CH646485A5 - Waterproofing device for a tile roof ridge - Google Patents

Waterproofing device for a tile roof ridge Download PDF

Info

Publication number
CH646485A5
CH646485A5 CH77682A CH77682A CH646485A5 CH 646485 A5 CH646485 A5 CH 646485A5 CH 77682 A CH77682 A CH 77682A CH 77682 A CH77682 A CH 77682A CH 646485 A5 CH646485 A5 CH 646485A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
ridge
elements
frame
sealing
profile
Prior art date
Application number
CH77682A
Other languages
French (fr)
Inventor
Claude Manet
Original Assignee
Claude Manet
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Claude Manet filed Critical Claude Manet
Priority to CH77682A priority Critical patent/CH646485A5/en
Publication of CH646485A5 publication Critical patent/CH646485A5/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04DROOF COVERINGS; SKY-LIGHTS; GUTTERS; ROOF-WORKING TOOLS
    • E04D1/00Roof covering by making use of tiles, slates, shingles, or other small roofing elements
    • E04D1/36Devices for sealing the spaces or joints between roof-covering elements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Roof Covering Using Slabs Or Stiff Sheets (AREA)

Abstract

The device is made up of elements (3) which overlap each other by interlocking. Each element consists of a central section (4) in the shape of an inverted U having, on each side of this section, a channel (5) extended by a flange (6). Flexible apron flashing (7) extends some distance from each edge (8) of the element. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



  REVENDICATIONS
 1. Dispositif d'étanchéité pour faîtage de toiture en tuiles, caractérisé en ce qu'il comprend un profilé symétrique en forme de U inversé, présentant de chaque côté de son axe de symétrie une gout   tiére,    coopérant avec le dernier rang de tuiles du toit, et une aile prenant appui sur au moins le dernier liteau de la charpente.



   2. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il est découpé en plusieurs éléments identiques qui se recouvrent les uns les autres.



   3. Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que chaque élément présente à chacune de ses extrémités des rainures pa   ralléles,    perpendiculaires à l'axe de symétrie du profilé, faisant saillie sur la face supérieure et formant un enfoncement sur la face inférieure, qui permettent de réaliser un emboîtement de façon étanche.



   4. Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comprend des bavettes souples (7) solidaires de chaque aile (6) et débordant de chaque bord (8) du profilé.



   5. Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il est agencé de manière à pouvoir être fixé sur la charpente par cloutage.



   6. Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il est agencé de manière à pouvoir être fixé sur la charpente à l'aide de vis.



   7. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il présente une tôle centrale (4) en forme de U inversé, comportant deux gouttières latérales (5), qui vient coiffer une pièce de bois (12) de la charpente.



   8. Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comprend des joints souples qui renforcent l'étanchéité au niveau des emboîtements d'éléments.



   La présente invention est relative à un dispositif d'étanchéité pour faîtage de toiture en tuiles.



   Les toitures des maisons sont terminées par un faîtage composé de faîtières assemblées les unes aux autres par un mortier de scellement. Celui-ci présente certains inconvénients. Lors de sa mise en place, des coulures provoquent des salissures qui ne disparaissent pas par la suite. D'autre part, du fait des mouvements de charpente, des fissures apparaissent dans le mortier de scellement, provoquant par siphonnement d'importantes gouttières.



   Le but de la présente invention est de réaliser un faîtage sans mortier à l'aide d'un dispositif qui assure une parfaite étanchéité et qui soit d'un montage facile sur n'importe quel toit.



   A cet effet, le dispositif selon l'invention présente les caractéristiques spécifiées dans la revendication 1. Le dispositif comprend donc un profilé de forme telle qu'il puisse s'adapter sur n'importe quel toit et assurer une bonne étanchéité.



   Ce dispositif peut avantageusement être composé de plusieurs éléments identiques qui se recouvrent les uns les autres.



   Chaque élément du dispositif d'étanchéité peut éventuellement présenter, à chacune de ses extrémités, des rainures qui permettent de réaliser un emboîtement de manière étanche.



   Suivant une forme d'exécution particulière du dispositif selon l'invention, deux bavettes souples sont solidaires de chaque aile et assurent l'étanchéité par recouvrement de l'avant-dernier rang du matériau de couverture utilisé.



