CH421666A - Tool for combing threading device - Google Patents

Tool for combing threading device

Info

Publication number
CH421666A
CH421666A CH1210363A CH1210363A CH421666A CH 421666 A CH421666 A CH 421666A CH 1210363 A CH1210363 A CH 1210363A CH 1210363 A CH1210363 A CH 1210363A CH 421666 A CH421666 A CH 421666A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
comb
cutting
tool
thread
sub
Prior art date
Application number
CH1210363A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Tornos Sa Fabrique De Machine
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Tornos Sa Fabrique De Machine filed Critical Tornos Sa Fabrique De Machine
Priority to CH1210363A priority Critical patent/CH421666A/en
Publication of CH421666A publication Critical patent/CH421666A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B23MACHINE TOOLS; METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B23GTHREAD CUTTING; WORKING OF SCREWS, BOLT HEADS, OR NUTS, IN CONJUNCTION THEREWITH
    • B23G1/00Thread cutting; Automatic machines specially designed therefor
    • B23G1/02Thread cutting; Automatic machines specially designed therefor on an external or internal cylindrical or conical surface, e.g. on recesses

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Turning (AREA)

Description

       

      Outil    pour     appareil    à     fileter    par peignage    L'objet de la présente invention est un outil pour  appareil à fileter par peignage au moyen d'au moins  une dent de taillage des filets.  



  Dans la fabrication par peignage des pièces file  tées sur tour automatique, les filets ont, à l'issue des  opérations de peignage, au moins une partie termi  nale qui doit être retouchée, car la largeur du dernier  filet diminue progressivement, jusqu'au point de ne  plus former qu'un voile extrêmement mince, qu'il  faut alors éliminer. Dans les pièces de qualité infé  rieure, ces parties terminales des filets sont souvent  éliminées à la main à l'aide d'une lime ou d'une  meule; dans les pièces de meilleure qualité, elles sont  enlevées au cours d'une opération faite en reprise,  qui a pour effet de doubler au moins le prix de re  vient de la pièce en question.

   Au cours de cette opé  ration en reprise, la pièce est introduite dans une  pince qui la fait tourner avec une certaine excentri  cité, de sorte qu'un outil tel qu'un burin peut enlever  les parties terminales des filets, en raccordant leur  sommet à leur base, qui constitue le noyau de la  partie filetée de la pièce.  



  On connaît également un dispositif qui permet  d'éviter ces opérations en reprise et d'éliminer les ex  trémités des filets à partir des endroits où la largeur  de ceux-ci commence à diminuer. A cet effet la bro  che du tour automatique, qui entraîne la barre de  matière à partir de laquelle les pièces sont usinées,  comprend deux pinces de serrage disposées l'une à  l'intérieur de l'autre. La pince intérieure est destinée  à serrer directement la barre de matière. Une douille  avec un trou longitudinal excentré est en outre logée  entre les deux pinces. La broche est de plus équipée  de moyens de commande, qui lui permettent de faire  tourner à volonté les deux pinces ensemble ou l'une    toute seule.

   De cette façon, la pièce en travail peut,  dans un cas, être entraînée en rotation     coaxialement     à la broche, et, dans l'autre cas, être animée d'un  mouvement excentrique. Le premier mouvement d'en  traînement est utilisé pour toutes les opérations de  tournage ainsi que pour le peignage des filets. Quant  au second mouvement, il est prévu pour éliminer les  parties terminales amincies des filets, en raccordant  leur sommet au noyau de la pièce de la même façon  que ce qui se fait habituellement en reprise. Vu la  construction de la broche, il est clair que la matière  ne peut pas être entraînée en rotation à grande vitesse  lorsque les pinces de la broche tournent l'une par  rapport à l'autre.

   Il faut, par conséquent, prévoir de  réduire la vitesse de rotation de la matière, pour éli  miner les extrémités amincies des filets.  



