CH647661A5 - Articulated bracelet, particularly for a watch - Google Patents

Articulated bracelet, particularly for a watch Download PDF

Info

Publication number
CH647661A5
CH647661A5 CH578582A CH578582A CH647661A5 CH 647661 A5 CH647661 A5 CH 647661A5 CH 578582 A CH578582 A CH 578582A CH 578582 A CH578582 A CH 578582A CH 647661 A5 CH647661 A5 CH 647661A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
bracelet
bars
connecting elements
bar
welded
Prior art date
Application number
CH578582A
Other languages
French (fr)
Inventor
Jens Grisson
Original Assignee
Jens Grisson
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Jens Grisson filed Critical Jens Grisson
Priority to CH578582A priority Critical patent/CH647661A5/en
Publication of CH647661A5 publication Critical patent/CH647661A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A44HABERDASHERY; JEWELLERY
    • A44CPERSONAL ADORNMENTS, e.g. JEWELLERY; COINS
    • A44C5/00Bracelets; Wrist-watch straps; Fastenings for bracelets or wrist-watch straps
    • A44C5/02Link constructions
    • A44C5/10Link constructions not extensible
    • A44C5/107Link constructions not extensible with links made of more than two elements including connecting elements

Landscapes

  • Adornments (AREA)

Abstract

The bracelet is formed of transverse small bars (1) connected together by linking elements each formed from two rings (3 and 4) welded (soldered) at (5). These linking elements form two assemblies located respectively along the two edges of the bracelet, each of the ends of each crosspiece (1) being engaged on the ring (3) of one linking element and on the ring (4) of a second linking element, the ring located inside being, moreover, welded (soldered) at (6) to the small bar (1) in order to prevent the two assemblies of linking elements from moving inwards. The small bars (1) carry, moreover, spherical heads (7) welded (soldered) onto their ends and which prevent the linking elements from moving outwards. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



  REVENDICATIONS
 1. Bracelet articulé, notamment pour montre, caractérisé par le fait qu'il comprend des barrettes disposées parallèlement les unes aux autres, transversalement par rapport à l'axe longitudinal du bracelet, et des éléments de liaison des barrettes constitués chacun par deux boucles reliées l'une à l'autre, ces éléments de liaison formant deux ensembles disposés chacun le long des bords du bracelet, chaque barrette portant, à chacune de ses extrémités, à l'exception des barrettes terminales, deux éléments de liaison ayant chacun une de leurs boucles engagée sur ladite extrémité et leur deuxième boucle engagée, I'une sur l'extrémité d'une des barrettes adjacentes, et l'autre sur l'extrémité de l'autre barrette, des moyens empêchant les éléments de liaison de se déplacer le long des barrettes.



   2. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les moyens empêchant les éléments de liaison de se déplacer sur les barrettes vers l'extérieur sont constitués par des têtes dont sont munies les extrémités des barrettes.



   3. Bracelet suivant la revendication 2, caractérisé par le fait que les têtes sont soudées sur les extrémités des barrettes.



   4. Bracelet suivant la revendication 2, caractérisé par le fait que les têtes sont vissées sur les extrémités des barrettes qui, à cet effet, sont filetées.



   5. Bracelet suivant la revendication 2, caractérisé par le fait que les têtes sont constituées par des sertissures portant des pierres.



   6. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les moyens empêchant les éléments de liaison de se déplacer sur les barrettes vers l'intérieur sont constitués de manière que celui des deux anneaux que porte l'extrémité de chaque barrette situé à l'intérieur est soudé à la barrette.



   7. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les éléments de liaison de chaque ensemble se succèdent à l'intérieur ou   à l'extérieur    les uns des autres, de sorte que la largeur du bracelet varie.



   8. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les éléments de liaison de chaque ensemble se succèdent alternativement à l'intérieur et à l'extérieur les uns des autres, de sorte que la largeur du bracelet est constante.



   9. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les éléments de liaison sont constitués chacun par deux anneaux soudés l'un à l'autre.



   10. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les éléments de liaison sont constitués chacun par un fil replié en forme de 8.



   La présente invention a pour objet un bracelet articulé, notamment pour montre.