   Ce dispositif d'étanchéité peut être agencé de manière à pouvoir être fixé sur la charpente par un moyen approprié de fixation, par exemple par cloutage ou à l'aide de vis.



   Avantageusement, I'étanchéité au niveau du recouvrement des éléments du dispositif peut être assuré par un joint souple.



   Suivant une forme d'exécution particulière du dispositif d'étanchéité selon l'invention, celui-ci présente une tôle centrale en forme de U inversé, comportant deux gouttières, qui vient coiffer une pièce de bois de la charpente, la faîtière posée sur le dispositif étant fixée à cette pièce de la charpente, par exemple à l'aide de clous.



   Les dessins annexés permettront de mieux comprendre les caractéristiques de l'invention, grâce à la description détaillée faite à titre d'exemple non limitatif d'une forme d'exécution particulière du dispositif.



   La fig. 1 représente une toiture dont le faîtage est recouvert par le dispositif d'étanchéité suivant l'invention;
 la fig. 2 est une vue en coupe d'un faîtage réalisé avec le dispositif suivant l'invention;
 la fig. 3 est une coupe en perspective du faîtage de la fig. 2;
 la fig. 4 est une vue de face de l'extrémité d'un élément du dispositif;
 la fig. 5 est une vue de face de l'extrémité d'un élément du dispositif, cet élément venant recouvrir celui de la fig. 4;
 la fig. 6 est une vue de face du recouvrement   de dieux    éléments du dispositif.



   On a représenté à la fig.   1    une toiture 1, dont le faîtage 2 est équipé du dispositif suivant l'invention. Pour faciliter son utilisation, le dispositif est découpé en éléments 3. Chaque élément 3 est constitué par un profilé symétrique en forme de U renversé 4, prolongé de chaque côté par une gouttière 5 et une aile 6.



   Une bavette souple 7 est solidaire de chaque aile 6 et dépasse largement du bord 8 du profilé.



   L'utilisation du dispositif est représentée aux fig. 2 et 3. L'élément 3 est fixé sur la charpente 9, par exemple par cloutage, le dernier rang du matériau pour la couverture du toit n'étant pas encore posé. Les ailes 6 viennent en appui sur les deux derniers liteaux 16 et 17 de la charpente. On pose ensuite le dernier rang des éléments de couverture 11. Chaque épaulement 10 des éléments 11 vient se positionner dans une des gouttières 5. La bavette 7 passe sous le dernier rang et sur   l'avant-dernier    rang des éléments de couverture 11, réalisant ainsi une étanchéité supplémentaire.



   Une pièce de bois 12, solidaire de la charpente, est coiffée par le profilé central 4. La faîtiére 13 est posée sur le dispositif d'étanchéité et fixée à la pièce 12, par exemple à l'aide de clous.



   Les éléments 3 se recouvrent les uns les autres par emboîtement.



  A cet effet, ils présentent, à chacune de leurs extrémités, deux rainures parallèles 14 perpendiculaires à l'axe de symétrie du profilé.



  Chaque rainure 14 fait une saillie sur la face supérieure du profilé et forme un enfoncement sur la face inférieure.



   Le bord 15 de la bavette 7 est coupé de façon que les enfoncements des rainures 14 ne soient pas recouverts.

 

   L'emboîtement des éléments 3 est représenté fig. 6. Pour réaliser une vue plus claire, les éléments 3 ont été coupés au niveau des gouttières 5. Les profilés 4, les gouttières 5, les ailes 6 et les bavettes 7 de chaque élément se superposent. L'enfoncement des rainures 14 du premier élément 3 vient coiffer la saillie correspondante des rainures 14 de l'élément 3 qu'il vient recouvrir. Un joint souple, non représenté, vient renforcer l'étanchéité de l'emboîtement.



   L'utilisation du dispositif suivant l'invention garantit une bonne étanchéité du faîtage. Sa pose est simple et rapide; elle ne nécessite pas l'emploi de mortier de scellement que seul un maçon qualifié peut appliquer. L'utilisation de ce dispositif est donc économique. Il peut être recouvert par n'importe quelle faîtière et ainsi rendu invisible. Il contribue à une bonne esthétique des toitures. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



  CLAIMS
 1. Sealing device for tiled roof ridge, characterized in that it comprises a symmetrical profile in the shape of an inverted U, having on each side of its axis of symmetry a third taste, cooperating with the last row of tiles of the roof, and a wing bearing on at least the last batten of the frame.



   2. Device according to claim 1, characterized in that it is cut into several identical elements which overlap each other.



   3. Device according to claim 2, characterized in that each element has at each of its ends grooves pa parallel, perpendicular to the axis of symmetry of the profile, projecting from the upper face and forming a depression on the lower face, which allow for an interlocking sealingly.



   4. Device according to one of the preceding claims, characterized in that it comprises flexible flaps (7) integral with each wing (6) and projecting from each edge (8) of the profile.



   5. Device according to one of the preceding claims, characterized in that it is arranged so that it can be fixed to the frame by nailing.



   6. Device according to one of the preceding claims, characterized in that it is arranged so that it can be fixed to the frame using screws.



   7. Device according to any one of the preceding claims, characterized in that it has a central sheet (4) in the shape of an inverted U, comprising two lateral gutters (5), which covers a piece of wood (12) of framing.



   8. Device according to one of the preceding claims, characterized in that it comprises flexible seals which reinforce the seal at the level of the interlocking of elements.



   The present invention relates to a sealing device for tiled roof ridge.



   The roofs of the houses are terminated by a ridge made up of ridge tiles joined together by a sealing mortar. This has certain drawbacks. During its installation, drips cause soiling which does not disappear thereafter. On the other hand, due to the frame movements, cracks appear in the sealing mortar, causing siphoning of large gutters.



   The purpose of the present invention is to achieve a ridge without mortar using a device which ensures a perfect seal and which is easy to mount on any roof.



   To this end, the device according to the invention has the characteristics specified in claim 1. The device therefore comprises a profile of such shape that it can adapt to any roof and ensure a good seal.



   This device can advantageously be composed of several identical elements which overlap each other.



   Each element of the sealing device may optionally have, at each of its ends, grooves which make it possible to carry out an interlocking in a sealed manner.



   According to a particular embodiment of the device according to the invention, two flexible flaps are integral with each wing and provide sealing by covering the penultimate row of the covering material used.



   This sealing device can be arranged so that it can be fixed to the frame by a suitable fixing means, for example by nailing or using screws.



   Advantageously, the seal at the level of the covering of the elements of the device can be ensured by a flexible seal.



   According to a particular embodiment of the sealing device according to the invention, it has a central sheet in the shape of an inverted U, comprising two gutters, which covers a piece of wood of the frame, the ridge placed on the device being fixed to this part of the frame, for example using nails.



   The accompanying drawings will better understand the characteristics of the invention, thanks to the detailed description given by way of non-limiting example of a particular embodiment of the device.



   Fig. 1 shows a roof whose ridge is covered by the sealing device according to the invention;
 fig. 2 is a sectional view of a ridge made with the device according to the invention;
 fig. 3 is a perspective section of the ridge of FIG. 2;
 fig. 4 is a front view of the end of an element of the device;
 fig. 5 is a front view of the end of an element of the device, this element covering that of FIG. 4;
 fig. 6 is a front view of the covering of gods elements of the device.



   There is shown in FIG. 1 a roof 1, whose ridge 2 is equipped with the device according to the invention. To facilitate its use, the device is cut into elements 3. Each element 3 consists of a symmetrical profile in the shape of an inverted U 4, extended on each side by a gutter 5 and a wing 6.



   A flexible flap 7 is integral with each wing 6 and largely exceeds the edge 8 of the profile.



   The use of the device is shown in Figs. 2 and 3. The element 3 is fixed to the frame 9, for example by nailing, the last row of the material for the roof covering not yet being laid. The wings 6 come to bear on the last two battens 16 and 17 of the frame. The last row of covering elements 11 is then placed. Each shoulder 10 of the elements 11 is positioned in one of the gutters 5. The flap 7 passes under the last row and on the penultimate row of the covering elements 11, making thus an additional seal.



   A piece of wood 12, integral with the frame, is capped by the central profile 4. The ridge 13 is placed on the sealing device and fixed to the piece 12, for example using nails.



