CH652434A5 - Removable partition - Google Patents

Removable partition Download PDF

Info

Publication number
CH652434A5
CH652434A5 CH684082A CH684082A CH652434A5 CH 652434 A5 CH652434 A5 CH 652434A5 CH 684082 A CH684082 A CH 684082A CH 684082 A CH684082 A CH 684082A CH 652434 A5 CH652434 A5 CH 652434A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
partition
panels
frame
panel
height
Prior art date
Application number
CH684082A
Other languages
French (fr)
Inventor
Rene-Paul Cattin
Original Assignee
Fernande Cattin
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Fernande Cattin filed Critical Fernande Cattin
Priority to CH684082A priority Critical patent/CH652434A5/en
Publication of CH652434A5 publication Critical patent/CH652434A5/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04BGENERAL BUILDING CONSTRUCTIONS; WALLS, e.g. PARTITIONS; ROOFS; FLOORS; CEILINGS; INSULATION OR OTHER PROTECTION OF BUILDINGS
    • E04B2/00Walls, e.g. partitions, for buildings; Wall construction with regard to insulation; Connections specially adapted to walls
    • E04B2/74Removable non-load-bearing partitions; Partitions with a free upper edge
    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04BGENERAL BUILDING CONSTRUCTIONS; WALLS, e.g. PARTITIONS; ROOFS; FLOORS; CEILINGS; INSULATION OR OTHER PROTECTION OF BUILDINGS
    • E04B2/00Walls, e.g. partitions, for buildings; Wall construction with regard to insulation; Connections specially adapted to walls
    • E04B2/74Removable non-load-bearing partitions; Partitions with a free upper edge
    • E04B2/82Removable non-load-bearing partitions; Partitions with a free upper edge characterised by the manner in which edges are connected to the building; Means therefor; Special details of easily-removable partitions as far as related to the connection with other parts of the building

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Electromagnetism (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Assembled Shelves (AREA)

Abstract

The removable partition is modular and comprises a frame (30) whose height can be extended telescopically and two or more panels (41) which can be fixed, or are already fixed, to the frame (30) or to its elements (31), respectively. Each panel is multiple and comprises other panels (42, 43) which can be extended laterally in order to form a partition. A door can be built in the same manner and can be inserted, if need be, in the partition. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   REVENDICATIONS
 1. Cloison amovible, caractérisée en ce qu'elle comprend un châssis télescopique extensible en hauteur, et au moins deux pan
 neaux agencés pour être fixés au châssis télescopique, les panneaux
 pouvant être déplacés dans le sens de la hauteur.



   2. Cloison selon la revendication 1, caractérisée en ce que les
 panneaux sont composés chacun d'un panneau principal, de préfé
 rence creux, et d'au moins un panneau rétractable associé au panneau principal et apte à être déplacé latéralement par rapport au
 panneau principal.



   3. Cloison selon la revendication 2, caractérisée par une potence
 fixée à l'élément le plus haut du châssis, servant à monter les pan
 neaux principaux par des câbles ou chaînes, les panneaux princi
 paux, sauf le premier destiné à rester en bas, comportant des organes
 de guidage latéraux, par rapport aux autres panneaux principaux, et
 en profondeur, constitués par des bras coopérant avec le châssis, la
 potence étant munie, le cas échéant, de tampons destinés à toucher
 le bord supérieur de l'espace à cloisonner.



   4. Cloison selon l'une des revendications précédentes, caractéri
 sée en ce que chaque élément du châssis a la forme d'un U inversé, les deux montants latéraux du U étant creux et ouverts latéralement vers l'extérieur dans le sens de la hauteur, les montants de tous les éléments étant emboîtés   l'un    dans l'autre.



   5. Cloison selon l'une des revendications précédentes, caractérisée en ce que les éléments du châssis télescopique sont munis d'un mécanisme de montée constitué par des ciseaux.



   6. Cloison selon l'une des revendications précédentes, caractérisée en ce que les panneaux sont en métal, de préférence en un alliage d'aluminium, une partie de ces panneaux pouvant également être en matière plastique translucide ou transparente.



   7. Cloison selon l'une des revendications précédentes, caractérisée par un dispositif de stabilisation comprenant une structure de base, une plaque de support avec tubes de blocage, et un tubesupport agencé pour être raccordé aux panneaux rétractables étirés et pour les soutenir.



   8. Cloison selon la revendication I ou 6, sous la forme d'une porte,   caractérisée    en ce que le châssis est un cadre et que la porte est constituée de panneaux multiples emboîtés et étirables dans le sens de la hauteur.



   9. Cloison selon la revendication 8, caractérisée en ce que le cadre et la porte sont   constitués    chacun par trois éléments s'emboîtant   l'un    dans l'autre.



   L'invention a pour objet une cloison amovible.



   Il arrive assez fréquemment, en particulier dans les villes, que des vitrines sont brisées soit par des malfaiteurs, soit par la suite des accidents de la circulation, soit par des accidents d'une autre origine. Il se pose alors le problème de fermer l'ouverture de façon provisoire mais très rapidement pour combler la brèche jusqu'à la livraison de la nouvelle vitrine, ce qui peut durer plusieurs jours, voire semaines.



  Le même problème se pose souvent sur les chantiers où des cloisons doivent être posées rapidement afin de séparer une partie du chantier du public ou d'une autre partie.



   Jusqu'à ce jour, on construit ces cloisons généralement à partir de planches en bois ou de panneaux en bois aggloméré ( pavatex ) qu'on coupe sur mesure et monte sur place. Cette façon de faire a de sérieux désavantages. Ces matériaux sont généralement assez encombrants. Souvent il n'est pas possible de transporter les panneaux coupés dans un ascenseur ou une cage d'escalier. Assez souvent aussi il se montre que les panneaux précoupés ne s'adaptent pas bien à l'ouverture à fermer, nécessitant alors un travail d'adaptation pénible et difficile. Pour les grandes cloisons, une structure de support est indispensable. Les matériaux décrits ne laissent pas passer la lu
   mière.    Le démontage des cloisons ainsi constituées est également pé
 nible et difficile. Après démontage, les matériaux ayant constitué la
 cloison sont généralement perdus.



   L'invention a pour but d'obvier à ces désavantages et de propo
 ser une cloison amovible qui sera extensible dans au moins une dimension. L'expression  modulaire  qui sera utilisée ci-après veut dire que la cloison peut se composer de modules qui s'emboîtent d'une certaine manière encore à définir et à décrire. La construction modulaire permettra à la cloison de s'adapter à toutes les ouvertures; sa propriété d'extensibilité lui donne la possibilité de constituer des parois relativement très grandes. La cloison repliée ne doit prendre ni un grand volume ni un grand poids afin qu'on puisse la transporter, comme un paquet, dans des voitures ordinaires, les ascenseurs et cages d'escalier. Il doit être possible de la monter très rapidement, sans prendre des mesures auparavant, et cela par des personnes non qualifiées.



   Ces buts sont remplis par la cloison selon l'invention qui est définie dans la revendication 1 indépendante tandis que des modes de réalisation font l'objet des revendications dépendantes.



   Le dessin montre, à titre d'exemple, un mode de réalisation de la cloison objet de l'invention.



