BE351241A - SUPPORT FOR MINING GALLERIES - Google Patents

SUPPORT FOR MINING GALLERIES

Info

Publication number
BE351241A
BE351241A BE351241A BE351241A BE351241A BE 351241 A BE351241 A BE 351241A BE 351241 A BE351241 A BE 351241A BE 351241 A BE351241 A BE 351241A BE 351241 A BE351241 A BE 351241A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tube
cable
block
opening
cables
Prior art date
Application number
BE351241A
Other languages
French (fr)
Inventor
Robert W. Cuthbertson
Original Assignee
Robert W. Cuthbertson
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Robert W. Cuthbertson filed Critical Robert W. Cuthbertson
Publication of BE351241A publication Critical patent/BE351241A/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E21EARTH OR ROCK DRILLING; MINING
    • E21DSHAFTS; TUNNELS; GALLERIES; LARGE UNDERGROUND CHAMBERS
    • E21D17/00Caps for supporting mine roofs

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mining & Mineral Resources (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • General Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Geochemistry & Mineralogy (AREA)
  • Geology (AREA)
  • Rod-Shaped Construction Members (AREA)
  • Catching Or Destruction (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "PERFECTIONNEMENTS AU SOUTENEMENT DES GALERIES DE   MINES"   
L'invention a pour objet un   dispositif.perfec-   tionné pour supporter le plafond des galeries de mines de charbon ou autres. Ce dispositif comprend une poutre en T ou en U qui se place transversalement par rapport à la galerie à l'endroit ou le plafond a besoin d'être soutenu, et cette poutre est de préférence renforcée par un ou plusieurs câbles s'étendant le long de la poutre et 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 attaché à ses extrémités. 



   L'invention comprend en outre des montants formés de tubes creux et présentant une fente verticale s'étendant sur une certaine longueur à la base au tube. 



   L'invention sera décrite en référence aux des- sins annexés dans lesquels : 
La   fig. 1   est une vue montrant une poutre en T placée transversalement à. la galerie et soutenue par des montants 
La fig. 2 est une vue en bout de la même poutre. 



   La fig. 3 est une vue de coté d'une poutre enT ren- forcée par deux câbles métalliques.      



   - La fig. 4 est une vue en plan prise de dessous. 



   La fig. 5 est une vue en bout montrant le bloc ser- vant à attacher les extrémités des câbles. 



   La fig. 6 est,-une vue en perspective du même bloc. 



   La fig. 7 est une coupe verticale d'une poutre en U renforcée par un seul câble. 



   La fig, 8 est une coupe transversale. 



   La fig. 9 est une vue,de dessous. 



   La fig, 10 est une vue de dessous d'une poutre en U renforcée par deux câbles. 



   La fig. 11 est une coupe transversale   correspondante   
La fig. 12 est une vue de coté d'une poutre en T renforcée par un câble double attaché d'un côté à la pou- tre et passant à. l'autre extrémité sur une rainure prati- quée dans un autre bloc. 



   La fig. 13 est :une vue   en bout   de la même poutre montrant le bloc qui sert à attacher les deux extrémités du câble. 



   La fig,   14   est une vue en bout de/la même poutre   'il   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 montrant le bloc rainuré qui occupe l'extrémité opposée de la poutre. 



   La fig. 15 est une vue en plan prise de dessous. 



   La fig. 16 est une vue en perspective du bloc rainu- re. 



   La fig. 17 est une vue en élévation d'un montant forma d'un tube creux présentant une fente verticale à sa partie inférieure. 



   La fig. 18 est une coupe verticale de ce même montant 
La fig. 19 est une coupe transversale. 



   La fig, 20 est une vue en plan d'un collier fendu s'adaptant sur le bas du tube de manière à réduire l'ou- verture. 



   La fig, 21 est une vue en élévation d'un montant for- mé d'un tube métallique présentant une fente verticale qui ne s'étend pas jusqu'au bas du   .tube.   



   La fig. 22 est une vue en élévation prise à angle droit par rapport à la fig, 21. 



   La fig. 23 est une coupe transversale du même mon- tant. 



   La   fig.   24 est une vue en plan d'un collier s'adap- tant sur le bas du tube de manière à réduire le diamètre de l'ouverture de ce tube. 



   Le dispositif. de support du plafond comprend une poutre A à section en T ou une poutre Al à section en U, l'une ou l'autre de ces poutres étant renforcée par un ou plusieurs câbles B et portée par des montants E. On peut utiliser à cet effet les montants.ordinaires de mélèze ou bien les tubes métalliques qui   èeront   décrits plus complètement   ci-après.   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Dans le cas d'une poutre A à section en T les montants comportent des fentes verticales à la partie supérieure pour recevoir l'aile a de la poutre comme l'indique la fig. 18, et dans le cas d'une poutre A1 à section en U le sommet de chaque montant s'engage entre les ailes a1. 