   The elements 3 overlap each other by interlocking.



  To this end, they have, at each of their ends, two parallel grooves 14 perpendicular to the axis of symmetry of the profile.



  Each groove 14 protrudes from the upper face of the profile and forms a depression on the lower face.



   The edge 15 of the flap 7 is cut so that the recesses of the grooves 14 are not covered.

 

   The nesting of the elements 3 is shown in fig. 6. To achieve a clearer view, the elements 3 have been cut at the gutters 5. The sections 4, the gutters 5, the wings 6 and the flaps 7 of each element are superimposed. The depression of the grooves 14 of the first element 3 covers the corresponding projection of the grooves 14 of the element 3 which it covers. A flexible seal, not shown, reinforces the tightness of the socket.



   The use of the device according to the invention guarantees good sealing of the ridge. Its installation is simple and quick; it does not require the use of sealing mortar that only a qualified mason can apply. The use of this device is therefore economical. It can be covered by any ridge and thus made invisible. It contributes to good aesthetics of roofs.


    

Claims (8)

REVENDICATIONS 1. Dispositif d'étanchéité pour faîtage de toiture en tuiles, caractérisé en ce qu'il comprend un profilé symétrique en forme de U inversé, présentant de chaque côté de son axe de symétrie une gout tiére, coopérant avec le dernier rang de tuiles du toit, et une aile prenant appui sur au moins le dernier liteau de la charpente. CLAIMS  1. Sealing device for tiled roof ridge, characterized in that it comprises a symmetrical profile in the shape of an inverted U, having on each side of its axis of symmetry a third taste, cooperating with the last row of tiles of the roof, and a wing bearing on at least the last batten of the frame. 2. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il est découpé en plusieurs éléments identiques qui se recouvrent les uns les autres.  2. Device according to claim 1, characterized in that it is cut into several identical elements which overlap each other. 3. Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que chaque élément présente à chacune de ses extrémités des rainures pa ralléles, perpendiculaires à l'axe de symétrie du profilé, faisant saillie sur la face supérieure et formant un enfoncement sur la face inférieure, qui permettent de réaliser un emboîtement de façon étanche.  3. Device according to claim 2, characterized in that each element has at each of its ends grooves pa parallel, perpendicular to the axis of symmetry of the profile, projecting from the upper face and forming a depression on the lower face, which allow for an interlocking sealingly. 4. Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comprend des bavettes souples (7) solidaires de chaque aile (6) et débordant de chaque bord (8) du profilé.  4. Device according to one of the preceding claims, characterized in that it comprises flexible flaps (7) integral with each wing (6) and projecting from each edge (8) of the profile. 5. Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il est agencé de manière à pouvoir être fixé sur la charpente par cloutage.  5. Device according to one of the preceding claims, characterized in that it is arranged so that it can be fixed to the frame by nailing. 6. Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il est agencé de manière à pouvoir être fixé sur la charpente à l'aide de vis.  6. Device according to one of the preceding claims, characterized in that it is arranged so that it can be fixed to the frame using screws. 7. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il présente une tôle centrale (4) en forme de U inversé, comportant deux gouttières latérales (5), qui vient coiffer une pièce de bois (12) de la charpente.  7. Device according to any one of the preceding claims, characterized in that it has a central sheet (4) in the shape of an inverted U, comprising two lateral gutters (5), which covers a piece of wood (12) of framing. 8. Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comprend des joints souples qui renforcent l'étanchéité au niveau des emboîtements d'éléments.  8. Device according to one of the preceding claims, characterized in that it comprises flexible seals which reinforce the seal at the level of the interlocking of elements. La présente invention est relative à un dispositif d'étanchéité pour faîtage de toiture en tuiles.  The present invention relates to a sealing device for tiled roof ridge. Les toitures des maisons sont terminées par un faîtage composé de faîtières assemblées les unes aux autres par un mortier de scellement. Celui-ci présente certains inconvénients. Lors de sa mise en place, des coulures provoquent des salissures qui ne disparaissent pas par la suite. D'autre part, du fait des mouvements de charpente, des fissures apparaissent dans le mortier de scellement, provoquant par siphonnement d'importantes gouttières.  