  Si ce dispositif connu a ainsi l'avantage d'éviter  une opération en reprise et les imprécisions qu'elle  comporte en raison du nouveau serrage de la pièce,  il a l'inconvénient de nécessiter une construction rela  tivement compliquée du tour. En particulier, il ne  peut pas être présenté sous forme d'un appareil qui  pourrait être utilisé comme accessoire sur les tours  déjà en service.  



  On connaît enfin des appareils à fileter pour cer  tains tours automatiques, qui sont montés sur des  coulisses croisées. Ces appareils sont cependant volu  mineux et comprennent deux outils indépendants,  commandés chacun pour soi. L'un de ces outils taille  les filets et l'autre en raccorde les parties terminales au  noyau du filet. Ces appareils connus ne pourraient  donc pas être     utilisés    comme accessoires de tours  automatiques déjà en service et destinés à fabriquer  des pièces par exemple à partir de barres de matière.

        Le but de la présente invention est de créer un   outil pour appareil à fileter qui permette, au cours  d'un même serrage de la pièce, de peigner un filet et  d'en éliminer les parties terminales amincies, en vue  de donner à la pièce finie la forme standard connue,  cet outil     n'entraînant    aucune modification     de-l'appa-          reil    à fileter; de nature à en empêcher le montage sur  n'importe quel tour standard, et ne nécessitant aucune  transformation essentielle du tour.  



  L'outil selon l'invention est caractérisé par au  moins une arête coupante fixe par rapport à la ou  aux dents de taillage, cette arête coupante ayant une  largeur au moins égale à celle des filets à la base et  s'étendant au moins sur la moitié de cette largeur de  part et d'autre d'un point situé à une distance axiale  du     milieu    d'une dent de taillage égale à un nombre  entier de fois le pas des filets taillés plus un demi-pas.  



  Une forme d'exécution de l'outil selon l'invention  est représentée à titre d'exemple au dessin annexé, en  regard d'une pièce terminée.  



  La     fig.    1 représente cet outil dans la position qu'il  occupe, par rapport au filet à tailler, nu commence  ment d'une passe d'usinage, et  la     fig.    2 représente la position que cet outil occupe  par rapport audit filet, à la fin de cette passe.  



  L'outil représenté fait partie d'un appareil à file  ter monté sur un tour automatique à poupée mobile  fabriquant des pièces à partir de barres de matière.  La commande de l'appareil à fileter est réalisée de fa  çon connue, par l'intermédiaire d'un engrenage et  d'un arbre télescopique à cardan. Cet appareil à file  ter est monté sur le tour, en lieu et place de l'un des  porte-outils auquel est     habituellement    fixé un burin.       Il    comprend un coulisseau qui peut effectuer des dé  placements identiques à ceux du porte-outil auquel  l'appareil à fileter est substitué.

   A cet effet, le     coulis-          seau    de l'appareil à fileter porte une vis micrométri  que de réglage sur laquelle agit. le culbuteur du tour  commandant habituellement le porte-outil placé à cet  endroit. Le coulisseau de l'appareil à fileter porte  encore deux cames     entraînées    en rotation par une  extrémité de l'arbre télescopique à cardan. L'autre  extrémité de cet arbre est     fixée    à une roue dentée en  traînée en rotation à partir d'une roue dentée fixée à  l'extrémité postérieure de la broche de la poupée  mobile du tour.

   De cette façon, la rotation des cames  portées par le     coulisseau    de l'appareil à fileter est  synchronisée avec la rotation de la broche du tour,  c'est-à-dire avec la pièce en travail. Le coulisseau de  l'appareil à fileter porte enfin un porte-outil, auquel  est fixé l'outil représenté, constitué par un peigne 1.  Ce dernier est déplacé longitudinalement et     radiale-          ment    par rapport à la pièce en cours d'usinage par  les deux cames de l'appareil à fileter. La came qui  déplace le peigne 1 longitudinalement détermine le  pas du filetage.