   La poutre A à section en T représentée fig. 3 à 6 est renforcée par deux câbles séparés B, disposés de chaque côté de l'aile a. Chaque câble B est maintenu   à   l'extrémité par un bloc C s'adaptant   à   l'extrémité de la poutre en T et percé de trous évasés vers l'extérieur et dont le plus petit diamètre est sensiblement égal au diamètre du   âble   B. Chaque bout du câble B est introduit dans une ouverture et est épanoui: réouverture est alors remplie d'un alliage ou d'un métal convenable tel que du métal blanc en fusion, si bien qu'après refroidissement les extrémités du câble sont solidement fixées au bloc. 



   Les fig. 7, 8 et 9 montrent une poutre A1 à sec- tion en U renforcée par un seul câble B. Le câble B est maintenu à chaque extrémité par un bloc C s'adaptant à l'extrémité de la poutre et comportant une   ouverture   évasée vers l'extérieur et dont le plus petit diamètre est sensiblement égal au diamètre du câble B. Chaque bout des câbles B est introduit dans une ouverture et est épanoui: l'ouverture est alors remplie d'un alliage convenable tel que du métal blanc de telle sorte que par refroidissement les extrémités du câble se trouvent fi- xées au bloc. 



   Les fig, 10 et 11 représentent une poutre A1 à section en U renforcée par deux câbles B, chaque câble 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 étant tenu à ses extrémités par un bloc 0 s'adaptant à l'extrémité de la poutre, les   câbles   étant fixés dans des ouvertures évasées pratiquées dans les blocs d'une façon semblable à celle qui a été indiquée à propos des fig,   8,   9 et   10.   



   Dans la forme d'exécution de l'invention repré- sentée fig, 12 à 16 la poutre A à section en Test ren- forcée par un seul câble B qui passe le long de l'aile a et de part et d'autre de celle-ci. Un bloc D est fixé à une extrémité de la poutre et ce bloc présente extérieu- rement une rainure c1 sur laquelle passe le câble B. Un bloc C   fixé a   l'autre extrémité de-la poutre présente deux ouvertures évasées c pour recevoir les extrémités du câble B qui est maintenu comme on l'a décrit en réfé- rence aux fig. 8, 9 et 10. 



   Bien que les dessins montrent une poutre en T ou en U renforcée par un ou deux câbles, il est évident que l'invention n'est pas limitée   à   l'emploi d'un ou de deux câbles et qu'on peut employer des câbles en nombre quelconque. 



   Aux fige 17 à 20 on a représenté un montant pour supporter les extrémités de la poutre A ou A1. Le montant est constitué par un tube creux E comportant une fente verticale E1 s'étendant depuis le bas jusqu'à une certaine hauteur, Quand le montant E doit être employé avec une poutre A à section en T deux fentes e diamétra-   lement   opposées sont pratiquées au sommet du tube pour recevoir   l'aile   de la poutre. Ces fentes ne sont pas nécessaires quand le montant est employé avec une poutre en U car dans ce cas l'extrémité du   montantlE   s'adapte 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 entre les ailes A1 de la poutre visible fig, 24. 



   Au lieu de s'étendre jusqu'au bas du tube E comme dans les fig. 17 et 18 la fente El peut se terminer à une petite distance de l'extrémité inférieure du tube ainsi que cela est représenté fig. 22. 



   S'il y a avantage à réduire le diamètre de l'ouverture existant au bas du tube on utilisera un collier métallique F ayant une   ouverture f   de diamètre moindre que le diamètre interne du tube E, ce collier s'adaptant sur le tube. Quand il est adapté à un tube E ayant une fente E1 .s'étendant jusqu'à la partie inférieu- re, le collier' 3? peut avoir une fente verticale f1 coin- aidant avec le bas de la fente El comme le montrent les fig. 17,  18, 19   et 29. 



   Un collier semblable au collier F peut être adapté au sommet du   tube-E   si on le désire, de manière à augmenter le diamètre externe du tube qui pénètre entre les ailes de la poutre en U. Un montant formé par un tube creux E avec fente verticale El ne se courbe pas lors- qu'une pression excessive est appliquée au sommet du mon- tant mais il s'enfonce dans le sol et celui-ci pénètre dans le tube. On peut apprécier la profondeur dont le tu- be s'est enfoncé grâce au niveau atteint à l'intérieur du tube et à cet effet une graduation est prévue sur le côté de la fente El,ce qui permet de voit immédiatement la distance dont le plafond s'est abaissé depuis la mise en place du montant. 



   , Un dispositif conforme à l'invention présente plusieurs avantages sur les autres montants et traverses en acier. Il est moins lourd, plus   maniale   et ne peut 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 être déplacé par les bennes de transport circulant dans les galeries principales,outre qu'ils indiquent   l'abais-   sement du   plafond 3   les montants conformes à 1'invention sont ininflammables et donnent par suite plus de sécurité que les montants en bois ce qui est particulièrement uti- le dans le cas où des feux de mines sont à redouter. 



   A résistance égale les poutres exécutées selon l'invention ont des dimensions moindres que les poutres ordinaires en acier ou en   bois   et elles permettent de donner aux galeries une plus grande largeur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "IMPROVEMENTS IN THE SUPPORT OF MINING GALLERIES"
The invention relates to a device.perfec- tion for supporting the ceiling of coal or other mine galleries. This device comprises a T or U-beam which is placed transversely with respect to the gallery where the ceiling needs to be supported, and this beam is preferably reinforced by one or more cables extending along of the beam and

 <Desc / Clms Page number 2>

 attached at its ends.



   The invention further includes uprights formed of hollow tubes and having a vertical slot extending a certain length at the base of the tube.



   The invention will be described with reference to the accompanying drawings in which:
Fig. 1 is a view showing a T-beam placed transversely to. the gallery and supported by uprights
Fig. 2 is an end view of the same beam.



   Fig. 3 is a side view of a T-beam reinforced by two metal cables.



   - Fig. 4 is a plan view taken from below.



   Fig. 5 is an end view showing the block for tying the ends of the cables.



   Fig. 6 is a perspective view of the same block.



   Fig. 7 is a vertical section of a U-beam reinforced by a single cable.



   Fig, 8 is a cross section.



   Fig. 9 is a view, from below.



   Fig, 10 is a bottom view of a U-beam reinforced by two cables.



   Fig. 11 is a corresponding cross section
Fig. 12 is a side view of a T-beam reinforced with a double cable attached on one side to the beam and passing through. the other end on a groove made in another block.



   Fig. 13 is: an end view of the same beam showing the block which is used to attach the two ends of the cable.



   Fig, 14 is an end view of the same beam 'il

 <Desc / Clms Page number 3>

 showing the grooved block that occupies the opposite end of the beam.



   Fig. 15 is a plan view taken from below.



   Fig. 16 is a perspective view of the groove block.



   Fig. 17 is an elevational view of an upright formed of a hollow tube having a vertical slot at its lower part.



   Fig. 18 is a vertical section of the same amount
Fig. 19 is a cross section.



   Fig, 20 is a plan view of a split collar fitting over the bottom of the tube so as to reduce the opening.



   Fig. 21 is an elevational view of a post formed of a metal tube having a vertical slit which does not extend to the bottom of the tube.



   Fig. 22 is an elevational view taken at right angles to FIG. 21.



   Fig. 23 is a cross section of the same amount.



   Fig. 24 is a plan view of a collar fitting over the bottom of the tube so as to reduce the diameter of the opening of that tube.



   The device. ceiling support beam comprises a T-section beam A or a U-section beam Al, one or the other of these beams being reinforced by one or more B cables and carried by E uprights. this effect amounts.ordinaires larch or metal tubes which will be described more fully below.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   In the case of an A-beam with a T-section, the uprights have vertical slots at the top to receive the a-flange of the beam as shown in fig. 18, and in the case of a beam A1 with a U-shaped section, the top of each upright engages between the flanges a1.



   The T-section beam A shown in fig. 3 to 6 is reinforced by two separate cables B, arranged on each side of the wing a. Each cable B is held at the end by a block C adapting to the end of the T-beam and drilled with holes flared outwards and the smallest diameter of which is substantially equal to the diameter of the cable B. Each end of cable B is introduced into an opening and is opened out: reopening is then filled with an alloy or a suitable metal such as molten white metal, so that after cooling the ends of the cable are firmly fixed to the block .



   Figs. 7, 8 and 9 show a beam A1 with a U-section reinforced by a single cable B. Cable B is held at each end by a block C which fits to the end of the beam and has a flared opening towards outside and whose smallest diameter is substantially equal to the diameter of the cable B. Each end of the cables B is introduced into an opening and is open: the opening is then filled with a suitable alloy such as white metal of such so that by cooling the cable ends are fixed to the block.



