show the same view as FIG. 16, but for the case where the coins are examined from the point of view of their hardness.



   Fig. 21 shows an embodiment of the brake, provided with a device, effecting the evacuation of the coins following an examination of the hardness of their metal or other material.
Figs. 22 and 23 show the same sections through the wall 5 as 14-14 of FIG. 2, and explaining the operation just mentioned.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. 24 is the same view as FIG. 2 with the difference that here the rotating container is at rest.



   As can be seen, the main part of the automatic vending machine is a rotating container, which, in order to be of a simpler construction, can have a cylindrical shape and in which the objects for sale. The rotating container is formed from the wall or plate 1 and is provided with a central disc 2, capable of rotating around the axis 3, fixed on the bottom of the box of the automatic vending machine. On the plate 1 there are several projections or partitions 5, between which there are free spaces. used to receive the objects to be debited- These partitions are crossed by recesses, limited to only part of the length of the partitions (figs. 3 and 4).

   The side wall 7, next to the central disc, of this recess is inclined on the side of the plate 1 with respect to the central disc, while its side wall 8, which is at the edge of the device, is inclined with respect to this outer side, that is to say relative to the opposite side of the plate 1.



   The length of these recesses may be equal to the entire length of the partitions 5. In this case, the latter extend to the edge of the apparatus, as shown in FIGS. 11 and 12.



   In these recesses are introduced and kept the coins. One of the walls 5 has no recess and serves to close the opening 10, through which the coins are introduced into the automatic vending machine. This opening is made in the cover 11, which covers the entire mechanical device of the apparatus. The cover has a second opening 12, through which the items sold can be removed from the apparatus or automatically exit therefrom.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   At the lower part of the plate 1 there is a series of projections 14, applied to the edge of the plate, but which can also be applied if necessary more towards the middle of this plate.



   The side walls 15 and 16 of these projections crosswise provide braking and are referred to below as "braking walls".



   Between these braking walls are free spaces 17, into which the tip 18 of the starting and braking device 19 can penetrate.



   The starting and braking device keeps the rotating container stationary and only releases it after the insertion of a coin, serving to activate the automatic apparatus. Instead of the projections 14, it is also possible to provide recesses, having the same profile and producing the same result.



   The starting and braking device 19 is fixed by its other end by an articulation to the central disc 3, between a shoulder 20 of this disc and the base plate 4. This device is provided with an extension 21, having in two places bulges 22, which come into contact with the shoulder 20 and the base plate 4, so as to allow an oscillating movement of the starting and braking device.



   On the starting and braking device pushes a spring 23, having the effect of causing the tip 18 to penetrate between the projections 20 to immobilize the rotating container. In this case the tip 18 rests on the braking wall of the projection 14.



   In order to prevent the noise produced during operation by the contact between the tip 18 and the braking wall 15, this tip can be coated with a noise-absorbing material, or the said tip can be made.

 <Desc / Clms Page number 6>

 entirely of such material.



   The release of the rotating container from the braking action of the tip is effected by an inclined plane 24, which is indirectly or directly under the pressure of the coin 25, introduced into the apparatus through the opening 10. Under the pressure exerted on the inclined plane 24, the starting and braking device moves around 22, the tip 18 disengages from the projections 14 and the apparatus can be rotated freely.



   The back of the inclined plane 24 is provided at 26 with a tapered cutting edge, serving to cut counterfeit coins or replacement coins of soft material and thus prevent these coins from acting on the starting and braking device 19 .



   To ensure that the rotating container is always in a position such that the opening 10 always comes to be placed above a recess 6, a part 29 has been applied, rotating around 30 and pushed back by a spring 31 on a braking wall 15, 16. In this way, the rotating container is prevented from rotating and always brought into a position such that the tip 18 rests on the braking wall 15,16 of the projections 14, which has the consequence that the recesses 6 of the partitions 5 must always come exactly under the opening 10, through which the coins are introduced.



  The rotation of the rotary container is effected by means of the button 32, movable on the cover 11 and provided with a nose 33, engaging in a recess 34 of the central disc 8 of the rotary container.



   The entire mechanical device of the automatic vending machine is housed in a box, comprising the bottom 4 and the cylindrical wall 28, above which is placed the cover 11 with a cylindrical wall 35. The closes

 <Desc / Clms Page number 7>

 This box is secured by a lock 36, arranged for example in the lower part of the box and the lock 37 of which passes through the walls 28 and 35 after the cover has been fixed by the nose 38.



   In order to be able to insert the key into the lock, holes 39 are made in the plate 1 at one or, at will, at several places, corresponding to the different compartments of the rotating container.



   The automatic vending machine thus constructed operates as follows:
Suppose the automatic apparatus is filled, as described later, with items for sale and ready to operate. Knob 32 is turned to the right, as indicated by an arrow in FIG. 1. In this state, the mechanical elements are in the position shown in figs: 1, 2,4, 8,9, the automatic vending machine being mounted in a vertical position.
If, therefore, the coin 25 is introduced through the opening 10, this coin will enter the recess 6 (fig. 5), slide on the oblique wall 7 and arrive on the inclined plane 24.