The roofs of the houses are terminated by a ridge made up of ridge tiles joined together by a sealing mortar. This has certain drawbacks. During its installation, drips cause soiling which does not disappear thereafter. On the other hand, due to the frame movements, cracks appear in the sealing mortar, causing siphoning of large gutters. Le but de la présente invention est de réaliser un faîtage sans mortier à l'aide d'un dispositif qui assure une parfaite étanchéité et qui soit d'un montage facile sur n'importe quel toit.  The purpose of the present invention is to achieve a ridge without mortar using a device which ensures a perfect seal and which is easy to mount on any roof. A cet effet, le dispositif selon l'invention présente les caractéristiques spécifiées dans la revendication 1. Le dispositif comprend donc un profilé de forme telle qu'il puisse s'adapter sur n'importe quel toit et assurer une bonne étanchéité.  To this end, the device according to the invention has the characteristics specified in claim 1. The device therefore comprises a profile of such shape that it can adapt to any roof and ensure a good seal. Ce dispositif peut avantageusement être composé de plusieurs éléments identiques qui se recouvrent les uns les autres.  This device can advantageously be composed of several identical elements which overlap each other. Chaque élément du dispositif d'étanchéité peut éventuellement présenter, à chacune de ses extrémités, des rainures qui permettent de réaliser un emboîtement de manière étanche.  Each element of the sealing device may optionally have, at each of its ends, grooves which make it possible to carry out an interlocking in a sealed manner. Suivant une forme d'exécution particulière du dispositif selon l'invention, deux bavettes souples sont solidaires de chaque aile et assurent l'étanchéité par recouvrement de l'avant-dernier rang du matériau de couverture utilisé.  According to a particular embodiment of the device according to the invention, two flexible flaps are integral with each wing and provide sealing by covering the penultimate row of the covering material used. Ce dispositif d'étanchéité peut être agencé de manière à pouvoir être fixé sur la charpente par un moyen approprié de fixation, par exemple par cloutage ou à l'aide de vis.  This sealing device can be arranged so that it can be fixed to the frame by a suitable fixing means, for example by nailing or using screws. Avantageusement, I'étanchéité au niveau du recouvrement des éléments du dispositif peut être assuré par un joint souple.  Advantageously, the seal at the level of the covering of the elements of the device can be ensured by a flexible seal. Suivant une forme d'exécution particulière du dispositif d'étanchéité selon l'invention, celui-ci présente une tôle centrale en forme de U inversé, comportant deux gouttières, qui vient coiffer une pièce de bois de la charpente, la faîtière posée sur le dispositif étant fixée à cette pièce de la charpente, par exemple à l'aide de clous.  According to a particular embodiment of the sealing device according to the invention, it has a central sheet in the shape of an inverted U, comprising two gutters, which covers a piece of wood of the frame, the ridge placed on the device being fixed to this part of the frame, for example using nails. Les dessins annexés permettront de mieux comprendre les caractéristiques de l'invention, grâce à la description détaillée faite à titre d'exemple non limitatif d'une forme d'exécution particulière du dispositif.  The accompanying drawings will better understand the characteristics of the invention, thanks to the detailed description given by way of non-limiting example of a particular embodiment of the device. La fig. 1 représente une toiture dont le faîtage est recouvert par le dispositif d'étanchéité suivant l'invention; la fig. 2 est une vue en coupe d'un faîtage réalisé avec le dispositif suivant l'invention; la fig. 3 est une coupe en perspective du faîtage de la fig. 2; la fig. 4 est une vue de face de l'extrémité d'un élément du dispositif; la fig. 5 est une vue de face de l'extrémité d'un élément du dispositif, cet élément venant recouvrir celui de la fig. 4; la fig. 6 est une vue de face du recouvrement de dieux éléments du dispositif.  Fig. 1 shows a roof whose ridge is covered by the sealing device according to the invention;  fig. 2 is a sectional view of a ridge made with the device according to the invention;  fig. 3 is a perspective section of the ridge of FIG. 2;  fig. 4 is a front view of the end of an element of the device;  fig. 5 is a front view of the end of an element of the device, this element covering that of FIG. 4;  fig. 6 is a front view of the covering of gods elements of the device. On a représenté à la fig. 1 une toiture 1, dont le faîtage 2 est équipé du dispositif suivant l'invention. Pour faciliter son utilisation, le dispositif est découpé en éléments 3. Chaque élément 3 est constitué par un profilé symétrique en forme de U renversé 4, prolongé de chaque côté par une gouttière 5 et une aile 6.  