CH629694A5 - Machine serving to equip fitting sections with angle-shaped connection members - Google Patents

Machine serving to equip fitting sections with angle-shaped connection members Download PDF

Info

Publication number
CH629694A5
CH629694A5 CH543179A CH543179A CH629694A5 CH 629694 A5 CH629694 A5 CH 629694A5 CH 543179 A CH543179 A CH 543179A CH 543179 A CH543179 A CH 543179A CH 629694 A5 CH629694 A5 CH 629694A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
head
profile
machine
connection
brackets
Prior art date
Application number
CH543179A
Other languages
French (fr)
Inventor
Raynald Ponzio
Original Assignee
Bostic Corp
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Bostic Corp filed Critical Bostic Corp
Priority to CH543179A priority Critical patent/CH629694A5/en
Publication of CH629694A5 publication Critical patent/CH629694A5/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B23MACHINE TOOLS; METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B23PMETAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; COMBINED OPERATIONS; UNIVERSAL MACHINE TOOLS
    • B23P19/00Machines for simply fitting together or separating metal parts or objects, or metal and non-metal parts, whether or not involving some deformation; Tools or devices therefor so far as not provided for in other classes
    • B23P19/04Machines for simply fitting together or separating metal parts or objects, or metal and non-metal parts, whether or not involving some deformation; Tools or devices therefor so far as not provided for in other classes for assembling or disassembling parts

Abstract

Two heads (8, 9) mounted on a base (7) and including an inclined plane are each equipped with a vice (16) serving to lock a section (2) in place. A magazine in the head is made up of a seat (17) on the inclined plane, and serves to receive a series (18) of connection angles arranged in a V configuration, as well as two members for stopping and releasing these connection angles. A pusher member housed in each head (8, 9) serves to pass the connection angle towards the section (2) until the flange of the connection angle is completely inserted into this section. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   REVENDICATIONS
 I. Machine permettant d'équiper des profilés de ferrures avec des équerres de raccordement, caractérisée en ce qu'elle comprend au moins une tête, montée sur un socle et pourvue d'un plan incliné, équipée d'un étau servant à assurer le blocage d'un profilé au droit d'une partie de la tête voisine d'une extrémité, un magasin compris dans la tête, constitué par un   siége    placé sur le plan incliné et servant à recevoir une série d'équerres de raccordement, disposées en V côte à côte, ainsi que par un premier et un second organe d'arrêt et de libération pour les équerres de raccordement, des organes d'orientation logés dans la tête destinés a orienter l'équerre de raccordement lorsqu'elle est libérée du magasin, avec l'une de ses ailes alignée avec le profilé, des organes de guidage dans la tête,

   destinés à maintenir le guidage de l'aile de l'équerre de raccordement qui est alignée avec le profilé, et un organe poussoir logé dans la tête et servant à entraîner l'équerre de raccordement vers le profilé jusqu'à ce que l'aile soit complétement introduite dans ce profilé.



   2. Machine selon la revendication 1, caractérisée en ce que les têtes sont au nombre de deux et qu'elles sont montées sur un socle et sont pratiquement symétriques l'une de l'autre par rapport à un plan transversal de ce socle, des moyens étant prévus pour mettre ces deux têtes à une distance   l'une    de l'autre conforme à la longueur du profilé.



   3. Machine selon la revendication 2, caractérisée en ce que les moyens servant à mettre ainsi les deux têtes à la position voulue l'une de l'autre sont constitués par une vis formée de deux moitiés de même pas, mais de sens opposés.



   4. Machine selon la revendication 1, caractérisée en ce que chaque tête comprend, en outre, au moins une partie plane au droit de son plan incliné, cette partie plane étant disposée sur le côté du magasin et ayant des dimensions qui lui permettent de recevoir une série d'équerres de raccordement ainsi qu'un équipage mobile servant à faire passer la série d'équerres de la partie plane jusqu'au siège du magasin.



   5. Machine selon la revendication 4, caractérisée en ce que l'équipage mobile comprend un barreau disposé sur le côté de la série d'équerres de raccordement, ce barreau étant muni, au droit de son extrémité inférieure, d'un bras amovible et, au droit de son extrémité supérieure, d'un poussoir servant à maintenir la série d'équerres de raccordement bien appliquée contre le bras amovible.



   La présente invention a pour objet une machine permettant d'équiper des profilés de ferrures avec des équerres de raccordement.



   Comme on le sait, pour la réalisation de châssis pour ferrures, en particulier dans le cas de profilés en aluminium ou analogues, les pofilés contigus sont maintenus reliés   l'un    à l'autre, en général à angle droit, a l'aide d'équerres de raccordement.



   On effectue le montage en équipant les extrémités d'un profilé au moyen des équerres de raccordement, de   maniére    que ce profilé soit préparé pour sa liaison avec des profilés contigus. En raison du fait qu'il existe une forte demande de ferrures, il est indispensable de pouvoir équiper les profilés avec des équerres de raccordement dans des temps trés brefs et avec une très grande précision.



   Selon la technique connue, de telles équerres de raccordement sont montées   a    l'aide d'installations qui nécessitent beaucoup de   main-d'oeuvre,    ce qui engendre les inconvénients caractéristiques de telles installations, en particulier un débit de fabrication variable et une précision qui n'est pas constante. Le problème essentiel que l'invention vise à résoudre est de réaliser une machine permettant d'équiper, à l'aide d'équerres de raccordement, des profilés de ferrures possédant des caractéristiques de structure et de fonctionnement en mesure de satisfaire aux exigences indiquées ci-dessus et de remédier, en même temps, aux inconvénients de la technique antérieure que   l'on    vient de citer.



   La machine selon l'invention, est caractérisée par le fait qu'elle
 comprend au moins une tête, montée sur un socle et pourvue d'un
 plan incliné, équipée d'un étau servant à assurer le blocage d'un
 profilé au droit d'une partie de cette tête voisine d'une extrémité, un
 magasin compris dans la tête, constitué par un siège placé sur le plan
 incliné et servant à recevoir une série d'équerres de raccordement,
 disposées en V côte à côte, ainsi que par un premier et un second
 organe d'arrêt et de libération pour les équerres de raccordement, des
 organes d'orientation logés dans la tête destinés à orienter l'équerre
 de raccordement lorsqu'elle est libérée du magasin, avec l'une de ses
 ailes alignée avec le profilé, des organes de guidage dans la tête,
 destinés à maintenir le guidage de l'aile de l'équerre de raccordement
 qui est alignée avec le profilé,

   et un organe poussoir logé dans la tête
 et servant à entraîner l'équerre de raccordement vers le profilé jusqu'à ce que l'aile soit complètement introduite dans ce profilé.



   Les avantages de l'invention ressortiront de la description qui va
 suivre, faite en regard des dessins annexés, et donnant à titre
 explicatif, mais nullement limitatif, une forme de réalisation de la machine.



   Sur ces dessins:
 la fig.   I    représente, de façon schématique, un profilé équipé d'organes de raccordement en forme d'équerre;
 la fig. 2 est une vue en élévation de la machine;
 la fig. 3 est une vue de côté de la machine représentée sur la fig. 2;
 les fig. 4 et 5 sont deux vues partielles, a plus grande échelle, de la machine, suivant les flèches F et G de la fig. 3, et
 les fig. 6 et 7 sont deux vues partielles de la machine, en coupe suivant, respectivement, les lignes VI-VI et VII-VII de la fig. 4.



