ITTO20010443A1 - HANDLEBAR LOCKING DEVICE OF A VEHICLE. - Google Patents

HANDLEBAR LOCKING DEVICE OF A VEHICLE. Download PDF

Info

Publication number
ITTO20010443A1
ITTO20010443A1 IT2001TO000443A ITTO20010443A ITTO20010443A1 IT TO20010443 A1 ITTO20010443 A1 IT TO20010443A1 IT 2001TO000443 A IT2001TO000443 A IT 2001TO000443A IT TO20010443 A ITTO20010443 A IT TO20010443A IT TO20010443 A1 ITTO20010443 A1 IT TO20010443A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
handlebar
locking device
tie rod
aforesaid
vehicle
Prior art date
Application number
IT2001TO000443A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Tadanori Horiuchi
Original Assignee
Honda Motor Co Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Honda Motor Co Ltd filed Critical Honda Motor Co Ltd
Publication of ITTO20010443A0 publication Critical patent/ITTO20010443A0/en
Publication of ITTO20010443A1 publication Critical patent/ITTO20010443A1/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62HCYCLE STANDS; SUPPORTS OR HOLDERS FOR PARKING OR STORING CYCLES; APPLIANCES PREVENTING OR INDICATING UNAUTHORIZED USE OR THEFT OF CYCLES; LOCKS INTEGRAL WITH CYCLES; DEVICES FOR LEARNING TO RIDE CYCLES
    • B62H5/00Appliances preventing or indicating unauthorised use or theft of cycles; Locks integral with cycles
    • B62H5/02Appliances preventing or indicating unauthorised use or theft of cycles; Locks integral with cycles for locking the steering mechanism
    • B62H5/04Appliances preventing or indicating unauthorised use or theft of cycles; Locks integral with cycles for locking the steering mechanism acting on the handlebars or equivalent

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Steering Devices For Bicycles And Motorcycles (AREA)
  • Lock And Its Accessories (AREA)

Description

DESCRIZIONE dell'invenzione industriale dal tìtolo: "Dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo" DESCRIPTION of the industrial invention from the title: "Device for locking the handlebar of a vehicle"

DESCRIZIONE DESCRIPTION

La presente invenzione si riferisce ad un dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo. The present invention refers to a device for locking the handlebar of a vehicle.

Quale dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo, è noto, ad esempio, il Brevetto giappone-se a disposizione del pubblico n. Hei 8-3.011.159, "Antitheft Device for Motorcycle" (Dispositivo antifurto per motociclo) . As a device for locking the handlebar of a vehicle, the Japanese patent is known, for example, if available to the public no. Hei 8-3.011.159, "Antitheft Device for Motorcycle".

Secondo la figura 8 di questa pubblicazione, la tecnologia è caratterizzata dal fatto che una piastra di aggancio 34 è applicata ad una estremità di una barra di collegamento 37, ed un corpo di bloccaggio 36 è applicato all'altra estremità della barra di collegamento 37 per costituire un dispositivo anti-furto 33; durante il funzionamento, la piastra di aggancio 34 è agganciata su un gancio del casco 32 disposto sul fianco di un telaio 12 del corpo del veicolo, ed il corpo di bloccaggio 36 è bloccato su una estremità di una barra del manubrio 17, per cui un meccanismo di sterzo 18 non può essere spostato, per cui un motociclo di tipo scooter 11 è protetto dal furto. According to Figure 8 of this publication, the technology is characterized in that a latch plate 34 is applied to one end of a connecting rod 37, and a locking body 36 is applied to the other end of the connecting rod 37 to constituting an anti-theft device 33; during operation, the coupling plate 34 is hooked onto a helmet hook 32 arranged on the side of a frame 12 of the vehicle body, and the locking body 36 is locked on one end of a handlebar bar 17, whereby a steering mechanism 18 cannot be moved, so that a scooter-type motorcycle 11 is protected from theft.

Nel dispositivo antifurto per motociclo precedente, tuttavia, per liberare il dispositivo antifurto 33, la piastra di aggancio 34 deve essere liberata dal gancio del casco 32, ed il corpo di bloccaggio 36 deve essere liberato dalla barra del manubrio 17, per cui l'operazione di liberazione è fastidiosa. Per portare il dispositivo antifurto 33 in una condizione di bloccaggio, la piastra di aggancio 34 è accoppiata con il gancio del casco 32, ed il corpo di bloccaggio 36 è accoppiato con la barra del manubrio 17, per cui è richiesto tempo per portare il dispositivo antifurto 33 nella condizione di bloccaggio. In the previous motorcycle anti-theft device, however, in order to release the anti-theft device 33, the coupling plate 34 must be released from the helmet hook 32, and the locking body 36 must be released from the handlebar bar 17, whereby the operation of liberation is annoying. In order to bring the anti-theft device 33 into a locked condition, the hook plate 34 is coupled with the helmet hook 32, and the locking body 36 is coupled with the handlebar bar 17, whereby time is required to bring the device anti-theft device 33 in the locked condition.

Inoltre, quando il dispositivo antifurto 33 è liberato, il dispositivo antifurto 33 costituisce un articolo separato ed è mobile, per cui può essere perso . Furthermore, when the anti-theft device 33 is released, the anti-theft device 33 constitutes a separate item and is movable, so that it can be lost.

Di conseguenza, costituisce uno scopo della presente invenzione realizzare un dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo che assicuri una facile operazione di bloccaggio del manubrio e sia esente dal rischio di perdere organi di bloccaggio del manubrio . Consequently, it is an object of the present invention to provide a locking device for the handlebar of a vehicle which ensures an easy locking operation of the handlebar and is free from the risk of losing locking members of the handlebar.

Per raggiungere lo scopo precedente, il dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo come definito nella rivendicazione 1 consiste in un dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo comprendente un organo a barra attraverso il quale una estremità di una barra del manubrio di un veicolo è collegata al fianco del corpo del veicolo disponendo così il manubrio in una condizione di bloccaggio, in cui la barra del manubrio è provvista di una porzione di contenimento dell'organo a barra in grado di contenere l'organo a barra. To achieve the above object, the vehicle handlebar locking device as defined in claim 1 consists of a vehicle handlebar locking device comprising a rod member through which one end of a vehicle handlebar rod is connected to the side of the vehicle body thus arranging the handlebar in a locked condition, in which the handlebar bar is provided with a containing portion of the bar member capable of containing the bar member.

Una prima estremità della barra del manubrio è collegata al fianco del corpo del veicolo attraverso l'organo a barra, per cui il manubrio del veicolo è bloccato . A first end of the handlebar rod is connected to the side of the vehicle body via the rod member, whereby the vehicle handlebar is locked.

Inoltre, dotando la barra del manubrio di una porzione di contenimento dell'organo a barra, si ottiene una utilizzazione efficace della barra del manubrio, e si ottiene una migliore operatività del dispositivo di bloccaggio del manubrio. Furthermore, by equipping the handlebar bar with a portion for containing the bar member, effective use of the handlebar bar is obtained, and better operability of the handlebar locking device is obtained.

La rivendicazione 2 è caratterizzata dal fatto che l'organo a barra è un tirante avente flessibilità e rigidezza a flessione. Claim 2 is characterized in that the rod member is a tie rod having flexibility and bending stiffness.

Con l'organo a barra costituito da un tirante avente sia flessibilità sia rigidezza a flessione, si ottiene una migliore funzione di contenimento dell'organo a barra nella porzione di contenimento dell'organo a barra, ed è assicurata l'affidabilità del dispositivo di bloccaggio del manubrio. With the bar member consisting of a tie rod having both flexibility and bending stiffness, a better containment function of the bar member in the containing portion of the bar member is achieved, and the reliability of the locking device is ensured. handlebar.

La rivendicazione 3 è caratterizzata dal fatto che una prima estremità della barra del manubrio è provvista di un foro attraverso il quale·può essere inserito l'organo a barra, ed un organo di arresto di diametro più grande del foro è applicato sull'estremità terminale dell'organo a barra, in modo che l'estremità terminale dell'organo a barra sia bloccata dalla prima estremità del manubrio dopo che l'organo a barra è stato estratto. Claim 3 is characterized in that a first end of the handlebar bar is provided with a hole through which the bar member can be inserted, and a stop member having a larger diameter than the hole is applied on the terminal end. of the rod member, so that the terminal end of the rod member is locked by the first end of the handlebar after the rod member has been withdrawn.

Una prima estremità della barra del manubrio è provvista di un foro attraverso il quale può essere inserito l'organo a barra, un organo di arresto di diametro più grande del foro è applicato sull'estremità terminale dell'organo a barra, e l'estremità terminale dell'organo a barra è bloccata dalla prima estremità del manubrio dopo che l'organo a barra è stato estratto, ragione per cui si ottiene una migliore operatività del dispositivo di bloccaggio del manubrio . A first end of the handlebar rod is provided with a hole through which the rod member can be inserted, a stop member of larger diameter than the hole is applied to the terminal end of the rod member, and the end end of the bar member is locked by the first end of the handlebar after the bar member has been pulled out, which is why a better operability of the handlebar locking device is achieved.

Una forma di attuazione della presente invenzione sarà descritta nel seguito con riferimento ai disegni annessi. I disegni devono essere consultati in conformità con l'orientamento dei simboli. An embodiment of the present invention will be described below with reference to the attached drawings. The drawings must be consulted in accordance with the orientation of the symbols.

La figura 1 rappresenta una vista laterale di un motociclo su cui è montato un dispositivo di bloccaggio del manubrio del veicolo secondo la presente invenzione. Figure 1 represents a side view of a motorcycle on which a vehicle handlebar locking device according to the present invention is mounted.

La figura 2 rappresenta una vista laterale del dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo l'invenzione . Figure 2 represents a side view of the handlebar locking device according to the invention.