   Dans le dessin, les figures représentent:
 la fig. 1: une vue en perspective de la cloison sous forme fermée et repliée;
 la fig. 2: une coupe dans le plan indiqué par II-II dans la fig. I;
 la fig. 3: un détail du châssis télescopique en perspective;
 la fig. 4: une vue des dessus d'une cloison montée et étirée, avec en détail le système de guidage d'un panneau creux;
 la fig 5: une coupe selon la ligne V-V de la fig. 4;
 la fig 6: une coupe selon la ligne VI-VI de la fig. 5;
 la fig. 7: une vue partielle frontale de la partie supérieure du châssis monté;
 la fig. 8: une vue latérale partiellement arrachée du châssis pendant le montage, et
 les fig 9 à 11: en perspective et schématiquement les trois étapes du montage d'une cloison.



   Les parties principales de la cloison sont visibles dans les fig. 1 et 2 qui représentent, respectivement, la cloison complètement fermée et repliée, se présentant sous la forme d'un paquet (dont les organes éventuels de fermeture tels que verrous, sangles, etc., ne sont pas représentés), et une coupe verticale médiane dans le plan indiqué par   Il-ll.   



   Les dimensions du paquet selon la fig. 1 sont approximativement les suivantes: hauteur 70 à 90 cm, largeur 120 à 150 cm, profondeur 20 à 30 cm. Il s'agit donc d'un ensemble extrêmement compact lorsqu'on prend en considération la grandeur maximum de la cloison montée qui est, dans ce cas, de 4 à 5 m de largeur et de 3,50 m de hauteur.



   Le paquet selon les fig. 1 et 2 est constitué d'une structure de fond 10, d'une plaque de support 20, d'un châssis télescopique 30 (fig. 2) et de plusieurs panneaux multiples 40.



   Ily a normalement 4 ou 5 panneaux multiples 40 dans le paquet, ce qui est suffisant pour fermer une ouverture de 2,50 à 3,50 m de hauteur. Cependant, le nombre de panneaux multiples n'est limité que par les désirs et les nécessités d'application.

 

   La structure de fond 10 retient les panneaux 40 en place dans le paquet et sert de support lors du montage. La plaque de support 20 est articulée par des moyens non représentés mais classiques, à la structure de fond 10 et peut être déplacée de la verticale dans l'horizontale, voir par exemple les fig. 9 à 11 où la structure de fond 10 n'est cependant pas représentée. La plaque de support 20 porte sur sa face intérieure des tubes télescopiques de renforcement 22 dont la fonction sera expliquée plus tard.



   La plaque de support 20 peut. si désiré, comporter des moyens pour la verrouiller dans la position horizontale et, éventuellement, aussi dans la position verticale.



   Le châssis télescopique 30 est composé de plusieurs cadres sous forme de U inversé. Cinq cadres 31 à 35 sont schématiquement re  



  présentés à la fig. 2. Le nombre des cadres correspond en général au nombre de panneaux multiples 40. Mais il est très possible, par exemple comme représenté à la fig. 2, de concevoir une cloison comprenant cinq cadres et quatre panneaux multiples.



   Chaque cadre comprend deux montants creux 37 à section polygonale, par exemple carrée ou rectangulaire, ouverts latéralement (voir fig. 3, 4 et 6). (Cette exécution des cadres ne correspond pas à celle des fig. 9 et 11; elle est justement renversée tête-bêche par rapport à ces figures, ce que comprendra aisément l'homme du métier.)
Les deux montants 37 du cadre 31 sont réunis en haut par la traverse 36. Le prochain cadre supérieur 32 comprend deux montants 37A s'emboîtant et glissant dans les premiers montants 37 (du cadre 31), donc de section plus petite par l'épaisseur du matériel des montants, réunis par la traverse 36A, et ainsi de suite. L'épaisseur des parois des montants qui sont en métal, de préférence en un alliage d'aluminium, est de 1,5 à 2 mm environ.



   Les cadres 31 ... 35 comportent un mécanisme de montée. En effet, le châssis télescopique ou extensible 30 sera coincé lors du montage entre le sol et le plafond de la pièce à cloisonner ou entre des parties équivalentes au plancher et au plafond (voir fig. 9 à 11). Le mécanisme de montée peut être un moteur hydraulique, disposé entre deux cadres voisins, ou bien, comme représenté schématiquement aux fig. 9 à Il et   à la    fig. 7, un système à ciseaux 50 qui sert en même temps comme dispositif de blocage. Ce dispositif 50 est tout schématiquement indiqué à la fig; 2 aussi, mais il n'est pas représenté, pour plus de clarté, aux fig. 3 à 6.



   Chaque cadre 31 à 34 (donc tous les cadres sauf le dernier) comporte, vers l'extrémité frontale supérieure des deux montants 37 ... 37C, deux barres 51, 52 articulées autour d'un axe 53 (fig. 7).



  Tous les cadres 32 et 35 (donc tous les cadres sauf le premier) sont munis d'une tringle horizontale 55 disposée parallèlement à la traverse 36A ... 36D et fixée à cette dernière à deux points à la partie supérieure du cadre. Des douilles 56, 57 qui peuvent glisser horizontalement sur les tringles 55 sont fixées de façon mobile aux barres 51 et 52, respectivement, comme montré à la fig. 7. Les douilles 56, 57 peuvent comporter des moyens de blocage sur la tringle 55.



   Un mécanisme non représenté sert à monter chaque cadre supérieur par rapport au cadre inférieur. Il suffit de soulever simultanément les barres 51, 52 qui se trouvent pratiquement dans l'horizontale lorsque la traverse 36D, par exemple, repose sur la traverse 36C (fig. 2); le cadre 35 s'éloigne alors nécessairement du cadre 34 (fig. 7), les douilles 56, 57 se rapprochant en même temps. Ce mouvement de ciseaux ressemble à celui de certains crics de voiture; une tige filetée peut alors être prévue pour engendrer ce mouvement.



  Mais il est également possible - et cela est une solution plus sûre à cause des forces plus faibles   en    - de remplacer la tringle 55 du premier cadre par une tige filetée tournant dans deux coussinets 54, 58 et munie d'un embout à quatre pans, par exemple; les douilles 56 et 57 inférieures comportent dans ce cas un filetage intérieur,   l'un    à droite, l'autre à gauche. Lorsque la tige filetée sera mise en rotation, les douilles 56 et 57 se déplacent, montent les barres 51 et 52 et, par conséquent, le cadre 35 se lève par rapport au cadre 34.



   Les panneaux multiples 40 sont constitués par un panneau principal 41 (fig. 2, 4,   11) et    des panneaux rétractables 42, 43 ... 45. Normalement, jusqu'à 5 panneaux, principal et rétractables, forment un panneau multiple (ou  coffret ) 40. Ce panneau multiple 40 s'appelle également  coffret  car il se présente sous la forme d'une enveloppe ou caisse en forme de parallélépipède n'étant ouvert que latéralement sur un côté (voir fig. 2). Le profil des panneaux rétractables 42 ... 45 est à pliage double aux faces latérales (voir fig. 2) pour que les panneaux puissent glisser l'un dans l'autre mais sans se quitter. Les panneaux sont également, de même que les cadres, en tôle d'aluminium de 1 à 2 mm, ce qui donne la solidité nécessaire tout en assurant une légèreté pour la mise en place.