   La machine   I    est destinée à équiper un profilé 2 en aluminium à section en forme de boîte, à l'aide de raccordements 3 en forme d'équerre.



   En particulier, cette machine sert à introduire (fig. 1), en face de chacune des extrémités 2a, 2b du profilé 2, une aile 4 d'un organe de raccordement correspondant 3 en forme d'équerre, dans le sens de la flèche H, I'autre aile 5 de cet organe en forme d'équerre 3 étant destinée à venir s'engager dans des profilés contigus 6 représentés en traits mixtes. Lesdits profilés, ainsi reliés les uns aux autres, sont destinés à constituer un châssis pour ferrures ou analogues.



   La machine 1 (fig. 2) comprend un socle 7 orienté suivant la direction longitudinale X-X et dont la longueur est pratiquement égale à la plus grande longueur des profilés 2 qu'il s'agit d'équiper à l'aide desdits organes de raccordement 3 en forme d'équerre.



   Cette machine 1 comprend deux têtes 8 et 9 qui coulissent longitudinalement sur le socle 7, ces têtes étant symétriques l'une de l'autre par rapport au plan médian transversal m-m de ce socle et étant, au début, montées sur le socle 7 pratiquement à la même distance de ce plan m-m.



   Les deux têtes 8 et 9 sont guidées sur des barres cylindriques de guidage 10 et 11 fixées au socle et elles sont commandées respectivement par les deux moitiés 12a et 12b d'une même vis 12 munie, à ses extrémités, de petits volants 13a et 13b permettant de la commander à la main. Les moitiés 12a et 12b de cette vis 12 ont le même pas, mais des sens opposés, de telle sorte que les têtes 8 et 9 se déplacent dans le sens qui les rapproche ou les éloigne l'une de l'autre selon le sens de rotation de la vis 12.

 

   Pour simplifier, on ne décrira ci-après que la tête 8, étant donné que la tête 9 est, par sa construction et son fonctionnement, identique à la tête 8 et n'en diffère que par le fait qu'elle est symétrique par rapport à un plan.



   La tête 8, à sa partie supérieure, présente un plan incliné 14. Ce plan fait un angle d'environ   25    avec l'horizontale, vers la partie avant la de la machine 1 où se trouve un poussoir 15 servant à la mise en marche et à l'arrêt de cette machine.



   Cette tête 8 est munie, au droit de l'extrémité inférieure 14a du plan 14, d'un étau, désigné dans son ensemble par la référence 16 et qui sera décrit plus loin en référence à la fig. 6. Cet étau est destiné à bloquer un profilé 2 au droit d'une partie 2c très voisine de l'extrémité 2a, de manière à maintenir ce profilé stable avec son axe  



  disposé longitudinalement avec la même orientation que le socle 7.



  La tête 8 comprend, en regard du plan incliné 14, un siège 17, disposé perpendiculairement au socle 7, et ayant des dimensions qui lui permettent de recevoir une série 18 d'organes 3 de raccordement en forme d'équerre, disposés en V tout contre les uns des autres.



   Cette tête 8 comprend, en regard de l'extrémité 17a du siège 17, située au voisinage de l'extrémité 2a du profilé 2 retenu par l'étau 16, un premier et un second organe d'arrêt et de libération, respectivement 19 et 20, situés à une certaine distance   l'un    de l'autre de manière à recevoir entre eux un unique organe 3 en forme d'équerre, et que   l'on    peut tour à tour retirer sous l'action de moyens moteurs. Sur lesdits organes d'arrêt et de libération 19 et 20, que   l'on    décrira plus loin en se reportant à la fig. 7, vient buter, de son propre poids, la série 18 d'organes 3 de raccordement en forme d'équerre.



   Le siège 17 et les organes d'arrêt et de libération 19 et 20 constituent, dans leur ensemble, un magasin 21 d'organes 3 de raccordement en forme d'équerre.



   En outre, la tête 8 comprend, en un endroit 8a compris entre les organes d'arrêt et de libération 19 et 20 et l'extrémité 2a du profilé 2 retenu par l'étau 16, des organes d'orientation, désignés dans leur ensemble par la référence 22. Ces organes d'orientation 22 sont destinés à orienter l'organe de raccordement 3 en forme d'équerre, de manière que son aile 4 soit alignée avec le profilé 2. Les organes d'orientation 22 comprennent un goujon 23 et un petit marteau 24 qui pivote sur la tête 8 et qui se déplace sous l'action d'un cylindre à fluide 25.



   A sa position 8a, la tête 8 comprend en outre des organes de guidage, désignés dans leur ensemble par la référence 26, destinés à retenir, de façon guidée, l'aile 4 de l'organe 3 de raccordement en équerre aligné avec le profilé 2.



   Les organes de guidage 26 sont constitués par une paroi fixe d'arrêt 27 et par un patin 28, qui est mobile sous l'action d'un cylindre à fluide 29, suivant une direction perpendiculaire au plan 14.



  Ce patin 28 est muni d'un petit rebord 28a servant à maintenir l'aile 4 bien appliquée contre la paroi d'arrêt 27. En vue de permettre à l'organe de raccordement 3 en forme d'équerre de passer le long des organes de guidage   26, l'aile    5 est munie d'une rainure Sa ayant des dimensions qui lui permettent d'être traversée par ce petit rebord 28a.



   En outre, la tête 8 est munie d'un organe poussoir, désigné dans son ensemble par la référence 30, ayant pour rôle d'entraîner l'organe de raccordement 3 en forme d'équerre vers le profilé   2jusqu'à    ce que l'aile 4 soit complètement introduite dans ce profilé. Cet organe poussoir 30 comprend un tasseau 31, mobile dans le sens du profilé 2 sous l'action d'un cylindre à fluide 32.



   On décrira ci-après l'étau 16 en se reportant à la fig. 6. Cet étau est constitué par deux mâchoires 40 et 41. La mâchoire 40 est fixée à la tête 8; la mâchoire 41 peut se rapprocher et s'éloigner de la mâchoire 40 sous l'action d'une tige 42 qui, à son tour, est commandée par un bras oscillant 43 qui est lui-même commandé par un cylindre à fluide 44, du type à oeillets. Ce bras 43, qui est porté par la tête 8 de manière à pouvoir tourner, est accouplé en rotation au bras correspondant de la tête 9, au moyen d'une barre de torsion 45 qui occupe toute la longueur du socle et qui est portée par ce dernier au droit de ses extrémités, de sorte que se trouvent assurées la fermeture et l'ouverture simultanées de l'étau 16 et de l'étau correspondant de la tête 9.

  Le bras 43 et son homologue sur la tête 9 sont accouplés de façon coulissante à la barre de torsion 45 au moyen d'un accouplement à cavité 46 et clavette 47, ce qui permet le rapprochement et l'éloignement des têtes 8 et 9 I'une par rapport à l'autre, en fonction de la longueur du profilé 2.



   La mâchoire 41 est munie d'une saillie 41a, de hauteur faible, ayant une face disposée en diagonale, constituant une butée pour le profilé 2 au regard de son extrémité 2a taillée en diagonale.



   On décrira ci-après, en se reportant aux fig. 4 et 7, le premier et le second organe d'arrêt et de libération 19 et 20.



   Le premier organe d'arrêt et de libération 19 est constitué par un équipage 50, mobile dans la direction perpendiculaire au plan 14 sous
I'action d'un cylindre à fluide 51. Cet équipage 50 est muni de deux tiges pointues 52 et 53, qui sont destinées à retenir la série 18 d'organes 3 de raccordement en équerre, à l'intérieur du siège 17, lorsqu'ils occupent leur position de fonctionnement, en saillie du plan 14.



   Le second organe d'arrêt et de libération 20 est constitué par un équipage 60, qui est mobile dans la direction perpendiculaire au plan 14 sous l'action d'un cylindre à fluide 61. Cet équipage mobile est muni d'un tablier 62 en forme de V servant à retenir la série 18 d'organes 3 de raccordement en forme d'équerre, à l'intérieur du siège 17, lorsque ce dernier occupe la position de fonctionnement en saillie du plan 14.



   De façon avantageuse, la tête 8 présente, latéralement et sur les deux parties du siège 17, deux portions planes 70 et 71 ayant des dimensions qui leur permettent de recevoir respectivement la série 72 et la série 73 d'organes 3 de raccordement en forme d'équerre.



   Au droit desdites parties planes 70 et 71, la tête 8 est munie de deux équipages mobiles 74 et 75 servant à faire passer respectivement la série 72 et la série 73 d'organes en équerre 3 des parties 70 et 71 vers le siège 17 selon les besoins.



   Les deux équipages mobiles 74 et 75 sont égaux, du point de vue de leur construction et de leur fonctionnement, mais ils sont symétriques   l'un    de l'autre par rapport au plan médian du siège 17 de la tête 8. Pour simplifier, on ne décrira ci-après que l'équipage mobile 74. Ce dernier comprend un châssis 83, un barreau 80 fixé à ce châssis et disposé sur le côté de la série 72 d'organes 3 de raccordement en forme d'équerre, du côté éloigné du siège 17. Ce barreau 80 est muni, au droit de son extrémité inférieure, d'un bras amovible 81 sur lequel viennent s'appliquer, de leur propre poids, les organes de raccordement en forme d'équerre de ladite série 72, tandis qu'au droit de son extrémité supérieure ce barreau est muni d'un poussoir 82 destiné à bien maintenir la série 72 comprimée contre le bras 81.

  Ce bras 81 est mobile sous l'action d'un cylindre à fluide 81 a suivant la direction perpendiculaire au plan 14 de la tête 8, tandis que le poussoir 82 est commandé par un cylindre à fluide 82a, parallèlement au plan 14.



   L'équipage mobile 74 est guidé, perpendiculairement à l'axe du siège 17, sur des barres cylindriques de guidage 84 et 85, fixées à la tête 8 au moyen d'équerres 86 et 87; sur ces barres, cet équipage coulisse au moyen de manchons à roulement 88, 89, 90 et 91.



   Les équipages mobiles 74 et 75 sont commandés par des cylindres à fluide, respectivement 92 et 93, fixés à la tête 8 et reliés, par les extrémités correspondantes 94a et 95a des tiges 94 et 95, à des pivots correspondants 96 et 97 solidaires de ces équipages mobiles 74 et 75.



   Le fonctionnement de la machine décrite est le suivant: on commence par placer les deux têtes 8 et 9, à l'aide de   l'un    des petits volants 13a et 13b, de manière que leur écartement corresponde à la longueur des profilés 2 qu'il s'agit d'équiper à l'aide des organes 3 de raccordement en forme d'équerre correspondants. En particulier, cette distance est telle que les extrémités 2a coupées en diagonale du profilé 2 doivent s'appliquer, l'une, contre la saillie en diagonale 41a de la tête 8 et, l'autre, contre la saillie correspondante de la tête 9.



   On dispose ensuite le profilé 2 avec ses parties 2c appuyées, l'une, contre la mâchoire de l'étau 16 de la tête 8 et, l'autre, contre la mâchoire correspondante de l'étau de la tête 9. A l'aide du cylindre 44 et du cylindre correspondant de la tête 9, on commande le déplacement de la mâchoire 41 et de la mâchoire correspondante de la tête 9 en direction des mâchoires fixes correspondantes, ce qui assure le blocage stable du profilé 2 sur la machine 1. Grâce à la présence de la barre de torsion 45, le blocage se produit en même temps sur les deux étaux, ce qui empêche tout risque de mise en place défectueuse de ce profilé.

 

   On continuera   ci-apres    de décrire le fonctionnement en se reportant uniquement à la tête 8, étant donné que la tête 9 fonctionne de façon symétrique à la tête 8.



   Dans le siège 17 du magasin 21 est logée une série 18 d'organes de raccordement 3 en forme d'équerre, série qui s'applique de son propre poids contre l'organe d'arrêt et de libération 19 qui occupe sa  position active d'arrêt. L'organe d'arrêt et de libération 20 occupe également sa position active. En particulier, les deux tiges pointues 52 et 53 et le tablier 62 occupent une position en saillie du plan 14.



   En se reportant à cette condition initiale, on décrira ci-après l'expulsion d'un organe de raccordement 3 en équerre par le magasin 21. Les deux tiges 52 et 53 viennent en position rentrée de repos, en libérant de la sorte la série 18 d'organes 3 de raccordement en équerre, qui viennent s'appliquer de leur propre poids contre le tablier 62. Ensuite, ils viennent occuper leur position active en saillie: ainsi, un seul organe de raccordement en équerre demeure intercepté entre ces organes et le tablier 62. Ce dernier vient en position rentrée de repos, en libérant de cette manière cet unique organe de raccordement 3, puis il vient en position active.



   On retrouve ainsi la situation initiale et un organe de raccordement 3 en équerre se trouve ainsi dégagé du magasin 21.



   Cet organe 3 descend, de son propre poids, le long du plan incliné 14 jusqu'à ce qu'il rencontre les organes d'orientation 22 destinés à le faire passer de sa position en V à une position en L, avec une aile alignée avec le profilé 2.



   Cette orientation se poursuit comme suit: lorsque l'organe de raccordement 3 en équerre, dans sa descente, atteint la position 3a, il rencontre le goujon 23 et, ainsi, effectue une première rotation dans le sens de la flèche M, jusqu'à venir occuper la position désignée par la référence 3b à laquelle, en gros, cet organe de raccordement 3 est orienté suivant une position intermédiaire entre la position en V et la position en L.



   A ce stade intervient le petit marteau 24 qui vient contre l'aile 4b et l'entraîne à la position 4c, dans laquelle cette aile est appliquée contre la paroi fixe d'arrêt 27.



   L'organe de raccordement 3 en équerre se trouve donc à la bonne position 3c, avec une aile alignée avec le profilé 2.



   C'est alors qu'intervient le patin 28 qui vient s'engager contre l'aile 4c. L'organe de raccordement 3 en équerre se trouve donc guidé entre les organes de guidage 26, en particulier entre la paroi 27, le patin 28 et son rebord 28a.



   A ce stade intervient l'organe poussoir 30 qui, avec le tasseau 31, entraîne l'organe de raccordement 3 en équerre vers le profilé 2 jusqu'à ce que son aile soit complètement introduite dans ce profilé.