La figura 3 rappresenta una vista in pianta di una barra del manubrio del dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo l'invenzione. Figure 3 represents a plan view of a handlebar bar of the handlebar locking device according to the invention.

La figura 4 rappresenta una vista in prospettiva di un organo a barra del dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo l'invenzione. Figure 4 represents a perspective view of a rod member of the handlebar locking device according to the invention.

La figura 5 rappresenta una vista di dettaglio della parte 5 della figura 3. Figure 5 represents a detail view of the part 5 of Figure 3.

La figura 6 rappresenta una vista secondo la freccia 6 della figura 2. Figure 6 represents a view according to the arrow 6 of Figure 2.

La figura 7 rappresenta una illustrazione del funzionamento di un meccanismo otturatore del dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo l'invenzione. Figure 7 represents an illustration of the operation of a shutter mechanism of the handlebar locking device according to the invention.

La figura 8 rappresenta una illustrazione del funzionamento del dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo l'invenzione. Figure 8 represents an illustration of the operation of the handlebar locking device according to the invention.

La figura 9 rappresenta una vista in pianta di un manubrio secondo un'altra forma di attuazione, su cui è montato il dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo l'invenzione. Figure 9 represents a plan view of a handlebar according to another embodiment, on which the handlebar locking device according to the invention is mounted.

La figura 10 rappresenta una vista da dietro del manubrio di un'altra forma di attuazione secondo 1'invenzione . Figure 10 represents a rear view of the handlebar of another embodiment according to the invention.

La figura 11 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 11-11 della figura 9. Figure 11 is a sectional view along the line 11-11 of Figure 9.

La figura 12 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 12-12 della figura 9. Figure 12 is a sectional view along the line 12-12 of Figure 9.

La figura 13 rappresenta una vista in prospettiva esplosa di una porzione operativa del manubrio di un'altra forma di attuazione secondo l'invenzione. Figure 13 represents an exploded perspective view of an operating portion of the handlebar of another embodiment according to the invention.

La figura 14 rappresenta una vista in pianta che mostra una porzione principale nella condizione in cui una leva di destra del manubrio ed un cavo del freno sono montati, nel manubrio di un'altra forma di attuazione secondo l'invenzione. Figure 14 represents a plan view showing a main portion in the condition in which a right handlebar lever and a brake cable are mounted, in the handlebar of another embodiment according to the invention.

La figura 15 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 15-15 della figura 14. Figure 15 is a sectional view along line 15-15 of Figure 14.

La figura 16 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 16-16 della figura 14. Figure 16 is a sectional view along line 16-16 of Figure 14.

La figura 17 rappresenta una vista in pianta di un manubrio di una ulteriore forma di attuazione su cui è montato il dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo l'invenzione. Figure 17 represents a plan view of a handlebar of a further embodiment on which the handlebar locking device according to the invention is mounted.

La figura 18 rappresenta una vista laterale della figura 17. Figure 18 represents a side view of Figure 17.

La figura 19 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 19-19 della figura 17. Figure 19 is a sectional view along line 19-19 of Figure 17.

La figura 20 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 20-20 della figura 17. Figure 20 is a sectional view along the line 20-20 of Figure 17.

La figura 21 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 21-21 della figura 17. Figure 21 is a sectional view along line 21-21 of Figure 17.

La figura 22 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 22-22 della figura 17. Figure 22 is a sectional view along the line 22-22 of Figure 17.

La figura 1 rappresenta una vista laterale di un motociclo su cui è montato un dispositivo di bloccaggio del manubrio del veicolo secondo la presente invenzione. Il motociclo 10, che costituisce un esempio di veicolo, è un motociclo di tipo scooter avente, come componenti principali, una forcella anteriore 13 montata su un tubo di sterzo 12 di un telaio 11 del corpo del veicolo formante un corpo del veicolo, una ruota anteriore 14 montata sulla forcella anteriore 13, un manubrio 41 collegato alla forcella anteriore 13, un gruppo oscillante 16 montato su una porzione di estremità superiore del telaio 11 del corpo del veicolo, una ruota posteriore 17 montata su una porzione posteriore del gruppo oscillante 16, una sella 18 disposta in corrispondenza di una porzione superiore posteriore del telaio 11 del corpo del veicolo, un gruppo motopropulsore 19 disposto sul lato inferiore del telaio 11 del corpo del veicolo, ed un rivestimento 21 del corpo che ricopre il telaio 11 del corpo del veicolo. Figure 1 represents a side view of a motorcycle on which a vehicle handlebar locking device according to the present invention is mounted. The motorcycle 10, which constitutes an example of a vehicle, is a scooter-type motorcycle having, as main components, a front fork 13 mounted on a steering tube 12 of a frame 11 of the vehicle body forming a vehicle body, a wheel front 14 mounted on the front fork 13, a handlebar 41 connected to the front fork 13, an oscillating assembly 16 mounted on an upper end portion of the frame 11 of the vehicle body, a rear wheel 17 mounted on a rear portion of the oscillating assembly 16, a saddle 18 arranged in correspondence with an upper rear portion of the frame 11 of the vehicle body, a power train 19 arranged on the lower side of the frame 11 of the vehicle body, and a body lining 21 covering the frame 11 of the vehicle body .

Il telaio 11 del corpo del veicolo è un telaio del corpo del veicolo del tipo a culla in cui un tubo discendente 22 si estende verso il basso dal tubo di sterzo 12, un tubo centrale 23 si estende all'indietro da una porzione intermedia del tubo discendente 22, una coppia sinistra-destra di tubi posteriori 24, 24 (il tubo 24 su un lato non è illustrato) si estendono dall'estremità posteriore del tubo centrale 23, una coppia sinistra-destra di tubi inferiori 25, 25 (il tubo 25 su un lato non è illustrato) si estendono verso il basso da una porzione intermedia del tubo discendente 22, le estremità inferiori dei tubi inferiori 25, 25 si estendono all'indietro, e le estremità posteriori dei tubi inferiori 25, 25 si estendono verso l'alto e sono unite ai tubi posteriori 24, 24. The vehicle body frame 11 is a cradle-type vehicle body frame in which a down tube 22 extends downward from the head tube 12, a center tube 23 extends rearward from an intermediate portion of the tube descending 22, a left-right pair of rear tubes 24, 24 (the tube 24 on one side is not shown) extend from the rear end of the center tube 23, a left-right pair of lower tubes 25, 25 (the 25 on one side is not shown) extend downwardly from an intermediate portion of the down tube 22, the lower ends of the lower tubes 25, 25 extend rearward, and the rear ends of the lower tubes 25, 25 extend towards the top and are joined to the rear tubes 24, 24.

Il gruppo motopropulsore 19 è un gruppo comprendente un motore 26 ed un meccanismo di cambio di velocità 27, ed è un gruppo del tipo raffreddato ad acqua in cui una testata 26a del motore 26 è diretta verso il lato anteriore del corpo del veicolo. The powerplant 19 is an assembly comprising an engine 26 and a gearbox mechanism 27, and is a water-cooled type assembly in which a head 26a of the engine 26 is directed towards the front side of the vehicle body.

Nella figura, il numero di riferimento 28 indica un contenitore portaoggetti, 29 indica una batteria, 31 indica un parafango anteriore, 32 indica un fanale anteriore, 33 indica uno specchietto, 34 indica una sospensione posteriore, 35 ìndica un serbatoio di combustibile, 36 indica una radiatore per il raffreddamento del motore, 37 indica un filtro dell'aria, 38 indica un fanalino posteriore, 39 indica un parafango posteriore, ed il numero di riferimento 40 indica un dispositivo di bloccaggio del manubrio del veicolo (nel seguito indicato semplicemente come "dispositivo di bloccaggio del manubrio 40"). In the figure, the reference number 28 indicates a storage box, 29 indicates a battery, 31 indicates a front fender, 32 indicates a front light, 33 indicates a mirror, 34 indicates a rear suspension, 35 indicates a fuel tank, 36 indicates a radiator for cooling the engine, 37 indicates an air filter, 38 indicates a rear light, 39 indicates a rear mudguard, and the reference number 40 indicates a locking device for the vehicle handlebar (hereinafter referred to simply as " 40 "handlebar locking device).

La figura 2 rappresenta una vista laterale del dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo la presente invenzione. Figure 2 represents a side view of the handlebar locking device according to the present invention.

Nel dispositivo di bloccaggio del manubrio 40, un tirante 42 che costituisce un organo a barra è accoppiato con un manubrio 41 in modo da potervi essere contenuto, il telaio 11 del corpo del veicolo formante il corpo del veicolo è provvisto di un meccanismo di bloccaggio 43 per bloccare il tirante 42, un cavo 44 si estende verso l'esterno dal meccanismo di bloccaggio 43, il cavo 44 è collegato ad un meccanismo otturatore 45, ed un interruttore principale 46 è coperto dal meccanismo otturatore 45. Il numero di riferimento 47 indica una chiave per ruotare l'interruttore principale 46 nelle posizioni ON ed OFF. In the handlebar locking device 40, a tie rod 42 which constitutes a bar member is coupled to a handlebar 41 so as to be able to be contained therein, the frame 11 of the vehicle body forming the vehicle body is provided with a locking mechanism 43 to lock the tie rod 42, a cable 44 extends outward from the locking mechanism 43, the cable 44 is connected to a shutter mechanism 45, and a main switch 46 is covered by the shutter mechanism 45. Reference numeral 47 indicates a key for turning the main switch 46 to the ON and OFF positions.