   Des organes et éléments auxiliaires qui sont prévus mais qui n'ont pas encore été mentionnés seront maintenant décrits dans le contexte de la description du montage de la cloison selon l'invention.



   Lorsqu'on désire monter la cloison, par exemple suite à la destruction d'une vitrine, il suffit d'arriver sur place avec le paquet selon la fig. 1, une échelle   ets    le cas échéant, un outillage où il y a des organes de blocage; une clé à quatre pans est suffisante lorsque les têtes de ces organes sont agencées de la même manière.



   Les différentes phases de montage sont représentées aux fig. 9 à 11. Le premier travail est la mise en place du châssis télescopique.   (I1    est rappelé que, bien que les fig. 9 à   1 1    montrent les phases de montage, la cloison représentée est différente de celle qui vient d'être décrite; cependant, la suite des travaux peut également être suivie en consultant ces trois figures.)
 On place la structure de fond 10 (qui a la forme d'un grand U) tout à gauche de l'ouverture à fermer. On déverrouille la plaque de support 20, et on la pose horizontalement. Le cas échéant, la plaque 20 est verrouillée dans sa position horizontale.



   On actionne le mécanisme de ciseaux 50 (fig. 7) pour sortir complètement le cadre 35 du cadre 34, à savoir jusqu'à son extension maximum où la partie inférieure des montants 37D reste encore prise dans les montants 37C du cadre 34. On bloque, si c'est prévu, les douilles 56 et 57. On fait de même avec les ciseaux du cadre inférieur 34 qui sont reliés au cadre 33, et ainsi de suite. Automatiquement, le cadre supérieur s'approche du plafond ou, respectivement, du bord supérieur de l'ouverture.



   Le cadre 35 est muni de deux bras de potence 60 (fig. 1, 7, 8).



  Cette potence n'est pas représentée dans les autres figures pour plus de clarté. Ces bras 60 comportent deux paires de poulies 61, 62 sur lesquelles est posé un câble 63 faisant la liaison au dernier panneau multiple 40 (fig. 8). Ces bras 60 portent également un tampon 64, par exemple en caoutchouc, ou sous forme de ventouse.



   Lorsque le châssis télescopique arrive tout en haut de l'ouverture comme déjà décrit, les tampons 64 s'appuient contre le bord supérieur de l'ouverture, et le châssis se bloque solidement. En plus, on dégage les tubes télescopiques 22 de la plaque de support 20, on fait l'extension voulue, on le bloque, et   l'on    fixe les deux tubes 22 au châssis; des raccords rapides (non dessinés) sont prévus à cet effet (voir fig. 9).



   Maintenant, on tire sur les câbles 63 (ou on les enroule sur un treuil non représenté) pour monter les panneaux multiples 40. Chaque panneau multiple 40 est pourvu de deux bras de guidage 46 (fig. 4, 5, 8), 46A ... 46D qui entrent latéralement dans l'ouverture latérale des montants 37 (fig. 4). Les bras de guidage des différents panneaux 40 sont décalés et en hauteur et en largeur pour que tous les panneaux puissent arriver au même niveau dans la cloison repliée (voir fig. 5). D'autres moyens de guidage d'un panneau par rapport à l'autre (symboliquement représentés par 47 dans la fig. 8) sont prévus, qui sont de nature classique et ne sont pas décrits ici. Ces moyens servent également d'organes de liaison finale et de verrouillage d'un panneau à l'autre, avec un recouvrement de quelques centimètres, car le premier panneau 40 doit monter tous les autres (voir fig. 8 et 10).

  Le premier panneau 40 est muni d'une latte de rebord 48 qui assure le contact avec le bord de l'ouverture à combler.



   Quand tel est le cas, les bras 46, 46A ... 46D des panneaux sont bloqués dans les montants 37, et la première hauteur de la cloison est montée et fixée. Naturellement, selon la hauteur de l'ouverture, il se peut qu'un ou plusieurs panneaux 40 restent en bas, au sol.

 

   Il suffit à présent de retirer latéralement une partie ou tous les panneaux rétractables 42 ... 45 (fig. 2) à partir du panneau principal 40 pour combler complètement l'ouverture et pour terminer la cloison (fig. 11), ou bien de tirer tous les panneaux rétractables partiellement. Pour ce travail, on peut facilement utiliser une échelle car les panneaux ne sont pas lourds.



   On finit le travail par la pose d'un tube-support 70, télescopique également, calé entre le sol et le plafond (fig. 11). Des moyens non représentés mais classiques sont prévus pour bien serrer le tube entre sol et plafond - par exemple un filetage avec écrou - et pour attacher le premier panneau rétractable au tube-support 70. La fig. 4 montre schématiquement une vue de dessus d'une cloison. Les panneaux rétractables 42 et 43 ont partiellement été tirés à partir du  panneau principal 41. Le premier panneau 43 est fixé par des moyens 72, dessinés schématiquement, au tube-support 70.



   Le profil des panneaux est représenté à la fig. 2. Le panneau principal 41 a la forme d'un parallélépipède; les panneaux rétractables 42 à 45, etc., sont pliés deux fois aux bords latéraux par 90 (fig. 2) afin de leur confier de la stabilité, d'une part, et de les empêcher de sortir   l'un    de l'autre, d'autre part. Pour assurer ce dernier but, les panneaux rétractables sont d'ailleurs également munis d'organes d'arrêt (non représentés) pour éviter un dégagement latéral complet. Le premier panneau (45 par exemple) peut être plat, sans bords pliés, mais comprendra dans ce cas des organes de stabilisation tels que nervures.



   Les panneaux sont faits de préférence en un alliage d'aluminium.



  Certains panneaux rétractables peuvent être fabriqués en une matière plastique transparente ou translucide telles que résines vinyliques, polycarbonate ( Makrolon ), polyméthacrylate de méthyle ( Plexiglas ), etc. Lorsqu'on utilise, par exemple, le polychlorure de vinyle armé de fibres de verre, le panneau est pratiquement inviolable mais toujours translucide. La propriété des panneaux d'être transparents ou translucides est avantageuse pour donner de la lumière aux espaces cloisonnés.



   La cloison modulaire selon l'invention n'est pas limitée aux exécutions décrites. Par exemple, le châssis peut être agencé d'une autre manière, notamment en ce qui concerne le dispositif de montage par sortie télescopique; des moyens hydrauliques ou autres peuvent être mis en oeuvre, des tringleries (voir fig. 9 à 11) ou des tiges filetées à action verticale selon le modèle de certains crics de voiture. Les panneaux peuvent être   arra'ngés    pour permettre l'étirage à gauche, ou bien à gauche et à droite à partir du panneau principal.



   La cloison selon l'invention est très rapidement montée, pratiquement inviolable, et comporte des éléments laissant passer la lumière. Elle peut être tenue en réserve; on n'a pas besoin de préparer des cloisons spéciales en cas d'urgence.



   La cloison peut comporter un autre nombre de panneaux que celui selon l'exemple. On peut prévoir deux, trois, quatre, cinq, six panneaux principaux, même plus, et le même nombre ou un nombre différent, des panneaux latéraux (rétractables). Ces deniers peuvent se trouver à l'intérieur du panneau principal, comme représenté, mais aussi associés à lui d'une autre manière permettant le déplacement latéral, par exemple derrière le panneau principal, et réunis au dernier par des rails.