   If we then turn the button 32, the coin 25, which rests against the cover 11 during the rotation of the container, will be forced by the nose 33 of the button 32 to go up along the inclined plane 24.



   But since this inclined plane is integral with the starting and braking device 19 and since this starting and braking device is articulated around 22 and is under the pressure of the spring 23, so as to be able to yield against the bottom of the box, the inclined plane will be obliged, after having overcome the resistance of the spring 23, to push the starting and de-braking device against the bottom 4, so that its tip 18 is withdrawn from the projections 14. Therefore the rotating container can be rotated by an amount,

 <Desc / Clms Page number 8>

 corresponding to a compartment of the receptacle and permitted between the partitions 5.

   During this rotation the coin 25 is released from the pressure of the inclined plane, so that the tip 18 tends, under the pressure of the spring 23, to resume its initial position, and on reaching the space
17 lying between the following protrusions 14, the point 18 will enter this space and remain there, because it will press against the braking wall 15 of the following protrusions 14, the said braking wall applying under the pressure of the finger 29 against the tip 18.

   During the rotation of the container, the finger 29 is carried by the braking wall 16, against which it rests. Since the finger 29 can turn around 30, it will disengage from this braking wall after a short period of time (as shown in fig- 4 in dotted lines), and when the following space 17 is in front of it, it will penetrate there and will resume its normal place under the pressure of the spring 31 while applying against the next brake wall 16.



     ± this moment the object sold by the device appears in the opening 12, at the same time as a new recess 6 is placed in front of the opening 10 for the reception of a new coin, and the device automatic sale is ready for a new operation.



   From the foregoing, it emerges without more that a backward movement of the rotary container is impossible after this container has executed its partial rotation and the object sold has been removed, and as soon as the coin has fallen from the inclined plane 24, the tip 18 does not allow rearward movement of the rotary container.



   In order to force the coin, which is on the inclined plane 24, to oscillate the starting and braking device 19 enough to free the rotating container, the width of the free space has been calculated.

 <Desc / Clms Page number 9>

 
17 between the protrusions 14, so that it is larger than the width of the tip of the piece 29, resting on the braking wall 16, and has the effect that the tip 18, in its position rest, is applied constantly against the braking wall 15, which results in providing the necessary play for a partial movement of the rotating container, until the coin pushes the starting device and brake lever 19 of the projections 14.



   After all the objects contained in the automatic apparatus are sold, the wall 9 appears in front of the opening 10, the said wall not having a recess 6, so as to prevent the subsequent introduction of coins. 'currency in the device.



   A numbering 40, applied in the compartments between the partitions 5 in the increasing direction and in the direction opposite to the movement of the rotating container, helps to recognize the number of parts sold by the apparatus. Likewise, by making one from the ends, for example the end 41, of the button 32, which is thinner than the other, it will be possible to recognize the position of the container and consequently that of the compartments. For example, in fig. 1 the position of button 32 indicates that the rotary container is completely filled, while its dotted position indicates its empty state.



   The container is filled as follows:
The key of the lock is introduced into a hole 39 and after the latch or bolt of the lock 36 is withdrawn, the cover 11 is removed by turning it a little in order to release it from the nose 38. Then exerting pressure on the handle. point 18 through the small window 27, you can easily turn the rotating container, until

 <Desc / Clms Page number 10>

 the compartment bearing the n 6, in accordance with the numbering
40, come and stand in front of the opening 10, then the point 18 is released. The compartments 0 to 5 are filled with items for sale, the cover is replaced and care is taken that the pointed end 41 of the button 32 comes in front of the opening 10 so that the nose 33 finds space in the recess 34.

   Then we lock the lock, and the key can no longer be removed. The automatic vending machine is now ready for operation.



   The removal of the coins from the vending machine is carried out by removing the rotating container from the box and turning it with the recesses 6 downwards, the coins then falling from the said recesses 6.



   After the coins are removed, the rotating container can be refilled with items for sale and put back into the box. However, care must be taken to bring the recess 6, which is located above the recess 34, in front of the opening 10. A small movement of the rotating container to the left has the effect of bringing the finger 29. between the projections 14, so that the rotating container can be immobilized in the initial operating position. Then put the cover back on, locking it with the key.



   If coins or coins replacing coins of softer material, for example lead, cardboard or the like, are introduced into the automatic apparatus, these coins will be traversed by the cutting edge 26 under the pressure of the machine. cover 11 and the inclined plane 24, as well as under the pressure of the spring 23; therefore the inclined plane is not repelled, the point 18 is not withdrawn from the free space 17 and the rotating container is not set in motion.



   If any coins or replacement coins,

 <Desc / Clms Page number 11>

 having a diameter smaller than that of the good parts, are introduced into the device, these parts will not receive pressure by the cover and consequently the inclined plane cannot be set in motion. As in the previous case, the rotating container will not be set in motion.



   If coins are introduced into the apparatus which are thinner and of a smaller diameter than the correct coins, these coins, on entering the recess 6, will fall past the hole. point 42 of inclined plane 24, given that this point penetrates only one third of the thickness of the good part below the recess 6; consequently, the counterfeit piece will fall on the bottom 4, without having released the inclined plane 24 from the pressure of the spring 23, so that by trying to turn the knob 32 and consequently the rotating container, one does not will not succeed.



   The coin or its replacement, remaining in the recess 6, and unable to act on the inclined plane, either for the reasons mentioned above or for other reasons, prevents the introduction of any other good part, as long as the dummy part plugs the recess and is not removed.



   In a variant of the embodiment, the objects introduced and remained in the recess 6 can be removed through the opening 43, made in the bottom 4 of the box and located opposite the recess 6, when the latter -Here is in front of opening 10 (fig. 12). It goes without saying that the coin or the object, released from the point of the inclined plane, is evacuated from the apparatus and this by the pressure of the coin, which follows this object in the recess 6 .



   Another variant of the embodiment consists in replacing

 <Desc / Clms Page number 12>

 place the finger 29, used to bring the recesses 6 in front of the opening 10, by pins 44, applied to the back of the receptacle on the wall of each compartment and on which a spring 45 acts (see dotted line in fig. 24 ). In that case. the device operates in the same way as with the finger 29. It is also possible to place this pin below the wall 9 and to provide only one pin.



   (fig. 24 dotted line). In this variant, the spring 45 acts. during the first sale, on the spindle 44 and subsequently exerts during the introduction of a new coin the necessary pressure on the spindle 44 when it comes out of the recess 6. The coin introduced beforehand is now pushed back by the new coin of said recess 6.



   In special cases, where the automatic vending apparatus has to be mounted on an inclined wall, for example on the backs of seats in theaters and cinemas, the insertion of coins through the opening 10 n ' is no longer possible, because these parts would fall out of the recess. Also, the sold items should go out through window 12. The solution to this problem is given by the figures. 11 and 12a.



   In this form of solution, the opening 46, serving to receive the coins, is formed at the top in the cylindrical wall 35 of the cover 11, or partly at the top in this wall 35 and partly laterally in the cover 11, as indicated at 461 in fig. 11. In this case, the recesses 6 of the partitions 5 must pass through these partitions 5 to the edge (figs. 12 and 12a). The coin remains pressed on the cover 11, until the button 32 is set in motion (fig. 12a).

   In addition, the operation is carried out in the way already described above -

 <Desc / Clms Page number 13>

 
The opening 47 for the removal of the objects sold (FIG. 12a) is made in the cylindrical wall 35 of the cover, and this preferably on the other side of the sales apparatus, and is practiced in the inner cylindrical wall 28 has an opening corresponding to 47; from this opening 47 is a reception box or compartment 48, into which the purchased objects fall. To prevent objects from falling from said compartment, the free side thereof has been provided with a bridge 50, while the bottom of this compartment is provided with a notch 51, through which a finger can be inserted. in the compartment 48 to remove the debited object therefrom.



   Figs. 16, 17, 18 show another more perfect device, having for object the evacuation of coins or other holes, introduced into the sales apparatus and not having to activate the starting and braking device, although their diameter and thickness are suitable for this operation. In .the figs. 16, 17 and 18 there is shown above the partition 5 a section 14-14 of FIG. 2, in order to show this evacuation device, which consists of an inclined plane 52 and a point 53. The point 53 is formed on said inclined plane 52.



   As shown in these figures, the recess 6 of the wall 5 has a radial wall 52, directed in the direction opposite to the direction of rotation of the rotating container, indicated by an arrow. The partition 52 is inclined on the wall 1 and carries laterally or at any other place on its surface a point 53, penetrating into the hole of the coin or the like, when the latter is applied under the pressure of the inclined plane. 24 against the inclined plane 52.



   If you insert a coin or a disc with holes in the vending machine, and if this machine must work with coins without holes, the vending machine will not

 <Desc / Clms Page number 14>

 will not drop any object, since during the rotation of the button 32 the inclined plane 24 will exert a pressure on the part or the perforated disc 25, which is thus applied against the partition 52, the point 53 of which penetrates into the hole of the part or disc (fig. 17).

   While the part 25 is inclined laterally by the inclined plane 24, the braking wall 16 of the projection 14 touches the tip 18, and as until now the part 25 could not press on the inclined plane and therefore no longer on the braking device 19, the tip 18 will continue to remain in the free space 17 and the rotating container will remain stationary. As soon as the button 32 is released, the rotating container will return under the pressure of the spring 35 or 45 - as the case may be - to its rest position, where it was at the start.



   If a non-perforated coin is introduced, the latter rests on the point 53.- the distance between this point 53 and the radial partition in front of it is calculated so that a good coin can do everything. just pass - The coin is therefore in the same position as if the recess ¯6 had only radial walls, i.e. in the position required to act on the braking device and the plane inclined or on the members replacing them and to release the rotating container as described.



   In the event that the correct coin has a hole, - it is possible to eliminate or evacuate coins without holes by placing the tip 53 laterally, so that it only penetrates into the eccentric or larger holes than those of good coins.



   Another embodiment of the disposal or discharge device, relating to the hardness of the metal of the coins introduced, is shown in figs. 19

 <Desc / Clms Page number 15>

 and 20, where the same effect is obtained by the partition 5 as in FIG. 16 and where, besides the modifications of the oblique wall and of its point, the following modifications have also been applied. Below each recess 6 is behind the rotating container a tapered nose 55, carried by an arc 56, which sits below a wall 57 opposite the recess 6, where the coin introduced must touch the inclined plane 24 under the pressure of the cover 11. This tapered nose, under the pressure of the spring 23 of the inclined plane 24, can enter the hole 58, made opposite said nose 55 in the wall 57.



   If a good coin is introduced into the device, it will apply, during the rotation of the button 32, under the pressure of the cover 11 against the wall 57. During this time the nose 55 arrives in front of the plane. inclined 24, which under the pressure of the spring 23 pushes the nose 55 against the edge of the coin 25. As the material of the good coin is resistant, this coin will force by the point 55 the inclined plane 24 of tilt on the bottom 4 (fig '19) and consequently the tip 18 will come out of the path of the braking wall 15 and release the rotating container, so as to allow the rotation of the latter.



   On the other hand, if one introduces a coin or any token of softer material, the point 55, at the moment when the inclined plane 24 comes under it, will be forced as a result of the pressure exerted during the rotation of the knob 32 - to penetrate the soft material of the false coin (fig. 20), so that the spring 23 of the tip is not overcome, that the tip is not withdrawn from the 'space 17 and that the rotating container is not set in motion.



   Another improved form of the inclined plane 24, comprising at the same time the improvements shown in

 <Desc / Clms Page number 16>

 figs. 19 and 20, is shown in f igs. 21 to 23, showing a section similar to fig. 16 but supplemented by an improvement described below. Here the inclined plane 24 is replaced by a part 59, provided with a shoulder 60 and a point 61 and movable around the pivot 62, applied to the braking device 19. A spring 63 exerts pressure on a extension 64, in order to maintain the part 59 in its initial position.



   In this embodiment, the inclined plane 24, under the influence of a good coin 25, which has not been crossed by the point 61, will erase under the pressure of the coin and forces the tip 18 of the starting device 19 (Fig. 7) to come out of the free space 17, and the rotating container is released. After the tip 18 is disengaged from the gap 17, the coin 25 presses on the shoulder 60 and causes the coin 59 and the fulcrum 62 to perform a rotation corresponding to the angle of rotation of the rotating container. the coin is released from the shoulder 60, the device 19 is released from the spring and the tip 18 enters the following free space 17.



   If the part introduced into the apparatus is of soft material, it will be passed through under the pressure of the point 61 (fig. 23), so that it cannot exert on the braking device 19 the pressure necessary to withdraw. the tip 18 of the space 17. Therefore, the rotating container will not be set in motion by such parts.



   As it could happen that the part 25 is pressed too strongly and that its material, while being soft, is strong enough to repel the point, one will lay out below this one, on the bottom of the box of the. 'sales apparatus, a support 65, having the profile of the good coin- The point 61 could, if necessary, also be pushed back from its position by coins.

 <Desc / Clms Page number 17>

 naie or chips, having an elliptical outline or protruding parts on the edge. In the event that the inserted part has a larger diameter than that prescribed or if it has protrusions on the edge, it will remain in the opening 10 of the cover 11 and will not allow any rotation of the knob 32 and hence of the rotating container.



   When inserting a piece that is thinner than the right pieces, it will fall into the space between the point 61 and the shoulder 60, so that - its diameter being smaller - it can no longer be pushed back by the cover 11 on the inclined plane 24 and consequently the mechanism is not put into action. (dotted line in fig. 21).



   Another improvement of plane 24 - in the sense described in figs. 21 and 23 - consists in replacing the inclined plane with a small wheel 66, rotating around the pivot 67 and the edge of which is provided with teeth, or by replacing these with tapered points (figs. 14 and 15).



   The operation of the braking device 19 with the inclined plane disposed in this way is the same as that which has already been described for similar cases, so that it is not necessary to describe it again. The teeth or tips 68 may be of any shape, but such that they can easily penetrate the scrap material. These teeth or tips 68 can be arranged in one or more rows in the transverse or longitudinal direction.



   The various improvements described can obviously be applied together or partially in the same automatic vending machine, since they are not mutually exclusive.



   As emerges from all of the above, an automatic vending machine according to the invention is a per-

 <Desc / Clms Page number 18>

 made. Of simple construction, it takes up minimum space in comparison with the quantity of items for sale it contains - It is easy to handle, is put into action by a simple movement, selects the right parts for coins and refuses any counterfeit coins or tokens, does not work with coins or tokens made of soft material imitating real coins, or with coins, the diameter of which differs from that of good coins or of which the border is irregular or have holes - In the event that the correct coin has a hole, the automatic vending machine also refuses coins,

   whose hole is larger or smaller than that of the good parts. It no longer accepts coins, as soon as all the items it has contained are sold, or if the opening for receiving coins is blocked. Therefore, the described automatic vending apparatus is a perfect apparatus, representing a significant advance in the field of automatic vending apparatus which has not been obtained by anyone heretofore.


