<Desc/Clms Page number 1>
PERFECTIONNEMENTS AUX TRACTEURS ET REMORQUES.
Dans un système connu pour le.transport de mar- chandises- sur des- véhicules montés sur roues, des moyens sont prévus pour détacher d'un tracteur des remorques, et wagons montés sur-roues afin,que le tracteur puisse être consacré à d'autres travaux-pendant qu'on décharge ou re- charge la remorque. A cet effet, la remorque est amenée à un lieu ou quai dechargement et de déchargement où elle est supportée par des roues prévues sous la plate-forme et reposant sur des rails surélevés à rampes d'accès qui amènent sa plate-forme au niveau du quai en l'élevant au- dessus du niveau normal sur lequelle elle repose sur la route quand elle est chargée. Pendant que la remorque n'est
<Desc/Clms Page number 2>
pas en service, le tracteur est libre pour un autre travail.
Bans ce cas, le tracteur est relie de façon détachable à la remorque par un dispositif d* accouplement et de verrouil** - lage* Le dispositif de verrouillage assure la fixation pendant la marche, et le dispositif d'accouplement agit, pendant que le dispositif de verrouillage est dégagé, de façon à maintenir une liaison longitudinale détachable entre les véhicules, pendant que le niveau de la. remorque ' est situé au-dessus du niveau du sol, afin que la remorque puisse être mue par le tracteur pour être amenée à l'intérieur ou à l'extérieur du lieu' de chargement en dépit du fait que le niveau de sa plate-forme change 'au cours de cette manoeuvre. Le tracteur peut être accouplé avec la remorque ou en être désaccouplé à l'aide du dispositif d'accouplement.
Les moyens d'accouplement . et de verrouillage sont identiques et interchangeables dans toutes les parties de l'installation, de sorte' qu'un tracteur quelconque peut être employé avec une remorque quelconque ou tout moyen de transport équivalent dans toute Iétendue de l'installation*
Bans un autre système connu, une remorque est munie de deux roues porteuses près de son extrémité arrière et de deux béquilles à ou vers son extrémité avant ;
pendant la marche.son extrémité avant est, portée. par le tracteur, et les béquilles sont relevées.'Quand les béquilles ont été abaissées de façon qu'elles suppor- tent l'extrémité avant de la remorque, le tracteur peut être enlevé pour un autre service, la remarque.étant laissée à un lieu de chargement ou de déchargement et, lorsqu'elle est de nouveau prête pour la route, pouvant êtr.e attelée par son extrémité avant avec le même.ou un
<Desc/Clms Page number 3>
autre tracteur après que les béquilles ont été repliées à l'écart.
Dans cette disposition, les moyens prévus pour accoupler et désaccoupler le tracteur et la remorque , ne' sont pas satisfaisants parce qu'aucun dispositif n'est prévu pour modifier les niveaux relatifs du,trac- teur et de la remorque'pendant qu'on effectue l'accou- plement ou le désaccouplement.
Dans une disposition suivant l'invention, on fait,usage d'une remorque à quatre roues et de banquettes: à'rampes d'accès transportables qui peuvent être placées' sous la remorque, ou en être indépendantes, et qui ser- vent à constituer un support surélevé pour les roues avant de laremorque afin que son extrémité avant s'élève suf- fisamment, pendant que les roues avant gravissent la -rampe, pour soulever la charge qui reposait' sur le trac- teur et permettre au dispositif d'accouplement d'être 'manoeuvré en vue de dégager le tracteur de la remorque ou de les accoupler de nouveau, suivant qu'il est néces- saire.
Lorsque le tracteur a été éloigné, la remorque reste supportée par ses quatre roues pendant le chargement et le déchargement. Lorsque la remorque doit être réuti- lisée sur la route, on fait reculer le tracteur jusqu'à l'extrémité avant de la dite remorque de façon qu'il vienne se placer au-dessous d'une plaque tournante à alignement automatique, et l'on manoeuvre alors le dis- positif d'accouplement que porte le tracteur pour accou- pler les deux véhicules..
La remorque est alors tirée à l'écart de la banquette par le tracteur et, aussitôt qu'elle cesse d'être supportée par la banquette et prend appui sur le tracteur,, on manoeuvre le dispositif de
<Desc/Clms Page number 4>
verrouillage pour verrouiller les deux véhicules accou- plés, le remorque pouvant' alors être transportée par le tracteur de place en place en toute sécurité.
Dans une variante d cette disposition, les roues avant de la remarque sont surélevées et sont cen- trées pour une voie étroite, e ses roues arrière sont 'situées dans la position correspondant au niveau normal et sont centrées pour une voie normale au large corres- pondant à celle des roues du tracteur..Dans ce cas, la banquette est un dispositif à poste fixe situé à côté d'une plate-forme de chargement,. et sa surface supérieure est horizontale.
Quand les roues- avant de la remorque gravissent la rampe de la banquette, ses roues arrière roulent de part et d'autre de la dite banquette et la plate-forme de la remorque ' devient approximativement horizontale; la remarque peut être déplacée d'un tout à l'autre du lieu de chargement pour faciliter les manceu- vres de chargement et de déchargement.
Dans une autre.disposition suivant la présente invention, la remorque ne comporte que deux roues et deux béquilles repliables associées à des leviers de con-< treventement et à un mécanisme de commande, l'essieu de la remorque étant placé, par rapport à la longueur de la remorque, de façon que celle-ci ne bascule pas vers l'ar- rière, aussi'bien quand elle est vide que lorsqu'elle est pleine. A cet effet, les roues sont placées en regard.du milieu de la remorque, et les béquilles sont fixées à ou vers son extrémité avant.
La majeure partie du poids de la remorque et du chargement est par conséquent supportée par les roues et une faille partie seulement de ce poids est supportée par les béquilles,. quand la remorque est dé-
<Desc/Clms Page number 5>
tachée du tracteur, ou par le tracteur quand la re- morque est tirée sur la route.Les béquilles sont repliées sous le châssis de la remorque quand celle-ci est assu- jettie au tracteur; mais, quand elle en est détachée, ou bien pendant qu'on la désaccouple du tracteur ou qu'on l'accouple avec celui-ci, les béquilles sont abaissées afin qu'elles- supportent le poids de l'extrémité avant de la remorque et permettent ainsi au tracteur d'être retiré quand les dispositifs d'accouplement ont été dégagés ou, inversement, permettent 1* accouplement des deux véhicules.