   De cette façon, l'extrémité 2a du profilé 2 se trouve équipée de son organe de raccordement en équerre 3 grâce à la tête   8, l'autre    extrémité de ce profilé étant équipée, en même temps que la première, d'un organe de raccordement en équerre, grâce à la tête 9.



   A ce stade, les étaux s'ouvrent et   l'on    retire à la main de la machine le profilé ainsi équipé de ces organes de raccordement en équerre.



   De façon avantageuse, lorsque tous les organes de raccordement 3 en équerre qui étaient contenus dans le magasin 21 sont partis, l'équipage mobile 74 se déplace sous l'action du cylindre correspondant 92, en faisant passer la série correspondante 72 d'organes 3 de la partie plane 70 jusqu'au siège 17, puis en libérant ces organes sous l'effet du retrait du bras 81 et du poussoir 82.



   La série 72 d'organes de raccordement en équerre 3 étant également épuisée, l'équipage mobile 75 entre en action, d'une façon tout à fait analogue à l'équipage 74, et il fait passer la série correspondante 73 d'organes 3 de raccordement en équerre qu'il contient dans le siège 17 du magasin 21.

 

   On augmente ainsi considérablement l'autonomie de la machine, sans qu'il y ait lieu de donner au magasin 21 des dimensions exagérées.



   Le principal avantage de la machine décrite tient au fait que la vitesse et la précision, avec lesquelles les profilés sont équipés de leurs organes correspondants de raccordement en équerre, sont grandes et ont une valeur constante.



   Un autre avantage de la machine réside dans sa grande autonomie, même sous un faible volume.



   Il est bien entendu que la machine permet d'équiper des profilés de types divers, ayant des sections de formes diverses et des dimensions différentes, avec des organes de raccordement en équerre de formes et de dimensions correspondantes, à l'aide d'éléments simples d'adaptation des dimensions de ses deux parties, comme en particulier le tablier, la paroi d'arrêt, la mâchoire de l'étau. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



   CLAIMS
 I. Machine for fitting fittings profiles with connection brackets, characterized in that it comprises at least one head, mounted on a base and provided with an inclined plane, equipped with a vice serving to ensure the blocking of a profile in line with a part of the head close to one end, a magazine included in the head, constituted by a seat placed on the inclined plane and serving to receive a series of connecting brackets, arranged in V side by side, as well as by a first and a second stop and release member for the connection brackets, orientation members housed in the head intended to orient the connection bracket when it is released from the magazine , with one of its wings aligned with the profile, guide members in the head,

   intended to maintain the guide of the wing of the connection bracket which is aligned with the profile, and a pusher member housed in the head and serving to drive the connection bracket towards the profile until the wing is completely introduced in this profile.



   2. Machine according to claim 1, characterized in that the heads are two in number and that they are mounted on a base and are practically symmetrical to each other with respect to a transverse plane of this base, means being provided to put these two heads at a distance from each other conforming to the length of the profile.



   3. Machine according to claim 2, characterized in that the means serving to thus bring the two heads to the desired position from one another are constituted by a screw formed by two halves of the same pitch, but in opposite directions.



   4. Machine according to claim 1, characterized in that each head further comprises at least one flat part in line with its inclined plane, this flat part being arranged on the side of the magazine and having dimensions which allow it to receive a series of connecting brackets as well as a mobile assembly serving to pass the series of brackets from the flat part to the store seat.



   5. Machine according to claim 4, characterized in that the movable assembly comprises a bar arranged on the side of the series of connecting brackets, this bar being provided, at the right of its lower end, with a removable arm and , to the right of its upper end, a pusher used to maintain the series of connecting brackets properly applied against the removable arm.



   The subject of the present invention is a machine making it possible to equip hardware profiles with connection brackets.



   As is known, for the production of frames for fittings, in particular in the case of aluminum profiles or the like, the contiguous profiles are kept connected to each other, generally at right angles, using '' connection brackets.



   The mounting is carried out by fitting the ends of a profile by means of the connection brackets, so that this profile is prepared for its connection with contiguous profiles. Due to the fact that there is a high demand for fittings, it is essential to be able to equip the profiles with connection brackets in very short time and with very high precision.



   According to the known technique, such connection brackets are mounted using installations which require a lot of manpower, which gives rise to the characteristic drawbacks of such installations, in particular a variable production rate and an accuracy which is not constant. The essential problem which the invention aims to solve is to produce a machine making it possible to equip, using connection brackets, profiles of fittings having structural and operating characteristics capable of satisfying the requirements indicated below. above and remedy, at the same time, the drawbacks of the prior art which have just been mentioned.



   The machine according to the invention is characterized in that it
 includes at least one head, mounted on a base and provided with a
 inclined plane, equipped with a vice used to secure the locking of a
 profiled to the right of a part of this head close to one end, a
 store included in the head, consisting of a seat placed on the plan
 inclined and used to receive a series of connecting brackets,
 arranged in a V side by side, as well as by a first and a second
 stop and release device for connection brackets,
 orientation members housed in the head intended to orient the square
 connection when it is released from the store, with one of its
 wings aligned with the profile, guide members in the head,
 intended to maintain the guidance of the wing of the connection bracket
 which is aligned with the profile,

   and a push member housed in the head
 and used to drive the connection bracket to the profile until the wing is fully inserted into this profile.



   The advantages of the invention will emerge from the description which follows
 follow, made with reference to the appended drawings, and giving as
 explanatory, but in no way limiting, an embodiment of the machine.



   In these drawings:
 fig. I represents, schematically, a profile equipped with connecting members in the form of a square;
 fig. 2 is an elevational view of the machine;
 fig. 3 is a side view of the machine shown in FIG. 2;
 fig. 4 and 5 are two partial views, on a larger scale, of the machine, according to the arrows F and G of FIG. 3, and
 fig. 6 and 7 are two partial views of the machine, in section along, respectively, the lines VI-VI and VII-VII of FIG. 4.



   The machine I is intended to equip an aluminum profile 2 with box-shaped section, using connections 3 in the form of a square.



   In particular, this machine is used to introduce (fig. 1), opposite each of the ends 2a, 2b of the profile 2, a wing 4 of a corresponding connection member 3 in the form of a square, in the direction of the arrow H, the other wing 5 of this square-shaped member 3 being intended to engage in contiguous sections 6 shown in phantom. Said profiles, thus connected to each other, are intended to constitute a frame for fittings or the like.



   The machine 1 (fig. 2) comprises a base 7 oriented in the longitudinal direction XX and the length of which is practically equal to the greatest length of the profiles 2 which it is a question of equipping with the aid of said connecting members 3 in the form of a square.



   This machine 1 comprises two heads 8 and 9 which slide longitudinally on the base 7, these heads being symmetrical with each other with respect to the transverse median plane mm of this base and being, at the start, mounted on the base 7 practically at the same distance from this plane mm.



   The two heads 8 and 9 are guided on cylindrical guide bars 10 and 11 fixed to the base and they are controlled respectively by the two halves 12a and 12b of the same screw 12 provided, at its ends, with small handwheels 13a and 13b allowing to order it by hand. The halves 12a and 12b of this screw 12 have the same pitch, but opposite directions, so that the heads 8 and 9 move in the direction which brings them towards or away from one another according to the direction of screw rotation 12.