Il meccanismo di bloccaggio 43 comprende un involucro 58 montato sul telaio 11 del corpo del veicolo (vedere figura 1), un cilindro 59 inserito in modo girevole nell'involucro 58, ed un organo di bloccaggio (non rappresentato) per bloccare il tirante 42 mediante azionamento tramite il cilindro 59. Il tirante 42 è bloccato e sbloccato mediante rotazione del cilindro 59, ed il meccanismo otturatore 45 è azionato dalla trazione o dall'allentamento del cavo 44 collegato all'organo di bloccaggio (non rappresentato) . The locking mechanism 43 comprises a housing 58 mounted on the chassis 11 of the vehicle body (see Figure 1), a cylinder 59 rotatably inserted into the housing 58, and a locking member (not shown) for locking the tie rod 42 by means of actuation through the cylinder 59. The tie rod 42 is locked and unlocked by rotation of the cylinder 59, and the shutter mechanism 45 is actuated by the pulling or loosening of the cable 44 connected to the locking member (not shown).

In particolare, il dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 è costruito in modo che il tirante 42 ed il meccanismo di bloccaggio 43 siano previsti per bloccare il manubrio 41 e l'interruttore principale 46 sia coperto dal meccanismo otturatore 45 azionato in unione con il meccanismo di bloccaggio 43, per cui si ottiene una doppia azione antifurto. Pertanto, si può dire che il dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 è un dispositivo di bloccaggio del manubrio avente una efficace azione antifurto. In particular, the handlebar locking device 40 is constructed so that the tie rod 42 and the locking mechanism 43 are provided to lock the handlebar 41 and the main switch 46 is covered by the shutter mechanism 45 operated in conjunction with the locking mechanism. locking 43, whereby a double anti-theft action is obtained. Therefore, it can be said that the handlebar locking device 40 is a handlebar locking device having an effective anti-theft action.

La figura 3 rappresenta una vista in pianta del manubrio del dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo l'invenzione. Il manubrio 41 comprende un tubo di guida 52 formante una porzione di contenimento dell'organo a barra accoppiato con una base del manubrio 51, manopole sinistra e destra 53 e 54 inserite attraverso il tubo di guida 52 ed .accoppiate alle estremità della base del manubrio 51, ed un cappuccio 55 accoppiato con possibilità di apertura e chiusura con la manopola di sinistra 53. Figure 3 represents a plan view of the handlebar of the handlebar locking device according to the invention. The handlebar 41 comprises a guide tube 52 forming a containment portion of the rod member coupled to a handlebar base 51, left and right grips 53 and 54 inserted through the guide tube 52 and coupled to the ends of the handlebar base 51, and a cap 55 coupled with the possibility of opening and closing with the left knob 53.

La base del manubrio 51 è una base formata da una piastra piana, ed il tubo di guida 52 è un tubo destinato a contenere in modo scorrevole il tirante 42 . The base of the handlebar 51 is a base formed by a flat plate, and the guide tube 52 is a tube intended to contain the tie rod 42 in a sliding manner.

La manopola di sinistra 53 comprende, ad una sua prima estremità 53a formante "una prima estremità del manubrio", un organo per ricevere un arresto 57 provvisto di un foro passante 57a formante "un foro attraverso il quale l'organo a barra può essere fatto passare" per bloccare l'estremità terminale 42b del tirante 42. The left hand grip 53 comprises, at a first end 53a thereof forming "a first end of the handlebar", a member for receiving a stop 57 provided with a through hole 57a forming "a hole through which the bar member can be made pass "to lock the terminal end 42b of the tie rod 42.

La figura 4 rappresenta una vista in prospettiva dell'organo a barra del dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo la presente invenzione, e mostra il tirante 42 . Figure 4 is a perspective view of the bar member of the handlebar locking device according to the present invention, and shows the tie rod 42.

Il tirante 42 presenta sia flessibilità sia rigidezza a flessione, e comprende un perno di bloccaggio 62 accoppiato con l'estremità di punta 42a del tirante 42 per bloccare il tirante estratto 42 in corrispondenza del meccanismo di bloccaggio 43 (vedere figura 2), ed una vite a flangia 63 formante un organo di arresto accoppiata con l'estremità terminale 42b del tirante 42 per bloccare l'estremità terminale 42b del tirante estratto 42. The tie rod 42 has both flexibility and bending stiffness, and comprises a locking pin 62 coupled with the tip end 42a of the tie rod 42 to lock the extracted tie rod 42 at the locking mechanism 43 (see figure 2), and a flange screw 63 forming a stop member coupled with the terminal end 42b of the tie rod 42 to lock the terminal end 42b of the extracted tie rod 42.

Il simbolo 62a indica una gola cilindrica destinata al bloccaggio con una parte componente del meccanismo di bloccaggio 43, il simbolo 62b indica una porzione convergente per un facile inserimento a pressione in una parte componente del meccanismo di bloccaggio 43, ed il simbolo 62c indica una porzione a flangia per impedire che il tirante 42 sia introdotto nella parte componente del dispositivo di bloccaggio 43 per più di una misura necessaria. Symbol 62a indicates a cylindrical groove intended for locking with a component part of the locking mechanism 43, symbol 62b indicates a converging portion for easy press fit into a component part of the locking mechanism 43, and symbol 62c indicates a portion to prevent the tie rod 42 from being introduced into the component part of the locking device 43 for more than a necessary extent.

La figura 5 rappresenta una vista di dettaglio della parte 5 della figura 3, e mostra una sezione dettagliata di una porzione intorno alla manopola di sinistra 53 del dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 (vedere figura 2). Figure 5 represents a detail view of part 5 of Figure 3, and shows a detailed section of a portion around the left knob 53 of the handlebar locking device 40 (see Figure 2).

Il cappuccio 55 è un organo accoppiato con possibilità di apertura e chiusura sulla manopola di sinistra 53 attraverso l'organo per ricevere l'arresto 57. Quando il cappuccio 55 è tirato come indicato da una freccia bianca a e ruotato come indicato da una freccia bianca b, il tirante 42 contenuto nel tubo di guida 52 può essere estratto verso l'esterno; quando il tirante 42 è contenuto nel tubo di guida 52, il cappuccio 55 protegge il tirante 42. The cap 55 is a coupled member with the possibility of opening and closing on the left knob 53 through the member to receive the stop 57. When the cap 55 is pulled as indicated by a white arrow a and rotated as indicated by a white arrow b , the tie rod 42 contained in the guide tube 52 can be extracted towards the outside; when the tie rod 42 is contained in the guide tube 52, the cap 55 protects the tie rod 42.

Il dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 (vedere figura 1) è un dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 che dispone il manubrio in una condizione di bloccaggio collegando una prima estremità 53a della manipola di sinistra al fianco del telaio 11 del corpo del veicolo (vedere figura 1) tramite il tirante 42, in cui il tubo di guida 52 in grado di contenere il tirante 42 nel suo interno è disposto nel manubrio 41. In particolare, il tubo di guida 52 è disposto nel manubrio 41, in modo da poter ottenere una utilizzazione efficace del manubrio 41, e poter ottenere una migliore operatività del dispositivo di bloccaggio del manubrio 40. The handlebar locking device 40 (see figure 1) is a handlebar locking device 40 which places the handlebar in a locked condition by connecting a first end 53a of the left handle to the side of the frame 11 of the vehicle body (see figure 1) by means of the tie rod 42, in which the guide tube 52 capable of containing the tie rod 42 inside it is arranged in the handlebar 41. In particular, the guide tube 52 is arranged in the handlebar 41, so as to be able to obtain a effective use of the handlebar 41, and being able to obtain a better operability of the handlebar locking device 40.

Quale tirante 42, si utilizza un tirante che presenta sia flessibilità sia rigidezza a flessione, per cui la possibilità di inserimento del tirante 42 nel tubo di guida 52 può essere migliorata. Inoltre, l'uso del tirante 42 che presenta sia flessibilità sia rigidezza a flessione fornisce una buona affidabilità del dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 (vedere figura 1). Come risultato, il bloccaggio del manubrio 41 può essere completato in breve tempo. As tie rod 42, a tie rod is used which has both flexibility and bending stiffness, so that the possibility of inserting the tie rod 42 in the guide tube 52 can be improved. Furthermore, the use of the tie rod 42 which has both flexibility and bending stiffness provides good reliability of the handlebar locking device 40 (see Figure 1). As a result, locking of the handlebar 41 can be completed in a short time.

Il dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 (vedere figura 1) è costruito in modo che l'organo per ricevere l'arresto 57 avente il foro passante 57a sia accoppiato con la base del manubrio 51 per saldatura, e la vite a flangia 63 di diametro maggiore del foro passante 57a è fissata all'estremità terminale 42b del tirante 42, per cui l'estremità terminale 42b del tirante 42 è bloccata da una prima estremità 53a della manopola di sinistra dopo che il tirante 42 è stato estratto verso l'esterno. The handlebar locking device 40 (see figure 1) is constructed so that the member for receiving the stop 57 having the through hole 57a is coupled with the handlebar base 51 by welding, and the flange screw 63 in diameter greater than the through hole 57a is fixed to the terminal end 42b of the tie rod 42, so that the terminal end 42b of the tie rod 42 is blocked by a first end 53a of the left knob after the tie rod 42 has been extracted outwards.

In particolare, l'organo per ricevere l'arresto 57 che presenta il foro passante 57a è accoppiato con la base del manubrio 51 per saldatura, e la vite a flangia 63 di diametro maggiore del foro passante 57a è fissata all'estremità terminale 42b del tirante 42, per cui l'estremità terminale 42b del tirante 42 è automaticamente bloccata dalla prima estremità 53a della manopola di sinistra dopo che il tirante 42 è stato estratto, per cui l'operatività del dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 (vedere figura 1) può essere migliorata. In particular, the member for receiving the stop 57 which has the through hole 57a is coupled with the base of the handlebar 51 by welding, and the flange screw 63 having a larger diameter than the through hole 57a is fixed to the terminal end 42b of the tie rod 42, whereby the terminal end 42b of tie rod 42 is automatically locked by the first end 53a of the left hand grip after the tie rod 42 has been extracted, so that the operation of the handlebar locking device 40 (see figure 1) can be improved.

