BE357496A - - Google Patents

Info

Publication number
BE357496A
BE357496A BE357496DA BE357496A BE 357496 A BE357496 A BE 357496A BE 357496D A BE357496D A BE 357496DA BE 357496 A BE357496 A BE 357496A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cables
installation according
control
relay
conductors
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE357496A publication Critical patent/BE357496A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B61RAILWAYS
    • B61LGUIDING RAILWAY TRAFFIC; ENSURING THE SAFETY OF RAILWAY TRAFFIC
    • B61L7/00Remote control of local operating means for points, signals, or track-mounted scotch-blocks
    • B61L7/06Remote control of local operating means for points, signals, or track-mounted scotch-blocks using electrical transmission
    • B61L7/065Remote control of local operating means for points, signals, or track-mounted scotch-blocks using electrical transmission using electromagnetic driving means

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Electromagnetism (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Train Traffic Observation, Control, And Security (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Procédé et installation pour la manoeuvre électrodynamique des aiguillages, signaux et analogues de chemins de fer. - 
L'invention a pour objet un procédé et l'installation y relative pour la manoeuvre électrodynamique des aiguillages, signaux et analogues de chemins de fer. 



   Les installations de ce genre connues jusqu'à présent comportent un nombre oonsidérable de câbles électriques né - cessaires pour la commande des aiguillages, signaux et analo - gues qui pour plus de simplicité seront désignés dans la suite par " éléments ". La caractéristique essentielle de 1' invention permet de réduire fortement le nombre des câbles, tout en respectant le nombre des éléments commandés, ce qui constitue par cela même un avantage technique naturel. 



   Le procédé suivant l'invention est caractérisé essentiel lement par le fait qu'afin de faire fonctionner un élément 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 donné on utilise un certain nombre de câbles choisis entre ceux d'un système donné, de façon que le nombre des éléments manoeuvrés indépendamment l'un de l'autre, correspond au nombre des combinaisons que l'on peut former avec les ombles dont on dispose, les dites combinaisons étant d'une classe correspondant au nombre des câbles utilisés pour chaque élé - ment. 



   En indiquant par-n-le nombre des câbles électriques destinés au fonctionnement des éléments manoeuvrés, en dehors d'un câble unique commun, et si l'on   réserve    câbles (m < n) pour le fonctionnement de chaque élément, le nombre des éléments que l'on pourra faire fonctionner sera : 
 EMI2.1 
 de laquelle formule on déduit que le nombre des éléments est de beaucoup plus grand que celui des câbles du système. 



   En agissant de manière que des-n- câbles du système sys- on dérive pour chaque élément-m-conducteurs dont chacun alimente un enroulement électromagnétique, les -m- forces magnétomotrices peuvent être utilisées afin d'influencer un nombre correspondant de noyaux élémentaires d'un relais à plusieurs noyaux dont l'ancre mobile est établie de façon que son mouvement, dont on dérive la commande de l'aiguillage ou du signal, s'effectue lorsque tous les enroulements sont excités. 



   Suivant un autre mode de réalisation de l'invention les-m- enroulements sont utilisés à influencer un nombre égal de noyaux mobiles reliés à un même nombre d'organes de contrôle pour la manoeuvre, par exemple des interrupteurs insérés dans le circuit intérieur de l'appareil manoeuvré ou contrôlé. 



   L'invention sera maintenant décrite, à. titre d'exemple seulement, en quelques formes d'exécution, en se référait au dessin annexé. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig.l est un schéma élémentaire montrant le trait caractéristique de l'invention. 



   Les figs.2 et 3 sont des variantes du dit schéma. 



   La fig.4 montre, toujours d'une façon schématique, l'ap- plication du trait caractéristique en question à une installa- tion de manoeuvre, se rapportant spécialement à un élément par exemple un aiguillage. 



   La fig.5 est un schéma du réseau de contrôle. 



   La fig.6 montre, toujours d'une façon schématique, une variante du dispositif sélecteur pour la commande. 



   En se référant à la fig.l, I, II, III et IV représentent le faisceau de conducteurs ou câbles préposés à la commande électrodynamique d'un élément E manoeuvré, la dite commande étant obtenue en combinant, en ce cas, deux à deux les quatre câbles susmentionnés. Par conséquent à l'aide des quatre câbles susdits, en plus d'un câble commun V, on peut comman - der six éléments. 



   Dans cet exemple il est dérivé du câble I un conducteur 1' qui alimente l'enroulement électromagnétique 2', tandis que du câble   IIfest   dérivé un conducteur 1"' qui alimente 1' enroulement électromagnétique 2"'. Les dits enroulements sont reliés au conducteur commun V qui établit le circuit,à l'aide de conducteurs 3' et 3"'. Dans cette première forme d'exécution les enroulements 2' et 2"' entourent des noyaux élémentaires 4', 4"' d'un relais unique 4 à trois noyaux, d.ont l'un 4" est dépourvu d'enroulements. 



   L'ancre mobile 5 du relais est reliée à l'interrupteur 6 inséré dans le circuit 7 local de l'élément E, le dit circuit étant alimenté par exemple par la source 8 et présentant un enroulement électromagnétique 9 qui, à son tour, commande directement à l'aide de son ancre 10 le dispositif moteur de l'élément manoeuvré. 



