BE333670A - - Google Patents

Info

Publication number
BE333670A
BE333670A BE333670DA BE333670A BE 333670 A BE333670 A BE 333670A BE 333670D A BE333670D A BE 333670DA BE 333670 A BE333670 A BE 333670A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
boiler
boilers
collectors
tubes
hearth
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE333670A publication Critical patent/BE333670A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F22STEAM GENERATION
    • F22BMETHODS OF STEAM GENERATION; STEAM BOILERS
    • F22B21/00Water-tube boilers of vertical or steeply-inclined type, i.e. the water-tube sets being arranged vertically or substantially vertically
    • F22B21/34Water-tube boilers of vertical or steeply-inclined type, i.e. the water-tube sets being arranged vertically or substantially vertically built-up from water tubes grouped in panel form surrounding the combustion chamber, i.e. radiation boilers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "   perfectionnements aux générateurs de vapeur ". 



   Cette invention a pour objet un perfectionnement ou une variante de l'invention décrite dans le brevet belge N    324.853.   



   Lorsqu'on veut construire une chaudière en forme de foyer du genre décrit, dans ce brevet en lui donnant d'assez grandes dimensions pour qu'elle puisse par exemple va-   poriser   par heure environ   200,000   litres d'eau à 2100 F et au delà-, on rencontre certaines difficultés pour l'alimenter efficacement en air et en combustible. 



   Suivant la présente invention, on construit une chaudière en forme de foyer munie intérieurement d'une ou 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 plusieurs cloisons faites de tubes d'eau, de sorte que l'in- térieur du foyer est divisé en deux ou plusieurs chambres de combustion ayant chacune une capacité convenable pour que la combustion s'y produise de la manière tumultueuse ou tourbillonnante décrite dans le brevet mentionné ci-dessus. 



   On peut, par exemple, disposer un bouilleur ou collecteur supérieur et un bouilleur ou collecteur infé- rieur suivant la ligne médiane longitudinale du foyer et ces bouilleurs ou collecteurs peuvent être reliés entre eux par des tubes d'eau qui forment une cloison médiane dans la chambre du foyer. Le bouilleur ou collecteur médian inférieur peut être relié par des tubes d'eau à des bouil- leurs ou collecteurs latéraux inférieurs. De chaque coté du bouilleur ou collecteur médian supérieur peuvent partir des collecteurs correspondant à des collecteurs similaires   partant des bouilleurs latéraux inférieurs ; tubes re-   liant ces collecteurs supérieurs et inférieurs transversaux divisent encore les deux chambres formées par les tubes d'eau reliant les bouilleurs ou collecteurs médians supérieur et
Inférieur.

   Ces deux chambres peuvent, par exemple, être sub- divisées de manière à former quatre chambres en tout. 



   Chacune de ces chambres est mise à feu séparément de la manière décrite dans le brevet mentionné ci-dessus. 



   Il n'est pas essentiel que les tubes d'eau qui for- ment les cloisons constituent des parois étanches aux gaz; ils peuvent être légèrement espacés pour autant qu'il y ait une surface totale suffisante pour utiliser la chaleur de combustion requise. 



   Le bouilleur ou collecteur médian inférieur étant relié aux bouilleurs latéraux inférieurs, tous les tubes d'eau peuvent être des tubes.. montants, les tubes descendants   étant des   tubes qui relient le bouilleur médian supérieur 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 aux -bouilleurs latéraux inférieurs, à l'extérieur du foyer. 



   L'invention n'est pas limitée au nombre et à la disposition des bouilleurs ou collecteurs décrits ci-dessus. 



    Toutefois ;   il est en général avantageux d'adopter une cons-   truction   dans laquelle des collecteurs pour les tubes formant les parois et les cloisons partent dans des directions opposées des bouilleurs supérieurs et inférieurs, de manière qu'il existe une liaison flexible entre les bouilleurs et que la longueur du trajet suivi dans les tubes par l'eau allant du bouilleur inférieur au bouilleur supérieur soit la même quelque soit le tube emprunté, comme c'est expliqué dans le brevet principal. 



   Les dessins schématiques annexés représentent l'invention, Fig. 1 étant une coupe verticale par la ligne C-D de la Fige 2 et Fige 2 une coupe horizontale par la ligne A-B de Fig. 1 d'une chaudière en forme de foyer comportant quatre chambres de combustion. Fig. 3 est une   élévaticn   par le bout.   Fige   4 est une coupe verticale montrant une variante. 



   Les parois latérales extérieures de la chaudière sont formées de tubes d'eau a qui s'étendent entre des bouilleurs latéra.ux inférieurs b et des collecteurs latéraux supérieurs c. Les parois extrêmes sont constituées par des tubes d s'étendant entre des collecteurs supérieurs et inférieurs f.Les collecteurs ± partent du bouilleur ± qui s'étend suivant la ligne médiane du toit de la chaudière, tandisque les   collecteurs f   partent des bouilleurs inférieurs b.

   Le toit de la chaudière est formé par des tubes h s'étendant entre les collecteurs c et le bouilleur g, respectivement, et son fond par des tubes i qui s'étendent entre les   bouilleurs   et un   @@llecteur k disposé   parallèlement au bouilleur ± et directement en dessous de celui-ci,à peu près au niveau des bouilleurs b. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Tous les tubes mentionnés jusqu'ici sont destinés,   canine   c'est décrit dans le brevetprincipal, à constituer des parois limitatives capables, avec ou sans l'aide d'un revêtement) de retenir les gaz sauf là ou des ouvertures sont ménagées pour l'échappement des produits de la combustion et des   résidus   solides. 



   Les quatre compartiments sont formés d'abord par deux rangées de   tubes 1   s'étendant entre le bouilleur ± et le collecteur k et ensuite par deux rangées transversales de tubes m s'étendant entre des collecteurs supérieurs n et des collecteurs inférieurs c. Les collecteurs supérieurs n. partent du bouilleur g, tanalsque les collecteurs infé-   rieurs .0   partent des bouilleurs b. 



   Chacun des quatre compartiments ainsi formés est fermé aux coins par une légère paroi de matière ré-   fractaire     s'étendant   diagonalement entre les ranges de tubes formant les cloisons entre les compartiments; des brûleurs   ( non   représentés ) faisant saillie à travers ces parois injectent du combustible et de l'air vers le centre de la chambre comme   c' est   indiqué par les traits mixtes o, de manière à produire une combustion tourbillonnante comme c'est décrit dans le brevet principal. 



   Des tubes descendants r extérieurs au foyer relient le bouilleur g à chacun des bouilleurs b. Dans ces conditions, tous les tubes formant les parois et les cloisons du fcyer sont montants et la circulation se comprend facilement en regardant les dessins. sur la Fig. 4, la   construction   est la même, sauf que les bouilleurs s, t remplacent les collecteurs c, k et que les collecteurs e, n partent des bouilleurs s, tandisque les collecteurs f, o partent du bouilleur t. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Là où il est difficile d'injecter le combustible dans la chaudière représentée sur le dessin par les quatre coins de chaque   chamure,   en raison de l'inaccessibilité des 
 EMI5.1 
 coins situés au centre ae 1Chaud1ère l'injection peut se faire   à   l'aide de trois brûleurs seulement pour chaque chambre. Dans ce cas, les tubes d'eau formant les cloisons peuvent se continuer sur toute la longueur de la chaudière au lieu d'être interrompus pour former un espace vide au milieu de la longueur de la chaudière, comme c'est repré-   senté;   de même les tubes d'eau reliant les collecteurs branchés sur les bouilleurs au milieu de la chaudière peuvent se continuer jusqu'au bout des collecteurs. 



   L'invention fournit une chaudière qui, au point de vue de la génération de la vapeur, peut constituer un élément unique mais comprend deux ou plusieurs éléments de circulation comportant des chambres de combustion séparées -:-   REVENDICATIONS   
 EMI5.2 
 --- -1.1 -Il --- ""  *"#  **J **  #*** **" 4 "" l.- Chaudière en forme de foyer, dans laquelle la chambre de combustion est divisée en compartiments par des cloisons constituées par des tubes d'eau, chaque   comparti-   ment étant destiné à être mis à feu suivant l'invention décrite dans le brevet n    324.853.   



   2.- Chaudière en forme de foyer comprenant un élément générateur de vapeur unique et deux ou plusieurs éléments de circulation formés de collecteurs reliés par des tubes d'eau et espacés de manière à former plusieurs chambres de combustion séparées. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    "improvements to steam generators".



   The object of this invention is an improvement or a variant of the invention described in Belgian patent N 324,853.



   When we want to build a furnace-shaped boiler of the kind described in this patent by giving it large enough dimensions so that it can, for example, vaporize about 200,000 liters of water per hour at 2,100 F and beyond - there are certain difficulties in supplying it efficiently with air and fuel.



   According to the present invention, a furnace-shaped boiler is constructed, provided internally with one or

 <Desc / Clms Page number 2>

 several partitions made of water tubes, so that the interior of the fireplace is divided into two or more combustion chambers each having a suitable capacity for combustion to take place there in the tumultuous or swirling manner described in the patent mentioned above.



   It is possible, for example, to arrange an upper boiler or collector and a lower boiler or collector along the longitudinal center line of the hearth and these boilers or collectors can be interconnected by water tubes which form a central partition in the chamber. foyer bedroom. The lower middle boiler or manifold can be connected by water tubes to lower side boilers or manifolds. From each side of the upper middle boiler or manifold may start from the manifolds corresponding to similar manifolds from the lower side boiler; tubes connecting these upper and lower transverse collectors further divide the two chambers formed by the water tubes connecting the upper middle boilers or collectors and
Inferior.

   These two chambers can, for example, be subdivided so as to form four chambers in all.



   Each of these chambers is fired separately in the manner described in the patent mentioned above.



   It is not essential that the water tubes which form the partitions constitute gas-tight walls; they may be spaced slightly apart as long as there is sufficient total area to utilize the heat of combustion required.



   The lower middle boiler or manifold being connected to the lower side boilers, all the water tubes can be upright tubes, the descending tubes being tubes which connect the upper middle boiler

 <Desc / Clms Page number 3>

 to the lower side boilers, outside the fireplace.



   The invention is not limited to the number and the arrangement of the boilers or collectors described above.



    However; it is generally advantageous to adopt a construction in which collectors for the tubes forming the walls and partitions run in opposite directions from the upper and lower boilers, so that there is a flexible connection between the boilers and that the length of the path followed in the tubes by the water going from the lower boiler to the upper boiler is the same regardless of the tube taken, as explained in the main patent.



   The accompanying schematic drawings represent the invention, FIG. 1 being a vertical section through line C-D of Fig. 2 and Fig. 2 a horizontal section through line A-B of Fig. 1 of a fireplace-shaped boiler comprising four combustion chambers. Fig. 3 is an elevation from the end. Fig. 4 is a vertical section showing a variation.



   The outer side walls of the boiler are formed of water tubes a which extend between lower side boilers b and upper side manifolds c. The end walls are formed by tubes d extending between upper and lower manifolds f. The manifolds ± leave from the boiler ± which extends along the center line of the roof of the boiler, while the collectors f leave from the lower boilers b .

   The roof of the boiler is formed by tubes h extending between the collectors c and the boiler g, respectively, and its bottom by tubes i which extend between the boilers and a @@ elector k arranged parallel to the boiler ± and directly below it, approximately at the level of the boilers b.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   All the tubes mentioned so far are intended, canine it is described in the main patent, to constitute limiting walls capable, with or without the aid of a coating) of retaining the gases except where openings are made for the 'exhaust of combustion products and solid residues.



   The four compartments are formed first of all by two rows of tubes 1 extending between the boiler ± and the collector k and then by two transverse rows of tubes m extending between upper collectors n and lower collectors c. The upper collectors n. start from the boiler g, tanalsque the lower collectors .0 start from the boilers b.



   Each of the four compartments thus formed is closed at the corners by a light wall of refractory material extending diagonally between the rows of tubes forming the partitions between the compartments; burners (not shown) protruding through these walls inject fuel and air towards the center of the chamber as indicated by the chain lines o, so as to produce swirl combustion as described in the main patent.



   Descending tubes r outside the hearth connect the boiler g to each of the boilers b. Under these conditions, all the tubes forming the walls and partitions of the fcyer are uprights and the circulation is easily understood by looking at the drawings. in Fig. 4, the construction is the same, except that the boilers s, t replace the collectors c, k and that the collectors e, n leave the boilers s, while the collectors f, o leave the boiler t.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Where it is difficult to inject fuel into the boiler shown in the drawing by the four corners of each frame, due to the inaccessibility of
 EMI5.1
 corners located in the center ae 1Boiler 1st injection can be done using only three burners for each chamber. In this case, the water tubes forming the partitions can continue along the entire length of the boiler instead of being interrupted to form an empty space in the middle of the length of the boiler, as shown; similarly, the water tubes connecting the collectors connected to the boilers in the middle of the boiler can continue to the end of the collectors.



   The invention provides a boiler which, from the point of view of the generation of steam, can constitute a single element but comprises two or more circulation elements comprising separate combustion chambers -: - CLAIMS
 EMI5.2
 --- -1.1 -Il --- "" * "# ** J ** # *** **" 4 "" l.- Fireplace-shaped boiler, in which the combustion chamber is divided into compartments by partitions formed by water tubes, each compartment being intended to be ignited according to the invention described in patent no. 324,853.



   2.- Furnace-shaped boiler comprising a single steam generator element and two or more circulation elements formed of collectors connected by water tubes and spaced so as to form several separate combustion chambers.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3.- Chaudière en forme de foyer suivant la reven- dication 1, comprenant des bouilleurs ou collecteurs médians <Desc/Clms Page number 6> supérieur et inférieur placés suivant la ligne .médiane longitudinale du foyer, des tubes reliant ces bouilleurs en vue de former une cloison médiane longitudinale, des collecteurs ou 'bouilleurs latéraux supérieurs et inférieurs disposés sur les côtés du foyer et reliés par des tubes d'eau en vue de constituer des parois latérales, des tubes d'eau reliant les bouilleurs latéraux inférieurs au bouil- leur Médian supérieur en vue de former le toit du fcyer et des collecteurs partant dans des directions opposées et par paires d'un bouilleur supérieur et d'un bouilleur inférieur, 3.- Firebox-shaped boiler according to claim 1, comprising middle boilers or collectors <Desc / Clms Page number 6> upper and lower placed along the longitudinal median line of the hearth, tubes connecting these boilers to form a longitudinal median partition, upper and lower lateral collectors or boilers arranged on the sides of the hearth and connected by water tubes in order to constitute side walls, water tubes connecting the lower side boilers to the upper middle boilers in order to form the roof of the fcyer and the collectors going in opposite directions and in pairs from an upper boiler and d '' a lower boiler, les collecteurs de chaque paire étant reliés par des tubes d'eau sensiblement verticaux, en vue de former respectivement les cloisons extrêmes et transversales du foyer. the collectors of each pair being connected by substantially vertical water tubes, with a view to respectively forming the end and transverse partitions of the hearth. 4.- Chaudière en forme de foyer, construite et fonctionnant en substance comme ci-dessus décrit avec référence aux dessins annexés. 4.- Boiler in the form of a hearth, constructed and operating substantially as described above with reference to the accompanying drawings.
BE333670D BE333670A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE333670A true BE333670A (en)

Family

ID=12406

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE333670D BE333670A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE333670A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2535220C (en) Condensation heat exchanger
EP0037333B1 (en) Gas heater with closed combustion circuit
CA2493393C (en) Condensing heat exchanger with double bundle of tubes
FR2486223A1 (en) HEAT EXCHANGER WITH FLUIDIZED BED
EP1558870B1 (en) Circulating fluidized bed reactor with separator and integrated acceleration duct
EP0236647B1 (en) Fluidized-bed heat generator with a device for ash removal and heat recovery
BE333670A (en)
BE335586A (en)
BE337888A (en)
BE472367A (en)
FR2535026A1 (en) Boiler using wood or other solid combustible materials
BE334986A (en)
BE472366A (en)
BE487579A (en)
BE342235A (en)
BE336700A (en)
BE399601A (en)
BE490485A (en)
BE382383A (en)
BE520193A (en)
CH113982A (en) Steam generator.
BE465451A (en)
BE337955A (en)
BE525281A (en)
CH193429A (en) Forced circulation steam generator.