La figura 6 rappresenta una vista secondo la freccia 6 della figura 2, e mostra la faccia frontale del meccanismo otturatore 45. Nella figura, la chiave 47 illustrata nella figura 2 è omessa. Figure 6 represents a view along the arrow 6 of Figure 2, and shows the front face of the shutter mechanism 45. In the figure, the key 47 illustrated in Figure 2 is omitted.

Il meccanismo otturatore 45 comprende un involucro dell'otturatore 64 montato sulla faccia frontale di un interruttore principale 46, un otturatore 65 inserito in modo scorrevole nell'involucro dell'otturatore 64, una molla in trazione 66 che sollecita l'otturatore 65 nella direzione della freccia, un organo di fermo 67 accoppiato in modo girevole con l'involucro dell'otturatore 64, ed una molla di ri-chiamo 68 disposta in modo da collegare l'organo di fermo 67 ed una porzione allungata 64a. Il simbolo 46a indica un cilindro dell'interruttore principale 46, il simbolo 46b indica una toppa dell'interruttore principale 46, ed il numero di riferimento 69 indica una vite di supporto per supportare l'organo di fermo 67 . The shutter mechanism 45 comprises a shutter housing 64 mounted on the front face of a main switch 46, a shutter 65 slidably inserted into the shutter housing 64, a tension spring 66 which urges the shutter 65 in the direction of arrow, a stop member 67 rotatably coupled with the casing of the shutter 64, and a return spring 68 arranged so as to connect the stop member 67 and an elongated portion 64a. Symbol 46a indicates a master switch cylinder 46, symbol 46b indicates a key switch patch 46, and reference numeral 69 indicates a support screw for supporting the stop member 67.

L'involucro dell'otturatore 64 comprende la porzione allungata 64a per supportare l'organo di fermo 67, una porzione di scorrimento 64b per suppor-tare in modo scorrevole l'otturatore 65, un foro aperto 64c per permettere il passaggio del cilindro 46a dell'interruttore principale 46, e fori di fissaggio 64d ... (... rappresenta una molteplicità di componenti, e ciò vale anche nel seguito) per il montaggio sul lato dell'interruttore principale 46. The casing of the shutter 64 includes the elongated portion 64a for supporting the stop member 67, a sliding portion 64b for slidingly supporting the shutter 65, an open hole 64c to allow the passage of the cylinder 46a of the 'main switch 46, and fixing holes 64d ... (... represents a multiplicity of components, and this also applies in the following) for mounting on the side of the main switch 46.

L'otturatore 65 è un organo a piastra, e comprende una porzione sporgente 65a per far muovere l'otturatore 65, una porzione ad intaglio 65b destinata ad impegnarsi con l'organo di fermo 67, ed un foro aperto 65c dell'otturatore per permettere il passaggio del cilindro 46a dell'interruttore principale 46. The shutter 65 is a plate member, and comprises a protruding portion 65a for moving the shutter 65, a notch portion 65b intended to engage with the stop member 67, and an open hole 65c of the shutter to allow the passage of the cylinder 46a of the main switch 46.

L'organo di fermo 67 comprende un foro di sup-porto 67a destinato ad impegnarsi con la vite di supporto 69, una porzione sporgente 67b destinata ad impegnarsi con la porzione ad intaglio 65b dell'ottu-ratore 65, ed una porzione di collegamento 67c destinata al collegamento con l'altra estremità 44b del cavo 44. The stop member 67 comprises a support hole 67a intended to engage with the support screw 69, a protruding portion 67b intended to engage with the notched portion 65b of the shutter 65, and a connecting portion 67c intended for connection with the other end 44b of cable 44.

Nel seguito sarà descritto il funzionamento del meccanismo otturatore 45. The operation of the shutter mechanism 45 will be described below.

Le figure 7(a) e (b) rappresentano illustrazioni del funzionamento del meccanismo otturatore del di-spositivo di bloccaggio del manubrio secondo la presente invenzione. Nelle figure, (a) mostra la condizione di apertura del meccanismo otturatore 45 nel dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 (vedere figura 1), mentre (b) mostra la condizione di chiusura del meccanismo otturatore 45. Figures 7 (a) and (b) represent illustrations of the operation of the shutter mechanism of the handlebar locking device according to the present invention. In the figures, (a) shows the open condition of the shutter mechanism 45 in the locking device of the handlebar 40 (see Figure 1), while (b) shows the closed condition of the shutter mechanism 45.

In (a), il foro aperto 65c dell'otturatore 65 è disposto concentricamente con il foro aperto 64c dell'involucro dell'otturatore 64 ed il cilindro 46a dell'interruttore principale 46, in modo che l'interruttore principale 46 possa essere ruotato nelle posizioni ON ed OFF. In (a), the open hole 65c of the shutter 65 is arranged concentrically with the open hole 64c of the shutter housing 64 and the cylinder 46a of the main switch 46, so that the main switch 46 can be rotated in the directions. ON and OFF positions.

Con la porzione sporgente 65a dell'involucro dell'otturatore 64 spinta come indicato dalla freccia ®, la porzione ad intaglio 65b dell'otturatore 65 si impegna con la porzione sporgente 67b dell'organo di fermo 67, producendo la condizione (b). With the protruding portion 65a of the shutter 64 casing pushed as indicated by the arrow ®, the notched portion 65b of the shutter 65 engages with the protruding portion 67b of the stop member 67, producing condition (b).

In (b), nel meccanismo otturatore 45, il foro aperto 64c dell'involucro dell'otturatore 64 è spostato dal foro aperto 65c dell'otturatore e dal cilindro 46a rappresentato in (a), per cui si impedisce che l'interruttore principale 46 sia ruotato nella posizione ON o OFF dall'esterno. In (b), in the shutter mechanism 45, the open hole 64c of the shutter casing 64 is displaced by the open hole 65c of the shutter and the cylinder 46a shown in (a), whereby the main switch 46 is prevented from is turned to the ON or OFF position from the outside.

Incidentalmente, come rappresentato nella figura 2, quando il cilindro 59 del meccanismo di bloccaggio 43 è ruotato ed il cavo 44 è tirato, l'organo di fermo 67 è ruotato come indicato dalla freccia 9 nella figura 7(b), per cui la porzione sporgente 67b dell'organo di fermo 67 è liberata dalla porzione ad intaglio 65b dell'otturatore 65, ritornando nella condizione (a). Incidentally, as shown in FIG. 2, when the cylinder 59 of the locking mechanism 43 is rotated and the cable 44 is pulled, the stop member 67 is rotated as indicated by the arrow 9 in FIG. 7 (b), whereby the portion protruding 67b of the stop member 67 is freed from the notched portion 65b of the shutter 65, returning to the condition (a).

Nel seguito sarà descritta l'azione del dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 come precedentemente descritto. In the following, the action of the handlebar locking device 40 will be described as previously described.

Le figure da 8(a) ad 8(c) rappresentano illustrazioni dell'azione del dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo la presente invenzione. Figures 8 (a) to 8 (c) represent illustrations of the action of the handlebar locking device according to the present invention.

In (a), il manubrio 41 è ruotato come indicato dalla freccia al, il tirante 42 è estratto dal manubrio 41 come indicato dalla freccia a2, ed il tirante 42 è bloccato nel meccanismo di bloccaggio 43. In (a), the handlebar 41 is rotated as indicated by the arrow al, the tie rod 42 is extracted from the handlebar 41 as indicated by the arrow a2, and the tie rod 42 is locked in the locking mechanism 43.

In (b), il tirante 42 è liberato dal meccanismo di bloccaggio 43, ed il tirante 42 è riposto nel manubrio 41 come indicato dalla freccia bl. In (b), the tie rod 42 is released from the locking mechanism 43, and the tie rod 42 is stored in the handlebar 41 as indicated by the arrow bl.

In (c), il motociclo 10 può essere messo in marcia . In (c), the motorcycle 10 can be put into gear.

Nel seguito, un manubrio 71 secondo un'altra forma di attuazione su cui è montato il dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo la presente invenzione sarà descritto con riferimento alle figure da 9 a 16. In the following, a handlebar 71 according to another embodiment on which the handlebar locking device according to the present invention is mounted will be described with reference to Figures 9 to 16.

In particolare, la figura 9 rappresenta una vista in pianta del manubrio in conformità con un'altra forma di attuazione su cui è montato il dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo l'invenzione, la figura 10 rappresenta una vista da dietro del manubrio in conformità con quest'altra forma di attuazione secondo l'invenzione, la figura 11 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 11-11 della figura 9, la figura 12 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 12-12 della figura 9, la figura 13 rappresenta una vista in prospettiva esplosa di una porzione operativa del manubrio in conformità con quest 'altra forma di attuazione secondo l'invenzione, la figura 14 rappresenta una vista in pianta di una porzione principale nella condizione in cui una leva di destra ed un cavo del freno sono montati nel manubrio in conformità con quest'altra forma di attuazione secondo l'invenzione, la figura 15 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 15-15 della figura 14, e la figura 16 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 16-16 della figura 14. In particular, Figure 9 represents a plan view of the handlebar in accordance with another embodiment on which the handlebar locking device according to the invention is mounted, Figure 10 represents a rear view of the handlebar in accordance with this other embodiment according to the invention, Figure 11 represents a sectional view along the line 11-11 of Figure 9, Figure 12 represents a sectional view along the line 12-12 of Figure 9, Figure 13 represents an exploded perspective view of an operative portion of the handlebar in accordance with this other embodiment according to the invention, Figure 14 represents a plan view of a main portion in the condition in which a right lever and a cable of the brake are mounted in the handlebar in accordance with this other embodiment according to the invention, Figure 15 is a sectional view along the line 15-15 of Figure 14, and Figure 16 is a sectional view along line 16-16 of Figure 14.