   Il existe un nombre considérable de bracelets articulés, à telle enseigne qu'il serait vain de vouloir les énumérer de façon spécifique.



  Tous présentent leurs avantages et leurs inconvénients, que se soit du point de vue de leur aspect, de leur fiabilité, de leur robustesse ou de la facilité de leur fabrication.



   Le but de la présente invention est de fournir une solution de plus pour la réalisation de tels bracelets qui soient à la fois élégants, robustes, sûrs et de fabrication aisée.



   Ce but est atteint grâce aux moyens définis dans la revendication 1.



   Le dessin représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'objet de l'invention et des variantes.



   La fig. 1 est une vue en plan d'une partie d'un bracelet pour montre, avec coupe partielle passant par le plan médian de celui-ci;
 la fig. 2 est une vue en élévation latérale de cette partie de bracelet, avec coupe partielle suivant la ligne II-II de la fig. 1;
 la fig. 3 est une vue en élévation d'un détail à échelle agrandie;
 la fig. 4 est une vue en plan d'une montre-bracelet munie du bracelet des fig. 1 et 2, partiellement représenté;
 la fig. 5 est une vue en plan d'une variante de bracelet;
 les fig. 6 et 7 sont des vues en élévation d'un détail de deux variantes, et
 la fig. 8 est une vue en plan d'une partie d'une variante de bracelet.



   Le bracelet représenté aux fig. 1 et 2 comprend une série de barrettes 1, de section circulaire, disposées parallèlement les unes aux autres, transversalement par rapport à l'axe longitudinal du bracelet, désigné par 2. Les cinq premières barrettes à partir de la gauche de la fig. 1 sont de longueur différente, décroissante, alors que les quatre dernières sont de même longueur.



   Le bracelet comprend des éléments de liaison formés chacun de deux anneaux 3 et 4 soudés   l'un    à l'autre en 5. L'un de ces éléments de liaison est représenté vu en élévation à la fig. 3. Ces éléments de liaison forment deux ensembles disposés chacun le long d'un des bords du bracelet. Chaque barrette 1, à l'exeption des barrettes terminales, porte à chacune de ses extrémités deux éléments de liaison ayant chacun un de leurs anneaux engagé sur ladite extrémité. Le second anneau de chaque élément de liaison est engagé, I'un sur une des barrettes adjacentes, et l'autre sur l'autre barrette.

  Sur une partie du bracelet, correspondant à celle où les barrettes 1 sont de longueur décroissante, les éléments de liaison de chaque ensemble se succèdent à l'intérieur les uns des autres au fur et à mesure que   l'on    se déplace vers la droite de la figure, de sorte que le bracelet est effilé, c'est-à-dire que sa largeur va en décroissant. Sur le reste du bracelet, là où les barrettes sont d'égale longueur, les éléments de liaison de chaque ensemble se succèdent alternativement à l'intérieur et à l'extérieur les uns des autres, de sorte que la largeur du bracelet est alors constante.



   Dans la partie du bracelet de largeur décroissante, chaque barrette 1 est soudée en 6 à la boucle intérieure des deux boucles engagées à chacune de ses extrémités, ce qui empêche les éléments de liaison de chaque ensemble de se déplacer vers l'intérieur. Chaque barrette 1 porte, à chacune de ses extrémités, une tête sphérique 7, fixée par soudage, qui constitue un élément décoratif, les éléments de liaison étant empêchés de se déplacer latéralement par le fait qu'il sont soudés à   l'une    des deux barrettes qui traversent chacun d'eux.



   Dans la partie du bracelet de largeur constante située à droite de la fig. 1, on voit que les éléments de liaison situés à l'intérieur ont chacun leurs deux anneaux soudés aux barrettes 1 qui les traversent.



  Il s'ensuit que la flexibilité du bracelet est assurée par l'articulation de groupes de deux barrettes chacun, et non pas par l'articulation barrette par barrette comme dans la partie effilée du bracelet. On pourra cependant prévoir que seul un des deux annneaux de chaque élément de liaison intérieur de la partie du bracelet de largeur constante soit soudé à la barrette qui le traverse, de sorte que, là aussi, toutes les barrettes seront articulées les unes par rapport aux autres.



