BE377762A - - Google Patents

Info

Publication number
BE377762A
BE377762A BE377762DA BE377762A BE 377762 A BE377762 A BE 377762A BE 377762D A BE377762D A BE 377762DA BE 377762 A BE377762 A BE 377762A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
base
edge
sheets
side surfaces
glass
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE377762A publication Critical patent/BE377762A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G09EDUCATION; CRYPTOGRAPHY; DISPLAY; ADVERTISING; SEALS
    • G09FDISPLAYING; ADVERTISING; SIGNS; LABELS OR NAME-PLATES; SEALS
    • G09F13/00Illuminated signs; Luminous advertising
    • G09F13/16Signs formed of or incorporating reflecting elements or surfaces, e.g. warning signs having triangular or other geometrical shape

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Geometry (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Theoretical Computer Science (AREA)
  • Illuminated Signs And Luminous Advertising (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS AUX ENSEIGNES   LUMINEUSES,   ETC.. 



   La présente invention concerne les enseignes lumineuses.du genre dans lequel de la lumière est transmise de l'arrière par une ou plusieurs bandes de matière trans- parente ou translucide montées sur une base. Le but de l'invention est la production   d'un   effet attirant l'attention en réalisant, sur chaque bande une surface latérale visible d'assez grande sur ace, qui de préférence n'est relativement pas éclairée, sauf par réflexion de l'avant et qui fait ainsi contraste avec le bord lumineux avant bien défini de la bande rendue brillante par la lumière - transmise de l'arrière.

   D'une manière générale, on peut 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 considérer le bord lumineux avant de la bande comme placé à angle droit de cette surface latérale qui, par   commodité,   sera dénommée surface de réflexion, mais on peut donner au bord de la bande une inclinaison faisant un angle aigu ou obtus avec les surface voisines de réflexion. De même, dans la plupart des applications courantes, on peut consi- dérer les surfaces de réflexion comme disposées à angle droit par rapport   à   l'élément de base mais, dans des va- riantes, afin d'obtenir des effets spéciaux, on peut faire varier cet angle. 



   En conséquence, une enseigne quivant l'invention, présente des lettres, des mots, des dessins, etc.. rendus nettement visibles par des lignes ou surfaces lumineuses ressortant bien clairement de la base par ailleurs opaque, et raccordées à cette base par des corps ayant des surfaces de réflexion d'assez grande profondeur. Il en résulte un effet de profondeur ou de perspective, spécialement lorsque l'on regarde d'un point qui ne se trouve pas directement en avant de l'enseigne. En tenant compte que les surfaces de réflexion sont également éclairées de préférence de façon relativement faible ou variable par des sources extérieures de lumière, on comprendra la mesure dans   laquelle   l'effet ci- dessus est renforcé. 



   Les bandes utilisées sont, de préférence, des feuilles de verre clair coloré ou non à faces parallèles, de transparence homogène. On peut cependant utiliser du verre givré ou doublé auquel cas l'éclairement des surfaces latérales par la lumière transmise est considérable.   On   peut se servir de verre givré sur l'une de ses faces, ou sur les deux, et les bords avant de ce verre peuvent être givrés, dépolis ou doublés. Lorsque l'on utilise du verre givré, doublé ou dépoli sur toutes ses surfaces, sauf de préférence . sur le bord arrière, les bords avant et les surfaces laté- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 rales peuvent paraître éclairés de façon sensiblement égale et uniforme.

   Dans tous les cas, on peut munir, partielle- ment ou complètement, les surfaces latérales d'une couche opaque qui reste alors, dans certaines de leurs parties ou dans leur ensemble, absolument sans être éclairées par la lumière transmise de l'arrière. Ces couches peuvent être blanches ou de couleur brillante afin d'aider à faire pa-   raître   les signes pendant le jour lorsqu'ils sont éclairés de l'arrière.   On   peut encore utiliser des couches trans- lucides. 



   L'esprit de l'invention peut, en conséquence, être considéré comme consistant dans l'utilisation de pla- ques en relief distinctes des bandes étroites (considérées. du bord de la base à celui du haut), dépourvues de surfaces latérales utiles comparables aux grandes surfaces latérales ci-dessus et établies suivant l'invention. Pour parler plus explicitement, les bandes suivant l'invention sont des éléments en forme de plaques ayant, en premier lieu, des bords frontaux et qui sont bien dégagés de la base et, en second lieu, des surfaces latérales assez profondes. 



   Par ce qui précède, on comprend, d'une manière générale, la nature de l'invention et, pour compléter cette compréhension, on va décrire plus en détail une forme pra- tique de réalisation en s'aidant du dessin annexé montrant en perspective, une lettre unique, un A, établi suivant une forme de réalisation de l'invention. 



   Suivant cette forme, des lettres, caractères, etc.., sont établis   u   moyen de plaques de verre juxta- posées .1   fixéos, à   angle droit, sur une plaque transparente de base 2 qui, sauf à la surface des joints où les plaques 1 sont réunies à cette base, est rendue opaque. Comme men- tionné, les plaques de verre sont disposées, les unes par rapport aux autres, sous des angles différents, de sorte que 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 leurs bords frontaux forment le signe, à savoir la lettre A représentée.

   La profondeur des plaques individuelles 1 du signe, à savoir depuis les bords lumineux 3,   jusqu'à   la plaque de base 2, est assez grande en   comparaison   de la hauteur d'une lettre, c'est-à-dire du fond x-y au haut a-b, en étant au moins le tiers de celle-ci, au plus égale à celle-ci, afin de réaliser la surface de réflexion décrite plus haut. Dans les enssignes du genre envisagé jusqu'ici, cette dimension n'avait pas d'importance et était négligea- ble. L'épaisseur du verre, qui détermine la largeur de la bande lumineuse sur le'bord 3, dépend de l'épaisseur de la feuille ou plaque de verre utilisée mais elle est, dans tous les cas, beaucoup inférieure à la profondeur de la feuille (considérée de la base 2 au bord lumineux 3 de fa- çon que l'effet de la surface de réflexion ne soit pas trop dans l'ombre et perdu.

   Par exemple,   untfeuille   de verre 1, dont le bord frontal a environ 3 m/m de largeur, doit avoir environ 12 m/m de profondeur depuis le bord 3 jusqu'à la base   2.   



   La plaque de base 2 peut être en matière d'opacité homogène pourvue de fentes, ou d'autres ouvertures correspon- dant aux bords de montage des bandes ou feuilles transparen- tes 1. Dans ce cas, ces bandes doivent pénétrer jusqu'à l'arrière de la base et, si on le désire, faire saillie sur cet arrière. Les feuilles 1 peuvent être cimentées dans les fentes ou maintenues en place par la pression exercée par des agrafes à ressort disposées à l'arrière de la base. 



  Afin d'absorber les vibrations, la base 2 peut être en une matière élastique convenable, par exemple du caoutchouc ou une composition à base de caoutchouc. De plus, cette base peut être moulée ou coulée en matière plastique. Les bords arrière de la feuille 1 peuvent être prolongées à travers les 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 fentes de la bse et on peut les y fixer en cimentant des bandes étroites dans les angles formés par ces   bords si   saillie et par la face arrière de la base. 



   Les bandes ou feuilles 1 peuvent être constituées par des lamelles de feuilles séparées collées ou réunies ensemble par superposition. Dans cette disposition, on peut choisir différentes valeurs de transparence, de couleur ou de translucidité. 



   La plaque de base 2, avec les bandes en saillie 1 formant le signe, sont pour leur utilisation, disposées auprès d'une ou de plusieurs sources de lumière disposées en arrière et, en fait, peuvent constituer le devant d'un montage en forme de boîte, renfermant une ou plusieurs lampes électri- ques, qui peut être, par exemple, de forme tubulaire et peut utiliser des réflecteurs. Il n'y a, toutefois, pas de néces- sité d'installer de lumière arrière car on peut utiliser la lumière ordinaire du jour, ou une ou plusieurs sources exis-   @   tantes de lumière pour obtenir l'effet   envisagé. -'.:?'   
L'invention permet un grand nombre de modes d'é- tablissement de signes en bande ou en feuille sur la base. 



  On peut utiliser exclusivement les feuilles droites plates 1 représentées, les courbes de la lettre étant établies, en forme de facettes, au moyen de petites longueurs. On peut également utiliser, pour ces courbes, de la feuille recour- bée, cintrée ou moulée. Dans certains modèles simples de la base 2 par moulage ou par conformation; à titre de variante, les feuilles peuvent, pour les applications générales, être fixées par un bord à la base en utilisant un liant appro- prié. 



   En adaptant le mode de fixation des feuilles 1 mentionné plus haut, qui consiste à pratiquer des fentes 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 dans la base et à insérer les feuilles dans les fentes, ces fentes peuvent suivre la manière habituelle de découpage en forme de pochoir, les bords lumineux n'en donnant pas moins un effet ininterrompu.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS IN LUMINOUS SIGNS, ETC ..



   The present invention relates to illuminated signs of the kind in which light is transmitted from behind by one or more strips of transparent or translucent material mounted on a base. The object of the invention is the production of an attention attracting effect by providing on each strip a visible side surface of fairly large on ace, which preferably is relatively not illuminated, except by reflection of the light. front and thus contrasts with the well-defined front light edge of the strip made shiny by the light - transmitted from behind.

   In general, we can

 <Desc / Clms Page number 2>

 consider the front luminous edge of the strip as placed at right angles to this lateral surface which, for convenience, will be called the reflecting surface, but the edge of the strip may be given an inclination making an acute or obtuse angle with the neighboring surfaces of reflection. Likewise, in most common applications, the reflecting surfaces can be considered to be arranged at right angles to the base element, but in variations, in order to obtain special effects, one can vary this angle.



   Consequently, a sign which embodies the invention presents letters, words, drawings, etc., made clearly visible by luminous lines or surfaces clearly emerging from the otherwise opaque base, and connected to this base by bodies having fairly deep reflecting surfaces. This results in an effect of depth or perspective, especially when looking from a point that is not directly in front of the sign. Taking into account that the reflecting surfaces are also preferably relatively dim or variably illuminated by external light sources, it will be understood the extent to which the above effect is enhanced.



   The strips used are preferably sheets of clear glass, colored or not, with parallel faces, of homogeneous transparency. However, frosted or lined glass can be used in which case the illumination of the side surfaces by the transmitted light is considerable. Frosted glass can be used on either side, or both, and the front edges of this glass can be frosted, frosted, or lined. When using frosted, lined or frosted glass on all surfaces except preferably. on the rear edge, the front edges and the side surfaces -

 <Desc / Clms Page number 3>

 rales may appear to be substantially even and uniformly lit.

   In all cases, it is possible to provide, partially or completely, the side surfaces with an opaque layer which then remains, in some of their parts or as a whole, absolutely without being illuminated by the light transmitted from behind. These layers can be white or bright in color to help make the signs appear during the day when lit from behind. It is also possible to use translucid layers.



   The spirit of the invention can, therefore, be considered as consisting in the use of relief plates distinct from the narrow bands (considered. From the edge of the base to that of the top), devoid of comparable useful lateral surfaces. to the large side surfaces above and established according to the invention. To speak more explicitly, the bands according to the invention are elements in the form of plates having, first of all, front edges and which are well clear of the base and, secondly, fairly deep side surfaces.



   From the foregoing, the nature of the invention is generally understood and, to complete this understanding, a practical embodiment will be described in more detail with the aid of the accompanying drawing showing in perspective. , a single letter, an A, established according to one embodiment of the invention.



   According to this form, letters, characters, etc., are established by means of juxtaposed glass plates. 1 fixed, at right angles, on a base transparent plate 2 which, except at the surface of the joints where the plates 1 are united at this base, is made opaque. As mentioned, the glass plates are arranged with respect to each other at different angles, so that

 <Desc / Clms Page number 4>

 their frontal edges form the sign, namely the letter A shown.

   The depth of the individual plates 1 of the sign, i.e. from the light edges 3, to the base plate 2, is quite large in comparison with the height of a letter, i.e. from the bottom xy to the high ab, being at least one third of this, at most equal to the latter, in order to achieve the reflection surface described above. In signs of the kind considered up to now, this dimension was not important and was negligible. The thickness of the glass, which determines the width of the light strip on the edge 3, depends on the thickness of the sheet or glass plate used but it is, in any case, much less than the depth of the sheet. (viewed from base 2 to light edge 3 so that the effect of the reflecting surface is not too shadowy and lost.

   For example, a glass sheet 1, the front edge of which is about 3 m / m wide, should be about 12 m / m deep from edge 3 to base 2.



   The base plate 2 may be of homogeneous opacity material provided with slits, or other openings corresponding to the mounting edges of the transparent strips or sheets 1. In this case, these strips must penetrate up to the rear of the base and, if desired, protrude from this rear. The sheets 1 can be cemented into the slots or held in place by the pressure exerted by spring clips arranged at the rear of the base.



  In order to absorb the vibrations, the base 2 may be of a suitable elastic material, for example rubber or a rubber-based composition. In addition, this base can be molded or cast in plastic. The trailing edges of sheet 1 can be extended through the

 <Desc / Clms Page number 5>

 slots in the base and can be fixed there by cementing narrow strips in the angles formed by these edges if protruding and by the rear face of the base.



   The strips or sheets 1 can be formed by strips of separate sheets glued or joined together by superposition. In this arrangement, different values of transparency, color or translucency can be chosen.



   The base plate 2, with the protruding strips 1 forming the sign, are for their use, arranged near one or more light sources arranged behind and, in fact, may constitute the front of a shaped fixture. of a box, containing one or more electric lamps, which can be, for example, tubular in shape and can use reflectors. There is, however, no need to install a rear light because ordinary daylight, or one or more existing light sources, can be used to achieve the intended effect. - '.:?'
The invention allows a large number of methods of establishing strip or sheet signs on the base.



  One can use exclusively the straight flat sheets 1 shown, the curves of the letter being established, in the form of facets, by means of small lengths. Curved, bent or molded foil can also be used for these curves. In some simple models of the base 2 by molding or by shaping; alternatively, the sheets may, for general applications, be edge-secured to the base using a suitable binder.



   By adapting the method of fixing the sheets 1 mentioned above, which consists in making slits

 <Desc / Clms Page number 6>

 in the base and to insert the sheets in the slits, these slits can follow the usual way of cutting in the form of a stencil, the luminous edges giving nevertheless an uninterrupted effect.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. @ Enseignes lumineuses caractérisées par le fait que des bandes transparentes ou translucides sont des éléments en forme de feuilles dont les bords frontaux sont bien dé- gagés de la base et ont des surfaces latérales très profon- des. @ Illuminated signs characterized by the fact that transparent or translucent bands are elements in the form of leaves, the front edges of which are well clear of the base and have very deep side surfaces. Ces Enseignes peuvent encore être caractérisées par les points suivants ensemble ou séparément : a) Les lettres sont établies au moyen de feuilles profondes,à faces parallèles, en verre (clair, coloré ou givré par exemple), montées sur un fond opaque faisant que la lumière arrière peut être transmise à travers les feuilles de bord à bord. b) Les bandes font saillie sur la buse sur une distance égale au minimum à quatre fois la largeur du bord frontal. c) Cette distcnce est égale, su minium, au tiers de la hauteur d'une lettre. d) Les surfaces latérales sont entièrement ou partiellement recouvertes d'une couche opaque ou transluci- de qui peut être blanche ou colorée. These Signs can also be characterized by the following points together or separately: a) The letters are established by means of deep sheets, with parallel faces, in glass (clear, colored or frosted for example), mounted on an opaque background so that the rear light can be transmitted through the leaves edge to edge. b) The strips protrude from the nozzle a distance of at least four times the width of the front edge. c) This distance is equal, su minium, to one third of the height of a letter. d) The side surfaces are fully or partially covered with an opaque or translucent layer which may be white or colored.
BE377762D BE377762A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE377762A true BE377762A (en)

Family

ID=47976

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE377762D BE377762A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE377762A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1954526B1 (en) Light emitting panel
EP1110029B1 (en) Display backlights
BE395357A (en) Process for decorating objects and objects obtained using this process
EP2969551A1 (en) Glazing comprising a transparent screen
BE377762A (en)
EP0274325B1 (en) Coloured light-emitting signal lamp with a colourless lens, especially for motor vehicles
CH629907A5 (en) LIGHT PANEL DEVICE.
CH156905A (en) Neon sign.
FR2854099A1 (en) Covering shell used to impart decorative appearance comprises shell body made of transparent material and has faceting on concave inside surface and/or convex outside surface
FR3066028A1 (en) SOLAR GLASSES PRODUCED IN SYNTHETIC MATERIAL, IN PARTICULAR ACETATE, AND METHOD OF OBTAINING SAME
FR3077231A1 (en) Decorative panel with double reading
FR2731501A1 (en) DEVICE FOR OBTAINING A THREE-DIMENSIONAL LIGHT EFFECT
FR2741180A1 (en) LUMINESCENT PANEL
BE372921A (en)
CH151534A (en) Teaches.
BE354239A (en)
EP1319998A1 (en) Luminous hands and display device with such hands, especially for a timepiece
FR2589478A1 (en) Process for adhesive bonding of components at least one of which is made of transparent material, means with a view to implementing this process thus obtained
BE356850A (en)
BE864070A (en) LUMINOUS PANEL DEVICE
EP0242312A1 (en) Device for displaying a model or a design comprising a stack of sheets consisting of glass or a similar material
BE549578A (en)
BE559059A (en)
WO2019149384A1 (en) Dial for timepiece and method for producing same
BE366590A (en)