BE358045A - - Google Patents

Info

Publication number
BE358045A
BE358045A BE358045DA BE358045A BE 358045 A BE358045 A BE 358045A BE 358045D A BE358045D A BE 358045DA BE 358045 A BE358045 A BE 358045A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
steering shaft
turns
adjustable
differential
motor
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE358045A publication Critical patent/BE358045A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H02GENERATION; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER
    • H02PCONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORS OR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS; CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS
    • H02P5/00Arrangements specially adapted for regulating or controlling the speed or torque of two or more electric motors
    • H02P5/46Arrangements specially adapted for regulating or controlling the speed or torque of two or more electric motors for speed regulation of two or more dynamo-electric motors in relation to one another
    • H02P5/48Arrangements specially adapted for regulating or controlling the speed or torque of two or more electric motors for speed regulation of two or more dynamo-electric motors in relation to one another by comparing mechanical values representing the speeds
    • H02P5/485Arrangements specially adapted for regulating or controlling the speed or torque of two or more electric motors for speed regulation of two or more dynamo-electric motors in relation to one another by comparing mechanical values representing the speeds using differential movement of the two motors, e.g. using differential gearboxes

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Power Engineering (AREA)
  • Control Of Multiple Motors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Réglage des moteurs individuels de commandes à plusieurs moteurs. 



   Le brevet principal a pour objet un réglage des moteurs individuels dans les commandes à plusieurs   moteurs,réglage   dans lequel les dispositifs transmettant la vitesse directrice des différents moteurs individuels sent mis en circuit en série l'un par rapport à l'autre au moyen de mécanismes de multiplication réglables. Une forme de réalisation très avantragen se de ce dispositif de réglageest obtenue par le fait que l'on emploie comme mécanismes de multiplication réglables des disposi tifs dans lesquels les nombres de tours directeurs pour les différents moteurs individuels sont constitués de deux composan tes de nombre de tours dont   ] 'une   est modifiée en vue de la va- riation des rapports des nombres de tours entre les différentes parties de la machine à pap ier. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Un exemple de réalisation d'un sembl able mécanisme est représenté à la fig   1 , 1   est un réseau à courant continu de tension quelconque réglable et 2 est un résea,u à courant con- tinu de tension restant sensiblement constante. Au réseau à courant continu 1 sont raccordés les induits des trois moteurs individuels 3,4,5 et 6 de la machine a papier dont le dernier sert de moteur'directeur. T.es enroulements de champ des moteurs 3,4,5 et 6 sont raccordés par l'intermédiaire de résistances de réglage au réseau a tension constante 2. Ta résistance de réglage 7 du moteur directeur 6 est réglable à la main. tes résistances de réglage des moteurs 3,4 et 5 sont déplacées chacune automatiquement par un dispositif différentiel.

   Chacun des moteurs   3,4,5   et 6 actionne par l'intermédiaire d'une trans mission un arbre de la   machïne  papier et d'autre part cabacun des moteurs à régler 5,4 et 5 actionne un organe d'un dispositif différentiel conjugué 9. Le second organe de chaque dispositif différentiel est actionné au moyen de roues coniques 10 par un tronçon de l'arbre directeur subdivisé en différents tronçons . 



  Te troisième organe,dans le cas du dessin le logement rctatif du mécanisme différentiel,influence la grandeur de la résistance de régi age 8 conjuguée au moteur inciviadel. 



    Suivent la présente invention,on @ intercalé entre les dif-   férents tronçons de l'arbre directeur des Mécanismes différen- tiels 80 qui pour la construction sont essentiellement sembla- bles aux mécanismes différentiels 9 conjugués aux différents moteurs. Dans ces mécanismes différentiels,on ajoute ou on sous- trait au nombre detours du tronçon précédent de1'arbre un nombre de tours réglable,fourni de l'extérieur,d'unemachine à courant continu 21 à réglage du   champ.

   On   obtient ainsi ce résultat que la vitesse de chaque tronçon d'arbre diffère de celle du précédent d'une quantité déterminée par le nombre de tours de la machine auxiliaire ; 1 et le nombre de tours du tronçon suivant peut être plus grand u plus petit que celui du tronçon précédent suivant le sens de   rotation   de la   mae'-ine   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 auxiliaire. Par variation du nombre de tours de la machine auxiliaire on peut alors régler le rapport de vitesse entre chaque moteur individuel et le moteur précédent.

   Pour que ce rapport de vitesse reste maintenuégalement lc.rs des variations de tension dans le réseau alimentant les moteurs individuels il est avantageux d'slimeter également les induits des moteurs auxiliaires 21 au moyen du réseau 1 et d'exciter leurs champs au moyen du réseau 2 avec une tension essentiellement uniforme. 



   On fera en général es sorte que lorsque lesecond   trobçon   d'arbre tourne plus vite que lepremier de la quantité donnée par la machine auxiliaire,le troisième tronçon tourne plus len- tement que le second, le quatrième de nouveau plus rapiderrent que le troisième et ainsi de suite en alternance. On obtient ainsi ce résultat que lesnombres de tours des différents tronçons ne diffèrent pas trop l'un de l'autre. 



   On peut aussi amener aux différents mécanismes différentiels intercal és entre les tronçons de l'arbre directeur les nombres de tours additionnelégalement l'aide de mécanismes de multi- plication réglables, à partir d'un arbre directeur commun. Une semblable forme de réalisation est représentée à la fige 2 pour les moteurs individuels 3 et 4. Dans ce cas,las mécanismes diffé rentiels   20   intercalés entre les différents tronçons de l'arbre directeur sont établis chacun dans une poulie conique 25 qui forme avec une seconde poulie conique 27 montée sur l'arbre directeur 26 commun aux moteurs individuels et avec une courroie 28 passant sur ces poulies un mécanisme de multiplication régla- ble.

   La vitesse s'ajoutant ou se retranchant ici pour chaque tronçon d'arbre de l'arbre directeur est donnée par rapport an tronçon précédent par le nombre de tours de l'arbre directeur et par la multiplication réglable de la transmission à poulies coniques   Au   lieu d'emprunter la vitesse additive ou soustrac- tive à un arbre directeur commun pour 1troisième organe du mécanisme différentiel on peut l'emprunter à l'un des deux arbres qui agissent sur les deux pr eminers organes du mécanisme 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 différentiel. Une semblable forme de réalisation est représentée schématiquement à la fig. 2 pour le   mcteur   individuel 3. la disposition correspond dans ses grandes   lignes   à celles des mo- teurs individuels4 et 5.

   La   seule  différence est que les secon- des poulies coniques ne sont pas supportées sur un arbre direc- teur commun ,mais chacune sur un tronçon d'arbre qui est actionna . par une transmission appropriée,par exemple une commande à cour¯ roie 29 prenant son mouvement au tronçon correspondant de l'ar- bre directeur. 



   A la place du mécanisme différentiel mécanique on peut em- ployer aussi d'une manière connue des nécanismes différentiels électromagnétiques. 



   La fig. 3 représente un exemple de réalisation d'an régi age au moyen d'un mécanisme différentiel électromagnétique . 1 est un réseau courant continu de tension que'c nqueréglable et 2 est un réseau à courant continu de tension   restan'   sensiblement constante. Au réseeu à courant continu 1 sont raccordés les induits des trois moteurs individuels 3,4,5,6 dont le dernier sert de moteur directeur. Les enroulements de champ de ces mo- teurs sont raccordés par l'intermédiaire de résistances de réglage au réseau à tension constante 2. Ia résistance de réglage du moteur directeur 6 est réglable à la ma'n. les résistances de réglage des moteurs individuels  3,4   et 5 s nt déplacésschacune automatiquement par un dispositif différentiel conjugué à chacun d de ces moteurs.

   Chacun de ces dispositifs différentiels 90   consis   te par exemple en une machine construiteµ la. manière d 'un mo- teur à induction dans une partie   duquel,car     exemple   la partie mixe,]e moteur individuel conjugué à régler prc.duit,soit directe- ment,soit indirectement au moyen   d'r.ne   dynamo à copier,un champ tournant tandis que dans l'autre partie est produit un champ tournant correspondant au n'ombre de tours nominal. Chacun des moteurs individuels 3,4,5 et 6 est avantageusement accouplé à une dynamo à copier 50'dont la parti inductrice est excitée au moyen d'un réseau polyphasé 80 commu n pour toutes   les   dynamos à ccpier. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La position de la partie tournante détermine la grandeur de la résistance de réglage assignée au moteur individuel corres-   pondent. Ta dynamo à ccpier 50 accouplée au moteur directeur   6 alimente un moteur directeur auxiliaire 60 dont   la   partie,, tour nante est excitée à la même fréquence que la partie inductrice de la dynamo à copier. Ce 'moteur directeur auxiliaire actionne un arbre directeur 61 commun à tous les moteurs individuels à régler . La dynamo   copier   du moteur principal ô alimente .n outre 1apartie inductrice d'une machine 62 construite à 1a manière d'une machine à induction, dont la partie tournante est actionnée par l'intermédiaire d'un mécanisame de multiplication réglablee 63, par 7 ' arbre directeur 61.

   A la partitournante de la machine 62 on   emprunte   la. fréquence directrice pour le mécanis me différentiel 90 assigné au moteur individuel 5 à régler. 



   Une disposition analogue est intercalée entre les moteurs   individuels  s 5 et 4. Ici égal   ement   on a prévu une machine 62 construite de la manière d'on moteur à induction'dont la partie fixe est alimentée avec la 'fréquence directrice amenée au méchnis me différentiel du moteur 5 et dont l'arbre tournant est actionné de l'arbre directeur 61,par l'intermédiaire d'un mécanisme de mul   tiplication   réglable. A la partie t urnente de cette machine est empruntée la fréquence directrice pour le  mécanisme  différentiel 90 du   @   moteur individuel 4. Une   disposition   analogue est ntercalée entre les   mat eurs   4 et 3.

   Iciégalement on fere avan-   tageusement   en sorte que par la commande de la partie secondaire de la machine auxiliaire 62 la fréquence est alternativement éle- vée et abaissée dans les moteurs individuels successifs. 



   Au lieu d'actionner l'arbre directeur 61,comme dans l'exemple de la fig. 3,par un moteir à copier qui est alimenté par la génératrice à. copier d'un   motezr   individuel 6,on peut faire actionner également l'arbre directeur,61 par exemple par un mo- teur à courant continu en dérivation réglable indépendamment, qui est raccordé au même réseau   d'énergie   1 et qui est excité par le même réseau 2 que les   moteurs  de travail de la commande 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 de la machine à papier. Dans ce cas,le moteur directeur indépendt dant doit actionner une génératrice à courant triphasé qui sert à l'alimentation de lamachine intermédiaire 62. 
 EMI6.1 
 



  9 E V E N D 1 0 A T 1 0 N S ---------------- 1)   Dispositif   p. ur le régl age de la vitesse de,moteurs indivi- duelsdans les commandes à plusieurs moteurs,en particulier au moyen d'une commande à moteurs électriques, dans lequel les dis- positifs transmettant la vitesse   directtice   des différents mo- teurs individuels sent accouplés entre eux en série au moyen de mécanismes de multiplication réglables,suivant le brevet principal caractérisé en ce que les nombres de   t-urs   directeurs peur les différents moteurs individuels sont constitués par deux   composantes   de nombres de tours,dont l'une est en proportion du nombre de tours du moteur individuel précédent tandis que l'au- tre peut être réglée séparément pour chaque moteur individuel.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Adjustment of individual motors of multi-motor controls.



   The main patent relates to an adjustment of the individual motors in the controls with several motors, an adjustment in which the devices transmitting the directing speed of the different individual motors are put in series with respect to each other by means of mechanisms. adjustable multiplication. A very avant-garde embodiment of this adjustment device is obtained by the fact that one employs as adjustable multiplication mechanisms devices in which the numbers of guiding revolutions for the different individual engines consist of two components of the number of revolutions one of which is modified to vary the ratios of the number of revolutions between the different parts of the papermaking machine.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   An exemplary embodiment of a similar mechanism is shown in FIG. 1, 1 is a direct current network of any adjustable voltage and 2 is a direct current network u with a voltage remaining substantially constant. To the direct current network 1 are connected the armatures of the three individual motors 3, 4, 5 and 6 of the paper machine, the last of which serves as a steering motor. The field windings of motors 3, 4, 5 and 6 are connected by means of adjustment resistors to the constant voltage network 2. Your adjustment resistor 7 of the directing motor 6 is adjustable by hand. thy adjustment resistors of the motors 3, 4 and 5 are each moved automatically by a differential device.

   Each of the motors 3, 4, 5 and 6 actuates by means of a transmission a shaft of the paper machine and, on the other hand, each of the motors to be adjusted 5,4 and 5 actuates a member of a combined differential device. 9. The second member of each differential device is actuated by means of bevel wheels 10 by a section of the steering shaft subdivided into different sections.



  The third organ, in the case of the design the reactive housing of the differential mechanism, influences the magnitude of the regulating resistor 8 combined with the uncivilized motor.



    According to the present invention, there is interposed between the various sections of the steering shaft Differential Mechanisms 80 which for construction are essentially similar to the differential mechanisms 9 combined with the different motors. In these differential mechanisms, an adjustable number of turns, supplied from the outside, of a DC machine 21 with field adjustment is added or subtracted from the number of turns of the preceding section of the shaft.

   The result is thus obtained that the speed of each shaft section differs from that of the preceding one by an amount determined by the number of revolutions of the auxiliary machine; 1 and the number of revolutions of the following section can be greater u smaller than that of the previous section depending on the direction of rotation of the mae'-ine

 <Desc / Clms Page number 3>

 auxiliary. By varying the number of revolutions of the auxiliary machine, it is then possible to adjust the speed ratio between each individual engine and the preceding engine.

   So that this speed ratio remains equally maintained against variations in voltage in the network supplying the individual motors, it is advantageous to also limit the armatures of the auxiliary motors 21 by means of the network 1 and to excite their fields by means of the network. 2 with essentially uniform tension.



   In general, it will be done so that when the second section of the shaft turns faster than the first by the quantity given by the auxiliary machine, the third section turns slower than the second, the fourth again becomes faster than the third and so alternately. This results in the result that the numbers of turns of the different sections do not differ too much from one another.



   It is also possible to bring to the various differential mechanisms interposed between the sections of the director shaft the additional numbers of revolutions also by means of adjustable multiplication mechanisms, from a common steering shaft. A similar embodiment is shown in fig 2 for the individual motors 3 and 4. In this case, the differential mechanisms 20 interposed between the different sections of the steering shaft are each established in a conical pulley 25 which forms with a second conical pulley 27 mounted on the steering shaft 26 common to the individual motors and with a belt 28 passing over these pulleys an adjustable multiplication mechanism.

   The speed adding or subtracting here for each section of the shaft of the steering shaft is given with respect to the previous section by the number of revolutions of the steering shaft and by the adjustable multiplication of the conical pulley transmission Instead to borrow the additive or subtractive speed from a common steering shaft for the third member of the differential mechanism, it can be borrowed from one of the two shafts which act on the two first members of the mechanism

 <Desc / Clms Page number 4>

 differential. A similar embodiment is shown schematically in FIG. 2 for the individual engine 3. the layout corresponds in general to those of the individual engines 4 and 5.

   The only difference is that the second conical pulleys are not supported on a common steering shaft, but each on a shaft section which is actuated. by an appropriate transmission, for example a belt drive 29 taking its movement at the corresponding section of the steering shaft.



   Instead of the mechanical differential mechanism, electromagnetic differential mechanisms can also be employed in a known manner.



   Fig. 3 shows an exemplary embodiment of an regulation by means of an electromagnetic differential mechanism. 1 is a direct current network with an adjustable voltage and 2 is a direct current network with a substantially constant voltage. To the direct current network 1 are connected the armatures of the three individual motors 3, 4, 5, 6, the last of which serves as a steering motor. The field windings of these motors are connected via regulating resistors to the constant voltage network 2. The regulating resistor of the steering motor 6 is manually adjustable. the adjustment resistors of the individual motors 3, 4 and 5 are moved automatically by a differential device combined with each of these motors.

   Each of these differential devices 90 consis te for example of a built machine. like an induction motor in one part of which, for example the mixed part,] the combined individual motor to be adjusted prc., either directly or indirectly by means of a dynamo to be copied, a rotating field while in the other part is produced a rotating field corresponding to the nominal number of turns. Each of the individual motors 3, 4, 5 and 6 is advantageously coupled to a copying dynamo 50 ', the inducing part of which is excited by means of a polyphase network 80 common for all the dynamos to be copied.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The position of the rotating part determines the size of the adjustment resistor assigned to the corresponding individual motor. Your ccpier dynamo 50 coupled to the steering motor 6 supplies an auxiliary steering motor 60, the rotating part of which is excited at the same frequency as the inducing part of the dynamo to be copied. This auxiliary steering motor actuates a steering shaft 61 common to all the individual motors to be adjusted. The copying dynamo of the main motor ô also supplies the inductor part of a machine 62 constructed in the manner of an induction machine, the rotating part of which is actuated by means of an adjustable multiplication mechanism 63, by 7 'director tree 61.

   At the starting point of machine 62, we take the. guideline frequency for the differential mechanism 90 assigned to the individual motor 5 to be adjusted.



   A similar arrangement is interposed between the individual motors 5 and 4. Here also there is provided a machine 62 constructed in the manner of an induction motor, the fixed part of which is supplied with the directing frequency brought to the differential mechanism. of the motor 5 and the rotating shaft of which is actuated from the steering shaft 61 by means of an adjustable multiplication mechanism. From the rotating part of this machine is borrowed the directing frequency for the differential mechanism 90 of the individual motor 4. A similar arrangement is interposed between maters 4 and 3.

   Here, too, it is advantageously done so that by controlling the secondary part of the auxiliary machine 62 the frequency is alternately raised and lowered in the successive individual motors.



   Instead of operating the steering shaft 61, as in the example of FIG. 3, by a copy motor which is supplied by the generator to. To copy from an individual motezr 6, the steering shaft can also be actuated, 61 for example by an independently adjustable shunt direct current motor, which is connected to the same energy network 1 and which is energized by the same network 2 as the work motors of the control

 <Desc / Clms Page number 6>

 of the paper machine. In this case, the independent directing motor must drive a three-phase current generator which serves to supply the intermediate machine 62.
 EMI6.1
 



  9 E V E N D 1 0 A T 1 0 N S ---------------- 1) Device p. For regulating the speed of individual motors in controls with several motors, in particular by means of an electric motor control, in which the devices transmitting the direct speed of the different individual motors are coupled between them in series by means of adjustable multiplication mechanisms, according to the main patent characterized in that the numbers of guiding t-urs for the different individual motors are constituted by two components of the number of revolutions, one of which is in proportion to the number revolutions of the previous individual engine while the other can be set separately for each individual engine.


    

Claims (1)

2) Dispositif suivant la revendication 1,caractérisé en ce que l'arbre transmettant la vitesse directrice est subdivisé en plu- sieurs tronçons assignés chacun à un moteur à régler et en ce qu'entre deux tronçons de l'arbredirecteur on a intercalé chaque fois un mécanisme différentiel (2C) sur lequel agissent d'une part le nombre de tours du trançon d'arbre directeur précédent et d'autre part un nombre de tours réglab'e déterminé,tandis que le nombre de tours résultant détermine celui du tronçon d'ar bre directeur le plus voisin. 2) Device according to claim 1, characterized in that the shaft transmitting the directing speed is subdivided into several sections each assigned to a motor to be adjusted and in that between two sections of the steering shaft was interposed each time a differential mechanism (2C) on which act on the one hand the number of turns of the preceding steering shaft section and on the other hand a determined number of adjustable turns, while the resulting number of turns determines that of the section d the nearest director ar ber. 3) Disposition suivant les revendications 1 et 8,caractérisée en ce que le nombre de tours additionnel est fourni par un moteur auxiliaire réglable (21) assigné à chaque mécanisme différentiel (20). 3) Arrangement according to claims 1 and 8, characterized in that the additional number of revolutions is provided by an adjustable auxiliary motor (21) assigned to each differential mechanism (20). 4) Disposition suivant les revendications 1 et 2,caractérisée en ce que le nombre de tours additionnel est fourni par un arbre directeur commun àtous les moteurs individuels àrégler,par l'intermédiaire de mécanismes de multiplication réglables de façon continue. <Desc/Clms Page number 7> 4) Arrangement according to claims 1 and 2, characterized in that the additional number of revolutions is provided by a common steering shaft to all the individual motors to be adjusted, by means of continuously adjustable multiplication mechanisms. <Desc / Clms Page number 7> 5) Disposition suivant les revendications 1 st2,cactérisé[alpha] en ce que lenombre'de tours additionnel est emprunté pour chaque mécanisme différentiel (20) àun tronçon d'arbre di- recteur par l'intermédiaire d'un mécanisme de multiplication réglable de façon continue. 5) Arrangement according to claims 1 st2, characterized [alpha] in that the additional number of turns is taken for each differential mechanism (20) from a steering shaft section by means of an adjustable multiplication mechanism of continuous way. 6) Dispositions suivant les revendications 1 à 5 caractérisées en ce que lagrandeur directrice consiste en une fréquence et en ce que'à la place des mécanismes différentiel mécaniques (20) on utiJ ise des mécanismes différentiels électromagnétiques 6) Arrangements according to claims 1 to 5 characterized in that the directing magnitude consists of a frequency and in that instead of the mechanical differential mechanisms (20) one uses electromagnetic differential mechanisms
BE358045D BE358045A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE358045A true BE358045A (en)

Family

ID=31827

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE358045D BE358045A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE358045A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2572229A1 (en) IMPROVED MAGNET ROTATING MACHINE
US2436936A (en) Variable-speed drive
BE358045A (en)
BE412994A (en)
BE514160A (en)
BE415015A (en)
BE471313A (en)
BE378190A (en)
BE383238A (en)
BE639947A (en)
BE503056A (en)
BE553860A (en)
BE374916A (en)
CH313662A (en) Induction motor fitted with an electric braking device
BE351428A (en)
BE378627A (en)
BE424001A (en)
BE368297A (en)
CH95176A (en) Installation for the transformation of electrical power.
BE522305A (en)
BE456953A (en)
CH103224A (en) Device for adjusting the speed of a machine operated by several motors.
BE463630A (en)
BE400490A (en)
BE374584A (en)