   La fig. 4 illustre un mode d'utilisation du bracelet des fig. 1 et 2 dans lequel ce bracelet est fixé à une montre 8 dont la boîte est entourée, pour une raison décorative, de boules ou de sphères 9 dont celles désignées par 9a, situées à ses quatre angles, servent de gonds pour une barrette la constituant la barrette terminale du bracelet.



   Dans la variante de la fig. 5, les têtes terminales des barrettes, désignées ici par 10, sont constituées par des pièces carrées 11 formant des sertissures pour des brillants désignés par 12. Les éléments de liaison sont formés d'anneaux 3 et 4 soudés les uns aux autres, comme dans la première forme d'exécution.

 

   En variante, on pourra prévoir les cas où les éléments de liaison, au lieu d'être formés d'anneaux soudés, seront formés chacun d'un fil 13 replié en forme de 8, comme illustré à la fig. 6, ou d'une plaquette rectangualaire 14, percée de deux trous 15, comme illustré à la fig. 7.



   En variante également, les têtes terminales des barrettes pourront être vissées sur les barrettes dont les extrémités seront alors filetées.

 

  Les barrettes pourront être de section polygonale et les têtes en forme d'écrous, ce qui conférera au bracelet un caractère esthétique particulier.



   Dans la variante de la fig. 8, les barrettes transversales, désignées  



  par 16, portent des entretoises tubulaires 17 qui maintiennent à l'écartement voulu les pièces de liaison, désignées par 18, analogue, par exemple, aux pièces de liaison 3 de la première forme d'exécution. Extérieurement, les pièces de liaison sont empêchées de se déplacer par les têtes sphériques, désignées par 19, qui sont soudées sur les extrémités des barrettes transversales 16. Dans cette variante, les sphères terminales ne servent donc pas que d'éléments décoratifs, comme dans les premières formes d'exécution, mais d'organes d'arrêt, les pièces de liaison n'étant pas soudées sur les barrettes transversales. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



  CLAIMS
 1. Hinged bracelet, in particular for a watch, characterized in that it comprises bars arranged parallel to one another, transversely with respect to the longitudinal axis of the bracelet, and connecting elements of the bars each consisting of two linked loops one to the other, these connecting elements forming two sets each arranged along the edges of the bracelet, each bar carrying, at each of its ends, with the exception of the terminal bars, two connecting elements each having one of their loops engaged on said end and their second loop engaged, one on the end of one of the adjacent bars, and the other on the end of the other bar, means preventing the connecting elements from moving along the bars.



   2. Bracelet according to claim 1, characterized in that the means preventing the connecting elements from moving on the bars towards the outside are constituted by heads with which the ends of the bars are provided.



   3. Bracelet according to claim 2, characterized in that the heads are welded to the ends of the bars.



   4. Bracelet according to claim 2, characterized in that the heads are screwed onto the ends of the bars which, for this purpose, are threaded.



   5. Bracelet according to claim 2, characterized in that the heads are constituted by crimps carrying stones.



   6. Bracelet according to claim 1, characterized in that the means preventing the connecting elements from moving on the bars inward are constituted so that that of the two rings that carries the end of each bar located at the he interior is welded to the bar.



   7. Bracelet according to claim 1, characterized in that the connecting elements of each set follow one another inside or outside of each other, so that the width of the bracelet varies.



   8. Bracelet according to claim 1, characterized in that the connecting elements of each set succeed one another alternately inside and outside of each other, so that the width of the bracelet is constant.



   9. Bracelet according to claim 1, characterized in that the connecting elements each consist of two rings welded to one another.



   10. Bracelet according to claim 1, characterized in that the connecting elements each consist of a wire folded in the shape of 8.



   The present invention relates to an articulated bracelet, in particular for a watch.



   There are a considerable number of articulated bracelets, so much so that it would be futile to want to list them specifically.



  All have their advantages and disadvantages, whether from the point of view of their appearance, their reliability, their robustness or the ease of their manufacture.



   The object of the present invention is to provide an additional solution for the production of such bracelets which are at the same time elegant, robust, secure and easy to manufacture.