 

   For simplicity, only the head 8 will be described below, since the head 9 is, by its construction and operation, identical to the head 8 and differs from it only in that it is symmetrical with respect to to a plan.



   The head 8, at its upper part, has an inclined plane 14. This plane makes an angle of about 25 with the horizontal, towards the front part of the machine 1 where there is a pusher 15 used for starting and when this machine stops.



   This head 8 is provided, in line with the lower end 14a of the plane 14, of a vice, designated as a whole by the reference 16 and which will be described later with reference to FIG. 6. This vice is intended to block a profile 2 in line with a part 2c very close to the end 2a, so as to keep this profile stable with its axis



  arranged longitudinally with the same orientation as the base 7.



  The head 8 comprises, facing the inclined plane 14, a seat 17, arranged perpendicular to the base 7, and having dimensions which allow it to receive a series 18 of connecting members 3 in the form of a square, arranged in a V against each other.



   This head 8 comprises, opposite the end 17a of the seat 17, located in the vicinity of the end 2a of the profile 2 retained by the vice 16, a first and a second stop and release member, respectively 19 and 20, located at a certain distance from each other so as to receive between them a single member 3 in the form of a square, which can be removed in turn under the action of motor means. On said stop and release members 19 and 20, which will be described later with reference to FIG. 7, abuts, of its own weight, the series 18 of connecting members 3 in the form of a square.



   The seat 17 and the stop and release members 19 and 20 constitute, as a whole, a store 21 of connecting members 3 in the form of a square.



   In addition, the head 8 comprises, at a location 8a comprised between the stop and release members 19 and 20 and the end 2a of the profile 2 retained by the vice 16, orientation members, designated as a whole by the reference 22. These orientation members 22 are intended to orient the connection member 3 in the form of a square, so that its wing 4 is aligned with the profile 2. The orientation members 22 comprise a stud 23 and a small hammer 24 which pivots on the head 8 and which moves under the action of a fluid cylinder 25.



   At its position 8a, the head 8 further comprises guide members, designated as a whole by the reference 26, intended to retain, in a guided manner, the wing 4 of the connection member 3 at right angles aligned with the profile 2.



   The guide members 26 are constituted by a fixed stop wall 27 and by a shoe 28, which is movable under the action of a fluid cylinder 29, in a direction perpendicular to the plane 14.



  This shoe 28 is provided with a small flange 28a serving to keep the wing 4 properly applied against the stop wall 27. In order to allow the connecting member 3 in the form of a square to pass along the members guide 26, the wing 5 is provided with a groove Sa having dimensions which allow it to be crossed by this small rim 28a.



   In addition, the head 8 is provided with a pusher member, generally designated by the reference 30, having the role of driving the connection member 3 in the form of a square towards the profile 2 until the wing 4 is completely introduced into this profile. This pusher member 30 comprises a cleat 31, movable in the direction of the profile 2 under the action of a fluid cylinder 32.



   The vice 16 will be described below with reference to FIG. 6. This vice is constituted by two jaws 40 and 41. The jaw 40 is fixed to the head 8; the jaw 41 can approach and move away from the jaw 40 under the action of a rod 42 which, in turn, is controlled by an oscillating arm 43 which is itself controlled by a fluid cylinder 44, of the eyelet type. This arm 43, which is carried by the head 8 so as to be able to rotate, is coupled in rotation to the corresponding arm of the head 9, by means of a torsion bar 45 which occupies the entire length of the base and which is carried by the latter in line with its ends, so that the vice 16 and the corresponding vice of the head 9 are simultaneously closed and opened.

  The arm 43 and its counterpart on the head 9 are slidably coupled to the torsion bar 45 by means of a coupling with cavity 46 and key 47, which allows the heads 8 and 9 to be brought closer and further apart. one relative to the other, depending on the length of profile 2.



   The jaw 41 is provided with a projection 41a, of low height, having a face disposed diagonally, constituting a stop for the profile 2 with regard to its end 2a cut diagonally.



   We will describe below, referring to Figs. 4 and 7, the first and second stop and release members 19 and 20.



   The first stop and release member 19 is constituted by an assembly 50, movable in the direction perpendicular to the plane 14 under
The action of a fluid cylinder 51. This crew 50 is provided with two pointed rods 52 and 53, which are intended to retain the series 18 of angled connection members 3, inside the seat 17, when 'they occupy their operating position, projecting from plane 14.



   The second stop and release member 20 is constituted by an assembly 60, which is movable in the direction perpendicular to the plane 14 under the action of a fluid cylinder 61. This movable assembly is provided with an apron 62 in V shape used to retain the series 18 of connecting members 3 in the form of a square, inside the seat 17, when the latter occupies the operating position projecting from the plane 14.



   Advantageously, the head 8 has, laterally and on the two parts of the seat 17, two flat portions 70 and 71 having dimensions which allow them to receive respectively the series 72 and the series 73 of d-shaped connecting members 3 'square.



   In line with said flat parts 70 and 71, the head 8 is provided with two movable assemblies 74 and 75 serving to pass respectively the series 72 and the series 73 of angled members 3 from the parts 70 and 71 towards the seat 17 according to the needs.



   The two moving parts 74 and 75 are equal, from the point of view of their construction and their operation, but they are symmetrical to each other with respect to the median plane of the seat 17 of the head 8. For simplicity, we will only describe below the moving element 74. The latter comprises a chassis 83, a bar 80 fixed to this chassis and disposed on the side of the series 72 of connecting members 3 in the form of a square, on the distant side of the seat 17. This bar 80 is provided, at the right of its lower end, with a removable arm 81 on which are applied, of their own weight, the connecting members in the form of a square of said series 72, while that at the right of its upper end, this bar is provided with a pusher 82 intended to keep the series 72 compressed against the arm 81.

  This arm 81 is movable under the action of a fluid cylinder 81 a in the direction perpendicular to the plane 14 of the head 8, while the pusher 82 is controlled by a fluid cylinder 82a, parallel to the plane 14.



   The moving element 74 is guided, perpendicular to the axis of the seat 17, on cylindrical guide bars 84 and 85, fixed to the head 8 by means of brackets 86 and 87; on these bars, this crew slides by means of rolling sleeves 88, 89, 90 and 91.



   The moving parts 74 and 75 are controlled by fluid cylinders, respectively 92 and 93, fixed to the head 8 and connected, by the corresponding ends 94a and 95a of the rods 94 and 95, to corresponding pivots 96 and 97 integral with these moving parts 74 and 75.



   The operation of the machine described is as follows: we start by placing the two heads 8 and 9, using one of the small flywheels 13a and 13b, so that their spacing corresponds to the length of the profiles 2 that it is a question of equipping with the aid of the corresponding connection members 3 in the form of a square. In particular, this distance is such that the ends 2a cut diagonally from the profile 2 must be applied, one against the diagonal projection 41a of the head 8 and the other against the corresponding projection of the head 9 .



   The section 2 is then placed with its parts 2c supported, one against the jaw of the vice 16 of the head 8 and the other against the corresponding jaw of the vice of the head 9. At the using the cylinder 44 and the corresponding cylinder of the head 9, the jaw 41 and the corresponding jaw of the head 9 are moved in the direction of the corresponding fixed jaws, which ensures the stable blocking of the profile 2 on the machine 1 Thanks to the presence of the torsion bar 45, the blocking occurs at the same time on the two vices, which prevents any risk of faulty positioning of this profile.