   Figs, 10 and 11 represent a beam A1 with a U-section reinforced by two cables B, each cable

 <Desc / Clms Page number 5>

 being held at its ends by a block 0 adapting to the end of the beam, the cables being fixed in flared openings made in the blocks in a manner similar to that which has been indicated with regard to fig, 8, 9 and 10.



   In the embodiment of the invention shown in fig, 12 to 16 the beam A with section under Test reinforced by a single cable B which passes along the wing a and on either side of this one. A block D is fixed to one end of the beam and this block has a groove c1 on the outside through which the cable B passes. A block C fixed to the other end of the beam has two flared openings c to receive the ends. of the cable B which is maintained as has been described with reference to FIGS. 8, 9 and 10.



   Although the drawings show a T or U-beam reinforced by one or two cables, it is obvious that the invention is not limited to the use of one or two cables and that cables can be employed. in any number.



   In figs 17 to 20 there is shown an upright for supporting the ends of the beam A or A1. The upright consists of a hollow tube E with a vertical slot E1 extending from the bottom up to a certain height, When the upright E is to be used with a beam A with a T section, two diametrically opposed slots e are made at the top of the tube to receive the flange of the beam. These slots are not necessary when the upright is used with a U-beam as in this case the end of the upright fits

 <Desc / Clms Page number 6>

 between the flanges A1 of the visible beam fig, 24.



   Instead of extending to the bottom of tube E as in fig. 17 and 18 the slot El may terminate at a small distance from the lower end of the tube as shown in fig. 22.



   If there is an advantage in reducing the diameter of the opening existing at the bottom of the tube, a metal collar F having an opening f of smaller diameter than the internal diameter of the tube E will be used, this collar being adapted to the tube. When fitted to an E-tube having an E1 slot extending to the bottom, the collar '3? may have a vertical slot f1 wedge helping with the bottom of the slot El as shown in fig. 17, 18, 19 and 29.



   A collar similar to the collar F can be fitted to the top of the E-tube if desired, so as to increase the external diameter of the tube which enters between the flanges of the U-beam. A post formed by a hollow tube E with a slot vertical El does not bend when excessive pressure is applied to the top of the upright, but it sinks into the ground and the latter enters the tube. We can appreciate the depth which the tube has sunk thanks to the level reached inside the tube and for this purpose a graduation is provided on the side of the slot El, which makes it possible to immediately see the distance whose ceiling has fallen since the amount was put in place.



   , A device according to the invention has several advantages over other steel uprights and sleepers. It is less heavy, more manageable and cannot

 <Desc / Clms Page number 7>

 be moved by the transport bins circulating in the main galleries, in addition to indicating the lowering of the ceiling 3, the uprights conforming to the invention are non-flammable and therefore provide more security than the wooden uprights. particularly useful in cases where mine fires are to be feared.



   For equal strength, the beams produced according to the invention have smaller dimensions than ordinary steel or wooden beams and they make it possible to give the galleries a greater width.

 

Claims (1)

R E S U M E EMI8.1 ;-,:-:-:-:w:-;w:-: : : :- ;# 1 ) Un dispositif pour supporter le plafond. des mines de charbon, ou autres comprenant une poutre à section en T ou en U renforcée par un ou plusieurs câbles s'étendant le long de cette poutre, 2 ) Dans un tel dispositif la fixation des extrémités des câbles à des blocs placés aux extrémi- tésde la poutre, chaque bloc présentant une ouverture évasée pour recevoir l'extrémité du câble; ABSTRACT EMI8.1 ; -,: -: -: -: w: -; w: -:::: -; # 1) A device to support the ceiling. coal mines, or others comprising a beam with a T or U section reinforced by one or more cables extending along this beam, 2) In such a device, fixing the ends of the cables to blocks placed at the ends of the beam, each block having a flared opening to receive the end of the cable; celle-ci étant épanouie dans l'ouverture et du métal étant coulé pour fixer l'ensemble, 3 ) Une variante comprenant un câble de ren- forcement qui passe à une extrémité de la traverse sur un bloc rainure, les deux bouts du câble s'attachant à un bloc situé du coté .opposé de la traverse, ce der- nier bloc présentant à cet effet desouverturesou s'en- gagent les deux bouts du câble qui sont épanouis et assujettis au moyen de métal fondu, 4 ) Dans un tel système de support l'utilisa- tion de montants constitués'chacun par un tube creux présentant une fente longitudinale partant du bas du tube ou un peu au-dessus et s'étendant jusqu'à une certaine hauteur. the latter being open in the opening and metal being poured to secure the assembly, 3) A variant comprising a reinforcing cable which passes at one end of the cross member over a groove block, the two ends of the cable attaching to a block located on the opposite side of the cross member, the latter block having for this purpose openings or engage the two ends of the cable which are opened out and secured by means of molten metal, 4) In such a support system the use of uprights each consisting of a hollow tube having a longitudinal slot starting from the bottom of the tube or a little above and extending to a certain height. 5 ) Dans un tel montant la disposition de deux fentes longitudinales diamétralement opposées. <Desc/Clms Page number 9> 5) In such an amount the provision of two diametrically opposed longitudinal slots. <Desc / Clms Page number 9> 6 ) L'utilisation d'une graduation placée sur le c8té de la fente verticale du montante 7 ) La disposition à la partie inférieure du tube d'un collier servant à réduire l'ouverture du tube. 6) The use of a graduation placed on the side of the vertical slit of the riser 7) The provision at the bottom of the tube of a collar serving to reduce the opening of the tube. 8 ) L'utilisation d'un collier s'adaptant à la partie supérieure de chaque montant de manière à augmen- ter la largeur de celui-ci 8) The use of a collar adapting to the upper part of each upright so as to increase the width thereof
BE351241A 1927-05-12 1928-05-11 SUPPORT FOR MINING GALLERIES BE351241A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB12712/27A GB293520A (en) 1927-05-12 1927-05-12 Improvements in devices for shoring or supporting the roofs of mines

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE351241A true BE351241A (en) 1928-06-30

Family

ID=40019344

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE351241A BE351241A (en) 1927-05-12 1928-05-11 SUPPORT FOR MINING GALLERIES

Country Status (5)

Country Link
US (1) US1851496A (en)
BE (1) BE351241A (en)
DE (1) DE504677C (en)
FR (1) FR654088A (en)
GB (1) GB293520A (en)

Families Citing this family (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE760324C (en) * 1941-07-19 1953-01-26 Franz Berghoff Method of excavating struts underground using ropes carried by rammers
DE1085836B (en) * 1955-04-14 1960-07-28 Aug Kloenne Fa Cap for expansion underground
DE1104471B (en) * 1956-11-05 1961-04-13 Dipl Berging Oskar Eckert Rope anchor

Also Published As

Publication number Publication date
GB293520A (en) 1928-07-12
US1851496A (en) 1932-03-29
DE504677C (en) 1930-08-14
FR654088A (en) 1929-04-02

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE351241A (en) SUPPORT FOR MINING GALLERIES
FR2660676A1 (en) SLIDE WITH DOUBLE SLIDING ELEMENT FOR RETAINING VEHICLES ON A ROAD.
FR2650010A1 (en) Fastening device for road safety guard fence (crash barrier)
FR3061937B1 (en) ASSEMBLY KIT FOR SUPPORT STRUCTURES, ASSEMBLY METHOD AND SUPPORT STRUCTURES ASSEMBLED USING THE ASSEMBLY KIT
CH272186A (en) Elastic clamp for rail fixing.
FR2735164A1 (en) Road crash barrier
EP3623540A1 (en) Device for securing a post to a screen
FR2678007A1 (en) Device for fastening, on a post, a rail intended to equip a civil engineering construction for a road traffic lane
FR2607841A1 (en) Crash barrier
FR2803900A1 (en) Anchorage piece for indication tags in shops has a sliding locking sleeve to maintain tag onto a horizontal suspension bar
CH660618A5 (en) Device for guiding tubes and/or pipes coming out of concrete slabs and its use
FR2765609A1 (en) Tubular metal post for supporting wire fencing, used for palisades
US2309322A (en) Boltless guy fitting
CH619125A5 (en) Device for holding skis
CH272079A (en) Support, in particular for electric cables.
FR2606589A1 (en) Training device: stake, tie and joining pieces
CH472562A (en) Set including a tubular post anchored to a concrete block
BE493862A (en)
BE450431A (en)
CH102357A (en) Joint for pipe.
FR2547521A2 (en) Tensioner for a metal wire
FR2534965A1 (en) DEVICE FOR THE CONNECTION BY CLAMPING GUTTER-SHAPED PROFILES, EMBEDDING THE ONE IN THE OTHER AND DISPLACABLE, FOR THE SUPPORT OF MINES
CH498270A (en) Fastening device for transversely fixing a die on a beam having an I-shaped section
CH713245B1 (en) Attachment for display or signage panel.
FR2501768A1 (en) CLOSURE DEVICE WITH A CONTROL ROD FOR THREADING IN A LONGITUDINAL GROOVE OF THE CHASSIS OF A WINDOW, A DOOR OR THE LIKE