   This object is achieved by the means defined in claim 1.



   The drawing shows, by way of example, an embodiment of the subject of the invention and variants.



   Fig. 1 is a plan view of part of a watch strap, with partial section passing through the median plane thereof;
 fig. 2 is a side elevational view of this bracelet part, with partial section along the line II-II of FIG. 1;
 fig. 3 is an elevational view of a detail on an enlarged scale;
 fig. 4 is a plan view of a wristwatch provided with the bracelet of FIGS. 1 and 2, partially shown;
 fig. 5 is a plan view of a variant bracelet;
 fig. 6 and 7 are elevation views of a detail of two variants, and
 fig. 8 is a plan view of part of a variant bracelet.



   The bracelet shown in fig. 1 and 2 comprises a series of bars 1, of circular section, arranged parallel to each other, transversely to the longitudinal axis of the bracelet, designated by 2. The first five bars from the left of FIG. 1 are of different length, decreasing, while the last four are of the same length.



   The bracelet comprises connecting elements each formed by two rings 3 and 4 welded to each other at 5. One of these connecting elements is shown seen in elevation in FIG. 3. These connecting elements form two sets each arranged along one of the edges of the bracelet. Each bar 1, with the exception of the terminal bars, carries at each of its ends two connecting elements each having one of their rings engaged on said end. The second ring of each connecting element is engaged, one on one of the adjacent bars, and the other on the other bar.

  On a part of the bracelet, corresponding to that where the bars 1 are of decreasing length, the connecting elements of each set follow one another inside each other as one moves to the right of the figure, so that the bracelet is tapered, that is to say that its width is decreasing. On the rest of the bracelet, where the bars are of equal length, the connecting elements of each set alternate alternately inside and outside of each other, so that the width of the bracelet is then constant .



   In the portion of the bracelet of decreasing width, each bar 1 is welded at 6 to the inner loop of the two loops engaged at each of its ends, which prevents the connecting elements of each set from moving inward. Each bar 1 carries, at each of its ends, a spherical head 7, fixed by welding, which constitutes a decorative element, the connecting elements being prevented from moving laterally by the fact that they are welded to one of the two bars which cross each of them.



   In the part of the constant width bracelet located to the right of fig. 1, we see that the connecting elements located inside each have their two rings welded to the bars 1 which pass through them.



  It follows that the flexibility of the bracelet is ensured by the articulation of groups of two bars each, and not by the articulation bar by bar as in the tapered part of the bracelet. However, provision may be made for only one of the two rings of each internal connecting element of the portion of the bracelet of constant width to be welded to the bar which passes through it, so that, here too, all the bars will be articulated with respect to the other.



   Fig. 4 illustrates a mode of use of the bracelet of FIGS. 1 and 2 in which this bracelet is fixed to a watch 8 whose box is surrounded, for decorative reasons, by balls or spheres 9 of which those designated by 9a, situated at its four angles, serve as hinges for a bar constituting it the terminal bar of the bracelet.



   In the variant of FIG. 5, the terminal heads of the bars, designated here by 10, are constituted by square pieces 11 forming crimps for brilliants designated by 12. The connecting elements are formed of rings 3 and 4 welded to each other, as in the first form of execution.

 

   As a variant, provision may be made for cases where the connecting elements, instead of being formed from welded rings, will each be formed from a wire 13 folded in the shape of 8, as illustrated in FIG. 6, or a rectangular plate 14, pierced with two holes 15, as illustrated in FIG. 7.



   Also in a variant, the terminal heads of the bars can be screwed onto the bars, the ends of which are then threaded.

 

  The bars may be of polygonal section and the heads in the form of nuts, which will give the bracelet a particular aesthetic character.



   In the variant of FIG. 8, the transverse bars, designated



  by 16, carry tubular spacers 17 which maintain the desired spacing of the connecting pieces, designated by 18, similar, for example, to the connecting pieces 3 of the first embodiment. Externally, the connecting pieces are prevented from moving by the spherical heads, designated by 19, which are welded to the ends of the transverse bars 16. In this variant, the end spheres therefore do not only serve as decorative elements, as in the first embodiments, but of stop members, the connecting pieces not being welded to the transverse bars.


    

Claims (10)

REVENDICATIONS 1. Bracelet articulé, notamment pour montre, caractérisé par le fait qu'il comprend des barrettes disposées parallèlement les unes aux autres, transversalement par rapport à l'axe longitudinal du bracelet, et des éléments de liaison des barrettes constitués chacun par deux boucles reliées l'une à l'autre, ces éléments de liaison formant deux ensembles disposés chacun le long des bords du bracelet, chaque barrette portant, à chacune de ses extrémités, à l'exception des barrettes terminales, deux éléments de liaison ayant chacun une de leurs boucles engagée sur ladite extrémité et leur deuxième boucle engagée, I'une sur l'extrémité d'une des barrettes adjacentes, et l'autre sur l'extrémité de l'autre barrette, des moyens empêchant les éléments de liaison de se déplacer le long des barrettes. CLAIMS  1. Hinged bracelet, in particular for a watch, characterized in that it comprises bars arranged parallel to one another, transversely with respect to the longitudinal axis of the bracelet, and connecting elements of the bars each consisting of two linked loops one to the other, these connecting elements forming two sets each arranged along the edges of the bracelet, each bar carrying, at each of its ends, with the exception of the terminal bars, two connecting elements each having one of their loops engaged on said end and their second loop engaged, one on the end of one of the adjacent bars, and the other on the end of the other bar, means preventing the connecting elements from moving along the bars. 2. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les moyens empêchant les éléments de liaison de se déplacer sur les barrettes vers l'extérieur sont constitués par des têtes dont sont munies les extrémités des barrettes.  2. Bracelet according to claim 1, characterized in that the means preventing the connecting elements from moving on the bars towards the outside are constituted by heads with which the ends of the bars are provided. 3. Bracelet suivant la revendication 2, caractérisé par le fait que les têtes sont soudées sur les extrémités des barrettes.  3. Bracelet according to claim 2, characterized in that the heads are welded to the ends of the bars. 4. Bracelet suivant la revendication 2, caractérisé par le fait que les têtes sont vissées sur les extrémités des barrettes qui, à cet effet, sont filetées.  4. Bracelet according to claim 2, characterized in that the heads are screwed onto the ends of the bars which, for this purpose, are threaded. 5. Bracelet suivant la revendication 2, caractérisé par le fait que les têtes sont constituées par des sertissures portant des pierres.  5. Bracelet according to claim 2, characterized in that the heads are constituted by crimps carrying stones. 6. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les moyens empêchant les éléments de liaison de se déplacer sur les barrettes vers l'intérieur sont constitués de manière que celui des deux anneaux que porte l'extrémité de chaque barrette situé à l'intérieur est soudé à la barrette.  6. Bracelet according to claim 1, characterized in that the means preventing the connecting elements from moving on the bars inward are constituted so that that of the two rings that carries the end of each bar located at the he interior is welded to the bar. 7. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les éléments de liaison de chaque ensemble se succèdent à l'intérieur ou à l'extérieur les uns des autres, de sorte que la largeur du bracelet varie.  7. Bracelet according to claim 1, characterized in that the connecting elements of each set follow one another inside or outside of each other, so that the width of the bracelet varies. 8. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les éléments de liaison de chaque ensemble se succèdent alternativement à l'intérieur et à l'extérieur les uns des autres, de sorte que la largeur du bracelet est constante.  8. Bracelet according to claim 1, characterized in that the connecting elements of each set succeed one another alternately inside and outside of each other, so that the width of the bracelet is constant. 9. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les éléments de liaison sont constitués chacun par deux anneaux soudés l'un à l'autre.  9. Bracelet according to claim 1, characterized in that the connecting elements each consist of two rings welded to one another. 10. Bracelet suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les éléments de liaison sont constitués chacun par un fil replié en forme de 8.  10. Bracelet according to claim 1, characterized in that the connecting elements each consist of a wire folded in the shape of 8. La présente invention a pour objet un bracelet articulé, notamment pour montre.  The present invention relates to an articulated bracelet, in particular for a watch. Il existe un nombre considérable de bracelets articulés, à telle enseigne qu'il serait vain de vouloir les énumérer de façon spécifique.  There are a considerable number of articulated bracelets, so much so that it would be futile to want to list them specifically. Tous présentent leurs avantages et leurs inconvénients, que se soit du point de vue de leur aspect, de leur fiabilité, de leur robustesse ou de la facilité de leur fabrication. All have their advantages and disadvantages, whether from the point of view of their appearance, their reliability, their robustness or the ease of their manufacture. Le but de la présente invention est de fournir une solution de plus pour la réalisation de tels bracelets qui soient à la fois élégants, robustes, sûrs et de fabrication aisée.  The object of the present invention is to provide an additional solution for the production of such bracelets which are at the same time elegant, robust, secure and easy to manufacture. Ce but est atteint grâce aux moyens définis dans la revendication 1.  This object is achieved by the means defined in claim 1. Le dessin représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'objet de l'invention et des variantes.  The drawing shows, by way of example, an embodiment of the subject of the invention and variants. La fig. 1 est une vue en plan d'une partie d'un bracelet pour montre, avec coupe partielle passant par le plan médian de celui-ci; la fig. 2 est une vue en élévation latérale de cette partie de bracelet, avec coupe partielle suivant la ligne II-II de la fig. 1; la fig. 3 est une vue en élévation d'un détail à échelle agrandie; la fig. 4 est une vue en plan d'une montre-bracelet munie du bracelet des fig. 1 et 2, partiellement représenté; la fig. 5 est une vue en plan d'une variante de bracelet; les fig. 6 et 7 sont des vues en élévation d'un détail de deux variantes, et la fig. 8 est une vue en plan d'une partie d'une variante de bracelet.  Fig. 1 is a plan view of part of a watch strap, with partial section passing through the median plane thereof;  fig. 2 is a side elevational view of this bracelet part, with partial section along the line II-II of FIG. 1;  fig. 3 is an elevational view of a detail on an enlarged scale;  fig. 4 is a plan view of a wristwatch provided with the bracelet of FIGS. 1 and 2, partially shown;  fig. 5 is a plan view of a variant bracelet;  fig. 6 and 7 are elevation views of a detail of two variants, and  fig. 8 is a plan view of part of a variant bracelet. Le bracelet représenté aux fig. 1 et 2 comprend une série de barrettes 1, de section circulaire, disposées parallèlement les unes aux autres, transversalement par rapport à l'axe longitudinal du bracelet, désigné par 2. Les cinq premières barrettes à partir de la gauche de la fig. 1 sont de longueur différente, décroissante, alors que les quatre dernières sont de même longueur.  The bracelet shown in fig. 1 and 2 comprises a series of bars 1, of circular section, arranged parallel to each other, transversely to the longitudinal axis of the bracelet, designated by 2. The first five bars from the left of FIG. 1 are of different length, decreasing, while the last four are of the same length. Le bracelet comprend des éléments de liaison formés chacun de deux anneaux 3 et 4 soudés l'un à l'autre en 5. L'un de ces éléments de liaison est représenté vu en élévation à la fig. 3. Ces éléments de liaison forment deux ensembles disposés chacun le long d'un des bords du bracelet. Chaque barrette 1, à l'exeption des barrettes terminales, porte à chacune de ses extrémités deux éléments de liaison ayant chacun un de leurs anneaux engagé sur ladite extrémité. Le second anneau de chaque élément de liaison est engagé, I'un sur une des barrettes adjacentes, et l'autre sur l'autre barrette.  The bracelet comprises connecting elements each formed by two rings 3 and 4 welded to each other at 5. One of these connecting elements is shown seen in elevation in FIG. 3. These connecting elements form two sets each arranged along one of the edges of the bracelet. Each bar 1, with the exception of the terminal bars, carries at each of its ends two connecting elements each having one of their rings engaged on said end. The second ring of each connecting element is engaged, one on one of the adjacent bars, and the other on the other bar. Sur une partie du bracelet, correspondant à celle où les barrettes 1 sont de longueur décroissante, les éléments de liaison de chaque ensemble se succèdent à l'intérieur les uns des autres au fur et à mesure que l'on se déplace vers la droite de la figure, de sorte que le bracelet est effilé, c'est-à-dire que sa largeur va en décroissant. Sur le reste du bracelet, là où les barrettes sont d'égale longueur, les éléments de liaison de chaque ensemble se succèdent alternativement à l'intérieur et à l'extérieur les uns des autres, de sorte que la largeur du bracelet est alors constante. On a part of the bracelet, corresponding to that where the bars 1 are of decreasing length, the connecting elements of each set follow one another inside each other as one moves to the right of the figure, so that the bracelet is tapered, that is to say that its width is decreasing. On the rest of the bracelet, where the bars are of equal length, the connecting elements of each set alternate alternately inside and outside of each other, so that the width of the bracelet is then constant . Dans la partie du bracelet de largeur décroissante, chaque barrette 1 est soudée en 6 à la boucle intérieure des deux boucles engagées à chacune de ses extrémités, ce qui empêche les éléments de liaison de chaque ensemble de se déplacer vers l'intérieur. Chaque barrette 1 porte, à chacune de ses extrémités, une tête sphérique 7, fixée par soudage, qui constitue un élément décoratif, les éléments de liaison étant empêchés de se déplacer latéralement par le fait qu'il sont soudés à l'une des deux barrettes qui traversent chacun d'eux.  In the portion of the bracelet of decreasing width, each bar 1 is welded at 6 to the inner loop of the two loops engaged at each of its ends, which prevents the connecting elements of each set from moving inward. Each bar 1 carries, at each of its ends, a spherical head 7, fixed by welding, which constitutes a decorative element, the connecting elements being prevented from moving laterally by the fact that they are welded to one of the two bars which cross each of them. Dans la partie du bracelet de largeur constante située à droite de la fig. 1, on voit que les éléments de liaison situés à l'intérieur ont chacun leurs deux anneaux soudés aux barrettes 1 qui les traversent.  In the part of the constant width bracelet located to the right of fig. 1, we see that the connecting elements located inside each have their two rings welded to the bars 1 which pass through them. Il s'ensuit que la flexibilité du bracelet est assurée par l'articulation de groupes de deux barrettes chacun, et non pas par l'articulation barrette par barrette comme dans la partie effilée du bracelet. On pourra cependant prévoir que seul un des deux annneaux de chaque élément de liaison intérieur de la partie du bracelet de largeur constante soit soudé à la barrette qui le traverse, de sorte que, là aussi, toutes les barrettes seront articulées les unes par rapport aux autres. It follows that the flexibility of the bracelet is ensured by the articulation of groups of two bars each, and not by the articulation bar by bar as in the tapered part of the bracelet. However, provision may be made for only one of the two rings of each internal connecting element of the portion of the bracelet of constant width to be welded to the bar which passes through it, so that, here too, all the bars will be articulated with respect to the other. La fig. 4 illustre un mode d'utilisation du bracelet des fig. 1 et 2 dans lequel ce bracelet est fixé à une montre 8 dont la boîte est entourée, pour une raison décorative, de boules ou de sphères 9 dont celles désignées par 9a, situées à ses quatre angles, servent de gonds pour une barrette la constituant la barrette terminale du bracelet.  Fig. 4 illustrates a mode of use of the bracelet of FIGS. 1 and 2 in which this bracelet is fixed to a watch 8 whose box is surrounded, for decorative reasons, by balls or spheres 9 of which those designated by 9a, situated at its four angles, serve as hinges for a bar constituting it the terminal bar of the bracelet. Dans la variante de la fig. 5, les têtes terminales des barrettes, désignées ici par 10, sont constituées par des pièces carrées 11 formant des sertissures pour des brillants désignés par 12. Les éléments de liaison sont formés d'anneaux 3 et 4 soudés les uns aux autres, comme dans la première forme d'exécution.  In the variant of FIG. 5, the terminal heads of the bars, designated here by 10, are constituted by square pieces 11 forming crimps for brilliants designated by 12. The connecting elements are formed of rings 3 and 4 welded to each other, as in the first form of execution.   En variante, on pourra prévoir les cas où les éléments de liaison, au lieu d'être formés d'anneaux soudés, seront formés chacun d'un fil 13 replié en forme de 8, comme illustré à la fig. 6, ou d'une plaquette rectangualaire 14, percée de deux trous 15, comme illustré à la fig. 7.  As a variant, provision may be made for cases where the connecting elements, instead of being formed from welded rings, will each be formed from a wire 13 folded in the shape of 8, as illustrated in FIG. 6, or a rectangular plate 14, pierced with two holes 15, as illustrated in FIG. 7. En variante également, les têtes terminales des barrettes pourront être vissées sur les barrettes dont les extrémités seront alors filetées.  Also in a variant, the terminal heads of the bars can be screwed onto the bars, the ends of which are then threaded. Les barrettes pourront être de section polygonale et les têtes en forme d'écrous, ce qui conférera au bracelet un caractère esthétique particulier. The bars may be of polygonal section and the heads in the form of nuts, which will give the bracelet a particular aesthetic character. Dans la variante de la fig. 8, les barrettes transversales, désignées **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  In the variant of FIG. 8, the transverse bars, designated ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH578582A 1982-10-01 1982-10-01 Articulated bracelet, particularly for a watch CH647661A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH578582A CH647661A5 (en) 1982-10-01 1982-10-01 Articulated bracelet, particularly for a watch

