BE340596A - - Google Patents

Info

Publication number
BE340596A
BE340596A BE340596DA BE340596A BE 340596 A BE340596 A BE 340596A BE 340596D A BE340596D A BE 340596DA BE 340596 A BE340596 A BE 340596A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
signal
disc
control rod
lever
periphery
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE340596A publication Critical patent/BE340596A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B61RAILWAYS
    • B61LGUIDING RAILWAY TRAFFIC; ENSURING THE SAFETY OF RAILWAY TRAFFIC
    • B61L29/00Safety means for rail/road crossing traffic
    • B61L29/08Operation of gates; Combined operation of gates and signals
    • B61L29/18Operation by approaching rail vehicle or train
    • B61L29/20Operation by approaching rail vehicle or train mechanically

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Handcart (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif de signal actionné, par le train en marche pour les   passages µ.   niveau sans barrière 
La présente invention a pour objet un dispositif de signal qui est destiné à être actionné par le train en marche pour les passades à niveau sans   barrière,et   dans lequel le changement de position de la palette du signal ou bien la mise en action et hors   dtaction     dtan'signal   lumineux ou acoustique sont produits par le train.

   en marche, avant et après le passage à niveau sans   barrie'-     re,au   moyen   d'une   seule et même barre de commande qui est   dépla-   cée d'une maniàre connue au moyen de câbles qui passent sur des poulies et sur lesquels une traction est exercée au moyen de bar- res de pression actionnées par les bourrelets des roues de   train d:   au moyen de bras de levier qui se trouvent en dessous des barres de pression et auxquels les   obles   sont raccordés. 



   La possibilité,de mettre au moyen d'une seule et même tige, le signal dans la position de "passage) libre" et dans la position " d'arrêt", est obtenue par le fait que l'extrémité supérieure de la tige de commande saisit au moyen d'une encoche un pivot d'une série de pivots qui sont fixés concentriquement sur la face d'un disque calé sur l'axe de la palette de signal et fait tourner la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 palette de 90  lors de la   traotion   exercée sur le câble par le train en marche,tandis qu'un avancement et un recul spontanés 
Mont empêchés par deux cliquets d'arrêt qui se mettent alterna- tivement contre des dents de la périphérie du disque, l'on des cliquets,qui se trouve dans le sens de rotation de la périphérie du disque,étant raccordé à l'une des extrémités d'un levier à poids à deux branches,

   articulé au châssis de signal et dont l'au- tre extrémité est abaissée lors de la descente de la tige de com -mandé par une dent prévue sur celle-ci,de telle sorte que le cli- quet d'arrêt est retiré des dents de la périphérie du disque et rend possible l'avancement ultérieur de la palette du signal pour   la   manoeuvre suivante. 



   Le dessin représente an exemple de réalisation de l'objet de   l'invention.   



   La fig. 1 est une vue de face pour la position de passage libre. 



   La fig. 2 est une vue en plan. 



   La fig. 3 est une vue de côté de la fig. 1. 



   La fig. 4 est une vue d'arrière de la fig. 1 dans la position   d'arrêt.   une distance appropriée en avant et en arrière du passage à niveau sans barrière considéré,on a   disposé,à   côté des rails prinoipaux   l.des   rails auxiliaires 8 situés du côté du bourrelet des roues du train en marche. Il y a chaque fois deux rails auxi- liaires de ce genre 2 l'an derrière l'autre et seules leurs extré- mités externes sont fixées de façon à pouvoir tourner sur les traverses 3. les extrémités jointives 4 reposent librement sur un levier 5 qui est suspendu transversalement aux rails 1 entre les traverses 3 de façon à pouvoir tourner par une extrémité sur les traverses.

   Pour réduire le choc des bourrelets des roues, les rails auxiliaires 2 s'étendent avantageusement en cône vers les extrémités externes et pour produire un effet de pression 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 suffisant sur le levier 5,leurs arêtes supérieures sont placées horizontalement sur une longueur telle qu'elle correspond à la plus grande distance entre les roues de deux wagons successifs, pour que les deux railsauxiliaires soient maintenus abaissés jus- qutà ce que tout le train soit passé sur eux. A l'extrémité li- bre de chaque levier 5 est prévue une poulie 6 sur laquelle passe un câble 7 fixé d'une manière appropriée,par une extrémité,à proximité des rails principaux 1. Ce câble est oonduit sur des   poulies et9   jusqu'à l'extrémité inférieure 10 d'une tige de commande 11 et se termine par un poids 12.

   L'extrémité inférieure 10 de la tige de commande 11 constitue avantageusement aussi un poids. La tige de commande 11 est guidée d'une part dans un châssis 26 portant les poulies 9 et par un collier 13 du châssis 14. Ce dernier est placé près du passage à niveau sans barrière et porte à son extrémité supérieure,l'arbre 15 à l'une des extré- mités duquel est montée la palette de signal 16. Sur l'autre ex- 
17 trémité est fixé un disque dont la surface externe porte des chevilles 18 disposées concentriquement. La tige de commande 11 saisit constamment l'une des chevilles 18 par son extrémité supé- rieure pourvue d'un cran 19. Sur la périphérie dn disque, on a prévu des dents 20 avec lesquelles   viennent,   en prisa des   cliquets   d'arrêt 21 fixés au châssis 14.

   A celui des cliquets se trouvant dans le sens de rotation du disque   17,on   a raccordé au moyen dtune bielle 22, par une extrémité, un levier à poids et à deux branches   23.   L'autre extrémité se trouve en dessous d'une dent 24 de l'extrémité supérieure de la tige de commande 11.

   Comme lors du mouvement de montée et de descente,la tige doit exécu- ter avec cette extrémité supérieure,un   mouvement   de va-et-vient, le guidage dans le collier 23 du châssis est en forme dé fente pour que l'extrémité supérieure de la tige de commande soit tou- jours en prise avec les chevilles 1.8,1a tige de commande est placée sous l'action d'un ressort de pression 25 fixé au'châssis 14. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 le fonctionnement du dispositif se fait comme suit:

   
Lorsque la circulation peut se faire sans danger sur le passade à niveaa sans barrière,la palette 16 du signal est dans sa posi- tion   verticale.Si   sa contraire, un train s'approche,les bourre- lets des roues de   celui-ci    .baissent les   :

  L'aU.   auxiliaires 2 situés, du oôté de l'arrivée et avec ceux-ci,le levier 5 de sorte que le câble correspondant 7 subit une traction et soulève la tige de commande 11 au passage à niveau. le cran 19 de celle-oi entraîne alors celle des chevilles 18 da disque 17 qui se trouve dans le cran et fait ainsi tourner le disque de 900 de sorte que la palette du signal parvient dans la position horizontale, c'est-à- dire la position d r arrêt (fig.4).Les cliquets 21 empêchent la con-   tinuation   de la rotation ou un recul par le fait que lors du   moave-   ment de montée de la tige de commande,ils se placent par les deux côtés contre une seule et même dent de la périphérie da disque. 



   Lors du mouvement de descente de la tige de commande   11,cette   dernière exerce une pression par sa dent 24 sur une extrémité du levier à deux branches 23,de sorte que l'autre extrémité de celui- ci s'élève et soulève le oliquet d'arrêt raccordé à la bielle 22. 



  La palette de signal est alors libre pour continuer la rotation, Cette continuation de la rotation se produit dès que la train a atteint la paire de rails auxiliaires 2 située après le passage à niveau; ces rails sont alors abaissés par les bourre- lets des roues et par conséquent,la tige de commande s'élève de nouveau,de sorte que le bras du signal parvient de nouveau dans la position du passage libre. La rotation de la palette du signal est avantageusement combinée à la commande d'an signal lumineux ou acoustique. La disposition de celui-ci peut être quelconque. Suivant les circonstances locales,la commande peut être électrique ou mécanique. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Signal device activated, by the moving train for passages µ. barrier-free level
The present invention relates to a signal device which is intended to be actuated by the moving train for barrier-free level crossings, and in which the change of position of the signal paddle or the activation and deactivation light or acoustic signals are produced by the train.

   in motion, before and after the level crossing without a barrier, by means of a single control bar which is moved in a known manner by means of cables which pass over pulleys and on which a traction is exerted by means of pressure bars actuated by the beads of the train wheels d: by means of lever arms which are located below the pressure bars and to which the obles are connected.



   The possibility of putting by means of a single rod, the signal in the "free passage" position and in the "stop" position, is obtained by the fact that the upper end of the control rod control grips by means of a notch a pivot of a series of pivots which are fixed concentrically on the face of a disc wedged on the axis of the signal pallet and turns the

 <Desc / Clms Page number 2>

 pallet of 90 during the traotion exerted on the cable by the moving train, while a spontaneous advancement and retreat
Mount prevented by two stop pawls which are put alterna- tively against teeth of the periphery of the disc, one of the pawls, which is in the direction of rotation of the periphery of the disc, being connected to one of the ends of a two-branch weight lever,

   articulated to the signal frame and the other end of which is lowered during the descent of the control rod by a tooth provided thereon, so that the stop pawl is withdrawn from the teeth of the periphery of the disc and makes possible the subsequent advancement of the signal paddle for the next maneuver.



   The drawing represents an exemplary embodiment of the object of the invention.



   Fig. 1 is a front view for the free passage position.



   Fig. 2 is a plan view.



   Fig. 3 is a side view of FIG. 1.



   Fig. 4 is a rear view of FIG. 1 in the stop position. a suitable distance in front and behind the level crossing without barrier considered, one arranged, next to the main rails l.des auxiliary rails 8 located on the side of the bead of the wheels of the moving train. There are in each case two auxiliary rails of this type 2 year behind the other and only their outer ends are fixed so as to be able to turn on the sleepers 3. the contiguous ends 4 rest freely on a lever 5 which is suspended transversely to the rails 1 between the sleepers 3 so as to be able to turn at one end on the sleepers.

   To reduce the impact of the beads on the wheels, the auxiliary rails 2 advantageously extend in a cone towards the outer ends and to produce a pressure effect.

 <Desc / Clms Page number 3>

 sufficient on lever 5, their upper edges are placed horizontally over a length such that it corresponds to the greatest distance between the wheels of two successive wagons, so that the two auxiliary rails are kept lowered until the whole train is passed over them. At the free end of each lever 5 is provided a pulley 6 over which passes a cable 7 fixed in a suitable manner, by one end, near the main rails 1. This cable is led on pulleys and 9 to at the lower end 10 of a control rod 11 and ends with a weight 12.

   The lower end 10 of the control rod 11 advantageously also constitutes a weight. The control rod 11 is guided on the one hand in a frame 26 carrying the pulleys 9 and by a collar 13 of the frame 14. The latter is placed near the level crossing without barrier and carries at its upper end, the shaft 15 at one of the ends of which is mounted the signal pallet 16. On the other ex-
17 end is fixed a disc whose outer surface carries pegs 18 arranged concentrically. The control rod 11 constantly grasps one of the pins 18 by its upper end provided with a notch 19. On the periphery of the disc, teeth 20 are provided with which come, in addition to the stop pawls 21. attached to the frame 14.

   To that of the pawls located in the direction of rotation of the disc 17, was connected by means of a connecting rod 22, by one end, a weight lever with two branches 23. The other end is located below a tooth. 24 from the upper end of the control rod 11.

   As during the up and down movement, the rod must perform with this upper end, a reciprocating movement, the guide in the collar 23 of the frame is slit-shaped so that the upper end of the control rod is always in engagement with the dowels 1.8, the control rod is placed under the action of a pressure spring 25 fixed to the frame 14.

 <Desc / Clms Page number 4>

 the device operates as follows:

   
When the traffic can be done without danger on the passade à niveaa without barrier, the pallet 16 of the signal is in its vertical position. If its opposite, a train is approaching, the wheel bulges of this one. lower them:

  AU. auxiliaries 2 located, from the side of the arrival and with these, the lever 5 so that the corresponding cable 7 is pulled and lifts the control rod 11 at the level crossing. the notch 19 of this then drives that of the pegs 18 of the disc 17 which is in the notch and thus rotates the disc 900 so that the signal paddle reaches the horizontal position, that is to say the stop position (fig. 4). The pawls 21 prevent a continuation of the rotation or a setback by the fact that when the control rod is raised, they are placed on both sides against a one and the same tooth on the periphery of the disc.



   During the downward movement of the control rod 11, the latter exerts a pressure by its tooth 24 on one end of the two-branch lever 23, so that the other end of the latter rises and lifts the oliquet d 'stop connected to connecting rod 22.



  The signal paddle is then free to continue the rotation. This continuation of the rotation occurs as soon as the train has reached the pair of auxiliary rails 2 located after the level crossing; these rails are then lowered by the wheel beads and consequently the control rod rises again, so that the signal arm again reaches the free passage position. The rotation of the signal paddle is advantageously combined with the control of a light or acoustic signal. The layout of it can be any. Depending on local circumstances, the control can be electrical or mechanical.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Résume Dispositif de signal actionné par le train en marche à <Desc/Clms Page number 5> l'endroit des passages à niveau sans barrière, comportant une transmission par leviers et câbles à partir des bourrelets des roues da train en marche,caractérise en ce que le changement de position de la palette da signal pour passer dans la position "d'arrêt" et dans la position de "passage libre" est produit par une seule et même tige de commande, : ce. dispositif pouvant en outre, EMI5.1 être caraotéesi en ce que: Summary Signal device operated by the moving train at <Desc / Clms Page number 5> the location of level crossings without barrier, comprising a transmission by levers and cables from the beads of the wheels of the moving train, characterized in that the change of position of the signal pallet to pass into the "stop" position "and in the" free passage "position is produced by one and the same control rod,: ce. device which can also EMI5.1 be caraotési in that: l'extrémité supérieure de la tige de oommande saisit aa moyen d'un cran,une cheville appartenant à une série de chevilles qui EMI5.2 sont disposées conventriqaament sur la. face d'un disque j3 sur l'arbre de la palette du signal,et fait tourner de 90 la palette de signal en cas de traction exercée sur le câble par le train en marche,tandis qu'une continuation spontanée de la rotation ou un retour en arrière sont empêchés par deux cliquets d'arrêt qui se mettent alternativement contre des dents de la périphérie du dis- que, l'un des cliquets, qui se troave dans le sens de la rotation EMI5.3 da la J:Iti1;1hâ1Q du Ç1;i,l;Il1tH; the upper end of the control rod grasps by means of a notch, a peg belonging to a series of pegs which EMI5.2 are arranged conventriqaament on the. face of a disc j3 on the signal vane shaft, and turns the signal vane by 90 in the event of traction exerted on the cable by the running gear, while a spontaneous continuation of rotation or a backwards are prevented by two stop pawls which are placed alternately against teeth on the periphery of the disc, one of the pawls, which is troave in the direction of rotation EMI5.3 da la J: Iti1; 1hâ1Q of Ç1; i, l; Il1tH; .étt ï-aoQOïâa à l'une des extrémités d'un levier à poids et à deux branches,articule au châssis de signal,levier dont l'autre extrémité est abaissée, lors de la des- cente de la tige de commande,par une dent prévue sur cette tige, de telle sorte que le cliquet est retiré des dents de la périphé- rie du disque et rend libre l'avancement de la palette pour la manoeuvre suivante. .étt ï-aoQOïâa at one end of a lever with weight and two branches, articulated to the signal frame, lever whose other end is lowered, during the descent of the control rod, by a tooth provided on this rod, so that the pawl is withdrawn from the teeth of the periphery of the disc and frees the advance of the pallet for the next maneuver.
BE340596D BE340596A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE340596A true BE340596A (en)

Family

ID=17340

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE340596D BE340596A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE340596A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2520968A1 (en) CONTINUOUS CYCLE MACHINE FOR SEPARATING AND REPLACING POTENT PLANTS IN PAPER TUBULAR POTS
BE340596A (en)
WO2006000679A1 (en) Retractable stand for two-wheel vehicles
FR2458210A1 (en) DEVICE FOR CUTTING AND TRANSPORTING A FORAGE BLOCK
BE666642A (en)
EP0513465B1 (en) Spool carrier for braiding machine
EP0279811B1 (en) Golf training apparatus
BE436824A (en)
BE416480A (en)
CH567955A5 (en) Bicycle pedal drive system - has pedals mounted on pivoted levers attached to drive sprocket via chain
BE363514A (en)
BE430179A (en)
BE371816A (en)
BE728875A (en)
BE428991A (en)
CH195499A (en) Apparatus for unwinding metal wire intended in particular for strapping boxes and other packages.
BE495769A (en)
BE341837A (en)
BE527140A (en)
BE497776A (en)
FR2682927A1 (en) Derailer positioning device
BE562637A (en)
CH107386A (en) Machine for forming sausages.
BE552684A (en)
BE562622A (en)