   Le câble 63 peut être remplacé par une chaîne.



   L'exécution préférée de la cloison selon l'invention comprend cinq panneaux principaux et quatre panneaux en largeur constituée par le panneau principal respectif et trois panneaux rétractables.



  Dans cette exécution préférée, chaque panneau est solidement fixé à l'élément correspondant du châssis, de sorte qu'une ouverture latérale des montants du châssis devient superflue. Lorsqu'on monte les éléments du châssis, les panneaux sont montés simultanément.



   Le tube-support 70, qui est télescopique comme il a été décrit, sera alors directement prévu à l'extrémité latérale libre du premier panneau rétractable, de façon que ce tube se trouve automatiquement en place lorsque les panneaux sont déplacés latéralement pour faire la cloison; il suffit alors de caler le tube-support 70 entre sol et plafond comme déjà décrit. Il est également avantageux de munir le premier panneau (c'est-à-dire celui qui devient panneau frontal) de la première rangée en bas d'une roue ou d'un rouleau afin de   lacili-    ter le déplacement latéral simultané de tous les panneaux rétractables.



   Une autre exécution spéciale de la cloison est celle d'une porte.



  Elle est représentée à la fig. 12, en vue de perspective.



   La porte comprend un cadre 80 constitué par le seuil 81, des montants télescopiques 82 et le haut de cadre 83. La partie médiane 84 des montants 82 peut glisser dans les deux parties supérieure et inférieure 85, 86 du cadre. De cette façon, si les deux parties terminales ont chacune une hauteur de 70 cm et la partie médiane de 100 cm, on peut constituer toutes les hauteurs de porte entre 140 et 220 cm.



   La porte proprement dite 87 comprend deux panneaux terminaux, à savoir le panneau supérieur 88 et le panneau inférieur 89. Ils peuvent être emboîtés avec le panneau médian 90 pour constituer une porte adaptée au cadre. Des gonds et fiches 91 sont uniquement prévus aux parties terminales du cadre et de la porte; de cette façon, aucun travail d'adaptation n'est nécessaire.

 

   Les tôles 88 et 89 comprennent des moyens de renforcement non représentés. La partie médiane 90 est munie d'une poignée   maré-    chal 92 des deux côtés, qui sert en même temps de renforcement. Le cadre 80 est profilé de façon à accepter une porte 87 devant ou derrière. Le panneau 88 (ou 89) peut être en matière transparente. Les différents éléments du cadre et de la porte peuvent être fixés   l'un    à l'autre.



   Si   l'on    désire monter les portes ayant plus de largeur qu'une porte simple, on peut prévoir un cadre et des panneaux de porte extensibles, en largeur, selon les caractères de la cloison décrite. La porte peut être insérée ou non dans une cloison selon l'invention. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



   CLAIMS
 1. Removable partition, characterized in that it comprises a telescopic frame extendable in height, and at least two panes
 neaux arranged to be fixed to the telescopic frame, the panels
 that can be moved in the height direction.



   2. Partition according to claim 1, characterized in that the
 panels are each composed of a main panel, preferably
 hollow frame, and at least one retractable panel associated with the main panel and able to be moved laterally relative to the
 main panel.



   3. Partition according to claim 2, characterized by a bracket
 fixed to the highest element of the chassis, used to mount the panes
 main lines by cables or chains, the main panels
 pale, except the first intended to remain below, comprising organs
 lateral guides, compared to the other main panels, and
 in depth, consisting of arms cooperating with the chassis, the
 gallows being provided, if necessary, with buffers intended to touch
 the upper edge of the space to be partitioned.



   4. Partition according to one of the preceding claims, character
 Seed in that each element of the frame has the shape of an inverted U, the two lateral uprights of the U being hollow and open laterally outward in the direction of the height, the uprights of all the elements being nested one in the other.



   5. Partition according to one of the preceding claims, characterized in that the elements of the telescopic frame are provided with a mounting mechanism constituted by scissors.



   6. Partition according to one of the preceding claims, characterized in that the panels are made of metal, preferably an aluminum alloy, part of these panels can also be made of translucent or transparent plastic.



   7. Partition according to one of the preceding claims, characterized by a stabilization device comprising a base structure, a support plate with locking tubes, and a support tube arranged to be connected to and to support the retractable retractable panels.



   8. Partition according to claim I or 6, in the form of a door, characterized in that the frame is a frame and that the door consists of multiple panels fitted and stretchable in the height direction.



   9. Partition according to claim 8, characterized in that the frame and the door each consist of three elements fitting into one another.



   The invention relates to a removable partition.



   It happens quite frequently, especially in cities, that shop windows are broken either by criminals, or as a result of traffic accidents, or by accidents of another origin. The problem then arises of closing the opening temporarily but very quickly to fill the gap until the delivery of the new showcase, which can last several days, even weeks.



  The same problem often arises on construction sites where partitions must be installed quickly in order to separate part of the construction site from the public or another part.



   To date, these partitions have generally been constructed from wooden planks or agglomerated wooden panels (pavatex) which are cut to size and assembled on site. This has serious disadvantages. These materials are generally quite bulky. Often it is not possible to transport the cut panels in an elevator or a stairwell. Quite often it also appears that the precut panels do not adapt well to the opening to be closed, thus requiring painful and difficult adaptation work. For large partitions, a support structure is essential. The materials described do not let the lu pass
   mother. The dismantling of the partitions thus formed is also p
 nible and difficult. After disassembly, the materials that made up the
 partitions are usually lost.



   The object of the invention is to obviate these disadvantages and to propose
 be a removable partition which will be extendable in at least one dimension. The modular expression which will be used below means that the partition can consist of modules which interlock in a certain way still to define and describe. The modular construction will allow the partition to adapt to all openings; its property of extensibility gives it the possibility of constituting relatively very large walls. The folded partition must not take up a large volume or a large weight so that it can be transported, like a package, in ordinary cars, elevators and stairwells. It must be possible to assemble it very quickly, without taking any measures beforehand, and that by unqualified persons.



   These objects are fulfilled by the partition according to the invention which is defined in independent claim 1 while embodiments are the subject of the dependent claims.



   The drawing shows, by way of example, an embodiment of the partition which is the subject of the invention.



   In the drawing, the figures represent:
 fig. 1: a perspective view of the partition in closed and folded form;
 fig. 2: a section in the plane indicated by II-II in fig. I;
 fig. 3: a detail of the telescopic frame in perspective;
 fig. 4: a top view of a wall mounted and drawn, with details of the guide system of a hollow panel;
 fig 5: a section along line V-V of fig. 4;
 fig 6: a section along line VI-VI of fig. 5;
 fig. 7: a partial front view of the upper part of the mounted chassis;
 fig. 8: a partially cut away side view of the chassis during assembly, and
 Figs 9 to 11: in perspective and schematically the three stages of mounting a partition.



   The main parts of the partition are visible in Figs. 1 and 2 which represent, respectively, the completely closed and folded partition, in the form of a package (of which the possible closing members such as latches, straps, etc., are not shown), and a vertical section median in the plane indicated by Il-ll.