Dans une troisième disposition suivant l'in- vention, des béquilles sont fixées aux deux extrémités d'une remorque à quatre roues. Ces béquilles sont utili-. sables sans banquettes;pour élever le niveau du plancher de la remorque à la hauteur d'une plate-forme de char- gement ou dispositif analogue en vue de faciliter la manutention de la charge;
le réglage de la hauteur est obtenu en faisant varier l'inclinaison des béquilles, la hauteur maximum étant obtenue quand les béquilles sont verticales. i Les. béquilles sont des pieds montés pour pirater dans des. plans verticaux autour de pivots, portés par les longerons de la remorque et sont préfé. rablement reliées entre elles, à leur extrémité infé- rieure, par une entretoise porteuse robuste qui, lorsque les béquilles sont abaissées, repose sur le sol et offre un support adéquat,:pour la charge, même quand le sol n'est pas ferme.
Les béquilles sont reliées par des biellettes à des leviers de contreventement pivotant sur le châssis de la remorque, et ces leviers sont reliés entre eux par un étrier qui pivote sur leurs extrémités
<Desc/Clms Page number 6>
supérieures*. 1=' élément transversal ou traverse de l'étrier est mobile dans une ou plusieurs glissières horizontales et est verrouillé à chacune de ses'positions extrêmes (bé-- quilles relevées et béquilles abaissées) en raison du fait qu'elle tombe dans des entailles- des. glissières.
Quand les leviers sont déplacés pour faire pivoter .les béquilles vers l'arrière et les replier ainsi sous le châssis de la remor- que, l'étrier est verrouillé dans une entaille prévue à l'une des extrémités des glissières etles béquilles ne peu- vent pas tomber tant que l'étrier n'a pas été relevé et poussé vers l'arrière en vue de faire pivoter les leviers r vers l'avant et d'abaisser les béquilles à la position de support.
Inversement, quand les béquilles sont dans la position de support, l'étrier est verrouillé dans une en- taille prévue dans l'autre extrémité des glissières,et les leviers contreventent alors les béquilles,celles-ci ne pou- vant plus se mouvoir vers l'avant ni vers l'arrière et étant au contraire,maintenues rigidement de telle: sorte qu'elles constituent des supports sûrs pour la-'remorque.
L'étrier est muni de ressorts qui sollicitent sa traverse vers l'inté- rieur des entailles de verrouillage des glissières et l'engagent automatiquement dans l'une d'elles quand elle vient en régard de cette entaille* En vue de libérer l'étrier de façon que les béquilles puissent être relevées ou abaissées, on prévoit un levier de commande disposé, par rapport à la traverse-de l'étrier et aux glissières, de façon que, lorsqu'on le fait mouvoir dans un sens, la traverse soit dégagée de l'entaille ou - des entailles antérieures et que, lorsqu'on le fait mouvoir dans l'autre sens, elle soit dégagée de :L'entaille ou des entailles postérieures.
Une vis de commande est prévue pour obliger l'étrier à se mouvoir à volonté dans 1¯'un ou l'autre sens et à
<Desc/Clms Page number 7>
faire ainsi mouvoir les béquilles pour modifier leur position angulaire de façon à élever ou abaisser l'extrémité avant de la remorque.
Bans ce cas, le tracteur ayant amené la remorque à toute position dans laquelle on désire la laisser en vue d'opérations de déchargement ,chargement etc. on dé- gage la traverse de l'étrier de l'entaille qui la verrouille, à l'extrémité avant des glissières et on la fait mouvoir vers l'arrière, ce qui fait pivoter les béquilles vers le bas.
On déplace alors très légèrement la remorque vers l'arrière par le tracteur lorsque la traverse porteuse des béquilles vient reposer sur le sol, et les béquilles continuent à se mouvoir vers l'avant autour de leurs pivots jusqu'au moment où la traverse de l'étrier s'engage dans les entailles arrière des glissières, La remorque est ainsi rendue à même de se supporter et le tracteur peut entre détaché.
De même, pour' atteler la remorque avec le tracteur, on fait reculer celle-ci de façon à rengager sous l'extrémité avant de la remorque ; et l'accoupler à celle-ci; la traverse de l'étrier est alors dégagée de l'entaille de la. glissière et la remorque est tirée vers l'avant, ce qui a comme résultat que les béquilles se meuvent vers l'arrière; lorsque la charge,cesse d'être supportée par elles et est supportée par le tracteur, le mouvement de l'étrier est continué par des moyens manuels jusqu'à ce que les béquilles aient été complètement relevées à la position inactive et verrouillées dans cette position, ce qui a lieu aussitôt que 1* élément transversal de l'étrier s'est engagé dans les entailles de verrouillage antérieures des glissières.
Dans une variante, la remorque est muine de
<Desc/Clms Page number 8>
béquilles similaires à ou vers son extrémité arrière, et ces 'béquilles sont reliées par des 'bielles aux béquilles avant qui ont été décrites.
Les moyens d'alignement prévus pour assurer la mise en position correcte des pièces de la remorque et du tracteur qui entrent en prise sont établis comme suit. Sur la face inférieure'du- châssis de.la.remorque se trouve une plaque tournante à la partie inférieure de laquelle est adaptée une coulisse évasée destinée à coopérer avec une plaque de guidage fixée à la plate-forme du tracteur ;
on fait reculer le tracteur vers la remorque, si ce tracteur n'est pas parfaitement aligné avec la remorque, la plaque de guidage du tracteur pénètre dans la coulisse évasée de la plaque tour- nante, ce qui établit positivement Malignement de-cette plaque avec la plaque deguidage, de sorte que les organes d'ac- couplement et de verrouillage de la remorque, lesquels organes sont montés sur la plaque tournante, viennent coïncider avec les pièces coopérantes du tracteur.
Les- moyens d'accouplement prévus sur la remorque et coopérant avec le mécanisme d'accouplement et de verrouillage du tracteur consistent de préférence en une entretoise portée par la plaque tournante. Le dispositif d'accouplement et de verrouillage prévu sur le tracteur est déjà connu dans un des systèmes existants précédemment décrits.
Les mâchoires -d'accouplement sont formées sur les faces supé" rieures de deux bras longs qui sont sollicités par des ressorts ppur amener les mâchoires en prise avec les pièces avec les- quelles elles coopèrent; et les organes de verrouillage comprennent deux flasques faisant saillie vers le haut sur le tracteur et agencés pour recevoir entre eux l'entretoise de la remorque et des verrous coulissants qui viennent se
<Desc/Clms Page number 9>
placer au-dessus de l'entretoise et maintiennent celle-ci engagée entre les dits'flasques après que cet engagement a eu lieu* Les dispositifs d'accouplement et de verrouillage sont 'enclenchés de telle sorte que le premier est déverrouillé en vue de 1'accouplement.
par Inaction de ses ressorts quand 'on dégage les verrous et est au contraire abaissé en antagonisme à l'action de ses ressorts quand on projette les verrous vers l'arrière. Pour accoupler le tracteur avec la remorque, on fait d'abord reculer le tracteur pour l'engager sous la remorque, les bras d'accouplement étant à ce moment verrouil- lés dans la position inférieure.
Lorsque le tracteur a reculé dans une mesure telle que les, mâchoires de verrouillage se trouvent au-dessous de l'entretoise de la remorque, les moyens qui retenaient le dispositif d'accouplement sont libérés, les bras d'accouplement sont alors tirés vers le haut par leurs ressorts et viennent reposer contre l'entretoise; et lors- que le tracteur est ensuite mû vers l'avant, les mâchoires d'accouplement s'accrochent élastiquement sur l'entretoise de la remorque, ce qui accouple celle-ci avec le tracteur dans le sens longitudinal, de sorte que la remorque peut être mûe par le tracteur.
Aussitôt que la remorque a ainsi été déplacée dans une mesure telle que son extrémité avant se sépare de la banquette par laquelle elle était porté, ou à l'écart de ses béquilles, les dispositifs de verrouillage sont actionnés pour projeter les verrous, ce qui fixe l'entretoise de la remorque entre les flasques saillants du tracteur.
Quand le verrouillage a ainsi été effectué, le tracteur peut être mis en route en toute sécurité et entrain.
<Desc/Clms Page number 10>
la remorque dans son mouvement.Pour détacher le tr&cteur
EMI10.1
de la remorque, on opère de la'n,aiière inverse, Dans les dessins annexé's:
EMI10.2
Fig.1 est une vue perspective semi-schématique montrant une remorque et un tracteur séparés, mais prêts a être réaccoupléat. les roues avant de la remorque étant supportées par une banquette> qui est munie d . r::
campes d'accès de telle sorte que !lorsque l'extrémité avant de la remorque gravit une des rampes, elle s'élève'et cesse de reposer sur le tracteur* Fig.2 est une coupe verticale correspondant à la
EMI10.3
fig.lï mais montre en pointillé certaines parties du tracteur telles qu'on les-verrait quand le tracteur et la remorque sont accouplés Fig.3 est une coupe verticale montrant le tracteur et la remorque dans .la position qu'ils occupent sur la route, la remorque étant munie 'de roues avant surélevés pour coopé- rer avec une 'banquette telle que; celle des fig.l et. 2 quand
EMI10.4
on détache les véhicules l'un de '14-'autre* ' .
Fig.4 est un plan fragmentaire expliquant la dis- position de la plaque tournante et montre en pointillé la position qu'occupent les. pièces quand@ le tracteur est disposé
EMI10.5
angulairement par rapport à-la remorque.
Fig.5 est une coupe. transversale fragmentaire suivant
EMI10.6
5-5 tfig.4 . ¯ Fig.6 est une vue perspe.ct.ive montrant une remorque de la même 'construction que dansées figures précédentes, cette
EMI10.7
remorque étant placée grès . dun tate-forme de chargement une banquette à face supérieure plate placée sur la route servant de guide pour les roues; arrière et de support pour les roues. avant surélevées*
EMI10.8
Figé7 est une coupe transversale suivant '7-7,
EMI10.9
fige6 6
<Desc/Clms Page number 11>
Fig.8 est une vue perspective d'une remorque munie d'une caisse et portée par deux roues principales disposées près de son extrémité arrière, cette remorque étant munie de béquilles à son extrémité avant.
Cette vue montre aussi les leviers de commande des béquilles, l'étrier de verrouillage et le mécahisme à vis de commande à l'aide duquel les béquilles sont déplacées positivement pendant qu* elles supportent l'extrémité avant de la remorque:
Fig.9 est une'coupe verticale correspondant à la fig.8 et montre la position qu'occupent les pièces quand l'ex- trémité avant delà remorque est portée par le tracteur et que les béquilles sont relevées de façon qu'elles ne fassent pas obstacle à la marche.
Fig.10 est une coupe verticale, correspondant à fig.$, montrant la position de la remorque par rapport au trac- teur pendant que les deux véhicules sont accouplés, mais non verrouillés, ceci étant la position des pièces pendant qu'on détache le tracteur de la remorque ou qu'on l'accouple de nouveau à celle-ci.
Fig.ll est une croupe verticale montrant une dispo- sition de béquilles accouplées à l'aide de laquelle le châssis de la remorque est élevé en bloc pour amener sa plate-forme à une hauteur constante au-dessus du niveau du sol en vue de faciliter le chargement ou le déchargement sur un quai ou faciliter la transfert de marchandises d'une remorque à une autres
On se référera d'abord aux figé 1 à 5. 20 désigne une banquette à rampes d'accès. Cette banquette peut être en bois et mobile. Elle est destinée à supporter les- roues avant 21 de la remorque 22, la surface supérieure 23 étant à une hauteur convenable au-dessus du niveau du sol pour amener la plate-forme de la remorque à une position horizontale quand les roues 21 sont situées sur la surface 23.
Les roues 21 gravissent les rampes 24 de la banquette 20 quand on détache la remorque' en vue de la ranger au garage ou en vue d'opérations de charge- ou de décharement. 25 désigne le tracteur. Il est muni d'un
<Desc/Clms Page number 12>
mécanisme d'accouplement et de verrouillage d'un -type employé dans un système connu; ce mécanisme comprenant deux bras d* accouplement 26 munis de mâchoires 27. deux coussinets 28 et deux verrous 29. Les verrous 29 croisent les flasques des coussinets 28 et ont pour effet de verrouiller une entre- toise 30 dans ces flasques.
L'entretoise 30 est portée par 1* extrémité avant de la remorque* Elle peut aussi entrer en prise avec les mâchoires 27 des bras accouplèrent 26; ces bras sont normalement sollicités -vers le haut par un ou plusieursressorts 31. Ils sont rabattus en antagonisme à Inaction du ou des ressorts 31 par des taquets 32 qui reposent contre des coudes 33 des dits bras.
Les-taquets 32 sont fixés à des coulisseaux 34 portant les verrous 29; ces coulisseaux . glissent dans des. glissières appropriées 35 qui sont fixées au châssis du tracteur 25. Les.' extrémités avant des coulisseaux
34 sont reliées par des biellettes 36-37 à un levier de commande
38. quand le levier 38 est tiré vers. l'avant, les coulisseaux
34 se meuvent vers 1* avant, ce qui dégage les verrous 39 des coussinets 28. Bans ce mouvement des-t coulisseaux 34 vers l'avant, les taquets 32 avancent et permettent aux bras d'ac- couplement 26 de s'élever.
Inversementquand le levier 38 est mû vers l'arrière, les coulisseuax 34 se déplacent vers l'arrière. les taquets 32 agissent sur les coudes 33 des bras 26 et font pivoter ces bras vers le base et les verrous 29 viennent se placer en travers des. ouvertures des coussinets 28. On attirera l'attention sur la tome de crochet dea mâchoires. 27 des. bras 26, le but de cette forme étant expliquée plus loin* 40 désigne une barre de guidage plate posée, sur champ et fixée au châssis dit tracteur. Cette barre est agencée pour pénétrer dans une coulisse 41 formée de deux flasques; évases fixé sous la plaque tournante 42 qui est montée de façon, appropriée au-dessous: de l'extrémité avant de la. remorque 22.
<Desc/Clms Page number 13>
On supposera qu'une remorque occupe la po- sition de la fig.1, Un tracteur 25 peut être dépla- ce .en marché arrière et amené au,-dessous de l'extré- mité avant de cette remorque de telle façon quesa barre 40 s'engage dans la coulisse 41 et oblige la plaque -tournante 42 à pivoter pour venir en alignement Bans/la continuation du mouvement de marche arrière du tracteur, les faces supérieures des bras 26 en- trent. en contact avec l'entretoise 30 de la remorque.' quand le tracteur a reculé suffisamment, l'entretoise .00 s'engage dans les mâchoires 27 des bras 25.
La , continuation du mouvement de recul du tracteur est alors empêchée par les saillies supérieures const-i- tuées par les extrémités crochues des mâchoires 27.
Dans ce mouvement, les bras 26 sont poussés plus ou moins vers le bas'.. Aussitôt que l'entretoise 30 s'est engagée dans les mâchoires 27, le tracteur est accouplé avec la remorque, de sorte qu'il peut faire mouvoir celle-ci sur ses roues dans le sens de sa longueur. Toutefois, pour l'instant, la remorque n'est pas verrouillée au tracteur. Si l'on fait alors mouvoir le tracteur vers l'avant, la remorque est entraînée dans ce mouvement du tracteur, et lors- que ses roues avant 21 descendent la rampe antérieure' de la banquette, son extrémité avant vient reposer sur le tracteur et son entretois.e 30 pénètre dans les cuossinets 28. Les mâ.choires 27 des bras 26 1 coïncident avec les flasques des coussinets 28 quand les bras 26 sont abaissés.
Aussitôt que la remorque repose complètement, sur le tracteur, on fait pivoter le levier 38 vers l'arrière, ce qui a pour effet d'amener les verrous.29 au-dessus de l'entretoise 30
<Desc/Clms Page number 14>
et de verrouiller ainsi la remorque reposant sur le tracteur.
Inversement- quand, on veut dégager- la remor- que du tracteur, on manoeuvre celui-ci pour amener la remorque sur la "banquette,, comme représenté fig. 1. Avant que les roues avant. 21 de la remorque commencent à gravir la banquette, on fait mouvoir le levier 38 vers l'avant, ce qui a pour effet de dégager les verrous 29. Pendant que les roues 21.de la remorque gravissent la rampe, la charge de la remorque cesse de reposer sur le tracteur, de sorte que l'entretoise 30 est soulevée hors des coussi- nets 28, restant toutefois engagés dans les mâchoires &7 des bras 26, ces derniers suivant l'entretoise et main- tenant l'accouplement.
Aussitôt que la remorque a été amenée à une position sûre sur la banquette, on fait pivo- ter le levier 38 vers larrière, ce qui rabat. les bras 26 et dégage le tracteur-,- qu'on peut alors éloigner de la remarque.
On a trouvé commode de donner à la voie des roues avant de la remorque une dimension, plus faible qu'à la voie normale des roues du. tracteur et, des roues arrières de la remorque.La banquette peut alors recevoir une lar- geur assez faible pour- permettre aux roues arrière du trac- teur- de rouler de chaque coté d'elle. Dans 1* exemple de la fig. 1, on fait usage, d'une banquette large. 'le prin- cipe 'de la banquette étroite ressort clairement de la fig.6 dans laquelle on voit que les roues arrière de la remorque sont représentées sur le sol de. chaque cote de la banquette, les roues avant étant représentées sur la. face supérieure plate de la 'banquette..
La disposition de la, fig. 6 est celle qui' serait appliquée quand. les remorques doivent être chargées et déchargées en regard d'un entrepôt ou d'une plate- for- me latérale telle que 45. A cet effet, la banquette 46 est de forme longue et piate.on peut disposer- de chaque
<Desc/Clms Page number 15>
coté de cette banquette un rail de guidage 47 situé au niveau du sol; dans ce cas,la banquette sert de guide pour les roues arrière de la remorque pendant que ses roues avant roulent sur la surface supérieure de la 'banquette.-
On se. référera, maintenant aux figs. 8 à. 10.
Les roues arrière 50 de la remorque 2 sont situées en arrière du milieu longitudinal de la remorque, de sonte qu'elles supportent la majeure partie du poids de la remorque.et de son contenu et ne permettent pas à la remorque, dans toutes conditions de. charges normales,* de basculer-vers l'arrière. Près de l'extré-' mitéavant, la remorque 22 est munie de deux béquilles ou pieds; repliables 51 qui sont montés de façon pi- .votante en 52 sur les longerons de la remorque, de sorte qu'ils peuvent être rabattus à la position représentée fig. 8 et relevés à la position repré- sentée fig. 9, la première position étant la posi- tion de support et la seconde la position de marche.
Les béquilles- 51 sont reliées entre elles à leurs extrémités inférieures par une barre porteuse 53 qui est, préférablement large pour assurer un appui conve-I nable sur le sol en vue de supporter l'extrémité avant- de la remorque. Entre leurs extrémités, les béquilles 51 sont reliées par des biellettes 54 à des bras 55 de deux leviers 56 pivotant en 57, un de chaque côté de la remorque, autour d'un point situé en avant des pivots 52.
Leurs extrémités supérieures ( commandées ) sont reliées de façon pivotante en 58 à un étrier 59 dont l'élément transversal est mobile dans des glissières 60 qui sont fixées à une plate-forme 61 prévue à l'extrémité avant de la remorque. 62 désigne des entailles qui sont ménagées
<Desc/Clms Page number 16>
dans les glissières- 60 aux deux extrémités des dites glissières et dans lesquelles la traverse de l'étrier
59 peut être engagée. 63 désigne un ressort- ( il peut exister deux .ou plus: de deux ressorts de ce genre ) - reliant la traverse 59 au corps de la remorque; ces ressorts sont disposés suivant un angle convenable pour solliciter la traverse de l'étrier- vers le bas de façon qu'elle repose sur l'élément inférieur des glissières 60.
Il s'ensuit: que lorsque la dite traver- se atteint l'une ou l'autre des extrémités- de ces glis- sières, elle s'engage d'elle-même aussitôt dans les entailles de verrouillage 62. Les 'béquilles 51 et les extrémités 55 des leviers 56 forment conjointement une structure rigide quandlesbéquilles sont en ser- vice* comme représenté fig. 8, les biellettes 54 re- liant les béquilles et. les leviers.
Un support tout- à-fait rigide est ainsi prévu pour l'extrémité avant de la remorque, et ce support n'a aucune tendance à pivoter de façon, à permettre à l'extrémité avant, de la ' remarque de tombez; en effet., pendant que les béquilles 51 sont inclinées vers l'arrière à l'écart du sol, elles portent vers le haut contre les extrémités 55 . des leviers 56 ; ce qui offre un sup ort pour la barre porteuse 53 aux deux points de pivotement 52 et 57..
La. plaque tournante est montée au-dessous de la plate- forme 61 et, comme dans le cas des constructions dé- critesprécédentes, cette plauqe est munie d'une cou- lisse à extrémité évasée 41 avec laquelle coopère .la barre de guidage 46 du tracteur. 70 désigne un levier pivotant en .71 sur la plate-forme 61 et muni d'un bras engagé sousla traverse de l'étrier 59.
@ t
<Desc/Clms Page number 17>
EMI17.1
sous 31 p. tMJra j.-b Ao j J' ;i;X'? E'r.22 A l'aide de ce' levier, la dite traverse peut être dégagée des entail- les de retenue 62 quand on désire déverrouiller les béquilles pour permettre à la remorque d'être accou- plée avec un tracteur ou, inversement, quand on veut- abaisse les béquilles pour permettre au tracteur d'être détaché de la remorque.
Le dispositif à vis 80 servant à amener. les
EMI17.2
béquilles à la position d'immobilisation ou à les dégager de cette position est particulièrement utile si un des deux véhicules vient à s'embourber. La re- morque peut alors être supportée au-dessus des béquil- les à son extrémité avant, et le 'tracteur peut ainsi être dégagé.
Lorsqu*on travaille sur un terrain ferme, la vis 80 n'est pas- nécessaire puisque 'le mouvement longitudinal effectué en vue d'abaisser 'et de relever les béquilles peut être obtenu à l'aide dû tracteur qu'on manoeuvre de façon à obliger la remorque à se
EMI17.3
mouvoir suffisamment vers 1''avant ou vers 1''arrière, pour effectuer le rabattement ou le relèvement néces- sa.ires de s béquilles après que la traverse de l'étrier 59 a été dégagée des entailles de verrouillage 62 'des .glissières 50. Si la remorque venait, à s'embourber,; il se p'eut qu'il ne soit plus possible d'en détacher. le tracteur de la façon qui a été décrite.
Pour per- mettre la séparation des véhicules, dans ces conditions, on a prévu, la vis 80 portant un écrou 81 qui lorsqu' on fait tourner la vis à l'aide d'un volant 82, se meut.le long de cette vis et est destiné à entrer en contact avec la, traverse de l'étrier 59. L'écrou peut être dévié latéralement pour permettre le passage de
<Desc/Clms Page number 18>
la dite traverse le long de la glissière, et il peut aussi être abaissé à l'endroit requis pour entrer en. prise avec cette traverse.
Quand on fait tourner'la vis 80, l'écrou¯81¯entre en contact avec la traverse de l'étrier et oblige le levier 55-56à se mouvoir dans un sens ou dans l'autre, suivant qu'il est né- cessaire,, pour abaisser- ou' relever les béquilles..
La fig. 11 suggère taie position dans laquel- le des béquilles similaires:sont; prévues à l'extré- mité arrière de la remarqua. Ces béquilles. 90 sont actionnées par: 1* entremise des leviers correspondants
SI à l'aide de l'étrier 59 et de bielles d'accouplé- ment-192 Avec cette disposition à deux. béquilles, le tracteur peut être- élevé en bloc, de sorte que toutes ses roues quittent le sol, auquel cas sa plate-forme est amenée à une certaine hauteur au-dessus du niveau du sol, les opérations de chargement et de décharge- ment pouvant alors être' effectuées entre cette plate- forme et un quai, entrepôt, etc. avec la plus grande facilite.
<Desc / Clms Page number 1>
IMPROVEMENTS TO TRACTORS AND TRAILERS.
In a known system for the transport of goods on vehicles mounted on wheels, means are provided for detaching from a tractor trailers, and wagons mounted on wheels so that the tractor can be used for 'other work - while unloading or recharging the trailer. For this purpose, the trailer is brought to a place or unloading and unloading quay where it is supported by wheels provided under the platform and resting on raised rails with access ramps which bring its platform to the level of the platform. platform by raising it above the normal level on which it rests on the road when loaded. While the trailer is
<Desc / Clms Page number 2>
not in service, the tractor is free for other work.
In this case, the tractor is detachably connected to the trailer by a coupling and locking device ** The locking device secures the attachment during travel and the coupling device acts while the locking device is disengaged, so as to maintain a detachable longitudinal connection between the vehicles, while the level of the. trailer 'is located above ground level, so that the trailer can be moved by the tractor to be brought inside or outside the loading location despite the fact that the level of its platform shape changes' during this maneuver. The tractor can be coupled with or uncoupled from the trailer using the coupling device.
Means of coupling. and locks are identical and interchangeable in all parts of the installation, so that any tractor can be used with any trailer or equivalent means of transport throughout the installation *
Bans another known system, a trailer is provided with two load wheels near its rear end and two legs at or towards its front end;
while walking, its front end is carried. by the tractor, and the legs are raised. When the legs have been lowered to support the front end of the trailer, the tractor may be removed for another service, the note being left to a place of loading or unloading and, when it is again ready for the road, capable of being coupled at its front end with the same or a
<Desc / Clms Page number 3>
other tractor after the legs have been folded out of the way.
In this arrangement, the means provided for coupling and uncoupling the tractor and the trailer are not satisfactory because no device is provided for modifying the relative levels of the tractor and the trailer while performs coupling or uncoupling.
In an arrangement according to the invention, use is made of a four-wheel trailer and benches: with transportable access ramps which can be placed under the trailer, or be independent from it, and which are used for provide a raised support for the front wheels of the trailer so that its front end rises sufficiently, while the front wheels climb the ramp, to lift the load that was on the tractor and allow the device to coupling to be maneuvered in order to disengage the tractor from the trailer or to couple them again, as necessary.
When the tractor has been moved away, the trailer remains supported by its four wheels during loading and unloading. When the trailer is to be reused on the road, the tractor is backed up to the front end of said trailer so that it comes to stand under a self-aligning turntable, and 'the coupling device carried by the tractor is then operated to couple the two vehicles.
The trailer is then pulled away from the bench seat by the tractor and, as soon as it ceases to be supported by the bench seat and rests on the tractor, the control device is operated.
<Desc / Clms Page number 4>
locking to lock the two coupled vehicles, the trailer can then be transported by the tractor from place to place in safety.
In a variation of this arrangement, the front wheels of the Note are raised and are centered for a narrow track, and its rear wheels are located in the position corresponding to the normal level and are centered for a normal offshore corresponding track. laying down to that of the tractor wheels. In this case, the bench is a fixed device located next to a loading platform ,. and its upper surface is horizontal.
As the front wheels of the trailer move up the bench ramp, its rear wheels roll on either side of said bench seat and the trailer platform becomes approximately horizontal; the note can be moved from one place to another of the loading place to facilitate the maneuvers of loading and unloading.
In another arrangement according to the present invention, the trailer has only two wheels and two folding legs associated with bracing levers and a control mechanism, the axle of the trailer being placed, relative to the frame. length of the trailer, so that it does not tip backwards, both when empty and when full. For this purpose, the wheels are placed opposite the middle of the trailer, and the legs are attached to or towards its front end.
Most of the weight of the trailer and load is therefore supported by the wheels and only a portion of this weight is supported by the legs. when the trailer is un-
<Desc / Clms Page number 5>
stained from the tractor, or by the tractor when the trailer is pulled on the road. The legs are folded under the frame of the trailer when the latter is attached to the tractor; but, when detached from it, or while being disconnected from or coupled with the tractor, the legs are lowered to support the weight of the front end of the trailer. and thus allow the tractor to be withdrawn when the coupling devices have been disengaged or, conversely, allow the coupling of the two vehicles.
In a third arrangement according to the invention, crutches are attached to both ends of a four-wheel trailer. These crutches are used. sands without bench seats; for raising the level of the floor of the trailer to the height of a loading platform or the like to facilitate handling of the load;
the height adjustment is obtained by varying the inclination of the crutches, the maximum height being obtained when the crutches are vertical. he is. crutches are feet mounted to hack into. vertical planes around pivots, carried by the side members of the trailer and are preferred. securely connected to each other at their lower end by a sturdy supporting spacer which, when the crutches are lowered, rests on the ground and provides adequate support,: for the load, even when the ground is not firm.
The legs are connected by connecting rods to pivoting bracing levers on the trailer frame, and these levers are connected to each other by a yoke which pivots on their ends
<Desc / Clms Page number 6>
higher *. 1 = the transverse element or cross member of the stirrup is movable in one or more horizontal slides and is locked in each of its extreme positions (crutches raised and crutches lowered) due to the fact that it falls into notches - of. slides.
When the levers are moved to rotate the legs rearward and thus fold them under the trailer frame, the yoke is locked in a notch provided at one end of the runners and the legs cannot be removed. wind will not fall until the caliper has been raised and pushed rearward to pivot the levers r forward and lower the legs to the support position.
Conversely, when the crutches are in the support position, the stirrup is locked in a notch provided in the other end of the slides, and the levers then brace the crutches, the latter being unable to move towards. the front or rear and being, on the contrary, rigidly held in such a way that they constitute secure supports for the trailer.
The caliper is provided with springs which urge its cross member towards the inside of the locking notches of the slideways and automatically engage it in one of them when it comes opposite this notch * In order to release the stirrup so that the crutches can be raised or lowered, there is provided a control lever arranged, with respect to the crossbar-of the stirrup and to the slides, so that, when it is moved in one direction, the crossbar either released from the notch or - the previous notches and that, when it is moved in the other direction, it is free from: The notch or posterior notches.
A control screw is provided to force the caliper to move at will in one or the other direction and to
<Desc / Clms Page number 7>
thus move the legs to modify their angular position so as to raise or lower the front end of the trailer.
In this case, the tractor having brought the trailer to any position in which it is desired to leave it for unloading, loading, etc. the cross member of the caliper is disengaged from the notch which locks it at the front end of the slides and it is made to move backwards, which causes the crutches to pivot downwards.
The trailer is then moved very slightly rearward by the tractor when the cross member carrying the crutches comes to rest on the ground, and the crutches continue to move forward around their pivots until the cross member of the The stirrup engages in the rear notches of the slides. The trailer is thus made able to support itself and the tractor can enter detached.
Likewise, to hitch the trailer with the tractor, the latter is moved backwards so as to re-engage under the front end of the trailer; and mate it to it; the cross member of the caliper is then released from the notch in the. slide and the trailer is pulled forward, resulting in the crutches moving rearward; when the load ceases to be supported by them and is supported by the tractor, movement of the caliper is continued by manual means until the legs have been fully raised to the inactive position and locked in this position , which takes place as soon as the cross member of the caliper engages in the anterior locking notches of the slides.
In a variant, the trailer is without
<Desc / Clms Page number 8>
Similar crutches at or towards its rear end, and these crutches are connected by connecting rods to the front crutches which have been described.
The alignment means provided to ensure the correct positioning of the parts of the trailer and the tractor which engage are established as follows. On the underside of the chassis of the trailer there is a turntable to the lower part of which is fitted a flared slide intended to cooperate with a guide plate fixed to the platform of the tractor;
the tractor is backed up towards the trailer, if this tractor is not perfectly aligned with the trailer, the guide plate of the tractor enters the flared slide of the turntable, which positively establishes Malignment of this plate with the guide plate, so that the coupling and locking members of the trailer, which members are mounted on the turntable, coincide with the cooperating parts of the tractor.
The coupling means provided on the trailer and cooperating with the coupling and locking mechanism of the tractor preferably consist of a spacer carried by the turntable. The coupling and locking device provided on the tractor is already known in one of the existing systems previously described.
The coupling jaws are formed on the upper faces of two long arms which are biased by springs to bring the jaws into engagement with the parts with which they cooperate; and the locking members comprise two projecting flanges. up on the tractor and arranged to receive between them the spacer of the trailer and the sliding locks which come together
<Desc / Clms Page number 9>
place above the spacer and keep it engaged between the said 'flanges after this engagement has taken place * The coupling and locking devices are' engaged so that the former is unlocked for 1 'coupling.
by the inaction of its springs when the bolts are released and is, on the contrary, lowered in antagonism to the action of its springs when the bolts are projected backwards. To couple the tractor to the trailer, the tractor is first backed up and engaged under the trailer, with the coupling arms locked in the lower position at this time.
When the tractor has backed up to such an extent that the locking jaws are below the spacer of the trailer, the means which held the coupling device are released, the coupling arms are then pulled upwards. high by their springs and come to rest against the spacer; and when the tractor is then moved forward, the coupling jaws elastically hook onto the trailer spacer, which couples the trailer with the tractor in the longitudinal direction, so that the trailer can be moved by the tractor.
As soon as the trailer has thus been moved to such an extent that its front end separates from the bench seat by which it was carried, or away from its crutches, the locking devices are actuated to project the locks, which fixes the trailer spacer between the protruding flanges of the tractor.
When the lock has been completed in this way, the tractor can be started safely and in good spirits.
<Desc / Clms Page number 10>
the trailer in its movement.To detach the tractor
EMI10.1
of the trailer, we operate in reverse, In the accompanying drawings:
EMI10.2
Fig.1 is a semi-schematic perspective view showing a trailer and tractor separated, but ready to be re-coupled. the front wheels of the trailer being supported by a bench> which is fitted with d. r ::
access camps so that when the front end of the trailer climbs one of the ramps, it rises and stops resting on the tractor * Fig. 2 is a vertical section corresponding to the
EMI10.3
fig. 11 but shows in dotted lines certain parts of the tractor as they would be seen when the tractor and the trailer are coupled Fig. 3 is a vertical section showing the tractor and the trailer in the position they occupy on the road , the trailer being provided with raised front wheels to cooperate with a bench seat such as; that of fig.l and. 2 when
EMI10.4
the vehicles are detached from one another '14 -'other * '.
Fig. 4 is a fragmentary plan explaining the arrangement of the turntable and shows in dotted lines the position occupied by them. parts when @ the tractor is ready
EMI10.5
angularly relative to the trailer.
Fig. 5 is a section. transverse fragmentary following
EMI10.6
5-5 tfig. 4. ¯ Fig. 6 is a perspe.ct.ive view showing a trailer of the same construction as the previous figures, this
EMI10.7
trailer being placed sandstone. from a loading platform a bench with a flat upper face placed on the road serving as a guide for the wheels; rear and support for the wheels. front raised *
EMI10.8
Figé7 is a cross section along '7-7,
EMI10.9
freeze6 6
<Desc / Clms Page number 11>
Fig.8 is a perspective view of a trailer provided with a body and carried by two main wheels arranged near its rear end, this trailer being provided with crutches at its front end.
This view also shows the kickstand control levers, the locking yoke and the control screw mechanism with which the kickstands are positively moved while supporting the front end of the trailer:
Fig. 9 is a vertical section corresponding to Fig. 8 and shows the position occupied by the parts when the front end of the trailer is carried by the tractor and the legs are raised so that they do not no obstacle to walking.
Fig. 10 is a vertical section, corresponding to fig. $, Showing the position of the trailer relative to the tractor while the two vehicles are coupled, but not locked, this being the position of the parts while detaching the tractor from the trailer or reconnect it to the trailer.
Fig. 11 is a vertical rump showing an arrangement of coupled crutches with the aid of which the frame of the trailer is raised as a block to bring its platform to a constant height above ground level for the purpose of facilitate loading or unloading at a dock or facilitate the transfer of goods from one trailer to another
Reference will first be made to FIGS. 1 to 5. 20 denotes a bench with access ramps. This bench can be wooden and mobile. It is intended to support the front wheels 21 of the trailer 22, the upper surface 23 being at a suitable height above ground level to bring the platform of the trailer to a horizontal position when the wheels 21 are located. on the surface 23.
The wheels 21 climb the ramps 24 of the bench seat 20 when the trailer is released for storage in the garage or for loading or unloading operations. 25 designates the tractor. It has a
<Desc / Clms Page number 12>
coupling and locking mechanism of a type employed in a known system; this mechanism comprising two coupling arms 26 provided with jaws 27. two bearings 28 and two latches 29. The latches 29 cross the flanges of the bearings 28 and have the effect of locking a spacer 30 in these flanges.
The spacer 30 is carried by the front end of the trailer * It may also engage the jaws 27 of the coupled arms 26; these arms are normally biased upwards by one or more springs 31. They are folded in antagonism to the inaction of the spring or springs 31 by cleats 32 which rest against the elbows 33 of said arms.
The cleats 32 are fixed to slides 34 carrying the locks 29; these slides. slip into. suitable slides 35 which are attached to the frame of the tractor 25. The. front ends of sliders
34 are connected by rods 36-37 to a control lever
38. when the lever 38 is pulled towards. the front, the slides
34 move forward, releasing the latches 39 from the pads 28. In this forward movement of the sliders 34, the cleats 32 advance and allow the coupling arms 26 to rise.
Conversely, when the lever 38 is moved rearwardly, the sliders 34 move rearwardly. the cleats 32 act on the elbows 33 of the arms 26 and cause these arms to pivot towards the base and the latches 29 are placed across them. pad openings 28. Attention will be drawn to the hook volume of the jaws. 27 of. arm 26, the purpose of this form being explained later * 40 designates a flat guide bar placed on the field and fixed to the frame said tractor. This bar is arranged to enter a slide 41 formed of two flanges; flanges attached under the turntable 42 which is suitably mounted below the front end of the. trailer 22.
<Desc / Clms Page number 13>
Assume that a trailer occupies the position of Fig. 1. A tractor 25 can be moved in reverse and brought below the front end of this trailer so that its bar. 40 engages the slide 41 and causes the turntable 42 to pivot to come into alignment. With the continuation of the reverse movement of the tractor, the upper faces of the arms 26 enter. in contact with the spacer 30 of the trailer. ' when the tractor has backed up sufficiently, the spacer .00 engages the jaws 27 of the arms 25.
The continuation of the backward movement of the tractor is then prevented by the upper projections constituted by the hooked ends of the jaws 27.
In this movement, the arms 26 are pushed more or less downwards. As soon as the spacer 30 has engaged in the jaws 27, the tractor is coupled with the trailer, so that it can move the trailer. - here on its wheels in the direction of its length. However, at this time, the trailer is not locked to the tractor. If the tractor is then made to move forward, the trailer is driven in this movement of the tractor, and when its front wheels 21 descend the front ramp 'of the bench seat, its front end comes to rest on the tractor and its spacer 30 penetrates into the cuossinets 28. The jaws 27 of the arms 26 1 coincide with the flanges of the pads 28 when the arms 26 are lowered.
As soon as the trailer is completely resting on the tractor, the lever 38 is rotated rearward, which has the effect of bringing the locks. 29 above the spacer 30
<Desc / Clms Page number 14>
and thus lock the trailer resting on the tractor.
Conversely- when you want to disengage- the trailer from the tractor, it is maneuvered to bring the trailer onto the "bench" as shown in fig. 1. Before the front wheels. 21 of the trailer start to climb the hill. bench, the lever 38 is moved forward, which has the effect of releasing the locks 29. As the wheels 21. of the trailer climb the ramp, the load of the trailer ceases to rest on the tractor. so that the spacer 30 is lifted out of the pads 28, however remaining engaged in the jaws & 7 of the arms 26, the latter following the spacer and maintaining the coupling.
As soon as the trailer has been brought to a safe position on the bench seat, lever 38 is pivoted rearward, which folds down. arms 26 and releases the tractor -, - which can then be moved away from the remark.
It has been found convenient to make the track of the front wheels of the trailer a dimension smaller than the normal track of the wheels of the. tractor and the rear wheels of the trailer. The bench seat can then receive a width small enough to allow the rear wheels of the tractor to roll on either side of it. In the example of FIG. 1, use is made of a wide bench. 'the principle' of the narrow bench is clearly shown in fig.6 in which we see that the rear wheels of the trailer are shown on the ground of. each side of the bench, the front wheels being shown in the. flat upper face of the bench.
The arrangement of, fig. 6 is the one that would be applied when. the trailers must be loaded and unloaded opposite a warehouse or a side platform such as 45. For this purpose, the bench 46 is long in shape and each floor can be used.
<Desc / Clms Page number 15>
next to this bench, a guide rail 47 located at ground level; in this case, the bench seat serves as a guide for the rear wheels of the trailer while its front wheels roll over the top surface of the bench.
We are. will now refer to figs. 8 to. 10.
The rear wheels 50 of the trailer 2 are located behind the longitudinal middle of the trailer, so that they support the major part of the weight of the trailer and its contents and do not allow the trailer, in all conditions of . normal loads, * tilt-back. Near the front end, trailer 22 is provided with two crutches or legs; folding 51 which are pivotally mounted at 52 on the side members of the trailer, so that they can be folded down to the position shown in FIG. 8 and read in the position shown in fig. 9, the first position being the support position and the second the running position.
The crutches 51 are interconnected at their lower ends by a supporting bar 53 which is preferably wide to ensure a suitable support on the ground in order to support the front end of the trailer. Between their ends, the legs 51 are connected by rods 54 to the arms 55 of two levers 56 pivoting at 57, one on each side of the trailer, around a point situated in front of the pivots 52.
Their upper ends (controlled) are pivotally connected at 58 to a yoke 59, the transverse member of which is movable in slides 60 which are fixed to a platform 61 provided at the front end of the trailer. 62 designates notches which are provided
<Desc / Clms Page number 16>
in the slides - 60 at both ends of said slides and in which the cross member of the caliper
59 can be engaged. 63 designates a spring - (there may be two or more: two such springs) - connecting the cross member 59 to the body of the trailer; these springs are arranged at a suitable angle to urge the cross member of the caliper downwards so that it rests on the lower element of the slides 60.
It follows: that when said cross reaches one or the other of the ends of these slides, it immediately engages in the locking notches 62. The crutches 51 and the ends 55 of the levers 56 together form a rigid structure when the crutches are in use * as shown in fig. 8, the rods 54 connecting the crutches and. the levers.
A completely rigid support is thus provided for the front end of the trailer, and this support has no tendency to pivot so as to allow the front end of the remark to fall; in fact., while the crutches 51 are inclined backwards away from the ground, they bear upwards against the ends 55. levers 56; which provides support for the carrier bar 53 at the two pivot points 52 and 57 ..
The turntable is mounted below the platform 61 and, as in the case of the constructions described above, this plate is provided with a flared end slide 41 with which the guide bar 46 cooperates. tractor. 70 designates a pivoting lever at .71 on the platform 61 and provided with an arm engaged under the cross member of the caliper 59.
@ t
<Desc / Clms Page number 17>
EMI17.1
under 31 p. tMJra j.-b Ao j J '; i; X'? E'r.22 Using this lever, said cross member can be released from the retaining slots 62 when it is desired to unlock the crutches to allow the trailer to be coupled with a tractor or, conversely , when you want - lower the legs to allow the tractor to be detached from the trailer.
The screw device 80 used to bring. the
EMI17.2
Crutches in the immobilized position or releasing them from this position is particularly useful if one of the two vehicles becomes stuck. The trailer can then be supported above the legs at its front end, and the tractor can thus be released.
When working on firm ground, screw 80 is not necessary since 'the longitudinal movement effected for lowering and raising the legs can be obtained with the aid of the tractor which is maneuvered in such a manner. to force the trailer to stand
EMI17.3
move sufficiently forward or backward to effect the necessary folding or raising of the crutches after the yoke cross member 59 has been released from the locking notches 62 'of the slide rails. 50. If the trailer were to get stuck; it may no longer be possible to detach it. the tractor in the manner described.
In order to allow the vehicles to be separated, under these conditions, provision has been made for the screw 80 carrying a nut 81 which, when the screw is turned with the aid of a handwheel 82, moves along this screw. and is intended to come into contact with the cross member of the caliper 59. The nut can be deflected laterally to allow the passage of
<Desc / Clms Page number 18>
the said crosses along the slide, and it can also be lowered to the place required to enter. taken with this crosspiece.
When the screw 80 is turned, the nut comes in contact with the cross member of the caliper and forces the lever 55-56 to move in one direction or the other, depending on whether it is needed. necessary ,, to lower- or 'raise the crutches.
Fig. 11 suggests the position in which similar crutches: are; provided at the rear end of the remarked. These crutches. 90 are actuated by: 1 * through the corresponding levers
SI using caliper 59 and connecting rods-192 With this arrangement in two. crutches, the tractor can be- raised en bloc, so that all its wheels leave the ground, in which case its platform is brought to a certain height above ground level, the loading and unloading operations can then be 'carried out between this platform and a quay, warehouse, etc. with the greatest ease.