   Si un seulement des enroulements 2 est excité, le noyau 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 correspondant est saturé et par conséquent aucune influence d'attraction ne s'exercera, sur l'ancre mobile. Si au contraire les deux enroulements 2' et 2"' sont alimentés tous les deux, de façon que les forces électromotrices tendent à donner des flux dans le même sens vers l'entrefer, le troisième noyau 4" est saturé et par conséquent l'ancre sera attirée. 



   La variante du schéma de contrôle suivant la   fig.2   com - porte deux relais distincts. Le conducteur 3a' alimente l'en- roulement 2a' qui entoure le noyau 4a' et est combiné avec 1' ancre 5a' , reliée à l'interrupteur 6a' inséré da.ns le circuit 7a de l'élément E ; tandis que le conducteur 3a'" alimente l'enroulement 2a"' et est combiné avec l'ancre 5a"' reliée   à   l'interrupteur 6a"' inséré dans le même circuit 7a, en série avec l'interrupteur 6a'. Il en résulte qu'en excitant le re - lais 4a' on ferme l'interrupteur 6a' ; mais alors le circuit 7a demeure encore ouvert. Seulement lorsqu'on excite simultanément les relais 4a' et 4a"' on ferme le circuit 7a, car les deux interrupteurs 6a' et 6a"' sont fermés. 



   La variante du schéma fondamental suivant la fig.3 com - porte encore deux relais distincts 4b' et 4b"'. Cependant les interrupteurs 6b' et 6b"' sont insérés en parallèle dans le circuit 7b ; par conséquent il suffit du   déplacement   de l'un d'eux pour obtenir l'interruption du circuit. Cette variante du schéma est prévue pour le fonctionnement avec interruption de courant, tel qu'il est nécessaire par exemple dans le cir - cuit de contrôle de l'élément manoeuvré, tandis que les deux variantes précédentes se rapportent au fonctionnement   à   action de courant. 



   En se référant à la   fig.4,   C est le dispositif de comman- de de l'élément, tandis que celui-ci est désigné schématique - ment en E. 



   Du faisceau de câbles de commande I, II, III et IV sont dérivés dans la cabine les conducteurs 8 aboutissant en 9 au 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 levier de commande, comportant essentiellement un disque tour - nant 10 pourvu d'une poignée 11 de commande, amovible, et qui présente des contacts en arc 12, 13, 14, 15 et 16, pouvant par conséquent tourner avec le disque 10, dont le but est d'établir la continuité électrique entre les groupes de câbles correspondants suivant la position angulaire du disque 10. 



   Correspondamment avec l'élément manoeuvré sont dérivés les conducteurs 1 susmentionnés, qui alimentent les enroule - ments du relais à plusieurs noyaux 4, maintenu avantageusement à une puissance limitée, car il a le but d'actionner l'inter - rupteur 6, inséré dans le circuit 7, où il est inséré un re - lais de plus grande puissance 17, que l'on appellera " relais de manoeuvre " afin de le distinguer des autres relais que l'on appellera " relais auxiliaires ". 



   Une fois le relais 17 inséré, on peut désinsérer le relais auxiliaire 4. Le circuit 7 comporte deux conducteurs 7' et 7". Un des câbles du relais de manoeuvre, moyennant le combinateur relié au mécanisme moteur, peut être relié avec l'un ou l'autre des conducteurs 7' , 7" provenant de la cabine, suivant le sens de la manoeuvre à effectuer ; seulement le conducteur relié est mis en tension par le mécanisme de ma -   no euvre.    



   L'alimentation du relais ne peut être opérée de nouveau que si l'on déplace par la cabine l'alimentation vers ce con - ducteur, ce qui n'est pas   possible   si le levier de manoeuvre n' est pas actionné en sens contraire. De cette façon le levier et les aiguilles reçoivent des déplacements dépendant l'un de l'autre et réciproquement forcés. 



   Le relais de manoeuvre 17 insère : a) le circuit 18 qui signale l'occupation des aiguilles   19 ,   à l'aide de l'interrupteur 20 ; b ) le circuit de contrôle 21 qui désigne le poste de manoeuvre à l'aide d.e l'interrupteur 21' ; 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 c ) le circuit de signalation 22 indiquant la fin de la   manoeu-   vre   à l'aide   de l'interrupteur 23 ; d ) le circuit 24 alimentant le moteur 25   à     l'aide   de l'inter- rupteur 26. 



   Le circuit 18 de signalation de   l'occupation   d.e l'aiguil- lage 19 comporte une ligne unique à deux conducteurs qui réu- nit en parallèle les différents circuits locaux se rapportant aux différents aiguillages. Chacun d'eux reçoit la tension de la, voie lorsque celle-ci n'est pas occupée par les trains, dès la fermeture de l'interrupteur 20 à l'aide du relais 17. 



  Par conséquent le relais 27 situé dans la cabine est excité et ferme l'interrupteur 28 commun à tous les circuits de contrôle. 



   Les autres circuits locaux, en dérivation sur la même ligne, ne sont pas influencés car ils demeurent interrompus par les relais de manoeuvre respectifs 17. 



   Le circuit de contrôle 21 comporte le même nombre de câbles, que celui de commande auxiliaire et pourrait être remplacé avec avantage par le circuit de commande   mme I,   II, III, IV en prévoyant un câble différent V. Ceci est possible, car le fonctionnement du circuit de commande n' est instantané que par ce que, une fois l'excitation du relais auxiliaire 4 obtenue, et par conséquent aussi celle du relais de manoeuvre 17, le premier peut être immédiatement désexcité. 



   Dans la cabine, en correspondance avec chaque levier de commande, est disposé un relais 29 avec plusieurs noyaux, semblable au relais 4. Les bouts 30 des conducteurs 31 déri- vés des circuits de contrôle peuvent être reliés '3, l'aide du disque à levier 10 moyennant les contacts en arc 13 et   15.   



  Dans ce cas, et quand l'interrupteur général 28 est fermé, le relais de contrôle 29 est excité et il s'établit de la sorte dans la cabine le signal de contrôle. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Le circuit de signalation 37 de la fin de la manoeuvre, contrôlé par les interrupteurs   23,   est constitué aussi par une ligne à deux conducteurs seulement. A cette ligne sont reliés en parallèle les différents circuits locaux 32' des postes de manoeuvre. Chacun de ces derniers est placé sous tension par la ligne 24 alimentant les moteurs dès que 1' interrupteur 23 est fermé. La ligne 32 peut à son tour ali- menter en dérivation un relais de fin de marche 33 en combi - naison avec le combinateur correspondant dans la cabine, une fois que, à l'aide du contact 16 , le disque 10 remonte les contacts d'extrémité 34. 



   Le fonctionnement s'effectue comme   suit :   
En supposant le disque 10 en une position angulaire telle que la flèche X corresponde   à la   flèche A du châssis fixe, comme montré   à   la fig. 4, tous les circuits sont inter - rompus et par conséquent le combinateur C est amené dans sa position de repos. 



     En   plaçant en 11 la poignée de commande amovible et en déplaçant le disque 10 de façon que la flèche X corresponde   e,u   point B, le levier relie les deux conducteurs 8 à l'aide du contact 12, et ferme par conséquent le circuit des câbles commandant l'élément E voulu, tandisqu'à l'aide du contact 15 il relie les contacts 30 de circuit de contrôle. Le dépla- cement du disque de la position A à la position B s'accomplit en vaincant l'action d'un ressort 35 qui retient un nez 36 buttant contre un arrêt 37. 



   En vertu des contacts établis, on insère au poste de manoeuvre le relais 4 et ensuite le relais 17 qui ferme tous les interrupteurs. On établit de la sorte les circuits déjà expliqués. 



   Si l'aiguillage n'est pas occupé par des trains, 1' interrupteur général   28   est inséré. Il s'en suit que les bouts des conducteurs de contrôle intéressés étant reliés, soit au 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 poste de manoeuvre, soit au levier, la manoeuvre a pour effet d'exciter le relais de contrôle   29 ,   qui retire l'arrêt   37   de façon que celui-ci ne s'oppose plus au nez 36 lors du déplace- ment angulaire subséquent du disque 10, qui par conséquent' peut être amené à la position C.

   Dans cette position le disque non seulement maintient la liaison avec les conducteurs du cir- cuit de contrôle et l'insertion du relais de manoeuvre, mais il insère aussi un' circuit 38 qui excite un relais 39 fermant l'interrupteur 40 inséré dans la ligne des moteurs 24, de fa- çon que le moteur 25 accomplit ses trois phases : vide, char- gé, vide. La roue 41 engagée avec l'organe de commande du moteur, est solidaire d'un pivot excentrique 42 logé dans une fenêtre 43 d'un organe à bielle 44 qui à   l'aide   de tiges convenables commande les aiguillages de branchement, ce mé- canisme comportant des ressorts ou des contrepoids de rappel. 



   Un combinateur 45 solidaire du mouvement du mécanisme moteur, est destiné à la fin de course   à   prédisposer les conducteurs de commande à l'inversion de la manoeuvre. 



   La manoeuvre accomplie, le combinateur 45 ferme le cir- cuit local de fin de course 22, à l'aide de l'interrupteur 46 et met en tension la ligne générale 32. Comme dans la posi- tion C, le disque à levier 10 maintient les contacts 34 du circuit dérivé fermés, l'électro-aimant 33 est excité qui retire l'autre arrêt 37', de façon que le levier est libéré, et peut être par conséquent amené à la position A' , dans laquelle la poignée de commande peut être enlevée pour la manoeuvre d'autres commandes. 



   Le contrôle du fonctionnement peut être établi avec avantage à l'aide d'un mécanisme enregistreur 47. Ce   mécanis -   me enregistreur peut être du type à clavier bien connu pour d'autres applications, par exemple pour le contrôle de l'entrée des ouvriers dans les usines. Dans une autre forme d'exécution le dit mécanisme enregistreur comportera un enroulement ampère - 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 -Il métrique 48 pour la ligne 24 des moteurs et autant d'électro - aimants 49 qu'il y a de conducteurs de contrôle, celui commun exclu. Les dits électro-aimants seront combinés avec un nombre correspondant d'électro-aimants enregistreurs dont le tracé sera enregistré sur une feuille disposée sur un cylindre.

   Ce cylindre sera avantageusement doué non seulement d'un mouvement rotatoire constant, mais aussi d'un mouvement axial de façon que les électro-aimants enregistreurs puissent tracer des lignes hélicoïdales, en réalisant de la sorte une économie considérable du dispositif d'enregistrement. 



   On a dit précédemment que le type de relais multiple fonctionnant lors de l'interruption du courant   (fig.3)   est spécialement adapté au circuit de contrôle. Un cas de contrôle à la suite de l'interruption du courant, se vérifie lorsqu' il s'agit de vérifier que les aiguillages n'ont pas subi de dégâts par exemple à cause de prise par le talon, de façon que, même si le mécanisme de commande a une position qui concorde avec le levier de manoeuvre, les aiguilles ne touchent pas les contre-aiguilles. Afin de signaler l'irrégularité, il suffira que le défaut de concordance dans la cabine produise le manque de courant en-m- entre les -n- circuits y aboutis - sant. 



   Sur le schéma S de la fig. 5 on a supposé que le dégât à un des aiguillages produise en -a- l'interruption de deux cir- cuits. Ces interruptions permettront de préciser l'aiguillage endommagé. Le relais 4a comportant deux enroulements dérivés des deux circuits interrompus sera désexcité et indiquera le dégât à l'aiguillage oorrespondant. Si l'on désire qu'en outre de la signalation dans la cabine, le signal de protection y relatif puisse se disposer automatiquement de façon à indiquer " voie non libre " indépendamment de la position du levier de manoeuvre 10, il suffira de.désexciter le consentement électro- magnétique du signal afin d'interrompre la transmission mécanique 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 normale entre le mécanisme et l'aile du sémaphore. Par censé - quent l'aile se disposera dans sa position normale de"voie non libre ". 



   Dans le schéma T qui montre le système des circuits pour le consentement des signaux, le nombre des circuits alimentant chaque consentement est borné   à   deux. Chaque électro-aimant de consentement 50 porte deux enroulements. 



   Si dans la cabine deux des circuits sont interrompus, 1' excitation du consentement ou signal correspondant cessera et l'aile du signal n'obéissant plus à la transmission mécanique y relative se disposera à voie empêchée . Si l'on établit des connexions convenables entre les conducteurs du signal et les contacts correspondant aux aiguillages intéressés dans une manoeuvre déterminée, la prise par le talon d'un quelconque des aiguillages peut disposer directement à voie empêchée le signal de protection. 



   On a dit déjà que les manoeuvres des différents leviers doivent à cause de la nature même du système être effectuées l'une après l'autre. La fig. 6 montre une variante du mécanisme de commande atteignant le même résultat d'une manière plus simple. Le mécanisme consiste en ce cas en un dispositif de blocage mécanique comportant une série de rouleaux 52 suscep - tibles de se déplacer le long de guides 53 à l'intérieur d' un intervalle déterminé L. Entre ces   roulea.ux   on peut insérer seulement un certain nombre de coins 54 d'une épaisseur déter - minée préalablement. Ces coins sont confiés à des tiges 55 commandés par des électro-aimants 56, qui sont excités   à leur   tour par des courants insérés par le levier de manoeuvre.

   Les tiges a.ctionnent des interrupteurs 57 insérés dans les câbles I, II, III, IV de commande. Il est évident que l'on pourra manoeuvrer simultanément seulement les leviers qui permettent d'obtenir une certaine combinaison de connexion.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Method and installation for the electrodynamic operation of switches, signals and the like of railways. -
The invention relates to a method and the related installation for the electrodynamic maneuvering of switches, signals and the like of railways.



   Installations of this type known until now include a considerable number of electric cables necessary for controlling the switches, signals and analogues which, for the sake of simplicity, will be referred to below as "elements". The essential characteristic of the invention makes it possible to greatly reduce the number of cables, while respecting the number of elements ordered, which thereby constitutes a natural technical advantage.



   The method according to the invention is characterized essentially by the fact that in order to operate an element

 <Desc / Clms Page number 2>

 given one uses a certain number of cables chosen from among those of a given system, so that the number of elements operated independently of one another, corresponds to the number of combinations that can be formed with the char which disposes, the said combinations being of a class corresponding to the number of cables used for each element.



   By indicating by-n-the number of electric cables intended for the operation of the operated elements, apart from a single common cable, and if cables (m <n) are reserved for the functioning of each element, the number of elements that we can operate will be:
 EMI2.1
 from which formula we deduce that the number of elements is much greater than that of the cables of the system.



   By acting so that cables of the system sys are derived for each element-m-conductors each of which feeds an electromagnetic winding, the -m- magnetomotor forces can be used to influence a corresponding number of elementary cores d 'a relay with several cores whose movable anchor is established in such a way that its movement, from which the control of the switch or the signal is derived, takes place when all the windings are energized.



   According to another embodiment of the invention the-m- windings are used to influence an equal number of mobile cores connected to the same number of control members for the operation, for example switches inserted into the internal circuit of the device operated or controlled.



   The invention will now be described, at. by way of example only, in some embodiments, with reference to the accompanying drawing.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig.l is a basic diagram showing the characteristic feature of the invention.



   Figs.2 and 3 are variants of said diagram.



   Fig. 4 shows, still schematically, the application of the characteristic feature in question to a switching installation, relating especially to an element, for example a switch.



   Fig. 5 is a diagram of the control network.



   Fig.6 shows, still schematically, a variant of the selector device for the control.



   Referring to fig. 1, I, II, III and IV represent the bundle of conductors or cables used for the electrodynamic control of a operated element E, said control being obtained by combining, in this case, two by two the four cables mentioned above. Therefore with the aid of the above four cables, in addition to a common cable V, six elements can be controlled.



   In this example there is derived from the cable I a conductor 1 'which feeds the electromagnetic winding 2', while from the cable IIfest derived a conductor 1 "'which feeds the electromagnetic winding 2"'. Said windings are connected to the common conductor V which establishes the circuit, by means of conductors 3 'and 3 "'. In this first embodiment, the windings 2 'and 2"' surround elementary cores 4 ', 4 "'a single relay 4 with three cores, one of which 4" is devoid of windings.



   The movable anchor 5 of the relay is connected to the switch 6 inserted in the local circuit 7 of the element E, the said circuit being supplied for example by the source 8 and having an electromagnetic winding 9 which, in turn, controls directly using its anchor 10 the motor device of the actuated element.



   If only one of the windings 2 is energized, the core

 <Desc / Clms Page number 4>

 corresponding is saturated and consequently no influence of attraction will be exerted on the mobile anchor. If, on the contrary, the two windings 2 'and 2 "' are both supplied, so that the electromotive forces tend to give flows in the same direction towards the air gap, the third core 4" is saturated and consequently the anchor will be drawn.



   The variant of the control diagram according to fig. 2 has two separate relays. The conductor 3a 'supplies the coil 2a' which surrounds the core 4a 'and is combined with the anchor 5a', connected to the switch 6a 'inserted in the circuit 7a of the element E; while the conductor 3a '"feeds the winding 2a"' and is combined with the anchor 5a "'connected to the switch 6a"' inserted in the same circuit 7a, in series with the switch 6a '. As a result, by energizing relay 4a ', switch 6a' is closed; but then the circuit 7a still remains open. Only when the relays 4a 'and 4a "' are simultaneously energized, the circuit 7a is closed, because the two switches 6a 'and 6a"' are closed.



   The variant of the basic diagram according to fig.3 still comprises two separate relays 4b 'and 4b "'. However, the switches 6b 'and 6b"' are inserted in parallel in the circuit 7b; consequently it suffices to move one of them to obtain the interruption of the circuit. This variant of the diagram is intended for operation with current interruption, as required, for example, in the control circuit of the actuated element, while the two preceding variants relate to operation with current action.



   Referring to fig. 4, C is the control device of the element, while this is indicated schematically at E.



   From the harness of control cables I, II, III and IV are derived in the cabin the conductors 8 ending in 9 at the

 <Desc / Clms Page number 5>

 control lever, essentially comprising a rotating disc 10 provided with a removable control handle 11 and which has arcing contacts 12, 13, 14, 15 and 16, which can therefore rotate with the disc 10, of which the aim is to establish electrical continuity between the corresponding groups of cables according to the angular position of the disc 10.



   Correspondingly with the actuated element, the aforementioned conductors 1 are derived, which supply the windings of the multi-core relay 4, advantageously maintained at a limited power, since its purpose is to actuate the switch 6, inserted in it. circuit 7, where a higher power relay 17 is inserted, which will be called "operating relay" in order to distinguish it from other relays which will be called "auxiliary relays".



   Once the relay 17 has been inserted, the auxiliary relay 4 can be disconnected. Circuit 7 comprises two conductors 7 'and 7 ". One of the cables of the operating relay, by means of the combiner connected to the motor mechanism, can be connected with one or the other of the conductors 7 ', 7 "coming from the cabin, depending on the direction of the maneuver to be carried out; only the connected conductor is put under tension by the operating mechanism.



   The relay can only be supplied with power again if the power supply is moved to this conductor through the cab, which is not possible if the operating lever is not actuated in the opposite direction. In this way the lever and the needles receive movements dependent on one another and reciprocally forced.



   The maneuver relay 17 inserts: a) the circuit 18 which signals the occupation of the hands 19, using the switch 20; b) the control circuit 21 which designates the maneuvering station using the switch 21 ';

 <Desc / Clms Page number 6>

 c) the signaling circuit 22 indicating the end of the maneuver by means of the switch 23; d) circuit 24 supplying motor 25 by means of switch 26.



   The circuit 18 for signaling the occupancy of the turnout 19 comprises a single line with two conductors which brings together in parallel the different local circuits relating to the different turnouts. Each of them receives the voltage of the track when it is not occupied by trains, as soon as switch 20 is closed using relay 17.



  Consequently, the relay 27 located in the cabin is energized and closes the switch 28 common to all the control circuits.



   The other local circuits, bypassing on the same line, are not influenced because they remain interrupted by the respective switching relays 17.



   The control circuit 21 has the same number of cables as that of the auxiliary control and could be replaced with advantage by the same control circuit I, II, III, IV by providing a different cable V. This is possible, because the operation of the control circuit is instantaneous only because, once the excitation of the auxiliary relay 4 has been obtained, and consequently also that of the operating relay 17, the first can be immediately de-energized.



   In the cabin, in correspondence with each control lever, is arranged a relay 29 with several cores, similar to relay 4. The ends 30 of the conductors 31 derived from the control circuits can be connected 3, using the disc. with lever 10 by means of the arc contacts 13 and 15.



  In this case, and when the main switch 28 is closed, the control relay 29 is energized and the control signal is thus established in the cabin.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   The signaling circuit 37 of the end of the maneuver, controlled by the switches 23, is also formed by a line with two conductors only. To this line are connected in parallel the various local circuits 32 'of the switching stations. Each of these is placed under voltage by the line 24 supplying the motors as soon as the switch 23 is closed. Line 32 can in turn supply a bypass to an end-of-run relay 33 in combination with the corresponding combiner in the cabin, once, using contact 16, disk 10 moves up the contacts d. end 34.



   Operation is as follows:
Assuming the disc 10 in an angular position such that the arrow X corresponds to the arrow A of the fixed frame, as shown in fig. 4, all the circuits are interrupted and consequently the combiner C is brought into its rest position.



     By placing the removable control handle at 11 and moving the disc 10 so that the arrow X corresponds to e, u point B, the lever connects the two conductors 8 using the contact 12, and consequently closes the circuit of cables controlling the desired element E, while using the contact 15 it connects the control circuit contacts 30. Displacement of the disc from position A to position B is accomplished by overcoming the action of a spring 35 which retains a nose 36 butting against a stop 37.



   By virtue of the established contacts, relay 4 is inserted at the switching station and then relay 17 which closes all the switches. The circuits already explained are established in this way.



   If the switch is not occupied by trains, the main switch 28 is inserted. It follows that the ends of the control conductors concerned being connected, either to the

 <Desc / Clms Page number 8>

 maneuvering station, or at the lever, the maneuver has the effect of exciting the control relay 29, which removes the stop 37 so that the latter no longer opposes the nose 36 during the subsequent angular displacement of the disc 10, which therefore can be brought to position C.

   In this position the disc not only maintains the connection with the conductors of the control circuit and the insertion of the operating relay, but it also inserts a circuit 38 which energizes a relay 39 closing the switch 40 inserted in the line. motors 24, so that the motor 25 goes through its three phases: empty, loaded, empty. The wheel 41 engaged with the motor control member is integral with an eccentric pivot 42 housed in a window 43 of a connecting rod member 44 which, using suitable rods, controls the branching points, this means. canism comprising return springs or counterweights.



   A combiner 45 integral with the movement of the motor mechanism is intended at the end of travel to predispose the control conductors to the reversal of the maneuver.



   Once the maneuver is completed, the combiner 45 closes the local limit switch 22, using the switch 46 and puts the general line 32 under tension. As in position C, the lever disc 10 keeps the contacts 34 of the branch circuit closed, the electromagnet 33 is energized which removes the other stopper 37 ', so that the lever is released, and can therefore be brought to the position A', in which the handle control can be removed to operate other controls.



   Functional control can be established with advantage with the aid of a recording mechanism 47. This recording mechanism may be of the keyboard type well known for other applications, for example for controlling the entry of workers. in the factories. In another embodiment, said recording mechanism will include an ampere winding -

 <Desc / Clms Page number 9>

 -It metric 48 for line 24 of motors and as many electromagnets 49 as there are control conductors, the common one excluded. Said electromagnets will be combined with a corresponding number of recording electromagnets, the trace of which will be recorded on a sheet placed on a cylinder.

   This cylinder will advantageously be endowed not only with a constant rotary movement, but also with an axial movement so that the recording electromagnets can trace helical lines, thereby achieving a considerable saving in the recording device.



   It has been said previously that the type of multiple relay operating when the current is interrupted (fig. 3) is specially adapted to the control circuit. A case of control following the interruption of the current is verified when it is a question of verifying that the switches have not suffered damage, for example due to the heel being caught, so that, even if the control mechanism has a position which matches the operating lever, the needles do not touch the counter needles. In order to signal the irregularity, it will suffice for the mismatch in the cabin to produce the lack of current between the -n- circuits leading to it.



   On the diagram S of fig. It has been assumed that the damage to one of the switches results in -a- the interruption of two circuits. These interruptions will make it possible to specify the damaged switch. Relay 4a comprising two windings derived from the two interrupted circuits will be de-energized and will indicate the damage to the corresponding switch. If it is desired that, in addition to the signaling in the cabin, the relative protection signal can be placed automatically so as to indicate "channel not free" regardless of the position of the operating lever 10, it will suffice to de-energize electromagnetic consent of the signal to interrupt the mechanical transmission

 <Desc / Clms Page number 10>

 normal between the mechanism and the semaphore wing. Supposedly, the kite will settle into its normal "non-clearing" position.



   In diagram T which shows the circuit system for the consent of signals, the number of circuits supplying each consent is limited to two. Each consent electromagnet 50 carries two windings.



   If in the cabin two of the circuits are interrupted, the excitation of the corresponding consent or signal will cease and the wing of the signal no longer obeying the relative mechanical transmission will be arranged in a blocked way. If suitable connections are established between the signal conductors and the contacts corresponding to the turnouts involved in a given maneuver, the catch by the heel of any of the turnouts can directly dispose of the protection signal in a blocked way.



   It has already been said that the maneuvers of the various levers must, because of the very nature of the system, be carried out one after the other. Fig. 6 shows a variant of the control mechanism achieving the same result in a simpler way. The mechanism consists in this case of a mechanical blocking device comprising a series of rollers 52 capable of moving along guides 53 within a determined interval L. Between these rollers, only one can be inserted. a certain number of wedges 54 of a predetermined thickness. These wedges are entrusted to rods 55 controlled by electromagnets 56, which are in turn excited by currents inserted by the operating lever.

   The rods a.activate switches 57 inserted in the control cables I, II, III, IV. It is obvious that we will be able to operate simultaneously only the levers which make it possible to obtain a certain combination of connection.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. Un procédé de commande électro-dynamique des aiguilla- ges, signaux et analogues de chemin de fer, caractérisé en ce qu'en vue du fonctionnement d'un certain élément on utilise un nombre donné de câbles choisis entre ceux d'un système don- né, de façon que le nombre des câbles manoeuvrés indépendam - ment l'un de l'autre, correspond au nombre des combinaisons que l'on peut réaliser avec les oâbles dont on peut disposer, les dites combinaisons étant d'une classe correspondant au nombre donné de câbles employés pour chaque élément. 1. A method of electro-dynamic control of railway points, signals and the like, characterized in that for the operation of a certain element a given number of cables chosen from among those of a system is used. given, so that the number of cables operated independently of one another, corresponds to the number of combinations that can be made with the cables that can be arranged, the said combinations being of a class corresponding to the given number of cables used for each element. 2. Une installation pour la mise en pratique du procédé suivant la revendication 1, caractérisée en ce que l'on dérive pour chaque élément commandé des câbles du système un certain nombre de conducteurs dont chacun alimente un enroulement électro-magnétique, dont les forces électromotrices dévelop - pées simultanément influencent un nombre correspondant de noyaux élémentaires d'un relais à plusieurs noyaux, combiné avec une ancre mobile prévue de manière que son mouvement, produisant la commande de l'aiguillage ou du signal, s'effec- tue seulement lorsque tous les enroulements sont excités. 2. An installation for the practice of the method according to claim 1, characterized in that one derives for each controlled element of the cables of the system a certain number of conductors each of which feeds an electromagnetic winding, the electromotive forces of which. developed simultaneously influence a corresponding number of elementary cores of a multi-core relay, combined with a movable anchor provided so that its movement, producing the control of the turnout or the signal, takes place only when all the windings are excited. 3. Une installation suivant la revendication 2, caracté- risée en ce que l'on dérive des câbles du système pour chaque élément commandé, plusieurs conducteurs alimentant chacun un enroulement électromagnétique, chacun desquels est utilisé afin d'influencer un noyau mobile correspondant relié à un organe correspondant de contrôle pour la manoeuvre. 3. An installation according to claim 2, characterized in that the cables of the system are derived for each controlled element, several conductors each supplying an electromagnetic winding, each of which is used in order to influence a corresponding mobile core connected to a corresponding control organ for the maneuver. 4. Une installation de manoeuvre électrodynamique sui - vant les revendications 1 et 2 ou bien suivant les revendica - tions 1 et 3, caractérisée en ce que chaque relais multiple commande un relais commun à noyau unique destiné à effectuer la manoeuvre proprement dite. 4. An electrodynamic maneuvering installation according to claims 1 and 2 or else according to claims 1 and 3, characterized in that each multiple relay controls a common single-core relay intended to perform the actual maneuver. 5. Une installation suivant les revendications précéden- tes, caractérisée par un circuit comportant un électro-aimant <Desc/Clms Page number 12> normal et deux conducteurs de retour commutables entre eux à chaque demi-tour soit du levier de manoeuvre soit du mécanisme actionnant l'élément commandé afin d' assurer d'une manière ab- solue la correspondance exacte entre la position du levier de manoeuvre et celle de l'élément. 5. An installation according to the preceding claims, characterized by a circuit comprising an electromagnet. <Desc / Clms Page number 12> normal and two return conductors switchable between them at each half-turn either of the operating lever or of the mechanism actuating the controlled element in order to ensure absolutely the exact correspondence between the position of the operating lever and that of the element. 6. Une installation suivant les revendications précédentes, caractérisée en ce que le déplacement des aiguilles est obtenu à l'aide de tiges solidaires d'un mécanisme à bielles actionné par le moteur. 6. An installation according to the preceding claims, characterized in that the movement of the needles is obtained by means of rods integral with a connecting rod mechanism actuated by the motor. 7. Une installation électrodynamique suivant les revendi-- cations précédentes,caractérisée en ce que le système de con - trôle déterminant l'élémentmanoeuvré comporte un nombre donné de câbles combinés en groupes pour chacun des éléments manoeu - vrés. 7. An electrodynamic installation according to the preceding revendi-- cations, characterized in that the control system determining the operated element comprises a given number of cables combined into groups for each of the operated elements. 8. Une installation suivant la revendication 7,caractéri- sée en ce que le système de contrôle utilise les mêmes câbles que le système de commande,après qu'ils ont servi à l'excita - tion du relais de manoeuvre. 8. An installation according to claim 7, charac- terized in that the control system uses the same cables as the control system, after they have served to energize the operating relay. 9. Une installation électrodynamique suivant les revendi- cations précédentes, caractérisée par un contrôle permanent in- diquant à chaque instant les irrégularités éventuelles des élé- ments manoeuvrés qui en ont altéré la position, le dit contrôle étant établi par des interruptions de courant en un des groupes de circuits destinés au service des éléments, lesquels circuits sont à l'état normal parcourus par le courant. 9. An electrodynamic installation according to the preceding claims, characterized by a permanent control indicating at all times the possible irregularities of the operated elements which have altered their position, the said control being established by current interruptions at a time. groups of circuits intended for the service of the elements, which circuits are in the normal state traversed by the current. 10. Une installation électrodynamique suivant la revendi- cation 10, caractérisée en ce que l'interruption est obtenue ou bien par l'interruption des circuits qui intéressent l'élément ou bien par un court-circuit local auquel cas la source d'éner- gie se trouve à l'extrémité opposée.de la cabine. 10. An electrodynamic installation according to claim 10, characterized in that the interruption is obtained either by the interruption of the circuits which concern the element or by a local short-circuit in which case the source of energy. gie is at the opposite end of the cabin. 11. Une installation suivant la revendication 6, caracté- risée en ce que le mécanisme à bielles est pourvu de ressorts de rappel ou de contrepoids afin de permettre la prise par le talon de l' aiguillage. <Desc/Clms Page number 13> 11. An installation according to claim 6, characterized in that the connecting rod mechanism is provided with return springs or with counterweights in order to allow the heel to grip the switch. <Desc / Clms Page number 13> 12. Une installation suivant les revendications précé - dentes, caractérisée par un appareil enregistreur oomportant des moyens aptes à transformer les passages et les interrup - tions de courant dans les câbles en des diagrammes dont on détermine le fonctionnement normal ou anormal. 12. An installation according to the preceding claims, characterized by a recording apparatus oomportant means capable of transforming the current passages and interruptions in the cables into diagrams whose normal or abnormal operation is determined. 13. Une installation suivant la revendication 12, carac- térisée en ce que l'appareil enregistreur est du type à clavier. 13. An installation according to claim 12, characterized in that the recording apparatus is of the keyboard type. 14. Une installation suivant la revendication 12, oarac - térisée en ce que l'appareil enregistreur comporte un rouleau apte à recevoir une zône d'enregistrement sur laquelle appuient autant d'organes enregistreurs qu'il y a de câbles pour le fonctionnement de tous les éléments, ledit rouleau étant doué simultanément d'un mouvement rotatoire et d'un mouvement de translation axial de façon que les tracés des organes enre - gistreurs soient hélicoïdaux. 14. An installation according to claim 12, oarac - terized in that the recording apparatus comprises a roller capable of receiving a recording area on which support as many recording units as there are cables for the operation of all the elements, said roller being endowed simultaneously with a rotary movement and an axial translational movement so that the traces of the recording members are helical. 15. Une installation suivant les revendications préoé - dentes, caractérisée par un système de blocage mécanique pour les leviers de commande dans la cabine, le dit système oompor - tant un certain nombre de rouleaux pouvant glisser en direc - tion diamétrale, entre lesquels peuvent être introduits seule- ment quelques-uns des coins d'un groupe, de façon que tandis que ces coins sont introduits, les autres sont empêchés de s' insérer et peuvent le faire seulement lorsque un ou plusieurs des premiers se désinsèrent des rouleaux correspondants. 15. An installation according to the preoé - dentes claims, characterized by a mechanical locking system for the control levers in the cabin, the said system oompor - as a number of rollers can slide in diametral direction, between which can be introduced only a few of the wedges in a group, so that while these wedges are introduced the others are prevented from inserting and can do so only when one or more of the first ones disengage from the corresponding rolls.
BE357496D BE357496A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE357496A true BE357496A (en)

Family

ID=31372

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE357496D BE357496A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE357496A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0179677A1 (en) Switching device with a variable composition
BE357496A (en)
FR2480493A1 (en) ELECTROMAGNETIC RELAY FOR OBTAINING UNIFORM CONTACT PRESSURE, THE TERMINALS OF WHICH ARE INTEGRATED BY MOLDING THE SUPPORTING BODY, AND METHOD OF MANUFACTURING SAME
EP1217711A2 (en) Electric energy distribution system and contactor for such system
FR3074974A1 (en) DEVICE FOR CONNECTING A MOBILE CARRIER CARRYING AN ELECTRICAL EQUIPMENT TO A MEDIUM OR HIGH VOLTAGE CELL, AND CELL COMPRISING SUCH A DEVICE.
BE386184A (en)
FR2758903A1 (en) Inverter circuit for use with contactor or circuit-breaker
BE642282A (en)
EP2346157B1 (en) pincer type phase inversion device
BE496311A (en)
BE352457A (en)
BE495057A (en)
BE482646A (en)
EP3769330A1 (en) Electromechanical actuator for a high-voltage electrical installation circuit breaker
BE371994A (en)
FR2954851A1 (en) High voltage electrical line-current interruption apparatus i.e. three-phase master actuator, control device, has detection units provided with signaling contacts actuated by interruption apparatuses housed in envelopes, respectively
BE411004A (en)
BE433091A (en)
BE422977A (en)
BE362057A (en)
FR2485252A1 (en) Medium or high tension circuit breaker - includes three insulating columns supporting fixed contact, pivoting contact arm and control mechanism
CH96590A (en) Installation for the yard or garage of railway vehicles.
BE393338A (en)
CH286316A (en) Electrically interlocking route station with road blocks for controlling rail traffic.
BE477882A (en)