There is shown in FIG. 1 a roof 1, whose ridge 2 is equipped with the device according to the invention. To facilitate its use, the device is cut into elements 3. Each element 3 consists of a symmetrical profile in the shape of an inverted U 4, extended on each side by a gutter 5 and a wing 6. Une bavette souple 7 est solidaire de chaque aile 6 et dépasse largement du bord 8 du profilé.  A flexible flap 7 is integral with each wing 6 and largely exceeds the edge 8 of the profile. L'utilisation du dispositif est représentée aux fig. 2 et 3. L'élément 3 est fixé sur la charpente 9, par exemple par cloutage, le dernier rang du matériau pour la couverture du toit n'étant pas encore posé. Les ailes 6 viennent en appui sur les deux derniers liteaux 16 et 17 de la charpente. On pose ensuite le dernier rang des éléments de couverture 11. Chaque épaulement 10 des éléments 11 vient se positionner dans une des gouttières 5. La bavette 7 passe sous le dernier rang et sur l'avant-dernier rang des éléments de couverture 11, réalisant ainsi une étanchéité supplémentaire.  The use of the device is shown in Figs. 2 and 3. The element 3 is fixed to the frame 9, for example by nailing, the last row of the material for the roof covering not yet being laid. The wings 6 come to bear on the last two battens 16 and 17 of the frame. The last row of covering elements 11 is then placed. Each shoulder 10 of the elements 11 is positioned in one of the gutters 5. The flap 7 passes under the last row and on the penultimate row of the covering elements 11, making thus an additional seal. Une pièce de bois 12, solidaire de la charpente, est coiffée par le profilé central 4. La faîtiére 13 est posée sur le dispositif d'étanchéité et fixée à la pièce 12, par exemple à l'aide de clous.  A piece of wood 12, integral with the frame, is capped by the central profile 4. The ridge 13 is placed on the sealing device and fixed to the piece 12, for example using nails. Les éléments 3 se recouvrent les uns les autres par emboîtement.  The elements 3 overlap each other by interlocking. A cet effet, ils présentent, à chacune de leurs extrémités, deux rainures parallèles 14 perpendiculaires à l'axe de symétrie du profilé. To this end, they have, at each of their ends, two parallel grooves 14 perpendicular to the axis of symmetry of the profile. Chaque rainure 14 fait une saillie sur la face supérieure du profilé et forme un enfoncement sur la face inférieure. Each groove 14 protrudes from the upper face of the profile and forms a depression on the lower face. Le bord 15 de la bavette 7 est coupé de façon que les enfoncements des rainures 14 ne soient pas recouverts.  The edge 15 of the flap 7 is cut so that the recesses of the grooves 14 are not covered. L'emboîtement des éléments 3 est représenté fig. 6. Pour réaliser une vue plus claire, les éléments 3 ont été coupés au niveau des gouttières 5. Les profilés 4, les gouttières 5, les ailes 6 et les bavettes 7 de chaque élément se superposent. L'enfoncement des rainures 14 du premier élément 3 vient coiffer la saillie correspondante des rainures 14 de l'élément 3 qu'il vient recouvrir. Un joint souple, non représenté, vient renforcer l'étanchéité de l'emboîtement.  The nesting of the elements 3 is shown in fig. 6. To achieve a clearer view, the elements 3 have been cut at the gutters 5. The sections 4, the gutters 5, the wings 6 and the flaps 7 of each element are superimposed. The depression of the grooves 14 of the first element 3 covers the corresponding projection of the grooves 14 of the element 3 which it covers. A flexible seal, not shown, reinforces the tightness of the socket.   L'utilisation du dispositif suivant l'invention garantit une bonne étanchéité du faîtage. Sa pose est simple et rapide; elle ne nécessite pas l'emploi de mortier de scellement que seul un maçon qualifié peut appliquer. L'utilisation de ce dispositif est donc économique. Il peut être recouvert par n'importe quelle faîtière et ainsi rendu invisible. Il contribue à une bonne esthétique des toitures. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  The use of the device according to the invention guarantees good sealing of the ridge. Its installation is simple and quick; it does not require the use of sealing mortar that only a qualified mason can apply. The use of this device is therefore economical. It can be covered by any ridge and thus made invisible. It contributes to good aesthetics of roofs. ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH77682A 1982-02-09 1982-02-09 Waterproofing device for a tile roof ridge CH646485A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH77682A CH646485A5 (en) 1982-02-09 1982-02-09 Waterproofing device for a tile roof ridge