   Quant à l'autre came; elle engage le  peigne 1 dans la matière au début d'une passe de  filetage, le maintient engagé jusqu'à la fin de cette  passe, le dégage de la matière à cet instant et le  maintient dégagé pendant tout le temps que l'autre    came- met à ramener le peigne au début du filetage.  Au cours d'un tel cycle de travail, le peigne 1 n'en  lève qu'une passe de matière; en ébauchant le filetage  à former. Pour terminer ce dernier, il faut que le  peigne 1 effectue plusieurs cycles consécutifs, au  cours desquels il prend chaque fois une nouvelle  passe.

   L'engagement et le dégagement du peigne com  mandé par l'une des cames portées par le coulisseau  de l'appareil à fileter ont toujours la même ampli  tude; qui doit être légèrement supérieure à la hauteur  des filets formés, pour que le peigne soit convenable  ment dégagé de la pièce, après sa dernière passe.  L'engagement progressif du peigne dans la matière,  d'une passe à la suivante, est assuré par une came  calée sur l'arbre à cames principal du tour, par l'in  termédiaire d'une tige et du culbuteur agissant sur  le     coulisseau    de l'appareil à fileter.  



  Pour tailler le filet 2 sur la pièce 3, le peigne 1  comprend des dents de taillage 4. A ses deux extré  mités, le peigne 1 présente deux dents supplémentai  res 5, 6 portant des arêtes coupantes 7, 8. Si A dé  signe les     milieux    des arêtes des dents 4 taillant le  fond du filet 2, les arêtes 7 et 8 présentent chacune  un point B, dont la distance b à l'un des points A est  égale à un nombre entier de fois le pas du filet 2 plus  un demi-pas. Chacune des arêtes 7, 8 s'étend en outre  de part et d'autre de son point B, au moins jusqu'en  des points     C    équidistants de B et dont la distance e  entre eux est égale à la largeur c' du filet 2 à sa base.  



  Comme on le voit au dessin, le peigne 1 ne taille  pas seulement un filet 2 sur la pièce 3, représentée  avec son taillage à l'état terminé, mais il raccorde  aussi les extrémités dé ce filet au noyau de celui-ci  par des rampes 9, 10.  



  Dans la     fig.    1, où la pièce 3 est encore reliée à la  barre de matière et tourne dans le sens de la flèche     d,     le peigne 1 est représenté dans la position qu'il oc  cupe par rapport au filet 2, au moment où il attaque  la pièce 3. Les cames de commande de ce peigne le  déplacent alors dans le sens des flèches<I>e et</I>     f.    A l'ins  tant considéré, l'arête 7 se trouve au sommet de la  rampe 9 et son point B est au milieu de la face cylin  drique constituant le sommet du filet 2. Pendant que  le peigne 1 se déplace dans le sens de la flèche e, la  pièce 3 tourne d'un certain angle dans le sens de la  flèche d.

   Pendant cette première phase, l'arête 7 du  peigne 1 taille la rampe de raccordement 9 du filet  2 à son noyau, depuis le sommet de cette rampe,       jusqu'à    sa base. Quant aux dents 4, elles effectuent  le taillage proprement dit de ce filet. L'arête 8 du  peigne 1 se déplace dans le vide au cours de cette  première phase. Il en va de même de l'arête 7, à par  tir du moment où elle est parvenue à la base de la  rampe 9.  



  A partir de cet instant, le peigne 1 n'est plus dé  placé que dans le sens de la flèche     f,    jusqu'à ce que  l'arête 8 parvienne à la base de la rampe 10. A cet  instant, le peigne 1 est dégagé de la pièce 3, de sorte  que l'arête 8 taille la rampe de raccordement 10 de  sa base jusqu'au sommet du filet 2,      A cet instant, le peigne 1 est, par rapport au filet  2, dans la position représentée à la     fig.    2 dans la  quelle il a été dessiné au-dessus de la pièce 3, et non  au-dessous, comme dans la     fig.    1, pour que les ram  pes 9 et 10 soient visibles.

   Le peigne 1 continue à  s'éloigner encore quelque peu de la pièce 3 dans le  sens de la flèche g, tout en continuant à se déplacer  dans le sens de la flèche     f.    Lorsque ses dents sont à  une certaine distance du filet 2, le peigne 1 est ra  mené à sa position initiale par un déplacement longi  tudinal dans le sens opposé à celui de la flèche     f.     



  Le filet 2 avec ses rampes de raccordement 9, 10  est taillé dans une portée de la pièce 3 préparée préa  lablement par tournage. Ce taillage ne s'effectue  toutefois pas en une seule passe. Les mouvements  décrits ci-dessus du peigne 1 sont répétés au contraire  plusieurs fois. A chaque fois le coulisseau de l'appa  reil à fileter se trouve un peu plus près de la pièce 3,  de sorte que les dents du peigne entrent toujours un  peu plus profondément dans la matière de la pièce 3,  au terme de leur course dans le sens de la flèche e.  



  Il ressort de la description précédente que les  points B des arêtes 7, 8 représentent les milieux des  parties de travail ou actives de ces arêtes. Par ailleurs,  les rampes de raccordement 9 et 10 sont en forme de  spirale d'Archimède, du fait que les dents 5 et 6 du  peigne les forment en se rapprochant et en s'éloi  gnant de la pièce 3 proportionnellement à l'angle du  quel cette pièce tourne.  



  Si une seule extrémité du filet 2 devait être rac  cordée au noyau de ce filet, on utiliserait un peigne  ne présentant qu'une dent supplémentaire à l'une de  ses extrémités.  



  Pour tailler un filet relativement long, on utilise  de préférence deux peignes ne présentant chacun  qu'une seule dent de taillage et une seule dent sup  plémentaire, éloignée de la dent de taillage d'un peu  plus de la moitié de la longueur de la partie filetée.    Ces deux peignes sont retournés et décalés l'un par  rapport à l'autre, de façon que l'un taille le filet sur  une moitié de sa longueur en en raccordant le som  met au noyau à l'extrémité de cette moitié, et que  l'autre taille l'autre moitié du filet en raccordant  l'autre extrémité de ce filet au noyau.



      Tool for an apparatus for threading by combing The object of the present invention is a tool for an apparatus for threading by combing by means of at least one tooth for cutting the threads.



  In the manufacture by combing of threaded pieces on an automatic lathe, the threads have, at the end of the combing operations, at least one end part which must be retouched, since the width of the last thread gradually decreases, up to the point to form only an extremely thin veil, which must then be removed. In lower quality parts, these end portions of the threads are often removed by hand using a file or grinding wheel; in parts of better quality, they are removed during a rework operation, which has the effect of at least doubling the cost of the part in question.

   During this rework operation, the part is introduced into a clamp which rotates it with a certain eccentricity, so that a tool such as a chisel can remove the end parts of the threads, connecting their top to their base, which forms the core of the threaded part of the part.



  A device is also known which makes it possible to avoid these recovery operations and to eliminate the ends of the nets from the places where the width of the latter begins to decrease. For this purpose, the spindle of the automatic lathe, which drives the bar of material from which the parts are machined, comprises two clamps arranged one inside the other. The inner clamp is intended to directly clamp the material bar. A bush with an eccentric longitudinal hole is also housed between the two clamps. The spindle is moreover equipped with control means, which allow it to turn the two clamps together or just one at will.

   In this way, the workpiece can, in one case, be rotated coaxially with the spindle, and, in the other case, be driven by an eccentric movement. The first dragging movement is used for all turning operations as well as for combing the threads. As for the second movement, it is intended to eliminate the thinned end parts of the threads, by connecting their top to the core of the part in the same way as is usually done in recovery. From the construction of the spindle, it is clear that the material cannot be rotated at high speed when the clamps of the spindle rotate relative to each other.

   It is therefore necessary to provide for reducing the speed of rotation of the material, in order to eliminate the thinned ends of the threads.



  While this known device thus has the advantage of avoiding a rework operation and the inaccuracies which it entails due to the new clamping of the part, it has the drawback of requiring a relatively complicated construction of the lathe. In particular, it cannot be presented in the form of a device which could be used as an accessory on towers already in service.



  Finally, threading devices are known for certain automatic lathes, which are mounted on cross slides. These devices are however volu minous and include two independent tools, each ordered for himself. One of these tools cuts the threads and the other connects the end parts to the thread core. These known devices could therefore not be used as accessories for automatic lathes already in service and intended to manufacture parts, for example from bars of material.

        The aim of the present invention is to create a tool for a threading apparatus which makes it possible, during the same clamping of the part, to comb a thread and to eliminate the thinned end parts thereof, in order to give the part no more known standard form, this tool not involving any modification of the threading apparatus; such as to prevent it from being mounted on any standard lathe, and requiring no essential transformation of the lathe.



  The tool according to the invention is characterized by at least one cutting edge fixed relative to the cutting tooth (s), this cutting edge having a width at least equal to that of the threads at the base and extending at least over the half of this width on either side of a point located at an axial distance from the middle of a cutting tooth equal to a whole number of times the pitch of the cut threads plus half a pitch.



  One embodiment of the tool according to the invention is shown by way of example in the accompanying drawing, opposite a finished part.



  Fig. 1 shows this tool in the position it occupies, with respect to the thread to be cut, at the start of a machining pass, and FIG. 2 represents the position that this tool occupies with respect to said thread, at the end of this pass.



  The tool shown is part of a threading apparatus mounted on an automatic lathe with sliding headstock manufacturing parts from bars of material. The control of the threading device is carried out in a known manner, by means of a gear and a telescopic cardan shaft. This device to file ter is mounted on the lathe, instead of one of the tool holders to which a chisel is usually attached. It includes a slide which can perform displacements identical to those of the tool holder for which the threading device is substituted.

   For this purpose, the slide of the threading device carries a micrometric adjustment screw on which it acts. the lathe rocker arm usually controls the tool holder placed there. The slide of the threading device also carries two cams driven in rotation by one end of the telescopic cardan shaft. The other end of this shaft is fixed to a toothed wheel in drag in rotation from a toothed wheel fixed to the rear end of the spindle of the tailstock of the lathe.

   In this way, the rotation of the cams carried by the slide of the threading device is synchronized with the rotation of the spindle of the lathe, that is to say with the workpiece. The slide of the threading apparatus finally carries a tool holder, to which is fixed the tool shown, consisting of a comb 1. The latter is moved longitudinally and radially relative to the part being machined by the two cams of the threading device. The cam which moves the comb 1 longitudinally determines the pitch of the thread.

   As for the other cam; it engages the comb 1 in the material at the start of a threading pass, keeps it engaged until the end of this pass, releases it from the material at this moment and keeps it free for the entire time that the other cam - brings the comb back to the start of threading. During such a work cycle, the comb 1 only lifts one pass of material; by roughing out the thread to be formed. To complete the latter, the comb 1 must perform several consecutive cycles, during which it takes a new pass each time.

   The engagement and disengagement of the comb commanded by one of the cams carried by the slide of the threading device always have the same amplitude; which must be slightly greater than the height of the threads formed, so that the comb is suitably clear of the part, after its last pass. The progressive engagement of the comb in the material, from one pass to the next, is ensured by a cam wedged on the main camshaft of the lathe, via a rod and the rocker arm acting on the slide of the threading device.



  To cut the net 2 on the part 3, the comb 1 comprises cutting teeth 4. At its two ends, the comb 1 has two additional teeth 5, 6 bearing cutting edges 7, 8. If A denotes the midpoints of the edges of teeth 4 cutting the bottom of thread 2, edges 7 and 8 each have a point B, the distance b of which from one of the points A is equal to a whole number of times the pitch of thread 2 plus one half a step. Each of the edges 7, 8 also extends on either side of its point B, at least up to points C equidistant from B and whose distance e between them is equal to the width c 'of the thread 2 at its base.



  As can be seen in the drawing, the comb 1 not only cuts a thread 2 on part 3, shown with its cutting in the finished state, but it also connects the ends of this thread to the core of the latter by ramps 9, 10.



  In fig. 1, where the part 3 is still connected to the material bar and turns in the direction of the arrow d, the comb 1 is shown in the position that it occupies with respect to the net 2, when it attacks the part 3. The control cams of this comb then move it in the direction of the arrows <I> e and </I> f. At the moment considered, the edge 7 is at the top of the ramp 9 and its point B is in the middle of the cylindrical face constituting the top of the thread 2. While the comb 1 moves in the direction of the arrow e, part 3 rotates at a certain angle in the direction of arrow d.

   During this first phase, the edge 7 of the comb 1 cuts the connecting ramp 9 of the net 2 to its core, from the top of this ramp, to its base. As for the teeth 4, they perform the actual cutting of this thread. The edge 8 of the comb 1 moves in a vacuum during this first phase. The same is true for ridge 7, starting from the moment it has reached the base of ramp 9.



  From this moment, the comb 1 is no longer moved except in the direction of the arrow f, until the edge 8 reaches the base of the ramp 10. At this moment, the comb 1 is released from the part 3, so that the edge 8 cuts the connecting ramp 10 from its base to the top of the thread 2, At this moment, the comb 1 is, with respect to the thread 2, in the position shown at fig. 2 in which it was drawn above part 3, and not below, as in fig. 1, so that rams 9 and 10 are visible.

   The comb 1 continues to move further away from the part 3 in the direction of arrow g, while continuing to move in the direction of arrow f. When its teeth are at a certain distance from the net 2, the comb 1 is brought to its initial position by a longitudinal displacement in the direction opposite to that of the arrow f.



  The thread 2 with its connecting ramps 9, 10 is cut in a scope of the part 3 prepared beforehand by turning. However, this cutting is not done in a single pass. The movements described above of the comb 1 are, on the contrary, repeated several times. Each time the slide of the threading device is located a little closer to part 3, so that the teeth of the comb always enter a little deeper into the material of part 3, at the end of their travel in the direction of the arrow e.



  It emerges from the preceding description that the points B of the edges 7, 8 represent the midpoints of the working or active parts of these edges. Furthermore, the connecting ramps 9 and 10 are in the shape of an Archimedean spiral, because the teeth 5 and 6 of the comb form them by approaching and moving away from the part 3 in proportion to the angle of the comb. what this part turns.



  If only one end of the net 2 had to be connected to the core of this net, a comb would be used which only had one additional tooth at one of its ends.



  To cut a relatively long thread, two combs are preferably used, each having only one cutting tooth and one additional tooth, distant from the cutting tooth by a little more than half the length of the part. threaded. These two combs are turned over and offset with respect to each other, so that one cuts the net over half of its length by connecting the som put to the core at the end of this half, and that the other cuts the other half of the net by connecting the other end of this net to the core.


    

Claims (1)