Il presente manubrio 61 è anche ottenuto mediante un'operazione di stampaggio integrale su una lamiera di acciaio a trattamento superficiale, e la sua vista in pianta è rappresentata nella figura 9 e la sua vista da dietro nella figura 10. The present handlebar 61 is also obtained by means of an integral stamping operation on a surface treatment steel sheet, and its plan view is shown in Figure 9 and its rear view in Figure 10.

Porzioni di braccio 73, 73 sviluppate verso sinistra e verso destra da una porzione di accoppiamento con il montante 72 al centro si estendono verso sinistra e verso destra in direzione leggermente obliqua verso l'alto ed in avanti, e sono quindi piegate orizzontalmente e leggermente all'indietro, ed hanno una ulteriore estensione; porzioni di manopola 74, 74 sono previste in corrispondenza di porzioni terminali sinistra e destra delle porzioni di braccio 73, 73. Portions of arm 73, 73 developed to the left and to the right from a coupling portion with the upright 72 in the center extend to the left and to the right in a slightly oblique direction upwards and forwards, and are therefore bent horizontally and slightly to the 'back, and have a further extension; knob portions 74, 74 are provided at the left and right end portions of the arm portions 73, 73.

Staffe di fissaggio 75, 75 per il fissaggio di leve 82, 90 del manubrio (vedere figura 13) e simili si estendono in avanti da porzioni sui lati esterni delle porzioni piegate 73a, 73a delle porzioni di braccio 73, 73. Attachment brackets 75, 75 for attaching handlebar levers 82, 90 (see Figure 13) and the like extend forward from portions on the outer sides of the folded portions 73a, 73a of the arm portions 73, 73.

La porzione centrale 72 di accoppiamento con il montante ha una forma ad U aperta superiormente (forma approssimativamente ad U) in sezione trasversale (vedere figura 11), e flange 72a sono formate integralmente lungo la faccia terminale aperta. The central portion 72 for mating with the upright has a U-shape open at the top (approximately U-shape) in cross section (see Figure 11), and flanges 72a are integrally formed along the open end face.

Una porzione centrale di una piastra di fondo della porzione di accoppiamento con il montante 72 è provvista di un grande foro circolare 72b e di due piccoli fori 72c per il montaggio di un tubo montante 80 (vedere figura 13). A central portion of a bottom plate of the coupling portion with the upright 72 is provided with a large circular hole 72b and two small holes 72c for mounting an upright tube 80 (see Figure 13).

Le porzioni di braccio 73, 73 sui due lati della porzione di accoppiamento con il montante 72 hanno anche una forma ad U aperta superiormente in sezione trasversale, contigue alla porzione di accoppiamento con il montante 72, e flange 73b sono formate integralmente lungo la faccia terminale aperta (vedere figura 9). The arm portions 73, 73 on the two sides of the coupling portion with the upright 72 also have a U-shape open at the top in cross section, contiguous to the coupling portion with the upright 72, and flanges 73b are integrally formed along the end face open (see figure 9).

Piastre di fondo di porzioni sul lato interno delle porzioni piegate 73a, 73a delle porzioni di braccio 73, 73 sono provviste di fori di guida di cavo 73c, 73c per il passaggio di un cavo del freno e simili. Flange lato anteriore di porzioni sul lato esterno delle porzioni piegate 73a, 73a si estendono sostanzialmente in avanti formando le staffe di fissaggio 75, 75. Bottom plates of portions on the inner side of the folded portions 73a, 73a of the arm portions 73, 73 are provided with cable guide holes 73c, 73c for the passage of a brake cable and the like. Front side flanges of portions on the outer side of the folded portions 73a, 73a extend substantially forward forming the fixing brackets 75, 75.

Le porzioni di manopola 74, 74 estendentisi dalle porzioni terminali delle porzioni di braccio 73, 73 sono realizzate in una forma cilindrica mediante lavorazione per piegatura ad 0. The knob portions 74, 74 extending from the end portions of the arm portions 73, 73 are made in a cylindrical shape by 0-fold machining.

Le staffe di fissaggio 75, 75 estendentisi in avanti da porzioni esterne delle porzioni di braccio 73, 73 comprendono porzioni a piastra piana 76, 76 su cui sono montate le leve del manubrio, e guide di cavo 77, 77. Le porzioni a piastra piana 76, 76 si estendono in avanti come le flange della porzione di braccio 73 avente la sezione trasversale a forma di U, come rappresentato nella figura 12, sono realizzate in una forma trapezoidale in una vista in pianta dall'alto (vedere figura 9), e sono provviste in corrispondenza di loro porzioni d'angolo di fori di perno 76a, 76a per supportare in modo oscillante le leve del manubrio 82, 90. The fastening brackets 75, 75 extending forwardly from outer portions of the arm portions 73, 73 include flat plate portions 76, 76 on which the handlebar levers are mounted, and cable guides 77, 77. The flat plate portions 76, 76 extend forward as the flanges of the arm portion 73 having the U-shaped cross section, as shown in Figure 12, are made in a trapezoidal shape in a top plan view (see Figure 9), and corner portions are provided at their corner portions with pin holes 76a, 76a for oscillatingly supporting the handlebar levers 82, 90.

Le porzioni di guida di cavo 77, 77 sono formate con orientamento obliquo lungo i lati obliqui anteriori del trapezio delle porzioni a piastra piana 76, 76 e comprendono porzioni interne 77a, 77a aventi una forma semicilindrica rientrante verso il basso, porzioni esterne 77b, 77b aventi una forma semicilindrica rientrante verso l'alto, e fori rettangolari 77c, 77c tra loro. The cable guide portions 77, 77 are formed in an oblique orientation along the front oblique sides of the trapezoid of the flat plate portions 76, 76 and include internal portions 77a, 77a having a downwardly recessed semi-cylindrical shape, external portions 77b, 77b having a semi-cylindrical shape re-entering upwards, and rectangular holes 77c, 77c between them.

In corrispondenza di bordi sul lato anteriore delle porzioni di guida di cavo 77, 77, flange 77d, 77d sono formate in posizioni contigue con le flange lato anteriore 73b, 73b delle porzioni di braccio 73, 73 . At the front side edges of the cable guide portions 77, 77, flanges 77d, 77d are formed in contiguous positions with the front side flanges 73b, 73b of the arm portions 73, 73.

Le porzioni di braccio 73, le porzioni di manopola 74 e le_staffe di fissaggio 75 precedentemente descritte sono simmetriche sui lati sinistro e destro . The arm portions 73, the knob portions 74 and the fixing brackets 75 previously described are symmetrical on the left and right sides.

Il manubrio 71 precedente è montato sul tubo montante 80 come rappresentato nella figura 13. The previous handlebar 71 is mounted on the riser tube 80 as shown in Figure 13.

Il tubo montante 80 presenta una flangia 80a in corrispondenza di una sua porzione superiore, ed è fissato alla porzione di accoppiamento con il montante 72 del manubrio 71 mediante due viti 81, 81 (vedere figura 13), supportando la porzione di accoppiamento con il montante 72 del manubrio 71. The upright tube 80 has a flange 80a in correspondence with an upper portion thereof, and is fixed to the coupling portion with the upright 72 of the handlebar 71 by means of two screws 81, 81 (see figure 13), supporting the coupling portion with the upright 72 of the handlebar 71.

La leva di destra 82 del manubrio è accoppiata in modo articolato con la staffa di fissaggio lato destro 75 mediante una piccola vite di fissaggio della leva 83 (vedere figura 13), e la leva di sinistra 90 del manubrio è accoppiata in modo articolato con la staffa di fissaggio lato sinistro 75 mediante una piccola vite di fissaggio della leva 91 (vedere figura 13) . The right handlebar lever 82 is pivotally coupled to the right side fixing bracket 75 by means of a small lever fixing screw 83 (see figure 13), and the left handlebar lever 90 is pivotally coupled with the left side fixing bracket 75 by means of a small lever fixing screw 91 (see figure 13).

La leva di destra 82 del manubrio è una leva del freno anteriore, ed è collegata (vedere figura 14) ad una porzione terminale di un'anima interna 86a del cavo del freno 86 (vedere figura 14) disposto nel manubrio 71; un fermaglio 87 (vedere figura 13) per serrare il cavo del freno 86 è fissato mediante una piccola vite 88. The right handlebar lever 82 is a front brake lever, and is connected (see Figure 14) to an end portion of an inner core 86a of the brake cable 86 (see Figure 14) disposed in the handlebar 71; a clip 87 (see figure 13) for tightening the brake cable 86 is secured by a small screw 88.

Una porzione di supporto articolato 82a della leva di destra 82 del manubrio è provvista in corrispondenza della sua faccia terminale di una gola avente una larghezza predeterminata, e la porzione a piastra piana 76 della staffa di fissaggio 75 è inserita nella gola, in modo che le piastre superiore ed inferiore della gola racchiudano la porzione a piastra piana 76 della staffa di fissaggio 75 (vedere figura 15); la piccola vite 83 di fissaggio della leva attraversa questi elementi, ed un dado di bloccaggio 85 è portato in impegno con, e fissato ad una porzione terminale della piccola vite 83 sporgente dall'altro lato, in modo che la leva di destra 82 del manubrio sia supportata in modo articolato dalla piccola vite 83 di fissaggio della leva. An articulated support portion 82a of the right handlebar lever 82 is provided at its end face with a groove having a predetermined width, and the flat plate portion 76 of the fixing bracket 75 is inserted into the groove, so that the upper and lower throat plates enclose the flat plate portion 76 of the fixing bracket 75 (see Figure 15); the small lever fixing screw 83 passes through these elements, and a lock nut 85 is brought into engagement with, and fixed to an end portion of the small screw 83 projecting from the other side, so that the right handlebar lever 82 is supported in an articulated manner by the small fixing screw 83 of the lever.

D'altra parte, il cavo del freno 86 è inserito nella porzione di braccio 73 attraverso il foro di guida di cavo 73c, ed è supportato dalla porzione semicilindrica interna rientrante verso il basso 77a della porzione di guida di cavo 77 (vedere figura 9), come rappresentato nelle figure 14 e 16.Una porzione allargata radialmente 86c della guaina esterna 86b del cavo è inserita nel foro rettangolare 77c, ed è fatta appoggiare su una porzione terminale 77a della porzione esterna 77b per il suo posizionamento. Inoltre, una porzione terminale della guaina esterna 86b del cavo è inserita nella porzione semicilindrica esterna rientrante verso l'alto 77b, ed è supportata in posizione di serraggio dal fermaglio 87 dal lato inferiore . On the other hand, the brake cable 86 is inserted into the arm portion 73 through the cable guide hole 73c, and is supported by the inner, downwardly recessed semi-cylindrical portion 77a of the cable guide portion 77 (see Figure 9). , as shown in Figures 14 and 16. A radially enlarged portion 86c of the outer sheath 86b of the cable is inserted into the rectangular hole 77c, and is made to rest on an end portion 77a of the outer portion 77b for its positioning. Furthermore, an end portion of the outer sheath 86b of the cable is inserted into the upwardly recessed outer half-cylindrical portion 77b, and is supported in a clamped position by the clip 87 from the lower side.

Il fermaglio 87 è fissato in corrispondenza di una sua prima estremità alla porzione a piastra piana 76 mediante una piccola vite 88, e l'altra sua estremità serra la porzione terminale della guaina esterna 86b del cavo in cooperazione con la porzione semicilindrica esterna 77b. The clip 87 is fixed at one end thereof to the flat plate portion 76 by a small screw 88, and its other end clamps the terminal portion of the outer sheath 86b of the cable in cooperation with the outer semi-cylindrical portion 77b.

Una estremità di fermo dell'anima interna 86a del cavo sporgente dalla porzione terminale della guaina esterna 86b del cavo è accoppiata con, e fissata in un foro di fermo della leva di destra 82 del manubrio . A stop end of the inner core 86a of the cable protruding from the end portion of the outer sheath 86b of the cable is coupled with, and secured in a stop hole of the right handlebar lever 82.

Pertanto, quando la leva di destra 82 del manubrio è afferrata ed è fatta oscillare sul lato della porzione di manopola 74, l'anima interna 86a del cavo è tirata ed il freno è azionato. Thus, when the right handlebar lever 82 is grasped and swung to the side of the knob portion 74, the inner core 86a of the cable is pulled and the brake is actuated.

Incidentalmente, una copertura del manubrio (non rappresentata) è applicata sul manubrio 71. Incidentally, a handlebar cover (not shown) is attached to the handlebar 71.

Come precedentemente descritto, il presente manubrio 71 è provvisto integralmente delle staffe di fissaggio 75, 75 per il fissaggio delle leve del manubrio 82, 90, e le staffe di fissaggio 75, 75 sono formate integralmente con le porzioni di guida di cavo 77, 77, in modo che non vi sia necessità di gestione di componenti ed operazioni di assemblaggio con riferimento a questi componenti, per cui è possibile ottenere una riduzione di costo. As previously described, the present handlebar 71 is integrally provided with the fixing brackets 75, 75 for fixing the handlebar levers 82, 90, and the fixing brackets 75, 75 are integrally formed with the cable guide portions 77, 77 , so that there is no need for component management and assembly operations with reference to these components, so that a cost reduction can be obtained.

Nel seguito, un manubrio 101 in conformità con una ulteriore forma di attuazione su cui è montato il dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo la presente invenzione sarà ora descritto con riferimento alle figure da 17 a 22. In the following, a handlebar 101 in accordance with a further embodiment on which the handlebar locking device according to the present invention is mounted will now be described with reference to Figures 17 to 22.

La figura 17 rappresenta una vista in pianta del manubrio in conformità con l'ulteriore forma di attuazione, su cui è montato il dispositivo di bloccaggio del manubrio secondo la presente invenzione. Il manubrio 101 è un manubrio avente approssimativamente la stessa struttura del manubrio 41 rappresentato nella figura 3, su cui sono montati un tubo montante, leve del freno sinistra e destra, coperture del manubrio anteriore e posteriore e simili. Incidentalmente, componenti uguali ai componenti precedentemente descritti nella descrizione del dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 (vedere figura 1) sono indicati con gli stessi simboli precedentemente utilizzati, e una descrizione dettagliata di tali componenti sarà omessa. Figure 17 represents a plan view of the handlebar according to the further embodiment, on which the handlebar locking device according to the present invention is mounted. The handlebar 101 is a handlebar having approximately the same structure as the handlebar 41 shown in Figure 3, on which a riser tube, left and right brake levers, front and rear handlebar covers and the like are mounted. Incidentally, components identical to the components previously described in the description of the handlebar locking device 40 (see Figure 1) are indicated with the same symbols used previously, and a detailed description of such components will be omitted.

Il manubrio 101 comprende un corpo principale 102 del manubrio realizzato integralmente in una lamiera di acciaio mediante lavorazione alla pressa, un tubo montante 103 accoppiato con il centro del corpo principale 102 del manubrio, manopole del manubrio sinistra e destra 104, 104 disposte alle due estremità del corpo principale 102 del manubrio, un tubo di guida 106 che si allunga tra le due estremità del corpo principale 102 del manubrio, un tirante 42 destinato ad essere contenuto nel tubo di guida 106, leve del freno sinistra e destra 107, 108 disposte a sinistra ed a destra del corpo principale 102 del manubrio, e coperture del manubrio anteriore e posteriore 111, 112 che ricoprono una porzione di accoppiamento con il montante 102a e porzioni di braccio 102b, 102b del corpo principale 102 del manubrio. Incidentalmente, il numero di riferimento 113 indica un sostegno dello specchietto retrovisore montato sul corpo principale 102 del manubrio. The handlebar 101 comprises a main body 102 of the handlebar made integrally of a sheet steel by press machining, a riser tube 103 coupled with the center of the main body 102 of the handlebar, left and right handlebar grips 104, 104 arranged at both ends of the main body 102 of the handlebar, a guide tube 106 which extends between the two ends of the main body 102 of the handlebar, a tie rod 42 intended to be contained in the guide tube 106, left and right brake levers 107, 108 arranged at left and right of the main body 102 of the handlebar, and front and rear handlebar covers 111, 112 covering a coupling portion with the upright 102a and arm portions 102b, 102b of the main body 102 of the handlebar. Incidentally, the reference numeral 113 indicates a rear-view mirror bracket mounted on the main body 102 of the handlebar.

Il corpo principale 102 del manubrio ha una struttura in cui è prevista una porzione di accoppiamento con il montante 102a destinata ad accoppiarsi con il tubo montante 103, porzioni di braccio sinistra e destra 102b, 102b si estendono dalle due estremità della porzione di accoppiamento con il montante 102a, porzioni di manopola sinistra e destra 102c, 102c si estendono dalle porzioni di braccio 102b, 102b, porzioni a flangia anteriore e posteriore 102d, 102d sono previste davanti e dietro la porzione di accoppiamento con il montante 102a e le porzioni di braccio 102b, 102b, e porzioni di sostegno 102f, 102f per il fissaggio della copertura anteriore 111 del manubrio si estendono dalla porzione a flangia anteriore 102d. The main body 102 of the handlebar has a structure in which a coupling portion is provided with the upright 102a intended to couple with the upright tube 103, left and right arm portions 102b, 102b extend from the two ends of the coupling portion with the post 102a, left and right knob portions 102c, 102c extend from the arm portions 102b, 102b, front and rear flange portions 102d, 102d are provided in front and behind the coupling portion with the post 102a and the arm portions 102b , 102b, and support portions 102f, 102f for securing the front handlebar cover 111 extend from the front flange portion 102d.

Così, i sostegni di fissaggio della copertura possono anche essere facilmente realizzati simultaneamente alla produzione del manubrio mediante lavorazione alla pressa. Inoltre, la precisione posizionale dei sostegni è buona, per cui anche l'accoppiamento delle coperture è buono. Thus, the fixing supports of the cover can also be easily made simultaneously with the production of the handlebar by machining at the press. Furthermore, the positional accuracy of the supports is good, so the coupling of the covers is also good.

Il tubo montante 103 è fissato alla porzione di accoppiamento con il montante 102a del corpo principale 102 del manubrio mediante un dado del montante 114 e viti di fissaggio 115, 115. The riser tube 103 is fixed to the coupling portion with the riser 102a of the main body 102 of the handlebar by means of a nut of the riser 114 and fixing screws 115, 115.

La manopola di sinistra 104 del manubrio è fissata alla porzione di manopola di sinistra 102c del corpo principale 102 del manubrio, ed è provvista di un cappuccio 116 per coprire l'estremità di punta del tirante 42 dopo che il tirante 42 è stato riposto. The left handlebar grip 104 is attached to the left handlebar grip portion 102c of the main handlebar body 102, and is provided with a cap 116 for covering the tip end of the tie rod 42 after the tie rod 42 has been stowed.