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH77682A CH646485A5 (en) 1982-02-09 1982-02-09 Waterproofing device for a tile roof ridge

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH646485A5 true CH646485A5 (en) 1984-11-30

Family

ID=4194918

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH77682A CH646485A5 (en) 1982-02-09 1982-02-09 Waterproofing device for a tile roof ridge

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH646485A5 (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3814579A1 (en) * 1988-04-29 1989-11-09 Alfons Knoche Sealing system for saddleback roof

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3814579A1 (en) * 1988-04-29 1989-11-09 Alfons Knoche Sealing system for saddleback roof
DE3814579C2 (en) * 1988-04-29 2001-03-01 Alfons Knoche Ridge sealing system

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2538434A1 (en) COVERING LUCARNE WITH SEALING DEVICE
CH646485A5 (en) Waterproofing device for a tile roof ridge
EP0562987A1 (en) Methode and device for making insulating and watertight joints between composite panels
BE892078A (en) UNIVERSAL FENCING FOR BUILDING ROOF
FR2497255A1 (en) Universal ridge closure for roof of building - has integral cutter and bib allowing ridge construction without mortar
FR2805837A1 (en) Watertight connector for sandwich panels is fitted in longitudinal housing formed by facing sections locked in panel rigid core groove and defines central and lateral evacuation channels
FR3002253A1 (en) Roof for modular building, has sealing filling plaster provided for one of set of sections, where plaster is arranged with set of sections and tray so as to ensure sealing of water between longitudinal unit and tray
LU83929A1 (en) UNIVERSAL FENCING FOR BUILDING ROOF
FR2678680A1 (en) Sealant lining composed of prefabricated concrete elements, in particular for tunnels
FR2923230A1 (en) Mechanical expansion joint system installation for e.g. parking, has covers covering base profiles to assure maintenance of joint and membrane, where bond line arranged between adjacent covers does not coincide with end of each base profile
FR2935009A1 (en) Covering and protective structure i.e. seal, forming assembly for building roof, has fixation unit with rod having head for permitting forcible insertion of rod in groove to immobilize head by assuring close connection of case on element
EP0373019A1 (en) Building blocks for making a cornice on the upper part of a wall
EP0394150A1 (en) Tile for a superior roof part
FR2583091A1 (en) Insulating panel for a roof covering
LU85006A1 (en) SUPPORT BODY FOR ROOF COVER PLATES
FR2514803A1 (en) PREFABRICATED SELF-SUPPORTING ELEMENT FOR COVERING BUILDINGS AND THE LIKE
FR2625760A1 (en) Waterproofing plate device (damp proofing tray) for roofing forming a chimney support
FR2654133A1 (en) LIGHTING AND / OR VENTILATION ASSEMBLY OF A COVERED ROOM COMPRISING A ROOF WINDOW ASSOCIATED WITH A PARTITION WINDOW.
EP0097588B1 (en) Arrangement for fastening a chimney top to a sloping roof
EP3551816B1 (en) Roof with metallic roof accessory
FR2575215A1 (en) Improved wooden joinery-machined element for improving the watertightness of the junction between vertical uprights and support part
FR3065020B1 (en) LOWER SLOT CLOSURE FOR A TILTED ROOF, METHOD OF INSTALLING THE SAME AND ROOFING ROOF COMPRISING SAME
FR2585394A1 (en) Device for mechanically connecting gutter elements
EP3943684A1 (en) Flashing flap and sealing device for a roof, and method for assembling such a device
FR2724962A3 (en) Tile for front overhang under roof ridge covering

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased