BE336700A - - Google Patents

Info

Publication number
BE336700A
BE336700A BE336700DA BE336700A BE 336700 A BE336700 A BE 336700A BE 336700D A BE336700D A BE 336700DA BE 336700 A BE336700 A BE 336700A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tubes
collector
boiler
group
screen
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE336700A publication Critical patent/BE336700A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23MCASINGS, LININGS, WALLS OR DOORS SPECIALLY ADAPTED FOR COMBUSTION CHAMBERS, e.g. FIREBRIDGES; DEVICES FOR DEFLECTING AIR, FLAMES OR COMBUSTION PRODUCTS IN COMBUSTION CHAMBERS; SAFETY ARRANGEMENTS SPECIALLY ADAPTED FOR COMBUSTION APPARATUS; DETAILS OF COMBUSTION CHAMBERS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F23M5/00Casings; Linings; Walls
    • F23M5/08Cooling thereof; Tube walls

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion Of Fluid Fuel (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux foyers de chaudières 
Cette invention se rapporte à un foyer de chau- dière dans lequel la chambre de combustion est délimitée dans ses grandes lignes par des tubes bouilleurs soumis à la chaleur rayonnante, et elle est particulièrement applica- ble aux installations de chaudières fixes brûlant du char- bon pulvérisé. 



   On a déjà proposé, de disposer dans des foyers de ce genre, des écrans d*eau à   l'intérieur   de la chambre   de   combustion, ces parois ou écrans d'eau étant composés 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de tubes bouilleurs ou de tubes intercalés dans le circuit de la chaudière et placés sur les parois latérales, sur les parois postérieures au-dessus du cendrier, et en dtautres endroits. 



   Un but de la présente invention est d'assurer une circulation plus efficace et meilleure dans ces écrans, sans employer de moyens mécaniques pour activer la cir- culation. 



   A cet effet, suivant l'invention, les écrans sont subdivisés, c'est-à-dire que les tubes dont ils sont formés sont groupés, et chaque subdivision- ou groupe est relié à la chaudière de manière   à   avoir une circulation sensiblement indépendante. 



   L'invention est représentée sur les dessins anne- xés. dans lesquels: 
Fig. 1 est une coupe verticale fragmentaire dans un foyer de chaudière suivant l'invention. 



   Fig. 2 est une coupe verticale transversale dans une moitié du foyer de chaudière, suivant la ligne   II-II   de Fig. 1. 



   Sur ces dessins, la chambre de combustion 1 est de construction connue. Du charbon pulvérisé est injecté de haut en bas dans la partie supérieure de cette chambre de combustion par une rangée de brûleurs appropriés 2 et le combustible ainsi que le courant de flammes 3 suivent une trajectoire en forme de U à travers cette chambre de com- bustion. Une partie de l'air de combustion est injecté par les brûleurs et le complément est admis par des rangées d'orifices d'entrée d'air 4 ménagés à différentes hauteurs dans la paroi antérieure 5 qui est de préférence creuse, de sorte que l'air de combustion admis par les orifices 4 est 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 chauffé en passant à l'intérieur de cette paroi.

   Devant la paroi postérieure 12 de la chambre de combustion se trouve un écran d'eau composé de tubes relativement rapprochés 17a dont les extrémités supérieures sont reliées au bouilleur inférieur ou collecteur de boues 13 de la chaudière. Ces tu- bes sont de préférence de faible diamètre de manière à ne pas affaiblir la structure de ce bouilleur. A leurs extrémi- tés inférieures, les tubes 17a sont reliés par paires à des boites de raccord 20. 



   Au dessus du cendrier de la chambre de combustion est situé un écran d'eau composé de tubes 8 fortement espa- cés pour permettre aux particules résiduelles tombant du courant de combustible et de flammes de passer librement dans le cendrier tout en étant refroidies, cette disposi- tion étant bien connue. 



   Les extrémités supérieures des tubes 8 sont re- liées aux boites de raccord 20 et leurs extrémités inférieu- res au collecteur 21 qui est de préférence divisé en deux compartiments par une cloison. Un tube 22 relie chaque com- partiment du collecteur 21 au bouilleur collecteur de boues 13, ces tubes 22 constituant des tubes de descente et ayant de préférence un diamètre un peu plus grand que les tubes 8 qui, à leur tour, ont un plus grand diamètre que les tubes 17a. 



   Grâce à cette disposition il s'établit une circu- lation locale dans l'écran d'eau composé de tubes 8 et dans l'écran d'eau postérieur composé de tubes 17a, bien que ces écrans soient reliés au bouilleur principal. On peut voir aussi que l'écran d'eau inférieur et l'écran d'eau postérieur sont divisés en deux éléments ou groupes compor- tant de préférence un nombre égal de tubes. Cette disposi- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tion assure une circulation plus uniforme dans tous les tubes et écarte une des difficultés rencontrées jusque pré- sent. En même temps, la disposition est propre à assurer une circulation rapide et non limitée dans les écrans d'eau indérisur et postérieur, et à faire en sorte que la aircula- tion se fasse toujours de bas en haut dans ceux-ci.

   A ce propos, on a souvent constaté que, dans les dispositions habituelles, la circulation cesse temporairement et même se renverse. Ceci est évité grâce aux connections descendantes 
22 qui sont situées en dehors de la chambre de combustion et produisent la circulation locale mentionnée ci-dessus. 



   Les écrans d'eau des parois latérales de la cham- bre de combustion sont groupés en deuxéléments, deux étant le nombre préférable, et chaque élément est composé de pe- tits tubes 7. Les tubes de chaque élément traversent la paroi du foyer pour   rejoindre à.   l'extérieur les collecteurs supérieurs 11, 11 et inférieurs 12, 12. Un tube descendant 9 relie chacun des collecteurs inférieurs 12 au bouilleur collecteur de boues 13, et un tube montant 10 relie chacun des collecteurs 11 au collecteur 16 qui, à son tour, est relié par plusieurs petits tubes 18 à l'un des bouilleurs supérieurs 14 de la chaudière, afin de ne pas affaiblir la structure du bouilleur et   d'aider   à établir un équilibre entre les deux éléments de chaque paroi latérale de la cham- bre de combustion.

   Les tubes 9 ainsi que les tubes 10 ont le même calibre que les tubes 22, tandisque les tubes 7 et les tubes 17a ont des dimensions comparables. 



   On voit donc que chaque élément possède sa circu- lation indépendante propre et que, en divisant les écrans d'eau latéraux en éléments, on   tend à   assurer dans les tu- pes une circulation plus uniforme qui est encore favorisée 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 par la connection des tubes 10 au collecteur 16. Pour les raisons déjà mentionnées   à   propos des autres éléments dé- crits, il se produit toujours dans les éléments de chaque écran latéral un courant plus efficace et constamment ascen- dant. Ces résultats sont encore rendus plus certains du fait que les collecteurs 11 et 12 sont reliés par des tubes 19 dont une paire relie chaque paire de ces collecteurs, ces tubes étant placés à l'extérieur du foyer et constituant des tubes de descente.

   La circulation locale ainsi produi- te favorise l'écoulement dans les tubes 9. 



   Afin d'éviter un affaiblissement de la structure du bouilleur 13, il est préférable de relier les tubes 22 et 9 à des collecteurs 15 qui, à leur tour, sont reliés au bouilleur 13 par plusieurs petits tubes 17. 



   REVENDICATIONS 
 EMI5.1 
 ¯-¯8...t¯8¯9....'.....- * < t * t W 
1.-- Dans un foyer destiné à brûler du combustible pulvérisé comprenant une chambre de combustion, une chaudiè- re chauffée par celle-ci et une rangée de tubes délimitant une partie de l'espace de combustion, le perfectionnement consistant en des dispositifs reliant les tubes par groupes au point de vue de la circulation. 



   2. - Dans un foyer destiné à brûler du combustible pulvérisé comprenant une chambre de combustion, une chaudiè- re chauffée par celle-ci et une rangée de tubes délimitant une partie de l'espace de combustion, le perfectionnement consistant en des dispositifs reliant les tubes par groupes au point de vue de la circulation, qui est locale par rap- port à la chaudière. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to boiler hearths
This invention relates to a boiler hearth in which the combustion chamber is delimited in broad outline by boiling tubes subjected to radiant heat, and it is particularly applicable to stationary boiler installations burning coal. sprayed.



   It has already been proposed to have in such homes, water screens inside the combustion chamber, these walls or water screens being composed

 <Desc / Clms Page number 2>

 boiling tubes or tubes interposed in the boiler circuit and placed on the side walls, on the rear walls above the ashtray, and in other places.



   An object of the present invention is to ensure a more efficient and better circulation in these screens, without employing mechanical means to activate the circulation.



   For this purpose, according to the invention, the screens are subdivided, that is to say that the tubes of which they are formed are grouped, and each subdivision or group is connected to the boiler so as to have a substantially independent circulation. .



   The invention is shown in the accompanying drawings. wherein:
Fig. 1 is a fragmentary vertical section through a furnace hearth according to the invention.



   Fig. 2 is a transverse vertical section through one half of the boiler hearth, taken along line II-II of FIG. 1.



   In these drawings, the combustion chamber 1 is of known construction. Pulverized coal is injected from top to bottom into the upper part of this combustion chamber by a row of suitable burners 2 and the fuel as well as the flame stream 3 follow a U-shaped path through this combustion chamber. . Part of the combustion air is injected by the burners and the remainder is admitted through rows of air inlet openings 4 formed at different heights in the front wall 5 which is preferably hollow, so that the the combustion air admitted through ports 4 is

 <Desc / Clms Page number 3>

 heated by passing inside this wall.

   In front of the rear wall 12 of the combustion chamber there is a water screen composed of relatively close together tubes 17a, the upper ends of which are connected to the lower boiler or sludge collector 13 of the boiler. These tubes are preferably of small diameter so as not to weaken the structure of this boiler. At their lower ends, the tubes 17a are connected in pairs to connection boxes 20.



   Above the ashtray of the combustion chamber is located a water screen made up of tubes 8 widely spaced to allow residual particles falling from the stream of fuel and flames to pass freely into the ashtray while being cooled, this arrangement. - tion being well known.



   The upper ends of the tubes 8 are connected to the connection boxes 20 and their lower ends to the manifold 21 which is preferably divided into two compartments by a partition. A tube 22 connects each compartment of the collector 21 to the sludge collecting boiler 13, these tubes 22 constituting downpipes and preferably having a slightly larger diameter than the tubes 8 which, in turn, have a larger diameter. diameter than the tubes 17a.



   By virtue of this arrangement, local circulation is established in the water screen composed of tubes 8 and in the posterior water screen composed of tubes 17a, although these screens are connected to the main boiler. It can also be seen that the lower water screen and the rear water screen are divided into two elements or groups preferably having an equal number of tubes. This provision

 <Desc / Clms Page number 4>

 tion ensures a more uniform circulation in all the tubes and eliminates one of the difficulties encountered so far. At the same time, the arrangement is suitable for ensuring rapid and unrestricted circulation in the inner and posterior water screens, and for ensuring that the air movement always takes place from the bottom up in them.

   In this connection, it has often been observed that, in the usual arrangements, the circulation temporarily ceases and even reverses itself. This is avoided thanks to downlink connections
22 which are located outside the combustion chamber and produce the local circulation mentioned above.



   The water screens on the side walls of the combustion chamber are grouped into two elements, two being the preferable number, and each element is composed of small tubes 7. The tubes of each element pass through the wall of the furnace to join. at. outside the upper collectors 11, 11 and lower 12, 12. A down tube 9 connects each of the lower collectors 12 to the sludge collecting boiler 13, and an up tube 10 connects each of the collectors 11 to the manifold 16 which in turn , is connected by several small tubes 18 to one of the upper boilers 14 of the boiler, so as not to weaken the structure of the boiler and to help establish a balance between the two elements of each side wall of the chamber combustion.

   The tubes 9 as well as the tubes 10 have the same caliber as the tubes 22, while the tubes 7 and the tubes 17a have comparable dimensions.



   We can therefore see that each element has its own independent circulation and that, by dividing the lateral water screens into elements, we tend to ensure in the tubes a more uniform circulation which is further favored.

 <Desc / Clms Page number 5>

 by connecting the tubes 10 to the collector 16. For the reasons already mentioned in connection with the other elements described, there is always in the elements of each side screen a more efficient and constantly rising current. These results are made even more certain by the fact that the collectors 11 and 12 are connected by tubes 19, a pair of which connects each pair of these collectors, these tubes being placed outside the hearth and constituting down tubes.

   The local circulation thus produced favors the flow in the tubes 9.



   In order to avoid a weakening of the structure of the boiler 13, it is preferable to connect the tubes 22 and 9 to manifolds 15 which, in turn, are connected to the boiler 13 by several small tubes 17.



   CLAIMS
 EMI5.1
 ¯-¯8 ... t¯8¯9 ....'.....- * <t * t W
1 - In a furnace intended to burn pulverized fuel comprising a combustion chamber, a boiler heated by the latter and a row of tubes delimiting a part of the combustion space, the improvement consisting of devices connecting the tubes in groups from the point of view of circulation.



   2. - In a hearth intended to burn pulverized fuel comprising a combustion chamber, a boiler heated by the latter and a row of tubes delimiting part of the combustion space, the improvement consisting of devices connecting the tubes in groups from the point of view of circulation, which is local to the boiler.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

@ <Desc/Clms Page number 6> 3.- Dans les dispositifs mentionnés aux revendi- cations 1 et 2, des collecteurs et des tubes descendants et montants partant de la chaudière et y aboutissant, pour chaque groupe. @ <Desc / Clms Page number 6> 3.- In the devices mentioned in claims 1 and 2, manifolds and descending tubes and uprights starting from the boiler and ending there, for each group. 4. - Dans les dispositifs mentionnés aux revendi- cations 1 et 3 ou 2 et 3, des tubes descendants reliant les collecteurs de chaque groupe. 4. - In the devices mentioned in claims 1 and 3 or 2 and 3, down pipes connecting the collectors of each group. 5.- En combinaison, une chaudière comportant des bouilleurs supérieur et inférieur, une chambre de com- bustion, un écran de tubes pour une paroi verticale de celle-ci, les tubes de cet écran étant groupés, des collec- teurs pour chaque groupe, un tube descendant reliant le bouilleur collecteur de boues au collecteur inférieur de chaque groupa, un tube montant partant du collecteur supé- rieur de chaque groupe, et un tube descendant reliant chaque collecteur supérieur à chaque collecteur inférieur. 5.- In combination, a boiler comprising upper and lower boilers, a combustion chamber, a screen of tubes for a vertical wall thereof, the tubes of this screen being grouped, manifolds for each group , a descending tube connecting the sludge collecting boiler to the lower collector of each groupa, a rising tube starting from the upper collector of each group, and a descending tube connecting each upper collector to each lower collector. 6.- Dans un foyer destiné à brûler du combustible pulvérisé, dans lequel la chambre de combustion possède un cendrier et un écran d'eau tubulaire situé au-dessus de ce cendrier, des dispositifs destinés à relier les tubes de cet écran par groupes au point de vue de la circulation dans ces tubes. 6.- In a fireplace intended to burn pulverized fuel, in which the combustion chamber has an ashtray and a tubular water screen situated above this ashtray, devices intended to connect the tubes of this screen in groups to the point of view of the circulation in these tubes. 7.- En combinaison, une chaudière comportant des bouilleurs supérieur et inférieur, une chambre de combustion, un écran de tubes pour une paroi verticale de cette chambre, les tubes de cet écran étant-groupés, des collecteurs pour chaque groupe, un tube descendant reliant le bouilleur col- lecteur de boues au collecteur inférieur de chaque groupe, un tube montant partant du collecteur supérieur de chaque groupe et un tube descendant reliant chaque collecteur supé- <Desc/Clms Page number 7> rieur à chaque collecteur inférieur, un collecteur commun aux tubes descendants, plusieurs petits tubes reliant ce dernier collecteur au bouilleur collecteur de boues, un collecteur commun aux tubes montants et plusieurs petits tubes reliant ce dernier collecteur à un bouilleur supérieur. 7.- In combination, a boiler comprising upper and lower boilers, a combustion chamber, a screen of tubes for a vertical wall of this chamber, the tubes of this screen being grouped, collectors for each group, a down tube connecting the sludge collector to the lower collector of each group, a rising tube from the upper collector of each group and a down tube connecting each upper collector <Desc / Clms Page number 7> laughing at each lower collector, a collector common to the descending tubes, several small tubes connecting this latter collector to the sludge collecting boiler, a collector common to the upright tubes and several small tubes connecting this latter collector to an upper boiler. 8.- Foyer de chaudière construit et destiné à fonctionner en substance comme ci-dessus décrit avec référen- ce aux dessins annexés. 8.- Boiler hearth constructed and intended to operate substantially as described above with reference to the accompanying drawings.
BE336700D BE336700A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE336700A true BE336700A (en)

Family

ID=14941

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE336700D BE336700A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE336700A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE336700A (en)
FR2514475A1 (en) Heat exchanger heating boiler - has axial heating coil with heat exchange disc between coils
BE485771A (en)
BE472367A (en)
BE337955A (en)
BE335586A (en)
BE332047A (en)
BE340022A (en)
BE342235A (en)
BE336730A (en)
BE335431A (en)
BE472366A (en)
BE355122A (en)
BE483982A (en)
BE340771A (en)
BE456081A (en)
BE535823A (en)
BE580237A (en)
BE382428A (en)
BE428469A (en)
BE465451A (en)
BE538318A (en)
BE333670A (en)
BE408450A (en)
BE337287A (en)