CH539290A - Wristwatch with dial illumination device - Google Patents

Wristwatch with dial illumination device

Info

Publication number
CH539290A
CH539290A CH1341069A CH1341069A CH539290A CH 539290 A CH539290 A CH 539290A CH 1341069 A CH1341069 A CH 1341069A CH 1341069 A CH1341069 A CH 1341069A CH 539290 A CH539290 A CH 539290A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
glass
bulb
micropile
contact
printed circuit
Prior art date
Application number
CH1341069A
Other languages
French (fr)
Inventor
Brigliano Florent
Vogt Ernest
Original Assignee
Boites De Montres F Kuhn S A F
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Boites De Montres F Kuhn S A F filed Critical Boites De Montres F Kuhn S A F
Priority to CH1341069D priority Critical patent/CH1341069A4/xx
Priority to CH1341069A priority patent/CH539290A/en
Publication of CH539290A publication Critical patent/CH539290A/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G04HOROLOGY
    • G04BMECHANICALLY-DRIVEN CLOCKS OR WATCHES; MECHANICAL PARTS OF CLOCKS OR WATCHES IN GENERAL; TIME PIECES USING THE POSITION OF THE SUN, MOON OR STARS
    • G04B19/00Indicating the time by visual means
    • G04B19/30Illumination of dials or hands

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Electric Clocks (AREA)

Description

  

  
 



   La présente invention a pour objet une montre-bracelet avec dispositif d'éclairage du cadran.



   On a déjà proposé de réaliser l'éclairage d'un cadran d'une montre-bracelet à l'aide d'une ampoule électrique miniature montée dans une cavité de la glace. Les solutions proposées n'ont cependant pas donné   entiére    satisfaction. Elles ne permettent pas notamment de changer la glace sans couper ou dessouder au moins
 un des fils conducteurs aboutissant à l'ampoule. D'autre part, les constructions connues ne sont pas étanches et ne permettent par conséquent pas d'être utilisées pour la nage sous-marine.



   La présente invention vise à remédier à ces inconvénients et la montre-bracelet qui en fait l'objet est caractérisée en ce qu'elle comprend deux anses creuses articulées sur la boite de montre en des points diamétralement opposés, ces anses servant à la fixation des extrémités du bracelet et à loger chacune une micropile électrique, deux fils conducteurs isolés munis chacun d'une fiche de prise de courant à la micropile correspondante, deux passages ménagés dans la carrure entre le fond du cran de glace et l'anse creuse correspondante.

   ces passages étant prévus pour les deux fils conducteurs, un presse-étoupe disposé dans chacun de ces passages pour assurer l'étanchéité, un circuit imprimé disposé sur le fond du cran de glace, une glace comportant un logement pour une microampoule électrique, ménagé dans l'épaisseur de la glace et s'ouvrant vers l'intérieur, et deux conducteurs noyés dans l'épaisseur de la glace et s'étendant entre l'ampoule et le bord de la glace pour faire contact avec le circuit imprimé, le tout étant étanche.



   La figure unique du dessin montre en coupe, à titre d'exemple, une forme d'exécution de la montre-bracelet faisant l'objet de l'invention.



   Cette montre-bracelet comprend une boite-carrure 1 avec fond vissé 2 et cran de glace 3 venu de fabrication avec la carrure. Ce cran de glace 3 est destiné à recevoir de façon connue le bord de la glace 4 qui vient s'appuyer contre le fond 5 du cran. La glace 4 comporte un logement 6 pour une micro-ampoule électrique 7, ce logement 6 étant ménagé dans l'épaisseur de la glace 4 et s'ouvrant à l'intérieur, c'est-à-dire du côté du cadran.



   Deux anses creuses 8 et 9 sont articulées sur la boîte I par des axes 10 et 11 respectivement situés en des points diamétralement opposés. Ces anses 8 et 9 servent, d'une part, à la fixation des extrémités du bracelet 12 au moyen de barrettes 13 et, d'autre part, à loger chacune une micropile 14, 14'.



   Un passage 15 est ménagé dans la boite 1 en regard de chaque anse 8 et 9 pour établir une communication entre le fond 5 du cran de glace 3 et l'anse correspondante. Un conducteur isolé 16, 16' traverse chacun de ces passages 15 et est muni d'une fiche de prise de courant à la micropile correspondante, chaque passage 15, 15' étant fermé de façon étanche par un presse-étoupe 17, la prise de courant à la micropile étant également étanche. Un circuit imprimé dont une coupe schématique est représentée en 18 est formé sur une rondelle 19 en   matiére    plastique isolante placée sur le fond 5 du cran 3.



   La micro-ampoule 7 montée dans le logement 6 de la glace 4 est reliée, à un tronçon du circuit imprimé par un conducteur non représenté, et à un autre tronçon de ce circuit imprimé par le conducteur 20, ces deux conducteurs étant noyés dans l'épaisseur de la glace et sortant sous le bord de celle-ci.



   Chaque micropile 14, 14' est prise dans une masse de   matiére    plastique formant un bloc 23, 23' dont la face extérieure est destinée à venir en contact avec le poignet. Le bloc 23 comporte un interrupteur noyé, constitué par un contact mobile 21 dont l'extrémité libre coopère avec un des pôles 22 de la micropile 14. Une mince pellicule 24 de matière plastique recouvre le contact mobile   21.    ce qui permet de le presser contre le pôle 22, un vide 25 étant ménagé à cet effet dans le bloc 23 à cette extrémité du contact 21.



  La pile 14 est retenue dans le bloc de matière plastique 23 par une rainure 26 ménagée dans la pile et son autre pôle 27 vient à fleur avec le bloc 23. Une lame de contact 28 fixée dans le fond de l'anse 9 établit le contact entre le pôle 27 et la masse, c'est-à-dire la boîte 1.



   Le bloc 23' de l'autre anse 8 comporte un contact fixe 29 relié au pôle 27' de la micropile 14' dont le pôle 22' vient en contact avec la lame 28' pour la mise à la masse.



   Le trajet du courant électrique lors de l'allumage de l'ampoule est le suivant:
 En supposant le circuit fermé par le contact flexible 21 qui est pressé par le poignet contre le   pôle (+)    22 de la batterie 14, le courant passe par le conducteur 16, arrive à un tronçon 18 du circuit imprimé, de là à une des bornes de l'ampoule 7 par le conducteur 20. Le courant sort par l'autre borne de l'ampoule pour aboutir à un autre tronçon (non représenté) du circuit imprimé auquel est relié le conducteur 16'. Par ce conducteur, il arrive au contact fixe 29 puis au pôle   ( )    27' de la micropile 14, ces deux piles étant reliées en séries par la boîte et les anses 8 et 9. En relâchant la pression sur le contact 21, celui-ci s'écarte du pôle 22 de la pile 14, le circuit est ouvert et l'ampoule 7 s'éteint.



   Un des avantages de la montre-bracelet décrite est son étanchéité permettant d'être utilisée pour la nage sous-marine.



   D'autre part, la glace peut être remplacée sans qu'il soit nécessaire de dessouder ou de couper les fils de connexion électrique.



   REVENDICATION



   Montre-bracelet avec dispositif d'éclairage du cadran, caractérisée en ce qu'elle comprend deux anses creuses articulées sur la boîte de montre en des points diamétralement opposés, ces anses servant à la fixation des extrémités du bracelet et à loger chacune une micropile électrique, deux fils conducteurs isolés munis chacun d'une fiche de prise de courant à la micropile correspondante, deux passages ménagés dans la carrure entre le fond du cran de glace et l'anse creuse correspondante, ces passages étant prévus pour les deux fils conducteurs. un presse-étoupe disposé dans chacun de ces passages pour assurer l'étanchéité, un circuit imprimé disposé sur le fond du cran de glace, une glace comportant un logement pour une micro-ampoule électrique. 

   ménagé dans l'épaisseur de la glace et s'ouvrant vers l'intérieur, et deux conducteurs noyés dans l'épaisseur de la glace et s'étendant entre l'ampoule et le bord de la glace pour faire contact avec le circuit imprimé, le tout étant étanche.



   SOUS-REVENDICATIONS
 1. Montre-bracelet selon la revendication. caractérisée par le fait que le circuit imprimé est formé sur une rondelle de matière plastique isolante recouvrant le fond du cran de glace sur lequel vient s'appliquer le bord de la glace.



   2. Montre-bracelet selon la revendication, caractérisée en ce qu'elle comprend un interrupteur constitué par un contact mobile relié dans la masse isolante à une prise de courant destinée à être raccordée de façon étanche à la fiche du conducteur sortant de la boîte de montre.