    

Claims (1)

Il constitue également un progrès sous le rapport de la sim- plicité, attendu qu'il ne comporte qu'un assez petit nombre d'éléments, ainsi que sous le rapport de l'exactitude et de la sécurité de fonctionnement- RESUME ----------- Appareil de vente automatique pour objets divers, fonc- tionnant dans chaque position et comportant un récipient ro- tatif, portant les objets à débiter et les organes de ré- ception et de conservation des pièces de monnaie, et mis en. It is also a step forward in terms of simplicity, since it comprises only a relatively small number of elements, as well as in terms of accuracy and operational safety - SUMMARY --- -------- Automatic sales apparatus for various objects, operating in each position and comprising a rotating receptacle, carrying the objects to be debited and the members for receiving and conserving coins, and placed in. mouvement par un bouton, de telle sorte que le mouvement du récipient rotatif n'est possible que sur une petite distance déterminée et qu'il est ensuite arrêté automatiquement par un dispositif de départ et de freinage, mis en action <Desc/Clms Page number 19> directement ou indirectement par les pièces de monnaie arri- vant dans les dits organes de réception après avoir été exa- minées par un dispositif spécial au point de vue de leurs dimensions et de la résistance de leur matière et éventuelle-. movement by a button, so that the movement of the rotating container is only possible over a small determined distance and is then automatically stopped by a starting and braking device, activated <Desc / Clms Page number 19> directly or indirectly by the coins arriving in said receiving members after having been examined by a special device from the point of view of their dimensions and of the resistance of their material and, if applicable. ment au point de vue de leur perforation, caractérisé par le fait que le récipient rotatif comporte une paroi portant les cloisons pour séparer les objets à vendre et dont quelques unes servent d'organes de réception et de conservation pour les pièces de monnaie introduites dans l'appareil de vente automatique, le côté postérieur de la dite paroi possédant quelques saillies pouvant aussi être des renfoncements et formant les parois de freinage. ment from the point of view of their perforation, characterized in that the rotating container has a wall carrying the partitions to separate the objects for sale and some of which serve as reception and conservation devices for the coins introduced into the automatic sales apparatus, the rear side of said wall having a few projections which can also be recesses and forming the braking walls. Entre celles-ci prend place la pointe du dispositif de freinage, qui permet d'abord un faible mouvement et arrête ensuite le mouvement libre du ré- cipient, après que la pièce de monnaie examinée à l'aide d'un organe, ou par le dispositif de freinage à l'aide de l'évi- dement, est sortie des organes de réception des pièces de monnaie, pour retirer la pointe du dispositif de freinage des parois de freinage, le récipient rotatif pouvant alors être mis en mouvement par le bouton et l'objet vendu arri- vant devant la fenêtre, par laquelle il peut être enlevé, la pointe du dispositif de freinage arrivant ensuite dans l'espace suivant entre les parois de freinage suivantes et s'engageant dans cet espace sous la pression de son ressort pour immobiliser le récipient rotatif dans toutes directions. Between these takes place the tip of the braking device, which first allows a slight movement and then stops the free movement of the receptacle, after the coin examined by means of an organ, or by the braking device by means of the recess, is released from the coin receiving members, to withdraw the tip of the braking device from the braking walls, the rotating container then being able to be set in motion by the button and the sold object arriving in front of the window, through which it can be removed, the tip of the braking device then entering the next space between the following braking walls and entering this space under the pressure of its spring to immobilize the rotating container in all directions. Cet appareil de vente automatique, pouvant être carac- térisé, en outre, en ce que : a) le mouvement du récipient rotatif est effectué par un bouton, disposé sur le couvercle de la boîte de l'appa- reil, de façon à pouvoir être tourné librement, et muni d'un nez, s'adaptant dans un renfoncement du disque central du récipient rotatif, le dit bouton pouvant posséder un pro- longement effilé pour indiquer la position du récipient ro- <Desc/Clms Page number 20> tatif par rapport à l'ouverture destinée à recevoir les pièces de monnaie. This automatic sales apparatus, which can be characterized, moreover, in that: a) the movement of the rotary container is effected by a button, arranged on the cover of the box of the apparatus, so as to be able to be rotated freely, and provided with a nose, fitting into a recess of the central disc of the rotating container, said knob possibly having a tapered extension to indicate the position of the rotating container. <Desc / Clms Page number 20> tative with respect to the opening intended to receive the coins. b) la mise en action du dispositif de freinage s'effec- tue par une pièce de monnaie ou un jeton quelconque, ayant les dimensions et la résistance des pièces de monnaie vala- bles, trouées ou non, la pièce de monnaie ou le jeton rem- plaçant celle-ci étant soumis à un examen dans l'espace en- tre le couvercle et les organes de commande du dispositif de départ et de freinage par des tranchants effilés des nez, pointes ou dents effilées, disposés sur les dits organes de commande du dispositif de départ ou entre l'organe de commande et le bord de la pièce de monnaie ou du jeton, ainsi que par un plan incliné avec pointe sur sa face. b) the braking device is put into action by any coin or token having the dimensions and resistance of valid coins, perforated or not, the coin or token replacing the latter being subjected to an examination in the space between the cover and the control members of the starting and braking device by tapered edges of the noses, tapered tips or teeth, arranged on said members of control of the starting device or between the control member and the edge of the coin or token, as well as by an inclined plane with a point on its face. c) avant que le récipient rotatif puisse être mis en mouvement pour amener l'objet vendu devant la fenêtre, par laquelle cet objet peut être enlevé, le récipient rotatif doit être tourné d'un petit angle, afin de permettre l'examen des pièces de monnaie introduites, devant mettre en action le dispositif de départ et retirer la pointe de celui-ci des parois de freinage, la pièce de monnaie étant, à cet effet, obligée d'agir de l'évidement des organes de réception et de conservation sur le plan incliné, ou directement sur une pièce rotative munie d'un nez ou épaulement ou d'une petite roue avec dent ou pointe ou tranchant, et portée par le dispositif de freinage, ou bien la pièce de monnaie agis- sant indirectement sur un nez, porté par un arc, fixé au dos de la paroi du récipient rotatif. c) before the rotating container can be set in motion to bring the sold object past the window, through which this object can be removed, the rotating container must be turned at a small angle, in order to allow examination of the parts of coins introduced, having to activate the starting device and withdraw the tip of the latter from the braking walls, the coin being, for this purpose, obliged to act from the recess of the reception and conservation members on the inclined plane, or directly on a rotating part provided with a nose or shoulder or a small wheel with tooth or point or cutting edge, and carried by the braking device, or else the coin acting indirectly on a nose, carried by an arch, fixed to the back of the wall of the rotating container. d) pour amener les évidements des organes de réception des pièces de monnaie en regard des ouvertures, par lesquel- les la pièce de monnaie pénètre à travers le couvercle dans l'appareil de vente, on a prévu un doigt rotatif, repoussé par un ressort sur une paroi de freinage du récipient rota- tif, le dit ressort agissant dans le sens opposé au sens de <Desc/Clms Page number 21> rotation du récipient rotatif, pour que la pointe du dispo- sitif de départ et de freinage soit appliquée, après chaque arrêt du récipient, contre l'une des parois de freinage. d) to bring the recesses of the coin receiving members opposite the openings, through which the coin enters through the cover into the vending machine, a rotating finger is provided, pushed back by a spring on a braking wall of the rotating container, said spring acting in the direction opposite to the direction of <Desc / Clms Page number 21> rotation of the rotating container, so that the tip of the starting and braking device is applied, after each stop of the container, against one of the braking walls. e) pour amener l'évidement des organes de réception des pièces de monnaie en regard de l'ouverture, par laquelle la pièce de monnaie pénètre à travers le couvercle dans l'ap- pareil de vente, on a fixé sur le fond de l'appareil un ressort agissant, dans un sens opposé au sens de rotation du récipient, sur quelques saillies, formées au dos de la paroi du récipient rotatif, mais suivant une autre solution, après la vente du premier objet, seulement sur une seule saillie, disposée en regard de la cloison sans évidement pour la réception de pièces de monnaie, et exerçant ensuite une pression sur chacune des pièces de monnaie introduites auparavant dans l'évidement des organes de réception des pièces de monnaie, pour que, après l'arrêt du récipient ro- tatif, la pointe du dispositif de départ se maintienne sur la paroi de freinage- f) e) in order to bring the recess of the coin receiving members opposite the opening, through which the coin enters through the cover into the sales apparatus, it has been fixed on the bottom of the 'apparatus a spring acting, in a direction opposite to the direction of rotation of the container, on a few projections formed on the back of the wall of the rotating container, but according to another solution, after the sale of the first object, only on a single projection, arranged opposite the partition without a recess for receiving coins, and then exerting pressure on each of the coins previously introduced into the recess of the coin receiving members, so that, after stopping the rotating container, the tip of the starting device remains on the braking wall - f) le dispositif de départ du récipient rotatif possède à une extrémité une pointe qui, sous la pression d'un res- sort, se coince entre les parois de freinage, disposées sur le dos du récipient rotatif, et dont l'autre extrémité est susceptible d'osciller, les mouvements d'oscillation pou- vant se faire autour d'un pivot ou autour d'un prolongement, embrassant le disque central, sur lequel tourne le récipient rotatif, et autour duquel le dit prolongement forme des renflements, s'appuyant d'un côté contre un épaulement du disque central, et de l'autre côté contre le fond de façon à permettre le mouvement d'oscillation du dispositif de dé- part et de freinage ; the starting device of the rotating container has at one end a point which, under the pressure of a spring, gets stuck between the braking walls, arranged on the back of the rotating container, and the other end of which is susceptible to 'oscillate, the oscillatory movements being able to be made around a pivot or around an extension, embracing the central disc, on which the rotating container turns, and around which the said extension forms swellings, resting on one side against a shoulder of the central disc, and on the other side against the bottom so as to allow the oscillating movement of the starting and braking device; l'appareil de vente automatique étant en outre caractérisé par le fait qu'il possède encore un organe de commande, formé par un plan incliné, sur lequel agit directement la pièce de monnaie et qui possède un tran- <Desc/Clms Page number 22> chant effilé, servant à couper, sous la pression du ressort du dispositif de freinage, les fausses pièces de monnaie, dans le cas où celles-ci sont en matière plus molle que les bonnes pièces de monnaie, ou sur lequel plan incliné la pièce de monnaie agit indirectement par un nez effilé, porté par un arc, fixé au dos du récipient rotatif, le dit nez pénétrant dans un trou de la paroi et dans la matière molle de la piè- ce de monnaie ou du jeton, introduit dans l'évidement, the automatic vending machine being further characterized by the fact that it also has a control member, formed by an inclined plane, on which the coin acts directly and which has a tran- <Desc / Clms Page number 22> tapered edge, serving to cut, under the pressure of the spring of the braking device, the false coins, in the case where these are of softer material than the good coins, or on which the coin inclined money acts indirectly by a tapered nose, carried by an arc, fixed to the back of the rotating container, said nose penetrating into a hole in the wall and into the soft material of the coin or token, introduced into the obviously, et la pression du ressort du dispositif de départ et de freina- ge empêchant le déclanchement de ce dispositif par une telle pièce de monnaie- g) pour effectuer l'élimination de pièces de monnaie ou de faux jetons troués, les évidements possèdent une cloi- son radiale, inclinée sur le fond dans le sens opposé au sens de rotation du récipient rotatif et portant sur sa face un nez, pénétrant dans le trou de la pièce de monnaie ou du faux jeton, et appliquant, par son contact avec les organes de comande du dispositif de départ et de freinage, la pièce de monnaie contre la cloison inclinée, de sorte que la pointe ne reçoit pas de pression et n'est pas dégagée des parois de freinage pendant la rotation partielle du récipient ro- tatif, la distance entre le nez et la cloison radiale en face de ce nez, and the pressure of the spring of the starting and braking device preventing the triggering of this device by such a coin g) to effect the elimination of coins or false tokens with holes, the recesses have a partition. its radial, inclined on the bottom in the direction opposite to the direction of rotation of the rotary container and bearing on its face a nose, penetrating into the hole of the coin or the counterfeit token, and applying, by its contact with the organs of control of the starting and braking device, the coin against the inclined partition, so that the tip does not receive pressure and is not released from the braking walls during the partial rotation of the rotary container, the distance between the nose and the radial septum opposite this nose, étant juste assez grande pour permettre le libre passage d'une bonne pièce de monnaie, de sorte qu'une telle pièce mettra en action le dispositif de départ et de freinage- h) pour effectuer l'élimination des pièces de monnaie ou jetons en matière plus molle que les bonnes pièces de monnaie, le dispositif de'freinage est muni d'une pièce, munie d'un épaulement et d'un nez et sur laquelle s'appuyent les pièces de monnaie venant des évidements des organes de réception de pièces de monnaie, le dit nez coupant la ma- tière molle des faux jetons sous la pression du ressort du <Desc/Clms Page number 23> dispositif de départ et de freinage, l'appareil possédant en outre un renfoncement entre le dit épaulement et le nez, dans lequel tombent les faux jetons d'une épaisseur et d'un diamètre plus petits que les bonnes pièces de monnaie, being just large enough to allow the free passage of a good coin, so that such a coin will activate the starting and braking device - h) to effect the removal of coins or tokens in material softer than good coins, the brake device is provided with a coin, provided with a shoulder and a nose and on which the coins coming from the recesses of the coin receiving members rest of money, the said nose cutting the soft material of the counterfeit tokens under the pressure of the spring of the <Desc / Clms Page number 23> starting and braking device, the device also having a recess between said shoulder and the nose, into which fall the counterfeit tokens of a thickness and a diameter smaller than the good coins, de sorte que de tels jetons n'exercent non plus une action dé- clanchante sur le dispositif de départ et de freinage, tandis que les bonnes pièces de monnaie surmontent la pression du ressort du dispositif de départ et de freinage et exercent une pression sur le dit nez, de sorte que la pièce oscille autour de son pivot de façon à incliner l'épaulement et à dé- gager la pièce de monnaie de la dite pièce, cette pièce revenant plus tard sous l'influence du ressort agissant sur un prolongement de la dite pièce, à sa position de repos. i) pour éliminer les pièces ou jetons plus minces que les bonnes pièces de monnaie, ces jetons ne pénètrent dans les évidements des organes de réception de pièces de monnaie que d'un tiers de l'épaisseur des bonnes pièces de monnaie. so that such tokens do not exert a triggering action on the starting and braking device either, while the good coins overcome the spring pressure of the starting and braking device and exert pressure on the starting and braking device. said nose, so that the coin oscillates around its pivot so as to incline the shoulder and disengage the coin from said coin, this coin returning later under the influence of the spring acting on an extension of said part, in its rest position. i) to eliminate coins or tokens that are thinner than good coins, these tokens only enter the recesses of coin receiving members by one third of the thickness of good coins. j) pour éliminer les pièces ou jetons en matière plus molle que les bonnes pièces de monnaie, le dispositif de dé- part et de freinage est muni d'une petite roue, garnie de pointes, de dents effilées ou de bords tranchants (figs. 14, 15) forcés sous la pression du ressort du dispositif de dé- part et de freinage de pénétrer dans la matière des fausses pièces ou autres jetons, sans retirer la pointe du dispositif de départ et de freinage des parois de freinage. k) pour vider l'évidement des organes de réception de pièces de monnaie - dans le cas où il est bouché par des pièces ou jetons, n'ayant pas agi sur le dispositif de départ et de freinage, ou lors d'un bouchage par d'autres objets - on a prévu une ouverture de vidange dans le fond de la boite de l'appareil, à côté de l'ouverture, servant à introduire les pièces de monnaie. j) to remove coins or tokens made from a softer material than good coins, the starting and braking device is fitted with a small wheel, furnished with points, sharp teeth or sharp edges (figs. 14, 15) forced under the pressure of the spring of the starting and braking device to penetrate into the material of the counterfeit coins or other tokens, without removing the tip of the starting and braking device from the braking walls. k) to empty the recess of the coin receiving members - in the event that it is blocked by coins or tokens, not having acted on the starting and braking device, or when it is blocked by other objects - an emptying opening is provided in the bottom of the box of the apparatus, next to the opening, used to introduce the coins. 1) les évidements des organes de réception de pièces <Desc/Clms Page number 24> de monnaie sont prolongés vers le bord de ces organes, afin de faire arriver les pièces de monnaie contre le bord des dits organes et de permettre au besoin à la pointe du dispo- sitif de départ et de freinage de pénétrer dans cet évidement- m) une cloison sur la face supérieure du récipient ro- tatif ne possède pas d'évidement pour la réception de pièces de monnaie, cette cloison arrivant, après la vidange du ré- cipient rotatif, devant l'ouverture, ce qui ferme celle-ci et empêche l'introduction ultérieure d'une pièce de monnaie- n) pour mettre en action le dispositif de départ et de freinage, dans le cas où l'appareil est monté avec le couvercle tourné vers le bas, 1) the recesses of the parts receiving members <Desc / Clms Page number 24> coins are extended towards the edge of these components, in order to bring the coins against the edge of the said components and to allow the tip of the starting and braking device, if necessary, to enter this recess - m) a partition on the upper face of the rotating container does not have a recess for receiving coins, this partition arriving, after emptying the rotating container, in front of the opening, which closes the latter and prevents the subsequent insertion of a coin - n) to activate the starting and braking device, if the device is mounted with the cover facing down, les ouvertures de réception de pièces de monnaie du couvercle de l'appareil sont dispo- sées latéralement dans la paroi de l'appareil, et cela, soit en totalité, soit en partie dans la paroi latérale, tandis que l'autre partie de l'ouverture se trouve dans le couvercle, la pièce de monnaie glissant à travers l'évide- ment des organes de réception de pièces de monnaie contre la face interne du couvercle jusqu'à ce qu'elle arrive aux organes de commande du dispositif de départ et de freinage. o) pour recevoir l'objet vendu des appareils inclinés, on a prévu, du côté inférieur de la botte de l'appareil, dans la paroi extérieure de cette boite, une fenêtre, et dans la paroi interne une ouverture correspondante, à travers laquel- le l'objet vendu tombe dans un récepteur après qu'il a été amené par le récipient rotatif devant cette ouverture. the coin-receiving openings of the cover of the apparatus are arranged laterally in the wall of the apparatus, and this either entirely or partly in the side wall, while the other part of the the opening is in the cover, the coin sliding through the recess of the coin receiving members against the inner face of the cover until it reaches the actuators of the starting device and braking. o) to receive the object sold inclined devices, there is provided, on the lower side of the boot of the device, in the outer wall of this box, a window, and in the inner wall a corresponding opening, through which - the object sold falls into a receiver after it has been brought by the rotating container in front of this opening.
BE401403D BE401403A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE401403A true BE401403A (en)

Family

ID=67333

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE401403D BE401403A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE401403A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1144527A (en) Distributor of granular products in variable doses
BE401403A (en)
FR2491446A1 (en) SAMPLING MECHANISM FOR AUTOMATIC BANKING MACHINES
BE508866A (en)
BE414380A (en)
EP0102674B1 (en) Coin-freed dispenser
FR2777100A1 (en) COIN BOXES FOR AUTOMATIC DISTRIBUTORS OF PRODUCTS AND AUTOMATIC DISTRIBUTORS BY APPLYING
FR2623644A1 (en) DOOR DEVICE DISPLAY
BE394536A (en)
FR2808985A1 (en) Automatic distributor for single objects, comprises drum on horizontal axis which has peripheral containers for single objects which are delivered through window by ejection mechanism at top of drum
BE421181A (en)
BE659359A (en)
EP1770661B1 (en) Distributor device for products of various types
CH131005A (en) Gaming device distributing coins or tokens.
BE348209A (en)
CH183074A (en) Prepaid vending machine.
BE446853A (en)
FR2768535A1 (en) COIN MECHANISM IN PARTICULAR FOR VENDING MACHINES
BE344349A (en)
BE442218A (en)
BE413086A (en)
BE411913A (en)
BE386497A (en)
BE508467A (en)
BE473481A (en)