La manopola di destra 105 del manubrio è accoppiata in modo girevole con la porzione di manopola di destra 102c del corpo principale 102 del manubrio in modo che una puleggia dell'acceleratore 115 possa essere ruotata. The right handlebar grip 105 is rotatably coupled with the right handlebar grip portion 102c of the main handlebar body 102 so that an accelerator pulley 115 can be rotated.

Il tubo di guida 106 è un tubo realizzato in una resina, e può contenere nel suo interno il tirante 42. The guide tube 106 is a tube made of a resin, and can contain the tie rod 42 in its interior.

Una leva di sinistra del freno 107 è una leva del freno posteriore, ed è fissata in modo oscillante alla porzione di braccio di sinistra 102c del corpo principale 102 del manubrio mediante una vite di fissaggio della leva 118, ed una prima estremità di un cavo del freno 119 è collegata alla leva di sinistra 107 del freno. Una leva di destra 108 del freno è simmetrica rispetto alla leva di sinistra 107 del freno. A left brake lever 107 is a rear brake lever, and is pivotally fixed to the left arm portion 102c of the handlebar main body 102 by means of a lever fixing screw 118, and a first end of a cable of the brake 119 is connected to the left brake lever 107. A right brake lever 108 is symmetrical with respect to the left brake lever 107.

Incidentalmente, il simbolo 112a indica un foro di montaggio di strumenti formato nella copertura posteriore 112 del manubrio. Incidentally, the symbol 112a indicates an instrument mounting hole formed in the rear handlebar cover 112.

La figura 18 rappresenta una vista laterale della figura 17, che mostra che un risalto di fissaggio llla formato nella copertura anteriore 111 del manubrio è fissato alla porzione di sostegno I02f del corpo principale 102 del manubrio, una porzione rientrante di fissaggio 112b formata nella copertura posteriore del manubrio è fissata ad un risalto di fissaggio lllb formato nella copertura anteriore del manubrio, ed il tubo montante 103 è accoppiato con la porzione di accoppiamento con il montante 102a del corpo principale 102 del manubrio. Figure 18 is a side view of Figure 17, showing that a fastening ridge 11a formed in the front handlebar cover 111 is attached to the support portion 10f of the main body 102 of the handlebar, a recessed fastening portion 112b formed in the rear cover of the handlebar is fixed to a fixing projection 11b formed in the front cover of the handlebar, and the riser tube 103 is coupled with the coupling portion with the upright 102a of the main body 102 of the handlebar.

Una porzione sporgente 102i che sporge dal corpo principale 102 del manubrio è fissata mediante aggancio in un foro 112g previsto in una porzione sporgente 112f che si estende dalla copertura posteriore 112 del manubrio. Pertanto il fissaggio della copertura è facile e semplice. A protruding portion 102i protruding from the main body 102 of the handlebar is fixed by hooking into a hole 112g provided in a protruding portion 112f which extends from the rear cover 112 of the handlebar. Therefore fixing the cover is easy and simple.

Sarà ora descritta la forma in sezione dettagliata del manubrio 101. The detailed sectional shape of the handlebar 101 will now be described.

La figura 19 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 19-19 della figura 17, e mostra la condizione in cui la copertura anteriore 111 del manubrio è fissata al corpo principale 102 del manubrio. Come rappresentato nella figura, la porzione di sostegno 102f del corpo principale 102 del manubrio è provvista di un foro di fissaggio 102g, una vite di fissaggio 123 è inserita attraverso il foro di fissaggio 102g, e la vite di fissaggio 123 è avvitata sul risalto di fissaggio llla, per cui la copertura anteriore 111 del manubrio è fissata al corpo principale 102 del manubrio. Figure 19 is a sectional view along line 19-19 of Figure 17, and shows the condition in which the front handlebar cover 111 is attached to the main body 102 of the handlebar. As shown in the figure, the support portion 102f of the main body 102 of the handlebar is provided with a fixing hole 102g, a fixing screw 123 is inserted through the fixing hole 102g, and the fixing screw 123 is screwed onto the ridge of fixing 11a, whereby the front handlebar cover 111 is fixed to the main body 102 of the handlebar.

La figura 20 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 20-20 della figura 17, e mostra la condizione in cui la copertura posteriore 112 del manubrio è fissata alla copertura anteriore 111 del manubrio. Come rappresentato nella figura, la porzione rientrante di fissaggio 112b della copertura posteriore 112 del manubrio è provvista di un foro passante 112c, una vite di fissaggio 124 è inserita attraverso il foro passante 112c, e la vite di fissaggio 124 è avvitata nel risalto di fissaggio lllb della copertura anteriore 111 del manubrio, per cui la copertura posteriore 112 del manubrio è fissata alla copertura anteriore 111 del manubrio. I simboli 112d, 112e indicano nervature di posizionamento per una facile corrispondenza posizionale tra il risalto di fissaggio lllb ed il foro passante 112c. Figure 20 is a sectional view along line 20-20 of Figure 17, and shows the condition in which the rear handlebar cover 112 is attached to the front handlebar cover 111. As shown in the figure, the recessed fixing portion 112b of the rear handlebar cover 112 is provided with a through hole 112c, a fixing screw 124 is inserted through the through hole 112c, and the fixing screw 124 is screwed into the fixing boss lllb of the front handlebar cover 111, whereby the rear handlebar cover 112 is attached to the front handlebar cover 111. The symbols 112d, 112e indicate positioning ribs for an easy positional correspondence between the fixing boss 11lb and the through hole 112c.

La figura 21 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 21-21 della figura 17, e mostra la faccia della puleggia dell'acceleratore 117. In particolare, la puleggia dell'acceleratore 117 è provvista di un cavo dell'acceleratore 125 collegato ad una valvola del gas (non rappresentata) , e di una guaina del cavo 126 che copre il cavo dell'acceleratore 125. Quando la puleggia dell'acceleratore 117 è ruotata mediante rotazione della manopola di destra 108 del manubrio (vedere figura 17), il cavo dell'acceleratore 126 è tirato, e la valvola del gas (non rappresentata) è aperta. Incidentalmente, il numero di riferimento 127 indica una vite di fissaggio per fissare la puleggia dell'acceleratore 117 alla manopola di destra 108 del manubrio, ed il numero di riferimento 128 indica un perno di posizionamento per posizionare la puleggia dell'acceleratore 117 rispetto alla manopola di destra 108 del manubrio. Figure 21 is a sectional view along line 21-21 of Figure 17, and shows the face of the throttle pulley 117. In particular, the throttle pulley 117 is provided with an throttle cable 125 connected to a throttle valve (not shown), and a cable sheath 126 covering the throttle cable 125. When the throttle pulley 117 is rotated by turning the right handlebar grip 108 (see Figure 17), the throttle cable throttle 126 is pulled, and the throttle valve (not shown) is open. Incidentally, the reference number 127 indicates a fixing screw to secure the throttle pulley 117 to the right handlebar grip 108, and the reference number 128 indicates a positioning pin for positioning the throttle pulley 117 with respect to the grip right 108 of the handlebar.

La figura 22 rappresenta una vista in sezione lungo la linea 22-22 della figura 17, e mostra il sostegno dello specchietto retrovisore 113 nella sua condizione di fissaggio. Figure 22 is a sectional view along the line 22-22 of Figure 17, and shows the support of the rearview mirror 113 in its fixing condition.

Il sostegno dello specchietto retrovisore 113 è fissato al corpo principale 102 del manubrio prevedendo una porzione radialmente ristretta 113a in corrispondenza dell'estremità di punta del sostegno dello specchietto retrovisore 113, munendo la porzio-ne assialmente ristretta 113a di una porzione a fi-lettatura esterna 113b, applicando una boccola 131 ed un collare 132 sulla porzione radialmente ristretta 113 a, e portando in impegno un dado (non rappresenta-to) con la porzione a filettatura esterna 113b. Inci-dentalmente, il simbolo 102h indica una porzione di montaggio del sostegno prevista nel corpo principale 102 del manubrio, il simbolo llld indica un foro passante previsto nella copertura anteriore 111 del manubrio per il passaggio del sostegno dello specchietto retrovisore 113, ed il numero di riferimento 133 indica una cuffia di gomma applicata sul sostegno dello specchietto retrovisore 113 per coprire il foro passante llld. The rearview mirror support 113 is fixed to the main body 102 of the handlebar by providing a radially narrowed portion 113a at the tip end of the rearview mirror support 113, providing the axially narrowed portion 113a with an outer thread portion 113b, applying a bushing 131 and a collar 132 on the radially narrowed portion 113a, and engaging a nut (not shown) with the external thread portion 113b. Incidentally, the symbol 102h indicates a mounting portion of the support provided in the main body 102 of the handlebar, the symbol llld indicates a through hole provided in the front cover 111 of the handlebar for the passage of the rear-view mirror support 113, and the number of reference 133 indicates a rubber cap applied to the rear-view mirror support 113 to cover the through hole llld.

Benché il dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 montato su un motociclo di tipo scooter 10 sia stato descritto come rappresentato nella figura 1 nelle forme di attuazione, il veicolo non è limitato al motociclo di tipo scooter 10, ed il dispositivo di bloccaggio del manubrio 40 può essere generalmente montato su un motociclo, un triciclo a motore o un veicolo a quattro ruote. Although the handlebar locking device 40 mounted on a scooter-type motorcycle 10 has been described as shown in Figure 1 in the embodiments, the vehicle is not limited to the scooter-type motorcycle 10, and the handlebar locking device 40 may generally be mounted on a motorcycle, motor tricycle or four-wheeled vehicle.

Inoltre, benché il tirante avente sia flessibilità sia rigidezza a flessione sia stato utilizzato quale organo a barra come rappresentato nella figura 4 nelle forme di attuazione, l'organo a barra non è limitato al tirante e può essere un tubo o un'asta. Further, although the tie rod having both flexibility and bending stiffness has been used as the rod member as shown in FIG. 4 in the embodiments, the rod member is not limited to the tie rod and can be a tube or rod.

La presente invenzione realizzata come precedentemente descritto fornisce i seguenti effetti. The present invention implemented as described above provides the following effects.

Secondo la rivendicazione 1, si realizza un dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo comprendente un organo a barra attraverso cui una prima estremità di un manubrio di un veicolo è collegata al fianco del corpo del veicolo disponendo così il manubrio in una condizione di bloccaggio, in cui il manubrio è provvisto di una porzione di contenimento dell'organo a barra in grado di contenere l'organo a barra. Pertanto, l'organo a barra può essere contenuto nel manubrio, e si ottiene una utilizzazione efficace del manubrio. Ad esempio, non è necessario contenere l'organo a barra separatamente in un contenitore portacasco o simili, e non vi è il rischio di perdere l'organo a barra, per cui l'operatività del dispositivo di bloccaggio del manubrio può essere migliorata. According to claim 1, a vehicle handlebar locking device is provided comprising a bar member through which a first end of a vehicle handlebar is connected to the side of the vehicle body thus arranging the handlebar in a locked condition, in which the handlebar is provided with a portion for containing the bar member capable of containing the bar member. Thus, the rod member can be contained in the handlebar, and effective utilization of the handlebar is achieved. For example, it is not necessary to contain the bar member separately in a helmet holder or the like, and there is no risk of losing the bar member, whereby the operability of the handlebar locking device can be improved.

Secondo la rivendicazione 2, l'organo a barra è un tirante dotato sia di flessibilità sia di rigidezza a flessione. Pertanto, è possibile ottenere una migliore funzione di contenimento dell'organo a barra nella porzione di contenimento dell'organo a barra, ed è possibile assicurare l'affidabilità del dispositivo di bloccaggio del manubrio. According to claim 2, the rod member is a tie rod having both flexibility and bending stiffness. Therefore, it is possible to obtain a better containment function of the bar member in the containment portion of the bar member, and it is possible to ensure the reliability of the handlebar locking device.

Secondo la rivendicazione 3,una prima estremità del manubrio è provvista di un foro attraverso il quale può essere inserito l'organo a barra, ed un organo di arresto di diametro maggiore del foro è fissato all'estremità terminale dell'organo a barra, per cui l'estremità terminale dell'organo a barra è bloccata dalla prima estremità del manubrio dopo che l'organo a barra è stato estratto verso l'esterno. Pertanto è possibile migliorare l'operatività del dispositivo di bloccaggio del manubrio. Come risultato, il bloccaggio del manubrio può essere completato in breve tempo. According to claim 3, a first end of the handlebar is provided with a hole through which the bar member can be inserted, and a stop member having a larger diameter than the hole is fixed to the terminal end of the bar member, for wherein the terminal end of the rod member is locked by the first end of the handlebar after the rod member has been pulled out. Therefore it is possible to improve the operability of the handlebar locking device. As a result, locking the handlebar can be completed in a short time.

Claims (3)

RIVENDICAZIONI 1. Dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo comprendente un organo a barra attraverso il quale una prima estremità di un manubrio di un veicolo è collegata al fianco del corpo del veicolo disponendo così il manubrio suddetto in una condizione di bloccaggio, in cui il manubrio suddetto è provvisto di una porzione di contenimento dell'organo a barra in grad.0 di contenere l'organo a barra suddetto. CLAIMS 1. A vehicle handlebar locking device comprising a rod member through which a first end of a vehicle handlebar is connected to the side of the vehicle body thereby arranging the aforesaid handlebar in a locked condition, in which the handlebar aforesaid is provided with a containment portion of the bar member in degree 0 to contain the aforesaid bar member. 2 . Dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo secondo la rivendicazione 1, in cui l'organo a barra suddetto è un tirante dotato sia di flessibilità sia di rigidezza a flessione. 2 . A vehicle handlebar locking device according to claim 1, wherein said bar member is a tie rod having both flexibility and bending stiffness. 3. Dispositivo di bloccaggio del manubrio di un veicolo secondo la rivendicazione 1 oppure 2, in cui una prima estremità del manubrio suddetto è provvista di un foro attraverso il quale può essere inserito l'organo a barra suddetto, ed un organo di arresto di diametro maggiore del foro suddetto è applicato all'estremità terminale dell'organo a barra suddetto, in modo che l'estremità terminale suddetta dell'organo a barra suddetto sia bloccata dalla prima estremità suddetta del manubrio suddetto dopo che l'organo a barra suddetto è stato estratto verso l'esterno. 3. Locking device for the handlebar of a vehicle according to claim 1 or 2, wherein a first end of the aforesaid handlebar is provided with a hole through which the aforesaid rod member can be inserted, and a stop member of diameter greater than the aforesaid hole is applied to the terminal end of the aforesaid bar member, so that the aforesaid terminal end of the aforesaid bar member is blocked by the aforesaid first end of the aforesaid handlebar after the aforesaid bar member has been extracted to the outside.
IT2001TO000443A 2000-05-12 2001-05-11 HANDLEBAR LOCKING DEVICE OF A VEHICLE. ITTO20010443A1 (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
JP2000140184 2000-05-12
JP2000252989A JP4421751B2 (en) 2000-05-12 2000-08-23 Vehicle handle lock device

Publications (2)

Publication Number Publication Date
ITTO20010443A0 ITTO20010443A0 (en) 2001-05-11
ITTO20010443A1 true ITTO20010443A1 (en) 2002-11-11

Family

ID=26591776

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT2001TO000443A ITTO20010443A1 (en) 2000-05-12 2001-05-11 HANDLEBAR LOCKING DEVICE OF A VEHICLE.

Country Status (3)

Country Link
JP (1) JP4421751B2 (en)
ES (1) ES2203281A1 (en)
IT (1) ITTO20010443A1 (en)

Families Citing this family (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2011051532A1 (en) * 2009-10-28 2011-05-05 Componentes Europeos Moto-Auto, S.L. Fixed point for anti-theft device for vehicles with two or more wheels
ES2358659B1 (en) * 2009-10-28 2011-12-13 Componentes Europeos Moto-Auto S.L. FIXED POINT FOR ANTI-THEFT DEVICE FOR VEHICLES OF TWO OR MORE WHEELS.
ES2381239B1 (en) * 2010-10-26 2012-12-04 Componentes Europeos Moto-Auto, S.L. IMPROVEMENTS IN THE OBJECT OF THE INVENTION PATENT No. 200930917 (0) BY: "FIXED POINT FOR ANTI-THEFT DEVICE FOR VEHICLES OF TWO OR MORE WHEELS".
KR101514187B1 (en) * 2014-10-29 2015-04-22 구정훈 Motorcycle helmet lock
CN107933749B (en) * 2017-11-22 2020-01-17 张长江 Handle type bicycle lock for handlebar type riding bicycle

Family Cites Families (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB1407949A (en) * 1974-03-07 1975-10-01 Perret L D Bicycle securing device
JPS61268573A (en) * 1985-05-23 1986-11-28 本田技研工業株式会社 Handle locking device for car
US5251341A (en) * 1993-03-18 1993-10-12 Seals Robert L Bicycle tool
JPH1029578A (en) * 1996-07-17 1998-02-03 Asahi Denso Kk Wire lock
CN1222888A (en) * 1997-02-25 1999-07-14 费尔南多·马丁内斯·费尔南德斯 Antitheft device for motor vehicles with accelerator in handgrip of handlebar

Also Published As

Publication number Publication date
JP4421751B2 (en) 2010-02-24
ES2203281A1 (en) 2004-04-01
ITTO20010443A0 (en) 2001-05-11
JP2002029466A (en) 2002-01-29

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US7448663B2 (en) Guard structure for vehicle seat lock
ITRM20070191A1 (en) ELECTRONIC AUTHENTICATION SYSTEM FOR MOTORCYCLE
JP5715457B2 (en) Saddle riding
ITTO20010443A1 (en) HANDLEBAR LOCKING DEVICE OF A VEHICLE.
ITTO940691A1 (en) STRUCTURE FOR THE ARRANGEMENT OF A BATTERY FOR A MOTORCYCLE OR A MOTORCYCLE.
JP2017213985A (en) Saddle-riding type vehicle
JP4478485B2 (en) Front and rear slidable seat structure for two- and three-wheeled vehicles
JP7108914B2 (en) Battery devices, motor units and electric bicycles
JP2019081483A (en) Handlebar lock device of saddle-riding type vehicle
KR200272757Y1 (en) Wire-Lock
JP5878151B2 (en) Vehicle smart lock module
JP2905997B2 (en) Motorcycle handle structure
JP6534649B2 (en) Handle lock mechanism
KR0162926B1 (en) Stand locking device in motorcycle and motor tricycle
ITTO980297A1 (en) STAND STAND FOR A TWO-WHEEL MOTOR VEHICLE.
JP4499321B2 (en) Seat lock release structure for saddle-ride type vehicles
JP4504054B2 (en) Seat structure for two- and three-wheeled vehicles
ITTO20010767A1 (en) FRONT PROJECTOR FOR TWO OR THREE-WHEEL MOTORCYCLES.
JP2006273227A (en) Motorcycle
JP2008162396A (en) Helmet holding mechanism for motorcycle
JP2007062546A (en) Rear part structure of motorcycle
JP3558468B2 (en) Storage structure of U-shaped lock for motorcycle
JP4840009B2 (en) Motorcycle handle lock device
JP2001115717A (en) Battery mounting-demounting device for battery-assisted bicycle
CN111791974A (en) Saddle-ride type vehicle