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   



  
 



   The present invention relates to a wristwatch with a device for lighting the dial.



   It has already been proposed to illuminate a dial of a wristwatch using a miniature electric bulb mounted in a cavity of the crystal. However, the solutions proposed have not given complete satisfaction. In particular, they do not allow the ice to be changed without cutting or unsoldering at least
 one of the conductors leading to the bulb. On the other hand, the known constructions are not waterproof and therefore cannot be used for underwater swimming.



   The present invention aims to remedy these drawbacks and the wristwatch which is the subject thereof is characterized in that it comprises two hollow handles articulated on the watch case at diametrically opposed points, these handles serving for fixing the ends of the bracelet and each housing an electric micropile, two insulated conductor wires each fitted with a plug socket for the corresponding micropile, two passages made in the middle part between the bottom of the glass notch and the corresponding hollow handle.

   these passages being provided for the two conductive wires, a cable gland arranged in each of these passages to ensure the seal, a printed circuit arranged on the bottom of the glass notch, a glass comprising a housing for an electric micro-bulb, provided in the thickness of the glass and opening inwards, and two conductors embedded in the thickness of the glass and extending between the bulb and the edge of the glass to make contact with the printed circuit, the whole being waterproof.



   The single figure of the drawing shows in section, by way of example, an embodiment of the wristwatch forming the subject of the invention.



   This wristwatch includes a case-case 1 with screwed caseback 2 and glass notch 3 produced with the caseband. This ice notch 3 is intended to receive in a known manner the edge of the glass 4 which comes to rest against the bottom 5 of the notch. The crystal 4 comprises a housing 6 for an electric micro-bulb 7, this housing 6 being formed in the thickness of the crystal 4 and opening inside, that is to say on the side of the dial.



   Two hollow handles 8 and 9 are articulated on the box I by axes 10 and 11 respectively located at diametrically opposed points. These handles 8 and 9 serve, on the one hand, for fixing the ends of the bracelet 12 by means of bars 13 and, on the other hand, to each house a micropile 14, 14 '.



   A passage 15 is made in the box 1 opposite each handle 8 and 9 to establish communication between the bottom 5 of the ice notch 3 and the corresponding handle. An insulated conductor 16, 16 'passes through each of these passages 15 and is provided with a plug for taking a socket for the corresponding micropile, each passage 15, 15' being sealed by a cable gland 17, the socket current to the micropile being also waterproof. A printed circuit, a schematic section of which is shown at 18, is formed on a washer 19 of insulating plastic material placed on the bottom 5 of the notch 3.



   The micro-bulb 7 mounted in the housing 6 of the glass 4 is connected to a section of the printed circuit by a conductor not shown, and to another section of this printed circuit by the conductor 20, these two conductors being embedded in the thickness of the ice and coming out under the edge of it.



   Each micropile 14, 14 'is taken from a mass of plastic material forming a block 23, 23', the outer face of which is intended to come into contact with the wrist. The block 23 comprises a flooded switch, consisting of a movable contact 21, the free end of which cooperates with one of the poles 22 of the micropile 14. A thin film 24 of plastic material covers the movable contact 21. which makes it possible to press it against. the pole 22, a vacuum 25 being provided for this purpose in the block 23 at this end of the contact 21.



  The battery 14 is retained in the block of plastic 23 by a groove 26 made in the battery and its other pole 27 comes flush with the block 23. A contact blade 28 fixed in the bottom of the handle 9 establishes contact. between pole 27 and ground, i.e. box 1.



   The block 23 'of the other handle 8 comprises a fixed contact 29 connected to the pole 27' of the micropile 14 ', the pole 22' of which comes into contact with the blade 28 'for earthing.



   The path of the electric current when the bulb is ignited is as follows:
 Assuming the circuit closed by the flexible contact 21 which is pressed by the wrist against the pole (+) 22 of the battery 14, the current passes through the conductor 16, arrives at a section 18 of the printed circuit, from there to one of the terminals of the bulb 7 through the conductor 20. The current leaves through the other terminal of the bulb to end in another section (not shown) of the printed circuit to which the conductor 16 'is connected. Through this conductor, it arrives at the fixed contact 29 then at the pole () 27 'of the micropile 14, these two batteries being connected in series by the box and the handles 8 and 9. By releasing the pressure on the contact 21, the latter ci moves away from pole 22 of battery 14, the circuit is open and bulb 7 goes out.