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH578582A CH647661A5 (en) 1982-10-01 1982-10-01 Articulated bracelet, particularly for a watch

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH647661A5 true CH647661A5 (en) 1985-02-15

Family

ID=4299293

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH578582A CH647661A5 (en) 1982-10-01 1982-10-01 Articulated bracelet, particularly for a watch

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH647661A5 (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3521754A1 (en) * 1985-06-18 1986-12-18 Fa. Dr. Alex Wellendorff Gmbh & Co, 7530 Pforzheim Wristwatch strap or bracelet
US4928504A (en) * 1987-12-17 1990-05-29 Tuppini Bigiotterie S.R.L. Articulated bracelet with composite elements

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3521754A1 (en) * 1985-06-18 1986-12-18 Fa. Dr. Alex Wellendorff Gmbh & Co, 7530 Pforzheim Wristwatch strap or bracelet
US4928504A (en) * 1987-12-17 1990-05-29 Tuppini Bigiotterie S.R.L. Articulated bracelet with composite elements

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0527111A1 (en) Item of jewellery
CH660113A5 (en) STRIP WITH FITTED ELEMENTS.
FR2463591A1 (en) CONNECTING PIN FOR BRACELETS WITH LINKS
FR2659000A1 (en) Circular jewels including a rotary outer ring and manufacturing method
CH616061A5 (en)
CH647661A5 (en) Articulated bracelet, particularly for a watch
CH659571A5 (en) Non-extendable bracelet
CH663136A5 (en) Articulated bracelet
CH622689A5 (en)
FR2613193A1 (en) Security clasp with snap-fitting and assembly bar
CH653871A5 (en) Bracelet consisting of juxtaposed profiled-section segments
FR2670995A1 (en) Watch strap (bracelet)
CH630789A5 (en) Articulated bracelet
CH427365A (en) Method of manufacturing a meter drum with display and drum obtained by this method
EP0217465A1 (en) Wrist watch comprising a strap made of elements connected together
CH622414A5 (en) Articulated bracelet, particularly for a watch
CH678001A5 (en) Jewelry bracelet - is made from lateral and central annular links held together by rods with heads at ends
CH472853A (en) Strap, especially watch strap
CH474070A (en) Camera
CH665100A5 (en) Robust hinged link bracelet - has links formed by two U=shaped elements joined by bars and studs engaging ends, links being joined by flattened tubes
CH318557A (en) Stretch brace bracelet
CH631880A5 (en) Metal bracelet with articulated links
CH250439A (en) Bracelet.
CH230744A (en) Method for fixing two juxtaposed cord ends of a wristwatch, jewelry, etc. link, and link obtained by this method.
EP0213149A1 (en) Watch to be carried on the wrist or in another way

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased