<Desc/Clms Page number 1>
@ Appareil optique de reproduction sonore.
La présente invention a pour objet un nouvel appa- reil optique de reproduction sonore conçu pour remédier aux difficultés que présentent en pratique les appareils optiques de reproduction ordinaire, en raison de leur manque de moyens adéquats pour supporter des phonogrammes sous forme de feuil- les ou pages. Ceux-ci étant généralement flexibles,en papier, celluloïde ou matière analogue, ils exigent un appui spécial pour maintenir la feuille raide. Si ces difficultés sont déjà sérieuses dans les systèmes à disque, étant donné que ceux-ci nécessitent des cercles d'ajustement, elles ont rendu prati- quement irréalisable jusquà présent le système de phonogrammes en feuilles rectangulaires destinés à s'enrouler en cylindres.
Etant donné que ces derniers exigent un joint précis pour la .coïncidence des parties jointives des spires du tracé phono-
<Desc/Clms Page number 2>
grammique, il est impossible d'employer des éléments de fixation. Pour ce motif on n'a pas réussi à mettre en prati- que ce système de pages ou feuilles cylindriques qui est ap- pelé à donner de si excellents résultats dans le domaine de cette vaste industrie.
Le nouvel appareil faisant l'objet de la présente invention, permet sans aucune difficulté l'emploi de ces pho- nogrammes rectangulaires, au point que le système devient parfait. Le porte-phonogramme, de forme préférablement cylin- drique, possède la particularité d'avoir une armature aiman- tée ou bien une ligne d'électro-aimants qui, créant un champ magnétique permanent ou temporaire soit capable de maintenir par adhérence des matières magnétiques telles que l'acier ou le cobalt, et étant donné que les bords des phonogrammes sont munis d'une bande ou d'une couche mince d'une telle matière, il suffit de les appliquer en coïncidence avec les aimants ou électro-aimants pour qu'ils restent fixés sur le porte-phono- grammes, comme s'il s'agissait d'une fixation mécanique.
Les phonogrammes flexibles deviennent ainsi d'une application facile et l'appareil reproducteur est par consé- quent très simple. Il peut avoir la forme d'un tour, avec le mandrin de support cylindrique correspondant et avec des moyens de faire progresser les dispositifs optiques qui coopèrent avec le tracé phonogrammique qui doit être en forme de spirale ou de filet de vis.
Pour rendre bien clair et compréhensible l'objet de cette invention, on le décrira ci-après en se référant aux dessins annexés qui représentent schématiquement les appareils requis pour la reproduction, dans quelques-unes des formes ,Préférées de construction, le tout à titre d'exemple.
<Desc/Clms Page number 3>
Fig. 1 est un plan de l'appareil reproducteur dans lequel le phonogramme est une feuille rectangulaire enroulée sur un cylindre tournant, tandis que la source lumineuse et la cellule photoélectrique assurant lareproduction sont trans- portées synchroniquement au moyen d'un chariot; la ligne ai- mantée qui sert pour fixer les feuilles phonogrammes étant montrée par une coupe partielle.
Fig. 2 est une vue de face du même appareil montrant le chariot transport.ateur de la cellule photoélectrique et de la source lumineuse.
Fig. 3 est une vue de côté de l'appareil reproduc- teur qui montre clairement la façon dont on fixe le phono- gramme qui est ainsi prêt pour la reproduction des sons.
Fig. 4 est la vue en plan et de côté du phonogramme (respectivement déroulé et enroulé) où est indiquée schémati- quement la pièce ou la matière magnétique dont chaque feuille est munie pour s'adapter au cylindre ayant une ligne d'aimants ou électro-aimants.
Sur les différentes figures, les mêmes numéros indi- quent les mêmes parties ou des parties correspondantes.
Comme on peut voir sur les dessins, l'appareil de reproduction sonore comprend une source lumineuse 1 qui à tra- vers l'objectif ou la lentille 2 émet un faisceau de lumière incidant sur la superficie du phonogramme 3; à cet effet, ce dernier, s'il est transparent, est appliqué sur un fond ré- fléchissant. Le dit phonogramme est une reproduction photogra- phique d'un négatif enregistré au moyen d'un oscillographe ou bien d'une lqmpe vibratoire excitée par les sons recueillis au moyen d'un microphone approprié, à travers un amplifica- teur; les négatifs peuvent être enregistrés par n'importe qu'elle machine optique de captation sonore.
<Desc/Clms Page number 4>
Comme on le voit (Fig. 1, 2 et 3), le phonogramme doit être rectangulaire, tel que le montre le déroulement de la Fig. 4, pour que, comme c'est montré dans la vue de côté la même figure 4, étant fermée en cylindre, la ligne d'impression qui peut tre une sinusoïde ou une succession de taches de différente intensité, ait la forme d'un filet de vis, c'est-à-dire soit en spirale de pas suffisant pour que l'appareil optique de reproduction puisse suivre la li- gne imprimée sans qu'il soit possible qu'une spirale s'entre- mêle avec l'autre.
Evidemment, pour obtenir cette sorte de phonogram- mes, les négatifs doivent avoir été imprimés par un procédé semblable à celui de la reproduction, c'est-à-dire qu'il faut employer une pellicule vierge de forme rectangulaire laquelle, appliquée sur un cylindre, constitue une surface ronde, fer- mée, pour qu'en tournant devant l'oscillographe ou la lampe vibratoire, on obtienne une impression en forme de spirale, en vue de laquelle l'oscillographe ou le dispositif optique est entraîné, durant la rotation dudit cylindre, par un pas de vis synchronisé.
L'appareil des Fig. 1-2 et 3 se compose d'un cylin- dre 4 qui, en même temps qu'il sert de support, constitue le fond refléchissant, et comme on peut s'en rendre compte, le dit cylindre 4 comprend un arbre 5 monté dans les paliers 6 et portant la couronne 7 qui engrène avec la vis sans-fin 8 adaptée à l'arbre 9 du moteur électrique 10, arbre qui, à son extrémité, porte un volant 11 pour régler le mouvement, on obtient ainsi la rotation du cylindre 4 qui, en raison de la réduction de vitesse résultant des moyens mécaniques men- tionnés, tourne avec une certaine lenteur.
<Desc/Clms Page number 5>
Comme le montre la Fig. l, l'arbre 5 du cylindre 4 porte aussi un engrenage 12 qui agit sur un autre engrenage 13 auquel est fixée la vis 14 qui, montée sur les coussinets 15, s'étend parallèlement au cylindre 4, afin de servir à la propulsion du chariot 16. A cet effet, ce dernier est muni d'une denture qui engrène avec les filets de la vis et qui peut être déplacée sous l'action du levier ou de la poignée 17 (Fig. 1 et 2) .
D'autre part, le chariot 16 comprend une manivelle 18 portant un pignon 19 fixé à son arbre (Fig. 3) et qui engrène avec un autre pignon 20 solidaire d'un troisième pignon 20' qui est en prise avec les dents d'une crémaillè- re 21 parallèle à la vis de propulsion 14 et au cylindre 4.
En pressant la poignée 17, on dégage le chariot 16 de la vis 14 et ainsi, en actionnant la manivelle 18 qui agit sur la crémaillère 14, on peut facilement amener le chariot à l'en- droit voulu pour commencer la reproduction. Ce chariot porte les dispositifs optiques qui consistent, comme dit plus haut, d'une source lumineuse 1 et d'une cellule photoélectri- que 22 qui doit agir en combinaison devant le phonogramme 3 appliqué au cylindre 4.
Comme il faut pouvoir régler ces éléments optiques par rapport au phonogramme 3, le chariot principal 16 porte un autre chariot 23 qui peut être actionné au moyen de la vis moletée 24 pour obtenir un déplacement transversal précis par rapport à l'arbre du cylindre. En outre, comme le chariot principal 16 sert uniquement pour transporter les éléments optiques le long du cylindre 4, on prévoit un troisième cha- riot 25 qui, monté sur le deuxième chariot 23, peut être ac- tionné par une vis moletée correspondante 26, de sorte que l'on obtient grâce à lui un déplacement micrométrique longi-
<Desc/Clms Page number 6>
tudinal, afin que le faisceau de lumière de la source lu- mineuse puisse être dirigé exactement sur la ligne d'impres- sion du phonogramme 3.
De cette façon, quand le moteur 10 est en marche, le cylindre 4 mis en mouvement par la vis sans-fin 8 et la couronne 7, entraîne en rotation au moyen des engrenages 12 et 13, la vis longitudinale 14 ce qui a pour conséquence le transport du chariot 16 et de son ensemble, c'est-à-dire de la source lumineuse 1 et de la cellule photoélectrique 22, et étant donné que le pas de la vis 14 est équivalent à la distance entre les spires de la ligne d'impression du phono- gramme 3, et étant donné que par la combinaison d'engrenages, ladite vis tourne à la même vitesse que le tambour, le rayon- nement du foyer lumineux qui pourra se produire à l'extrémi- té initiale de la ligne d'impression du phonogramme, persiste- ra jusqu'à l'extrémité finale,
de façon que la cellule photoé- lectrique 22 qui reçoit par réflexion la lumière réfléchie dans la ligne d'impression, est affectée par les accidents de la même impression et traduit ses fluctuations en pulsa- tions électriques pour que, comme dans tous les appareils de ce genre, une fois ces effets amplifiés, ils soient convertis en sons émis par un haut-parleur correspondant.
Sur la Fig. 3 on peut voir schématiquement le prin- cipe du fonctionnement de l'appareil suivant la présente in- vention, qui opère par réflexion.
Pour cela, la source lumineuse 1 qui est constituée par une lampe électrique à filament concentré, doit être suf- fisamment puissante pour donner une lumière qui se concentre encore davantage à travers une lentille 2 pour émettre un faisceau de lumière excédant très peu la largeur de la ligne d'impression du phonogramme.
<Desc/Clms Page number 7>
Etant donné que le système repose sur la réflexion, le cylindre doit avoir une surface suffisamment claire ou brillante pour réfléchir le faisceau de lumière, de façon que les rayons réfléchis soient affectés par les accidents de l'impression du phonogramme qui peut être en cellulolde ou autre matière adéquate.
Selon le montage de la source lumineuse et de ses accessoires, le faisceau de lumière indiqué par la lettre a, est dirigé de façon que, en incidant à la surface du phono- gramme 3 et du fond formé par le cylindre 4, elle soit ré- fléchie sous un angle de réflexion (reflets b) capable de coïncider avec l'ouverture que présente le blindage de la cellule photoélectrique 22, cette incidence et cette réflexion précises étant obtenues en réglant le chariot 23 qui, comme on l'a dit, est actionné micrométriquement au moyen de la manivelle 24, et comme on a dit que ce faisceau de lumière (a) doit coïncider avec la ligne d'impression du phonogramme, le réglage transversal doit être complété par le réglage latéral (par rapport à ladite ligne) qui se fait moyennant le dépla- cement précis du chariot 25 qui est obtenu par l'actionnement de la manivelle 26.
La cellule photoélectrique 22 est reliée (par l'in- termédiaire des conducteurs 27 et 28) à l'entrée de l'ampli- ficateur électrique 29 qui peut être de toute construction connue, et duquel partent les conducteurs 30 et 31 qui vont au haut-parleur électro-dynamique 32.
Les phonogrammes 3 (Fig. 4), comme il a été dit anté- rieurement, portent comme impression sonore une sinusoïde (obtenue dans la captation par un oscillographe) ou bien une ligne de taches de différente intensité, obtenues à l'aide d'une néo-lampe vibratoire ou autre lampe adéquate comme @
<Desc/Clms Page number 8>
c'est l'usage dans les procédés de préparation de phonogrammes universels. Dans chaque cas, comme la feuille a été impression- née sur un cylindre, la ligne phonogrammée suit la direction d'un filet de vis, lorsque la feuille constituant le phonogram- me est fermée sur elle-même pour former un cylindre, c'est-à- dire lorsqu'on l'applique sur la surface du cylindre 4 avec lequel elle doit coïncider en circonférence.
En vue du montage du phonogramme 3 sur le cylindre 4, on le munit aux bords, d'une mince garniture de matière magnétique 3' qui peut être constituée par une bande de cobalt ou de fer collé d'une façon convenable au revers des deux bords de joint du phonogramme, tandis que le cylindre 4 doit avoir un aimant permanent 33 ou bien un cordon d'électro- aimants dont les noyaux de fer doux sont aimantés lorsqu'un courant passe par l'enroulement correspondant de la bobine, ce qui constitue la base du brevet.
Avec cet aimant permanent ou artificiel qui doit être intercalé dans la surface du cylindre 4, on obtient une ligne d'attraction magnétique, permettant qu'en appliquant le phonogramme sur la surface du cylindre et en joignant les bords 3' avec une légère superposition sur la ligne aimantée 33, on obtienne l'adhérence requise de la feuille qui consti- tue le phonogramme 3 avec un joint parfait qui, sans aucun doute, ne nuira pas à la pureté des sons, étant donné que, tout en constituant une ligne susceptible d'affecter la sen- sibilité de la cellule photoélectrique 22, il peut être com- biné de façon que les rayons d'incidence a ne produisent pas d'ombre dans le joint, la surface du phonogramme étant ainsi si imperceptiblement affectée que cela passe inaperçu en présence de la variété de sons qui sont reproduits.
@
<Desc/Clms Page number 9>
De cette manière, lorsqu'on applique le phonogramme 3 sur le cylindre de façon que les spires phonogrammiques coïncident parfaitement, le cylindre 4 reste fixe, et ensuite l'adhérence est suffisante pour que les effets de la rotation ne changent pas la. position relative des spires, ce qui fait que l'appareil de reproduction restera en parfait état de fonctionnement.
Comme on l'a expliqué antérieurement, le chariot 16 doit être déplacé à la main jusqu'à ce que les dispositifs optiques colncident avec le point initial de la ligne d'im- pression du phonogramme, et une fois que les rayons du fais- ceau de coïncidence a seront fixés exactement, le moteur sera mis en marche pour que la reproduction de sons commence.
Les sons sont reproduits fidèlement, d'après la captation origi- nale, car étant donné que le faisceau de lumière a qui a une intensité considérable est projeté sous un angle d'incidence tel qu'il est réfléchi au point où se trouve la cellule photoélectrique 22, les moindres accidents qui affectent la ligne d'impression du phonogramme surgissent lorsque l'inci- dence optique se produit au point c, et le faisceau de re- flet b sera donc affecté par les mêmes accidents ébranlant la sensibilité de la cellule photoélectrique 22 qui produit les pulsations électriques correspondantes pour que, amplifiées dans l'appareil amplificateur 29, elles se traduisent en sons qui sont émis par le haut-parleur correspondant 32 dont la reproduction est donc très fidèle et pure ;
en est ainsi tout le long de la ligne d'impression que suivent les dispo- sitifs optiques par suite de la rotation du cylindre 4, syn- chronisée avec l'avancement du chariot 16, comme cela a été expliqué plus haut.
<Desc/Clms Page number 10>
Il est évident que, dans la réalisation de la pré- sente invention, des modifications pourront être introduites en ce qui concerne la construction et la forme de l'appareil de reproduction décrit, mais sans se départir des principes fondamentaux qui sont clairement spécifiés dans les revendi- cations suivantes.
REVENDICATIONS ---------------------------
1) Appareil optique de reproduction sonore, caracté- risé en ce que le porte-phonogrammes en forme de cylindre, monté à la façon d'une poupée de tour, présente la particula- rité de posséder dans sa surface cylindrique une ou plusieurs armatures, aimantées ou électro-aimants capables de constituer une ou plusieurs lignes d'attraction magnétique, dans le but que, les phonogrammes rectangulaires susceptibles d'être en- roulés en cylindre et ayant une mince garniture d'acier, co- balt ou autre matière magnétique, adhèrent au cylindre lors- qu'on les applique sur celui-ci et restent fixés contre la surface de ce dernier pour permettre la reproduction au moyen des dispositifs optiques.
<Desc / Clms Page number 1>
@ Optical sound reproduction device.
The object of the present invention is a new optical sound reproduction apparatus designed to overcome the difficulties which ordinary optical reproduction apparatus presents in practice, owing to their lack of adequate means for supporting phonograms in the form of sheets or pages. These being generally flexible, made of paper, celluloid or the like, they require special support to keep the sheet stiff. While these difficulties are already serious in disc systems, since these require adjustment circles, they have heretofore rendered practically impracticable the system of phonograms in rectangular sheets intended to be wound into cylinders.
Since the latter require a precise seal for the coincidence of the contiguous parts of the turns of the phono trace.
<Desc / Clms Page number 2>
grammatically, it is impossible to use fixing elements. For this reason it has not been possible to put into practice that system of cylindrical pages or sheets which is said to give such excellent results in the field of this vast industry.
The new apparatus which is the object of the present invention allows without any difficulty the use of these rectangular phonograms, to the point that the system becomes perfect. The phonogram holder, preferably cylindrical in shape, has the particularity of having a magnetized armature or a line of electromagnets which, creating a permanent or temporary magnetic field, is capable of maintaining magnetic materials by adhesion. such as steel or cobalt, and since the edges of phonograms are provided with a strip or a thin layer of such material, it is sufficient to apply them in coincidence with the magnets or electromagnets to that they remain attached to the phonogram holder, as if it were a mechanical attachment.
The flexible phonograms thus become easy to apply and the reproductive system is therefore very simple. It may have the shape of a lathe, with the corresponding cylindrical support mandrel and with means for advancing the optical devices which cooperate with the phonogrammic trace which must be in the form of a spiral or a screw thread.
In order to make the object of this invention clear and understandable, it will be described hereinafter with reference to the accompanying drawings which schematically show the apparatus required for reproduction, in some of the preferred forms of construction, all by way of illustration. example.
<Desc / Clms Page number 3>
Fig. 1 is a plan of the reproductive system in which the phonogram is a rectangular sheet rolled up on a rotating cylinder, while the light source and the photocell ensuring reproduction are transported synchronously by means of a carriage; the magnetized line which serves to fix the phonogram sheets being shown by a partial section.
Fig. 2 is a front view of the same apparatus showing the transport carriage of the photoelectric cell and of the light source.
Fig. 3 is a side view of the reproducing apparatus which clearly shows the manner in which the phonogram is fixed, which is thus ready for sound reproduction.
Fig. 4 is the plan and side view of the phonogram (unrolled and rolled up respectively) showing schematically the part or the magnetic material with which each sheet is provided to adapt to the cylinder having a line of magnets or electromagnets .
In the various figures, the same numbers indicate the same parts or corresponding parts.
As can be seen in the drawings, the sound reproduction apparatus comprises a light source 1 which through the objective or the lens 2 emits a beam of light incident on the surface of the phonogram 3; for this purpose, the latter, if transparent, is applied to a reflective background. The said phonogram is a photographic reproduction of a negative recorded by means of an oscillograph or else of a vibratory pulse excited by the sounds collected by means of an appropriate microphone, through an amplifier; negatives can be recorded by any optical sound recording machine.
<Desc / Clms Page number 4>
As can be seen (Figs. 1, 2 and 3), the phonogram should be rectangular, as shown by the flow of Fig. 4, so that, as shown in the side view of the same FIG. 4, being closed in a cylinder, the printing line which can be a sinusoid or a succession of spots of different intensity, has the shape of a screw thread, that is to say in a spiral of sufficient pitch so that the optical reproducing apparatus can follow the printed line without it being possible for a spiral to become entangled with the other.
Obviously, in order to obtain this kind of phonograms, the negatives must have been printed by a process similar to that of reproduction, that is to say, a blank film of rectangular shape must be used which, applied to a paper. cylinder, constitutes a round, closed surface, so that by turning in front of the oscillograph or the vibratory lamp, a spiral-shaped impression is obtained, in view of which the oscillograph or the optical device is driven, during the rotation of said cylinder, by a synchronized screw thread.
The apparatus of Figs. 1-2 and 3 consists of a cylinder 4 which, at the same time that it serves as a support, constitutes the reflecting bottom, and as can be seen, said cylinder 4 comprises a shaft 5 mounted in the bearings 6 and carrying the ring gear 7 which meshes with the worm 8 adapted to the shaft 9 of the electric motor 10, shaft which, at its end, carries a flywheel 11 to adjust the movement, thus obtaining the rotation of cylinder 4 which, due to the reduction in speed resulting from the mechanical means mentioned, rotates with a certain slowness.
<Desc / Clms Page number 5>
As shown in Fig. 1, the shaft 5 of the cylinder 4 also carries a gear 12 which acts on another gear 13 to which is fixed the screw 14 which, mounted on the bearings 15, extends parallel to the cylinder 4, in order to serve for the propulsion of the carriage 16. For this purpose, the latter is provided with toothing which meshes with the threads of the screw and which can be moved under the action of the lever or the handle 17 (Figs. 1 and 2).
On the other hand, the carriage 16 comprises a crank 18 carrying a pinion 19 fixed to its shaft (Fig. 3) and which meshes with another pinion 20 integral with a third pinion 20 'which is in engagement with the teeth of a rack 21 parallel to the propulsion screw 14 and to the cylinder 4.
By pressing the handle 17, the carriage 16 is released from the screw 14 and thus, by operating the crank 18 which acts on the rack 14, the carriage can easily be brought to the desired location to start reproduction. This carriage carries the optical devices which consist, as mentioned above, of a light source 1 and a photoelectric cell 22 which must act in combination in front of the phonogram 3 applied to the cylinder 4.
Since it is necessary to be able to adjust these optical elements relative to the phonogram 3, the main carriage 16 carries another carriage 23 which can be actuated by means of the knurled screw 24 to obtain precise transverse displacement with respect to the cylinder shaft. Furthermore, since the main carriage 16 serves only to transport the optical elements along the cylinder 4, a third carriage 25 is provided which, mounted on the second carriage 23, can be actuated by a corresponding knurled screw 26, so that thanks to it we obtain a long micrometric displacement.
<Desc / Clms Page number 6>
tudinal, so that the light beam from the light source can be directed exactly on the phonogram print line 3.
In this way, when the engine 10 is running, the cylinder 4 set in motion by the worm 8 and the crown 7, drives in rotation by means of the gears 12 and 13, the longitudinal screw 14 which has the consequence the transport of the carriage 16 and its assembly, that is to say of the light source 1 and of the photoelectric cell 22, and given that the pitch of the screw 14 is equivalent to the distance between the turns of the line of phonogram 3, and given that by the combination of gears, said screw rotates at the same speed as the drum, the radiation of the light focal point which may occur at the initial end of the drum. the phonogram printing line, will persist until the final end,
so that the photoelectric cell 22 which receives by reflection the light reflected in the printing line, is affected by accidents of the same printing and translates its fluctuations into electrical pulsations so that, as in all this kind, once these effects are amplified, they are converted into sounds emitted by a corresponding speaker.
In Fig. 3 the principle of operation of the apparatus according to the present invention can be seen schematically, which operates by reflection.
For this, the light source 1, which consists of an electric lamp with a concentrated filament, must be powerful enough to give a light which is concentrated even more through a lens 2 to emit a beam of light very little exceeding the width of the lens. the phonogram printing line.
<Desc / Clms Page number 7>
Since the system relies on reflection, the cylinder must have a sufficiently clear or shiny surface to reflect the beam of light, so that the reflected rays are affected by accidents in the printing of the phonogram which may be celluloid or other suitable material.
Depending on the mounting of the light source and its accessories, the light beam indicated by the letter a is directed so that, by inciting on the surface of the phonogram 3 and the bottom formed by the cylinder 4, it is re - bent at a reflection angle (reflections b) capable of coinciding with the opening presented by the shielding of the photoelectric cell 22, this precise incidence and reflection being obtained by adjusting the carriage 23 which, as has been said, is micrometrically actuated by means of the crank 24, and as it has been said that this beam of light (a) must coincide with the printing line of the phonogram, the transverse adjustment must be completed by the lateral adjustment (with respect to said line ) which takes place by means of the precise movement of the carriage 25 which is obtained by actuating the crank 26.
The photoelectric cell 22 is connected (via the conductors 27 and 28) to the input of the electric amplifier 29 which may be of any known construction, and from which the conductors 30 and 31 which go to the electro-dynamic speaker 32.
The phonograms 3 (Fig. 4), as it has been said previously, carry as sound impression a sinusoid (obtained in the capture by an oscillograph) or a line of spots of different intensity, obtained with the aid of a vibrating neo-lamp or other suitable lamp such as @
<Desc / Clms Page number 8>
it is the use in the processes of preparation of universal phonograms. In each case, as the sheet has been imprinted on a cylinder, the phonogrammed line follows the direction of a screw thread, when the sheet constituting the phonogram is closed on itself to form a cylinder, it is that is to say when it is applied to the surface of the cylinder 4 with which it must coincide in circumference.
With a view to mounting the phonogram 3 on the cylinder 4, it is provided at the edges with a thin insert of magnetic material 3 'which may be constituted by a strip of cobalt or of iron glued in a suitable manner to the back of the two seal edges of the phonogram, while cylinder 4 must have a permanent magnet 33 or a bead of electromagnets whose soft iron cores are magnetized when a current passes through the corresponding winding of the coil, which forms the basis of the patent.
With this permanent or artificial magnet which must be interposed in the surface of the cylinder 4, a magnetic line of attraction is obtained, allowing that by applying the phonogram on the surface of the cylinder and joining the edges 3 'with a slight overlap on magnetized line 33, the required adhesion of the sheet which constitutes the phonogram 3 is obtained with a perfect seal which, without a doubt, will not adversely affect the purity of the sounds, since, while constituting a susceptible line to affect the sensitivity of the photocell 22, it can be combined so that the rays of incidence a do not produce a shadow in the joint, the surface of the phonogram being thus so imperceptibly affected that it passes. unnoticed in the presence of the variety of sounds that are reproduced.
@
<Desc / Clms Page number 9>
In this way, when applying the phonogram 3 to the cylinder so that the phonogram turns coincide perfectly, the cylinder 4 remains fixed, and then the adhesion is sufficient so that the effects of the rotation do not change. relative position of the turns, which means that the reproduction apparatus will remain in perfect working order.
As explained previously, the carriage 16 must be moved by hand until the optical devices coincide with the initial point of the phonogram print line, and after the rays of the beam The coincidence a will be set exactly, the motor will be started for sound reproduction to begin.
The sounds are reproduced faithfully, according to the original capture, because since the beam of light a which has considerable intensity is projected at an angle of incidence such that it is reflected at the point where the cell is located. photoelectric 22, the smallest accidents which affect the phonogram printing line arise when the optical incidence occurs at point c, and the reflection beam b will therefore be affected by the same accidents affecting the sensitivity of the cell photoelectric 22 which produces the corresponding electrical pulses so that, amplified in the amplifier device 29, they are translated into sounds which are emitted by the corresponding loudspeaker 32, the reproduction of which is therefore very faithful and pure;
This is the case all along the printing line followed by the optical devices as a result of the rotation of cylinder 4, synchronized with the advancement of carriage 16, as has been explained above.
<Desc / Clms Page number 10>
It is evident that, in carrying out the present invention, modifications may be introduced as regards the construction and form of the described reproduction apparatus, but without departing from the fundamental principles which are clearly specified in the following claims.
CLAIMS ---------------------------
1) Optical sound reproduction device, characterized in that the cylinder-shaped phonogram holder, mounted like a lathe doll, has the particularity of having one or more armatures in its cylindrical surface, Magnets or electromagnets capable of constituting one or more lines of magnetic attraction, with the aim that, rectangular phonograms capable of being rolled up into a cylinder and having a thin lining of steel, co-ball or other magnetic material , adhere to the cylinder when applied to it and remain fixed against the surface of the latter to allow reproduction by optical devices.