   One of the advantages of the wristwatch described is its waterproofness allowing it to be used for underwater swimming.



   On the other hand, the ice can be replaced without the need to unsolder or cut the electrical connection wires.



   CLAIM



   Wristwatch with device for lighting the dial, characterized in that it comprises two hollow handles articulated on the watch case at diametrically opposed points, these handles serving for fixing the ends of the bracelet and for each housing an electric micropile , two insulated conductive wires each provided with a plug for taking the corresponding microwell, two passages made in the middle part between the bottom of the glass notch and the corresponding hollow handle, these passages being provided for the two conductive wires. a cable gland arranged in each of these passages to ensure the seal, a printed circuit arranged on the bottom of the glass notch, a glass comprising a housing for an electric micro-bulb.

   formed in the thickness of the glass and opening inwards, and two conductors embedded in the thickness of the glass and extending between the bulb and the edge of the glass to make contact with the printed circuit, the whole being waterproof.



   SUB-CLAIMS
 1. Wristwatch according to claim. characterized in that the printed circuit is formed on a washer of insulating plastic material covering the bottom of the ice notch on which the edge of the glass is applied.



   2. Wristwatch according to claim, characterized in that it comprises a switch consisting of a movable contact connected in the insulating mass to a socket intended to be connected in a sealed manner to the plug of the conductor coming out of the box. watch.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.



   

 

Claims (1)

**ATTENTION** debut du champ CLMS peut contenir fin de DESC **. ** ATTENTION ** start of field CLMS can contain end of DESC **. La présente invention a pour objet une montre-bracelet avec dispositif d'éclairage du cadran. The present invention relates to a wristwatch with a device for lighting the dial. On a déjà proposé de réaliser l'éclairage d'un cadran d'une montre-bracelet à l'aide d'une ampoule électrique miniature montée dans une cavité de la glace. Les solutions proposées n'ont cependant pas donné entiére satisfaction. Elles ne permettent pas notamment de changer la glace sans couper ou dessouder au moins un des fils conducteurs aboutissant à l'ampoule. D'autre part, les constructions connues ne sont pas étanches et ne permettent par conséquent pas d'être utilisées pour la nage sous-marine. It has already been proposed to illuminate a dial of a wristwatch using a miniature electric bulb mounted in a cavity of the crystal. However, the solutions proposed have not given complete satisfaction. In particular, they do not allow the ice to be changed without cutting or unsoldering at least one of the conductors leading to the bulb. On the other hand, the known constructions are not waterproof and therefore cannot be used for underwater swimming. La présente invention vise à remédier à ces inconvénients et la montre-bracelet qui en fait l'objet est caractérisée en ce qu'elle comprend deux anses creuses articulées sur la boite de montre en des points diamétralement opposés, ces anses servant à la fixation des extrémités du bracelet et à loger chacune une micropile électrique, deux fils conducteurs isolés munis chacun d'une fiche de prise de courant à la micropile correspondante, deux passages ménagés dans la carrure entre le fond du cran de glace et l'anse creuse correspondante. The present invention aims to remedy these drawbacks and the wristwatch which is the subject thereof is characterized in that it comprises two hollow handles articulated on the watch case at diametrically opposed points, these handles serving for fixing the ends of the bracelet and each housing an electric micropile, two insulated conductor wires each fitted with a plug socket for the corresponding micropile, two passages made in the middle part between the bottom of the glass notch and the corresponding hollow handle. ces passages étant prévus pour les deux fils conducteurs, un presse-étoupe disposé dans chacun de ces passages pour assurer l'étanchéité, un circuit imprimé disposé sur le fond du cran de glace, une glace comportant un logement pour une microampoule électrique, ménagé dans l'épaisseur de la glace et s'ouvrant vers l'intérieur, et deux conducteurs noyés dans l'épaisseur de la glace et s'étendant entre l'ampoule et le bord de la glace pour faire contact avec le circuit imprimé, le tout étant étanche. these passages being provided for the two conductive wires, a cable gland arranged in each of these passages to ensure the seal, a printed circuit arranged on the bottom of the glass notch, a glass comprising a housing for an electric micro-bulb, provided in the thickness of the glass and opening inwards, and two conductors embedded in the thickness of the glass and extending between the bulb and the edge of the glass to make contact with the printed circuit, the whole being waterproof. La figure unique du dessin montre en coupe, à titre d'exemple, une forme d'exécution de la montre-bracelet faisant l'objet de l'invention. The single figure of the drawing shows in section, by way of example, an embodiment of the wristwatch forming the subject of the invention. Cette montre-bracelet comprend une boite-carrure 1 avec fond vissé 2 et cran de glace 3 venu de fabrication avec la carrure. Ce cran de glace 3 est destiné à recevoir de façon connue le bord de la glace 4 qui vient s'appuyer contre le fond 5 du cran. La glace 4 comporte un logement 6 pour une micro-ampoule électrique 7, ce logement 6 étant ménagé dans l'épaisseur de la glace 4 et s'ouvrant à l'intérieur, c'est-à-dire du côté du cadran. This wristwatch includes a case-case 1 with screwed caseback 2 and glass notch 3 produced with the caseband. This ice notch 3 is intended to receive in a known manner the edge of the glass 4 which comes to rest against the bottom 5 of the notch. The crystal 4 comprises a housing 6 for an electric micro-bulb 7, this housing 6 being formed in the thickness of the crystal 4 and opening inside, that is to say on the side of the dial. Deux anses creuses 8 et 9 sont articulées sur la boîte I par des axes 10 et 11 respectivement situés en des points diamétralement opposés. Ces anses 8 et 9 servent, d'une part, à la fixation des extrémités du bracelet 12 au moyen de barrettes 13 et, d'autre part, à loger chacune une micropile 14, 14'. Two hollow handles 8 and 9 are articulated on the box I by axes 10 and 11 respectively located at diametrically opposed points. These handles 8 and 9 serve, on the one hand, for fixing the ends of the bracelet 12 by means of bars 13 and, on the other hand, to each house a micropile 14, 14 '. Un passage 15 est ménagé dans la boite 1 en regard de chaque anse 8 et 9 pour établir une communication entre le fond 5 du cran de glace 3 et l'anse correspondante. Un conducteur isolé 16, 16' traverse chacun de ces passages 15 et est muni d'une fiche de prise de courant à la micropile correspondante, chaque passage 15, 15' étant fermé de façon étanche par un presse-étoupe 17, la prise de courant à la micropile étant également étanche. Un circuit imprimé dont une coupe schématique est représentée en 18 est formé sur une rondelle 19 en matiére plastique isolante placée sur le fond 5 du cran 3. A passage 15 is made in the box 1 opposite each handle 8 and 9 to establish communication between the bottom 5 of the ice notch 3 and the corresponding handle. An insulated conductor 16, 16 'passes through each of these passages 15 and is provided with a plug for taking a socket for the corresponding micropile, each passage 15, 15' being sealed by a cable gland 17, the socket current to the micropile being also waterproof. A printed circuit, a schematic section of which is shown at 18, is formed on a washer 19 of insulating plastic material placed on the bottom 5 of the notch 3. La micro-ampoule 7 montée dans le logement 6 de la glace 4 est reliée, à un tronçon du circuit imprimé par un conducteur non représenté, et à un autre tronçon de ce circuit imprimé par le conducteur 20, ces deux conducteurs étant noyés dans l'épaisseur de la glace et sortant sous le bord de celle-ci. The micro-bulb 7 mounted in the housing 6 of the glass 4 is connected to a section of the printed circuit by a conductor not shown, and to another section of this printed circuit by the conductor 20, these two conductors being embedded in the thickness of the ice and coming out under the edge of it. Chaque micropile 14, 14' est prise dans une masse de matiére plastique formant un bloc 23, 23' dont la face extérieure est destinée à venir en contact avec le poignet. Le bloc 23 comporte un interrupteur noyé, constitué par un contact mobile 21 dont l'extrémité libre coopère avec un des pôles 22 de la micropile 14. Une mince pellicule 24 de matière plastique recouvre le contact mobile 21. ce qui permet de le presser contre le pôle 22, un vide 25 étant ménagé à cet effet dans le bloc 23 à cette extrémité du contact 21. Each micropile 14, 14 'is taken from a mass of plastic material forming a block 23, 23', the outer face of which is intended to come into contact with the wrist. The block 23 comprises a flooded switch, consisting of a movable contact 21, the free end of which cooperates with one of the poles 22 of the micropile 14. A thin film 24 of plastic material covers the movable contact 21. which makes it possible to press it against. the pole 22, a vacuum 25 being provided for this purpose in the block 23 at this end of the contact 21. La pile 14 est retenue dans le bloc de matière plastique 23 par une rainure 26 ménagée dans la pile et son autre pôle 27 vient à fleur avec le bloc 23. Une lame de contact 28 fixée dans le fond de l'anse 9 établit le contact entre le pôle 27 et la masse, c'est-à-dire la boîte 1. The battery 14 is retained in the block of plastic 23 by a groove 26 made in the battery and its other pole 27 comes flush with the block 23. A contact blade 28 fixed in the bottom of the handle 9 establishes contact. between pole 27 and ground, i.e. box 1. Le bloc 23' de l'autre anse 8 comporte un contact fixe 29 relié au pôle 27' de la micropile 14' dont le pôle 22' vient en contact avec la lame 28' pour la mise à la masse. The block 23 'of the other handle 8 comprises a fixed contact 29 connected to the pole 27' of the micropile 14 ', the pole 22' of which comes into contact with the blade 28 'for earthing. Le trajet du courant électrique lors de l'allumage de l'ampoule est le suivant: En supposant le circuit fermé par le contact flexible 21 qui est pressé par le poignet contre le pôle (+) 22 de la batterie 14, le courant passe par le conducteur 16, arrive à un tronçon 18 du circuit imprimé, de là à une des bornes de l'ampoule 7 par le conducteur 20. Le courant sort par l'autre borne de l'ampoule pour aboutir à un autre tronçon (non représenté) du circuit imprimé auquel est relié le conducteur 16'. Par ce conducteur, il arrive au contact fixe 29 puis au pôle ( ) 27' de la micropile 14, ces deux piles étant reliées en séries par la boîte et les anses 8 et 9. En relâchant la pression sur le contact 21, celui-ci s'écarte du pôle 22 de la pile 14, le circuit est ouvert et l'ampoule 7 s'éteint. The path of the electric current when the bulb is ignited is as follows: Assuming the circuit closed by the flexible contact 21 which is pressed by the wrist against the pole (+) 22 of the battery 14, the current passes through the conductor 16, arrives at a section 18 of the printed circuit, from there to one of the terminals of the bulb 7 through the conductor 20. The current leaves through the other terminal of the bulb to end in another section (not shown) of the printed circuit to which the conductor 16 'is connected. Through this conductor, it arrives at the fixed contact 29 then at the pole () 27 'of the micropile 14, these two batteries being connected in series by the box and the handles 8 and 9. By releasing the pressure on the contact 21, the latter ci moves away from pole 22 of battery 14, the circuit is open and bulb 7 goes out. Un des avantages de la montre-bracelet décrite est son étanchéité permettant d'être utilisée pour la nage sous-marine. One of the advantages of the wristwatch described is its waterproofness allowing it to be used for underwater swimming. D'autre part, la glace peut être remplacée sans qu'il soit nécessaire de dessouder ou de couper les fils de connexion électrique. On the other hand, the ice can be replaced without the need to unsolder or cut the electrical connection wires. REVENDICATION CLAIM Montre-bracelet avec dispositif d'éclairage du cadran, caractérisée en ce qu'elle comprend deux anses creuses articulées sur la boîte de montre en des points diamétralement opposés, ces anses servant à la fixation des extrémités du bracelet et à loger chacune une micropile électrique, deux fils conducteurs isolés munis chacun d'une fiche de prise de courant à la micropile correspondante, deux passages ménagés dans la carrure entre le fond du cran de glace et l'anse creuse correspondante, ces passages étant prévus pour les deux fils conducteurs. un presse-étoupe disposé dans chacun de ces passages pour assurer l'étanchéité, un circuit imprimé disposé sur le fond du cran de glace, une glace comportant un logement pour une micro-ampoule électrique. Wristwatch with device for lighting the dial, characterized in that it comprises two hollow handles articulated on the watch case at diametrically opposed points, these handles serving for fixing the ends of the bracelet and for each housing an electric micropile , two insulated conductive wires each provided with a plug for taking the corresponding microwell, two passages made in the middle part between the bottom of the glass notch and the corresponding hollow handle, these passages being provided for the two conductive wires. a cable gland arranged in each of these passages to ensure the seal, a printed circuit arranged on the bottom of the glass notch, a glass comprising a housing for an electric micro-bulb. ménagé dans l'épaisseur de la glace et s'ouvrant vers l'intérieur, et deux conducteurs noyés dans l'épaisseur de la glace et s'étendant entre l'ampoule et le bord de la glace pour faire contact avec le circuit imprimé, le tout étant étanche. formed in the thickness of the glass and opening inwards, and two conductors embedded in the thickness of the glass and extending between the bulb and the edge of the glass to make contact with the printed circuit, the whole being waterproof. SOUS-REVENDICATIONS 1. Montre-bracelet selon la revendication. caractérisée par le fait que le circuit imprimé est formé sur une rondelle de matière plastique isolante recouvrant le fond du cran de glace sur lequel vient s'appliquer le bord de la glace. SUB-CLAIMS 1. Wristwatch according to claim. characterized in that the printed circuit is formed on a washer of insulating plastic material covering the bottom of the ice notch on which the edge of the glass is applied. 2. Montre-bracelet selon la revendication, caractérisée en ce qu'elle comprend un interrupteur constitué par un contact mobile relié dans la masse isolante à une prise de courant destinée à être raccordée de façon étanche à la fiche du conducteur sortant de la boîte de montre. 2. Wristwatch according to claim, characterized in that it comprises a switch consisting of a movable contact connected in the insulating mass to a socket intended to be connected in a sealed manner to the plug of the conductor coming out of the box. watch.
CH1341069A 1969-09-04 1969-09-04 Wristwatch with dial illumination device CH539290A (en)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1341069D CH1341069A4 (en) 1969-09-04 1969-09-04
CH1341069A CH539290A (en) 1969-09-04 1969-09-04 Wristwatch with dial illumination device

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1341069A CH539290A (en) 1969-09-04 1969-09-04 Wristwatch with dial illumination device

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH539290A true CH539290A (en) 1971-09-15

Family

ID=4392174

Family Applications (2)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1341069A CH539290A (en) 1969-09-04 1969-09-04 Wristwatch with dial illumination device
CH1341069D CH1341069A4 (en) 1969-09-04 1969-09-04

Family Applications After (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1341069D CH1341069A4 (en) 1969-09-04 1969-09-04

Country Status (1)

Country Link
CH (2) CH539290A (en)

Also Published As

Publication number Publication date
CH1341069A4 (en) 1971-09-15

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US1439430A (en) Weatherproof battery case
US4473943A (en) Illuminated razor
EP0913907A1 (en) Telephone apparatus including an energy storage device and storage device suitable for such an apparatus
CH539290A (en) Wristwatch with dial illumination device
FR2484819A1 (en) ELECTRIC APPARATUS FOR HEATING LIQUIDS
EP0554171A1 (en) Brush-holder for electric motor of the rotating collector type
EP0913881A1 (en) Line connection device with insulation displacement contacts
CH539291A (en) Wristwatch with dial illumination device
EP0004503B1 (en) Casing for electric pocket torches
CH353686A (en) Box, especially for watches, containing an electricity accumulator
CH357344A (en) Luminous watch
EP1103996B1 (en) Device for switching for an interrupting apparatus
FR2947672A1 (en) Connection assembly for electrical cables, has cover with internal sleeve pivoting inside external sleeve between access position and insulating position in which access openings of external thread are separated from threads of terminal
FR2458928A1 (en)
FR2549297A1 (en) SAFETY DEVICE FOR A RECHARGEABLE BATTERY ELECTRICAL APPARATUS
FR2478784A3 (en) LAMP, IN PARTICULAR BATTERY-POWERED PORTABLE LAMP
CH346571A (en) Hardenable, non-austenitic chrome steel alloy
CH357345A (en) Luminous watch
FR2628911A3 (en) Remote control switch for electrical apparatus - receives plug and switches supply on or off on reception of command
CH346824A (en) Luminous watch
FR2547462A3 (en) ELECTRICAL CONNECTOR
FR2626722A1 (en) Power-outlet device with incorporated lockable circuit-breaker
EP3840154A1 (en) Sealed electrical appliance
CH201109A (en) Portable electric lamp.
CH373351A (en) Body care device