 

   The operation will continue below to describe the operation with reference only to the head 8, since the head 9 operates symmetrically with the head 8.



   In the seat 17 of the store 21 is housed a series 18 of connecting members 3 in the form of a square, series which is applied with its own weight against the stop and release member 19 which occupies its active position d 'stop. The stop and release member 20 also occupies its active position. In particular, the two pointed rods 52 and 53 and the deck 62 occupy a position projecting from the plane 14.



   Referring to this initial condition, the following will be described the expulsion of a connecting member 3 at right angles by the magazine 21. The two rods 52 and 53 come in the retracted rest position, thereby releasing the series 18 of angled connection members 3, which come to apply their own weight against the apron 62. Then, they come to occupy their active projecting position: thus, a single angled connection member remains intercepted between these members and the apron 62. The latter comes in the retracted rest position, thereby releasing this single connecting member 3, then it comes into the active position.



   We thus find the initial situation and a connecting member 3 at right angles is thus released from the magazine 21.



   This member 3 descends, by its own weight, along the inclined plane 14 until it meets the orientation members 22 intended to move it from its V-shaped position to an L-shaped position, with an aligned wing with profile 2.



   This orientation continues as follows: when the connecting member 3 at right angles, in its descent, reaches position 3a, it meets the stud 23 and, thus, makes a first rotation in the direction of the arrow M, until come occupy the position designated by the reference 3b to which, roughly speaking, this connecting member 3 is oriented in an intermediate position between the V position and the L position.



   At this stage, the small hammer 24 intervenes which comes against the wing 4b and drives it to position 4c, in which this wing is applied against the fixed stop wall 27.



   The angled connection member 3 is therefore in the correct position 3c, with a wing aligned with the profile 2.



   It is then that the shoe 28 intervenes which engages against the wing 4c. The angled connection member 3 is therefore guided between the guide members 26, in particular between the wall 27, the shoe 28 and its flange 28a.



   At this stage, the pusher member 30 intervenes which, with the cleat 31, drives the connection member 3 at right angles to the profile 2 until its wing is completely introduced into this profile.



   In this way, the end 2a of the profile 2 is equipped with its angled connection member 3 thanks to the head 8, the other end of this profile being equipped, at the same time as the first, with a angled connection, thanks to head 9.



   At this stage, the vices open and the profile thus equipped with these angled connection members is removed by hand from the machine.



   Advantageously, when all of the angled connecting members 3 which were contained in the magazine 21 have left, the moving element 74 moves under the action of the corresponding cylinder 92, passing the corresponding series 72 of members 3 from the flat part 70 to the seat 17, then releasing these members under the effect of the withdrawal of the arm 81 and of the pusher 82.



   The series 72 of connecting members at right angles 3 also being exhausted, the movable element 75 comes into action, in a manner completely analogous to the element 74, and it passes the corresponding series 73 of elements 3 angle connection it contains in the seat 17 of the store 21.

 

   The autonomy of the machine is thus considerably increased, without there being any need to give the store 21 exaggerated dimensions.



   The main advantage of the machine described is that the speed and precision with which the profiles are fitted with their corresponding angled connection members are great and have a constant value.



   Another advantage of the machine is its long autonomy, even at low volume.



   It is understood that the machine makes it possible to equip profiles of various types, having sections of various shapes and different dimensions, with angled connection members of corresponding shapes and dimensions, using simple elements. adaptation of the dimensions of its two parts, such as in particular the apron, the retaining wall, the jaw of the vice.


    

Claims (6)

REVENDICATIONS I. Machine permettant d'équiper des profilés de ferrures avec des équerres de raccordement, caractérisée en ce qu'elle comprend au moins une tête, montée sur un socle et pourvue d'un plan incliné, équipée d'un étau servant à assurer le blocage d'un profilé au droit d'une partie de la tête voisine d'une extrémité, un magasin compris dans la tête, constitué par un siége placé sur le plan incliné et servant à recevoir une série d'équerres de raccordement, disposées en V côte à côte, ainsi que par un premier et un second organe d'arrêt et de libération pour les équerres de raccordement, des organes d'orientation logés dans la tête destinés a orienter l'équerre de raccordement lorsqu'elle est libérée du magasin, avec l'une de ses ailes alignée avec le profilé, des organes de guidage dans la tête,  CLAIMS  I. Machine for fitting fittings profiles with connection brackets, characterized in that it comprises at least one head, mounted on a base and provided with an inclined plane, equipped with a vice serving to ensure the blocking of a profile in line with a part of the head close to one end, a magazine included in the head, constituted by a seat placed on the inclined plane and serving to receive a series of connecting brackets, arranged in V side by side, as well as by a first and a second stop and release member for the connection brackets, orientation members housed in the head intended to orient the connection bracket when it is released from the magazine , with one of its wings aligned with the profile, guide members in the head, destinés à maintenir le guidage de l'aile de l'équerre de raccordement qui est alignée avec le profilé, et un organe poussoir logé dans la tête et servant à entraîner l'équerre de raccordement vers le profilé jusqu'à ce que l'aile soit complétement introduite dans ce profilé.  intended to maintain the guidance of the wing of the connection bracket which is aligned with the profile, and a push member housed in the head and serving to drive the connection bracket towards the profile until the wing is completely introduced in this profile. 2. Machine selon la revendication 1, caractérisée en ce que les têtes sont au nombre de deux et qu'elles sont montées sur un socle et sont pratiquement symétriques l'une de l'autre par rapport à un plan transversal de ce socle, des moyens étant prévus pour mettre ces deux têtes à une distance l'une de l'autre conforme à la longueur du profilé.  2. Machine according to claim 1, characterized in that the heads are two in number and that they are mounted on a base and are practically symmetrical to each other with respect to a transverse plane of this base, means being provided to put these two heads at a distance from each other conforming to the length of the profile. 3. Machine selon la revendication 2, caractérisée en ce que les moyens servant à mettre ainsi les deux têtes à la position voulue l'une de l'autre sont constitués par une vis formée de deux moitiés de même pas, mais de sens opposés.  3. Machine according to claim 2, characterized in that the means serving to thus bring the two heads to the desired position from one another are constituted by a screw formed by two halves of the same pitch, but in opposite directions. 4. Machine selon la revendication 1, caractérisée en ce que chaque tête comprend, en outre, au moins une partie plane au droit de son plan incliné, cette partie plane étant disposée sur le côté du magasin et ayant des dimensions qui lui permettent de recevoir une série d'équerres de raccordement ainsi qu'un équipage mobile servant à faire passer la série d'équerres de la partie plane jusqu'au siège du magasin.  4. Machine according to claim 1, characterized in that each head further comprises at least one flat part in line with its inclined plane, this flat part being arranged on the side of the magazine and having dimensions which allow it to receive a series of connecting brackets as well as a mobile assembly serving to pass the series of brackets from the flat part to the store seat. 5. Machine selon la revendication 4, caractérisée en ce que l'équipage mobile comprend un barreau disposé sur le côté de la série d'équerres de raccordement, ce barreau étant muni, au droit de son extrémité inférieure, d'un bras amovible et, au droit de son extrémité supérieure, d'un poussoir servant à maintenir la série d'équerres de raccordement bien appliquée contre le bras amovible.  5. Machine according to claim 4, characterized in that the movable assembly comprises a bar arranged on the side of the series of connecting brackets, this bar being provided, at the right of its lower end, with a removable arm and , to the right of its upper end, a pusher used to maintain the series of connecting brackets properly applied against the removable arm. La présente invention a pour objet une machine permettant d'équiper des profilés de ferrures avec des équerres de raccordement.  The present invention relates to a machine for fitting fittings profiles with connection brackets. Comme on le sait, pour la réalisation de châssis pour ferrures, en particulier dans le cas de profilés en aluminium ou analogues, les pofilés contigus sont maintenus reliés l'un à l'autre, en général à angle droit, a l'aide d'équerres de raccordement.  As is known, for the production of frames for fittings, in particular in the case of aluminum profiles or the like, the contiguous profiles are kept connected to each other, generally at right angles, using '' connection brackets. On effectue le montage en équipant les extrémités d'un profilé au moyen des équerres de raccordement, de maniére que ce profilé soit préparé pour sa liaison avec des profilés contigus. En raison du fait qu'il existe une forte demande de ferrures, il est indispensable de pouvoir équiper les profilés avec des équerres de raccordement dans des temps trés brefs et avec une très grande précision.  The mounting is carried out by fitting the ends of a profile by means of the connection brackets, so that this profile is prepared for its connection with contiguous profiles. Due to the fact that there is a high demand for fittings, it is essential to be able to equip the profiles with connection brackets in very short time and with very high precision. Selon la technique connue, de telles équerres de raccordement sont montées a l'aide d'installations qui nécessitent beaucoup de main-d'oeuvre, ce qui engendre les inconvénients caractéristiques de telles installations, en particulier un débit de fabrication variable et une précision qui n'est pas constante. Le problème essentiel que l'invention vise à résoudre est de réaliser une machine permettant d'équiper, à l'aide d'équerres de raccordement, des profilés de ferrures possédant des caractéristiques de structure et de fonctionnement en mesure de satisfaire aux exigences indiquées ci-dessus et de remédier, en même temps, aux inconvénients de la technique antérieure que l'on vient de citer.  According to the known technique, such connection brackets are mounted using installations which require a lot of manpower, which gives rise to the characteristic drawbacks of such installations, in particular a variable production rate and an accuracy which is not constant. The essential problem which the invention aims to solve is to produce a machine making it possible to equip, using connection brackets, profiles of fittings having structural and operating characteristics capable of satisfying the requirements indicated below. above and remedy, at the same time, the drawbacks of the prior art which have just been mentioned. La machine selon l'invention, est caractérisée par le fait qu'elle comprend au moins une tête, montée sur un socle et pourvue d'un plan incliné, équipée d'un étau servant à assurer le blocage d'un profilé au droit d'une partie de cette tête voisine d'une extrémité, un magasin compris dans la tête, constitué par un siège placé sur le plan incliné et servant à recevoir une série d'équerres de raccordement, disposées en V côte à côte, ainsi que par un premier et un second organe d'arrêt et de libération pour les équerres de raccordement, des organes d'orientation logés dans la tête destinés à orienter l'équerre de raccordement lorsqu'elle est libérée du magasin, avec l'une de ses ailes alignée avec le profilé, des organes de guidage dans la tête, destinés à maintenir le guidage de l'aile de l'équerre de raccordement qui est alignée avec le profilé,  The machine according to the invention is characterized in that it  includes at least one head, mounted on a base and provided with a  inclined plane, equipped with a vice used to secure the locking of a  profiled to the right of a part of this head close to one end, a  store included in the head, consisting of a seat placed on the plan  inclined and used to receive a series of connecting brackets,  arranged in a V side by side, as well as by a first and a second  stop and release device for connection brackets,  orientation members housed in the head intended to orient the square  connection when it is released from the store, with one of its  wings aligned with the profile, guide members in the head,  intended to maintain the guidance of the wing of the connection bracket  which is aligned with the profile, et un organe poussoir logé dans la tête et servant à entraîner l'équerre de raccordement vers le profilé jusqu'à ce que l'aile soit complètement introduite dans ce profilé.  and a push member housed in the head  and used to drive the connection bracket to the profile until the wing is fully inserted into this profile. Les avantages de l'invention ressortiront de la description qui va suivre, faite en regard des dessins annexés, et donnant à titre explicatif, mais nullement limitatif, une forme de réalisation de la machine.  The advantages of the invention will emerge from the description which follows  follow, made with reference to the appended drawings, and giving as  explanatory, but in no way limiting, an embodiment of the machine. Sur ces dessins: la fig. I représente, de façon schématique, un profilé équipé d'organes de raccordement en forme d'équerre; la fig. 2 est une vue en élévation de la machine; la fig. 3 est une vue de côté de la machine représentée sur la fig. 2; les fig. 4 et 5 sont deux vues partielles, a plus grande échelle, de la machine, suivant les flèches F et G de la fig. 3, et les fig. 6 et 7 sont deux vues partielles de la machine, en coupe suivant, respectivement, les lignes VI-VI et VII-VII de la fig. 4.  In these drawings:  fig. I represents, schematically, a profile equipped with connecting members in the form of a square;  fig. 2 is an elevational view of the machine;  fig. 3 is a side view of the machine shown in FIG. 2;  fig. 4 and 5 are two partial views, on a larger scale, of the machine, according to the arrows F and G of FIG. 3, and  fig. 6 and 7 are two partial views of the machine, in section along, respectively, the lines VI-VI and VII-VII of FIG. 4. La machine I est destinée à équiper un profilé 2 en aluminium à section en forme de boîte, à l'aide de raccordements 3 en forme d'équerre.  The machine I is intended to equip an aluminum profile 2 with box-shaped section, using connections 3 in the form of a square. En particulier, cette machine sert à introduire (fig. 1), en face de chacune des extrémités 2a, 2b du profilé 2, une aile 4 d'un organe de raccordement correspondant 3 en forme d'équerre, dans le sens de la flèche H, I'autre aile 5 de cet organe en forme d'équerre 3 étant destinée à venir s'engager dans des profilés contigus 6 représentés en traits mixtes. Lesdits profilés, ainsi reliés les uns aux autres, sont destinés à constituer un châssis pour ferrures ou analogues.  In particular, this machine is used to introduce (fig. 1), opposite each of the ends 2a, 2b of the profile 2, a wing 4 of a corresponding connection member 3 in the form of a square, in the direction of the arrow H, the other wing 5 of this square-shaped member 3 being intended to engage in contiguous sections 6 shown in phantom. Said profiles, thus connected to each other, are intended to constitute a frame for fittings or the like. La machine 1 (fig. 2) comprend un socle 7 orienté suivant la direction longitudinale X-X et dont la longueur est pratiquement égale à la plus grande longueur des profilés 2 qu'il s'agit d'équiper à l'aide desdits organes de raccordement 3 en forme d'équerre.  The machine 1 (fig. 2) comprises a base 7 oriented in the longitudinal direction XX and the length of which is practically equal to the greatest length of the profiles 2 which it is a question of equipping with the aid of said connecting members 3 in the form of a square. Cette machine 1 comprend deux têtes 8 et 9 qui coulissent longitudinalement sur le socle 7, ces têtes étant symétriques l'une de l'autre par rapport au plan médian transversal m-m de ce socle et étant, au début, montées sur le socle 7 pratiquement à la même distance de ce plan m-m.  This machine 1 comprises two heads 8 and 9 which slide longitudinally on the base 7, these heads being symmetrical with each other with respect to the transverse median plane mm of this base and being, at the start, mounted on the base 7 practically at the same distance from this plane mm. Les deux têtes 8 et 9 sont guidées sur des barres cylindriques de guidage 10 et 11 fixées au socle et elles sont commandées respectivement par les deux moitiés 12a et 12b d'une même vis 12 munie, à ses extrémités, de petits volants 13a et 13b permettant de la commander à la main. Les moitiés 12a et 12b de cette vis 12 ont le même pas, mais des sens opposés, de telle sorte que les têtes 8 et 9 se déplacent dans le sens qui les rapproche ou les éloigne l'une de l'autre selon le sens de rotation de la vis 12.  The two heads 8 and 9 are guided on cylindrical guide bars 10 and 11 fixed to the base and they are controlled respectively by the two halves 12a and 12b of the same screw 12 provided, at its ends, with small handwheels 13a and 13b allowing to order it by hand. The halves 12a and 12b of this screw 12 have the same pitch, but opposite directions, so that the heads 8 and 9 move in the direction which brings them towards or away from one another according to the direction of screw rotation 12. Pour simplifier, on ne décrira ci-après que la tête 8, étant donné que la tête 9 est, par sa construction et son fonctionnement, identique à la tête 8 et n'en diffère que par le fait qu'elle est symétrique par rapport à un plan.  For simplicity, only the head 8 will be described below, since the head 9 is, by its construction and operation, identical to the head 8 and differs from it only in that it is symmetrical with respect to to a plan.   La tête 8, à sa partie supérieure, présente un plan incliné 14. Ce plan fait un angle d'environ 25 avec l'horizontale, vers la partie avant la de la machine 1 où se trouve un poussoir 15 servant à la mise en marche et à l'arrêt de cette machine.  The head 8, at its upper part, has an inclined plane 14. This plane makes an angle of about 25 with the horizontal, towards the front part of the machine 1 where there is a pusher 15 used for starting and when this machine stops. Cette tête 8 est munie, au droit de l'extrémité inférieure 14a du plan 14, d'un étau, désigné dans son ensemble par la référence 16 et qui sera décrit plus loin en référence à la fig.  This head 8 is provided, in line with the lower end 14a of the plane 14, of a vice, designated as a whole by the reference 16 and which will be described later with reference to FIG. 6. Cet étau est destiné à bloquer un profilé 2 au droit d'une partie 2c très voisine de l'extrémité 2a, de manière à maintenir ce profilé stable avec son axe **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. 6. This vice is intended to block a profile 2 in line with a part 2c very close to the end 2a, so as to keep this profile stable with its axis ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH543179A 1979-06-11 1979-06-11 Machine serving to equip fitting sections with angle-shaped connection members CH629694A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH543179A CH629694A5 (en) 1979-06-11 1979-06-11 Machine serving to equip fitting sections with angle-shaped connection members

