BE351940A - - Google Patents

Info

Publication number
BE351940A
BE351940A BE351940DA BE351940A BE 351940 A BE351940 A BE 351940A BE 351940D A BE351940D A BE 351940DA BE 351940 A BE351940 A BE 351940A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shafts
blades
shaft
disks
discs
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE351940A publication Critical patent/BE351940A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B26HAND CUTTING TOOLS; CUTTING; SEVERING
    • B26DCUTTING; DETAILS COMMON TO MACHINES FOR PERFORATING, PUNCHING, CUTTING-OUT, STAMPING-OUT OR SEVERING
    • B26D3/00Cutting work characterised by the nature of the cut made; Apparatus therefor
    • B26D3/02Bevelling

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Forests & Forestry (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Crushing And Pulverization Processes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfectionnements aux machines à découper en bandes." 
La présente invention a trait aux machines à découper en bandes longues et étroites et elle se rapporte plus particuliè- rement à une machine découpant en bandes étroites des couches de papier telles que les feuilles de magazines et brochures reliés. 



   Un des buts de l'invention est de créer une machine qui découpe, débite, le papier en bandes très fines ou relativement étroites, ces bandes pouvant être utilisées comme matière d'em- ballage et remplacer les copeaux et autres matières similaires employées généralement comme remplissage ou matière d'amortis- sement pour la mise en boites et en caisses à claire-voie ou autre emballage d'objets et ustensiles fragiles. 



   Un autre but de l'invention est de créer un dispositif qui permette de découper des couches de papier comme spécifié ci-dessus et dans lequel les lames ou éléments coupeurs sont montés amoviblement sur leurs supports, de façon qu'ils puissent 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 être rapidement fixés en place ou enlevés pour leur aiguisage, leur réparation ou leur remplacement. Ceci entraîne de nombreux avantagea comme le comprendront les personnes du métier. 



   Un autre but de l'invention est de créer un nouveau moyen pour conserver une action de cisaillement entre les bords ou lames du mécanisme découpeur et de plus de créer un nouveau moyen par lequel les couteaux   co-agissant   sont mus en unisson,   mais %   une vitesse de rotation légèrement différente. 



   L'invention réside en plus dans les détails de construc- tion et dans la disposition et la combinaison de parties tel qu'il est décrit ci-dessous en référence au dessin annexé dans lequel les mânes signes de référence se rapportent à des parties correspondantes et où :   fig.,   représente une vue en bout avec partie coupée d'une machine suivant l'invention.   fig.2   est une coupe longitudinale à plus grande échelle d'une partie de la machine. fig.3 est une coupe d'un des éléments coupeurs. fig.4 est une coupe faite au travers de parties de deux unités coupeuses   co-agissantes,   cette coupe étant faite à angles droite par rapport à celle de la fig.3.   fig.5   est un détail des engrenages de commande des élé - mentsde coupe. 



   Dans la réalisation de l'invention les pièces 6 d'extrémi- té du châssis peuvent être doublées ou elles peuvent être de toute forme appropriée reconnue suffisante et possédant des supports tels que 7 et   8,   dans lesquels les arbres 9 et 10 res- pectivement peuvent tourner. Dans l'exemple représenté une base 11 est prévue et les bâtis d'extrémité peuvent être portés par cette base ou éventuellement ils peuvent être portés par tout autre support ou fondation, ceci étant sans influence sur la portée de l'invention. 



   Les éléments de coupe sont montés sur les arbres 9 et 10 et co-agissent entre eux pour couper le papier alimenté à la ma- chine. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Comme le représente la fig.l un carter 12 peut être prévu et monté sur la   base 11.   Ce carter peut enfermer les éléments de coupe sauf là ou les éléments d'un arbre   co-agissent   avec les éléments de l'autre arbre. De préférence,   à l'endroit   pré- cisément indiqué, le carter est pourvu de parois 13 et 14 supé- rieure et inférieure, tournées vers l'intérieur, qui forment un guide ou embouchure dans lequel la matière à débiter en ban- des étroites est introduite entre les couteaux   co-agissants.   



  Le carter est également pourvu au côté opposé à celui occupé par les parties retournées 13 et 14, de parois 15 et 16 tournées vers l'intérieur, qui constituent guides de sortie et ouverture par laquelle la matière débitée sort vers tout réceptacle ap- proprié qui peut être situé à l'endroit de l'ouverture de sor- tie. Des barres 17 s'étendent de la paroi 13 à la. paroi   15   du carter et une de ces barres est interposée entre chaque paire d'éléments coupeurs de l'arbre 10, tandis qu'une autre   barre 18   s'étend de la paroi 14 à la paroi 16 du carter et qu'une barre de ce type est interposée entre chaque paire d'éléments coupeurs de l'arbre 9. Ces barres de séparation peuvent être de tout type approprié et être ancrées en place de toute façon appropriée. 



   Les éléments coupeurs dans la présente réalisation de l'in- vention sont montés en double sur les arbres 9 et 10 et par con- séquent il suffira d'une description d'une seule série d'élé - ments pour permettre la compréhension de leur structure. Les parties des arbres 9   et 14,   situées entre les tourillons,sont de préférence d'une section transversale angulaire et chaque arbre est pourvu d'une série de disques tels que 19 pourvus d'ouvertu- res telles que 20 qui ont la forme de la section transversale des arbres sur lesquels ils sont montés ; de cette façon on peut se dispenser de cales ou clavettes pour assurer une rotation simul- tanée de l'arbre et du disque. 



   Les lames ou éléments de coupe 21 sont fixés aux disques 19 par des moyens de fixation 22 tels que des boulons, des vis ou analogue, ces moyens de fixation étant cependant de préférence 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'un type qui permette la fixation et l'enlevèrent rapide des lames aux disques 19. 



   Dans la description qui va suivre les éléments 21 sont désignés par lames, étant donné qu'ils agissent comme des lames cisaillantes pendant le fonctionnement de la machine. Les dis - ques d'un arbre sont placés en quinconce par rapport à ceux de l'autre arbre, de manière telle que le disque d'un arbre se pro- jette entre deux disques   co-agissants   de l'autre arbre sauf aux extrémités évidemment. Une série de disques se projette sous l'autre série d'une quantité très limitée mais légèrement plus grande que l'épaisseur des lames. 



   Afin de maintenir un effet de cisaille entre les lames, des moyens élastiques sont interposés entre les disques et dans la présente forme de réalisation chaque élément élastique com - porte une partie de moyeu 23 pourvue d'une ouverture 24 dont la forme est la même que la coupe transversale de l'arbre cor - respondant,de façon à ce que cette partie 23 tourne avec l'ar - bre ; l'élément élastique possède des   doigts 25   s'étendant radia- lement et portant contre la surface du disque.

   Le dessin montre que deux éléments élastiques sont interposés entre chaque paire de disques, un élément s'appuyant contre un côté d'un disque et l'autre élément contre le côté du disque immédiatement voisin,   maintenant   ainsi une pression sur les disques,de sorte que quand les lames d'un arbre passent entre les lames de l'autre arbre, il se produise une action de cisaille. 



   Les lames sont pourvues d'une face plane, carrée, et de bords arrondis, et les lames sont très aigues à la jonction des faces et des côtés, ceci étant une condition qui aide à l'action de cisaille et favorise l'efficacité du dispositif. 



   L'arbre 10 est entraîné par un   pignon 26   de l'arbre 9 qui attaque une roue dentée 27 de l'arbre 10, tandis que l'arbre 9 est entraîné par un pignon 28 qui attaque une roue dentée   29   de l'arbre 9.   Joie   pignon 28 peut être entraîné à partir de toute source convenable de puissance qu'il n'y a pas lieu de décrire. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   De préférence les engrenages 26 et 28 ont un nombre inégal de dents pour la raison qu'il est préférable qu'une série de lames soit entraînée % une vitesse plus grande que l'autre sé- rie, afin de développer une action d'étirage d'une série de la- mes par rapport à l'autre série. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Dans une machine à découper en bandes étroites des   matié-   res, un châssis portant des arbres rotatifs écartés l'un de l'autre, des disques sur ces arbres, les disques d'un arbre étant en quinconce par rapport aux disques de l'autre arbre, des lames tranchantes fixées sur les disques, les lames d'une série des disques   co-agissant   avec les lames de l'autre série et un moyen pour faire tourner le disque. 



   2. Dans une   machine   à découper en bandes étroites des   matiè-   res, un châssis portant des arbres rotatifs écartés l'un de l'autre, des disques sur ces arbres, les disques d'un arbre étant en quinconce par rapport aux disques de l'autre arbre, des lames tranchantes fixées sur les disques, les lames d'une série des disques co-agissant avec les lames de l'autre série et un moyen pour faire tourner le disque à des vitesses de rotation diffé- rente. 



   3. Dans une machine à découper en bandes étroites des matiè- res, un bâti portant des arbres rotatifs, ces arbres étant d'une coupe transversale de forme angulaire, des disques pourvus d'ou- vertures correspondant à cette section transversale étant montés sur ces arbres, des lames coupeuses étant montées amoviblement sur ces disques, un moyen pour faire tourner les arbres,et des é- léments rotatifs sur chaque arbre attaquant les disques respectifs pour exercer sur ceux-ci une pression dans le sens longitudinal des arbres. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to strip cutting machines."
The present invention relates to machines for cutting into long and narrow strips and more particularly relates to a machine for cutting into narrow strips layers of paper such as sheets of bound magazines and brochures.



   One of the aims of the invention is to create a machine which cuts, cuts, cuts paper into very thin or relatively narrow strips, these strips being able to be used as packaging material and to replace shavings and other similar materials generally used as packaging material. filling or cushioning material for boxing and crating or other packaging of fragile objects and utensils.



   Another object of the invention is to create a device which makes it possible to cut layers of paper as specified above and in which the blades or cutting elements are removably mounted on their supports, so that they can

 <Desc / Clms Page number 2>

 be quickly fixed in place or removed for sharpening, repair or replacement. This results in many advantages as will be understood by those skilled in the art.



   Another object of the invention is to create a new means for maintaining a shearing action between the edges or blades of the cutting mechanism and further to create a new means by which the co-acting knives are moved in unison, but% a slightly different rotational speed.



   The invention further resides in the details of construction and in the arrangement and combination of parts as described below with reference to the accompanying drawing in which the reference marks refer to corresponding parts and where: fig. represents an end view with part cut away of a machine according to the invention. fig.2 is a longitudinal section on a larger scale of part of the machine. fig.3 is a section of one of the cutting elements. fig.4 is a section made through parts of two co-acting cutting units, this section being made at right angles to that of fig.3. fig.5 is a detail of the cutting elements control gears.



   In carrying out the invention the end pieces 6 of the frame may be doubled or they may be of any suitable shape recognized as sufficient and having supports such as 7 and 8, in which the shafts 9 and 10 respectively can turn. In the example shown, a base 11 is provided and the end frames can be carried by this base or possibly they can be carried by any other support or foundation, this having no influence on the scope of the invention.



   The cutting elements are mounted on the shafts 9 and 10 and co-act with each other to cut the paper fed to the machine.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   As shown in fig.l a housing 12 can be provided and mounted on the base 11. This housing can enclose the cutting elements except where the elements of one shaft co-act with the elements of the other shaft. Preferably, at the point precisely indicated, the casing is provided with upper and lower walls 13 and 14, facing inwards, which form a guide or mouth in which the material to be fed into narrow bands. is introduced between the co-acting knives.



  The housing is also provided on the side opposite to that occupied by the upturned parts 13 and 14, with walls 15 and 16 facing inward, which constitute exit guides and an opening through which the discharged material exits towards any suitable receptacle which can be located at the location of the outlet opening. Bars 17 extend from the wall 13 to the. wall 15 of the housing and one of these bars is interposed between each pair of cutting elements of the shaft 10, while another bar 18 extends from the wall 14 to the wall 16 of the housing and a this type is interposed between each pair of cutting elements of the shaft 9. These separation bars can be of any suitable type and be anchored in place in any suitable manner.



   The cutting elements in the present embodiment of the invention are mounted in duplicate on the shafts 9 and 10 and therefore a description of a single series of elements will suffice to allow an understanding of their. structure. The parts of the shafts 9 and 14, located between the journals, are preferably of an angular cross section and each shaft is provided with a series of discs such as 19 provided with apertures such as 20 which have the shape of the cross section of the shafts on which they are mounted; in this way, shims or keys can be dispensed with to ensure simultaneous rotation of the shaft and the disc.



   The blades or cutting elements 21 are fixed to the discs 19 by fixing means 22 such as bolts, screws or the like, these fixing means however preferably being

 <Desc / Clms Page number 4>

 of a type which allows the rapid attachment and removal of the blades to the discs 19.



   In the description which follows the elements 21 are designated by blades, since they act as shearing blades during the operation of the machine. The disks of one shaft are staggered with respect to those of the other shaft, so that the disk of one shaft projects between two co-acting disks of the other shaft except at the ends. obviously. A series of discs projects under the other series in a very limited quantity but slightly greater than the thickness of the blades.



   In order to maintain a shearing effect between the blades, elastic means are interposed between the discs and in the present embodiment each elastic element comprises a hub part 23 provided with an opening 24 the shape of which is the same as. the cross section of the corresponding shaft, so that this part 23 rotates with the shaft; the resilient member has radially extending fingers 25 bearing against the surface of the disc.

   The drawing shows that two elastic elements are interposed between each pair of discs, one element resting against one side of a disc and the other element against the side of the immediately adjacent disc, thus maintaining pressure on the discs, so that when the blades of one tree pass between the blades of the other tree, a shearing action occurs.



   The blades are provided with a flat, square face, and rounded edges, and the blades are very sharp at the junction of the faces and sides, this being a condition which aids the shearing action and promotes the efficiency of the cutting. device.