REVENDICATION Outil pour appareil à fileter par peignage au moyen d'au moins une dent de taillage des filets, ca ractérisé par au moins une arête coupante (7,8) fixe par rapport à la ou aux dents de taillage (4), cette arête coupante ayant une largeur au moins égale à celle des filets à la base et s'étendant au moins sur la moitié de cette largeur de part et d'autre d'un point (B) situé à une distance axiale du milieu (A) d'une dent de taillage égale à un nombre entier de fois le pas des filets taillés plus un demi-pas. SOUS-REVENDICATIONS 1. Outil selon la revendication, caractérisé en ce que son ou ses arêtes coupantes font partie intégrante du peigne portant la ou les dents de taillage. 2. CLAIM Tool for an apparatus for threading by combing by means of at least one thread cutting tooth, characterized by at least one cutting edge (7,8) fixed relative to the cutting tooth (s) (4), this edge cutting having a width at least equal to that of the threads at the base and extending at least over half this width on either side of a point (B) located at an axial distance from the middle (A) d 'a cutting tooth equal to a whole number of times the pitch of the cut threads plus a half pitch. SUB-CLAIMS 1. Tool according to claim, characterized in that its cutting edge (s) form an integral part of the comb carrying the cutting tooth (s). 2. Outil selon la revendication, caractérisé en ce que son ou ses arêtes coupantes arrivent à fleur de la ou des dents de taillage. 3. Outil selon la revendication, la sous-revendica- tion 1 ou la sous-revendication 2, caractérisé en ce qu'il présente une arête coupante à l'une des extré mités du peigne portant la ou les dents de taillage. 4. Outil selon la revendication, la sous-revendica- tion 1 ou la sous-revendication 2, caractérisé en ce qu'il présente une arête coupante semblable à chaque extrémité du peigne portant la ou les dents de tail- lage. Tool according to claim, characterized in that its cutting edge (s) come flush with the cutting tooth (s). 3. Tool according to claim, sub-claim 1 or sub-claim 2, characterized in that it has a cutting edge at one of the ends of the comb carrying the cutting tooth or teeth. 4. Tool according to claim, sub-claim 1 or sub-claim 2, characterized in that it has a similar cutting edge at each end of the comb carrying the cutting tooth or teeth.
CH1210363A 1963-10-02 1963-10-02 Tool for combing threading device CH421666A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1210363A CH421666A (en) 1963-10-02 1963-10-02 Tool for combing threading device

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1210363A CH421666A (en) 1963-10-02 1963-10-02 Tool for combing threading device

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH421666A true CH421666A (en) 1966-09-30

Family

ID=4379867

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1210363A CH421666A (en) 1963-10-02 1963-10-02 Tool for combing threading device

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH421666A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2548065A1 (en) * 1983-06-30 1985-01-04 Anjou Decolletage Method for deburring the start and end threads of a screw thread, and products thus obtained

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2548065A1 (en) * 1983-06-30 1985-01-04 Anjou Decolletage Method for deburring the start and end threads of a screw thread, and products thus obtained

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0035301A1 (en) Process for precision grinding two cooperating truncated-cone surfaces, apparatus for carrying out this process, use of this apparatus and precision ground article resulting upon the application of this process
FR2565139A1 (en) MACHINE-TOOL WITH TWO-PIECE PINS
CH421666A (en) Tool for combing threading device
EP0192586B1 (en) Automatic screw thread cutting device
EP0050179B1 (en) Numerically controlled automatic lathe
FR2752760A1 (en) MACHINING UNIT WITH ROTATING HEAD
CH675219A5 (en)
EP0437412A1 (en) Machine for sharpening twist drills
FR2554747A1 (en) TOOL FOR SINGING TUBES
FR1455399A (en) Process and machine for the manufacture of so-called handmade combs
CH389550A (en) Tool for threading small diameter parts
EP0462057A1 (en) Grinding machine
CH381553A (en) Workpiece holder device for tool grinding machine and use of this device
FR2702979A1 (en) Automatically-controlled machine tool for the manufacture, by three-axis machining, mechanical components from a bar having several faces
CH85255A (en) Automatic cutting machine for form cutters.
CH152308A (en) Lathe for the manufacture of nuts and washers.
BE343672A (en)
CH500027A (en) Automatic machine for manufacturing steel wire springs
CH170520A (en) Process for giving a body a determined shape by action on it of a second body, one of these two bodies being a grinding wheel, and machine for implementing this process.
BE449562A (en)
CH353642A (en) Method and machine for sharpening twist drills
CH341124A (en) Automatic machine tool
CH368688A (en) Automatic sliding headstock lathe comprising an auxiliary device
CH345784A (en) Automatic lap
FR2526693A1 (en) Automatic turret-lathe - uses turret spindle with independent drive to mount work during pre-machining before transfer to main spindle