   The dimensions of the package according to fig. 1 are approximately as follows: height 70 to 90 cm, width 120 to 150 cm, depth 20 to 30 cm. It is therefore an extremely compact assembly when taking into consideration the maximum size of the mounted partition which is, in this case, 4 to 5 m in width and 3.50 m in height.



   The package according to fig. 1 and 2 consists of a bottom structure 10, a support plate 20, a telescopic frame 30 (FIG. 2) and several multiple panels 40.



   There are normally 4 or 5 multiple panels 40 in the package, which is enough to close an opening from 2.50 to 3.50 m in height. However, the number of multiple panels is limited only by the desires and necessities of application.

 

   The bottom structure 10 retains the panels 40 in place in the package and serves as a support during assembly. The support plate 20 is articulated by means not shown but conventional, to the bottom structure 10 and can be moved from the vertical in the horizontal, see for example FIGS. 9 to 11 where the bottom structure 10 is however not shown. The support plate 20 carries on its inner face telescopic reinforcement tubes 22 whose function will be explained later.



   The support plate 20 can. if desired, include means for locking it in the horizontal position and, possibly, also in the vertical position.



   The telescopic frame 30 is composed of several frames in the form of an inverted U. Five frames 31 to 35 are schematically re



  shown in fig. 2. The number of frames generally corresponds to the number of multiple panels 40. But it is very possible, for example as shown in FIG. 2, to design a partition comprising five frames and four multiple panels.



   Each frame comprises two hollow uprights 37 of polygonal section, for example square or rectangular, open laterally (see fig. 3, 4 and 6). (This execution of the frames does not correspond to that of FIGS. 9 and 11; it is precisely inverted upside down with respect to these figures, which will readily be understood by those skilled in the art.)
The two uprights 37 of the frame 31 are joined together at the top by the cross-member 36. The next upper frame 32 comprises two uprights 37A which fit and slide in the first uprights 37 (of the frame 31), therefore of smaller section by thickness material of the uprights, joined by the crosspiece 36A, and so on. The thickness of the walls of the uprights which are made of metal, preferably an aluminum alloy, is approximately 1.5 to 2 mm.



   The frames 31 ... 35 include a mounting mechanism. Indeed, the telescopic or extendable frame 30 will be wedged during assembly between the floor and the ceiling of the room to be partitioned or between parts equivalent to the floor and the ceiling (see fig. 9 to 11). The lifting mechanism can be a hydraulic motor, arranged between two neighboring frames, or, as shown diagrammatically in FIGS. 9 to 11 and to fig. 7, a scissor system 50 which at the same time serves as a locking device. This device 50 is schematically indicated in FIG; 2 also, but it is not shown, for clarity, in FIGS. 3 to 6.



   Each frame 31 to 34 (therefore all the frames except the last) comprises, towards the upper front end of the two uprights 37 ... 37C, two bars 51, 52 articulated around an axis 53 (fig. 7).



  All the frames 32 and 35 (therefore all the frames except the first) are provided with a horizontal rod 55 arranged parallel to the cross-member 36A ... 36D and fixed to the latter at two points at the top of the frame. Sockets 56, 57 which can slide horizontally on the rods 55 are movably attached to the bars 51 and 52, respectively, as shown in FIG. 7. The sockets 56, 57 may include locking means on the rod 55.



   A mechanism not shown is used to mount each upper frame relative to the lower frame. It suffices to simultaneously lift the bars 51, 52 which are practically in the horizontal when the cross-member 36D, for example, rests on the cross-member 36C (FIG. 2); the frame 35 then necessarily moves away from the frame 34 (FIG. 7), the sockets 56, 57 approaching at the same time. This scissor movement resembles that of some car jacks; a threaded rod can then be provided to generate this movement.



  But it is also possible - and this is a safer solution because of the lower forces in - to replace the rod 55 of the first frame by a threaded rod rotating in two bearings 54, 58 and provided with a four-sided tip, for example; the lower bushings 56 and 57 in this case have an internal thread, one on the right, the other on the left. When the threaded rod is rotated, the sockets 56 and 57 move, mount the bars 51 and 52 and, consequently, the frame 35 rises relative to the frame 34.



   The multiple panels 40 consist of a main panel 41 (fig. 2, 4, 11) and retractable panels 42, 43 ... 45. Normally, up to 5 panels, main and retractable, form a multiple panel (or box) 40. This multiple panel 40 is also called a box because it is in the form of an envelope or box in the shape of a parallelepiped which is only open laterally on one side (see fig. 2). The profile of the retractable panels 42 ... 45 is double folded on the side faces (see fig. 2) so that the panels can slide into one another but without leaving each other. The panels are also, like the frames, in aluminum sheet of 1 to 2 mm, which gives the necessary solidity while ensuring a lightness for the installation.



   Auxiliary members and elements which are provided but which have not yet been mentioned will now be described in the context of the description of the mounting of the partition according to the invention.



   When it is desired to mount the partition, for example following the destruction of a display case, it suffices to arrive on site with the package according to fig. 1, a ladder and if necessary, a tool where there are locking members; a hexagon wrench is sufficient when the heads of these organs are arranged in the same way.



   The different assembly phases are shown in fig. 9 to 11. The first job is to set up the telescopic frame. (It is recalled that, although FIGS. 9 to 11 show the assembly phases, the partition shown is different from that which has just been described; however, the rest of the work can also be followed by consulting these three figures. .)
 The bottom structure 10 (which has the shape of a large U) is placed at the far left of the opening to be closed. The support plate 20 is unlocked, and it is placed horizontally. If necessary, the plate 20 is locked in its horizontal position.



   The scissor mechanism 50 is actuated (fig. 7) to completely remove the frame 35 from the frame 34, namely up to its maximum extension where the lower part of the uprights 37D remains still caught in the uprights 37C of the frame 34. , if provided, the sockets 56 and 57. The same is done with the scissors of the lower frame 34 which are connected to the frame 33, and so on. Automatically, the upper frame approaches the ceiling or, respectively, the upper edge of the opening.



   The frame 35 is provided with two stem arms 60 (fig. 1, 7, 8).



  This bracket is not shown in the other figures for clarity. These arms 60 comprise two pairs of pulleys 61, 62 on which a cable 63 is placed, making the connection to the last multiple panel 40 (FIG. 8). These arms 60 also carry a pad 64, for example made of rubber, or in the form of a suction cup.



   When the telescopic frame arrives at the very top of the opening as already described, the buffers 64 press against the upper edge of the opening, and the frame locks securely. In addition, the telescopic tubes 22 are released from the support plate 20, the desired extension is made, it is blocked, and the two tubes 22 are fixed to the chassis; quick connectors (not shown) are provided for this purpose (see fig. 9).



   Now, the cables 63 are pulled (or they are wound on a winch not shown) to mount the multiple panels 40. Each multiple panel 40 is provided with two guide arms 46 (fig. 4, 5, 8), 46A. .. 46D which enter laterally into the lateral opening of the uprights 37 (fig. 4). The guide arms of the various panels 40 are offset and in height and in width so that all the panels can arrive at the same level in the folded partition (see FIG. 5). Other means for guiding one panel relative to the other (symbolically represented by 47 in FIG. 8) are provided, which are of a conventional nature and are not described here. These means also serve as final connecting and locking members from one panel to another, with an overlap of a few centimeters, since the first panel 40 must mount all the others (see FIGS. 8 and 10).

  The first panel 40 is provided with a rim slat 48 which ensures contact with the edge of the opening to be filled.



   When this is the case, the arms 46, 46A ... 46D of the panels are locked in the uprights 37, and the first height of the partition is mounted and fixed. Naturally, depending on the height of the opening, it may be that one or more panels 40 remain below, on the ground.

 

   Now it is sufficient to laterally remove part or all of the retractable panels 42 ... 45 (fig. 2) from the main panel 40 to completely fill the opening and to complete the partition (fig. 11), or else pull all the retractable panels partially. For this work, one can easily use a ladder because the panels are not heavy.



   The work is finished by installing a support tube 70, also telescopic, wedged between the floor and the ceiling (fig. 11). Means not shown but conventional are provided for tightening the tube between floor and ceiling - for example a thread with nut - and for attaching the first retractable panel to the support tube 70. FIG. 4 schematically shows a top view of a partition. The retractable panels 42 and 43 have been partially drawn from the main panel 41. The first panel 43 is fixed by means 72, drawn diagrammatically, to the support tube 70.



   The profile of the panels is shown in fig. 2. The main panel 41 has the shape of a parallelepiped; the retractable panels 42 to 45, etc., are folded twice at the lateral edges by 90 (fig. 2) in order to give them stability, on the one hand, and to prevent them from coming out of each other , on the other hand. To achieve this latter goal, the retractable panels are also also provided with stop members (not shown) to avoid complete lateral clearance. The first panel (45 for example) may be flat, without folded edges, but will in this case include stabilizing members such as ribs.



   The panels are preferably made of an aluminum alloy.



  Certain retractable panels can be made of a transparent or translucent plastic material such as vinyl resins, polycarbonate (Makrolon), polymethyl methacrylate (Plexiglas), etc. When using, for example, polyvinyl chloride reinforced with glass fibers, the panel is practically inviolable but always translucent. The property of the panels to be transparent or translucent is advantageous for giving light to the partitioned spaces.



   The modular partition according to the invention is not limited to the embodiments described. For example, the chassis can be arranged in another way, in particular as regards the mounting device by telescopic outlet; hydraulic or other means can be used, linkages (see fig. 9 to 11) or threaded rods with vertical action depending on the model of certain car jacks. The panels can be rearranged to allow stretching to the left, or to the left and right from the main panel.



   The partition according to the invention is very quickly assembled, practically inviolable, and includes elements allowing light to pass through. It can be kept in reserve; there is no need to prepare special partitions in an emergency.



   The partition may include a different number of panels than that according to the example. We can provide two, three, four, five, six main panels, even more, and the same number or a different number, side panels (retractable). These funds can be found inside the main panel, as shown, but also associated with it in another way allowing lateral movement, for example behind the main panel, and joined to the last by rails.



   Cable 63 can be replaced by a chain.



   The preferred embodiment of the partition according to the invention comprises five main panels and four width panels consisting of the respective main panel and three retractable panels.



  In this preferred embodiment, each panel is securely attached to the corresponding element of the chassis, so that a lateral opening of the uprights of the chassis becomes superfluous. When mounting the chassis elements, the panels are mounted simultaneously.



   The support tube 70, which is telescopic as described, will then be directly provided at the free lateral end of the first retractable panel, so that this tube is automatically in place when the panels are moved laterally to make the partition ; it then suffices to wedge the support tube 70 between floor and ceiling as already described. It is also advantageous to provide the first panel (that is to say the one which becomes the front panel) with the first row at the bottom of a wheel or a roller in order to facilitate the simultaneous lateral movement of all the retractable panels.



   Another special execution of the partition is that of a door.



  It is shown in fig. 12, in perspective view.



   The door comprises a frame 80 formed by the threshold 81, telescopic uprights 82 and the top of the frame 83. The middle part 84 of the uprights 82 can slide in the two upper and lower parts 85, 86 of the frame. In this way, if the two end parts each have a height of 70 cm and the middle part of 100 cm, one can constitute all the door heights between 140 and 220 cm.



   The actual door 87 comprises two end panels, namely the upper panel 88 and the lower panel 89. They can be fitted with the middle panel 90 to form a door adapted to the frame. Hinges and pins 91 are only provided at the end parts of the frame and of the door; in this way, no adaptation work is necessary.

 

   The sheets 88 and 89 include reinforcement means, not shown. The middle part 90 is provided with a market handle 92 on both sides, which at the same time serves as reinforcement. The frame 80 is profiled so as to accept a door 87 in front or behind. The panel 88 (or 89) can be made of transparent material. The different elements of the frame and the door can be fixed to each other.



   If one wishes to mount the doors having more width than a simple door, one can provide a frame and door panels extensible, in width, according to the characters of the described partition. The door can be inserted or not into a partition according to the invention.


    

Claims (9)

REVENDICATIONS 1. Cloison amovible, caractérisée en ce qu'elle comprend un châssis télescopique extensible en hauteur, et au moins deux pan neaux agencés pour être fixés au châssis télescopique, les panneaux pouvant être déplacés dans le sens de la hauteur.  CLAIMS  1. Removable partition, characterized in that it comprises a telescopic frame extendable in height, and at least two panes  neaux arranged to be fixed to the telescopic frame, the panels  that can be moved in the height direction. 2. Cloison selon la revendication 1, caractérisée en ce que les panneaux sont composés chacun d'un panneau principal, de préfé rence creux, et d'au moins un panneau rétractable associé au panneau principal et apte à être déplacé latéralement par rapport au panneau principal.  2. Partition according to claim 1, characterized in that the  panels are each composed of a main panel, preferably  hollow frame, and at least one retractable panel associated with the main panel and able to be moved laterally relative to the  main panel. 3. Cloison selon la revendication 2, caractérisée par une potence fixée à l'élément le plus haut du châssis, servant à monter les pan neaux principaux par des câbles ou chaînes, les panneaux princi paux, sauf le premier destiné à rester en bas, comportant des organes de guidage latéraux, par rapport aux autres panneaux principaux, et en profondeur, constitués par des bras coopérant avec le châssis, la potence étant munie, le cas échéant, de tampons destinés à toucher le bord supérieur de l'espace à cloisonner.  3. Partition according to claim 2, characterized by a bracket  fixed to the highest element of the chassis, used to mount the panes  main lines by cables or chains, the main panels  pale, except the first intended to remain below, comprising organs  lateral guides, compared to the other main panels, and  in depth, consisting of arms cooperating with the chassis, the  gallows being provided, if necessary, with buffers intended to touch  the upper edge of the space to be partitioned. 4. Cloison selon l'une des revendications précédentes, caractéri sée en ce que chaque élément du châssis a la forme d'un U inversé, les deux montants latéraux du U étant creux et ouverts latéralement vers l'extérieur dans le sens de la hauteur, les montants de tous les éléments étant emboîtés l'un dans l'autre.  4. Partition according to one of the preceding claims, character  Seed in that each element of the frame has the shape of an inverted U, the two lateral uprights of the U being hollow and open laterally outward in the direction of the height, the uprights of all the elements being fitted one in the other. 5. Cloison selon l'une des revendications précédentes, caractérisée en ce que les éléments du châssis télescopique sont munis d'un mécanisme de montée constitué par des ciseaux.  5. Partition according to one of the preceding claims, characterized in that the elements of the telescopic frame are provided with a mounting mechanism constituted by scissors. 6. Cloison selon l'une des revendications précédentes, caractérisée en ce que les panneaux sont en métal, de préférence en un alliage d'aluminium, une partie de ces panneaux pouvant également être en matière plastique translucide ou transparente.  6. Partition according to one of the preceding claims, characterized in that the panels are made of metal, preferably of an aluminum alloy, part of these panels can also be made of translucent or transparent plastic. 7. Cloison selon l'une des revendications précédentes, caractérisée par un dispositif de stabilisation comprenant une structure de base, une plaque de support avec tubes de blocage, et un tubesupport agencé pour être raccordé aux panneaux rétractables étirés et pour les soutenir.  7. Partition according to one of the preceding claims, characterized by a stabilization device comprising a basic structure, a support plate with blocking tubes, and a support tube arranged to be connected to the stretched retractable panels and to support them. 8. Cloison selon la revendication I ou 6, sous la forme d'une porte, caractérisée en ce que le châssis est un cadre et que la porte est constituée de panneaux multiples emboîtés et étirables dans le sens de la hauteur.  8. Partition according to claim I or 6, in the form of a door, characterized in that the frame is a frame and that the door consists of multiple panels fitted and stretchable in the height direction. 9. Cloison selon la revendication 8, caractérisée en ce que le cadre et la porte sont constitués chacun par trois éléments s'emboîtant l'un dans l'autre.  9. Partition according to claim 8, characterized in that the frame and the door each consist of three elements fitting into one another. L'invention a pour objet une cloison amovible.  The invention relates to a removable partition. Il arrive assez fréquemment, en particulier dans les villes, que des vitrines sont brisées soit par des malfaiteurs, soit par la suite des accidents de la circulation, soit par des accidents d'une autre origine. Il se pose alors le problème de fermer l'ouverture de façon provisoire mais très rapidement pour combler la brèche jusqu'à la livraison de la nouvelle vitrine, ce qui peut durer plusieurs jours, voire semaines.  It happens quite frequently, especially in cities, that shop windows are broken either by criminals, or as a result of traffic accidents, or by accidents of another origin. The problem then arises of closing the opening temporarily but very quickly to fill the gap until the delivery of the new showcase, which can last several days, even weeks. Le même problème se pose souvent sur les chantiers où des cloisons doivent être posées rapidement afin de séparer une partie du chantier du public ou d'une autre partie. The same problem often arises on construction sites where partitions must be installed quickly in order to separate part of the construction site from the public or another part. Jusqu'à ce jour, on construit ces cloisons généralement à partir de planches en bois ou de panneaux en bois aggloméré ( pavatex ) qu'on coupe sur mesure et monte sur place. Cette façon de faire a de sérieux désavantages. Ces matériaux sont généralement assez encombrants. Souvent il n'est pas possible de transporter les panneaux coupés dans un ascenseur ou une cage d'escalier. Assez souvent aussi il se montre que les panneaux précoupés ne s'adaptent pas bien à l'ouverture à fermer, nécessitant alors un travail d'adaptation pénible et difficile. Pour les grandes cloisons, une structure de support est indispensable. Les matériaux décrits ne laissent pas passer la lu mière. Le démontage des cloisons ainsi constituées est également pé nible et difficile. Après démontage, les matériaux ayant constitué la cloison sont généralement perdus.  To date, these partitions have generally been constructed from wooden planks or agglomerated wooden panels (pavatex) which are cut to size and assembled on site. This has serious disadvantages. These materials are generally quite bulky. Often it is not possible to transport the cut panels in an elevator or a stairwell. Quite often it also appears that the precut panels do not adapt well to the opening to be closed, thus requiring painful and difficult adaptation work. For large partitions, a support structure is essential. The materials described do not let the lu pass    mother. The dismantling of the partitions thus formed is also p  nible and difficult. After disassembly, the materials that made up the  partitions are usually lost. L'invention a pour but d'obvier à ces désavantages et de propo ser une cloison amovible qui sera extensible dans au moins une dimension. L'expression modulaire qui sera utilisée ci-après veut dire que la cloison peut se composer de modules qui s'emboîtent d'une certaine manière encore à définir et à décrire. La construction modulaire permettra à la cloison de s'adapter à toutes les ouvertures; sa propriété d'extensibilité lui donne la possibilité de constituer des parois relativement très grandes. La cloison repliée ne doit prendre ni un grand volume ni un grand poids afin qu'on puisse la transporter, comme un paquet, dans des voitures ordinaires, les ascenseurs et cages d'escalier. Il doit être possible de la monter très rapidement, sans prendre des mesures auparavant, et cela par des personnes non qualifiées.  The object of the invention is to obviate these disadvantages and to propose  be a removable partition which will be extendable in at least one dimension. The modular expression which will be used below means that the partition can consist of modules which interlock in a certain way still to define and describe. The modular construction will allow the partition to adapt to all openings; its property of extensibility gives it the possibility of constituting relatively very large walls. The folded partition must not take up a large volume or a large weight so that it can be transported, like a package, in ordinary cars, elevators and stairwells. It must be possible to assemble it very quickly, without taking any measures beforehand, and that by unqualified persons. Ces buts sont remplis par la cloison selon l'invention qui est définie dans la revendication 1 indépendante tandis que des modes de réalisation font l'objet des revendications dépendantes.  These objects are fulfilled by the partition according to the invention which is defined in independent claim 1 while embodiments are the subject of the dependent claims. Le dessin montre, à titre d'exemple, un mode de réalisation de la cloison objet de l'invention.  The drawing shows, by way of example, an embodiment of the partition which is the subject of the invention. Dans le dessin, les figures représentent: la fig. 1: une vue en perspective de la cloison sous forme fermée et repliée; la fig. 2: une coupe dans le plan indiqué par II-II dans la fig. I; la fig. 3: un détail du châssis télescopique en perspective; la fig. 4: une vue des dessus d'une cloison montée et étirée, avec en détail le système de guidage d'un panneau creux; la fig 5: une coupe selon la ligne V-V de la fig. 4; la fig 6: une coupe selon la ligne VI-VI de la fig. 5; la fig. 7: une vue partielle frontale de la partie supérieure du châssis monté; la fig. 8: une vue latérale partiellement arrachée du châssis pendant le montage, et les fig 9 à 11: en perspective et schématiquement les trois étapes du montage d'une cloison.  In the drawing, the figures represent:  fig. 1: a perspective view of the partition in closed and folded form;  fig. 2: a section in the plane indicated by II-II in fig. I;  fig. 3: a detail of the telescopic frame in perspective;  fig. 4: a top view of a wall mounted and drawn, with details of the guide system of a hollow panel;  fig 5: a section along line V-V of fig. 4;  fig 6: a section along line VI-VI of fig. 5;  fig. 7: a partial front view of the upper part of the mounted chassis;  fig. 8: a partially cut away side view of the chassis during assembly, and  Figs 9 to 11: in perspective and schematically the three stages of mounting a partition. Les parties principales de la cloison sont visibles dans les fig. 1 et 2 qui représentent, respectivement, la cloison complètement fermée et repliée, se présentant sous la forme d'un paquet (dont les organes éventuels de fermeture tels que verrous, sangles, etc., ne sont pas représentés), et une coupe verticale médiane dans le plan indiqué par Il-ll.  The main parts of the partition are visible in Figs. 1 and 2 which represent, respectively, the completely closed and folded partition, in the form of a package (of which the possible closing members such as latches, straps, etc., are not shown), and a vertical section median in the plane indicated by Il-ll. Les dimensions du paquet selon la fig. 1 sont approximativement les suivantes: hauteur 70 à 90 cm, largeur 120 à 150 cm, profondeur 20 à 30 cm. Il s'agit donc d'un ensemble extrêmement compact lorsqu'on prend en considération la grandeur maximum de la cloison montée qui est, dans ce cas, de 4 à 5 m de largeur et de 3,50 m de hauteur.  The dimensions of the package according to fig. 1 are approximately as follows: height 70 to 90 cm, width 120 to 150 cm, depth 20 to 30 cm. It is therefore an extremely compact assembly when taking into consideration the maximum size of the mounted partition which is, in this case, 4 to 5 m in width and 3.50 m in height. Le paquet selon les fig. 1 et 2 est constitué d'une structure de fond 10, d'une plaque de support 20, d'un châssis télescopique 30 (fig. 2) et de plusieurs panneaux multiples 40.  The package according to fig. 1 and 2 consists of a bottom structure 10, a support plate 20, a telescopic frame 30 (FIG. 2) and several multiple panels 40. Ily a normalement 4 ou 5 panneaux multiples 40 dans le paquet, ce qui est suffisant pour fermer une ouverture de 2,50 à 3,50 m de hauteur. Cependant, le nombre de panneaux multiples n'est limité que par les désirs et les nécessités d'application.  There are normally 4 or 5 multiple panels 40 in the package, which is enough to close an opening from 2.50 to 3.50 m in height. However, the number of multiple panels is limited only by the desires and necessities of application.   La structure de fond 10 retient les panneaux 40 en place dans le paquet et sert de support lors du montage. La plaque de support 20 est articulée par des moyens non représentés mais classiques, à la structure de fond 10 et peut être déplacée de la verticale dans l'horizontale, voir par exemple les fig. 9 à 11 où la structure de fond 10 n'est cependant pas représentée. La plaque de support 20 porte sur sa face intérieure des tubes télescopiques de renforcement 22 dont la fonction sera expliquée plus tard.  The bottom structure 10 retains the panels 40 in place in the package and serves as a support during assembly. The support plate 20 is articulated by means not shown but conventional, to the bottom structure 10 and can be moved from the vertical in the horizontal, see for example FIGS. 9 to 11 where the bottom structure 10 is however not shown. The support plate 20 carries on its inner face telescopic reinforcement tubes 22 whose function will be explained later. La plaque de support 20 peut. si désiré, comporter des moyens pour la verrouiller dans la position horizontale et, éventuellement, aussi dans la position verticale.  The support plate 20 can. if desired, include means for locking it in the horizontal position and, possibly, also in the vertical position. Le châssis télescopique 30 est composé de plusieurs cadres sous forme de U inversé. Cinq cadres 31 à 35 sont schématiquement re **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  The telescopic frame 30 is composed of several frames in the form of an inverted U. Five frames 31 to 35 are schematically re ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH684082A 1982-11-24 1982-11-24 Removable partition CH652434A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH684082A CH652434A5 (en) 1982-11-24 1982-11-24 Removable partition

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH684082A CH652434A5 (en) 1982-11-24 1982-11-24 Removable partition

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH652434A5 true CH652434A5 (en) 1985-11-15

Family

ID=4315847

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH684082A CH652434A5 (en) 1982-11-24 1982-11-24 Removable partition

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH652434A5 (en)

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0467968A1 (en) * 1989-04-11 1992-01-29 MAAS, John C. Portable room divider
FR2703498A1 (en) * 1993-03-31 1994-10-07 Pain Jean Francois Cyrille Reconfigurable partition structure, and particularly partition structure forming a display surface
WO2011073421A1 (en) * 2009-12-18 2011-06-23 Gunter Seidel Wall element
CN108222327A (en) * 2017-12-29 2018-06-29 广州康普顿至高建材有限公司 A kind of folding storage partition

Cited By (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0467968A1 (en) * 1989-04-11 1992-01-29 MAAS, John C. Portable room divider
EP0467968A4 (en) * 1989-04-11 1993-02-24 John C. Maas Portable room divider
FR2703498A1 (en) * 1993-03-31 1994-10-07 Pain Jean Francois Cyrille Reconfigurable partition structure, and particularly partition structure forming a display surface
WO2011073421A1 (en) * 2009-12-18 2011-06-23 Gunter Seidel Wall element
CN108222327A (en) * 2017-12-29 2018-06-29 广州康普顿至高建材有限公司 A kind of folding storage partition
CN108222327B (en) * 2017-12-29 2023-08-18 广州康普顿至高建材有限公司 Folding storage partition

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0216825B1 (en) Extensible construction
EP2960398B1 (en) Construction provided with an anti-fall protection equipment and corresponding inactivation method
EP3469162B1 (en) Collapsible pop-up structure for the rapid erection of shelters
FR2665213A1 (en) RAPID ANTI-BREAKTHROUGH HANDLING DOOR FOR INDUSTRIAL BUILDINGS CONSISTING OF ARTICULATED PANELS.
WO2006120347A1 (en) Lifting work bench
CH652434A5 (en) Removable partition
WO2008110696A1 (en) Protection device for a lift and lift including such device
FR3014126A1 (en) CONSTRUCTION, PREFERABLY MODULAR, COMPRISING ANTI-FALL PROTECTION EQUIPMENT
EP2806097A1 (en) Stepladder with retractable wheels, a front wheel of which being tiltably mounted and hand-operated
FR2690476A1 (en) Opening cover, esp. for swimming pool - has sliding telescopic sections, with end panel of smallest section sliding from one end to other on rollers to retract it
EP0426537A1 (en) Door with a rollable screen
FR2510164A1 (en) Building construction staging for foldable brackets - has two part strut with joint sleeve taking diagonal brace
EP0870725B1 (en) Tower crane with a telescopic ladder and a mobile element guided on this ladder
CA2069529A1 (en) Deployable mobile construction
EP0874108A1 (en) Arrangement for safe-mounting of scaffolds
FR2927920A1 (en) Openings closing equipment for lift cage, during construction of building, has grid panels that are slid on each other, and panel guiding systems guiding sliding panels with respect to door frame panels
EP0014694B1 (en) Self-supporting exterior metal stairway
FR2674566A1 (en) Rapid-installation warehouse door
FR2660955A1 (en) Platform for working overhead
EP0908593B1 (en) Motorised roller blinds
FR2576951A1 (en) Kiosk for displaying and selling products
BE1009307A3 (en) Portable person lifting appliance
EP0717807A1 (en) Sliding door
FR3138990A1 (en) storage box with an optimized shutter curtain
EP0677629B1 (en) Improved convertible structural element

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased