BE400901A - - Google Patents

Info

Publication number
BE400901A
BE400901A BE400901DA BE400901A BE 400901 A BE400901 A BE 400901A BE 400901D A BE400901D A BE 400901DA BE 400901 A BE400901 A BE 400901A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
roll
dough
roller
conveyor
shaft
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE400901A publication Critical patent/BE400901A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A21BAKING; EDIBLE DOUGHS
    • A21CMACHINES OR EQUIPMENT FOR MAKING OR PROCESSING DOUGHS; HANDLING BAKED ARTICLES MADE FROM DOUGH
    • A21C3/00Machines or apparatus for shaping batches of dough before subdivision
    • A21C3/02Dough-sheeters; Rolling-machines; Rolling-pins

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Manufacturing And Processing Devices For Dough (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "   Prooédé   et dispositif pour l'allongement d'un rouleau de pâte ". 



   L'invention est relative à un procédé et à un dispositif pour l'allongement d'un rouleau de pâte. 



   On a déjà proposé différents prooédés et dispositifs dans le but de produire ce qu'on appelle un effet d'allongement, par voie mécanique. Toutefois, jusqu'à présent, il n'a pas en- oore paru possible d'appliquer un dispositif ou un procédé mé-   canique   répondant non seulement au desideratum que la pâte ne puisse être ce qu'on appelle "travaillée à   mort" ,   mais égale- ment à d'autres desiderata des boulangers concernant la forme et la oomposition d'un rouleau de pâte allongé. 



   L'invention a pour but de supprimer les inconvénients qui subsistent et consiste en ce que le rouleau de pâte ,tout en toumant, est déplacé parallèlement à lui-même et est en outre mis en contact aveo un rouleau pouvant, de préférence tourner, qui tend à   contrecarrer   la rotation du rouleau de pâte. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   En outre, suivant l'invention, la pression que le rouleau exerce sur le rouleau de pâte est, de préférence, réglable. 



   De préférence, suivant l'invention,on fait en outre usage d'un   dispositif,¯qui   se   caractérise   en ce que, dans un oanal d'allongement, lequel est formé par un transporteur mobile et par une paroi de roulage placée à quelque distance au-dessus de celui-ci, un rouleau, pouvant de préférence tourner, peut se déplacer dans le trajet du rouleau de pâte, de telle manière que le rouleau tende à contrecarrer la rotation du rouleau de pâte, ledit rouleau, après avoir parcouru un ohemin déterminé, étant mis hors de contact aveo le rouleau de pâte. 



   Pour l'application de l'invention, la paroi de roulage doit ne pas être placée à courte distance au-dessus du trans- porteur, de manière que la pâte ne soit pas "travaillée à mort"; la chambre d'allongement est donc plus spacieuse dans la   direc-   tion de la hauteur que les chambres connues de ce type et oeoi est possible parce qu'il est fait usage d'un rouleau qui   exeme   une action de frottement sur le rouleau de pâte, par laquelle la peau de la pâte reçoit une tension périphérique utile et on obtient une aotion d'allongement élastique, car le rouleau de pâte n'est jamais entièrement   enfenné.   



   Suivant   l'invention,le   rouleau peut être accouplé, par l'intermédiaire d'une roue à chaîne fixée sur lui ou d'une autre manière, à une chaîne ou autre dispositif d'entraînement   à déplaoement   oontinu. Ainsi on est le mieux à même de régler l'action du rouleau,   o'est-à-dire   de déterminer sa vitesse de rotation par rapport à la vitesse d'avancement de la oourroie, du tambour ou autre transporteur. 



   En pratique, il semble qu'on doive accorder la préférence à une vitesse périphérique égale à environ un tiers de la vites- se de déplacement du transporteur.   üne   construction simple d'un dispositif suivant l'invention se caractérise en ce que le rouleau est accouplé à une béquille 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 qui est fixée sur un arbre, lequel est soumis à l'action d'un contrepoids oud'un ressort qui est dirigée en sens inverse de la direction du mouvement du rouleau de pâte. 



   Suivant l'invention, l'action du contrepoids ou du ressort s'exerce par l'intermédiaire d'un accouplement à oliquet ou au- trement sur l'arbre, de manière telle qu'après un déplaoement déterminé du rouleau par le rouleau de pâte, le rouleau soit libéré en totalité ou en partie de l'influence de l'aotion du   contrepoids   ou du ressort. 



   Dans une forme de réalisation pratique d'un dispositif suivant l'invention, la béquille peut être fixée sur un arbre qui est placé à quelque distance au-dessus de la paroi de rou- lage et est maintenu normalement dans la position de départ, dans laquelle le rouleau se trouve dans l'extrémité réceptrice du oanal ; sur ledit arbre est monté un oliquet, qui, norma-   lament,   engrène avec une roue à roohet, laquelle est solidaire d'une poulie, sur laquelle s'exerce l'action du contrepoids, tandis que dans le trajet du oliquet est placé une butée,la- quelle entre en aotion à. peu près au moment ou le rouleau va libérer le rouleau de pâte. 



   Suivant l'invention, le dispositif peut être subdivisé dans la direction de la longueur et/ou dans la direction de la largeur, selon la oapaoité de produotion voulue. 



   Le nouveau dispositif d'allongement peut être précédé d'un dispositif d'enroulement, qui, suivant l'invention, consiste en une série d'organes en forme de barres disposés les uns derrière les autres dans la   direotion   du transport dans le tra- jet de la tranohe de pâte renversée qui arrive et supportés de 
 EMI3.1 
 manière à pouvoir être soulevés ou abaissés et à pouvoir tour- 1? ±± . ner, séparément. 



   Il est ainsi possible d'apporter diverses   modifications*et   améliorations dans le cadre de l'invention; une des   fonnes   de réalisation possibles va être expliquée plus en détail, en gui- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 se d'exemple, à l'aide des dessins qui sont quelque peu sohéma- tiques. 



   La fig. 1 est une vue de côté d'une partie d'une machine à faire levain, arrangée pour l'enroulement suivi d'allongement d'un rouleau de pâte. 



   La fig. 2 est une ooupe suivant la ligne II-II de la fig.l. 



   La   fig.   3 est une vue de côté du dispositif d'allongement dans la position où il est prêt à reoevoir un rouleau de pâte. 



   La fig. 4 est une vue correspondante à la :fige 3, mais dans la position dans laquelle le rouleau commence à se déplacer vers le haut. 



   La fig. 5 est également une vue correspondante à la fig.3, mais dans la position finale . 



   A la fig. 1, 1 est le transporteur qui fait passer une tranche de pâte, amenée à la fome convenable, sous les disposi- tifs de travail de la pâte. La tranche passe sous un rouleau 2 et, en sortant de dessous oelui-oi, est immédiatement recourbée par un clapet 3 qui s'étend sur toute la largeur de la tranohe. 



  Dans le trajet de la tranche de pâte   recourbée,   une série de tubes et de barres 4 ou 5 de petit diamètre sont supportés de 
 EMI4.1 
 manière à pouvoir être soulevés et abaissés et à pouvoir tour- ..tdd';; ner, eY parément, de telle manière que la tranche soit entièrement ou presque entièrement enroulée sous eux. Ces organes d'enroule- ment en forme de barres 4,5, peuvent avoir une section transver- sale ronde aussi bien que non ronde, par exemple carrée, et for- ment aveo le transporteur une sorte de chambre d'enroulement à oapaoité variable. Le rouleau de pâte, obtenu ainsi ou au trement, sous arrive ensuite   sans   le dispositif d'allongement 6, ensuite sous un dispositif analogue 7 et est alors prêt à être délivré sous un/guide 8. 



   Le dispositif 6 va être décrit plus en détail à l'aide des fig. 3 à 5. 



   A une distance suffisante au-dessus dû transporteur l,une 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 planohe de roulage 9 est placée de manière telle que le oanal de roulage formé se rétréoisse quelque peu dans la direction du transport. Dans cette chambre de roulage, un rouleau 10 peut être déplaoé dans des guides 11; autour des tourillons 12 de ce rouleau vient prendre l'extrémité fendue 13 d'une bé- quille 14, qui est fixée sur un arbre 15. Sur cet   aibre   est oalée une béquille déplaçable 16 portant des oliquets à queue 17,18 qui sont normalement maintenus, par un ressort 19, en prise aveo une roue à roohet 20. Cette roue à roohet 20,   conjointement   avecune poulie à oorde 21 reliée à elle,est montée.folle   sur 1 arbre   15.

   Sur cette poulie à oorde 21 est fixée une oorde 22 à laquelle est fixé un contrepoids 23, au moyen duquel la pression progressive du rouleau 10 contre le rouleau de pâte peut être réglée. 



   Il est évident que le rouleau, par suite de cette cons-   truotion,est   toujours poussé en avant aveo une pression déter- minée (figé 3). La béquille 14, aveo le, rouleau 10, est à peu près équilibrée au moyen d'un levier 24 à contrepoids dépla- gable 25 fixé sur l'arbre 15. La position de départ représen- tée (fig. 3) est déterminée par une oame 26 de la poulie 21 et par une butée fixe 27. 



   Sur les tourillons du rouleau 10 sont fixés des roues à chaîne 28 qui engrènent aveo des chaînes 29 à mouvement   oonti-   nu, de sorte que le rouleau est toujours maintenu en rotation. 



  La vitesse périphérique du rouleau 10 est plus petite que la vitesse de la oourroie 1. 



   Aussitôt   qu'une   tranche entièrement ou presque entière- ment enroulée, arrive dans la chambre d'allongement à l'état de rouleau de pâte au sortir du dispositif d'enroulement 4,5, le rouleau de pâte entre en contact avec le rouleau 10 et avan- ce, tout en tournant, en poussant le rouleau 10 devant lui. La vitesse périphérique du rouleau 10 s'en trouve augmentée jus- qu'à environ 1/3 de la vitesse de la courroie. La pâte est 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 en quelque sorte étendue et sa périphérie est   tendue,oe   qui produit le travail d'allongement voul, conduisant en même temps à une bonne formation finale, et coïncide autant que possible avec la dernière phase du travail manuel.

   Dès que le rouleau 10 est amené dans la position suivant la   fig.4   la queue 18 du cliquet 17 bute contre une butée fixe mais   réglable 30 ; deoe fait le oliquet est soulevé de la roue à   roohet et celle-ci tourne immédiatement en arrière jusqu'à la position suivant la fig. 3. En outre, le rouleau   10   est soulagé de la pression de refoulement et le rouleau de pâ- te peut soulever le rouleau faoilement et sans inoonvénient et passer   souslui.   



   Ensuite, le rouleau arrive dans une chambre d'allon- gement suivant   où   le traitement est oontinué; la oonioité des chambres est adaptée à la diminution d'épaisseur que le rouleau 10 produit. Sortant de la deuxième ohanbre   d'al-     longement,   le rouleau de pâte, qui est prêt, est   évaoué'   sous une planche de guidage 37 munie d'un rouleau distri- buteur 32. 



   Dans la construction représentée, le dispositif d'al-   longement   est subdivisé en deux parties; on obtient ainsi n' l'avantage que lorsqu'on emploie qu'un seul roulqau 10 par canal d'allongement, oe rouleau est rapidement de nouveau disponible pour un rouleau de pâte suivant, ce qui est favorable au rendement de la machine. Auoune liai.- sen de travail entre le mécanisme de fo mation des tranches, le dispositif d'allongement comprenant une ou plusieurs parties et les dispositifs de travail de la pâte, qui préoè- dent,de l'installation, n'est pas nécessaire , de sorte que le dispositif d'allongement peut fonctionner tout à fait indépendamment du moment d'introduction d'une boule de pâte. 



   Les planches de roulage peuvent être en bois et être 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 revêtues de canevas ou d'un autre matériau de friction sur leur côté inférieur . Le rouleau 10 du premier oa- nal d'allongement est revêtu de canevas , celui du deuxième canal d'allongement peut être nu . De préfé- rence, ces rouleaux sont fabriqués en partant de ma- tériau tubulaireléger, ce qui permet au rouleau de pâte de se mouvoir plus facilement vers le haut pour sortir du canal d' allong anent. 



   On peut aussi faire agir le rouleau 10 chaque fois derrière un rouleau de pâte qui vient d'arriver, compte devant être tenu des directions de rotation qui apparaissent. La paroi de roulage peut alors oon- sister en une oourroie qui se déplaoe plus rapidement que le transporteur, tandis que le rouleau 10 agit alors sur le côté de la paroi de roulage dans le même sens que maintenant sur le côté du transporteur. 



   On peut aussi faire usage de rouleaux, soit libres soit complètement dirigés, qui se déplacent en circuit, le rouleau de pâte lui-même libérant chaque fois di- rectement ou indirectement un rouleau 10, qui tombe alors devant le rouleau de pâte dans le oanal   d'allon-   gement et y remplit, de la manière déjà décrite,   @   sa fonction dans l'opération d'allongement, etc.. 



  D'ailleurs, on pourrait suspendre les rouleaux dans une étroile à   branches     fixée   sur un arbre ou dans un support en forme de chaîne , sans sortir du cadre de   l'invention.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Method and device for lengthening a roll of dough".



   The invention relates to a method and to a device for extending a roll of dough.



   Various prooédés and devices have already been proposed for the purpose of producing what is called an elongation effect, mechanically. However, until now, it has not yet seemed possible to apply a device or a mechanical process responding not only to the desire that the dough cannot be what is called "worked to death", but also to other desiderata of bakers concerning the shape and composition of an elongated roll of dough.



   The object of the invention is to eliminate the remaining drawbacks and consists in that the dough roll, while rotating, is moved parallel to itself and is further brought into contact with a roller which can preferably rotate, which tends to counteract the rotation of the dough roll.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Furthermore, according to the invention, the pressure which the roller exerts on the dough roller is preferably adjustable.



   Preferably, according to the invention, further use is made of a device, ¯ which is characterized in that, in an elongation channel, which is formed by a mobile conveyor and by a rolling wall placed at some distance above this, a roller, preferably rotatable, can move in the path of the dough roll, so that the roller tends to counteract the rotation of the dough roll, said roller, after having traveled a o determined path, being put out of contact with the dough roll.



   For the application of the invention, the rolling wall must not be placed a short distance above the conveyor, so that the dough is not "worked to death"; the expansion chamber is therefore more spacious in the direction of height than known chambers of this type and this is possible because use is made of a roller which exerts a frictional action on the dough roller. , whereby the skin of the dough receives a useful peripheral tension and an elastic elongation aotion is obtained, because the dough roll is never entirely enclosed.



   According to the invention, the roller can be coupled, by means of a chain wheel fixed to it or in another way, to a chain or other continuously moving drive device. Thus one is best able to regulate the action of the roller, that is to say to determine its speed of rotation in relation to the speed of advance of the belt, drum or other conveyor.



   In practice, it appears that preference should be given to a peripheral speed equal to about one-third of the travel speed of the conveyor. üne simple construction of a device according to the invention is characterized in that the roller is coupled to a stand

 <Desc / Clms Page number 3>

 which is fixed on a shaft, which is subjected to the action of a counterweight or a spring which is directed in the opposite direction to the direction of movement of the dough roll.



   According to the invention, the action of the counterweight or of the spring is exerted by means of an oliquet coupling or otherwise on the shaft, such that after a determined displacement of the roller by the roller of dough, the roller is released in whole or in part from the influence of the action of the counterweight or the spring.



   In a practical embodiment of a device according to the invention, the stand can be fixed to a shaft which is placed some distance above the rolling wall and is normally maintained in the starting position, in which the roller is in the receiving end of the oanal; on said shaft is mounted an oliquet, which normally meshes with a roohet wheel, which is integral with a pulley, on which the action of the counterweight is exerted, while in the path of the oliquet is placed a stop, which enters into aotion to. around the time the roller will release the dough roll.



   According to the invention, the device can be subdivided in the direction of the length and / or in the direction of the width, according to the desired production oapaoité.



   The new lengthening device can be preceded by a winding device, which, according to the invention, consists of a series of members in the form of bars arranged one behind the other in the direction of transport in the tra- jet of the tranohe of overturned dough which arrives and supported
 EMI3.1
 so that it can be raised or lowered and can be rotated 1? ± ±. ner, separately.



   It is thus possible to make various modifications * and improvements within the scope of the invention; one of the possible embodiments will be explained in more detail, in a guide

 <Desc / Clms Page number 4>

 as an example, with the help of the drawings which are somewhat schematic.



   Fig. 1 is a side view of part of a leavening machine, arranged for winding followed by elongation of a roll of dough.



   Fig. 2 is an ooupe along line II-II of fig.l.



   Fig. 3 is a side view of the extender in the position where it is ready to receive a roll of dough.



   Fig. 4 is a view corresponding to: freezes 3, but in the position in which the roller begins to move upwards.



   Fig. 5 is also a view corresponding to FIG. 3, but in the final position.



   In fig. 1, 1 is the conveyor which passes a slice of dough, brought into the proper shape, under the dough working devices. The slice passes under a roller 2 and, coming out from below oelui-oi, is immediately curved by a valve 3 which extends over the entire width of the tranohe.



  In the path of the curved slice of dough, a series of tubes and bars 4 or 5 of small diameter are supported from
 EMI4.1
 so that it can be lifted and lowered and can be rotated- ..tdd ';; ner, eY side, in such a way that the slice is completely or almost completely rolled up under them. These winding members in the form of bars 4,5, can have a round cross section as well as a non-round, for example square, and form with the conveyor a sort of winding chamber with variable speed. . The dough roll, obtained in this way or at the same time, then arrives without the stretching device 6, then under a similar device 7 and is then ready to be delivered under a / guide 8.



   The device 6 will be described in more detail with the aid of FIGS. 3 to 5.



   At a sufficient distance above the conveyor, a

 <Desc / Clms Page number 5>

 Rolling plane 9 is placed in such a way that the formed rolling oanal shrinks somewhat in the direction of transport. In this rolling chamber, a roller 10 can be moved in guides 11; around the journals 12 of this roller takes the split end 13 of a crutch 14, which is fixed to a shaft 15. On this aibre is spread a movable crutch 16 carrying shank oliquets 17,18 which are normally maintained by a spring 19 in engagement with a roohet wheel 20. This roohet wheel 20, together with a pulley with oorde 21 connected to it, is mounted on 1 shaft 15.

   On this oorde pulley 21 is fixed an oorde 22 to which is fixed a counterweight 23, by means of which the progressive pressure of the roller 10 against the dough roller can be regulated.



   It is evident that the roller, as a result of this construction, is always pushed forward with a determined pressure (fig. 3). The stand 14, with the roller 10, is roughly balanced by means of a movable counterweight lever 24 fixed to the shaft 15. The starting position shown (Fig. 3) is determined by an oame 26 of the pulley 21 and by a fixed stop 27.



   On the journals of the roller 10 are attached chain wheels 28 which mesh with continuously moving chains 29, so that the roller is always kept in rotation.



  The peripheral speed of the roller 10 is slower than the speed of the belt 1.



   As soon as a completely or almost completely wound slice arrives in the elongation chamber in the state of a dough roll upon exiting the winding device 4,5, the dough roll comes into contact with the roll 10. and advances, while turning, pushing the roller 10 in front of it. The peripheral speed of the roller 10 is thereby increased to about 1/3 the speed of the belt. The dough is

 <Desc / Clms Page number 6>

 in a way extended and its periphery is tense, which produces the work of elongation desired, leading at the same time to a good final formation, and coincides as much as possible with the last phase of manual work.

   As soon as the roller 10 is brought into the position according to fig.4, the tail 18 of the pawl 17 abuts against a fixed but adjustable stop 30; deoe makes the oliquet is lifted from the roohet wheel and the latter immediately turns back to the position according to fig. 3. Further, the roll 10 is relieved of the upsetting pressure and the dough roll can lift the roll easily and without inconvenience and pass under it.



   Then the roll arrives in a subsequent extension chamber where the treatment is continued; the oonioité of the chambers is adapted to the reduction in thickness which the roll 10 produces. Coming out of the second extension shaft, the dough roll, which is ready, is discharged under a guide board 37 provided with a distribution roller 32.



   In the construction shown, the extension device is subdivided into two parts; the advantage is thus obtained that when only one roll is used per extension channel, this roll is quickly again available for a subsequent roll of dough, which is favorable to the efficiency of the machine. There is no need for a working link between the slice forming mechanism, the lengthening device comprising one or more parts and the dough working devices, which precede the installation, is not necessary. , so that the lengthening device can function quite independently of the moment of introduction of a ball of dough.



   Rolling boards can be made of wood and be

 <Desc / Clms Page number 7>

 coated with canvas or other friction material on their underside. The roller 10 of the first extension channel is covered with canvas, that of the second extension channel may be bare. Preferably, these rolls are made from a lightweight tubular material, which allows the dough roll to move more easily upward out of the elongation channel.



   The roller 10 can also be made to act each time behind a roll of dough which has just arrived, taking into account the directions of rotation which appear. The haul wall can then form a belt which moves faster than the conveyor, while the roller 10 then acts on the side of the haul wall in the same direction as now on the side of the conveyor.



   It is also possible to make use of rollers, either free or completely directed, which move in circuit, the dough roll itself releasing each time directly or indirectly a roller 10, which then falls in front of the dough roll in the channel. lengthening and fulfills therein, in the manner already described, its function in the lengthening operation, etc.



  Moreover, one could suspend the rollers in a branch star fixed on a tree or in a chain-shaped support, without departing from the scope of the invention.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. Procédé pour l'allongement d'un rouleau de pâte, caracté- risé en ce que le rouleau de pâte, tout en tournant, est @ avant parallèlement à lui-même et est en outre amené en contact avec un rouleau pouvant de préférence tourner, qui tend à oon- treoarrer la rotation du rouleau de pâte. 1. A method for stretching a roll of dough, characterized in that the roll of dough, while rotating, is forward parallel to itself and is further brought into contact with a roll which can preferably be rotated. turn, which tends to off-stop the rotation of the dough roll. 2. Dispositif pour l'allongement d'un rouleau de pâte, caractérisé en ce que, dans un canal d'allongement, lequel est formé par un transporteur mobile et par une paroi de roulage disposée à une certaine distance au-dessus de lui, un rouleau, pouvant de préférence tourner, peut se déplaoer dans le trajet du rouleau de pâte, de manière telle que le rouleau tende à contrecarrer la rotation du rouleau de pâte,ledit rouleau, après avoir parcouru un(trajet déterminé, étant mis hors de con- taot aveo le rouleau de pâte. 2. Device for the elongation of a roll of dough, characterized in that, in an elongation channel, which is formed by a movable conveyor and by a rolling wall arranged at a certain distance above it, a roller, preferably rotatable, can move in the path of the dough roll, so that the roller tends to counteract the rotation of the dough roll, said roller, after having traveled a (determined path, being put out of contaot with the dough roll. 3. Dispositif suivant la revendioation 2, caractérisé en ce que la pression du rouleau contre le rouleau de pâte est ré- glable. 3. Device according to revendioation 2, characterized in that the pressure of the roller against the roll of dough is adjustable. 4. Dispositif suivant la revendioation 2,oaraotérisé en ce que le rouleau , par l'intermédiaire d'une roue à chaîne fixée sur lui ou d'une autre manière, est accouplé à une. chaîne ou autre dispositif d'entraînement à mouvement continu. 4. Device according to revendioation 2, oaraotérisé in that the roller, by means of a chain wheel fixed to it or in another way, is coupled to a. chain or other continuously moving drive device. 5. Dispositif suivant la revendication 4, caractérisé en ce que la vitesse périphérique du rouleau est plus petite que la vitesse de déplacement du transporteur et est de préférence éga- le au tiers de oelle-oi. 5. Device according to claim 4, characterized in that the peripheral speed of the roller is lower than the speed of movement of the conveyor and is preferably equal to one third of the same. 6. Dispositif suivant les revendications 2,3,4 ou 5, carac- térisé en ce que le rouleau est accouplé à une béquille,laquel- le est fixée sur un arbre qui est soumis à l'action d'un contre- poids ou d'un ressort, laquelle est dirigée en sens inverse de la direction d'avancement du rouleau de pâte. 6. Device according to claims 2, 3, 4 or 5, characterized in that the roller is coupled to a stand, which is fixed to a shaft which is subjected to the action of a counterweight or a spring, which is directed in the opposite direction to the direction of advance of the dough roll. 7. Dispositif suivant la revendication 6, caractérisé en ce que l'action du contrepoids ou du ressort s'exerce sur l'arbre <Desc/Clms Page number 9> par l'intermédiaere d'un accouplement à cliquet ou autrement, de manière telle qu'âpresun déplacement déterminé du rouleau par le rouleau de pâte, le rouleau soit libéré en totalité ou en partie de l'influence de l'action du contrepoids ou du res- sort. 7. Device according to claim 6, characterized in that the action of the counterweight or of the spring is exerted on the shaft. <Desc / Clms Page number 9> through a ratchet coupling or otherwise, such that after a determined movement of the roll by the dough roll, the roll is released in whole or in part from the influence of the action of the counterweight or the spring. 8. Dispositif suivant la revendication 7,oaractérisé en ce que la béquille (14) est fixée sur un arbre (15) qui est placé à quelque distance au-dessus de la paroi de roulage (9) et est normalement maintenu dans une position de départ,dans laquelle le rouleau (10) se trouve dans l'extrémité réoeptrioe du oanal, et en ce que sur l'arbre (15) est monté un cliquet (17) qui,nor- malement,engrène avec une roue à roohet (20),laquelle est soli- daire d'une poulie (21), sur laquelle s'exeroe l'aotion d'un oon- trepoids (23),tandis que dans le trajet d'une partie (18) du oliquet est placée une butée de désaooouplement (30) qui agit à peu près au moment ou le rouleau va libérer le rouleau de pâte. Device according to claim 7, characterized in that the stand (14) is fixed to a shaft (15) which is placed at some distance above the rolling wall (9) and is normally held in a position of start, in which the roller (10) is in the reoperation end of the oanal, and in that on the shaft (15) is mounted a pawl (17) which, normally, meshes with a roohet wheel ( 20), which is solid with a pulley (21), on which the action of an unreweight (23) is exerted, while in the path of a part (18) of the oliquet is placed an uncoupling stopper (30) which acts at about the time when the roller will release the dough roll. 9. Dispositif à adjoindre à un dispositif suivant l'une quelconque des revendications 1 à 8,pour l'enroulement d'une tranche de pâte recourbée,caractérisé en ce que à quelque dis- tanoe au-dessus du transporteur pour la tranohe sont disposés une série d'organes (4,5) en forme de barres pouvant être soule- vées ou abaissées et pouvant tourner, librement et séparément, qui se trouvent dans le trajet du rouleau de pâte qui se forme, et oonstituent, aveo le transporteur, une chambre d'enroulement de seotion transversale oroissante. 9. Device to be added to a device according to any one of claims 1 to 8, for winding a curved slice of dough, characterized in that at some distance above the conveyor for the tranohe are arranged. a series of members (4,5) in the form of bars which can be raised or lowered and can rotate, freely and separately, which are located in the path of the dough roll which is formed, and oonstitute, with the conveyor, a winding chamber of oroissant transverse seotion. 10. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications 2 à 9, caractérisé en ce quil est subdivisé en deux ou plu- sieurs seotions dans la direction de la longueur et/ou de la largeur. 10. Device according to any one of claims 2 to 9, characterized in that it is subdivided into two or more segments in the direction of the length and / or the width.
BE400901D BE400901A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE400901A true BE400901A (en)

Family

ID=66935

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE400901D BE400901A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE400901A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2555857A1 (en) PROCESS FOR FORMING PLANT BALLS AS WELL AS DEVICE AND STAPLE FOR CARRYING OUT SAID METHOD
FR2655811A1 (en) ROUND BALL PRESS FOR HARVESTING STRAW.
FR2460100A1 (en) ROTATING PACKING MACHINE EJECTING BALLS FORMED
FR2521390A1 (en) BALL RETAINER IN A ROLLER BALL FORMING MACHINE
FR2458208A1 (en) ROTARY PRESS OF A PICK-UP PRESS AND APPARATUS FOR REINFORCING A FILLING BALLOT EQUIPPING THIS PRESS
EP1836890B1 (en) Machine for making round balls of a vegetable sheet
BE400901A (en)
FR2503686A1 (en) DEVICE FOR CONTINUOUSLY REMOVING AND DEPOSITING LOOPS OF YARN
EP0165888B1 (en) Device for the positive stretching of dough lumps for the industrial manufacture of long loaves of bread
EP1867232B1 (en) Device for moulding dough pieces.
BE1002091A3 (en) Machine for kneading and shaping dough
CH310226A (en) Machine for printing a web material, in particular fabrics and papers.
BE443656A (en)
CH150272A (en) Machine for treating tubular-shaped fabrics in the wet state, in particular with a view to extracting moisture therefrom.
BE350601A (en)
BE414777A (en)
FR2541560A1 (en) Belt tensioning device for forming cylindrical bales in an agricultural product baling press
BE478414A (en)
FR2595379A1 (en) Machine for the calendering of webs of flexible material, especially of webs of knitted fabric, cloth or the like
FR2537057A1 (en) DEVICE FOR PRINTING FLEXIBLE TABLECLOTH PARTS
FR2851884A1 (en) Device for shaping portions of dough, useful in breadmaking, includes pair of shaping rollers where the upstream roller has greater circumferential velocity than the downstream roller
FR2851885A1 (en) Assembly to shape pate mass, into small portions, has flat rolling section opposite conveyor, with cylinders at entry gap between them rotating in opposite directions with sprung blade
BE448904A (en)
FR2490144A2 (en) Scaled band rolls prodn. machine using scaled flat laid sacks - Includes winding core, holding band and swivelling frame with rollers and driven endless conveyor band
BE497815A (en)