   The shaft 10 is driven by a pinion 26 of the shaft 9 which drives a toothed wheel 27 of the shaft 10, while the shaft 9 is driven by a pinion 28 which drives a toothed wheel 29 of the shaft 9 Joy pinion 28 can be driven from any suitable source of power which need not be described.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Preferably the gears 26 and 28 have an unequal number of teeth for the reason that it is preferable that one set of blades is driven at a greater speed than the other set, in order to develop a stretching action. of a series of blades compared to the other series.



   CLAIMS.



   1. In a machine for cutting materials into narrow strips, a frame carrying rotating shafts spaced apart from each other, discs on these shafts, the discs of a shaft being staggered with respect to the discs of the other shaft, sharp blades attached to the discs, the blades of one set of discs co-acting with the blades of the other set and a means for rotating the disc.



   2. In a machine for cutting materials into narrow strips, a frame carrying rotating shafts spaced apart from each other, disks on these shafts, the disks of a shaft being staggered with respect to the discs of the other shaft, sharp blades attached to the discs, the blades of one set of discs co-acting with the blades of the other set, and a means for rotating the disc at different rotational speeds.



   3. In a machine for cutting materials into narrow strips, a frame carrying rotating shafts, these shafts being of an angular cross-section, discs provided with openings corresponding to this cross-section being mounted on these shafts, cutting blades being removably mounted on these disks, a means for rotating the shafts, and rotating elements on each shaft engaging the respective disks in order to exert pressure thereon in the longitudinal direction of the shafts.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

4. Dans une machine à découper en bandes étroites des matiè- res, un bâti portant des arbres rotatifs, ces arbres étant d'une <Desc/Clms Page number 6> coupe transversale de forme angulaire, des disques pourvus d'ou- vertures correspondant à cette section transversale étant montés sur ces arbres, des lames coupeuses étant montées amoviblement sur ces disques, un moyen pour faire tourner les arbres, des éléments rotatifs sur chaque arbre attaquant les disques respec- tifs pour exercer sur ceux-ci une pression dans le sens longitu- dinal des arbres, un carter pourvu d'ouvertures aux bords des dis- ques et des barres séparatrices s'étendant d'un côté à l'autre de ce carter entre les dits disques. 4. In a machine for cutting materials into narrow strips, a frame carrying rotating shafts, these shafts being of a <Desc / Clms Page number 6> angular cross section, disks provided with openings corresponding to this cross section being mounted on these shafts, cutting blades being removably mounted on these disks, means for rotating the shafts, rotating elements on each driving shaft the respective disks to exert on them a pressure in the longitudinal direction of the shafts, a casing provided with openings at the edges of the disks and with the separating bars extending from one side to the other of the shafts. this casing between said discs. En substance comme décrit ci-dessus et représenté au dessin annexé.- Substantially as described above and shown in the accompanying drawing.
BE351940D BE351940A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE351940A true BE351940A (en)

Family

ID=26782

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE351940D BE351940A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE351940A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2551695A1 (en) TAPPING DEVICE FOR CUTTING SELECTED LAYERS OF MULTIPLE THICKNESS CARTONS
EP0124449B1 (en) Waste shredder
CH627403A5 (en) CUTTER FOR THE CROSS-SECTION OF ONE OR MORE BANDS.
FR2938157A1 (en) Sort table for grapes in wine growing field, has adjustable rollers presenting shapes, at level of peripheral surfaces, forming passages with shape adapted to template, and adjusting units to adjust space between rotation axes of rollers
FR2808722A1 (en) Cutting tool for cutting material in strip form, is made of two cutting blades slightly offset one with the other, fitted to blade holders driven by an electric motor via gearing and operates with a sawing operation
BE351940A (en)
BE511111A (en)
BE1016648A5 (en) MILLING DEVICE WITH ADJUSTABLE CUTTING ANGLE.
FR2479024A1 (en)
FR2675420A1 (en) APPARATUS FOR PLACING SHEET MATERIAL BETWEEN SLICES CUT BY A SLICING MACHINE.
US1149954A (en) Sauer-kraut machine.
CA1118395A (en) Grinders for comminuting hard and dirty recuperated wastes, particularly wastes impervious to water
US1106177A (en) Peeling-machine for wood logs.
FR2471811A1 (en) Waste flail crusher-shredder - has roller chains on contra-rotating shafts capable of adjustment for speed
CH379535A (en) Feeder for pieces of cardboard taken one by one from the bottom of a stack
FR2549410A1 (en) HIGH SPEED CUTTING DEVICE WITH PLATE TYPE DIE
US1064870A (en) Wood planing and dressing machine.
US401054A (en) Lace paper machine
US925614A (en) String-bean cutter.
US386147A (en) manley
CH357960A (en) Apparatus for cutting longitudinally at intervals the edge of a strip
US515537A (en) Machine for rossing bark
BE558601A (en)
US602345A (en) Feed-cutter
BE407054A (en)