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH543179A CH629694A5 (en) 1979-06-11 1979-06-11 Machine serving to equip fitting sections with angle-shaped connection members

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH629694A5 true CH629694A5 (en) 1982-05-14

Family

ID=4293470

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH543179A CH629694A5 (en) 1979-06-11 1979-06-11 Machine serving to equip fitting sections with angle-shaped connection members

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH629694A5 (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN107457545A (en) * 2017-06-21 2017-12-12 泰州智脑机器人科技有限公司 Corner brace automatic feeding for aluminium section bar processing
CN108406252A (en) * 2018-05-14 2018-08-17 江苏大学 Rectangular shaped rim corner brace automatic assembling machinery is positioned with frame and clamps integrated apparatus

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN107457545A (en) * 2017-06-21 2017-12-12 泰州智脑机器人科技有限公司 Corner brace automatic feeding for aluminium section bar processing
CN107457545B (en) * 2017-06-21 2023-05-23 泰州智脑机器人科技有限公司 Automatic corner connector feeding device for aluminum profile machining
CN108406252A (en) * 2018-05-14 2018-08-17 江苏大学 Rectangular shaped rim corner brace automatic assembling machinery is positioned with frame and clamps integrated apparatus

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2489406A1 (en) AUTOMATIC CENTERING CLAMP FOR DOWNHOLE TUBULAR ELEMENTS, IN PARTICULAR FOR OPERATING OIL WELLS
CA1119887A (en) Adjustment means for the alignment and the gapping of two abutted rail sections
FR2526479A1 (en) DEVICE FOR RECEIVING BOLTS AND MAINTAINING THEM DURING LAYING ON A BORING AND BOLTING TURRET
FR2675482A1 (en) HANDLING DEVICE FOR CONVEYING PANELS, IN PARTICULAR SIDE PANELS COMPRISING THE BODY OF A VEHICLE.
FR2960535A1 (en) DEVICE FOR ENABLING AND ADJUSTING THE VOLTAGE OF A CABLE TYPE EXTENSION ELEMENT, CORDAGE OR SIMILAR ELEMENT
CH629694A5 (en) Machine serving to equip fitting sections with angle-shaped connection members
FR2585763A1 (en) TUNNEL SHIELDING MACHINE
FR3004480A1 (en) WORKABLE FOLDING STRUCTURE INTEGRATING INTEGRATING A DEVICE FOR AIDING THE FOLDING OF AN AWNING
EP2303485A2 (en) Device for straightening up deformed metal and/or plastic elements after undergoing an excessive mechanical stress
FR3000954A1 (en) Handling device for handling object i.e. door, has pair of arms including clamping unit movably mounted between insertion position for placing door in space between arms, and holding position for blocking door in space
CH683351A5 (en) Blade holder.
FR3093455A1 (en) Sawing device
EP0419383A1 (en) Device for clamping a vehicle and adjusting its position on a framework in order to repair said vehicle
FR2544789A1 (en) Device for handling elongate items, particularly drilling or test-boring pipes or the like
WO2000013485A1 (en) Machine for grasping and lopping tree trunks
EP0475860A1 (en) Apparatus for mounting a clamping device to hold the frame of a vehicle at a control bench for repairing car bodies
FR3095557A1 (en) A system for pulling wires or cables from a catenary, in particular from a railway track
FR2615050A1 (en) DEVICE FOR POSTING AND CRIMPING BITS ON ELECTRICAL CONDUCTORS
CH631908A5 (en) Machine for equipping, with sliding runners, the ends of sliding sections of iron fittings
FR2594363A1 (en) MACHINE FOR SORTING FOUNDRY CORES
CA2476694C (en) Gripper system for apparatus for handling rods
EP3165705B1 (en) Jalousie device and method for installing the same
FR2657547A1 (en) Device for the manufacture of metal workpieces in the form of a stirrup (portal frame) which possesses a double curvature
FR2714840A1 (en) Device for stringing a tennis racket or the like.
CA2360005C (en) Drill pipes feeding apparatus

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased